Log in

View Full Version : Onzin, fouten en blunders op het (autosport)net, de verzameling!

Pages : [1] 2

Mark
15-11-2005, 23:42
Heeft u dat ook weleens? Je leest een stukje tekst op een "autosportnieuws" website..............en denkt: Wat een onzin, hou je moeder voor de gek maar mij niet!

Na het lezen van het zoveelste onzin bericht is de emmer vol ;) Ik kan er niet meer tegen :D Komt ie dan hé!

Primeur in deze eeuwig durende thread is voor Junior Strous. E.e.a. na aanleiding van zijn winst in het Engels FRenault Winterkampioenschap 2005

Junior Strous Engels Winterkampioen

De Wassenaarder won overtuigend op Brands Hatch de eerste wedstrijd terwijl hij in de afsluitende race enkel Patrick Hogan voor zich moest dulden. Met deze titel op zak voegt Junior zich in het rijtje met illustere namen zoals Formule 1 sterren Pedro de la Rosa, Kimi Raikkonen en Antonio Pizzonia.

http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=2546

Wat een bullshit zeg. Er is een groot verschil tussen de winst van De la Rosa, Raikkonen, Pizzonia en die van Strous. Bij de drie F1-heren was dit aan het prille begin van hun FRenault 2000 carriére...........en Strous is reeds een FRenault 2000 Opa met zijn 3 seizoenen achter de kiezen.

De Engelse Winterkampioenschappen zijn vooral bedoeld om coureurs te laten wennen c.q. testen aan de nieuwe wagen/team met het oog op het volgende seizoen. In het geval bij Strous klopt dat dus van geen kant. Het blaagje heeft al 3!! seizoenen ervaring in de FRenault 2000 en gaat nu de strijd aan met mensen die voor de eerste keer rijden in een FRenault 2000. Ze zijn afkomstig uit de karting of een lagere formule klasse. Meneer had dus elke keer met kop en schouders bij iedere training en/of wedstrijd als nr. 1 op de lijsten hebben moeten staan. Uit zijn eigen press release blijkt dat dit niet het geval is geweest ;) Dat zegt meer over Strous dan over de andere kandidaten.

Wie volgt met een vlijmscherpe analyse over een iets te positieve press release? :D

Stefan
15-11-2005, 23:51
plus daarbij dat hij tijdens het Word Series seizoen niet echt uit de verf kwam en een flink aantal coureurs waaronder een aantal nederlanders voor zicht moest dulden

Mark
08-12-2005, 00:35
De volgende dader is gevonden, met de desbtreffende kwibus heb ik één overeenkomst..........we hebben hetzelfde soort paspoort :D

De Renault kampioenen kregen een test aangeboden in een WS FR 3.5 wagen op Paul Ricard. De dader van de onzin in zijn press release? Nederlands FR 2.0 kampioen Renger van der Zande.

Renger van der Zande maakte gisteren op het Paul Ricard High Tech Test Track in Zuid-Frankrijk grote indruk door bij zijn test in de World Series by Renault 3.5 als allersnelste rookie uit de bus te komen!

http://www.racexpress.com/index.php?nav=Nieuws&nid=1646

Renger doelt hier op een test die diverse Renault-kampioenen kregen aangeboden. Een ding is zeker, Renger van der Zande was niet de snelste Rookie. Heylen had voordien ook nog nooit gereden in een WS FR 3.5 gereden en die was toch iets sneller dan Renger. Resultaten zijn hier te vinden: http://www.renault-sport.fr/fr/world_series/formulaV6/resultats.php?csv=24996.csv

De andere namen die voor Renger staan hebben geloof ik ook nog nooit in een WS FR 3.5 wagen gezeten. Behalve de Ammermuller dan............die Duitser heeft dit jaar de snelheid gevonden. Prop die Duitser in een wagen en je ziet hem niet meer terug ;)

Pascal
08-12-2005, 02:34
Prop die Duitser in een wagen en je ziet hem niet meer terug ;)

Een dief :confused: :confused:

C U

Jan
08-12-2005, 10:14
:d :d :d

TB8
28-12-2005, 21:27
De volgende dader is gevonden, met de desbtreffende kwibus heb ik één overeenkomst..........we hebben hetzelfde soort paspoort :D

De Renault kampioenen kregen een test aangeboden in een WS FR 3.5 wagen op Paul Ricard. De dader van de onzin in zijn press release? Nederlands FR 2.0 kampioen Renger van der Zande.

Renger doelt hier op een test die diverse Renault-kampioenen kregen aangeboden. Een ding is zeker, Renger van der Zande was niet de snelste Rookie. Heylen had voordien ook nog nooit gereden in een WS FR 3.5 gereden en die was toch iets sneller dan Renger. Resultaten zijn hier te vinden: http://www.renault-sport.fr/fr/world_series/formulaV6/resultats.php?csv=24996.csv

De andere namen die voor Renger staan hebben geloof ik ook nog nooit in een WS FR 3.5 wagen gezeten. Behalve de Ammermuller dan............die Duitser heeft dit jaar de snelheid gevonden. Prop die Duitser in een wagen en je ziet hem niet meer terug ;)

Ik kon het niet laten om toch even te reageren :o

De eerste zin en tevens eerste alinea op de betreffende website: "Renger van der Zande maakte gisteren op het Paul Ricard High Tech Test Track in Zuid-Frankrijk grote indruk door bij zijn test in de World Series by Renault 3.5 als allersnelste rookie uit de bus te komen!" doelt op een zin dat later 'ter sprake komt' in de tweede alinea: "Met een vijfde tijd van alle deelnemende Nationale kampioenen was Renger in de ochtendsessie de snelste rookie."

Renger was dus de snelste rookie van de ochtend en niet van de gehele dag... Keiharde cijfers heb ik overigens niet, maar degene die het betreffende (pers)bericht geschreven heeft is wel goed geïnformeerd.

Natuurlijk kan het ook bij ons (ik heb toevallig ook dat bericht geplaatst op de betreffende website) een foutje insluipen, maar wij zijn wel zorgvuldig en meestal checken wij ook alle binnenkomende berichten op onjuistheden e.d.

Wilde ik toch even kwijt!

bluelite
03-01-2006, 08:25
Ik kon niet meteen een topic vinden voor 'andere' fouten van nieuwswebsites, dus geen subjectieve-press-release-toestanden, maar wel grove fouten. Iemand een ideetje of die topic al bestaat? (Zo ja, gelieve deze post erheen te slepen)

Momenteel is het enkel de F3 die probleemloos plaatsvindt in Korea. Het land wil in de toekomst wel grotere evenementen organiseren, maar heeft nu nog niet de correcte structuur achter zich.
bron: http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=48

Hm. Heb ik zo mijn bedenkingen bij. Volgens mij wordt de Super Prix sinds 2004 in Bahrein gereden. Is misschien niet zo'n gigantische fout, maar bedenk eens hoeveel moeite ze in Bahrein deden om de Super Prix binnen te halen en dan nog schrijven dat ze op een parking van het stadioncomplex in Changwon rijden. Misschien moest de auteur van het artikel zich maar bij het klakkeloos vertalen van grandprix.com houden, dan was dit niet gebeurd.

Mark
03-01-2006, 12:50
Ik kon het niet laten om toch even te reageren :o

Ik ook niet :D Of het bericht nu wel of niet klopt...........door de titel van het bericht word ik op het verkeerde been gezet. Normaal gesproken zijn de kant en klare stukjes van Insight F1 Motorsport Report goed te lezen.

Daarmee wil ik dan ook meteen mijn pijnpunt kenbaar maken jegens al die sites. Uiteindelijk is het niet meer dan een veredelde "copy & paste" actie. Een kritisch weerwoord op al die berichten lees je niet op die sites. Volgens die sites is het altijd rozegeur en maneschijn in de autosport. Mijn inziens is een persbericht niet meer dan de basis voor een bericht in een krant of op een website. Aan de journalist/redacteur de opdracht om de juiste "kleur / mening" mee te geven aan dat bericht. Je hebt "linkse" kranten, "rechtse" kranten, "groene" kranten en "foute" kranten. Waarom zouden die 350 nederlandstalige autosport cowboywebsites allemaal dezelfde mening hebben?

Mark
03-01-2006, 12:56
Ik kon niet meteen een topic vinden voor 'andere' fouten van nieuwswebsites, dus geen subjectieve-press-release-toestanden, maar wel grove fouten.

De titel van deze thread is aangepast ;)

Dat bericht rammelt aan alle kanten. Welk Korea? Noord? Zuid? Lijkt me toch wel belangrijk om dat te vermelden in je bericht. Uiteraard is het "Zuid".

In Korea werd besloten dat de F1 toch niet naar hun land kan komen Volgens mij beslist uiteindelijk Bernie of hij met zijn circus op bezoek komt.

bluelite
03-01-2006, 17:37
Ze doen het met opzet...

Sakon Yamamoto, de Japanner die vorig jaar tijdens het Grand Prix weekend in Japan testte voor Jordan, lijkt een mogelijke kandidaat te zijn maar dat is Kosuke Matsuura, een IRL en Formule Nippon rijder, ook.

bron: http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=57

Kosuke Matsuura... Formule Nippon? Komaan zeg. Die man heeft nog geen Formule Nippon-wagen van dichtbij gezien. De enige Matsuura die wel een FN-wagen van dichtbij heeft gezien is Ken Matsuura, maar dan hebben we het al over een motortuner uit de jaren' 90.

Ze hebben weeral het belangrijkste deel niet gekopieerd...

Grandprix.com:

But there is also speculation that the drive could go to a number of other Japanese drivers, notably Kosuke Matsuura, who raced last year in the Indy Racing League and Formula Nippon racer Yuji Ide.

Zie daar... Yuji Ide. En plots weten we allemaal over wie het werkelijk gaat.

En zo komt het dat de lezer verkeerd geïnformeerd wordt.

B.V.S.
10-01-2006, 18:12
Geloof het of niet... maar ->dit (http://www.spa-francorchamps.be/test_rally/index_nl.htm)<- staat dus wel degelijk op de site van het
circuit van Francorchamps. Wil er mij iemand een vertaling bezorgen aub :D

Raceboy
10-01-2006, 18:17
zeide gij altij zone rappe van samang? ;)

http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11979 :+

B.V.S.
10-01-2006, 18:19
zeide gij altij zone rappe van samang? ;)

http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11979 :+
:o milledju... hier op depaddock ben ik da duidelijk niet.. :D

bluelite
11-01-2006, 19:27
De komende weken en maanden zal blijken of Mansell, Fittipaldi en andere Patreses opnieuw hun weg vinden naar Terlamen.

bron: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10594

Terlamen? Terlaemen ja...

Kleine fout, maar fout is fout. :o

Mr.Dallara
11-01-2006, 20:09
Onlangs verscheen er een persbericht met een previeuw van het BTCS seizoen.

Al die prachtige bolides zullen uitgerust worden met banden van Dunlop. De Belgian Touring Car Series wordt immers de 32ste internationale competitie die exclusief met banden van deze fabrikant zal rijden. De deelnemers zullen hun keuze kunnen maken uit een gamma dat bestaat uit slicks en regenbanden (dus geen intermediates) in verschillende rubbersamenstellingen en maten.

Bron: pitstop.tv (http://pitstoptv.belbone.be/persberichten/nieuwsbericht.php?newsid=10585)

De BTCS is dus een internationale competitie geworden! :D :crazy: knettergek! Als ik het goed voorheb, valt het nog steeds onder de VAS/ASAF en heeft het nog niet eens een nationaal statuut... en dan durven ze zich een internationale competitie noemen... :applaus:

Mark
11-01-2006, 20:16
Bron: pitstop.tv (http://pitstoptv.belbone.be/persberichten/nieuwsbericht.php?newsid=10585)

Wees blij dat Pitstop dergelijke berichten nog wegstopt in een klein hoekje ;) Ik heb vingers tekort om het aantal cowboysites te tellen die deze persreutel weer als "nieuws" gaan brengen.

Krijg ik weer PM's in de bus van persverantwoordelijken met lange tenen of sites die zich aangevallen voelen? :D

Giovanni
12-01-2006, 00:03
De BTCS is dus een internationale competitie geworden! :D :crazy: knettergek! Als ik het goed voorheb, valt het nog steeds onder de VAS/ASAF en heeft het nog niet eens een nationaal statuut...
BTCS heeft een nationaal statuut.
Je hebt een RACB licentie nodig om daar te rijden ...
Vergis je niet met de Gentlemen drivers cup, dat is ASAF.
BTW, omdat er al eens een buitenlander komt rijden hoeft men zich nog geen internationaal kampioenschap te noemen.
Daar heb je volkomen gelijk.

Mark
12-01-2006, 00:08
In de dieselklasse was Schubert Motorsport eveneens voorin te vinden, de BMW 120d bleef de Altenburger Alfa 147 JTD ruim een seconde voor. De Italiaanse Maxicars Seat Leon hield het vaderlandse Auto Traa-Flexipool Racing net achter zich.

http://www.autosport.be/news/6147.awm , 11-01-06 23.03

Wist niet dat Traa-Flexipool Racing een Belgisch team was ;) Op www.pittalk.nl zijn het dan weer Nederlanders :D Als je er op gaat letten is het aantal fouten in de "autosport-verslaggeving" niet mis.........

Mark
21-01-2006, 11:27
De vraag is hoe succesvol is die nieuwe BMW Cup in Nederland?

Verkoop BMW 130i Cup vlot van start!
Na de presentatie van de BMW 130i Cup tijdens de afgelopen @Home Finaleraces op Circuit Park Zandvoort is de verkoop van de cupauto’s vlot van start gegaan. Het spits werd afgebeten door privé rijder Henry van Os, die op de voet is gevolgd door enkele grote BMW dealers. Naast de nu met enige regelmaat binnenkomende bestellingen groeit de toestroom van aanmeldingen voor de e-mail nieuwsbrief en vragen nog dagelijks. Al met al gunstige ontwikkelingen die de BMW 130i Cuporganisatie natuurlijk positief stemmen over de verwachtingen voor 2006, maar ook aanleiding geven geïnteresseerden aan te sporen niet te lang te wachten met het bestellen van hun BMW 130i Cup auto. Het aantal beschikbare auto’s is namelijk strikt beperkt tot 30 exemplaren.

http://www.racexpress.com/index.php?nav=Nieuws&nid=1472
datum 11 november 2005

Je krijgt de indruk dat die wagens als warme broodjes over de toonbank vliegen. De rij met kandidaten is niet te overzien. Lezen we het volgende op 20 januari 2006:

De BMW 130i Cup nu al een succes

Na de eerste bestelling van Henry van Os was het even stil, maar nu komen de bestellingen in rap tempo binnen. Een greep uit de bestellingenlijst: BMW dealer Ekris gaat 2 auto's inzetten, Team Bleekemolen doet met minimaal 4 auto's mee en ook de bekende routinier Cor Euser heeft 2 auto's besteld, evenals het team van Dillon Koster dat met auto's aan de start komt.

http://www.racexpress.com/index.php?nav=Nieuws&nid=1990
datum 20-01-06

Dit klinkt toch erg tegenstrijdig allemaal in die press releases. In het eerste bericht bleven de orders binnen stromen na de eerste bestelling van Henry van Os. In het tweede bericht bleef het even stil na Henry van Os...........

Dus die opmerking van "Een greep uit de bestellingenlijst" zullen we dan maar met een korreltje zout nemen? Het waren toch allemaal ook grote dealers die de wagens kochten? Behalve Ekris zie ik daar geen dealer tussen staan.

Ze hebben de verwachtingen al naar beneden bijgesteld. In het eerste bericht sprak men nog over 30 wagens........dat is in het tweede bericht bijgesteld naar 25 ;)

The Interceptor
21-01-2006, 21:20
Volgend paragraafje komt uit het recentste verslagje van de WRC in Monte Carlo, vanop www.pitstoptv.be

De resterende 6 proeven van morgen, met nog 2 keer de Turini, zullen uitmaken of Grönholm bij zijn debuut met Ford zijn allerlaatste asfaltrally wint en wie de Fin zal vergezellen op het podium.

Dit moet natuurlijk allereerste zijn, tenzij Peter daar ergens ne glazen bol heeft staan en ons al kan vertellen dat het ook meteen Marcus zijn laatste zal zijn :)

Mark
22-01-2006, 20:59
Wederom een landgenoot te pakken die denkt dat wij alles geloven :D :D

Ik vind dan ook dat we de lat zo hoog mogelijk moeten leggen. Met alles. Ik was laatst op de fabriek en toen legde iemand me uit dat we na race zes alweer een upgrade zouden krijgen voor de aërodynamica. Waarop ik zei: als we dat nu al weten, waarom zetten we dat er dan niet meteen op? Ik heb dat vervolgens bij meneer Kolles aangekaart met als resultaat dat die aërodynamica er in Bahrein al op zit. En zo moet het ook, want we moeten op de concurrentie veel inhalen.

Column Christijan Albers, www.formule1.nl

Dit is gewoon regelrechte onzin van ons blaagje uit Laeren (op dit moment woonachtig in Antwerpen). Bij elk F1 team is bekend op welk moment in het seizoen bepaalde upgrades, evoluties worden doorgevoerd. Zo is nu al bekend dat Toyota in Monaco aan de start zal komen met een B-spec wagen. Denk niet dat Ralf S. of Trulli gaan zeggen: Hey, als we in Monaco een nieuwe wagen krijgen.......waarom zetten we die dan niet vanaf het begin in? :D :D

Christijan, is het niet zo dat men van start gaat met aerodynamisch pakket A bij het begin van het seizoen. Bij de start van het seizoen begint men met de doorontwikkeling van de wagen en omstreeks wedstrijd 6 is aerodynamisch pakket B klaar. Je moet natuurlijk ook de tijd hebben om evoluties te ontwerpen en te testen in de windtunnel.

Nee, deze column is niet een van zijn sterkste uit zijn repertoire ;)

Baron
31-01-2006, 09:08
Op Autosport.be staat in het stukje over Maurer dat twee Chevrolets inzet in het Duitse Procar het volgende :

"Ook Europees Motorsport Manager Guy Nève was opgetogen met de keuze van Maurer. "We zijn er van overtuigd dat Maurer Motorsport een prima ambassadeur voor Chevrolet zal blijken te zijn."

Guy Néve (broer van ex F1-piloot Patrick) kwam midden jaren '90 om het leven tijdens een Belgian Procar wedstrijd op Chimay.
De persoon over wie men het hier heeft is ex-piloot Eric Nève.

Peter Baert
31-01-2006, 13:59
Fouten op het forum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit is gewoon regelrechte onzin van ons blaagje uit Laeren (op dit moment woonachtig in Antwerpen).

Ik denk dat Christijan Albers, door jou omschreven als (verwende) blaag, uit Laren komt. Laren is een mooi dorp vlakbij Hilversum. Sinds kort ken ik de buurt daar vrij goed.

:)

Mark
31-01-2006, 14:36
Sinds kort ken ik de buurt daar vrij goed.

Al op bezoek geweest bij John de Mol? ;)

:o Oops, moet inderdaad Laren zijn i.p.v. Laeren.......... het blijft dezelfde Gooische matras :D :D

Yvonne
31-01-2006, 14:50
Al op bezoek geweest bij John de Mol? ;)

:Offtopic: Heeft VTM nu ook al contact met John de Mol??

Ik zag op het Pitstop.TV forum wel een oproepje staan over een item met een oudere coureurs. Daar stond iets van "Eyeworks" als producent bij. En dat is weer van Reinout Oerlemans ("Arnie")...;-)

Maar is eigenlijk off-topic, sorry

marcel
18-02-2006, 02:12
dit komt van sport.be:

De GP van Duitsland zal toch plaatsvinden op het circuit van Hockenheim. Hockenheim kampt met zware financiële problemen.

Vooral de modernisatie van het circuit in 2001 is verantwoordelijk voor de schuldenberg van 28 miljoen euro. De stad Hockenheim wordt nu de enige aandeelhouder van het circuit.

Eerder werd al de Belgische GP van Spa-Francorchamps van de kalender voor 2006 gehaald, nadat besloten werd om de verbouwingswerken aan het circuit af te werken. Daarom zijn er zoals in 2005 geen 19, maar wel 18 Grote Prijzen dit seizoen.

afwerken? ik was niet op de hoogte dat ze al begonnen waren?

Mark
19-02-2006, 00:43
En ja, ik ben ervan overtuigd dat ik ook meer dan eens een fout schrijf op dit forum, maar ik sta ondertussen andere mensen niet belachelijk te maken.

Ick self tic oock weleenz een fauden op het vorum ;) Voordeel is dat je Baert op zijn fouten kunt aanspreken en dat op een normale manier een reactie volgt. Let wel, we hebben het hier maar over taal- en/of feitenfoutjes.

Enige tijd terug was mij een ernstige fout opgevallen over een rijder die aan Le Mans 2006 zou deelnemen. Althans, volgens de persbabbel van een sponsor. Het duurde geen 24 uur voordat de persverantwoordelijke van dat bewuste team met raadsmannen begon te dreigen jegens mij en/of De Paddock. Ja, u leest het goed! De reden? Smaad en laster jegens persverantwoordelijke..........terwijl de naam van de bewuste pipo niet eens in de berichten op dit forum genoemd werd:eek:

Geen probleem, bericht was een binnen één seconde verwijderd. Hou er wel rekening mee.......wie met hagel schiet en mist, krijgt een kanonskogel terug die raak is :)

Pat
19-02-2006, 04:31
@Mark

Je reply zegt veel over wat men denkt over DePaddock.
Blijkbaar komen er hier mensen wel eens kijken over wat er allemaal gezegd
wordt over hun "koetjes en kalfjes".

Er wordt dan toch rekening gehouden met 1200 liefhebbers die alle soorten
media afschuimen, op zoek naar het laatste nieuws over onze geliefde sport.
Dat we er soms een ongezouten mening op na houden, moeten ze er dan
maar bijnemen.

Laat ons daar ook rekening mee houden als we weer eens tegen elkaar beginnen te "bekken" over wie "het" het best weet of dat het nooit niet goed is voor sommigen ...

FIRE
19-02-2006, 13:44
Ik dacht eigenlijk dat dit topic bedoeld was voor berichten zoals in de openingspost. Gewone taalfouten vind ik niet echt interessant.

Mark
11-03-2006, 23:28
Bij deze nog een fikse flater van racexpress.nl

Uitzendschema's A1 Grand Prix (Amerika) en Formule 1 (Bahrein)
Uitgegeven door Tim Biesbrouck 11 maart 2006 00:01 - Print artikel

Uitzendschema's van de A1 Grand Prix in Amerika en de Formule 1 te Bahrein op RTL7, La Deux en Canvas.

RTL7
A1GP Zaterdag 11 maart:
23.05 - 00.55 uur - A1 Grand Prix, Kwalificatie

F1 Zaterdag 11 maart:
11.55 - 13.10 uur - Formule 1, Kwalificatie

A1GP Zondag 12 maart:
12.20 - 14.05 uur - A1 Grand Prix, Kwalificatie (herhaling)
22.20 - 23.15 uur - A1 Grand Prix, Sprintrace
23.45 - 01.19 uur - A1 Grand Prix, Featurerace

F1 Zondag 12 maart:
09.25 - 10.50 uur - Formule 1, Kwalificatie (herhaling)
11.25 - 15.30 uur - Formule 1, Voorbeschouwing; Race; Nabeschouwing

A1GP Maandag 13 maart:
17.50 - 18.20 uur - A1 Grand Prix, Samenvatting

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Nieuws&nid=2463

Heel leuk dat ze programmaboekjes voor de fans napluizen...........alleen de F1 op RTL7?:confused: Dat is toch echt SBS6 ;)

Wat betreft onzin op het net? Albers en zijn MF1 wagen zijn voor geen meter vooruit te branden. Genoeg voer om deze thread gedurende het F1 seizoen in leven te houden :)

TB8
14-03-2006, 10:00
:Offtopic: Ik wil mij niet moeien in de ,overigens boeiende, discussie tussen Peter Baert, Bluelite en de moderators.
Tussen het gekrakeel door vertelt Peter toch nog zinnige praat. Blijkbaar zijn we zover gekomen dat bijna iedereen, ook zelfs doorwinterde insiders, alle PR- en marketingbullshit klakkeloos slikt. Iemand die al eens een kritische bemerking durft te maken, wordt onmiddellijk afgeschoten als een zeveraar en krijgt het verwijt dat hij de autosport kapot maakt. In dit verband raad ik iedereen aan de thread "Speculaties m.b.t. GLPK, Belcar 2006" nog eens door te lezen.

Klinkt misschien schokkend, maar dit is echt de realiteit! Niet alleen de 'fans/bezoekers' vinden dit niet leuk, maar wat te denken van de mensen/teams/organisaties waarover je schrijft... Ik denk niet dat die mensen je aardiger aan gaan kijken :rolleyes: .

Dus: Positief gekleurde berichten, maar die zijn wel voor de promoting van de autosport.

Mark
18-03-2006, 14:57
In de afgelopen week was het weer raak rondom het heerschap Verstappen. De oorzaak van deze rel waren zijn prestaties tijdens de afgelopen race van de A1GP op het cicuit van Laguna Seca.

Verstappen kreeg volgens hem onterecht een drive-through penalty vanwege inhalen onder geel. Jos was pisnijdig en reed van woede en frustratie te hard door de pitlane tijdens de drive-through penalty. Gevolg? Een terechte 2de drive-through penalty. Dat was teveel voor Jos, hij kwam nog een keer binnen en stapte uit.

Of de handelswijze van de coureur correct is een andere discussie. Voor mij persoonlijk niet maar het gaat om het verhaal in de media. Dit weekend was natuurlijk een smet op het blazoen van Verstappen. Hoe verkoop je dat in de (Nederlandse) media?

Al gauw kwam het verhaal dat de Sjeik van de A1GP de race-director ontslagen gehad vanwege die eerste foutieve beslissing.

A1 race director ontslagen na beoordelingsfout over Jos
(13/3/2006) Gisterenavond is de race director van de A1GP series ontslagen na een beoordelingsfout over Jos Verstappen tijdens de feature race van de GP van Laguna Seca. Dit kwam sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum persoonlijk aan Jos vertellen na de race, mét excuses. "Niet dat ik er qua resultaat wat aan heb maar het is op zijn minst een stukje genoegdoening en een bevestiging dat ik niets fout gedaan heb", aldus Jos Verstappen bij wie de boosheid al weer wat gezakt was.

http://www.verstappen.nl/nieuws/6303.html

Zowat elke Nederlander was zeer te spreken over die goede en dappere beslissing van de Sjeik. Jos viel wederom niets te verwijten. En ach, dat uitstappen van een coureur die betaald word om zijn rondjes af te malen, daar moeten we niet zo zwaar aan tillen was de algemene tendens.

Blijkt het allemaal toch net iets anders in elkaar te zitten ;)

De eerste betrokkene die een verklaring gaf was A1 Grand Prix persvoorlichtster Ann Bradshaw.

“Het is absoluut onzin. Die berichten kloppen geenszins. Tim Schenken zal er inderdaad niet bij zijn tijdens de volgende race, maar dat heeft te maken met zijn werkzaamheden als ’Clerke of the course’ tijdens de Formule 1 Grand Prix van Australië. Die wordt in hetzelfde weekend verreden als de A1 Grand Prix van Sjanghai. Je kunt nou eenmaal niet op twee plaatsen tegelijk zijn.”

“Daarnaast heeft Team Nederland ook geen officiële klacht ingediend bij de organisatie. Zolang dat niet het geval is kan de beslissing van een race-director ook geen ontslag tot gevolg hebben.”

http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5705

Dat staat haaks op de prietpraat die wel lezen op verstappen.nl (http://www.verstappen.nl/nieuws/6303.html), racexpress.nl (http://www.racexpress.be/index.php?nav=Nieuws&nid=2487). Op Pittalk.nl staat over dit "foute nieuws" ook iets te lezen maar deze nemen wel een afwachtende en kritische houding aan.

Geen ontslag voor de race-director, zou Jos dan toch het onmogelijke gepresteerd hebben? Zelf een beoordelingsfout maken? Ja, zelfs bij Jos is dat mogelijk ;)

De organisatie had gelijk. Jos haalde tijdens de gele-vlag-situatie in en had dus volledig terecht een ‘drive-through-penalty’ gekregen. Dat is een vaststaand feit”, aldus Jan Lammers.

1ste drive-though volledig terecht, de tweede drive-through een blunder.........en dan ook nog uitstappen? Oei, 3 fouten op een rijtje.

Vooral met dat uitstappen heeft Jan Lammers het erg moeilijk. Hij is stellig van mening dat je, wat er ook gebeurt, nooit mag opgeven en de race gewoon moet uitrijden.

“Uitstappen is uit den boze. Laat vooropstaan dat de verstandhouding tussen mij en Jos erg goed is, maar als hij nogmaals uitstapt hoeft hij nooit meer in te stappen.”

Het is nu zaterdag 18 maart en nog steeds geen excuses of rectificatie van Verstappen(.nl) of racexpress.nl. Zoiets mag je met recht cowboymedia noemen!

TB8
18-03-2006, 15:15
Rectificatie zal er bij ons niet komen. Misschien hebben we later nog wel iets hierover.

Raceboy
18-03-2006, 15:56
Rectificatie zal er bij ons niet komen. Misschien hebben we later nog wel iets hierover.

Zo en als die race director nu eens rectificatie eist?

TB8
18-03-2006, 16:55
Zo en als die race director nu eens rectificatie eist?

Ik weet zeker dat zoiets niet zal gebeuren. Het is jammer wat er allemaal gaande is, wellicht kan ik hier later nog op terug komen. Maar misschien zal dit ook niet meer gebeuren. We'll see, een staartje zal denk ik nog wel volgen.

Mark
19-03-2006, 12:51

Wat is dat voor een raar standpunt? Jullie publiceren, bewust of onbewust, een bericht dat niet blijkt te kloppen. Dan heb je toch de plicht om je lezers achteraf te informeren dat het desbetreffende bericht niet juist was. Of kennen jullie geen verantwoording naar jullie lezers toe?

Nog een bericht waar ik op dit moment enige vraagtekens bij zet:
De Nederlands kampioen 2005 in de Formule Renault 2.0, Renger van der Zande is door HWA Mercedes gekozen als eerste rijder voor hun team in het Duits Formule 3 Kampioenschap. De jonge Nijmegenaar is er zeer verguld mee en ziet het als een unieke kans op weg naar de top van de autosport. RaceXpress volgt Renger al vanaf de minikarts van zeer nabij en kreeg de primeur van dit nieuws.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Nieuws&nid=2510

Prachtig nieuws voor Renger van der Zande, alleen waarom kan ik nergens anders een bevestiging krijgen van dit nieuws? Op het moment dat HWA / Mercedes een nieuwe junior in hun programma opnemen verwacht je toch dat daar wel het e.e.a. over te vinden zou zijn op de site van MB, HWA, Formel3.com of Seyffarth. Ik kan nergens iets terugvinden.............

TB8
19-03-2006, 20:02
Wat is dat voor een raar standpunt? Jullie publiceren, bewust of onbewust, een bericht dat niet blijkt te kloppen. Dan heb je toch de plicht om je lezers achteraf te informeren dat het desbetreffende bericht niet juist was. Of kennen jullie geen verantwoording naar jullie lezers toe?

De informatie die wij hebben ligt iets gevoelig. Als wij uiteindelijk nog iets naar buiten brengen over deze kwestie, dan zal ik hier verslag doen.

Nog een bericht waar ik op dit moment enige vraagtekens bij zet:

Prachtig nieuws voor Renger van der Zande, alleen waarom kan ik nergens anders een bevestiging krijgen van dit nieuws? Op het moment dat HWA / Mercedes een nieuwe junior in hun programma opnemen verwacht je toch dat daar wel het e.e.a. over te vinden zou zijn op de site van MB, HWA, Formel3.com of Seyffarth. Ik kan nergens iets terugvinden.............

RaceXpress is nauw betrokken bij Renger en hij gunde ons de primeur. Er staat een uitgebreid interview op de website dus je kunt er in ieder geval wel van uit gaan dat het waar is ;) Dat andere mensen traag zijn met info kunnen wij niets aan doen. Zie voor dezelfde info en contact gegevens: www.rengervanderzande.com (http://www.rengervanderzande.com).

Mark
23-03-2006, 17:08
Er staat een uitgebreid interview op de website dus je kunt er in ieder geval wel van uit gaan dat het waar is ;)

Dat er een HWA-MB motor in de wagens van Seyffarth ligt dat geloof ik wel. Zelfs nog dat er technische en finaciële ondersteuning is van HWA en/of MB (NL) voor Seyffarth en/of Renger van de Zande maar ik lees nergens anders dat Renger van der Zande een officieel coureur is van HWA. Lijkt me toch een nuance-verschil ;)

Wel gek dat ik op de officiële Duitse F3 pagina lees dat Cyndie Allemann de eerste coureur is van Seyffarth. ;)

Volgend foutje:
Phoenix Racing richting FIA-GT met Aston Martin DBR9!

Het team, gevestigd op de Nürburgring (en ex-DTM team), zal een Britse bolide inzetten voor Andrea Piccini en Jean Denis Deletraz.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Nieuws&nid=2596

Ex-DTM team, hmmmmmmm, de Opels zijn idd weg bij Phoenix........als vervanger daarvoor hebben ze nu 2 Audi's in het DTM (Abt & Kaffer). Staat zelfs te lezen in een ander artikel op racexpress.nl ;)

bluelite
23-03-2006, 18:25
Wel gek dat ik op de officiële Duitse F3 pagina lees dat Cyndie Allemann de eerste coureur is van Seyffarth. ;)

Renger Van der Zande rijdt normaal gezien met het nummer 8, Allemann met het nummer 9. Dat staat althans op de website van Seyffarth.

Mark
10-04-2006, 22:07
Het wordt steeds interessanter!

Die zin klopt voor 100% ;)

De volgende:
Tweede Nederlander in Champ Car Na Charles Zwolsman zal ook Nicky Pastorelli naar Amerika gaan!

Volgende week zal Nicky een twee-jarig contract tekenen bij Dale Coyne Racing en 9 april is z'n eerste race!

http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=12696

Ik mag dan wel status van "nationale azijnpisser" hebben maar helaas krijg ik alweer gelijk m.b.t. de berichtgeving op racexpress.nl Ik mis trouwens wat berichten over de Belcar first race.........oude links werken niet meer. Zijn die berichten foetsie? :confused:

TB8
11-04-2006, 13:26
Autosport zou autosport niet zijn als er op het laatste moment niet iets nog even gaat veranderen. Toch? Zo zijn er ook wel eens mensen die zeker weten dat ze rijden, waar alles rond is (ik doel overigens niet op Pastorelli) en dan komt het toch nog tot een breuk. Zulke dingen gebeuren ook, dus dat iets spaak loopt of er komt uiteindelijk nog iets tussen: het is allemaal al voorgekomen.

Weet niet of men het gezien heeft, maar de laatste twee updates:
Nicky Pastorelli: Champcar debuut mogelijk in Houston
Uitgegeven door Bas Kaligis 6 april 2006 11:14 - Print artikel

Het management van Nicky Pastorelli (WWA) besloot na de contract besprekingen met Dale Coyne, om toch af te zien van de deal met het Champcar team. Na het bestuderen van de contracten vond het management WWA en RaceWorld TV dat het geen goede basis was voor een deal met Dale Coyne. Nicky legde afgelopen week een goede test af achter het stuur van de Champcar bolide en maakte indruk. Pastorelli kreeg inmiddels een betere aanbieding. In Long Beach, waar de seizoensopener van start gaat, zal Nicky Pastorelli niet meedoen, maar hij is er wel aanwezig om mogelijk te tekenen voor een ander team. Zijn debuut volgt dan mogelijk in Houston. RaceXpress.com houdt u op de hoogte.

Nicky Pastorelli bij Champcar team Rocketsport van Paul Gentilozzi
Uitgegeven door Bas Kaligis 9 april 2006 01:48 - Print artikel

Nicky Pastorelli gaat uitkomen in de Champcar World Series voor het Rocketsport team van Paul Gentilozzi. Pastorelli rijdt in ieder geval komende week; 12 en 13 april in Portland. WWA (World Wide Advisors) en Raceworld Tv zijn zeer blij met de deal.

“Dit is een betere deal, dan waarmee wij vorige week, bij een ander team mee geconfronteerd werden. Rocketsport heeft al races gewonnen, en Paul Gentilozzi is ook mede eigenaar van de Champcar serie, samen met onder andere Kevin Kalkhoven, baas PKV Racing. Dit zijn serieuze gasten, die natuurlijk ook wat meer auto’s in het veld willen. Het blijft nog even de vraag of Pizzonia vervangen wordt door Nicky of dat er een tweede auto komt. Het laatste lijkt me het meest voor de hand liggend”.

Meer info rond Nicky Pastorelli volgt! Stay tuned op RaceXpress.com

Zelfs nog een betere deal! ;)

Gaat wel goed komen met Nicky.

Raceboy
11-04-2006, 14:08
Hij heeft dus een deal om te testen op Portland. Over eenr acedeal staat er nog altijd niets.

Mark
11-04-2006, 20:14
Zelfs nog een betere deal! ;)

Met alle respect maar ik neem de berichten op jullie site in het vervolg toch met een korreltje zout ;) Ach ja, waarom zou er geen Nederlandstalige online versie zijn van de Bild :D

Raceboy
11-04-2006, 20:18
Met alle respect maar ik neem de berichten op jullie site in het vervolg toch met een korreltje zout ;) Ach ja, waarom zou er geen Nederlandstalige online versie zijn van de Bild :D

Dit is trouwens iets nieuw, eend eal om te mogen gaan testen op Portland is beter dan een deal die hij had kunne krijgen om een seizoen te racen. TB8 verlicht mij waarom dit zo is :D

TB8
12-04-2006, 17:02
Dit is trouwens iets nieuw, eend eal om te mogen gaan testen op Portland is beter dan een deal die hij had kunne krijgen om een seizoen te racen. TB8 verlicht mij waarom dit zo is :D

Ik kan uit het bericht opmaken dat hij zijn eerste meters in Portland zal maken voor het team. Verder lijkt mij alles duidelijk.

"Nicky Pastorelli gaat uitkomen in de Champcar World Series voor het Rocketsport team van Paul Gentilozzi."

"Het blijft nog even de vraag of Pizzonia vervangen wordt door Nicky of dat er een tweede auto komt. Het laatste lijkt me het meest voor de hand liggend."

Wij hebben dit overigens zelf uit goede bronnen vernomen, RaceXpress is geen roddelsite.

Wacht maar af! Komt wel goed. :cool:

TB8
13-04-2006, 09:03
Tada! http://www.champcarworldseries.com/News/Article.asp?ID=10097

Do I need to say more?

Raceboy
13-04-2006, 10:29
Ja hij gaat dus testen dat wisten we al. OVer een vervolg wordt er niet veel gezegd he.

Mark
02-05-2006, 22:24
Ik ben dus die "stoere jongen", of Pipo zoals iemand me al liefkozend noemde, in dat hesje. Ik was daar namens een site die er verder niet toe doet, dalijk wordt die site weer onderuit gehaald.

Je blijkt er dus eentje te zijn van racefreaks.nl Meteen dan maar eens gelezen wat jullie te melden hadden i.v.m. de World Series te Zolder.

Dit weekend is het nieuwe seizoen van de World Series by Renault van start gegaan op het Belgische circuit van Zolder. Deze klasse, die erg in opkomst is,

http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13751

Wat bedoelen jullie nou? De klasse FRenault 3.5 of het marketing concept van Renault? Niet erg duidelijk........

Zo is de Formule Renault een leerschool geweest voor Tiago Monteiro (Midland F1), Markus Winckelhock (testcoureur Midland F1) en Robert Kubica (testcoureur BMW Sauber).

Formule Renault? Welke? 1.6, 2.0. of 3.5? Uiteraard de 3.5 maar dat kun je niet opmaken uit die zin. Daarnaast was de FRenault 3.5 wel de leerschool van Monteiro? Destijds was het nog de Formule Nissan World Series. Zelfs dan klopt het nog niet, Tiago reed in 2003 in de Champcars. Dat lijkt me toch iets zwaarder dan de Nissan World Series.

Ook wereldkampioen Fernando Alonso heeft in deze klasse met succes meegestreden voor overwinningen.

Nu maken jullie het wel heel fraai. Ik denk dat jullie het over het jaar 1999 hebben? Alonso reed destijds in de door RPM georganiseerde Formule Nissan 2000. Een door Coloni gekietelde F3 wagen.

Houd RaceFreaks.nl dus in de gaten!

Zullen we doen ;)

Mark
08-05-2006, 23:36
Geen reactie van racefreaks.nl? Zal dan wel een eendagsvlieg op dit forum geweest zijn ;)

Terug naar een oude bekende :)

Indrukwekkend GT 3 debuut van Dennis Retera

Zaterdagochtend was de kwalificatie. Omdat de GT3 teams bestaan uit een gentleman rijder (Jirik) en een professionele rijder (Retera) rijdt iedere coureur één kwalificatie. Voor de eerste race had Retera zich gekwalificeerd met een 14e tijd.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=3151

Misschien dat het lezen van een reglement van de desbetreffende klasse dit soort fouten kan voorkomen?

COMPETITORS' APPLICATIONS
36. a) The Championship is intended primarily for
private teams and non-professional drivers.
b) Definition of a non-professional driver.
Each driver must send to the FIA, at the latest 1
week prior to the closing date for entries for the first
event in which he takes part, his record of race
results obtained until then.
c) Definition of a well-known driver.
Any Driver under the age of 55 years satisfying at
least one of the following criteria:
- has held a Super Licence (for Formula One),
- has finished in the top 10 of an F3000,
CART/Champcar, IRL, GP2, A1GP or any major
single-seater Championship,
- has finished in the top 6 of an F3 international
or major national Championship (British/EuroF3)
or main national single-seater Championship
(FR2000/Italian national F3000) or secondary
international single-seater series (Renault V6,
FR2000 international and World Series),
- has won the Le Mans 24 Hours outright,
- has been a Works Driver,
- is a driver whose performances and
achievements, despite not being covered by one
of the definitions above, may be considered as
professional by the bureau

http://www.fiagt3.com/system/_download.php?filename=GT3-Sporting-Regs.pdf

Volgens de reglementen mag die Retera wel starten maar dan is de omschrijving van Retera op racexpress.nl niet helemaal juist mijn inziens ;)

TB8
10-05-2006, 14:53
haha, geweldig! Ik vind het wel leuk gevonden.

Of er staat een foutje in de reglementen ;) :P Of er wordt niet zo op gelet. Want volgens mij 'mogen' dan meer coureurs niet deelnemen.

Integra
10-05-2006, 16:20
Zijn jullie eigenlijk al zulke blunders tegengekomen op the-paddock.net?
Ik vraag het gewoon ter info. :)

Raceboy
12-05-2006, 21:38
Sadler out of No. 90 Ford: Elliott Sadler won't be doing any Busch series racing for the foreseeable future. Robert Yates Racing has chosen to use developmental drivers Stephen Leicht and Matt McCall in all remaining Busch series races this year.

Zo dat klopt toch niet me dunkt ;)

Mark
13-05-2006, 16:37
Ook deze gaat de mist in:
De verschillen in de BRL Light, waar de bolides pas op het nippertje klaar waren voor het seizoen, waren over het algemeen gigantisch: het gat tussen de nummer een en twee was 2,6 seconde, terwijl de nummer tien 6,3 seconde moest toegeven. In de BRL-V6 greep debutant Marc Goossens de pole, voor Jacky van der Ende en Phil Bastiaans.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=5&bericht=2883

Mwoah, Zolder Super Prix 2005 leek mij het debuut van Goossens in de hots-knots-begonia klasse van Nederland ;)

FIRE
13-05-2006, 17:18
Tijdens VT 1 verraste Collard zijn landgenoot Philippe Alliot in de PSI Corvette, toen hij bruusk uitweek voor de spinnende Creation Zytek in Blanchimont. Alliot was compleet verrast, kon geen kant meer op en knalde met hoge snelheid op de Zytek. De proto en de Corvette waren meteen uitgeschakeld voor de race.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=11553

De wagen van Creation is geen Zytek maar een Creation CA06/H, welke een doorontwikkeling is van de DBA4-03S. De Zytek is overigens ook gebaseerd op de DBA, welke oorspronkelijk door Reynard ontwikkeld is geweest.

Zie voor meer info: http://www.mulsannescorner.com/rey02s.html

marcel
14-05-2006, 01:07
http://www.insidegamer.nl/playstation3/formulaone06/videos/378

dit is een video-review van het nieuwe F1-spel op PS3. luister vooral naar wat hij zegt om het gebrek aan spiegels in het spel goed te praten:

Een Formule 1 auto met een achteruitkijkspiegel bestaat niet

Mark
19-05-2006, 22:37
haha, geweldig! Ik vind het wel leuk gevonden.

Bij deze de volgende: :)

Van Lagen vervangt de Brit Edwin Jowsey die ondermaats presteerde in de voorbije winterperiode en zich niet wist te kwalificeren voor de eerste races van het seizoen in het Belgische Zolder
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=3275

Heb die kerel toch echt voorbij zien komen in de races! Hoe kun je je nou niet kwalificeren en toch racen in een wedstrijd? Dat gaat mijn pet te boven ;)
Zoiets is toch simpel te checken?
http://www.renaultsport.fr/fr/world_series/formulaV6/resultats.php?epreuve=Zolder+2006

Van Lagen zorgde drie weken geleden tijdens de seizoensopener in Zolder voor een regelrechte stunt door bij zijn debuut meteen de eerste race op zijn naam te schrijven. Daarnaast pakte hij 2 pole positions, het circuit record en het snelste ronderecord.

Snelste ronderecord? Dat is zoiets als witte sneeuw, zwarte neger en zuinige hollander ;) Een dubbele bevestiging.

Na een jaar voor het Oostenrijkse Interwetten te hebben geracet, eindigde de coureur vorig jaar met KTR op de negende plaats in het kampioenschap met 49 punten.

Hoeveel fouten in 1 zin? Als ik deze zin lees dan concludeer ik dat Japie in 2004 voor Interwetten.com heeft gereden in de WSbR 3.5 Wat is het geval? In 2004 heeft Japie idd gereden voor Interwetten in de FRenault V6.............maar dat waren zeer zeker geen WSbNissan ;) Daarvoor in 2003 met Interwetten in de FVolkswagen. Oef, niet eens een check uitgevoerd op de biografie van Japie.

Gelukig volg ik andere sites en boekjes om een juist beeld te krijgen van het autosportnieuws anno 2006 ;)

TB8
21-05-2006, 15:36
"Gelukig" ben jij er nog om ons daarover te informeren!

Hoewel je het laatste misschien nog iets anders kan interpreteren ben ik er mee eens dat het slordigheidsfoutjes zijn. Meer kan/wil ik er niet over kwijt!

Achja, 'juiste' beeld... wat is juist tegenwoordig! Maar goed, wij bevaren onze eigen, succesvolle, route. Maakt mij niet uit of je ons bezoekt of niet.

Bedankt voor de oplettendheid!

Raceboy
23-05-2006, 20:33
Heylens laatste press release:

The team did an impeccable job sorting out the break issues that plagued Heylen in Houston

Had hij te weinig tijd om naar het toilet te gaan? Was de lunchtijd te kort?

but Heylen proved true to his goal in after just two races qualifying Saturday for position 11th in front of his teammate Cristiano Da Mata.

deze zin is krom

At the fifth round Heylen started developing a pain on his left shoulder right on top of the collar bone.

Tijdens de 5de race van het jaar kreeg Heylen last van pijn? We zijn nog maar in race 3. Lap is het woordje dat niet gevonden is.

Mark
23-05-2006, 21:17
"Gelukig" ben jij er nog om ons daarover te informeren!

Mwoah, ik zal niet snel vekozen worden tot bezoeker van de maand :D

Hoewel je het laatste misschien nog iets anders kan interpreteren ben ik er mee eens dat het slordigheidsfoutjes zijn. Meer kan/wil ik er niet over kwijt!

Tja, als je denkt dat je met dergelijke antwoorden veel krediet krijgt zit je op het verkeerde pad. Dat is net zoiets als: Geen commentaar Voor de gezond kritische lezer het moment om de jacht te openen ;)

Achja, 'juiste' beeld... wat is juist tegenwoordig! Maar goed, wij bevaren onze eigen, succesvolle, route.

Bepaal jij dat? Is dat niet de consument? Kijk, veel hits, views en click-on's wil nog niet zeggen dat je succesvol bent. Tenzij je tevreden bent kwantiteit natuurlijk.........

Mark
24-05-2006, 19:52
Primeur: Kelly Jamers gaat rijden in de BTCS

Zojuist hebben wij bericht ontvangen van Kelly Jamers. Ze wist ons te melden dat ze tijdens de tweede mache van het BTCS kampioenschap gaat rijden bij het team van BPO Racing. Dit is aanstaande weekend op het Circuit van Zolder

23 May 2006 http://www.auto-sport.nu/index.php?subaction=showfull&id=1148420166&archive=&start_from=&ucat=22&

Hmmm, staat gewoon in de persbabbel van de BTCS te lezen:

Voor de ereplaatsen zijn er heel wat kandidaten, waaronder de teams van BPO Racing, Nef-Moury en Richard-Jamers, die vastbesloten zijn te bewijzen dat de sterke chrono's van de Ferrari's 360 Modena tijdens de Francorchampions geen toeval waren.

19:44 23-05-2006 http://pitstoptv.belbone.be/persberichten/nieuwsbericht.php?newsid=11665

Voor de ereplaatsen zijn er heel wat kandidaten, waaronder de teams van BPO Racing, Nef-Moury en Richard-Jamers, die vastbesloten zijn te bewijzen dat de sterke chrono’s van de Ferrari’s 360 Modena tijdens de Francorchampions geen toeval waren.

23.05.2006 , 17:25 http://www.autosport.be/news/7065.awm

Thomaske
24-05-2006, 21:55
Dit klopt inderdaad Mark. Echter hebben we dit bericht van Kelly ontvangen vooraleer de persbabbel van de BTCS is verstuurd.

Mvg...

TB8
25-05-2006, 11:21
Tja, als je denkt dat je met dergelijke antwoorden veel krediet krijgt zit je op het verkeerde pad. Dat is net zoiets als: Geen commentaar Voor de gezond kritische lezer het moment om de jacht te openen ;)

Bepaal jij dat? Is dat niet de consument? Kijk, veel hits, views en click-on's wil nog niet zeggen dat je succesvol bent. Tenzij je tevreden bent kwantiteit natuurlijk.........

Het zou van mijn kant niet netjes zijn geweest als ik over het eerste alle details op straat zou gooien. Dan zou ik collega's in diskrediet brengen, vandaar.

Verder ben ik wel blij met kritische lezers hoor...

We hebben als website een gigantische groei doorgemaakt. Niet alleen uit de hits, views, etc. kan ik concluderen dat we goed bezig zijn, maar ook uit alle enthousiaste comments wij hebben verkregen uit de paddock. Natuurlijk zijn er altijd dingetjes die verbeterd moeten worden. We zijn nog niet eens een jaar onderweg, dus zo vreemd vind ik dat ook niet.

bluelite
25-05-2006, 22:41
Snelste ronderecord? Dat is zoiets als witte sneeuw, zwarte neger en zuinige hollander ;) Een dubbele bevestiging.

In Zuid-Afrika bestaat er dan weer zoiets als dubbele negatie. Het is toch altijd leuk om iets bevestigd te zien.

Ik heb geen tijd niet meer, moet afwassen

Luuk S
26-05-2006, 23:29
Misschien geen fout, onzin of blunder; eerder een onbedoelde woordspeling van meneer Baert, maar om nu het nieuws dat de CEO van Michelin verdronken is bij de schipbreuk van zijn jacht te besluiten met:

"Michelin, die halfweg 1999 aan het hoofd kwam van de bandengigant uit Clermont-Ferrand, had het afgelopen jaar niks dan aanvaringen met FIA-president Max Mosley over diens beleid in de Formule 1."

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=11680

Komt op mij wel een beetje raar over.

Mark
27-05-2006, 21:21
Indy500 Startgrid en Livetiming
Uitgegeven door Robert Gort 26 mei 2006 15:54

Dit weekend wordt de jaarlijkse Indy500 verreden. Arie Luijendijk junior zal als rookie zijn debuut gaan maken op de Indianapolis motor speedway. Na de kwalificaties van afgelopen week wist hij zijn bolide met een gemiddelde snelheid van 216.352 mp/h op de 31e plaats neer te zetten.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=3348

We zullen dat stukje op Racexpress dan maar eens aan gort slaan :D Als ik die zin dus goed en letterlijk lees maakt Arie junior dit jaar zijn debuut op Indy. Dat is dus fout, maar dat konden jullie wel raden met een bericht in deze thread :)

Hij maakt morgen idd zijn debuut in de wedstrijd van de Indy 500.......maar zeer zeker niet zijn debuut in een IRL-wagen op Indy. Vorig jaar heeft Arie junior deelgenomen aan de kwalificaties. Echter op Bump day heeft hij toen zijn startplekje verloren.

Baron
29-05-2006, 21:49
Heb die kerel toch echt voorbij zien komen in de races! Hoe kun je je nou niet kwalificeren en toch racen in een wedstrijd? Dat gaat mijn pet te boven ;)

:Offtopic: Mark, in dit verband moet je de discussie eens nalezen die er is ontstaan na het bekendmaken van de antwoorden op Vraag 13 van de Online Quiz. ;)

Mark
29-05-2006, 22:44
Eerste podium voor de Ferrari's 360 Modena

De tweede Monroe 360 deelde in het feest, hoewel het moeizaam begon. Tijdens de vrije training zaterdag, op een kletsnatte omloop, werd Laurent Richard verrast door aquaplaning. Hij kon een contact met een stilstaande bolide niet vermijden: « Ik was machteloos.

persbericht BPO

http://www.autosport.be/news/7120.awm (zou leuk zijn als ze bij autosport.be vermelden wanneer het om een persbabbel gaat ;) )
http://pitstoptv.belbone.be/persberichten/nieuwsbericht.php?newsid=11721

Laten we het erop houden dat de persberichten van BPO niet helemaal correct zijn ;) Het was toch echt vrijdag dat het regende :)

smiley
30-05-2006, 19:12
Huff: in 2005 nam Rob Huff deel om het circuit te leren kennen met het oog op de WTCC-meeting. De fabriekspiloot van Seat heeft zich geweldig geamuseerd en wil daarom opnieuw aan de start komen van de 12 Uren met de VW Polo van Van Hoof en Winter... indien hij een gaatje vindt in zijn (druk) testprogramma.
vanop racingworld.be

hij is chevy fabriekspiloot was vroeger wel seat rijder in btcc

Mark
30-05-2006, 21:50
Win een rit in een two-seater van Midland en Williams

Uitgegeven door Bas Kaligis 30 mei 2006 14:55 - Print artikel

Tijdens het programma van 20 augustus met o.a. Midland en Williams zal de winnaar plaatsnemen in het tweede stoeltje van een formule-auto om dezelfde sensatie voelen als de Formule 1-coureurs.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=3411

Een two-seater van Williams? Nou die wil ik weleens zien ;)

Voor zover ik weet heeft McLaren een twee-zitter gebouwd. Ferrari een drie-zitter. Paul Stoddart / European Aviation een hele bups twee-zitters .........met als oorsprong een Arrows uit '98, maar gaan door het leven als Minardi's. Arrows zelf heeft tijdens zijn laatste stuiptrekkingen een drie-zitter gebouwd.

Mark
30-05-2006, 22:15
Geen onzin op het net, maar geen feiten checken uit een interview in een blad ;)

Christian Horner heeft enige weken terug een interview gegeven aan het blad Autosport. Een van de thema's was een F3000 test tussen Heikki Kovalainen en Nico Rosberg in 2004. Horner verklaarde dat Kovalainen de beste en de snelste was destijds.

Dat valt verkeerd bij Pa Rosberg die ook de Autosport leest. Keke stuurde een mailtje om de woorden van Horner en het slechte feiten-checken van Autosport in het juiste perspectief te zetten.

Feit 1: In de aanloop naar die bewuste test had Kovalainen twee dagen ervoor een wedstrijdweekend gehad met de World Series by Nissan op Jerez. Dat heeft zo zijn voordelen t.o.v. iemand die nog niet verder is gekomen dan een F3-zitje op dat moment.

Feit 2: De snelste tijd in die test was overigens voor Nico Rosberg. 1.32.6 t.o.v. een 1.32.9 voor de meer ervaren Kovalainen.

Hoe sluit Keke zijn mailtje af? "Since we paid for the test, part of the deal should be correct reporting!"

Kijk, zoiets lezen we graag ;)

bluelite
30-05-2006, 22:42
Dat met die test van Zanardi. Op autosport.com staat dat hij van plan is voor Sauber-BMW te testen als de wagen aan hem kan aangepast worden en heel de kluts. Op F1club en nog enkele sites maken ze er al melding van dat hij zeker zal testen.

M_K
31-05-2006, 07:26
vanop racingworld.be

hij is chevy fabriekspiloot was vroeger wel seat rijder in btcc
Foutje van de vertaler van de communiqué van PRC ;) was trouwens één minuut na verschijningsdatum al aangepast - geen zorgen.

Cheers

Mark
02-06-2006, 21:26
We hebben een kandidaat gevonden voor het meest waardeloze persbericht ooit. Uiteraard afkomstig uit Nederland :)

Na te lezen op:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=3436
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=5&bericht=3067

De sponsor van Paniceres is een onbekend bedrijf dat liever op de achtergrond wil blijven. De auto is zwart en voorzien van grote stickers "I Love BMW". Paniceres zelf is ook enigszins
verbaasd over de actie van de sponsor maar vindt het initiatief geweldig

1 regel verder:
Na wat speurwerk komen wij er achter dat de auto betaald is door Carlink International uit Breukelen, een bedrijf dat bemiddelt in de aankoop van grote partijen rentals in geheel Europa.

Toch leuk dat autosport.nl en racexpress.nl dezelfde research-journalist in dienst hebben:rolleyes: Wat een bagger zeg. Dit is regelrechte internetvervuiling! Zo'n wagen wens je een enkeltje Scheivlak tijdens de Pinksterraces :)

TB8
06-06-2006, 14:54
Ik vond het wel een mooie wagen!

Denk dat ik maar eens na ga kijken wie voor twee kampen werkt ;)

Mark
11-06-2006, 20:03
Gruwel der natie, Olav Mol, trekt weleens aan een stuurtje. Olav Mol is bekend, of is het berucht, van zijn F1-commentaar werkzaamheden op de Nederlandse buis.

.” Wat verwachtte, of hoopte, hij vooraf van zijn prestaties in de BMW 130i van BMW Nederland en Circuit Park Zandvoort? “Een plek in de top tien zou leuk zijn.” Olav is, als autosportkenner, onder de indruk van het startveld. “Er rijden veel toppers in de Cup. De klasse is, na het wegvallen van de Porsche Cup na afloop van het seizoen 2005, gebombardeerd tot topklasse van de autosport.”

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=3520

Hoeveel onwaarheden kunnen er in een qoute?

Autosportkenner? sinds wanneer is F1 autosport? Toppers in de cup? Laat die toppers dan eens meerijden in een Europese klasse ;) Topklasse? Voor NL is dat de BRL-V6 of DSC..........

Mol, de personificatie van de debilisering van de Nederlandse autosport :)

Mark
11-06-2006, 20:07
Wie heeft het mis?

Op zaterdag 10 juni was de strijd voor de zege, onder grote publieke belangstelling, uitzonderlijk spannend. Het minste dat we kunnen zeggen is dat de Porsche 997 GT3 Cup, geprepareerd door GPR, de race kleur gaf…

Persbericht Porsche
http://pitstoptv.belbone.be/persberichten/nieuwsbericht.php?newsid=11815

of

Enig minpunt van deze neo-klassieker was de magere publieke opkomst, ondanks het mooie weer en de vele uitnodigingen.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=11804

Gezien de foto's ga ik voor de magere publieke opkomst ;)

Mark
13-06-2006, 22:12
We hebben een nieuwe soort seksueel anders denkende mensen ontdekt. Welke? De Venezueel. :D

Johnny Cecotto maakt aankomend weekend racedebuut in Duits F3

Dankzij de deelname van de Venezueel is het veld van de RECARO Formule 3 Cup nog internationaler geworden.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=3563

En nog zo'n snuiter:
Tijdens de kwalificatie knalde Ernesto Viso tegen de vangrail waarna hij op het circuit tot stilstand kwam. Pla kon de Venezueel niet meer ontwijken.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=3502

Google.nl hits:
Venezolaan: 16.300
Venezueel: 38, racexpress met stip op 1!

Eindelijk eens geen persreutel op mijn favoriete ont-stress site.............springen de taalfouten in het oog ;)

bluelite
13-06-2006, 22:22
De jonge Venezueel rijdt dit jaar de Formule Renault V6 en kreeg vorige week in Barcelona nog een test in een F3000-wagen. Maldonado zal tevens...enz (F1club)

Moet kunnen. Misschien binnenkort ook een Verenigde Stater en een Canada'er in de F1? Of wat dacht u van een Noorwegenaar, Finlander...

Raceboy
13-06-2006, 22:29
Als Belgiër vind ik zoiets niet kunnen ;)

marcel
13-06-2006, 22:50
ach, als Europeëer kan ik er wel tegen :p

Bart.Vandecavey
14-06-2006, 09:32
We hebben een nieuwe soort seksueel anders denkende mensen ontdekt. Welke? De Venezueel. :D

En nog zo'n snuiter:

Google.nl hits:
Venezolaan: 16.300
Venezueel: 38, racexpress met stip op 1!

Eindelijk eens geen persreutel op mijn favoriete ont-stress site.............springen de taalfouten in het oog ;)

Mark als je nog veel het woord venezueel zal gebruiken zal depaddock op 1 komen in de google hits... :p

A.J.
14-06-2006, 10:08
Die mannen kunnen er toch ook niet aan doen dat ze geen Venezuolees kennen.
Mij intreduceerd dat allemaal niet zo'n taalvauten. De beste wallen zitten op het schip zeggen ze dan.
Dat juli zich daar zo ongelofeloos in ergeren begrijpt ik niet :D

Baron
14-06-2006, 13:33
Ach, als Vlaanderenaar en Limburgees ben ik ook al wat gewoon, hoor! :+

insanity
14-06-2006, 13:59
En om het nog ingewikkelder te maken: hier een fragment uit een toneelstukje:

Iedereen heeft een vader toevallig. Anders wordt je niet geboren! Marloes haar vader is alleen ergens anders want hij is een Venezolees.. Een Venezueler.. uit Venezuela en hij is de baas van een Spaanse bank :D

Fonne
14-06-2006, 22:24
Die mannen kunnen er toch ook niet aan doen dat ze geen Venezuolees kennen.
Mij intreduceerd dat allemaal niet zo'n taalvauten. De beste wallen zitten op het schip zeggen ze dan.
Dat juli zich daar zo ongelofeloos in ergeren begrijpt ik niet :DPrecies wat lang onder de tapkraan blijven hangen ;)

A.J.
14-06-2006, 22:55
Precies wat lang onder de tapkraan blijven hangen ;)

ik?
nooit!
weet niet hoe bier smaakt

Guido
14-06-2006, 23:13
Mark als je nog veel het woord venezueel zal gebruiken zal depaddock op 1 komen in de google hits... :p

venezueel, venezueel, venezueel, venezueel :)

Trouwens, een Venezolaan komt uit Venzuela, een Venezueel komt van Venezulië, dus mij lijkt het prima in orde. Wie kan er wat aan doen als niet iedereen zijn aardrijkskunde kent.

ik?
nooit!
weet niet hoe bier smaakt

Wie zegt dat ge moet bier drinken als ge onder de tapkraan "hangt". Wel graag eens een demo de volgende keer als ik nog eens langskom.

:D :D :+

Mark
18-06-2006, 20:48
Keihard liegen in persbabbels:

Twee overwinningen in een weekend voor Ho-Pin Tung

Vanaf pole position vertrokken wist Ho-Pin de rest van de race te domineren. Meer als 150.000 toeschouwers waren getuige van een mooie overwinning van de Chinees-Nederlandse coureur die elke ronde zijn voorsprong verder kon vergroten.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=3599

Bij deze coureur was het nog drukker:
Renger van der Zande jump van 2 meter: "Welcome in the World of Racing"

Met 180.000 uitzinnige fans op de tribunes stond de autosport vandaag in de Duitse Eifel volop in de belangstelling.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=3597

Deze coureur weet niet op welk circuit hij gereden heeft:
Happy end voor Formule 3-coureur Récardo Bruins op de Nürburgring!

Op de befaamde Nürburgring Nordschleife (Duitsland) heeft Récardo Bruins in vele opzichten een goed weekend achter de rug

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=3600

Alle persbabbels gevonden op mijn favoriete site voor onvolkomenheden ;)

150.000 of 180.000 toeschouwers? Die zuller er wel geweest zijn maar niet op de GP-kurs waar de F3 wedstrijd heeft plaatsgevonden. 99% procent van die bezoekers liggen langs de Nordschleife in het bos of op de weides naast het circuit. Gezien het vroege tijdstip van de race op zaterdag zullen die mensen ook wel niet in staat zijn geweest om richting de GP-kurs te gaan ;)

JPMontoya
18-06-2006, 21:20
Mark - volgens mij moet je eens kijken naar de mannen die dat schrijven

http://www.insightf1.com

bluelite
18-06-2006, 21:48
Ik neem het Roelof (schrijver van de persberichten van Ho Pin, Renger en Recardo) helemaal niet kwalijk dat hij een beetje met getallen gaat goochelen. Heb ik ook gedaan in mijn persbericht voor JB. Neem maar van me aan dat Roelof zijn handen volheeft aan die persberichten en dat die bezoekersaantallen niet zomaar uit zijn (of mijn duim) werden gezogen. De 150 of zelfs 200.000 bezoekers waren inderdaad verdeeld over het hele circuit (vooral Nordschleife) , maar vergeet ook niet dat zo'n piloot sponsoren nodig heeft en dan komt het wel indrukwekkender over als je die getallen noemt. Waar of niet?

JPMontoya
18-06-2006, 22:11
Volledig correct - Roelof is echt wel een correcte kerel én je opmerking klopt. Trouwens "who cares" buiten een paar paddockers ;)

marcel
09-07-2006, 20:13
vanop de grootste sport-site van Belgie, sport.be

Montoya naar NESCAR
Bennie Luyten09-07-2006 Email dit artikel! Druk dit artikel af!
Juan Pablo Montoya stapt (tijdelijk?) uit de Formule 1. De Colombiaan trekt naar de NESCAR.

Het contract van Montoya bij McLaren-Mercedes loopt op het einde van het seizoen af. Chip Ganassi is het team waarvoor hij zal uitkomen. Eerder reed Montoya ook al bij Chip Ganassi in de CART.

bluelite
10-07-2006, 00:39
vanop de grootste sport-site van Belgie, sport.be

:rolleyes:

Zonde van zijn tijd in de Formjoela Wan

Mark
11-07-2006, 00:21
Montoya kent het team van Ganassi goed. In 1999 werd hij met dit team nog kampioen in de Champ Car.

http://www.auto-sport.nu/index.php?subaction=showfull&id=1152513767&archive=&start_from=&ucat=15&

Heren, dat was destijds nog gewoon CART. Check your facts ;)

In 2005 was er de overstap naar McLaren die voor hem zo goed als dodelijk blijkt te zijn Over deze zin uit dat artikel zullen we het dan maar niet hebben. Kunnen we een rouwkaart naar Connie sturen?

smiley
21-07-2006, 18:42
Het Britse Phoenix Racing heeft aangekondigd dat onze landgenoot Stéphane Lemeret zeker is van zijn zitje. Lemeret mocht tijdens de testday in Spa proeven van de Aston Martin en hij had het best naar zijn zin.
van op racingworld.be
tja brits en duits daar is nie veel verschil tussen :+

Mark
21-07-2006, 20:42
Wederom een primeur voor US Carworld Racing die heden hun Renault Megane Trophy ontving. De primeur* slaat op het feit dat US Carworld Racing een overeenkomst heeft getekend met Renault-Sport Frankrijk, om deze auto buiten de officiële Trophy in te zetten.

persbabbel UScarworldracing

o.a. te vinden: http://pitstoptv.belbone.be/persberichten/nieuwsbericht.php?newsid=12109

Regelrechte onzin in de persbabbel van mijn buurman Pieter Dubois. Illegale Meganes in andere kampioenschappen rijden er al langer rond. Dat viel ze bij Pitstop ook al op vandaar het *.

* noot van de redactie
Dit is geen primeur. Het Belgische Delahaye Racing was het eerste team ** dat een Mégane buiten de Trophy heeft ingezet. Sinds begin dit seizoen rijden de Delahaye-Méganes Trophy in endurance-versie met steun van Renault België en Renault Sport in de BTCS.

Ze lezen in ieder geval de persbabbel, hulde! ;) Alleen is hun noot niet helemaal volledig, vandaar een **;)

** Noot van de kritische lezer.
De echte primeur voor het inzetten van een Megane buiten de cup gaat naar het spaanse RSV Motorsport. Reeds in 2005 reed er een Megane rond in het CAMPEONATO ANDALUZ DE VELOCIDAD De Zolder Touring Cup, maar dan iets zuidelijker :)

Carrera 7+8: Jeréz
Coche Pilotos Carrera 1 Carrera 2
RENAULT Megane Tro Romero - 4º
RENAULT Megane Tro Severin 5º -

http://www.rsv-motorsport.com/resultados2005_cat.asp

http://www.rsv-motorsport.com/uploads/salida_valencia.jpg

Mark
26-07-2006, 21:55
FF ontspannen :)

Marc Duez vergezelt die andere Marc (Goossens) op de Ice Pol Racing Porsche 996 GT3 RSR. Niet onlogisch, want Duez rijdt gedurende het hele LMS seizoen bij het vaste duo van Ice Pol, Lambert/Lefort.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=3999

Hmmmmm, Duez is mijn inziens niet de vaste 3de piloot van Ice Pol ;)

Peter Baert
27-07-2006, 19:31
Renault Sport heeft zo te zien een nieuwe afdeling opgericht, "Renault Sport Europe".

Volgens onderstaand persbericht is een rijder vandaag tijdens de vrije trainingen voor de Formule Renault 3.5 "verast". Voorts heeft Andy Soucek, de auteur van de snelste tijd, een crash gehad, maar volgens de man, die de tekst in het Nederlands opmaakt, is alles OK met Soucek. De Franse en Engelse tekst maakt evenwel melding van mogelijk een gebroken pols ...

http://pitstoptv.belbone.be/persberichten/nieuwsbericht.php?newsid=12167

Dat schrijvelaars in communiqué's voor rijders/team nu en dan wat goochelen met aantallen, meestal zeer naar boven afgerond, kan al niet door de beugel, laat staan dat iemand "in opdracht van" een constructeur/organisator misschien wel onjuiste info verstuurt over de fysieke toestand van een rijder. En dan hebben we het nog niet gehad over de taal- en spelfouten.

JPMontoya
27-07-2006, 19:49
Peter - ik heb die tekst vertaald.

Blanca (van WSR) heeft me in de persruimte verteld dat hij ok is én dat ik dat MOEST in de tekst zetten zonder dat er een aangepaste franse/engelse tekst ging komen...

Op dat ogenblik was de Franse tekst al gepubliceerd én ook de Engelse al....

That's the story - Toen alles bijna vertaald was heeft men mij dit nog rap verteld......

Over de taalfouten. Ik geef graag ruiterlijk toe dat er een paar in staan....Waarvoor mijn excuses.
Ik zal aandachtiger zijn morgen!

Peter Baert
27-07-2006, 21:06
Peter - ik heb die tekst vertaald.

Blanca (van WSR) heeft me in de persruimte verteld dat hij ok is én dat ik dat MOEST in de tekst zetten zonder dat er een aangepaste franse/engelse tekst ging komen...

Op dat ogenblik was de Franse tekst al gepubliceerd én ook de Engelse al....

That's the story - Toen alles bijna vertaald was heeft men mij dit nog rap verteld......

Over de taalfouten. Ik geef graag ruiterlijk toe dat er een paar in staan....Waarvoor mijn excuses.
Ik zal aandachtiger zijn morgen!

Aha, Manu Eraly is JPMontoya. Wist ik niet. Aangename kennismaking. :)

Wat de info over de fysieke toestand van Soucek betreft, daarmee wordt andermaal het amateurisme onderstreept van de mensen van RPM. Wie zich baseert op het Franse en Engelse communiqué, gaat ervan uit dat de rijder vermoedelijk zijn pols heeft gebroken. Vergeef me, JPMontoya, maar ik kreeg vanmiddag voor het eerst een Nederlandstalige versie van een WSR-communiqué en het was 2 tegen 1. Twee die het hadden over mogelijk een gebroken pols en één die meldt dat de rijder medisch OK is. Een flater van RPM ... om 21u00 was het op renault-sport.com nog altijd niet aangepast.

Voorts blijkt dat correcte artikels, communiqué's, ... schrijven echt wel een vak is. Gelukkig maar.

;)

JPMontoya
27-07-2006, 21:34
Oké, ik doe morgen mijn best om de zetfoutjes er uit te krijgen..lijkt me de beste manier om mijn eigen fouten recht te zetten!

Schiet overigens niet op RPM - RPM mag dan wel de organisator zijn maar iemand van Renault Sport schrijft de comms....Dit comm wordt dan naar ons doorgespeeld en wij moeten ons daarop baseren (tenzij er last-minute changes zijn)

Peter Baert
27-07-2006, 22:47
Renault heeft WSR volledig uitbesteed aan RPM, van (zwakke) TV-captatie over accreditatie tot persteksten. Blanca, die ik ken van haar Dakar-periode, is ingehuurd door RPM en beslist blijkbaar wie wat zal schrijven. Het is en blijft een flater.

Het is raadzaam om weinig belang te hechten aan de WSR-communiqué's van Renault. Als je met teams of rijders gaat praten, dan krijg je dingen te horen die nooit ofte nimmer in de WSR-berichten te vinden zijn. Ik kan begrijpen dat opmerkingen moeilijk liggen, maar de info die verspreid wordt, moet wel correct blijven. Over het geklungel rond de benzinetank in de Mégane Trophy in Istanbul werd op renault-sport.com in alle talen gezwegen. Over het geklungel van RPM in Zolder (tot verschrikkelijk slechte beelden toe) wordt daar ook nergens met een woord over gerept.

Renault Sport heeft een schitterend project lopen met WSR, maar ik kan niet begrijpen dat ze blijven zweren bij RPM, de zwakke schakel.

Ola!

JPMontoya
27-07-2006, 22:56
Over de fiasco van Megane in Zolder ook....de afrekening zal nog gemaakt dienen te worden....bepaalde handtekeningen ontbreken.

Het is echter Jerome R. van Renault Sport die de communiques schrijft..Hij schrijft ze ook voor Alle Franse kampioenschappen/Rally....

Slaap wel ;)

Peter Baert
28-07-2006, 15:44
Ik merk nu dat ik een spellingsfout heb gemaakt.

Het is niet communiqué's, maar communiqués.

Ik heb het intussen als straf 1000 keer opgeschreven.

:applaus:

Pinzie
28-07-2006, 16:46
@Peter Baert:

Heb je het met of zonder de fout 1000 keer opgeschreven ? ;)

Pat
28-07-2006, 16:59
Ik merk nu dat ik een spellingsfout heb gemaakt.

Het is niet communiqué's, maar communiqués.

Ik heb het intussen als straf 1000 keer opgeschreven.

Kan je dat even scannen en in attachment zetten ? :+

Raceboy
30-07-2006, 22:39
G3 Van Delm/Meert/Martin/Heymann Porsche 996 RS Cup

autosport.com

zeker een Duitser

EDIT: staat zo ook op motorsport.com. Dus ifwel hebben we plagiaat ontdekt, ofwel kent de organisatie zijn eigen deelnemers neit.

Chauffeur
30-07-2006, 22:47
Het was trouwens ook geen RS maar een GT3

Ben al blij dat ze er geen Heiman, Heijman, Hijman van maken :)

FIRE
30-07-2006, 22:50
of Hayman :D

Mark
30-07-2006, 22:57
of Hayman :D

Maak er dan Highman van, kan hij per direct een NL-paspoort aanvragen bij Iron Tante Rita. :D :D

bluelite
01-08-2006, 02:35
zeker een Duitser

EDIT: staat zo ook op motorsport.com. Dus ifwel hebben we plagiaat ontdekt, ofwel kent de organisatie zijn eigen deelnemers neit.

"Heymann" stond er op alle officiële uitslagen en live timing...

JPMontoya
01-08-2006, 11:31
De FIA GT journaliste voor Autosport.com is trouwens een heel jong meisje én die van motorsport.com een heel oude engelse vrouw ;)

Peter Baert
01-08-2006, 12:19
De FIA GT journaliste voor Autosport.com is trouwens een heel jong meisje én die van motorsport.com een heel oude engelse vrouw ;)

Als ze voor autosport.com mag schrijven, dan zal Gemma Briggs toch wel enig vertrouwen genieten van de grote autosportredactie van de Haymarket-uitgave.

Wat "Heymann" betreft, er staan nogal wat spelfouten op de officiële deelnemerslijst van de 24 Uren. Nog volgens die lijst reed "Heymann" op een "Porsche 996 RS Cup".

En wat motorsport.com betreft, dat is dé referentie-site voor pers-communiqués. Als er ook maar ergens op deze aardkloot een autosport-communiqué in elkaar wordt gebokst, dan vind je het gegarandeerd op motorsport.com. Je vindt er niks anders dan communiqués, het op forums vaak geciteerde "car.kak.net" doet net hetzelfde: de server vullen en trafiek trekken met het publiceren van persberichten.

De verslaggeving van de 24 uren van Spa op motorsport.com was dan ook niks anders dan het publiceren van de communiqués van de teams en van de artikels van fiagt.com. Inderdaad, zelfs mijn oma van 134 zou dat nog voor mekaar krijgen.

Chauffeur
01-08-2006, 15:53
Ikzelf had er geen probleem mee.
Een Duits klinkende naam op een 996 RS ;)

Wat Motorsport.com betreft heb je gelijk, ze publiceren alles.
Maar als piloot of team zie je natuurlijk graag je inspanning verschijnen op het net of in de geschreven pers.
Kan dat niet, om welke reden het ook moge zijn, dan ga je elders zoeken.

Liever een site die alles plaatst en lezers trekt, dan selectieve sites die enkel plaatsen wat hen uitkomt.
Als adverteerder zou ik ook liever mijn advertentie zien staan op een site met bezoekers dan op ene waar je elke week dezelfde teams en piloten de revue ziet passeren.

Megane
01-08-2006, 16:21
Dit heb ik ook ergens gelezen!:gas: :applaus:
"Om 18u45 leidde de Aston Martin van ondermeer onze landgenoot Lémeret de dans, met nog binnen dezelfde ronde de Maserati van van de Poele en de GLPK Carsport Viper."

bron: pitstop.tv (joost custers - dailysportscar.com)

Mr.Dallara
01-08-2006, 20:32
Renault Sport heeft een schitterend project lopen met WSR, maar ik kan niet begrijpen dat ze blijven zweren bij RPM, de zwakke schakel.

Ola!

Hier geef ik je zonder twijfel 100% gelijk in!

Niks tegen de sympatieke Spanjaarden die steeds te track en paddock mooi "aankleden" ook zeker niets tegen Blanca of wie dan ook van RPM, maar het is zeker een fijt dat zij niet realiseren wat je verwacht van een top project als de World Series by Renault.

Waarom volgens mij Renault Sport blijft zweren bij RPM is het factuur dat bij de Spanjaarden zonder twijfel lager zal zijn dan bij andere (betere?)

Peter Baert
02-08-2006, 09:04
... dan selectieve sites die enkel plaatsen wat hen uitkomt.
Als adverteerder zou ik ook liever mijn advertentie zien staan op een site met bezoekers dan op ene waar je elke week dezelfde teams en piloten de revue ziet passeren.

Bestaan er dan echt zo'n sites?

Chauffeur
02-08-2006, 12:36
Bestaan er dan echt zo'n sites?

Ja hoor!

Liever alles plaatsen en van alle walletjes een klein beetje eten, dan 2 grote vissen waar je constant afhankelijk van bent en die zo op één-twee-drie de kraan kunnen toedraaien. Kleine teams zijn veel interessanter dan grote, zij hebben de aandacht nog nodig. Grote krijgen het vanzelf door hun prestaties.

Mark
02-08-2006, 21:34
We hebben weer eens wat bagger en onzin gezien, uiteraard op racexpress.nl Waar anders ;)

Hun verslag over de F1 in Duitsland is er weer eentje waar je in elke zin wel iets tegenkomt waarbij de tenen lichtjes krommen ;)

Alles uit dit artikel:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=4079

De warmte deed de strategieën goed, vooral voor titelstrijder Michael Schumacher

Titelstrijder? Warmte goed voor de strategie? Ach, het zal wel kloppen :rolleyes:

hoewel de start rustig verliep, hadden Ralf Schumacher en Coulthard na een aantal bochten een touché, waarbij Coulthard van de grond kwam.

Welke de 2de, de 3de of de 4de? Een bocht heeft toch een naam. Over van de grond komen zal ik maar geen opmerking maken :D

Yamamoto heeft de meeste pech: de bedoeling was om met het nieuwe Super Aguri chassis vanuit de pitstraat te starten, maar hij is nooit weggekomen.

Hij heeft toch een zeer langzaam rondje gereden............

Dus mis het aankomende raceweekend niet!

Hoe kan een mens nou een weekend missen als hij in leven is?

Ach, ik ben wellicht wat kritisch en kan ik desondanks begrip opbrengen voor de goede intenties van de schrijfster van dit stukje. Het is puur gelul in dat stukje. Een echt wedstrijdverslag is het niet. Eentje in het kader van: "Bedankt voor de moeite, graag de volgende kandidaat".

Iets wat we doen met het volgende artikel op die site:
F1: Albers rijdt geweldige race in Hockenheim, maar is gediskwalificeerd

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=4082

Zijn dergelijke prestaties al goed voor een artikel? Stijf achteraan eindigen.........en dan een geweldige race rijden. Ach, ik zal wel wat gemist hebben. Albers, Midland zijn niet meer dan veldvulling. Dat zijn gewoon de feiten.

Fonne
02-08-2006, 22:41
We hebben weer eens wat bagger en onzin gezien, uiteraard op racexpress.nl Waar anders ;)

Hun verslag over de F1 in Duitsland is er weer eentje waar je in elke zin wel iets tegenkomt waarbij de tenen lichtjes krommen ;)

Alles uit dit artikel:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=4079

Titelstrijder? Warmte goed voor de strategie? Ach, het zal wel kloppen :rolleyes:

Welke de 2de, de 3de of de 4de? Een bocht heeft toch een naam. Over van de grond komen zal ik maar geen opmerking maken :D

Hij heeft toch een zeer langzaam rondje gereden............

Hoe kan een mens nou een weekend missen als hij in leven is?

Ach, ik ben wellicht wat kritisch en kan ik desondanks begrip opbrengen voor de goede intenties van de schrijfster van dit stukje. Het is puur gelul in dat stukje. Een echt wedstrijdverslag is het niet. Eentje in het kader van: "Bedankt voor de moeite, graag de volgende kandidaat".

Iets wat we doen met het volgende artikel op die site:

Zijn dergelijke prestaties al goed voor een artikel? Stijf achteraan eindigen.........en dan een geweldige race rijden. Ach, ik zal wel wat gemist hebben. Albers, Midland zijn niet meer dan veldvulling. Dat zijn gewoon de feiten.Heb jij soms iets tegen die site ? Want het valt op ze.

Brecht
02-08-2006, 23:04
Neen hoor, op die site zijn gewoon de meeste blunders en spellingsfouten te vinden :)

Fonne
03-08-2006, 23:34
Neen hoor, op die site zijn gewoon de meeste blunders en spellingsfouten te vinden :)
aaahh :)

TB8
04-08-2006, 07:03

ha! ik zou wel een beetje oppassen met zulke uitspraken. Het is dat het mij aan tijd ontbreekt, maar ook ik kan foutjes bij websites scoren. Wij zijn lang niet de ergste. ;)

oh over Albers, hij reed voor zijn doen een geweldige race, dat weten alle Hollanders die de race hebben gezien. Hij kon eindelijk vechten met Scott Speed en daardoor was Albers ook erg blij. Op dat laatste werd ingehaakt.

Brecht
05-08-2006, 02:28
Dit kwam ik tegen op autosport.nl

Goed nieuws voor Jaap van Lagen: De Fransman Ludovic Badey, leider in de tussenstand van het kampioenschap in de Mégane Trophy, brak vorige week zijn arm bij een ongeluk met een quad.

Mark
06-08-2006, 23:25
Weliswaar niet het hoofdprogramma, maar desondanks niet minder interessant. Ook al vormt de Formule 3 dit weekend uiteraard de hoofdschotel van de BP Masters, wat de coureurs tijdens de eerste kwalificatie van de GT3 invitationals in Zandvoort lieten zien, was er bepaald niet minder om.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=4147

Een laatste wanhopige poging om iets van een Porsche Cup in Nederland te hebben. Klinkt mooi op racexpress.nl .................mooi positief stukje. Niets te klagen of toch?

Uiteraard :D We gaan 1 site verder:
Div: Porsche GT3 Invitationals Masters-onwaardig

Het idee om een gastrace voor allerlei Porsche-coureurs te organiseren was daarom een goed idee. De uitvoering is helaas minder geslaagd.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=5&bericht=3545

We hebben het hier over dezelfde klasse tijdens het Masters weekend op Zandvoort. Bij de ene site is het allemaal mooi en aardig, op de andere site is het kommer en kwel.

Wat moet ik geloven? Denk dat ik voor de opinie van autosport.nl ga ;)

Mark
16-08-2006, 21:22
Zijn jullie eigenlijk al zulke blunders tegengekomen op the-paddock.net?
Ik vraag het gewoon ter info. :)

Ja, bij deze:

Belgian Marc Goossens started his first ever Nextel Cup Series race and came home a disappointing 43rd. Aboard the #90 CitiFinancial Ford for Robert Yates Racing, Goossens made contact with the wall in turn three forcing his day to come to an early end.

http://www.the-paddock.net/content/view/240484/1/

Er staan geen onwaarheden in, maar het verslag is zeer onvolledig. Je krijgt een totaal verkeerde indruk over de geleverde prestaties.

Integra
16-08-2006, 21:26
Ja, bij deze:

Er staan geen onwaarheden in, maar het verslag is zeer onvolledig. Je krijgt een totaal verkeerde indruk over de geleverde prestaties.
Ik heb nochtans op msn gezegd tegen John dat de oorzaak een gebroken ophanging was en hij zou het aanpassen, maar ja ...

UPDATED.

Brecht
16-08-2006, 21:35
Is nu inderdaad ge-update

the-paddock.net quote :

Goossens made contact with the wall in turn three after suspension failure forcing his day to come to an early end.

Yvonne
08-09-2006, 22:37
Mijn oog viel op deze regel :

LMS 04 Sep 2006 Tegenvaller voor GLPK Carsport in Dijon

Sinds wanneer rijdt GLPK in de LMS? Of sinds wanneer bestaat de LMS 6 races?

Bron: Auto-sport.nu (http://www.auto-sport.nu/)

Belle
08-09-2006, 22:42
Mijn oog viel op deze regel :

Sinds wanneer rijdt GLPK in de LMS? Of sinds wanneer bestaat de LMS 6 races?

Bron: Auto-sport.nu (http://www.auto-sport.nu/)

Oeps, moest Fia-GT zijn. :)
Zowiezo was er eerst sprake om in 2007 zes races te laten doorgaan voor de LeMans Series. Uiteindelijk zou het dan toch pas in 2008 zijn dat er 6 Europese manches zouden doorgaan... Dit stond enige tijd op 10/10ths geschreven, maar ben hun bron vergeten...

Raceboy
08-09-2006, 23:27
fantastische zin op auto-sport.nu

Eindelijk is het interview van Albers klaar, u kunt hem hier bekijken!

Klinkt een beetje goor niet?

Mark
08-09-2006, 23:35
Nog eens keer echte onzin, maar dan ook regelrechte onzin. Welk autosportliefhebber ziet hier de toegevoegde waarde van in? Het gaat helemaal nergens om. Zelfs taxichauffeurs zijn al nieuws :D

Tijdens het DTM weekend op Circuit Park Zandvoort kroop Jeroen Bleekemolen achter het racestuur van de Porsche Carrera, maar mocht ook de Audi DTM Taxi besturen. Succesvol :confused: , want de talentvolle Nederlander neemt de resterende drie DTM evenementen (Barcelona, Le Mans en Hockenheim) plaats achter het stuur van de Abt Audi DTM Taxi.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=4564

Uiteraard te vinden op mijn favoriete ontstress-site :)

Raceboy
12-09-2006, 14:37
Bovendien zal het de laatste maal voor juni 2007 zijn (er volgen in Spa immers verbouwingswerken tot dan), dat het publiek van de Belcar-exoten kan genieten.

race-rally

Zolder bestaat ineens niet meer?

Mark
16-09-2006, 22:21
Doe nu mee en wie weet val jij voordat het seizoen start al in de prijzen!
Voordat het seizoen start geeft RaceXpress.com al diverse prijzen weg. Zo organiseren wij een Meet & Greet met Hollands bekendste autocoureur Jos Verstappen.

http://www.racexpress.be/index.php?nav=Artikel&nid=4657

:eek: Sinds wanneer heeft Joske een harde G gekregen? :D :D Biesbrouck, met dergelijke blunders vraag je erom om continu in deze thread op te duiken ;)

En die Formule 1 reis naar de GP van België?
Aan het einde van het seizoen geeft RaceXpress.com het volgende aan de beste voorspeller weg: een geheel verzorgde GPTravel.nl busreis voor twee personen naar de Formule 1 Grand Prix van België. Dat is inclusief hotelovernachting, een lekker ontbijt en toegangskaart.

http://www.racexpress.be/index.php?nav=Artikel&nid=4657

Is deze GP al bevestigd? Die geven al prijzen weg van evenementen die nog niet eens bevestigd zijn :rolleyes:

Integra
17-09-2006, 10:16
Mark, Mark, Mark toch, wat ik mij afvraag: heb je niks beters te doen dan van die nutteloze fouten op te sporen en te melden? :)

Baron
17-09-2006, 11:45
Mark, Mark, Mark toch, wat ik mij afvraag: heb je niks beters te doen dan van die nutteloze fouten op te sporen en te melden? :)

Nutteloos? :confused:
Ik weet het nog niet zo, hoor Integra.
Op bepaalde autosportsites wordt er enorm veel prietpraat verkocht.
Door het overaanbod op het internet kan je soms door de bomen het bos niet meer zien; waardoor de roddels, leugens en halve waarheden die op die sites verspreid worden zeer gemakkelijk een eigen leven gaan leiden en door sommigen als waar worden aanvaard.
Racexpress.nl is het beste voorbeeld van zo een amateursite die volstaat met klinkklare onzin. Ergerlijk is wel dat die kerels van zichzelf denken dat ze op een ernstige professionele manier met autosportjournalistiek bezig zijn.
Ik vind het best leuk dat er dan ook iemand is zoals Mark die zich de moeite doet om al die sites eens onder de loupe te nemen en ons op de blunders van die jongetjes te wijzen.
De laatste interventies van Mark mogen dan misschien wel een beetje op muggenzifterij lijken, maar anderzijds begrijp ik zijn aanvallen op racexpress.nl wel. Als je jezelf toch wil profileren als ernstige journalisten, begin dan in de eerste plaats met je taalgebruik te zuiveren, Algemeen Nederlands te schrijven en de juiste woordkeuzes te maken. Iets wat ze op die site helemaal niet begrepen hebben.

Integra
17-09-2006, 13:04
Ok, akkoord, maar de kleinste beten moeten toch ook niet gemuggezift worden, of wel?
En dan nog, laat racexpress.nl zich maar profileren als een topsite. ;) :D

TB8
17-09-2006, 16:21
:eek: Sinds wanneer heeft Joske een harde G gekregen? :D :D Biesbrouck, met dergelijke blunders vraag je erom om continu in deze thread op te duiken ;)

Is deze GP al bevestigd? Die geven al prijzen weg van evenementen die nog niet eens bevestigd zijn :rolleyes:

Soms denk ik wel eens dat er kleine beetjes jaloerse tintjes in het spel zijn. Maar goed, dat zal ik natuurlijk wel verkeerd aangevoeld hebben.

Anyway. Jos is in Nederland nog steeds een zeer populaire coureur. De grootste reden dat Zandvoort uitverkocht is 1 oktober komt toch echt door hem...

Een reisje naar de GP van België wordt wel geregeld hoor! Mocht de GP uiteindelijk toch niet door gaan (je weet maar nooit) gaan we toch gezellig ergens anders heen?

Ik vind het prima dat fouten worden opgespoord, een mens maakt eenmaal fouten en ik vind het uitstekend dat er mensen zijn die er een opmerking over maken. Maar langzamerhand begint dit hier wel een beetje kinderachtige verschijnselen te vertonen (is mijn mening). Ik wil geen persoonlijke aanval openen Mark, maar waarom zet je zelf niet een website op die je met alle juiste informatie kan voorzien? Hoeft niemand meer naar RaceXpress te kijken...

Mr.Dallara
17-09-2006, 20:18
Ik wil geen persoonlijke aanval openen Mark, maar waarom zet je zelf niet een website op die je met alle juiste informatie kan voorzien? Hoeft niemand meer naar RaceXpress te kijken...

Er is een overaanbod aan nieuws site's... :bye:

FIRE
17-09-2006, 20:38
Als een site je niet bevalt dan bezoek je hem toch niet? :rolleyes:

Mark
17-09-2006, 21:59
Soms denk ik wel eens dat er kleine beetjes jaloerse tintjes in het spel zijn. Maar goed, dat zal ik natuurlijk wel verkeerd aangevoeld hebben.
..

Op wie of wat zou ik jaloers moeten zijn? :confused: Straffe uitspraak! Je mag hem gerust maken hoor. Geen probleem, zal er nog een tandje bijsteken ;)

Anyway. Jos is in Nederland nog steeds een zeer populaire coureur. De grootste reden dat Zandvoort uitverkocht is 1 oktober komt toch echt door hem...

Je noemt hem Hollands bekendste autocoureur , stel die vraag eens in de States. Arie Luyendijk Sr. zal het antwoord zijn.

Ik vind het prima dat fouten worden opgespoord, een mens maakt eenmaal fouten en ik vind het uitstekend dat er mensen zijn die er een opmerking over maken. Maar langzamerhand begint dit hier wel een beetje kinderachtige verschijnselen te vertonen (is mijn mening). Ik wil geen persoonlijke aanval openen Mark, maar waarom zet je zelf niet een website op die je met alle juiste informatie kan voorzien? Hoeft niemand meer naar RaceXpress te kijken......

Eigen site? Geen tijd voor...........en daar ga je al meteen de mist in. Een echte goede site maak je met een groep mensen. Op dit moment is er een overkill aan autosportnieuws-sites. Geen enkele behoefte om nr 13 in een dozijn te spelen. Geef me 10 gelijkstemde geesten en er is een mogelijkheid om autosportland op zijn kop te zetten.

Kinderachtig? Als jullie geen belachelijke fouten maken heb ik geen munitie om te schieten ;) Het spelletje is toch zo verdomde simpel:) Je bepaald zelf of je in deze thread terechtkomt.

maar anderzijds begrijp ik zijn aanvallen op racexpress.nl wel. Als je jezelf toch wil profileren als ernstige journalisten, begin dan in de eerste plaats met je taalgebruik te zuiveren, Algemeen Nederlands te schrijven en de juiste woordkeuzes te maken. Iets wat ze op die site helemaal niet begrepen hebben.

Beter kan ik het niet verwoorden ;)

Raceboy
19-09-2006, 00:50
Met nog twee races te gaan heeft Chevrolet nu al het rijderskampioenschap in de prestigieuze Duitse ADAC Procar toerwagenserie 2006 in de wacht gesleept. De seizoensfinale in oktober in de Motorsport Arena van Oschersleben is daardoor een formaliteit geworden. Een opmerkelijk resultaat, want Chevrolet neemt dit jaar voor het eerst deel aan dit kampioenschap met het Zwitserse Maurer Motorsport team dat twee WTCC Chevrolets inzet

persbericht chevrolet

prestigeus? laat me niet lachen.

Logisch dat ze voor het eerst meededen, het kampioenschap bestaat pas sinds dit jaar.

FIRE
19-09-2006, 19:35
prestigeus? laat me niet lachen.

Logisch dat ze voor het eerst meededen, het kampioenschap bestaat pas sinds dit jaar.
Voordien werd het kampioenschap verreden onder de naam DPM en DMSB-PM. Dus nieuw zou ik het kampioenschap niet willen noemen. Prestigeus trouwens ook niet.

Was dit overigens een Belgisch persbericht? Zo ja dan is het wel raar dat ze Radermecker niet noemen. Overigens neemt de kersverse Procar kampioen deel aan de WTCC races op Valencia.

TB8
21-09-2006, 16:58
Op wie of wat zou ik jaloers moeten zijn? :confused: Straffe uitspraak! Je mag hem gerust maken hoor. Geen probleem, zal er nog een tandje bijsteken ;)

Je noemt hem Hollands bekendste autocoureur , stel die vraag eens in de States. Arie Luyendijk Sr. zal het antwoord zijn.

Eigen site? Geen tijd voor...........en daar ga je al meteen de mist in. Een echte goede site maak je met een groep mensen. Op dit moment is er een overkill aan autosportnieuws-sites. Geen enkele behoefte om nr 13 in een dozijn te spelen. Geef me 10 gelijkstemde geesten en er is een mogelijkheid om autosportland op zijn kop te zetten.

Kinderachtig? Als jullie geen belachelijke fouten maken heb ik geen munitie om te schieten ;) Het spelletje is toch zo verdomde simpel:) Je bepaald zelf of je in deze thread terechtkomt.

Beter kan ik het niet verwoorden ;)

Tja, over Jos kunnen we denk eeuwig discussiëren, omdat ik van mening ben dat hij de persoon is geweest die in Nederland de autosport (en ook f1) heeft 'groot gemaakt'. Maar daar zal je het ongetwijfeld niet mee eens zijn...

En verder houd ik hier over op, dit heeft totaal geen zin. Extreem kankeren, zodat ik er op kan reageren, want zo ben ik dan ook wel weer. Nee, dat voor mij niet meer! Het enige dat ik héél graag zou willen zien is dat jij onder jouw beheer online iets kan bijhouden om te laten zien hoe het wél zou moeten. Gewoon omdat ik daar erg benieuwd naar ben. Jammer dat dat er op dit moment niet in zit.

Adiós!

Mark
21-09-2006, 20:02
Extreem kankeren, zodat ik er op kan reageren, want zo ben ik dan ook wel weer. Nee, dat voor mij niet meer!!

Het is niet verplicht om te reageren op threads die op dit forum staan ;)

Mark
21-09-2006, 22:20
De RCR Cup... een nieuwe vorm van autosport!

http://cms4.autosport.nl/foto/plaatje.php?foto=5551
Ook stoere dames tonen interesse voor het nieuwe concept

Tekst en foto's: PR

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&bericht=3930&rubriek=5

Nou, zo'n onderschrift bij een foto kan best leuk zijn..............maar dan moet het wel kloppen. Deze dame is een journaliste van L1 (regionale TV, provincie Limburg NL). Enige tijd geleden was er een reportage van haar te zien over deze persdag op L1.

Correcte informatie voorziening schijnt toch moeilijk te zijn in de autosport.

Mark
23-09-2006, 01:04
Tja, over Jos kunnen we denk eeuwig discussiëren, omdat ik van mening ben dat hij de persoon is geweest die in Nederland de autosport (en ook f1) heeft 'groot gemaakt'. Maar daar zal je het ongetwijfeld niet mee eens zijn...

Nee tuurlijk niet. Waarom kwamen dan al die mensen in de jaren '60, '70 en '80naar Zandvoort? Als jij werkelijk denkt dat Verstappen autosport op de kaart heeft gezet in Nederland dan heb je een gigantisch hiaat in je autosportkennis ;)

Verder met de volgende vermakelijke persbabbel ;)

Alle quotes te vinden op deze link: http://www.brl-v6.com/nieuws/2006/20060922.htm
Cup-coördinator BRL-series Peter Grondel heeft ooit gezegd: “al wordt een coureur bij de BRL-V6 in de wedstrijd laatste, dan is het nog een kanjer, want het deelnemers veld bij ons is een van de sterkste in Nederland.” Ik kan dat alleen maar onderstrepen. Al deze coureurs weten exact waar het gaspedaal zit, dat hoef je ze echt niet te gaan vertellen

Ja, rechts ;) Met alle respect, heb dit jaar enkele wedstrijden mogen aanschouwen van de BRL-V6............leuk veld, leuke wedstrijden. Echter er zitten toch enkele serieuze krabbers tussen de V6-gasten.

Ditmaal hebben wij niemand minder dan Junior Strous aan de start weten te krijgen. Junior is dit seizoen onder andere actief geweest in de Formule Renault 2.0 en zal zich zeker laten zien in onze super kanonnen de BRL-V6.

Wie? Junior Strous? Is dat niet die gast die al 4 jaar !! niet verder komt dan FRenault 2.0? Is dat een eye-catcher op de posters? Zal maar geen opmerking maken over de leesbaarheid van de laatste zin ;)

Jan Lammers rijdt (zoals bekend) dit A1 GP weekend ook in de BRL-V6 en heeft het goed naar de zin in de voor hem toch onbekende raceauto. Jan vertelt hierover: “Ik ben al 35 jaar aktief in de autosport en ik heb toch aardig wat auto’s gereden, maar het rijden met de BRL-V6 is toch wel een nieuwe ervaring. De auto voelt eigenlijk aan als een NASCAR raceauto

............

Ik heb vandaag met de test niet iets serieus kunnen doen omdat wij samen reden met de “HARK”

Mooie uitspraak van Lammers in deze persbabbel. Stekelige vraag: Wat is het referentiekader van Lammers? Zover ik weet heeft Lammers nooit in een NASCAR wagen getest.

De HARK? Dat staat zo slordig...............een tuingereedschap in een persbabbel. Zal wel de HARC (http://www.harc.nl/)zijn geweest ;)

Nee, de persdienst van de BRL V6 heeft nog wat werk voor de boeg. Tja, en al die sites nemen dat dan maar klakkeloos over. :rolleyes:

Yvonne
23-09-2006, 09:52
Nee tuurlijk niet. Waarom kwamen dan al die mensen in de jaren '60, '70 en '80naar Zandvoort? Als jij werkelijk denkt dat Verstappen autosport op de kaart heeft gezet in Nederland dan heb je een gigantisch hiaat in je autosportkennis ;)

Dát heeft nu eenmaal met generaties te maken ;-) . Díe jongen kán nu eenmaal niet weten wat er in de jaren '70 is gebeurt naar Zandvoort. Tenzij hij zich helemaal verdiept in de Nederlandse autosport geschiedenis.

En ik wil vooral niet 'lullig' doen, maar Jos Verstappen heeft wel degelijk invloed op de Nederlandse autosport. Als hij niet mee had gedaan, dan was de A1 GP toch iets minder goed verkocht...denk ik. Kijk maar eens rond...en je komt veel Jos Verstappen supporters tegen..

Voor oudere autosport liefhebbers zijn er inderdaad andere Nederlanders die belangrijk zijn voor de autosport...Lammers, Luijendijk...

bluelite
23-09-2006, 10:34
Dát heeft nu eenmaal met generaties te maken ;-) . Díe jongen kán nu eenmaal niet weten wat er in de jaren '70 is gebeurt naar Zandvoort. Tenzij hij zich helemaal verdiept in de Nederlandse autosport geschiedenis.

En ik wil vooral niet 'lullig' doen, maar Jos Verstappen heeft wel degelijk invloed op de Nederlandse autosport. Als hij niet mee had gedaan, dan was de A1 GP toch iets minder goed verkocht...denk ik. Kijk maar eens rond...en je komt veel Jos Verstappen supporters tegen..

Voor oudere autosport liefhebbers zijn er inderdaad andere Nederlanders die belangrijk zijn voor de autosport...Lammers, Luijendijk...

Of het nu Joske, Chris of Robbie was... A1Gp zal zeker goed verkopen als er Nederlanders meedoen. Tenminste als ze iet of wat bekend zijn bij het brede publiek.

jeep
23-09-2006, 10:55

Maarje overal waar je komt kom je Hollanders tegen

Dries DS
23-09-2006, 11:49
Maarje overal waar je komt kom je Hollanders tegen

"Vlaamse lach-modus ON"

Het bewijs dat niet alle verdelgingsmiddelen efficient zijn :+ . Al zijn er tussen die 'Hollanders' af en toe wel eens een paar goeie jongens/meiden te vinden, die het goed menen met 'onze' sport. ;)

"Vlaamse lach-modus OFF"

Mark
23-09-2006, 23:54
Dát heeft nu eenmaal met generaties te maken ;-) . Díe jongen kán nu eenmaal niet weten wat er in de jaren '70 is gebeurt naar Zandvoort. Tenzij hij zich helemaal verdiept in de Nederlandse autosport geschiedenis

Niet weten? Ikzelf heb de sport pas leren kennen ergens in de vroege jaren negentig. Dus wat er gebeurde er in de 50', 60', 70' en 80' jaren was voor mij volstrekt onbekend. Na al die jaren heb ik toch een goed beeld gekregen van de sport in die voorgaande jaren? Boeken lezen, "research" doen", het verleden leren ontdekken. Zoiets mag je toch zeker verwachten van mensen die een nieuwssite runnen? Hoe kun je anders het nieuws in het juiste perspectief plaatsen?

Raceboy
26-09-2006, 00:23
Adembenemend moment in de Champ Car rally, de Amerikaanse Formule 1. Een vrouwelijke rijdster knalde tegen topsnelheid tegen een muur, maar overleefde op wonderbaarlijke wijze deze doodssmak.

vrtnieuws.net

noot: bestaan er ook mannelijke rijdsters?

FIRE
26-09-2006, 17:10
Champ Car rally????

Ottooke
26-09-2006, 21:37
Wonderbaarlijke wijze?? Geen wonder, wel menselijke intelligentie bij het ontwerpen van allerhande dingen die veiligheid bij zo'n crashes moeten garanderen.

Mark
29-09-2006, 00:08
27-09 A DTM: Reacties na de race in Istanbul

Bron:
http://www.racingworld.be/nieuws/3784/Reacties-na-de-race-in-Istanbul.html

Istanbul? DTM in Turkije na 2005? Dat is een flater van jewelste.......en dan ben ik nog mild ;)

fordje
29-09-2006, 12:59
Tja... We zullen het dan maar op een zetduivel (of een zware kater....)steken zeker.
De betrokken heren passen dit aan.

Toch bedankt

Baron
30-09-2006, 01:05
Het laatste pareltje van de welbekende blundersite :

Alles over de A1 GP op Circuitpark Zandvoort
Dit weekend barst het A1 GP geweld los op Circuitpark Zandvoort. Helaas zonder publiekstrekker Jos Verstappen. Zal zijn vervanger Jeroen Bleekemolen voor een verassing zorgen op zijn thuiscircuit? RaceXpress.com is ter plekke en houdt u op de hoogte. Klik hier voor meer nuttige info omtrent de A1 GP op Zandvoort [/QUOTE]

Gaat Bleekemolen zijn wagen in brand steken? :D

Mark
30-09-2006, 23:37
Het laatste pareltje van de welbekende blundersite :

En we gaan vrolijk door :D

Ex BAR-Honda F1 test coureur Darren Manning gaat voor winst op Zandvoort
Uitgegeven door Tim Biesbrouck 26 september 2006 22:22 - Print artikel

Terwijl de voorbereidingen voor het nieuwe A1 Grand Prix seizoen in volle gang zijn, blikt A1 Team Groot-Brittannië vooruit op komend weekend. Ex BAR-Honda Formule 1 test coureur en Indy Racing League piloot, Darren Manning, zal de stuwende kracht van zijn team zijn op Circuit Park Zandvoort.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=4787

Indy Racing League piloot? Die gast is in 2005 ontslagen bij Target Chip Ganassi Racing. Staat zelfs te lezen op zijn site, weliswaar iets diplomatieker;)

bluelite
01-10-2006, 18:41
Zal zijn vervanger Jeroen Bleekemolen voor een verassing zorgen op zijn thuiscircuit?

Allen daarheen! Is dat nou gelukt met die verassing, want het regende daar nogal wat. Misschien hebben ze het vuurtje niet aangekregen :confused:

Mark
02-10-2006, 00:38
Een aangeleverde advertentie:

Een unieke kans is om een echt Chassis Nr 2000-17 te verwerven van Pratt & van de Molenaar c5-r Deze auto veel liefs voorbereid en gerend door Xero Competition met groot succes. Enig GT2 c5-r dat door Pratt & Molenaar, in aanmerking komend voor FIA-GT, ACO, Brits-GT, FFSA, Belcar, de Eenheid van de Macht van de Rinos/Euro-GT, van Britcar, van Nederlands-Sc, van enz. enz. enz. 5.7Litre LS, EFI motorbeheer wordt gebouwd en gegevensregistreerapparaat Hewland NLT 6 verzendt opeenvolgende transaxle de Uitgebreide reserveonderdelen ook beschikbare Klaar verpakken om £110,000 (GBP) vandaag te rennen

http://www.belcar.com/mgvd/ads/CorvetteC5RAd.pdf

Belle
02-10-2006, 00:44
LOL!! :applaus: Is die advertentie gebabelfished of zo? :p

Brecht
02-10-2006, 00:52
Pratt & van de Molenaar
hahahahahahaha :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:

Ik ga Dave van Xero toch ff contacteren daarover.

GT2-R
06-10-2006, 09:32
Dit is wat Flavio Briatore gezegd zou hebben volgens TTX p.443:

....

In China verloor Alonso tijd bij een pitstop. "Maar daar heeft hij de race niet verloren. Het team heeft enkel gefaald bij een pitstop in BULGARIJE."

Hmmm, de teambazen zijn ook niet meer wat ze geweest zijn....:)

Yvonne
06-10-2006, 09:45
Bij Pitstop TV daalt ook het nieuws niveau... ;) :D

Sinds wanneer is dit nieuws:
10.000 posts voor Grungie!
00:25 06-10-2006

"Grungie" heeft donderdagavond voor een mijlpaal gezorgd op het forum van www.pitstop.tv. De Maldegemnaar schreef er zijn 10.000ste bericht neer. Hij is de eerste die op het Pitstop.TV-forum dat reusachtig aantal haalt.

Hele artikel : Pitstop TV (http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.be/nieuwsbericht.php?newsid=12792)

Mark
08-10-2006, 20:18
Juan Pablo Montoya heeft in zijn eerste NASCAR-race het podium gehaald. Montoya eindigde derde in een koers voor het ARCA-kampioenschap op de Superspeedway van Talladega.

ARCA is binnen NASCAR een opstapklasse voor de Nextel Cup, waarin Montoya in 2007 aan de slag gaat met zijn Ganassi-team.

http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.be/nieuwsbericht.php?newsid=12802

Zal dit eerst maar eens melden op zijn eigen forum................maar volgens mij klopt er geen bal van.

edit: Op dat forum kan ik niet inloggen. Dus dan maar hier. Sinds wanneer is ARCA een onderdeel van het Family France Nascar Imperium? Dit is net zoiets als "Snelle japie heeft zijn debuut gemaakt in Belcar-westrijd tijdens een manche van de BTCS"

marcel
08-10-2006, 20:59
Bij Pitstop TV daalt ook het nieuws niveau... ;) :D

Sinds wanneer is dit nieuws:

Hele artikel : Pitstop TV (http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.be/nieuwsbericht.php?newsid=12792)

forum feiten zijn altijd al nieuws geweest op pitstop.tv

Mark
08-10-2006, 22:54
. De Belgische meisjes van Daikin waren uiterst ontgoocheld daar een dubbele uitstap in de zandbak in de dubbele linkse een einde maakte aan hun sterke wedstrijd en dat op amper vijftien minuten van het einde van de race. Eerder verloren ze hun zege van gisteren al na een diskwalificatie.

Persbabbel race-rally.be
(gevonden op http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.be/persberichten/nieuwsbericht.php?newsid=12816

Daar ligt al jaren ;) een asfaltvlakte zo groot als de Sahara :)

Thomaske
09-10-2006, 09:44
Op zondag reed Alexandra toch maar alleen omdat Caro al naar Frankrijk was vertrokken.

Of heb ik het mis?

Mvg...

Mark
13-10-2006, 00:00
In het kader van bagger/onzin:

Spykerstof

Elke paar dagen sinds de overname in het weekend van Monza was er weer goed nieuws. De ene keer de Ferrari motorendeal, dan weer het aanblijven van Christijan Albers of het bekendmaken van weer een nieuwe sponsordeal. Momentum houden heet dat.

http://olavmol.web-log.nl/

Dat is wel een erg subjectieve mening. Maar nog meer eentje in het kader van:"ik waai met elke wind mee, zolang de flappen maar in mijn beurs terechtgekomen"

Kan me toch echt herinneren dat Doornbos toppie was en het blaagje uit Laren een vervelende kwast was. In 2007 is CA wel actief in de F1 en Doornbos niet. Hoe heet dat ook alweer? Alles voor de kijkcijfers!

Tja, dan de beheersing van de Nederlandse taal. Ikzelf ben niet perfect maar Ollie kan er wat van ;) op het paddock, In vergelijking met China is het er rustig als op de Ginkelse hei

Mark
16-10-2006, 23:16
Op race-rally.be komt het niet zo nauwkeurig wat betreft verwondingen:

Race 7 : Caterham : Hudson na rode vlag

Het werd wederom een erg betwiste race tussen de Caterhams. De vroege vogels konden genieten van een heel mooie wedstrijd, die jammer genoeg door een rode vlag werd afgebroken. Na zeven ronden raakten de wagens van de Britten Oliver Jackson en Martin Amison elkaar en de gevolgen waren niet te overzien. Jackson werd ter controle naar Malmedy overgebracht, maar Amison diende buiten bewustzijn met de helikopter naar Luik overgebracht te worden. Gelukkig kwam hij snel weer bij positieven en stelde men enkel een gebroken arm vast.

Foto's van deze crash: http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=4169

Kom je terug na een weekendje Le Mans en wat lees je dan over deze crash in de Autosport? Niet alleen een gebroken arm maar ook een gebroken sleutelbeen en een stevige hersenschudding. Ziekenhuisopname is voorzien van minimaal 1 week. Al met al geen onschuldige verwonding, voor een gebroken arm hoef je niet 1 week in ziekenhuis te liggen ;)

Mark
16-10-2006, 23:19
Wie is er nu DTM-kampioen? Volgens het Belang van Limburg een Canadees :)

Canadees Spengler wint DTM-kampioenschap in Le Mans

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_277685.html?wt.bron=categorieArt2

Verderop in het artikel staat wel e.e.a. correct vermeld. Toch, het staat zo slordig.........

Mark
17-10-2006, 23:38
Juan Pablo Montoya heeft in zijn eerste NASCAR-race het podium gehaald. Montoya eindigde derde in een koers voor het ARCA-kampioenschap op de Superspeedway van Talladega.

ARCA is binnen NASCAR een opstapklasse voor de Nextel Cup, waarin Montoya in 2007 aan de slag gaat met zijn Ganassi-team.

http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.be/nieuwsbericht.php?newsid=12802

Zal dit eerst maar eens melden op zijn eigen forum................maar volgens mij klopt er geen bal van.

edit: Op dat forum kan ik niet inloggen. Dus dan maar hier. Sinds wanneer is ARCA een onderdeel van het Family France Nascar Imperium? Dit is net zoiets als "Snelle japie heeft zijn debuut gemaakt in Belcar-westrijd tijdens een manche van de BTCS"

Hebben we dan toch een leer-effect bereikt met deze thread?

NASCAR - Montoya crasht in ARCA-race

De tweede race van Juan Pablo Montoya in de NASCAR-achtige ARCA-competitie is niet bijster goed verlopen. Na een crash finishte Montoya als 24ste.

http://www.pitstoptv.be/

Niets op aan te merken.:applaus: Voor Jan met de pet is het duidelijk waar het over gaat en deze azijnpisser staat zonder azijn ;)

Mark
18-10-2006, 00:48
Toch nog wat azijn gevonden ;) Waar? Uiteraard op racexpress.nl :)

Wonderwel zien we het allereerste bericht over de FFSA GT terug op deze site. Seizoen is bijna ten einde en opeens is men daar met hun all-round nieuwsvoorziening.

Wat zien we? http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=4995 Uiteraard een persbabbel, ditmaal afkomstig van SRT. Op zich niks mee maar maak er dan melding dat je een persbabbel klakkeloos online zet.

Ben je nu als trouwe lezer van racexpress.nl volledig op de hoogte van deze race? Helaas niet. Welke feiten mist men als lezer van racexpress?

Mwoah, Soheil Ayari die Frans kampioen is geworden, de nieuwe motor van Prodrive/Care Racing, oude kleppers die meerijden.

Het is allemaal net niet.

Mark
23-10-2006, 23:17
Iemand de Champcar race gezien in Surfer's Paradise? Dan hebben we uitsluitsel over dit:

Jan Heylen nam na een vroege neutralisatie de leiding, maar reed de koers niet uit. De Gelenaar had een aanrijding met Katherine Legge en gaf op 15 ronden van het einde op.

http://peterbaert.wordpress.com/ aka http://www.pitstoptv.be/

en dan dit:
Met bijna 70% van de wedstrijd verstreken was Heylen ondertussen al opgerukt naar een knappe vierde plaats, toen een onzachte aanraking met de bandenmuur in de Lexmark hairpin een defintief einde maakte aan zijn wedstrijd.

Een ontgoochelde Jan Heylen:
"Bij het ingaan van bocht 5 blokkeerde ik het rechter voorwiel en dat liet een onvermijdelijke flat spot achter, die ik in de Lexmark Hairpin iets verderop moest bekopen. Het is zonde! De strategie was goed en de wagen ging prima. Met nog een laatste pitstop in het achterhoofd houdend, was een top 6 zeker mogelijk geweest. Het is mijn eigen fout, maar ook dat is autosport. Jammer, want hier zat echt meer in!"

http://www.autosport.be/news/8182.awm

Ligt het aan mij of hebben twee onafhankelijke personen iets totaal anders gezien? Wie heeft er dan gelijk? Ga op dit moment voor de uitleg op autosport.be Waarom? Ze hebben zelfs eigen fotomateriaal van deze klapper.

Mark
23-10-2006, 23:51
Het is weer raak op de site der sites:

Jos Verstappen wint! Nederlands succesvolste F1 coureur over zijn race

Hij durfte het aan, en reed als een jonge hond. Grote klasse voor de man die de F1 en autosport tot leven bracht in Nederland. Ook dat wordt de laatste tijd vergeten. Maar goed, Verstappen is in topvorm en heeft laten zien nog steeds over enorme racecapacitieten te beschikken. Of het nu in de kart of een racebolide is. Kijken naar een race van Verstappen verveelt nooit!

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5031

Dit is dan maar 1 alinea uit een artikel wat bol staat van de fouten. Conclusies? Schijnbaar spreekt Verstappen in t- en d-fouten, krijgen je enorme tieten van het karten en was er voor Verstappen geen autosport in Nederland :D

FIRE
24-10-2006, 20:52
Tijdens laatste BMW 130i event een mystery guest:

...
Is het BMW-fabrieksrijder Duncan Huisman? Regerend BMW ETCC-kampioen Andy Priaulx? Een Bekende Nederlander wellicht? Een pop- of filmster, een politicus, een bekende sportman of –vrouw?
...

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5049

Ryan Sharp heeft Richard Göransson afgelopen weekend opgevolgd als ETCC kampioen. Maar waarschijnlijk bedoelt men regerend WTCC kampioen.

Ik gok trouwens op Duncan Huisman als mystery guest.

bluelite
25-10-2006, 01:27
Priaulx is inderdaad regerend WTCC-kampioen ;)

Mark
26-10-2006, 18:49
Het is weer raak op de site der sites:

Dit is dan maar 1 alinea uit een artikel wat bol staat van de fouten. Conclusies? Schijnbaar spreekt Verstappen in t- en d-fouten, krijgen je enorme tieten van het karten en was er voor Verstappen geen autosport in Nederland :D

:eek: De fouten zijn verwijderd uit dat artikel, de meeste althans ;) Idem dito voor de melding van Fire in deze thread. Lezen die gasten dan toch deze thread? Een mogelijke verklaring voor de hoge kijkcijfers van deze thread :D

Maar ja, dan kom je wel weer terecht op zoiets:
Dé Autosport en Karting website is op zoek naar enthousiastelingen

Met een dynamisch en ambitieus team hebben wij reeds een concept gerealiseerd dat door vele fans, coureurs en teams enthousiast wordt ontvangen.

Wat vragen wij? De Nederlandse en Engelse taal moeten van goed niveau zijn

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5055

enthousiast wordt ontvangen.? Nou, daar zijn de meningen over verdeeld ;)

goed niveau Welk niveau? Neem aan dat men het heeft over de beheersing van de desbetreffende taal............en dan het niveau zelf? Wie bepaald dat? Een Turk die net een inburgeringscursus achter de rug heeft?

Mark
29-10-2006, 21:19
Zelfs de kwalitatief betere sites gaan de mist in:

Op het podium, en voor zowat 150.000 toeschouwers, kreeg Spengler het gezelschap van merkgenoot Jamie Green en de Audi-topper Tom Kristensen. De Deen haalde het voor de derde podiumplaats tegen Schneider en Barcelona-winnaar Martin Tomczyk.

Voor 149.000 toeschouwers op Hockenheimring Baden-Württemberg reed Bruno Spengler (Mercedes-Benz) voor de vierde maal naar de overwinning dit jaar.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=4277

Conclusie uit beide stukjes? Je zou denken dat er op zondag 29 oktober 149.000 toeschouwers aanwezig waren. Dat klopt dus niet, het waren er +/- 80.000 Waar komt die 149.000 vandaan?

Rekord zum Saisonfinale: 149.000 Zuschauer besuchten an diesem Rennwochenende die Strecke - so viele wie nie zuvor in der DTM Geschichte.

http://www.dtm.de/newsausgabe.php?id=4959

Het zijn er dus 149.000 over drie dagen en niet op 1 dag ! Slordige fout van pitstop en autosport.nl

bluelite
31-10-2006, 01:43
uit een communiqué van Renger van der Zande die gisteren voor Prema testte...

Tussen de teams van Signature Plus en Manor Motorsport en met rijders als James Jakes, Johnny Cecotto, Yann Clairay en Kodai Tsukakoski, de rijder die het dit jaar Adrian Sutil zeer lastig maakte in de Japanse competitie, was Renger steeds de snelste.

bron: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5132

(klakkeloos overgenomen door Marks favoriete nieuwssite.)

Het toeval wil dat ik de Japanse F3 toch een beetje volg... enneuh... Je kan erover discussiëren, maar er waren toch 3 rijders die het Sutil nog lastiger hebben gemaakt. En dan vooral Kazuya Oshima. Die liet al tijdens het eerste weekend in Fuji van zich spreken, met twee poles en een overwinning. En wat voor één. In de gietende regen. Er was nog iemand nipt beter dan Oshima: Roberto Streit, die dit weekend terug in de Euroseries reed. Hij behaalde weliswaar vier punten meer dan Oshima, maar omdat slechts de beste 14 resultaten meegerekend worden kwam hij plots drie punten te kort. Nummer vier in de stand was eeuwig F3-rijder Fabio Carbone (dit is al zijn 5de F3-seizoen) met 169 punten. Tsukakoshi dus vijfde met 153 punten. En Sutil? Hij was de enige die meer dan 200 punten scoorde... 212 in de eindstand, 219 om precies te zijn.

Mark
01-11-2006, 22:05
uit een communiqué van Renger van der Zande die gisteren voor Prema testte...(klakkeloos overgenomen door Marks favoriete nieuwssite.)

Het vervolg van die alinea is eigenlijk nog slechter en vooral ongeloofwaardig te noemen:
Al in de vroege ochtend was hij de eerste die onder de 1.35 dook. Daarna verbeterde hij constant om op een beste tijd van 1.34.46 uit te komen. Dit was sneller dan de poleposition en de snelste rondetijden de dag ervoor bij de finale van de F3 Euroseries met Vettel en Di Resta

Geloof heel graag dat die Renger een tijd van 1.34.46 heeft gereden (ik geloof best dat Prema of Renger een papiertje kunnen voorleggen waar 1.34.46 op staat), maar iemand die de F3 ook maar een heel klein beetje volgt weet dat dit zeer merkwaardig te noemen is. Enkele voorbeelden waarom we die 1.34.46 niet al te serieus moeten nemen.

- Hoe lag de baan erbij? Identieke omstandigheden?
- Prema laat een heel seizoen zwakke prestaties zien, en nu opeens sneller met Euro F3-rookie dan het almachtige ASM?
- Heeft Prema opeens dezelfde aero-features als ASM ter beschikking?
- Welke (il?)legale banden gebruikte men? "sticky qualifiers"?
- Welke benzine?
- Wie was verantwoordelijk voor de tijdaarneming?

Teams en/of coureurs nemen vaak een loopje met de waarheid tijdens de testen. Teams om coureurs te misleiden, om te laten zien dat ze wel een "snel team" zijn. Coureurs om sponsors/investeerders te misleiden en zo de benodigde fondsen aan te trekken.

Mooiste voorbeeld hiervan? Jordan F1 eind 1995, begin 1996! Koning van het wintertestseizoen. Gevolg? Benson&Hedges werd over de streep getrokken om sponsor te worden van Jordan.

Mooie persbabbel voor Renger, het mag allemaal in deze tijden. Echter, als in 2007 de prestaties van Renger middelmatig zijn Prema dan weet ik nog een leuke persbabbel op het net te vinden ;)

bluelite
02-11-2006, 00:04
Voila, dat stukje kritiek liet ik aan jou over Mark ;)

Mark
05-11-2006, 00:15
Geen fout, blunder of onzin...................maar wat moeten we met een dergelijk bericht over de afgelopen V de V race op Magny Cours? http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5159

U zegt: Wat? Ja, dat had ik toen ik het las. Kan de redactie verklaren waarom er een dergelijk bericht op de site staat? Als trouw lezer :) van die site heb ik het hele jaar nog niets gelezen over dat Franse kampioenschap. Sterker nog, dan moet zowat de snelste raceklasse ter wereld zijn!! En niemand van ons die dat dan weet? Gek he, zo'n bericht.

Vorig weekend ging het kampioenschap Endurance Moderne in de Challenge V de V verder met de beroemde race over 4000 km op Magny-Cours. De recente winnaar van de 24 Uren van Zolder, Tom Cloet, kwam zaterdag voor de race van 12 uren aan de start met de Ligier JS49 van Saulnier Racing. Tom vormde een team met de eigenaar van de bolide, Leo Van Sande, maar ook met een zekere Maxime Soulet!

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5159

Een gemiddelde snelheid van 333 km/u !!!! Inclusief bochten en pitstops. Dat moet een machtige serie zijn. Als ik dat zo lees dan moet Saulnier Racing per direct stoppen met het Peugeot project. Gewoon zo'n Ligier inzetten op Le Mans. Verrek, zou het dan een oude F1 wagen zijn?

Volgen wij gekken nog Le Mans en de LMS, vergeet het maar............je moet bij de V de V wezen, dat gaat veel sneller.

De rest van het artikel is ook zo prachtig. Voor de eerste keer dat ze iets publiceren over V de V maar weten we nu wat gelezen hebben? Vragen die niet beantwoord worden:

-Welke bloedsnelle prototypes rijden hierin mee die de 24 uur van Le Mans met twee vingers in hun neus (of bride) winnen?
-Wie is eigenlijk de winnaar van deze wedstrijd?
-Waar komt deze klasse eigenlijk vandaan?
-Ligier is weer terug? Zijn ze per direct stukken sneller dan destijds in de F1

Een artikel (of was het een aangeleverde persbabbel ;) ) dat meer vragen oproept dan dat er antwoorden te vinden zijn.

Kortom, op deze manier is het regelrechte internet content vervuiling! Volstrekt waardeloze berichtgeving.

bluelite
07-11-2006, 19:02
Liever lui dan moe...

Timo Glock is looking to seize his opportunity to test with the BMW Sauber team, although the German reckons it is too early to predict what will come out of it.

The German will test with BMW in Spain later this month and again in December.

Glock, 24, raced four times for the Jordan team in 2004 and scored points on his Formula One debut with seventh place at the Canadian Grand Prix.

He has since competed in the U.S. CART championship and in GP2, the Formula One feeder series.

"It's great to get that chance with BMW, and it's at the end of the month so we will see what happens with that," Glock told the official GP2 website.

bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/55545

en het toppunt van journalistiek:

Timo Glock kijkt ernaar uit om zoveel mogelijk te laten zien tijdens de test die hij van het BMW Sauber team krijgt, niettegenstaande de Duitser beweert dat het nog te vroeg is om te voorspellen wat de gevolgen zullen zijn van zijn kans in de F1-wagen.

Glock zal eind deze maand met BMW testen in Spanje, en nogmaals in december.

De 24-jarige Duitser racete vier keren voor het Jordan team in 2004, en scoorde punten tijdens zijn F1-debuut met een zevende plaats in de Canadese GP.

Daarna nam hij deel aan het Amerikaanse CART-kampioenschap en de GP2, de opstapklasse naar de F1.

"Het is fantastisch om die kans te krijgen bij BMW, en we zullen daarna wel zien wat er zal gebeuren," vertelde Glock op de officiële website van de GP2.

bron: http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=3009

bluelite
09-11-2006, 16:22
Gelukkig bestaat Autosport.com. Neem een woordenboek EN-NL bij de hand en je kan een mooi Nederlandstalig tekstje schrijven.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/55566
en de vertaling ervan...
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=3021

Mark
12-11-2006, 13:37
Jeroen Bleekemolen wint A1 GP sprintrace in Beijing!

Dat bleek in de race waar Bleekemolen een geweldige start produceerde en direct een voorsprong pakte. Na enkele ronden volgde een code rood situatie van vele ronden doordat Zuid-Afrika crashte, maar ook na de herstart knalde de oranje bolide zeer snel uit de startblokken

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5225

Heb de wedstrijd nog niet gezien. Wat bedoelen ze nou met Na enkele ronden volgde een code rood situatie van vele ronden

:confused: Code rood van vele ronden? Of je hebt een safetycar-situatie (gele vlag) of een code rood waarbij de wedstrijd word afgebroken.........en eventueel herstart zal worden over een bepaald aantal ronden. De duur van een code rood druk je uit in seconden, minuten en uren..........niet in rondjes.

Raceboy
12-11-2006, 14:07
Aantal rondjes bier voor de journalisten? :D

Mark
12-11-2006, 21:39
RaceXpress.com is samen met Team Nederland de enige Nederlandse media vertegenwoordiging in China. Stay tuned voor meer nieuws uit China.

Misschien zijn ze dan wel niet zo objectief:

Team Nederland bewijst wederom haar naam als “street-fighters”. Vorig jaar won Jos Verstappen in het Zuid-Afrikaanse Durban. Ditmaal steeg Jeroen Bleekemolen naar een hoogtepunt. Team Nederland had de afstelling van de bolide perfect voor elkaar.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5225

Veel poeha en blabla............wat zegt een andere site:

Team Netherlands took their expected victory in this morning's A1GP street race in Beijing.

Not surprisingly, there was no overtaking during the race except in the very depths of the field. And even if passing were possible on this circuit, there were precious few racing laps available anyway.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/55608

Dat lijkt me toch een iets nuchtere kijk op de zaak ;)

Mark
12-11-2006, 22:05
Wederom een verschillende visie, ditmaal tussen de twee toppers pitstop en autosport.nl

Voor Marc Goossens, aan de start met de Werckx-BMW, liep de race niet goed af. Na een spin werd Goossens door de Clio van De Hoen aangetikt. De NASCAR-rijder kwam er vanaf met wat stramme spieren.

Goossens weet nog wel met de gehavende BMW de pitbox te bereiken, maar aan reparatie valt niet meer te denken. Bij het uitstappen blijkt dat Marc door de enorme klap een gekneusde linkervoet heeft opgelopen. De Clio moet als afgeschreven worden beschouwd.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&bericht=4357&rubriek=30

Toch frappant, een dergelijk verschil. Voor zover ik kan oordelen zit autosport.nl op het juiste spoor. Volgens de verhalen zat Goossens met een dikke poot in de box. Onze (wij, feestende baanposten in de Villeneuve) bron? Iemand van het "management" ;)

Brecht
12-11-2006, 22:58
Dikke poot is de juiste benaming Mark. Niet meer of niet minder.

FIRE
13-11-2006, 19:19
Volgens VRT teletekst is Eric Bachalart actief in Champcar als.....coureur.

joost
13-11-2006, 19:55
Toch frappant, een dergelijk verschil. Voor zover ik kan oordelen zit autosport.nl op het juiste spoor. Volgens de verhalen zat Goossens met een dikke poot in de box. Onze (wij, feestende baanposten in de Villeneuve) bron? Iemand van het "management" ;)

En volgens mij zat de betrokkene 's avonds met wat stramme spieren in een taverne en heeft pitstop het bij het rechte eind.

J

joost
13-11-2006, 21:03
Zie ook pitstop

J

A.J.
13-11-2006, 21:09
En volgens mij zat de betrokkene 's avonds met wat stramme spieren in een taverne en heeft pitstop het bij het rechte eind.

J

in diezelfde taverne hadden wel meer mensen problemen met het evenwichtig op beide benen staan :D

Mark
13-11-2006, 21:36

J

Ach, alcohol verdoofd de pijn zullen we maar zeggen ;) Heel simpel, ik ga af op de woorden van een koersdirekteur en/of hoofd baanposten. Als ik die al in twijfel moet trekken (iets, wat ik dus niet doe) dan is het ver gekomen in deze wereld.

Zullen we het erop houden dat beide sites hetzelfde bedoelen alleen met een andere omschrijving? ;)

Brecht
14-11-2006, 00:13
in diezelfde taverne hadden wel meer mensen problemen met het evenwichtig op beide benen staan :D

sstt Andy, niet te luid :p

Raceboy
15-11-2006, 23:47
Monteiro zal achter het stuur kruipen van een Peugeot 206 GTi. Voor Monteiro is het een geweldige uitdaging om in een rally van start te gaan. Monteiro bestuurde in zijn loopbaan al diverse auto's uit andere raceklassen. Zo zat hij achter het stuur van ChampCars, Formule 3, Nissan World Series en Formule 1 bolides.

http://sport.fok.nl/sport/nieuws/31118

Nee toch? Ik dacht dat hij zo hup in de formule 1 terecht was gekomen :rolleyes:

Brecht
15-11-2006, 23:49
En dat is volgens jouw een blunder? Mensen mogen toch geinformeerd zijn over de raceklasses waar hij nog heeft gereden.

A.J.
16-11-2006, 01:51
En dat is volgens jouw een blunder? Mensen mogen toch geinformeerd zijn over de raceklasses waar hij nog heeft gereden.

Vind deze tread ook bij momenten serieus bij de haren getrokken...:rolleyes:

Mark
16-11-2006, 02:06
Vind deze tread ook bij momenten serieus bij de haren getrokken...:rolleyes:

Lezen is niet verplicht ;) E.e.a. op basis van vrijwilligheid :) "Kijkcijfers" geven aan dat er behoefte is aan zoiets.

Mark
20-11-2006, 20:51
We hebben in Nederland een supertalent erbij! Wie? Dominick Muermans, in de afgelopen dagen heeft hij meerdere malen het ronderecord van het Grand Bayou Circuit aan diggelen gereden. Niet met een lullige 0,1 seconde per keer.......nee, hij knalt er per keer seconden vanaf!!!!!! Dat hebben we al jaren niet meer meegemaakt.

Een storm en een tornadowaarschuwing hebben Dominick Muermans gehinderd tijdens zijn tweede testdag van op het Grand Bayou Circuit. Vanwege de extreme weersomstandigheden kon de Nederlander slechts een deel van de dag rijden, waardoor hij met een snelste tijd van 1:06.2 zijn ronderecord van de dag ervoor nog kon verbeteren.

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2110

Het kan nog harder:
Muermans sluit test af met wederom nieuw ronderecord

Dominick Muermans heeft tijdens zijn laatste testdag op het Grand Bayou Circuit maarliefst 3.2 seconden van het ronderecord afgereden.

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2116

Zoiets gelooft toch niemand. Ja, die tijden zullen ergens geregistreerd staan op een papiertje. Het gesjoemel met testen mag duidelijk zijn. Het zal wel de eerste keer zijn geweest dat er een Atlantic team heeft gereden. Maar ja, als je hier geen record kan rijden..........dan zal het nergens lukken zeker. Wat een URL :D :D
http://www.noproblemraceway.com

Mark
21-11-2006, 00:38
Nog zo'n held:

Prima Champcar Atlantic test Junior Strous voor Condor Motorsports

Junior Strous heeft tijdens zijn eerste Champ Car Atlantic test op de Buttonwillow Raceway (USA, Californië) een goede indruk bij het team van Condor Motorsports achtergelaten. De 20-jarige Nederlander reed over de dag in totaal ongeveer 140 ronden, met als snelste rondetijd 56.88 seconden. Nooit eerder reed een coureur tijdens zijn eerste test voor Condor zo'n snelle rondetijd op deze baan.http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5290

Nogmaals, ik wens iedereen succes toe..................maar dergelijke rozegeur en maneschijn begin ik steeds ongeloofwaardiger te vinden ;) Nooit gaat het mis bij een test!

Ik wacht vol ongeduld op de volgende quote van een coureur tijdens een volgende test: "Djeezes, wat een xxxtest. Waardeloos team en die teameigenaar was er eentje uit The Godfather part X. De wagen lag werkelijk als een drol op de baan. Samenwerking met de engineer? Geen idee, heb mijn vizier naar beneden gehouden, die vent stonk ongeloofelijk uit zijn bek! Tijden? Geen idee, het zal me worst wezen. Bij die gladjakkers zie je me niet terug. Wat betreft de betaling van deze test? Geen probleem, ik zet hem op dispuut. Papa en zijn vriendjes zullen dat wel oplossen."

Belle
21-11-2006, 02:04
Nogmaals, ik wens iedereen succes toe..................maar dergelijke rozegeur en maneschijn begin ik steeds ongeloofwaardiger te vinden ;) Nooit gaat het mis bij een test!

Een firma zal z'n producten ook steeds aanprijzen en vertellen dat je nergens beter kunt vinden. Zo is dat ook met coureurs, ook zij moeten zichzelf constant zien te 'verkopen' om aan sponsors te geraken...of te behouden.
En op die schuingedrukte tekst hierboven zullen niet veel sponsors toehappen denk ik zo. :p

Mark
21-11-2006, 21:19
Zo is dat ook met coureurs, ook zij moeten zichzelf constant zien te 'verkopen' om aan sponsors te geraken...of te behouden.

Uiteraard, volledig juist. In elke winkel heeft men last lastige klanten die altijd zeuren. Bij deze de volgende klacht van die lastige klant:D :

Div: Fred van Putten wint in Spaans GT kampioenschap

Fred van Putten heeft op zondag 12 november jl. samen met Pedro Nevoa (Portugal) de laatste wedstrijd in de klasse GTB van het Spaans kampioenschap op het circuit van Catalunya gewonnen.

iets verderop in dat stukje:

Na een moeilijk seizoen, waarin op Spa-Francorchamps de Marcos Mantis crashte en onherstelbare schade opliep, wist Van Putten door regelmatig te scoren toch in de kop van het GTB-klassement terecht te komen

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=4394

Toen ik dat stukje gelezen dacht ik? Huh? Heeft het Spaans GT kampioenschap op Spa-Francorchamps gereden? Dan hebben we met zijn allen weer liggen te slapen? Want zo mag ik die zin toch lezen of niet?

Als ik dan de "miereneukers-modus" aanzet, hoe kun je met een Marcos die onherstelbare schade opliep kampioen worden? :confused:

Mark
21-11-2006, 21:36
We zijn in vorm :)

A1 GP Rookie Renger van der Zande terug bij Frits van Amersfoort

Renger en het team Van Amersfoort wikkelden een zeer geslaagde testdag af op de Ring in Duitsland. Hoewel maar voor een dagje, voelde Renger zich weer helemaal thuis op het honk! En de resultaten spraken boekdelen

De VAR ploeg, rijdend met een Opel Spiess-motor startte de dag met de set-up uit de Duitse Formule 3 Recaro Cup. Al snel leidde het intensieve samenspel tussen engineer Wilmar Franssen en Renger tot grote verbeteringen. Anderhalve seconde per ronde werd maar zo gevonden. Het gevolg loog er niet om. Renger reed met de Opel-motor vrijwel gelijke tijden als de Mücke-rijders op de baan

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5297

:eek: Keer op keer zijn die testen een doorslaand succes. O ja wat lees ik hier:
Met Van Amersfoort Racing was er nog een deelnemer uit de ATS F3 Cup aanwezig in de Eiffel. Renger Van der Zande bestuurde de Dallara F306-Mercedes van het team en reed niet op de, in de Duitse F3, gebruikelijke Hankook-banden. De Nederlanders kozen voor het Kumho-rubber dat per ronde makkelijk twee seconden sneller is, zoals bleek tijdens de Marlboro Masters in augustus. Van der Zande tikte aan in 1:25.8.

http://www.autosport.be/news/8365.awm

Zat hem dus in de bandjes ;) Alleen met welke motor heeft ie nu gereden? :confused:

bluelite
21-11-2006, 22:39
Met 'n Mercedes motor. Sowieso al beter dan de Opel ;)

bluelite
21-11-2006, 22:47
Heb net een mailtje ontvangen met foto van Van der Zande's wagen tijdens die test. Blijkbaar ging het toch om een Opel. De airbox van de Mercedes ligt immers linksachter de piloot, terwijl die van de Opel rechtsachter. Volgende keer beter uit mijn doppen kijken.

Baron
22-11-2006, 02:35
Toen ik dat stukje gelezen dacht ik? Huh? Heeft het Spaans GT kampioenschap op Spa-Francorchamps gereden? Dan hebben we met zijn allen weer liggen te slapen? Want zo mag ik die zin toch lezen of niet?

Ze hebben het hier waarschijnlijk over de Marcos Mantis in de bekende Euser fluorkleuren die bij een pre-seizoen test op Francorchamps zo goed als total loss werd gereden.
Blijkbaar hebben ze die wagen toch nog kunnen opknappen.

Yvonne
24-11-2006, 23:55
Hi

Een klein typfoutje in 7.003 meter … (http://peterbaert.wordpress.com/2006/11/24/7003-meter/), op Pitstop...

In de tekst: "Bij de eerste GP F1 op Francorchamps in 1950 was de omloop 14,120 km lang"

In de opsomming:"- 1950: 14.120 m". Vervolgens zijn alle lengtes in de opsomming in meters..

Peter heeft ergens een K teveel of teweinig neergezet. Al vind ik 14,120 meter voor een circuit wel aan de korte kant :D

Bart.Vandecavey
24-11-2006, 23:59
Hi

Een klein typfoutje in 7.003 meter … (http://peterbaert.wordpress.com/2006/11/24/7003-meter/), op Pitstop...

In de tekst: "Bij de eerste GP F1 op Francorchamps in 1950 was de omloop 14,120 km lang"

In de opsomming:"- 1950: 14.120 m". Vervolgens zijn alle lengtes in de opsomming in meters..

Peter heeft ergens een K teveel of teweinig neergezet. Al vind ik 14,120 meter voor een circuit wel aan de korte kant :D

een puntje is ook een scheidingsteken tussen duizendtallen (toch hier in België) dus het klopt wel...

bluelite
25-11-2006, 00:00
Punt of komma... da's een immens verschil Yvonne ;)
Staat er een komma, dan gaat het inderdaad om 14 km. Staat er een punt, dan krijg je veertienduizend.

Yvonne
25-11-2006, 10:36
een puntje is ook een scheidingsteken tussen duizendtallen (toch hier in België) dus het klopt wel...

Klopt...toen ik het bericht vanochtend nog eens terug las, zag ik dat er een punt én een komma instonden..

Maar ik was de punt als een komma blijven lezen...klein foutje van mijn kant. :frusty: Gelukkig zijn we mensen ;) en maken we allemaal wel eens een leesfoutje

Raceboy
26-11-2006, 20:51
ROSSI: "RALLY KAN MIJN TOEKOMST ZIJN"
Valentino Rossi (27) heeft zijn 2e roe-
ping gevonden. "Rally zou wel eens mijn
toekomst kunnen zijn na motorcross",
zei de zevenvoudige wereldkampioen.

Rossi reed vorig weekend mee in Nieuw-
Zeeland en werd er elfde. Dit weekend
rijdt hij in een Ford de tweedaagse
Rally van Monza. "Volgend jaar wil ik
na het motorcross-seizoen nog eens in
de rally van Groot-Brittannië rijden."

"Ik zou ook meekunnen in de Formule 1,
maar ik verkies rally. Niet meteen een
heel seizoen, maar een programma van
acht races of zo." In 2002 reed Rossi
al eens in Wales, maar viel snel uit.

vrt tt

Motorcross dat zenden ze uit op vrt, maar dat ze Rossi daar nog nooit zijn tegengekomen is hen blijkbaar nog nooit opgevallen.

Bart.Vandecavey
30-11-2006, 21:02
Het Subary Rally Team maakte vandaag bekend dat het in 2007 op banden van BFGoodrich zal rijden in het WK Rally. Daarmee komt er ook een eind aan een dertien jaar durende samenwerking met Dunlop. Door de overschakeling op BFGoodrich hoopt Subaru opnieuw aansluiting te vinden bij de concurrentie, met name Ford en Citroën. De eerste tests met het BFGoodrich-rubber staan gepland voor de weken na de Rally van Wales, die dit weekend plaatsvindt.

Autosport.be

Fonne
30-11-2006, 23:05
Het Subary Rally Team maakte vandaag bekend dat het in 2007 op banden van BFGoodrich zal rijden in het WK Rally. Daarmee komt er ook een eind aan een dertien jaar durende samenwerking met Dunlop. Door de overschakeling op BFGoodrich hoopt Subaru opnieuw aansluiting te vinden bij de concurrentie, met name Ford en Citroën. De eerste tests met het BFGoodrich-rubber staan gepland voor de weken na de Rally van Wales, die dit weekend plaatsvindt.

Autosport.beTiens altijd al gedacht dat die op Pirelli rijden :crazy:

Mark
01-12-2006, 23:45
Moreno geeft DP01-demo in China

Roberto Moreno heeft op het Zhuhai International Circuit in China een demonstratie met de nieuwe Champ Car gegeven. Het was het debuut van een Champ Car in China.

Iets verderop..................

Moreno had het vanaf de eerste ronde direct naar zijn zin en reed direct een ronde record. Hij bracht deze uit uiteindelijk op 1:23,619.

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2155

Dat mag geen wonder heten lijkt me zo ;) Of bedoelen ze het all-round ronderecord? Kijk, dat is niet duidelijk op te maken uit de tekst. Mocht dat zo zijn, wie had dan het vorige record in handen? Met een formule wagen ben je al snel vlugger dan een of andere GT-wagen ;)

Overigens was het bovenstaande bericht op het forum van Champcar.nl per direkt verwijderd. Kritiek mag je daar alleen geven via de mail. Van censuur gesproken ! ;)

Raceboy
02-12-2006, 00:00
The American built single-seater, powered by a Ford Cosworth 2.65 litre V8 turbo engine, lapped the circuit in 1:23.612 seconds, setting a new lap record at ZIC. A full 6 seconds faster than the previous lap record set by Karun Chandhok in qualifying for the Formula Asia V6 by Renault 1:30.033.

zic.com

google is your friend

Mark
06-12-2006, 00:10
Racexpress, part 1088:

Presentatie Renault F1 2007 wellicht ook niet in Nederland
Uitgegeven door Tim Biesbrouck 5 december 2006 14:55 - Print artikel

De kans bestaat dat de presentatie van de nieuwe Renault Formule 1 bolide voor 2007 ergens in Nederland plaats vindt. Dit omdat de ING Groep onlangs een driejarig contract heeft gesloten met het Franse Formule 1 team. Waarbij de Nederlandse bank de rol als hoofdsponsor op zich neemt.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5395

Beetje tegenstrijdig nietwaar? Gaat ING nu wel of geen presentatie houden van de F1 renstal in Ollandaise? ING heeft duidelijk aangegeven geen Nederlands merk te zijn. Heeft Mild Seven ooit een presentatie gehouden in Japan? Met dergelijke berichten kom ik geen klap verder.

Mark
06-12-2006, 00:17
In het kader van fouten op het internet:

Vandaag maakte het Britse Création Autosportif bekend dat het een meerjarendeal met AIM Industries, een Japanse specialist in engineering resource

http://peterbaert.wordpress.com/2006/12/05/endurance-kortnieuws-4/

Als ik een Nederlandstalig artikel lees wil ik graag alles in het Nederlands lezen. Zoniet zoek ik wel een Engelstalige bron op. ;)

The Creation team have agreed an exclusive engine partnership deal with AIM Industries, a Japanese specialist engineering resource company.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/55911

Dus...............iemand een idee wat een een specialist in engineering resource is? Ik wil graag elk bericht juist begrijpen ;)

(zal wel een of ander technisch raadgevend bureau zijn ;) )

bluelite
06-12-2006, 00:43
Zo ongeveer. Een engineer resource company 'leent' deskundigen uit aan andere bedrijven. Die deskundigen zijn ingenieurs in de elektronica, mechanica,...

joost
06-12-2006, 12:58
In het kader van fouten op het internet:
Als ik een Nederlandstalig artikel lees wil ik graag alles in het Nederlands lezen. Zoniet zoek ik wel een Engelstalige bron op. ;)
Dus...............iemand een idee wat een een specialist in engineering resource is? Ik wil graag elk bericht juist begrijpen ;)
(zal wel een of ander technisch raadgevend bureau zijn ;) )

Beste Mark Reijnders,

Misschien moet je eens een thread openen 'blunders en fouten op depaddock', dat zou pas spectaculair zijn. Wat heb jij al bewezen in je leven om mensen, die een hart voor autosport hebben, continu lastig te vallen, met detailopmerkingen over hun werk. Stop toch gewoon met je onzin Mark en zoek een positieve uitdaging waar iedereen beter van wordt. En, als je toch begaan bent met de kwaliteit van de media, stuur de betrokkenen discreet een mail met daarin je opmerkingen. Wat je nu doet, komt volgens mij voort uit frustratie en niets anders.
Nu ook weer, welk Nederlandstalig blad, medium, cursus of wat dan ook gebruikt alleen Nederlands? Ga eens naar een les aan de faculteiten Economie, Ingenieur of Geneeskunde...
Engels maakt nu eenmaal deel van ons vak uit, geloof je nu echt dat alle technische termen vertaald worden? Je slaat de bal gewoon mis.

Ik stel voor dat je hiermee stopt en zou het bijzonder op prijs stellen dat opmerkingen over mijn werk aan mij persoonlijk gemeld, met melding van je echte identiteit, worden.

sorry

Joost

joost
06-12-2006, 13:29
Oh ja, leuke tekst die best wel past bij deze thread: (de tekst is van Filip Kowlier)

n den hof doa zitte kik
wan min us stoat in de fik
en ik è de grotste moeite voe de dieng te zeggen
hjil de zoal kiekt nor ik
ik ik peise an de check
en et is gewoagd voe da te zeggen

oit nu droit of oit nu kjirt
't ist uiteindelijk wel wirt
moa he moet er u bie nere leggen
ip de zulle ip min gat
kgeven toe een bitje zat
ki nog hjil de gote of te leggen

flip kowlier is an de drank
zo'an in ‘t gentse toch goddank
nog ne kjir een twa te roddeln in
'k et uorn zeggen van den deen
jit met eigen uogen gezien
't is toch vrjit dawwe te roddelen in

in de kerke of ip café
idderjin doe hildig mee
zonder ingelik van een twa te weten
o zet zie zegt zalt wel zin
anders zoekme tot dam vin
win der oes nie voe nieten in vaste gebeten

flip kowlier is an de drugs
zinnen dealer in ne rus
ben nie geweune van te roddelen wi
'k zegge niet moa vroagdjet mie
doet ie nog ander smirlaprie
't is toch vrjid da we te roddelen in

oit nu droit of oit nu kjirt
oi nu vecht of u verwirt
zon toch oltit over ’t zelste zoagen

(ps. dit is geen Engels)

Mark
06-12-2006, 21:29
Geachte heer Custers,

Beste Mark Reijnders,

Misschien moet je eens een thread openen 'blunders en fouten op depaddock', dat zou pas spectaculair zijn.

Aan jou de eer! Goed idee, moet je zeer zeker doen. We kunnen er alleen maar van leren.

Wat heb jij al bewezen in je leven om mensen, die een hart voor autosport hebben, continu lastig te vallen, met detailopmerkingen over hun werk. Stop toch gewoon met je onzin Mark en zoek een positieve uitdaging waar iedereen beter van wordt.

Val ik jou lastig? Nergens verwijs ik naar jou in persoon. Dus als ik een fout zie (naar mijn mening uiteraard) en dat post in deze thread.......is dat dan negatief? Wat voor jou onzin is, kan voor mij zinvol zijn. Mag ik nog steeds mijn eigen mening hebben? Mag ik nog steeds in deze democratie alles zeggen, zonder me schuldig te maken aan smaad en laster? Mogen wij alle twee een verschillende visie hebben?

En, als je toch begaan bent met de kwaliteit van de media, stuur de betrokkenen discreet een mail met daarin je opmerkingen.

Wat voor iemand discreet is, dat kan voor de ander een open vorm van communicatie zijn. Ik heb niks te verbergen. Overigens wacht ik nog steeds op een (positief of negatief) antwoord van mijn laatste mailtje aan jou adres.

Wat je nu doet, komt volgens mij voort uit frustratie en niets anders.

Welke frustratie? Ik koester totaal geen ambities om de journalistiek in te gaan. Als ik ergens niet gebonden wil zijn dan is het wel in de autosport. Lekker zo'n vrije geest zonder rekening te houden met opdrachtgevers. Alhoewel, je begint met te prikkelen. Zal ik een autosport variant opstarten van geenstijl.nl of volkomenkut.com? Spijkerharde blogs! Ik krijg er steeds meer goesting in.

Nu ook weer, welk Nederlandstalig blad, medium, cursus of wat dan ook gebruikt alleen Nederlands? Ga eens naar een les aan de faculteiten Economie, Ingenieur of Geneeskunde...

Bedankt voor het compliment dat je me capabel genoeg inschat voor het volgen van colleges aan de universiteit. Uiteraard komen overal Engelse termen voor in de Nederlandse taal. Ze staan zelfs in de Dikke van Dale. Echter, Jan met de pet (in dit geval Mark met de pet) snapt deze term niet. Kom zeg, dit had je makkelijk kunnen vertalen. Kijk downforce snappen we allemaal............

Ik stel voor dat je hiermee stopt en zou het bijzonder op prijs stellen dat opmerkingen over mijn werk aan mij persoonlijk gemeld, met melding van je echte identiteit, worden.

Nogmaals, e.e.a. is niet gericht jegens de Joost Custers persoonlijk. Ik richt me puur op het bericht. Jij maakt fouten, ik maak fouten.....iedereen maakt fouten.

Mag ik nog zeggen dat ik van mening ben dat jij slecht tegen kritiek kan? Laat ik het zo stellen, dat is niet mijn probleem. Het is niet de eerste keer dat ik een dergelijke reactie van jou krijg. Zal ook wel niet de laatse keer zijn ;)

Mijn identiteit ken je. Je belt me zelfs op om over dergelijke zaken te praten.

Met vriendelijke groet,
Mark Reijnders

Mark
07-12-2006, 00:38
Als afsluiter van de dag, een oude bekende ;)

Derde Nederlandse autosportpiloot in A1 Grand Prix

Naast Jeroen Bleekemolen en Renger van der Zande, die voor A1 Team Nederland in actie komen, kruipt aankomend weekend een derde Nederlander achter het stuur van de 520 pk sterke A1 Grand Prix bolide. Chris van der Drift rijdt tijdens de rookie sessies op vrijdag ochtend in Indonesië zijn ronden voor A1 Team Nieuw-Zeeland. Van der Drift, woonachtig in het Zuid-Hollandse Zevenhuizen en in het bezit van de Nederlandse nationaliteit, maakte eind augustus al kennis met deze klasse op het circuit van Silverstone.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5397

Een Nederlander in actie voor Nieuw-Zeeland in de "Worldcup of nations"? Is het zo moeilijk om e.e.a. correct te verwoorden? Kijk, het is duidelijk wat ze willen schrijven............maar puntje bij paaltje, het klopt gewoon niet.

WHO IS CHRIS VAN DER DRIFT?

Full name: Christopher Jason van der Drift
Born: 08 March 1986
Place of Birth: Hamilton, New Zealand
Nationality: Both Dutch and New Zealand
Residence: Zevenhuizen, Netherlands

http://www.chrisvanderdrift.nl/

bluelite
07-12-2006, 04:52
Nelson Piquet Jr wordt ook al als Nederlander aanzien door sommige sites enkel en alleen omdat moeder Nederlandse is. Ho-Pin Tung om een iets andere reden, maar ook hij wordt als Nederlander aanzien en niets als Chinees. Misschien door het feit dat hij wel perfect Nederlands spreekt, maar geen Chinees?

joost
07-12-2006, 11:27
Geachte heer Custers,
Aan jou de eer! Goed idee, moet je zeer zeker doen. We kunnen er alleen maar van leren.
Val ik jou lastig? Nergens verwijs ik naar jou in persoon. Dus als ik een fout zie (naar mijn mening uiteraard) en dat post in deze thread.......is dat dan negatief? Wat voor jou onzin is, kan voor mij zinvol zijn. Mag ik nog steeds mijn eigen mening hebben? Mag ik nog steeds in deze democratie alles zeggen, zonder me schuldig te maken aan smaad en laster? Mogen wij alle twee een verschillende visie hebben?
Wat voor iemand discreet is, dat kan voor de ander een open vorm van communicatie zijn. Ik heb niks te verbergen. Overigens wacht ik nog steeds op een (positief of negatief) antwoord van mijn laatste mailtje aan jou adres.
Welke frustratie? Ik koester totaal geen ambities om de journalistiek in te gaan. Als ik ergens niet gebonden wil zijn dan is het wel in de autosport. Lekker zo'n vrije geest zonder rekening te houden met opdrachtgevers. Alhoewel, je begint met te prikkelen. Zal ik een autosport variant opstarten van geenstijl.nl of volkomenkut.com? Spijkerharde blogs! Ik krijg er steeds meer goesting in.
Bedankt voor het compliment dat je me capabel genoeg inschat voor het volgen van colleges aan de universiteit. Uiteraard komen overal Engelse termen voor in de Nederlandse taal. Ze staan zelfs in de Dikke van Dale. Echter, Jan met de pet (in dit geval Mark met de pet) snapt deze term niet. Kom zeg, dit had je makkelijk kunnen vertalen. Kijk downforce snappen we allemaal............
Nogmaals, e.e.a. is niet gericht jegens de Joost Custers persoonlijk. Ik richt me puur op het bericht. Jij maakt fouten, ik maak fouten.....iedereen maakt fouten.
Mag ik nog zeggen dat ik van mening ben dat jij slecht tegen kritiek kan? Laat ik het zo stellen, dat is niet mijn probleem. Het is niet de eerste keer dat ik een dergelijke reactie van jou krijg. Zal ook wel niet de laatse keer zijn ;)
Mijn identiteit ken je. Je belt me zelfs op om over dergelijke zaken te praten.
Met vriendelijke groet,
Mark Reijnders

Ik kan best tegen kritiek, maar alleen tegen gefundeerde, niet van dat gezeik zoals hier. Hier spelen de anonieme auteurs graag de man en niet de bal. Het probleem met Mark Reijnders is dat hij geen gefundeerde kritiek kan geven (de beste stuurlui...) en hij zelf geen fouten kan toegeven (hij was hier fout, zoals ettelijke keren in het verleden en kan dat niet toegeven want dan leidt hij gezichtsverlies hè - wie zonder zonde is, werpe ...). Diegene die slecht tegen kritiek kan, is de heer Reijnders Mark...
Ga trouwens eens na wat de echte bedoeling van een forum is. Hier zouden inhoudelijke discussies moeten te vinden zijn, in plaats van gissingen, scheldtirades en het goedkoop zwart maken van mensen. Dit forum is er alleen nog om het ego van enkele mensen hoog te houden en heeft veel van zijn oorspronkelijke waarde verloren. Wat me trouwens al vaak door enkele oudgedienden is bevestigd, mensen die destijds met hart en ziel voor de autosport met depaddock begonnen zijn.
En wat die mail betreft, kom gerust eens tot in Leuven beste Mark, ik ben nog steeds een gastvrij en open mens en je zal hier op een bourgondische manier ontvangen worden.

groeten

Joost

Raceboy
07-12-2006, 13:30
Nelson Piquet Jr wordt ook al als Nederlander aanzien door sommige sites enkel en alleen omdat moeder Nederlandse is. Ho-Pin Tung om een iets andere reden, maar ook hij wordt als Nederlander aanzien en niets als Chinees. Misschien door het feit dat hij wel perfect Nederlands spreekt, maar geen Chinees?

Hij an een dubbele nationaliteit hebben he. Stel: land X zegt Iedereen geboren uit ten minste 1 ouder met de X nationaliteit waar ook ter wereld heeft de nationaliteit van land X. Land Y zegt : iedereen die geboren is op het grondgebied van land Y heeft de nationaliteit van land Y. Een baby wordt geboren uit twee ouders uit land X, maar ze zijn op dat moment op vakantie in land Y. => dubbele nationaliteit.

Mark
07-12-2006, 21:30
Hier spelen de anonieme auteurs graag de man en niet de bal. Het probleem met Mark Reijnders is dat hij geen gefundeerde kritiek kan geven (de beste stuurlui...) en hij zelf geen fouten kan toegeven (hij was hier fout, zoals ettelijke keren in het verleden en kan dat niet toegeven want dan leidt hij gezichtsverlies hè - wie zonder zonde is, werpe ...). Diegene die slecht tegen kritiek kan, is de heer Reijnders Mark...

Joost,

Je mag veel roepen over me maar je moet geen onwaarheden verkondigen over mijn persoon. Fouten toegeven? Als ik aantoonbaar fout zit zal ik het toegeven. Je kunt genoeg voorbeelden daarvan vinden op dit forum. O.a. hier http://forum.depaddock.eu/showthread.php?p=192444#post192444

Mocht je in de toekomst onwaarheden verkondigen over mij en/of andere zaken waarbij ik betrokken ben, dan ik zal ik gepaste maatregelen nemen.

Die wind zaait, zal storm oogsten.

Mark

Dries DS
07-12-2006, 22:45
Autosport toch? We zijn en blijven mensen onder/tussen elkaar. Deze avond heb ik een zeer verhelderend gesprek gehad met de partij die net boven mij (ons) woont (op cartografisch gebied). Dat bewijst dat iedereen open staat voor kritiek (ook ik), maar ook voor vatbaarheid. (Thanks ;) ). Mannen (en vrouwen), laten we allemaal aan dezelfde kar sleuren, trekken, wroeten... Ja, er zijn gesprekken mogelijk, zeer goede gesprekken zelfs! Dat werd deze avond bewezen!

Het is een klein wereldje, en we komen elkaar zo vaak tegen... Een 'woord' zal steeds 'een woord' blijven, hoop ik toch. Een 'goeiedag' kan er toch nog wel af... Van elke partij. Ik ben echt van een 'mentale last' af sinds deze avond. Ik weet dat zoiets als een 'schone lei' bestaat (om het in 'Oud Vlaams' uit te drukken). Neen, het verleden hoeft daarom niet gewist te worden, maar op diezelfde 'schone lei' opnieuw beginnen is veelal een begin van een mooie toekomst. Bedankt aan diegene die de moeite gedaan heeft om zijn telefoon te nemen en me te bellen. Meen ik. Echt waar.

Dries DS

(Eventuele verdere reacties via PM aub)

Raceboy
13-12-2006, 01:14
:Offtopic:

Sommige zijn echt te erg. Pure leugens verschijnen er op het internet in nederland over Belgische zaken. IS het nu zo moeilijk iets op te zoeken?

Marc Dutroux droomt van adoptie
Door FRANS BOGAARD

BRUSSEL – De Belgische kindermoordenaar Marc Dutroux droomt van adoptie. Hij zou daarop hebben aangedrongen...

... bij een wat oudere Antwerpse vriend, die hem in de cel al sinds jaar en dag wat geld toestopt.

Volgens de Brusselse krant Le Soir zou Dutroux het oog hebben laten vallen op de erfenis van zijn weldoener, en zou hij zich later belasten met de opvoeding van zijn kinderen. Dutroux is blijkbaar slecht geïnformeerd, want adoptie is in België alleen mogelijk voor minderjarigen.

Dutroux zou in zijn cel – hij zit nu in Ittres, even onder Brussel – ook zakken post krijgen van vooral vrouwelijke fans, die er blijkbaar een kik van krijgen om te corresponderen met ’s lands beruchtste crimineel. Dutroux werd in 2004 tot levenslang veroordeeld voor ontvoering, seksueel misbruik en moord, zijn inmiddels ex-vrouw kreeg dertig jaar.

http://www.ad.nl/buitenland/article900004.ece

Compleet gel*l, In België is adoptie van zowel minderjarigen als van volwassenen mogelijk. Enige verschil is dat bij volwassenen enkel gewone adoptie mogelijk is en geen volle.

Wat moet er bij adoptie:
-Verschil van 15 j tussen geadopteerde en adoptant (kan niet opmaken of dat zo is)
- Er ontstaat bij gewone adoptie enkel een rechtsband tussen adoptant en geadopteerde: deel geld erven ja, bemoeien met opvoeding: NEE

bluelite
13-12-2006, 01:36
Het algemeen dagblad heeft iets tegen Belgen me dunkt. Je moet dit maar eens lezen: http://www.ad.nl/columns/nijnatten/article901643.ece

Het komt erop neer dat de Gentse politie graag klappen uitdeelt, omdat ze anders niks te doen hebben?

FIRE
13-12-2006, 17:44
Het algemeen dagblad heeft iets tegen Belgen me dunkt. Je moet dit maar eens lezen: http://www.ad.nl/columns/nijnatten/article901643.ece

Het komt erop neer dat de Gentse politie graag klappen uitdeelt, omdat ze anders niks te doen hebben?
De Belgische politie heeft in Nederland een slechte naam (corruptie, losse handjes, etc.).

Mark
14-12-2006, 23:29
De Belgische politie heeft in Nederland een slechte naam (corruptie, losse handjes, etc.).

Die importeren tenminste geen zeecontainers vol met drugs voor een undercover-operatie :D :D

Verder met de onzin op het autosportnet:
Nederlandse racewagen op zonne-energie bij FIA Motorsport Gala

Het is voor het eerst in de geschiedenis van de FIA dat een dergelijke auto hier te zien was. Max Mosley, voorzitter van de FIA, gaf tijdens een lezing op het Motorsport Business Forum, waar de Nuna ook te zien was, aan dat de FIA meer aandacht wil gaan besteden aan duurzame vormen van racen. Ditzelfde bevestigde hij in een gesprek met de Delftse teamleider.

http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=5439

:applaus: Wat een prachtig artikel. Een autosportsite die aandacht geeft aan alternatieve vormen van autosport . Ze hebben een voorbeeldfunctie opgepakt bij Racexpress..nl !:applaus:

Alhoewel, als ik dan lees wat ze nu werkelijk publiceren............snapt u het? Als vaste (en uiteraard de minst gewenste) lezer van deze site heb ik nog nooit iets gelezen van World Solar Challenge. Beetje uitleg en een korte introductie zou toch mooi meegenomen zijn. Waar racen die mannen? En hoe? Wie is de coureur?

Topper in het stukje is de Delftse teamleider. Heeft die kerel geen naam?

In het kader van: Leuke poging, graag de volgende kandidaat!

Raceboy
16-12-2006, 15:51
De Formule 1 is weer een Nederlandse
rijder rijker. Volgend seizoen gaat de
21-jarige Giedo van der Sarde bij Super
Aguri aan de slag. De Nederlander wordt
derde rijder bij de Japanse renstal. De
Japanner Takuma Sato en de Brit Anthony
Davidson zijn volgend seizoen de hoofd-
rijders bij Super Aguri. Het F1-seizoen
begint op 18 maart in Australië.

bron: vrt tt

Neo-242
22-12-2006, 21:41
De openingspagina van www.circuit-zolder.be oogt vandaag zeer professioneel:applaus:

http://home.scarlet.be/~neo242/pics/CZ_welkom.jpg

Mark
24-12-2006, 03:34
De 'first' race van de 'nieuwe' Belcar dus, op 1 april. Het type wagens dat we kunnen verwachten voor die wedstrijd? Ascari ZW1R, Aston Martin DBRS9, Corvette Z06, Dodge Viper Coupé, Ferrari 430, Lamborghini Gallardo, Lotus Exige, Maserati GranSport Light, Porsche 997, Venturi Heritage ...

persbabbel CZ

Geen woord over de wagens die jarenlang de basis hebben gevormd voor de Belcar :rolleyes: Sterker nog, ze verwachten wagens die we nooit zullen zien! Iemand ooit een GT3 versie gezien van de Venturi Heritage? Buiten een gezamelijke test op Paul Ricard en wellicht een of andere prive-test hebben we die Venturi nooit gezien. Is die wagen zijn FIA GT3 status niet kwijt?

Daarnaast staan er nog 3 types vermeld waarvan het zo goed als zeker is dat we die niet aan het werk zien in de Belcar ;) Kortom, soms krijgen we het verwijt dat we zeiken en zeuren op De Paddock. Zal wel zo zijn, mij best.

Echter, 1 ding weet ik heel goed. Zodra je een bepaald verwachtingspatroon schept bij de consument zul je dat ook waar moeten maken. Schep je een verkeerd verwachtingspatroon bij een klant / consument? Wees gerust, ze gaan zeuren ;)

Dus als ik op 1 april geen Maserati, Ascari of Venturi heb gezien? Ja, dan mag ik kritiek leveren :)

Trouwens deze zin uit diezelfde persbabbel:

BonGou Belcar Endurance Cup borduurt verder op het originele Belcar-idee, en laat GT's én Toerismewagens toe.

??????????? Was dat niet de Zolder Touring Cup? Dat was toch echt wat anders dan die good old Belcar ;)

Raceboy
24-12-2006, 04:14
Gaat de endurance cup nog sneller worden dan de original (wat haat ik die naam, wat is er nog original aan?)

Baron
24-12-2006, 11:20
Zodra je een bepaald verwachtingspatroon schept bij de consument zul je dat ook waar moeten maken. Schep je een verkeerd verwachtingspatroon bij een klant / consument? Wees gerust, ze gaan zeuren ;)

Dat was ook de grote ziekte waar de rallycrossorganisatoren aan leden in de jaren '80 en '90 en die toen voor een stuk mee voor de malaise in die autosporttak gezorgd heeft : met veel lawaai grote namen aankondigen, piloten en wagens op de affiche plaatsen die uiteindelijk toch niet kwamen opdagen. Na een tijdje voelt de klant zich bedrogen en haakt af.
Ik heb de indruk dat er bij Circuit Zolder enkele dromers zitten die hun elitaire dromen graag voor werkelijkheid nemen. Men is het vel van de beer aan het verkopen voor hij geschoten is. Trouwens, rond die grote Champcarplannen is het wel heel erg stil geworden.

En wat die Belcar Endurance Cup betreft. Blijkbaar moet de BEC gaan dienen als doorgeefluik voor de wagens die niet meer in de Belcar Original (van dat originele blijft wel niets meer over :rolleyes: ) terechtkunnen. Dat zou best weleens leuk kunnen worden : een BEC die kwalitatief en kwantitatief ver boven die hele GT3-santenkraam uitsteekt ;)

marcel
24-12-2006, 14:13
. Waar racen die mannen? En hoe?

Australie, van kust tot kust, op de lange wegen daar

Yvonne
24-12-2006, 16:40
Australie, van kust tot kust, op de lange wegen daar

En het belangrijkste...op Zonne(n?)energie.

Mark
09-01-2007, 02:08
Een nieuw jaar, dezelfde fouten:

Forsythe mogelijk met één coureur in 2007
Uitgegeven door Paul Stoffer 8 januari 2007 20:14 - Print artikel

Forsythe Racing verklaarde tegenover RaceXpress.com dat men bij het team genoodzaakt is om met één bolide van start te gaan, wegens een gebrek aan financiële middelen

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5595

Dat klinkt exclusief, verklaarde tegenover RaceXpress.com :applaus:

Of toch niet? Een polder-pagina verder:
Forsythe mogelijk met alleen Tracy in 2007
Geplaatst 08-01-2007, 11:15 Gewijzigd 08-01-2007, 11:46 Geschreven door Wouter de Bruijn

"We hebben geen sponsor gehad sinds Players het team moest verlaten wegens de anti-tabakswetgeving," verklaarde Neil Mickelwright van Forsythe tegenover SpeedTV.com

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2268

Dan maar op zoek naar de bron:
Nobody has spent more of his own money fielding cars and keeping open-wheel racing afloat the past 25 years than Gerald Forsythe. Besides running two cars without sponsorship since 2003, he co-owns Champ Car with Kalkhoven in addition to Cosworth, the Long Beach Grand Prix and the Formula Atlantic series.

But the Chicago industrialist, whose INDECK company is a worldwide leader in power generators, has made a hardline decision for 2007:

He's only running Paul Tracy unless somebody comes up with $5 million.

http://www.speedtv.com/articles/auto/champcar/34657/

Dan lezen we toch helaas een ander en ietwat triestig verhaal over de open-wheel racing in de States ;)

Mark
27-01-2007, 14:07
Wederom een exclusief verhaal op Racexpress.com wat helemaal niet exclusief blijkt te zijn. Sterker nog, als je de bron van hun exclusieve verhaal volgt dan zie je vanzelf dat ze ook nog de traagtse van de drie zijn met het publiceren van deze uiteindelijk niet zo exclusieve foto's. Als trouw :D lezer van deze pagina proberen ze me weer te foppen.

Hun exclusieve schreeuwkop:

EXCLUSIEF: ING Renault F1 foto's op Circuit Park Zandvoort

Foto's door Emil Bilars. Kijk voor meer fotomateriaal van de ING Renault F1 fotosessies op Circuit Park Zandvoort op: www.orangehat.nl!

http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=5821

Klik je op die links wat lees je dan:

De nieuwe Renault F1 gespot op Zandvoort!

Ik heb twee andere website's bereikt, en één daarvan had zeker interesse en daar staan mijn foto's al op (www.autosportnews.nl ). Van de andere website heb ik nog niks vernomen momenteel.

http://www.orangehat.nl/

Die andere website die niks van zich laat horen is dus mijn lievelingswebstek racexpress.com ;) En dan toch claimen dat je exclusief bent? Straffe kost!

Komen we tot de vraag wie is er dan wel exclusief bezig geweest? Zo te zien een 13-jarige Pietje Bell ;) op http://justinautosport.web-log.nl/

Fonne
30-01-2007, 00:22
Fout op VRT Teletekst:NASCAR: Juan Pablo Montoya heeft de
prestigieuze Daytona 24 gewonnen. De
Colombiaanse ex-F1-rijder bracht zijn
team aan de leiding in deze 24-urenrace
en zijn ploegmaat Scott Pruett klaarde
de klus. Drie ploegen eindigden overi-
gens in dezelfde ronde in Daytona.
Ik denk toch dat een race van de Grand-am is ze.
En dat enkel de eerste 2 in dezelfde ronde waren.

Yvonne
04-02-2007, 11:28
Foutje in Grote belangstelling van TV stations - Citations Cup voor gentlemen-piloten (http://www.racingworld.be/nieuws/4032/Grote-belangstelling-van-TV-stations---Citations-Cup-voor-gentlemen-piloten.html), op Racingworld.be

De piloten worden onderverdeeld in drie klassen: platinum, goud, zilver en brons. Enkel piloten uit de laatste drie klassen mogen deelnemen aan de Citations Cup.

Als ik tel, platinum, goud, zilver, brons = 4
Dus mensen uit platinum klasse mogen niet meedoen aan de Citations Cup? Waarom is die klasse er dan? En uit het stuk mogen ze ook geen wagen delen met een andere klasse rijder? Dus als je in de platinum klasse bent belandt, kun je beter stoppen??? :o ;) :D

Dries DS
04-02-2007, 12:11
Foutje in Grote belangstelling van TV stations - Citations Cup voor gentlemen-piloten (http://www.racingworld.be/nieuws/4032/Grote-belangstelling-van-TV-stations---Citations-Cup-voor-gentlemen-piloten.html), op Racingworld.be

Als ik tel, platinum, goud, zilver, brons = 4
Dus mensen uit platinum klasse mogen niet meedoen aan de Citations Cup? Waarom is die klasse er dan? En uit het stuk mogen ze ook geen wagen delen met een andere klasse rijder? Dus als je in de platinum klasse bent belandt, kun je beter stoppen??? :o ;) :D

Citaat uit de originele versie, verspreid voor SRO :

"To be eligible to take part in the Championship, the same criteria as used in the FIA GT3 European Championship will be applied. Drivers are classified as
Platinum, Gold, Silver or Bronze depending on their career record and age.
Only drivers adhering to the Gold, Silver or Bronze classes may compete in the
GT1 Citation Cup; Gold class drivers may only drive alongside Bronze class
drivers."

Dus dan nemen we die aangehaalde criteria van het FIA GT3 kampioenschap er even bij:

Art. 36c:
"c) Definitions of the categorisations:
A (or Platinum): professional driver generally
recognised as a well-known driver on the
international scene, under the age of 55 years, and
satisfying at least one of the following criteria:
professional by the bureau.
B (or Gold): semi-professional driver in international
series or who has distinguished him- or herself in
national Championships. Any driver who has been
classified in the first 6 places of a “Saloon” car make
Championship or Cup, or in the first 10 places of a
single-seater Championship. Driver satisfying the
criteria of the platinum category but aged 55 or over.
C (or Silver): driver aged under 30 and not satisfying
the criteria of categories A and B. High level
amateur driver who has finished in 1st place in
national Championships or international series in
association with a professional driver.
Any driver who has been classified in the first 10
places of a “Saloon” car make Championship or
Cup, or has single-seater experience.
D (or Bronze): amateur driver. Any driver who was
over 30 years old when his first licence was issued,
and who has little or no single-seater experience."

Enkele regels verder staat klaar en duidelijk(art. 36e):

"e) Category A drivers are not accepted."

De FIA-verantwoordelijken brengen de kandidaat-rijders dus onder in VIER klassen. Kom je echter na hun beoordeling, gebaseerd op het artikel 36c van het FIA GT3 reglement, in de klasse A (platinum) terecht, dan luidt het dat je niet thuis hoort bij de zogenaamde 'gentlemen drivers' en ben je 'te goed/te ervaren' voor de Citations Cup. Aan de hand van deze vooropgestelde normen zouden er dus drie rijdersklassen (B/C/D) over blijven die effectief aan de Citations Cup mogen deelnemen. En van deze drie overblijvende klassen wil men de meest ervaren rijders (B) koppelen aan de minst ervaren piloten (D) om het deelnemersveld te nivelleren en de spanning in de Citations Cup hoog te houden. Dat is althans wat ik uit het geheel kan afleiden...

(Don't shoot me if I'm wrong...;) )

Mvg,
Dries DS

(PS: in een 'CUP' de maatstaven A/B/C/D hanteren... tiens, aan wat doet dat me nu weer denken? :+ ) :Offtopic:

Yvonne
04-02-2007, 12:35
Citaat uit de originele versie, verspreid voor SRO :

"To be eligible to take part in the Championship, the same criteria as used in the FIA GT3 European Championship will be applied. Drivers are classified as
Platinum, Gold, Silver or Bronze depending on their career record and age.
Only drivers adhering to the Gold, Silver or Bronze classes may compete in the
GT1 Citation Cup; Gold class drivers may only drive alongside Bronze class
drivers."

Dus dan nemen we die aangehaalde criteria van het FIA GT3 kampioenschap er even bij:

Art. 36c:
"c) Definitions of the categorisations:
A (or Platinum): professional driver generally
recognised as a well-known driver on the
international scene, under the age of 55 years, and
satisfying at least one of the following criteria:
professional by the bureau.
B (or Gold): semi-professional driver in international
series or who has distinguished him- or herself in
national Championships. Any driver who has been
classified in the first 6 places of a “Saloon” car make
Championship or Cup, or in the first 10 places of a
single-seater Championship. Driver satisfying the
criteria of the platinum category but aged 55 or over.
C (or Silver): driver aged under 30 and not satisfying
the criteria of categories A and B. High level
amateur driver who has finished in 1st place in
national Championships or international series in
association with a professional driver.
Any driver who has been classified in the first 10
places of a “Saloon” car make Championship or
Cup, or has single-seater experience.
D (or Bronze): amateur driver. Any driver who was
over 30 years old when his first licence was issued,
and who has little or no single-seater experience."

Enkele regels verder staat klaar en duidelijk(art. 36e):

"e) Category A drivers are not accepted."

De FIA-verantwoordelijken brengen de kandidaat-rijders dus onder in VIER klassen. Kom je echter na hun beoordeling, gebaseerd op het artikel 36c van het FIA GT3 reglement, in de klasse A (platinum) terecht, dan luidt het dat je niet thuis hoort bij de zogenaamde 'gentlemen drivers' en ben je 'te goed/te ervaren' voor de Citations Cup. Aan de hand van deze vooropgestelde normen zouden er dus drie rijdersklassen (B/C/D) over blijven die effectief aan de Citations Cup mogen deelnemen. En van deze drie overblijvende klassen wil men de meest ervaren rijders (B) koppelen aan de minst ervaren piloten (D) om het deelnemersveld te nivelleren en de spanning in de Citations Cup hoog te houden. Dat is althans wat ik uit het geheel kan afleiden...

(Don't shoot me if I'm wrong...;) )

Mvg,
Dries DS

(PS: in een 'CUP' de maatstaven A/B/C/D hanteren... tiens, aan wat doet dat me nu weer denken? :+ ) :Offtopic:

Het zal best kloppen...maar dit "De piloten worden onderverdeeld in drie klassen: platinum, goud, zilver en brons", klopt niet!!! :bye:

Dries DS
04-02-2007, 13:10
Het zal best kloppen...maar dit "De piloten worden onderverdeeld in drie klassen: platinum, goud, zilver en brons", klopt niet!!! :bye:

Dat zijn er inderdaad vier, zoals ik ook al aanhaalde hierboven ("De FIA-verantwoordelijken brengen de kandidaat-rijders dus onder in VIER klassen". Er is natuurlijk een onderscheid tussen 'de piloten' en 'de kandidaat-rijders'. Oh ja, er staan al grotere 'kemels' op het internet dan deze (naar mijn oordeel) interpretatievergissing. Iedereen kan al eens een foutje maken en me dunkt dat de auteur van dit artikel/deze vertaling toch niet zo vaak in de fout gaat.

Yvonne
04-02-2007, 14:00
Dat zijn er inderdaad vier, zoals ik ook al aanhaalde hierboven ("De FIA-verantwoordelijken brengen de kandidaat-rijders dus onder in VIER klassen". Er is natuurlijk een onderscheid tussen 'de piloten' en 'de kandidaat-rijders'. Oh ja, er staan al grotere 'kemels' op het internet dan deze (naar mijn oordeel) interpretatievergissing. Iedereen kan al eens een foutje maken en me dunkt dat de auteur van dit artikel/deze vertaling toch niet zo vaak in de fout gaat.

Grappig is dat het foutje ondertussen wél is aangepast :eek: .

En iedereen maakt (gelukkig) wel eens een foutje. Je weet nu ook dat Racingworld gelezen wordt! :D

Dries DS
04-02-2007, 14:47
Grappig is dat het foutje ondertussen wél is aangepast :eek: .

En iedereen maakt (gelukkig) wel eens een foutje. Je weet nu ook dat Racingworld gelezen wordt! :D

Nou, zo'n gratis corrector is toch handig, niet? Zelfs bepaalde mensen van 'grote' nieuwssites/vertaalsites gaven dit eerder al toe...

@ Yvonne: Zelf heb ik sinds zowat één jaar geen banden meer met de door jou genoemde site, maar ik heb er nooit aan getwijfeld dat de site www.racingworld.be gelezen werd/wordt. De cijfers hebben dat immers genoeg bewezen. En voor de mensen die de site nog niet kenden: hip hip hoera voor Yvonne!!! Dankzij haar kennen deze mensen de site dus nu wel :bye: