PDA

View Full Version : Memorial Gilbert Staepelaere 26.11.2005 ==> 25.03.2006


Pat
25-10-2005, 00:40
Aangezien de eerste mails reeds toekwamen en we stilletjesaan november naderen ...

Wie gaat inschrijven of wie is er reeds ingeschreven en in welke klasse ?

Op vraag van mijn co zal ik inschrijven in Recreatie. Zelf had ik liever terug in Toerisme gereden, maar hij wil het wat "rustiger" kunnen bekijken.

Ik zal jullie hier ook op de hoogte houden van de werken aan de Porsche 914.
Iedereen kent ondertussen onze lotgevallen van vorig jaar.

Problemen:
- Te weinig licht
Het was de bedoeling van H4's te steken en originele Cibie Pallas'en te
monteren op de motorkap.
De H4's zitten erop maar wanneer ik nu groot licht wil opzetten, valt
gewoon alles uit. Groot licht optrekken, zet de kruislichten terug op.
Deze week plaats ik een nieuwe hendel en kruis mijn vingers.
Cibie's blijken gigantisch duur te zijn. In Engeland kan ik een pod met 4
vergelijkbare verstralers verkrijgen voor "een beetje" meer.
Project en beslissing uitgesteld naar 2006.
- Remmen
Worden bekeken in de week van 7 tot 11 november
- Schouwing
Eveneens voorzien in deze week (niet geschouwd wegens ... hieronder)
- Verzekering
Mijn makelaar had het lef mijn prijsofferte zelf te tekenen. Natuurlijk
weigerde ik te betalen. Hierdoor bleef de 914 een hele zomer binnen.
Na veel over en weer geschrijf tussen mezelf, het Controlecomité op de
verzekeringen en de verzekeraar, zit ik nu volledig zonder verzekering.
Wordt geregeld ... en ik krijg de makelaar nog ... :mad:
- Schoenen
Zijn gekuist en proper ! Klaar voor de strijd. :)

Boetzie
25-10-2005, 22:14
Wij zijn net ingeschreven in de recreatieklasse Pat!

Mijn vervangende co heeft het uitstekende gedaan in de 6u van de Noorderkempen. 2e algemeen op de middag en uiteindelijk 4e algemeen in de recreatieklasse en 2e youngtimer. Niet slecht voor zijn eerste rally.

Daartoe rijden ik dit jaar voor de eerste maal de staepelaere in de recreatieklasse. Ben eens benieuwd! Ik popel al voor die slalom proef

Trouwens jammer dat er geen paddockers waren in de 6 uren. Prachtige rally, zoals elk jaar!

Groetjes

Jan
29-10-2005, 21:32
Als alles goed gaat staan er ook weer drie Keerbergse teams aan de start, Patrick, Rudi, Steven, Pierre, Wouter en ikke hebben besloten de Atlantic Classic van 19 november niet te rijden, en ons als alternatief volop te concentreren op de Staepelaere Memorial. Het DePaddock and Friends aandeel bij ATM gaat in stijgende lijn;)

Pat
30-10-2005, 21:42
Wij zijn ondertussen ingeschreven in Recreatie-Classics en kregen nr 60.

Werken aan de wagen beginnen maandagnamiddag !

Jan
04-11-2005, 19:39
Ziezo, Wouter en ik kunnen van start onder nummer 76 in de recreatieklasse.

Voor de late beslissers nog deze tip, vanaf 6 november, overmorgen dus, komt er 10€ bij de inschrijvingsprijs van 35€ (zonder avondmaal) of 55€ (met avondmaal). Niet te lang meer twijfelen dus;)

Hoeveel Paddockers zijn er inmiddels al ingescheven?

Pat
05-11-2005, 04:07
Boetzi - Pieter (R10)
Pat - Tony (R60)
Pascal - Ann (R68)
Jan - Wouter (R76)

Volgens de tot nu binnengelopen reply's 4.
Allen in recreatie ...

Pascal
05-11-2005, 04:32
Boetzi - Co (R..)
Pat - Tony (R60)
Pascal - Ann (R68)
Jan - Wouter (R76)

Volgens de tot nu binnengelopen reply's 4.
Allen in recreatie ...

Klopt. Heb zonet de mail gekregen...

Vorig jaren reden Werner en ik in de Toerisme-klasse. Nu wil Ann ook wat leren navigeren en hebben we ingeschreven in de Recreatie. We zijn er echter nog niet uit wie de slalom gaat rijden :) :gas:

C U

Boetzie
05-11-2005, 11:18
Boetzie (of Quinten) samen met co pieter in recreatieklasse onder startnummer 10.

Ik ben eens benieuwd dit jaar. Er zitten een paar knallers in de klasse en ook op die slalom kan k al nimmer wachten. Alleen jammer dak zo vroeg moet starten. Maar volgens kenners zou da een voordeel zijn... We zullen zien!

Groetjes :gas:

Werner333
06-11-2005, 13:31
Hebben jullie bij "equipevorming" De Paddock ingevuld?????

Pat
06-11-2005, 18:42
Yep !

Ik had dezelfde reactie als jij Werner. Geen De Paddock te zien op de lijsten.
Mijn indruk is dat ze enkel de erkende clubs gebruiken voor de equipes.

Misschien ligt hier een werkje voor ons bestuur ... :worship:

Pat
06-11-2005, 18:43
Effe vergeten ...

Waar sta jij ergens, Werner ?

Werner333
06-11-2005, 18:47
Moet nog inschrijven. Piloot was ziek en heb pas sinds vandaag bevestiging dat hij terug kan piloteren.

Pat
06-11-2005, 19:03
Laat iets weten, dan zet ik jullie erbij !

Boetzie
07-11-2005, 17:43
Heb geen equipevorming ingevuld daar ik lid ben van CRRT en daar een equipe mee vorm.

Groetjes en tot de 26e!

Werner333
10-11-2005, 12:49
Boetzi - Pieter (R10)
Pat - Tony (R60)
Pascal - Ann (R68)
Jan - Wouter (R76)
Werner - Johan (R89)

Pat
10-11-2005, 13:02
Iedereen in recreatie ? :rolleyes:

Werner333
10-11-2005, 13:23
Yep. Dat zal een harde strijd worden :)

Pat
10-11-2005, 14:07
Blijkbaar heeft Toerisme vorig jaar indruk gemaakt ...

Kleine update over de wagen:
De nieuwe lichthendel heeft niet veel goeds teweeggebracht.
Nu heb ik geen licht meer. Enkel als ik groot licht aansteek, dan gaan de kruislichten. Ik heb dan de gewone lichten teruggestoken ... geen verschil.
Zaterdag komt een elektriciteitspecialist een kijkje nemen.
Ik kruis mijn vingers.

15 dagen voor de Memorial heb ik geen licht, geen remmen, geen verzekering en geen schouwing ...

Werner333
10-11-2005, 17:49
Blijkbaar heeft Toerisme vorig jaar indruk gemaakt
Bwa dat viel goed mee. Dat dit jaar alle teams hier in recreatie uitkomen heeft meer te maken met de samenstelling van de teams i.p.v. de moeilijkheids graad van toerisme.

Pat
10-11-2005, 18:24
Zelfde navigator ...
Toerisme wel op zijn vraag.

AVD
12-11-2005, 13:04
Foto's van de 6 uren van de Noorderkempen beschikbaar op

users.skynet.be/CRRT

AVD

AVD
12-11-2005, 18:19
Wie zegt dat daar niemand ni was ?
zedde gij de start vergeten ?
volgende keer krijgde gene stempel na, en na gij

AVD

Boetzie
13-11-2005, 00:24
Dréke ik had het over deelnemende leden , moette gij u nu ook altijd en overal komen moeien??

:D tot donderdag maateke

ciao

Jan
14-11-2005, 10:05
Het lijstje is weer een beetje aangevuld

Boetzi - Pieter (R10)
Pat - Tony (R60)
Pascal - Ann (R68)
Jan - Wouter (R76)
Patrick - Rudi (R79)
Steven - Peter (R80)
Werner - Johan (R89)

Toch al een mooi clubje hé.;)

Werner333
15-11-2005, 23:33
Hebben jullie bij "equipevorming" De Paddock ingevuld?????
Volgende teams gaan van start onder equipe "De Paddock":
Pat - Tony (R60)
Pascal - Ann (R68)
Jan - Wouter (R76)
Patrick - Rudi (R79)
Steven - Peter (R80)
Johan - Werner (R89)
:D

Pascal
25-11-2005, 15:13
Het begint kortbij te komen...

Zijn er klaar voor, al valt het weer niet echt mee. Misschien zelfs in de sneeuw ploeteren, wie weet.

Tot morgen...

C U

Pat
25-11-2005, 17:18
Wij zijn er dus niet klaar voor.
Ondanks dat de verzekering in orde kwam, en ondanks dat de remmen ok zijn, en ondanks dat we terug licht hebben .... werd de wagen enkele minuten geleden afgekeurd op de schouwing. :(
Zelfs de uitleg dat hij vorig jaar ook geen lichtclaxon had en dat we aan geen goede relais geraken, hielp niet. :mad:

fordje
25-11-2005, 22:00
Het begint kortbij te komen...

Zijn er klaar voor, al valt het weer niet echt mee. Misschien zelfs in de sneeuw ploeteren, wie weet.

Tot morgen...

C U
He he, Leg uw sneeuwkettingen maar al klaar :)

Succes morgen

Enne...stay on the road :)

AVD
26-11-2005, 15:11
ATM afgelast, zo'n janette, vanwege beetje sneeuw!!!!!!!
dit geeft toch een extra dimensie en moeilijkheidsgraad, en voor alle deelnemers dezelfde handicap
wat is dan het probleem ?

Pat
26-11-2005, 15:19
ATm kan het zich niet veroorloven 280 auto's de baan op te sturen in deze omstandigheden. Je mag ook niet vergeten dat deze rit niet wordt gereden op de grote bestrooide banen
Bijkomend, ondanks het verhaal van afstand, blijft de organisator verantwoordelijk. Bij klachten haalt dit papiertje enkel de vuilbak.

Werner333
26-11-2005, 17:13
Niemand heeft er baat bij dat er ook maar 1 auto van het parcours in de gracht geraakt. De kleine wegen waarover gereden wordt waren helemaal niet te berijden. Een putje of een ander klein defect aan het wegdek kan dan snel nefaste gevolgen hebben.
Het zal geen gemakkelijke beslissing geweest zijn om de zaak af te lasten, maar het siert de organsiatie dat ze zo een beslissing durft nemen.
Ik heb ook opgevangen dat er in Hulst (eindpunt) problemen waren met de elektriciteitstoevoer.
Deze editie is echter niet verloren: De ATM 2005 zal doorgaan op 25 maart 2006.
Men zegge het voort.

fordje
26-11-2005, 19:14
Jammer voor jullie dat het niet doorgaat. Anderzijds, idd een belangrijke en verstandige beslissing van de organisatie. Een rittensport is geen rally, zeker de Memorial heeft daar een te familiaal karakter voor. Niemand heeft zin om zijn wagen in de prak te rijden.

Hierbij nog een vraag: wil dit zeggen dat je alsnog kan inschrijven? Mss dat ik zo in maart toch kan deelnemen. Vandaag had jammer genoeg niet gelukt.

AVD
26-11-2005, 19:45
d'r is niemand die zegt, da ge in de gracht moet rijden hé, ieder moet z'n ding doen, en rittesport dat kunt ge op zaterdag avond gaan doen 90 km en met een modern auto'ke, ATM = ATM ge kunt overal uwen tijd vragen en dus op uw eigen snelheid rijden, enkel ni te laat komen en niet van toepassing op RT,s is ook (nog) geen VAS-rit
Jullie willen toch aan autosport doen, of enkel zoektochten ,,,

Boetzie
26-11-2005, 22:04
Eerst en vooral, net als iedereen vind ik het enorm jammer dat de Staepelaere werd afgelast.

Ten tweede ik weet uiteraard niet welk parcours er was uitgestippeld maar rekening houdend dat 280 teams de sneeuw moesten trotseren is de beslissing misschien niet onbegrijpelijk. En ik heb het dan duidelijk over de vraag of het verantwoord is 280 man onder eigen (afstand van verhaal moeten we toch tekenen voor iets eh!) en organisatorisch (er moet maar eens op nen boer zen veld geschoven worden of op zenne hof!) risico de baan op te sturen? Persoonlijk ben ik eerder geneigd nee te antwoorden voor 280 teams. Voor een rally met 50 deelnemers is mijn antwoord zowiezo ja!

Toen we aankwamen en het nieuws vernomen bleven we echter niet bij de pakken zitten. Samen met 7 andere teams en dankzij de organisatorische kracht van Alan Jones sloegen we de handen in elkaar en reden we een in het verleden reeds gereden ritje in de buurt.

Hoe was het? FANTASTISCH! Prachtig Decor !

De weersomstandigheden? Perfect, sneeuw en een zonovergoten hemel

Gevaarlijk? Zowel austin Healey's, een porsche, Caterham, Golfke als een oude mercedes en een Alfa Romeo hebben mits incalculatie van een mogelijke slipper zonder problemen deze rit doorstaan. Geen enkele dijk was te hoog, geen dal te diep. Enkel de Caterham moest uiteindelijk op sleeptouw genomen worden daar deze iets te veel sneeuw had gehapt.

Het tempo? zonder probleem 30km/u

Als we enkel over de bereidbaarheid van het parcours oordelen had het volgens mij voor een beperkte groep (50 à 100 teams) kunnen doorgaan. Maar ik zeg het opnieuw voor 280 teams? das iets anders.

In ieder geval respecteer ik de beslissing van ATM, hoe jammer het ook moge zijn en als er effectief gezegd is geweest dat 25 maart de vervangingsdatum wordt, dan is dat nog snel en knap geregeld ook!

Tot slot nog een persoonlijke mening: Rittensport is iets anders dan wat ATM met hun Staepelaere Memorial en CRRT met hun 6uren der Noorderkempen organiseren. Rittensport is naar mijn evaring meer zoeken en puzzelen, terwijl de orientatie-regelmatigheids rally's eerder een mooi evenwicht vormen tussen rijden en zoeken. Is dat daarom beter of slechter? In geen geval, t ligt er enkel aan wat je zelf wenst om een dagje amusement te spenderen

volvop31
27-11-2005, 10:36
Nogmaals proficiat voor hun moedige beslissing. Sommige wegen waren niet te onderscheiden van het veld...Bij de verkenningsronde bleek hoe verder men de rit reed hoe dikker het sneeuwtapijt werd. Bovendien werd Hulst (Morres) driemaal aangedaan en er was geen electriciteit.
Geweldig dat men zo vlug een nieuwe datum kon vastleggen!

Pascal
29-11-2005, 02:04
Ondertussen deze mail binnengekregen :

Geachte deelnemers, beste vrienden,


We willen U graag informeren naar onze intenties na de annulatie van zaterdag laatstleden. Jullie krijgen binnenkort een uitgebreid bericht waarin alle details zullen opgenomen zijn. Het vraagt enige tijd om met alle partners rond de tafel te zitten. We hopen eind deze week de brief te kunnen verspreiden.

We hebben besloten de wedstrijd te verplaatsen naar een andere datum. In principe wordt deze zaterdag 25 maart 2006. Het is nog even wachten tot alle partners geconsulteerd zijn om deze datum te bevestigen, maar in principe blijft deze datum behouden. Dit zal ook verschuivingen op de kalender teweegbrengen, maar dat hoor je binnenkort alles van.

We vragen U om nog even geduld te hebben (ondertussen moeten we ook opnieuw gaan werken) om alles netjes af te ronden. Mogen we U ook vragen dit bericht aan uw piloot of co-piloot te verspreiden (we beschikken niet over alle e-mail adressen en er zijn ook enkele deelnemers die nog geen elektronisch postadres hebben).

Bedankt voor jullie begrip en ook voor de toffe reacties die we mochten ontvangen als ondersteuning van onze beslissing.

Met beleefde en sportieve groeten.

Fredien Nachtegael
Wedstrijdleider.

Dus de kalenderwijzigingen maar in de gaten houden...

C U

BiHorNie
29-11-2005, 20:45
Idd

den Vlaanderens Classic Tour veranderd van datum, tis al dak weet...
Nieuwe datum voor de VCT wordt 20 mei.

Nu dat den ATM pas volgend jaar doorgaat, wilt da dan zeggen dat de Challenge Roger Boeren ten einde is voor dit seizoen, of zullen ze wachten tot volgend jaar in maart ;)

BiHorNie
02-12-2005, 11:47
Idd

den Vlaanderens Classic Tour veranderd van datum, tis al dak weet...
Nieuwe datum voor de VCT wordt 20 mei.

Nu dat den ATM pas volgend jaar doorgaat, wilt da dan zeggen dat de Challenge Roger Boeren ten einde is voor dit seizoen, of zullen ze wachten tot volgend jaar in maart ;)

twordt dus voor den VCT 26 augustus... Zaal niet vrij in mei :)

Pascal
04-12-2005, 13:56
Volgende mail (ook interessant voor wie nog niet ingeschreven was en toch op 25/03/2006 willen ddelnemen) :

ATM 2005 – Memorial Gilbert Staepelaere

Beste deelnemers

Het eerste winteroffensief leverde idyllische beelden op, maar met deze woorden stopt voor mij de intrede van Koning Winter. Zoals beloofd willen we graag nog even terugkomen op de beslissing om de wedstrijd te annuleren en de gevolgen ervan naar de toekomst.

1. Voorgeschiedenis.

Al enkele dagen waren de weersvoorspellingen niet gunstig. Toch begonnen we donderdag in de late namiddag met het aanbrengen van de eerste zelfcontroles. Toen werden we al geconfronteerd met de eerste hagelbuien en windstoten. Vrijdag was de zwaarste hindernis de wind. In de vlakke polders bovenop een dijk een zelfcontrole zetten was geen sinecure, gelukkig bleef de neerslag achterwege. Vanaf vrijdagnamiddag kregen we vanuit Nederland de eerste vragen over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd, want bij onze noorderburen viel de sneeuw met bakken uit de hemel en zorgde voor een enorme verkeershinder. De weersvoorspellingen werden op de voet gevolgd. Vanuit mijn bureau zag ik vrijdagavond de eerste vlokken vallen. De vraag was, blijven die liggen? Wat zal de temperatuur deze nacht zijn, want t° boven nul geeft mogelijkheden, bij vorst zou de toestand erger worden. Ondertussen waren alle voorbereidingen getroffen. Ik besloot voorlopig niet af te gelasten.

2. Motivering.

Zaterdagochtend zag het er ineens minder fraai uit. Ik zag in onze straat wel mogelijkheden om te rijden, maar hoe was het op de lokale wegen gesteld? Nadat we ons bij enkele lokale bronnen hadden geïnformeerd, de meteo hadden bevraagd en zelf her en der een kijkje waren gaan nemen, bleef er maar voor mij maar één optie, namelijk de annulatie van de wedstrijd. Ook van een inkorting van het traject kon geen sprake zijn, want de grootste problemen deden zich voor op Nederlands grondgebied, waar ruim de helft van het parcours was uitgetekend.
Toen de beslissing was genomen, waren velen onder jullie al onderweg naar het punt van eerste bestemming in Sint-Niklaas. Anderen hadden meer geluk en konden we nog tijdig informeren
Onze motivering zagen we puur uit het oogpunt van de veiligheid van de deelnemers. Op smalle wegen was het kruisen van voertuigen omzeggens onmogelijk omdat de breedte van de berm onmogelijk kon geschat worden als gevolg van opgehoopte sneeuw. Je kon niet zien wanneer de wegbedekking verhard of onverhard was, tenzij piloot of co-piloot uit het voertuig zouden stappen om zich persoonlijk te gaan vergewissen. Dan was er de toestand van enkele wegen ten noorden van Hulst en zagen we her en der takken breken onder het gewicht van de sneeuw. Er waren dus voldoende elementen aanwezig om de beslissing te ondersteunen. De ATM-organisatie neemt uw veiligheid en die van zijn medewerkers erg ter harte.
Trouwens, ik voel me er nog steeds goed bij. Nu hebben we de dag afgesloten zonder lichamelijke en stoffelijke schade. Veiligheid voor alles.
Gelukkig werd mijn beslissing niet gedragen door zin voor avontuur, bepaalde sportieve prestaties en/of financiële aspecten en was veiligheid de enige barometer.

3. Reactie.

Eens de beslissing genomen, werd getracht om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Er werd contact gezocht met de openbare omroep om een radioboodschap te verspreiden, er werd een bericht op de website geplaatst en op de wedstrijdtelefoon ingesproken, er werd massaal getelefoneerd, etc... in de hoop zoveel mogelijk mensen te bereiken om te beletten dat ze de verplaatsing naar Sint-Niklaas maakten.
Onderweg naar Sint-Niklaas vernam ik dat de gemeente Hulst te lijden had onder een stroomonderbreking en er sinds vrijdagnacht 8000 huisgezinnen zonder stroomvoorziening zaten. Ook Morres-Wonen werd getroffen en kon niet openen. We hadden dit jaar alle tussenstops en de finish in de locaties van Morres-Wonen voorzien, dit zou ons nog een bijkomend probleem hebben opgeleverd wat catering en rekenkamer betrof. Gelukkig was dit niet meer aan de orde.
Toen ik uiteindelijk zelf in de indoorkarting aankwam, zag ik veel enthousiaste deelnemers staan. Je hart bloedt een beetje, maar toch weet je dat je de juiste beslissing hebt genomen, al zal je steeds een aantal mensen ontgoocheld hebben.

C U

Pascal
04-12-2005, 13:57
4. Gevolgen.

Voor onze organisatie is dit een zware financiële aderlating. Dank zij de loyale opstelling van al onze partners, maar MORRES-WONEN in het bijzonder, kon volgens een voorlopige raming, het verlies beperkt blijven tot maximum 1500 euro. De inspanning van de filiaalmanagers van Morres-Wonen, situeerde zich op het vlak van de catering. Men was bereid om de 400 klaargemaakte warme maaltijden vacuüm te trekken en aan de medewerkers van Morres tegen inkoopprijs aan te bieden.
Ondertussen werd beslist de wedstrijd op een andere datum te laten rijden. Hierdoor dienden enkele ingrijpende aanpassingen aan de wedstrijdkalender van onze organisatie te veranderen, wat ook van de organisatie van de Vlaanderen Classic Tour een zware inspanning vroeg. Daniel Immesoete diende al zijn partners te overtuigen van de noodzaak van deze beslissing. Hij slaagde hierin waarvoor onze dank. De Cabrio-tour wordt dit jaar geïntegreerd in de wedstrijd op 26 augustus, waarvoor de brouwerij Liefmans te Oudenaarde als centraal punt werd gekozen en de Vlaamse Ardennen weerom voor een prachtig decor zullen zorgen.We danken ook de uitzetter van de ‘Straven Toebak’ rit, die aanvankelijk zijn wedstrijd op die datum had geprogrammeerd maar begrip had voor ons verzoek.
Tot slot hebben we geleerd dat dringend een noodscenario in ons draaiboek moet ingepast worden en werd er een werkgroep opgericht om te onderzoeken welke voorbereidende maatregelen er kunnen getroffen worden (en wat er in het draaiboek als noodplanning dient opgenomen te worden) om (hopelijk nooit meer) alle deelnemers en medewerkers (want ook onder hen waren er die hun standplaats hadden ingenomen vooraleer ze konden ingelicht worden) tijdig in kennis te stellen.
Ook aan ons materiaal hebben we heel wat schade opgelopen. Diverse controleborden werden door de wind van de bomen gerukt, niettegenstaande de koord er zeer degelijk was aan bevestigd.

5. Datums.

De wedstrijd van 26 november wordt verschoven naar 25 maart 2006. Het programma 2006 ziet er dus als volgt uit:

Zaterdag 25 maart 2006 – ATM 2005 – Memorial Gilbert Staepelaere met start te Sint-Niklaas.

Zaterdag 26 augustus 2006 – Vlaanderen Classic (en Cabrio) Tour met start in Oudenaarde.

Zaterdag 7 oktober – ATM oefenrit met start in Berlare

Zaterdag 25 november 2006 – ATM 2006-Memorial Gilbert Staepelaere met start te Sint-Niklaas.

6. Wat moet je als deelnemer doen?

Het beste wat je voor ons kan doen, is aan de drie wedstrijden deelnemen. Wanneer je onderstaande formule hebt gelezen en er zijn nog vragen in verband met de inschrijving, is er slechts één aanspreekpunt :
ATM-wedstrijdsecretariaat, Gardenialaan 12/14 te B-2950 Kapellen
Mobiel – gsmnummer : 0499-976.189
Fax – 03-664.45.53
Mailadres : inschrijving@altena-vzw.be

6.1. Je wilt op 25 maart deelnemen aan ATM 2005

6.1.1. Je was ingeschreven en had betaald.

- stuur deze mail terug naar het wedstrijdsecretariaat met vermelding van namen en het gekend startnummer ATM 2005 (ben je het kwijt – raadpleeg onze website www.altena-vzw.be
- uw acceptatiebericht wordt jullie uiterlijk op 1 maart 2006 toegestuurd.
- aan de deelnameprijs wijzigt er niets.

6.1.2. Je was ingeschreven maar had nog niet betaald.

Je was ingeschreven zonder avondmaal:
- je kunt van start gaan mits betaling van 45 euro
- stuur deze mail terug naar het wedstrijdsecretariaat met vermelding van namen en het gekend startnummer ATM 2005 (ben je het kwijt – raadpleeg onze website www.altena-vzw.be)
- uw acceptatiebericht wordt jullie uiterlijk op 1 maart 2006 toegestuurd.

Je was ingeschreven met avondmaal:
- je kunt van start gaan mits betaling van 65 euro
- stuur deze mail terug naar het wedstrijdsecretariaat met vermelding van namen en het gekend startnummer ATM 2005 (ben je het kwijt – raadpleeg onze website www.altena-vzw.be
- uw acceptatiebericht wordt jullie uiterlijk op 1 maart 2006 toegestuurd.

6.1.3. Je was nog niet ingeschreven en wil nu deelnemen.

- vul het online-formulier in op de website www.atm-organisatie.be)
- voer de betaling uit (middagmaal is inbegrepen):
- 45 euro zonder avondmaal
- 65 euro met avondmaal
- uw acceptatiebericht wordt jullie uiterlijk op 1 maart toegezonden.

6.2. Je kunt op 25 maart 2006 niet deelnemen.
- we betalen jullie deelname recht terug conform de reglementering
- je wenst het betaald bedrag te reserveren als voorschot op én van de volgende wedstrijden
- stuur deze mail terug naar het wedstrijdsecretariaat met vermelding van namen en het gekende startnummer ATM 2005 (ben je het kwijt – raadpleeg onze website www.altena-vzw.be)
- daarna zorgen wij voor de afhandeling.

6.3. Andere

- Alle ernstige voorstellen zijn welkom en worden onderzocht.
- De teveel betaalde bijdagen worden ter plaatse afgerekend.

6.4. Betalingen.

Alle betalingen gebeuren via bankrekeningen van Autoclub Altena v.z.w. :
a. Belgische bankrekening : 979-0692006-13.
b. Nederlandse bankrekening : 56.30.56.754 van de ABN-AMRO bank te Hulst.
c. Franse deelnemers per cheque die op de dag van de rit omgeruild wordt.

7. Allerlei.

1. De startnummers worden principieel behouden. Wie een later startnummer wenst, wordt verzocht dit op de mail te vermelden.
2. We verzoeken elk team om de inhoud van dit bericht aan de piloot of navigator te bezorgen wanneer deze geen email adres heeft. ( we beschikken over veel email adressen, maar er zijn toch nog verschillende personen zonder, vandaar ons verzoek).
3. De rallyplaten, deurnummers en roadbooks die op 26 november voorzien waren, zullen op 25 maart gebruikt worden.

4. Het avondmaal blijft zoals voorzien in de brochure ( wel aangepast aan de datum).

5. We zijn genoodzaakt om 7 dagen extra vakantiedagen te plannen om de voorbereidingen en afhandeling in goede banen te brengen, want ten slotte is en blijft deze organisatie vrijwilligers- en mensenwerk.

8. Slotbemerking.

Ik wil graag de deelnemers en clubs die ons een ondersteunende mail bezorgden danken. Ook de deelnemers en medewerkers willen we vanuit onze organisatie danken voor het gestelde vertrouwen en hopen in de toekomst, op jullie aanwezigheid te mogen rekenen. Waarvoor dank.

Met beleefde en sportieve groeten


Fredien Nachtegael
Wedstrijdleider

Heel sportief om zich te motiveren voor iets wat voor de meesten reeds duidelijk was.
Bij deze ook aankondigen dat wij opnieuw van de partij zullen zijn.

C U

Pascal
04-12-2005, 14:02
Wij zijn er dus niet klaar voor.
Ondanks dat de verzekering in orde kwam, en ondanks dat de remmen ok zijn, en ondanks dat we terug licht hebben .... werd de wagen enkele minuten geleden afgekeurd op de schouwing. :(
Zelfs de uitleg dat hij vorig jaar ook geen lichtclaxon had en dat we aan geen goede relais geraken, hielp niet. :mad:

Mag ik je een goede raad geven. Je hebt nog wat tijd maar begin er tijdig aan dan ben je er zeker bij ;) ;) ;)

C U

Pascal
03-02-2006, 17:20
Nog 50 dagen te gaan voor de Start van de uitgestelde editie van de 10de ATM Memorial Gilbert Staepelaere 2006 op 25 Maart 2006!

Zo tellen ze af op hun website...

Wie gaat er van de partij zijn. Gert Staepelaere heeft gevraagd om hem collectief op de hoogte te brengen van de teams van Depaddock. Dit met het oog op de teamsamenstelling voor de memorial.

Gelieve hier uw startnummer te vermelden en dan kunnen we hem spoedig een mail sturen. Dank bij voorbaat...

Team 68 : wij dus...

Indien je voor de geplande editie nog niet was ingeschreven, kan dat uiteraard voor de uitgestelde editie, op 25/03/2006, nog steeds. Indien je je alsnog inschrijft, hadden we ook hier graag een seintje...

C U

Jan
03-02-2006, 19:28
Team 76 : Wouter en mezelf
Team 79 : Patrick en Rudi

En aftellen dat we doen:D

Pat
03-02-2006, 19:29
Team 60 : Pat en Tony

Pascal
21-02-2006, 00:33
Laatste info en nieuwe deelnemers lijst op : www.atm-organisatie.be

Heel wat bevestigingen, hier en daar een afzegging, nog heel wat teams te bevestigen en ook een hoop nieuwe inschrijvingen...

@ Werner : nog niet bevestigd... problemen ???

C U

Werner333
21-02-2006, 21:12
Net gemaild. Thx voor de reminder.

Pascal
10-03-2006, 20:54
Acceptatiebrief ontvangen. We hebben hetzelfde startnummer gekregen : R68. We moeten ons ter plaatse aanbieden om 09.08 uur om vervolgens van start te gaan om 10.08 uur.

Ook de deelnemerslijst op de site is ge-update. Weinig afzeggingen en wat nieuwe inschrijvingen, heb ik de indruk. We zullen niet alleen zijn.

@ Werner : het valt me op dat op de deelnemerslijst achter jouw naam geen teamvorming De Paddock staat. Vergeten of foutje van de organisatie ??? Misschien best contact nemen...

C U

Werner333
10-03-2006, 21:42
Is Johan zijn schuld. Hij heeft onze inschrijving aangepast (andere wagen) en lap, het is om zeep :D

Pat
24-03-2006, 20:30
Voor wagen 60 is het volledig om zeep ...

Na het volgen van een cursus auto-elektriciteit voor oldtimers bij Syntra in Mollem (viel dik tegen in tegenstelling tot mechanica) ben ik vorige week begonnen met het uitmeten van de bedrading.
Ik kwam tot de ontdekking dat iemand bij Auto5 de relais van de koplampen had open gewrikt. Vermoedelijk heeft men geprobeerd de 5de terminal uit te schakelen. De relais werd slecht terug ineengestoken en geeft nu eens wel, dan eens niet contact.
Over naar het www. dan, op zoek naar artikelen over de overstap naar H4's.
Nieuwe ontdekking en bevestiging van een bestaand vermoeden ... de originele relais moet vervangen worden door een "high power" exemplaar.
Ik vind een artikelnummer en vraag bij onze plaatselijke VW of ze deze kunnen leveren. Na twee dagen: heb er eentje in stok (16 € + BTW). Relais afgehaald en monteren dan maar. Weer niets. Dan maar eens gekeken naar de specificaties (was te gehaast bij VW) en deze had hetzelfde nummer maar was slechts 40A waard. Terug naar het www. dus ...
De "High power" is nu op komst vanuit de VS (5.5 $) maar zal hier slechts zijn in de loop van volgende week.
Resultaat ... heel de wagen is één grote bende bedrading, is nog altijd niet geschouwd en bijgevolg geen Memorial voor ons. :(

666
24-03-2006, 20:50
Pat

40A is wel goed voor 480W aan lampen. Ik denk niet dat je er zoveel vermogen aan hebt hangen. Moet dus normaal volstaan. Als je lampen met deze relais niet werken moet er volgens mij iets anders fout zijn.

Pascal
24-03-2006, 22:00
bijgevolg geen Memorial voor ons. :(

Lap daar gaat de eerste van ons team. Heb je geen andere auto om deel te nemen...

C U

Pat
25-03-2006, 01:32
@666

Initieel is het grote probleem de lichtclaxon. Deze werkte niet meer met de originele relais en werd bij VW vervangen. Tijdens de Staepelaere 2004 werkten ze eerst wel dan weer niet. Dan heb ik H4's gestoken en werkten eerst mijn gewone lichten niet, maar ze reageerden wel op de hendel van de lichtclaxon. Toevallig ben ik bij Auto5 terechtgekomen, de volgende dag had ik terug lichten, maar geen lichtclaxon. Dit werd vervolgd door het verhaal zoals hierboven beschreven. Het rare is dat ik met de 5-pins relais wel voorlichten heb (behalve als je de relais wat beweegt, dan gaan ze aan en uit). Met de 4-pin heb ik dus helemaal niets.
Aansluitingen verschillen ook:
5-polig : S - 30 (niets aangesloten) - 35a - 35b en vijfde ben ik even vergeten ...
4-polig : 30 - 85 - 86 - 87 (zoals te vinden voor alle relais op alle diagrammen)
Ook de hendel werd ondertussen vernieuwd.

@Pascal

Overzichtje:

BMW 320d-M - categoriek NEEN. Wordt niet gebruikt voor rittensport en staat ook niet open voor discussie.
Porsche 914/4 - gekend verhaal ...
Porsche 911 2.7 - staat half afgebroken in de garage voor restauratie
Porsche 944 Turbo - wordt nu al 6 weken van de ene mechanieker naar de andere gesleurd. Drukgroep is kapot en niemand durft of wil eraan beginnen.
Ondermeer omdat de volledige koppelingskit in de koffer ligt. Ze willen allemaal dat wij 600 € meer uitgeven aan een door hen gekochte kit zodat ze commissie kunnen opstrijken (Porsche=1020 € - USA=400 €).
Opel Tigra van navigator - pas geleverd. Wil ik zelfs niet vragen.

Voila, nu ken je de volledige situatie.
Ideaal zou zijn dat de 911 ooit eens afgeraakt, dan heb ik inderdaad een back-up voor in geval van.
De 944 is dan nog van vader ook ... en die is er niet voor te vinden dat ik met zijnen Turbo ne rally gaan rijden, zeker niet na de verhalen van vorig jaar.

Pinzie
25-03-2006, 05:47
Wens jullie allemaal straks een fijne rit toe, en veel plezier !

Pinzie
27-03-2006, 10:37
En heren, hoe is jullie rit geweest ???

Pat
27-03-2006, 19:32
Ja, we hebben al sneller resultaten gekregen ... ;)

Werner333
27-03-2006, 23:10
Afjagers :)
Wel het was weer een geslaagde ATM. De zon die besliste om ons toch maar gezelschap te houden en de toffe wegen in Belgie en Nederland maakten er een aangename rit van.
Ons (Johan en Werner #89) eerste deel werd gekenmerkt door een rekenfout van mij wat ons 5 minuten kostte. :frusty: :fight:
In deel 2 zijn we voornamelijk in de val van de meest recht doorlopende lijn getrapt. Wat trouwens op die dijken niet moeilijk is. :rolleyes:
Deel 3 was foutloos. :applaus: :D
Er was ook een praktische proef: een kleine slalom op onverhard.
Tussen olievaten een opgelegd parcours rijden, ondertussen controles noteren, stoppen met de voorwielen over de streep en de achterwielen nog niet en een gemiddelde van 17.5 km/h aanhouden. :gas:
Bangelijk tof.
In recreatie werd die proef trouwens gewonnen door Pascal en Ann. :worship:
Resultaat 18de. Het had beter gekund, maar na een overdrukke week op het werk was dit de ideale batterij oplader die nodig was.
Voor de volgende editie beloven ze iets speciaals. Dus we weten alweer waar naar toe.

Pascal
28-03-2006, 01:29
Nadat we enkele weken een initiatieritje hadden, waarin Ann de eerste knepen van het vak leerde als navigator, was ze nu aan de beurt in een echte wedstrijd. Dus Ann als navigator en ik aan het stuur.

Bij het uitdelen van de roadbooks van deel 1 bleek dat er al wat vertraging was. Niet getreurd, een verbroedering met de andere Paddockers en enkele koffies later konden we dan toch van start. Nadat we eerst via de technische controle passeerden en al wat konden genieten van talrijke classics van allerlei pluimage gingen we opgewekt van start. We hadden in dit druilerige weer namelijk met onze airco en andere snufjes heel wat voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld de equipe met de Lomax. Je heel wat "echte" mannen (en vrouwen) gezien die gewoon "open" reden in de regen. Chapeau...

Even de nota's in deel 1 gewoon worden. Bij Altena is het steevast een mengeling tussen het genieten van het rijden en wat puzzelen met de nota's. In de beginfase wat foutjes gemaakt, zonder veel erg, om dan stilaan in het ritme te komen. Deel 1 bleek achteraf het langste deel van de rit te zijn. Na iets meer dan 2 uur bereikten we de FTC van deel 1. De ideale passeertijd was 2.20 uur dus ruim op tijd. Na een korte uitlooproute bereikten we de Nederlandse grens en konden we bij Morres Wonen in Hulst genieten van enkele heerlijke broodjes.

Na iets meer dan een half uurtje break gingen we van start met deel 2. Dit speelde zich af in de polders en een deel in het havengebied. Een goed overzicht op het parcours zorgde ervoor dat er leuk gereden kon worden. Ondanks het feit dat er ongeveer 250 auto's van start gingen had je, met uitzondering van de onmiddellijke omgeving van start en finish, nooit hinder van enige drukte. Soms zag je in de verte een andere deelnemer rijden en dat alleen al maakt een rit zo leuk. Ook de weinige bewoners in de polders bleken het leuk te vinden want hier en daar werden we uitbundig aangemoedigd. Leuk...

Na het einde van deel 2 was er de praktische proef. Een slalom op onverhard met een gemiddelde snelheid van 17.500 Km/Hr. Ik had het plannetje al wel eens betudeerd maar kende het toch niet helemaal. Dus ook hier moest Ann navigeren. Eigenlijk maakten we de fout om direct in te klokken. Daardoor moesten we onmiddellijk van start zonder dat we ons nog wat konden voorbereiden. Achteraf gezien leverde deze fout echter toch vruchten af. Alléé, hup met de geit euh Audi... Zonder een idee te hebben hoe snel 17.500 Km/Hr op zulk parcours is (zonder trip) reden we puur op gevoel en voor de kick. Tot aan de laatste hindernis... Daar navigeerde Ann verkeerd maar ik had het door. We kwamen quasi tot stilstand en vervolgden onze weg via de goede route om te finishen met een "stop cheval"...

Na onze break, die we gebruikten om op de parking enkele beauty's te aanschouwen, vertrokken we voor het laatste deel. Opnieuw een goed rijdbaar deel in een zeer mooie streek. Omdat het laatste deel 2 TK's had kwam je hier toch wat meer deelnemers tegen. Helemaal geen probleem want nu konden we de classics ook tijdens het rijden aan het werk zien. Tijdens dit deel reden we opnieuw een stuk over Belgisch grondgebied om opnieuw te eindigen in Nederland.

Omdat we wat vroeg waren om te eten, konden de stoere verhalen onder de Paddockers beginnen. Net zoals bij elke rit had elk team wel zijn kemels geschoten en de nodige fouten gemaakt. Fouten leveren uiteraard strafpunten op.

In deel 1 haalden wij 210 strafpunten. 120 van 4 gemiste zelfcontroles en 90 punten voor tijdstraffen. Deze tijdstraffen begrijpen we niet goed en bij een volgende gelegenheid gaan we aan de organisator wat uitleg vragen. Niet dat het veel uitmaakt maar we willen natuurlijk wel leren uit onze fouten om volgende keer wat beter te doen.
In deel 2 haalden we 90 strafpunten voor 3 zelfcontroles.
In deel 3 haalden we, net als een 50 tal andere teams 0 strafpunten.

En dan de klap op de vuurpijl : in de slalom reden we de beste gemiddelde tijd en noteerden alle controles. Hiervoor kregen we slecht 2 strafpunten. Niemand deed beter... Al moet ik eerlijk toegeven dat het puur geluk was... Maar ook dat telt...

Al bij al een zeer goed georganiseerde rit in een verbluffend mooie streek. Bovendien tijdens de middagpauze maar liefst 3 broodjes per persoon en 's avonds een heerlijke maaltijd (waarvoor we wel wat geduld moesten hebben). Kortom : zoals we van Altena gewoon zijn...
Op naar de volgende wedstrijd. En zeker in je agenda aankruisen : 25/11/2006 de elfde Memorial Staepelaere. Die mag je gewoonweg niet missen...

C U

Pascal
28-03-2006, 01:41
En tenslotte een evaluatie van de eerste navigatie-ervaring van Ann. Het bolleke-pijl ging goed maar in het begin kwamen smmige nota's wat laat om de valstrikken te ontwijken. Daarom paste de piloot de snelheid wat aan en de navigator paste het ritme van de nota's wat aan.
Het verwisselen van plaats van enkele nota's had Ann direct in de gaten en we trapten er gelukkig niet in.

Het kaartlezen ging wat moeilijker. Daarom namen we onze tijd om dit voor te bereiden. Net hetzelfde met de pijlenrit. Vooral bij het wachten aan de tijdscontroles konden we dit zonder problemen voorbereiden.

Vermoedelijk gaan we op 1 april van start in de Leeuwenrit en Ann heeft al aangegeven dat ze opnieuw wil navigeren. Vandaar dat we opnieuw van start gaan in de recreatieklasse. Het navigeren in het donker baart haar wat zorgen maar ik ga proberen om de verlichting in de auto wat aan te passen zodat we ook dat kunnen oplossen...

Voor de rest van het seizoen zien we wel. Ik wil ook nog wel wat navigeren en overweeg om de stap naar de Toerismeklasse te maken... Afwachten maar...

C U

Jan
28-03-2006, 13:33
Pascal heeft al een mooi verslagje van afgelopen zaterdag gepost, ik kan het deze keer dus kort houden.

Het landschap dat we voorgeschoteld kregen was ons reeds grotendeels bekend van de cabriotour, en inderdaad, het is bijwijlen indrukwekkend mooi. Vooral de Nederlandse dijken wisten we te appreciëren.
In deel 1 hielden we een beslijkte polderweg voor onverhard waardoor we zowat 6km de boer opgingen, en wij niet alleen. Gelukkig heeft ons dat geen strafpunten gekost, de organisatoren waren zo vriendelijk geweest geen bijkomende vallen op te zetten:applaus:

Deel 2 deed ons een beoordelingsfout maken ivm de meest rechtdoorlopende lijn, terwijl we daar enkele situaties later wel de juiste beslissing namen.
Normaal is het eerste wat je doet het roadboek nakijken, maar als er in deel 1 niet gesjoemeld werd, waarom zouden ze dat dan in deel 2 wel doen? Nu ja, we hadden het aan onze rekker. We herkenden meteen het “busstop” kasseiweggetje uit de cabriotoer en waren vast van plan ons ook dit keer niet te laten vangen. We volgden dus minutieus de bolleke pijl voorschriften en wachtten met opschrijven tot we de ganse situatie achter de rug hadden. ‘t Is te zeggen, volgens ons moest er helemaal niets opgeschreven worden. We overlegden nog even vóór de meteen volgende stempelkontrole en hadden de indruk dat er twee situaties te veel in het roadboek stonden. Misschien zouden we die later wel tegenkomen. Hop een stempel en…..prijs:eek: , want er kwam geen T-kruispunt. Hadden ze in het roadboek toch wel enkele situaties van plaats verwisseld zeker. Wie doet nu zoiets:rolleyes:
Dan maar meteen naar de praktische proef, da’s weer eens iets nieuws. Bleek dat niet beperkt te blijven tot slalommen, ah nee, er moesten ook letters genoteerd worden en toen we dat doorhadden, was er reeds één ongemerkt gepasseerd. Wouter wist van de verrassing niet goed wat eerst gedaan: letters noteren of het parcours aanwijzen. Hij koos dan voor een derde alternatief: “geef maar gas en trek in de bochten aan den handrem!”
Dikke lol natuurlijk.:worship: :worship:
Achteraf hebben we gelezen wat er eigenlijk verwacht werd: 17,5 km/u gemiddeld, letters noteren en eindigen met een stop cheval. Ah, zat dat zo? Bij toeval heeft ons dat slechts 10 strafpunten opgeleverd (en een top 10 plaats). We waren wel bij de snelsten, MX-5jes houden van zo’n toestanden.

Deel 3, ja, ook hier weer veel stukken die we al kenden van de cabriotoer. Zoals zowat de helft van de recreanten scoorden we nul strafpunten.

In totaal eindigden we 14de, als eerste Paddockers, maar de ambitie was een plaats binnen de eerste 10. We zullen dus nog eens moeten rijden.
Stilaan hebben we door dat er altijd een “maar” zal zijn (hadden we dit gedaan, dan…..of iets plastischer: als ons kat een koe was dan konden we ze melken:) ).




Nabeschouwing:
- we hebben opnieuw geleerd dat we altijd eerst het roadboek moeten kontroleren:rolleyes:
- het was een prachtig parcours, ook al kwamen we er voor de tweede keer.
- er had nog een extra pijlen- of puntenrit mogen inzitten van een hogere
moeilijkheidsgraad
- er had gerust hier en daar een RT mogen inzitten
- er zaten echte pareltjes bij de deelnemende wagens
- de wegen zijn van het soort waar je als bestuurder nog veel plezier aan beleeft:applaus:
- het was inmiddels onze 4de deelname aan een Altena organisatie en jammer genoeg
moeten we deze editie op de 4de plaats klasseren omwille van enkele minpuntjes:
vertraging bij het begin, nog meer vertraging bij de technische kontrole, soms wat
rommelige tijds- en stempelkontroles (ze tellen niet allemaal voor recreatie, maar hoe
weet je dat op voorhand; het is niet steeds duidelijk of je op je ideale tijd moet
inklokken of dat je zelf je ideale tijd mag opgeven), ‘s middags worden de broodjes
plots sandwiches wegens “op” (ja we waren in Nederland), ruim een uur aanschuiven
voor het avondmaal, geen tussenstanden tijdens de dag…
in ‘t kort: we zijn beter gewend van Altena, en de Vlaanderen Classic Tour mag daarbij
als referentie gelden
- vier DePaddockteams aan de start, ambiance
als Pat nu eens op tijd aan die 914 zou beginnen sleutelen hé:rolleyes:



Team nummer 76 (recreatie)

Jan Gypen en Wouter Geeraert

Pat
28-03-2006, 20:03
1 - 0 :D

Maar er zijn verzachtende omstandigheden ...

In de periode van net voor de uitgesneeuwde 2005 tot een drietal weken geleden volgde ik bij Syntra-Mollem een cursus Auto-electriciteit voor oldtimers".
Ik had hier reeds de module "Automechanica voor oldtimers" gevolgd en deze was toch goed te noemen voor de 10 weken looptijd.

Spijtig genoeg bleek de elec-cursus van een ander en heel wat minder kaliber.
Een korte samenvatting ter illustratie ... (10 zaterdagen van 3 uren)
Zo goed als 3 volledige lesdagen werden door 3 verschillende leraars gevuld met gepalaber over de batterij. Praktijk (wat hoog in het vaandel staat van deze cursussen) bleef beperkt tot het uitmeten van batterijen en het verslepen van een motortester. Het Renaultje met problemen werd uiteindelijk door twee leraars uitgemeten NA de lesuren ...
1 dag ging verloren aan de welbekende sneeuw in november.
1 inhaaldag werd gevuld met het prutsen aan een Renaultmotor waarop de helft ontbrak of van een ander model was.
Na een "licht" protest werden dynamo en alternator bekeken. Praktijk bleef beperkt tot het bespreken wat je in de praktijk kan uitmeten ...
Nog een inhaal (of noem het verontschuldigingsles) les werd dan wel doorgebracht in het atelier met het afstellen van een oude Escort en metingen met de al vernoemde motortester.
In de voorlaatste les kregen we op onze vraag ook het lezen van een plan (ik dacht dat je eerst moest leren stappen voor dat je een marathon loopt).
Praktisch bleef dit beperkt tot het volgen van twee draden op een schema.

Samengevat was de hele cursus rommelig, een continu gespring van de-hak-op-de-tak, steeds verwisselende leraars, een warboel waar geen lijn in te trekken valt.

Normaal was een deel van de cursus praktijk in het werken met de multimeter en het opzoeken van defecten. Ik heb dit niet vernoemd omdat we er ook de ballen van gezien hebben.
Nu zit ik dus met mijn testertje tussen een wirwar van draden, te proberen uit te vinden wat er mis is.
Maar hey, ik kan dan toch mijn batterij uitmeten !

Jan
03-04-2006, 12:38
Liefhebbers van prentjes kunnen terecht op deze webstek http://www.passion-for-motorsport.be/arles_gallery/index.html
Daar vind je zowat 520:eek: foto's van de Staepelaere Memorial editie 2005 die uiteindelijk in 2006 gereden werd.

Voor degenen die van een luie paasvakantie genieten zou ik zeggen: zoek de vier DePaddock-teams:)