View Full Version : Le Mans '05
Uitzendschema Radio Le Mans:
http://www.yoursportradio.com/schedule.html
Even afgesplitst, kunnen we deze thread voor Le mans 2005 gebruiken.
Leuk verhaaltje van Corvette C6-R coureur John O'Connell op Speedtv.com:
http://www.speedtv.com/articles/auto/roadracing/17599/
Een "postcard" waarin hij beschrijft hoe de dagelijkse gang van zaken uitziet in de paddock. Nooit geweten dat de coureurs van de grote teams bleven slapen in die container-gebouwen. Dacht altijd dat dit bestemd was voor het plebse volk dat VIP heet ;)
lemans.org ligt op zijn gat qua tijden, dan maar de radio...........maar die heeft ook last van kuren :(
lemans.org ligt op zijn gat qua tijden, dan maar de radio...........maar die heeft ook last van kuren :(
Inderdaad, vaak valt de radio gewoon uit. Nu is er om 19:49 een rode vlag situatie ingegaan.
Greetzz.. Corvetteboy
Zal wel aan het weer liggen ;) Il pleut
20:11, Green Flag
Greetzz.. Corvetteboy
Live racen bij Lammers: http://www.janlammers.com/livepopup/telemetry.asp
Live timing:
http://www-org.lemans.org/24heuresdumans/live/chronos/24hent1A.htm
De wagen van Vanina Ickx is ineens van de tabel verdwenen???
De wagen van Vanina Ickx is ineens van de tabel verdwenen???
Hij komt nu voor de eerste keer naar buiten, met Barbosa achter het stuur. Dus dit model mag je volgend jaar ook bouwen ;)
Hij komt nu voor de eerste keer naar buiten, met Barbosa achter het stuur. Dus dit model mag je volgend jaar ook bouwen ;)
Yep, samen met een Courage en een Maranello :)
Weer werk aan de winkel :)
verschil audi-pescarollo is kleiner dan ik verwacht had. Kan wel is heel spannend worden.
verschil audi-pescarollo is kleiner dan ik verwacht had. Kan wel is heel spannend worden.
Het is nat wegdek dus over tijden valt niet echt een oordeel te vellen.
Mooie tijd van Bouchut...
Loeb is even naast de piste gaan rijden. Tja, dat heb je met die rallymannen :+
Loeb is even naast de piste gaan rijden. Tja, dat heb je met die rallymannen :+
zit er eigenlijk een handrem in zo'n prototype? :D
Live racen bij Lammers: http://www.janlammers.com/livepopup/telemetry.asp
wel straf, 198KMH zonder dat er een rijder achter het stuur zit :D
Loeb is even naast de piste gaan rijden.
les gehad van Duval? :D
Ja lap, brandt er één wagen en natuurlijk is het die van Vanina :(
gwyllion
15-06-2005, 23:23
Het begint op te drogen. Montagny heeft er een rondje 4:07 uitgeperst.
Werkt de RfH telemetrie goed bij jullie? Bij mij gebeuren de updates zeer traag. Misschien ligt het aan mijn internet connectie.
Welk spelletje is AM aan het spelen? Het gaat om de voorkant van de wagen. Tijdens de keuring hadden ze die vooruit gestoken neus, vandaag tijdens de training de neus die naar achteren wegbuigt.
gwyllion
15-06-2005, 23:37
Welk spelletje is AM aan het spelen? Het gaat om de voorkant van de wagen. Tijdens de keuring hadden ze die vooruit gestoken neus, vandaag tijdens de training de neus die naar achteren wegbuigt.
Ze hadden aangekondigd om een nieuw aerodynamisch pakket te introduceren speciaal voor hoge topsnelheid die Le Mans vereist.
Ze hadden aangekondigd om een nieuw aerodynamisch pakket te introduceren speciaal voor hoge topsnelheid die Le Mans vereist.
Duidelijk ;) Maar bij regen vallen ze dus terug op het "oude standaard"-pakket........ Voor morgen voorspellen ze droog weer in de avonduren. In het weekend is zal het overigens snikkeltjes heet worden. Benieuwd welke neus morgen op de AM zit.
Ja lap, brandt er één wagen en natuurlijk is het die van Vanina :(
volgens autosport was het de dallara-nissan.
gwyllion
16-06-2005, 00:03
Duidelijk ;) Maar bij regen vallen ze dus terug op het "oude standaard"-pakket........ Voor morgen voorspellen ze droog weer in de avonduren. In het weekend is zal het overigens snikkeltjes heet worden. Benieuwd welke neus morgen op de AM zit.
Voorlopig inderdaad de oude neus:
http://boutique.lemans.org/24heuresdumans2005/gal/galeries/24HeuresduMans2005/21%20-%201st%20Practice%20Session%201/slides/SGC0524AIMG_2137.jpg
gwyllion
16-06-2005, 00:04
volgens autosport was het de dallara-nissan.
Iemand op het 10/10 forum schreef het volgende:
ok, a Rollcentre Fire, front of car is covered with white fire powder. Mechanic was on fire. Martin said: "backsplash from fuel, seal on fuelrig split. seal came out with it. got into the turbo. Mechanic is fine"
Turbo betekent dus inderdaad dat het om de Nissan Dallara gaat. Hoe dan ook spijtig voor Rollcentre.
bronvermelding bij die foto graag
Turbo betekent dus inderdaad dat het om de Nissan Dallara gaat. Hoe dan ook spijtig voor Rollcentre.
mja vandaag is verloren. Morgen zouden ze terug in actie komen.
Giovanni
16-06-2005, 00:08
Net op Radio Lemans gehoord dat de mechanic bij RollCentre "OK" is ...
Hopelijk doen ze morgen beter.
gwyllion
16-06-2005, 00:10
De Chamberlain Lola ziet er niet zo fris meer uit:
http://boutique.lemans.org/24heuresdumans2005/gal/galeries/24HeuresduMans2005/22%20-%201st%20Practice%20Session%202/slides/SGC0524AIMG_2207.jpg
Giovanni
16-06-2005, 00:12
Waarschijnlijk hebben we nog geen ware toedracht gezien van de aanwezige spelers.
Door de regen zal er wel het één en ander geprobeert zijn maar de meeste teams zullen niet aan een wet setup werken.
Algemeen wordt aangenomen dat het weekend droog én warm zal verlopen,
dus hebben ze geen boodschap aan een dergelijke setup.
Enkele teams hebben zelfs tijdens de sessies hun race motor ingebouwd om deze reeds enkele kilometers te laten maken.
Hopelijk hebben we morgen wel een droge sessie zodat we een beter beeld krijgen van de strijdwagens.
http://boutique.lemans.org/24heuresdumans2005/gal/galeries/24HeuresduMans2005/21%20-%201st%20Practice%20Session%201/slides/SGC0524AIMG_2137.jpg
Foto: http://boutique.lemans.org
Deze wagen zou in Ollanda niet door de A(algemene) P(periodieke) K(keuring) voor automobielen komen. Condensvorming in de koplampen :D
De Chamberlain Lola ziet er niet zo fris meer uit:
Volgens good old Hugh Chamberlain op autosport radio, geen enkel probleem. Spare-parts zijn reeds onderweg van Lola UK........
Mag dat eigenlijk twee verschillende fronts hebben? Auto wordt toch gescrutineerd met maar één bepaald front?
PorscheGT
16-06-2005, 11:21
Weet iemand of Vosse die tijd zelf gereden heeft of een teammaat van hem ?? :) in ieder geval mooie prestatie tot nu toe :)
gwyllion
16-06-2005, 14:15
Vosse zelf blijkbaar. Hij was de eerste die probeerde op slicks rond te rijden, maar dit ging totaal niet en na 1 rondje is hij intermediates komen steken.
De G-Force Courage is trouwens tegen de muur gegaan :( Een slecht begin.
gwyllion
16-06-2005, 15:02
De G-Force Courage is trouwens tegen de muur gegaan :( Een slecht begin.
De G-Force Courage zal vandaag zelfs niet in actie komen. De Chamberlain Lola kan vandaag wel terug mee doen.
De twee Pesca's op kop zoals verwacht maar de Audi's zijn niet ver weg............ik zet mijn centen op alweer een Audi overwinning ;)
De Pescarolo's zijn inderdaad veruit het snelst, maar vanwege Audi's betrouwbaarheid kun je wel eens gelijk hebben.
Giovanni
16-06-2005, 22:33
De betrouwbaarheid is niet echt een probleem op de Pescarolo's.
Maar zou nonkel Henri zijn wagens voor de Audis kunnen houden ?
Audi heeft reeds veelvuldig bewezen dat ze tactisch onklopbaar zijn
( als de piloten op tijd willen binnenkomen tenminste ;) )
De twee Pesca's op kop zoals verwacht maar de Audi's zijn niet ver weg............ik zet mijn centen op alweer een Audi overwinning ;)
Als het Kristensen maar niet is dan. Ik heb niets tegen die jongen persoonlijk, maar ik zie graag Ickx' record nog wat standhouden (ex-aequo met dezelfde Kristensen uiteraard)...
Voor mij mag Mc NISH winnen
Maakt mij niet zoveel uit (al hoewel het liefst natuurlijk RfH, maar dat is niet echt realistisch), als het maar geen Audi is.
Laten we hopen dat RFH de race uit rijdt met een goed resultaat maar winnen dat zie ik ze ook niet doen
Als het Kristensen maar niet is dan. Ik heb niets tegen die jongen persoonlijk, maar ik zie graag Ickx' record nog wat standhouden (ex-aequo met dezelfde Kristensen uiteraard)...
Blijft toch wel een nadeel voor jouw. Moet je alweer een R8 in elkaar plakken en frutselen. Daar zit geen uitdaging meer in, denk ik zo. Dit keer misschien geblinddoekt?
''Blindfolding modelling, an Audi R8 by Sennake" ;) :D
gwyllion
16-06-2005, 23:34
Ik hoop stiekem een beetje dat Oreca wint. Dat kan de populariteit van 24LM alleen maar vergroten bij het Franse publiek. Zo zal Peugeot 100% zeker ervoor gaan...
gwyllion
16-06-2005, 23:40
De Aston Martins lappen de 3:55 serieus aan hun laars. Ze hebben er een rondje 3:50 uitgehaald en de snelste Corvette heeft een 3:52 gereden; Corvette heeft duidelijk zijn werkelijk snelheid niet getoond tijdens de testdagen.
gwyllion
16-06-2005, 23:41
De Spyker is maar 4 sec sneller dan tijdens de regen. Onbegrijpelijk. De allertraagste wagen op het circuit :(
De Aston Martins lappen de 3:55 serieus aan hun laars. Ze hebben er een rondje 3:50 uitgehaald en de snelste Corvette heeft een 3:52 gereden; Corvette heeft duidelijk zijn werkelijk snelheid niet getoond tijdens de testdagen.
mss omdat in het reglement staat dat die 3:55 een racespeed is ;)
voor g-force ziet het er niet goed uit:
G-Force Racing are hoping for special dispensation from Le Mans organisers ACO to allow them to compete in this year's race.
The number 35 Courage C65 driven by Val Hillebrand, Franck Hahn and Gavin Pickering is unlikely to qualify within the required 115 per cent limit of the fastest qualifier in the LMP2 class, after sustaining heavy damage in yesterday's wet qualifying session.
bron: autosport.com
De Spyker is maar 4 sec sneller dan tijdens de regen. Onbegrijpelijk. De allertraagste wagen op het circuit :(
begrijpelijk:
Team Spyker Squadron suffered the cruellest luck in the first half of tonight's second qualifying session for the Le Mans 24 Hours, after the team's C8 Spyder had a sizeable accident that will stop it driving again before the final qualifying session comes to an end at midnight.
bron: autosport.com
De Spyker is maar 4 sec sneller dan tijdens de regen. Onbegrijpelijk. De allertraagste wagen op het circuit :(
Ik hoop voor de Nagel-crew dat ze een technisch probleem hebben.........anders schaam ik me diep :D Zoniet, dan wordt het tijd dat we Victor Muller eens met de grond gelijk maken.
Idd, de C6-R hebben wat secondes gevonden maar nog lang niet allemaal. We zullen het verschil tussen kwalificatie-snelheid en race-snelheid van de AM's en de C6-R's maar in de gaten houden. Ik vermoed dat we bij de C6-R zo goed als geen verschil kunnen constateren, bij de AM's waarschijnlijk wel ;)
De Spyker is maar 4 sec sneller dan tijdens de regen. Onbegrijpelijk. De allertraagste wagen op het circuit :(
Dit komt omdat ze alleen maar in de eerste sessie hebben gereden http://www.coronel.nl/tom/Lemans/
ijdens de testdag reden ze een 4:13.263 :frusty:
jammer voor de lage landen g-force racing en spyker helemaal achteraan en racing for holland dat echt benadeelt word door de nieuwe regeld :( . 1 lichtpunt is de 1ste plaats van peter kox en zijn teamgenoten in de am :gas:
gwyllion
17-06-2005, 00:06
De Aston Martins lappen de 3:55 serieus aan hun laars. Ze hebben er een rondje 3:50 uitgehaald en de snelste Corvette heeft een 3:52 gereden; Corvette heeft duidelijk zijn werkelijk snelheid niet getoond tijdens de testdagen.
Wow, de Aston Martins zijn op het einde van de sessie nog onder de 3:50 gedoken :crazy:
#58 3:48.576
#59 3:49.739
De snelste Corvette 3:52.426.
gwyllion
17-06-2005, 00:11
1 lichtpunt is de 1ste plaats van peter kox en zijn teamgenoten in de am :gas:Wel allemaal dankzij de supersnelle Thomas Enge.
ik zeg er ook bij teamgenoten want ik weet niet wie de tijd heeft neergezet
waar kan je tijden zien wie wat heeft gereden in de auto's? want peter kox had in 2003 de sneller tijd neergezet in de ferrari
gwyllion
17-06-2005, 00:24
Het is duidelijk dat er heel wat teams het moeilijk zullen krijgen: Spyker, G-Force, WR gecrasht, fabrieks Courage kleine technische problemen en het Yokohama rubber is veel te traag, Pilbeam blijkbaar ook wat technische problemen, ...
The Interceptor
17-06-2005, 00:36
AM heeft op't einde nog ff doorgegeven ja :eek:
Maar 't wordt toch afwachten tot zaterdag denk voor we weten wat de Corvette's en AM's nu daadwerkelijk kunnen.
Op foto's af te leiden, reed de AM vandaag weer met dezelfde snoet als tijdens de testdag. Zal dan misschien toch wel iets met droog en nat te maken hebben?
Maar verwonderd me ook dat het zo maar mag van de technische keuring.
Ik hoop ook dat er eens geen Audi wint, betrouwbaar zullen ze zijn, maar ik heb alle vertrouwen in de mannen van Pescarolo!
gwyllion
17-06-2005, 00:47
Op lemansphoto.com staat een foto van de Aston Martin met weer maar eens een andere neus ;)
http://boutique.lemans.org/24heuresdumans2005/gal/galeries/24HeuresduMans2005/26%20-%20Before%20Practice%20Session%202/slides/SGA0524AIMG_2445.jpg
(blijkbaar een Aston Martin DBR9 in de paddock)
Vandaag werd echter rondgereden met de low drag neus, terwijl gisteren de high downforce neus gebruikt werd waarschijnlijk omwille van de regen.
http://boutique.lemans.org/24heuresdumans2005/gal/galeries/24HeuresduMans2005/28%20-%201st%20Practice%20Session%202/slides/NCAC0524D21_3003.jpg
http://boutique.lemans.org/24heuresdumans2005/gal/galeries/24HeuresduMans2005/27%20-%201st%20Practice%20Session%201/slides/BCC0524KU7B8580.jpg
(beide fotos van lemansphotos.com)
gwyllion
17-06-2005, 01:03
Op lemansphoto.com staat een foto van de Aston Martin met weer maar eens een andere neus ;)
http://boutique.lemans.org/24heuresdumans2005/gal/galeries/24HeuresduMans2005/26%20-%20Before%20Practice%20Session%202/slides/SGA0524AIMG_2445.jpg
(blijkbaar een Aston Martin DBR9 in de paddock)
Dit is blijkbaar de Aston Martin DBRS9, een kruising tussen de DB9 (standaard versie) en DBR9 (race versie): de V12 levert 550 pk (20% meer dan DB9) en weegt 480kg :crazy: minder dan de standaard versie dankzij heel wat carbon onderdelen. Deze wagen kan je kopen voor zo'n 300000 euro; een DBR9 daarentegen kost rond de 2 miljoen euro.
Meer info op: http://www.speedarena.com/news/publish/sportscar/article_6001.shtml
naast die am dbrs9 staat een paarse wagen is dat misschien de russian age am?
als je de url volgt, die gwyllion postte, zal je zien dat die paarse de cabrio-versie is ;)
naast die am dbrs9 staat een paarse wagen is dat misschien de russian age am?
De RAR DBR9 staat aan de andere kant ;)
Ik denk dat Audi een dubbelzege zal vieren, terwijl de Pescarolo's té veel technische problemen zullen hebben om voor de overwinning te vechten. In GT1 voorspel ik een Aston Martin zege en in GT2 Rockenfeller versus Bergmeister. De LMP2's zullen ook wel veel technische problemen krijgen.
Voila, mijn verwachting voor Le Mans 2005 :)
als je de url volgt, die gwyllion postte, zal je zien dat die paarse de cabrio-versie is ;)
Neen ...
Rechts staat geen Cabrio.
Deze wagen kan je kopen voor zo'n 300000 euro; een DBR9 daarentegen kost rond de 2 miljoen euro.
Meer info op: http://www.speedarena.com/news/publish/sportscar/article_6001.shtml
2 miljoen euro, is die prijs wel realistisch?
Ik hoop stiekem een beetje dat Oreca wint. Dat kan de populariteit van 24LM alleen maar vergroten bij het Franse publiek. Zo zal Peugeot 100% zeker ervoor gaan...
Denk dat Pescarolo met Loeb een nog grotere boost zou geven.
Kan je de race ook live via internet volgen?
Mvg,
Vincent
met live timing en radio Le Mans, maar geen beelden
Dit komt omdat ze alleen maar in de eerste sessie hebben gereden http://www.coronel.nl/tom/Lemans/
ijdens de testdag reden ze een 4:13.263 :frusty:
Coronel heeft toen inderdaad maar 2 ronden gereden. Crevels en Van Merkstijn hebben helemaal niet gereden op donderdag. Tijdens de test 2 weken geleden hebben ze een 4:13 gereden, daarmee zouden ze in de middenmoot staan op de grid.
Giovanni
17-06-2005, 15:14
Even afwijken van de discussie.
Voor de minder gelukkigen heb ik het TV-programma even opgezocht.
Eurosport zend uitgebreid LIVE uit.
http://www.eurosport.com/imgbk/carang/all/md-i186748.gif
Voor diegene die geen Eurosport kunnen bekijken is er het volgende :
Zaterdag :
France 2 : 15h50 - 16h35
France 2 : 20h35 - 20h55
France 2 : 23h10 - 23h40
Zondag :
France 2 : 08h05 - 08h30
France 3 : 15h10 - 16h25
Natuurlijk is er nog steeds 24/24 Radio LeMans via het internet :applaus: :applaus: :applaus:
Waarschijnlijk zal deze tijdens de race wel wat problemen vertonen.
Eergisteren is men boven de kaap van 1.000.000. luisteraars gegaan.
Gisteren en morgen zou dit nog een pak meer zijn :(
Veel "LeMans fever" toegewenst ...
Vrijdagavond is er op Eurosport ook nog Le Mans Legends (19:30 - 20:30)
Uitzendschema RTL5:
Zaterdag
15:25 - 16:30 De 24 uur van Le Mans
23:00 - 0:00 De 24 uur van Le Mans
Zondag
15:00 - 16:30 De 24 uur van Le Mans
Maandag
22:30 - 23:00 RTL Autosport (met o.a. Peter Kox)
gwyllion
17-06-2005, 15:30
24LM - G-Force mag starten (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=8804) (pitstop.tv)
haha john bosh heeft snelste tijd in rfh wagen neergezet. niet verwacht
gwyllion
17-06-2005, 16:33
haha john bosh heeft snelste tijd in rfh wagen neergezet. niet verwacht
Is dit ironische bedoeld? :rolleyes:
Lammers: 3:41.930 (op kwalificatierubber veronderstel ik)
Julian: 3:44.853
Bosch: 3:52.200
gwyllion
17-06-2005, 17:32
Ik vermoed dat je het overgenomen hebt van het start grid artikel op planetlemans.com. Ik heb de indruk dat een hele hoop van die snelste piloten fout zijn. Je kan beter dit document op lemans.org bekijken: http://www.lemans.org/24heuresdumans/live/chronos/telechargements/24hseance2TpsPil.pdf
gwyllion
17-06-2005, 22:49
RfH zal blijkbaar toch niet met de nieuwe ophanging rijden. Er is meer testwerk en ontwikkeling vereist om het systeem performant en betrouwbaar te maken.
More Testing on New Suspension System
Racing for Holland has been very involved in development of a hydraulic suspension designed by Creuat, a Spanish/Belgian operation. It has been tested at Le Mans and results are very promising. Jan Lammers: “The new suspension system has a lot of potential. It is a novel development that will reap many benefits in coming years. We just need one day at an airport runway to fine-tune the system and help us reach its full potential. For now we are continuing to with our conventional system before we give the green light on performance and reliability of the new system, which should only be a matter of weeks.
http://www.janlammers.com/XmlParser/index.asp?xmlfile=algemeennieuws\nieuws.xml&xslfile=algemeennieuws\item.xsl&id=226
The Interceptor
18-06-2005, 10:15
De warm-up is net gereden,
Pescarolo # 16 veruit de snelste, maar toch gevolgd door de Champion Audi's.
In GT1 AM # 59 de snelste, maar de eerste Corvette wel al op een seconde. De tweede AM staat wel 7 seconden achter de eerste AM! Verder heeft de wagen van Vosse blijkbaar geen tijd gereden.
En bij G-Force lijken de problemen nog niet verwerkt, een rondetijd van meer dan 10 min :s
In GT1 AM # 59 de snelste, maar de eerste Corvette wel al op een seconde.
Het verval tussen kwalificatiesnelheid en racesnelheid bij de Corvette is dus minder groot dan bij de AM. Dat zat er natuurlijk aan te komen.
gwyllion
18-06-2005, 11:21
Ook een dikke proficiat voor de Spyker crew: wagen is hersteld en heeft de 4de tijd (4:14.006) in GT2 gereden (achter de Alex Job Porsche en de 2 Panoz).
Thomaske
18-06-2005, 11:29
De Ferrari van Vosse heeft wel gereden in de warm up maar ze hebben de wagen langst de kant van het circuit moeten zetten met een probleem. Dit is echter wat ze zeiden op Eurosport. Maar wat het probleem was, wisten ze nog niet.
Ook zagen we nog een Porsche de kattenbak induiken. Gelukkig was er hier geen schade.
Mvg
Ook een dikke proficiat voor de Spyker crew: wagen is hersteld en heeft de 4de tijd (4:14.006) in GT2 gereden (achter de Alex Job Porsche en de 2 Panoz).
Keurige tijd
ik moet toegeven dat ik verbaasd ben door de spyker. na het debacle in sebring had ik dit niet verwacht. Ik ben is benieuwd of ze het volhouden.
JPMontoya
18-06-2005, 13:23
ik moet toegeven dat ik verbaasd ben door de spyker. na het debacle in sebring had ik dit niet verwacht. Ik ben is benieuwd of ze het volhouden.
Wat zegt de warm-up nu - compleet niks in mijn ogen.
Maar moet wel toegeven dat ze bij Spyker toch altijd dapper de uitdaging van Le Mans aangaan. Maar ja je kan je tegelijk afvragen of ze die wagen niet beter eerst is deftig betrouwbaar maken
euhm kan iedereen RTL5 ontvangen? :bloos:
ik had gelijk dat de russian age dbr9 in de paddock staat, zijden ze op eurosport. wil wel graag foto's ervan zien
euhm kan iedereen RTL5 ontvangen? :bloos:
Is volgens mij alleen in Nederland te ontvangen.
Wat zegt de warm-up nu - compleet niks in mijn ogen.
Maar moet wel toegeven dat ze bij Spyker toch altijd dapper de uitdaging van Le Mans aangaan. Maar ja je kan je tegelijk afvragen of ze die wagen niet beter eerst is deftig betrouwbaar maken
Een warm-up zegt inderdaad niet zoveel, echter als ze deze tijd tijdens de kwalificatie zouden hebben gehad dan zouden ze in ieder geval een stukje verder naar voren staan. Ze hebben in ieder geval progressie gemaakt bij Spyker.
ik moet toegeven dat ik verbaasd ben door de spyker. na het debacle in sebring had ik dit niet verwacht. Ik ben is benieuwd of ze het volhouden.
Het zal een debacle blijven ;) Die zijn voor 20.00 uur thuis :D De gehele voorbereiding van dit team is een lachertje. De nouveau riche van Muller en consorten denken dat ze met één voorbereidingswedstrijd wel even van start kunnen gaan in een zware 24-uurs race. Erg jammer om te zien dat bepaalde goed voorbereide en geprepareerde teams moeten thuisblijven om deze drijfsijs te laten starten voor een uurtje of 4 ;)
ze hebben inmiddels als 2 races gereden... en ik zie leiver een gevarieerd gt2 veld dan alleen maar posches..
Het zal een debacle blijven ;) Die zijn voor 20.00 uur thuis :D De gehele voorbereiding van dit team is een lachertje. De nouveau riche van Muller en consorten denken dat ze met één voorbereidingswedstrijd wel even van start kunnen gaan in een zware 24-uurs race. Erg jammer om te zien dat bepaalde goed voorbereide en geprepareerde teams moeten thuisblijven om deze drijfsijs te laten starten voor een uurtje of 4 ;)
Hier ben ik het niet mee eens. Je weet niet wat ze tussen de races uitgevoerd hebben, teams testen regelmatig zonder dat het in de media komt, en van Spyker weet ik dat ze nog wel eens toevlucht willen nemen tot het testcentrum in lelystad om wat testjes te doen. Zwaans testte ook verschillende keren op Zandvoort en daar hoorde je ook nooit iemand over. Ze hebben gewoon vooruitgang geboekt, het ding is nu al 12 seconden sneller dan de voorgaande LeMans Spyker, en tot de crash van Coronel toe kenden ze ook redelijk weinig problemen. Tuurlijk zullen ze niet kunnen opboksen tegen de Porsches, maar een debacle vind ik het al lang niet meer met de vooruitgang die ze hebben geboekt.
ze hebben inmiddels als 2 races gereden... en ik zie leiver een gevarieerd gt2 veld dan alleen maar posches..
Als een manke eend de Eau Rouge opgaan tijdens de 1000KM noem ik geen racen ;)
Tijdens de warm-up zagen we de Narac Porsche in het grind staan, op de foto's van lemans.org is te zien dat er toch wel schade is. Benieuwd of die gaan starten.
Iemand een idee hoe dat "gold acces""werkt op de site van lemans.org?
van Spyker weet ik dat ze nog wel eens toevlucht willen nemen tot het testcentrum in lelystad om wat testjes te doen.
Een wagen testen en betrouwbaar maken lukt alleen maar met endurance-testen en deelnames aan wedstrijden. Belcar, Spaans, Frans of Brits GT waren makkelijke en "goedkope" manieren geweest om de wagens te testen in race omstandigheden. Zolang ze dat niet doen bij Spyker zal het geen succes worden. Door die testjes in Lelystad hebben ze dan wel snelheid gevonden maar zeer zeker geen betrouwbaarheid.
Het begint al goed voor 1 van de Belmondo wagens
JPMontoya
18-06-2005, 16:07
En voor Lammers - al een eerste keertje in de box
JPMontoya
18-06-2005, 16:21
en na 20 minuten spyker al 4de keer binnen... goe bezig mannen
die reed hierjuist toch vlak achter een paar porsches
Volgens live timing zijn ze toch lang niet laatste.
En voor Lammers - al een eerste keertje in de box
Was een penalty volgens RLM. Waarom ze die hebben gehad kon ik niet verstaan.
en na 20 minuten spyker al 4de keer binnen... goe bezig mannen
Zijn 1x binnen geweest en hebben 6 plaatsten goed gemaakt. Ze zijn idd goed bezig :bye:
Was een penalty volgens RLM. Waarom ze die hebben gehad kon ik niet verstaan.
Welke Radio luister jij? Die van yoursportradio.com zit de hele tijd te bufferen hier en die van eurosport doet ook moeilijk.
Ik luister af en toe yousportradio.com. Maar vanwege het veelvuldig bufferen is het niet echt een genot om te luisteren.
yoursportradio.com is toch hetzelfde als van eurosport.com?
Volgens the-paddock.net:
Jan Lammers dashed into the pits on the first lap, because the team forgot to fuel the car before the start of the race!
http://www.the-paddock.net/index.php?option=com_content&task=view&id=208&Itemid=44
JPMontoya
18-06-2005, 17:12
De live timing was blijkbaar fout over de Spyker sorry
Volgens the-paddock.net:
Jan Lammers dashed into the pits on the first lap, because the team forgot to fuel the car before the start of the race!
http://www.the-paddock.net/index.php?option=com_content&task=view&id=208&Itemid=44
http://www.watbenjedan.nl/ :+
Was een penalty volgens RLM. Waarom ze die hebben gehad kon ik niet verstaan.
het enige dat op lemans.org bij spyker staat is:
"knocked over a marker cone", ik denk dat dat genoeg is voor een stop&go te krijgen, ginder
het enige dat op lemans.org bij spyker staat is:
"knocked over a marker cone", ik denk dat dat genoeg is voor een stop&go te krijgen, ginder
Ik had het over RfH
wow de cirtek ferrari zorgt even voor spektakel :D
probleem bij pescarolo botsing met een panoz
Erg jammer
Elton Julian bestuurd nu de RfH Dome.
wow de cirtek ferrari zorgt even voor spektakel :D
????? Waar zit jij te kijken?
Hillebrand is wel bezig met een superstint, 14de algemeen en 2de in LMP2 ..........en dat vanaf de laatste plaats.
????? Waar zit jij te kijken?
france 2. c'est en Français monsieur :D
Thomaske
18-06-2005, 17:52
Zeg dat wel. Prachtig voor G-Force.
Aston Martin #59 al twee keer een stop & go gekregen door het omver rijden van een paaltje. Ik denk dat Turner nu wel weet dat de paalkes moeten blijven staan. Ook is hij door de kattenbak gegaan nadat hij de pits uitreed toen hij de 2de stop & go had gekregen.
Corvette heeft spijtig genoeg een lekke band gekregen. Maar kon gelukkig de pits bereiken.
De Rollcentre Racing Dallara Judd van onze Belgische Vanina Ickx staat momenteel mooi tweede voor drie Audi R8s en na de Pesca #16. De tweede wagen van dit team met de Nissan motor heeft echter minder geluk. De Pesca #17 staat in de pits met problemen na de aanrijding met de Panos.
Om 17.40 is een Ferrari 360 Modena in de fout gegaan maar heeft zijn weg verder kunnen zetten.
Mvg
. De Pesca #17 staat in de pits met problemen na de aanrijding met de Panos.
ahzo wou hij een broodje gaan halen? :D
Thomaske
18-06-2005, 18:13
Een glaasje champagne. Dat zou de mede commentator van Peter Baert wel willen. Ze waren er deze morgen over bezig dat dit vroeger wel eens gebeurde. :D
Mvg
????? Waar zit jij te kijken?
Hillebrand is wel bezig met een superstint, 14de algemeen en 2de in LMP2 ..........en dat vanaf de laatste plaats.
Nou is het aan mij om te vragen waar jíj zit te kijken :p Hillebrand is heel goed bezig, maar 2de in LMP2 is toch echt teveel van het goede. 6e in LMP2 momenteel, en 29e algemeen.
Lap, 't heeft lang geduurd : 3 Audi's aan de leiding... :mad:
Nou is het aan mij om te vragen waar jíj zit te kijken :p Hillebrand is heel goed bezig, maar 2de in LMP2 is toch echt teveel van het goede. 6e in LMP2 momenteel, en 29e algemeen.
Vogens live timing hebben ze 2e gelegen (waarschijnlijk omdat wagens in pits waren).
gwyllion
18-06-2005, 18:41
Lap, 't heeft lang geduurd : 3 Audi's aan de leiding... :mad:
De Pescarolos moeten gewoon een stuk vroeger pitten (hoger verbruik). Dan komen de Audis even aan de leiding. Het zal er om spannen aangezien op deze wijze de Audis een aantal pitstops minder zullen doen tijdens de 24 uur.
Stevige problemen voor de #16 Pescarolo zo te horen, in de box met de enginecover er af.
gwyllion
18-06-2005, 18:44
De Rollcentre Dallara kan het tempo van de Audis goed volgen :cool:
Thomaske
18-06-2005, 18:47
Zoals ik al verwacht had. De Pesca's gaan er als een speer van door en Audi kijkt een beetje de kat uit de boom. Maar de Pesca's nu problemen en daar profiteren de Audi's goed van.
Rollcentre Racing momenteel op een vierde plaats. Prachtig! Heeft Vanina al gereden?
Mvg
gwyllion
18-06-2005, 18:49
Daar de technische problemen bij Pescarolo klimmen Lammers en co klimmen ook hoger :)
gwyllion
18-06-2005, 18:49
Safety car on track!!Een gratis pitstop voor de Audis dus :eek:
Thomaske
18-06-2005, 18:55
Ik zie 't juist ook. Weet er iemand wat er is gebeurd?
Zoals gwyllion al zegt is dit een pitstop voor Audi die ze al uitsparen.
Mvg
gwyllion
18-06-2005, 18:58
Op faits de course (op lemans.org) staat:
18:41:00 Ralentisseur Michelin LOLA AER 39 Au ralenti
18:44:00 Esses d Indinapolis droite LOLA AER 39 Arrêt sur la piste
18:47:00 Stands Intervention des safety cars
gwyllion
18-06-2005, 18:59
Rollcentre is gaan pitten en voor de Pescarolo kunnen blijven.
Thomaske
18-06-2005, 18:59
Nu even vertalen en dat gaat moeilijk zijn. Talen en ik gaan niet samen. Eens proberen er uit te komen.
Heel simpel denk ik. Er wordt een wagen weggetakeld die stil stond op het circuit :D klopt 't?
mvg
Neen, er is olie op de baan (van de 39) tussen Indianapolis en Arnage en de baancommissarissen zijn het aan het opkuisen. Ook de Pesca profiteert dus mee van deze SC fase.
Pesca nr 16 is weer op de baan!
wie staat er momenteel 1ste in gt1 ?
en waar vind je de livetiming ?
Audi nr 2 is van de baan gegaan!!!
wie staat er momenteel 1ste in gt1 ?
en waar vind je de livetiming ?
momenteel 1ste in GT1, de Aston van Peter Kox.
www.lemans.org voor livetiming.
wie staat er momenteel 1ste in gt1 ?
en waar vind je de livetiming ?
www.lemans.org
Wel 5 euro investeren maar je hebt er radio en video bij :)
Thomaske
18-06-2005, 19:15
Hier (http://www.lemans.org/24heuresdumans/live/pages/chronos.html) vind je de livetiming
Mvg
Thomaske
18-06-2005, 19:16
Waarom 5€ investeren. Ik kijk gewoon maar dan zonder radio en video.
Mvg
Als een manke eend de Eau Rouge opgaan tijdens de 1000KM noem ik geen racen ;)
Uhm? :crazy:
Thomaske
18-06-2005, 19:20
Audi #2 staat momenteel in de box. Ook daar problemen? Laten we hopen van niet.
Mvg
Waarom 5€ investeren. Ik kijk gewoon maar dan zonder radio en video.
Mvg
Wat heb je nu nog voor 5 euro? :+
Ik hecht in elk geval veel belang aan de radio, want dan kan ik verder modelbouwen en tegelijkertijd luisteren :)
Audi #2 staat momenteel in de box. Ook daar problemen? Laten we hopen van niet.
Mvg
Via de RADIO ( :bye: ) hebben ze al gezegd dat nr 2 van de baan gegaan is en er nogal wat body damage was.
En door dit alles is "ons" Vanina toch maar lekker 2e op het moment :p
Thomaske
18-06-2005, 19:51
Ons Vanina terug verwezen naar een derde plaats. We mogen ook onze noorderburen niet vergeten. Jan Lammers rijdt momenteel op een 5de stek en de Spyker op een 35ste plaats.
Ons Belgisch Team G-Force staat op een 36ste plaats. Maar vergeet niet dat ze eigenlijk met een heel nieuwe auto rijden.
Mvg
Maar vergeet niet dat ze eigenlijk met een heel nieuwe auto rijden.
Mvg
Eenzelfde heel nieuwe auto heeft de leiding in LMP2 in handen ;)
Thomaske
18-06-2005, 20:08
Dat klopt ook weeral. Maar het is geen Belgisch team hé :D
Mijn bedoeling was gewoon even de nadruk te leggen op de Belgische en Nederlandse wagens.
Mvg
Iemand van RLM op het Ten-tenths forum:
OK, not the fault of the streaming guys, just the fact that the amount of RLM listeners is up by 40% compared to last year! We've built a new server, and need to hammer it to see if we still get dropout & buffering problems. Please can you all enter in:" http://213.248.114.91/globecast/globecast.asx " - if this one works ok for the next half hour, I'll swap the main feed to this one, and swap the Autosport feed too. Cheers, a very hot & bothered Ernie
Dus overschakelen naar deze link:
http://213.248.114.91/globecast/globecast.asx
Hij buffert nu niet meer
Wow, wat een explosie aan de rechter voorrem bij de Oreca Audi. Toch binnen kunnen komen.......en werk aan de winkel. Vanina zit achter Lammers op dit moment.
Had je net de Advan Courage gezien? Die was pas explosief.
Had je net de Advan Courage gezien? Die was pas explosief.
Dat was ook niet mis. Overigens is het commentaar van Jeroen van der Ploeg dit keer redelijk te verteren. Zal wel aan de positieve inbreng van Baert liggen ;) Alleen blijft Jeroen denken dat de Zyteks eerst Listers waren :frusty:
Dat was ook niet mis. Overigens is het commentaar van Jeroen van der Ploeg dit keer redelijk te verteren. Zal wel aan de positieve inbreng van Baert liggen ;) Alleen blijft Jeroen denken dat de Zyteks eerst Listers waren :frusty:
Zal wel komen omdat Creation in het verleden met de Lister Storm gereden heeft. ;)
Trouwens dacht jij niet dat de mannen van Spyker om 20::00 naar huis konden? ;)
Roverke 114
18-06-2005, 21:47
wat is er van g-force ?
RFH nu op vierde plaats weehee
wat is er van g-force ?
31e
http://www.lemans.org/24heuresdumans/live/chronos/24h.htm
RFH nu op vierde plaats weehee
:)
De Spyker heeft volgens mij een tijdje binnen gestaan daar straks.
Zal wel komen omdat Creation in het verleden met de Lister Storm gereden heeft. ;)
creation heeft nooit een zytek gehad, ze hebben een DBA ;)
:)
De Spyker heeft volgens mij een tijdje binnen gestaan daar straks.
Dat klopt maar Tom Coronel draait wel goede rondetijden 4:16.381 :D
creation heeft nooit een zytek gehad, ze hebben een DBA ;)
:Offtopic: In het FIA GT hebben die gasten met een Lister gereden ;)
Overigens is het commentaar van Jeroen van der Ploeg dit keer redelijk te verteren.
Kan ik niet met je eens zijn, vind die kerel een absolute ramp. Peter doet dat dan toch een stuk beter. Wat helemaal top zou zijn is commentaar van de engelse Eurosport commentators van de Super Racing Weekends, Martin Haven en David Leslie. Die zijn echt helemaal top om naar te luisteren.
:)
De Spyker heeft volgens mij een tijdje binnen gestaan daar straks.
Van Merksteijn was gespind, waardoor de besturing naar z'n grootje was geholpen. Hebben ze 50 minuten mee verloren.
:Offtopic: In het FIA GT hebben die gasten met een Lister gereden ;)
Daar doelde ik op.
Echter raceboy wijst op het feit dat Creation met een DBA raced ipv een Zytek.
Ickx niet echt happy zo te zien.
Peter Baert heeft eventjes in het kort een verslag over de Euro race gegeven. Mooie reclame voor de Belcar :)
Ickx had problemen met de stuurbekrachtiging, als je daardoor geen snelle tijden kan neerzetten zou ik ook niet blij zijn. Je wil toch altijd tot je eigen limiet of de limiet van de wagen gaan, dat zat er nu dus niet in voor haar.
Overigens is het commentaar van Jeroen van der Ploeg dit keer redelijk te verteren.
"Peter, jij hebt een interview met Tom Kristensen" (terwijl Kristensen volop zijn stint aan het rijden is) : krijg je één of andere Japanner te zien natuurlijk :rolleyes:
mooie pitstop bij corvette .. amai.. héhé da was wel sjiek met zo van die (wat ze in de f1 tear off's noemen dacht ik) maar dan op het hele vooruit en de lichten.. gaat in iedergeval sneller als met de spons :+
te hope nog een mooie strijd in deze en de andera klassen.. en niet teveel schade tijdens de nacht...
euhm nog een vraag welke zijn sites waar er mooie foto's te vinden zijn van vandaag ?
http://www.the-paddock.net/
Kan ik niet met je eens zijn, vind die kerel een absolute ramp. Peter doet dat dan toch een stuk beter. Wat helemaal top zou zijn is commentaar van de engelse Eurosport commentators van de Super Racing Weekends, Martin Haven en David Leslie. Die zijn echt helemaal top om naar te luisteren.
Ik vind hem wel redelijk goed. Wel maakt hij redelijk wat fouten. :)
Hoe noemt eigenlijk de andere commentator die vroeger samen met Jeroen FIA GT uitzendingen deed? Die vond ik best wel goed.
http://www.the-paddock.net/
Ter info, de foto's van Robert Prange zijn foto's van iemand die ik ken. :p
Ik vind hem wel redelijk goed. Wel maakt hij redelijk wat fouten. :)
Hoe noemt eigenlijk de andere commentator die vroeger samen met Jeroen FIA GT uitzendingen deed? Die vond ik best wel goed.
Toch niet Bertje Devies??????? Die was echt niet goed. Of bedoel je diegene waarme Jeroen van de Ploeg Nascar deed? Dat was volgens mij Rick Bolt.
ik vind het commentaar goed hoor, jeroen praat lekker veel en geeft veel info (soms niet altijd even goed :) maar oke) en peter die geeft nuttige aanvullende info
Ik vind het commentaar ook best goed. Vd Ploeg maakt inderdaad fouten, maar stoort me in dit geval niet zoveel.
wie rijd er nu in de 58 aston martin?
Een tijdje terug reed Kox.
zometeen weer kijken op rtl 5 :)
De Spijker staat in brand!
Motor opgeblazen?
Jammer
dat is zeker jammer ze gingen net goed :frusty:
zijn er foto's want rtl5 laat alleen de hele dag zien niet live beelden
The Interceptor
18-06-2005, 23:27
Kan ik niet met je eens zijn, vind die kerel een absolute ramp. Peter doet dat dan toch een stuk beter. Wat helemaal top zou zijn is commentaar van de engelse Eurosport commentators van de Super Racing Weekends, Martin Haven en David Leslie. Die zijn echt helemaal top om naar te luisteren.
't Is lang geleden dat ik nog autosport met Nederlandstalige commentaar heb gevolgd op Eurosport. Ik moet toch ook zeggen dat die Jeroen net iets teveel fouten maakt naar mijn goesting. Peter daarentegen tegen het heel goed!
Sebiet eens gaan slapen (misschien eerst ff wat rondjes Le Mans op de Playstation) en dan morgen weer Eurosport :D (en achter de boeken :s).
peter praat nauwelijks dus dan kan je ook niet veel fouten maken. vind het een goed duo
dat is RTL5 dit deden ze vorig jaar ook al echt jammer
zijn er foto's want rtl5 laat alleen de hele dag zien niet live beelden
Ik verwacht op het einde van het programma nog enkele beelden van de Spyker.
dat is RTL5 dit deden ze vorig jaar ook al echt jammer
2 jaar terug was de coverage door RTL5 veel beter, toen deden ze om de paar uur een korte update. Nu zit je naar beelden te kijken die je veelal op Eurosport ook al gezien hebt. :( Maar ja, beter iets dan niets.
net goed gelachen op france 2. Rij anders is achteruit de pitlane in :D
net goed gelachen op france 2. Rij anders is achteruit de pitlane in :D
Dat was de Miracle Motorsport Couage?
2 jaar terug was de coverage door RTL5 veel beter, toen deden ze om de paar uur een korte update. Nu zit je naar beelden te kijken die je veelal op Eurosport ook al gezien hebt. :( Maar ja, beter iets dan niets.
Ja toen waren ze ook in de pitsbox bij Spyker en RFH maar wat je zegt beter iets dan niets
trouwens iemand al op loeb zen handschoenen gelet? ;)
Ja toen waren ze ook in de pitsbox bij Spyker en RFH maar wat je zegt beter iets dan niets
het is sinds het verlies van de f1 wat slechter geworden bij rtl5 qua motorsport alleen dat nieuwe rtlautosport is wel weer goed :worship:
Ik verwacht op het einde van het programma nog enkele beelden van de Spyker.
Yeps :D De drijfsijs gleed lekker in het grind met Donny Crevels achter het stuur. Olielek? Slangetje van 1.00 euro dat het begeeft? Mijn timing was niet helemaal perfect maar 24.00 uur hebben ze niet gehaald. Anders gezegd: Ze hebbben niet eens 33.00 % van de wedstrijdduur volbracht ;)
Laatste 20 minuten op RTL 5 waren verse beelden. Commentator Allard Kallf was niet echt te spreken over de Oreca Audi. Eigenlijk heeft ie wel punt dat er toch een verschil is tussen het fabrieks Audi tijdperk en de privateers zoals Oreca. Exploderende rem, slechte verlichting.........dat zag je vroeger niet.
Mja je hebt Deutsche grundlichkeit en met de Franse slag he ;)
RFH terug naar de vijfde plaats Car#17 in de pits met schade
audi heeft het toch geflikt hoor 3 autos in de top 3 tot nu toe
het zal wel stoer zijn als ze morgen nog in deze order rijden maar we hebben nog 15uur en 30 min te gaan zo wie weet
Wat is er aan de hand met de Dallara van Ickx? Nog steeds problemen met de stuurbekrachtiging?
amai het blijft even kort opeen zitten in gt1.. morge meschien nog een eindspurt naar de finish...
amai het blijft even kort opeen zitten in gt1.. morge meschien nog een eindspurt naar de finish...
GT2 moet nochtans niet onderdoen.
maja daar luistere de wagens bijna allemaal naar ongeveer dezelfde naam.. den toch liever corvette vs aston martin ;)
het ritme zit er bij de gt2 er precies ook wel in.. :cool:
Eigenlijk zijn de prestaties in LMP2 toch wel slecht te noemen...........de eertse zien we (omstreeks 01.00 uur) pas terug op de 21ste plaats algemeen, achter de eerste drie GT2's.
Is dat niet die wagen die deze middag niet startte? Of was dat de tweede van het team?
Dat was de 2e idd met Gosselin achter het stuur. Die zijn toch maar mooi teruggekomen.
Thomaske
19-06-2005, 07:19
Momenteel staat de Champion Racing Audi van LEHTO JJ - WERNER M - KRISTENSEN T aan de leiding met 3ronde voor op de Pescarolo #16.
RfH vinden we terug op een 12plaats en ons Vanina op de 13de plaats.
De eerste GT1 rijdt al op een 7de plaats algemeen. Dit is de Aston Martin van Enge - Kox - Lamy. Achtervolgt op een ronde door de Corvette C6-R van Gavin en co met daarachter de andere Corvette C6-R en daar nog eens achter de Aston Martin van Turner en co. Dus plaatsen 7 tot 10 voor de GT1s. Amai!
Vosse vinden we terug et zijn Ferrari op een 15de stek. Toch niet slecht met ik zeggen. Ze zijn de 5de GT1.
Het Belgische G-Force vertoeft momenteel op een 30ste stek maar naargelang de race zal vorderen en ze niks aan de hand zullen krijgen zullen ze volgens mij wel eens de top 20 - 25 kunnen induiken. Misschien zelfs eronder!
Mvg
Een schitterende strijd gaat zich afspelen tussen de Audi van o.a. Kristensen en de snelste Pescarolo. De Pescarolo draait constant 5 tot zelfs 10 seconden sneller dan de Audi per ronde en heeft al een ronde terug genomen. Spanning ten top in Le Mans voor de leiding, dat is al zeer lang geleden in deze fase van de race.
Natuurlijk kan er nog veel gebeuren, maar laten we hopen dat beiden geen pech kennen en dat het eerlijk zal verlopen. De Audi is trouwens juist even rechtdoor gegaan in de chicanes, zonder schade.
Fantastische strijd tussen Aston Martin en Corvette in GT1 inderdaad. Niet vergeten dat in GT2 het ook spannend is tussen de Porsches van Rockenfeller en Bergmeister.
Eigenlijk zijn de prestaties in LMP2 toch wel slecht te noemen...........de eertse zien we (omstreeks 01.00 uur) pas terug op de 21ste plaats algemeen, achter de eerste drie GT2's.
Dat is eigenlijk elk jaar, de betrouwbaarheid van deze wagens is gewoon slecht.
Hoe komt die commentator er toch bij dat de Zytek 'geboren als een Lister' is? :confused:
Iemand ergens een link om de race in live-stream te volgen? Geen Eurosport hier op de kabel dus...
Ik heb nen decoder en ik woon in Geel..., ik ben seffens wel weg tot s'middags . France 2 et 3 geven in't nieuws ook altijd updates . Pesca 16 zit op 1,5 ronde v.d. Audi 3 en per uur pakken ze 1min30 terug ... Ik heb niks tegen Kristensen maar liefst wel dat J.Ickx mede-recordhouder blijft... tot 10.30u heb ik Eurosport 2 12u tot 12u50 Eurosport 13u tot 14u30 Eurosport 2 14u45 tot 16u15 Eurosport 15u10 tot 16u... France 3 . In de Wheels is er ook Eurosport of ze Eurosport 2 ook hebben daar ?
De Audi nr 3heeft juist een onvoorziene pitstop moeten maken om een koplamp te repareren. Dit brengt de Pesca weer wat dichter bij...
Thomaske
19-06-2005, 10:25
Vanina Ickx zakt verder en verder weg in het klassement. Momenteel staat ze het 20ste. Spijtig want ik had graag onze Belgische amazone vanvoor gezien. Maarja niets aan te doen.
Mvg
Aston Martin 58 rijdt traag, problemen!!
De leider in GT1 staat in de box. De Corvettes naderen met rasse schreden!
Thomaske
19-06-2005, 10:31
Slecht nieuws te melden voor G-Force. Ze zijn uitgevallen! Ze zijn nergens meer te bespeuren op de live timing? Weet iemand iets meer?
Mvg
Het is een feit : de Corvette is weer leider in GT1.
Thomaske
19-06-2005, 10:37
Joepie! Sorry voor de Aston Martin fans maar ik ben blij dat de Vette weer op P1 rijdt in GT1. Sla me aub niet dood. :D
Mvg
Slecht nieuws te melden voor G-Force. Ze zijn uitgevallen! Ze zijn nergens meer te bespeuren op de live timing? Weet iemand iets meer?
Mvg
Uitgevallen met transmissieproblemen.
The Interceptor
19-06-2005, 10:42
Joepie! Sorry voor de Aston Martin fans maar ik ben blij dat de Vette weer op P1 rijdt in GT1. Sla me aub niet dood. :D
Mvg
Ik vind dat jammer :D Maar die GT1 blijft toch echt wel een heel close strijd :eek:
Hopelijk blijft de Pesca zonder problemen rijden, dan krijgen we een laatste wedstrijduur om van te snoepen :p
Slecht nieuws te melden voor G-Force. Ze zijn uitgevallen! Ze zijn nergens meer te bespeuren op de live timing? Weet iemand iets meer?
Mvg
Jammer, LMP2 blijft een klasse met technische problemen.
Nu is het de beurt aan de Aston Martin nr 59 om pech te kennen : binnen met platte band...
gwyllion
19-06-2005, 10:52
De Audi nr 3heeft juist een onvoorziene pitstop moeten maken om een koplamp te repareren. Dit brengt de Pesca weer wat dichter bij...
De Pescarolo zit op 1 ronde en blijft pushen (tot 10 sec sneller per ronde) :eek:
Als de Pescarolo dit tempo kan volhouden en niks meemaakt, winnen ze Le Mans :crazy:
Wat heeft de Oreca Audi allemaal meegemaakt?
Joepie! Sorry voor de Aston Martin fans maar ik ben blij dat de Vette weer op P1 rijdt in GT1. Sla me aub niet dood. :D
Mvg
Voor zo'n soort reacties bestaat een forum niet.
gwyllion
19-06-2005, 11:01
De Pescarolo zit op 1 ronde en blijft pushen (tot 10 sec sneller per ronde) :eek:
Correctie: nog steeds 2 rondes, maar Lehto komt juist pitten.
hopelijk kan am nog wat doen :( hopelijk krijgt die vette pech
gwyllion
19-06-2005, 11:02
De 2 Corvettes en Aston Martins zitten allemaal in de zelfde ronde :confused: Het kan nog alle kanten uit.
Correctie: nog steeds 2 rondes, maar Lehto komt juist pitten.
Het verschil was 1 ronde, maar werd terug 2 ronden na de pitstop van de 16. Nu de 3 binnen geweest is zal het wel terug 1 ronde zijn.
De vraag is : indien de 16 werkelijk in de buurt zou komen van de 3, kan de Audi dan nog wat harder pushen indien nodig??
Lap, nu geeft de live timing te geest. 't is wel het moment :fight:
Thomaske
19-06-2005, 11:06
Geexplodeerde remschijf en nog steeds problemen rechtsvoor dacht ik.
Mvg
gwyllion
19-06-2005, 11:07
Is de koplamp op de leidende Audi nu gefixt of niet?
Thomaske
19-06-2005, 11:07
De Panoz Elan #78 is door de Marshalls op een veilig plaats gezet. Dus deze mogen we ook al schrappen voor de finish.
Mvg
11:00 uur en geen LM op Eurosport....
de aston martins draaien nu wel snelle rondetijden
Thomaske
19-06-2005, 11:10
Le Mans wordt om 12.00 hervat op Eurosport.
Mvg
gwyllion
19-06-2005, 11:12
de aston martins draaien nu wel snelle rondetijden
De Aston Martins kunnen inderdaad snellere rondetijden draaien als ze willen. Alleen die stomme 3:55 regel :(
Thomaske
19-06-2005, 11:13
Het wordt enorm spannend in de LMP1 klasse. De Pesca draait constant 5sec sneller dan de leidende Audi. Gaat Pesca dan toch de Le Mans op zijn naam schrijven of heeft Audi nog iets achter gehouden?
Mvg
gwyllion
19-06-2005, 11:14
Het wordt enorm spannend in de LMP1 klasse. De Pesca draait constant 5sec sneller dan de leidende Audi. Gaat Pesca dan toch de Le Mans op zijn naam schrijven of heeft Audi nog iets achter gehouden?
De Audis kunnen dat tempo nooit volgen. Dus die 1 ronde achterstand is aan het smelten voor de zon. Alleen houdt de Pesca het uit?
Thomaske
19-06-2005, 11:14
gwyllion ze mogen onder de 3.55 draaien hoor. De ACO kan ze hier niet voor bestraffen want als je ziet dat de eerste 4 in GT1 allemaal al onder de 3.55 gereden hebben.
Mvg
Le Mans wordt om 12.00 hervat op Eurosport.
Mvg
Sorry foutje van mijn kant.
gwyllion
19-06-2005, 11:18
Is de koplamp op de leidende Audi nu gefixt of niet?
Okee, op Radio Lemans zijn ze het probleem aan het uitleggen. Na een pitstop is er 1 koplamp die onmiddellijk aan is. Er is een marshall aan het einde van de pitstraat die moet controleren of beide koplampen aan zijn. Lehto is die kerel bijna omver gereden :)
Ze kunnen het probleem fixen, maar dat kost extra tijd, die ze niet hebben omwille van de opkomende Pescarolo.
Thomaske
19-06-2005, 11:19
Ik dacht dat het Pedro Lamy was die ook een Marshall hoog over de muur liet springen toen hij de pitlane uitreed.
Mvg
gwyllion
19-06-2005, 11:19
de aston martins draaien nu wel snelle rondetijden
Sarrazin rijdt constant 5 sec sneller dan de 1ste Corvette. Vergelijkbaar met de inhaalbeweging van de #16 Pescarolo.
Even rekenen :
De 16 ligt op 1 ronde van de 3. Dat is pakweg 3:40 minuten.
Elke ronde haalt hij pakweg 5 seconden in. Om een volledige ronde terug te pakken heeft hij dus 44 ronden nodig. Dat rijden ze in 161 minuten of 2 uur en 41 minuten. En er zijn nog meer dan 4 uur te rijden.
Het kàn dus echt nog spannend worden!!
Het wordt in ieder geval geen walkover voor de Audi's dit keer. :)
De 17 is door de grindbak gegaan en is zwaar beschadigd!
Thomaske
19-06-2005, 11:29
Pesca terug op 2ronde. Binnen geweest?
Mvg
Wat wel grappig is : het geluid van Radio Le Mans is enkele seconden later dan de webcam camera, wat ervoor zorgt dat de commentatoren altijd te laat zijn met hun bevindingen, ofwel dat ik "in de toekomst" kan kijken :)
De webcam is trouwens sinds enkele minuten ineens een kleurencamera geworden ???
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.