PDA

View Full Version : ACP Classic Tour 2006


Emeric
06-01-2006, 11:13
Op 11 februari 2006 organiseert All Car Promotions:
3de ACP CLASSIC TOUR

Meetellende voor:

P.A.K W.-VL. en VAS Classics.
The Classic Winter Cup 05/06
Bryghia Classica Regularity Challenge

WAT MAG U VERWACHTEN?

Voor deze editie van de Classic Tour, hebben de inrichters een vroegere datum gekozen.
De uitzetters hebben zeer goed geluisterd naar de – vooral positieve - opmerkingen van de deelnemers bij de Classic Tour 2005.
De lovende woorden over het parcours, de streek waar de proef werd betwist en de organisatie in het algemeen deden ons veel plezier.
We zullen dan ook niet tevreden zijn vóór we bij deze editie dezelfde beoordelingsformulieren krijgen toegestopt.
Van de weinig negatieve opmerkingen hebben we ook geleerd.
Zo beloven we dit jaar zeker meer kleurkaarten en duidelijke kopies.
De rit van 250 kilometer start terug in de provincie Oost-Vlaanderen bij Chalet Gerard, maar zal vooral in de provincie Hainaut worden betwist.
De streek leent er zich uitstekend toe om leuke sportieve etappes te rijden.
Twee regelmatigheids testen en veel bemande controles moeten voor een schifting zorgen.
Het road book zal eenvoudig zijn, haalbaar voor elk team dat een minimum aan ervaring heeft.
De prijs voor de deelnemers is onveranderd.
Wie vooraf inschrijft en betaalt komt met 30 euro toe.
Voor 5 euro extra krijgen de beide inzittenden een royaal belegd broodje en daarnaast blijft er de mogelijkheid om een warme maaltijd te bestellen aan een democratische prijs, doch dat is zeker geen verplichting.
Deelnemen, de lunch en het avondmaal kosten ook dit jaar slechts 65 €.
Meer info:http://www.acpclassictour.tk

ieperling
06-01-2006, 15:25
als de kever tegen dan verzekerd is en voorzien van platen zal ik er zeker zijn!

Pinzie
06-01-2006, 18:24
Dat mag op zich geen probleem zijn denk ik. Als je even naar Geel rijdt naar de dienst DIV daar kan je de platen onmiddellijk meenemen dacht ik (best vooraf even bellen om na te vragen). En eenmaal je de platen hebt, even naar je makelaar en een kribbelke plaatsen en je bent in orde! Wel niet vergeten dat hij ook gekeurd moet worden denk ik toch!

Emeric
07-01-2006, 14:53
Schitterend,
See ya

ieperling
10-01-2006, 00:44
Dat mag op zich geen probleem zijn denk ik. Als je even naar Geel rijdt naar de dienst DIV daar kan je de platen onmiddellijk meenemen dacht ik (best vooraf even bellen om na te vragen). En eenmaal je de platen hebt, even naar je makelaar en een kribbelke plaatsen en je bent in orde! Wel niet vergeten dat hij ook gekeurd moet worden denk ik toch!

moet idd nog gekeurd worden.
maar dat zal pas voor over 2 weken zijn.
nu ff consentreren op de examens!:(
bedankt voor de tips trouwens!!!
tot daar dan!

ciao

Pinzie
10-01-2006, 17:46
Als ik goed begrijp is deze wedstrijd niet toegankelijk voor hedendaagse wagens ...

Emeric
14-01-2006, 14:34
Als ik goed begrijp is deze wedstrijd niet toegankelijk voor hedendaagse wagens ...

Nee, alle wagens die conform zijn aan de Belgische wetgeving zijn welkom.
Er bestaan zelfs aparte klassementen voor.
Al was het eigenlijke idee achter de VAS-Classics anders.
Men wilde eerst, naast de bestaande rittensport een classic afdeling maken.
Rittensport zoals in der tijd zeg maar.
Zwart-wit kopieën, kaarten op 1/50.000, enz...
Het grote verschil met een VAS rittensport is uiteindelijk geworden:
- gemiddelde snelheid tot 30km/u en tot 36km/u tijdens RT's.
- meer kilometers parcours.
- start is meestal rond de middag tot 's avonds laat
- enz...
meer info: www.vas.be of via onze site www.acpclassictour.tk
Er rijden nu veel "nieuwe" wagens mee in de VAS Classics.

Ven harte welkom dus!!!

Pinzie
14-01-2006, 19:52
Als onze vergunningen in orde zijn, zijn Danny en ik er ook bij :-))). Zou tof zijn om dan de andere "Paddockers" ook eens te leren kennen ...

Groetjes

Pinzie
20-01-2006, 00:18
Wie van de paddockers gaat er nog deelnemen ????

Werner333
30-01-2006, 22:40
Inschrijving is onderweg. Betaling gedaan.
Voor de eerste keer met een nieuwe piloot in een VW Golf 1.
Dat gaat weer lachen worden.

Pat
30-01-2006, 22:48
Ge gaat nie al te veel kunnen lachen ... want ik zal er niet zijn !

Ik zal al content zijn als den bak tegen de Staepelaere Memorial 2005 in orde staat...schoenen zijn al gekuist...

Pascal
04-02-2006, 14:35
Nog niet ingeschreven wegens geen (co)piloot...

C U

Pinzie
04-02-2006, 17:35
@Pascal

Vraag eens rond, misschien vind je voor de gelegenheid wel een co-piloot, hier via het forum, of in een renstal, of in je nabije omgeving ...

Pinzie
06-02-2006, 13:13
Het aftellen is begonnen, de benodigdheden worden al klaargelegd zoveel mogelijk, we kijken al uit naar zaterdag. We hopen gewoon ons goed te amuseren en zijn toch ook wel benieuwd hoe we als nieuwelingen scoren tegenover de gevestigde waarden !!! En ook wel tegenover de andere paddockers ;-). In ieder geval, is het nog niet zaterdag????

Pascal
08-02-2006, 02:44
Zal dus uiteindelijk met Raceboy aan de start komen. Voor hem zijn eerste Classic... Zien wel wat het gaat worden.

Alleszins als onze inschrijving in orde komt. Inschrijvingsformulier is verzonden. Morgen eens bellen...

C U

Raceboy
08-02-2006, 03:08
Zal dus uiteindelijk met Raceboy aan de start komen. Voor hem zijn eerste Classic... Zien wel wat het gaat worden.



dieje zatlap :+

Pinzie
08-02-2006, 08:26
Ale vooruit, weer twee paddockers erbij! Ook voor Danny en mij is het onze eerste wedstrijd en onze doelstelling is simpelweg ons amuseren. Dus als je ergens een groene Suzuki Baleno voorbijsteekt, dan weet je dat Pinzie niet zo goed bezig is :-))).

Veel fun alvast gewenst!

Pinzie
12-02-2006, 01:37
Eerste maal deelgenomen , ons vrij goed geamuseerd, ook al was het best moeilijk, ook wel beetje vermoeiend en op gegeven moment dan toch maar de handdoek gegooid helaas ... Was wel tof om enkele andere paddockers weer eens te ontmoeten en zelfs hun latje te mogen lenen (thx nogmaals ervoor). Maar het is zeker voor herhaling vatbaar !!!

Pascal
13-02-2006, 02:40
Stijn en ikzelf hadden nog nooit een team gevormd. Dat was in het begin uiteraard weer wennen aan elkaar. We spraken dezelfde taal en dan komt alles natuurlijk wel goed. Voor Stijn was het bovendien zijn eerste Classic.

Het eerste deel bestond uit (gestileerde) bol-pijl en ingetekende lijn. Deze navigatietechnieken kenden we. Al bij al ging het vanaf het eerste moment goed. Al moesten we hier en daar goed gas geven omdat de TK's nogal kort op elkaar volgden. Om geen tijdstraf op te lopen moet je dan niet treuzelen en vooral niet fout rijden. Enkele momenten was het nipt maar we haalden het steeds... Tot aan de voorlaatste TK. Een ingetekende lijn op zwart/wit kaart en schaal 1/50000. Op zich geen probleem maar we interpreteerden de ingetekende lijn verkeerd. Een natuurlijke blokkade zorgde voor de rest... Al waren we niet de enige. Het verschil was blijkbaar dat de anderen het juiste pad terug vonden maar wij niet. Vervolgens naar het einde van deel 1 gereden waardoor we de twee laatste TK's niet beëindigden. Een hoop strafpunten als gevolg dus...

Deel 1 : 47 ° met 120 punten.

Deel 2 bestond uit (gestileerde) bol-pijl, ingetekende lijn en blinde lijn (oeps). Bovendien waren er 3 RT's in dit deel. Vol goede moed, en met de bedoeling om beter te doen, gingen we terug van start. Na nota 6A (een nota die was bijgevoegd ter verduidelijking) gingen we al de mist in. Voor ons bracht hij dus geen verduidelijking maar verwarring. Dit gevolgd door een beginnersfout (een nogal onduidelijke situatie niet van korterbij gaan bekijken) zorgde ervoor dat we al tijd verloren. Omdat we slechts 14 minuten hadden tot aan de start van RT 1, zorgde dit ervoor dat de eerste RT al direct een hoop strafpunten opleverde. Ook bij de start van RT 2 hadden we onze achterstand nog niet opgehaald waardoor we ons hierover niet meer druk maakten. Opnieuw korte TK's en eindigen met ingetekende lijn (wat al bij al nogal meeviel) zorgde ervoor dat we deel 2 toch nog bevredigend beëindigden.

Deel 1 + 2 : 45 ° met 120 + 98,340 = 218,340 punten.

Deel 3 bestond uit (gestileerde) bol-pijl, ingetekende lijn, blinde lijn, punten en pijlenrit. Deel 3 werd afgewerkt in het donker. Dat is het tijdstip dat we wat meer gewoon zijn van de VAS rittensport. Maar of we het daarom beter gingen doen was niet zeker. Vooral bij gestileerde bol-pijl gingen we hier en daar de mist in. Hier en daar oppassen voor overstekend wild (konijnen en fazanten) die op onze grootlichten afkwamen was de boodschap. Of dat de reden is voor het opnieuw missen van enkele controleborden, ik denk het niet.

Eindstand : 37 ° met 332,048 punten.
15 ° Toertimer.

Ik denk dat de winterstop wat te lang is geweest. We moeten nog wat inlopen...

Al bij al een leuke dag. Mooi weer, wat drassig onverhard, een leuke streek met heel wat niveauverschil. Een aanrader...

C U

Pinzie
13-02-2006, 09:13
@Pascal

Goed resultaat dat jullie behaald hebben. Waar vind jij die info terug over die tussenstand?

Pinzie
13-02-2006, 09:32
Wij hebben eigenlijk nog een beginnersfout gemaakt. Toen we besloten de handdoek te gooien, hebben we gebeld dat we opgaven. We waren beter gewoon gereden naar het eindpunt, en daar op gewoon onze puntenkaart ingeleverd. Dan hadden we wel veel strafpunten gehad, maar wel opgenomen in de eindstand. Dit kwam pas bij ons op bij het terug naar huis rijden. Ook op die manier leer je dus dingen bij :-).

Pinzie
13-02-2006, 09:35
@Pascal

Heb al gevonden waar je de tussenstanden en einduitslag gevonden hebt, op hun site :-).

Werner333
13-02-2006, 23:49
Voor de eerste keer met een nieuwe piloot in een VW Golf 1.
Dat gaat weer lachen worden.

En of we gelachen hebben.
Het begon al op de weg er naar toe. We waren in een gesprek verwikkeld en misten onze afrit, en ook de volgende en ook de volgende. :o De sfeer was goed.:D

Deel 1 verliep prima. Gekende technieken. Zoals Pascal al zei was het wel goed doorrijden van tk naar tk maar we kwamen overal op tijd. De natuurlijke blokkade losten we goed op dankzij de ervaring van mijn piloot. We misten ook geen enkele controle en sloten deel 1 af met 0 strafpunten.

Deel 2 was andere koek. Ik ken wel blinde lijn maar had ze nog nooit moeten "navigeren". Dat viel eigenlijk best wel mee. Dan de rt's. We waren ons zo aan het concentreren op onze tijd dat ik vergat van een controle te noteren op mijn officiel blad. :frusty:
Na deel 2: 31.056 strafpunten. (16e)

In deel 3 slaagden we erin om 2 controles te missen. Een van de tk's was kantje boordje. We klokten 2 seconden voor het verstrijken van de tijd in. :eek:
Op de laatste rt viel onze trip uit. :rolleyes: Dan maar op gevoel verder.
Uiteindelijk resultaat: 13e met 95.832 strafpunten, 6e oldtimer.

Allebei tevreden en op naar de volgende.

Pascal
14-02-2006, 00:52
@Pascal

Heb al gevonden waar je de tussenstanden en einduitslag gevonden hebt, op hun site :-).

Heb hem niet gevonden op de site maar zaterdagavond, nu ja nacht ;) na de rit meegenomen.

C U

Werner333
14-02-2006, 20:15
@Pascal

Heb al gevonden waar je de tussenstanden en einduitslag gevonden hebt, op hun site :-).

Dit zijn trouwens nog de uitslagen van 2005.
Op de VAS (http://www.vas.be) site staan de correcte uitslagen.

Pinzie
14-02-2006, 21:44
@Werner

thx, zo hebben we toch weer iets meer info :-)

Blijkbaar zijn Danny en ikzelf 49e algemeen geworden, en 20e bij de Toertimers.

Er staat wel bij de Toertimers bij het puntenaantal BK. Wat betekent dat aub ???

Werner333
14-02-2006, 23:16
Ik denk "Buiten Klassement".
Er staan trouwens ook leuke foto's op de site van de VAS.

Pascal
15-02-2006, 01:38
Blijkbaar zijn Danny en ikzelf 49e algemeen geworden, en 20e bij de Toertimers.

Er staat wel bij de Toertimers bij het puntenaantal BK. Wat betekent dat aub ???

Klopt : 49° algemeen.

Deel 1 : 440 punten
Deel 1 + 2 : 924,532 punten
Algemeen : 3925,532 punten en buiten koers.

Dit omwille van de opgave zoals je hiervoor beschreef.

Voor de rit had ik al het idee : die mannen zijn zot om in deze rit hun debuut te maken. Omdat ik dan echter had begrepen dat je bij 4 X 4 al had kunnen proeven van bolleke-pijl dacht ik dat het wel weer kon. Als ik dan zaterdag zag wat we voorgeschoteld kregen, heb ik toch enkele malen aan jullie gedacht. Nu ja laat me je niet afschrikken. De VAS rittensport is van een ander kaliber. Daarmee bedoel ik : gemakkelijker. Als wil dit dan weer niet zeggen dat het een walk-over is.

Hopelijk zien we je nog terug. Afgaande op ons gesprek van afgelopen zaterdag denk ik hier positief te kunnen op antwoorden.

We zullen in de loop van het jaar nog wel eens een bijeenkomst houden voor rittensporters. Maar geef ons even wat tijd om iets uit te werken.

Tot dan...

C U

Pinzie
15-02-2006, 08:48
We baalden wel dat we hadden moeten opgeven, maar voor we de handdoek werpten, waren we al bezig over de volgende wedstrijd, en voor mij persoonlijk, mag het zelfs opnieuw een classic zijn. We leren er wel enorm veel van bij. Als het enigzins in onze kalender past, willen we heel het seizoen trouwens volmaken, classic en rittensport, dus je zal ons nog wel tegenkomen (met of zonder eigen latje ;-) )...

666
24-03-2006, 21:02
Ik heb dit jaar ook deelgenomen aan de ACP classic tour. Tot mijn tevredenheid de 28e plaats algemeen. Wegens drukke werkzaamheden moet ik de volgende ritten laten voorbijgaan. Vanaf de 3 provinciën classic hoop ik er terug bij te zijn.
Als beginnend rittensporter toch 2 vraagjes.
- De natuurlijke blokkade waar hiervor over gesproken wordt, waar vind ik die op de kaart. Ik denk niets gezien te hebben.
- Mag je bij de VAS-classics een GPS gebruiken?

AlVASt bedankt

Pascal
24-03-2006, 21:57
Ik heb dit jaar ook deelgenomen aan de ACP classic tour. Tot mijn tevredenheid de 28e plaats algemeen. Wegens drukke werkzaamheden moet ik de volgende ritten laten voorbijgaan. Vanaf de 3 provinciën classic hoop ik er terug bij te zijn.
Als beginnend rittensporter toch 2 vraagjes.
- De natuurlijke blokkade waar hiervor over gesproken wordt, waar vind ik die op de kaart. Ik denk niets gezien te hebben.
- Mag je bij de VAS-classics een GPS gebruiken?

AlVASt bedankt

Heb nu niet al te veel tijd. Ga het thuis eens opzoeken en breng je op de hoogte.

C U

Werner333
27-03-2006, 22:44
- De natuurlijke blokkade waar hiervor over gesproken wordt, waar vind ik die op de kaart. Ik denk niets gezien te hebben.

Dit was de spoorweg die niet op de kaart stond (deel 1 bladzijde 9) en waardoor je dus zelf een omrijroute moest uitdenken.

666
28-03-2006, 08:45
Bedankt Werner. Ik heb hier de kaart uit het roadbook eens vergeleken met een modernere kaart en de weg is daar idd versperd door een spoorlijn. Ik kan het mij wel niet meer herinneren :confused: . Ik veronderstel dat de nevenroute als volgt loopt. Aan de spoorweg rechts, op de T naar links en dan op het X-kruispunt naar links om een beetje verder de lijn weer op te pakken.
Ik dacht dat er onder de ingetekende lijn er zich steeds een weg moest bevinden maar dat blijkt dan niet waar te zijn of zie ik dat verkeerd :rolleyes: ?


Groeten

Guy