Log in

View Full Version : Le Mans / LMES '06: Nieuwtjes en andere weetjes


Pages : 1 [2]

Integra
24-05-2006, 17:37
Beetje onzin, we volgen hier iedereen, zie niet in waarom van alle Benelux-teams die hier besproken worden nou net G-Force een sticky zou moeten hebben.
Feit.

Mark
24-05-2006, 19:28
Zou het niet mogelijk zijn dat hier in deze thread een sticky over G-Force Racng komt waarin iemand, verwant met het team, informatie en antwoorden kan geven.

Als er daadwerkelijk behoefte aan is kan dat altijd bekeken worden. Op dit forum zijn over bepaalde Nederlandstalige teams heel wat exclusieve threads te vinden ;) :D

Daarnaast is het nog maar de vraag of de mensen van G-Force e.e.a. zouden goedkeuren indien een teamlid/kennis via een gevaarlijk medium, zoals een forum, bepaalde zaken en ontwikkelingen kenbaar maakt aan de buitenwacht.

Wat dat betreft zijn fora gevaarlijke jungles :D

Fonne
24-05-2006, 20:56
Als ik goed tel is dit dus het derde chassis voor G-Force. Vorig jaar hebben ze een dergelijk huzarenstukje gedaan tussen de kwalificaties en de wedstrijd op Le Mans.Heb ik er dan naast geteld ? Het eerste hebben ze toch kapot gereden in Le Mans vorig jaar en het tweede in de 1000KM van Spa dit jaar. Waar is het derde dan,of heb ik een ongeval overgeslagen ?

Brecht
24-05-2006, 21:30
.... En nu zit G-Force dus aan hun 3de chassis, leren tellen is voor sommige toch echt wel moeilijk zo te zien

Fonne
25-05-2006, 20:59
.... En nu zit G-Force dus aan hun 3de chassis, leren tellen is voor sommige toch echt wel moeilijk zo te zienAh ja natuurlijk. Mijnen euro is gevallen. Kmoet toch nog eens terug naar de schoolbanken :)

Grig-O
25-05-2006, 22:01
'k Wist niet dat de Porsches in LMP2 niet reden
Spijtig...

Fonne
30-05-2006, 20:59
Motors tv zend de 24u live uit Zaterdag vanaf 9u tot Zondag nonstop 17.30u.
De technische keuring wordt ook live uitgezonden op Maandag 12/6 om 14.30 en dinsdag 13/6 om 8.30u en 14.30u.
De kwalificaties zijn op Woensdag 14/6 en Donderdag 15/6 om19u en om 22u.
Alemaal LIVE op Motors tv.

Belle
01-06-2006, 02:27
In Auto Hebdo zou melding staan dat Stéphane Ortelli met de Aston Martin rijdt tijdens de 24 uren. Ik vermoed dat ze het over de Prodrive-wagen hebben, gezien zijn ervaring met de nr. 57 bolide in Sebring.
Is dit nieuws ergens anders ook al bevestigd eigenlijk? Want ik heb er namelijk nergens iets van gelezen...

Het zou natuurlijk wel super mocht hij een zitje versierd hebben in de 007 of 009 DBR9...vooral omdat hij nog niet zeker was van een zitje voor deze editie.

En nu baal ik er nog meer van dat ik niet kan gaan. :frusty:


EDIT: dit wordt blijkbaar bevestigd op 10 Tenths...

confirmed in today's auto hebdo: Ortelli on the Aston. Emancipated from his Saleen contract by Oreca
no news for the last driver, though

Good news dus! ;)

gwyllion
01-06-2006, 10:06
EDIT: dit wordt blijkbaar bevestigd op 10 Tenths...Ze verwijzen naar dezelfde bron. Dus niet echt bevestiging ;)

JPMontoya
01-06-2006, 11:17
Stephane Ortelli was dit week-end commentator bij RTBF én hij vertelde dat hij Le Mans ging rijden...maar niet met welke wagen...

gwyllion
01-06-2006, 13:49
De piloten van alle LMP1 en LMP2 wagens zijn ongeveer gekend. En in GT1 zullen enkel de laatste zitjes van de Prodrive Aston Martins en de Luc Alphand Corvette nog niet bekend. Het ligt dus voor de hand dat Ortelli in de fabrieks Aston Martin zal rijden.

gwyllion
01-06-2006, 13:50
Op http://www.mulsannescorner.com/news.html staat een uitgebreid artikel over de Creation CA06/H.

gwyllion
01-06-2006, 16:04
De piloten van alle LMP1 en LMP2 wagens zijn ongeveer gekend. En in GT1 zullen enkel de laatste zitjes van de Prodrive Aston Martins en de Luc Alphand Corvette nog niet bekend. Het ligt dus voor de hand dat Ortelli in de fabrieks Aston Martin zal rijden.De 2de AM piloot zou blijkbaar Andrea Piccini. Dus:
007 Enge/Turner/Piccini
009 Sarrazin/Lamy/Ortelli

Dit wordt althans gemeld op lmsr.net en italiaracing.net.

Belle
01-06-2006, 16:58
De 2de AM piloot zou blijkbaar Andrea Piccini. Dus:
007 Enge/Turner/Piccini
009 Sarrazin/Lamy/Ortelli

Dit wordt althans gemeld op lmsr.net en italiaracing.net.

Wat een prachtige bezetting op de 009 wagen. Ik had stilletjes gehoopt dat ze hem bij Sarrazin en Lamy zouden toevoegen.
Laten we hopen dat zij dit jaar de overwinning van Corvette racing kunnen afsnoepen. :p

Was dat nu trouwens op Motors TV dat de live-uitzending kwam? En zo ja, kun je dit via Telenet Digitaal bekijken...want dan ga ik toch volgend weekend achter zo'n 'bakske' ;). Dan kan ik de zondag toch nog wat van de race zien.

Benny_B
01-06-2006, 17:51
De alphand Corvette C5-R zal bestuurd worden door Alphand himself en Policand en Goueslard

Ook Pech voor Pescarolo : Jean-Christophe Bouillon heeft zijn pols gebroken en zal forfait moeten geven voor de 24 uren. Spijtige zaak voor een van de potentiele winnaars

Mr.Dallara
01-06-2006, 18:11
Ook Pech voor Pescarolo : Jean-Christophe Bouillon heeft zijn pols gebroken en zal forfait moeten geven voor de 24 uren. Spijtige zaak voor een van de potentiele winnaars

Wow :(, das zonder twijfel een zware tegenslag voor Pesca! Is al bekend wie de vervanger is?

Raceboy
01-06-2006, 18:15
Hoe lang is het trouwens niet geleden dat en actieve F1 piloot meedeed in de 24 uren?

Mark
01-06-2006, 18:20
Was de laatste niet Coulthard met de Jag XJ220? in 94?

Raceboy
01-06-2006, 18:51
in 1994 hadden we geen Jaguar volgens racingsportscars.com

Raceboy
01-06-2006, 18:52
in 1994 hadden we geen Jaguar volgens racingsportscars.com


in 1993 wel maar :

listed, never drove: David Coulthard (GB)

trouwens nog leuke dingen te weten gekomen. In 1991 had PEugeot gewoon een andere wagen bij om zich mee te kwilificeren.

Yvonne
01-06-2006, 20:48
Was dat nu trouwens op Motors TV dat de live-uitzending kwam? En zo ja, kun je dit via Telenet Digitaal bekijken...want dan ga ik toch volgend weekend achter zo'n 'bakske' ;). Dan kan ik de zondag toch nog wat van de race zien.

Ja, MotorsTV zendt alles uit. Dus de kwalificaties én de race...en waarschijnlijk het hele gebeuren erom heen...in totaal 50 uur.:applaus:

Als het lukt, zal ik snel nog Telenet Digitaal nemen. Ze zenden namelijk ook de LMS races uit (volledig of re-live). En ze hebben een programma 'Made in France', waarin ze de FFSA - GT in uitzenden...

(Sorry voor dat laatste stukje off-topic).

gwyllion
02-06-2006, 00:33
Het Spaanse Icer Brakes geeft forfait voor Le Mans (de herstellingen aan de Ferrari na 1000 km van Spa zullen niet op tijd klaar zijn). De wagen wordt vervangen door een 2de Seikel Porsche. Ik zit momenteel de haren uit mijn hoofd te trekken: WAAROM GEEN 2DE CREATION? :( :(

Belle
02-06-2006, 01:02
Ja, MotorsTV zendt alles uit. Dus de kwalificaties én de race...en waarschijnlijk het hele gebeuren erom heen...in totaal 50 uur.:applaus:

Als het lukt, zal ik snel nog Telenet Digitaal nemen. Ze zenden namelijk ook de LMS races uit (volledig of re-live). En ze hebben een programma 'Made in France', waarin ze de FFSA - GT in uitzenden...

(Sorry voor dat laatste stukje off-topic).

Thanks voor de info!

Die FFSA lijkt ook interessant. :)

wedebe
02-06-2006, 08:07
Het Spaanse Icer Brakes geeft forfait voor Le Mans (de herstellingen aan de Ferrari na 1000 km van Spa zullen niet op tijd klaar zijn). De wagen wordt vervangen door een 2de Seikel Porsche. Ik zit momenteel de haren uit mijn hoofd te trekken: WAAROM GEEN 2DE CREATION? :( :(

Ik vraag me af of Creation wel in staat zou zijn geweest (financieel gezien) om een tweede auto in te zetten. Gezien hun bezetting voor de eerste auto met de heren Ortiz/Gabbiani. Ik ben ook benieuwd of we die tweede auto van Creation zowieso nog gaan zien dit jaar (incl. Campell-Walter).

FIRE
02-06-2006, 13:11
Bouchut van Cirtek/Russian Age naar Pescarolo (als vervanger van de geblesseerde Boullion). En Piquet Jr vervangt op zijn beurt Bouchet.

Bron: DSC

gwyllion
02-06-2006, 13:34
Wow, Bouchut in een LMP wagen :eek: Dat is al een tijdje geleden. Benieuwd of hij zijn prestatie van 1993 kan evenaren ;)

Belle
02-06-2006, 16:31
Wow, Bouchut in een LMP wagen :eek: Dat is al een tijdje geleden. Benieuwd of hij zijn prestatie van 1993 kan evenaren ;)

Dat vind ik ook heel interessant. Ben heel benieuwd hoe hij het er vanaf zal brengen na jarenlang in GT's gereden te hebben.

Man man, die lijst wordt mooier met de dag. :drewl:

gwyllion
02-06-2006, 16:46
De teams beginnen uit te pakken op de testdag: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2145

Bramzel
02-06-2006, 19:13
Potdikke wat ziet die Murcielago er lekker uit met die extra endurance-lichten. Niet dat die de nacht gaat halen, maar toch :p

FIRE
02-06-2006, 19:49
De Belmondo Courages in Gulf kleuren zien er prachtig uit. Vorig jaar was de livery rommelig.

Jammer dat Rollcentre zwart/groen heeft gekozen in plaats van het vertrouwde blauw/groen.

Ook de Gordon...eh...ik bedoel Go!!on Porsche (alcohol reclame is verboden in Frankrijk) ziet er niet slecht uit. http://www.endurance-info.com/2006_Le_Mans/00_Pre_Gordon.jpg

gwyllion
02-06-2006, 20:29
Een coole foto van de Courage LC70: http://www.endurance-info.com/2006_Le_Mans/00_Controle_Courage.jpg 2 keer dubbele haaivinnen ;)

gwyllion
02-06-2006, 20:36
Potdikke wat ziet die Murcielago er lekker uit met die extra endurance-lichten. Niet dat die de nacht gaat halen, maar toch :pDat is voor de verplichte trainingsessie in het donker :p Anders kunnen de piloten niet starten.

Het gaat trouwens om een volledig nieuw chassis (het 12de en laatste dat door Reiter gebouwd is). Er staan maar een 50 km op de teller; gereden door Peter Kox op het oefenterrein van Audi in Ingolstadt. Het heeft de 2006 evoluties (meer vermogen en nieuw differentieel).

gwyllion
02-06-2006, 20:39
De Luc Alphand Corvette is dit jaar al uitgerust met een airco.
«Nous avons déjà beaucoup travaillé au développement de la climatisation avec nos partenaires, Valéo et Akka Technologies, mais il reste encore beaucoup d’inconnues, comme le dégagement calorifique sur le bloc monteur par exemple. Nous devrions tirer pas mal d’enseignements intéressants dimanche soir après les essais.»Op de franse versie van lemans.org staat een beschrijving van elk team dat deelneemt: http://www.lemans.org/24heuresdumans/live/pages/som_articles_fr.html

Mark
02-06-2006, 20:40
Ook de Gordon...eh...ik bedoel Go!!on Porsche (alcohol reclame is verboden in Frankrijk) ziet er niet slecht uit. http://www.endurance-info.com/2006_Le_Mans/00_Pre_Gordon.jpg

Welke functie heeft het team van Kronos hierbij?

FIRE
02-06-2006, 21:06
Inderdaad. Ondersteuning in de vorm van mankracht?

Viper GTS-R***
02-06-2006, 22:44
Jeff Giangrande, Directeur van Acemco Motorsports (Saleen S7-R nr 66)
heeft als doel voor de race:
faire mieux que la 18e place obtenue par une S7R d’usine en 2001, lors de ses débuts au Mans.

Had meer iets verwacht van "we hope to see the finish line at the end of the 24 hours" :) ben eens benieuwd. Heeft deze Saleen nog evolutie's gehad tegenover vorig jaar of aanpassingen? Ik weet er alleen van dat hij zeer snel uit de hoek kwam, had vorig jaar 1 x de pole van de Corvette's ingepalmd tijdens een ALMS wedstrijd.

Brecht
02-06-2006, 22:53
Ik denk dat de ACEMCO Saleen geen grote evoluties heeft ondergaan.
Ze hebben wel vanaf het einde van het ALMS seizoen 2005 veel tests gedaan als voorbereiding op Le-Mans

Bart.Vandecavey
03-06-2006, 00:18
Welke functie heeft het team van Kronos hierbij?


Ik vroeg me zjust hetzelfde af eigenlijk... :D

Raceboy
03-06-2006, 20:43
Lammers is 50 geworden en dan zie je abraham natuurlijk :

http://motorsport.com/photos/lemans/2006/24h/lemans-2006-24h-eg-0012.jpg

bij Pescarolo houdt Henri werkelijk alles in het oog:

http://motorsport.com/photos/lemans/2006/24h/lemans-2006-24h-eg-0035.jpg

A uit PDGRacing
03-06-2006, 21:39
Hoe lang is het trouwens niet geleden dat en actieve F1 piloot meedeed in de 24 uren?
Was de laatste niet Coulthard met de Jag XJ220? in 94?

Als een test-rijder meetelt, Franck Montagny. Vorig jaar met de Oreca R8. Dit jaar als actief F1-rijder met de Pesca.

Raceboy
03-06-2006, 22:16
Als een test-rijder meetelt, Franck Montagny. Vorig jaar met de Oreca R8. Dit jaar als actief F1-rijder met de Pesca.

Het gaat wel degelijk om racepiloten.

FIRE
03-06-2006, 23:34
Welke functie heeft het team van Kronos hierbij?

Dit is denk ik het antwoord: http://www.kronos-porsche.be (Danzij een Roemeen op het Ten-Tenths forum :D;))

Fonne
03-06-2006, 23:42
Is dat het zelfde Kronos als die van de Rally ? Het logo lijkt mij hetzeldfde.

FIRE
03-06-2006, 23:59
Van de Kronos Racing website:
Kronos Porsche Centre Gembloux, an independent sister company of Kronos Racing, is one of the 7 official Porsche dealers in Belgium.

Belle
04-06-2006, 02:49
Foto's van de testdag van vandaag hieronder terug te vinden:

http://www.zoom-24.com/index.php?option=com_zoom&Itemid=23&catid=79&PageNo=2

en hier:

http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2151&mode=&order=0&thold=0

Die DBR9's...je krijgt er maar niet genoeg van. :drewl:

Viper GTS-R***
04-06-2006, 12:15
Live Results van de testdag vind je hier: http://www.lemans.org/24heuresdumans/live/pages/chronos_fr.html
Audi - Pesca - Audi - Pesca - Zytek
zo ziet de top 5 er momenteel uit.

Benny_B
04-06-2006, 12:39
Kleine Update :

Stand : Audi (3.35.037), Pesca (3.36.513), Creation (3.37.556), Audi (3.38.007), Pesca (3.38.973), Zytek (3.40.223)

Klasse
LMP1 : AUDI
LMP2 : RML MG-Lola (8ste algemeen):eek:
GT1 : Aston Martin 007, Alphand Corvette, Corvette 64, Aston Martin 009, Corvette 63
GT2 : Flying Lizard Porsche, Scuderia Ecosse Ferrari, Imsa Porsche

De Belgen : G-Force (22e), Ice Pol (47e), Tom Cloet (49e)

gwyllion
04-06-2006, 12:57
Ook een aanrader is de verslaggeving op Radio Le Mans: http://globecast.workscast.com/

gwyllion
04-06-2006, 13:07
Als een test-rijder meetelt, Franck Montagny. Vorig jaar met de Oreca R8. Dit jaar als actief F1-rijder met de Pesca.Ik vermoed dat jij F1 niet actief volgt :rolleyes: Montagny heeft de laatste 3 F1 races voor Super Aguri gereden ;)

Bramzel
04-06-2006, 13:23
Ik vermoed dat jij F1 niet actief volgt :rolleyes: Montagny heeft de laatste 3 F1 races voor Super Aguri gereden ;)

Ik vermoed dat jij z'n post niet goed leest ;) Vorig jaar als test-rijder, als je dat zou meerekenen zou dat de 1e keer zijn sinds Coulthard. En dit jaar als actief rijder.

gwyllion
04-06-2006, 13:25
4 uur test gedaan, nu 1 uur middagpauze en dan de laatste 4 uur. Tijd voor een overzicht:

LMP1

Audi #7 3:35.037
Audi #8 3:35.927
Pescarolo #17 3:36.381
Pescarolo #18 3:36.513
Creation 3:37.556
Courage #13 3:38.207
Zytek 3:40.223
Racing for Holland 3:44.113
Swiss Spirit 3:44.405
Courage #12 3:51.711
Chamberlain Synergy 3:58.615
Lister 4:02.192

Zoals verwacht zal het tussen Audi en Pescarolo gaan. Creation momenteel sneller dan de Zytek. Ik hoop/vermoed dat de Chamberlain Synergy Lola nog wel een stuk sneller zal tijdens de 2de sessie.

LMP2
RML 3:43.817
Intersport 3:49.697
Chamberlain Synergy 3:50.083
Barazi Epsilon 3:52.287
Rollcentre 3:57.505
Paul Belmondo #37 3:58.308
Paul Belmondo #36 3:58.363
G-Force 3:59.110
Pierre Bruneau 3:59.748
Binnie 4:02.942
Miracle 4:04.290
Welter Gerard 4:10.672


Deze klasse wordt gedomineerd door de nieuwe Lola, die duidelijk een stuk sneller is dan de hybride Courage C65. De tijden van de Radical zullen hopelijk nog wat verbeteren.

gwyllion
04-06-2006, 13:44
GT1

Aston Martin #007 3:53.389
Corvette #64 3:55.743
Alphand Aventures 3:55.795
Aston Martin #009 3:55.822
Convers Menx (Ferrari) 3:57.016
Corvette #63 3:57.230
BMS (Aston Martin) 3:58.139
Russian Age #62 (Aston Martin) 3:58.935
ACEMCO 4:02.400
Larbre (Ferrari) 4:04.252
Russian Age (Ferrari) 4:04.706
JLOC 4:05.303

Allemaal zeer close. Voor de duidelijk aangeduid om wel Prodrive materiaal het juist gaat (dit kan mij soms verwarren ;)) Dit zijn natuurlijk maar test, tijdens de race zijn betrouwbaarheid, bandenslijtage, verbruik bepalende factoren.
GT1

Flying Lizard 4:06.130
IMSA Perf. Matmut 4:07.153
Scuderia Ecosse (Ferrari) 4:09.052
Spyker #86 4:10.002
Sebab 4:10.636
Multimatic Panoz 4:11.025
Spyker #85 4:12.601
Seikel 4:15.352
Team Taisan 4:16.173
T2M 4:23.658
Ice Pol 4:25.707
Del Bello Noel 4:26.804
LNT (Panoz) 4:33.569

pat 1
04-06-2006, 14:14
Voor G force hebben ed morris en j-f leroch hen 10 rondjes gedaan .
dus zij zijn er bij . een klijn probleempje geweest met de piper maar was snel opgelost .

gwyllion
04-06-2006, 14:22
Wow, Collard heeft goed gegeten. Zijn eerste ronde na de lunch pauze: 3:33.373 Dat is snelle dan de pole van vorig jaar :crazy:

gwyllion
04-06-2006, 14:27
Montagny 3:35.189
Lammers 3:39.873
Piccini 3:51.761 (bewijst dat hij fabriekszitje waard is)

joost
04-06-2006, 14:31
Groeten uit Le Mans, mooi weer hier! Aan Pat 1: bronvermelden graag!

Joost

pat 1
04-06-2006, 14:43
Groeten uit Le Mans, mooi weer hier! Aan Pat 1: bronvermelden graag!

Joost
thuis wegens trouw feest. met pijn in het hart.
heb gebeld met germain.
groetjes patrick

A.J.
04-06-2006, 15:04
Groeten uit Le Mans, mooi weer hier! Aan Pat 1: bronvermelden graag!

Joost

weer bang dat ze iets van DSC gepikt hadden? :rolleyes:

joost
04-06-2006, 15:25
thuis wegens trouw feest. met pijn in het hart.
heb gebeld met germain.
groetjes patrick

aha, Jeroen vertelde het :D . Nu, hier zijn enkel wat auto's en veel lawaai hoor....

J

marcel
04-06-2006, 16:15
weer bang dat ze iets van DSC gepikt hadden? :rolleyes:


volgens mij zou Joost eerder de bron willen weten, zodat hij het op zijn site kan zetten?

ik kan mij moeilijk inbeelden dat
- Pat 1 zijn bericht rechtstreeks van DSC komt (er staat namelijk een grove spel-fout in ;) )
- Joost hier een verbod wil invoeren op posts met informatie voor mensen die niets met een nieuwssite van doen hebben

Raceboy
04-06-2006, 16:24
Ik vermoed dat jij z'n post niet goed leest ;) Vorig jaar als test-rijder, als je dat zou meerekenen zou dat de 1e keer zijn sinds Coulthard. En dit jaar als actief rijder.

nee Coulthard heeft niet gereden dat jaar. Dus we moeten nog verder terug.

joost
04-06-2006, 17:11
volgens mij zou Joost eerder de bron willen weten, zodat hij het op zijn site kan zetten?

ik kan mij moeilijk inbeelden dat
- Pat 1 zijn bericht rechtstreeks van DSC komt (er staat namelijk een grove spel-fout in ;) )
- Joost hier een verbod wil invoeren op posts met informatie voor mensen die niets met een nieuwssite van doen hebben

Neen, maar als iemand die niet hier is info post, moet hij die informatie wel ergens vandaan halen. Ik had net daarvoor een stuk naar pitstop.tv verzonden, met die over G-Force info in. Ik kon natuurlijk ook niet weten dat Patrick (zelf lid van G-Force maar op een trouwfeest vandaag :-)) met een ander teamlid gebeld had.
Maar als je informatie op depaddock zet en deze info komt van een website/krant/..., dat moet je de bron er gewoon bij vermelden. Zo werkt dat nu eenmaal. Je mag hier citeren als je dat wil, maar met bronvermelding en ik denk dat dat de beheerders van depaddock daar volledig achter staan.

mvg

Joost

pat 1
04-06-2006, 17:37
dank u wel joost .
ik sta hier volledig achter .
sorry maar ik werk bijna nooit op deze site .
wat een onzin soms.of wat een kliene kinderen .

groetjes patrick .
en wens ze proficiat daar .

pat 1
04-06-2006, 17:39
wat is het probleem op dit moment . ze staan binnen .en al even .
heb jij daar zicht op ?

patrick

JPMontoya
04-06-2006, 20:05
Montagny laat even zien dat hij uit het goede hout gesneden is..

Mr.Dallara
04-06-2006, 21:53
Hier en daar lees je in de verslagen van de testdag van vandaag dat ze onder de kwali tijd zijn gedoken van vorig jaar.
Maar is dat niet appelen met peren vergelijken? En dan heb ik het over het circuit zelf, is Tetre Rouge de voorbije winter niet hertekend en verbouwd? (ik dacht van wel, maar ik kan me natuurlijk vergissen)
Als dat zo is, dan is het volgens mij nogals "stom" om tijden van vorig jaar te gaan vergelijken met die van dit jaar...

Hiermee wil ik totaal niet zeggen dat er vandaag niet (loei)hard gereden is in Le Mans, integendeel!
Mooi dat zowel in LMP als in GT de winnaars van de vorige edities op 2 staan en dat Pesca bij de LMP's en Aston bij de GT's snelste zijn. Al denk ik (spijtig genoeg) dat Audi en Corvette weer aan het langste eind zullen trekken eind deze maand... Al blijf ik hopen dat de betrouwbaarheid nog niet perfect is van de Audi Diesel over de 24uur bekeken en dat we dan zo een spanende race gaan beleven in LMP.

gwyllion
04-06-2006, 22:21
Hier en daar lees je in de verslagen van de testdag van vandaag dat ze onder de kwali tijd zijn gedoken van vorig jaar.
Maar is dat niet appelen met peren vergelijken? En dan heb ik het over het circuit zelf, is Tetre Rouge de voorbije winter niet hertekend en verbouwd? (ik dacht van wel, maar ik kan me natuurlijk vergissen)
Als dat zo is, dan is het volgens mij nogals "stom" om tijden van vorig jaar te gaan vergelijken met die van dit jaar...Het circuit is niet "hertekend", enkel een nieuwe laag asfalt.

Natuurlijk is dat allemaal relatief. Tijdens de pre-test vorig jaar deed Pescarolo een rondje in 3:32.468, maar tijdens de race was de snelste ronde 3:34.968 en de pole 3:34.715 (allemaal door dezelfde Pescarolo). In 2002 was pole 3:29.905 (Audi R8).

marcel
04-06-2006, 22:23
de dunlop chicane is ook hertekend

Stranger
04-06-2006, 23:32
Tertre Rouge is nog gelijk, Dunlop zou langzamer moeten zijn.
Maar de nieuwe laag asfalt lijkt goed te werken.

Bramzel
05-06-2006, 00:37
Ben benieuwd of we de pitstraat nog aangepast gaan zien. Pescarolo gaat er nog al fel op. Nu zal dat ook wat te maken hebben met de situatie die voordelig is voor Audi (hoe langer de pitstraat, hoe meer voordeel Audi heeft, want die hoeven er minder te vertoeven). Maar ook Capello liet weten enigzins benauwd te zijn bij het verlaten van de pit, dus er zijn toch meer mensen die er mee zitten.

Stranger
05-06-2006, 01:32
Bijna iedereen (coureurs, pers, toeschouwers) schijnt de nieuwe pitexit maar niets te vinden. De enige die positief is...de FIA. En laat die dat nu eens beslissen.

Megane
05-06-2006, 10:15
weer bang dat ze iets van DSC gepikt hadden? :rolleyes:

Waarschijnlijk was die Joost daar helemaal alleen, en heeft HIJ alleen nieuws.
Met zo een dikke nek kan ook hij alleen maar langs het circuit staan. Misschien samen met ene P. B. :applaus:

PS bron: mezelf

strepper
05-06-2006, 11:17
deze nacht terug thuis gekomen van le mans.
twee dagen 25 graden.
naar mijn gevoel zijn de audi's nog niet doorgegaan tegenover over pesca die de laatste 30 minuten om de 3 ronden ander banden kwamen halen.
maandag vertrek ik weer voor een week.
straks zal ik wat foto's proberen te posten.

FIRE
05-06-2006, 13:48
Foto's van de #39 Chamberlain Lola crash (http://www.zoom-24.com/index.php?option=com_zoom&Itemid=23&catid=81&PageNo=1)

De tub is gelukking niet beschadigd.

Brecht
05-06-2006, 14:28
Foto's van de #39 Chamberlain Lola crash (http://www.zoom-24.com/index.php?option=com_zoom&Itemid=23&catid=81&PageNo=1)

De tub is gelukking niet beschadigd.

Wow, harde klapper.
Had de chamberlain Lola vorig jaar in Le-Mans ook geen crash tijdens de avondtrainingen ?

Renjupp
05-06-2006, 15:14
Here A lot lot of Pictures from the Pretesting Le Mans.

http://www.endurance-fans.de/index.php?option=com_gallery2&Itemid=27&g2_itemId=8484

joost
05-06-2006, 15:55
Waarschijnlijk was die Joost daar helemaal alleen, en heeft HIJ alleen nieuws.
Met zo een dikke nek kan ook hij alleen maar langs het circuit staan. Misschien samen met ene P. B. :applaus:

PS bron: mezelf

Dank u wel voor het compliment, vooral om dat u het lef hebt omdat anoniem op een forum te posten en het niet persoonlijk komt vertellen. En ja ik was de enige Nederlandstalige Belg in de perszaal, klopt. Uit pure passie ben ik 5 uur naar Le Mans gereden en 5 uur terug (1100 kilometer a rato van 7,5 liter benzine/100 km) om nieuws in het Nederlands, opgesmukt met wat fotootjes, te brengen voor diegenen die van endurance houden in ons stukje van de wereld. Het is dan ook fijn dat mensen dat waarderen en meteen een stimulans om hier nog ooit iets te posten.
En dat ik dan nog durf vragen om indien mensen van een auteur iets posten, de bron te vermelden, dat is helemaal naast de schoenen lopen. Ik waardeer het trouwens dat zulke uitspraken op een forum kunnen, een forum is dacht ik een community met regels...
Beste Mégane, u bent een verrijking voor de autosport en voor de mensheid.

mvg,

Joost

Brecht
05-06-2006, 16:20
Ik geef je in alles volkomen gelijk Joost, als je ziet dat op sommige nieuws site's in de Benelux gewoon identiek hetzelfde staat als op pitstop tv of racingworld, maar dan alleen met een andere fototje en de zinsbouw iets aangepast vraag ik me soms toch af waar dit gaat eindigen.

BTW Joost, ik lees je stukjes op pitstop tv heel graag. Goed en neutraal geschreven. Ik kijk uit naar de stukjes die je gaat schrijven over de race zelf, alhoewel ik ze pas na afloop zal lezen als ik terug ben van Le-Mans

M_K
05-06-2006, 17:16
De beste stuurlui staan steeds aan wal J ;)

Belle
05-06-2006, 17:49
Waarschijnlijk was die Joost daar helemaal alleen, en heeft HIJ alleen nieuws.
Met zo een dikke nek kan ook hij alleen maar langs het circuit staan. Misschien samen met ene P. B. :applaus:

PS bron: mezelf

Kom, laten we iedereen in zijn waarde laten. Tenslotte vind ik het niet meer dan logisch dat er naar bronnen worden gevraagd, kan mij best voorstellen dat er veel tijd gestoken wordt in het opstellen van de nieuwsberichten. Idem geldt voor foto's...

Ben alleszins blij dat er zoveel goede coverage is, want daardoor kunnen de thuisblijvers nog iets van de LeMans sfeer meepikken. :)

Mark
05-06-2006, 18:25
Wat zijn de mensen toch maar aardig voor elkaar tijdens dit pinkster-weekend :rolleyes: Laten we het erop houden dat bepaalde mensen reacties oproepen met hun berichten op dit forum gezien hun bijdragen uit het verleden. Daar kan het "forumbeheer" helaas niets aan veranderen.

Dat diezelfde mensen in de afgelopen periode positief veranderd zijn, is wellicht nog niet bij iedereen doorgedrongen. Een slechte naam heb je zo te pakken, er vanaf komen duurt iets langer ;)

Fora zijn jungles :)

Kunnen we nu verder met Le Mans 2006? Over hoe saai of spannend Le Mans dit jaar gaat worden bijvoorbeeld? Heeft Audi verstoppertje gespeeld? Heeft Pescarolo wel de quali-snelheid om de Audi's te pakken maar niet de wedstrijdsnelheid? Gaan de de LMP2's weer massaal stuk?

FIRE
05-06-2006, 18:29
Heeft Audi verstoppertje gespeeld? Heeft Pescarolo wel de quali-snelheid om de Audi's te pakken maar niet de wedstrijdsnelheid? Gaan de de LMP2's weer massaal stuk?
Ik denk inderdaad dat Audi nog niet het achterste van de tong heeft laten zien.

Bramzel
05-06-2006, 18:41
Ik denk inderdaad dat Audi nog niet het achterste van de tong heeft laten zien.

Al hebben ze het achterste laten zien en kan Pesca nog een sec sneller, dan nog is Pesca kansloos. Audi heeft uitgerekend dat ze 1 a 2 rondjes langer kunnen op een tank. Da's nogal een verschil lijkt me, en wil Pesca dat goedmaken dan zullen ze nog veel sneller moeten zijn.

smiley
05-06-2006, 19:17
ik ben wel eens benieuwd of de r10's de 24h allebij probleemloos zullen uittrijden
in sebring stond er ook eentje aan de kant als ik me niet vergis..
zolang er maar weer zo een mooie strijd is in gt1 ben ik blij..

gwyllion
05-06-2006, 23:57
ik ben wel eens benieuwd of de r10's de 24h allebij probleemloos zullen uittrijden
in sebring stond er ook eentje aan de kant als ik me niet vergis..Jep, en de 2de bereikte de finish met een teruggeschroefde motor.

De motor en misschien de versnellingsbak zijn toch wel de Achilles spees van de hele R10. En ik denk dat de wagen een stuk moeilijker te besturen valt: 60% van het gewicht ligt achteraan, dus de wagen zal de neiging hebben om achteraan uit te breken bij het uitkomen van de bocht en het remmen moet een stuk minder leuk zijn met zo'n grote blok gewicht achter de piloot.

JPMontoya
06-06-2006, 12:45
Er is heel wat te doen over de uitgang van de pitlane...

Heeft iemand daar wat foto's van hoe het veranderd is?

gwyllion
06-06-2006, 13:27
Henri Pescarolo vond dat de tijden van Bouchut tegenvielen dit weekend en daarom wordt hij vervangen door Nicolas Minassian, die bij Creation door Jamie Campbell-Walter vervangen wordt.

Bouchut zit nu zonder zitje terwijl hij voor dit weekend nog voor Cirtek zou rijden :(

Belle
06-06-2006, 13:51
Henri Pescarolo vond dat de tijden van Bouchut tegenvielen dit weekend en daarom wordt hij vervangen door Nicolas Minassian, die bij Creation door Jamie Campbell-Walter vervangen wordt.

Bouchut zit nu zonder zitje terwijl hij voor dit weekend nog voor Cirtek zou rijden :(

Meen je dat?? Dat vind ik wel jammer voor Bouchut. En idd, hem hebben ze al vervangen bij Cirtek dus waar moet hij nu heen? :confused:

Viper GTS-R***
06-06-2006, 13:59
Meen je dat?? Dat vind ik wel jammer voor Bouchut. En idd, hem hebben ze al vervangen bij Cirtek dus waar moet hij nu heen? :confused:
Russian Age Racing had serieuse problemen met hun Ferrari 550 tijdens de testdag. Volgens mij hebben niet alle 3 piloten hun rondjes gereden. Stel dat er daardoor 1 van die piloten niet aan de start mag komen... laat je Bouchut rijden;) Vorig jaar reed hij ook al met de RAR Ferrari 550.

Belle
06-06-2006, 14:10
Russian Age Racing had serieuse problemen met hun Ferrari 550 tijdens de testdag. Volgens mij hebben niet alle 3 piloten hun rondjes gereden. Stel dat er daardoor 1 van die piloten niet aan de start mag komen... laat je Bouchut rijden;) Vorig jaar reed hij ook al met de RAR Ferrari 550.

Hmm...dan is er nog een kans dat hij alsnog daar terechtkomt.

Welke piloot is er dan niet aan zijn 10 rondjes gekomen? Heb nu ff geen tijd om op te zoeken. :)

gwyllion
06-06-2006, 14:12
Russian Age Racing had serieuse problemen met hun Ferrari 550 tijdens de testdag. Volgens mij hebben niet alle 3 piloten hun rondjes gereden. Stel dat er daardoor 1 van die piloten niet aan de start mag komen... laat je Bouchut rijden;) Vorig jaar reed hij ook al met de RAR Ferrari 550.Ik meen gelezen te hebben dat slechts 1 piloot (van team LNT) zijn rondjes niet gereden heeft. LNT hoopt een uitzondering van ACO te krijgen omdat ze de motor op de Panoz hebben moet vervangen...

Peter Baert
06-06-2006, 14:31
Dat diezelfde mensen in de afgelopen periode positief veranderd zijn, is wellicht nog niet bij iedereen doorgedrongen. Een slechte naam heb je zo te pakken, er vanaf komen duurt iets langer ;)

Fora zijn jungles :)

Er slingert nogal wat ongedierte rond in jungles.
Ik ken daar een goeie remedie tegen.

:)

Belle
06-06-2006, 15:00
Op de Matmut Porsche is er voor Bouchut ook geen plaats meer wellicht... Want dat zou wel ideaal zijn dan gezien zijn LMS-ervaring met de wagen...

Mark
06-06-2006, 19:30
Er slingert nogal wat ongedierte rond in jungles.
Ik ken daar een goeie remedie tegen.

:)

Ja, napalm :D Alhoewel guerilla-tactics in het verleden hun vruchten hebben afgeworpen ;)

Mark
06-06-2006, 19:32
Russian Age Racing had serieuse problemen met hun Ferrari 550 tijdens de testdag. Volgens mij hebben niet alle 3 piloten hun rondjes gereden. Stel dat er daardoor 1 van die piloten niet aan de start mag komen... laat je Bouchut rijden;) Vorig jaar reed hij ook al met de RAR Ferrari 550.

Gisteren een FFord gespot met Russian Age Racing stickers. Zouden die ook al een jeugdafdeling hebben? Het was igg een spiksplinternieuwe wagen, ingezet door Svenson voor een Rus die het gaspedaal nog niet had gevonden ;)

Viper GTS-R***
06-06-2006, 19:55
Hmm...dan is er nog een kans dat hij alsnog daar terechtkomt.

Welke piloot is er dan niet aan zijn 10 rondjes gekomen? Heb nu ff geen tijd om op te zoeken. :)
C.VANN (GBR), N.SMITH (GBR) en Tim SUGDEN (GBR) zijn de piloten van die RAR Ferrari 550. Ben ervan overtuigd dat ze niet alledrie hun 10 rondens hebben gereden. Ik 'denk' wel dat Tim Sugden vorig jaar LeMans heeft gereden. Van de andere twee ben ik niet zeker. Dus stel dat er 1 van de 3 niet voldoet aan de minimale kwalificatierondes kan Bochut inspringen..?

FIRE
06-06-2006, 19:55
Henri Pescarolo vond dat de tijden van Bouchut tegenvielen dit weekend en daarom wordt hij vervangen door Nicolas Minassian, die bij Creation door Jamie Campbell-Walter vervangen wordt.

Bouchut zit nu zonder zitje terwijl hij voor dit weekend nog voor Cirtek zou rijden :(
Ik hoop dat Bouchut zijn plek bij Cirtek terugkrijgt.

joost
06-06-2006, 20:21
C.VANN (GBR), N.SMITH (GBR) en Tim SUGDEN (GBR) zijn de piloten van die RAR Ferrari 550. Ben ervan overtuigd dat ze niet alledrie hun 10 rondens hebben gereden. Ik 'denk' wel dat Tim Sugden vorig jaar LeMans heeft gereden. Van de andere twee ben ik niet zeker. Dus stel dat er 1 van de 3 niet voldoet aan de minimale kwalificatierondes kan Bochut inspringen..?

Alle piloten van de 550 mogen sowieso starten. Nigen Smith reed en beëindigde Le Mans in 2004 met een Porsche van Thierry Perrier en Christian Vann deed het afgelopen jaar met een Courage. Tim Sudgen zat in 2004 op dezelfde Porsche als zijn huidige teammaat.
Bij mijn weten zijn er twee piloten niet startgerechtigd; één van de LNT-Panoz jongens en Angel Burgueno die de Chamberlain Lola LMP2 aardig toetakelde.
Tot hier de bijdrage van een 'dikke nek' :bye:

Joost

Viper GTS-R***
06-06-2006, 20:32
@ Joost: THX voor de verbetering van mijn verkeerde uitspraak ivm piloten van RAR Ferrari 550 ;) kende die twee piloten niet 'zo' goed daarmee...
Dan zal Bouchut maar moeten hopen op de vervanging van Piquet op de Cirtek DBR9??
Deze was niet 'zo' snel tijdens de testdag... moest ook niet, was vooral om die rondes af te leggen. Maar voor de race zou ik toch liever Bouchut inzetten dan Piquet...

Belle
06-06-2006, 20:34
Ik vind trouwens dat ze Bouchut ook wel snel afschrijven. Ik bedoel, na jarenlang alleen maar met GT-wagens en andere gereden te hebben is het toch normaal dat je eerst wat moet wennen aan zo'n LMP1!? Volgens mij zijn er toch weinig piloten die voor de eerste keer in zo'n ding toptijden noteren.
Henri moet ook op voorhand geweten hebben dat Christophe eerst de nodige ervaring moest opdoen. Ik vind het toch een beetje raar...

Het zal afwachten zijn waar de man terechtkomt. En stiekem hopen dat ze hem terugnemen in Piquet z'n plaats. Maar ja, dan lappen ze hem ook weer hetzelfde in principe. :)

smiley
06-06-2006, 20:37
een meschien stomme vraag maar is Cirtek Motorsport en russian age racing hetzelfde ??

joost
06-06-2006, 20:41
Deze was niet 'zo' snel tijdens de testdag... moest ook niet, was vooral om die rondes af te leggen. Maar voor de race zou ik toch liever Bouchut inzetten dan Piquet...

Wel Bouchut moest die ronden ook niet afleggen, hij reed ook al in Le Mans hè :cool:. Maar Pesca moet drie razendsnelle jongens hebben op die auto (op beide autootjes eigenlijk :gas: ) en met Minassian zal nog niet alles in kannen en kruiken geweest zijn tijdens testdag. Vandaar het zekere voor het onzekere en dus Bouchut - zoveel snelle Fransen waren er niet meer over denk ik -. Nu blijkt die laatste niet zo enorm snel in vergelijking met de habitués (relatief natuurlijk) en komt Mina toch vrij. Let wel, dit is mijn eigen interpretatie.

Joost

Viper GTS-R***
06-06-2006, 20:49
een meschien stomme vraag maar is Cirtek Motorsport en russian age racing hetzelfde ??
Hehe dat is geen domme vraag
Cirtek - Convers - Russian Age Racing - Menx
Ik dacht ook even, zitten die nu allen in 1 team?
Convers-Menx vormt dus 1 team, net zoals RAR en Cirtek bij elkaar horen.
Als ze FIA GT rijden is dit onder Cirtek, en LMS rijden ze onder RAR...

Belle
06-06-2006, 20:49
een meschien stomme vraag maar is Cirtek Motorsport en russian age racing hetzelfde ??

Doet russian age racing niet de service voor Cirtek? Of misschien sla ik de bal helemaal mis. Maar ze werken alleszins samen. :)

Mijn russisch is alleen niet goed genoeg om dieper te gaan graven. ;)

http://rargt.com/

http://www.cirtekgt.com/news/publish/index.shtml

EDIT: Als je rechtsbovenaan op de Engelse versie 'Eng' klikt, dan kom je trouwens op de Cirtek site.

Belle
06-06-2006, 20:55
Hehe dat is geen domme vraag
Cirtek - Convers - Russian Age Racing - Menx
Ik dacht ook even, zitten die nu allen in 1 team?
Convers-Menx vormt dus 1 team, net zoals RAR en Cirtek bij elkaar horen.
Als ze FIA GT rijden is dit onder Cirtek, en LMS rijden ze onder RAR...

In de LMS schrijft Convers-Menx zich wel in als één team, terwijl Cirtek en RAR dat niet doen. Hoe zou dat komen? Misschien is het een beetje zoals PSI nu doet in de Belcar...andere teams die wagens van hen huren. Het kan dat Cirtek wagens huurt bij RAR of zo. Maar dit is natuurlijk maar een vermoeden.

marcel
06-06-2006, 20:57
volgens mij is het omgekeerd

Viper GTS-R***
06-06-2006, 21:01
In de LMS schrijft Convers-Menx zich wel in als één team, terwijl Cirtek en RAR dat niet doen. Hoe zou dat komen? Misschien is het een beetje zoals PSI nu doet in de Belcar...andere teams die wagens van hen huren. Het kan dat Cirtek wagens huurt bij RAR of zo. Maar dit is natuurlijk maar een vermoeden.
Vorig jaar had RAR hun 1ste DBR9 gekocht. Toen bekend werd dat ze samen gingen werken met Cirtek werd ook bekend gemaakt dat ze een 2de exemplaar gingen gebruiken. 1 exemplaar is dus zowizo van RAR, 2de kan zijn dat ie van Cirtek is maar tijdens LMS staan ze zowizo onder RAR, reden hiervoor weet ik ook niet echt... LeMans rijden ze dus logiserwijze ook onder RAR, dit wel maar voor 1 DBR9 en de F550 van vorig jaar. Snap ook niet goed hoe komt dat die 2de DBR9 onder Cirtek staat...?? Alles zal afhangen van de sponser, niet?

Belle
06-06-2006, 21:09
Vorig jaar had RAR hun 1ste DBR9 gekocht. Toen bekend werd dat ze samen gingen werken met Cirtek werd ook bekend gemaakt dat ze een 2de exemplaar gingen gebruiken. 1 exemplaar is dus zowizo van RAR, 2de kan zijn dat ie van Cirtek is maar tijdens LMS staan ze zowizo onder RAR, reden hiervoor weet ik ook niet echt... LeMans rijden ze dus logiserwijze ook onder RAR, dit wel maar voor 1 DBR9 en de F550 van vorig jaar. Snap ook niet goed hoe komt dat die 2de DBR9 onder Cirtek staat...?? Alles zal afhangen van de sponser, niet?

Ze maken het alleszins wel vrij ingewikkeld voor de supporter want tijdens de 1000 kms in Spa schreven ze beide 'Team Modena' DBR9's in onder Cirtek Motorsport en de Ferrari onder RAR.

Viper GTS-R***
06-06-2006, 21:11
Ze maken het alleszins wel vrij ingewikkeld voor de supporter want tijdens de 1000 kms in Spa schreven ze beide 'Team Modena' DBR9's in onder Cirtek Motorsport en de Ferrari onder RAR.
Was even verkeerd, er is dus geen CIrtek ingeschreven voor lemans maar degelijk onder RAR (maakt infeite niet veel uit:rolleyes: ) en tijdens spa was er denk ik geen Ferrari onder RAR hoor, maar wel onder Menx-Convers. en waren de beide DBR9's onder RAR ipv CIrtek...

Bramzel
06-06-2006, 21:13
RAR en Team Modena zijn gewoon marketing-namen voor Cirtek. Cirtek runt die auto's, onder welke naam ze ook rijden.

Belle
06-06-2006, 21:16
Was even verkeerd, er is dus geen CIrtek ingeschreven voor lemans maar degelijk onder RAR (maakt infeite niet veel uit:rolleyes: ) en tijdens spa was er denk ik geen Ferrari onder RAR hoor, maar wel onder Menx-Convers. en waren de beide DBR9's onder RAR ipv CIrtek...

Hehe...ik ook ff verstrooid. Was uiteraard de Menx 550 die toen meereed.

RAR en Team Modena zijn gewoon marketing-namen voor Cirtek. Cirtek runt die auto's, onder welke naam ze ook rijden.

Aha...wel, we waren er niet zo heel ver af. :p

Stranger
06-06-2006, 21:50
En zelfs dat klopt niet helemaal. Team Modena is eigenlijk een zelfstandige structuur, maar laat op dit moment haar Aston Martin runnen door Cirtek.

De bedoeling is dat dit jaar, wellicht al op de Nürburgring, de Aston Martin DBR9 volledig door Team Modena wordt geprepareerd. Cirtek zou zich dan volledig op de andere DBR kunnen richten. (en misschien nog op de 550?)

Belle
06-06-2006, 22:02
En zelfs dat klopt niet helemaal. Team Modena is eigenlijk een zelfstandige structuur, maar laat op dit moment haar Aston Martin runnen door Cirtek.


Team Modena heeft toch 2 DBR9's?

Viper GTS-R***
06-06-2006, 22:05
Team Modena heeft toch 2 DBR9's?
Team Modena? Deze is niet hun naam die ze officieel gebruiken hé...
@ Stranger: Team Modena vanaf Nurburgring (LMS???) met een eigen DBR9 ... verklaar... bron... bedoel je infeite RAR ipv Team Modena ofzo??
En denk niet dat Cirtek de 550 nog gaat onder handen nemen hoor...
Ze zullen eerder de DBR9 verder ontwikkelen..

Bramzel
06-06-2006, 22:46
Team Modena heeft toch 2 DBR9's?

Geen van die 2 DBR9's zijn van het team (noch van Cirtek of RAR). Beide wagens zijn van verzamelaars.

MichelRacing
06-06-2006, 22:53
Dit is eigenlijk beetje hetzelfde verhaal als bij de JMB Racing Maseratie MC12's van Dick Waaijenberg, als ik het niet verkeerd begrijp?

Bramzel
07-06-2006, 00:20
Dit is eigenlijk beetje hetzelfde verhaal als bij de JMB Racing Maseratie MC12's van Dick Waaijenberg, als ik het niet verkeerd begrijp?

De een is van Waaijenberg, de ander van Kutemann.

gwyllion
07-06-2006, 09:34
Wel Bouchut moest die ronden ook niet afleggen, hij reed ook al in Le Mans hè :cool:. Maar Pesca moet drie razendsnelle jongens hebben op die auto (op beide autootjes eigenlijk :gas: ) en met Minassian zal nog niet alles in kannen en kruiken geweest zijn tijdens testdag. Vandaar het zekere voor het onzekere en dus Bouchut - zoveel snelle Fransen waren er niet meer over denk ik -. Nu blijkt die laatste niet zo enorm snel in vergelijking met de habitués (relatief natuurlijk) en komt Mina toch vrij. Let wel, dit is mijn eigen interpretatie.Als Henri 6 snelle piloten wil, zou hij Loeb dan ook niet moeten vervangen door iemand met meer ervaring? Ik zou denken dat Bouchut met wat meer tijd achter het stuur zeker zo snel kan gaan als Loeb.

De strategie van Pescarolo tijdens de race zou zijn om met 1 wagen volle bak te vertrekken en zo Audi zijn tent te lokken. De andere wagen zou iets rustiger rijden om te profiteren als de Audis in de problemen (betrouwbaarheid of aanrijdingen) komen.

gwyllion
07-06-2006, 10:38
Op http://www.mulsannescorner.com/news.html staat heel wat nieuws/geruchten over de testdag:

Audi: de technologie van R10 partikelfilter zal in personenwagens terecht komen; het testprogramma van Audi is zwaar door elkaar gegooid na Sebring (motor van chassis 2 gaf de geest en chassis 1 werd vernield door crash in een test na Sebring), in aller ijl moest een 3de chassis gebouwd worden (chassis 1 is nog altijd niet hersteld); Audi denkt eraan om een snelheidsrecord in zoutwoestijn te doen
D1 diesel Lola (vroegere Taurus): de wagen was klaar, maar is gecrasht tijdens eerste test in Snetterton (de piloot had niet door dat hij wielspin had door de stille motor; ook probleem voor R10)
Honda: werkt aan een hybride LMP1 motor via Mugen op basis van de huidige V8 (4 liter of 4.5 liter in Courage)
een andere Japanse fabrikant die onbekend wenst te blijven, wil naar Le Mans komen
Mazda: zou een waterstof rotatiemotor ontwikkelen en deze in een Lola chassis hangen
Lola: de Chamberlain-Synergy B06/10 is volledig hersteld
Rollcentre: eindelijk geverfde body delen (wel in zwart :()

joost
07-06-2006, 13:12
Als Henri 6 snelle piloten wil, zou hij Loeb dan ook niet moeten vervangen door iemand met meer ervaring? Ik zou denken dat Bouchut met wat meer tijd achter het stuur zeker zo snel kan gaan als Loeb.

Loeb heeft natuurlijk ook bijkomende 'speelstationtroeven'... Over Minassian nog, hij reed al in 2003 en 2004 voor Pesca.

J

Grig-O
07-06-2006, 14:16
Hoe snel rijdt Loeb eigelijk op Le Mans?
Een wereldkampioen rally zal wel niet traag zijn op circuit, Loeb kennende

Bart.Vandecavey
07-06-2006, 16:26
Hoe snel rijdt Loeb eigelijk op Le Mans?
Een wereldkampioen rally zal wel niet traag zijn op circuit, Loeb kennende


In de kwalificaties draaide hij 6 seconden per ronde trager (zijn voorlopig de enige resultaten die ik per piloot heb gevonden)

3.41 <-> 3.35

http://www.lemans.org/24heuresdumans/2005/chronos/telechargements/24hseance2TpsPil.pdf

Stranger
07-06-2006, 18:08
@ Stranger: Team Modena vanaf Nurburgring (LMS???) met een eigen DBR9 ... verklaar... bron... bedoel je infeite RAR ipv Team Modena ofzo??Autosport - June 1 2006 - Page 21 - Cirtek to lose DBR9

en dan staat er letterlijk:
"The top privateer Aston Martin DBR9 in the world is set to be taken away from Cirtek Motorsport.
The GT1 car, which won last year's FIA GT finale in Bahrain, looks increasingly likely to be run by a new operation known as Team Modena before the end of the season. The name already appears on the side of the car, but it has so far been billed as an umbrella organisation designed to complement Cirtek's activities.
Team Modena, which was established by car owner Ric Bryan, has now revealed that it wants to set up its own structure to run the car. That could be in place as early as the Nürburgring Le Mans Series round in July.
Team Modena commercial director Mark Gallagher said: "Ric would like to have his own team, which is why he founded Team Modena. Our plan is to eventually take over the running of the car."
Gallagher stressed that there would be no change prior to the Le Mans 24 Hours on June 17/18. "For Le Mans we will be totally with Cirtek," he said.
Cirtek's Rob Schirle was unavailable for comment.

Viper GTS-R***
07-06-2006, 19:10
@ Stranger: speciaal nieuws kun je zeggen... had niet meteen verwacht.
Dan is ons vraagteken direct opgelost hé Belle:p, Team Modena neemt de DBR9 over van Cirtek. Dit wil dus zeggen dat 1 DBR9 officieel van RAR was en de andere officieel van Cirtek;) Vraag me af waarom Cirtek hier nog geen nieuws heeft van laten lekken?

Belle
07-06-2006, 19:19
@ Stranger: speciaal nieuws kun je zeggen... had niet meteen verwacht.
Dan is ons vraagteken direct opgelost hé Belle:p, Team Modena neemt de DBR9 over van Cirtek. Dit wil dus zeggen dat 1 DBR9 officieel van RAR was en de andere officieel van Cirtek;) Vraag me af waarom Cirtek hier nog geen nieuws heeft van laten lekken?

Hehe, you betcha! :p
Bedankt voor de uitleg, Stranger!

Cirtek zal misschien wachten tot na de 24 uren van LeMans om een officieel bericht uit te zenden, daar Team Modena de wagen ws pas overneemt vanaf de 1000 kms van Nürburg.

Stranger
07-06-2006, 19:45
Eerder dit seizoen is er al eens een persbericht uitgegaan waarin stond dat de wagens het seizoen zouden rijden onder de naam Team Modena.
Vervolgens stonden ze echter toch weer als Cirtek ingeschreven.

Bramzel
07-06-2006, 19:46
@ Stranger: speciaal nieuws kun je zeggen... had niet meteen verwacht.
Dan is ons vraagteken direct opgelost hé Belle:p, Team Modena neemt de DBR9 over van Cirtek. Dit wil dus zeggen dat 1 DBR9 officieel van RAR was en de andere officieel van Cirtek;) Vraag me af waarom Cirtek hier nog geen nieuws heeft van laten lekken?

Zoals je in dat nieuwsbericht kunt lezen is een van die wagens (de eerste die ze kregen) van Ric Bryn. En zo is die ander weer van een andere verzamelaar, die ze onderbrengen bij teams om te laten racen (en zo door racehistorie de wagens in waarde te laten stijgen).

Belle
07-06-2006, 19:50
Zoals je in dat nieuwsbericht kunt lezen is een van die wagens (de eerste die ze kregen) van Ric Bryn. En zo is die ander weer van een andere verzamelaar, die ze onderbrengen bij teams om te laten racen (en zo door racehistorie de wagens in waarde te laten stijgen).

Die verzamelaars hebben precies wel ietsje teveel centen! ;)

Viper GTS-R***
07-06-2006, 20:53
Die verzamelaars hebben precies wel ietsje teveel centen! ;)
Dat zijn investeerders hé;) veel geld uitgeven aan een top gt wagen, ervoor zorgen dat deze veel zeges boekt en na enkele jaren dus terug verkopen en pakken poen winst ... zo bedoel je dus Bramzel??
Slim gezien van de 'verzamelaars' :rolleyes:

Belle
07-06-2006, 20:57
Dat zijn investeerders hé;) veel geld uitgeven aan een top gt wagen, ervoor zorgen dat deze veel zeges boekt en na enkele jaren dus terug verkopen en pakken poen winst ... zo bedoel je dus Bramzel??
Slim gezien van de 'verzamelaars' :rolleyes:

En maar hopen dat de wagen niet tot schroop gereduceerd wordt. Toch een grote risico. :)

Bramzel
07-06-2006, 21:58
En maar hopen dat de wagen niet tot schroop gereduceerd wordt. Toch een grote risico. :)

Mwoah, 't is veelal vastgelegd dat de rijder of het team de schade vergoed. Paydrivers betalen over het algemeen zelf de schade, Smith of Vann zal zelf moeten lappen als ze hem krom rijden. Bij schade voor iemand als Bouchut of Garcia zal denk ik Cirtek voor de kosten moeten opdraaien.

Viper GTS-R***
07-06-2006, 22:18
En hoe worden de kansen van de niet 'officiele' wagens in GT1 bekeken?
Luc Alphand C5-R, RAR DBR9, of F550 van RAR, Menx...
Of blijft het tussen AM en P&M gaan? Hoop dat er toch nog een outsider voor een podium plek kan gaan. Ben ook wel benieuwd naar de Acemo Saleen, tijdens de testdag niet zo speciaal snel en had wat problemen. En BMS? toch ook half officeel team van AM...

Brecht
07-06-2006, 22:59
En hoe worden de kansen van de niet 'officiele' wagens in GT1 bekeken?
Luc Alphand C5-R, RAR DBR9, of F550 van RAR, Menx...
Of blijft het tussen AM en P&M gaan? Hoop dat er toch nog een outsider voor een podium plek kan gaan. Ben ook wel benieuwd naar de Acemo Saleen, tijdens de testdag niet zo speciaal snel en had wat problemen. En BMS? toch ook half officeel team van AM...

waarom het gaat gaan tussen Prodrive en P&M :

- De 550's kunnen niet meer mee met de modernere GT's
- De Lambo en Acemco Saleen lijken mij niet snel en betrouwbaar genoeg
- BMS en Cirtek gaan met hun Aston waarscijnlijk problemen krijgen, net zoals Prodrive dit vorig jaar had

- De C5-R gaat uitrijden denk ik, als eventueel Corvette Racing of Prodrive problemen krijgt zie ik Alphand een ere plaats halen

gwyllion
07-06-2006, 23:16
- BMS en Cirtek gaan met hun Aston waarscijnlijk problemen krijgen, net zoals Prodrive dit vorig jaar hadIk denk toch dat je de Cirtek Aston niet mag afschrijven. Brabham, Garcia en Niquet (hopelijk terug Bouchut) zijn echte topcoureurs. En ze rijden op het juiste rubber: Michelin (BMS gebruikt Pirelli). Voor mij komt deze wagen toch in aanmerking voor een podiumplaats. Ze zitten natuurlijk wel met het nadeel dat de DBR9 25 kg extra moet meesleuren en de C5R niet en dat ze de low drag bumper niet meer mogen gebruiken.

De oververhittingsproblemen van vorig jaar zijn al een tijdje opgelost.Stéphane Sarrazin : « Concernant la chaleur dans la voiture, ça a été réglé assez rapidement. L’équipe a fait un grand travail là dessus, et nous avons désormais une température normale. Des petites choses ont été apportées sur l’auto mais cela nous fait gagner beaucoup. Nous avons notamment une nouvelle suspension. Tous les détails ont été améliorés. Nous avons aussi gagné en expérience ».

Henning
07-06-2006, 23:28
I hope Chamberlain can repair their car but the crash was pretty hard. But the driver is ok which is most important.
here some pictures from us
http://www.endurance-fans.de/gallerie/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=8799&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=2298c97d911a2521e029bd3996581ff1
http://www.endurance-fans.de/gallerie/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=8802&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=2298c97d911a2521e029bd3996581ff1
http://www.endurance-fans.de/gallerie/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=8805&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=2298c97d911a2521e029bd3996581ff1
http://www.endurance-fans.de/gallerie/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=8808&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=2298c97d911a2521e029bd3996581ff1
http://www.endurance-fans.de/gallerie/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=8811&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=2298c97d911a2521e029bd3996581ff1
http://www.endurance-fans.de/gallerie/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=8814&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=2298c97d911a2521e029bd3996581ff1
http://www.endurance-fans.de/gallerie/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=8817&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=2298c97d911a2521e029bd3996581ff1
http://www.endurance-fans.de/gallerie/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=8844&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=2298c97d911a2521e029bd3996581ff1

sry a little bit spamming but i think good shots from the crash

A.J.
07-06-2006, 23:38
Same place as the Lister of JC-Walter a few years ago?

Mark
07-06-2006, 23:39
sry a little bit spamming but i think good shots from the crash

No, candidates for the Paddock Photo Award 2006 ;) Nice to see how the marshals first run away from the crash..........but as soon as they realise that they are not in danger they turn and go back to the car and the pilot.

gwyllion
08-06-2006, 01:27
I hope Chamberlain can repair their car but the crash was pretty hard. But the driver is ok which is most important.The car has already been completely repaired. See http://www.mulsannescorner.com/news.html

tommy84
08-06-2006, 14:18
Same place as the Lister of JC-Walter a few years ago?
Exactly, he lost it at the end of the new Esses where the Bugatti-circuit goes off.

Viper GTS-R***
08-06-2006, 23:28
Volgend artikel: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2179&thold=0 is zeker de moeite waart om te bekijken. Wel in het Frans. Staat ook grappige foto bij van de bazen bij pesca en audi watch and see;)

Mark
10-06-2006, 21:08
Audi minder pitstops dan Pescarolo? Dan passen we de pit-exit toch aan. In de plaats de nieuwe pit-exit "Noord" gebruikt men tijdens de komende 24 uur de aloude pit-exit "Zuid".

Eerst afgeschaft vanwege de veiligheid..........maar nu enkele (franse) teams klagen dat ze in het nadeel zijn vanwege meer tijd in de pits en pit-exit. Blijkt die ouwe pit-exit toch veilig te zijn:rolleyes:

Volledig artikel: http://www.projectlemans.de/content/view/2058/53/

Bramzel
11-06-2006, 01:39
Audi minder pitstops dan Pescarolo? Dan passen we de pit-exit toch aan. In de plaats de nieuwe pit-exit "Noord" gebruikt men tijdens de komende 24 uur de aloude pit-exit "Zuid".

Eerst afgeschaft vanwege de veiligheid..........maar nu enkele (franse) teams klagen dat ze in het nadeel zijn vanwege meer tijd in de pits en pit-exit. Blijkt die ouwe pit-exit toch veilig te zijn:rolleyes:

Volledig artikel: http://www.projectlemans.de/content/view/2058/53/

Dat Pescarolo het niet zint zal zeker meespelen, maar vergeet niet dat ook Capello en McNish aanmerkingen op de nieuwe pitlane hadden. Dus zo zwart-wit als jij het nu stelt is het ook niet.

A uit PDGRacing
11-06-2006, 09:19
Deze week een van leukste Auto Hebdo's van het jaar gelezen. Aflevering zal nog te vinden zijn bij de betere tijdschriftenzaak. En wel hierom:
- De officiële gids van de 24h Le Mans
- Dat de enige echte naam van de Corvette C6.R is ;)
- Na de 24h, Corvette de 2 wagens verkoopt. De intresse is van Luc Alphand, PSI en Hezemans (GLPK?)
En last but not least, een rondleiding in de DBR9 door Christophe Bouchut. Bijna verplicht leesvoer. Waarom een DBR9 en 550 betrouwbaarder zijn dan een Viper over 24h ( Zelfs zijn Russische teammaats kregen de 550 niet kapot in 24h :D ). De stabiliteit onder het remmen, de motor die beter gemapped is, aero die beter is ( 1 ton bij 300km/h), het tanken dat 8 seconden sneller gaat in de DBR9 dan bij de 550.
Maar nog beter, het is niet allemaal roze geur en maneschijn die DBR9:
De stuurstang gaat over de uitlaten, zodat deze heel snel opwarmt.
CB moest speciaal nieuwe schoenen hebben met dubbele zolen, omdat de pedalen zijn vorige versmolten hadden.

En nog even het prijskaartje erbij melden, voor de verzamelaars ;)
750 000 euro voor de wagen
250 000 euro verplichte onderdelen
500 000 euro jaarlijks voor motor-onderhoud

Zoals ik al zei, een van de beste AH van het jaar

Mark
11-06-2006, 21:39
Dat Pescarolo het niet zint zal zeker meespelen, maar vergeet niet dat ook Capello en McNish aanmerkingen op de nieuwe pitlane hadden. Dus zo zwart-wit als jij het nu stelt is het ook niet.

Mijn mening was gebaseerd op een artikeltje in de Autosport ;) Vandaar dat ik het frappant vond dat ze dit aangepast hadden. ACO, Le Mans, franse teams.........je kent de gedachtengang wel ;)

FIRE
11-06-2006, 22:04
The-Paddock Le Mans Spotters Guide 2006 (http://www.the-paddock.net/downloads/2006%20Le%20Mans%20Spotters%20Guide.pdf)
Club Arnage Le Mans Guide 2006 (Engelstalig) (http://www.lemanszone.de/caguide2006/caguide2006-full.pdf)
Project Le Mans Fan Guide 2006 (Duitstalig) (http://www.projectlemans.de/component/option,com_docman/task,doc_download/gid,31/Itemid,142/)

gwyllion
12-06-2006, 10:04
Bouchut reacts on Pescarolo press release ! (http://www.planetlemans.com/cmsv2/index.php?option=com_content&task=view&id=1792&Itemid=2)

Pescarolo :no:

FIRE
12-06-2006, 12:08
Natuurlijk zijn er 2 kanten aan dit verhaal, echter ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een grote kern van waarheid in het verhaal van Bouchut zit.

Pescarolo :no:

gwyllion
12-06-2006, 13:49
Minassian zal in elk geval sneller zijn, maar het is inderdaad geen manier om iemand met het palmares van Bouchut te behandelen.

Ik ben benieuwd hoeveel website dit persbericht van Bouchut zullen publiceren. Ik verwacht niet dat op het op lemans.org terecht komt, maar hopelijk toch op endurance-info.com zodat de Franse fans ook de andere kant van het verhaal te lezen krijgen.

Belle
12-06-2006, 14:22
Als ze dan echt niet van plan waren om van Bouchut zijn diensten gebruik te maken, vind ik het erg dat ze hem zijn contract bij Team Modena lieten ontkrachten. Zeer onprofessioneel vind ik...

FIRE
12-06-2006, 15:05
Dat Pescarolo erg gecharmeerd was van Minassian is al langer bekend, echter omdat Pescarolo geen volledig seizoen rijdt (enkel met 1 wagen voor Boullion/Collard in LMS) is Minassian niet eerder overgestapt van Creation naar Pescarolo.

Belle
12-06-2006, 21:26
Toch effe meedelen dat de LeMans uitzendingen op Motors.tv echt wel de moeite zijn om te zien. Lange interviews met de piloten, teambazen en organisatoren...ik vind het heel interessant. :)

Waarschijnlijk zal het hier wel al aangegeven zijn, maar ze zeiden ook dat volgend jaar de deelnemerslijst naar 55 zal opgevoerd worden ipv 50. Ik hoop alleszins dat PSI er dan wel mag bijzijn met de C6-R.

Viper GTS-R***
12-06-2006, 21:28
Waarschijnlijk zal het hier wel al aangegeven zijn, maar ze zeiden ook dat volgend jaar de deelnemerslijst naar 55 zal opgevoerd worden ipv 50. Ik hoop alleszins dat PSI er dan wel mag bijzijn met de C6-R.
Zal afhangen van hun resultaten dit jaar in LMS hé;)
De 1ste twee in de klasse GT1 worden (als ik me niet vergis) automatisch geklasseerd..?

Belle
12-06-2006, 21:35
Zal afhangen van hun resultaten dit jaar in LMS hé;)
De 1ste twee in de klasse GT1 worden (als ik me niet vergis) automatisch geklasseerd..?

Ja, idd, dat is zo. Daarom hoop ik ook dat ze hoog eindigen in het kampioenschap. Maar we zijn nog maar 2 races ver en in Turkije hadden ze al met pech af te rekenen. Hoedanook, op dit punt is alles nog mogelijk, want de Oreca Saleen reed nog maar eerste keer mee in Spa en Larbre Aston was die race ook uitgevallen.

So, let's hope and pray! :)

FIRE
14-06-2006, 11:54
...
According to Sam talk is that the Pescarolo cars are running with air conditioning!
...
To compensate for the power loss, these competitors will receive a subsequent inlet air restrictor increase. Well the rumor is that the Pescarolo cars have an A/C system installed (the regulation recommends them for this year but doesn't mandate them until '07) and are running with the larger inlet air restrictor. ...Clearly an open top car could meet the cockpit temperature regulation without the A/C unit even running, so bingo, instant power increase do to the larger engine restrictor....

Bron: http://www.mulsannescorner.com/news.html

Als dit waar is dan heeft het Pescarolo team een slimme zet gedaan.

gwyllion
14-06-2006, 13:32
Als dit waar is dan heeft het Pescarolo team een slimme zet gedaan.Ik dacht dat het reglement zo opgesteld was dat het gebruik van een airco geen voordeel of nadeel zou hebben. Die grotere restrictor is toch bedoeld om het vermogen dat de airco vereist te compenseren. Ik zou juist denken dat het eerder een nadeel zou zijn door het hogere verbruik :confused:

gwyllion
14-06-2006, 15:35
Het reglement zit gewoon niet goed in elkaar. Die grotere restrictor is inderdaad bedoeld om het vermogen van de airco te compenseren, echter in een cabrio heeft men geen airco nodig om te koelen dus kan men deze uitzetten. Omdat deze airco dus niet actief is heeft men extra vermogen op de aandrijfas.Ja, maar die airco moet er toch tussen hangen en aangesloten zijn? Ze kunnen inderdaad een zeer kleine airco geplaatst hebben die zo goed als niks koelt (want dit is toch niet nodig) en dus wat extra vermogen hebben, meer dan die airco verbruikt.

Of kan je gewoon zeggen "dat zwart bakje dat bij aan de aandrijfriem hangt is een zeer speciale airco; meet de temperatuur in de cockpit maar, die voldoet aan wat in het reglement staat". Alles hangt natuurlijk af van de definitie van een airco :rolleyes:

Misschien gebruikt Pescarolo de airco wel de inlaatlucht een beetje koelen om zo een efficientere motor te hebben.

FIRE
14-06-2006, 15:56
De regels wat betreft de airco zijn onduidelijk. Wat wordt door ACO gecontroleerd? Is het de airco zelf of is het de temperatuur in de cockpit? Bij dat laatste is de temperatuur in een cabrio natuurlijk beneden de grenswaarde dus hoeft de airco in de praktijk niet te koelen. De airco zal dus geen vermogen verbruiken. Of men sluit de airco gewoon aan maar constateerd dat ie defect is. "Hoe kan dat nou? Nou ja de temperatuur is beneden de grenswaarde dus we gaan de airco niet vervangen. Bijkomend voordeel is dan dat we meer vermogen op de aandrijfas hebben." ;)

Kortom men zal het reglement aan moeten scherpen (al is in de race tegen Audi veel toegestaan :D;)): Airco's alleen toestaan in gesloten wagens.

gwyllion
14-06-2006, 16:14
Als ik het reglement erop nalees, denk ik dat dit om een fabeltje gaat.
14.1.9 – Temperature inside the cockpit (closed car) :
The ambient temperature around the driver :
must not be higher than 30°C (86°F) whatever the temperature on the outside when the car is in motion ;
must go back down to 30°C in 5 minutes maximum after a stop of the car.

An efficient air conditioning system comprising a compressor, a condenser, a pressure reducer and an evaporator is compulsory for the closed cars. It must be described on the homologation form and approved by the ACO.uit http://www.lemans.org/sport/sport/reglements/ressources/auto_2006/Regl_2006_prototype_ACO_fr_gb.pdf

Toch redelijk ondubbelzinning: gesloten wagen wordt expliciet vermeld, de nodige onderdelen van de airco worden ook opgesomd (compressor, condensor, verdamper en expansieventiel) en het airco systeem moet door ACO goedgekeurd worden.

Als dat allemaal geldt, mag je met een grotere restrictor rijden:
For closed cars equipped with an air conditioning system, the following restrictors diameter must be increased by :
0.6 mm for 1 restrictor
0.4 mm for 2 restrictors

gwyllion
15-06-2006, 09:40
Er gaan geruchten dat ACO vrijdag zal aankondigen dat LMP1 wagens in de toekomst verplicht gesloten moeten zijn. Dan bestaan die problemen over airco natuurlijk niet meer ;)

Ik vermoed dat dit impliciet betekent dat Peugeot een gesloten LMP1 zal zijn.

Viper GTS-R***
15-06-2006, 10:23
Er gaan geruchten dat ACO vrijdag zal aankondigen dat LMP1 wagens in de toekomst verplicht gesloten moeten zijn. Dan bestaan die problemen over airco natuurlijk niet meer ;)

Ik vermoed dat dit impliciet betekent dat Peugeot een gesloten LMP1 zal zijn.
Dat zou een hele verandering zijn, maar waarom zou dit zijn?
Vond echt wel dat die open LMP wagens iets speciaals hebben.
Een gesloten LMP doet me denken aan die Toyota GT ONE, ééntje ingeschreven in GT1 als ik me niet vergis maar infeite een mix van LMP1 en GT1 was. Voor mij dus liever open LMP's...

Wat dan met bv die nieuwe Audi R10 als het bv vanaf 2007 of 2008 verplicht is om met gesloten LMP te rijden?

gwyllion
15-06-2006, 11:14
Dat zou een hele verandering zijn, maar waarom zou dit zijn?Omdat gesloten prototypes zo veel mooier zijn om naar te kijken :drewl:
Vond echt wel dat die open LMP wagens iets speciaals hebben.
Een gesloten LMP doet me denken aan die Toyota GT ONE, ééntje ingeschreven in GT1 als ik me niet vergis maar infeite een mix van LMP1 en GT1 was. Voor mij dus liever open LMP's...In '98 was de Toyota GT One als GT1 ingeschreven. In '99 werd de GT1 klasse tot LM GTP omgedoopt omdat het om echte prototypes ging.
The Toyota GT-One was revolutionary for its new interpretation of the rules and interesting execution of design details. Making little pretenses of being a 'GT' car, it clearly was a pure bred prototype and subsequently the GT1 class became LMGTP. The GT-One certainly surprised but ultimately it never won a race during its short career. Regardless of its lack of a winning record, to this day, the GT-One embodies certain design details that put the car in a class of its own. bron: http://www.mulsannescorner.com/gtone.html

Vergeet de Bentleys niet en daarvoor de fantastische Group C wagens (http://www.groupc-gtpracing.com/cardriver.htm).

Wat dan met bv die nieuwe Audi R10 als het bv vanaf 2007 of 2008 verplicht is om met gesloten LMP te rijden?Gewoon een dakje erop zetten zoals Spyker dit jaar gedaan heeft :D Audi zal een nieuwe wagen moeten ontwerpen, maar ze kunnen natuurlijk verder bouwen op de Bentley (de R10 ontleent een aantal elementen van die wagen, bv. voorophanging en gebruik van torsiestaven i.p.v. veren). Deze wagen zou wel voor een groot deel hetzelfde zijn. Alles hangt er natuurlijk van af wanneer de overgang van open naar gesloten moet gebeuren. Het gaat trouwens om een gerucht, dus niks officieels.

Het zal wel zeer moeilijk worden om een gesloten diesel prototype te ontwikkelen die het minimum gewicht van 925 kg haalt met de verplichte airco...

Integra
15-06-2006, 13:03
Omdat gesloten prototypes zo veel mooier zijn om naar te kijken :drewl:

Deze mening deel ik, maar het zou ook spijtig zijn om de open LMP's te zien verdwijnen.

gwyllion
15-06-2006, 13:11
Deze mening deel ik, maar het zou ook spijtig zijn om de open LMP's te zien verdwijnen.Ik vermoed dat LMP2 wagens nog open mogen blijven. Het is wel wat goedkoper om een open wagen te ontwikkelen (geen problemen met cockpit zichtbaarheid, airco, deuren, crash veiligheid, ...). En ACO staat er echt op dat LMP2 voor prive teams blijft; dus liever geen fabrieks Porsche LMP2 op Le Mans. Er is ook sprake om het LMP2 te wijzigen om betrouwbaarder (gehomologeerde) motor te gebruiken en eventueel een hoger minimum gewicht.

smiley
15-06-2006, 13:46
ik zou het niet erg vinden wanneer de lmp's terug gesloten zijn..
alle wagens wat ik echt heel mooi heb gevonden bij lemans zjn altijd gesloten geweest.. mercedes (clk gtr ??), toyota gt one, bentley..:drewl:

Raceboy
15-06-2006, 22:00
the future is bright:

"I wouldn't be at all surprised to see Toyota coming back to Le Mans," said McNish. "It's a holy grail for them, really, and obviously unfinished business. Who knows - perhaps they could come back with something based on their hybrid technology."

McNish also expects Porsche to return to the top flight of sportscar racing.

"I know there's a lot of internal pressure to do that," he said. "I think Porsche will come. Like all motorsports, sportscars runs in cycles and I think we're about to see a manufacturer influx that will be great for competition."

Autocar.co.uk

Integra
16-06-2006, 13:08
ik zou het niet erg vinden wanneer de lmp's terug gesloten zijn..
alle wagens wat ik echt heel mooi heb gevonden bij lemans zjn altijd gesloten geweest.. mercedes (clk gtr ??)
Ik vind de Mercedes CLR mooier. :p
De Porsche 911 GT1 '98 vond ik ook zo'n beauty.

gwyllion
16-06-2006, 14:52
Er gaan geruchten dat ACO vrijdag zal aankondigen dat LMP1 wagens in de toekomst verplicht gesloten moeten zijn. Dan bestaan die problemen over airco natuurlijk niet meer ;)Volgens autosport.com zal dit wel pas verplicht zijn vanaf 2010. Ik vind dat wel wat lang wachten :mad:
LMP1 to be coupes from 2010
By Tim Redmayne June 16th 2006, 11:31 GMT

Le Mans organisers have mandated that their premier LMP1 class cars will have to be coupes from 2010 onwards.

Thomaske
16-06-2006, 15:21
Volgens autosport.com zal dit wel pas verplicht zijn vanaf 2010. Ik vind dat wel wat lang wachten :mad:

Dit is zeker lang wachten maar twijfel er maar niet aan dat teams er volgend jaar al mee gaan beginnen (als het hun voordeel kan opleveren).

Mvg...

gwyllion
16-06-2006, 15:49
Het lijkt dus om een officieel persbericht van ACO te gaan. Zie http://www.speedtv.com/articles/auto/alms/26627/

FIRE
16-06-2006, 16:08
Volgens autosport.com zal dit wel pas verplicht zijn vanaf 2010. Ik vind dat wel wat lang wachten :mad:
Indien men dit in 2007 of 2008 in zou voeren zou ook niet echt eerlijk zijn tov teams zoals Audi, Courage, Zytek en Creation.

marcel
16-06-2006, 16:28
inderdaad, Audi heeft juist veel geld geinvesteerd in hun R10, zou zonde zijn om dan maar 1x er mee te mogen deelnemen

smiley
16-06-2006, 18:58
bwa een dakje is er snel opgemaakt.. gewoon een dak met een raam in ofzo
of een hele nieuwe ''kap"'' maken voor de r10..
ze moeten daarom bij audi nog niet een hele nieuwe wagen bouwen..
de bentkey was volgens mij toch ook een verhakkelde r8.. dus lijkt het mij wel mogelijk om van de r10 een geslote lmp te maken.

FIRE
16-06-2006, 19:08
bwa een dakje is er snel opgemaakt.. gewoon een dak met een raam in ofzo
of een hele nieuwe ''kap"'' maken voor de r10..
ze moeten daarom bij audi nog niet een hele nieuwe wagen bouwen..
de bentkey was volgens mij toch ook een verhakkelde r8.. dus lijkt het mij wel mogelijk om van de r10 een geslote lmp te maken.
Ja, ja effe een dakje erop doen. Ben bang dat het toch niet zo eenvoudig is.
De Bentley staat, op de motor na, los van de R8.

marcel
16-06-2006, 19:21
bwa een dakje is er snel opgemaakt.. gewoon een dak met een raam in ofzo
of een hele nieuwe ''kap"'' maken voor de r10..
ze moeten daarom bij audi nog niet een hele nieuwe wagen bouwen..
de bentkey was volgens mij toch ook een verhakkelde r8.. dus lijkt het mij wel mogelijk om van de r10 een geslote lmp te maken.


lol, gewoon efkes een dakje op zetten

en heel de aerodynamica om zeep helpen

Raceboy
16-06-2006, 19:51
Ja, ja effe een dakje erop doen. Ben bang dat het toch niet zo eenvoudig is.
De Bentley staat, op de motor na, los van de R8.

ja en nee. Voorkant geleek toch wel erg op de R8. De betley was eig een doorontwikkeling van de R8C.

marcel
16-06-2006, 20:22
ja en nee. Voorkant geleek toch wel erg op de R8.

vind je?

http://www.7extrememotorsports.com/lemans/cars/audi_r8_02.jpg

http://infynyteon.iespana.es/Bentley%20Speed%208%202003.%20Le%20Mans%20winner.j pg

toch een redelijk verschil, volgens mij

Mark
16-06-2006, 20:30
toch een redelijk verschil, volgens mij

Zie meer gelijkenis tussen de Bentley en de R10......

FIRE
16-06-2006, 20:41
De Bentley op bovenstaande foto is de 2e versie. De 1e versie heeft overigens ook geen gelijkenis met de R8. De R8C en de Bentley zijn beide ontwikkeld door het Engelse RTN. De Bentley is, in tegenstelling tot de R8C, ontworpen door Peter Elleray (zoals ook de Radical).

Audi R8C: http://www.mulsannescorner.com/audir8c.htm (mooiste GTP van de laatste 10 jaar)
Bentley EXP Speed 8: http://www.mulsannescorner.com/bentleylmgtp.htm
Bentley Speed 8: http://www.mulsannescorner.com/bentleylmgtp03.html

marcel
16-06-2006, 21:30
*edit* moest in andere thread

gwyllion
16-06-2006, 22:04
Zie meer gelijkenis tussen de Bentley en de R10......De voorkant van de R10 is duidelijk geinspireerd door de Bentley.
http://www.mulsannescorner.com/AudiR10-MF4.jpghttp://www.mulsannescorner.com/Bentley-BC28.jpg

Mark
16-06-2006, 23:05
Als dat zo is, dan is het volgens mij nogals "stom" om tijden van vorig jaar te gaan vergelijken met die van dit jaar...


Circuit is 230 meter korter geworden volgens de info van RTL7.............dus ja, we hebben appels en peren ;)

Viper GTS-R***
16-06-2006, 23:19
Circuit is 230 meter korter geworden volgens de info van RTL7.............dus ja, we hebben appels en peren ;)
Als dit zo is, hebben de Pescarolo's toch niet zo snel gereden in de kwalificatie

marcel
16-06-2006, 23:36
is 230 meter goed voor 4 seconden?

The Interceptor
16-06-2006, 23:56
230 meter is al wel een hele hap, waar hebben ze er die allemaal afgeknipt?

marcel
17-06-2006, 00:50
http://www.lemans.org/sport/sport/dossiers/travaux/index.html

German-Power
17-06-2006, 12:42
Heeft de audi # 7 problemen gehad bij de warmup ?
Op http://www.lemans.org/24heuresdumans/live/pages/chronos_gb.html staat hij op de laatste plaats .

German-Power
17-06-2006, 12:47
Ja dus .

The No.7 Audi Sport Team Joest R10 headed out of the pits soon after the warm-up began – but early in the lap the team spotted unusual readings on the telemetry, and told Allan McNish to slow down and come straight back to the pits.

When he returned the team quickly changed the left drive-shaft, and he went out again – but again he slowed dramatically on the Mulsanne straight and limped back, this time with smoke sometimes visible coming from the car. The team will have a lot of work to prepare the car for the 5pm race start

Henning
17-06-2006, 13:00
Audi said some problems with the drivetrain

Petter-Jån
17-06-2006, 15:24
Hoor net, live van Le Mans (ouders zitten daar):
Nr 7 ok, but Audi toke nr 8 from the starting grid for ... transmission problems?

Nog een uurtje en 10 minuten wachten op de start!

smiley
17-06-2006, 15:31
hoe zit dat nu met uitzending voor de 24h worden die op eurosport uitgezonden ??

Belle
17-06-2006, 15:53
Nee, die worden niet op Eurosport uitgezonden. Motors.TV heeft namelijk de exclusiviteit gekregen.

Raceboy
17-06-2006, 16:26
Nee, die worden niet op Eurosport uitgezonden. Motors.TV heeft namelijk de exclusiviteit gekregen.

Om 16u45 wel op rtbf 2

Raceboy
14-07-2006, 21:27
De R10 gaat trager moeten tanken

Diesel fuel is more energy-rich than regular gasoline, allowing the R10 to last longer between pitstops than petrol-powered cars.

Now, the International Motorsports Association, which runs the ALMS, plans to shrink the size of the fuel nozzle from 38mm to 33mm. This is being mandated as an interim step before the fuel tanks are restricted in accordance with the ACO's wishes.

This means that the pitstops for the Audi R10, competing in the ALMS for the second time this season in Utah this weekend, will take longer than their petrol equivalents.

autosport.com

gwyllion
20-07-2006, 14:56
Het geld zou op zijn bij Pescarolo. Le Mans is achter de rug en het LMS kampioenschap is binnen.
Championship leaders Pescarolo Sport could be forced to abandon their Le Mans Series campaign this season due to a lack of funds, this week's Autosport reveals.

Raceboy
20-07-2006, 15:03
Swiss spirit kan nog kampioen worden hoor. OOk Chamberlain kan nog kampioen worden.

gwyllion
20-07-2006, 15:36
Swiss spirit kan nog kampioen worden hoor. OOk Chamberlain kan nog kampioen worden.In theorie misschien: ze staan 19 punten achter (11 t.o.v. 30) terwijl er nog maar 20 te verdienen zijn.

FIRE
20-07-2006, 18:33
Het geld zou op zijn bij Pescarolo. Le Mans is achter de rug en het LMS kampioenschap is binnen.
Toch raar op het eerste oog. Ze lijken me namelijk het team met de meeste sponsoren. Al wil veel sponsoren natuurlijk niet veel zeggen. Je kunt namelijk 1 vierkante meter op de wagen voor 1000 Euro verkopen maar ook voor 100.000 Euro.

Zou jammer zijn als Pescarolo af moet haken.

Raceboy
20-07-2006, 18:41
Toch raar op het eerste oog. Ze lijken me namelijk het team met de meeste sponsoren. Al wil veel sponsoren natuurlijk niet veel zeggen. Je kunt namelijk 1 vierkante meter op de wagen voor 1000 Euro verkopen maar ook voor 100.000 Euro.

Zou jammer zijn als Pescarolo af moet haken.


Misschien zijn ze ook diegene die het meeste van het sponsergeld er al door gejaagd hebben?

Raceboy
14-08-2006, 20:52
Audi dreigt zich terug te trekken uit ALMS

From next weekend's Road America round, the LM P1 Lolas entered by the Dyson team will race with 65 kilograms less than the R10. From the following race at Mosport, they will be allowed a five-litre larger fuel tank.

Audi admit that their future participation in the American Le Mans Series is under discussion as a result, claiming that organisers are attempting to stop the car's winning streak by making the competition even more new concessions.

autosport.com

smiley
14-08-2006, 22:49
pff tis ook weer iets voor alms.. net et zelfde in gt1.. de corvettes zijn te snel => allemaal middelen om hem trager te maken.. => A M is weer te sterk..
dat ze gewoon met straf gewichten rijden.. dan zal in de loop van de tijd wel de wagen trager worden..