PDA

View Full Version : Ztc - Raceverslag Race 3 - Gm Racing


GM RACING
17-05-2005, 10:30
We hadden ons heel goed voorbereid zoals gewoonlijk, de sfeer in het team was uitstekend = ook niet onbelangrijk.
De training werd aangevat door Louisette voor de oude banden en remmen op temperatuur te brengen voor een rondje of acht.
Daarna was het m'n beurt en was aangenaam verrast over het potentieel van de wagen ... reeds het tweede rondje kon ik 1'51 afklokken en het derde rondje ging het naar 1'50 waarna ik wijselijk binnenkwam om de wagen te sparen. 1'50" was goed voor de tweede plaats na de Golf van Buytaert welke 9/10 " sneller was.
Ik had de verzekering dat het nog sneller kon en dit was voldoende.
Louisette nam de start voor haar rekening en met het aanspannen van de gordels slaakte ze plots een pijnkreet..... iets in haar rug verrokken.
Haar eerste start was voorspelbaar ... niet goed, ze verloor direct enkele plaatsen. Daarna begon ze terug in te lopen met iets betere rondetijden van 1'56 à 1'55".
Haar grootste verdiensten na haar stint van 2 uur waren dan zeker terecht dat ze:
- Geen aanrijdingen had
- Geen zandbakjes
- De banden in goede staat behield (geen remvlakken erop!)
- De remmen spaarde
- De mechaniek spaarde
Ze eindigde toch knap 13 de algemeen en 3 de in de klasse 4 door haar regelmaat.
We lagen toen ongeveer 1' achter op de Clio nr. 62 welke de 2de plaats had.
Na haar shift kreeg ik nog een auto waar iets met te doen viel en deed enkele vlugge rondjes waarbij 1'51" nog mogelijk was, de achterstand op deze Clio/62 slonk zienderogen ronde per ronde.
Toen kreeg ik de Clio in zicht en wist meteen dat we 2 de waren.
Ik kreeg radiobericht om m'n tempo te vertragen naar 1'55" à 1'56" om toch maar deze plaats te bewaren.
Voor de zekerheid werd ik zelfs nog binnengeroepen voor een snelle tankbeurt om zeker te spelen. ..... we verloren wel de 10 de algemene plaats en verhuisden naar een 12 de plaats.
Enkele kleine defecten aan de wagen welke me tijdens het laatste uur te beurt vielen was:
- De display van de versnellingstand sloeg tilt en duidde willekeurige waarden aan
- In de snelle bochten had ik stroomonderbrekingen aan de motor.... waarschijnlijk een draad welke slecht contact gaf van de powershift (versnellings)
Dus de pechduivels hebben ons verlaten en zijn (jammer genoeg en gelukkig voor ons....) vertrokken naar andere teams.
Met dank aan gans het team en volgende maal gaan we het herdoen !
Doei
Luc
GM RACING

Selespeed
17-05-2005, 13:11
Was een heel toffe dag maandag, spanning ten top zoals dat moet zijn. En stress voor het behouden van de plaats ipv van zorgen over mechanische defecten.

Van ons (Selespeed en broer) mag dat altijd zo zijn.

Dus nogmaals
:applaus: :worship:

RaptuningGirl
17-05-2005, 13:16
Een dikke proficiat Luc, Louisette & team :applaus:
Jullie hebben goed werk vericht en de podiumplaats was dik verdiend!!!
:gas: ga er de volgende keer helemaal voor zou ik zo zeggen :)

Groetjes RapTuningGirl

bart VDB
17-05-2005, 13:38
Proficiat Luc, Louisette en het ganse team. :applaus:
Het is jullie van harte gegund.

Groetjes

Bart

GM RACING
17-05-2005, 14:17
Hey bedankt iedereen voor de complimentjes, dit doet echt deugd !
Bartje jammer van jullie futloze clio/62....maar helaas, ook dit is racen.
Geloof het of niet, toen we jullie inhaalden had ik gemengde gevoelens van blijdschap en ergens ook van medeleven..... maar kom, 3de is ook niet slecht,hé ?
In het puntenstelsel geraak ik toch nooit meer in de buurt wegens 2 mislukte races.
:bye:
Luc
GM RACING

christophe
17-05-2005, 14:26
Proficiat vanwege Euroracing
Wagen lijkt op punt te staan, voor herhaling vatbaar

Sportieve groeten
European Formula Racing

GM RACING
17-05-2005, 17:12
Hey christophe,
bedankt, jullie deden het ook prima met wagen 13 (een bibbernummer welke meer had gepast bij mijn wagen) , jammer van de schuiver in het begin.
Ik had de indruk dat de uitlijning van de wagen (achteraan) naar de knoppen was, die slingerde lichtjes zijwaarts in snelle lange bochten, ben ik mis ?
Ook proficiat met plaats 2 in klasse en 5de algemeen ! nog van dat !
Doei
Luc
GM RACING

ZTCfan
17-05-2005, 17:37
chapeau met jullie prestatie GM racing

racegreetz

ICEMAN
17-05-2005, 18:48
Een dikke proficiat aan Luc, Louisette & natuurlijk het ganse team.

Ik zeg het al een hele tyd & nu was het eindelijk zover. Schitterende prestatie van zowel Luc als Louisette. :gas: Doe zo verder zo ik zo zeggen.

Nogmaals bedankt voor de koffie & de cola.

Maarten
17-05-2005, 18:57
proficiat luc en gm racing

volhouden en het komt dus wel goed hé ;)

AlainH
17-05-2005, 19:02
Sjieke dinges ;)
Dat het enkel nog maar beter mag gaan !

Bugalfa
17-05-2005, 20:31
Onze ellende werd verzacht door jullie resultaat ; 't is jullie van harte gegund ! 't begin v.d. 7 vette koersen, na de 7 magere .

B.V.S.
17-05-2005, 20:52
Proficiat Luc & co... het werd eens tijd hé...! :applaus:

Pat
17-05-2005, 21:28
Ook vanwege mezelf en "kozze" Tony nen dikke proficiat aan het hele team !

Ge ziet Luc, als je weet waar links is ...

Snellen Eddy
17-05-2005, 21:44
Proficiat aan het ganse GM Team. Volgende keer de Golf Van Buytaert/Van Rompuy voorbij hé.

GM RACING
17-05-2005, 23:04
Hey pat, snellen eddy en Co,
Hetgeen ik nu ga zeggen klinkt grof tegenover Louisette, geef me als als medepiloot een Kenneth Lottin ( onze extra piloot en talent van de 10 u race 2004) en de situatie zou gans anders zijn, zelfs een Golf van B. zou veel tekort komen.... (helaas en) gelukkig is Louisetteken mijn echtgenote en moet ik ze meesleuren in het team met al haar (race) gebreken en kwaliteiten dat ze heeft en het toppunt is dat ze plezier beleeft aan het racen, en dat is wel het voornaamste.
Dus het wordt steeds een gemiddelde van ons twee.... en dat zal ons nooit niet verder brengen dan een 2de of een 3de plaats in groep 4.... maar daar kan ik met leven :D (maar ooit doe ik een race met Kenneth Lottin alleen, dit is m'n hartewens en Louisette weet dat, dus please Louisette ???????)
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
18-05-2005, 16:27
Hey Bugalfa,
Ik ben iets kwijt ! namelijk..... mijn pechduivel, heb je die toevallig gezien of binnengehaald in jouw team ?
;) - zo vlug mogelijk er vanaf geraken zou ik zeggen, doorgeven die handel !!
Doei
Luc
GM RACING

Snellen Eddy
18-05-2005, 17:35
Hey pat, snellen eddy en Co,
Hetgeen ik nu ga zeggen klinkt grof tegenover Louisette, geef me als als medepiloot een Kenneth Lottin ( onze extra piloot en talent van de 10 u race 2004) en de situatie zou gans anders zijn, zelfs een Golf van B. zou veel tekort komen.... (helaas en) gelukkig is Louisetteken mijn echtgenote en moet ik ze meesleuren in het team met al haar (race) gebreken en kwaliteiten dat ze heeft en het toppunt is dat ze plezier beleeft aan het racen, en dat is wel het voornaamste.
Dus het wordt steeds een gemiddelde van ons twee.... en dat zal ons nooit niet verder brengen dan een 2de of een 3de plaats in groep 4.... maar daar kan ik met leven :D (maar ooit doe ik een race met Kenneth Lottin alleen, dit is m'n hartewens en Louisette weet dat, dus please Louisette ???????)
Doei
Luc
GM RACING

Blijf ze maar meesleuren en wees blij dat ze nog met u wil rijden :)

GM RACING
18-05-2005, 18:01
Hey Snellen Eddy,
In feite wel, hé .... want zij moet uiteraard het licht op groen zetten om te kunnen racen, financieel bedoel ik.
De vrouw haar wil is wet. ;)
Ja, in feite is het een zeldzaamheid - man & vrouw welke samen racen.
Weet ge wa, ik zal ze wa vitessepillekes geven de volgende maal.
Nu zonder zwanzen, ik heb dus beelden van een inboard camera en daar zijn haar fouten duidelijk op te zien.
-Haar rijlijnen zijn prachtig en niet voor verbetering vatbaar, haar fouten zijn:
Te vroeg in de remmen, teveel op de motor remmen en te laat op het gas na het remmen.
Bepaalde bochten neemt ze soms in een te lage versnelling.
Dank zij die beelden kunnen we eraan werken met een 2de zeteltje op een training.
Als ik niet met Kenneth Lottin kan en mag rijden maak ik er een Kenneth van, wait and see.
;)
Luc
GM RACING

Snellen Eddy
18-05-2005, 18:08
Als ik niet met Kenneth Lottin kan en mag rijden maak ik er een Kenneth van, wait and see.


Veel plezier ermee Luc maar rustig blijven hé man. Het is niet omdat ge één koers de finish haalt dat ge al moogt gaan voor de titel hé. Duval is anders ook nog vrij, maar ik dacht dat je vooral wou rijden, en niet langs de kant staan ;) Volgens mij vorm je een knap team met de vrouw. Ik zie haar nog uit de wagen stappen anno 2002 toen het zo hééééél warm was....

GM RACING
18-05-2005, 18:29
Hey Snellen Eddy,
Ja, inderdaad 't is een harde hoor, annoo 2002 was het bloedheet en ze heeft het toch maar gedaan!
Nu had ze een verschot in haar rug bij het ingordelen en toch op haar tanden bijten om te rijden.
Ja, we racen allemaal om te winnen hé, anders kunnen we evenzeer op de autosnelweg rondpuffen.... dus als het aan mij ligt ga ik voor niets minder dan een podium. Is toch normaal zulk een ingesteldheid ?
We hebben er de wagen voor opgebouwt om hem snel te maken en dit is nog gelukt ook ....dan verwachten de mecaniekers ook resultaten. (zie thread : VOORBEREIDING GM RACING 2005)
Doei
Luc
GM RACING

Bugalfa
18-05-2005, 21:06
Hey Bugalfa,
Ik ben iets kwijt ! namelijk..... mijn pechduivel, heb je die toevallig gezien of binnengehaald in jouw team ?
;) - zo vlug mogelijk er vanaf geraken zou ik zeggen, doorgeven die handel !!
Doei
Luc
GM RACING
Tja we kunnen idd. de titel in T3 vergeten tenzij de pechduivel die M3 van VdW opzoekt wat ik niemand toewens . Een geluk bij een ongeluk ; we hebben 2 problemen in 1 race gehad (luchtdebietmeter stuk : opgelost met Serge advies door de draad toe te roepen & Koppelingspomp pedaal stuk : niet tijdig te herstellen en wie heeft zoiets bij...demontage kost 3 u uit andere
wagen...) . 10-7 hebben we wel 2 opties : de Challenge 156 waar we tot nu toe mee gereden hebben en die 1.56 à 57 kan of de 2.5 V6 waar de Sper van op komst is om samen met perfect getrapte 6-bak ingebouwd te worden met 15pk extra tov vorig jaar en misschien nog 15 dankzij Spruitstuk(95dBa ?) dan draaien we onder in de 1.50's met 120Lit tank... Het budget...

Selespeed
19-05-2005, 08:29
we hebben 2 problemen in 1 race gehad (luchtdebietmeter stuk : opgelost met Serge advies door de draad toe te roepen & Koppelingspomp pedaal stuk : niet tijdig te herstellen en wie heeft zoiets bij...demontage kost 3 u uit andere
wagen...) .

Had vlak voor jullie box de GT zien staan met de motorkap open en zonder luchtdebietmeter :) De oplossing lag letterlijk en figuurlijk voor de hand ;)
Had al schrik dat jullie hem volledig gingen demonteren.
(Is jullie 156 dan een 2.0TS? Was echt in de veronderstelling dat het een 2.5 was, of past die luchtmassameter ook op andere motoren?)

Bugalfa
19-05-2005, 12:52
156 "Challenge" is idd. TS ; de 2.5 V6 wacht nog op z'n sper . Die luchtdebietmeter is identiek op jtd en TS niet op V6 .

Dimi
20-05-2005, 20:32
hey Luc,
ge hebt uw site geupdate heb ik gezien
zeer mooi! vooral die achtergrond vanboven
Dimi

GM RACING
20-05-2005, 22:36
Hey Dimi,
Dank u voor compliment = tof !
Inderdaad, we zijn er aan bezig maar er zijn nog teveel "under construction's" te zien daarmee hou ik het nog een beetje stil...
maar voor de liefhebbers zie : www.garden-machinery.com en klik op Gm racing team.
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
26-05-2005, 09:56
Terug veranderingswerkzaamheden aan de racewagen.
Telkens we denken finaal gedaan en alles opgelost te hebben aan ons Meganneke komt er één of andere upgrade aan, kwestie om bezig te zijn,hé.
We hebben ondervonden dat onze benzinetank van 80 L. te nipt is om ritten van 2 uur veilig te kunnen rijden.... het zal je maar gebeuren in de laatste ronde dat je net 2 litertjes tekort komt !
Zo zijn we bijvoorbeeld in race 3 van een algemene plaats 10 naar 12 verhuist door een snel ingelaste tankbeurt van 20L. en dit voor alle zekerheid.
We gaan dus deze tank van 80L. vervangen door een 100L. tank.
De "oude" 80 L.met geldigheid tot '06 welke kan verlengt worden (verkocht met geldige papieren) zal dan voor een klein prijsje verkocht worden, dus indien belangstelling snel reageren...
Ook zullen we aanwezig zijn op de Eran Days op 8/06 waarbij we onze traditionele sponsordag zullen houden....tweede zeteltje erin en rondjes rijden met de gasten aan een veilig gehouden tempo.
Doei
Luc
GM RACING