De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 17-11-2005, 18:30
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

geen GP meer in Monza?

zonet gelezen op pitstop.tv dat een rechter besloten om op Monza een geluidsnorm in te voeren, waardoor F1 er niet meer kan...
ook zei hij dat autosport nutteloos en overbodig was, en de natuur schade toebrengt...

er is wel nog mogelijkheid tot beroep (binnen de 10 dagen), maar dit slaat toch alles... de GP gaat er al door sinds 1922, ge gaat mij niet zeggen dat de mensen die de klacht hebben neergelegd niet wisten dat daar geen geluid bij komt he...

ik dacht trouwens dat Italië zo'n autosport-minnend land was?
Old 19-11-2005, 13:53
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular

Die rechter vond verder dat de F1 "een sport zonder enig nut is die geen enkel sociaal belang heeft".
Weer een voorbeeld van onze maatschappij die steeds onverdraagzamer en asocialer wordt zeker ?
Old 19-11-2005, 14:31
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Volgens mij is dit een sterk staaltje van machtsmisbruik.
Onze Italiaanse rechter is waarschijnlijk een jongen met donkergroene sympathiën die via deze rechtzaak zijn eigen dromen probeert waar te maken.
Reply With Quote
Old 19-11-2005, 14:48
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Baron
Volgens mij is dit een sterk staaltje van machtsmisbruik.
Onze Italiaanse rechter is waarschijnlijk een jongen met donkergroene sympathiën die via deze rechtzaak zijn eigen dromen probeert waar te maken.
Inderdaad. Ik ben niet op de hoogte van ons rechtssysteem, en al zeker niet van het italiaanse, maar deze uitspraak lijkt me er gekomen door een strikt persoonlijke voorkeur van de rechter tegenover F1, wat dus in mijn ogen een ongeldige uitspraak zou zijn.
Old 19-11-2005, 16:18
Astra-fan Astra-fan is offline
De Paddock Rookie

Hoop toch dat de Grote Prijs van Italië doorgaat, wilde er volgend jaar naartoe gaan.

Zou het toeval zijn dat de twee Grote Prijzen waar ik volgend jaar naartoe zou willen gaan (Italië en België) momenteel in slechte papieren zitten? Een mens zou nog iets beginnen denken...
Reply With Quote
Old 19-11-2005, 19:47
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Aangezien de FIA GT ook Monza heeft geschrapt van hun kalender voor 2006, lijkt me er toch wel iets ergs aan de hand te zijn in Monza.

Spelen ze saven, en willen ze geen last minute kalelender wijziggingen doen? (door geen vergunningen voor lawaai ofzo...)

Of is het al in kannen en kruiken en zal Monza zijn deuren moeten sluiten voor "echte" racen? (waar dus ongedempt en dus zoals het moet kan geraced worden)

Voorlopig staat Monza ook op de Kalender voor de World Series 2006, ik ben alvast benieuwd of zij het gaan opnemen in hun defenitieve kalender...
Old 19-11-2005, 19:51
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Ik hoop dat Berlusconi weer een keer powerplay gaat spelen (doet hij tenminste iets goed ).
Reply With Quote
Old 09-03-2006, 14:01
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Beide partijen zijn niet tot een schikking/overeenkomst gekomen, gevolg is dat de eerste wedstrijden en testen van dit jaar geannuleerd zijn op het Circuit van Monza. Zowel racingworld.it als italiaracing.net maken er melding van.

Gaat niet lekker daar
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 22-03-2006, 14:55
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Groen is mooi, maar het mag niet té groen worden hé. De klacht t.a.v. de autodromo di Monza zou er gekomen zijn van 2 omwonende gezinnen die de mening zijn toegedaan dat racewagens voor geluidshinder zorgen. Ze vergeten er wel bij te vertellen dat hun optrekje er pas gekomen is vele decennia na de ingebruikname van het circuit. Nu ja, vroeger stonden er in de buurt van Zaventem ook amper huizen, maar goedkope bouwgronden lokken natuurlijk mensen van allerlei pluimage (gevaarlijk woord in tijden van vogelgriep), ook groenen met tere oortjes.

Om terug te keren naar het topic, er is een petitie opgestart om het behoud van Monza en de bijhorende races te vrijwaren. Via www.pitpass.com vind je zeker de juiste link en ook nog een ontroerend verhaal van Chris Balfe. Ik zou zeggen, tekenen die handel
Reply With Quote
Old 01-04-2006, 22:44
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Beetje bizar, ga je in de buurt van een circuit wonen en dan begin je te zagen als er wat teveel dB's worden geproduceerd.
Als de tifosi dat maar pikken daar...
Reply With Quote
Old 02-04-2006, 08:07
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

Dat het circuit die huizen afkopen en er extra garage boxen van maken of een optrekje voor de ferrari rijders
Reply With Quote
Old 12-04-2006, 21:21
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Monza krijgt 30 geluidsdagen. De GP gaat toch door

Quote:
On Wednesday the regional council for Lombardy passed legislation allowing a 30-day exemption from the rules on sound emissions.

The 30 days will allow the Grand Prix and an Italian Formula 3000 race to take place at the venue which is based in a park in the Northern town.

autosport.com

Reply With Quote
Old 12-04-2006, 21:48
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

dus eigenlijk 10 geluidsweekends?
Old 12-04-2006, 23:39
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel
dus eigenlijk 10 geluidsweekends?
maar als GP toch doorgaat zie ik geen reden om de LMS niet door te late gaan... die maken toch pak minder geluid?
Reply With Quote
Old 21-04-2006, 22:15
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Grand prix masters is twijfelachtig

Quote:
GP Masters CEO Scott Poulter admitted that it is a concern, and will make a decision about their race soon, scheduled for June 18.

"We would still love to go to Monza and are planning to," Poulter told autosport.com. "It would be great for the drivers to have such a nostalgic circuit such as Monza on the calendar. But there is the noise problem and we are getting close to the event.

"We are in written communication with the organisers and are awaiting exact clarification on the situation. We need to know where we stand before we get into the cost phase of the event.

"We need an unequivocal guarantee from the circuit that there are no noise problems and we will be able to race."

autosport.com

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules