PDA

View Full Version : Glpk Viper PT: tijd om Pagani boven te halen ?


Bugalfa
12-06-2005, 14:23
Nu de Viper zwaar gehavend is wordt dat misschien de aanleiding om de Pagani boven te halen...? Of de Corvette C5r ook in Belcar ???

Mark
12-06-2005, 14:41
De C5-R lijkt me uitgesloten, steeds ombouwen van FIA-spec naar Belcar-spec. Indien het niet meer rendabel is om de Viper opnieuw op te bouwen dan kan de Pagani een optie zijn. Echter de optie: GLPK houdt de Belcar voor bekeken in 2005 lijkt me nog de meest realistische.

Kans op het kampioenschap is nu niet meer haalbaar. Daarnaast kunnen Longin/Kumpen aan een aantal wedstrijden niet deelnemen. Als de Belcar rijdt op Brands Hatch is er ook FIA GT in Brno. Tijdens de 24U v. Zolder is er FIA GT in Ossisleben :). Met de Masters is er FIA GT in China.

Hou je alleen nog het Racing Festival over en eventueel de 24 uur van Zolder met een zeer vernuftig reis- en vliegschema tussen Zolder en Oschersleben.

Brecht
12-06-2005, 14:51
Volgens mij is ook het meest logische dat GLPK het voor bekeken houdt voor de Belcar 2005, hoe jammer het ook zou zijn :(

Greetzz.. Corvetteboy

Bramzel
12-06-2005, 16:42
Waarom? Ze zouden de resterende races kunnen kijken of de Zonda een potentieel Belcar project is, om daar eventueel resultaten mee te gaan boeken in 2006. En anders heeft Zwaans nog een Viper te koop staan :p

JPMontoya
12-06-2005, 17:38
Haha een Viper nu nog kopen - moet je wel echt stom voor zijn...(maar ik neem aan dat dat een joke was) :)

De meest logische optie (moest de Viper niet hersteld geraken) is het gewoon voor bekeken houden...maar daar beslissen de sponsors natuurlijk over...

Is een beetje geld sparen kan immers geen kwaad - Het gaat goed in FIA GT- Zet alles daar op en laat de Belcar voor wat ze is. Misschien kunnen ze die oude Porsche van Longin bovenhalen voor de 24h om de sponsors te paaien :):):)

Bramzel
12-06-2005, 22:00
Haha een Viper nu nog kopen - moet je wel echt stom voor zijn...(maar ik neem aan dat dat een joke was) :)

Voor GLPK was het idd bedoeld als joke ;) However, de #10 (#9 staat nog te koop) ex-Roos wagen is verkocht aan Mirko Konopka die er nu mee in het tsjechische endurance kampioenschap mee rijd. En daar zijn ze nog prima geschikt voor. Vergeet niet dat de prijs naar de snelheid is, ze zijn niet supersnel maar daarom ook niet duur meer.

FIRE
12-06-2005, 22:09
Heeft nonkel Hezemans niet nog ergens een Viper staan?

Bramzel
12-06-2005, 22:10
Is die niet naar frankrijk verkocht?

FIRE
12-06-2005, 22:11
Zou best kunnen (ForceOne?).

strepper
13-06-2005, 15:46
misschien heeft David Hart de zijne nog wel

teun{crg}
13-06-2005, 18:11
Heeft nonkel Hezemans niet nog ergens een Viper staan?
die van hezemans vorig jaar bedoel je die ??
want dies namelijk van david hart !!
als die nog niet verkocht is !

Thomaske
13-06-2005, 21:18
Volgens mij is deze wagen verkocht.

Mvg

Baron
13-06-2005, 21:20
Allemaal speculeren natuurlijk.
De Viper mogen we, gezien de schade en de leeftijd van de wagen, vergeten.
Die is rijp voor de sloop.
Volgens mij zien we GLPK alleen nog maar terug tijdens de 24 Uren. Die wedstrijd is te belangrijk om zomaar te negeren. En het over en weer reizen naar de FIA-GT wedstrijd kan bovendien nog voor een pak extra publiciteit zorgen. Met welke wagen? Wellicht de Pagani (ze gaan die wagen toch niet laten verroesten?), of biedt de Porsche 996 waarmee Longin soms taxi speelt misschien een alternatief?

teun{crg}
13-06-2005, 21:47
Allemaal speculeren natuurlijk.
De Viper mogen we, gezien de schade en de leeftijd van de wagen, vergeten.
Die is rijp voor de sloop.
Volgens mij zien we GLPK alleen nog maar terug tijdens de 24 Uren. Die wedstrijd is te belangrijk om zomaar te negeren. En het over en weer reizen naar de FIA-GT wedstrijd kan bovendien nog voor een pak extra publiciteit zorgen. Met welke wagen? Wellicht de Pagani (ze gaan die wagen toch niet laten verroesten?), of biedt de Porsche 996 waarmee Longin soms taxi speelt misschien een alternatief?

ze hebben genoeg om uit te kiezen maar ik denk dat ze daar over zwygen zoals wel vaker en dat het op het laatste moment duidelijk word gemaakt wat gebeurd ! of niet thomaske ??

Thomaske
13-06-2005, 21:51
No comment!

Mvg

Raceboy
13-06-2005, 21:54
Met welke wagen? Wellicht de Pagani (ze gaan die wagen toch niet laten verroesten?), wat ben je met een wagen die 10 rondjes doet in le mans en er dan mee ophoudt? een wagen waarmee ailliot niet wil rijden, hij prefeerde dan toch een oudere viper.

Bramzel
14-06-2005, 08:29
wat ben je met een wagen die 10 rondjes doet in le mans en er dan mee ophoudt?

Een team met een wagen met potentie met nog wat ontwikkelingswerk voor de boeg. Niets onmogelijks voor een kwalitatief ijzersterk team als GLPK.

Autofan
14-06-2005, 13:05
Die Pagani krijgen ze toch nooit betrouwbaar, hoeveel km's er ook mee wordt getest. Een Viper vergelijken met zoiets kan je ook niet doen vind ik.

A.J.
14-06-2005, 13:49
zelden zoveel gelezen over een wagen die zo weinig gereden heeft :D

publiciteit en aandacht per gereden kilometer is de pagani gewoon onklopbaar

Bramzel
14-06-2005, 14:48
Die Pagani krijgen ze toch nooit betrouwbaar, hoeveel km's er ook mee wordt getest.

Nonsens, elke wagen is betrouwbaar te maken.

teun{crg}
14-06-2005, 17:58
Die Pagani krijgen ze toch nooit betrouwbaar, hoeveel km's er ook mee wordt getest. Een Viper vergelijken met zoiets kan je ook niet doen vind ik.

ben het met bramzel eens ELKE wagen kun je betrouwbaar krijgen alleen je moet er wel wat voor doen !!
waarom denk jij dat de pagani NIET betrouwbaar word ??

Scapa
14-06-2005, 19:37
Pagani is ook gewoon te oud om daar nog geld tegenaan te gooien. Uit het stuk op pitstoptv.be blijkt dat we die wagen nooit nog zullen zien racen... Dure grap geweest die wagen, met dat geld hadden ze beter een proto gekocht. Hadden ze misschien het podium op de 24u van Le Mans kunnen halen...

Autofan
14-06-2005, 20:52
waarom denk jij dat de pagani NIET betrouwbaar word ??

Omdat het gewoon een héél onbetrouwbare auto is. Bovendien is hij inderdaad al redelijk oud. Ik snap echt niet waarom ze daar zoveel geld tegenaan gegooid hebben.

Je zegt dat je elke auto betrouwbaar kan krijgen, de Saleen's in het FIA GT zijn ook nooit betrouwbaar geweest hé. Geen enkele Saleen haalde vorig jaar de finish van de 24u van Francorchamps, zegt genoeg lijkt me.

teun{crg}
14-06-2005, 21:12
`jaah maar ligt niet altijd aan de auto! maar van de ene kant heb je wel gelijk !

FIRE
14-06-2005, 22:41
Met de juiste mensen (b.v. Prodrive), voldoende budget en steun (van Pagani en Mercedes) zou het heus wel wat geworden zijn.

teun{crg}
15-06-2005, 20:45
kan altijd !
maar eerst zien dan pas geloven !!

Bramzel
16-06-2005, 00:55
Te oud? Wat is dat voor een onzin? De Viper is ook stokoud, maar die leidt momenteel wel het kampioenschap!


Je zegt dat je elke auto betrouwbaar kan krijgen, de Saleen's in het FIA GT zijn ook nooit betrouwbaar geweest hé. Geen enkele Saleen haalde vorig jaar de finish van de 24u van Francorchamps, zegt genoeg lijkt me.
Je moet wel onderscheid maken tussen de RML geprepareerde wagens en de Saleen geprepareerde wagen. D'r rijden momenteel 2 Saleen-geprepareerde wagens rond; die van DDO in Frankrijk en die van Acemco in de USA. Die hebben een andere motor, en die gaan niet stuk. Daarom heeft Konrad er nu ook een besteld. Alle verdere in Europa gestationeerde wagens (RML, GNM & Konrad) rijden RML chassis', die met techniek zitten die niet betrouwbaar is.

En de Saleen heeft verscheidene winsten gehaald, waaronder een podium in de 12H van Sebring. Dus óók die wagen kan betrouwbaar zijn.

Autofan
16-06-2005, 14:40
Je moet wel onderscheid maken tussen de RML geprepareerde wagens en de Saleen geprepareerde wagen. D'r rijden momenteel 2 Saleen-geprepareerde wagens rond; die van DDO in Frankrijk en die van Acemco in de USA. Die hebben een andere motor, en die gaan niet stuk. Daarom heeft Konrad er nu ook een besteld. Alle verdere in Europa gestationeerde wagens (RML, GNM & Konrad) rijden RML chassis', die met techniek zitten die niet betrouwbaar is.

En de Saleen heeft verscheidene winsten gehaald, waaronder een podium in de 12H van Sebring. Dus óók die wagen kan betrouwbaar zijn.

Ik had het wel over de Saleen in het algemeen, niet van bepaalde teams.

Autofan
16-06-2005, 14:42
Te oud? Wat is dat voor een onzin? De Viper is ook stokoud, maar die leidt momenteel wel het kampioenschap!

Een Viper kan je toch niet vergelijken met een Pagani :fight:

gwyllion
16-06-2005, 14:45
Geef Prodrive of Pratt & Miller een jaar de tijd en een kruiwagen vol briefjes van 500 euro en je hebt een betrouwbare Pagani :D Het is allemaal een kwestie van de juiste mensen en voldoende budget :p

Autofan
16-06-2005, 15:00
Dan zullen ze wel meer dan 1 kruiwagen moeten hebben :)

Bramzel
16-06-2005, 15:05
Geef Prodrive of Pratt & Miller een jaar de tijd en een kruiwagen vol briefjes van 500 euro en je hebt een betrouwbare Pagani :D Het is allemaal een kwestie van de juiste mensen en voldoende budget :p

Of van tijd. Kijk hoever PSI met de BiTurbo is gekomen, da's toch ook niet mis. En die hebben bij lange na het budget van Prodrive of P&M niet. Als je ergens in gelooft en je houd vol, dan kan het prima.

laurent
16-06-2005, 23:02
en je houdt toine weg, vooral toine weghouden!

FIRE
16-06-2005, 23:04
en je houdt toine weg, vooral toine weghouden!
:D

Inderdaad

Baron
17-06-2005, 12:51
en je houdt toine weg, vooral toine weghouden!

Inderdaad! Als de Super-knutselaar-kluns uit Eindhoven zijn handen naar een wagen uitsteekt, is het finaal om zeep! :D :D :D

vince
17-06-2005, 13:00
Maar ze worden wel sneller kijk maar naar zijn Vipers

FIRE
17-06-2005, 13:09
Maar ze worden wel sneller kijk maar naar zijn Vipers
Da's waar, wel sneller maar niet betrouwbaarder.

MichelRacing
17-06-2005, 14:31
Mensen jullie mogen Toine wel een super-kluns vinden, maar via hem is het GLPK-Carsport team in contact gekomen met Pratt&Miller(zie www.racefriends.com--> Nieuws-->Gevecht om Chevrolet Corvette C5-R in 2005 [ 14-08-2004 ] )... Hij heeft voor de eerste contacten gezorgd, en is toen een samenwerking met GLPK aangegaan die nu succesvol blijkt...
Betrouwbaar zijn zijn wagens ook gebleken, aan het begin van het project, toen hij ook verschillende races heeft gewonnen in de FIA-GT waar hij een Viper prepareerde kijk maar naar het jaar 2000 en 2001 daar is hij 2e geeindigd met een wagen die hij heeft geprepareerd/verder doorontwikkeld op Oreca-basis... Waarom de wagen in het kampioenschap zo veel uitviel, is voor mij kleinweg een beetje simpel te verklaren... De Viper was een van de goedkoopste GT-Wagens alleen deze kon de Ferrari 550 niet meet volgen qua snelheid dus is hij zijn wagen nog verder gaan doorontwikkelen en dat verder doorontwikkelen heeft hem een beetje de kop gekost dat de wagen een aantal malen is uitgevallen...
Wat betreft de Pagani... Kwam ook grotendeels doordat de samenwerking met het bedrijf niet vlotte... Dus hij is een deel ook schuldig, maar niet helemaal zoals een aantal van jullie hier vermelden...

Mark
17-06-2005, 17:45
Wat betreft de Pagani... Kwam ook grotendeels doordat de samenwerking met het bedrijf niet vlotte... Dus hij is een deel ook schuldig, maar niet helemaal zoals een aantal van jullie hier vermelden...

Ik heb van Horacio Pagani toch wel wat andere dingen gehoord ;) In 2001 waren er ook serieuze problemen aan de Carsport Vipers. Kan me herinneren dat ze zelfs een wedstrijd niet zijn gestart vanwege het feit dat er geen motoren meer waren die het deden. Gaan we nog iets verder terug in de tijd........wat dacht je van de Bitter GT1?

MichelRacing
17-06-2005, 19:17
Ik moet eerlijk toegeven... Ik ben nog niet zo heel oud(17) en ben mij eigenlijk pas 'echt' in autosport gaan interesseren vanaf het jaar 2001... Weet ongeveer nog wel wat voor auto's er allemaal eerder in meereden, maar van de Bitter kan ik me niet zo veel herrinneren, ik weet alleen dat deze op dit moment op de banden staat in de kartbaan van de Familie Hezemans in Eindhoven...
Maar waren er ook geen problemen onderling dat iets te maken had met een motor van AMG... (Iets in me zegt dat ik dat gelezen heb ergens op een site)

Bramzel
18-06-2005, 00:09
Nonkel Toine mag dan de eerste contacten gelegd hebben, zonder de steun en support en contacten van de europese Cadillac/Corvette importeur Kroymans was de hele Vette er nooit geweest. Dat dat ding rijd hebben ze te danken aan de overredingskracht van Kroymans, tenminste dat is het verhaal wat ik heb gehoord.

Tuurlijk moeten we iets nuanceren, Pa Hezemans heeft een hoop goede dingen laten zien. Hij was degene die een Hollinger bak in de Viper gooide en bleef rijden, terwijl alle andere Vipers continu met gebroken Ricardo versnellingsbakken stonden. En zo heeft hij nog wel een stuk of wat successen behaald. Feit is echter dat hij met enige regelmaat minder productieve wagens heeft beheerd. Enigzins te verwachten met zo'n voorliefde voor "aparte" wagens, maar toch.

Baron
18-06-2005, 00:15
Ik heb van Horacio Pagani toch wel wat andere dingen gehoord ;) In 2001 waren er ook serieuze problemen aan de Carsport Vipers. Kan me herinneren dat ze zelfs een wedstrijd niet zijn gestart vanwege het feit dat er geen motoren meer waren die het deden. Gaan we nog iets verder terug in de tijd........wat dacht je van de Bitter GT1?


En je kan nog veel verder in de tijd teruggaan, tot in de jaren '70 met de witte Grab-Weisberg Groep 5 Ford Escort. Meester Toine heeft een weinig benijdenswaardige erelijst van racewagens prepareren en verprutsen.
Jongere Paddockers weten dit misschien niet. Toine Hezemans was een keigoed piloot die tijdens zijn carrière een indrukwekkend palmares bij elkaar heeft gereden. Maar telkens hij zelf aan de wagentjes begon te sleutelen, liep het grondig mis. :+

Buzzbomb
18-06-2005, 00:30
Toch vreemd dat ze dan het een en ander gewonnen hebben he? kan altijd nog slechter dus! ;)

laurent
18-06-2005, 10:13
he doesn't know when to stop, dat is het probleem :-)
Viper was goed, maar op het ogenblik dat ze beter hadden overgestapt op iets nieuwer/beter is hij de hezemans-evo's beginne toepassen, en vanaf dat ogenblik is de betrouwbaarheid gezonken als een baksteen.

Integra
18-06-2005, 11:51
De Viper was een van de goedkoopste GT-Wagens alleen deze kon de Ferrari 550 niet meet volgen qua snelheid dus is hij zijn wagen nog verder gaan doorontwikkelen en dat verder doorontwikkelen heeft hem een beetje de kop gekost dat de wagen een aantal malen is uitgevallen...

Een aantal malen is uitgevallen? ELKE RACE.

FIRE
18-06-2005, 11:55
Conclusie:
- Toine Hezemans is een goed coureur geweest (o.a. Targa Florio gewonnen in fabrieks Alfa Romeo).
- Heeft Viper beter gemaakt (vooral die Hollinger bak was een goede stap), maar is op een gegeven moment doorgeschoten.

MichelRacing
18-06-2005, 21:35
Even op betrekking wat even iemand eerder zei... Hezemans heeft wel in de jaren 2001 en 2002 een keer een race gewonnen en podia behaald, alleen in 2003 hebben ze er totaal niks van gebakken toen ze samenwerkten met Force One Festina van Philippe Alliot...

Bramzel
26-06-2005, 20:50
Het lijkt er op dat ze de Viper toch gaan repareren, aldus Kumpen tegen een vriend van me op LeMans. Had ik niet verwacht eigenlijk, blijkbaar is de wagen toch nog goed genoeg om opnieuw op te bouwen.

teun{crg}
26-06-2005, 22:08
is die klaar voor de 24 uur ?

Mark
14-07-2005, 14:08
Indien het niet meer rendabel is om de Viper opnieuw op te bouwen dan kan de Pagani een optie zijn. Echter de optie: GLPK houdt de Belcar voor bekeken in 2005 lijkt me nog de meest realistische.


We zaten er weer eens naast:
De Viper van GLPK komt aan de start van de 24 Uren van Zolder eind augustus. Het Hasseltse team is zijn Viper aan het opbouwen na de zware crash tijdens de Spa Euro Race.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=9118


Longin, Hillebrand zijn zeker. Kumpen is een vraagteken, ligt aan de stand in het FIA GT kampioneschap. Hezemans blijft in Oscherleben.

Bugalfa
14-07-2005, 20:25
Tja met zo'n magazijn vol Viper parts wat zoudt ge daar anders mee doen, ik stel me wel de vraag of het ooit nog wat wordt met die Pagani of is die al museumrijp ?

Autofan
14-07-2005, 20:34
Vanaf toen de Pagani werd aangekondigd, had ik al erg grote twijfels over het project. Museumstuk dus :)

Scapa
14-07-2005, 23:59
Tja met zo'n magazijn vol Viper parts wat zoudt ge daar anders mee doen, ik stel me wel de vraag of het ooit nog wat wordt met die Pagani of is die al museumrijp ?

Zoals ik hier nog al heb gezegd. Binnen x aantal tijd te bezichtigen in Eindhoven op de kartingbaan van Hezemans, naast de Bitter ;-)

Bramzel
15-07-2005, 00:27
Zoals ik hier nog al heb gezegd. Binnen x aantal tijd te bezichtigen in Eindhoven op de kartingbaan van Hezemans, naast de Bitter ;-)

Dat zou kunnen als Hezemans er nog íets mee te maken had. Wagen is echter volledig in handen van de Kumpens / GLPK.

Baron
16-07-2005, 13:23
Vanaf toen de Pagani werd aangekondigd, had ik al erg grote twijfels over het project. Museumstuk dus :)

Ja, als ze de Pagani dit jaar niet meer inzetten, zal hij wellicht richting museum of privécollectie verdwijnen. Jammer, want de Belcar kan wat "nieuwe" wagens best gebruiken.

Raceboy
31-08-2005, 18:30
volgend jaar in de belcar de corvette, dixit AK tijdens de 24 uren ;)

Integra
31-08-2005, 19:14
volgend jaar in de belcar de corvette, dixit AK tijdens de 24 uren ;)
Heb ik al ergens gehoord. ;)

The Interceptor
31-08-2005, 20:27
Gaan ze bij GLPK de Viper nu nog eens herstellen? Of valt de schade nogal mee?
Normaal zouden ze nog één race rijden, het Racing Festival in Spa, de Belcar Masters in Zolder vallen samen met de FIA GT in Zhuhai.
En als ze dan toch volgend jaar met de Vette naar de Belcar zouden komen, waar we natuurlijk alleen maar héél blij om mogen zijn, dan stel ik me dus toch de vraag of die Viper nog hersteld dient te worden?

Mark
31-08-2005, 21:55
volgend jaar in de belcar de corvette, dixit AK tijdens de 24 uren ;)


Pfffffff, krijgen we een Corvette C5-R Cup ofzo? ;) :D Als de woorden van Hezemans in RTL Autosport waarheid worden is dit wel de meest logische gang van zaken.

Thomaske
01-09-2005, 07:31
Gaan ze bij GLPK de Viper nu nog eens herstellen? Of valt de schade nogal mee?
Normaal zouden ze nog één race rijden, het Racing Festival in Spa, de Belcar Masters in Zolder vallen samen met de FIA GT in Zhuhai.
En als ze dan toch volgend jaar met de Vette naar de Belcar zouden komen, waar we natuurlijk alleen maar héél blij om mogen zijn, dan stel ik me dus toch de vraag of die Viper nog hersteld dient te worden?

De schade aan de Viper is weer ontzettend zwaar. Het chassi is weer geraakt en we kunnen hem niet meer tijdig herstellen voor 't racing festival te Spa. Voor volgend jaar Belcar is er nog niks bekend. Ik hou jullie op de hoogte.

Mvg...

Racingworld.be
01-09-2005, 08:38
Anthony Kumpen (over de Pagani Zonda GR) in Turbomagazine dd 25/08/2005 :

"Aan het begin van het seizoen dachten we er even aan om er in de Belcar mee te rijden, maar door de komst van de Corvette hadden we geen tijd om de wagen klaar te maken. Misschien kan dat wel in 2006. De idee is om de Pagani in de Belcar te laten rijden en twee Corvettes C6-R in FIA GT. We hebben in Amerika al een aanvraag ingediend en wachten nu op een antwoord. Er bestaan immers nog maar twee C6-R's..."

Pascal
01-09-2005, 09:18
volgend jaar in de belcar de corvette, dixit AK tijdens de 24 uren ;)

De speculaties voor 2006 kunnen al beginnen. Het wordt elk jaar vroeger, als je 't mij vraagt...

Een volgend punt van speculatie...

Indien men met de Corvette komt ??? Wie gaat er dan rijden en wie gaat er afvallen ???

C U

Bramzel
01-09-2005, 09:43
Indien men met de Corvette komt ??? Wie gaat er dan rijden en wie gaat er afvallen ???

C U

Ik hoop Hezemans/J. Bleekemolen op de ene wagen en Kumpen/Longin op de andere wagen.

smiley
01-09-2005, 13:27
Ik hoop Hezemans/J. Bleekemolen op de ene wagen en Kumpen/Longin op de andere wagen.dat zou wel mooi zijn !!!
ze kunnen ook natuurlijk ook met 1 c5r en 1 c6r rijden...

gwyllion
01-09-2005, 14:15
dat zou wel mooi zijn !!!
ze kunnen ook natuurlijk ook met 1 c5r en 1 c6r rijden...Of de C5R gebruiken in Belcar en de nieuwe C6Rs inzetten in FIA GT.

Het klinkt allemaal veelbelovend :applaus: Zouden er volgend jaar geen andere teams met Corvette rijden? De teams die geen geld hebben voor een Maserati en geen Aston Martin kunnen strikken.

Integra
01-09-2005, 16:18
Ik hoop Hezemans/J. Bleekemolen op de ene wagen en Kumpen/Longin op de andere wagen.
Dan is het duidelijk welke bezetting het snelste is in de race. ;)

Integra
01-09-2005, 16:19
Of de C5R gebruiken in Belcar en de nieuwe C6Rs inzetten in FIA GT.

Het klinkt allemaal veelbelovend :applaus: Zouden er volgend jaar geen andere teams met Corvette rijden? De teams die geen geld hebben voor een Maserati en geen Aston Martin kunnen strikken.
Uhm, ge doet precies alsof zo'n Vette goedkoop is?

Mark
01-09-2005, 17:05
Goh, wat kan één zin van Hezemans toch een hoop speculaties opwekken :D

Peter Baert
01-09-2005, 20:42
Ter aanzwelling van de speculoos :)

Kumpen zei zaterdag tijdens de eerste live uitzending van de 24 Uren van Zolder op KANAALTWEE dat de Corvette volgend jaar wellicht wordt ingezet in de Belcar. Wellicht. Dus misschien wel, maar misschien ook niet.

:D

Bart.Vandecavey
01-09-2005, 20:44
Ter aanzwelling van de speculoos :)

Kumpen zei zaterdag tijdens de eerste live uitzending van de 24 Uren van Zolder op KANAALTWEE dat de Corvette volgend jaar wellicht wordt ingezet in de Belcar. Wellicht. Dus misschien wel, maar misschien ook niet.

:D

Stoker :+ :D

FIRE
01-09-2005, 21:04
Ik denk niet dat men de Pagani nog ooit in een race zal zien. Als GLPK-Carsport komend seizoen over een C6R beschikt dan lijkt het me veel logischer dat de C5R doorschuift naar het Belcar. Waarom racen met een onbetrouwbare en niet-competatieve wagen als men ook nog een Corvette C5R in de garage heeft staan?

TYRI F1
01-09-2005, 22:50
omdat die pagani vet is?

maarja, n c6r is ook nie mis... tzijn moeilijke keuzes voor glpk...

Scapa
01-09-2005, 23:13
De Pagani? Hoe lang moeten we dat verhaal al aanhoren. :D Die komt er gewoon niet... Geen enkele betalende piloot steekt daar z'n zuurvergaard (sponsor)geld in!

Mark
02-09-2005, 00:08
Ter aanzwelling van de speculoos :)


Wie leest hier de Bild? ;) :D

Neemt niet weg dat het stilaan een mediafenomeen begint te worden. Wat zegt de afdeling Eindhovuhhhhh van Carsport GLPK en wat zegt de afdeling Hasselt van GLPK Carsport ;)

We praten en zeuren dan weleens over die mannen maar het blijft een feit dat deze lage-landers wel een C5-R (en hopelijk de C6-R) hebben weten te bemachtigen en de rest niet ;) Uitgezonderd SRT........die laten ook iets zien wat de rest van racend Europa niet voor elkaar heeft gekregen ;)

racefreak
02-09-2005, 00:37
gewoon de keuze van een auto hangt puur af van aankoopprijs, prestaties en betrouwbaarheid van de auto. Het is niet echt moeilijk hoor om bvb een corvette te hebben maar je moet de centen daar op tafel kunnen leggen dan is alles te verkrijgen :+

greetz racefreak :Offtopic:

Bramzel
02-09-2005, 09:22
Het is niet echt moeilijk hoor om bvb een corvette te hebben maar je moet de centen daar op tafel kunnen leggen dan is alles te verkrijgen :+


Dat dacht je. Cadillac importeur Kroymans (hoofdsponsor -> corvette-europe) heeft moeten lullen als brugman om dat ding de oceaan over te krijgen. Zonder zijn hulp was het ding waarschijnlijk mooi in de US gebleven, ondanks alle centen.

The Interceptor
02-09-2005, 12:37
Pfffffff, krijgen we een Corvette C5-R Cup ofzo? ;) :D Als de woorden van Hezemans in RTL Autosport waarheid worden is dit wel de meest logische gang van zaken.

En hoelang hebben we geen Viper - cup gehad? ;)

Ik weet toch niet of er op het einde van dit jaar al twee (of zelfs één) C6-R zou verkocht worden eigenlijk. Maar het is natuurlijk te hopen dat het zo wel is, én dat ze richting Hasselt mogen komen :)
Maarja, zal nog lang wachten zijn voor we hier iets over weten.

Thomaske, als de Viper niet tijdig hersteld wordt voor het Racing Festival, dat betekend dus dat wel GLPK dit jaar niet meer in de Belcar zullen zien?

Integra
02-09-2005, 16:02
omdat die pagani vet is?

maarja, n c6r is ook nie mis... tzijn moeilijke keuzes voor glpk...
Geen moeilijke keuze. Weg met de Pagani. 'k had ergens gehoord dat die al bijna verkocht was.

Brecht
02-09-2005, 16:05
Geen moeilijke keuze. Weg met de Pagani. 'k had ergens gehoord dat die al bijna verkocht was.

Inderdaad, ik dacht dat die verpatst was naar Tsjechië

Scapa
04-09-2005, 10:25
Dat GLPK volgend jaar met een C5 (of C6)-R in de Belcar zal racen zou wel eens te wijten kunnen zijn aan dat andere gerucht dat circuleert in en rond de paddock. Als ze competitief willen blijven zal de Viper niet meer volstaan waarschijnlijk...

Mark
06-09-2005, 22:04
Ter aanzwelling van de speculoos :)


We gaan weer een leuke speculoos-winter tegenmoet. De afdeling Eindhovuhhhh laat weer van zich horen in de jongste editie van Autosport.

Hezemans targets C6.R

The GLPK-Carsport team has ordered two new Chevrolet Corvette C6.R chassis for its attack on next season's FIA GT Championship.

"I have put in my request to have two cars" said Hezemans, "Now I am waiting to be told a price and delivery time."

FIRE
06-09-2005, 22:07
We gaan weer een leuke speculoos-winter tegenmoet. De afdeling Eindhovuhhhh laat weer van zich horen in de jongste editie van Autosport.
Oud nieuws: http://forum.depaddock.eu/showpost.php?p=146190&postcount=61 ;)

gwyllion
13-09-2005, 09:27
Anthony Kumpen: "De wagen wordt zeker hersteld, maar zal niet klaar zijn tegen de volgende Belcar-race. Waarschijnlijk zal hij achteraf worden verkocht. Het feit dat de laatste Belcar-manche de FIA GT-kalender overlapt, doet de kans vergroten dat we het bekeken houden voor dit seizoen. Ook de Pagani is geen alternatief, omdat deze verkocht is en binnenkort vertrekt richting Tsjechië."bron: pitstop.tv (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=9660)

marcel
13-09-2005, 09:39
en wat gaan de Tsjechen er mee doen?

Scapa
13-09-2005, 09:43
De Pagani-aap komt dan toch officieel uit de mouw. Altijd al geweten dat ze daar geen tijd en geld meer gingen insteken. Duur grapje geweest...

Thomaske
13-09-2005, 11:10
en wat gaan de Tsjechen er mee doen?

Ze hebben plannen om aan te treden in het FIA GT kampioenschap. Ofdat dat volgend jaar al is weet ik niet zeker.

Mvg...

FIRE
13-09-2005, 14:06
Ze hebben plannen om aan te treden in het FIA GT kampioenschap. Ofdat dat volgend jaar al is weet ik niet zeker.

Mvg...
Wie heeft hem gekocht? Bij Tsjechen en exotische wagens moet ik aan Charouz denken.

Thomaske
13-09-2005, 18:56
Weet niet precies hoe 't team heet maar weet wel dat ze een zwarte Ferrari hebben. Als ik met niet vergis een 360 Modena en dat ze ook heel veel brokken maken.

Mvg...

redje
13-09-2005, 19:28
Weet niet precies hoe 't team heet maar weet wel dat ze een zwarte Ferrari hebben. Als ik met niet vergis een 360 Modena en dat ze ook heel veel brokken maken.

Mvg...
Is t dan MenX niet?

Thomaske
13-09-2005, 19:44
Dat betwijfel ik. Maar sluit ik zeker niet uit. Zal er nog eens achter horen.

Mvg...

Thomaske
13-09-2005, 19:45
In de Brno tijdens het FIA GT reden ze mee maar hebben de race niet gehaald door een crash dacht ik.

Mvg

Raceboy
13-09-2005, 19:49
Rock Media Motors ?

http://racingsportscars.com/photo/2005/Brno-2005-06-26-024.jpg
foto: racingsportscars.com

wel met ne 575 dan.

Integra
13-09-2005, 19:53
Rock Media Motors ?

http://racingsportscars.com/photo/2005/Brno-2005-06-26-024.jpg
foto: racingsportscars.com

wel met ne 575 dan.
Die hebben OOK nog een 360 Modena geloof ik.

Bramzel
14-09-2005, 09:50
Volgens mij wordt die wagen gerund door Mastercar Racing uit Italie. Net zoals Cirtek de Russian Age 550 runt zeg maar.

Pascal
15-09-2005, 02:16
en wat gaan de Tsjechen er mee doen?

Misschien Belcar rijden :applaus: ;)

C U

jeep
26-09-2005, 15:39
Thomaske, is de Pagani niet verkocht of niet hij staat toch nog steeds in de ateliers te Hasselt.

Bramzel
26-09-2005, 15:49
Heb op DSC gelezen dat hij verkocht was aan Antonin Herbeck uit Tsjechië, normaal bestuurder van de 575 hierboven.

Thomaske
26-09-2005, 18:15
Dat klopt. Na de 24Uren stond hij nog steeds in Hasselt maar ofdat nu nog 't geval is durf ik niet zeggen. Ben al even niet meer daar geweest omdat ik het te druk had.

Mvg...

Mark
06-07-2006, 22:58
Italiaans GT is het geworden!...........althans, dat is de verwachting:

Einmal mehr wird der Einsatz des Pagani Zonda aus Antonin Herbeck’s Rock Media Team angekündigt – zumindest ein schon einige Monate altes Foto des Fahrzeuges ist verfügbar (Bild rechts).

http://members.liwest.at/drhm/gtit06104.jpg

http://www.gt-eins.at/cms/index.php

Viper GTS-R***
06-07-2006, 23:27
Italiaans GT is het geworden!...........althans, dat is de verwachting:
Ik vrees dat hij daar niets te zoeken heeft, racen tegen 2 Maserati MC12's en een Saleen... Hij zal er kunnen strijden tegen die Viper GTS-R en de snelle F430's... maar ze hadden hem beter in tshecish endurance kampioenshap ingeschreven hoor;)

Mark
07-07-2006, 00:08
maar ze hadden hem beter in tshecish endurance kampioenshap ingeschreven hoor;)

Om daar om de oren gereden te worden door enkele oud DTM wagens ;)

Viper GTS-R***
07-07-2006, 00:18
Om daar om de oren gereden te worden door enkele oud DTM wagens ;)
?? de ACB Viper (ex zwaans) zou daar nog zeer goed z'n mannentje kunnen staan. Alvast dat las ik in een verslag (weliswaar in 2005). Dus denk ik dat Pagani daar beter tot recht komt dan Italiaans GT.. Heeft er iemand trouwens site van dat kampioenschap in tschechie?