View Full Version : geen GP meer in Monza?
zonet gelezen op pitstop.tv dat een rechter besloten om op Monza een geluidsnorm in te voeren, waardoor F1 er niet meer kan...
ook zei hij dat autosport nutteloos en overbodig was, en de natuur schade toebrengt...
er is wel nog mogelijkheid tot beroep (binnen de 10 dagen), maar dit slaat toch alles... de GP gaat er al door sinds 1922, ge gaat mij niet zeggen dat de mensen die de klacht hebben neergelegd niet wisten dat daar geen geluid bij komt he...
ik dacht trouwens dat Italië zo'n autosport-minnend land was?
Ferrari Forever
19-11-2005, 13:53
Die rechter vond verder dat de F1 "een sport zonder enig nut is die geen enkel sociaal belang heeft".
Weer een voorbeeld van onze maatschappij die steeds onverdraagzamer en asocialer wordt zeker ?
Volgens mij is dit een sterk staaltje van machtsmisbruik.
Onze Italiaanse rechter is waarschijnlijk een jongen met donkergroene sympathiën die via deze rechtzaak zijn eigen dromen probeert waar te maken.
Volgens mij is dit een sterk staaltje van machtsmisbruik.
Onze Italiaanse rechter is waarschijnlijk een jongen met donkergroene sympathiën die via deze rechtzaak zijn eigen dromen probeert waar te maken.
Inderdaad. Ik ben niet op de hoogte van ons rechtssysteem, en al zeker niet van het italiaanse, maar deze uitspraak lijkt me er gekomen door een strikt persoonlijke voorkeur van de rechter tegenover F1, wat dus in mijn ogen een ongeldige uitspraak zou zijn.
Astra-fan
19-11-2005, 16:18
Hoop toch dat de Grote Prijs van Italië doorgaat, wilde er volgend jaar naartoe gaan.
Zou het toeval zijn dat de twee Grote Prijzen waar ik volgend jaar naartoe zou willen gaan (Italië en België) momenteel in slechte papieren zitten? Een mens zou nog iets beginnen denken...
Mr.Dallara
19-11-2005, 19:47
Aangezien de FIA GT ook Monza heeft geschrapt van hun kalender voor 2006, lijkt me er toch wel iets ergs aan de hand te zijn in Monza. :(
Spelen ze saven, en willen ze geen last minute kalelender wijziggingen doen? (door geen vergunningen voor lawaai ofzo...)
Of is het al in kannen en kruiken en zal Monza zijn deuren moeten sluiten voor "echte" racen? (waar dus ongedempt en dus zoals het moet kan geraced worden)
Voorlopig staat Monza ook op de Kalender voor de World Series 2006, ik ben alvast benieuwd of zij het gaan opnemen in hun defenitieve kalender...
Ik hoop dat Berlusconi weer een keer powerplay gaat spelen (doet hij tenminste iets goed ;)).
Beide partijen zijn niet tot een schikking/overeenkomst gekomen, gevolg is dat de eerste wedstrijden en testen van dit jaar geannuleerd zijn op het Circuit van Monza. Zowel racingworld.it als italiaracing.net maken er melding van.
Gaat niet lekker daar ;)
Groen is mooi, maar het mag niet té groen worden hé. De klacht t.a.v. de autodromo di Monza zou er gekomen zijn van 2 omwonende gezinnen die de mening zijn toegedaan dat racewagens voor geluidshinder zorgen. Ze vergeten er wel bij te vertellen dat hun optrekje er pas gekomen is vele decennia na de ingebruikname van het circuit. Nu ja, vroeger stonden er in de buurt van Zaventem ook amper huizen, maar goedkope bouwgronden lokken natuurlijk mensen van allerlei pluimage (gevaarlijk woord in tijden van vogelgriep), ook groenen met tere oortjes.
Om terug te keren naar het topic, er is een petitie opgestart om het behoud van Monza en de bijhorende races te vrijwaren. Via www.pitpass.com vind je zeker de juiste link en ook nog een ontroerend verhaal van Chris Balfe. Ik zou zeggen, tekenen die handel;)
Beetje bizar, ga je in de buurt van een circuit wonen en dan begin je te zagen als er wat teveel dB's worden geproduceerd.:no:
Als de tifosi dat maar pikken daar... :gas:
senna's kingdom
02-04-2006, 08:07
Dat het circuit die huizen afkopen en er extra garage boxen van maken of een optrekje voor de ferrari rijders:p
Monza krijgt 30 geluidsdagen. De GP gaat toch door :)
On Wednesday the regional council for Lombardy passed legislation allowing a 30-day exemption from the rules on sound emissions.
The 30 days will allow the Grand Prix and an Italian Formula 3000 race to take place at the venue which is based in a park in the Northern town.
autosport.com
dus eigenlijk 10 geluidsweekends?
Viper GTS-R***
12-04-2006, 23:39
dus eigenlijk 10 geluidsweekends?
;) maar als GP toch doorgaat zie ik geen reden om de LMS niet door te late gaan... die maken toch pak minder geluid?
Grand prix masters is twijfelachtig
GP Masters CEO Scott Poulter admitted that it is a concern, and will make a decision about their race soon, scheduled for June 18.
"We would still love to go to Monza and are planning to," Poulter told autosport.com. "It would be great for the drivers to have such a nostalgic circuit such as Monza on the calendar. But there is the noise problem and we are getting close to the event.
"We are in written communication with the organisers and are awaiting exact clarification on the situation. We need to know where we stand before we get into the cost phase of the event.
"We need an unequivocal guarantee from the circuit that there are no noise problems and we will be able to race."
autosport.com
;) maar als GP toch doorgaat zie ik geen reden om de LMS niet door te late gaan... die maken toch pak minder geluid?
Dat weet ik nog niet zo zeker... Ben nog niet veel LMS en F1 gaan kijken. Maar wat ik gehoord heb is toch wel duidelijk dat LMS (vooral proto's) luider is dan de F1 van Renault. Maar het doet er eigenlijk niet toe...
Greets, Dr. Jozz
Met een beetje inschikkelijkheid van beide kanten kom je al heel ver:
According to Gazzetta dello Sport, track officials, the families who protested, and the owners of the circuit and surrounding park signed a deal on Thursday which has seen the ban lifted.
The agreement includes 110 days per year of track activity for cars without silencers, and no limits for cars fitted with them. Track officials pledged they will look into creating new anti-noise barriers.
autosport.com
The Interceptor
16-06-2006, 23:47
110 dagen is wel héél wat! Maar des te beter voor Monza (en de autosport) natuurlijk.
Ik had er nog niet bij nagedacht, maar de voorbije dagen heeft de F1 wel nog eens in Monza getest, dat moet al even geleden zijn.
Goed dat die GP blijft bestaan, Monza is wel een zeer snel circuit
prachtig nieuws, zeker voor LMS en FIA GT ed
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.