PDA

View Full Version : Spa 24 H


Pages : 1 [2]

RaptuningGirl
31-07-2005, 17:11
Wat me op is gevallen: dit jaar geen SC buiten moeten halen
Of heb ik mij vergist?
Het was een prachtige koers, mooie duellen, ook de Belgen hebben het goed gedaan

gwyllion
31-07-2005, 17:13
Na 8 uur rijden.............en dus nog 16 uur voor de boeg tel ik nog +/- 27 rijdende wagens. De meeste zijn uitgevallen wegens technische problemen en niet door crashes. Ik blijf bij mijn prognose van 15 wagens aan de meet ;)15? Serieus fout gegokt. 26 uit 37 -> slechts 11 opgaves.

Mark
31-07-2005, 17:36
15? Serieus fout gegokt. 26 uit 37 -> slechts 11 opgaves.

Wiskunde was niet mijn sterkste punt vroeger ;) :D

Zeldzaam laag percentage uitvallers, gezien het weer mag dat een wonder heten. Ligt misschien wel aan het feit dat de kwaliteit van het veld zo hoog was. Minder "kleine" teams op de baan met bijbehorende gentleman-drivers?

Zoals hierboven opgemerkt, geen safetycar........zeer uniek te noemen. Een teken dat er netjes gereden is.

marcel
31-07-2005, 18:21
De Corvette van SRT was in het begin van de race schitterend. Wat er daarna misgegaan is weet ik niet, maar ook hier was meer mogelijk. Lag het aan de 2 Franse piloten, of mechanisch...? Jos Menten is mij alleszins weer opgevallen... die kerel kan er wat van...!


volgens de berichten lag het aan de franse rijders

FIRE
31-07-2005, 19:02
Hoop dat Menten de komende 1, 2 jaar de mogelijkheid krijgt om door te stomen naar FIA GT.

Mark
31-07-2005, 19:55
Hoe langer hoe meer krijg ik een pesthekel aan press releases, sites die dergelijke dingen ongelezen publiceren moeten ze aan de schandpaal nagelen. Ditmaal is het prijs voor www.autosport.nl

Jeroen Bleekemolen net buiten podium ‘24 uur van Spa-Francorchamps’

Samen met de Belgen Paul Kumpen, Bert Longin en onze landgenoot Mike Hezemans deelde Jeroen Bleekemolen een Corvette C5R van het Team GLPK.

Tijdens zijn nachtelijke ‘stint’ ging het voor Paul Kumpen mis. Hij crashte de auto, waarna het herstel meer dan een uur en tussen de 15 en 16 ronden kostte.

De auto waarmee hij streed is gelijk aan het model waarmee tijdens de 24 uur van Le Mans gestreden wordt.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=1378 datum 31-07-05, 19.55


Foei, foei........de malloot die een dergelijke press release de wereld inslingerd mogen ze toch eens ferm onder zijn kloten stampen. Toch wel een grove fout om de naam van Anthony te verwisselen met die van Paul.

Zelfde model als Le Mans? De schrijver kent waarschijnlijk het verschil niet tussen een C6R en een C5R. Voor een stukje in de Telegraaf is dat msschien nog niet zo'n grote fout maar voor een autosport-site wel.

FIRE
31-07-2005, 20:06
Hoe langer hoe meer krijg ik een pesthekel aan press releases, sites die dergelijke dingen ongelezen publiceren moeten ze aan de schandpaal nagelen. Ditmaal is het prijs voor www.autosport.nl
Inderdaad opknopen met die sites, echter de eerste fout wordt natuurlijk gemaakt door degene die het bericht schrijft (PR man van Bleekemolen in dit geval?).

Frank 490
31-07-2005, 22:20
Zolang het veiligheidsnetje maar op zijn plaats zit is een open raam geen probleem.

Misschien is, zoals in meerdere klassen, een 'arm restraint' (zie: http://www.gforce.com/pdf/armrestraintinstructions.pdf ) reglementair voldoende.

Mark
31-07-2005, 23:02
Uit het reglement van de FIA (http://www.fia.com/resources/documents/1786803038__AppJ_2004_Art_258.pdf)

Article 258
Technical Regulations for Grand Touring Cars
(Groupe GT1 / Group GT1)

3.4 Windscreen and windows
Cockpit ventilation:
Nets:
Door windows may be replaced with nets with characteristics in
accordance with article 253-11.
However, the fixing of the nets to the safety rollcage is not
mandatory.


In artikel 253-11 (http://www.fia.com/resources/documents/848909206__AppJ_2004_Art_253.pdf) spreekt men ook niet over arm restraint's. Dus op dit puntje zou het e.e.a. ook niet reglementair in orde zijn ;)

Frank 490
31-07-2005, 23:37
OK, dan is een arm restraint dus niet voldoende. Een net bevestigd aan de rolkooi vind ik overigens een onding.

Bart.Vandecavey
01-08-2005, 10:11
volgens de berichten lag het aan de franse rijders

Volgens Duez waren het 2 aandrijfassen die stuk gingen...

gwyllion
01-08-2005, 11:17
volgens de berichten lag het aan de franse rijdersOp pitstop.tv staat het tegenovergestelde: Marc Duez en Jos Menten hebben samen 19,5 uur van 24 gereden (Eric Cayrolle had maagproblemen en Bruno Hernandez rugklachten). Dus mechanische problems: 2 keer wielnaaf vervangen heeft hen ongeveer 20 ronden gekost.

Scapa
01-08-2005, 13:17
Op pitstop.tv staat het tegenovergestelde: Marc Duez en Jos Menten hebben samen 19,5 uur van 24 gereden (Eric Cayrolle had maagproblemen en Bruno Hernandez rugklachten). Dus mechanische problems: 2 keer wielnaaf vervangen heeft hen ongeveer 20 ronden gekost.

Sinds ze een keer een wiel verloren hebben draaien die hun wielen wel heel lang vast, te vast heb ik soms de indruk. Dit kan misschien wel de oorzaak zijn...

BuG@WaR
02-08-2005, 01:51
Heeft dat dan invloed op de temperatuur in de cockpit cfr. motor vooraan?

Als in een normale personenauto met open ramen rijden al helpt (geisoleerd als ie al is) waarom in een raceauto niet ook. :crazy: