De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 18-11-2005, 20:23
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
WRC : Line up 2006

Ik open een aparte thread voor speculatie over line up van volgend jaar.

Bevestigd:
  • Kronos: Loeb + Pons + ?
  • Ford: Gronholm + Hirvonen
  • Subaru: Solberg + ?
  • Mitsubishi: ? + ?
  • Skoda (?): ? + ?

Kandidaten:
  • Kronos: Stohl, Duval, Sordo
  • Subaru: Atkinson, Sarrazin
  • Mitsubishi: Rovenpera, Galli, Panizzi
  • Skoda: McRae, Bengue, Tuohino, Paasonen, Kopecky, Ekstrom (gewoon lijstje piloten van 2005)
  • andere: Martin, Gardemeister, Kresta, Carlsson, Bernardi

Conclusie: iets te veel kandidaten voor het aantal beschikbare zitje
Reply With Quote
  #2  
Old 18-11-2005, 21:04
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Sint-Baafs-Vijve
Posts: 380
Ik vind het super voor Hirvonen. Een contract voor drie jaar krijg je niet zomaar. He's back on track!
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 23-11-2005, 11:43
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Atkinson is bevestigd als 2de rijder. Een update dus:
  • Kronos: Loeb + Pons + ?
  • Ford: Gronholm + Hirvonen
  • Subaru: Solberg + Atkinson + ?
  • Mitsubishi: ? + ?
  • Skoda (?): ? + ?
Reply With Quote
  #4  
Old 02-12-2005, 17:49
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Skoda en Mitsubishi hebben nog altijd niet bevestigd dat ze in 2006 zullen deelnemen aan WRC
Quote:
Wilson meanwhile, talking following the official unveiling of Ford's new car at the Bologna Motor Show, conceded that it was worrying that Skoda and Mitsubishi have yet to confirm their plans for 2006.

"We have all genuinely been trying to find ways and really pushing, trying to keep Skoda in the championship. We are all hoping that can be achieved," he continued.
bron: crash.net

Volkswagen zal vermoedelijk eerst duidelijkheid over Audi deelname in DTM willen, voor de beslissing over Skoda te nemen.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-12-2005, 10:59
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Sarrazin zal 4 asfalt rallies rijden voor Subaru in 2006. Een update dus:
  • Kronos: Loeb + Pons + ?
  • Ford: Gronholm + Hirvonen
  • Subaru: Solberg + Atkinson + Sarrazin
  • Mitsubishi: ? + ?
  • Skoda (?): ? + ?
Reply With Quote
  #6  
Old 06-12-2005, 22:21
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Wat meer informatie over Manufacturer 1 en 2 teams: http://rally.racing-live.com/wrc/en/...06175400.shtml

Belangrijk is het lijstje piloten dat niet voor een Manufacturer 2 team mag rijden:
  • François Duval
  • Toni Gardemeister
  • Marcus Grönholm
  • Sébastien Loeb
  • Tommi Mäkinen
  • Markko Märtin
  • Colin McRae
  • Gilles Panizzi
  • Harri Rovanperä
  • Carlos Sainz
  • Petter Solberg
In italic de rijders die al een zitje bij een Manufacturer 1 team gevonden hebben of zijn op pensioen.
De andere piloten zullen hard moeten vechten om de beperkte Manufacturer 1 zitjes: 2 bij Mitsubishi, eventueel 1 bij Kronos en zeer misschien 2 bij Skoda.
Reply With Quote
  #7  
Old 09-12-2005, 16:06
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Een update (enkel MF1 teams):
  • Kronos: Loeb + Pons + ?
  • Ford: Gronholm + Hirvonen
  • Subaru: Solberg + Atkinson + Sarrazin
  • Mitsubishi: ? + ?
De 2 topkandidaten bij Mitsubishi zijn Galli en Rovanpera. Aangezien Martin nog geen zitje heeft, reken ik heb ook tot de kanshebbers.

McRae en Panizzi kunnen het wel vergeten. Duval heeft nog een waterkansje bij Kronos. Misschien komt Gardemeister ook wel in aanmerking als hij het budget wel kan vinden...

Toch een redelijk ontgoocheling dat er volgend jaar zo weinig toprijders in actie zullen komen.
Reply With Quote
  #8  
Old 09-12-2005, 22:40
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Een update (enkel MF1 teams):
  • Kronos: Loeb + Pons + ?
  • Ford: Gronholm + Hirvonen
  • Subaru: Solberg + Atkinson + Sarrazin
  • Mitsubishi: ? + ?
De 2 topkandidaten bij Mitsubishi zijn Galli en Rovanpera. Aangezien Martin nog geen zitje heeft, reken ik heb ook tot de kanshebbers.

McRae en Panizzi kunnen het wel vergeten. Duval heeft nog een waterkansje bij Kronos. Misschien komt Gardemeister ook wel in aanmerking als hij het budget wel kan vinden...

Toch een redelijk ontgoocheling dat er volgend jaar zo weinig toprijders in actie zullen komen.
De enige ontgoocheling van een toprijder, lijkt me Duval als die geen stuurtje zou kunnen vinden. Maar de 3 actieve wereldkampioenen zijn onderdak. Panizzi en McRae waren sowieso al zo goed als op de retour/of out. Galli en Rovenpera kan je bezwaarlijk oprijders noemen. Gardemeister heel eventueel.
Reply With Quote
  #9  
Old 10-12-2005, 11:33
kyosti kyosti is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2005
Location: Westhoek
Posts: 34
Duval

Duval heeft zijn eigen ramen ingegooid en ik zie hem dan ook niet meteen terug in een topwagen terug komen.
Ondanks de investering die Ford in hem heeft gedaan, heeft hij eind 2004 toch de optie Citroën-en de niet te onderschatten Frequelin gekozen.
Frequelin had Duval liever als vriend dan als vijand en met hem bij Citroën te engageren is hij er wonderwel in geslaagd. Na een jaar met vooral een aantal downs en een paar zeer goede resultaten als waterdrager voor Citroën/Frequelin, wordt hij bij het oud vuil gezet.
Niemand kan echter met zekerheid beweren dat hij bij Ford een beter seizoen zou hebben gereden, maar een ding is zeker; hij kende de Focus WRC als geen ander, zou niet steeds weer onder druk hebben gereden en zouden zijn resultaten mijns inziens veel, zeer veel beter geweest zijn.
De geschiedenis kunnen we niet terug draaien, maar het oude gezegde; wiens brood men eet, wiens woord men spreekt of enige loyaliteit kan heden ten dagen nog vruchten afwerpen. Ja ook vandaag nog.
We zullen wat de rallysport onze belgische vlagjes terug opbergen, in de komende jaren zullen we deze niet meer nodig hebben. Jammer.
Reply With Quote
  #10  
Old 10-12-2005, 19:36
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by kyosti
Ondanks de investering die Ford in hem heeft gedaan, heeft hij eind 2004 toch de optie Citroën-en de niet te onderschatten Frequelin gekozen.
Het contract van 4 jaar dat bij Ford klaar lag, stelde natuurlijk niet veel voor. Dit is wat Duval in een interview met Pitstop.tv zei:
Quote:
PBA: Als je nu terugblikt. Een jaar geleden kon je kiezen tussen één jaar Citroën en vier jaar Ford. Heb je de goeie keuze gemaakt?

FD: "Ik heb de goeie keuze gemaakt. Ik heb nergens spijt van. Ik heb veel geleerd bij Citroën, enorm veel ervaring opgedaan. Twee jaar geleden had ik bij Ford al een contract voor vier jaar, maar twee jaar later werd het contract verbroken. Een contract van vier jaar waar zij alle rechten hebben en de optie hebben om het contract eender wanneer te verbreken ... Ik heb de goeie keuze gemaakt."
Reply With Quote
  #11  
Old 10-12-2005, 23:24
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Het kan wel zijn dat een contract van 4 jaar niet veel voorstelt als de werkgever eender wanneer kan verbreken, maar iets klopt niet helemaal in zijn uitleg.
Wanneer hij Citroen en zijn keuze voor dat merk zo bejubelt, zou hij eigenlijk moeten zeggen: "Ik heb daar dezelfde fout gemaakt als bij Ford: niet willen luisteren naar de baas en zijn ingenieurs. Pas op het moment dat het mes me op de keel werd gezet heb ik me aan het team aangepast...". Toen hem dat 4-jarig contract werd aangeboden was die clausule volgens mij een drukkingsmiddel van Ford om hem te verplichten in het gareel te blijven. Hij beseft nu waarschijnlijk wel dat dat het geval was, maar het zou een enorm gezichtsverlies zijn om dat openlijk toe te geven.
Wat er ook van zij, hij zit nu wel met de gebakken peren: Citroen zet hem niet in een pilootteam, en zelf kan hij niet onder dak in een ander team wegens alle zitjes zo onderhand bezet en de reglementen die het hem moeilijk maken. Verder kan hij het voor de rest van zijn leven wel schudden bij Ford, en zal Citroen, gezien de heisa dit seizoen eerder geneigd zijn om iemand anders te zoeken (Pons - Stohl) om verdere campagnes te bemannen.
Je vraagt je dus terecht af of een meerjarig contract op langere termijn niet een veel verstandigere keuze was geweest. Zeker wanneer je op voorhand weet dat er na 1 seizoen niet kon worden bijgetekend bij diezelfde werkgever, en dat op het moment van tekenen al veel meer kandidaten dan auto's waren.
Ik ben geen Duval-fan, maar het is wel jammer dat het waarschijnlijk bij die ene Belgische WRC-zege zal blijven. Loix zal niet terugkeren naar het WRC als hij geen volledig programma kan rijden met competitief materiaal. Die is ondertussen - zoals geweten - andere horizonten aan het verkennen.
Echt jammer is vooral het feit dat Duval de tot nu toe enige Belgische rallypiloot is die de capaciteiten heeft om permanent in de top 4 van het WRC te blijven meedraaien, en dus zou kunnen meedingen naar de absolute kroon.
Als hij maar niet zo eigenwijs zou zijn, natuurlijk...
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #12  
Old 10-12-2005, 23:26
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Als ge dan ook nog weet dat er zelfs dit jaar zwaar gedokt geweest is voor de zitjes bij Ford, en als ge dan weet hoeveel Duval aan centjes meebrengt, dan weet ge dat het al veel eerder over en uit had kunnen zijn.

Ook niet vergeten dat hij met Sven nu wel een kanon van een co heeft. Dat zou misschien nog wel eens een goeie keuze geweest zijn, ook qua verdere uitbouw van zijn carrière. We'll see.

Last edited by Guido; 10-12-2005 at 23:28.
Reply With Quote
  #13  
Old 12-12-2005, 15:33
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Eigenlijk zou je Kronos moeten vervangen door Citroën als naam. Immers bij Ford staat er ook niet M-Sport en bij Subaru staat er ook niet Prodrive. De relatie Kronos/Citroën is toch zo goed als vergelijkbaar als die van M-Sport/Ford en Prodrive/Subaru?
Reply With Quote
  #14  
Old 12-12-2005, 18:05
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Huudo
Eigenlijk zou je Kronos moeten vervangen door Citroën als naam. Immers bij Ford staat er ook niet M-Sport en bij Subaru staat er ook niet Prodrive. De relatie Kronos/Citroën is toch zo goed als vergelijkbaar als die van M-Sport/Ford en Prodrive/Subaru?
Kronos zal inderdaad deelnemen als manufacturer 1 team, wat zo goed als gelijk staat aan een fabrieksteam (want ze kunnen punten scoren voor constructeurskampioenschap).
Reply With Quote
  #15  
Old 12-12-2005, 18:33
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Huudo
Eigenlijk zou je Kronos moeten vervangen door Citroën als naam. Immers bij Ford staat er ook niet M-Sport en bij Subaru staat er ook niet Prodrive. De relatie Kronos/Citroën is toch zo goed als vergelijkbaar als die van M-Sport/Ford en Prodrive/Subaru?
Verschil met Kronos is dat M-Sport en Prodrive de wagen ontwikkelt hebben, maar ik ben het wel met je eens dat we Kronos komend seizoen gewoon als Citroen fabrieksteam moeten zien.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.