Log in

View Full Version : Zpelling

Luuk S
26-12-2005, 13:00
Na het lezen van de discussie in de modelbouwthread, vroeg ik mij af: "Zal het De Paddock Forum, de nieuwe spelling steunen?"

Rohrl-fan
26-12-2005, 13:27
Ik durf stellen dat dankzij die nieuwe spellingen waar ze de Nederlandse taal regelmatig mee overhoop gooien mijn schriftelijk Engels beter is dan mijn schriftelijk Nederlands.

En eerlijk, wat was er in godsnaam fout met de oude spelling? Kunnen het we niet over menschen ende beesten schrijven? ;)

Nummer 2 voor mij!

M.D.
26-12-2005, 18:47
Om de x aantal jaren een nieuwe spelling. Eerst was het aerodynamica, dan aërodynamica en nu weer aerodynamica. Zeg nu zelf, wat willen die mensen van de Nederlandse Taalunie eigenlijk? Die hebben blijkbaar zo veel tijd dat ze over een trema gaan piekeren. Het is dan nog zo dat dat trema niet in alle gevallen op de klinker van een nieuwe lettergreep geplaatst mag worden. Ik dacht dat de Duitse spellings- en grammaticaregels moeilijk waren, maar in het Nederlandse taalgebied doen ze het precies even goed.

Luuk S
05-01-2006, 23:31
Zo te zien zal iedereen de nieuwe spelling een worst wezen.

Laat dit dan een vrijbrief zijn voor iedereen die zijn eigen spelling wil gebruiken, het interesseert de gemiddelde paddock-gebruiker niet!

Laat iedereen die commentaar krijgt op zijn spelling deze draad gebruiken als argument.

ANARCHY

:cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:

Mark
05-01-2006, 23:47

Nou niet helemaal ;) Wat betreft taalgebruik wil ik het altijd zo correct mogelijk houden maar waar kan de simpele Jan Modaal deze nieuwe kennis leren? Leuk dat er weer een artikel over dit onderwerp in de krant staat maar zo leer ik de regels niet.

Ze kunnen nieuwe spellingregels introduceren wat ze willen, maar als het volk geen les in deze nieuwe regels krijgt gaat zometeen iedereen zijn eigen nieuwe spelling introduceren.

Zolang we geen officieel schrijven krijgen van de Vlaamse of Nederlandse regering zullen we http://woordenlijst.org bij twijfel gebruiken ;)

Anarchy? Het zal wel anarchie zijn :D

Guido
06-01-2006, 00:13

Laat dit dan een vrijbrief zijn voor iedereen die zijn eigen spelling wil gebruiken, het interesseert de gemiddelde paddock-gebruiker niet!

Laat iedereen die commentaar krijgt op zijn spelling deze draad gebruiken als argument.

ANARCHY

:cool:

Zo te zien aan de resultaten van je poll, heeft nog geen 1 op 3 behoefte om te typen zoals ze daar zelf zin in hebben... Nikste anarchie dus.

Als je wilde weten of we gaan modereren met het groene boekje op onze schoot, dan is het helaas pindakaas. Hebben we nooit gedaan, doen we niet en zullen we ook nooit doen. In de bewuste modelbouwthread, naar waar jij refereert, ging het trouwens niet over "100%-tot-op-de-letter-correct-groen-boekje-taalgebruik", maar wel over leesbaar taalgebruik. "Ma, da, goe, znn, kmoe enz." horen daar niet in thuis. Een nieuw groen boekje zal daar niks aan veranderen.

De 5 anarchisten zijn gewaarschuwd. :D :D :D

;)

Luuk S
07-01-2006, 22:31
:confused:

Ik tel misschien verkeerd, maar er kiezen er maar 3 voor:
Steunt De Paddock de nieuwe spelling?: "Natuurlijk"
De rest dus niet.

12/17 = 70,6%

Guido
07-01-2006, 22:51
Je telt niet verkeerd, maar je interpreteert wel verkeerd.

3ea: "Natuurlijk"

Deze mensen willen dus de nieuwe spelling toepassen.

9ea: "Nee, elke vijf jaar de spelling veranderen, ze moeten niet bezig blijven"

Dat wil zeggen dat deze 9 mensen ervoor kiezen om de 5 jaar oude spellingsregels liever te willen hanteren dan de nieuwe. Hieruit blijkt immers geenszins dat ze de door u uitgeroepen anarchie een warm hart toedragen en vanaf nu de meest onleesbare troep gaan posten.

5ea: Hoezoo zpelling, ik tijp altijd alles zooals ik hut zelluf wil.

Je kan dus slechts 5 mensen oftewel 29,4% tot jou anarchistenclubje rekenen. En het verbaasd me natuurlijk niks, dat uitgerekend deze groep bereidt is de resultaten te interpreteren zoals hun dat het beste uitkomt...

;) :D

Mario
09-01-2006, 10:17
Je kan dus slechts 5 mensen oftewel 29,4% tot jou anarchistenclubje rekenen. En het verbaasd me natuurlijk niks, dat uitgerekend deze groep bereidt is de resultaten te interpreteren zoals hun dat het beste uitkomt...

;) :D
Niet te snel oordelen. Da's lang niet eigen aan het anarchisme. :no:

Guido
09-01-2006, 11:32
Niet te snel oordelen. Da's lang niet eigen aan het anarchisme. :no:

Neen, da's waar. We hebben dat hier op het forum in andere threads ook al gezien.

sledge
09-01-2006, 16:57
Ik heb op "Hoezoo zpelling, ik tijp altijd alles zooals ik hut zelluf wil" gestemd. Niet omdat ik wil dat er zo getypt wordt, of zelfs voorstander ben van zinnen met "da" en "gij" en "gulle" in.
Maar omdat een forum waar ieder lid perfect AN of ABN typt een utopie is, vind ik dat we niet te nauw moeten kijken. Of het nu kippesoup of kippensoep is, of paardebloem of paardenbloem, iedereen weet wat bedoeld wordt.
En anders moeten we maar de eerste "De Paddock spellingsquiz" houden, is iedereen content ;)

Raceboy
09-01-2006, 17:56
of zelfs voorstander ben van zinnen met "da" en "gij" en "gulle" in.

gij is beter Nederlands dan jij. Standaard was het gij maarja die hollanders moesten hun zin weer hebben he :rolleyes: