De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 12-05-2005, 11:03
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Wow, FIA grijpt radicaal in om de dominantie van BMW te beperken.
Quote:
The Touring Car Bureau has decided to reduce the minimum weight of the front-wheel drive cars by 20 kg, for this weekend’s FIA World Touring Car Championship event in Silverstone.

This is the first intervention of the Bureau, that was established at the beginning of the year with the task of taking quick decisions about technical and sporting matters. In this case, the intervention was inspired by Article 83 of the FIA WTCC Sporting Regulations, that enables the Bureau to adjust the minimum weight of the cars at any time during the season, in order to keep performances balanced.

The decision was the following: “After consideration of the time set during the first two events of the Championship, it has been decided that, for the Silversrtone event, the minimum weight of all the front-wheel drive cars will be reduced by 20 kg.”

Consequently, the minimum weight of the Alfa Romeo, Chevrolet, Ford, Honda and SEAT cars will be reduced from 1140 (1100 + 30 for use of the sequential gearbox) to 1120 kg.
bron: http://www.fiawtcc.com/
Reply With Quote
  #2  
Old 12-05-2005, 17:23
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Dit speelt zeker in het nadeel van de BMWs. De Alfa's zullen nu wel altijd te vinden zijn in de kop van het veld.

Mvg
Reply With Quote
  #3  
Old 12-05-2005, 18:28
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Waarom zou dit in het nadeel van BMW zijn? In Silverstone waarschijnlijk wel, maar vanaf dan zijn ze van hun succes ballast af.

De BMWs waren gewoon te superieur in de eerste 2 races.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-05-2005, 18:39
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Waarom zou dit in het nadeel van BMW zijn? In Silverstone waarschijnlijk wel, maar vanaf dan zijn ze van hun succes ballast af.

De BMWs waren gewoon te superieur in de eerste 2 races.
als BMW als enige geen 20KG minder mag wegen gaat dat altijd in u nadeel zijn he. OF het genoeg is dat is een andere vraag
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #5  
Old 12-05-2005, 22:05
serge serge is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Sint-Niklaas
Posts: 244
2 seizoenen geleden is dit toch ook al eens gebeurd, maar dan net omgekeerd.
Alfa was te dominant, en toen is het reglement aangepast ten voordele van de achterwielaandrijvers (BMW).

Serge
Reply With Quote
  #6  
Old 14-05-2005, 15:29
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
BMW's zijn niet meer terug te vinden in de top 5, met moeite achteraan in de top 10. Was de FIA wellicht iets te radicaal?


De tijden uit Silverstone:
Free practice 1=> http://www.msttiming.com/singlesessi...nd=round03.gif

Free practice 1=> http://www.msttiming.com/singlesessi...nd=round03.gif
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #7  
Old 14-05-2005, 16:23
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Mark
BMW's zijn niet meer terug te vinden in de top 5, met moeite achteraan in de top 10. Was de FIA wellicht iets te radicaal?
Ik vind van niet. Kijk naar de uitslag van de kwalificatie.

Priaulx: 4de, 0.217 sec achter op Tarquini en dit met +50 kg succesballast
Garcia: 9de, 0.536 sec achterstand en dit met +35 kg
Jorg Muller: 11de, 0.784 sec achter en +50 kg

Doe die extra kilos eraf en de BMWs doen zeker mee.
Reply With Quote
  #8  
Old 14-05-2005, 18:40
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Ik vind van niet. Kijk naar de uitslag van de kwalificatie.

Priaulx: 4de, 0.217 sec achter op Tarquini en dit met +50 kg succesballast
Garcia: 9de, 0.536 sec achterstand en dit met +35 kg
Jorg Muller: 11de, 0.784 sec achter en +50 kg

Doe die extra kilos eraf en de BMWs doen zeker mee.
Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt (hopelijk)
Reply With Quote
  #9  
Old 14-05-2005, 20:39
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
Als Michelin een band ontwikkelt op maat v.d. de achterwielaandrijvers van hun vriendjes BMW en daarentegen Seat(géén Michelin vriendjes want destijds de enige Wrc op Pirelli), Alfa(die nochtans 147 GtaCup met dezelfde Michelins rijden) die zogoed als geen straatwagens meer op Michelin afleveren..., Chevrolet & Ford die bijna alles op Goodyear-DunFlop afleveren... dezelfde op achterwielaandrijving ontwikkelde banden levert mag er wel eens compensatie zijn...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.