View Full Version : WRC : Line up 2006
gwyllion
18-11-2005, 20:23
Ik open een aparte thread voor speculatie over line up van volgend jaar.
Bevestigd:
Kronos: Loeb + Pons + ?
Ford: Gronholm + Hirvonen
Subaru: Solberg + ?
Mitsubishi: ? + ?
Skoda (?): ? + ?
Kandidaten:
Kronos: Stohl, Duval, Sordo
Subaru: Atkinson, Sarrazin
Mitsubishi: Rovenpera, Galli, Panizzi
Skoda: McRae, Bengue, Tuohino, Paasonen, Kopecky, Ekstrom (gewoon lijstje piloten van 2005)
andere: Martin, Gardemeister, Kresta, Carlsson, Bernardi
Conclusie: iets te veel kandidaten voor het aantal beschikbare zitje :p
Ik vind het super voor Hirvonen. Een contract voor drie jaar krijg je niet zomaar. He's back on track! :gas:
gwyllion
23-11-2005, 11:43
Atkinson is bevestigd als 2de rijder. Een update dus:
Subaru: Solberg + Atkinson + ?
gwyllion
02-12-2005, 17:49
Skoda en Mitsubishi hebben nog altijd niet bevestigd dat ze in 2006 zullen deelnemen aan WRC :(
Wilson meanwhile, talking following the official unveiling of Ford's new car at the Bologna Motor Show, conceded that it was worrying that Skoda and Mitsubishi have yet to confirm their plans for 2006.
"We have all genuinely been trying to find ways and really pushing, trying to keep Skoda in the championship. We are all hoping that can be achieved," he continued.bron: crash.net (http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=4&nid=122823)
Volkswagen zal vermoedelijk eerst duidelijkheid over Audi deelname in DTM willen, voor de beslissing over Skoda te nemen.
gwyllion
05-12-2005, 10:59
Sarrazin zal 4 asfalt rallies rijden voor Subaru in 2006. Een update dus:
Subaru: Solberg + Atkinson + Sarrazin
gwyllion
06-12-2005, 22:21
Wat meer informatie over Manufacturer 1 en 2 teams: http://rally.racing-live.com/wrc/en/headlines/news/detail/051206175400.shtml
Belangrijk is het lijstje piloten dat niet voor een Manufacturer 2 team mag rijden:
François Duval
Toni Gardemeister
Marcus Grönholm
Sébastien Loeb
Tommi Mäkinen
Markko Märtin
Colin McRae
Gilles Panizzi
Harri Rovanperä
Carlos Sainz
Petter Solberg
In italic de rijders die al een zitje bij een Manufacturer 1 team gevonden hebben of zijn op pensioen.
De andere piloten zullen hard moeten vechten om de beperkte Manufacturer 1 zitjes: 2 bij Mitsubishi, eventueel 1 bij Kronos en zeer misschien 2 bij Skoda.
gwyllion
09-12-2005, 16:06
Een update (enkel MF1 teams):
De 2 topkandidaten bij Mitsubishi zijn Galli en Rovanpera. Aangezien Martin nog geen zitje heeft, reken ik heb ook tot de kanshebbers.
McRae en Panizzi kunnen het wel vergeten. Duval heeft nog een waterkansje bij Kronos. Misschien komt Gardemeister ook wel in aanmerking als hij het budget wel kan vinden...
Toch een redelijk ontgoocheling dat er volgend jaar zo weinig toprijders in actie zullen komen.
Een update (enkel MF1 teams):
De 2 topkandidaten bij Mitsubishi zijn Galli en Rovanpera. Aangezien Martin nog geen zitje heeft, reken ik heb ook tot de kanshebbers.
McRae en Panizzi kunnen het wel vergeten. Duval heeft nog een waterkansje bij Kronos. Misschien komt Gardemeister ook wel in aanmerking als hij het budget wel kan vinden...
Toch een redelijk ontgoocheling dat er volgend jaar zo weinig toprijders in actie zullen komen.
De enige ontgoocheling van een toprijder, lijkt me Duval als die geen stuurtje zou kunnen vinden. Maar de 3 actieve wereldkampioenen zijn onderdak. Panizzi en McRae waren sowieso al zo goed als op de retour/of out. Galli en Rovenpera kan je bezwaarlijk oprijders noemen. Gardemeister heel eventueel.
Duval heeft zijn eigen ramen ingegooid en ik zie hem dan ook niet meteen terug in een topwagen terug komen.
Ondanks de investering die Ford in hem heeft gedaan, heeft hij eind 2004 toch de optie Citroën-en de niet te onderschatten Frequelin gekozen.
Frequelin had Duval liever als vriend dan als vijand en met hem bij Citroën te engageren is hij er wonderwel in geslaagd. Na een jaar met vooral een aantal downs en een paar zeer goede resultaten als waterdrager voor Citroën/Frequelin, wordt hij bij het oud vuil gezet.
Niemand kan echter met zekerheid beweren dat hij bij Ford een beter seizoen zou hebben gereden, maar een ding is zeker; hij kende de Focus WRC als geen ander, zou niet steeds weer onder druk hebben gereden en zouden zijn resultaten mijns inziens veel, zeer veel beter geweest zijn.
De geschiedenis kunnen we niet terug draaien, maar het oude gezegde; wiens brood men eet, wiens woord men spreekt of enige loyaliteit kan heden ten dagen nog vruchten afwerpen. Ja ook vandaag nog.
We zullen wat de rallysport onze belgische vlagjes terug opbergen, in de komende jaren zullen we deze niet meer nodig hebben. Jammer.
gwyllion
10-12-2005, 19:36
Ondanks de investering die Ford in hem heeft gedaan, heeft hij eind 2004 toch de optie Citroën-en de niet te onderschatten Frequelin gekozen.Het contract van 4 jaar dat bij Ford klaar lag, stelde natuurlijk niet veel voor. Dit is wat Duval in een interview met Pitstop.tv zei:
PBA: Als je nu terugblikt. Een jaar geleden kon je kiezen tussen één jaar Citroën en vier jaar Ford. Heb je de goeie keuze gemaakt?
FD: "Ik heb de goeie keuze gemaakt. Ik heb nergens spijt van. Ik heb veel geleerd bij Citroën, enorm veel ervaring opgedaan. Twee jaar geleden had ik bij Ford al een contract voor vier jaar, maar twee jaar later werd het contract verbroken. Een contract van vier jaar waar zij alle rechten hebben en de optie hebben om het contract eender wanneer te verbreken ... Ik heb de goeie keuze gemaakt."
Dominique
10-12-2005, 23:24
Het kan wel zijn dat een contract van 4 jaar niet veel voorstelt als de werkgever eender wanneer kan verbreken, maar iets klopt niet helemaal in zijn uitleg.
Wanneer hij Citroen en zijn keuze voor dat merk zo bejubelt, zou hij eigenlijk moeten zeggen: "Ik heb daar dezelfde fout gemaakt als bij Ford: niet willen luisteren naar de baas en zijn ingenieurs. Pas op het moment dat het mes me op de keel werd gezet heb ik me aan het team aangepast...". Toen hem dat 4-jarig contract werd aangeboden was die clausule volgens mij een drukkingsmiddel van Ford om hem te verplichten in het gareel te blijven. Hij beseft nu waarschijnlijk wel dat dat het geval was, maar het zou een enorm gezichtsverlies zijn om dat openlijk toe te geven.
Wat er ook van zij, hij zit nu wel met de gebakken peren: Citroen zet hem niet in een pilootteam, en zelf kan hij niet onder dak in een ander team wegens alle zitjes zo onderhand bezet en de reglementen die het hem moeilijk maken. Verder kan hij het voor de rest van zijn leven wel schudden bij Ford, en zal Citroen, gezien de heisa dit seizoen eerder geneigd zijn om iemand anders te zoeken (Pons - Stohl) om verdere campagnes te bemannen.
Je vraagt je dus terecht af of een meerjarig contract op langere termijn niet een veel verstandigere keuze was geweest. Zeker wanneer je op voorhand weet dat er na 1 seizoen niet kon worden bijgetekend bij diezelfde werkgever, en dat op het moment van tekenen al veel meer kandidaten dan auto's waren.
Ik ben geen Duval-fan, maar het is wel jammer dat het waarschijnlijk bij die ene Belgische WRC-zege zal blijven. Loix zal niet terugkeren naar het WRC als hij geen volledig programma kan rijden met competitief materiaal. Die is ondertussen - zoals geweten - andere horizonten aan het verkennen.
Echt jammer is vooral het feit dat Duval de tot nu toe enige Belgische rallypiloot is die de capaciteiten heeft om permanent in de top 4 van het WRC te blijven meedraaien, en dus zou kunnen meedingen naar de absolute kroon.
Als hij maar niet zo eigenwijs zou zijn, natuurlijk...
Als ge dan ook nog weet dat er zelfs dit jaar zwaar gedokt geweest is voor de zitjes bij Ford, en als ge dan weet hoeveel Duval aan centjes meebrengt, dan weet ge dat het al veel eerder over en uit had kunnen zijn.
Ook niet vergeten dat hij met Sven nu wel een kanon van een co heeft. Dat zou misschien nog wel eens een goeie keuze geweest zijn, ook qua verdere uitbouw van zijn carrière. We'll see.
Eigenlijk zou je Kronos moeten vervangen door Citroën als naam. Immers bij Ford staat er ook niet M-Sport en bij Subaru staat er ook niet Prodrive. De relatie Kronos/Citroën is toch zo goed als vergelijkbaar als die van M-Sport/Ford en Prodrive/Subaru?
gwyllion
12-12-2005, 18:05
Eigenlijk zou je Kronos moeten vervangen door Citroën als naam. Immers bij Ford staat er ook niet M-Sport en bij Subaru staat er ook niet Prodrive. De relatie Kronos/Citroën is toch zo goed als vergelijkbaar als die van M-Sport/Ford en Prodrive/Subaru?Kronos zal inderdaad deelnemen als manufacturer 1 team, wat zo goed als gelijk staat aan een fabrieksteam (want ze kunnen punten scoren voor constructeurskampioenschap).
Eigenlijk zou je Kronos moeten vervangen door Citroën als naam. Immers bij Ford staat er ook niet M-Sport en bij Subaru staat er ook niet Prodrive. De relatie Kronos/Citroën is toch zo goed als vergelijkbaar als die van M-Sport/Ford en Prodrive/Subaru?
Verschil met Kronos is dat M-Sport en Prodrive de wagen ontwikkelt hebben, maar ik ben het wel met je eens dat we Kronos komend seizoen gewoon als Citroen fabrieksteam moeten zien.
Verschil met Kronos is dat M-Sport en Prodrive de wagen ontwikkelt hebben, maar ik ben het wel met je eens dat we Kronos komend seizoen gewoon als Citroen fabrieksteam moeten zien.
het punt dat ik eigenlijk wilde maken is dat er overal gezegd wordt dat "Na Citroën en Peugeot, trekt ook Skoda zicht terug", terwijl enkel Peugeot zich terugtrekt. Skoda ook wel, maar misschien dat het Tsjechische team ook zal fungeren als M1, of is dat ook al geconfirmeerd dat dit een M2 zal worden?
In ieder geval heb ik de indruk dat er, vooral in de Europese manches, een pak meer WRC's aan de start zullen komen dan andere jaren. 2006 ziet er in ieder geval veelbelovend uit. Als enkele M2 teams hun zaakjes goed voor elkaar krijgen, zouden ze met 2005-spec gerief nog wel eens verassend uit de hoek kunnen komen.
gwyllion
12-12-2005, 21:54
het punt dat ik eigenlijk wilde maken is dat er overal gezegd wordt dat "Na Citroën en Peugeot, trekt ook Skoda zicht terug", terwijl enkel Peugeot zich terugtrekt. Skoda ook wel, maar misschien dat het Tsjechische team ook zal fungeren als M1, of is dat ook al geconfirmeerd dat dit een M2 zal worden?In het persbericht van Skoda staat letterlijk dat de 2 prive teams (goed voor in totaal 3 Fabias) een M2 zullen zijn. Dus 2005 spec en geen echte toppers. Het zou kunnen dat ze bij FIA een uitzondering aanvragen of bv. Duval te laten rijden...
Van www.grandprix.com (http://www.grandprix.com/ns/ns16017.html) :
...
However, another announcement last week is worth mentioning as another VW subsidiary, Skoda Auto, has announced that it is to withdraw from the World Rally Championship. Closer investigation reveals that this is largely cosmetic because the company will provide cars, development and engineers to two private teams which, in effect, means that Skoda is staying in the game in all but name. The key point is that funding for one of the Skoda private teams is coming from Red Bull, which will be run by Raimund Baumschlager's BRR team, which is based at Micheldorf in Austria. This will run a pair of Skoda Fabia WRC cars on 10 events next year for rising Austrian star Andreas Aigner and potentially Francois Duval, who was the winner of the recent Rally Australia.
It is clear from this that Red Bull has what amounts to a works deal in all but name and that its money is being used to build up Skoda's challenge in the WRC with the possibility that later, if the team is successful. Skoda will return as a factory team - probably still with Red Bull backing.
...
De reden waarom ze dit doen is wellicht dat ze geen investering hebben willen doen naar de 2006 specs, en zo toch nog kunnen 'bollen' met hun 2005 gerief. Dus ik blijf er wel bij, enkel Peugeot trekt zich terug van de rallyscene en bijgevolg, ziet het er allemaal niet zo dramatisch uit, dan wel word voorgesteld in de diverse media. Grandprix.com slaat de nagel op de kop.
gwyllion
13-12-2005, 10:17
Het personeel van het prive Red Bull team zal voor 60% bestaan uit mensen die in 2005 voor Skoda Motorsport werkten.
Baumschlager is confident that his team will have what it takes. "Skoda Motorsport are sending us around 60 per cent of our manpower," he said. "The other 40 per cent have already proved their potential within our existing structure. It's a very good mix of highly-motivated people."En een M2 team is inderdaad een pak goedkoper dan een M1 team: maar 10 rallies i.p.v. 16 (geen dure verre verplaatsingen), inschrijvingsgeld is stuk goedkoper, wagen moet niet omgebouwd worden naar passieve differentielen, ...
Peter Baert
13-12-2005, 12:15
De reden waarom ze dit doen is wellicht dat ze geen investering hebben willen doen naar de 2006 specs, en zo toch nog kunnen 'bollen' met hun 2005 gerief. Dus ik blijf er wel bij, enkel Peugeot trekt zich terug van de rallyscene en bijgevolg, ziet het er allemaal niet zo dramatisch uit, dan wel word voorgesteld in de diverse media. Grandprix.com slaat de nagel op de kop.
Wel, Huudo, ik denk dat onze vrienden van grandprix.com de kop niet echt raken.
Skoda dumpt zijn Fabia's bij 2 teams, waarvan het ene helemaal betaald wordt door Red Bull. Het gaat om 2005-specs. Er komt geen evolutie meer op de Fabia. De afdeling "spare parts" zal blijven draaien en ook voor revisie zal nog een beroep kunnen gedaan worden op Skoda Motorsport. Ze houden nog wat mensen aan het werk, wellicht omdat het verbreken van lopende contracten een pak geld zou kosten. Maar binnen Skoda Motorsport wordt er niks meer ontwikkeld aan de Fabia. Had Skoda echt nog concrete plannen in WRC, dan hadden ze naar analogie met Citroën een M1-team opgestart.
Voorts blijft grandprix Duval citeren als mogelijke rijder. Duval is uitgesloten, aangezien de Skoda-teams in M2 gaan rijden. Die Skoda-teams kunnen wel een derogatie indienen bij de FIA, om alsnog een Duval of een McRae aan te trekken. Maar ik vrees dat dat op eeeenorm veel weerstand zal stuiten. Zie de prestatie van McRae met de Skoda in Australië.
Fabrieksteams of M1 gaan niet toelaten dat een M2-Skoda met alle elektronische snuffen en bestuurd door een McRae of Duval met prijzen gaat lopen.
:)
gwyllion
14-12-2005, 09:45
Dus ik blijf er wel bij, enkel Peugeot trekt zich terug van de rallyscene en bijgevolg, ziet het er allemaal niet zo dramatisch uit, dan wel word voorgesteld in de diverse media.Het ziet er echt wel ontzettend slecht uit: Mitsubishi trekt zich ook terug uit WRC :fight:
bron: WRC - Ook Mitsubishi verlaat WK rally (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10395) (pitstop.tv)
Een zeer pover deelnemersveld en heel veel toppers die werkloos zijn :frusty:
M1 teams:
Kronos: Loeb + Pons
M2 teams:
BRR: Andreas Aigner + ?
Jan Kopecky
Bozian prive Peugeot ?
M-Sport prive Ford ?
prive Mitsubishi ?
Ik denk dat FIA zal moeten terug komen op die regel dat toppiloten (Gardemeister, Martin, Duval, McRae, Rovenpera, Panizzi) niet voor een M2 team mogen rijden.
Even updaten die line-up.
M1 teams:
Kronos Citroën: Loeb + Pons + ?
Subaru: P.Solberg + Atkinson + Sarrazin
M2 teams zeker:
Bozian Peugeot : Stohl + H.Solberg
BRR Skoda: Andreas Aigner + ?
Kopecky Skoda: Jan Kopecky?
M2 teams mogelijk:
M-Sport prive Ford ?
prive Mitsubishi ?
Opnieuw even updaten die line-up. :D
M1 teams:
Kronos Citroën: Loeb + Pons + ?
Subaru: P.Solberg + Atkinson + Sarrazin
M2 teams zeker:
Bozian Peugeot : Stohl + H.Solberg
Eddie Stobbart team : Kresta + Wilson Jr. (Kresta in de Monte verangen door Tsjoen!) zie pitstop (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10408)
BRR Skoda: Andreas Aigner + ?
Kopecky Skoda: Jan Kopecky?
M2 teams mogelijk:
prive Mitsubishi ?
gwyllion
15-12-2005, 23:19
M2 teams mogelijk
Astra Racing (Peugeot 307): Gardemeister
Ik denk dat Gardemeister voorlopig enkel voor Monte Carlo heeft ingeschreven omdat hij in principe niet in een M2 team mag zitten. Vermoedelijk vraagt hij bij FIA een uitzondering aan voor de andere rallies...
Stranger
16-12-2005, 19:03
Volgens een interview met Kresta zal hij het hele seizoen 2006 missen door het testwerk.
"It is very good news for me and I am really happy that I will stay with the team," said Kresta. "I know the Ford team really well after the 2005 season and I know what it is capable of. Of course, your heart always wants to compete and I will miss competition but I am looking forward to my new job.
JPMontoya
19-12-2005, 19:48
Ondertussen meldt www.turbomagazine.be dat Duval met een Skoda de Monte carlo zal betwisten.
Stephane Prévot is de nieuwe co van Sarrazin!! Toch nog een belg die (een beetje) WK gaat rijden.
De sponsor van Duval zou "Kizz me" zijn.
(19.12.2005)
Während Red Bull bereits ein Skoda-Team sponsert, könnte ein anderer Energiegetränkehersteller das Zünglein an der Waage sein. Die Rede ist von "Kizz Me", dessen Chef ein Belgier ist und anscheinend bereit ist in Duval zu investieren. Bei der Rallye Dakar wird bereits der Belgier Freddy Loix von Kizz Me unterstützt. Ein Unternehmenssprecher des neuen Produktes sagte: "Wir werden unsere Entscheidung in den kommenden Tagen treffen."
http://www.speed-academy.de/index.mxml
gwyllion
20-12-2005, 13:14
Een belangrijk detail uit hetzelfde artikel: als Duval het aanbod van First aanvaardt (en natuurlijk de nodige centen meebrengt), zal hij 2006 spec Fabia krijgen.
Die Situation könnte sich auch während der Saison nicht ändern, denn Junior-Weltmeister Daniel Sordo wird fünf bis sieben WM-Läufe in einem Kronos-Citroen bestreiten. Während sich Duval derzeit im Urlaub befindet, setzt sein Management alles daran das Skoda-Cockpit bei First Motorsport zu bekommen.
"Skoda hat mir eine gute technische Unterstützung versprochen, wenn ich es schaffen sollte, Francois einzusetzen", sagte Teamchef Willi Collignon. "Sollte das der Fall sein, bekäme er ein 2006er Fahrzeug. Unsere Anmeldung wurde jedenfalls abgegeben und nun benötigen wir nur noch einen Teil des Budgets. Dieses müssten wir jedoch rasch bekommen, um Anfang Januar testen zu können."
gwyllion
20-12-2005, 13:47
FIA bevestigt dat er 6 teams (3x M1 en 3x M2) ingeschreven zijn voor het constructeurs (manufacturers) kampioenschap.
Zoals bekend rijden M1 teams de 16 rallies met een 2006 spec wagen (geen waterinjectie en passieve diffs). De eerste piloot is vast en de tweede piloot kan per rally genomineerd worden.
1 Kronos Total Citroen WRT: Loeb
2 Kronos Total Citroen WRT: Pons, Sordo (2005 spec, tot 8 rallies)
3 BP-Ford World RAlly Team: Gronholm
4 BP-Ford World RAlly Team: Hirvonen
5 Subaru World Rally Team: P. Solberg
6 Subaru World Rally Team: Atkinson, Sarazzin (4 ralies)
M2 teams moeten aan minimum 10 rallies deelneme en mogen met 2005 spec wagens rijden. Zowel de eerste als tweede piloot kunnen vervangen worden.
7 OMV-Peugeot Norway (Bozian): H. Solberg (12 rallies)
8 OMV-Peugeot Norway: Stohl (13 rallies)
9 Stobart VK M-Sport Ford Rally Team: Wilson (Monte Carlo, waarschijnlijk meer)
10 Stobart VK M-Sport Ford Rally Team: Tsjoen (Monte Carlo), Katijamaki
11 Red Bull-Skoda Team: Aigner
12 Red Bull-Skoda Team: ?
Dan zijn er nog een heel aantal prive teams die niet in aanmerking komen voor het constructeurskampioenschap.
Kopecky: Skoda, 10 rallies (geen M2 team omdat het slechts om 1 wagen gaat)
Gardemeister: Astra Racing, Peugeot 307, Monte Carlo
Bernardi: Bozian, Peugeot 307, Monte Carlo
Burri: BSA, Peugeot 307, Monte Carlo
Duval: First, Skoda (2006 spec), Monte Carlo
Atölye Kazaz Team Turkey, Subaru: eerste rally wordt Zweden, geen piloten genoemd (vorig jaar Aris Vovos en Kristian Sohlberg)
De titel even aangepast om verwarring met de F1 : line-up te vermijden, en vooral om later via de search-functie efficiënter te kunnen opzoeken.
Stohl zal nu toch het volledige WK rijden. Een goede zaak vind ik.
gwyllion
22-12-2005, 14:03
M2 teams moeten aan minimum 10 rallies deelneme en mogen met 2005 spec wagens rijden. Zowel de eerste als tweede piloot kunnen vervangen worden.
7 OMV-Peugeot Norway (Bozian): H. Solberg (12 rallies)
8 OMV-Peugeot Norway: Stohl (13 rallies)
9 Stobart VK M-Sport Ford Rally Team: Wilson (Monte Carlo, waarschijnlijk meer)
10 Stobart VK M-Sport Ford Rally Team: Tsjoen (Monte Carlo), Katijamaki
11 Red Bull-Skoda Team: Aigner
12 Red Bull-Skoda Team: ?
Een kleine update:
8 OMV-Peugeot Norway: Stohl (volledig seizoen)
9 Stobart VK M-Sport Ford Rally Team: Wilson (volledig seizoen)
12 Red Bull-Skoda Team: Panizzi (Monte Carlo), Ekstrom (Zweden)
De belangrijkste kandidaten voor de 2de M2 Ford zijn volgens wrc.com Kosti Katijamaki (protege van Gronholm), Jari-Matti Latvala (P-WRC rijder) en Luis-Perez Companc.
gwyllion
23-12-2005, 22:30
Nog wat geruchten: de meest voor de hand liggende oplossing voor Galli en Rovanpera is om met een prive Mitsubishi van het RalliArt Italy team te rijden.
bron: rally-live.com (http://rally.racing-live.com/en/headlines/news/detail/051222190009.shtml)
Weer een Mitsu-bericht:
Das Ralliart Team Italien bringt bei der Rallye Monte Carlo einen Lancer WRC für Gigi Galli an den Start. In Schweden ist dann auch Harri Rovanperä wieder dabei.
http://www.auto-motor-und-sport.de/sport/rallye_wm/auch_mitsubishi_macht_weiter.99549.htm
gwyllion
06-01-2006, 12:03
We zullen Martin volgend jaar niet in een WRC wagen zien rijden :(
Martin turns team boss
Sidelined World Rally Championship ace Markko Martin has set up a team to run two cars in Estonia's national rally championship this year as he looks to make a return to the sport's top level as a driver. The former factory Ford and Peugeot driver is among a number of former works drivers sidelined due to a lack of seats this year.
Martin's team will run Group N Subaru Impreza WRXs for Estonians Rainer Aus and Martin Raum as the five times WRC rally winner looks to boost the quality of home entrants in his national series. He's said he's still keen to return to driving, however.
"This is not the end of me as a rally driver," he told Autosport magazine this week. "I'll always like driving a rally car fast. As for this being the end of me in the WRC, I don't know - you never say never. At the moment, there's a lot of excitement for me from other things, more than last year."bron: wrc.com (http://www.wrc.com/page/BreakingNewsDetail/0,,10111~764111,00.html)
Gauloises is bevestigd als hoofdsponsor van Kronos-Citroen:
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10576
gwyllion
26-01-2006, 18:24
Het Red Bull team zoekt nog naar een gravelspeciaal en wrc.com suggereert Duval en Rovenpera.
bron: wrc.com (http://www.wrc.com/page/BreakingNewsDetail/0,,10111~774035,00.html)
rallye-magazin.de suggereert dan weer dat Duval kans maakt bij Ford. Volgens Christian Loriaux, hoofdingenieur bij M-Sport, is Duval immers de enige is die Loeb kan kloppen in de rally van Duitsland.
Der technische Direktor des Ford-Werksteam könnte sich Duval vor allem bei Asphalt-Rallyes gut in einem Focus WRC06 vorstellen und sieht in ihm den einzig echten Gegner für Weltmeister Sebastien Loeb. "Ich habe Malcolm Wilson gesagt, dass er zumindest Francois einen WRC06 für die Rallye Deutschland anbieten soll", erklärte Loriaux gegenüber Dernière Heure. "Denn dort kann nur er Loeb schlagen."bron: rallye-magazin.de (http://www.rallye-magazin.de/index.php?PHPSESSID=v4qca8fgja61it3ah1befrgd35&newsID=8296&view=news_detail)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.