PDA

View Full Version : A1 GP, Brands Hatch: trainingen en race


bluelite
23-09-2005, 15:12
Uitslag eerste oefensessies in Brands Hatch: http://www.f1world.be/a1gp.php?id=11719_0_13_0_C

Verschil tussen Scott Speed en Nelsinho Piquet amper 6 duizendsten. Dat belooft voort weekend

FIRE
23-09-2005, 18:55
Tweede oefensessie:
http://www.verstappen.nl/nieuws/6090.html

Verstappen is in 1e sessie door Libanon van de baan getikt:
Bij de tweede code rood was Nederland betrokken. Op het moment dat Jos Verstappen naast de auto van Libanon reed, week de Libanese coureur van zijn lijn af en raakten de auto's elkaar. De Libanees schoot half over de auto van Jos heen en dat betekende opnieuw een code rood. De schade voor Jos viel uiteindelijk mee, alleen een beschadigde voorvleugel. Het voorval gebeurde een minuut of tien voor tijd, waardoor Nederland het aan tijd ontbrak om nog een keer de baan op te gaan.
http://www.verstappen.nl/nieuws/6089.html

Raceboy
23-09-2005, 21:28
In de tweede sessie hebben ze maar 7 ronden gereden. 3.4s trager dan brazilië toch ook wel iets mis denkik.

FIRE
23-09-2005, 21:37
Ik heb begrepen:
Verstappen is pas laat de baan opgegaan in sessie 2 vanwege het repareren van de wagen. Op het moment dat men weer een snelle tijd wilde gaan zetten was het opnieuw code rood.

Scapa
24-09-2005, 11:32
Die achtervleugel kon echt niet lelijker zeker? :D

FIRE
24-09-2005, 14:06
Die achtervleugel kon echt niet lelijker zeker? :D

De voorvleugel, achtervleugel en motorkap zijn even wennen...

3e training:
http://www.verstappen.nl/nieuws/6092.html

FIRE
24-09-2005, 18:51
Kwalificatie:
1. Brazilie
2. Nieuw Zeeland
3. Frankrijk

14. Nederland

Volledig resultaat: http://www.a1gp.com/results/QP_Standing.pdf

Verassend is het resultaat van Nieuw Zeeland, Mexico en vooral Pakistan. Teleurstellend is het resultaat van Amerika, Italie, Nederland (had zo rond plek 8 verwacht) en Duitsland.

Mark
25-09-2005, 14:38
"We ;) " zijn als allereerste gespind in de allereerste ronde van deze nieuwe serie :D Tevens eerste uitvaller in deze nieuwe klasse. Hebben we toch een primeur te pakken...........:D

FIRE
25-09-2005, 15:18
Da's inderdaad jammer. Was het Zuid-Afrika die hem van achteren aan heeft getikt? Het verbaasde me dat er in die eerste paar bochten niet meer botsingen waren.

Er waren wel weinig inhaalacties.

Mark
25-09-2005, 16:17
Wow, wat een start van de hoofdrace........links en rechts schuivers en klappers. Verstappen van plaats 25 naar plaats 11 in 2 rondjes!! Inmiddels al op P7.

FIRE
25-09-2005, 17:09
Mooie race! :) Na de enigzins teleurstellende sprint race was deze de moeite waard.

Na een goede inhaalrace is Verstappen mooi 7e gefinished! :)
Nieuw-Zeeland heeft trouwens ook een gpede inhaalrace gedaan.

En Piquet is een klasse apart.

De pitstops zien er wel wat knullig uit vind ik. Het opkrikken van de wagens en banden wisselen gaat niet echt soepel.

De reclames op RTL zijn wel een beetje aan de lange kant, verder was de uitzending ok.

fish88
25-09-2005, 17:28
prachtige race jammer vann die sprintrace maar verstappen heeft zich prachtig teruggevochten naar die 7de plaats. de crash was prachtig heel veel inhaalacties (door die powerboost :applaus: ) en een geweldige winnaar. volgend weekend lausitzring met verstappen die daar al 12 rondjes heeft gereden :D dus dat kan leuk worden

Autofan
25-09-2005, 17:52
De reclames op RTL zijn wel een beetje aan de lange kant, verder was de uitzending ok.

Niet klagen, hier in België hebben we helemaal niks van A1 GP kunnen zien :(

FIRE
25-09-2005, 18:16
Niet klagen, hier in België hebben we helemaal niks van A1 GP kunnen zien :(
Dat weet ik en ik heb op zich niks tegen reclame. Alleen voor mijn gevoel waren de reclames vroeger bij F1 een stuk korter en dat vond ik prettiger. Ik heb liever 2x een kort reclameblok als 1 lang blok.

Mark
25-09-2005, 23:08
De pitstops zien er wel wat knullig uit vind ik. Het opkrikken van de wagens en banden wisselen gaat niet echt soepel.


Dat viel mij ook al op.............zo langzaam allemaal. Ok, we zijn (waren) F1 bandenwissels gewend maar e.e.a. zag er idd knullig uit. Best raar als je weet dat zowat 100% van de teammedewerkers ervaren gasten zijn uit de F3, GP2 of World Series.

Op de site van de A1GP kan ik geen "sportief reglement" ontdekken maar als ik de commentator goed verstaan heb mogen er 6 mensen werken aan een wagen tijdens een bandenwissel. Heb volgens mij toch regelmatig gezien dat er bij enkele teams een 7de en 8ste persoon actief waren.

8 of 10 personen lijkt mij inziens ook beter. Met 6 man (2 met de krik en 4 aan de slag met de banden) blijven de oude banden te lang in de pitstraat staan. Lijkt me nogal gevaarlijk bij het wegrijden. Als ze er twee of vier extra mensen kunnen bijzetten om die oude banden weg te pakken moet e.e.a. al sneller uitzien op TV.

Wat betreft spektakel: Een dikke overwinning voor de A1GP op de F1 vandaag...........spektakel werd wel enigzins veroorzaakt door de ietwat mindere goden in het veld. Die Rus zag ze links en rechts voorbij vliegen.......waarna hij besloot om maar zelf een pirouette te maken.

Daarnaast nog een aanslag gezien van Italië op Libanon (toch gek dat we over landen praten i.p.v. de coureurs ;) ) waarbij de Libanezen er een prachtige "barrel-roll" van maakten. De onboardbeelden waren spectaculair te noemen van deze crash.

De vraag is: Hoe lang blijft de Sjeik dit spelletje leuk vinden? Want erg veel sponsornamen kon ik niet ontdekken op de wagens ;)

Mark
25-09-2005, 23:52
prachtige race jammer vann die sprintrace maar verstappen heeft zich prachtig teruggevochten naar die 7de plaats.

Allemaal leuk en aardig, de prestaties van Verstappen........van P25 naar P9 in twee rondjes (uiteindelijk 7de). Wat te denken van Nieuw Zeeland (Matt Halliday, West Surrey Racing), gestart vanuit de pits en gefinisht op P4. Oke, Nederland/Verstappen hadden wat pech met het gekozen tijdstip van de pitstop t.o.v. Nieuw Zeeland. Neemt niet weg dat er wellicht meer in het vat had gezeten.............

Er is nog een lang weg te gaan voor Team Nederland voordat "we" tot de toppers behoren binnen de A1GP. Aan de snelheid van Verstappen, die kerel schijnt werkelijk supersnel te zijn geweest in de ouwe afgeragde DTM-Taxi, twijfel ik niet maar het koersinzicht wel ;) Jos had in de laatse ronden geen powerboost meer tot zijn beschikking. Had ie er nog een of twee gehad dan had ie in de laatste rondjes wellicht nog een iets betere plaats in de wacht kunnen slepen.

marcel
26-09-2005, 09:45
(toch gek dat we over landen praten i.p.v. de coureurs ;) )

ligt volgens mij aan het feit dat minstens de helft van de coureurs nobele onbekenden zijn

Eddy V
26-09-2005, 09:47
Allez, ik zal dan eindelijk maar eens iets laten weten van Brands:
- Verstappen werd NIET van de baan getikt door Libanon, hij had wel een lichte aanrijding met India (Chandhouk), een blinde mol die 1 wagen voorbij liet en dan instuurde naar de ideale lijn, waardoor ik de eerste crash van een A1 op mijn post had. Het werd bijna een koprol ook trouwens. Jos kon verder rijden. Mol niet.
- de hoofdrace was oersaai, op tv leek dit misschien anders.
- er zijn nog vele beginners problemen bij de A1, men wist nog niet zo goed hoe sommige dingen moesten gaan. Soms was het echt improviseren. Maar het lijkt interessant te gaan worden.
- te veel verschil tussen de rijders, de Chinees bvb had nog nooit in een racewagen gezeten op race tempo. Was trouwens ook te zien aan de rijstijl.
- waarom Verstappen zo slecht voor de dag kwam weet ik niet, de dag was iets te gevuld om op nieuwsjacht te gaan.
- de crash Italie-Libanon in Paddock was zeer spectaculair, maar gelukkig zonder erg voor de rijder.

De wagens liggen erg zenuwachtig bij droog weer, op nat zijn ze fantastisch.

Mits aanpassing van enkele zaken zoals de pitsstops, de kwalificatie (onduidelijk) en organisatorische mankementjes, kan deze reeks wel eens een goede zaak gaan zijn. Geen dikke nekkerij, alles moet vrij en open van Makthoum.
En de rijders zouden natuurlijk wat dichter bij elkaar moeten staan kwa ervaring, blijkbaar het hoofdprobleem van deze reeks.

Sorry voor de late details live van uit Brands, ik zal toch eens voor internet moeten zorgen daar.

Mark
26-09-2005, 12:39
waarom Verstappen zo slecht voor de dag kwam weet ik niet, de dag was iets te gevuld om op nieuwsjacht te gaan.

- Geen ervaren formule team
- Wellicht wat roest in de armen van Verstappen......heeft zowat 2 jaar niet gereden.



Sorry voor de late details live van uit Brands, ik zal toch eens voor internet moeten zorgen daar.

Wat ?!? Geen internet op post......leven die nog in de middeleeuwen? :D :D

FIRE
26-09-2005, 13:15
Er is nog een lang weg te gaan voor Team Nederland voordat "we" tot de toppers behoren binnen de A1GP. Aan de snelheid van Verstappen, die kerel schijnt werkelijk supersnel te zijn geweest in de ouwe afgeragde DTM-Taxi, twijfel ik niet maar het koersinzicht wel ;) Jos had in de laatse ronden geen powerboost meer tot zijn beschikking. Had ie er nog een of twee gehad dan had ie in de laatste rondjes wellicht nog een iets betere plaats in de wacht kunnen slepen.
Nieuw-Zeeland had ook geen boost meer, ik denk dat ze dat allebei gebruikt hebben voor hun opmars in het eerste gedeelte van de race.

Raceboy
26-09-2005, 20:27
- de crash Italie-Libanon in Paddock was zeer spectaculair, maar gelukkig zonder erg voor de rijder.

deze? http://rapidshare.de/files/5544575/A1GP_Race_1_Rollover.MPG.html

Mark
26-09-2005, 20:43
deze? http://rapidshare.de/files/5544575/A1GP_Race_1_Rollover.MPG.html

Ja, die is het. Heb je het reclamebord op de achtergrond gezien? "Fly Emirates" :D

Eddy V
26-09-2005, 21:57
Zal wel de juiste foto zijn, ik krijg geen beeld.
Een mooi vliegende A1, gelanceerd over de Italië wagen. Dubbele koprol in het grind.

TYRI F1
27-09-2005, 19:27
Eddy V, welke post zat je? Ik heb de hoofdrace gekeken vanuit het uitkomen van de hairpin... toch nog aardig wat gezien daar....

Al met al een tof kampioenschap! De auto's maken veel herrie, voorraal bij het aanremmen van bochten knetteren ze enorm, enig idee waardoor dat komt?
Ben idd benieuwd wat en hoeveel sponsors lammers weet te vinden...

Eddy V
27-09-2005, 21:37
Als je met de hairpin Druids bedoeld, was ik daar. Post 6 is het uitkomen van de bocht. Ik heb wel een paar oranje shirts gezien, was je misschien een van hen?
Ik was de kerel in het oranje (toeval!) met de radio.

Eddy V
27-09-2005, 21:40
Wat ?!? Geen internet op post......leven die nog in de middeleeuwen?

Verrek Mark, da's misschien nog eens een idee. :applaus:

Maar ik bedoelde natuurlijk thuis 3. :(

TYRI F1
27-09-2005, 22:22
een maat van mij (niet in het oranje) zwaaide met mn jos the boss vlag, ik (oranje petje +shirt) maakte foto's
ik heb nog n foto van die post dat iemand bordje SC ophoudt. niet aller beste kwaliteit maar toch
http://img249.imageshack.us/img249/7045/a1gp050999mf.th.jpg (http://img249.imageshack.us/my.php?image=a1gp050999mf.jpg)

Eddy V
28-09-2005, 11:23
Ah, juiste post, gelukkig verkeerde man :D . Ik sta wel net langs de man met de vlag.

Raceboy
30-09-2005, 20:52
Dat viel mij ook al op.............zo langzaam allemaal. Ok, we zijn (waren) F1 bandenwissels gewend maar e.e.a. zag er idd knullig uit. Best raar als je weet dat zowat 100% van de teammedewerkers ervaren gasten zijn uit de F3, GP2 of World Series.


Pitstops. With a cramped pit area rules were introduced that meant mechanics had to wait until their car came to a halt before rushing out of their garage to start work. What was the problem was that some teams had problems with sticking wheels, which affected Pakistan, Germany and Brazil.

bron: autosport.com

dit kan de reden zijn.