PDA

View Full Version : World Series by Renault 2006


Pages : 1 [2]

JPMontoya
27-10-2006, 17:23
en heb gehoord dat Garcia z'n punten voor Spa terugkrijgt...

Dit wil zeggen dat Garcia de leiding neemt in het kampioenschap voor landgenoot Soucek met 6p.

JPMontoya
27-10-2006, 17:28
Carlos Sainz is op t ogenblik aan het testen hier in Barcelona met de Renault F1 R25....Kwestie van zich niet belachelijk te maken dit week-end.

Mr.Dallara
27-10-2006, 18:32
Result FP2:

1 - Franck Perera - Interwetten - 1'28"621
2 - Andy Soucek - Interwetten - 1'29"065
3 - Sean McIntosh - KTR - 1'29"109
4 - Robbie Kerr - KTR - 1'29"183
5 - Alvaro Parente - Victory - 1'29"411
6 - Ben Hanley - Cram - 1'29"651
7 - Alx Danielsson - Comtec - 1'29"699
8 - Michael Aleshin - Carlin - 1'29"730
9 - Adrian Zaugg - Carlin - 1'29"744
10 - Steven Kane - Epsilon - 1'29"759
11 - Pastor Maldonado - Draco - 1'29"840
12 - Milos Pavlovic - Draco - 1'29"861
13 - Christian Montanari - Prema - 1'29"878
14 - Borja Garcia - RC - 1'29"896
15 - Gregory Franchi - Prema - 1'29"915
16 - Davide Valsecchi - Epsilon - 1'30"100
17 - Miguel Molina - GD - 1'30"233
18 - Marco Barba - Jenzer - 1'30"477
19 - Bruce Jouanny - RC - 1'30"840
20 - Tristan Gommendy - Pons - 1'30"841
21 - Celso Miguez - Comtec - 1'30"950
22 - Oliver Jarvis - Victory - 1'31"031
23 - Alvaro Barba - Jenzer - 1'31"037
24 - Alberto Valerio - Eurointernational - 1'31"201
25 - Patrick Pilet - Tech 1 - 1'31"341
26 - Ryo Fukuda - Tech 1 - 1'31"342
27 - Carlos Iaconelli - GD - 1'31"441
28 - James Rossiter - Pons - 1'31"818
29 - Pasquale Di Sabatino - Cram - 1'32"729
30 - Nil Monserrat - Eurointernational - 1'33"345

Zou Renault(-Sport) de Spanjaarden zaterdag en/of zondag niet op iets speciaals tracteren? Alonso die ook een demootje komt doen...
Of gaat er weer contractuele bla bla zoiets niet mogelijk maken...
Zou toch wel mooi zijn... niet?

JPMontoya
28-10-2006, 15:38
Daniellsson lijdt de dans na 4 ronden voor Soucek, Parente, Pavlovic, Garcia..

Het kampioenschap is nog niet over.

In de Megane Trophy is van Lagen de nieuwe kampioen na een mooie demonstratie. Renaud Kuppens na veel pech 10de.

JPMontoya
28-10-2006, 15:47
Pavlovic over de kop na een aanrijding met een van de Comtec wagens (niet Daniellson) die nog steeds het commando voert.

Pavlovic probeerde Miguez voorbij te gaan in de 1ste bocht...Geen plek en de comtec dient als een schans. 5x over de kop. Pavlovic zit er wat groggy bij tegen de vangrail maar hij is ok.

JPMontoya
28-10-2006, 16:01
Garcia valt uit in de laatste ronde en ziet daarmme al zijn titelaspiraties in rook opgaan.

Daniellson wint voor Soucek, Parente en Perrera.

KTR rijder McIntosh vervolledigd de top 5 terwijl Kerr & Franchi niet in het stuk voor kwamen.

Mr.Dallara
28-10-2006, 16:18
http://www.renaudkuppens.be/albums/album31/WSbarcaR1.jpg

Wat een race!

De klapper van Pavlovic was niet mals, een wonder dat hij er zonder kleerscheuren uitkomt! De crew van Draco zal zonder twijfel het nachtje moeten doordoen...

Terwijl dan de opgave van Garcia (door technische panne) zonder twijfel HET moment van de race is! :(
Echt supper erg voor de Spanjaard om het net nu moeten meetemaken in z'n thuis race én in de laatste ronde... erg erg erg !

Perara leverde een prachtig duel met Garcia voor P4/5 in het slot van de race, terwijl het de eerste race is van de Franse Interwetten piloot in de WS.

McIntosch (KTR) die als 7e op de grid stond werd door de opgaves van Pavlovic en Garcia mooi 5e en scoord zo belangrijke punten voor z'n P6 in de eindstand.


JPM: post eens aub zo snel mogelijk een tussenstand na R1 aub?!?

JPMontoya
28-10-2006, 16:31
Voor het kampioenschap

1. Soucek 101ptn
2. Daniellson 99ptn
3. Parente 91 denk ik...

Dat belooft voor morgen!

A.J.
28-10-2006, 17:06
ik suporter voor mijn naamgenoot :D

JPMontoya
29-10-2006, 10:39
ik supporter voor diegene die tegenover mij sliep...Daniellson!

Slecht nieuws trouwens voor onze noorderburen.

Carlo Van Dam - die gisteren nog de nieuwe leider werd in de Eurocup 2.0L is deze vanmorgen kwijt gespeeld.

Reden: Persoonlijke besttijd in de race gereden onder gele vlag
Straf: drive-through maar omgezet naar 25 sec penalty...

Dus Chris Van Der Drift leidt nu de dans!

In Q2 deel A van de WSbR: 1. Parente en 2. Maldonado 4. Garcia

JPMontoya
29-10-2006, 10:59
Q2 deel B.

1. McIntosh
2. Daniellson
3. Kerr
5. Soucek

Dus pole voor McIntosh die bijna 0.4 sneller was als de rest

Mr.Dallara
29-10-2006, 14:51
Uitslag R2:

http://www.renaudkuppens.be/albums/album31/WSbarcaR2.sized.jpg

DANIELSSON KAMPIOEN!!!

McIntosch zeer knap 3e in de KTR Dallara en realiseerd zo dus een zeer knappe 6e plaats in de eindstand van z'n eerste WS seizoen! Iedereen voor hem in de eindstand zijn stuk voor stuk kleppers met veel meer ervaring of enkele échte talenten...

JPMontoya
29-10-2006, 17:22
Mooie wedstrijd en verdiende kampioen op het circuit...
Al zal het misschien allemaal via de groene tafel gespeeld moeten worden...

Albaquerque neemt met een mooie overwinning de titel in de 2.0l mee huiswaarts terwijl Jaap Van Lagen zijn titel nog wat meer glans meegaf na een mooie overwinning.

Mr.Dallara
29-10-2006, 18:51
De eindstand World Series 2006:

1) Danielsson - Comtec 105p
2) Soucek - Interwetten 101p
3) Garcia - RC motorsport 99p
4) Maldonado - Draco 98p
5) Parente - Victory 96p
6) McIntosch - KTR 63p
7) Montanari - Prema 46p
8) Hanley - Cram 44p
9) Valsecchi - Epsilon 43p
10) Pavlovic - Draco 41p

Van een spannende finale gesproken...

Mr.Dallara
30-10-2006, 18:23
Zoals te verwachten is gisteren avond op de WS party alles bekend gemaakt voor 2007, Masimo van Italiaracing heeft zelfs al goed geplost bij de teams wat betreft piloten die gaan testen in Le Castellet op 8 en 9 november voor de eerste collectieve winter testings.

World Series kalender 2007:

15 april - Monza - Renault V6 3.5
22 april - Zolder - Eurocup e Megane
6 maart - Estoril - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
27 maart - Monte Carlo - Renault V6 3.5
3 juni - Nurburgring - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
24 juni - Istanbul - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
19 augustus - Spa - Renault V6 3.5
9 september - Donington - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
24 september - Le Mans of Magny Cours - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
28 oktober - Barcellona - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane


Entry list Le Castellet 8-9 november:

RC Motorsport: Van der Drift – Bonanomi – Hanley
KTR: Maassen – Bonetti
Eurointernational: Oliveras – Halliday – Muggia (?) - Cecotto (?)
Prema: Perera – Bonanomi
Interwetten: A.Barba – Iaconelli
Carlin: Kimball – Aleshin
Victory: Moraes – Patrizi
GD Racing: Chandhok – Andersen
Jenzer: Clos
Tech 1: Groppi – Jousse – Llobett
Comtec: D’Ambrosio – Bonetti
Epsilon: Valsecchi – Albuquerque
Pons: TBA –TBA
Cram: TBA – TBA
Draco: TBA - TBA

Mr.Dallara
31-10-2006, 21:34
Op het forum van Ten-Tenths heeft men de berekeningen gedaan voor de 4 mogelijk sennario's die zicht kunnen voordoen...


1. Garcia wins at Spa, no Zolder points (currently the official standings)

Alx 105
Soucek 101
Garcia 98
Parente 98
Maldonado 97

2. Garcia wins at Spa, Zolder points awarded

Alx 113
Garcia 108
Soucek 101
Maldonado 101
Parente 98

3. Garcia disqualified from Spa, Zolder points awarded

Alx 113
Maldonado 104
Soucek 103
Parente 98
Garcia 93


4. Garcia disqualified from Spa, no Zolder points

Alx 107
Soucek 103
Maldonado 100
Parente 98
Garcia 83


Hoe dan ook is Alx dus de World Series kampioen van 2006, hij kan zich dus klaar gaan maken voor z'n F1 test bij Renault.

bluelite
01-11-2006, 02:37
Frédéric Vervisch test op 8 november bij GD Racing. Mag dus aan het lijstje testers toegevoegd worden.

Mark
01-11-2006, 21:21
Frédéric Vervisch test op 8 november bij GD Racing. Mag dus aan het lijstje testers toegevoegd worden.

GD Racing? niet echt een team met veel perspectief ;)

bluelite
01-11-2006, 22:26
Klopt. Het is de Minardi (ik zeg bewust niet Super Aguri) van de 3.5 en toch deden ze het tijdens de laatste race in Barcelona niet slecht. En wat dan te zeggen over de prestaties van Pilet begin dit seizoen? Ik denk dat Vervisch er beter aan doet met GD te testen, met de mogelijkheid om een goede tijd neer te zetten, dan met bvb Interwetten en dan ergens achteraan meerijden in die test. Die situatie kan je vergelijken met de F1. Iedereen is verrast als Sato 10de wordt en uit kritiek op Red Bull omdat die het nog slechter deden. We zien wel wat het wordt...

Mr.Dallara
02-11-2006, 15:48
Frédéric Vervisch test op 8 november bij GD Racing. Mag dus aan het lijstje testers toegevoegd worden.

Als ik het bericht kan editen met het bewuste lijstje er in, dan doe ik het met plezier. Maar sinds de laatste nieuwe update van het forum kunnen we nog maar max 20min een bericht editen... (een zeer goede setting voor vele situaties... maar alles behalve handig als je iets in een bericht up-to-date wilt houden als een deelnemerslijst e.d. ...)
Kunnen de mods hier iets aan doen aub?


GD Racing? niet echt een team met veel perspectief
GD racing hoorde zonder twijfel vanaf haar eerste dag in de WS bij de achterhoede teams, dat is een fijt.
Maar zoals bluelite aanhaalt, is er idd een (kleine) progressie zichtbaar tijdens enkele meeting in de 2e seizoenshelft... klopt volledig dus!
Niets tegen Vervisch, niets tegen GD racing. Maar appelen blijven appelen en peren blijven peren...

De crono zal oordelen in Le Castellet op 8 november...

Renault sport is natuurlijk ook niet gelukkig met teams als GD racing, Eurointernational en Jenzer die (bijna) steeds een vaste plaats op de grid hebben...
(Om een idee te geven, het budget van een seizoen bij Eurointernational is exact de helft van een seizoentje bij het Italiaanse top team Draco. Er zijn uiteraard verschillende prijsklassen in de paddock van ieder kampioenschap, maar dergelijke verschillen in een monoposte kampioenschap gaat volgens mij net iets te ver...)

Mark
02-11-2006, 21:02
Maar sinds de laatste nieuwe update van het forum kunnen we nog maar max 20min een bericht editen... (een zeer goede setting voor vele situaties... maar alles behalve handig als je iets in een bericht up-to-date wilt houden als een deelnemerslijst e.d. ...)
Kunnen de mods hier iets aan doen aub?

Ja, daar kunnen we iets aan doen. Gaan we dat doen? Nee. De reden? Schijnbaar scheppen mensen er plezier in om lekker "anoniem" hun gal te spuien over andere personen op dit forum. 12 tot 24 uur later gaan ze dan lafjes hun post veranderen. In die tijd heeft wel iedereen kunnen lezen wie er nu weer lekker anoniem voor rotte vis werd uitgemaakt.

Aan dergelijke praktijken werkt De Paddock niet mee. Vanaf nu dus een verkorte tijd voor de edit-functie. Maak je iemand voor rotte vis uit? Geen probleem, consequenties zijn voor eigen rekening. Eens het op De Paddock staat, gaat het er ook niet meer vanaf. ;)

Hebben wij ook bewijs in handen jegens bepaalde personen :)

Mr.Dallara
03-11-2006, 21:55
De sfeer foto's van Barcelona zijn eindelijk ook online op de site van renault-sport: http://www.renault-sport.com/en/world_series/ambiance/index.php?epreuve=Barcelona+2006&traduction=Barcelona+2006#

Enkele foto's hieronder, vind ik zonde moest ik ze niet gepost hebben :D :p


De 3 kampioenen: Alx, Jaap en Filipe Albuquerque
http://www.renault-sport.com/fr/Images/600_06176904_ambiance_tcm2-41207.jpg


Een meer dan volle "keet" op start-finisch...
http://www.renault-sport.com/fr/Images/600_06176681_ambiance_tcm2-41151.jpg


Rally vedette Carlos Sainz na z'n demo in de Renault F1:
http://www.renault-sport.com/fr/Images/600_06176620_sainz_tcm2-41071.jpg

bluelite
05-11-2006, 17:39
Muermans test voor GD Racing op 8 en 9 november... (Mark zal blij zijn ;) )

Stranger
05-11-2006, 17:48
Volgens mij heeft Muermans alleen nog geen F1 en ChampCar getest de afgelopen maanden :)

bluelite
05-11-2006, 21:01
Wat me opvalt: Karun Chandhok gaat mee met GD Racing, maar hij staat niet op hun testschema. Vervisch test van 11 tot 17u op woensdag, Andersen van 9.30 tot 17u de donderdag en Muermans de twee dagen van 9.30 tot 17u. Er is enkel woensdagmorgen een uur voorzien voor een piloot van Renault... maar of dat Chandhok is?

Mr.Dallara
08-11-2006, 01:15
Wat me opvalt: Karun Chandhok gaat mee met GD Racing, maar hij staat niet op hun testschema. Vervisch test van 11 tot 17u op woensdag, Andersen van 9.30 tot 17u de donderdag en Muermans de twee dagen van 9.30 tot 17u. Er is enkel woensdagmorgen een uur voorzien voor een piloot van Renault... maar of dat Chandhok is?

In de laatste update van de testers staat idd onze Aziatische vriend Chandhok niet in het lijstje:

RC Motorsport: Bonanomi - Hanley - Van der Drift
Draco: Clos - Mann - Valerio
Prema: Bonanomi - Perera - Petrov - Van Dam
Cram: Cecotto - Ciompi - Di Sabatino
Eurointernational: Oliveras - Antunes - N.Sebastiani - V.Sebastiani
GD Racing: Andersen - Muermans - Vervisch
KTR: Bonetti - Maassen - Walker
Interwetten: A.Barba - Iaconelli
Comtec: Van Dam - Walker - D’Ambrosio - Hanley
Carlin: Kimball - Aleshin
Victory: Moraes - Patrizi
Jenzer: Clos - Frey - Hirschi - Annala
Tech 1: Groppi - Jousse - Llobett
Epsilon: Valsecchi - Albuquerque
Pons: TBA - TBA

JPMontoya
08-11-2006, 09:18
Ik denk dat die Renault piloot Jaap Van Lagen zal zijn.

Mr.Dallara
08-11-2006, 13:16
Ik denk dat die Renault piloot Jaap Van Lagen zal zijn.

Wat Renault piloot?

Jaap is nu aan het rijden in een Eurointernational Dallara, zie lijstje...

Craig Dolby - Interwetten - Renault 1.6 belga
Patrick Hogan- Carlin - Renault 2.0 inglese
Sebastian Hohenthal - Victory - Renault 2.0 inglese
Chris Van der Drift - RC - Eurocup Renault 2.0
Jonathan Hirschi - Draco - Renault 2.0 svizzera
Bertrand Baguette - Cram - Eurocup Renault 2.0
Filipe Albuquerque - Epsilon - Eurocup Renault 2.0
Steffen Moller - Pons - Renault Nordic 2.0
Felipe Lapenna - Prema - Renault 2.0 brasiliana
Carlo Van Dam - Comtec - Eurocup Renault 2.0
Xavier Maassen - KTR - NEC 2.0
Jaap Van Lagen - Eurointernational - Megane Trophy
Karun Chandhok - GD - V6 asiatica
Dani Clos - Jenzer - Renault 2.0 italiana
Laurent Groppi - Tech 1 - Renault 2.0 francese

Heel wat jong geweld uit de Benelux heeft dus vandaag "de kans van hun leven" om hun kunnen te bewijzen! (En dit terwijl Renault Sport alles betaalt!) Hopelijk komt er bij de meesten een vervolg de komende winter maanden...
Jaap hebben ze wel bij het minst kwalitatieve team van het rijtje gezet...
De rest van onze jonge Beneluxers zitten wel goed qua teams!

JPMontoya
08-11-2006, 15:12
Sedert wanneer komen Chris Van Der Drift/Craig Dolby uit de Benelux?

Overigens wel een goed idee van Renault-Sport om piloten toe te wijzen aan teams.

Stranger
08-11-2006, 20:54
Chris heeft zowel de Nederlandse als Nieuw-Zeelandse nationaliteit, woont in Zevenhuizen (Nederland) en zijn website is een .nl site :D Misschien is dat de reden?
Wat Dolby betreft...geen idee

JPMontoya
08-11-2006, 21:22
De sfeer foto's van Barcelona zijn eindelijk ook online op de site van renault-sport:

Rally vedette Carlos Sainz na z'n demo in de Renault F1:
http://www.renault-sport.com/fr/Images/600_06176620_sainz_tcm2-41071.jpg

Misschien wel even bemerken dat Carlos Sainz de wagen wel in de zandbak heeft gezet op zondag...

Mark
09-11-2006, 00:26
Chris heeft zowel de Nederlandse als Nieuw-Zeelandse nationaliteit, woont in Zevenhuizen (Nederland) en zijn website is een .nl site :D Misschien is dat de reden?
Wat Dolby betreft...geen idee

Voor de statistieken blijft het een Nieuw-Zeelander...............

Mr.Dallara
09-11-2006, 00:31
Sedert wanneer komen Chris Van Der Drift/Craig Dolby uit de Benelux?

Overigens wel een goed idee van Renault-Sport om piloten toe te wijzen aan teams.

Dolby is idd totaal geen Belg of NLder, maar heeft wel de laatste jaren in ons landje alles bewezen...

De results van de voormiddag:

1 - Marco Bonanomi - Prema - 1'17"074
2 - Charlie Kimball - Carlin - 1'17"158
3 - Carlo Van Dam - Comtec - 1'17"189
4 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 1'17"228
5 - Jaap Van Lagen - Eurointernational - 1'17"354
6 - Ben Hanley - RC - 1'17"399
7 - Alessandro Bonetti - KTR - 1'17"491
8 - Patrick Hogan - Carlin - 1'17"495
9 - Felipe Lapenna - Prema - 1'17"618
10 - Bertrand Baguette - Cram - 1'17"767
11 - Davide Valsecchi - Epsilon - 1'17"866
12 - Rahel Frey - Jenzer - 1'17"957
13 - Xavier Maassen - KTR - 1'17"991
14 - Julien Jousse - Tech 1 - 1'18"215
15 - Chris Van der Drift - RC - 1'18"221
16 - Sebastian Hohenthal - Victory - 1'18"256
17 - Alessandro Ciompi - Cram - 1'18"281
18 - Dani Clos - Jenzer - 1'18"399
19 - Arturo Llobell - Tech 1 - 1'18"905
20 - Carlos Iaconelli - Interwetten - 1'18"906
21 - Mario Moraes - Victory - 1'19"153
22 - Steffen Moller - Pons - 1'19"326
23 - Pippa Mann - Draco - 1'20"466
24 - Hugo Oliveras - Eurointernational - 1'20"467
25 - Jonathan Hirschi - Draco - NO TIME


Result namiddag:

1 - Jerome D'Ambrosio - Comtec - 1'16"080
2 - Michael Aleshin - Carlin - 1'16"160
3 - Alvaro Barba - Interwetten - 1'16"385
4 - Vitaly Petrov - Prema - 1'16"470
5 - Ben Hanley - RC - 1'16"480
6 - Alessandro Bonetti - KTR - 1'16"510
7 - James Walker - Comtec - 1'16"560
8 - Marco Bonanomi - Prema - 1'16"730
9 - Alberto Valerio - Draco - 1'16"840
10 - Charlie Kimball - Carlin - 1'16"850
11 - Julien Jousse - Tech 1 - 1'16"960
12 - Chris Van der Drift - RC - 1'16"964
13 - Davide Valsecchi - Epsilon - 1'17"060
14 - Carlos Iaconelli - Interwetten - 1'17"177
15 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 1'17"200
16 - Michael Patrizi - Victory - 1'17"250
17 - Dani Clos - Jenzer - 1'17"340
18 - Johnny Cecotto - Cram - 1'17"390
19 - Mario Moraes - Victory - 1'17"630
20 - Xavier Maassen - KTR - 1'17"670
21 - Alessandro Ciompi - Cram - 1'17"790
22 - Nathan Antunes - Eurointernational - 1'17"810
23 - Pippa Mann - Draco - 1'17"960
24 - Arturo Llobell - Tech 1 - 1'18"248
25 - Juho Annala - Jenzer - 1'18"272
26 - Dominick Muermans - GD - 1'18"800
27 - Hugo Oliveras - Eurointernational - 1'19"460
28 - Frederic Vervisch - GD - NO TIME

Zonder veel "bla bla" vooraf is Jerome D'Ambrosio dus opgedoken in de World Series paddock voor niets minder dan de snelste tijd van het hele pack! Er moet wel bij gezegt worden dat de tijd is gereden met een Comtec Dallara, van het kampioenen team dus, maar dan nog is het zonder twijfel een pracht prestatie!

Verder zeer vreemd dat Vervisch geen enkele ronde heeft gereden in de GD Dallara... zien we hem morgen wel aan het werk?
In de voormiddag heeft "de vliegende hollander" Van lagen ongetwijfeld voor lachende gezichten gezorgt bij Eurointernational door een schitterende 5e tijd te realiseren met het materiaal van de bescheiden Italianen...

En weeeeeeer laat Maassen zien dat hij nog steeds geen potten kan breken in de FR3.5, en dit nadat hij al veel te lang in de FR2.0 is blijven steken...

bluelite
09-11-2006, 01:03
De motor van Vervisch had het begeven in de 2 ronde! Normaal komt hij morgen niet in actie, wel Andersen en Muermans... Nu ja, e.e.a. zal je wel kunnen lezen in zijn persbericht morgen.

Mark
09-11-2006, 01:05
De results van de voormiddag:

1 - Marco Bonanomi - Prema - 1'17"074
2 - Charlie Kimball - Carlin - 1'17"158
3 - Carlo Van Dam - Comtec - 1'17"189
4 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 1'17"228
5 - Jaap Van Lagen - Eurointernational - 1'17"354

In de voormiddag heeft "de vliegende hollander" Van lagen ongetwijfeld voor lachende gezichten gezorgt bij Eurointernational door een schitterende 5e tijd te realiseren met het materiaal van de bescheiden Italianen...

En weeeeeeer laat Maassen zien dat hij nog steeds geen potten kan breken in de FR3.5, en dit nadat hij al veel te lang in de FR2.0 is blijven steken...

Ok, wie gaat er de mist in?

Van Lagen eindigde met de auto van Eurointernational aan het einde van de ochtendsessie op de derde plaats!

Lagen: "Op het technisch baantje reed ik snelle rondetijden en eindigde de ochtendsessie op de derde plaats. De balans van de auto was prima terwijl er vooral aan de versnellingsbak van alles mankeerde."

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=4339


Tja Maassen..........4 jaar FRenault 2.0 en dan geen kampioen geworden of een podiumplek behalen in de eindstand van een kampioenschap. Trek uw conclusie op het gebied van snelheid e.d. Op andere gebieden doet die kerel het wel zeer goed, PR en dat soort dingetjes ;) (Een 2de plek in het Nederlands FRenault 2.0 kampioenschap neem ik niet serieus)

bluelite
09-11-2006, 01:29
Maassen is derde geworden in de NEC hé ;)

bluelite
09-11-2006, 01:31
Ok, wie gaat er de mist in?

Teamtiming vs circuittiming...

bluelite
09-11-2006, 01:52
Vandaar dus dat de tijden die Renault geeft helemaal anders zijn dan die van bijvoorbeeld Italiaracing. Volgens Italiaracing was d'Ambrosio de snelste, volgens Renault was Kimball de snelste.

de tijden van Renault: http://www.autosport.be/news/8297.awm

bluelite
09-11-2006, 13:38
Vervisch krijgt een nieuwe kans op 29 of 30 november in Valencia.

JPMontoya
09-11-2006, 14:14
Vervisch krijgt een nieuwe kans op 29 of 30 november in Valencia.

Wat zijn Frédéric zijn ambities voor volgend seizoen, na toch wel een teleurstellende campagne in de FR 2.0?

bluelite
09-11-2006, 14:31
Daarover kan/mag ik nog niets zeggen...

Mr.Dallara
10-11-2006, 14:18
Daarover kan/mag ik nog niets zeggen...

pfffffffffff...


De tijden van gisteren:

1 Ben Hanley COMTEC 44 01:15.266
2 Mikhail Aleshin Carlin 45 01:15.276
3 Franck Perera Prema 58 01:15.610
4 Alvaro Barba Interwetten 35 01:15.791
5 Charlie Kimball Carlin 47 01:15.937
6 Alburquerque Epsilon Euskadi 51 01:15.965
7 Vitaly Petrov Prema FRenault 50 01:15.989
8 Jerome d`Ambrosio COMTEC 25 01:15.990
9 Allessandro Bonetti KTR 39 01:16.000
10 Iaconelli Interwetten 45 01:16.183
11 Marco Bonanomi RC Msport 47 01:16.202
12 Julien Jousse TECH1 RACING 31 01:16.351
13 Dani Clos Draco Racing Team 45 01:16.635
14 Davide Valsecchi Epsilon Euskadi 46 01:16.698
15 Michael Patrizi Victory 40 01:16.725
16 Chris Van Der Drift RC Msport 46 01:16.808
17 James Walker KTR 50 01:16.860
18 Carlo Van Dam Prema FRenault 53 01:16.897
19 Pipa Mann Draco Racing Team 31 01:16.939
20 Di Sabatino Cram 63 01:16.960
21 Juho Annala Jenzer Motorsport 46 01:17.012
22 Ciompi Cram 43 01:17.052
23 Mario Moraies Victory 42 01:17.064
24 Laurent Groppi TECH1 RACING 35 01:17.281
25 Johnatan Hirshi Jenzer Motorsport 42 01:17.371
26 Dominick Muermans GD Racing 39 01:17.800
27 Andersen GD Racing 34 01:17.938
28 Niki Sebastiani EuroInternational 64 01:18.121
29 Hugo Oliveras EuroInternational 33 01:18.317

d'Ambrosio ging weer goed mee op amper 7tienden van de snelste! Ik ben benieuwd wat het vervolg gaat zijn op deze toch wel meer dan geslaagde 2daagse test van Jeromeke.

Baguette die op dag 1 teste voor Cram heeft al bekend gemaakt dat hij eind deze maand (bij de volgende 2 daagse collectieve testen in Vallelunga) gaat testen bij het Italiaanse topteam Draco!

Bertrand Baguette (Cram Compétition; 4th, Eurocup FR 2.0): “I want to drive the World Series next year! I am testing with Cram here and I will be with Draco in Vallelunga at the end of the month. I am very pleased with the results from this initial contact.”

Nog enkele quotes van de rookie's na hun "cadeau test" op woensdag:

Jaap van Lagen (Eurointernational; 1st, Eurocup Mégane Trophy):

“I have gathered the vast majority of the budget to return to the World Series. My number 1 goal is to sign with Comtec Racing. They have the same determination to win!”



Craig Dolby (Interwetten.com; 1st, FR 1.6 Belgium):

“There is a huge difference between the Formula Renault 1.6 and the Formula Renault 3.5! Everything about this car is fantastic, even when driving on worn tyres. I had a great time and I will be doing everything within my power to take part in this championship next year!”


Xavier Maasen (KTR; 3rd, NEC FR 2.0):
“I had already driven this car and worked with KTR last year. I am pleased with the work that we have put in today, even if my run on new tyres wasn‘t perfect. I hope to be able to take part in the World Series with this team, but I will also be testing with Tech 1 in Valencia.”


Carlo van Dam (Comtec Racing; 3rd, Eurocup FR 2.0):
“I had already driven a FR 3.5 last year. This morning, I didn’t get the most of the new tyres. Testing with the reigning team champions is an excellent experience. I will be testing with Prema tomorrow and will also be there for testing in Vallelunga.”

bluelite
10-11-2006, 14:24
pfffffffffff...

Zoiets heb je in de eerste plaats te danken aan de media. In België worden de piloten al afgeschoten voor ze überhaupt eens achter het stuur van hun wagen konden kruipen. Frédéric wil eerst zorgen dat zijn budget volledig rond is en dan volop testen in de klasse waarin hij zal rijden, om dan met de juiste hoeveelheid kennis en ervaring aan een kampioenschap te kunnen beginnen. Op tijd en stond zal er wel een bekendmaking volgen.

Iemand zei het nog eerder in dit topic, maar dan over d'Ambrosio.. "zonder veel blabla" en die tactiek passen ze bij Vervisch nu toe.

O ja, die test is niet in Vallelunga, wel in Valencia ;)

Mr.Dallara
12-11-2006, 18:13
Op Italiaracing.net staat een lijst van al de tijden die gereden zijn op de 2 daagse test in Le Castellet. Piloten met een *achter hun naam hebben bij meer dan één team getest...

1 - Ben Hanley * - Comtec - 1'15"266 - 81 giri
2 - Michael Aleshin - Carlin - 1'15"276 - 160
3 - Franck Perera - Prema - 1'15"610 - 58
4 - Alvaro Barba - Interwetten - 1'15"791 - 102
5 - Charlie Kimball - Carlin - 1'15"937 - 162
6 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 1'15"965 - 185
7 - Vitaly Petrov - Prema - 1'15"989 - 140
8 - Jerome D'Ambrosio - Comtec - 1'15"990 - 109
9 - Alessandro Bonetti - KTR - 1'16"000 - 151
10 - Carlos Iaconelli - Interwetten - 1'16"183 - 162
11 - Marco Bonanomi * - RC - 1'16"202 - 100
12 - Julien Jousse - Tech 1 - 1'16"351 - 151
13 - Ben Hanley * - RC - 1'16"481 - 82
14 - James Walker * - Comtec - 1'16"560 - 39
15 - Dani Clos * - Draco - 1'16"635 - 70
16 - Davide Valsecchi - Epsilon - 1'16"698 - 128
17 - Michael Patrizi - Victory - 1'16"725 - 108
18 - Marco Bonanomi * - Prema - 1'16"730 - 84
19 - Chris Van der Drift - RC - 1'16"808 - 178
20 - Alberto Valerio - Draco - 1'16"840 - 38
21 - James Walker * - KTR - 1'16"860 - 86
22 - Carlo Van Dam * - Prema - 1'16"897 - 53
23 - Pippa Mann - Draco - 1'16"939 - 154
24 - Pasquale Di Sabatino - Cram - 1'16"960 - 104
25 - Juho Annala - Jenzer - 1'17"012 - 120
26 - Alessandro Ciompi - Cram - 1'17"052 - 143
27 - Mario Moraes - Victory - 1'17"064 - 201
28 - Carlo Van Dam * - Comtec - 1'17"190 - 41
29 - Jaap Van Lagen - Eurointernational - 1'17"240 - 65
30 - Dani Clos * - Jenzer - 1'17"340 - 42
31 - Jonathan Hirschi * - Jenzer - 1'17"371 - 91
32 - Laurent Groppi - Tech 1 - 1'17"390 - 70
33 - Johnny Cecotto - Cram - 1'17"390 - 52
34 - Craig Dolby - Interwetten - 1'17"420 - 35
35 - Patrick Hogan - Carlin - 1'17"445 - 43
36 - Felipe Lapenna - Prema - 1'17"600 - 55
37 - Xavier Maassen - KTR - 1'17"670 - 75
38 - Steffen Moller - Pons - 1'17"700 - 58
39 - Bertrand Baguette - Cram - 1'17"770 - 59
40 - Dominick Muermans - GD - 1'17"800 - 82
41 - Nathan Antunes - Eurointernational - 1'17"810 - 36
42 - Karun Chandhok - GD - 1'17"930 - 28
43 - Kasper Andersen - GD - 1'17"938 - 80
44 - Rahel Frey - Jenzer - 1'17"970 - 60
45 - Niki Sebastiani - Eurointernational - 1'18"121 - 54
46 - Arturo Llobell - Tech 1 - 1'18"248 - 76
47 - Sebastian Hohenthal - Victory - 1'18"280 - 34
48 - Hugo Oliveras - Eurointernational - 1'18"317 - 132
49 - Valentino Sebastiani - Eurointernational - 1'18"640 - 54
50 - Jonathan Hirschi * - Draco - 1'25"540 - 11

Verder nog vermelden dat tijdens de 2 daagse test in Valencia (29-30 november) Maassen terug één dag zal testen bij KTR, terwijl hij ook bij het Franse Tech 1 een test heeft gefixt.

Mr.Dallara
15-11-2006, 21:04
Op italiaracing is al een lijstje te vinden van wie zal rijden volgende week in Vallelunga tijdens de 2 daagse test:

Comtec: Bonanomi - D'Ambrosio
RC Motorsport: Van der Drift - Clos - Monfardini
Draco: A.Barba - Baguette - Clos - Miguez
Pons: Crestani - Mann - Ju.Theobald - Jo.Theobald
KTR: Bonetti - TBA
Prema: Bonetti - Molina - Pavlovic
GD Racing: Di Sabatino - TBA
Epsilon: Albuquerque - Valsecchi
Jenzer: Elkmann - Morgado - Frey
Interwetten: Iaconelli - TBA
Cram: Ciompi - Piscopo - TBA
Carlin: TBA - TBA
Victory: TBA - TBA
Eurointernational: TBA - TBA
Tech 1: TBA - TBA

Pavlovic die in het 2e deel van dit seizoen zeer mooie dingen liet zien bij Draco gaat dus testen bij Prema, voor derest weer veel jonge wolven.
D'Ambrosio gaat weer bij Comtec testen en Baguette bij Draco, terwijl Mollekens Bonetti nog eens laat rijden in een KTR Dallara.

Mr.Dallara
17-11-2006, 21:21
Renault Sport en RPM maakte de 10 geselecteerd team bekend voor 2007, er komen nog 5 teams bij (uit een lijstje van 8) in de volgende selectie die volgende maand plaats vind.

Zekerheden voor 2007: (alfabetisch)
- CARLIN MOTORSPORT
- COMTEC TEAM UNITED KINGDOM
- DRACO MULTIRACING USA
- EPSILON EUSKADI
- EUROINTERNATIONAL
- INTERWETTEN.COM RACING
- KTR
- PREMA POWER TEAM
- RC MOTORSPORT
- TECH 1 RACING

Wachtlijst: (alfabetisch)
- CRAM COMPETITION
- EURONOVA RACING
- FORTEC
- GREAT DANE RACING
- JENZER MOTORSPORT
- PONS RACING
- SIGNATURE
- VICTORY ENGINEERING

(Teams in het vet waren er al bij dit jaar.)


Mollekens heeft z'n line-up bekend gemaakt van de testers bij KTR in Vallelunga voor volgende week: Alessandro Bonetti, Arturo Llobell (uit de spaanse F3, Rodolfo Gonzalez (kampioen in de B klasse van Engelse F3) en onze eigen Greg Franchi.


Comtec: Bonanomi - D'Ambrosio
RC Motorsport: Van der Drift - Clos - Monfardini
Draco: A.Barba - Baguette - Clos - Miguez
Pons: Crestani - Mann - Ju.Theobald - Jo.Theobald
KTR: Bonetti - Llobell - Gonzalez - Franchi
Prema: Bonetti - Molina - Pavlovic
GD Racing: Di Sabatino - TBA
Epsilon: Albuquerque - Valsecchi
Jenzer: Elkmann - Morgado - Frey
Interwetten: Iaconelli - Petrov
Cram: Ciompi - Piscopo - TBA
Tech 1: Groppi - TBA
Carlin: TBA - TBA
Victory: TBA - TBA
Eurointernational: TBA - TBA

Miss Pippa Mann gaat ook weer testen, deze keer bij het Spaanse Pons nadat ze in Ricard bij Draco teste. Ze reed het voorbije seizoen in de eurocup 2L bij comtec... Haar site > http://www.pippamann.com/

Mr.Dallara
21-11-2006, 20:51
De lijst van geselecteerder (reserve) teams is nog geen week oud en de eerste "deal" is al geklonken. Jenzer heeft zijn chassis al "doorgegeven" aan het Engelse Fortec.

Morgen zal zelfs Fortec al on-track zijn met Yelmer Buurman tijdens de 2 daagste collectieve test op Vallelunga!

De complete line-up van testers voor morgen en donderdag:

Comtec: Bonanomi - D'Ambrosio
RC Motorsport: Van der Drift - Clos - Monfardini
Draco: A.Barba - Baguette - Clos - Miguez
Pons: Crestani - Mann - Ju.Theobald - Jo.Theobald
KTR: Bonetti - Llobell - Gonzalez - Franchi
Prema: Bonetti - Molina - Pavlovic
Epsilon: Albuquerque - Valsecchi
Jenzer: Elkmann - Morgado - Frey
Interwetten: Iaconelli - Petrov - Frassineti
Cram: Ciompi - Piscopo - Move
Carlin: Vettel - Nunez
Victory: Kimball - Van der Garde
GD Racing: Di Sabatino - Montanari - V.Sebastiani - N.Sebastiani
Tech 1: Groppi - TBA
Eurointernational: Pavlovic - TBA

Keer op keer meer meer Benelux tinten in de WS paddock... :)

Mr.Dallara
22-11-2006, 21:59
Met de kop "D'Ambrosio on top!" valt dag 1 op Vallelunga snel samen te vatten, aangezien Jerome voor de middag op een opdrogende piste zeer overtuigende de snelste tijd neerzette in z'n Comtec Dallara met meer dan 4tienden gap op Valsecchi in een Red-Bull wagen van Epsilon.

De namiddag sessie was compleet droog, ook hier was Jerome weer bij de zaak en liet z'n snelheid blijken door een prachtige 2e tijd te realiseren voor namen als Valsecchi, Montanari, Vettel en Pavlovic. Enkel Barba in een Draco bolide was D'Ambrosio te snel af!

De tijden: (namiddag sessie)

1 - Alvaro Barba - Draco - 1'23"042
2 - Jerome D'Ambrosio - Comtec - 1'23"551
3 - Davide Valsecchi - Epsilon - 1'24"038
4 - Milos Pavlovic - Eurointernational - 1'24"099
5 - Christian Montanari - GD - 1'24"374
6 - Sebastian Vettel - Carlin - 1'24"391
7 - Julien Jousse - Tech 1 - 1'24"510
8 - Marco Bonanomi - Comtec - 1'24"558
9 - Fabrizio Crestani - Pons - 1'24"583
10 - Dani Clos - Draco - 1'24"622
11 - Alex Frassineti - Interwetten - 1'24"699
12 - Chris Van der Drift - RC - 1'24"699
13 - Mathieu Lahaye - Tech 1 - 1'24"883
14 - Rodolfo Gonzales - KTR - 1'25"070
15 - Miguel Molina - Prema - 1'25"378
16 - Valentino Sebastiani - GD - 1'25"400
17 - Pippa Mann - Interwetten - 1'25"413
18 - Carlos Iaconelli - Interwetten - 1'25"423
19 - Alessandro Ciompi - Cram - 1'25"436
20 - Charlie Kimball - Victory - 1'25"567
21 - Giedo Van der Garde - Victory - 1'25"620
22 - Alessandro Bonetti - Prema - 1'25"686
23 - Peter Elkmann - Jenzer - 1'25"768
24 - Niki Sebastiani - GD - 1'24"870
25 - Alejandro Nunez - Carlin - 1'25"892
26 - Ferdinando Monfardini - RC - 1'26"016
27 - Daniel Move - Cram - 1'26"457
28 - Cristiano Morgado - Jenzer - 1'26"596
29 - Arturo Llobell - KTR - 1'27"072
30 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 1'42"267

Er moet natuurlijk wel realistisch gekeken worden op de top prestatie van Jerome! Daarmee wil ik zeggen dat Jerome Vallelunga en andere Italiaanse tracks uit z'n kop kent van z'n jaren in Italie, o.a. Italiaans F3000... Voor de meesten is Vallelunga een "vreemd" circuit, op de Italianen en ex Ita FR2000 piloten na...

Raar dat Pavlovic na z'n prachtige resultaten bij Draco terug bij Eurointernational aan het testen is. Toch laat hij wel zien hoe snel hij wel is (geworden) met een knappe 4e tijd in een Eurointernational bolide wat nog steeds de Minardi is in de WS...

De KTR testers van vandaag zijn precies weer een flop om het te zeggen zoals het is... :( Arturo Llobell uit de Spaanse F3 bakte er helemaal niks van!
Terwijl Argentijn Rodolfo Gonzales die dit jaar nog Brits F3 kampioen werd in de B klasse er een matige 14e tijd uit puurde op 2sec van de snelste.
Voor morgen ben ik heel benieuwd hoe Franchi het gaat doen in een KTR Dallara.

Van der Garde bleef steken op een 21e tijd net achter z'n -zo goed als zeker- toekomstige teammaat Charlie Kimball bij Victory. Victory heeft nl vandaag haar line-up bekend gemaakt voor 2007 ALS ze worden toegelaten voor volgend seizoen... ze zijn op de reserve lijst terecht gekomen... (de reden: Carlin rijd in feite met 4 wagens in de WS, 2 onder naam van Carlin, 2 onder naam van Victory... Trevor Carlin doet o.a. ook het management bij Victory...)

Raceboy
27-11-2006, 23:35
seizoen is nog niet over. Op 29 november kan het er toch weer anders uitzien:

INTERNATIONAL COURT OF APPEAL
25.11.2006


The following hearings of the International Court of Appeal will take place in Paris:

Hearings

1/ Appeal lodged by the Automobile Club d’Italia/Commissione Sportiva Automobilistica Italiana (ACI/CSAI) on behalf of its licence-holder Draco Multiracing USA against a decision of the Belgian National Court of Appeal concerning decisions N°27 and 28 taken by the Panel of the Stewards, during the event run at Zolder (B) on 30 April 2006 and counting towards the 2006 World Series by Renault.
During the qualifying session, the driver Pastor Maldonado (Draco Multiracing USA) was sanctioned by the Stewards of the event for having allegedly cut out a chicane and was demoted several places on the starting grid. Draco Multiracing USA brought a protest against the decision of the Stewards which declared the protest unfounded. Draco Multiracing USA then brought an appeal before the Belgian National Court of Appeal which cancelled the results of race N°1.
2/ Appeal lodged by the Automobile Club d’Italia/Commissione Sportiva Automobilistica Italiana (ACI/CSAI) on behalf of its licence-holder Prema Powerteam srl against a decision of the Belgian National Court of Appeal concerning the appeals lodged by Draco Multiracing USA and Eurointernational against the decision taken by the Panel of the Stewards, during the event run at Zolder (B) on 30 April 2006 and counting towards the 2006 World Series by Renault.
The Belgian National Court of Appeal having cancelled the results of race N°1, the competitor Prema Powerteam srl (on behalf of its drivers Rossiter and Salignon) decided to bring an appeal before the International Court of Appeal.
3/ Appeal lodged by the Automobile Club d’Italia/Commissione Sportiva Automobilistica Italiana (ACI/CSAI) on behalf of its licence-holder R.C. Motorsport against decision of the Belgian National Court of Appeal concerning the decision taken the Panel of the Stewards, during the event at Zolder (B) on 30 April 2006 and counting towards the 2006 World Series by Renault.
The Belgian National Court of Appeal having cancelled the results of race N°1, the competitor R.C. Motorsport (on behalf of its driver Garcia) decided to bring an appeal before the International Court of Appeal.

When

10.00 hrs
Tuesday, November 28, 2006

Where

FIA Salle du Comité,
8, place de la Concorde,
75008 Paris

Decision

The decisions are expected on Wednesday, November 29, 2006, in the afternoon.

Mr.Dallara
28-11-2006, 00:46
seizoen is nog niet over. Op 29 november kan het er toch weer anders uitzien:

Het te verwachten einde van het seizoen lans de groene tafel is dus eindelijk ik zicht. :) Als ik mag kiezen, zou ik geen enkel punt van in Zolder in rekening brengen in de eindstand van de FR 3.5.
Ik benieuwd hoe de FIA er gaat over oordelen...
(BTW: hoe de FIA er ook over denkt en beslist, Alx Danielsson blijft de kampioen in eender welk senario.)

Het zal woensdag (29 nov) dus een belangrijke dag worden voor Soucek, Garcia, Maldonado en Parente; aangezien ze mogelijk van plaats gaan wisselen in de top 4 van de eindstand ...


Ook woensdag én donderdag zijn het de allerlaatste WS testen voor de winterslaap, slapen zullen de mecano's mss gaan doen, maar de piloten en managers zullen hun werk nog meer dan hebben de komende weken. Er staan weer enkele nieuwe top namen op de affice voor de 2 daagse test in Valencia:

Eurointernational: Antunes - Morgado - Annala
Prema: Monfardini - Nunez - Valerio - Porteiro
RC Motorsport: Monfardini - Clos - Van der Drift
Draco: M.Barba - Nunez - Valsecchi - Razia
Comtec: A.Barba - Petrov
GD Racing: Montanari - V.Sebastiani - N.Sebastiani
Pons: Molina - Walker - Jimenez
Interwetten: Iaconelli - Duran
KTR: Bonetti - Franchi - Maassen - Tung
Tech 1: Jousse - Baguette - Maassen - Lahaye - Jimenez
Epsilon: Albuqerque - Valsecchi - Elkmann
Carlin: Aleshin - Vettel
Victory: Kimball - Van der Garde
Cram: Di Sabatino - Ciompi - TBA
Jenzer: Jelley - Mann

Mollekens geeft -zoals al een tijdje is geweten- Maassen nog eens een kans :(, terwijl Franchi -die na z'n eerste dag bij KTR in Vallenlunga 22e werd- nog eens gaat testen bij KTR én last but not least zal Ho-Pin Tung ook testen in een KTR Dallara! :)

Als er dan nog eens word gezegt dat Mollekens talent uit de Benelux geen kanst geeft, dan moet hij het mij maar eens komen vertellen... ;)

Maassen gaat zelf nog een 2e dag testen, nl. bij het Franse Tech 1, waar ook Bertrand Baguette zal testen. Verder ook Salvador Duran (A1 GP - Mexico) in een Interwetten Dallara, terwijl Van de Garde weer bij Victory gaat testen die dus nog steeds 2 weken moeten wachten op zekerheid voor startrecht in 2007...

Opvallend ook dat we de Spanjaard Felix Portiero terug zien in de WS, hij heeft in 2004 nog knappe dingen laten zien bij KTR, heeft dan dit jaar in de GP2 achteraan gereden met Adrian Campos en gaat nu teste bij Prema.

Wie dacht dat de line-up van het Epsilon Red-bull team al bekend was met Albuqerque en Valsecchi hebben het verkeerd voor, aangezien de Duitser Peter Elkmann ook gaat testen bij het Baskische team.

Miss Pipa Mann is er ook weer bij, deze keer bij Jenzer. Nadat ze in Paul Ricard bij Draco en in Vallelunga bij Pons de buidel heeft gevult met geld...

bluelite
28-11-2006, 01:03
Vorige week maandag was Tung nog met JB Motorsport aan het testen op de Nürburgring, maar wel puur om als referentie te dienen.

Mr.Dallara
28-11-2006, 01:11
Vorige week maandag was Tung nog met JB Motorsport aan het testen op de Nürburgring, maar wel puur om als referentie te dienen.

Ook niet om wat afstel werk te doen voor een opkomend talent uit West Vlaanderen?

Vervisch staat BTW wonderwel niet in de line-up van GD voor de 2 daagse Valencia test deze week, terwijl hij nog beweerde dat hij nog een kans zou krijgen bij GD...

???

bluelite
28-11-2006, 01:34
Hij ging inderdaad een kans krijgen. Maar GD Racing koos ervoor om mannen te laten rijden die betalen voor de test. Frédéric heeft ook betaald voor zijn test, daar niet van, maar in dit geval lijkt het erop dat hij betaalde voor twee rondjes en dat hij daarmee genoegen moet nemen. Het team heeft hem verteld dat hij mogelijk begin volgend jaar zal mogen testen. Afwachten. Fred heeft er niet meteen vertrouwen in. Geld is nu eenmaal belangrijker voor een team als GD - kan je hen niet kwalijk nemen - en als je moet kiezen tussen een piloot die geld meebrengt voor zijn test en een piloot die nog een test tegoed heeft omdat de eerste misliep... tja, wie kies je dan?

bluelite
28-11-2006, 01:38
Ook niet om wat afstel werk te doen voor een opkomend talent uit West Vlaanderen?

Referentietijden neergezet en data verzameld, zodat zijn telemetriedata met die van Frédéric vergeleken konden worden. Dat was eigenlijk al voor de test op Zandvoort gepland, maar toen hebben ze Frédéric twee dagen laten rijden.

Mr.Dallara
30-11-2006, 00:32
De tijden van dag 1 in Valencia:


Voormiddag:

1 - Alvaro Barba - Comtec - 1'22"926 - 58 giri
2 - Mikhail Aleshin - Carlin - 1'23"051 - 50
3 - Sergio Jimenez - Pons - 1'23"161 - 60
4 - Sebastian Vettel - Carlin - 1'23"308 - 51
5 - Giedo Van der Garde - Victory - 1'23"564 - 55
6 - Marco Barba - Draco - 1'23"606 - 53
7 - Salvador Duran - Interwetten - 1'23"680 - 53
8 - Gregory Franchi - KTR - 1'23"705 - 53
9 - Miguel Molina - Pons - 1'23"779 - 61
10 - Charlie Kimball - Victory - 1'23"914 - 59
11 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 1'23"985 - 56
12 - Davide Valsecchi - Epsilon - 1'24"039 - 52
13 - Chris Van der Drift - RC - 1'24"109 - 63
14 - Alessandro Bonetti - KTR - 1'24"132 - 55
15 - Christian Montanari - GD - 1'24"256 - 62
16 - Felipe Lapenna - Cram - 1'24"296 - 59
17 - Nathan Antunes - Eurointernational - 1'24"304 - 57
18 - Alberto Valerio - Prema - 1'24"307 - 62
19 - Carlos Iaconelli - Interwetten - 1'24"594 - 41
20 - Felix Porteiro - Prema - 1'24"654 - 33
21 - Alessandro Ciompi - Cram - 1'24"684 - 48
22 - Daniel Move - Comtec - 1'24"827 - 56
23 - Mathieu Lahaye - Tech 1 - 1'24"897 - 47
24 - Roberto Merhi - Jenzer - 1'24"899 - 51
25 - Cristiano Morgado - Eurointernational - 1'24"906 - 48
26 - Ferdinando Monfardini - RC - 1'24"942 - 50
27 - Valentino Sebastiani - GD - 1'25"242 - 59
28 - Xavier Maassen - Tech 1 - 1'25"752 - 51
29 - Diego Nunes - Draco - 1'25"866 - 38
30 - Stephen Jelley - Jenzer - 1'26"861 - 33


Namiddag:

1 - Alvaro Barba - Comtec - 1'22"187 - 34 giri
2 - Sebastian Vettel - Carlin - 1'22"287 - 42
3 - Giedo Van der Garde - Victory - 1'22"807 - 34
4 - Sergio Jimenez - Pons - 1'22"841 - 51
5 - Marco Barba - Draco - 1'22"845 - 31
6 - Mikhail Aleshin - Carlin - 1'22"912 - 36
7 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 1'23"084 - 54
8 - Milos Pavlovic - Draco - 1'23"152 - 34
9 - Gregory Franchi - KTR - 1'23"185 - 40
10 - Christian Montanari - GD - 1'23"202 - 39
11 - Salvador Duran - Interwetten - 1'23"206 - 39
12 - Felix Porteiro - Prema - 1'23"299 - 32
13 - Davide Valsecchi - Epsilon - 1'23"327 - 35
14 - Carlos Iaconelli - Interwetten - 1'23"447 - 41
15 - Alessandro Ciompi - Cram - 1'23"552 - 48
16 - Charlie Kimball - Victory - 1'23"589 - 44
17 - Nathan Antunes - Eurointernational - 1'23"798 - 37
18 - Felipe Lapenna - Cram - 1'23"816 - 52
19 - Miguel Molina - Pons - 1'23"920 - 24
20 - Niki Sebastiani - GD - 1'23"929 - 65
21 - Chris Van der Drift - RC - 1'24"050 - 45
22 - Ferdinando Monfardini - RC - 1'24"085 - 48
23 - Mikhail Aleshin - Carlin - 1'24"255 - Push to pass
24 - Xavier Maassen - Tech 1 - 1'24"323 - 44
25 - Cristiano Morgado - Eurointernational - 1'24"475 - 29
26 - Alessandro Bonetti - KTR - 1'24"533 - 42
27 - Stephen Jelley - Jenzer - 1'24"982 - 28
28 - Alberto Valerio - Prema - 1'24"988 - 37
29 - Daniel Move - Comtec - 1'25"131 - 8
30 - Rahel Frey - Jenzer - 1'27"240 - 18

Van de Garde is goed bezig! Hopelijk is Victory er bij in 2007 en kan de Nlder nog knappe dingen laten zien volgend jaar.

Franchi heeft opvallend veel progressie geboekt! Hij staat op een zeer mooie 9e plaats met op enkele na enkel (sup)toppers uit dit seizoen voor hem. Hopelijk komt er een vervolg aan het de story KTR-Franchi...

Bonneti maar heeeel zwak vandaag in de andere KTR bolide :(, een technisch euvel?

Tja, over Maassen valt niet veel te zeggen. "Always the same thing..." :) Het zal ongetwijfeld niet veel sneller gaan als hij morgen in een KTR Dallara zit i.p.v. een Tech 1 wagen.

Morgen dus Maassen én Tung bij KTR, volgens mij gaat Ho Pin wel eens voor een stunt kunnen zorgen in Valencia! Als ik het goed voorheb is het ook ginds in Zuid Spanje waar hij in de Williams F1 heeft getest...


Verder staat ook te lezen op italiaracing dat Carlin de eer krijgt om het "Push to pass" boost systeem te testen en op punt te stellen. Zeker niet onterecht, aangezien Carlin zonder twijfel één van de teams is in de WS paddock met de meeste technische know-how...
Op de wagen van Aleshin is het boost systeem al aanwezig nu in Valencia, daarna gaat Carlin verder naar Albacete om samen met de WS kampioen Alx Danielsson het systeem verder op punt te zetten.

Mr.Dallara
30-11-2006, 00:55
Enkele foto's:

Roberto Carlos in de WS paddock:
http://photos.media.renault-sport.com/fr/index.php?uri=&displaypic=World_Series_by_Renault%2FWorld_Series_ FR_3.5%2F13_Valencia_test%2FRobertoCarlos_Morgado. jpg

Van de Garde:
http://photos.media.renault-sport.com/fr/index.php?uri=&displaypic=World_Series_by_Renault%2FWorld_Series_ FR_3.5%2F13_Valencia_test%2FVanDeGarde_Victory.jpg

http://photos.media.renault-sport.com/fr/index.php?uri=&displaypic=World_Series_by_Renault%2FWorld_Series_ FR_3.5%2F13_Valencia_test%2Fgiedo_vanDeGarde2.jpg


Bij Eurointernational zelfs geen geld meer voor nieuwe achtervleugels! :)
http://photos.media.renault-sport.com/fr/index.php?uri=&displaypic=World_Series_by_Renault%2FWorld_Series_ FR_3.5%2F13_Valencia_test%2Fantunes_wing.jpg

De temperatuur in Valencia? Bwa, 17°. En de remmen? een 0 er achter en dan maal 2 ;)
http://photos.media.renault-sport.com/fr/index.php?uri=&displaypic=World_Series_by_Renault%2FWorld_Series_ FR_3.5%2F13_Valencia_test%2FJimenez.jpg

Mark
01-12-2006, 22:40
Uiteindelijk een hoop gedoe om niks:

The World Series by Renault results from the opening round at Zolder have been reinstated by the FIA International Court of Appeal.

The Royal Automobile Club of Belgium had overturned the results from the opening race of the season, but several teams appealed this decision.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/55863

Raceboy
01-12-2006, 22:41
punten van Zolder bijgeteld terug bijgeteld:

Revised standings:

Drivers:
1. Alx Danielsson 113
2. Borja Garcia 109
3. Pastor Maldonado 102
4. Andy Soucek 101
5. Alvaro Parente 96
6. Sean McIntosh 63
7. Christian Montanari 58
8. Eric Salignon 48
9. Benjamin Hanley 45
10. Davide Valsecchi 43

Teams:
1. Interwetten.com 162
2. Draco Multiracing 132
3. Comtec Racing 131
4. Carlin Motorsport 124
5. Victory Engineering 108

Volgende week definitieve uitslag nadat we de uitslag van misano weten.

JPMontoya
01-12-2006, 22:51
Enkele foto's:

De temperatuur in Valencia? Bwa, 17°. En de remmen? een 0 er achter en dan maal 2 ;)
http://photos.media.renault-sport.com/fr/index.php?uri=&displaypic=World_Series_by_Renault%2FWorld_Series_ FR_3.5%2F13_Valencia_test%2FJimenez.jpg

Wat bedoel je met die quote...

Nu nog wachten op de beslissing van de 1ste race in Misano.

Mr.Dallara
03-12-2006, 22:45
Wat bedoel je met die quote...

Nu nog wachten op de beslissing van de 1ste race in Misano.


Niet meer of niet minder dan dat het in Valencia maar koud was en deze foto bracht prachtige rode remmen in beeld...

Niet teveel nadenken... Denk aan de examens en aan nieuwjaar ;)

Mss tot slot nog ff de tijden van dag 2 in Valencia, de allerlaatse WS testdag van dit jaar:

1 - Miguel Molina - Pons - 1'21"954 - 54
2 - Sebastian Vettel - Carlin - 1'22"015 - 20
3 - Alvaro Barba - Comtec - 1'22"117 - 22
4 - Giedo Van der Garde - Victory - 1'22"510 - 25
5 - Mikhail Aleshin - Carlin - 1'22"517 - 40
6 - Ben Hanley - GD Racing - 1'22"635 - 44
7 - Alessandro Ciompi - Cram - 1'22"798 - 34
8 - Davide Valsecchi - Draco - 1'22"807 - 44
9 - Chris Van der Drift - RC - 1'22"839 - 55
10 - Charlie Kimball - Victory - 1'22"897 - 44
11 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 1'22"931 - 51
12 - Sergio Jimenez - Tech 1 - 1'22"959 - 49
13 - Marco Barba - Interwetten - 1'23"032 - 44
14 - Daniel Move - Comtec - 1'23"035 - 53
15 - Alejandro Nunez - Prema - 1'23"138 - 41
16 - James Walker - Pons - 1'23"220 - 45
17 - Dani Clos - RC - 1'23"383 - 55
18 - Nathan Antunes - Eurointernational - 1'23"474 - 54
19 - Ho Pin Tung - KTR - 1'23"489 - 44
20 - Pasquale Di Sabatino - Cram - 1'23"536 - 35
21 - Peter Elkmann - Epsilon - 1'23"573 - 68
22 - Ferdinando Monfardini - Prema - 1'23"645 - 37
23 - Rahel Frey - Jenzer - 1'23"741 - 45
24 - Xavier Maassen - KTR - 1'23"770 - 28
25 - Diego Nunes - Eurointernational - 1'23"795 - 37
26 - Julien Jousse - Tech 1 - 1'23"830 - 30
27 - Valentino Sebastiani - GD Racing - 1'23"859 - 60
28 - Stephen Jelley - Jenzer - 1'23"880 - 35
29 - Pippa Mann - Interwetten - 1'23"889 - 50
30 - Luiz Razia - Draco - 1'24"063 - 49

Ho Pin Tung op een redelijke 19e plaats :(, hij had wel nog nooit op Valencia gereden én het was tegelijk ook z'n debuut in Dallara-Renault 3.5. Maassen bvb heeft al 100den laps gereden op Valencia, al meer dan 1000km ervaring in een FR3.5 én kende de KTR ingenieurs al...

Een quote van Tung:
The Chinese driver Ho Pin Tung made his debut in the World Series with KTR. With no previous experience of the car, or of this track, he knew it was going to be a hard day: “To be honest, I was not expecting to perform that well. It is quite a decent time on a day where everything is to be discovered! Definitively, the World Series is a serious option for me!”


Volgende afspraak is er volgend jaar op 14 en 15 maart in Spanje voor de volgende collectieve winter testen.

JPMontoya
13-12-2006, 22:55
Weet er eigenlijk iemand iets van de uitspraak mbt Misano?

schumivill
23-12-2006, 00:42
Op 4 januari kennen we de definitieve uitslag van de races in Misano. Pas dan behandelt de Italiaanse automobielbond CSAI het beroep van Draco Multiracing tegen de diskwalificatie van Pastor Maldonado in de eerste wedstrijd van Misano. Indien de CSAI hem gunstig gezind is en de diskwalificatie ongedaan maakt, dan is hij theoretisch gezien de nieuwe kampioen in de Formule Renault 3.5.
Bron: www.autosport.be


Ik erger mij hier heel erg aan,zulke zaken moeten meteen behandeld worden zodat de kampioen meteen ook zeker weet dat hij kampioen is...gewoon belachelijk eigenlijk.

Integra
23-12-2006, 10:58
Niet meer of niet minder dan dat het in Valencia maar koud was en deze foto bracht prachtige rode remmen in beeld...

Als ze gloeien zijn ze toch warmer dan 340°C hoor. Eerder zo'n 500-600 dacht ik.

Mr.Dallara
24-12-2006, 17:11
Ik erger mij hier heel erg aan,zulke zaken moeten meteen behandeld worden zodat de kampioen meteen ook zeker weet dat hij kampioen is...gewoon belachelijk eigenlijk.

Klopt volledig!

Ze hebben er een regelrechte kluns van gemaakt... gewoon zielig dat door z'n "papier zever" heel het kampioenschap dat weer vol spanning en spectakel was dit jaar ver van positief in de kijker komt in het silly season...

JPMontoya
20-01-2007, 18:40
Wie is nu eigenlijk kampioen?

Mr.Dallara
20-01-2007, 20:46
Wie is nu eigenlijk kampioen?

Wie weet dat nog? :crazy:


Op italiaracing staat een stukje over de bewuste en de beslissende -voor het kampioenschap- race in Misano: http://www.italiaracing.net/news.asp?id=13644&cat=WORLD_SERIES&nome=WS_RENAULT_3.5&cart=news_world%20series

Als ik het goed voorheb is Hanley dus -op papier- de kampioen. of toch niet?

bluelite
20-01-2007, 21:05
Nee, niet Hanley, wel Danielsson. Hanley staat niet eens in de top vijf van het kampioenschap, laat staan dat hij voldoende punten had om het tot kampioen te schoppen. Als Maldonado gekozen werd als winnaar, dan was de Venezolaan nu kampioen.

Raceboy
20-01-2007, 22:05
Nee, niet Hanley, wel Danielsson. Hanley staat niet eens in de top vijf van het kampioenschap, laat staan dat hij voldoende punten had om het tot kampioen te schoppen. Als Maldonado gekozen werd als winnaar, dan was de Venezolaan nu kampioen.

Hij kan nog altijd kampioen worden, maar de zaak moet nog voorkomen.

bluelite
21-01-2007, 01:13
De zaak ging op 4 januari voorkomen... Intussen zijn we bijna 21 januari...

bluelite
22-01-2007, 03:19
Draco gaat waarschijnlijk in beroep bij de FIA ivm de voor hen negatieve beslissing van CSAI.

bluelite
22-01-2007, 03:20
Hij kan nog altijd kampioen worden, maar de zaak moet nog voorkomen.

Wie bedoel je met "hij"? Maldonado of Hanley?

Raceboy
22-01-2007, 12:19
Wie bedoel je met "hij"? Maldonado of Hanley?

Maldano. Blijkbaar is er iets mis met de beroepsprocedure.

Mr.Dallara
25-01-2007, 21:10
Wie is nu eigenlijk kampioen?

Ik lees net het volgende in men mailbox:


25/01/07 - CSAI Court of Appeal
Alx Danielsson confirmed champion!

The Italian National Court of Appeal for Motorsport, the CSAI (Commissione Sportiva Automobilistica Italiana) met on December 6, 2006 to examine the appeal lodged by Draco Racing Team srl subsequent to the disqualification of Pastor Maldonado from Race 1 in Misano (held on July 15, 2006). This appeal has been rejected, with the result that Alx Danielsson is now confirmed as the 2006 World Series Formula Renault 3.5 champion.

................

These decisions have a limited impact on the Championship standings. Ben Hanley simply moves ahead of Eric Salignon to take 8th place in the Drivers' standings.

Drivers' Championship
1. Alx Danielsson (SWE) 112 pts
2. Borja Garcia (ESP) 107 pts
3. Pastor Maldonado (VEN) 102 pts
4. Andy Soucek (ESP) 99 pts
5. Alvaro Parente (POR) 94 pts
6. Sean McIntosh (CAN) 63 pts
7. Christian Montanari (SMR) 58 pts
8. Ben Hanley (GBR) 55 pts
9. Eric Salignon (FRA) 48 pts
10. Davide Valsecchi (ITA) 43 pts

Team Championship
1. Interwetten.com (AUT) 160 pts
2. Draco Multiracing USA (ITA) 132 pts
3. Comtec Racing (GBR) 130 pts
4. Carlin Motorsport (GBR) 121 pts
5. RC Motorsport (ITA) 114 pts