PDA

View Full Version : stage 7 - Friday 6 January 2006 | Zouérat > Atâr


Pascal
26-12-2005, 03:19
Navigational finesse will be rewarded during the major difficulty of this first week which will be contested off track. Absolutely off-track. Indications will be sparse on the road-book, and those who miss the WPM’s will have all their work cut out to find the right passes. After the dunes, competitors will be driving along stony plateaux and slaloming in camel grass.

www.dakar.fr

gwyllion
05-01-2006, 17:18
Kijk eens wat de mannen morgen voorgeschoteld krijgen.
http://www.dakar.com/PHOTOS/DAK/2006/700/PARCOURS.gif
Mooi al dat geel ;)

Bart.Vandecavey
05-01-2006, 17:26
Kijk eens wat de mannen morgen voorgeschoteld krijgen.
http://www.dakar.com/PHOTOS/DAK/2006/700/PARCOURS.gif
Mooi al dat geel ;)

Eindelijk zand en duinen!

Ideaal voor de Belgen...

Pinzie
05-01-2006, 18:57
Het lijkt idd leuk te worden morgen, maar de vraag is : voor wie ??? De belgen zijn misschien wel goed in het zand, maar ook zij kunnen fouten maken, en iedere dag zitten er addertjes onder het gras( of zand ) . In ieder geval: duimen omhoog voor onze landgenoten!

Pinzie

Mr.Dallara
05-01-2006, 21:35
Eindelijk zand en duinen!

Ideaal voor de Belgen...

Idd, ideaal voor de Belgen -bevalve voor de RAV4's van AD denk ik- ;)

Al enkele keren de achterbrug stuk gegaan, nu heeft vandaag bij Ferijn de voorbrug het begeven...

Ik denk dat zij met veeeeel angst aan deze etape gaan beginnen... als Ferijn er aan begingt...


Ik hoop alvast het beste voor iedereen!

gwyllion
05-01-2006, 22:42
Idd, ideaal voor de Belgen -bevalve voor de RAV4's van AD denk ik- ;)De volgende dagen zullen de Bowlers van Loomans en Loix en de Touareg van Henrard wel in hun element zijn.

Benieuwd hoe Loix het er vanaf zal brengen in de duinen.

Henrard kan eindelijk voor de vervellende Kamaz van Tchaguine vertrekken. Vandaag heeft hij al ontdekt dat het met 4WD een stuk vlotter in het zand gaat dan met zijn buggy. Het tempo van de fabriekspiloten (Mitsu, VW, BMW en Schlesser) ligt echter een stuk hoger, maar vermoedelijk gaan daar in de strijd nog wel wat slachtoffers vallen.

smiley
05-01-2006, 23:12
te hopen kan de hummer ook nog wat klimmen in het klassement
ook ben ik benieuwd waneer de mitsu's eens gaan toeslaan !!

gwyllion
05-01-2006, 23:19
te hopen kan de hummer ook nog wat klimmen in het klassement
ook ben ik benieuwd waneer de mitsu's eens gaan toeslaan !!De Hummer is natuurlijk zeer snel op de snelle proeven wegens hoog vermogen (meer dan 400 pk, terwijl de rest rond 270 pk zit). Ik weet niet wat dat gaat geven in het mulle zand. Die Corvette V8 zal natuurlijk een gigantisch koppel hebben, maar het blijft achterwielaandrijving.

Ik denk dat Mitsu's morgen en zaterdag zullen proberen het verschil te maken; de tijdsverschillen gaan zeker erg toenemen (de rit van morgen zal meer dan 6 uur duren). Het blijkt koffiedik kijken hoe goed de nieuwe Touareg geworden is in het zand. Vermoedelijk heeft VW ook enorm veel op dit terrein getest en grote vooruitgang gemaakt. De 2de turbo op de TDI zou in principe voor extra koppel bij lage toeren moeten zorgen, wat zeer belangrijk is om uit het mulle zand te trekken.

Pinzie
05-01-2006, 23:20
Hummer??? Vind het schande dat Hummer het toelaat om met een 2x4 buggy de naam Hummer uit te dragen... Als je daarmee de offroadkwaliteit van een Hummer moet bewijzen, zegt veel vind ik persoonlijk. Had toch wel wat meer eergevoel van de anders zo patriottische amerikanen verwacht ...
De Mitsu's ontgoochelen me anders ook wel beetje dit jaar. Of zouden ze de concurentie onderschat hebben en eindelijk een waardige tegenstander gevonden hebben ?
In ieder geval, ik hoop dat het enorm spannend blijft tot de finish en dat de belgen allemaal het mooie roze meer mogen achter zich laten al rijdend!

Pinzie

FIRE
05-01-2006, 23:24
Hummer??? Vind het schande dat Hummer het toelaat om met een 2x4 buggy de naam Hummer uit te dragen... Als je daarmee de offroadkwaliteit van een Hummer moet bewijzen, zegt veel vind ik persoonlijk. Had toch wel wat meer eergevoel van de anders zo patriottische amerikanen verwacht ...
Ach VW is ook begonnen met een 2WD buggy. Wie weet keert Gordon volgend jaar wel terug met een 4x4 Hummer (zoiets als de Protruck echter dan met een Hummer body).

Pinzie
05-01-2006, 23:27
Voor zover ik me met mijn klein menselijk geheugen kan herinneren, was dat een prive-initiatief, maar ik kan me ook vergissen?

FIRE
05-01-2006, 23:35
Voor zover ik me met mijn klein menselijk geheugen kan herinneren, was dat een prive-initiatief, maar ik kan me ook vergissen?
Wat is een prive-initiatief?

Ik zie overigens op de website van Gordon bij de technische specificaties niks over 4WD of 2WD. Dus misschien schamen ze zich inderdaad wel enigzins. :D
http://www.robbygordon.com/cms/publish/cat_index_106.shtml

Pinzie
06-01-2006, 02:05
Henrard had met steun van de belgische invoerder de fabriek warm kunnen maken voor een motor te ontwikkelen en hem die ter beschikking te stellen. Het chassis was van hemzelf of derden, daar durf ik me niet met zekerheid over uitspreken. Henrard reed dus toen niet in een fabrieksteam, maar had voor de motor wel fabriekssteun ...

gwyllion
06-01-2006, 10:30
Hummer??? Vind het schande dat Hummer het toelaat om met een 2x4 buggy de naam Hummer uit te dragen... Als je daarmee de offroadkwaliteit van een Hummer moet bewijzen, zegt veel vind ik persoonlijk. Had toch wel wat meer eergevoel van de anders zo patriottische amerikanen verwacht ... Als je een patriot aan het werk wil zien, moet je deze weblog van een Gordon/Hummer fan eens bekijken: http://www.flyhiflylo.blogspot.com/ :crazy:

gwyllion
06-01-2006, 11:11
Ik heb juist het Telenet dagboek verslag van Koen Wauters beluisterd. Het ziet er niet zo goed uit. Gisteren is bij hen ook een cardanas kapot gegaan.

Bij Feryn hebben de steekassen voor rechts en achter links het begeven; dan sta je dus volledig stil. Bij Wauters is enkel aandrijfas achter rechts kapot gegaan; dan heb je enkel voorwielaandrijving. De 6de versnelling was ook weg. Voordifferentieel werd dus in bivak vervangen omdat Koen al een groot deel van de ritten op voorwielaandrijving gereden heeft.

Alle cardans zijn op. Ze gebruiken nu steekassen van assistentiewagens. Dus hebben vanaf morgen geen reserve onderdelen meer. Vet dat tegen veel hogere temperaturen bestand is, wordt geleend van X-Raid waar een Vlaming werkt. Dit is de laatste hoop. Op de rustdag worden de cardans massaal aangesleurd.

De kans zit er dus in dat AD sport wagens vandaag niet op eigen kracht de finish zullen halen. Daarom nemen ze voor alle zekerheid hun eigen tentje mee.

gwyllion
06-01-2006, 12:13
Zullen er vandaag weer mensen zonder brandstof vallen?
1h00 – Full tank for Monsieur Jean-Louis

In the Schlesser team workshop, time has come to fill car 314’s tank. But an air bubble in the tank prevents the mechanics from totally filling it. The team decides to move the buggy from left to right to help the air get out the same way it entered. “Jean-Louis Schlesser absolutely wanted to take off with a full fuel tank because he’s worried about consumption during the stage. He doesn’t want to take any risks.”
Gisteren is er zand in de motor van Henrard geraakt. Hopelijk vormt dit geen probleem vandaag.0h15 – Sand in the engine

A co-driver alongside Stéphane Henrard, Antonia de Roissard finishes studying the maps and road book for tomorrow before heading to bed. In the workshop, the mechanics are still changing the filters and getting rid of the sand that has entered the engine of the Volkswagen.

gwyllion
06-01-2006, 12:29
Volgens iriTrack zijn Alphand en Peterhansel zwaar in de aanval. Ze zouden al met 2 alleen vooraan rijden, terwijl ze als 5de en 6de vertrokken zijn. Dus zouden ze Magnaldi, Schlesser, Kleinschmidt en De Villiers al ingehaald hebben. Die live tracking is natuurlijk niet echt betrouwbaar. Dus wachten we beter op de passage bij het eerste CP voor een definitieve conclusie ;)

gwyllion
06-01-2006, 12:34
Het wordt toch bevestigd door dakar.com.
11:24 - Navigational problems
At km 100 of the car special, some of the favourites are struggling with navigation. It appears that Jean-Louis Schlesser, Giniel de Villiers and several other drivers have chosen the wrong way. Only two cars so far are in the correct direction: Stephane Peterhansel and Thierry Magnaldi.Peterhansel is als 6de vertrokken en rijdt nu al vooraan :o

POL
06-01-2006, 12:37
Alle cardans zijn op. Ze gebruiken nu steekassen van assistentiewagens. Dus hebben vanaf morgen geen reserve onderdelen meer. Vet dat tegen veel hogere temperaturen bestand is, wordt geleend van X-Raid waar een Vlaming werkt. Dit is de laatste hoop. Op de rustdag worden de cardans massaal aangesleurd.

Dan zijn dit steekassen van een LC 100 of van een LC 120. Want ze hebben geen rav4's als assistentie mee...

gwyllion
06-01-2006, 13:03
Enkel Kleinschmidt en Miller lijkt het tempo van Alphand en Peterhansel te kunnen volgen.

Volgens iriTrack zou Gordon ook enorm snel onderweg zijn.

De Villiers lijkt wel erg veel tijd verloren te hebben. Roma is ook niet snel onderweg.

De live tracking van Sainz werkt weer niet :(

gwyllion
06-01-2006, 13:27
Het zal moeilijk worden voor Depres om dit jaar de Dakar te winnen.12:14 - Despres loses time
After taking off this morning with a dislocated collarbone, Cyril Despres has lost time on his main rivals at CP1 (km 209). The Frenchman has indeed lost close to 20’.

Pinzie
06-01-2006, 13:34
Blijkbaar werkt de tracking van Loix vandaag ook nog niet, dan maar wachten op zijn passage aan cp1 om zo een idee te krijgen van zijn wedstrijdverloop!
Misschien kunnen de mensen van AD steekassen overkopen van de opgevende Toyota-rijders, die zullen er toch ook wel bij hebben als reserve...
Laat ons in ieder geval hopen dat de Belgen vandaag weer allemaal in het bivak aankomen en de auto's weer netjes klaargemaakt kunnen worden voor morgen!

gwyllion
06-01-2006, 13:38
Het ziet er naar uit dat Volkswagen vandaag de koppositie zal verliezen.
12:29 - Schlesser back on the right track
Jean-Louis Schlesser, second of yesterday’s special who had taken a wrong way, is now back in the right direction. He appears to have moved closer to Peterhansel who seemed to be the fastest of the day’s special. Several other drivers are still looking for the right track.

gwyllion
06-01-2006, 13:40
Blijkbaar werkt de tracking van Loix vandaag ook nog niet, dan maar wachten op zijn passage aan cp1 om zo een idee te krijgen van zijn wedstrijdverloop!Tegen 1 uur komen de eerste wagens normaal aan CP1.

gwyllion
06-01-2006, 13:57
12:47 - All favourites on good track
All the main favourites of the car race are back in the good direction and on their way to CP1. Jean-Louis Schlesser appears to be driving with team mate Magnaldi and Chicherit (BMW) while Peterhasel and Alphand (both on Mitsubishi) are slightly ahead.Waar rijden de VWs? De chauvisten vermelden natuurlijk enkel de positie van hun landgenoten ;)

Het is in elk geval duidelijk dat de Mitsu's vandaag een goede zaak kunnen doen, maar de etappe is natuurlijk nog lang.

gwyllion
06-01-2006, 14:03
Het is in elk geval duidelijk dat de Mitsu's vandaag een goede zaak kunnen doen, maar de etappe is natuurlijk nog lang.Peterhansel en Alphand zijn juist samen als eerste CP1 gepasseerd. Nu maar wachten op VW en Schlesser om de achterstand te achterhalen.

Pinzie
06-01-2006, 14:26
Zal idd afwachten zijn, ben benieuwd naar de tijden, vandaag kunnen er best wel eens grote verschuivingen gebeuren in het klassement ...

gwyllion
06-01-2006, 14:31
De verschillen bij de eerste tijdsmeting zijn enorm. De navigatiefout heeft De Villiers en Schlesser al veel tijd gekost. Het lijkt niet goed te lukken in de duinen voor Sainz :(
Pos. N° Name Hours Time
1 300 PETERHANSEL (FRA) 11:55:21 02:23:21
2 302 ALPHAND (FRA) 11:55:35 02:25:35
3 309 MILLER (USA) 12:09:04 02:29:04
4 303 KLEINSCHMIDT (ALL) 11:57:41 02:29:41
5 305 DE VILLIERS (AFS) 12:11:56 02:45:56
6 314 SCHLESSER (FRA) 12:19:52 02:55:52
7 317 GACHE (FRA) 12:41:40 02:56:40
8 311 SOUSA (POR) 12:45:34 02:57:34
9 315 MAGNALDI (FRA) 12:20:00 02:58:00
10 304 ROMA (ESP) 12:40:24 02:58:24
11 307 SAINZ (ESP) 12:32:29 02:58:29
12 335 GORDON (USA) 12:41:00 03:00:00
13 301 SABY (FRA) 12:39:11 03:03:11
14 322 CHICHERIT (FRA) 12:42:59 03:04:59

gwyllion
06-01-2006, 14:35
Alphand is blijkbaar virtueel leider nu.13:10 - Peter fastest at CP1
Three cars have made it so far at CP1 (km 209) and the fastest time is for Stephane Peterhansel (Mitsubishi). The double title-holder who managed to find the correct way has a 2’14" advantage on teammate Luc Alphand who had taken off two minutes before him his morning at the start of the special. Third so far is Jutta Kleinschmidt (Volkswagen), 6’20" adrift.

13:25 - Alphand virtually overall leader
Second fastest at CP1 (km 209) Luc Alphand is virtually the new overall leader of the race. The Frenchman would have a lead of over 2’ on Kleinschmidt and over 6’ on De Villiers. The South African lost some 8’19" on Alphand at CP1 and 10’21 on Peterhansel, the fastest so far.

13:30 - Schlesser buggies lose time at CP1
Both Schlesser buggies of Jean-Louis Schlesser and Thierry Magnaldi have lost over 30’ on Stehane Peterhansel at CP1 (km 209). Schlesser was 32’31" adrift while Magnaldi lost close to 35’.Dat tijdsverlies van De Villiers t.o.v. Alphand lijkt mij niet te kloppen.

Lambo
06-01-2006, 14:43
pffff, wat een coup van ons Frans-Mitsubishi-duo

edit: Saby door als 9é, op nagenoeg 40min van Peterhansel :o

CP1:

9: Saby 3:03:11
10: Roma 2:58:24
11: Gordon 3:00:00
12 Gache 2:56:40
13 Chicherit 3:04:59

Ook sousa door nu als 14é (2:57:34). Dan zou Henrard niet te ver meer mogen van CP1 verwijderd zijn.

gwyllion
06-01-2006, 14:53
edit: Saby door als 9é, op nagenoeg 40min van Peterhansel :o
Het grote tijdsverslies van Saby is blijkbaar te verklaren door technische problemen.
13:48 - Problems for Saby
Before CP1 (km 209), Bruno Saby was seen stopped and working on his Volkswagen Race Touareg. The Frenchman then carried on driving and has lost close to 40’ on the fastest driver Stephane Peterhansel.

Lambo
06-01-2006, 14:55
Henrard door! Als 15e (3:00:01), met een voorlopig 13e tijd op 1 seconde van Gordon. Mooi :)

gwyllion
06-01-2006, 15:01
Henrard door! Als 15e (3:00:01), met een voorlopig 13e tijd op 1 seconde van Gordon. Mooi :)Niet slecht, als 20ste vertrokken en als 15ste voorbij CP1.

Pinzie
06-01-2006, 15:08
Go Henrard, Go! Volkswagen is blijkbaar de enige die je talent erkent door je een degelijke wagen af te willen leveren! Hoop dat het hem lukt om enkele fabrieksteams achter zich te laten weer in het algemene klassement ...

gwyllion
06-01-2006, 15:13
Het grote tijdsverslies van Saby is blijkbaar te verklaren door technische problemen.De problemen zijn toch niet helemaal hersteld. Volgens iriTrack zijn ondertussen al heel wat andere deelnemer Saby ingehaald.

Het lijkt erop dat Henrard bij Saby gestopt is om even te helpen.

Pinzie
06-01-2006, 15:24
Bij de trucks is Kabirov wel een heel eind achter op Stacey en Chagin. Probs voor de Kamaz ???

gwyllion
06-01-2006, 15:25
Het lijkt niet goed te lukken in de duinen voor Sainz :(Sainz heeft zich voor CP1 vastgereden in een duin. Vandaar het tijdsverlies.
13:54 - Bad day for Sainz
At CP1 (km 209), Carlos Sainz, winner of three stages so far, has lost over 35’ on the fastest driver so far: Stephane Peterhansel. The Spaniard was seen stuck in the sand before CP1. A better day on the other hand for Marc Miller (Volkswagen) third so far, just under 6’ adrift.

gwyllion
06-01-2006, 15:29
Bij de trucks is Kabirov wel een heel eind achter op Stacey en Chagin. Probs voor de Kamaz ???Volgens live tracking zit Kabirov niet ver meer van CP1. Gewoon even wachten tot er weer tussentijden van dat checkpoint doorkomen.

Wimanna
06-01-2006, 15:52
Loix en Wauters ook weer knap bezig

Aan CP1
26 Loix
28 Wauters

gwyllion
06-01-2006, 15:53
Loix en Wauters zijn CP1 ook voorbij. Freddy is een voorlopig 26ste tijd en Koen in 28ste tijd :eek: Het gaat goed.

gwyllion
06-01-2006, 15:56
Loomans is volgens tracking ook niet ver meer van CP1.

De 2 Mitsubishis zijn al aan CP2. Dadelijk kunnen we de schade nog eens opnemen.

gwyllion
06-01-2006, 16:00
De 2 Mitsubishis zijn al aan CP2. Dadelijk kunnen we de schade nog eens opnemen.Kleinschmidt lijkt de schade te beperken. Benieuwd of Miller en De Villiers veel extra tijd verliezen.

gwyllion
06-01-2006, 16:07
Kleinschmidt lijkt de schade te beperken. Benieuwd of Miller en De Villiers veel extra tijd verliezen.Miller crasht. 14:56 - Miller crashes
US driver Marc Miller suffered a crash at km 310. The Vokswagen Race Touareg is on its roof. Both the driver and the co-driver are not injured.Dit is een etappe die ze bij VW rap zullen willen vergeten. De Villiers rijdt zwaar verkeerd, Sainz rijdt zich vast en Saby heeft technische problemen.

Wimanna
06-01-2006, 16:09
Loomans ook doorgekomen, 38e afgeklokt :)

gwyllion
06-01-2006, 16:11
Loomans is volgens tracking ook niet ver meer van CP1.De Belgen doen het goed. 13 Henrard 03:00:01
27 Loix 03:38:21
29 Wauters 03:40:38
38 Loomans 03:53:28

gwyllion
06-01-2006, 16:19
Kleinschmidt lijkt de schade te beperken. Benieuwd of Miller en De Villiers veel extra tijd verliezen.De achterstand van De Villiers vergroot niet echt bij CP2.

Pinzie
06-01-2006, 16:22
Yihaa, de belgen doen het goed, nu maar duimen met de duimen omhoog dat ze dit tempo kunnen volhouden zonder pannes!!!

Wimanna
06-01-2006, 16:37
M'n bewondering voor Jutta groeit met de jaren, kvind het super wat ze presteert :)

Pinzie
06-01-2006, 16:40
Indeed, klasse wat die dame doet! Veel mannen met grootspraak kunnen niet aan haar tippen...

gwyllion
06-01-2006, 16:40
Miller crasht.Saby, Henrard en Gordon lijken stil te staan op de plaats waar Miller gecrasht is.

Pinzie
06-01-2006, 16:43
Is misschien dan toch erger als op het eerste zicht leek, en proberen ze hulp te bieden ...

gwyllion
06-01-2006, 16:44
De achterstand van De Villiers vergroot niet echt bij CP2.Sainz verliest nog eens 10 minuten extra tussen CP1 en CP2 t.o.v. Peterhansel. Waarschijnlijk is hij ook wel even bij Miller gestopt. De verschillen bij CP2 worden gigantisch.
Pos. N° Name Hours Time
1 300 PETERHANSEL (FRA) 13:46:41 04:14:41
2 302 ALPHAND (FRA) 13:48:26 04:18:26
3 303 KLEINSCHMIDT (ALL) 13:49:59 04:21:59
4 305 DE VILLIERS (AFS) 14:06:56 04:40:56
5 307 SAINZ (ESP) 14:35:48 05:01:48
6 304 ROMA (ESP) 14:40:54 04:58:54
7 311 SOUSA (POR) 14:53:43 05:05:43
8 314 SCHLESSER (FRA) 14:49:48 05:25:48
9 315 MAGNALDI (FRA) 14:49:58 05:27:58
Mitsubishi gaat een heel goede zaak doen.

Wimanna
06-01-2006, 16:59
Olala wat een verschillen :o

Lambo
06-01-2006, 17:01
Ook Sousa (met als co Lurquin) doet het erg goed! 9e door op CP2 (7e tijd 5:05:43)

gwyllion
06-01-2006, 17:02
Saby, Henrard en Gordon lijken stil te staan op de plaats waar Miller gecrasht is.Saby en Henrard zijn ondertussen weer in beweging volgens iriTrack.

gwyllion
06-01-2006, 17:08
16:02 - Chagin in trouble
At km 290 of the day’s stage, overall truck leader Vladimir Chagin was seen stuck in the sand. His big Kamaz truck has been stopped for the last hour.Eindelijk eens goed nieuws van Kamaz ;) Go Stacey!

Pinzie
06-01-2006, 17:13
Hehe, krijgen de Kamazzen dan toch nog een lesje uiteindelijk van een nl-er ??? Surprise surprise ... Zou wel leuk zijn als ook daar de race weer spannend werd vooraan !

gwyllion
06-01-2006, 17:15
Saby en Henrard zijn ondertussen weer in beweging volgens iriTrack.Henrard speelt vandaag blijkbaar babysit voor Saby :rolleyes:
16:09 - Saby stopped again
With 20kms to go before CP2, Bruno Saby who had already suffered mechanical problems was seen stopped to repair. Stephane Henrard also on a Race Touareg appears to be giving him spare parts.Dat is de 2de keer al vandaag.

Lambo
06-01-2006, 17:31
16:12:46 ? Bruno Saby arrêté
Le vainqueur du Dakar 1993 est actuellement arrêté à une vingtaine de kilomètres de CP2. Stéphane Henrard, qui pilote un Volkswagen Race Touareg version 2005, est entrain de dépanner Saby

Tot zover een goed resultaat voor Henrard? Lijkt er op, want het verschil tussen Sousa en Henrard bij CP1 was een 5 min, nu is Sousa ondertussen halr uur bij CP2 gepasseerd, en nog geen spoor van Henrard. Spijtig.

maar wat een demonstratie van de twee Mitsu's! (en van Kleinschmidt, die als enige enigzinds het tempo van de ontekende Fransen kan volgen)

gwyllion
06-01-2006, 17:31
Saby en Henrard zijn ondertussen weer in beweging volgens iriTrack.Miller en Gordon bewegen ook terug.

De Mitsubishis en Kleinschmidt zijn bijna aan de finish van de etappe.

gwyllion
06-01-2006, 17:35
maar wat een demonstratie van de twee Mitsu's! (en van Kleinschmidt, die als enige enigzinds het tempo van de ontekende Fransen kan volgen)Peterhansel is binnen. Sebiet zullen Alphand en Kleinschmidt ook wel aankomen. Daarna zal het lange tijd wachten zijn.

Pinzie
06-01-2006, 17:37
Blijkbaar spelen er dan toch teamorders al mee voor Henrard en Saby... Dan maar hopen dat het geapprecieerd wordt door Saby en de teamleiding en er ook een leuke extra volgt voor Henrard, of zou hij toch maar waterdrager mogen zijn tot het einde van zijn loopbaan ?
In ieder geval, het is weer een leuke racedag, en ben al benieuwd naar de verschuivingen in het klassement. Volgens mij raakt ook Loix zijn plaats als eerste Bowler kwijt in de rangschikking ...

fordje
06-01-2006, 17:39
Wauters zit blijkbaar vast. Loomans heeft hun intussen terug bijgehaald en zelfs voorbijgereden. Feryn heeft ook al een tijdje van de zon zitten te genieten :( Waarschijnlijk weer een cardan naar de knoppen bij hen.
Albert moet toch eens gaan aankloppen bij zijn leverancier, die gast wordt nog miljonair van de verkoop van alle kapotte cardans.
Dan heb je eindelijk een auto die (na jaren problemen) op punt staat en dan is er zo een dom onderdeel dat je in de soep draait.

Vanmorgen Koen via telefoon gehoord (euh nie persoonlijk he, via website...), die meldde dat er geen enkele cardan meer over is en ze hopelijk in Atar andere krijgen, anders is het wachten tot overmorgen op de rustdag. Ben benieuwd hoe ze dan gaan fiksen.

gwyllion
06-01-2006, 17:40
Blijkbaar spelen er dan toch teamorders al mee voor Henrard en Saby... Dan maar hopen dat het geapprecieerd wordt door Saby en de teamleiding en er ook een leuke extra volgt voor Henrard, of zou hij toch maar waterdrager mogen zijn tot het einde van zijn loopbaan ?Ik vind het toch tamelijk logisch dat Henrard de reserve stukken voor de fabriekspiloten meesleurt. Hij start immers altijd na hen. Vanaf morgen zullen Miller en/of Saby ook wel optreden als snelle assistentie.

Pinzie
06-01-2006, 17:41
Als de auto van AD op punt stond, hadden ze volgens mij niet zoveel kapotte steekassen ...

fordje
06-01-2006, 17:45
tja, ze testen alles dan altijd ook heel uitvoerig uit voor ze vertrekken...Ze gaan er zelfs mee naar....de steengroeve....:)

Het zou niet slecht zijn dat ze eens aan een andere raid deelnamen en niet alles op Dakar zetten. Telkens is er wel iets dat stuk gaat.
BTW de steekassen zijn niet van AD makelij...dat is Albert zijn excuus :)

gwyllion
06-01-2006, 17:45
Amai, De Villiers heeft na CP2 nog goed gas gegeven. Hij verliest uiteindelijk maar 16 minuten (het waren er meer dan 25 bij CP2).

gwyllion
06-01-2006, 17:51
tja, ze testen alles dan altijd ook heel uitvoerig uit voor ze vertrekken...Ze gaan er zelfs mee naar....de steengroeve....:)

Het zou niet slecht zijn dat ze eens aan een andere raid deelnamen en niet alles op Dakar zetten. Telkens is er wel iets dat stuk gaat.
BTW de steekassen zijn niet van AD makelij...dat is Albert zijn excuus :)Het vet kan niet tegen de hitte. Het wordt zo warm dat de rubbers van cardans smelten en het vet er gewoon uitloopt.

Zoiets kan je niet testen in een steengroeve ;) Ze zouden beter eens in een kleine rally-raid/baja gaan testen.

Pascal
06-01-2006, 18:03
tja, ze testen alles dan altijd ook heel uitvoerig uit voor ze vertrekken...Ze gaan er zelfs mee naar....de steengroeve....:)

Het zou niet slecht zijn dat ze eens aan een andere raid deelnamen en niet alles op Dakar zetten. Telkens is er wel iets dat stuk gaat.
BTW de steekassen zijn niet van AD makelij...dat is Albert zijn excuus :)

Heb zo een vreemd voorgevoel dat dit tegen de editie van 2007 zal gebeuren... En dat in de editie van 2007 de AD-armada nog groter zal zijn. Maarja dat is nog een jaar wachten...

C U

gwyllion
06-01-2006, 18:10
De Belgen doen het goed. 13 Henrard 03:00:01
29 Loix 03:38:21
31 Wauters 03:40:38
43 Loomans 03:53:28
Ook Feryn is voorbij CP1. 79 Feryn 05:00:47

gwyllion
06-01-2006, 18:18
Sainz is ook binnen. Na die navigatiefout en 1 keer vastzitten in het begin heeft hij geen tijd meer verloren t.o.v. Peterhansel. Bij CP1 had hij 35 minuten achter op Peterhansel, bij CP2 zelfs 47 minuten en aan de finish terug 35 minuten. Hij heeft dus al bij al nog redelijk goed gereden voor zijn eersten duinentest.

Pinzie
06-01-2006, 18:20
Als je deelneemt aan dergelijke wedstrijden, weet je toch dat de omstandigheden extreem zijn. Dan weet je ook dat je het beste materiaal moet gebruiken dat er op de markt is, ook al is dit duurder. Je kan anderzijds ook altijd de steekassen laten harden vooraf zodat ze tegen een extra stootje kunnen.
Natuurlijk is het ontwikkelen van een nieuwe wagen een werk van lange duur, en zeker niet makkelijk. En als je een zwak punt verbeterd, komt er altijd een ander zwak punt naar boven drijven...

Vandaag vermoedelijk een rit die velen onderschat hebben, en velen zullen spijt hebben dat ze hun slaapzak en tent niet meegenomen hebben vrees ik!

fordje
06-01-2006, 18:28
Vooral de zone rond km 321 en 340 lijkt een kerkhof te zijn. Als je ziet wie daar allemaal vastzit... Iedereen heeft in dat gebied problemen of komt vast te zitten. Zowel camion als auto.

Dat beloofd voor diegene die nog onderweg zijn vanuit CP1, die kunnen dus inderdaad een kampvuurtje gaan stoken als ze daar vast komen te zitten.

Lambo
06-01-2006, 18:28
rare dingen toch aan de hand hoor...

Al Attiyah moet op CP1 anderhalf uur toegeven op de Mitsu's, wordt nog nie vermeld bij CP2, maar zou nu toch al binnengekomen zijn op een goed half uur van de Mitsu's...

Vraag me af hoeveel we ons moeten aantrekken van de tijden die zijn doorgegeven... Lijkt me ook vreemd dat bijna iedereen nog een kwartier terugneemt op de Mitsu's het laatste stuk? Waarom zouden die het tempo laten zakken? :s

edit: Henrard net voorbij op CP2 als 17 (16e tijd 6:30:10)

gwyllion
06-01-2006, 18:29
Als je deelneemt aan dergelijke wedstrijden, weet je toch dat de omstandigheden extreem zijn. Dan weet je ook dat je het beste materiaal moet gebruiken dat er op de markt is, ook al is dit duurder. Je kan anderzijds ook altijd de steekassen laten harden vooraf zodat ze tegen een extra stootje kunnen.
Natuurlijk is het ontwikkelen van een nieuwe wagen een werk van lange duur, en zeker niet makkelijk. En als je een zwak punt verbeterd, komt er altijd een ander zwak punt naar boven drijven...De assen zelf breken niet. De rubbers smelten, het vet loopt eruit, en er komt zand in dat begint te schuren. Dat vermoeden ze bij AD Sport dat gebeurt.

Pinzie
06-01-2006, 18:30
Zou natuurlijk ook kunnen dat onze BMW-rijder een kontrole-punt gemist heeft en dus straftijd staat te wachten ... Anderzijds stel ik me ook al even vragen bij de kwaliteit van het iriTrack systeem en de tijdsnoteringen ...

gwyllion
06-01-2006, 18:31
rare dingen toch aan de hand hoor...

Al Attiyah moet op CP1 anderhalf uur toegeven op de Mitsu's, wordt nog nie vermeld bij CP2, maar zou nu toch al binnengekomen zijn op een goed half uur van de Mitsu's...

Vraag me af hoeveel we ons moeten aantrekken van de tijden die zijn doorgegeven...Rare boel inderdaad. Vermoedelijk hebben ze bij X-Raid de transponder van Al Attiyah op de verkeerde wagen gehangen :D

Pinzie
06-01-2006, 18:35
@gwyllion

Zou idd kunnen dat dat gebeurd. Maar waarom gaan ze dan vet halen bij X-raid, vet dat tegen hogere temperaturen bestand is? Zelf te kleine voorraad meegenomen lijkt me niet logisch, want iedere avond moeten de wagens toch goed doorgesmeerd worden volgens mij. En zelfs als dat vet tegen hogere temperaturen kan, zal het ook bij de rubbers aankomen, en die doen smelten naar mijn mening ...

gwyllion
06-01-2006, 18:35
Saby, Henrard en Gordon lijken stil te staan op de plaats waar Miller gecrasht is.Miller is CP2 gepasseerd. Vermoedelijk hebben ze zijn wagen recht getrokken en wat herstellingen door gevoerd.

10 minuten later zijn Saby en Henrard gezamelijk CP2 voorbij gereden. Ze hebben 20 km voor het CP2 samen de wagen van Saby nog hersteld.

Gordon is echter nog niet voor CP2. Hij zal dus wel persoonlijke problemen.

gwyllion
06-01-2006, 18:38
Zou idd kunnen dat dat gebeurd. Maar waarom gaan ze dan vet halen bij X-raid, vet dat tegen hogere temperaturen bestand is? Zelf te kleine voorraad meegenomen lijkt me niet logisch, want iedere avond moeten de wagens toch goed doorgesmeerd worden volgens mij. En zelfs als dat vet tegen hogere temperaturen kan, zal het ook bij de rubbers aankomen, en die doen smelten naar mijn mening ...AD Sport beschikt blijkbaar niet over dit vet en moet dus gaan bedellen bij X-Raid.

Pinzie
06-01-2006, 18:42
Vermoed eerder dat er een andere oorzaak is: de wieluitslag is te groot. Gevolg: de steekassen worden niet recht, maar soms schuin belast, en dat zorgt voor hogere temperaturen en meer wrijving, met als gekende gevolg de hoge temperatuur van het vet en verdere gekende gevolgen ...

Wimanna
06-01-2006, 18:52
Loomans 19e, klopt dit wel?

Pinzie
06-01-2006, 18:55
Voorlopig zou dit wel kunnen kloppen denk ik. Ook Ten Harkel is blijkbaar net als Loomans zonder vastzitten, panne of misrijden het controlepunt gepasseerd ...

Lambo
06-01-2006, 18:56
Kan goed zijn, was 33e na CP1 en nu met de problemen van Gordon, Saby, henrard, ... noem maar op

@gwyllion: Dat ze de transponder verkeerd gehangen hebben kan mss zijn, maar dat Al Attiyah een uur goedmaakt op de Mitsu's na CP1, kan ik bijzonder moeilijk geloven ;)

edit: Wat is er aan de hand met Magnaldi? samen met schlesser voorbij CP2. Maar nu is Schlesser toch al een klein half uur binnen en nog steeds geen spoor van Magnaldi

Wimanna
06-01-2006, 19:07
Loix zit in de sh*t, achterbrug kapot 21km voor CP2 en ook de assistentietruck staat blijkbaar stil... op zijn site te lezen :(

FIRE
06-01-2006, 19:08
Chagin nog niet voorbij CP2. :)

gwyllion
06-01-2006, 19:09
@gwyllion: Dat ze de transponder verkeerd gehangen hebben kan mss zijn, maar dat Al Attiyah een uur goedmaakt op de Mitsu's na CP1, kan ik bijzonder moeilijk geloven ;)Bij CP1 is er een type fout gebeurd. Al Attiyah zal daar om 12:36:19 i.p.v. 13:36:19 gepasseerd zijn. Dus tussen Sainz en Roma. Bij CP2 werd zijn tijd niet genoteerd.

Ik ben maar aan het gokken ;)

edit: Wat is er aan de hand met Magnaldi? samen met schlesser voorbij CP2. Maar nu is Schlesser toch al een klein half uur binnen en nog steeds geen spoor van MagnaldiHij is binnen. Vast gezet of zo.

gwyllion
06-01-2006, 19:13
Chagin nog niet voorbij CP2. :)Hij is er wel niet ver meer van verwijderd. Kabirov is ondertussen Stacey wel voorbij gestoken.

gwyllion
06-01-2006, 19:24
maar wat een demonstratie van de twee Mitsu's! (en van Kleinschmidt, die als enige enigzinds het tempo van de ontekende Fransen kan volgen)Eigenlijk valt de achterstand van Kleinschmidt nog redelijk goed mee wetende dat ze op het einde geen reserve wielen meer had.
Jutta Kleinschmidt (ALL – VW – 3rd)
„We had many problems today. We punctured three times so I ran out of spare tyres. After the third puncture, we had to deflate and inflate the tyres according to the kind of track we had to negotiate. The main thing was not to puncture again and risk to be stuck on the track, obliged to wait for the assistance car. So I am surprised we lost so little time. Apart from this, we got lost in the beginning of the stage. But, nothing serious”.De Villiers gelooft er ook nog in.Giniel De Villiers (AFS – VW – 4th)
“It was obviously the most difficult stage so far. We got lost at kilometre 100 with Schlesser. We had many difficulties to find our way back to the good track. But when we did, we drove fast , so that we didn’t lose too much time.. There was a lot of camel grass, what is not good for both the car and the crew. But, it is part of the game. Tomorrow, the Mitsubishi will open the track. It should change the game.”

Pinzie
06-01-2006, 19:36
Chagin is misschien wel een uur kwijt, maar dat betekent wel dat hij nog een uur voorstaat in het classement, bij deze stand ...

Mr.Dallara
06-01-2006, 19:43
Albert moet toch eens gaan aankloppen bij zijn leverancier, die gast wordt nog miljonair van de verkoop van alle kapotte cardans.
Dan heb je eindelijk een auto die (na jaren problemen) op punt staat en dan is er zo een dom onderdeel dat je in de soep draait.


Euh een wagen die op punt staat? :crazy: Ik hoop dat dit een tip fout is ;)
Een Race Touareg, Mitsu Pajero en een X Raid BMW daar kan je van stellen de ze (bijna) op punt staan. ;)

En wat kan de leverancier er nu toch in hemelsnaam aan doen??? :bye:
AD koopt een product van aan bepaald merk en dat kan werken in bepaalde omstandigheden. Als je het dan gaat gebruiken in extreemere omstandigheden... tja, dan kan de boel natuurlijk wel is breken/warm worden/...
De RAV4's proto's van AD zijn prachtige wagens, zonder twijfel! Het fijt dat ze aan dergelijk groot (ontwikkelings) project durfen te beginnen kan ik en iedereen alleen maar toejuichen!
Maar je moet testen, testen en nog is testen! Niet enkele uren op wat zandhopen in Lommel (nee, ik heb niks tegen limburgers ;) ) of op een zandgroeve.
Je moet ofwel één of meerdere Baya's meerijden maanden voor de Dakar zelf, dan kan je nog (veel) corrigeren in je ontwikkelingen. Ofwel ga een weekje met heel je team naar de woestijn, enkele dagen mauritanië of Egypte.
Daar OP het ECHTE terein kan je volgens mij alleen materiaal testen. (appelen zijn appelen en peren zijn peren) ;)

Vorig jaar al had Wauters ergens (niet letterlijk) laten verstaan dat hij zeker voor deze editie wilde dat er deftig getest ging worden op terein, anders wilde hij er niet meer aanbeginnen...
Maar als ik het goed voorheb heeft de RAV4 maar enkele dagen op wat Belgisch zand en stenen getest en meer niet. Ideaal voor een chake down, maar meer niet als je het mij vraagt.
Zeker als je met z'n experimentele dingen bezig zijt als AD.


Zeeeeeeeeeeeeer spijtig van Loix! :(:(:( Ik hoop dat de truck er snel gaat geraken!


Verder lijkt het er op dat Henrar (ook al heeft hij veel tijd verloren door de teamorders van VW waar ik voor vreesde) toch terug (net als gisteren) een mooi resultaat gaat neerzetten. :)

Pinzie
06-01-2006, 19:54
Al Attiyah heeft blijkbaar straftijd gekregen, als ik zijn rijtijd goed gelezen heb, en ook in het algemeen classement heeft hij ineens veel achterstand ...

FIRE
06-01-2006, 19:57
Chagin is misschien wel een uur kwijt, maar dat betekent wel dat hij nog een uur voorstaat in het classement, bij deze stand ...
Alle beetjes helpen.

gwyllion
06-01-2006, 19:58
Al Attiyah heeft blijkbaar straftijd gekregen, als ik zijn rijtijd goed gelezen heb, en ook in het algemeen classement heeft hij ineens veel achterstand ...Gisteren is hij stilgevallen met motorproblemen en door zijn assistentiecamion naar het bivak gesleept. Voor dat slepen heeft hij een half uur straftijd gekregen.

gwyllion
06-01-2006, 20:02
Miller heeft door zijn koprol uiteindelijk meer dan 2 uur verloren. Dat valt nog redelijk mee. Hopelijk kan de wagen in koers blijven. Dan hoeft Henrard de reserve onderdelen niet meer mee te sleuren :p

Pinzie
06-01-2006, 20:07
@ gwyllion

Idd dat klopt, maar kijk zijn rijtijd eens vandaag??? Is precies aangepast, of zie ik dan zo slecht ???

gwyllion
06-01-2006, 20:09
Idd dat klopt, maar kijk zijn rijtijd eens vandaag??? Is precies aangepast, of zie ik dan zo slecht ???Aah, nu zie ik het: 10 uur extra bij zijn tijd. Te hard van het parcours afgeweken of zo... Geen idee. Morgen het verslag op x-raid.de lezen ;)

Pinzie
06-01-2006, 20:19
pffff, weeral lezen, tis wel weekend dan he!!! ;-)

Pinzie
06-01-2006, 20:32
Stacey wint de etappe bij de trucks?!? Kabirov was al langzamer als hem, Chagin zou me enorm verbazen als die sneller is deze keer na het vastzitten ...

FIRE
06-01-2006, 20:38
Stacey wint de etappe bij de truck?!? Kabirov was al langzamer als hem, Chagin zou me enorm verbazen als die sneller is deze keer na het vastzitten ...
Lijkt er wel op. Kabirov 2m29 achterstand. :) :gas: :cool:

Pinzie
06-01-2006, 20:45
Gibon met zijn Bowler lijkt ook een goede zaak te doen in het klassement blijkbaar ... Kahle is anderzijds ook niet mis bezig !

Pinzie
06-01-2006, 21:42
Chagin heeft in het laatste gedeelte het gaspedaal goed gebruikt, van 1u naar 40minuten het verlies teruggebracht!

JPMontoya
06-01-2006, 22:11
Volgens mij gaat Loix nog lang mogen wachten op z'n assistentie truck. De camion van Essers en co geraakt volgens IriTrack al zeker een paar uur niet vooruit en staat stil voor CP1 te bedenken dat loix voor CP2 stil staat.

Mr.Dallara
06-01-2006, 22:32
Als je weet dat Jutta 3x een band heeft moeten vervangen en dan "maar" 12min op Peterhansel en 7min op Alphand moet toegeven op de "ongenaakbare machines (zo noemde ze toch tot voor deze Dakar...).

Dan kan je volgens mij wel stellen dat de Touareg 2 nu toch wel minstens even goed is qua prestaties dan de Pajero evo. Het verschil bij Mitsu word vooral nog gemaakt door de ervaring van de piloten ook denk ik. En ook door hun "vertrouwen", waardoor ze steeds de eerste dagen in Afrika "gewoon hun ritten rijden" en waardoor ze de wagens niets onnodig laten afzien zodat ze met een "frisse" wagen aan de monster etapes nu kunnen beginnen. Zo hebben ze dan minder kans op mechanische pech zoals bv vandaag Saby heeft gehad...

Van Loix nog steeds geen nieuws. :(:( (Ik denk ik dit geval wel slecht nieuws...) Zou essers nu bij Loix zijn??? (op 313km van Atar)

Daarnet was Feryn een tijdje op de zelfde plaats als Wauters (op 175km van Atar), naar nu is Feryn terug aan het rijden en is al 10km voorbij Wauters.
De truck van Bezemer en Co is ondertussen al aan het naderen op Wauters (zij zijn op 218km van Atar). Er zal dus niks anders opzitten dan te blijven wachten op de truck voor Wauters, want hij staat al uuuuuuuren stil en heeft dus deftige (ongetwijfeld transmissie) problemen.


Als je in de algemende stand kijkt na deze eerste (zeer) zware duinen rit zie je dat Henrard nu al mooi 15e staat en het had nog beter gekunt door de gekende problemen....
Eén plaatsje achter Henrard (16e) staan de Fransen GUINOT - KROISS met de VW buggy van Henrard van vorig jaar, de TDI buggy word ook gerund door het team van Henrard.

Zou Stephane geen spijt hebben van zijn keuze nu...?
Hij heeft zelf ongetwijfeld ook de capaciteiten om met de TDI Buggy te presteren als het duo GUINOT - KROISS, dan stond hij nu 16e en kon hij z'n eigen race verder rijden tot op het Lac Rose... Terwijl hij nu ongetwijfeld nog veel tijd en energie zal kunnen steken in teamorders...
Het is idd een als als als denkwijze, maar er zit wel iets in hé ;) :)

gwyllion
06-01-2006, 23:26
Zou Stephane geen spijt hebben van zijn keuze nu...?
Hij heeft zelf ongetwijfeld ook de capaciteiten om met de TDI Buggy te presteren als het duo GUINOT - KROISS, dan stond hij nu 16e en kon hij z'n eigen race verder rijden tot op het Lac Rose... Terwijl hij nu ongetwijfeld nog veel tijd en energie zal kunnen steken in teamorders...
Het is idd een als als als denkwijze, maar er zit wel iets in hé ;) :)Henrard heeft toch geen spijt dat hij vandaag geprobeerd heeft Saby naar de finish te helpen.
In het laatste erg van de dag geraakten we echter niet meer vooruit. Bruno besloot dan maar de handdoek te gooien en op de assistentietruck te wachten. Zo kon ik toch aan de finish geraken. Eigenlijk verliezen we dus bijna drie uur voor niets. Toch heb ik geen spijt dat ik het geprobeerd heb. Het is jammer dat ik hem niet tot aan de finish heb kunnen helpen, dat wel. Dit was echt een ‘grote’ etappe zoals ik ze graag heb. Ik denk dat we misschien wel één en ander hadden kunnen forceren om zo wat plaatsen in de rangschikking te winnen.Hopelijk kan hij morgen voluit gaan en toch even zijn moment van glorie hebben.

Mr.Dallara
07-01-2006, 00:06
Op pitstop.tv staat te lezen dat bij de RAV4 van Wauters de gehele transmissie naar de kl**ten is! :(:(:( En eerder werd al gemeld dat AD volledig door hun stock van bepaalde transmissie onderdelen zit.

Conclusie = dada Dakar? :(


Feryn is ondertussen al tot op 107 km van Atar, het is trager dan zou moeten maar hij rijd nog...

Voor loix ziet het er slecht uit! :( Met vele uren straftijd is z'n klassement verknalt...


Eén van de AD RAV4's van 2004 is in het bezit van het Nederlandse Dakar team Van Eikeren (http://www.dakarteamvaneikeren.com/), maar zij hebben alvast ook nietveel pret beleeft aan de Toyota.
Ze zijn uit koers gezet wegens telaat aanmelden aan de start gisteren, ze waren dan ook al enkele dagen op de sukkel met (jawel ;) ) de transmissie...
Op hun site staat trouwens een PRACHTIGE MOVIE van de eerste dagen in Portugal (http://www.opstapmet.nl/film.php?film=osmdakar1.wmv) met uitgebreide intervieuws van de (knettergekke) Nederlanders tijdens de technische keuring in Lissabon. Op de achter grond zie je o.a. de wagens van ADsport en de trucks van De Rooy.

een vraagje: mag je als deelnemer buiten koers, blijven meerijden (over de route van de assistentie trucks) tot in Dakar?

gwyllion
07-01-2006, 15:20
Dat Henrard de fabriekswagens helpt, was een van de voorwaarden om de Touareg te krijgen.
23h30 – Fast Assistance

Stéphane Henrard, competing in a 2005 Race Touareg lent by Volkswagen, didn’t really suffer too many problems on the day but lost a lot of time helping Bruno Saby stopped with mechanical problems. “ It was part of the agreement to be able to have this car. I am here to help out the official Volkswagen drivers if necessary for spare parts or a helping hand. We therefore tried to sort out his injector problem, but there was nothing we could do. So I tried to pull him but after 15kms I saw that the car wouldn’t be able to carry on. Bruno told me to carry on. It’s a shame because I was in a situation to move up the overall standing but the 2 hours spent with Bruno change my ambition.”

FIRE
07-01-2006, 15:58
Eén van de AD RAV4's van 2004 is in het bezit van het Nederlandse Dakar team Van Eikeren (http://www.dakarteamvaneikeren.com/), maar zij hebben alvast ook nietveel pret beleeft aan de Toyota.
Ze zijn uit koers gezet wegens telaat aanmelden aan de start gisteren, ze waren dan ook al enkele dagen op de sukkel met (jawel ;) ) de transmissie...
Op hun site staat trouwens een PRACHTIGE MOVIE van de eerste dagen in Portugal (http://www.opstapmet.nl/film.php?film=osmdakar1.wmv) met uitgebreide intervieuws van de (knettergekke) Nederlanders tijdens de technische keuring in Lissabon. Op de achter grond zie je o.a. de wagens van ADsport en de trucks van De Rooy.
Filmpje werkt niet.

een vraagje: mag je als deelnemer buiten koers, blijven meerijden (over de route van de assistentie trucks) tot in Dakar?
Volgens mij wel.


En dat Henrard in dienst van VW zou moeten rijden was toch wel duidelijk vanaf het begin dat hij bekend maakte met de Touareg in aktie te komen?

Mr.Dallara
07-01-2006, 16:31
Filmpje werkt niet.



Klik op deze page (http://www.dakarteamvaneikeren.com/nieuws.asp) bij het nieuwsbericht "Videobeelden vanuit Lissabon
3-1-2006 - 13:16" op "video" en je hebt de movie...