PDA

View Full Version : FIA grijpt radicaal in om de dominantie van BMW te beperken.


gwyllion
12-05-2005, 11:03
Wow, FIA grijpt radicaal in om de dominantie van BMW te beperken.
The Touring Car Bureau has decided to reduce the minimum weight of the front-wheel drive cars by 20 kg, for this weekend’s FIA World Touring Car Championship event in Silverstone.

This is the first intervention of the Bureau, that was established at the beginning of the year with the task of taking quick decisions about technical and sporting matters. In this case, the intervention was inspired by Article 83 of the FIA WTCC Sporting Regulations, that enables the Bureau to adjust the minimum weight of the cars at any time during the season, in order to keep performances balanced.

The decision was the following: “After consideration of the time set during the first two events of the Championship, it has been decided that, for the Silversrtone event, the minimum weight of all the front-wheel drive cars will be reduced by 20 kg.”

Consequently, the minimum weight of the Alfa Romeo, Chevrolet, Ford, Honda and SEAT cars will be reduced from 1140 (1100 + 30 for use of the sequential gearbox) to 1120 kg.
bron: http://www.fiawtcc.com/

Thomaske
12-05-2005, 17:23
Dit speelt zeker in het nadeel van de BMWs. De Alfa's zullen nu wel altijd te vinden zijn in de kop van het veld.

Mvg

gwyllion
12-05-2005, 18:28
Waarom zou dit in het nadeel van BMW zijn? In Silverstone waarschijnlijk wel, maar vanaf dan zijn ze van hun succes ballast af.

De BMWs waren gewoon te superieur in de eerste 2 races.

Raceboy
12-05-2005, 18:39
Waarom zou dit in het nadeel van BMW zijn? In Silverstone waarschijnlijk wel, maar vanaf dan zijn ze van hun succes ballast af.

De BMWs waren gewoon te superieur in de eerste 2 races.
als BMW als enige geen 20KG minder mag wegen gaat dat altijd in u nadeel zijn he. OF het genoeg is dat is een andere vraag

serge
12-05-2005, 22:05
2 seizoenen geleden is dit toch ook al eens gebeurd, maar dan net omgekeerd.
Alfa was te dominant, en toen is het reglement aangepast ten voordele van de achterwielaandrijvers (BMW).

Serge

Mark
14-05-2005, 15:29
BMW's zijn niet meer terug te vinden in de top 5, met moeite achteraan in de top 10. Was de FIA wellicht iets te radicaal?


De tijden uit Silverstone:
Free practice 1=> http://www.msttiming.com/singlesession.asp?table=51902fp1wtc&round=round03.gif

Free practice 1=> http://www.msttiming.com/singlesession.asp?table=51902fp2wtc&round=round03.gif

gwyllion
14-05-2005, 16:23
BMW's zijn niet meer terug te vinden in de top 5, met moeite achteraan in de top 10. Was de FIA wellicht iets te radicaal?
Ik vind van niet. Kijk naar de uitslag van de kwalificatie (http://www.msttiming.com/singlesession.asp?table=51902qu1wtc&round=round03.gif).

Priaulx: 4de, 0.217 sec achter op Tarquini en dit met +50 kg succesballast
Garcia: 9de, 0.536 sec achterstand en dit met +35 kg
Jorg Muller: 11de, 0.784 sec achter en +50 kg

Doe die extra kilos eraf en de BMWs doen zeker mee.

FIRE
14-05-2005, 18:40
Ik vind van niet. Kijk naar de uitslag van de kwalificatie (http://www.msttiming.com/singlesession.asp?table=51902qu1wtc&round=round03.gif).

Priaulx: 4de, 0.217 sec achter op Tarquini en dit met +50 kg succesballast
Garcia: 9de, 0.536 sec achterstand en dit met +35 kg
Jorg Muller: 11de, 0.784 sec achter en +50 kg

Doe die extra kilos eraf en de BMWs doen zeker mee.
Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt (hopelijk)

Bugalfa
14-05-2005, 20:39
Als Michelin een band ontwikkelt op maat v.d. de achterwielaandrijvers van hun vriendjes BMW en daarentegen Seat(géén Michelin vriendjes want destijds de enige Wrc op Pirelli), Alfa(die nochtans 147 GtaCup met dezelfde Michelins rijden) die zogoed als geen straatwagens meer op Michelin afleveren..., Chevrolet & Ford die bijna alles op Goodyear-DunFlop afleveren... dezelfde op achterwielaandrijving ontwikkelde banden levert mag er wel eens compensatie zijn...