![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
WRC : Line up 2006
Ik open een aparte thread voor speculatie over line up van volgend jaar.
Bevestigd:
Kandidaten:
Conclusie: iets te veel kandidaten voor het aantal beschikbare zitje ![]() |
#2
|
||||
|
||||
Ik vind het super voor Hirvonen. Een contract voor drie jaar krijg je niet zomaar. He's back on track!
![]() |
#3
|
|||
|
|||
Atkinson is bevestigd als 2de rijder. Een update dus:
|
#4
|
|||
|
|||
Skoda en Mitsubishi hebben nog altijd niet bevestigd dat ze in 2006 zullen deelnemen aan WRC
![]() Quote:
Volkswagen zal vermoedelijk eerst duidelijkheid over Audi deelname in DTM willen, voor de beslissing over Skoda te nemen. |
#5
|
|||
|
|||
Sarrazin zal 4 asfalt rallies rijden voor Subaru in 2006. Een update dus:
|
#6
|
|||
|
|||
Wat meer informatie over Manufacturer 1 en 2 teams: http://rally.racing-live.com/wrc/en/...06175400.shtml
Belangrijk is het lijstje piloten dat niet voor een Manufacturer 2 team mag rijden:
De andere piloten zullen hard moeten vechten om de beperkte Manufacturer 1 zitjes: 2 bij Mitsubishi, eventueel 1 bij Kronos en zeer misschien 2 bij Skoda. |
#7
|
|||
|
|||
Een update (enkel MF1 teams):
McRae en Panizzi kunnen het wel vergeten. Duval heeft nog een waterkansje bij Kronos. Misschien komt Gardemeister ook wel in aanmerking als hij het budget wel kan vinden... Toch een redelijk ontgoocheling dat er volgend jaar zo weinig toprijders in actie zullen komen. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
|
#9
|
|||
|
|||
Duval
Duval heeft zijn eigen ramen ingegooid en ik zie hem dan ook niet meteen terug in een topwagen terug komen.
Ondanks de investering die Ford in hem heeft gedaan, heeft hij eind 2004 toch de optie Citroën-en de niet te onderschatten Frequelin gekozen. Frequelin had Duval liever als vriend dan als vijand en met hem bij Citroën te engageren is hij er wonderwel in geslaagd. Na een jaar met vooral een aantal downs en een paar zeer goede resultaten als waterdrager voor Citroën/Frequelin, wordt hij bij het oud vuil gezet. Niemand kan echter met zekerheid beweren dat hij bij Ford een beter seizoen zou hebben gereden, maar een ding is zeker; hij kende de Focus WRC als geen ander, zou niet steeds weer onder druk hebben gereden en zouden zijn resultaten mijns inziens veel, zeer veel beter geweest zijn. De geschiedenis kunnen we niet terug draaien, maar het oude gezegde; wiens brood men eet, wiens woord men spreekt of enige loyaliteit kan heden ten dagen nog vruchten afwerpen. Ja ook vandaag nog. We zullen wat de rallysport onze belgische vlagjes terug opbergen, in de komende jaren zullen we deze niet meer nodig hebben. Jammer. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
Het kan wel zijn dat een contract van 4 jaar niet veel voorstelt als de werkgever eender wanneer kan verbreken, maar iets klopt niet helemaal in zijn uitleg.
Wanneer hij Citroen en zijn keuze voor dat merk zo bejubelt, zou hij eigenlijk moeten zeggen: "Ik heb daar dezelfde fout gemaakt als bij Ford: niet willen luisteren naar de baas en zijn ingenieurs. Pas op het moment dat het mes me op de keel werd gezet heb ik me aan het team aangepast...". Toen hem dat 4-jarig contract werd aangeboden was die clausule volgens mij een drukkingsmiddel van Ford om hem te verplichten in het gareel te blijven. Hij beseft nu waarschijnlijk wel dat dat het geval was, maar het zou een enorm gezichtsverlies zijn om dat openlijk toe te geven. Wat er ook van zij, hij zit nu wel met de gebakken peren: Citroen zet hem niet in een pilootteam, en zelf kan hij niet onder dak in een ander team wegens alle zitjes zo onderhand bezet en de reglementen die het hem moeilijk maken. Verder kan hij het voor de rest van zijn leven wel schudden bij Ford, en zal Citroen, gezien de heisa dit seizoen eerder geneigd zijn om iemand anders te zoeken (Pons - Stohl) om verdere campagnes te bemannen. Je vraagt je dus terecht af of een meerjarig contract op langere termijn niet een veel verstandigere keuze was geweest. Zeker wanneer je op voorhand weet dat er na 1 seizoen niet kon worden bijgetekend bij diezelfde werkgever, en dat op het moment van tekenen al veel meer kandidaten dan auto's waren. Ik ben geen Duval-fan, maar het is wel jammer dat het waarschijnlijk bij die ene Belgische WRC-zege zal blijven. Loix zal niet terugkeren naar het WRC als hij geen volledig programma kan rijden met competitief materiaal. Die is ondertussen - zoals geweten - andere horizonten aan het verkennen. Echt jammer is vooral het feit dat Duval de tot nu toe enige Belgische rallypiloot is die de capaciteiten heeft om permanent in de top 4 van het WRC te blijven meedraaien, en dus zou kunnen meedingen naar de absolute kroon. Als hij maar niet zo eigenwijs zou zijn, natuurlijk...
__________________
Groetjes, Domi. |
#12
|
||||
|
||||
Als ge dan ook nog weet dat er zelfs dit jaar zwaar gedokt geweest is voor de zitjes bij Ford, en als ge dan weet hoeveel Duval aan centjes meebrengt, dan weet ge dat het al veel eerder over en uit had kunnen zijn.
Ook niet vergeten dat hij met Sven nu wel een kanon van een co heeft. Dat zou misschien nog wel eens een goeie keuze geweest zijn, ook qua verdere uitbouw van zijn carrière. We'll see. Last edited by Guido; 10-12-2005 at 23:28. |
#13
|
||||
|
||||
Eigenlijk zou je Kronos moeten vervangen door Citroën als naam. Immers bij Ford staat er ook niet M-Sport en bij Subaru staat er ook niet Prodrive. De relatie Kronos/Citroën is toch zo goed als vergelijkbaar als die van M-Sport/Ford en Prodrive/Subaru?
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|