PDA

View Full Version : WTCC 2006: Welke fabrikanten?


Pages : 1 [2]

Bramzel
09-07-2006, 02:15
Wat betreft gossip. Insiders gokken erop dat Alfa met de 147 verder gaat in 2007 ipv de 159. Dit als voorloper op de introductie van het model in 2008.

Naar mijn mening blijft dit kant en klare onzin. In Magny-Cours heb ik Balzan gesproken en toen vroeg ik hem nog naar die 147. Hij mag dan geen fabrieksrijder zijn maar via z'n privateer-alfa team hebben ze er wel contacten. Hij vertelde me dat de 147 nooit een optie was geweest, en nu ook zeker niet meer zou komen. Wat op zich een logische zaak zou zijn, aangezien het nu nog aankomen met een 147 een volslagen idiote actie zou zijn. Geld weggooien in de ontwikkeling om een auto die aan het eind van z'n modelcyclus is voor 1 jaartje mee te laten rijden? Sorry, maar dit gaat er bij mij stomweg niet in.

Mark
09-07-2006, 20:58
Naar mijn mening blijft dit kant en klare onzin.

We zullen het vanzelf wel zien ;) Nog 1 of 2 jaartjes een marketingpush voordat het model uit produktie gaat volgens dat bewuste artikel.

FIRE
09-07-2006, 21:03
We zullen het vanzelf wel zien ;) Nog 1 of 2 jaartjes een marketingpush voordat het model uit produktie gaat volgens dat bewuste artikel.
Het is niet voor niks WorldTCC. De Kever is ook nog jaren lang te koop geweest. Misschien blijft de 147 ook nog wel een aantal jaren beschikbaar in Brazilie en Mexico en heeft het dus zin om de 147 te promoten. :D:D;)

Bugalfa
10-07-2006, 19:29
De 149 roadversie zou er wel'ns sneller dan verwacht kunnen zijn en ineens de raceversie... Kijk 'ns op www.ilpistone.com bij altre news pg2 spy 149 >

Raceboy
24-08-2006, 20:40
Het wordt de 147

Alfa Romeo will use the 147 hatchback in next year's World Touring Car championship if it pushes the green light on its full return to the series, reports this week's Autosport.

The Italian manufacturer's sports boss Claudio Berro has confirmed that the 147 would be used in preference to the 159.

Mark
24-08-2006, 20:41
Naar mijn mening blijft dit kant en klare onzin. In Magny-Cours heb ik Balzan gesproken en toen vroeg ik hem nog naar die 147. Hij mag dan geen fabrieksrijder zijn maar via z'n privateer-alfa team hebben ze er wel contacten. Hij vertelde me dat de 147 nooit een optie was geweest, en nu ook zeker niet meer zou komen. Wat op zich een logische zaak zou zijn, aangezien het nu nog aankomen met een 147 een volslagen idiote actie zou zijn. Geld weggooien in de ontwikkeling om een auto die aan het eind van z'n modelcyclus is voor 1 jaartje mee te laten rijden? Sorry, maar dit gaat er bij mij stomweg niet in.

Tja, fabrikanten blijken dan toch anders te denken ;)

Raceboy
24-08-2006, 20:43
Nieuw management bij LADA aan de macht en die vinden WTCC te kostbaar. Dus ik denk dat LADA toegevoegd kan worden aan het lijstje met Skoda en Brilliance.

nog niet en die Brilliance rijdt hoor, maar dan in china:

Lada could still join the World Touring Car Championship next season, reports this week's Autosport.

Plans for the Russian company to take its first steps in the series in the second half of this season have been canned. But the German team contracted to mastermind Lada's entry is confident it will be on the grid next year with a pair of 21106 models.

FIRE
24-08-2006, 20:47
Het wordt de 147
..if it pushes the green light...

Dus nog even afwachten of er daadwerkelijk een 147 S2000 komt.

Overigens vind ik het maar een rare strategie van Alfa. Eind vorig jaar was de 147 geen optie omdat dit model slechts tot en met 2007 gebouwd gaat worden. Nu heeft men ineens plannen om een 147 te ontwikkelen voor slechts 1 WTCC seizoen. Nadien zou de 149 aan de beurt zijn als racewagen.

FIRE
24-08-2006, 20:48
nog niet en die Brilliance rijdt hoor, maar dan in china:
Maar niet in S2000 specificaties.

smiley
08-09-2006, 22:18
een studie van een chevy
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/69614387137_21517.jpg

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/696143810185_21517.jpg

Foto's: http://www.autoweek.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060907/FREE/60907001/1024/CONTACT

***Edit: smiley, volgende keer graag een bronvermelding ;) ***

Mark
08-09-2006, 22:22
een studie van een chevy


Maar wel een aparte die ik ff niet volg. Gaan we met diesels racen in het WTCC. Of wenst men dat? Je gaat toch niet een WTCC Diesel bedenken en ontwerpen om er dan niets mee te doen:

The aggressive looking beast is powered by 190 hp diesel engine. GM says the concept car further confirms Chevrolet’s commitment to the WTCC, in which Chevy has scored two wins and a third place finish.

http://www.autoweek.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060907/FREE/60907001/1024/CONTACT

FIRE
08-09-2006, 22:27
Ach dit is gewoon een design studie voor de Parijse Auto Show. Je moet er verder niks achter zoeken. Het enige wat je hier volgens mij uit af kunt leiden is het feit dat Chevrolet nog steeds in WTCC geinteresseerd is.

Overigens is de titel van het Autoweek artikel lachwekkend:
Radical Rally Car
Chevy gets wild and wacky with WTCC Ultra concept
Deze Chevy lijkt overigens meer een rallywagen dan toerwagen.



De huidige coureurs zullen ook volgend jaar voor Chevrolet actief zijn in het WTCC.

Bramzel
09-09-2006, 02:14
Ach dit is gewoon een design studie voor de Parijse Auto Show. Je moet er verder niks achter zoeken. Het enige wat je hier volgens mij uit af kunt leiden is het feit dat Chevrolet nog steeds in WTCC geinteresseerd is.

Mwoah, ik denk dat onder de bodykit wel dergelijk de opvolger voor de Lacetti verborgen zit, en dat daar ook vast en zeker weer een WTCC versie van gaat komen.

Brecht
09-09-2006, 02:38
Ik dacht eerst dat het een rallyraid wagen was :p

Bugalfa
19-09-2006, 21:13
de Villota (dochter van de grootsten taffeleer ooit in de F1) én Radermecker in Valencia met de Maurer Chevy's .
En ik gok op Giovanardi met Alfa nr.17 ... trouwens 147's in 2007 zou me verbazen, dan hadden ze er beter dit jaar al mee uitgepakt . De nieuwe Alfasud ... Mini-eater komt uit voor de 149 en zou wel 'ns dé verassing kunnen zijn alhoewel 3-deurs hoe zit dat met't reglement ?

Bramzel
19-09-2006, 23:44
De Focus was ook een 3-deurs als ik me niet vergis, en de Civic, dus dat zou moeten kunnen.

Mark
24-09-2006, 20:41
Peugeot heeft definitief afgehaakt volgens een bericht in de laatse Autosport van 21-09. Focus ligt volledig op het dieselke voor Le Mans.

smiley
24-09-2006, 20:59
de focussen van vorig jaar waren 5 deurs
er rijdt in hte stcc wel een s2000 astra gtc mee denk ik (en de gtc is de 3deurs) meschien dat afentoe uitzonderingen worden gemaakt..

FIRE
24-09-2006, 21:37
Het 4/5 deurs vs 3 deurs verhaal blijf ik wazig vinden. In het S2000 technisch reglement (http://www.fia.com/resources/documents/625423190__AppJ_Art_263.pdf) vind ik niks terug over het aantal deuren (wel dat er 4 zitplaatsen moeten zijn). Volgens mij is 3 deurs binnen S2000 gewoon toegestaan maar heeft de WTCC organisatie (KSO) besloten dat het een 4 deurs sedan of 5 deurs hatchback moet zijn. Gentlemen agreement tussen KSO en fabrikanten? Peugeot heeft in eerste instantie met een 3 deurs hatchback gereden, maar is toen al snel overgestapt op de 5 deurs variant. Dus volgens mij heeft Peugeot tijdelijk dispensatie gekregen.

Mark
13-10-2006, 16:05
Renault is bezig met een haalbaarheids-studie voor 2008:

WTCC: Renault an Einstieg ab 2008 interessiert

Die Liste der interessierten Autohersteller wird immer länger. Neben Honda, Mazda, Nissan und Kia hat jetzt auch Renault Interesse an der WTCC bekundet

http://www.motorsport-guide.com/news.php?id=8aa56eabe528b0a730306eebd8139166

FIRE
13-10-2006, 16:50
Eventuele deelname van Renault zou ik verrassend vinden Renault doet namelijk al zoveel aan autosport. Ik zou eerder dochter Nissan verwachten.