De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-12-2005, 03:19
Pascal Pascal is offline
A4993

stage 7 - Friday 6 January 2006 | Zouérat > Atâr

Quote:
Navigational finesse will be rewarded during the major difficulty of this first week which will be contested off track. Absolutely off-track. Indications will be sparse on the road-book, and those who miss the WPM’s will have all their work cut out to find the right passes. After the dunes, competitors will be driving along stony plateaux and slaloming in camel grass.
www.dakar.fr
Reply With Quote
Old 05-01-2006, 17:18
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Kijk eens wat de mannen morgen voorgeschoteld krijgen.

Mooi al dat geel
Reply With Quote
Old 05-01-2006, 17:26
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by gwyllion
Kijk eens wat de mannen morgen voorgeschoteld krijgen.

Mooi al dat geel
Eindelijk zand en duinen!

Ideaal voor de Belgen...
Old 05-01-2006, 18:57
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

Het lijkt idd leuk te worden morgen, maar de vraag is : voor wie ??? De belgen zijn misschien wel goed in het zand, maar ook zij kunnen fouten maken, en iedere dag zitten er addertjes onder het gras( of zand ) . In ieder geval: duimen omhoog voor onze landgenoten!

Pinzie
Reply With Quote
Old 05-01-2006, 21:35
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey
Eindelijk zand en duinen!

Ideaal voor de Belgen...
Idd, ideaal voor de Belgen -bevalve voor de RAV4's van AD denk ik-

Al enkele keren de achterbrug stuk gegaan, nu heeft vandaag bij Ferijn de voorbrug het begeven...

Ik denk dat zij met veeeeel angst aan deze etape gaan beginnen... als Ferijn er aan begingt...

Ik hoop alvast het beste voor iedereen!
Old 05-01-2006, 22:42
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
Idd, ideaal voor de Belgen -bevalve voor de RAV4's van AD denk ik-
De volgende dagen zullen de Bowlers van Loomans en Loix en de Touareg van Henrard wel in hun element zijn.

Benieuwd hoe Loix het er vanaf zal brengen in de duinen.

Henrard kan eindelijk voor de vervellende Kamaz van Tchaguine vertrekken. Vandaag heeft hij al ontdekt dat het met 4WD een stuk vlotter in het zand gaat dan met zijn buggy. Het tempo van de fabriekspiloten (Mitsu, VW, BMW en Schlesser) ligt echter een stuk hoger, maar vermoedelijk gaan daar in de strijd nog wel wat slachtoffers vallen.
Reply With Quote
Old 05-01-2006, 23:12
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

te hopen kan de hummer ook nog wat klimmen in het klassement
ook ben ik benieuwd waneer de mitsu's eens gaan toeslaan !!
Reply With Quote
Old 05-01-2006, 23:19
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by smiley
te hopen kan de hummer ook nog wat klimmen in het klassement
ook ben ik benieuwd waneer de mitsu's eens gaan toeslaan !!
De Hummer is natuurlijk zeer snel op de snelle proeven wegens hoog vermogen (meer dan 400 pk, terwijl de rest rond 270 pk zit). Ik weet niet wat dat gaat geven in het mulle zand. Die Corvette V8 zal natuurlijk een gigantisch koppel hebben, maar het blijft achterwielaandrijving.

Ik denk dat Mitsu's morgen en zaterdag zullen proberen het verschil te maken; de tijdsverschillen gaan zeker erg toenemen (de rit van morgen zal meer dan 6 uur duren). Het blijkt koffiedik kijken hoe goed de nieuwe Touareg geworden is in het zand. Vermoedelijk heeft VW ook enorm veel op dit terrein getest en grote vooruitgang gemaakt. De 2de turbo op de TDI zou in principe voor extra koppel bij lage toeren moeten zorgen, wat zeer belangrijk is om uit het mulle zand te trekken.
Reply With Quote
Old 05-01-2006, 23:20
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

Hummer??? Vind het schande dat Hummer het toelaat om met een 2x4 buggy de naam Hummer uit te dragen... Als je daarmee de offroadkwaliteit van een Hummer moet bewijzen, zegt veel vind ik persoonlijk. Had toch wel wat meer eergevoel van de anders zo patriottische amerikanen verwacht ...
De Mitsu's ontgoochelen me anders ook wel beetje dit jaar. Of zouden ze de concurentie onderschat hebben en eindelijk een waardige tegenstander gevonden hebben ?
In ieder geval, ik hoop dat het enorm spannend blijft tot de finish en dat de belgen allemaal het mooie roze meer mogen achter zich laten al rijdend!

Pinzie
Reply With Quote
Old 05-01-2006, 23:24
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Pinzie
Hummer??? Vind het schande dat Hummer het toelaat om met een 2x4 buggy de naam Hummer uit te dragen... Als je daarmee de offroadkwaliteit van een Hummer moet bewijzen, zegt veel vind ik persoonlijk. Had toch wel wat meer eergevoel van de anders zo patriottische amerikanen verwacht ...
Ach VW is ook begonnen met een 2WD buggy. Wie weet keert Gordon volgend jaar wel terug met een 4x4 Hummer (zoiets als de Protruck echter dan met een Hummer body).

Last edited by FIRE; 05-01-2006 at 23:28.
Reply With Quote
Old 05-01-2006, 23:27
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

Voor zover ik me met mijn klein menselijk geheugen kan herinneren, was dat een prive-initiatief, maar ik kan me ook vergissen?
Reply With Quote
Old 05-01-2006, 23:35
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Voor zover ik me met mijn klein menselijk geheugen kan herinneren, was dat een prive-initiatief, maar ik kan me ook vergissen?
Wat is een prive-initiatief?

Ik zie overigens op de website van Gordon bij de technische specificaties niks over 4WD of 2WD. Dus misschien schamen ze zich inderdaad wel enigzins.
http://www.robbygordon.com/cms/publi...ndex_106.shtml
Reply With Quote
Old 06-01-2006, 02:05
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

Henrard had met steun van de belgische invoerder de fabriek warm kunnen maken voor een motor te ontwikkelen en hem die ter beschikking te stellen. Het chassis was van hemzelf of derden, daar durf ik me niet met zekerheid over uitspreken. Henrard reed dus toen niet in een fabrieksteam, maar had voor de motor wel fabriekssteun ...
Reply With Quote
Old 06-01-2006, 10:30
De Paddock Enthousiast

Quote:
Als je een patriot aan het werk wil zien, moet je deze weblog van een Gordon/Hummer fan eens bekijken: http://www.flyhiflylo.blogspot.com/
Reply With Quote
Old 06-01-2006, 11:11
De Paddock Enthousiast

Ik heb juist het Telenet dagboek verslag van Koen Wauters beluisterd. Het ziet er niet zo goed uit. Gisteren is bij hen ook een cardanas kapot gegaan.

Bij Feryn hebben de steekassen voor rechts en achter links het begeven; dan sta je dus volledig stil. Bij Wauters is enkel aandrijfas achter rechts kapot gegaan; dan heb je enkel voorwielaandrijving. De 6de versnelling was ook weg. Voordifferentieel werd dus in bivak vervangen omdat Koen al een groot deel van de ritten op voorwielaandrijving gereden heeft.

Alle cardans zijn op. Ze gebruiken nu steekassen van assistentiewagens. Dus hebben vanaf morgen geen reserve onderdelen meer. Vet dat tegen veel hogere temperaturen bestand is, wordt geleend van X-Raid waar een Vlaming werkt. Dit is de laatste hoop. Op de rustdag worden de cardans massaal aangesleurd.

De kans zit er dus in dat AD sport wagens vandaag niet op eigen kracht de finish zullen halen. Daarom nemen ze voor alle zekerheid hun eigen tentje mee.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules