PDA

View Full Version : Champcarcoureurs, anno 2006? Slappe hap en niks gewend?

Mark
16-05-2006, 22:48
Volgens de dokter heb ik een ernstige allergie ontwikkeld voor al te vrolijke persberichten. Zodra een courer weer begint te blaten dat hij zeer dankbaar is voor zijn sponsors en zonder hun inzet e.e.a. niet mogelijk is dan komt de uitslag spontaan opzetten. Als een coureur (lees: iemand uit Laren ;) ) na een baggerkoers dan ook nog roept dat het toch een waardevolle race was, want "we" hebben veel data verzameld, .......tja, dan rest mij niet anders dan het infuus :)

Wat heerlijk is het dan om te lezen dat op de officiele pagina Champcar men daar niet zo'n behoefte aan heeft. Een van de grote namen uit de Amerikaanse autosportpers, Robin Miller, veegt de vloer aan met de mentaliteit van de nieuwe garde Champcarcoureurs in zijn stukje op champcarworldseries.com.

"These Champ Car guys who complained about the track being too bumpy are prima donnas," said Atlantic driver Leo Maia. "Just drive it man. You think AJ Foyt would give a hoot about the bumps? He probably wouldn't even notice them. People are whining about nothing. I wouldn't change a thing."

John Lopez, a sports writer for the Houston Chronicle agrees. "This is the Houston Grand Prix, not the Malibu Grand Prix. So long as the bumps and tricky Turn 2 do not pose a danger - and none of the races indicated severe peril - leave it alone."

http://www.champcarworldseries.com/News/Article.asp?ID=10227

Geen bullshit, recht voor zijn raap. Zo'n stukje is een goed medicijn tegen al die vrolijke persberichten die zonder schaamte op de 389 Nederlandstalige persberichten sites opduiken ;) :)

Wat betreft lichting Champcarcoureurs 2006? Hoeveel van die gasten zouden we terugzien in 2007 na een eventuele merger met de IRL? Komende weken worden spannend op dat gebied.

Tja, dan de kwaliteiten van de coureurs anno 2006? Mevrouw Legge en haar collega Servia hebben met hun "data" toch enkele gerespecteerde namen zoals Jim McGehee en Steve Krisiloff de tent uitgejaagd bij PKV.

Dit is toch duidelijk voor iedereen:
McGee added: "Steve did everything I asked him to and he did a good job. I'm not through racing. If a quality package comes along, I'll do it. But I don't race for a paycheck, I race to win."

http://www.speedtv.com/articles/auto/champcar/23846/

Voor ons Lage Landers is het zeer leuk dat we 3 man terugzien in 2006 maar of ze alle 3 vanwege hun uitmuntende kwaliteiten in die wagens zitten durf ik te betwijfelen.

Fonne
17-05-2006, 19:36
Daar heb ik toch twijfels bij hoor.
Ze hebben alemaal serieus moeten betalen (dat zal wel algemeen geweten zijn.)Maar ze hebben toch alemaal talent want ik denk niet dat je anders in een champcar zit.