Log in

View Full Version : Le Mans '05


Pages : 1 [2]

Sennake
19-06-2005, 11:35
Pesca terug op 2ronde. Binnen geweest?

Mvg

Denk het niet. Maar op het moment dat de 3 over de finish rijdt en de 16 nog onderweg is ligt hij natuurlijk even terug op 2 ronden.

De garagepoort van de 17 gaat dicht : over en out.

fish88
19-06-2005, 11:36
wat is er mis met de nummer 58 am?

Thomaske
19-06-2005, 11:37
Niets. Hadden een klein probleempje maar dat is opgelost. Rijden nu in dezelfde ronde dan de eerste GT1 wagen.

Mvg

Raceboy
19-06-2005, 12:04
De webcam is trouwens sinds enkele minuten ineens een kleurencamera geworden ???

dat heet dag, het deel daarvoor heet nacht :p

Sennake
19-06-2005, 12:22
dat heet dag, het deel daarvoor heet nacht :p

Ah? En hoe heet dan het gedeelte van gisteren, vanaf de start totdat het donker werd? Want toen was het ook een zwart-wit camera ;)

Raceboy
19-06-2005, 12:24
Ah? En hoe heet dan het gedeelte van gisteren, vanaf de start totdat het donker werd? Want toen was het ook een zwart-wit camera ;)

het wachten tot u 5€ is ontvangen? ;)

Thomaske
19-06-2005, 13:00
Audi leidt nog steeds maar kwam binnen met een leeglopende band. Het is bijna zeker dat Kristensen de rijder zal zijn die de Audi, hopelijk in 1ste plaats, over de finish zal loodsen.

GT1 wagens nog steeds kort bij elkaar. Dat wordt spannend!

Mvg

fish88
19-06-2005, 13:01
effe een vraagje rijd de am 58 in dezelfde ronde als de corvette of heeft hij een ronde achterstand. want live timing geeft verschillende uitlsagen en bij eurosport (online0 is het ook anders en kan nu net geen tv kijken :(

Thomaske
19-06-2005, 13:02
De AM #58 rijdt echter niet in de zelfde ronde als de leidende Corvette. De AM#59 doet dit wel. Maar dan nog kan het spannend worden want wie komt wanneer binnen? Gaat het gevecht in GT1 uitgevochten worden met pits-strategie?

Mvg

Thomaske
19-06-2005, 13:04
De Aston Martin #58 heeft net een bezoekje gebracht aan de grindbak. Dit alles zonder veel ergs en kon gewoon zijn weg verder zetten.

Mvg

fish88
19-06-2005, 13:08
op de spyker site staat dat ze de rest van de lmes races ook gaan rijden. hopelijk wel met goede rijders coronel en crevels want met die paydrivers komen ze niet echt vooruit

FIRE
19-06-2005, 13:12
op de spyker site staat dat ze de rest van de lmes races ook gaan rijden. hopelijk wel met goede rijders coronel en crevels want met die paydrivers komen ze niet echt vooruit
Dat zou inderdaad goed nieuws zijn. En inderdaad neem goede coureurs zoals Coronel en Crevels.

Thomaske
19-06-2005, 13:16
De leidende Audi draait momenteel snellere rondjes dan de Pesca. Ook al is het maar één seconde. Gaat Pesca het kalmer aandoen of wat zijn ze van plan?

Mvg

fish88
19-06-2005, 13:18
zijn ze blij genoeg met een 2de plaats misschien. dit jaar is denk ik misschien hun enisgte kans op de overwinning want de nieuwe audi zal (denk ik) net zo snel zijn als de r8 in het begin

FIRE
19-06-2005, 13:22
zijn ze blij genoeg met een 2de plaats misschien. dit jaar is denk ik misschien hun enisgte kans op de overwinning want de nieuwe audi zal (denk ik) net zo snel zijn als de r8 in het begin
Ben er ook bang voor.

Het zou me overigens niks verbazen als Pescarolo het Peugeot project gaat runnen:
a) Pescarolo runt al het Peugeot team in het Franse tourwagenkampioenschap.
b) Peugeot kan de ervaring van Pescarolo denk ik wel gebruiken.

Sennake
19-06-2005, 13:23
Last time van de Audi : 3:48.117
Last time van de Pesca : 3:38.485

Niet echt trager dus...

Sennake
19-06-2005, 13:25
De Pesca zit op dit moment in DEZELFDE ronde als de Audi!

Thomaske
19-06-2005, 13:26
Dit wordt spannend. Mag de beste winnen!

Mvg

Bart.Vandecavey
19-06-2005, 13:26
De 3 staat in de pit

Sennake
19-06-2005, 13:32
De Pesca rijdt echt gewoon weg van de Audi, die nu iets minder dan een ronde voorsprong telt...

fish88
19-06-2005, 13:35
hopelijk krijgt de audi wat kleine problemen en word het aan het einde spannend

Thomaske
19-06-2005, 13:40
Is het nu al niet spannend genoeg? :D Ik kijk al de hele tijd met spanning!

Mvg

Sennake
19-06-2005, 13:41
Het is zo warm dat sommige piloten zoals Brabham krampen krijgen van de hitte. Brabham ziet er werkelijk gesloopt uit.

Sennake
19-06-2005, 13:45
Nog 3:20 tussen de Audi en de Pesca.

Jet
19-06-2005, 13:46
Dit gaat echt spannend worden de Pesca draait elke keer betere rondetijden

Thomaske
19-06-2005, 13:48
Als er gemiddelde 5sec per ronde blijft dan komt de Audi niet als winnaar over finish. Maar hoeveel stops moet de Audi en de pesca nog maken. Volgens mij gaat het gewoon daarvan af hangen. We shall see!

Mvg

Thomaske
19-06-2005, 13:50
Corvette en dus de eerste GT1 momenteel al op een 5de plaats algemeen. Prachtig hoe de GT1 wagens rijden! Als de Zytec de Aston Martin wat ophoudt is de Corvette weer al een beetje content.

Mvg

Sennake
19-06-2005, 13:50
Weer 10 seconden eraf : 3:10 is het verschil nu.
Zo'n spannende finale heb ik zelden gezien!!!

Bugalfa
19-06-2005, 13:57
13u53 Pesca 16 in de pit : ca 50 sec om te tanken, geen bandenwissel ; komen ze 1u toe met 'n tank of net niet ... nog 1 reguliere stop hierna of 1 splash & dash extra ? Audi 3 zal met 1 stop nu en nog 1 erna wel rondkomen...

Thomaske
19-06-2005, 14:01
De Pesca komt niet toe met een volle bak voor een uur. Dus hij zal nog eens extra moeten binnenkomen dan.

Mvg

Sennake
19-06-2005, 14:03
De Pesca komt niet toe met een volle bak voor een uur. Dus hij zal nog eens extra moeten binnenkomen dan.

Mvg

Zeg mannekes het is nog wel 2 uur eh :)

Thomaske
19-06-2005, 14:04
Dat weet ik hoor. Ik antwoorde op de post van Bugalfa wnat hij vroeg ofdat de pesca met een volle bak toekwam voor een uur.

Mvg

Lambo
19-06-2005, 14:08
edit: niet dus :p

Het gaat om de LM2 van RML... rechterophanging kapot, maar Erdos kan hem blijkbaar toch nog in de pit brengen

Bugalfa
19-06-2005, 14:08
Yep dus moet'm nu pakweg 14u50 nog'ns binnenkomen en ca. 15u40 voor een Splash & dash ... eenmaal over de meet 16u moet ge niet meer tanken hè .

Lambo
19-06-2005, 14:12
Ook zware problemen voor de Zytek blijkbaar. Is al van 5 naar 7 geduikeld en de rondetijden zijn echt wel slecht. De tweede astonmartin en corvette zullen hem ook nog inhalen

Sennake
19-06-2005, 14:25
Lap. lemans.org ligt eruit.

The Interceptor
19-06-2005, 14:28
oei oei, #16 wordt in de box geduwd :(
Ook lijkt de AM 59 wat problemen te hebben, rijdt precies niet meer op volle snelheid

Bugalfa
19-06-2005, 14:28
14u22 Na pitstop Audi 3 (niet in beeld) ligt Pesca 16 op 3'17" meer dan voor de stops dus . 14u28 Pesca 16 in de pit geduwd en Eurosport 2 stopt ermee !

Sennake
19-06-2005, 14:32
Pesca 16 is weer op de baan maar de inhaalrace is nu wel definitief verloren. Alleen pech kan de Audi nu nog van de overwinning houden.

Thomaske
19-06-2005, 14:33
De Porsche van Luc Alphand Aventures heeft ook een probleem. Deze rijdt traag over 't circuit. Weet er al iemand wat de Pesca #16 precies aan de hand had?

Mvg

Lambo
19-06-2005, 14:35
Aston Martin nr58 met Enge blijkbaar zonder benzine :o

Ongelooflijk!!! :o Blijkbaar probeert hij nu op de startmotor de pits de bereiken :o

ook de TVR ligt eraf op Indianapolis

The Interceptor
19-06-2005, 14:36
Daarnet (10-15 min geleden) ging de Jota Zytek in Indianapolis van de baan, toch wel wat body-damage rechts vooraan.
Met die problemen van Pesca # 16 en AM # 59 die precies weer in de pit staat, kan de koers wel eens in zijn definitieve plooi gevallen zijn :(

Thomaske
19-06-2005, 14:37
Wat zonder benzine? Ongelooflijk, zeg dat wel.

De TVR is door het grind gegaan en zo tegen de muur. Dat is de oorzaak waarom hij eruit ligt.

Mvg

The Interceptor
19-06-2005, 14:37
Aston Martin nr58 met Enge blijkbaar zonder benzine :o

Ongelooflijk!!! :o Blijkbaar probeert hij nu op de startmotor de pits de bereiken :o

Hoe is't mogelijk :frusty: zo gaat Corvette nog een 1-2 scoren!?

Racingworld.be
19-06-2005, 14:37
*** edit ***

Bugalfa
19-06-2005, 14:43
Volgens LeMans org was't 'n waterlek aan de Pesca 16 . Aan de laatste rondetijden te zien is de strijdbijl nu begraven ook bij de Audi's .

Thomaske
19-06-2005, 14:44
Aston Martin # 58 staat stil langst de baan. Over en uit voor deze Aston.

Mvg

Sennake
19-06-2005, 14:45
Geen idee waar dit op slaat, G-Force heeft trouwens al lang opgegeven...
Maar goed : back on-topic : de Pesca had te kampen met koelingsproblemen (is het verwonderlijk met deze hitte?)

A.J.
19-06-2005, 14:46
ziet er goed uit voor Corvette.

Thomaske
19-06-2005, 14:48
Corvette momenteel 1 en 2 in de GT1 klasse. Dit kan nog veranderen omdat ze nog moeten binnenkomen.

Mvg

smiley
19-06-2005, 14:48
jah ineens zowat voorsprong is er iets met de AM's gebeurt ? nr 59 staat in de pit zo te zien.. zou jammer zijn moest er bij de finish geen gevecht meer zijn tussen de 'vettes' en da AM's .. maarja ik zie corvette even graag winnen als een mooi gevecht...

smiley
19-06-2005, 14:50
14:45 Uhr Eurosport Le Mans: 24 Stunden-Rennen, Schlussphase (Live)
(racing1.de)
ik kan momenteel op eurosport aleen handbal zien :(

The Interceptor
19-06-2005, 14:51
14:45 Uhr Eurosport Le Mans: 24 Stunden-Rennen, Schlussphase (Live)
(racing1.de)
ik kan momenteel op eurosport aleen handbal zien :(

volleybal noemt zoiets ;)
Maar idd, dat die match eens rap gedaan is! :frusty:

Integra
19-06-2005, 14:51
Corvette momenteel 1 en 2 in de GT1 klasse. Dit kan nog veranderen omdat ze nog moeten binnenkomen.

Mvg
Beetje scheel precies?

smiley
19-06-2005, 14:53
volleybal noemt zoiets ;)
Maar idd, dat die match eens rap gedaan is! :frusty:jah het was iets met een bal en net dus gokte ik maar op handball :+
wel stom al" waarom nu volleybal ik denk dat de 24h meer kijkcijfers trekt...

Thomaske
19-06-2005, 14:53
Nu kan het echter niet meer veranderen. Corvette zeker van een één twee als ze uitrijden. Daarjuist was er nog maar een ronde verschil. daarom zei ik dat AM mss nog een kans maakte.

Mvg

Sennake
19-06-2005, 14:54
Vosse kan nog 3e worden in GT1...

The Interceptor
19-06-2005, 14:55
Bij AM zullen ze de wagen zo dadelijk nog wel over de finish laten bollen, de Ferrari van Vosse zit tever om er nog voorbij te komen. Zo toch nog een podium voor AM, maar dat is zeker niet wat zij (en ik) gehoopt hadden.

Maar de volleybal is net gedaan, dus ik ga nog een uurtje tv zien ;)

Bramzel
19-06-2005, 14:56
De #58 staat stil op het circuit zonder brandstof. De #59 staat in de pits, de rijders hebben last van vermoeidheids-problemen. De AM lijkt met grote koelingsproblemen ín de auto te zitten, de temperaturen worden te hoog zelfs voor de pro's die de wagens besturen. Het lijkt idd een 1-2 voor de Vettes te worden.

Bugalfa
19-06-2005, 14:57
The battle is over ook in Gt : 1 Vette 64, 2 Vette 63 op 2rd, 3 Aston 59 op 5rd, 4 Aston 58 op 6rd... en ze rijden allemaal boven de 4'00" behalve de 58 . In LMP zijn ze nu ook aan't cruisen

A.J.
19-06-2005, 15:05
The battle is over ook in Gt : 1 Vette 64, 2 Vette 63 op 2rd, 3 Aston 59 op 5rd, 4 Aston 58 op 6rd... en ze rijden allemaal boven de 4'00" behalve de 58 . In LMP zijn ze nu ook aan't cruisen

de 58 staat al een tijdje zonder benzine naast de baan

Mark
19-06-2005, 15:09
Mooie opmerking van Hezemans bij het pitten van de C6-R: "Die hebben we volgend jaar......"

fish88
19-06-2005, 15:10
ja dat wilde ik ook zeggen, een aanwijzing voor volgend jaar hoop ik :D

FIRE
19-06-2005, 15:41
Mooie opmerking van Hezemans bij het pitten van de C6-R: "Die hebben we volgend jaar......"
Volgens mij meer als grap bedoeld, maar als GPLK-Carsport dit seizoen de lijn voortzet zou het me niks verbazen.

fish88
19-06-2005, 15:46
rijd rfh nu met de oudere neus? zag ik toen ze werden gelapt

FIRE
19-06-2005, 15:48
Ze hebben vandaag enkele keren van neus gewisseld voor extra koeling. Maar jij denkt dus dat ze de orginele neus weer hebben (zonder extra koeling)?

FIRE
19-06-2005, 16:05
Proficiat Audi #3!
Hetzelfde aan Corvette, Alex Job and RML!!!!

Het was een mooie race.

Maarten
19-06-2005, 16:11
mooi van audi, een zoveelste overwinning van de R8...

ook heel sterke prestatie van de vettes op 5 en 6

en dan een dikke proficiat en dank je wel vooral aan RfH voor het schitterende werk op de site van lammers, schitterend om te volgen! dank je wel!

Thomaske
19-06-2005, 16:16
Proficiat aan alle teams die de finish gehaalt hebben.

De Vettes op één en twee in de GT1 :D dat hoor ik graag. Na 22.3uur vechten was de beslissing dan toch gevallen dat de Vettes het gingen halen.

Mooie prestatie van Tom Kristensen. Hoed af voor deze meneer!

Mvg

Bramzel
19-06-2005, 16:16
Proficiat. In LMP2, GT1 en GT2 hebben m'n favorieten gewonnen, duimde voor Pescarolo voor LMP1 maar tegen Magic Tom is blijkbaar toch niet opgewassen. Proficiat Champion, RML, Corvette en BAM!/AJR.

fish88
19-06-2005, 16:27
mooie race en een mooie einde. jammer voor de am van peter kox en spyker maar toch een geweldige race

smiley
19-06-2005, 16:29
jah jah een 1-2 voor de corvettes en 'a royal kick in the ass' voor aston martin :+
de wraak van sebring 12h is genomen :)

ook heel schoon voor kristensen.. 7 kere jawatte :crazy:

ac.cobra427
19-06-2005, 19:05
En nen dikke proficiat voor Vanina Ickx.

Sennake
19-06-2005, 19:08
ook heel schoon voor kristensen.. 7 kere jawatte :crazy:

In een andere thread (die ik om welbepaalde redenen nu nog niet kan posten) zal ik aantonen dat de 7 overwinningen van Kristensen niet opwegen tegen de 6 overwinningen van Ickx. Daarom blijft Jackie voor mij "monsieur Le Mans".

Maar laat ons sportief blijven en alle overwinnaars proficiat wensen. Ik zal er dan maar een 5e Audi aan toevoegen zeker? (Aan mijn modelbouwcollectie bedoel ik eh). Toch blij dat het de laatste keer was. Ik wil wel eens iets anders bouwen :)

Zo had ik ook liever eens een Aston Martin gebouwd dan een zoveelste Corvette. Maar goed, ik verzamel nu eenmaal enkel de winnaars en de Belgen in Le Mans. Daar blijft het bij, anders is het einde zoek...

Sennake
19-06-2005, 19:09
En nen dikke proficiat voor Vanina Ickx.

Mijn ultieme droom, namelijk het verhinderen van een 7e overwinning van Kristensen door Ickx' eigen dochter heeft even stand gehouden, maar na de vele problemen met de nr 18 ben ik al blij dat ze aan de finish gekomen is :)

gwyllion
19-06-2005, 19:28
Bij Oreca hebben ze nog al pech gehad met hun pech chassis (Kaffer heeft het in de fik gestoken in Spa, McNish is er vorig jaar mee gecrasht en Gounon dit jaar in Spa). 2 keer de ophanging rechts voor moeten vervangen: waarschijnlijk een combinatie de extra 50 kg en het feit de tub niet meer zo sterk was.

Mark
19-06-2005, 19:28
"Peter, jij hebt een interview met Tom Kristensen" (terwijl Kristensen volop zijn stint aan het rijden is) : krijg je één of andere Japanner te zien natuurlijk :rolleyes:

Vandaag was het een ramp met die Van der Ploeg. Waar was Baert? ;) Die uitzendingen om 08.30 en 12.00 uur waren gebruikelijk slecht. Het laatste uurtje met Hezemans viel mee. Iemand een idee van welk team die Van der Ploeg vroeger baas/eigenaar is geweest?

De coureurs van de Corvette schijnen een "airco" in hun helm te hebben? Hoe zou dat werken?

Autofan
19-06-2005, 19:38
Maar laat ons sportief blijven en alle overwinnaars proficiat wensen. Ik zal er dan maar een 5e Audi aan toevoegen zeker? (Aan mijn modelbouwcollectie bedoel ik eh). Toch blij dat het de laatste keer was. Ik wil wel eens iets anders bouwen :)


Dan kunt ge de volgende jaren een Audi R9 bouwen :)

redje
19-06-2005, 19:39
In een andere thread (die ik om welbepaalde redenen nu nog niet kan posten) zal ik aantonen dat de 7 overwinningen van Kristensen niet opwegen tegen de 6 overwinningen van Ickx. Daarom blijft Jackie voor mij "monsieur Le Mans".

Maar laat ons sportief blijven en alle overwinnaars proficiat wensen. Ik zal er dan maar een 5e Audi aan toevoegen zeker? (Aan mijn modelbouwcollectie bedoel ik eh). Toch blij dat het de laatste keer was. Ik wil wel eens iets anders bouwen :)


Tja, Kristensen heeft er ook hard voor moeten werken, maar dan nog is de prestatie van Ickx vele grootser.
Van mij verdienen ze allebei veel respect en erkenning.

Tegen ne vriend zei ik nog toen de 18 4des was: "als de 3 nu eens effe wa pech heeft, verliest hij zijn overwinning en kan Vanina nog het podium op." No such luck blijkbaar. De audi is zo betrouwbaar als de Ferrari F1's de laatste jaren en de Dallara kende allerhande problemen. :(

gwyllion
19-06-2005, 19:41
Zeer spijtig voor Aston Martin, maar de ideale stimulans om te wagen wat beter te maken tegen volgend jaar. Gewoon kwestie van betere koeling. Op het gebied van snelheid en betrouwbaarheid (buiten de oververhitte motor) zat het zeker goed.

B.V.S.
19-06-2005, 19:42
Vandaag was het een ramp met die Van der Ploeg. Waar was Baert? ;) Die uitzendingen om 08.30 en 12.00 uur waren gebruikelijk slecht. Het laatste uurtje met Hezemans viel mee. Iemand een idee van welk team die Van der Ploeg vroeger baas/eigenaar is geweest?

De coureurs van de Corvette schijnen een "airco" in hun helm te hebben? Hoe zou dat werken?

Vind het ook leuk, de commentaar van Peter Baert op Eurosport...!

Wb. de airco in die helmen, is volgens mij hetzelfde systeem als bij die gekoelde racepakken. Allemaal kleine buisjes zitten in de voering van de helm verwerkt. Dit wordt aangesloten op een spuitbus met koeling. Een simpele druk op het knopje "keeps your head cool"... :) (zo mogen ze mij altijd ene cadeau doen voor mijne sinterklaas)

gwyllion
19-06-2005, 19:44
Dan kunt ge de volgende jaren een Audi R9 bouwen :)De wagen zal R10 noemen normaal :cool:

Integra
19-06-2005, 20:14
Zeer spijtig voor Aston Martin, maar de ideale stimulans om te wagen wat beter te maken tegen volgend jaar. Gewoon kwestie van betere koeling. Op het gebied van snelheid en betrouwbaarheid (buiten de oververhitte motor) zat het zeker goed.
Liefst nog tegen dit jaar. Spa *kuch* :)

RaptuningGirl
19-06-2005, 20:53
Een dikke proficiat aan al de wagens die de finish hebben gehaald.

smiley
19-06-2005, 21:15
na de race op eurosport te volgen ken ik ondertusse wel de reclame van rolex en corvette van buite.. dat vond ik het enigste nadeel aan de uitzendingen van eurosport.. verder mooie beelden gezien...

Ottooke
19-06-2005, 21:54
Je vergeet dat Cyclone Fuel Saver gedoe ook nog ;) De race zelf was best wel spannend met de Pesca die terugkwam. Kristensen die de boeken ingaat met zijn 7e overwinning. En toch doet mij dat niets. 7 maal winnen met een computer op wielen. Dan vond ik Jacky Ickx toch nog een beter piloot.

smiley
19-06-2005, 22:29
heeft er niemand een foto of een link naar een foto waar er van het corvette raam zo een grote plakker werd afretrokken tijdens de pitstop ?
(met plakker bedoel ik natuurlijk zo een tear off of hoe ge het ook noemt)
het zal wel een tijdje duren eer dat de fotos op het internet beginnen toestromen waarschijnlijk... maar toch moest de foto vinden ...

Sennake
19-06-2005, 22:34
Je vergeet dat Cyclone Fuel Saver gedoe ook nog ;)

Je bedoelt zeker "Fyclone Fuel Faver". Zo lispelen dat die man van die commercial deed! Niet normaal LOL!

Scapa
19-06-2005, 23:04
Dat zonder benzine vallen is voor mij toch een raadsel. De Audi deed het de Aston-Martin al voor in Le Mans, de Saleen in Spa... Zo simpel op te lossen nochtans. Onbegrijpelijk voor teams met zo'n budget.

Jochie
19-06-2005, 23:36
na de race op eurosport te volgen ken ik ondertusse wel de reclame van rolex en corvette van buite.. dat vond ik het enigste nadeel aan de uitzendingen van eurosport.. verder mooie beelden gezien...

Dat en de friggin' volleyball!!!

"Could the people please stop emailing us about the volleyball. We know it ran 15 minutes late but ..."
In de UK kregen ze blijkbaar ook een uur MotoGP highlights in de plek ...

Jochie

smiley
20-06-2005, 07:48
Dat zonder benzine vallen is voor mij toch een raadsel. De Audi deed het de Aston-Martin al voor in Le Mans, de Saleen in Spa... Zo simpel op te lossen nochtans. Onbegrijpelijk voor teams met zo'n budget.en glpk niet vergeten met hun viper tijdens de 24h van zolder in 2001 dacht ik

fish88
20-06-2005, 11:42
Vind het ook leuk, de commentaar van Peter Baert op Eurosport...!

Wb. de airco in die helmen, is volgens mij hetzelfde systeem als bij die gekoelde racepakken. Allemaal kleine buisjes zitten in de voering van de helm verwerkt. Dit wordt aangesloten op een spuitbus met koeling. Een simpele druk op het knopje "keeps your head cool"... :) (zo mogen ze mij altijd ene cadeau doen voor mijne sinterklaas)

nou het champcars commentaar was echt geweldig :crazy: een beetje erg veel fouten even erg als van den heuvel in lemans. in zijn eentje maakt die man blijkbaar veeel fouten

Autofan
20-06-2005, 11:52
nou het champcars commentaar was echt geweldig :crazy: een beetje erg veel fouten even erg als van den heuvel in lemans.

Hij heet Van der Ploeg ;)

fish88
20-06-2005, 11:56
kan ook ;)

Peter Baert
20-06-2005, 17:52
@ fish88.

Het kan ook? Nee, het is zo. Hij heet Jeroen Van der Ploeg. :)

Ik heb zaterdag met Jeroen vanuit Hilversum Le Mans gedaan en de job samen is meegevallen. Jeroen heeft in de jaren '80 een F3-team gerund, hij heeft enorm veel contacten, is een Nascar-crack, heeft technische bagage, enzovoort.

Gisteravond kreeg ik voor de tweede keer de Champ Cars op mijn brood. Ik kan zelf zeer goed inschatten wanneer het goed of fout zit. En gisteravond zat het goed fout, geef ik toe. Eén van mijn offdays tijdens een live-uitzending waarin ik enkel het beeld op mijn TV-monitor had. De live-timing via Race Director bleek in de studio niet te werken en dan is het haast onmogelijk om een degelijke job te leveren. Die live-timing en die andere info via Race Director is onontbeerlijk, zoniet zwem je de "blindenslag".

Voorts is Champ Cars niet mijn specialiteit, wel die van Bert Devies, maar hij zat in Le Mans. Vandaar dat ik inviel en struikelde. :)

Laten we ook wel meteen maar toegeven dat die Champ Cars tegenwoordig een redelijk dooie mus is. Daar is niks meer aan te zien, het was een sof in Milwaukee, in Portland was het nog erger, met bovendien een regisseur die ook niet meer wist wat nu in beeld te brengen. Er was één inhaalmaneuver, dat van Bourdais op Tracy en dat was het. Voorts ellenlange shots van de leider, de 2de, de 3de, gedurende bijna 2 uur koers. Ik wens het geen enkele commentator toe.

:)

Raceboy
20-06-2005, 18:06
Laten we ook wel meteen maar toegeven dat die Champ Cars tegenwoordig een redelijk dooie mus is. Daar is niks meer aan te zien, het was een sof in Milwaukee, in Portland was het nog erger, met bovendien een regisseur die ook niet meer wist wat nu in beeld te brengen. Er was één inhaalmaneuver, dat van Bourdais op Tracy en dat was het. Voorts ellenlange shots van de leider, de 2de, de 3de, gedurende bijna 2 uur koers. Ik wens het geen enkele commentator toe.

:)

milwaukee was anders wel een spannende koers. enne tis NASCAR ;)

gwyllion
20-06-2005, 18:26
Laten we ook wel meteen maar toegeven dat die Champ Cars tegenwoordig een redelijk dooie mus is. Daar is niks meer aan te zien, het was een sof in Milwaukee, in Portland was het nog erger, met bovendien een regisseur die ook niet meer wist wat nu in beeld te brengen. Er was één inhaalmaneuver, dat van Bourdais op Tracy en dat was het. Voorts ellenlange shots van de leider, de 2de, de 3de, gedurende bijna 2 uur koers. Ik wens het geen enkele commentator toe.

:)
Had jij dan liever commentaar gegeven op de F1 race van gisteren? :D


Je moet toch wel eens uitleggen aan je Nederlandse collega dat het Zytek chassis totaal niks met Lister te maken heeft. Verwijs hem anders gewoon naar Mulsanne's Corner uitleg (http://www.mulsannescorner.com/rey02s.html). Wel een leuke anecdote over die champagne trouwens.

Sennake
20-06-2005, 18:51
Ik heb zaterdag met Jeroen vanuit Hilversum Le Mans gedaan en de job samen is meegevallen. Jeroen heeft in de jaren '80 een F3-team gerund, hij heeft enorm veel contacten, is een Nascar-crack, heeft technische bagage, enzovoort.

Peter, met alle respect voor Jeroen, maar jouw commentaar was stukken beter, to the point, en (blijkbaar) een pak beter voorbereid dan Jeroens commentaar (die misschien hoopte te kunnen terugvallen op zijn jarenlange ervaring?)

Wat me echter stoorde was de manier waarop hij jou telkens in de rede viel, zelfs wanneer hij jou het woord gaf. En dan de bal nog misslaan ook! Ik herinner me bv de passage van de Legends, toen er over Phil Hill gesproken werd. Jij begon erover en hij viel meteen in : "ja, Phil Hill, die werd in de jaren zestig nog wereldkampioen F1 met Honda!"

Ramp! Elke F1-fan weet dat Hill wereldkampioen werd met Ferrari en dat Honda zelfs nooit wereldkampioen geweest is (als eigen merk dan). En de enige piloot die van Ferrari ooit overstapte naar Honda was trouwens niet Hill maar Surtees. Zo'n zaken zijn toch onvergeeflijk als commentaar... Zondag hoor ik hem ook zeggen dat Kristensen voor de 8e keer Le Mans gaat winnen. Op dat moment moest hij dus nog wel voor de 7e keer winnen... En zo ging het maar door! Dan mag hij nog Le Mans meegemaakt hebben sinds 1969, zoiets doet de rechtgeaarde fan zijn haar recht omhoog staan hoor :)

Nogmaals, alle respect voor het werk van alle commentatoren, maar de pluim op de hoed gaat deze keer toch echt wel naar jou, en ik moet dan ook toegeven dat ik zondagmorgen ontgoocheld was toen ik vaststelde dat jij er niet meer bij was...

Autofan
20-06-2005, 22:02
Voorts is Champ Cars niet mijn specialiteit, wel die van Bert Devies, maar hij zat in Le Mans. Vandaar dat ik inviel en struikelde. :)

Laten we ook wel meteen maar toegeven dat die Champ Cars tegenwoordig een redelijk dooie mus is. Daar is niks meer aan te zien, het was een sof in Milwaukee, in Portland was het nog erger, met bovendien een regisseur die ook niet meer wist wat nu in beeld te brengen. Er was één inhaalmaneuver, dat van Bourdais op Tracy en dat was het. Voorts ellenlange shots van de leider, de 2de, de 3de, gedurende bijna 2 uur koers. Ik wens het geen enkele commentator toe.

:)

Inderdaad, ik heb alle Champ Car races dit jaar volledig gezien en er is in de verste verte geen spanning in. Ik vond dat je commentaar nog goed was, toch weer nuttige informatie gehoord :) Mag ik trouwens vragen waarom je zondag geen commentaar meer gaf bij Le Mans?

B.V.S.
20-06-2005, 22:19
Wat me echter stoorde was de manier waarop hij jou telkens in de rede viel, zelfs wanneer hij jou het woord gaf. En dan de bal nog misslaan ook! Ik herinner me bv de passage van de Legends, toen er over Phil Hill gesproken werd. Jij begon erover en hij viel meteen in : "ja, Phil Hill, die werd in de jaren zestig nog wereldkampioen F1 met Honda!"

Ben ik het volledig mee eens Sennake... dat begon mij op den duur ook op mijn systeem te werken...

Knap werk Peter...

Peter Baert
20-06-2005, 22:48
Inderdaad, ik heb alle Champ Car races dit jaar volledig gezien en er is in de verste verte geen spanning in. Ik vond dat je commentaar nog goed was, toch weer nuttige informatie gehoord :) Mag ik trouwens vragen waarom je zondag geen commentaar meer gaf bij Le Mans?

Heb ik toch nog nuttige dingen vermeld? :)
Het enige wat ik me er nog van herinner, is dat het vreeeeeeeeselijk lang duurde.

Volgens de eerste planning zouden Jeroen en ik ook zondag Le Mans samen doen. Maar toen haakte Bert Devies af voor de Champ Cars wegens reportage ter plaatse in Le Mans. Schuiven dus, en zo werd ik op de Champs gezet en deed Jeroen alleen Le Mans met na de middag Mike Hezemans in de studio.

:)

Jan
21-06-2005, 15:53
Gek hé, over een bijzonder spannende editie van de 24 uren zijn we hier blijkbaar gauw uitverteld, terwijl er over het "non-event" van Indianapolis haast geen minuut voorbijgaat zonder nieuwe post. Op die manier krijgt die heden ten dage overroepen tak van de autosport die F1 genoemd wordt weeral massa's (onverdiende?) aandacht terwijl Le Mans editie 2005 met heel wat historische waarde stilletjes naar de achtergrond verdwijnt :(

Als ik uit mijn roes ontwaak post ik wellicht nog een verslagje van de belevenissen onderweg en ter plaatse, eerst wil ik nog wat nagenieten. Het couleur locale gehalte lag weer bijzonder hoog ;)

Belle
21-06-2005, 17:02
Gek hé, over een bijzonder spannende editie van de 24 uren zijn we hier blijkbaar gauw uitverteld, terwijl er over het "non-event" van Indianapolis haast geen minuut voorbijgaat zonder nieuwe post. Op die manier krijgt die heden ten dage overroepen tak van de autosport die F1 genoemd wordt weeral massa's (onverdiende?) aandacht terwijl Le Mans editie 2005 met heel wat historische waarde stilletjes naar de achtergrond verdwijnt :(

Als ik uit mijn roes ontwaak post ik wellicht nog een verslagje van de belevenissen onderweg en ter plaatse, eerst wil ik nog wat nagenieten. Het couleur locale gehalte lag weer bijzonder hoog ;)

Awel, ik vind dat je groot gelijk hebt! :applaus:

Ikzelf ben ook nog aant bekomen van de *prachtige* 24 uren van LeMans. De sfeer was echt geweldig rondom het circuit en camping en de race was spannend. Het was mijn eerste LeMans, maar zeker niet m'n laatste! :cool:

FIRE
21-06-2005, 19:30
Gek hé, over een bijzonder spannende editie van de 24 uren zijn we hier blijkbaar gauw uitverteld, terwijl er over het "non-event" van Indianapolis haast geen minuut voorbijgaat zonder nieuwe post. Op die manier krijgt die heden ten dage overroepen tak van de autosport die F1 genoemd wordt weeral massa's (onverdiende?) aandacht terwijl Le Mans editie 2005 met heel wat historische waarde stilletjes naar de achtergrond verdwijnt :(


Je hebt inderdaad groot gelijk.

Raceboy
21-06-2005, 19:47
Gek hé, over een bijzonder spannende editie van de 24 uren zijn we hier blijkbaar gauw uitverteld, terwijl er over het "non-event" van Indianapolis haast geen minuut voorbijgaat zonder nieuwe post. Op die manier krijgt die heden ten dage overroepen tak van de autosport die F1 genoemd wordt weeral massa's (onverdiende?) aandacht terwijl Le Mans editie 2005 met heel wat historische waarde stilletjes naar de achtergrond verdwijnt :(


we wachten gewoon tot jij terug waart jan. We kunnen je niet missen dat weet je toch ;)

smiley
21-06-2005, 20:16
ik heb in iedergeval nog nooit de 24h zo op de voet gevolgt.. gewoon omdat ik absoluut niets wouw missen in de gt1 klasse.. ik hoopte op een corvette zeggen en die heb ik ( an andere natuurlijk) dan ook gekregen... + nog een dubbelzege + nog 5-6 algemeen.. ooh my god !! jammer dat de AM's moesten opgeven anders had het nog zeer spannend geworden volgens mij
de strijdt in lmp1 vond ik minder alleen toen ik even zag dat de pascarollo sneller was als de uiteindelijk winnende r8 ..was ik even aandachtig aant volgen... voor de rest een zeer geslaagde editie van de 24 h van lemans !!
volgend jaar zal ongetwijfelt ook heel mooi gaan worde met al die nieuwe prototypes..

gwyllion
21-06-2005, 21:30
naast die am dbrs9 staat een paarse wagen is dat misschien de russian age am?Ja, blijkbaar wel: http://www.angelfire.com/un2/marlboromasters/lmpitwalk/images/pit24.JPG

FIRE
21-06-2005, 21:33
Ja, blijkbaar wel: http://www.angelfire.com/un2/marlboromasters/lmpitwalk/images/pit24.JPG

link werkt niet.

gwyllion
21-06-2005, 21:52
link werkt niet.Sorry, een of andere beveiliging tegen direct linken. En deze (http://www.angelfire.com/un2/marlboromasters/lmpitwalk/imagepages/image24.html) link?

FIRE
21-06-2005, 21:56
Werkt wel

Wagen ziet er goed uit, mister enkel nog wat sponsor stickers.

smiley
21-06-2005, 22:21
hier ook enkele foto's van de blauwe aston martin
http://www.speedarena.com/gallery/gallery2.php?mode=album&album=/Sportscar/Le%20Mans/2005/05%20Aston%20Martin=DBRS9&start=24

fish88
22-06-2005, 01:03
Voorts is Champ Cars niet mijn specialiteit, wel die van Bert Devies, maar hij zat in Le Mans. Vandaar dat ik inviel en struikelde. :)

Laten we ook wel meteen maar toegeven dat die Champ Cars tegenwoordig een redelijk dooie mus is. Daar is niks meer aan te zien, het was een sof in Milwaukee, in Portland was het nog erger, met bovendien een regisseur die ook niet meer wist wat nu in beeld te brengen. Er was één inhaalmaneuver, dat van Bourdais op Tracy en dat was het. Voorts ellenlange shots van de leider, de 2de, de 3de, gedurende bijna 2 uur koers. Ik wens het geen enkele commentator toe.

:)

tijdens le mans was je commentaar goed :applaus: en de champcars regiseur was inderdaad niet echt professioneel bezig meet alleen de actie vooraan, ze zeggen dat de volgende race een spectaculaire is dus hopelijk is het dan wat beter voor de commentatoor :cool:

Bramzel
22-06-2005, 01:34
Op DailySportsCar.com staan foto's van de T2M Porsche die door Xavier Pompidou om een boom is gekruld. Wiel brak af, hij schoot door een gat in de omheining bij Indianapolis (die uitloopstrook rechtdoor) en daar achter stond een boompje. Z'n redding was dat de rechterkant de boom raakte, waardoor hij ongedeerd uit kon stappen. Die wagen zal nooit meer rijden denk ik, die was echt volledig krom en aan 1 kant ongeveer een meter korter.

gwyllion
22-06-2005, 02:09
Deze? http://www.student.ru.nl/r.ooms/lemans/2005/photos/photo_489.html

Inderdaad deskundig tot schroot herleid.

Bramzel
22-06-2005, 02:35
Yup, die. Een wonder dat hij er zonder een krasje uit is gekomen.

Bugalfa
22-06-2005, 08:47
Op DailySportsCar.com staan foto's van de T2M Porsche die door Xavier Pompidou om een boom is gekruld. Wiel brak af, hij schoot door een gat in de omheining bij Indianapolis (die uitloopstrook rechtdoor) en daar achter stond een boompje. Z'n redding was dat de rechterkant de boom raakte, waardoor hij ongedeerd uit kon stappen. Die wagen zal nooit meer rijden denk ik, die was echt volledig krom en aan 1 kant ongeveer een meter korter.
Die heet nu voortaan Xavier "Paraplu" ...

The Leader
22-06-2005, 21:26
Dit was voor mij mijn eerste Le Mans, en ik ga er direct al bij zeggen zeker niet de laatste. Dit is een race waar niks kan aan tippen, de sfeer, het volk, het deelnemersveld. Echt super goe meegevallen. Zeer goed weer gehad, behalve de woensdag een betje regen maar daarna 4 dagen bakken en braden. Twas echt super goe meegevallen, en ne mobilhome huren voor dit evenement is echt nen aanrader. Wel ni veel belgische numerplaten gezien daar, en belgen al in geheel niet. Wel Engelsen, Denen, Duitsers, Nederlanders en Jappaners en Amerikanen en uiteraard Fransen. Echt Le Mans 2006 staat al met stip in mijn agenda.

fish88
23-06-2005, 15:15
Ze hebben vandaag enkele keren van neus gewisseld voor extra koeling. Maar jij denkt dus dat ze de orginele neus weer hebben (zonder extra koeling)?

bewijs :D

http://i4.photobucket.com/albums/y109/sgaap/rfh8.jpg