Log in

View Full Version : Le Mans / LMES '06: Nieuwtjes en andere weetjes

Pages : [1] 2

Integra
26-08-2005, 10:59
Kijk 's op www.the-paddock.net
Er is leuk nieuws.

Team LNT to run Factory Panoz Esperantes in Europe in 2006

FIRE
26-08-2005, 12:59
Er is leuk nieuws.

Is inderdaad leuk (en verrassend) nieuws.

Mark
26-08-2005, 22:06
Er is leuk nieuws.

Nieuws staat ook in de Autosport van 25-08..............dus moet het nieuws al bekend zijn vanaf 23-08 ;) Wagen zal waarschijnlijk zijn debuut maken tijdens de LMES race in Istanbul a.s. Wagen zou qua aanschaf en "running cost" goedkoper zijn dan een GT3-(R)SR......ook iets voor de lage landen?

Blijft wel leuk dat we meer variatie krijgen in het veld. Een nieuwe GT2 Ferrari is ook op komst:

Built to GT2 regulations, the F430 will be ready for competition in 2006, and will be built to compete in national and international GT races such as the FIA GT championship or the British GT championship.

www.autosport-atlas.com

Ze willen 20!! van deze wagens bouwen voor 2006.........

En er zijn nog meer nieuwe wagens op komst. Wat denkt u van de Russobalt GT 2 of 3? A-Level Engineering (waarvan de teambaas van Russiche oorsprong is) wil dit oude Russische merk nieuw leven inblazen. Ze staan voor de keuze, een supercar of een goedkoop en technisch simpel model...........ze neigen naar de categorie GT2 / 3. Dus een "goedkoop" model ;) Hoe dan ook, de wagen die ze gaan maken gaan ze ook inzetten op de circuit. E.e.a. te lezen in de Autosport 25-08. Toch leuk nieuws op De Paddock ;) :D

FIRE
26-08-2005, 22:21
En er zijn nog meer nieuwe wagens op komst. Wat denkt u van de Russobalt GT 2 of 3? A-Level Engineering (waarvan de teambaas van Russiche oorsprong is) wil dit oude Russische merk nieuw leven inblazen. Ze staan voor de keuze, een supercar of een goedkoop en technisch simpel model...........ze neigen naar de categorie GT2 / 3. Dus een "goedkoop" model ;) Hoe dan ook, de wagen die ze gaan maken gaan ze ook inzetten op de circuit. E.e.a. te lezen in de Autosport 25-08. Toch leuk nieuws op De Paddock ;) :D

Foto's?

Trouwens wordt het geen tijd voor een 2006 - LMES / Le Mans / ALMS: Nieuwtjes en andere weetjes topic? Eventueel samen voegen met 2006, het regent prototypes........ topic.

fish88
30-08-2005, 00:18
mike hezemans zei tijdens rtl autosport dat ze voor volgend jaar bezig zijn met de c6 (hij zij de naam c6 er ook bij) en zegt ook dat ze lemans proberen te rijden

Mark
30-08-2005, 00:32
Trouwens wordt het geen tijd voor een 2006 - LMES / Le Mans / ALMS: Nieuwtjes en andere weetjes topic? Eventueel samen voegen met 2006, het regent prototypes........ topic.

At your service ;)

Integra
31-08-2005, 15:31
Ik ben weer hier met leuk nieuws:

Is Lister working on a new GT cars for the FIA GT championship being given (excuse my bad english) the Storm is not any more in the top teams ?

Re: New GT
« Reply #1 on: 23.08.2005 at 13:06:43 » Quote : Modify

--------------------------------------------------------------------------------
There are ideas -this would be a major project with huge costs involved with 25 road cars, full type approval etc so we would need major backing!

We don't agree that the Storm GT is no longer at the top - just circumstances. Look at Justin's performance at Spa in the wet?
« Reply #2 on: 24.08.2005 at 18:59:51 » Quote : Modify

--------------------------------------------------------------------------------
Wouldn't it also be beneficial to Lister to sell those 25 road cars? Wouldn't that contribute toward the running of the team and funding the racing programme? I understand that there is the initial cost of development is there, but if the 25 road cars would be sold, would it not be good in the long term?

« Reply #3 on: 26.08.2005 at 08:33:37 » Quote : Modify

It would be an excellent business plan for Lister and we have ideas for a new road car; powerful, lightweight etc - but with all the road legislations which have to be complied with, substantial investment is needed to get this project off the ground.

Leuk forum daar bij de Lister mannen. :p :)

PS, in het cursief staat hetgeen het Lister teamlid zegt.

Mark
02-11-2005, 20:36
Kalender 2006 onder voorbehoud:

14 May Spa-Francorchamps
16 July Nürburgring
26 August Donington
24 September Italy

Staat in de Motorsport Aktuell van deze week. Opvallend, terug van 5 naar 4 races. Spa is gelukkig een maand later.........maar dan zal het ook wel weer regenen :)

The Interceptor
02-11-2005, 22:27
Is dat niet het weekend dat dit jaar de DTM in Spa was? :eek:

Thomaske
03-11-2005, 08:30
Volgens mij heb je gelijk hoor.

Spijtig dat er volgend jaar "geen" race meer is buiten Europa!

Mvg...

insanity
08-11-2005, 13:00
Uiteraard onder voorbehoud... :rolleyes:

ALMS March 18th 12 Hours of Sebring
ALMS May 12th Houston
LMS May 14th Spa
JLMS May 14th Sugo
ALMS May 21st Mid Ohio
Le Mans June 4th Test Day
Le Mans June 17th-18th 24 Hours of Le Mans
ALMS July 1st Lime Rock
JLMS July 2nd Motegi
ALMS July 15th Salt Lake City
LMS July 16th Nurburgring
ALMS July 22nd Portland
ALMS August 20th Road America
LMS August 27th Donington
ALMS September 9th Mosport
LMS September 24th Monza
ALMS September 30th Road Atlanta
ALMS October 21st Laguna Seca
JLMS October 29th Okayama
LMS TBA Istanbul

Officiële kalender op de site van de Automobile Club de l'Ouest:
http://www.lemans.org/sport/sport/calendrier/calendrier.html

Groetjes,

Insanity :eek:

Jan
08-11-2005, 15:26
Kalender 2006 onder voorbehoud:

Opvallend, terug van 5 naar 4 races. Spa is gelukkig een maand later.........maar dan zal het ook wel weer regenen :)

Het ziet er naar uit dat er nog steeds 5 races op het LMES programma staan, alleen is er voor Istanbul nog geen preciese datum bepaald. Of zoals het bij de A.C.O. heet: "date à fixer" ;)

Mr.Dallara
13-11-2005, 21:23
Ons Belgische Gordon Team heeft vandaag in de laatste lmes race (mechanische) pech gehad en is zo niet in de top 3 van de eindstand te zien (in GT2).

Als ik het goed voorheb wil dit zeggen dat we dus geen Belgisch team gaan zien in GT in Le Mans 2006.

Of zijn er nog andere manieren om aan Lemans te mogen deelnemen? In GT blijkbaar dus enkel door in de LMES in de top 3 te eindigen.
Maar hoe heeft G-force het dan geflikt om in haar eerste jaar LMES direct ook deeltenemen aan Le Mans? Of zit het bij de proto's anders?
Ik veronderstal dat de top ...? van de FIA GT ook wel zal mogen deelnemen aan Le Mans?
En een hoop geld dat via via bij de juiste Fransman terecht komt zal ongetwijfeld ook wel voor startrecht zorgen...

Thomaske
13-11-2005, 21:43
In 2006 geen Belgisch GT team tijdens de 24U van LeMans? Héhé.

Heb iets vernomen maar ben verplicht te zwijgen, sorry! Maar er bestaat een kans dat er toch een Belgisch team aan de start zal staan.

Let op! Het team waarover ik spreek is echter niet GLPK Carsport. Ofdat deze zullen deelnemen aan de 24H LeMans is niet bekend.

Mvg...

Mark
13-11-2005, 22:05
En een hoop geld dat via via bij de juiste Fransman terecht komt zal ongetwijfeld ook wel voor startrecht zorgen...

Als ik een Fransoos van de ACO was, had jij nu een rechtzaak aan je broek vanwege smaad en laster! ;)

Goede prestaties in de 24 uur zelf, ALMS, LMES en FIA GT zorgen voor een gegarandeerde startplek in de race. Behoor je als team niet tot deze categorie dan kun je je inschrijven voor de testdag. Snelle tijd neerzetten en je bent zeker van een deelname.

Heikel punt is dat niet iedereen wordt uitgenodigd voor deze testdag gezien het aantal beperkte plaatsen. Normaal gesproken is die keuze wel overwogen........toch hou je elk jaar enkele dubieuze beslissingen. Waarom hij wel en ik niet. Dat is nu eenmaal een van de tradities bij het voorspel van deze race ;)

Reglementen omtrent deze toelating zijn te vinden op www.lemans.org

Mr.Dallara
13-11-2005, 22:13
Als ik een Fransoos van de ACO was, had jij nu een rechtzaak aan je broek vanwege smaad en laster! ;)

:)

Heikel punt is dat niet iedereen wordt uitgenodigd voor deze testdag gezien het aantal beperkte plaatsen. Normaal gesproken is die keuze wel overwogen........toch hou je elk jaar enkele dubieuze beslissingen. Waarom hij wel en ik niet. Dat is nu eenmaal een van de tradities bij het voorspel van deze race ;)

Reglementen omtrent deze toelating zijn te vinden op www.lemans.org

Voila hier zijn we er dus, er zijn dus geen zwart op wit regels te vinden (of toch niet die worden nageleefd ...) die zeggen wie wel en wie niet aan (de testdag van) Le Mans mag deelnemen.

In 2006 geen Belgisch GT team tijdens de 24U van LeMans? Héhé.

Heb iets vernomen maar ben verplicht te zwijgen, sorry! Maar er bestaat een kans dat er toch een Belgisch team aan de start zal staan.

Let op! Het team waarover ik spreek is echter niet GLPK Carsport. Ofdat deze zullen deelnemen aan de 24H LeMans is niet bekend.

Mvg...

Zwijg dan toch!
(Het verstand komt met de jaren... ;) )

FIRE
13-11-2005, 22:19
Inderaad je moet nog steeds uitgenodigd worden door de ACO en die maakt soms rare beslissingen (al heeft dat ook z'n charme). Een Franse coureur wil volgens mij ook nog wel eens helpen.

Mark
13-11-2005, 22:31
Een Franse coureur wil volgens mij ook nog wel eens helpen.

Nou, dan hou je nog twee Belgische teams over, SRT en PSI ;)

Mark
15-11-2005, 22:26
Nou, dan hou je nog twee Belgische teams over, SRT en PSI ;)

Ik zit finaal mis ;) Nummer 3 heeft van zich laten horen:

Met 4 punten, in plaats van 3 zoals aanvankelijk aangekondigd, sluiten de "Roden" hun eerste seizoen op internationaal niveau af met een totaal van 20 punten, exact evenveel als het Italiaanse team Autorlando Sport, dat eveneens een Porsche inzette. Op basis van het reglement van de LMES, behouden de Italianen wel hun 3de plaats in de eindstand door hun 2de plaats in GT2 in Silverstone.

Geen wijzigingen dus, maar eens te meer blijkt dat het Gordon Team tot op het allerlaatste moment flirtte met een rechtstreekse kwalificatie voor de 24 Uren van Le Mans 2006. Ontgoocheld is het team niet, want de piloten van Gordon en Gulf zetten hun grote droom niet zomaar opzij...

Press Release Gordon Team na afloop 1000 KM LMES Istanbul

FIRE
17-11-2005, 20:14
Maserati planning Le Mans entry

Maserati is reportedly planning a new sports car to conform to Automobile Club de Ouest homologation specifications and enter the Le Mans 24 Hours in 2007.
Source: http://www.autosport.com/subs/login.php?r=http://www.autosport.com/news/report.php/id/48247&type=news&id=48247

gwyllion
18-11-2005, 11:36
Opnieuw een GT wagen of een LMP1 deze keer?

gwyllion
18-11-2005, 13:02
Opnieuw een GT wagen of een LMP1 deze keer?Als ik die Engelse zin nog eens lees, lijkt het erop dat het opnieuw een GT1 wagen wordt. Ze spreken over "a new sports car".

Mark
18-11-2005, 17:34
Volgens Autosport.com is Zytek afgelopen maandag definitief begonnen met de bouw van een opvolger voor de 04S. Doordat men in Istanbul een startplaats heeft bemachtigd voor Le Mans 2006 is het licht op groen gezet. In Maart 2006 moet de eerste roll out zijn.

gwyllion
18-11-2005, 18:14
Zytek zou ook een dag langer in Istanbul gebleven zijn om de 4 liter V8 voor de volgende LMP1 Zytek te testen.

FIRE
18-11-2005, 20:05
Opnieuw een GT wagen of een LMP1 deze keer?

Weet ik niet. Ik heb geen abbo op Autosport en heb dus het gehele artikel niet gelezen.

Stranger
18-11-2005, 20:09
En dat heb ik wel.

According to Autosprint, the Italian manufacturer is planning a GT1 sportscar powered by a 4.5 litre V8 engine with more than 500bhp.

gwyllion
18-11-2005, 20:27
Geen 6 liter V12 meer?! Strange. In een GT1? Redelijk ongeloofwaardig allemaal.

PorscheGT
23-11-2005, 02:12
Luc Alphand zou met een corvette naar Le Mans komen .. En op de schets die men op onderstaande site kan vinden lijkt het een C6 ??
BRON: http://www.the-paddock.net/

smiley
23-11-2005, 13:22
Luc Alphand zou met een corvette naar Le Mans komen .. En op de schets die men op onderstaande site kan vinden lijkt het een C6 ??
BRON: http://www.the-paddock.net/er staat toch ook nog in het artikel of het niet bekend is of hij met een c6r of een c5r gaat racen..
ik hoop in iedergeval dat hij een c5r krijgt, en glpk en pphoenix een c6r krijgen..

Thomaske
29-11-2005, 14:03
Pitstop.tv meldt dat de LMES in 2006 de LMS gaat heten.

Mvg...

gwyllion
30-11-2005, 10:34
RfH zal volgend jaar de hybride Dome van Jim Gainer International inzetten. Ze zijn nog op zoek naar een motor, maar het zal geen Judd worden. Een Mugen V8 ligt voor de hand, maar misschien past de AER of Cosworth V8 biturbo. Ze zullen ook de speciale ophanging verder ontwikkelen.
bron: planetlemans.com (http://www.planetlemans.com/index.php?option=content&task=view&id=1437&Itemid=2)

FIRE
30-11-2005, 19:43
Goed teken dat RfH nu al een tipje van de sluier opligt.

Raceboy
30-11-2005, 21:32
shell wordt de officiele brandstof van de 24 uren van Le mans:

Shell will become the official control fuel supplier of the Le Mans 24 Hours from next season.

The race's organisers, the Automobile Club de l'Ouest (ACO), have announced that the oil giant will be the official fuel supplier to the race for the next three years.

bron: autosport.com

FIRE
07-12-2005, 20:36
De Taurus tractor met diesel motor keert terug:
D1 Oils plc (D1), the UK-based global producer of biodiesel from renewable energy crops, is to test the performance of green diesel fuel by sponsoring the entry of a biodiesel powered car in the Le Mans global series of sports car races. The D1 Lola B2K car will be powered by a high performance diesel engine modified to run on a mix of regular diesel and biodiesel produced from vegetable oils. The objective is to test the performance, fuel efficiency and emissions produced by different biodiesel blends. The D1 car and engine are being developed for Le Mans Prototype racing by groupBio, a UK-based racing team.
http://www.d1plc.com/news_show_article.php/138.html

http://www.d1plc.com/images/MC18013.jpg

Meer foto's op: http://www.d1plc.com/news/race_car.php

Overigens is bovenstaande LMP900 niet meer toegelaten in Europa, het ligt dus in de verwachting dat de wagen gehybriseerd (?) wordt of zelfs vervangen wordt door een andere wagen.

Integra
07-12-2005, 20:54
Ligt het aan mijn ogen of zijn daar redelijk wat aero updates gedaan? (zijkant+achterkant)

FIRE
07-12-2005, 21:25
Ligt het aan mijn ogen of zijn daar redelijk wat aero updates gedaan? (zijkant+achterkant)

De 2004 Taurus (http://www.rfmsports.com/Le_Mans_04_DL_3990.JPG)

De achterkant en de "motorkap" is inderdaad gewijzigd.

Bramzel
07-12-2005, 22:09
Overigens is bovenstaande LMP900 niet meer toegelaten in Europa, het ligt dus in de verwachting dat de wagen gehybriseerd (?) wordt of zelfs vervangen wordt door een andere wagen.

Als ik me niet vergis word met dit chassis nog meegedaan in Sebring, en word er daarna een volledig nieuw chassis gebruikt. Iets in die trend liet DSC doorschemeren.

FIRE
07-12-2005, 22:24
Als ik me niet vergis word met dit chassis nog meegedaan in Sebring, en word er daarna een volledig nieuw chassis gebruikt. Iets in die trend liet DSC doorschemeren.

Lola B06/10?

gwyllion
07-12-2005, 22:51
Lola B06/10?Ligt voor de hand. Zo heel veel klanten LMP1 chassis zijn er nu ook weer niet:

Courage C70
Lola B06/10
Riley Mk XIV

FIRE
07-12-2005, 22:53
Dat klopt en omdat het een Engels team is met een Lola verleden lijkt me de Lola het meest logisch.

gwyllion
08-12-2005, 21:26
Radical update: SR9 Project at Full Speed (http://www.radicalextremesportscars.com/news_folder/sr9_tub2/)

FIRE
17-12-2005, 14:47
Op www.infoscourse.com (http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1513&&thold=0) staan 2 tekeningen van de nieuwe Courage LC75 (LMP2 klasse).

fish88
17-12-2005, 18:03
http://www2.jgtc.net/gtcgi/prg/NList02.dll/Code?No=NS005468&List=13

weet iemand wat voor auto dit is? Is het een nieuwe wagen of oud ik ken hem niet en weet er ook niks over maar misschien weet iemand anders er wat van. Er staat alleen de naam Shiden bij.

http://i4.photobucket.com/albums/y109/sgaap/Image.jpg

Bramzel
17-12-2005, 18:20
Mooncraft Shiden, schijnt een Japanse engineer te zijn of zo. Ken het verder ook niet.

FIRE
17-12-2005, 19:37
Zie deze pagina voor wat technische gegevens: http://www.so-net.ne.jp/yuratakuya/craft/release/2005/1211/1211.html

fish88
18-12-2005, 21:51
Pedro de la Rosa rijder bij Peugot voor Le Mans?

http://www.racingworld.it/fiagt/notizia2.php?idtitolo=1974

gwyllion
05-01-2006, 17:09
Fantastisch nieuws: Oreca gaat 2 Saleens inzetten in Le Mans. Het zal zeer spannend worden dit jaar in GT1 met Prodrive die opnieuw Corvette zal willen verslaan en nu gaat Oreca zich er ook mee bemoeien.

Saleen and Oreca announce Le Mans S7R race program (http://www.planetlemans.com/index.php?option=content&task=view&id=1459&Itemid=2)

Mark
05-01-2006, 17:30
Fantastisch nieuws: Oreca gaat 2 Saleens inzetten in Le Mans. Het zal zeer spannend worden dit jaar in GT1 met Prodrive die opnieuw Corvette zal willen verslaan en nu gaat Oreca zich er ook mee bemoeien.

Saleen and Oreca announce Le Mans S7R race program (http://www.planetlemans.com/index.php?option=content&task=view&id=1459&Itemid=2)

Die zullen wel uitgenodigd worden voor de pre-kwalificatie. Benieuwd of het lijstje met inschrijvingen dit jaar over de 100 gaat.

FIRE
05-01-2006, 18:29
Oreca die met Saleens gaat rijden is toch wel verrassend nieuws!

gwyllion
05-01-2006, 18:36
Oreca die met Saleens gaat rijden is toch wel verrassend nieuws!Ik had eerder verwacht dat Oreca een nieuwe Viper zou ontwikkelen.

Integra
05-01-2006, 18:46
Ik had eerder verwacht dat Oreca een nieuwe Viper zou ontwikkelen.
Dat gerucht is al lang van de baan.

FIRE
06-01-2006, 20:59
Van: www.pitstop.tv (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10549):
Goed drie maanden voor de start van de Le Mans Series, is vooral de Franse constructeur Courage zeer actief. Deze week kreeg de LMP2 LC75 de circuitdoop, terwijl de LC70, die in LMP1 uitkomt, binnen enkele weken het asfalt zal opgestuurd worden. De LC75 is in de eerste plaats een proto voor privé-teams. Del Bello, Belmondo en een Amerikaans en Nederlands team toonden al interesse.

Welk team zou dit zijn?

wedebe
06-01-2006, 21:42
John Bosch?

FIRE
06-01-2006, 22:50
In een LMP2? Kan me dat bijna niet voorstellen.

NGT Racing
06-01-2006, 23:16
Dat gerucht is al lang van de baan.

Hangt af van de interpretatie, ze hebben wel degelijk en viper in cupversie ontwikkeld.

Mark
07-01-2006, 03:57
Welk team zou dit zijn?

Hmmm, leuk nieuws........het enige "Nederlandse" team buiten Racing For Holland met ervaring in open sportscars is het team van MP Motorsports. Die hebben dit jaar met een Norma gereden in het Frans VdeV kampioenschap.

Mark
07-01-2006, 04:20
John Bosch?

Volgens de Autosport van 05-01-06 gaat die weer een jaartje knallen in de TGP-serie. De ex-Villeneuve Ferrari 312T3 gaat hij inruilen voor een ex-Scheckter 312T4. De T3 zou nog eenmaal worden ingezet tijdens de Historic GP in Monaco.

FIRE
07-01-2006, 15:25
Hmmm, leuk nieuws........het enige "Nederlandse" team buiten Racing For Holland met ervaring in open sportscars is het team van MP Motorsports. Die hebben dit jaar met een Norma gereden in het Frans VdeV kampioenschap.
Die naam was ook in mijn gedachten gekomen, echter na 1 jaar VdeV (of hebben ze meer ervaring?) al overstappen naar LMP2 lijkt me snel. Bovendien is het volgens mij geen team met veel financiele middelen. Kan natuurlijk ook zijn dat een coureur de wagen koopt en deze laat onderhouden door MP Motorsport (of een ander team).

FIRE
08-01-2006, 14:54
Op Infoscourse staat een interview met Martin Short (Rollcentre) over de nieuwe Radical LMP2:

http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1558&&thold=0

FIRE
08-01-2006, 15:20
Op Infoscourse staat ook een verhaal over Dome:

http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1560&mode=&order=0

Dus RfH gaat zoals verwacht een Mugen motor gebruiken.

Bramzel
08-01-2006, 16:36
Hangt af van de interpretatie, ze hebben wel degelijk en viper in cupversie ontwikkeld.

Die Competition Coupe is gewoon door Chrysler/Dodge in de US ontwikkeld, daar heeft Oreca verder niks mee te maken.

gwyllion
09-01-2006, 15:33
De Binnie Lola zal volgend jaar uitgerust worden met de Zytek V8 i.p.v. de Nicholson-Mclaren V8 die niet betrouwbaar bleek.

Mark
09-01-2006, 22:30
Voor de puristen onder ons, zelfs 16.00 is niet heilig op Le Mans i.v.m. de start. Vanwege het WK voetbal is het startschot dit jaar om 17.00 uur.

FIRE
09-01-2006, 22:54
Is schijnbaar een paar jaar geleden ('00 of '98?) ook al het geval geweest.

De keuze van Binnie voor een Zytek lijkt me een goede keuze. Als je tegenwoordig als priveteam voorin mee wilt draaien in LMP1 dan moet je een Zytek, Judd of eventueel een Mugen motor hebben.

joost
10-01-2006, 10:39
Bronnen, heren?

Raceboy
10-01-2006, 11:40
Bronnen, heren?

de erg gekende cowboysite lemans.org. Je kan daar ook een abbo nemen, krijg je nog meer info, wat een idee he ;)

Mark
10-01-2006, 11:48
Bronnen, heren?

:confused: Rust er nu ook al een copyright op starttijden e.d.?

Infocourse.org (http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1565&&thold=0)is een prachtige pagina en gratis:D

Van die Binnie Lola rollen gewoon press releases binnen bij Jan en alleman, ook dat is gratis:+

gwyllion
10-01-2006, 14:38
Op Mulsanne's corner staan enkele nieuwtjes overgenomen uit Racecar Engineering magazine.
De Porsche RS Spyder zou gefinancieerd zijn door Don Panoz om meer publiciteit te bekomen voor ALMS (en dus niet door Porsche North America) :o De wagen zou ook gebaseerd zijn op de Porsche LMP2000, het LMP900 project dat nooit geraced heeft
De Zytek 06S zal een hybride LMP1 zijn, maar zal later via een upgrade kit omgebouwd kunnen worden in een echte LMP1. Geen echt nieuws natuurlijk. Zytek zou ook kijken na hybride elektrische aandrijving; Zytek was immers ook betrokken bij de hybride Panoz Q9 GT1 uit 1998.
Verder nog het bekende nieuws dat over het Taurus diesel project en het feit dat Ricardo geld gekregen heeft om de V10 race diesel te ontwikkelen tot een echte motor.

A.J.
10-01-2006, 17:07
Bronnen, heren?

spa barissart, géronstère
chaudfontaine
bar-le-duc
la grande source (vittel)
contrexville
Evian les bains
vergeze (perrier)

dit zijn enkele bronnen, ik weet niet wat u er mee kan doen, maar bij deze toch een antwoord op uw vraag :D

Bramzel
10-01-2006, 17:41
LOL :applaus:

FIRE
10-01-2006, 18:10
Is schijnbaar een paar jaar geleden ('00 of '98?) ook al het geval geweest.

De keuze van Binnie voor een Zytek lijkt me een goede keuze. Als je tegenwoordig als priveteam voorin mee wilt draaien in LMP1 dan moet je een Zytek, Judd of eventueel een Mugen motor hebben.
Ik zal mezelf maar even corrigeren voordat een ander het doet:
Binnie heeft natuurlijk een LMP2 ipv LMP1 (ik was in de war met Jota, die overigens reeds een Zytek motor hebben).

Ik blijf overigens van mening dat men zowel in LMP1 als LMP2 klasse een motor van een gerenomeerde fabrikant moet hebben indien men voorin mee wil strijden.

A uit PDGRacing
10-01-2006, 22:08
Is schijnbaar een paar jaar geleden ('00 of '98?) ook al het geval geweest. Startuur is al vaker veranderd. 98 was het geweven tussen de Roland Garros Finale en Wk Voetbal.

Het moet toch fijn zijn om zo'n artikel te kunnen schrijven: " ...avec les chaînes internationales désireuses de retransmettre ces deux événements d'envergure planétaire ..." Jezelf een wereldwijd evenement kunnen noemen...
Voor er weer om gezaagd wordt: Bron vermelding zie Mark, die van 5 posts hiervoor.

Mark
18-01-2006, 15:08
De eerste teams die automatisch worden toeglaten tot Le Mans 2006 gezien hun resultaten in 2005:

LM P1
Pescarolo Sport
Pescarolo Sport
Zytek Motorsport

LM P2
RML
Paul Belmondo Racing
Intersport Racing
Miracle Motorsports

LM GT1
Corvette Racing
Corvette Racing
Aston Martin Racing
ACEMCO Motorsports
BMS Scuderia
Convers Team

LM GT2
White Lightning Racing
Sebah Automotive
Scuderia Ecosse

Meer uitleg: http://www.lemans.org/sport/sport/actu/2006_01_17_engages_officiels.html

smiley
18-01-2006, 20:10
waarom 2x Corvette Racing en maar 1 x Aston Martin Racing ??

FIRE
18-01-2006, 20:13
-------------------

marcel
18-01-2006, 20:32
Convers Racing heeft ook een AM ;) (is Russian Age Racing als ik mij niet vergis)

wedebe
18-01-2006, 20:37
waarom 2x Corvette Racing en maar 1 x Aston Martin Racing ??

Aston Martin heeft er slecht 1 verdiend met de derde plaats in Le Mans afgelopen jaar.

Bart.Vandecavey
19-01-2006, 10:10
heeft de winnaar van de ALMS (corvette zeker?) ook geen plaatske

wedebe
19-01-2006, 11:14
Inderdaad Corvette. Je kan maximaal 2 plekken "verdienen". Corvette heeft die verdiend met een overwinning in 24h Le Mans 2005 en Petit Le Mans. Daarom heeft ook Acemco (derde in ALMS) een plek gekregen.

Bramzel
19-01-2006, 12:47
Convers Racing heeft ook een AM ;) (is Russian Age Racing als ik mij niet vergis)

BMS ook. Dus 1x fabrieks aston, en 2x privateers.

FIRE
21-01-2006, 15:35
Eerste foto's van de Courage LC75 (LMP2): http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1594&&thold=0

De achterkant (http://www.infoscourse.org/2006_Le_Mans/00_Courage_LC_75_Premieres_photos_2.jpg) is wel apart vormgegeven.

Grafische impressie van de nieuwe Zytek 06Hs: http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1592&mode=&order=0

JPMontoya
06-02-2006, 12:48
Renault zou geintreseerd zijn om naar Le Mans te trekken met een prototype dat gerunt zou worden door Epsilon Euskadi. Gerucht komt van racingforever.com

http://www.epsiloneuskadi.com/images/LE_MANS_26.jpg

Mark
06-02-2006, 13:07
Het gerucht van Epsilon Euskadi is al vanaf juli in de lucht.........echter dat Renault de krachtbron zou kunnen leveren (en misschien nog iets meer?) is dan weer nieuw. Alhoewel de link Renault => WSbR 3.5 => Joan Villadelprat dan weer zeer logisch is ;)

A uit PDGRacing
07-02-2006, 22:41
Misschien geen Le Mans 2006, maar toch Le Mans 2004:
Team Goh gaat een Maserati MC12 inzetten in het Japanse SuperGT-kampioenschap.
De info en veel meer over SuperGT 2006 hier (http://ww2.supergt.net/gtcgi/prg/NList02.dll/Code?No=NS005479&List=15)

Integra
08-02-2006, 14:14
Misschien geen Le Mans 2006, maar toch Le Mans 2004:
Team Goh gaat een Maserati MC12 inzetten in het Japanse SuperGT-kampioenschap.
De info en veel meer over SuperGT 2006 hier (http://ww2.supergt.net/gtcgi/prg/NList02.dll/Code?No=NS005479&List=15)
Dat is al oud nieuws.

FIRE
16-02-2006, 22:31
Yves Courage heeft bevestigd dat men 2 fabrieks Courage LC70's in het LMS inzet: http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1675&&thold=0

Ook de nieuwe Franse LMP2 constructeur Zulltec zal in een paar LMS wedstrijden haar wagen inzetten: http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1674&&thold=0

Dakar winnaar Luc Alphand heeft zijn Corvette C5R ontvangen: http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1677&&thold=0

Brecht
17-02-2006, 12:52
Alphand zijn exemplaar is ook aangekomen

BRON : www.infocourse.org

Mark
17-02-2006, 18:17
Lammers zou een volledig seizoen LMS gaan rijden met de hybride Dome met Mugen krachtbron. Overige coureurs worden in de komende twee weken bekend gemaakt. Bron: Autosport 16-02-06

Benny_B
17-02-2006, 18:17
Op het forum van ten-tenths staat dat het Convers team en het MenX team dit jaar gaan samenwerken => Welcome : MenX Convers team
Wagen : Ferrari 550 Maranello
Rijders : Kox / Pergl / Vassiliev

FIRE
17-02-2006, 21:28
Lammers zou een volledig seizoen LMS gaan rijden met de hybride Dome met Mugen krachtbron. Overige coureurs worden in de komende twee weken bekend gemaakt. Bron: Autosport 16-02-06
Zou mooi zijn als ze dit financieel voor elkaar krijgen. Ik verwacht vanwege de sterke banden met Dome en de overstap naar een Mugen motor een Japanner als 2e coureur.

Mark
18-02-2006, 22:05
Zou mooi zijn als ze dit financieel voor elkaar krijgen. Ik verwacht vanwege de sterke banden met Dome en de overstap naar een Mugen motor een Japanner als 2e coureur.

Lijkt me idd logisch dat een van de twee andere piloten een Japanner is ;)

Audi have confirmed their six-driver line-up to race at this year's Le Mans 24 Hours and Sebring 12 Hours.

Frank Biela, Dindo Capello, Tom Kristensen, Allan McNish, Emanuele Pirro and Marco Werner will all drive the new diesel-powered R10 for the car's first two races.

www.autosport.com

Mooi dat Audi zijn oude vaste waarden beloond met wederom een zitje in een proto.........maar Biela, Dindo en Pirro zijn in autosportland toch meer dan pensioen gerechtigd ;) Hadden daar nu niet 1 of 2 echte Juniors tussen kunnen zitten?

Scapa
21-02-2006, 12:07
Creation: Beppe Gabbiani & Felipe Ortiz

Geen topnamen meer dus bij Creation. Waren ze niet meer gelukkig met Minassian etc.?

Scapa
21-02-2006, 12:08
Mooi dat Audi zijn oude vaste waarden beloond met wederom een zitje in een proto.........maar Biela, Dindo en Pirro zijn in autosportland toch meer dan pensioen gerechtigd ;) Hadden daar nu niet 1 of 2 echte Juniors tussen kunnen zitten?

Of een vrouw die bij hen een contract heeft...

Bramzel
21-02-2006, 12:38
Creation: Beppe Gabbiani & Felipe Ortiz

Geen topnamen meer dus bij Creation. Waren ze niet meer gelukkig met Minassian etc.?

Nog steeds topnamen hoor, Campbell-Walter en Minassian staan daar nog steeds onder contract, evenals Deletraz.

Dit alles zijn hoogst waarschijnlijk gewoon tekenen dat Creation een 2e wagen gaat inzetten dit jaar.

FIRE
21-02-2006, 23:35
38 Le Mans deelnemers zijn bekend:

PROTOTYPE "LM" P1
* PESCAROLO SPORT FRA LM P1 PESCAROLO JUDD 4997A
* PESCAROLO SPORT FRA LM P1 PESCAROLO JUDD 4997A
* ZYTEK ENGINEERING GBR LM P1 ZYTEK 3997A
LISTER STORM RACING GBR LM P1 LISTER STORM 5993A

PROTOTYPE "LM" P2
BINNIE MOTORSPORTS USA LM P2 LOLA ZYTEK 3397A
* MIRACLE MOTORSPORTS USA LM P2 COURAGE - AER 1995T
CHAMBERLAIN - SYNERGY MOTORSPORT GBR LM P2 LOLA AER 1995T
* INTERSPORT RACING USA LM P2 LOLA AER 1995T
* RML GBR LM P2 LOLA AER 1995T
* PAUL BELMONDO RACING FRA LM P2 COURAGE FORD 1995T
PAUL BELMONDO RACING FRA LM P2 COURAGE FORD 1995T
G-FORCE RACING BEL LM P2 COURAGE JUDD 3397A
BARAZI EPSILON FRA LM P2 COURAGE AER 1995T
BRUNEAU PIERRE FRA LM P2 PILBEAM JUDD 3397A
WELTER GERARD FRA LM P2 WR-PEUGEOT 1999T

GRAND TOURISME ("LM" GT1)
LUC ALPHAND AVENTURES FRA LM GT1 CORVETTE C5-R 6997A
* CORVETTE RACING USA LM GT1 CORVETTE C6-R 6993A
* CORVETTE RACING USA LM GT1 CORVETTE C6-R 6993A
CONVERS MENX TEAM RUS LM GT1 FERRARI 550 MARANELLO 5983A
* ASTON MARTIN RACING GBR LM GT1 ASTON MARTIN DBR9 5993A
ASTON MARTIN RACING GBR LM GT1 ASTON MARTIN DBR9 5993A
* ACEMCO MOTORSPORTS USA LM GT1 SALEEN S7R 6999A
* BMS SCUDERIA ITALIA ITA LM GT1 ASTON MARTIN DBR9 5993A
RUSSIAN AGE RACING RUS LM GT1 FERRARI 550 MARANELLO 5853A
RUSSIAN AGE RACING RUS LM GT1 ASTON MARTIN DBR9 5993A
JLOC ISAO NORITAKE JPN LM GT1 LAMBORGHINI MURCIELAGO 5990A
LARBRE COMPETITION TEAM FRA LM GT1 FERRARI 550 5853A

GRAND TOURISME ("LM" GT2)
* SCUDERIA ECOSSE GBR LM GT2 FERRARI 430 GT 3998A
* SEBAH AUTOMOTIVE LTD GBR LM GT2 PORSCHE 911 GT3 RSR 3598A
* WHITE LIGHTNING RACING USA LM GT2 PORSCHE 911 GT3 RSR 3598A
MULTIMATIC MOTORSPORT CND LM GT2 PANOZ ESPERANTE 4990A
TEAM TAISAN ADVAN JPN LM GT2 PORSCHE 911 GT3-RS 3598A
GORDON RACING TEAM BEL LM GT2 PORSCHE 911 GT3-RS 3795A
SPYKER SQUADRON b.v. NLD LM GT2 SPYKER C8 SPYDER 3782A
SPYKER SQUADRON b.v. NLD LM GT2 SPYKER C8 SPYDER 3782A
FLYING LIZARD USA LM GT2 PORSCHE 911 GT3 RSR 3598A
TEAM LNT GBR LM GT2 PANOZ ESPERANTE 4998A
IMSA MATMUT FRA LM GT2 PORSCHE 911 GT3 RSR 3795A

* automatically selected competitors

Zie volledig artikel: http://www.planetlemans.com/index.php?option=content&task=view&id=1502&Itemid=2

De LMP2, GT1 en GT2 klasse zijn aardig compleet alleen in LMP1 ontbreken nog veel wagens, zoals b.v.:
2x Audi
2x Courage
1x Racing for Holland
1 of 2x Creation
2e Zytek

Zoals ieder jaar zal ook dit jaar de keuze van ACO wel weer voor veel discussie zorgen ;)

FIRE
21-02-2006, 23:38
Of een vrouw die bij hen een contract heeft...
Ik verwacht dat voor 2007...

Mark
21-02-2006, 23:47
Zoals ieder jaar zal ook dit jaar de keuze van ACO wel weer voor veel discussie zorgen ;)

Dat is een zekerheid :D Maar zoals het er nu naar uiziet zien we heel wat Belgen en Dutchies terug in de edtie van Le Mans 2006.

Bramzel
21-02-2006, 23:57
Geen Oreca Saleens nog :(

Scapa
22-02-2006, 12:58
LMP1 kan toch nog een tiental wagens gebruiken imho. Anders ligt de weg ver open voor Pesca. Hopelijk nog een paar Zyteks erbij!

Wel leuk dat we een rematch krijgen van Corvette - Aston Martin! Wordt een leuk gevecht in die klasse met een paar gevaarlijke outsiders.

Tijd om m'n autosportkalender van dit jaar te vervolledigen.

Chauffeur
24-02-2006, 16:09
Trouwens, ook de LMS deelnemers zijn vandaag bekend gemaakt. Met Menten, Palltala, Kuismanen, Lambert-Lefort, G-Force…

Bericht gevonden op racingworld.be

FIRE
24-02-2006, 20:39
Trouwens, ook de LMS deelnemers zijn vandaag bekend gemaakt. Met Menten, Palltala, Kuismanen, Lambert-Lefort, G-Force…

Bericht gevonden op racingworld.be

Mooie promotie voor Menten.

Mr.Dallara
24-02-2006, 21:20
Mooie promotie voor Menten.

Zonder twijfel een man op de juiste plaats.

Maar de promotie zal hij wel zelf betalen... ;)

FIRE
24-02-2006, 21:24
Dat is inderdaad niet ondenkbaar :D ;)

gwyllion
26-02-2006, 12:17
Toch wel een verrassing dat Chamberlain Synergy deelneemt met 2 wagens: LMP1 en LMP2. Ik dacht dat er aangenomen werd dat ze van de stap van LMP2 naar LMP1 gingen maken, maar blijkbaar racen ze ook nog met de LMP2 wagen.

Philipp Peter staat ook op de lijst (B-Racing Murcielago). Gaat hij dan zowel LMS als FIA GT doen?

Bramzel
26-02-2006, 13:10
Toch wel een verrassing dat Chamberlain Synergy deelneemt met 2 wagens: LMP1 en LMP2. Ik dacht dat er aangenomen werd dat ze van de stap van LMP2 naar LMP1 gingen maken, maar blijkbaar racen ze ook nog met de LMP2 wagen.

De LMP2 entry is voor het portugese ASM team dat hun LMP2 heeft overgekocht.

manu
26-02-2006, 17:44
Ook het circuit van Le Mans is aan verbouwingen bezig. De Dunlop-chicane en Tertre-Rouge worden lichtjes verandert. Hier vindt je het hele verhaal met foto's en een webcam.

http://www.lemans.org/sport/sport/dossiers/travaux/index_gb.html

Mr.Dallara
26-02-2006, 18:25
Ook het circuit van Le Mans is aan verbouwingen bezig. De Dunlop-chicane en Tertre-Rouge worden lichtjes verandert. Hier vindt je het hele verhaal met foto's en een webcam.

http://www.lemans.org/sport/sport/dossiers/travaux/index_gb.html

In de nieuwe versie van Tertre Rouge gaat in de bocht én op Hunaudières de top snelheid een stuk hoger liggen.

Gaat Audi er nu bij zijn in LeMans dit jaar? Aangezien audi full ALMS gaat rijden met de R8 en de R10 dit jaar...
( > http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10912 )

EDIT: Ik lees net in de thread van de R10 dat er wel degelijk R8ten zullen zijn in Lemans. Hoeveel? en welke teams?

gwyllion
26-02-2006, 18:43
Ik denk dat je bericht terug opnieuw moet lezen. Audi zal Sebring doen met R10, vervolgens de volgende 3 ALMS wedstrijden met R8, dan Le Mans met R10 (2 wagens) en vervolgens de rest van de ALMS met R10.

In Le Mans zullen er dus 2 R10s te zien zijn, ingezet door Joest en waarschijnlijk bestuurd door dezelfde piloten als Sebring. De R8 mag trouwens dit jaar niet in Le Mans (of LMS) racen omdat het een LMP900 wagen is. In ALMS kan dit echter wel dit jaar.

gwyllion
28-02-2006, 19:54
De ACO is de Radical SR9 eens komen bekijken in de Radical fabriek: http://www.radicalsportscars.com/news_folder/sr9_aco/index.php

De foto gallerij van de wagen is interessant: http://www.radicalsportscars.com/news_folder/sr9_aco/gallery.php

Zoals bekend zal het Radical fabrieksteam deelnemen aan LMS met Radical SR9 AER turbo en Rollcentre gaat aan Le Mans deelnemen met 2 Radical SR9 Judd V8.

gwyllion
01-03-2006, 18:06
De 2de piloot van het Swiss Spirit team dat LMS gaat rijden met een Courage LC70 Judd is Marcel Fassler :applaus: Beide piloten zullen dus Zwitsers zijn, evenals de livery:
http://img480.imageshack.us/img480/8485/70603fassler2177ic.jpg
bron: http://www.the-paddock.net/index.php?option=com_content&task=view&id=1234&Itemid=1&PHPSESSID=9e6834546c29faf574cab6b80f763b0a

Brecht
01-03-2006, 20:11
Foto's gevonden op de PSI website van de C6-R arrival

http://www.psi-motorsport.com/racing/medias/photos_gallery/67/4.jpg

http://www.psi-motorsport.com/racing/medias/photos_gallery/67/1.jpg

http://www.psi-motorsport.com/racing/medias/photos_gallery/67/2.jpg

http://www.psi-motorsport.com/racing/medias/photos_gallery/67/3.jpg

Yvonne
02-03-2006, 13:42
Hi,

De eerste foto's van de Corvette C5-R staan ook bij PSI Experience (PSI - Motorsport (?) ) on-line.

De C5-R is schijnbaar blauw van kleur. Ze zijn gemaakt voor een item op DailySportsCar.com, genomen door Joost Custers

Alle foto's zie PSI Experience (http://www.psi-motorsport.com/racing)

http://www.psi-motorsport.com/racing/medias/photos_gallery/68/1

http://www.psi-motorsport.com/racing/medias/photos_gallery/68/4

http://www.psi-motorsport.com/racing/medias/photos_gallery/68/6

Brecht
02-03-2006, 14:37
Mooi in het blauw, misschien met Red Bull livery ?

gwyllion
02-03-2006, 14:47
Het lijkt inderdaad het Red Bull blauw van de PSI Porsches.
http://www.psi-motorsport.com/racing/medias/photos_gallery/68/9.jpg

gwyllion
03-03-2006, 01:33
De 2de piloot van het Swiss Spirit team dat LMS gaat rijden met een Courage LC70 Judd is Marcel Fassler :applaus: Beide piloten zullen dus Zwitsers zijn, evenals de livery:
http://img480.imageshack.us/img480/8485/70603fassler2177ic.jpg
bron: http://www.the-paddock.net/index.php?option=com_content&task=view&id=1234&Itemid=1&PHPSESSID=9e6834546c29faf574cab6b80f763b0a
Een grotere foto:
http://www.lmsr.net/sitebuilder/images/couragelc70-600x400.png
En een detail:
http://media.automobilrevue.ch//images/70604_fassler_34.jpg

gwyllion
03-03-2006, 01:37
De ontwikkeling van de hybride Zytek loopt vertraging op: http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1723

GT2-R
03-03-2006, 12:10
Vinden jullie die bestickering van de Zytek ook zo mooi, ik vind ze echt af!:worship:

Greets, Dr. Jozz

Integra
03-03-2006, 18:17
Vinden jullie die bestickering van de Zytek ook zo mooi, ik vind ze echt af!:worship:

Greets, Dr. Jozz
Die van Zytek Engineering of die van Creation Autosportif?
Nu, maakt niet uit voor mij, ik vind ze allemaal top. :p

FIRE
04-03-2006, 14:53
Voormalig WSR team Saulnier gaat de Swiss Spirit wagen runnen. Bron: www.racing1.de

GT2-R
05-03-2006, 01:04
Die van Zytek Engineering of die van Creation Autosportif?
Nu, maakt niet uit voor mij, ik vind ze allemaal top. :p

Sry, niet goed gelezen.;) :confused: ;) Die Zwitserse Courage Lc 70 natuurlijk. Hij lijkt nogal op de Zytek vind ik.

Greets, Dr. Jozz

marcel
05-03-2006, 16:02
gaat wel een leuk effect geven als ze hun lichten aansteken, denk ik zo

GT2-R
05-03-2006, 22:25
gaat wel een leuk effect geven als ze hun lichten aansteken, denk ik zo

Zo had ik het nog niet bekeken.:) Waarschijnlijk zullen we hem dus niet zo in Le Mans zien.:(

Greets, Dr. Jozz

marcel
05-03-2006, 23:03
da zou ik niet zeggen, want ze moeten altijd verlichting voorzien he, voor wet-races en zo. die livery zal daar wel op berekend zijn ;)

gwyllion
08-03-2006, 01:44
Radical zal een 4de SR9 chassis moeten bouwen voor Van der Steur Racing in ALMS (2 voor Rollcentre en 1 voor het Radical fabrieksteam). Ik vermoed dat nog lang niet het laatste chassis is dat ze zullen verkopen.

bron: http://www.the-paddock.net/index.php?option=com_content&task=view&id=1253&Itemid=1&PHPSESSID=5a03d3dfcb25c89fed0cfb4ab0e7c129

Scapa
08-03-2006, 23:00
Race Alliance is het eerste team dat erin is geslaagd een Aston Martin DBR9 te verneuken... Wat een lelijke livery seg, en dat met Red Bull. Gotta do it.

strepper
08-03-2006, 23:20
Race Alliance is het eerste team dat erin is geslaagd een Aston Martin DBR9 te verneuken... Wat een lelijke livery seg, en dat met Red Bull. Gotta do it.

geef mij dan eens een mooi livery
en hoe de auto eruitziet speelt geen rol
het zijn de resultaten die tellen

FIRE
08-03-2006, 23:28
geef mij dan eens een mooi livery
het zijn de resultaten die tellen
Nou deze livery is mooi: http://www.fiagt.com/gallerypic.php?countkey=36&key=3136&season=2006&event=52

Mark
08-03-2006, 23:33

Qua resultaat niet maar mogen wij liefhebbers ook nog visueel genieten? Daarnaast, mooie beplakte wagens staan vaker op de foto dan lelijk beplakte wagens.

strepper
08-03-2006, 23:37
Nou deze livery is mooi: http://www.fiagt.com/gallerypic.php?countkey=36&key=3136&season=2006&event=52
smaken verschillen
ik vind deze lelijk.

strepper
08-03-2006, 23:37
Qua resultaat niet maar mogen wij liefhebbers ook nog visueel genieten? Daarnaast, mooie beplakte wagens staan vaker op de foto dan lelijk beplakte wagens.
jij gaat misschien naar de koers voor fotokes te trekken, ik voor iets anders

marcel
08-03-2006, 23:40

sponsors betalen voor gezien te worden, en als er foto's van uw wagen worden getrokken, dan wordt die meer gezien.

Bramzel
08-03-2006, 23:44

Precies. Dus als je ons nou lekker ons druk laat maken over de liveries, laten wij jou lekker je druk maken over hun prestaties. Dat jou de liveries niks kan schelen betekend niet dat dat voor anderen ook geldt.

gwyllion
17-03-2006, 09:31
De Creation CA006-H heeft zijn shakedown achter de rug: http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1784

manu
19-03-2006, 13:26
Sebastien Loeb neemt dit jaar weer deel aan de 24H van Lemans aan boord van een Pescarolo-Judd.
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_184070.html?wt.bron=homeArt10

Mr.Dallara
20-03-2006, 12:19
In de revieuw van Tom Cloet en de Gastines hun avonturen in de VdeV in Spanje het voorbije weekend staat wat over Cloet en G-Force...

Alvast een geslaagde openingsrace voor Tom Cloet, die meteen gaat testen met de Courage C65 Judd van G-Force met het oog op de 24 Uren van Le Mans.

Brecht
21-03-2006, 22:48
Oreca trekt zijn 2 inschrijvingen voor 24H Le-Mans terug :(
Meer te lezen op www.the-paddock.net

FIRE
21-03-2006, 23:05
http://www.barronracing.nl/upload/homepage/tblPages_DFEAD4DDB5/1_picture.jpg

John Bosch binnenkort met een Ferrari 430 GT?

gwyllion
22-03-2006, 02:32
John Bosch binnenkort met een Ferrari 430 GT?Het lijkt mij in elk geval een goede keuze. Eindelijk een fabrieks Ferrari die top is in zijn klasse (575 en 360 konden nooit overtuigen). Zonder die problemen met de wielmoeren had Risi dit weekend overtuigend GT2 in Sebring kunnen winnnen. Niet slecht voor een gloednieuwe wagen.

wedebe
22-03-2006, 08:59
Als de foto representatief is voor hetgeen die mee gaat rijden zal het wel een F430 Challenge worden.

FIRE
22-03-2006, 14:41
Het lijkt mij in elk geval een goede keuze. Eindelijk een fabrieks Ferrari die top is in zijn klasse (575 en 360 konden nooit overtuigen). Zonder die problemen met de wielmoeren had Risi dit weekend overtuigend GT2 in Sebring kunnen winnnen. Niet slecht voor een gloednieuwe wagen.

Ferrari (dankzij Michelotto?) heeft inderdaad nu eens goed werk afgeleverd.

FIRE
22-03-2006, 21:49
Vincent Vosse, Pedro Lamy, Gabriel Gardel - Larbre Compétition - Aston Martin DBR9

Livery (http://www.autosport.be/showimage.awm?id=8820)

Bron: www.autosport.be (http://www.autosport.be/shownews.awm?id=6522)

Mark
23-03-2006, 23:49
Roll out Kruse Motorsports

http://www.projectlemans.de/images/stories/2006/LMS/00%20Kurse%20Rollout/pict4854.jpg
Nog meer foto's op www.projectlemans.de

Een proto starten in de winterse temperaturen is een vak apart:
Judd gibt uns eine Mindesttemperatur von 35 Grad zum Starten des Motors vor, wobei 40 Grad ideal wären“, erklärt Kai Kruse. Nicht so einfach zu erreichen bei einem Prototypen mit derart vielen Kühlöffnungen. Nach dem Verschluss der Öffnungen mit Styroporplatten und mit Hilfe einer Gaskanone brachte man Wasser- und Ölkreislauf in zündfähigen Zustand.

www.projectlemans.de

gwyllion
24-03-2006, 00:49
Een zeer mooie livery:
http://www.projectlemans.de/images/stories/2006/LMS/00%20Kurse%20Rollout/pict4881.jpg
Ik zie stickertje van Kumho op de wagen. Na Miracle Motorsport de 2de Courage met Kumbo rubber. De testpiloot van dienst is Frank Diefenbacher (ex Seat ETCC fabriekspiloot).

Een enorme verbetering tegenover vorig jaar:
http://www.krusemotorsport.com/images/galleries/full/Spa_Francorchamps_PICT7096_f330f5e0bd173318ebfe21f 6928fe9be.jpg

Mark
24-03-2006, 16:56
Roll out Radical: http://www.radicalsportscars.com/news_folder/sr9_n1_outdoor/index.php

http://www.radicalsportscars.com/news_folder/sr9_n1_outdoor/0113.jpg
Foto: www.radicalsportscars.com

gwyllion
24-03-2006, 18:47
Ik had verwacht dat de wagen volledig groen zou zijn. Misschien zijn de stickers nog niet klaar.

De dubbele rolbeugel trekt op niet veel.

Ook (F1 stijl) uitlaten die uit het bodywork komen, zoals bij de nieuwe Lolas.
http://img45.imageshack.us/img45/622/rad33tu.jpg

GT2-R
24-03-2006, 20:55
Een zeer mooie livery

Een beetje déjà vu vind ik. Er mogen wat meer speciallekes bij komen kijken. Ik denk aan een mooie sponsor zoals Advan en Red Bull.

Greets, Dr. Jozz

Brecht
24-03-2006, 21:03
Meer foto's te vinden op de webiste van Jos Menten. Hier enkele ervan!
Vooral de achterkant vindt ik om van te smullen :drewl:

http://www.josmentenracing.nl/upload/galleries/00021/JosMentenCorvetteWeb003_00.JPG

http://www.josmentenracing.nl/upload/galleries/00021/JosMentenCorvetteWeb006_00.JPG

Raceboy
24-03-2006, 21:26
Kuismanen? Dieje mens heeft toch echt geld teveel :)

Pinzie
24-03-2006, 21:30
Ziet er wel mooi uit vind ik !

FIRE
24-03-2006, 22:14
De Kruse Motorsport Courage doet me erg denken aan de RML Lola met TranVu (http://www.cmcgraphics.co.uk/rml/Images/LeMans200503_lores.jpg) sponsoring, enkel zijn de kleuren rood en blauw omgedraaid. Is een mooie livery!

De livery van PSI vind ik niet helemaal geslaagd, het komt een beetje rommelig op mij over.

De Radical LMP2 is een prachtige wagen! Open rollbeugels vind ik mooier dan dichte. Ik verwacht dat de huidige livery maar tijdelijk is.

Bramzel
24-03-2006, 22:30
Kruse = fraai. Idd wat weg van RML, maar het ontwerp is eigenlijk gewoon een omzetting van het ontwerp van de Porsche van JP Racing (wiens coureurs de wagen gaan rijden)

PSI = gemiste kans, teveel kleurtjes, te rommelig ontwerp, vind hem helaas niet fraai.

Rollcentre Radical = niet echt een livery te noemen, maar wat een schitterende wagen. De eerste LMP volgens de nieuwe reglementen die ik oprecht mooi vind.

fish88
25-03-2006, 01:34
Die corvette is spuuglelijk (kwa livery) jammer zo'n mooie wagen hadden ze veel meer van kunnen maken.

JPMontoya
25-03-2006, 12:41
Malaysia's A1 Grand Prix driver Alex Yoong will join Jan Lammers' Racing for Holland team for this season's Le Mans Series and the Le Mans 24 Hours.

www.autosport.com

Lammers heeft precies geld nodig voor z'n voetbal auto...

Bramzel
25-03-2006, 13:49
Tuurlijk heeft Jan geld nodig, heeft iedereen dat niet? Vind Yoong echter een leuke keuze. Ookal kwam hij niet bijster uit de verf in de F1, hij laat in het A1GP toch bijzonder leuke dingen zien af en toe. Blijft regelmatig Verstappen voor. Denk dat hij het helemaal niet slecht zal doen.

JPMontoya
25-03-2006, 15:05
24u van Le Mans integraal (qualifying + race) op MotorsTV...

http://www.planetlemans.com/cmsv2/index.php?option=com_content&task=view&id=1595&Itemid=2

Stomme pipo's van Telenet...Waarom moesten die dat nu vervangen door ESPN Classic :(:(:(:(:(

Stranger
25-03-2006, 15:48
Hmm...ik heb wel MotorsTV maar ga het allemaal op tv missen. Geef er de voorkeur aan om toch zelf in Le Mans te zijn.

Wat betreft Yoong en Racing for Holland...krijgen we wellicht Lammers-Verstappen-Yoong?

Bramzel
25-03-2006, 17:55
Hmm...ik heb wel MotorsTV maar ga het allemaal op tv missen. Geef er de voorkeur aan om toch zelf in Le Mans te zijn.

Wat betreft Yoong en Racing for Holland...krijgen we wellicht Lammers-Verstappen-Yoong?

Mag hopen van niet. Verstappen zou met zijn ego en gebrek aan zelfbeheersing een waardeloze endurance racer zijn.

wedebe
25-03-2006, 18:50
Mag hopen van niet. Verstappen zou met zijn ego en gebrek aan zelfbeheersing een waardeloze endurance racer zijn.

100% mee eens. Ik zie me al dat ie na een drive through de Dome in de garage zet. Lammers krijgt ter plekke een hartverzakking.

Mark
25-03-2006, 19:28

:applaus: :applaus: :applaus: :applaus:

Brecht
26-03-2006, 12:46
Eerste foto's vanuit Paul Ricard gevonden op infoscourse.org
De Alphand Corvette heeft pas een lelijke livery, gewoon dezelfde als de Alphand Porsche van vorig jaar.

Foto's -> http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1846&&thold=0

smiley
26-03-2006, 12:53
en dan maar iedereen klagen over de livery van psi :p
ik vind de psi c6r eigelijk best wel mooi met die livery, alleen mogen de gele randjes aan de voorlichten nu toch weg...

fish88
26-03-2006, 12:53
Die Courage C70's zijn zo mooi :drewl: . Ben benieuwd naar meer foto's van de pescarolo want die lijkt me juist lelijker geworden...

En ja die Corvette is inderdaad lelijk.

gwyllion
26-03-2006, 13:39
Belmondo heeft 2 verschillende Gulf liveries:
http://www.infoscourse.org/2006_LMS/00_HTTT/00_HTTT_Courage_PBR_01.jpg
http://www.infoscourse.org/2006_LMS/00_HTTT/00_HTTT_Courage_PBR_02.jpg
Ik verkies toch de authentieke blauw-orange uitvoering (de eerste van de 2 dus).

Yvonne
26-03-2006, 13:42
en dan maar iedereen klagen over de livery van psi :p
ik vind de psi c6r eigelijk best wel mooi met die livery, alleen mogen de gele randjes aan de voorlichten nu toch weg...

Nee, die gele randjes mogen niet weg. Want anders kun je niet snel zien of het de C6-R (met gele randjes) of het de C5-R (zonder randjes) is.

http://www.infoscourse.org/2006_LMS/00_HTTT/th_00_HTTT_Corvette_PSI_C5R_01.jpg
PSI C5

http://www.infoscourse.org/2006_LMS/00_HTTT/th_00_HTTT_Corvette_PSI_C6R_01.jpg
PSI C6

Ikzelf kijk namelijk eerst naar het kleurschema (of iets typisch van de wagen) en dan naar de rest. Dus veel minder naar de sponsors...en beide Corvette's zijn dus waarschijnlijk identiek beplakt :cool: :rolleyes:

Bramzel
26-03-2006, 13:50
Belmondo heeft 2 verschillende Gulf liveries:
http://www.infoscourse.org/2006_LMS/00_HTTT/00_HTTT_Courage_PBR_01.jpg
http://www.infoscourse.org/2006_LMS/00_HTTT/00_HTTT_Courage_PBR_02.jpg
Ik verkies toch de authentieke blauw-orange uitvoering (de eerste van de 2 dus).

Kijk nog eens beter, volgens mij zijn ze toch echt hetzelfde hoor. Zo niet dan mag je me toch eens aanwijzen waar die grote verschillen zitten ;)

Raceboy
26-03-2006, 13:55
Kijk nog eens beter, volgens mij zijn ze toch echt hetzelfde hoor. Zo niet dan mag je me toch eens aanwijzen waar die grote verschillen zitten ;)

op de lichten. Het 1 is echt gulf orange het andere vele flashier.

Yvonne
26-03-2006, 13:57

Volgens mij zijn ze inderdaad hetzelfde. Maar door de metamerie van de kleur Oranje is dat op de foto roodachtig geworden. Daardoor lijken het 2 auto's.

Metamerie is een licht-verschijnsel wat voorkomt bij kleuren. Bij oranje tinten, kan het voorkomen dat de kleur roder overkomt door het heersende licht.

gwyllion
26-03-2006, 14:19
De tijden van de voormiddag: http://www.lmes.net/fr/download/2006/2006_essaisofficiels_resulstats_dimanche_matin.pdf

De tijden van Creation, Pescarolo, Courage en RfH liggen dicht in de buurt van elkaar. Dat belooft.

Er rijdt momenteel inderdaad maar 1 Belmondo Courage rond, hoewel ze wel 2 wagens ingeschreven hebben.

FIRE
26-03-2006, 14:30
Volgens DSC is de eerste ronde van het LMS afgelast wegens protesten van die groene zeurders.

Filmpje van Kruse: http://www.projectlemans.de/component/option,com_remository/Itemid,146/func,fileinfo/id,1/

Mr.Dallara
26-03-2006, 15:49
Die Courage C70's zijn zo mooi :drewl:

Zonder twijfel één van de mooiste creatie's ooit van de troepen van Yves Courage! Zaaaaaaaaaaalige kar gewoon! :)
Ze zijn wel maar met één wagen aanwezig in op Paul Ricard.

De namiddag sessie van vandaag is trouwens tot middernacht! :) Dat gaat al direct mooie foto's opleveren...

Wie wanneer gaat rijden: vandaag, in het donker en morgen rijd kan je allemaal vinden in deze PDF (http://www.lmes.net/uk/download/2006/2006_OfficialTest_EntryList.pdf).
Opvallend vind ik dat er enkele toppers niet in de "nacht sessie" zullen rijden, kilometers zijn kilometers zou ik denken zeker als het om een nieuwe wagen (bij een nieuw team) gaat... En ervaring heb je nooit genoeg in het donker zou ik denken (ook al is er geen race op de Paul Ricard).

Kan je ergens vinden welke piloten allemaal rijden in de wagens? Er zijn nl. nog een aantal plaatsjes vrij op top wagens...

strepper
26-03-2006, 15:51
[QUOTE=Yvonne]Nee, die gele randjes mogen niet weg. Want anders kun je niet snel zien of het de C6-R (met gele randjes) of het de C5-R (zonder randjes) is.

als je het verschil niet ziet tussen een c5 en een c6 dan heb je toch een probleem met je ogen hoor.
allez da denk ik toch.

Brecht
26-03-2006, 16:13
Dat denk ik er ook van strepper, je ziet toch al zeker een heel duidelijk verschil tussen oa de lengte van de wagen en de vorm van de voorlichten.

wedebe
26-03-2006, 16:13
Volgens DSC is de eerste ronde van het LMS afgelast wegens protesten van die groene zeurders.

Het gaat hier om de laatste ronde op Monza. Op autosport.com las ik overigens dat er een accoord was om juist wel te mogen racen.

smiley
26-03-2006, 16:19
ja, ik denk ook wel dat ja het verschil tussen een c5r en c6r gamakkelijk ziet, en als het toch zo een probleem levert kunnen ze toch een verschillende kleur spiegels of zonneband erop doen.. rood,wit,grijs of blauw.. iets wat bij delivery past

FIRE
26-03-2006, 16:28
Het gaat hier om de laatste ronde op Monza. Op autosport.com las ik overigens dat er een accoord was om juist wel te mogen racen.
Je hebt helemaal gelijk. :o Die Groenen moeten ze op een zeilboot (een motorboot is te vervuilend) zetten en naar Groenland verbannen.

Yvonne
26-03-2006, 16:34
als je het verschil niet ziet tussen een c5 en een c6 dan heb je toch een probleem met je ogen hoor.
allez da denk ik toch.

Misschien ben jij op de hoogte van alle details van zo'n wagen. Ik niet! Als je daar problemen mee hebt, sorry!!! Misschien bekijk jij alle foto's uitvoerig! Ik niet...dus als ik snel kan zien welke wagen het is, is dat wel zo fijn!

Ik zie nu eenmaal niet zo snel het verschil tussen C5 en C6. En zeker niet als ze ook nog eens hetzelfde zijn beplakt.

Schijnbaar moet je hier op de hoogte zijn van ieder detail van iedere auto! Helaas, dat ben ik niet...wil ik niet...

Maar goed als ik niet mag aangeven dat ik het heel makkelijk vindt dat die C6-R gele lichtjes heeft, dan niet..

Mark
26-03-2006, 16:40
allez da denk ik toch.

Kunnen we het hier vriendelijk houden? Of moeten we weer een slotje op je naam zetten zoals in het verleden?

fish88
26-03-2006, 16:50
De tijden van de voormiddag: http://www.lmes.net/fr/download/2006/2006_essaisofficiels_resulstats_dimanche_matin.pdf

De tijden van Creation, Pescarolo, Courage en RfH liggen dicht in de buurt van elkaar. Dat belooft.

Er rijdt momenteel inderdaad maar 1 Belmondo Courage rond, hoewel ze wel 2 wagens ingeschreven hebben.

Zo die Oreca Saleen doet het ook wel goed, staat volgens mij eerste van de GT1's (kan niet zo snel bedenken met wat voor wagens chamberlain rijd? kan iemand mijn geheugen opfrissen)

FIRE
26-03-2006, 17:02
Zo die Oreca Saleen doet het ook wel goed, staat volgens mij eerste van de GT1's (kan niet zo snel bedenken met wat voor wagens chamberlain rijd? kan iemand mijn geheugen opfrissen)

In tegenstelling tot betrouwbaarheid is pure snelheid volgens mij nooit echt het probleem geweest voor de Saleen.

Chamberlain rijdt met Lola LMP1 en LMP2. Zie http://www.lemans-series.com/uk/teams.asp voor overige deelnemers LMS.

Grig-O
26-03-2006, 19:41
In tegenstelling tot betrouwbaarheid is pure snelheid volgens mij nooit echt het probleem geweest voor de Saleen.

Daarom ook geen Oreca Saleens in Le Mans.

gwyllion
26-03-2006, 23:09
De namiddag sessie van vandaag is trouwens tot middernacht! :) Dat gaat al direct mooie foto's opleveren...

Wie wanneer gaat rijden: vandaag, in het donker en morgen rijd kan je allemaal vinden in deze PDF (http://www.lmes.net/uk/download/2006/2006_OfficialTest_EntryList.pdf).
Opvallend vind ik dat er enkele toppers niet in de "nacht sessie" zullen rijden, kilometers zijn kilometers zou ik denken zeker als het om een nieuwe wagen (bij een nieuw team) gaat... En ervaring heb je nooit genoeg in het donker zou ik denken (ook al is er geen race op de Paul Ricard).Ik denk dat de 24 uur test afgeschaft was door te weinig inschrijvingen.

Raceboy
26-03-2006, 23:13
Alex Yoong gaat bij jan lammers rijden. oeioei als dat maar goedkomt :D

Mark
26-03-2006, 23:14
Ik denk dat de 24 uur test afgeschaft was door te weinig inschrijvingen.

Volgens dsc.com (tijdelijk gratis) gaan ze met 12 man de nacht in.......

marcel
27-03-2006, 00:32
op de lichten. Het 1 is echt gulf orange het andere vele flashier.

da is de belichting van de foto's

Dries DS
27-03-2006, 11:10

Dat akkoord is er dus (tot op heden) niet. Deze ochtend heeft de LMS organisatie bevestigd dat er een streep komt door het hele avontuur in Monza. Jammer :(

wedebe
27-03-2006, 11:17
Ik neem aan dat er een alternatief komt?

Dries DS
27-03-2006, 11:21
Ik neem aan dat er een alternatief komt?

De organisatoren zoeken inderdaad voor een oplossing. En die hopen ze te hebben eens de race in Istanbul van start gaat. Meer hierover op de diverse websites, o.a. Racingworld.be en nog anderen zullen ongetwijfeld volgen. Ik kan me niet inbeelden dat aan een dergelijk feit geen aandacht zou geschonken worden. Groen & autosport... tja... het zal nooit lukken... Bekijk maar onze nationale omlopen, zelfs die kampen met een gelijkaardig probleem...

Raceboy
27-03-2006, 13:43
Dit heeft niks te maken met groen vs autosport maar alles met egoïsme vs autosport.

gwyllion
27-03-2006, 17:55
Een mooie vergelijking tussen de LMP1 en LMP2 Lola van Chamberlain:http://www.infoscourse.org/2006_LMS/00_Dimanche_LolaChamberlain_01.jpg

Fonne
27-03-2006, 22:29
Een mooie vergelijking tussen de LMP1 en LMP2 Lola van Chamberlain:http://www.infoscourse.org/2006_LMS/00_Dimanche_LolaChamberlain_01.jpg
Die zijn bijna identiek.
Voor jan met de pet zijn dat toch 2 dezelfde auto's hoor.
Ik zie enkel verschil aan de zijkant.

gwyllion
27-03-2006, 22:38
Die zijn bijna identiek.
Voor jan met de pet zijn dat toch 2 dezelfde auto's hoor.
Ik zie enkel verschil aan de zijkant.De LMP1 wagen vereist inderdaad meer koeling en ruimte om de grotere motor te installeren.

Ik kijk altijd eerst naar de inlaat voor de turbo ;) Die van de LMP1 staat iets verder naar achter en heeft er natuurlijk 2 (omwille van de biturbo V8 i.p.v. 1 4 cilinder turbo).

gwyllion
27-03-2006, 22:44
De Radical LMP2 is een prachtige wagen! Open rollbeugels vind ik mooier dan dichte. Ik verwacht dat de huidige livery maar tijdelijk is.De open rolbeugels zijn vervangen :applaus: Een hele verbeterin ;)
http://www.infoscourse.org/2006_LMS/00_Lundi_Radical_01.jpg

De dubbel haaivin op de Courage LC70 is gewoon fantastisch:
http://www.infoscourse.org/2006_LMS/00_HTTT/F0327_13_a108.jpg

JPMontoya
28-03-2006, 20:45
Dit heeft niks te maken met groen vs autosport maar alles met egoïsme vs autosport.

verklaar u stelling...

Bart.Vandecavey
28-03-2006, 20:51
verklaar u stelling...

Waarschijnlijk zoals: windmolens zijn wel tof zunne maar niet in mijnen hof...

Mr.Dallara
28-03-2006, 21:02
Waarschijnlijk zoals: windmolens zijn wel tof zunne maar niet in mijnen hof...

Hé mannen, niks tegen windmolens hé! :no: Anders zit ik zonder werk ;)

(voor alle duidelijkheid, ik ben totaal niet voor de groenen of hun beleid of wat dan ook van die mannen met hun meestal rare gedachten. Maar geen windmolens meer betekend geen werk voor me...)

insanity
29-03-2006, 19:30
Timing en prijzen 1000 Km van spa op http://www.race-rally.be

Vrouwen mogen gratis binnen... :eek:

Greetz

Brecht
29-03-2006, 19:33
Vrouwen mochten de afgelopen edities ook gratis binnen dacht ik.

Belle
29-03-2006, 19:40
Jaja, dat was inderdaad zo...2 jaar na mekaar

God it's good to be a woman! :p

Raceboy
29-03-2006, 19:47
Vrouwen mogen gratis binnen... :eek:

Weten ze dan niet dat ze ongrondwettelijk bezig zijn, Bestaat zelfs een arrest van het arbitragehof over dat dit niet mag.

Mark
29-03-2006, 20:07
Weten ze dan niet dat ze ongrondwettelijk bezig zijn, Bestaat zelfs een arrest van het arbitragehof over dat dit niet mag.

Kun je me die eens doorsturen want de ge-eikel aan de poort in Spa tijdens 1000 km van Spa is mij al twee jaar een doorn in het oog.

JPMontoya
29-03-2006, 20:50
De belgische grondwet zegt het volgende...

De Belgen hebben het recht vreedzaam en ongewapend te vergaderen, mits zij zich gedragen naar de wetten, die het uitoefenen van dit recht kunnen regelen zonder het echter aan een voorafgaand verlof te onderwerpen.

Meer concreet wilt dit zeggen dat als men in een besloten plaats vergaderd men toegangsvoorwaarden mag stellen (zoals inkom vragen)

dus ge zult wandelen worden gestuurd vrees ik.

Raceboy
29-03-2006, 21:02
De belgische grondwet zegt het volgende...

Meer concreet wilt dit zeggen dat als men in een besloten plaats vergaderd men toegangsvoorwaarden mag stellen (zoals inkom vragen)

dus ge zult wandelen worden gestuurd vrees ik.

bekijk even artikel 10 van de grondwet, laartste alinea

JPMontoya
29-03-2006, 21:33
ja ik ken wel artikel 10,11 maar je moet de meer concrete bepaling laten prevaleren denk ik...

Artikel 10,11 kan je wel inroepen voor t arbitragehof in samenhang met eender ander artikel in de GW...

Is er een jurist in de zaal...

vandijk
30-03-2006, 00:46
De lijst is uit... en hier (http://www.planetlemans.com/cmsv2/index.php?option=com_wrapper&Itemid=47) te vinden.

Sennake
30-03-2006, 07:48
Is er een jurist in de zaal...

Je bent er al een tijdje mee aan 't discussiëren. (Raceboy is jurist...in opleiding)

Raceboy
30-03-2006, 10:56
Je bent er al een tijdje mee aan 't discussiëren. (Raceboy is jurist...in opleiding)

rechtspracticus.. in opleiding ;)

Viper GTS-R***
30-03-2006, 12:40
de volledige inshrijvingslijst is vandaag vrijgegeven voor de 24uren le mans.
zoals verwacht komt audi met twee r8'n er bij + creation, courage competition, racing for holland.
rollcenter kreeg maar 1 inkomticket voor zijn nieuwe radical.
in gt1 klasse heeft psi dan toch geen inkom gekregen voor hun corvettes
had gedacht na de annulatie van oreca dat dit wel zou gelukt zou zijn maar niet dus

bron: http://www.pitstoptv.be
entry list: www.lemans.org/24heuresdumans/live/pages/accueil.html

smiley
30-03-2006, 13:21
zoals verwacht komt audi met twee r8'n er bijR10's zal je bedoelen..

Viper GTS-R***
30-03-2006, 13:22
R10's zal je bedoelen..
Jep kleine type fout met grote gevolgen:D
2 R10's dus zoals je zei:cool:

Viper GTS-R***
04-04-2006, 18:54
Cirtek rijd dit jaar LMS met Aston Martin DBR9, piloten zijn wel verrasend.
Christophe Bouchut en David Brabham. Dit laat de duitste site project-lemans weten...
http://www.project-lemans.de/
Want volgens de entry list van LMS rijd Christophe Bouchut voor IMSA Porsche in GT2?
http://www.lmes.net/fr/istanbul/liste_engages.asp
Iemand hier een idee over?

Bramzel
04-04-2006, 20:12
Cirtek rijd dit jaar LMS met Aston Martin DBR9, piloten zijn wel verrasend.
Christophe Bouchut en David Brabham. Dit laat de duitste site project-lemans weten...
http://www.project-lemans.de/
Want volgens de entry list van LMS rijd Christophe Bouchut voor IMSA Porsche in GT2?
http://www.lmes.net/fr/istanbul/liste_engages.asp
Iemand hier een idee over?

Ja, dat je niet goed hebt gelezen ;) Bouchut + Brabham = voor de FIAGT race op Silverstone. In LMS rijd Cirtek met Garcia/Kinch en Vann/Hartman.

Viper GTS-R***
04-04-2006, 20:53
Ja, dat je niet goed hebt gelezen ;) Bouchut + Brabham = voor de FIAGT race op Silverstone. In LMS rijd Cirtek met Garcia/Kinch en Vann/Hartman.
Oke, maar dan zit je toch nog altijd met het feit:
Christophe Bouchut rijd toch voor B-Racing met de Lamborghini in de Europese manches??

Bramzel
04-04-2006, 21:18
Oke, maar dan zit je toch nog altijd met het feit:
Christophe Bouchut rijd toch voor B-Racing met de Lamborghini in de Europese manches??

Yup, maar die race niet ;) Ik snap je verwarring wel hoor, de wandelgangen van die man zijn niet bij te houden bijna.

Bouchut:

FFSA: alle races met SRT

FIAGT: alle races met B-Racing, met uitzondering van Silverstone en misschien ook de andere races waar Cirtek meedoet.

LMS: Raymond Narac / IMSA, alle races

LeMans: Cirtek

gwyllion
05-04-2006, 08:30
@Bramzel: en ondertussen nog FIA GT3 testpiloot ;)

Viper GTS-R***
06-04-2006, 00:08
PSI alleen met de C6-R in Istanbul. Corvette C5-R zal voor het eerst mee gereden worden te Nagaro in de FFSA GT.
Bron: http://www.racingworld.be/nieuws/3257/

Benny_B
10-04-2006, 19:23
Op Ten-tenths werd de line-up van Spyker voor de 24 uren van Le Mans bevestigd :
- Coronel, Crevels, Dumbreck, Kane, Hezemans, J. Bleekemolen

FIRE
10-04-2006, 20:08
Mooie line-up.

Yvonne
10-04-2006, 21:36
Op Ten-tenths werd de line-up van Spyker voor de 24 uren van Le Mans bevestigd :
- Coronel, Crevels, Dumbreck, Kane, Hezemans, J. Bleekemolen

En welke Coronel gaat rijden? Het zal Tom wel zijn...

fish88
11-04-2006, 08:50
Peter Dumbreck toch niet de minste :applaus: . Ze pakken het iig serieus aan tov van vorig jaar toen er nog zon pay driver inzat.

Benny_B
13-04-2006, 19:44
Voor deze 24 uren gaat er een samenwerking zijn tussen de de familie Ried (Proton competition) en het Sebah team

De Porsche zal de RSR van Proton zijn en Christian Reid zal het stuur gaan delen met Xavier Pompidou, ook zal de crew gedeeltelijk uit deze van de Duitser bestaan.

Bron : projectlemans

gwyllion
03-05-2006, 00:58
Op infoscourse staan de eerste foto's van de hybride Zytek: http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1980

wedebe
03-05-2006, 06:02
De fabrieks-Zytek is in tegenstelling tot de Creation Zytek geen hybride, maar een nieuwe auto (weliswaar gebaseerd op de 04S).
Als ik het allemaal goed begrepen heb tenminstenste..

gwyllion
03-05-2006, 09:28
De fabrieks-Zytek is in tegenstelling tot de Creation Zytek geen hybride, maar een nieuwe auto (weliswaar gebaseerd op de 04S).
Als ik het allemaal goed begrepen heb tenminstenste..Fout begrepen. Het is weldegelijk een hybride, maar de mogelijkheid zou bestaan om up te graden naar een echte LMP1 wagen.

wedebe
03-05-2006, 18:44
Wat ik dan niet begrijp is wat het voordeel is. Een nieuwe auto bouwen volgens regels die nog beperkt geldig zijn?

gwyllion
03-05-2006, 19:24
Wat ik dan niet begrijp is wat het voordeel is. Een nieuwe auto bouwen volgens regels die nog beperkt geldig zijn?Een nieuwe LMP1 wagen kost een pak meer. Het chassis heeft een dubbel rolbeugel nodig en je moet een FIA crash test doen.

Mark
04-05-2006, 21:56
Als de foto representatief is voor hetgeen die mee gaat rijden zal het wel een F430 Challenge worden.

Spot on! ;)

John Bosch start dit jaar met zijn Barron Racing team in het Europese Ferrari 430 kampioenschap, dat komend weekeinde van start gaat op het Engelse circuit van Silverstone. Met de Ferrari 430 Challenge zet het Italiaanse merk een fameuze traditie voort

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=2826

FIRE
05-05-2006, 23:10
Jan Lammers en Alex Yoong zullen niet deelnemen aan de 1000 KM race van de Le Mans Series, die op 14 mei wordt verreden Spa.
...
Na het rijden met de Dome S101 Hb tijdens de Paul Ricard test en de 1000km race in Istanbul heeft Racing for Holland besloten om van Mugen terug te gaan naar de Judd motor.
...
Nu wachten we op de nieuwe onderdelen voor het installeren van de Judd GV5 S1 motor. Het is een vijf liter motor, in tegenstelling tot de 4 liter die we vorig jaar gebruikten, maar omdat we nu het Hybride bodywork gebruiken zijn er aanpassingen nodig. Eerlijk gezegd hadden we gedacht het te redden voor Spa, maar dat lukt helaas niet.
Volledig artikel: http://www.janlammers.com/XmlParser/index.asp?xmlfile=algemeennieuws\nieuws.xml&xslfile=algemeennieuws\item.xsl&id=416

De GV5 is een goede motor.

gwyllion
06-05-2006, 11:47
Wel zeer opmerkelijk dat ze niet de laatste specificatie (S2) gebruiken. Die zou iets lichter zijn.

FIRE
06-05-2006, 12:54
Financiele redenen?

gwyllion
12-05-2006, 14:02
Jarama vervangt Monza (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=11538)

Jet
14-05-2006, 20:30
De derde rijder voor Racing For Holland is Stefan Johansson hij zal samen met Jan Lammers en Alex Yoong deelnemen aan de 24 uur van Le Mans

FIRE
14-05-2006, 20:32
Mooie line-up voor RfH: Jan Lammers, Alex Yoong en........Stefan Johansson!

De Zweedse Le Mans winnaar en ex Ferrari en McLaren Formule 1coureur Stefan Johansson zal voor Racing for Holland deelnemen aan de 74e editie van Le Mans.

Volledig artikel: http://www.janlammers.com/XmlParser/index.asp?xmlfile=algemeennieuws\nieuws.xml&xslfile=algemeennieuws\item.xsl&id=423

Mr.Dallara
14-05-2006, 21:13
Is er al een line-up bekend van G-Force voor Le Mans?

Fransman Leroch deed de LeMans ook dacht ik met G Force, de kosten die hij heeft gemaakt vamiddag zullen wel geen probleem zijn denk...

Rooky Ed Morris rijd ook de 24u met G Force dacht ik?

Lemeret, zie ik nog niet direct aan LeMans beginnen, hij heeft amper ervaring (2dagen trainingen in Spa) in LMP's

Gaat Frank Hahn weer zelf rijden in Le Mans? of halen ze er nog een rooky bij? of...?

Raceboy
17-05-2006, 21:06
Eric helary heeft getekend bij peugeot. Hij zal de eerste zijn die op het einde van dit jaar aan het stuur komt.

TYRI F1
17-05-2006, 21:50
wel merkwaardig dat het 'racing for holland' is en er maar 1 nederlander mee rijdt...

Stranger
17-05-2006, 22:30
Die Nederlandse coureurs gaan blijkbaar liever met een kleiner budget naar andere teams zoals Crevels/Coronel/Bleekemolen/Hezemans bij Spyker en Vergers bij Barazi-Epsilon. Peter Kox zal wel een Aston Martin of Ferrari 550 besturen.

Wie houden we dan over, Doornbos/Albers zullen niet mogen, Verstappen zal geen zin hebben en andere coureurs zie ik zo 1-2-3 niet in staat de 24 uur te rijden.

JPMontoya
17-05-2006, 22:46
Is er al een line-up bekend van G-Force voor Le Mans?

Fransman Leroch deed de LeMans ook dacht ik met G Force, de kosten die hij heeft gemaakt vamiddag zullen wel geen probleem zijn denk...

Rooky Ed Morris rijd ook de 24u met G Force dacht ik?

Lemeret, zie ik nog niet direct aan LeMans beginnen, hij heeft amper ervaring (2dagen trainingen in Spa) in LMP's

Gaat Frank Hahn weer zelf rijden in Le Mans? of halen ze er nog een rooky bij? of...?

Wie het 'schoentje' past trekken het aan... 'vervang schoentje door geld

Bramzel
18-05-2006, 08:27
Die Nederlandse coureurs gaan blijkbaar liever met een kleiner budget naar andere teams zoals Crevels/Coronel/Bleekemolen/Hezemans bij Spyker en Vergers bij Barazi-Epsilon. Peter Kox zal wel een Aston Martin of Ferrari 550 besturen.

Wie houden we dan over, Doornbos/Albers zullen niet mogen, Verstappen zal geen zin hebben en andere coureurs zie ik zo 1-2-3 niet in staat de 24 uur te rijden.

Waarschijnlijk is het vrij simpel; Crevels/Coronel/Bleekemolen/Hezemans zullen vast goed betaald worden bij Spyker, en Kox heeft een contract voor een heel jaar bij Convers Team MenX.

Benny_B
18-05-2006, 23:02
Volgens de officiële Le Mans website gaat Christian Fittipaldi op de acemco saleen rijden samen met Mowlem en Borcheller.

Viper GTS-R***
19-05-2006, 00:13
Volgens de officiële Le Mans website gaat Christian Fittipaldi op de acemco saleen rijden samen met Mowlem en Borcheller.
Deze Saleen rijd dit jaar dus alleen 24 uren LeMans??
Ik vind hem voor een andere race van dit jaar toch niet terug...

Bramzel
19-05-2006, 01:26
Deze Saleen rijd dit jaar dus alleen 24 uren LeMans??
Ik vind hem voor een andere race van dit jaar toch niet terug...

Correct.

Benny_B
20-05-2006, 18:34
enkele rijderstrio's zijn vastgelegd voor de 24 uren
- Rollcentre Radical : Short / Barbosa / Mosely
- Noel del Bollo Porsche : Tinseau / P. Bourdais en de jonge belg Tom Cloet
- De Aston Martins zullen met de nummers 007 en 009 rijden => verwijzing naar de nieuwste Bond film??? :)

gwyllion
20-05-2006, 18:40
- De Aston Martins zullen met de nummers 007 en 009 rijden => verwijzing naar de nieuwste Bond film??? :)Dat was vorig jaar ook al het geval als ik mij niet vergis. Bij de 12 uur van Sebring dit jaar trouwens ook.

Stranger
20-05-2006, 18:58
Het hele ALMS seizoen met 007 en 009.
Vorig jaar Le Mans hadden ze startnummers 58 en 59.

Mr.Dallara
23-05-2006, 11:45
Ik las net het volgende op turbomagazine.be:

Le Mans : G Force avec Kruse Motorsport

Après l'accident survenu au départ des 1000 Km de Spa, et qui a fortement endommagé la Courage C65 Judd de l'équipe belge G Force, Frank Hahn, responsable du team, doit impérativement trouver un deal avec une autre formation, s'il veut honorer son engagement aux 24 Heures du Mans et participer aux essais préliminaires, qui se dérouleront la semaine prochaine. Un délais très court qui pose problème, mais aux dernières nouvelles, et selon la presse britannique, un accord serait déjà conclu avec le team allemand Kruse Motorsport, qui dispose également d'une Courage C65 figurant sur la liste des réservistes en vue du Mans. Voilà donc une solution qui pourrait faire l'affaire de tout le monde... (V. Franssen & L.C.)

Als ik het goed begrijp, is dus de Courage van G force niet klaar tegen de test van Le Mans (door de crash in Spa) en gaan ze dus de test (en de 24u?) doen met de wagen van Kruse Motorsport...

joost
23-05-2006, 16:43
Dit is absoluut foutief. De wagen is zo goed als klaar en zal zelfs nog even getest worden alvorens naar Frankrijk af te reizen.
In naam van G-Force

Joost

PS. het desbetreffende bericht is ondertussen verwijderd.

Fonne
23-05-2006, 21:20
Die hebben toch al pech gehad ze met hun Courage .
Hebben intussen al 2 chassis plat gereden.

Mark
23-05-2006, 21:41
Ik las net het volgende op turbomagazine.be:.

Bij Pitstop waren ze iets sneller met de feiten:
24LM - G-Force op weg naar Le Mans
21:07 18-05-2006

Begin deze week kwam er een nieuw chassis in de ateliers in Alken aan en de technische crew rond Jeroen Liebens, zoon van journalist Germain Liebens, brengt op dit ogenblik alles voor de testdag op 4 juni in gereedheid.

http://pitstoptvftp.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=11609

Als ik goed tel is dit dus het derde chassis voor G-Force. Vorig jaar hebben ze een dergelijk huzarenstukje gedaan tussen de kwalificaties en de wedstrijd op Le Mans.

MGF75LE
24-05-2006, 17:02
Misschien een beetje off topic:no:

Ik volg en waardeer de activiteiten van G-Force Racing en vind dat deze renstal meer aandacht verdiend.
Zou het niet mogelijk zijn dat hier in deze thread een sticky over G-Force Racng komt waarin iemand, verwant met het team, informatie en antwoorden kan geven.
Een overrompeling zal het niet worden maar wat extra aandacht voor dit Vlaamse team kan geen kwaad, denk ik.

Bramzel
24-05-2006, 17:22
Beetje onzin, we volgen hier iedereen, zie niet in waarom van alle Benelux-teams die hier besproken worden nou net G-Force een sticky zou moeten hebben.