PDA

View Full Version : Spa 24 H

Pages : [1] 2

vortex
18-05-2005, 10:42
Is al bekend wat de toegangsprijzen zullen zijn aan de poort voor het gehele weekend? Of is er reeds voorverkoop en scheelt dat. Ik kan er op de Spa site niets over vinden. Maar er is hier vast iemand die raad weet, zoals altijd. :confused:

Raceboy
18-05-2005, 10:52
http://www.proximus24hours.com/htm/ticketing.asp

staat wel niet bij wanneer de voorverkoop ingaat.
EDIT: tis beschikbaar vanaf 5/2005

FIRE
18-05-2005, 20:26
Jamie Davies teamgenoot van Fabio Babini en Thomas Biagi voor Vitaphone tijdens 24h van Spa: http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=801

Mark
18-05-2005, 20:30
In het voorprogramma zal het fluister stil zijn op Spa.............de Nederlandse Seats hebben een race in het bijprogramma.

vortex
18-05-2005, 21:45
Ja, maar beter wat, dan dat het stil blijft zonder enige aktiviteit op de piste. Misschien dat ze het veld van 22 Seats nog wat kunnen bijvullen. Weet ook zo gauw niet met wat. Misschien Huub Vermeulen met zn bende Endurance Seats! Al met al is het toch al behelpen met het voorprogramma. WTCC is natuurlijk top, geen discussie mogelijk. Die Alfa Challenge is helaas wederom niet veel soeps en was er niet iets met Formula X??? Daar heb ik ook nog geen hoge pet van op. Laten we maar lekker een pintje nemen op de zaterdag en ons verkneukelen op de dingen die komen gaan.
Ga dr toch met veel zin naar toe, hoor. En o ja, die Seats geven toch altijd wel spektakel en de races zijn best om aan te zien. Maar ja, t geluid he.

tarzancorner
19-05-2005, 10:18
massarati cup komt ook waarschijnlijk ongeveer 27 autos

fish88
19-05-2005, 15:10
russian age gaat met de aston martin rijden tijdens de spa 24 uur. leuker dan die ferrari 550

Integra
19-05-2005, 17:44
russian age gaat met de aston martin rijden tijdens de spa 24 uur. leuker dan die ferrari 550
Leuker niet, sneller wel.

CarRerA
21-05-2005, 15:17
Waarom niet leuker?
Het is eindelijk eens iets anders dan altijd maar Ferrari en Saleen...

Integra
21-05-2005, 20:04
Waarom niet leuker?
Het is eindelijk eens iets anders dan altijd maar Ferrari en Saleen...
Ik zeg niet dat een Aston Martin minder leuk is, maar zo'n 550 heeft voor mij toch een bepaalde uitstraling. :p (zoveel Ferrari's en Saleens rijden trouwens niet in FIA GT)
off topic: Saleens krijgen hun normale spoilers terug.

JPMontoya
25-05-2005, 13:25
24 Heures de Spa : de Radiguès, Dechavanne, Virenque et Hallyday en Viper GTS-R au sein de Force One.

www.turbomagazine.be

?? Virenque ??? wat doe dieje daar

Integra
25-05-2005, 14:23
www.turbomagazine.be

?? Virenque ??? wat doe dieje daar
Zal misschien na een rondje Magny Cours, ook 's een in GT willen rijden?

MichelRacing
26-05-2005, 13:45
De 996 GTS RS en RSR domineert sinds 2001 in Francorchamps, stond al drie keer op het podium en won in 2003 zelfs algemeen. Daarvoor zorgde Freisinger, die dit jaar de lat wat minder hoog legt maar toch naar de "Proximus 24 Hours of Spa" komt. Deze keer met een auto die we nog nooit te zien kregen.
Bron: www.racingworld.be

Weet iemand wat voor een auto?

fish88
26-05-2005, 14:55
misschien hebben ze een paar panoz aangeschaft?

Integra
26-05-2005, 18:17
Dan mogen ze die nog fijn homologeren ...

Raceboy
26-05-2005, 19:03
Dan mogen ze die nog fijn homologeren ...

ooit gehoord van groep 2, ;)

Thomaske
26-05-2005, 19:06
Maserati vraagt aan de FIA om beperkingen te leggen op de Aston Martin DBR9. Dit komt omdat de Astons in Silverstone MET 40kg balast nog van begin tot eind 't beste waren. En de Maserati's er helemaal niet aan konden tippen. Hun uitleg is de volgende: ofwel geeft de FIA de DBR9 beperkingen ofwel nemen ze de beperkingen van ons af.

Mvg

TOM
26-05-2005, 20:22
In GvA ston dat Marc Goossens met een Aston Martin deelneemt van prodrive, samen met lamy en kox. Kan iemand dat bevestigen. En als het waar is zal SRT dan deelnemen met hun corvette?

FIRE
26-05-2005, 20:34
In GvA ston dat Marc Goossens met een Aston Martin deelneemt van prodrive, samen met lamy en kox. Kan iemand dat bevestigen. En als het waar is zal SRT dan deelnemen met hun corvette?

http://www.racingworld.be/nieuws/2176/

Mark
27-05-2005, 00:21
Deze keer met een auto die we nog nooit te zien kregen.

Als het die is van de 24 uur van de Nürburgring 2005 is dan weet ik het wel ;) In eerdere publicaties van Big Manfred F. riep hij dat hij zou deelnemen aan beide races ondanks zijn activiteiten in Moskou en omstreken. Zoals als altijd in de autosport: eerst zien dan geloven.

Thomaske
27-05-2005, 06:37
Mark, met welke wagen was dat dan op de Nürburgring?

Mvg

Mark
27-05-2005, 12:33
Mark, met welke wagen was dat dan op de Nürburgring?

Mvg

Met een onzichtbare ;) Ze deden niet mee ondanks eerdere "grote""uitspraken.

Netforce_1
01-06-2005, 17:02
Is al bekend wat de toegangsprijzen zullen zijn aan de poort voor het gehele weekend? Of is er reeds voorverkoop en scheelt dat. Ik kan er op de Spa site niets over vinden. Maar er is hier vast iemand die raad weet, zoals altijd. :confused:

Via de RACB Racefan krijgen nieuwe leden gratis toegang tot de paddock bij aanschaf van een WE-ticket. De reeds aangesloten Racefans krijgen toegang tot de niet-overdekte tribunes.
En dan nu de vraag : als je een ticket algemene ingang koopt heb je dan niet automatisch toegang tot de niet-overdekte tribunes? Indien ja wat is dan het voordeel voor reeds RACB Racefans?

The Interceptor
01-06-2005, 17:46
Voor tribunes moet nog bijbetalen anders hoor, afhankelijk van overdekt of niet, was dat zo'n 10-15 euro dacht ik vorig jaar.

Raceboy
01-06-2005, 18:10
tribunes is bijbetalen in de weekends. door de week zijn ze gratis toegangkelijk.

Benklak
11-06-2005, 10:32
Is er al een voorlopige startlijst en timing ergens? Alvast bedankt

Brecht
11-06-2005, 10:38
Is er al een voorlopige startlijst en timing ergens? Alvast bedankt

Ik check iedere dag de site van de 24 uren. Bij Timing en Entrylist staat enkel : '' comming soon ''. Afwachten dus

Greetzz.. Corvetteboy

Bramzel
14-06-2005, 08:33
Leuk detail; op de officiele raceposter staat de Prodrive Aston Martin, terwijl nog niet bevestigd is dat die gaat komen. Larbre gaat de "officiele" Spa wagen worden dit jaar.

Mark
17-06-2005, 21:01
Lemeret en Deman rijden volgende week met een 360 van GPC in de FIA GT wedstrijd van Brno ter voorbereiding op de 24 uur. Daar rijden ze dan met een 575GTC ....... staat te lezen op www.turbomagazine.be

The Leader
23-06-2005, 08:55
Heeft er al iemand een deelnemerslijst? Doet de SRT corvette mee he?? Of doet er maar 1 corvette mee juist de GLPK-Carsport?

Autofan
23-06-2005, 09:13
Heeft er al iemand een deelnemerslijst? Doet de SRT corvette mee he?? Of doet er maar 1 corvette mee juist de GLPK-Carsport?

Hoe kan er een deelnemerslijst zijn 5 weken voor dit evenement? In andere races geven ze hem ook pas officieel op het laatste moment vrij. Er zijn plannen, ik zeg plannen, dat de SRT Corvette aan de start komt met Ayari/Hernandez aan het stuur. De Corvette wordt dan ook in de kleuren gespoten zoals hij racet in de FFSA GT.

Thomaske
23-06-2005, 11:13
Autosport.be (www.autosport.be) meldt dat Loic Deman en S. Lemeret in de 24Uren van Spa-Francorchamps zullen aantreden met een Ferrari 575 Maranello van het Italiaanse GPC-team.

Mvg

JPMontoya
28-06-2005, 22:06
Following four class podiums by the DBR9 this year, including two class wins, Aston Martin Racing has confirmed the continuation of their testing and development programme by announcing their appearance at the Proximus 24-hours of Spa next month. Aston Martin Racing will field one DBR9 at the Spa test day on 12th July, with both of the team cars competing in the 24-hour endurance race that follows on 30th-31st July. Driving Aston Martin Racing's two DBR9 entries are, in car 28: David Brabham (Australia), Stephane Sarrazin (France) and Darren Turner (UK). Car 29 will be driven by Peter Kox (Netherlands), Pedro Lamy (Portugal) and making his Aston Martin debut, Marc Goossens (Belgium).

WWW.FIAGT.COM

Zeer goed nieuws !!! Spa wordt echt de battle of titans. 3 Astons en Goossens bij AM.
Conclusie geen SRT ? Hadden ze dat in het begin van het seizoen dan niet aangekondigd?

Integra
28-06-2005, 22:22
Following four class podiums by the DBR9 this year, including two class wins, Aston Martin Racing has confirmed the continuation of their testing and development programme by announcing their appearance at the Proximus 24-hours of Spa next month. Aston Martin Racing will field one DBR9 at the Spa test day on 12th July, with both of the team cars competing in the 24-hour endurance race that follows on 30th-31st July. Driving Aston Martin Racing's two DBR9 entries are, in car 28: David Brabham (Australia), Stephane Sarrazin (France) and Darren Turner (UK). Car 29 will be driven by Peter Kox (Netherlands), Pedro Lamy (Portugal) and making his Aston Martin debut, Marc Goossens (Belgium).

WWW.FIAGT.COM

Zeer goed nieuws !!! Spa wordt echt de battle of titans. 3 Astons en Goossens bij AM.
Conclusie geen SRT ? Hadden ze dat in het begin van het seizoen dan niet aangekondigd?
Maak er maar een battle van tussen alleszins 2 Astons, Bouchut is een SCHITTERENDE piloot, maar die Russen daarentegen zullen alleen op het rechte stuk kunnen volgen.

Mark
28-06-2005, 22:28

Goossens op de AM in de 24 uur van Spa...........dat verhaal is medio mei toch ook al eens op diverse fora te lezen geweest? Alweer Bodycoach als sticker op de wagen.........maar als je het jaarverslag leest van Punch International vallen de puzzelstukjes in elkaar van deze puzzel voor autosportfreaks ;) Ik begin al mooie dromen te krijgen voor 2006 :D

Geen SRT? Wellicht de "Franse afdeling" die van start gaat?

JPMontoya
28-06-2005, 22:36
Goossens op de AM in de 24 uur van Spa...........dat verhaal is medio mei toch ook al eens op diverse fora te lezen geweest? Alweer Bodycoach als sticker op de wagen.........maar als je het jaarverslag leest van Punch International vallen de puzzelstukjes in elkaar van deze puzzel voor autosportfreaks ;) Ik begin al mooie dromen te krijgen voor 2006 :D

Geen SRT? Wellicht de "Franse afdeling" die van start gaat?

Had het verhaal wel al horen waaien van Goossens maar nu pas officieel.
Als ik sponsor was van SRT zou ik toch liever de auto in Spa zien rijden als in Zolder...Misschien speelt SRT die 2 groepen sponsors tegen elkaar wel uit...

De testdag zelf wordt al een evenement. GLPK komt ook lees ik net.

Bramzel
28-06-2005, 22:40
Schitterend nieuws, AM zal revanche willen voor LeMans. Hoop voor ze dat het minder warm is als afgelopen jaar ;) Zal spannend gaan worden dit jaar, ben zeer benieuwd.

The Interceptor
28-06-2005, 22:58
Héél goed nieuws natuurlijk dat Marc met de Aston gaat rijden in Spa! Dat het de gedoodverfde favoriet is moet ik niet meer vertellen zeker :D

't Zou me verbazen moest geen van beide fabriekswages winnen eigenlijk.
Tijdens de 24u van Le Mans zat Mike Hezemans even in de studio bij Eurosport, daar ging het ook ff over de etmaalrace in de Ardennen, Mike verwacht de meeste concurrentie van de Astons, maar die scoren toch geen punten voor't kampioenschap (of toch zeker de 2 van prodrive niet), dus dat maakt zoveel niet uit, al willen ze er natuurlijk liever voor eindigen.
Daarna van de Ferrari's, de Maserati's zijn wel snelle wagens, maar het zou Mike (en mij ook wel) verbazen dat die zonder problemen finishen.

Bij AM hebben ze natuurlijk ook al redelijk wat ervaring met de wagens nu. Prachtig resultaat in Sebring. Le Mans ging ook zonder echt grote problemen tot anderhalf uur voor het einde. En laten we natuurlijk Silverstone niet vergeten.

AM zal hier de Corvette wsl zeker willen verslaan, maar dit is natuurlijk geen echt officiele Corvette, daarvoor rijden ze misschien wel de Petit Le Mans race mee, staat als als "tbc" op hun kalender ...

Ik kan in ieder geval al niet meer wachten tot de 24u van Spa, door die examens zal't dan toch wel meer dan twee maand geleden zijn dat ik raceautokes heb zien rijden. Maar de testdag 12 juli pikken we zeker al mee door! :D

JPMontoya
28-06-2005, 23:09
AM zal hier de Corvette wsl zeker willen verslaan, maar dit is natuurlijk geen echt officiele Corvette, daarvoor rijden ze misschien wel de Petit Le Mans race mee, staat als als "tbc" op hun kalender ...

Ik kan in ieder geval al niet meer wachten tot de 24u van Spa, door die examens zal't dan toch wel meer dan twee maand geleden zijn dat ik raceautokes heb zien rijden. Maar de testdag 12 juli pikken we zeker al mee door! :D

Laat dit een uitnodiging zijn voor Corvette met hun C6-R...
In Spa valt toch veel meer eer te halen dan in Petit Le Mans mi.

Dito,van die examens.

fish88
28-06-2005, 23:11
goede line up bij am hoop dat goosen, kox en lamy kunnen winnen, hopelijk hebben ze niet te veel pech of komen ze zonder benzine te staan!!!

Integra
28-06-2005, 23:17
Hoop voor ze dat het minder warm is als afgelopen jaar ;)
Héél subtiel. :p

We kunnen misschien een lijstje aanleggen met wie er allemaal komt testen op de officiële testdag?

The Interceptor
29-06-2005, 00:45
iets wat ik hier nog niet gelezen heb denk:

La Maserati #15 sera confiée à Spa à l’équipage Bertolini/Wendlinger/Peter, tandis que celui de la #16 reste à confirmer.

bron: jmbracing.com

tarzancorner
29-06-2005, 10:04
Weet iemand wanneer het tijdschema en het progamma er is
normaal is dat er veel eerder.

JPMontoya
29-06-2005, 12:35
K zal is een ffie bellen naar RK weten we ook ineens of Vertigo komt

Brecht
29-06-2005, 13:49
Mijn tickets, alé Paarse inkomsbandjes zijn aangekomen.

Greetzz.. Corvetteboy

Integra
29-06-2005, 15:13
Mijn tickets, alé Paarse inkomsbandjes zijn aangekomen.

Greetzz.. Corvetteboy
Lekker on-topic. :p

auto delta
29-06-2005, 19:06
weet er iemand dat de lamborgini mee doet?

Integra
29-06-2005, 19:50
weet er iemand dat de lamborgini mee doet?
Goede vraag. Ik hoop alleszins van wel, want het is alles samen een bloedmooie auto. :)

auto delta
29-06-2005, 20:05
Goede vraag. Ik hoop alleszins van wel, want het is alles samen een bloedmooie auto. :)in alle kleuren maar in het zwart vin ik hem aartslelijk.

Integra
29-06-2005, 21:05
in alle kleuren maar in het zwart vin ik hem aartslelijk.
Ik vind em zo juist stoer, maar let's get back on topic. :)

fish88
30-06-2005, 00:36
blijft een mooie wagen die blauwe am, nu alleen nog wat betere rijders (alleen bouchut kan het tempo volgen)
http://i4.photobucket.com/albums/y109/sgaap/aston_cirtek.jpg

Integra
30-06-2005, 08:40
blijft een mooie wagen die blauwe am, nu alleen nog wat betere rijders (alleen bouchut kan het tempo volgen)
http://i4.photobucket.com/albums/y109/sgaap/aston_cirtek.jpg
Inderdaad en met een prijs van zo'n 710 000 euro valt hij nog best mee. Vergelijk dat maar 's met een Maserati MC12/575 GTC.
opmerking: Bouchut zal het veld AANVOEREN in deze auto, niet het tempo volgen. :p

marcel
30-06-2005, 16:04
misschien als hij de eerste stint rijd (en dan nog heel misschien). van zodra er een van die russen in stapt, zal het bij tempo volgen blijven

Raceboy
30-06-2005, 16:14
MCRae zou ook mee komen rijden. Niet Colin maar Allister zu rijden op de350Z van RJN.

JPMontoya
04-07-2005, 19:02
Gespot in Spa (gezien op die prachtige site) http://vertigomaniac465.skyblog.com
http://vertigomaniac465.skyblog.com/pics/173110833.jpg
Is dat de Reiter Lambo?

Thomaske
04-07-2005, 19:42
Yupz dat is hem.

Bedankt voor de foto!

Mvg

Bramzel
04-07-2005, 23:39
Vond deze foto ook erg interessant. Zo te zien heeft Reiter een van de DAMS wagens teruggekocht (of is het leasecontract beeindigd).

http://vertigomaniac465.skyblog.com/pics/173113577.jpg

Thomaske
05-07-2005, 18:40
Larbre zal een Ferrari inzetten met daarop Gardel, Vosse, Mollekens EN Verstappen.

Mvg

FIRE
05-07-2005, 18:42
Larbre zal een Ferrari inzetten met daarop Gardel, Vosse, Mollekens EN Verstappen.

Mvg
WAT VERSTAPPEN??? Heeft hij eindelijk een knoop doorgehakt? ;)
(vind het overigens wel leuk dat hij mee gaat doen)

BTW wat is je bron?

Thomaske
05-07-2005, 18:44
Mijn bron zijn weer mijn goede oren geworden :D

Mvg

Bramzel
05-07-2005, 18:59
Dat zou bijzonder spectaculair zijn, denk dat het een leuke aanvulling voor het veld zou zijn. Ben benieuwd ook hoe snel hij is in vergelijking met z'n teamgenoten die meer ervaring met GT's hebben, eens kijken of hij echt dat supertalent is dat hij volgens veel medelanders geacht wordt te zijn.

Mark
05-07-2005, 19:00
BTW wat is je bron?

Het neefje van Sophie ;)

Sinds jaren weer eens op het Verstappen-forum geweest. De boel weer wat liggen opjennen daar :D

Mark
05-07-2005, 22:45
Sinds jaren weer eens op het Verstappen-forum geweest. De boel weer wat liggen opjennen daar :D

Ik heb op één avond alweer twee gesloten threads op mijn naam staan :D Al zeg ik het zelf: ik ben goed bezig :p

Raceboy
05-07-2005, 22:51
Lekker...
...druk, met z'n vieren in zo'n auto...

wat een idioten daar seg :rolleyes:

JPMontoya
06-07-2005, 12:18
http://www.proximus24hours.com/pictures/upload/Timetable%20July%206,%202005.pdf
de timing

Integra
06-07-2005, 15:59
Ik heb op één avond alweer twee gesloten threads op mijn naam staan :D Al zeg ik het zelf: ik ben goed bezig :p
Dat had ik voor mijn ontslag als profeet zien aankomen. :p :worship:

FIRE
06-07-2005, 16:13
Het neefje van Sophie ;)

Ik had eigenlijk verwacht dat Verstappen een keer in de Corvette zou plaatsnemen. Zoals je al zegt zijn er familiebanden, bovendien heb ik de indruk dat de banden met Mike Hezemans ook goed zijn.

Bramzel
06-07-2005, 17:23
Aangezien de lead-Larbre de officiele Spa wagen is (zoals GPC vorig jaar was) denk ik eerder dat de organisatie er iets mee te maken heeft. Misschien een stunt om de nederlanders terug te krijgen naar Spa? (die wijken wegens stijgende prijzen steeds meer uit naar de duitse f1-races).

Thomaske
06-07-2005, 18:22
Jos Menten zal plaatsnemen aan het stuur van de SRT Corvette. Dit wordt gemeld door autosport.nl

Mvg

FIRE
06-07-2005, 18:29
Jos Menten zal plaatsnemen aan het stuur van de SRT Corvette. Dit wordt gemeld door autosport.nu

Mvg
Je bedoelt autosport.nl

Thomaske
06-07-2005, 18:34
Sorry, foutje. Het is momenteel al aangepast. Bedankt voor de opmerking!

Mvg

Mark
06-07-2005, 18:49
Jos Menten zal plaatsnemen aan het stuur van de SRT Corvette. Dit wordt gemeld door autosport.nl

Mvg

Lijkt wel een swingersclub :D Goossens gaat vreemd met de AM, Menten met SRT.........is er nog iemand die trouw blijft :D

Uit dat bericht kun je dus concluderen dat we van PSI geen inschrijving hoeven te verwachten. Of die conclusie juist zien we binnenkort dan wel weer ;)

Thomaske
06-07-2005, 18:54
Dat we van PSI geen inschrijving kunnen verwachten staat er niet letterlijk in hé. Wie weet ofdat Jos Menten niet op een tweede wagen van PSI ging rijden tijdens de 24U als de andere rijders budget hadden.

Mvg

ICEMAN
06-07-2005, 20:07
If you can't beat them, join them! Al het hele seizoen jaagt Jos Menten achter de Chevrolet Corvette aan in de Belcar races. Enkele weken geleden rinkelde de telefoon in Haelen en werd de jonge coureur door Patrick Selleslagh de vraag gesteld of hij deel wilde nemen aan de 24 Uren van Spa-Francorchamps met de Corvette C5-R van Selleslagh Racing. Een prachtige kroon op het werk na de zege in de 12 Uren van Spa BTCS en de overwinning in de vierde Belcar manche op het circuit van Brands Hatch. Menten vormt een équipe met 3 andere rijders, hierover is SRT nog in onderhandeling. De équipe wordt een mix van strijdlust en ervaring. Het ziet er naar uit dat Ayari, Hernandez en Hart de andere piloten van SRT worden.

Bron: Racingworld (http://www.racingworld.be)

Integra
06-07-2005, 20:45
Bron: Racingworld (http://www.racingworld.be)
Al langer gemeld ...

Bramzel
06-07-2005, 21:36
Als PSI meedoet verwacht ik dat het net als vorig jaar een paydrivers-chicane zal zijn. De BiTurbo kán simpelweg onder de ACO/FIA reglementen niet competatief zijn door de restrictors.

Raceboy
06-07-2005, 22:06
Als PSI meedoet verwacht ik dat het net als vorig jaar een paydrivers-chicane zal zijn. De BiTurbo kán simpelweg onder de ACO/FIA reglementen niet competatief zijn door de restrictors.

hun topwagen was teruggetrokken.

Bramzel
06-07-2005, 22:14
Ja, juist vanwege die restrictors.

The Leader
07-07-2005, 11:50
Zou BMS meedoenaan de 24 uur?

Scapa
07-07-2005, 11:52
Zou BMS meedoenaan de 24 uur?

Denk het niet daar Larbre al meedoet.

The Leader
07-07-2005, 12:19
In Le Mans deden ze nochthans alle 2 mee. Zowel BMS met 2 550s en Larbre met 1 550

Integra
07-07-2005, 13:19
Denk het niet daar Larbre al meedoet.
Wat maakt dat nu uit?

Benny_B
07-07-2005, 18:35
De bemanning van de SRT Corvette :
Marc Duez / Jos Menten / Bruno Hernandez / Soheil Ayari
te lezen op racingworld.be

Ook nog ff'kes vermelden dat Porsche rijder Sascha Maassen op de Vonka Porsche zal rijden.

Scapa
07-07-2005, 18:51
Wat maakt dat nu uit?

Larbre is bij de 24u het "officiële" 550 team...

JPMontoya
07-07-2005, 18:51
Dat ze die entry list is vlug releasen - dan kan het gissen stoppen :)

Thomaske
07-07-2005, 18:52
TT Racing of moet ik nu zeggen Penders Racing rijdt ook mee tijdens deze 24Uren.

Mvg

Thomaske
07-07-2005, 19:32
Pitstop.tv meldt dat Ayari dan toch niet mee zal rijden bij SRT tijdens de 24U.

Mvg

The Leader
07-07-2005, 21:08
Welke Belcar teams zouden er eventueel nog meedoen?

GLPK zeker C5R
SRT zeker C5R
PSI misschien 997 GT2
TT Racing misschien 996 GT3RS

Integra
07-07-2005, 21:47
Larbre is bij de 24u het "officiële" 550 team...
Maar BMS heeft toch volledig nieuwe 550's geloof ik? (heeft BMS ze ook niet gekocht ipv gehuurd?)

Bramzel
07-07-2005, 22:12
BMS heeft nog gewoon de 550's van vorig jaar, voor zover ik weet zijn alle 550's (Russian Age, BMS, Larbre en Menx) voorzien van dezelfde (laatste) updates van Prodrive.

Bramzel
07-07-2005, 22:13
Welke Belcar teams zouden er eventueel nog meedoen?

GLPK zeker C5R
SRT zeker C5R
PSI misschien 997 GT2
TT Racing misschien 996 GT3RS

IcePol? Gezien hun verleden lijkt het niet onwaarschijnlijk dat ze weer meedoen. Verder zal de Vertigo wel weer ingezet worden (geen Belcar maar wel belgisch, net als de GLPK C5R ;)). Tot slot misschien de Lammertink en PSI 996 RSR's nog? Lijkt me niet waarschijnlijk, maar wie weet.

Yvonne
07-07-2005, 22:36
IcePol?

Als je hiermee Gordon Team / Track Promotion bedoelt...volgens de kalender op de site van de sponsor Anthony Martin (www.anthonymartin.be) doen ze mee.

Eveneens doen ze (volgens de kalender) mee aan de 24 uur van Zolder.

Yvonne

Bramzel
07-07-2005, 22:42
Die bedoelde ik ja, goed om ze er weer bij te zien.

Mark
07-07-2005, 22:57
Dat we van PSI geen inschrijving kunnen verwachten staat er niet letterlijk in hé. Wie weet ofdat Jos Menten niet op een tweede wagen van PSI ging rijden tijdens de 24U als de andere rijders budget hadden.

Mvg

Nou de kansen worden wel kleiner dat we een PSI Biturbo met een sterke bezetting gaan zien in Spa. Mijn grote vriend Bouvy :rolleyes: gaat van start de met de 575 van GPC.

GPC I: Bouvy, Belloc, Melo jr en wellicht Morbidelli of Naspetti
GPC II: Deman, Lemeret, Deletraz, Piccini

e.e.a. volgens www.turbomagazine.be

Integra
07-07-2005, 23:32
BMS heeft nog gewoon de 550's van vorig jaar, voor zover ik weet zijn alle 550's (Russian Age, BMS, Larbre en Menx) voorzien van dezelfde (laatste) updates van Prodrive.
Maar BMS heeft die 550's toch gekocht ipv gehuurd? (of niet?)

Bramzel
08-07-2005, 01:39
Dat betwijfel ik, zeker omdat ze volgend jaar met de AM gaan rijden. Van BMS, Larbre en RAR vermoed ik alle drie dat ze een contract hebben om in 2005 met de 550 te gaan rijden, die zou worden vervangen door de DBR9 zodra deze beschikbaar is.

JPMontoya
08-07-2005, 10:19
Verstappen niet in Spa
bron: www.verstappen.nl

vortex
08-07-2005, 10:28
en ook niet in Champcar. want Sperafico heeft het zitje van bremer bij HVM ingenomen
www.autosport-atlas.com
Dus zijn aan die speculaties ook een eind gekomen.Hoe moet dat nou met onze Jos???

TT Racing
08-07-2005, 11:18
TT Racing of moet ik nu zeggen Penders Racing rijdt ook mee tijdens deze 24Uren.

Mvg

En mag ik dan ook weten met wie?

Raceboy
08-07-2005, 12:06
Hoe moet dat nou met onze Jos???

inschrijven bij de VDAB? :D

Mark
12-07-2005, 17:23
Slappe hap zeg...............nog geen 40 wagens:
http://www.proximus24hours.com/pictures/upload/Previsional_entry_list.pdf

Idd, Twee zwaantjes op een MC12.

Raar, RTM staat op de lijst met een RS. Die hebben toch alleen nog een Turbo? Foutje? Penders met zijn RS onder TT vlag?

R@ce@holiC
12-07-2005, 21:41
**edit, stond hierboven al gepost, beter eens refreshen :fight:

TT Racing
12-07-2005, 22:12
Penders met zijn RS onder TT vlag?

Inderdaad, we zijn van vandaag ingeschreven met de Porsche, piloten zijn Rudi Penders, Franz Lamot, Bart Couwbergs. Misschien komt er nog een vierde piloot.Wij zijn ingeschreven in G2.

vortex
13-07-2005, 10:03
mmm..40 autos ingeschreven. Da valt me toch een beetje tegen voor een 24 uurs race. Geen lambo's? en die AM van cirtek doet ook niet mee??

JPMontoya
13-07-2005, 10:26
Dit is toch maar de voorlopige entry-list nog 14x slapen. Er kan dus nog wel wat bijkomen..

@ Admins: T ligt mss aan mij maar vind dit een heel onordelijke thread. Misschien wat
onderscheidingen maken...

Ottooke
13-07-2005, 15:09
Dit is toch maar de voorlopige entry-list nog 14x slapen. Er kan dus nog wel wat bijkomen..

@ Admins: T ligt mss aan mij maar vind dit een heel onordelijke thread. Misschien wat
onderscheidingen maken...

Je hebt gelijk. De testdag is afgesplitst en kan je nu hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11009) vinden.

@ Iedereen: probeer het off-topic gezever te beperken en doe geen gissingen. Dat leest gemakkelijker voor diegenen die niet iedere dag deze thread lezen.

vortex
13-07-2005, 15:33
moet mn mening herzien. Vorig jaar gingen er ook 41 van start. Dus wat dat betreft zijn Stephan en ik de kluts wat kwijt. (zie pitstoptv.be) en valt het weer alles mee.
we gaan genieten over 2 weekjes!!!!

Mark
14-07-2005, 23:16
Waar is Freisinger? Toch echt gelezen, in de winterperiode, dat Manfred F. zou deelnemen aan de 24U van Spa en de Nurburgring. De ring hebben ze al niet gedaan.............Spa dus ook niet?

Raceboy
14-07-2005, 23:18
Waar is Freisinger? Toch echt gelezen, in de winterperiode, dat Manfred F. zou deelnemen aan de 24U van Spa en de Nurburgring. De ring hebben ze al niet gedaan.............Spa dus ook niet?

freisinger is redelijk dood kwa motorsport blijkbaar zelfs de link op hun pagina die naar freisinger motorsport verwijst is dood.

Scapa
14-07-2005, 23:41

Het lijkt me ook onhaalbaar om zo'n op en top professioneel team een jaar te moeten onderhouden om dan maar twee races te rijden... Buiten wat freaks hier op DePaddock weet niemand dat nog waarschijnlijk :D

Mark
18-07-2005, 21:16
Geen Didier de Radiques op de Force One Viper, tijdens een ernstig motorongeluk in Franrijk, in voorbereiding op de Moto Tour 2005, heeft ie enkele kneuzingen en breuken opgelopen.

Er is dus nog een zitje vrij ;)

JPMontoya
19-07-2005, 16:22
Delcour & D'Ambrosio bij Vertigo...

Delcour ken haar niet maar geef haar het voordeel van de twijfel...
Ze heeft ervaring in Endurance racing en met een trage wagen dat is dus wel een voordeel. Nadeel: Vertigo is een wagen die toch wat anders is dan een Porsche..

D'Ambrosio - volgens mij slinken de kansen op een finish voor Vertigo als hij achter het stuur kruipt. T. Gillet heeft voor geld gekozen.
D'Ambrosio heeft geen ervaring in GT - D'Ambrosio wil zich bewijzen tegenover piloten (Kuppens/Leinders) die pak meer ervaring hebben.
D'Ambrosio kent Vertigo niet.

Ik snap T. Gillet toch niet echt zé...

Mark
19-07-2005, 23:46

Op deze lijst van 18 juli zijn wel wat veranderingen terug te vinden:
http://www.proximus24hours.com/pictures/upload/Previsional%20entry%20list%20Round%20%206%20Spa%20 17.07.pdf

SRT: 4de man is Eric Cayrolle

Nr92: Een Porsche is weggevallen

NR114: Een porsche erbij voor BPO Racing
NR115: Renstal de Bokkenrijders met een Porsche Cup, Muytjens en Coenen als piloten...........is het er dan eentje van AD Sport of Speedlover?

Her en der nog wat derde en vierde rijders die bekend worden gemaakt.

A.J.
20-07-2005, 00:09
zowel Muytjens als Coenen rijden dit jaar in de Belcar voor Speedlover dus zal het wel een wagen van hun zijn

vortex
20-07-2005, 09:29
In de GT2 wordt gerekend op verscheidene Ferrari’s om de Porsches weerwerk te bieden: Modena’s die zijn ingeschreven door JMB, Cirtek en Barron.

In de Groep 2 (ex-GT National) neemt de Gillet Vertigo het op tegen een Mosler die wordt geprepareerd door de Engelsman Shaun Balfe.

Aldus www.autosport.nl. Ik zie de Mosler en Modenas echter nergens op de inschrijflijst!! of loop ik achter.

Astra-fan
20-07-2005, 12:37
Volgens Pitstop.tv komt de Radiguès ondanks zijn blessures toch zo goed als zeker aan de start van de 24 uur.

JPMontoya
20-07-2005, 19:01
Gisteren is er een korte shakedown geweest van de Gillet Vertigo op een militaire basis.
Naar verluid moest D'Ambrosio al direct fors ingetoomd worden...

Preview Gillet Vertigo Streiff
http://www.renaudkuppens.be/pdf/24hspa2005preview3.pdf

Integra
21-07-2005, 09:10
Naar verluid moest D'Ambrosio al direct fors ingetoomd worden...

Dat belooft ...

Mark
22-07-2005, 19:42
zowel Muytjens als Coenen rijden dit jaar in de Belcar voor Speedlover dus zal het wel een wagen van hun zijn

Idd.

Vol zelfvertrouwen stuurde Speed Lover het inschrijvingsformulier in voor de wagen die volgend weekend met nummer #115 aan de start zal komen. Olivier Muytjens zal de eerste piloot zijn op die Porsche, naast Rafael Coenen, die de 24 Uren van Zolder vorig jaar reed met een BMW M3 Silhouet van KS Motorsport, en de Nederlander Roger Grauers :confused: , een piloot van Euro GT met een Chrysler Viper GTS-R

press release: Olivier Muytjens

Hmmmmmmm........dat zal wel Roger Grouwels zijn ;)

kulgan
22-07-2005, 20:51
Bij mijn weten reed Raphael Coenen niet bij KS motorsport tijdens de vorige 24 uur...

Mark
22-07-2005, 21:41
Bij mijn weten reed Raphael Coenen niet bij KS motorsport tijdens de vorige 24 uur...

Die heeft volgens mij helemaal niet gereden tijdens de 24 uur vorig jaar. Kan hem niet terug vinden op de deelnemerslijst :confused:

De bestickering van deze wagen vind ik overigens wel een strakke actie. Met deze wagen gaan ze de 24 uur van Zolder promoten tijdens de 24 uur van Spa. Dat is net zoiets als dat de ene voetbalclub een reclamepaneel ophangt bij zijn grootste tegenstander met de boodschap: "Bij ons is het veel leuker" :D Lijkt wel het paard van Troje ;)

Petter-Jån
23-07-2005, 15:13
De bestickering van deze wagen vind ik overigens wel een strakke actie. Met deze wagen gaan ze de 24 uur van Zolder promoten tijdens de 24 uur van Spa. Dat is net zoiets als dat de ene voetbalclub een reclamepaneel ophangt bij zijn grootste tegenstander met de boodschap: "Bij ons is het veel leuker" :D Lijkt wel het paard van Troje ;)

Daar ga ik niet helemaal akkoord. Het is toch niet omdat ze meer reclame maken voor Zolder dat ze volgend jaar minder volk gaan trekken voor Spa...?

strepper
23-07-2005, 20:09
Vorig jaar maakte men tijdens de 24 uur toch ook reclame voor de F1 In Spa.
En het niveau 24 uur Spa en Zolder is toch groot, dus reclame voor Zolder mag en moet eigenlijk.

Integra
23-07-2005, 20:20
Vorig jaar maakte men tijdens de 24 uur toch ook reclame voor de F1 In Spa.
En het niveau 24 uur Spa en Zolder is toch groot, dus reclame voor Zolder mag en moet eigenlijk.
Echt hoog is het niveau in Zolder tijdens de 24 u toch ook weer niet. Een paar GTA knallers, paar GTB's, paar TA's, TB's.

strepper
23-07-2005, 23:03
sorry het moest zo zijn het niveau 24 uur Spa, Zolder is toch groot.

strepper
23-07-2005, 23:04
niveauverschil

FIRE
23-07-2005, 23:14
niveauverschil

[off-topic]
Er zit ook een edit knop
[/off-topic]

CarRerA
25-07-2005, 11:21
Zie ik dat nu goed op de nieuwe entry list voor de 24h, slechts 38 wagens???

A.J.
25-07-2005, 11:40
ja, 38 wagens aan de start
de kwaliteit is er, maar niet de kwantiteit.

Raceboy
25-07-2005, 12:22
laagste aantal ooit voor de GT 24 uren. in 2001 waren het er nog 39.

JV1
25-07-2005, 19:04
www.auto-sport.nu heeft een overeenkomst afgesloten met een bedrijf om de 24u van Spa op LIVE STREAM te bekijken op de site, dus de race kunnen jullie LIVE mee kijken op www.auto-sport.nu

vince
25-07-2005, 21:05
maar geen enkele 360 modena :confused: :frusty:

JV1
25-07-2005, 21:17
maar geen enkele 360 moden :confused: :frusty: a

Ach ik zou zeggen kom af en toe even langs :worship:

Scapa
25-07-2005, 21:55
maar geen enkele 360 modena :confused: :frusty:

Dat was ook mijn eerste opmerking ;) Alleen Porsches in groep 2, booooring.

JPMontoya
25-07-2005, 21:57
De afwezigen hebben ongelijk zou ik zeggen. Begrijp niet waarom een wagen als de Mosler e.a. niet present geven in Spa...

Raceboy
25-07-2005, 22:20
Dat was ook mijn eerste opmerking ;) Alleen Porsches in groep 2, booooring.

in groep 2 zie ik toch een masserati en een vertigo ;) je bedoelt GT2

Autofan
25-07-2005, 22:24
Slechts 38 wagens, geen bloedmooie Mosler :( Maar goed dat de Aston Martin's komen of het was niet zo vet dit jaar.

Gelukkig dat ik veel meer geniet van het WTCC, dat is tenminste nog volop spektakel :)

Belle
25-07-2005, 22:51
Slechts 38 wagens, geen bloedmooie Mosler :( Maar goed dat de Aston Martin's komen of het was niet zo vet dit jaar.

Niet zo vet dit jaar?? OK, er zijn wel veel minder wagens, maar het grote aantal toppiloten maakt dat wel goed vind ik. Ik denk dat we wel spektakel zullen zien.

Hoe komt het nu dat de Mosler niet komt? Ik denk dat ik er ergens overgelezen heb...

Integra
26-07-2005, 10:10
in groep 2 zie ik toch een masserati en een vertigo ;) je bedoelt GT2
Rijdt de Vertigo deze keer dan onder FIA GT (GT2) reglementen? (dus weer 200 kg lood erin?)

edit: te snel gelezen, never mind.

CarRerA
26-07-2005, 11:08
edit: te snel gelezen, never mind.:no:

In de GT1 klasse mogen we zeker niet klagen, alle grote wagens van de afgelopen jaren komen aan de start, ferrari, aston martin, maserati, viper, saleen, lister,...
Spijtig genoeg wordt dit niet aagevuld door een mooie GT2, G2 en G3 groep zoals in 2003 het geval was!
Greetz

edit: kzie net dat de entry list gisterenmiddag opnieuw is geupdate, nog steeds 38 wagens...

Astra-fan
26-07-2005, 12:34
Zoveel wagens minder zijn er nu ook weer niet hé vergeleken met vorig jaar.

Heb liever wat minder wagens maar die wel betrouwbaar zijn. Je hebt er niets aan als er 60 wagens vertrekken en na enkele uren rijden er nog maar 40 rond.

Jawaddeman
26-07-2005, 16:50
komt er nu geen lambo???????

strepper
26-07-2005, 21:09
geen Lambo in Spa, ben gisteren en vandaag daar geweest.
Vandaag waren er ook problemen met de Ferrari 550 van Cirtek, er kwam zelfs een ing. van Aston Martin helpen om het probleem op te lossen.

gunther1
26-07-2005, 21:32
ik vertrek woensdagavond voor mijn bijdrage aan de 24h bij RED.

Raceboy
26-07-2005, 21:35
ik vertrek woensdagavond voor mijn bijdrage aan de 24h bij RED.

kdenk dat de mensen liever hebben dat jij een heel weekend niet moet werken. :)

FIRE
26-07-2005, 22:11
geen Lambo in Spa, ben gisteren en vandaag daar geweest.
Vandaag waren er ook problemen met de Ferrari 550 van Cirtek, er kwam zelfs een ing. van Aston Martin helpen om het probleem op te lossen.
Ach die 550 en AM zijn toch een (1) pot nat. ;) (die ing. van AM is waarschijnlijk gewoon van Prodrive)

Integra
26-07-2005, 22:18
:no:

In de GT1 klasse mogen we zeker niet klagen, alle grote wagens van de afgelopen jaren komen aan de start, ferrari, aston martin, maserati, viper, saleen, lister,...
Spijtig genoeg wordt dit niet aagevuld door een mooie GT2, G2 en G3 groep zoals in 2003 het geval was!
Greetz

edit: kzie net dat de entry list gisterenmiddag opnieuw is geupdate, nog steeds 38 wagens...
Uhm, wat is dit voor onzin? Ik heb niks gezegd van een slecht veld. trouwens, wie was er op msn tegen mij aan't klagen dat er 'maar' 38 auto's waren? :)

Thinlane_T
27-07-2005, 00:30
Even OFF Topic, ik ben van plan om vrijdag richting SPa Franchochamps te rijden. In mijn jeugd jaren ben ik er al eens heen geweest, buiten een groot evenement om. Zijn hier wellicht mensen die er al vaker zijn geweest?

Ik zou graag willen weten welke campings of hotels er een beetje zijn aan te raden. Ik heb de vroouitzichten bekeken, en het wordt het weekend aardig wisselvallig. Ik heb al eens een Ardenner moeson meegemaakt en dat was neit heel erg prettig, dus daarom twijfel ik tussen camping ( gezellig en waarschijnlijk nat) en hotel (saai, duf maar droog).

ON Topic again

Ik vind het wel een fraai veld. Een nogal divers GT1 lijstje, het zal spannend worden, ook al denk ik dat Saleen en Lister geen serieuse kanshebbers zijn voor de overwinning. Hoewel, in 2003, toen het pittig regende, Freisinger Porsche naar een mooie overwinning reden....

Ik hoop dit jaar dat de Corvette het goed gaat doen....

Scapa
27-07-2005, 00:45
Wij hebben 2 jaar geleden op de camping aan Les Combes gezeten voor 2 nachten. Gietende regen toen maar toch best gezellig. :D

Maarten
27-07-2005, 00:56
Wij hebben 2 jaar geleden op de camping aan Les Combes gezeten voor 2 nachten. Gietende regen toen maar toch best gezellig. :D

ik trek ook dit jaar weer naar les combes, weliswaar zonder de coninx deze keer, want hij gaat niet mee

dat is het hoogste punt, daar is het risico om meegesleurd te worden in een overstroming al minder groot :D ik ga eigenlijk al meer dan tien jaar naar de camping op les combes, lekker zachte weien daar, wel op één van de verste punten van de paddock, maar je hebt altijd de keuze om verschillende wandeltoeren te nemen, en je kan langs een andere weg terugkomen dan je bent vertrokken, zo heb je voldoende variatie

een leuk hotelletje vind je in Hockai, Le beau site, bij réne en robert, criminele gasten, nog echt van den oude stempel maar super lekker eten en democratische prijzen. Bij afrit tien sla je linksaf en dan rechtsaf richting hockai, op het einde van dat baantje vind je op de linkerhoek het hotel, ik vrees wel dat het al zal volzitten voor dit weekend maar je kan altijd proberen

ciao

maarten

Belle
27-07-2005, 00:57
Ik trotseer morgen ook de camping (ja, eigenlijk zijn we al 'morgen') tot en met maandag en had ook de mogelijkheid om op hotel te blijven. Waarom ik voor de camping koos? Voor de ambiance natuurlijk! :D Het zal idd dagenlang regenen, maar dan doe ik gewoon genoeg propere kledij en regenkledij mee. Vorig jaar in Nürburg tijdens de Belcar hadden we ook regen, maar we hebben ons daarom niet minder geamuseerd! ;)
Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze...

Zucht...dat het maar snel middag is!!

Integra
27-07-2005, 01:09
[off-topic] Weet iemand waar die winkel van AMR staat? [/off-topic]

Belle
27-07-2005, 01:12
Zouden ze die niet tussen de 'Foster kraampjes' opstellen? Daar waar de F1 kraampjes altijd staan. Allé, dat lijkt me toch het meest logische...

Raceboy
27-07-2005, 01:18
tzal wel in de shopping zijn he

Mark
27-07-2005, 17:01
Door omstandigheden kan ik alleen morgen en vrijdagmorgen naar Spa...........we gaan dus proberen om de nacht door te brengen op het circuit. Tentje ergens in de Rivage..........es kijken of vrijdagmorgen gewekt worden door de WTCC wagens :D

CarRerA
27-07-2005, 17:35
Nieuwe entry list: nog 37 wagens. Welke is er dan afgevallen?

BuG@WaR
27-07-2005, 19:59
Door omstandigheden kan ik alleen morgen en vrijdagmorgen naar Spa...........we gaan dus proberen om de nacht door te brengen op het circuit. Tentje ergens in de Rivage..........es kijken of vrijdagmorgen gewekt worden door de WTCC wagens :D

Is dit dan toegelaten OP Het circuit?
Op Zolder zien ze het door de vingers, gelukkig. :rolleyes:

Trouwens .......de weersverwachting is niet gunstig.....dus graaf een gracht rond de tent. :o

inderdaad nog maar 37 wagens :no: heeft het nog zin om te starten?

:bye:

Autofan
28-07-2005, 09:16

Ik had u zo graag zien klommelen met de barbeque aan te steken :D

Mark
28-07-2005, 12:06
Ik had u zo graag zien klommelen met de barbeque aan te steken :D

Als er morgen geen bomen meer staan in de Rivage dan weet je dat het met BBQ niet helemaal goed is gegaan :D

BuG@WaR
28-07-2005, 15:18
:( Het zijn er nog maar 34................... :(

De wagens nr.22 Corvette C5R, nr.74 Porsche 996 GT3 RSR, en de nr.56 Porsche 996 GT3 RSR komen niet meer voor in de traningslijst.

gwyllion
28-07-2005, 16:10
:( Het zijn er nog maar 34................... :(

De wagens nr.22 Corvette C5R, nr.74 Porsche 996 GT3 RSR, en de nr.56 Porsche 996 GT3 RSR komen niet meer voor in de traningslijst.
??? Die 3 wagens hebben tijdens de eerste trainingssessie weldegelijk rond gereden?! :o

BuG@WaR
28-07-2005, 16:17
??? Die 3 wagens hebben tijdens de eerste trainingssessie weldegelijk rond gereden?! :o

:bye: Maar in de 2e sessie niet meer. :frusty:

vince
28-07-2005, 16:45
Maar het is toch niet verplicht om tijdens die sesies naar buiten te komen?

marcel
28-07-2005, 16:57
dacht het ook niet...

anders meteen al gedaan voor SRT weer :(

gwyllion
28-07-2005, 17:02
Volgens pitstop.tv is SRT Corvette van de baan gegaan op het einde van de eerste sessie en kon daarom tijdens de tweede sessie niet gereden worden.

karld
28-07-2005, 17:32
De Penders porsche 191 doet het ook goed ... eerste G2 ... en een zeer geslaagde bestikkering !!!!

http://www.racb.com/pictures/upload/2981_N.jpg

vince
28-07-2005, 18:50
Zeker een mooie livery chapeau aan de manne van penders.

Scapa
28-07-2005, 18:57
Niet leuk om die er nadien af te halen :D

Voldoet die auto aan dezelfde regels als de GruppeM RSR's? Is de enige Porsche die hen enigzins kan volgen. Ik zie dat ze onder andere met andere zijflappen op de achtervleugel rijden. Auto ziet er weer "pico bello" uit. ;)

vince
28-07-2005, 19:06
Ik denk het niet want er zit toch 2 seconden tussen en gezien dat de circuitkennis van de belgische mannen zouden ze daar voordeel mee doen en dat doen ze ook als je kijkt naar andere rs'en want de 66 GRUPPEM RACING heeft maar 3 ronden gereden in sessie 2 en al een knaltijd neergezet.
15 88 GRUPPEM RACING 2:25.493 8.813 171.86 19 2:28.904
16 66 GRUPPEM RACING 2:25.787 9.107 171.52 3 2:25.861
17 191 DE BOKKENRIJDER 2:27.058 10.378 170.03 22 3:06.648

Bron: http://www.msttiming.com/fiagt/livetiming.asp

vince
28-07-2005, 21:13
Kan iemand de live-timing nog bereiken want bij mij lukt dat niet meer
Mvg,
vincent

BuG@WaR
28-07-2005, 21:16
Kan iemand de live-timing nog bereiken want bij mij lukt dat niet meer
Mvg,
vincent

ik ook niet meer, slecht weer terplaatse misschien?
Onweer! :o
Jean

Bugalfa
29-07-2005, 01:07
Qualif 2 was trager dan 1 door de regen je vindt de uitslag op mst timing .

B.V.S.
29-07-2005, 09:21
Mister Virenque kan beter terug op zijn fietske kruipen...
Op Pitstop.tv staat dat hij niet sneller dan 3:30 kon draaien, en dat hij "niet in de weg van van de snellere rijders probeerde te rijden."
Ok, het was dan wel donker en nat, maar dit vind ik echt ver erover... waar ben je dan en godsnaam mee bezig. En dan krijgt dieje nog ne hoop media-aandacht ook nog... sorry maar bij mij kan dit er niet binnen.

Autofan
29-07-2005, 09:29
Dat heb ik ook al op een ander forum gepost. Zonder een serieuze test - en liefst verschillende - kan hij daar niks beginnen. En het ergste van al: hij gaat waarschijnlijk de bloedmooie Viper aan gort rijden :( Ik snap niet dat hij toelating krijgt om te starten.

Maarten
29-07-2005, 10:33
kent iemand het autosportpalmares van Virenque? nog nooit iets anders gereden dan dit?

A.J.
29-07-2005, 10:54
op de Raidillon moet hij zich toch thuisvoelen. Als de teamchef nu nog tegen hem zegt dat er boven punten voor de bollekestrui te winnen zijn dan zal hij wel sneller gaan :D

Autofan
29-07-2005, 11:50
kent iemand het autosportpalmares van Virenque? nog nooit iets anders gereden dan dit?

Inderdaad. Triestig dat hij dan opeens startrecht krijgt met helemaal geen ervaring.

vince
29-07-2005, 12:04
Dadelijk kwalificatie 3 ik ben benieuwd of glpk-carsport iets kan betekenen tegene de maserati's en de aston's

vince
29-07-2005, 12:10
http://www.msttiming.com/fiagt/2005/53002mas.pdf Blz3
Staat dat kris wauters deelneemt aan maserati trofeo met sandor van es.
weet iemand wiens team dit is?
Mvg,
Vincent

speedkicks
29-07-2005, 12:37
Ik geloof dat hij ook in Lemans heeft meegereden. Uitslag is mij niet bekend.

speedkicks
29-07-2005, 12:45
Livestream is trouwens ook actief.
Jammer dat het beeld enkel bij de busstop blijft.

Benny_B
29-07-2005, 13:44
Ben gisteren naar de eerste kwalificaties gaan kijken.
( :Offtopic: Mooiste plek gevonden op de tribune van de Raiddilon, met zicht op de busstop/La source en de raiddilon :p )

Het is mij vooral opgevallen dat hoewel er misschien weinig wagens op de piste vertoefden in vergelijking met de andere jaren, maar dat het niveau veel hoger was!!! Denk dat we sowieso een spannende race gaan krijgen, vooral door het weer ;) !!! Kwaliteit boven kwantiteit !!!
Alleen die Europese Alfa Challenge viel zwaar tegen, want lijken die auto's langzaam en stil!!! :o (Het voorprogramma kan toch beter niet????)
WTCC gaat spektakel opleveren, vooral als ze niet op de piste blijven :eek:
In ieder geval, het gaat een mooi weekendje worden, aan iedereen die erheen gaat: !!! HAVE FUN !!!

Mark
29-07-2005, 13:54
Gisteren even vor 17.00 uur aangekomen in Les Combes.........stilte, niets anders dan stilte. Bleek dat de Nederlandse Seatje aan het rondtuffen waren :D Welke wagen zie ik als eerste vorbij komen strompelen? Die van de Prinsjes van Oranje, ze hebben er weer een aan gort gereden.

De GT's zijn niet met veel maar wat ziet dat veld er gelikt uit zeg. Alles strak en nieuw om het zo maar te zeggen. De zaterdag zal zeer mooi gaan worden, de zondag is nog een vraagteken. Ligt ook een beetje aan het weer.....als we van dat wisselvallige weer krijgen dan mogen we wel wat schuivers verwachten.

Alain
29-07-2005, 15:00
http://www.msttiming.com/fiagt/2005/53002mas.pdf Blz3
Staat dat kris wauters deelneemt aan maserati trofeo met sandor van es.
weet iemand wiens team dit is?
Mvg,
Vincent

Geen idee maar wel iets leuk gezien. De Maserati's stonden allemaal opgesteld in een tent en ergens in een hoekje stond het startbord voor deze equipe.
Nu ja, ik denk dat de heren organisatoren de namen niet goed begrepen hebben - of tenminste het spellen ervan.

De equipage bestaat volgens het bord uit "Klis Wauters" en "Sandro van Es" :confused: :worship:

marcel
29-07-2005, 15:05
er hebben zich blijkbaar maar 35 wagens gekwalificeerd gisteren?

Benklak
29-07-2005, 15:15
Heeft er iemand een ticket over voor een redelijke prijs? entry + paddock? Ik kom de kaart bij je thuis afhalen of we spreken af ergens aan het circuit...

gwyllion
29-07-2005, 15:17
er hebben zich blijkbaar maar 35 wagens gekwalificeerd gisteren?Volgens de gecombineerde tijden van de 3 kwalificatiesessies (hier (http://www.fiagt.com/results.php?season=2005&event=6&session=Combined%20Qualifying)) zijn er toch 36 wagens gekwalificeerd.

marcel
29-07-2005, 16:00
ah, ok, ik had alleen de resultaten van gisteren gezien

Finish
29-07-2005, 16:25
ik maak dit weekend m'n eerste 24u mee, dankzij de bedrijfswagen van airco :D
Nu maar hopen dat het tentje niet meegesleurd wordt door een of andere wolkbreuk. Het wordt volgens mij een slapeloos weekend :D

schumivill
29-07-2005, 19:47
VTM toont es iet van de 24u,van die blinde jongen,kwas aan't wachten achter het vanzelfsprekende foutje..,en ja,nu heet Paul Belmondo Alain van den Hove en omgekeerd :D
Jammer dat ik er niet kan zijn,zit in Spanje,t'amusement aan alle paddockers,niet te zat é.. ;)

Mark
29-07-2005, 22:40
:fight: Jawel hoor, die kolere-Viptentjes langs de baan staan er weer. Wederom tegen de publieksdraad, althans.............tegen de palen daarvan, de draad hebben ze weer weggehaald. Ze kijken nu al dubbel van de drank, die vip-gasten..........dan maken we ze het maar wat gemakkelijker door de draad weg te halen. Ze zijn hardleers in Spa.........maar kom niet huilen als het dit weekend fout gaat ;)

Foto's van de beruchte Vip-tentjes (ik vermoed in de Pif-Paf)
http://www.the-paddock.net/components/com_ponygallery/img_pictures/spa21_20050729_612704718.jpg
http://www.the-paddock.net/components/com_ponygallery/img_pictures/spa24_20050729_-548647503.jpg

Foto's zijn gemaakt door Paddocker Integra.

Baron
30-07-2005, 00:54
Mister Virenque kan beter terug op zijn fietske kruipen...
Op Pitstop.tv staat dat hij niet sneller dan 3:30 kon draaien, en dat hij "niet in de weg van van de snellere rijders probeerde te rijden."
Ok, het was dan wel donker en nat, maar dit vind ik echt ver erover... waar ben je dan en godsnaam mee bezig. En dan krijgt dieje nog ne hoop media-aandacht ook nog... sorry maar bij mij kan dit er niet binnen.

Inderdaad, dit is echt om te janken.
De grootste idioten zijn echter de blauwe blazer-mannen die deze wielertoerist startrecht verlenen.

BuG@WaR
30-07-2005, 01:36
Heeft er iemand een ticket over voor een redelijke prijs? entry + paddock? Ik kom de kaart bij je thuis afhalen of we spreken af ergens aan het circuit...

Zijn de kaartjes dan op?

Rohrl-fan
30-07-2005, 09:20
Ik bol vanavond na't werk naar Francorchamps met de camionnette van de zaak ingericht als mobil-home :D (matraske ingegooid dus...).

De start zal ik jammer genoeg moeten missen, maar beter zo dan niets zullen we maar denken.

joost
30-07-2005, 15:09

Je kan er hier in Spa zelfs aan ingang kopen. Het systeem werkt als volgt: je geeft je geld aan de man/mooie vrouw aan de ingang en zij geven je een ticket voor, let we, het hele weekend! Gewoon doen,

J

Mark
30-07-2005, 17:24
Het regent..............en jawel ze schuiven er vanaf. Zware klapper tussen de nr2 (Deletraz) en nr88 Gruppe M RSR. De nr2 verliest zijn kont in Malmedy, maakt een 360 spin en komt terug de baan op. De nr.88 is kansloos en knalt vol op de achterzijde.......

Beide wagens zwaar gehavend maar hebben op eigen kracht de pits gehaald. De 88 was toch een outsider voor de algemene overwinning met dit weer.

Edit: Overigens, Menten is verdomd goed bezig op de SRT-'Vette. 4de Algemeen!!

FIRE
30-07-2005, 17:35
Edit: Overigens, Menten is verdomd goed bezig op de SRT-'Vette. 4de Algemeen!!
Nu zelfs 3e.

Mark
30-07-2005, 17:40
@Fire,

Heb jij het begin van de race gezien? Wat is er gebeurd met de nr.74, 106 (PSI) en 175? Na een krap 1.5 uur hebben de eertse 5 uitvallers te pakken.

FIRE
30-07-2005, 17:46
Ik heb het begin gemist omdat de live stream niet werkte bij mij.

106
http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?postid=1367331#post1367331
http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?postid=1367354#post1367354

74
http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?postid=1367366#post1367366

175
http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?postid=1367374#post1367374

Overigens:
Live timing: http://www.ris-timing.be/circuit/24hspa/live.htm
Live video: http://www.hibn.tv/

Mark
30-07-2005, 20:13
De 88 Gruppe M Porsche is weer op de baan, ook de wagen van PSI is terug.......tevens een prachtig zonnetje in Spa.

vince
30-07-2005, 20:14
Krijg geen live stream meer

Mark
30-07-2005, 20:15
Krijg geen live stream meer

De site van HIBN hapert al een hele tijd...............

Zonder commentaar maar zonder haperen: mms://wmedialive.coltfrance.com/EurosportFrance

Edit: Zijn de AM's het tempo aan het verhogen? Ze rijden 2 tot 3 seconden per rondje sneller dan de twee leidende Masers op dit moment.

JPMontoya
30-07-2005, 21:03
Slik...Vertigo uit de race na kapotte motor.................................slik

Pitstop Leinders Kuppens wel online in de downloads

FIRE
30-07-2005, 21:06
Inderdaad jammer

gwyllion
30-07-2005, 21:20
Commentaar van Vlaamse speaker op hibn.tv was juist wel goed. Sarrazin rijdt eventjes het baanrecord voor FIA GT wagen en mensen van AM schrijven op het pit board "pace good" (Engelse humor).

gwyllion
30-07-2005, 21:21
Dadelijk beelden op Eurosport. Ik ben de start finish lijn wel beu gezien :)

RX-7 freakske
30-07-2005, 22:34
De wagen van Goossens binne gekomen met brandende remmen.

B.V.S.
30-07-2005, 22:39
Problemen op de 29 AM van Goossens... stil in de pits... :frusty:

RWP
30-07-2005, 22:44
z'n schijven stonden in brand !

RX-7 freakske
30-07-2005, 22:47
Hopelijk komt het nog goed met deze wagen.

Baron
30-07-2005, 22:52
De "66" Porsche blijft goed meedraaien. Als het vannacht, zoals de meteo voorspelt, gaat regenen, is die nog niet uitgeteld!

RX-7 freakske
30-07-2005, 23:02
Opgave voor Maserati nr. 16 omwille van problemen met de transmissie. Of heb ik dit verkeerd begrepen?

Baron
30-07-2005, 23:05
Opgave voor Maserati nr. 16 omwille van problemen met de transmissie. Of heb ik dit verkeerd begrepen?

Opgave vanwege transmissieproblemen is nu officiëel bevestigd.

Mark
30-07-2005, 23:06
De "66" Porsche blijft goed meedraaien. Als het vannacht, zoals de meteo voorspelt, gaat regenen, is die nog niet uitgeteld!

Ook als het droog blijft gaan die van de 66 hoog eindigen. Van al die toppers zullen er heus nog wel enkele tegen een probleem aanlopen. De prestatie van de 191 (TT Racing) is er niet minder om...........die liggen na 7 uur al 12de algemeen. Als die zo doorgaan dan zetten ze het FIA GT2 veld toch wel een beetje voor schut.

RX-7 freakske
30-07-2005, 23:16
De AM nr. 10 heeft een bezoek gebracht aan de grindbak in Rivage. Hier en daar beginnen fouten en problemen al op te duiken. Tot nu toe nog altijd een prachtige race van SRT.

BuG@WaR
30-07-2005, 23:27
Hoi mensen, heeft iemand nog livestream?

Ik kan nergens meer iets vinden.

Autofan
30-07-2005, 23:31
Bij mij werkt hij ook niet.

Goossens is al teruggevallen naar de 13de plaats op 14 ronden van de leider.

Baron
30-07-2005, 23:34
Livestream heeft ook bij mij zijn kuren.
AM nr. 28 is nu naar de 2e plaats opgeschoven tussen de Vitaphone Maserati's in.

RX-7 freakske
30-07-2005, 23:34
Bij mij werkt livestream wel met haperingen maar hij werkt.
De AM nr.9 is al trug op de baan en is zich terug naar voren aan het werken.

RX-7 freakske
30-07-2005, 23:39
Bouchut verliest net zen wiel op pot nr. 1

Baron
30-07-2005, 23:53
Van de Poele opnieuw op kop.
SRT-Corvette zakt verder weg, is nu nog 8e.
Toch geen homogene ploeg op die wagen. Het prachtige racewerk van Marc Duez en Jos Menten in de beginuren, wordt nu teniet gedaan door de Franse gentlemen drivers.

Mark
31-07-2005, 00:08
Na 8 uur rijden.............en dus nog 16 uur voor de boeg tel ik nog +/- 27 rijdende wagens. De meeste zijn uitgevallen wegens technische problemen en niet door crashes. Ik blijf bij mijn prognose van 15 wagens aan de meet ;)

Baron
31-07-2005, 00:31
AM 28 heeft zonet de leiding overgenomen.

Luuk S
31-07-2005, 04:06
Wat is er gebeurd met de glpk corvette?

Autofan
31-07-2005, 07:57
Wat is er gebeurd met de glpk corvette?

Kumpen is van de baan gegaan.

Autofan
31-07-2005, 08:03
De prototypes domineren nog altijd.

speedkicks
31-07-2005, 08:24
De stream doet het precies weer niet meer. Zelfs de site van hibn ligt er vantussen.
Gelukkig kunnen we met de live timing nog wat volgen.
GLPK is on the run blijkbaar.

speedkicks
31-07-2005, 08:35
stream doet het weer.

speedkicks
31-07-2005, 08:52
opgave #10 achterkant staat in de fik.

speedkicks
31-07-2005, 09:12
hezemans net snelste tijd van GLPK met 2:17:3
DE Pirelli's doen het blijkbaar beter op het droge.

Autofan
31-07-2005, 09:24
Pure afzetters zijn het daar in Francorchamps. Op de officiële site staat dat je €45 moet betalen met een paddockticket en het was € 55. Voor de hoofdtribune moest je ook nog eens € 10 extra betalen. Verder waren er slechts 32 GT's, geen spanning, geen sfeer...

Alleen het WTCC was prachtig.

Voor mij geen Francorchamps meer de komende jaren.

speedkicks
31-07-2005, 09:29
Je kan maar beter je tickets via Proximus bestellen. Dat is stukken goedkoper.

Netforce_1
31-07-2005, 11:13
Je kon ook meedoen aan de wedstrijd van Turbomagazine en Chevrolet. Eén WE-ticket gewonnen (Entry + Paddock). :D
Parking is wel een dure grap (8 EUR/dag). Dus voor een WE (als je niet blijft camperen) 16 EUR :fight:

speedkicks
31-07-2005, 11:29
Blijkbaar is het weer beginnen regenen en de stream ligt er dus weer vantussen.
G*DV*RD*MM*:fight:

speedkicks
31-07-2005, 11:31
Had eerder moeten vloeken.

Mark
31-07-2005, 11:32
Blijkbaar is het weer beginnen regenen en de stream ligt er dus weer vantussen.
G*DV*RD*MM*:fight:

Deze blijft goed werken ;) mms://wmedialive.coltfrance.com/EurosportFrance

Mark
31-07-2005, 11:40
Zojuist Prodrive's Richards op Eurosport, de beste man geeft toe dat er een fundamenteel probleem is met het remsysteem van de AM's. Op de een of andere manier schijnt er vuil te komen in het remsysteem (hoofdremcylinder) waardoor dat ding een eigen leven gaat leiden. Bij alle andere wedstrijden en testen hebben ze hier geen last van gehad, toch maar eens teken dat er in Spa andere wetten gelden..........op alle gebieden ;) :D

speedkicks
31-07-2005, 11:51
GLPK nu in dezelfde ronde dan Bouvy. op naar plaats 4

smiley
31-07-2005, 12:06
GLPK nu in dezelfde ronde dan Bouvy. op naar plaats 4en vervolgens plaats 3 :p nzo verder :+

Mark
31-07-2005, 12:23
Pure afzetters zijn het daar in Francorchamps. Op de officiële site staat dat je €45 moet betalen met een paddockticket en het was € 55. Voor de hoofdtribune moest je ook nog eens € 10 extra betalen.

Van de site:
Useful Information > Ticketing
PUBLIC FEE 2005 - PRESALE
IN ALL ING OFFICES OF THE COUNTRY
IN ALL INNO GALERIA STORES OF THE COUNTRY

Entry Entry + Paddock
Practice (28/7 & 29/7) 15,00 €

Entry Entry
Weekend 25,00 €

Entry Entry + Paddock
Weekend
45,00 €

http://www.proximus24hours.com/htm/ticketing.asp

Daar staat dus nergens dat deze prijzen ook aan de poort gelden. Ze mogen daar dus vragen wat ze willen.............of dat nu netjes en verstandig is, dat is een ander verhaal. Dat je aan de kassa een paar euro meer betaald dan in de voorverkoop is normaal...........maar 10 c.q. 20 euro meer is compleet van de zotte. Daarmee schrik je de bezoeker die op het laatste moment besluit om te gaan toch af........of je jaagt hem weg met dit beleid. Het lijkt me niet meer dan handig om duidelijk aan te geven wat de prijzen zijn in de presale en op de dag van het evenement zelf. Dat er terplekke supplementen worden verkocht voor de hoofdtribune lijkt me ook het vermelden waard. Dat voorkomt een hoop scheve gezichten.

Klantenbinding is niet het sterkste verkooppunt van Circuit Spa-Francorchamps ;)

Autofan
31-07-2005, 12:47
Inderdaad Mark, mij zien ze er nooit meer.

tarzancorner
31-07-2005, 13:00
Er staat presale dat is volgens mij voorverkoop ik vind het trouwens wel prijzig.
Voor progamma vond ik slecht behalve de wttc de andere races weinig deelnemers
hoop op betere tijden volgend jaar

BuG@WaR
31-07-2005, 13:30
Hezemans rijdt met de Ramen open .....is dat toegestaan?

Mark
31-07-2005, 13:45
Hezemans rijdt met de Ramen open .....is dat toegestaan?

Zolang het veiligheidsnetje maar op zijn plaats zit is een open raam geen probleem.

BuG@WaR
31-07-2005, 14:13
Zolang het veiligheidsnetje maar op zijn plaats zit is een open raam geen probleem.

Er zit zo te zien ook geen netje!

Als een netje is toegestaan waarom doen de andere dat dan niet, komt de rijder toch beter uit met die hitte in de auto.

marcel
31-07-2005, 15:50
het is nu wel serieus nat in spa :eek:

FIRE
31-07-2005, 16:03
Proficiat aan Vitaphone en Gruppe M!

A.J.
31-07-2005, 16:34
Er zit zo te zien ook geen netje!

Als een netje is toegestaan waarom doen de andere dat dan niet, komt de rijder toch beter uit met die hitte in de auto.

de wind die in de wagen binnenkomt remt de wagen af op het rechte stuk.
Heb ooit die test gedaan met een M3, scheelde 150 toeren per minuut voor les combes

Bart.Vandecavey
31-07-2005, 16:36
de wind die in de wagen binnenkomt remt de wagen af op het rechte stuk.
Heb ooit die test gedaan met een M3, scheelde 150 toeren per minuut voor les combes

Heeft dat dan invloed op de temperatuur in de cockpit cfr. motor vooraan?

B.V.S.
31-07-2005, 16:40
Het was wat mij betreft een mooie race... ondanks het laag aantal deelnemers heb ik er toch van genoten. We hebben de start in Francorchamps gezien vanuit de Busstop en dit was toch wel leuk om zien. Ook bij het uitsturen van de Raidillon een paar 'warme' momenten gezien, toen de baan rond 18u wat begon te drogen...

De Belgen hebben het dit jaar goed gedaan. Spijtig voor GLPK-Carsport, want er had volgens mij veel meer ingezeten. Ondanks alles mooi gepresteerd.
De Corvette van SRT was in het begin van de race schitterend. Wat er daarna misgegaan is weet ik niet, maar ook hier was meer mogelijk. Lag het aan de 2 Franse piloten, of mechanisch...? Jos Menten is mij alleszins weer opgevallen... die kerel kan er wat van...!
Rudi Penders & co: 12e algemeen, winnaars klasse G2, 3e Porsche! :applaus: