View Full Version : Wie van de BSC gaat er mee naar Lausitzring?
Hallo,
Weten jullie of er deelnemers van de Belcar Sprinters Cup de verplaatsing naar de Lausitzring maken?
met sportieve groet
panic racing zeker niet .... te lange afstand vanuit France
Luc
Nochtans wie gaat staat bijna zeker op't podium denk ik ... ook voor BEC . We kunnen een poll opstarten hoeveel deelnemers er in BSC en BEC gaan zijn .
Ik gok op alle Belcar sattelietteams + 2 of 3 titelpretendenten of ze daarmee aan 10 totaal komen...
G&R zal normaal wel in duitsland zijn met 2 wagens. Alleen Geert heeft nog een probleem om er op tijd te geraken vermits hij tot vrijdag avond nog in Frankrijk vertoeft.
ik kan u verzekeren dat de lausitzring het bangelijkste circuit is waar ik ooit op gereden heb, weliswaar met een fun cup ...
G&R zal normaal wel in duitsland zijn met 2 wagens. Alleen Geert heeft nog een probleem om er op tijd te geraken vermits hij tot vrijdag avond nog in Frankrijk vertoeft.
SHIT ! en ik had er nog zo op gerekend op Lausitz wat punten goed te maken !:p
:+
Ga er voor jongens !
weet er iemand soms of je aan bepaalde formaliteiten moet voldoen voor het vervoer (transport van de wagen + onderdelen), wij rijden met camionette met trailer en auto er op?
greetz
neen, Europa ....dus vrij verkeer.
Rijden maar !
Luc
Panic Racing
Heb wel iets gehoord over een snelheidsbeperking van 80 km/uur of zoiets, klopt dat of hebben ze me weer iets proberen wijs te maken.
groetjes
max 80 km/u op de Lausitzring ?
Thomaske
13-06-2006, 21:38
max 80 km/u op de Lausitzring ?
Ik denk dat Minifan bedoeld van een maximum snelheid van 80km/u op de autosnelweg.
Ikzelf zou het niet weten.
Mvg...
Toen de belcar naar nurburgring geweest is, moest je zondags wel wachten met terugkeren tot 22u, vrachtwagens mochten niet eerder vertrekken of iets dergelijks, meen ik me te herinneren ..
let er ook op dat vrachtwagens moeten betalen voor het gebruik van de autoweg.
Ik denk dat Minifan bedoeld van een maximum snelheid van 80km/u op de autosnelweg.
Ikzelf zou het niet weten.
Mvg...
Hè Pol, da was 'n graptjen hee . mvg, Berten
Chauffeur
16-06-2006, 20:35
Heb wel iets gehoord over een snelheidsbeperking van 80 km/uur of zoiets, klopt dat of hebben ze me weer iets proberen wijs te maken.
groetjes
Transporama lezen hé mannen, dan weet ge alles van de vrachtwagens in Duitsland. 80 km/h ja, en vergeet zeker geen maut te betalen hé. Geen vrachtvervoer voor 22H mits toelating.
maut?????
Hoe wat waar wanneer, bij wie...
Ja sorry mannen, racen in het buitenland, voor ons iets absoluut nieuw, maar ik voel het, ik ga hier nog veel bijleren. heel veel zelfs...
Sorry op voorhand voor mijn onnozele vragen, maar het moet iemand zijn he :-)
Maut (wegtaks) is voor vrachtwagens vanaf 12 ton (dacht ik toch). Men kan deze maut aan de grensovergang nemen voor het volledige trajekt heen en terug.
Niet Duitsland binnen rijden zonder maut, na enkele km kan je al hangen. De overhangende detektoren doen meestal hun werk.
Ook nooit zeggen: ik wist dat niet.
wij rijden met Peugeot Boxer camionette, klein model met daaraan trailer met auto + mobilhome van ongeveer een 4 ton. Zullen we daarvoor maut moeten betalen?
Ja sorry jongens, maar het is echt onze eerste keer buitenland en aanfezien die Duitsers altijd zo streng zijn wil ik op alles voorbereid zijn.
Groetjes aan allen die mijn gezaag hier nog overleven hehe
Wie kent het circuit daar in duitsland?
is het te vergelijken met Zolder, Spa??
qua slijtage, banden , remmen, benzine verbruik?
voor mij is dit nieuw, wie weet er meer van :o
thanx
see you on track
Een typische ovaal omloop met annex infield circuit. Met niets te vergelijken in Belgie.
Dan is nog af te wachten welke variante Zolder kiest, de saaie, de oersaaie of de rotslechte.
Ja sorry, maar ik hou niet van die prulle omloop.
Zie www.eurospeedway.de
Verrekijkers meenemen om de wagens te zien.
Motorhome: geen maut.
Kamionette + aanhangwagen: normaal idem, maar ik vraag effe na.
Voor de kamionette met remork geldt ook het rijverbod tot 22u op zondag. Dus eventueel aanhangwagen aan mobilhome hangen.
Thanx Mister Eddy V,
zoals je zegt: "Old guys rule"
het is weer van de oudere generatie dat we weeral eens iets gaan leren.
mercikes en tot een dezer (straks of morgen dus) hehe
Greetz
Zonder dank.
Lichte vracht (Boxer, Berlingo enz) mag rijden met aanhangwagen voor 22u op zondag, indien ze voorzien zijn van zijruiten in de laadruimte, eigenlijk dus voor personen vervoer.
Gesloten lichte vracht, zonder zijruiten, mag zonder aanhangwagen rijden.
Dus in uw geval Minifan:
Een Boxer, zonder zijruiten, + aanhangwagen mag pas om 22u rijden.
Een Boxer, met zijruiten, + aanhangwagen mag altijd rijden.
Dus eventueel zoals ik het al schreef: aanhangwagen aan de mobilhome en bollen, en bollen, en bollen (tja Lausitz, tis ver he :) )
Een tip aan allen:
indien mogelijk probeer vroeg weg te geraken op zondag, vooraleer de hele meute vrachtwagens in Duitsland zich vanaf 21u30 in beweging zet.
En best niet via Hannover - Berlijn A2.
Okay,
op enkele dagen tijd weer een heel pak slimmer geworden.
Natuurlijk hebben we pech want het is een boxer zonder zijruiten.
Ondertussen hebben we al afgesproken om maandagmorgen of zo terug te komen, kwestie om toch iets of wat fris aan de terugtocht te beginnen
Maar hartstikke bedankt.
Wat betreft de maximale toegelaten sneilheid in Duistland:
op autonelwegen en op wegen op andere
met gescheiden rijbanen wegen
*-Voertuigen tot 3,5 T met aanhangwagen
*-Voertuigen van 3,5 T tot 7,5 T 100 km/u 80 km/u
zonder aanhangwagen
*- Voertuigen van meer dan 3,5 T met aanhangwagen
*- Voertuigen van meer dan 7,5 T 80 km/u 60 km/u
met of zonder aanhangwagen
Alle info inzake belasting op verkeer kunt U vinden op het volgend adres:
http://www.toll-collect.de/laendereinstieg/tcrdifr014_laendereinstieg.jsp;jsessionid=8AFC60AB 5323F2CB8E54FC155067A479?display=nl&locale=en
M.b.t. bepaalde verkeersbeperkingen verwijzen wij U graag naar onderstaande tekst (info enkel in het Frans, want afkomstig van OTA Geneve)
Restrictions de circulation
Un camion d'un poids total en charge autorisé supérieur à 7,5 tonnes ou une remorque traînée par un camion de plus de 3,5 tonnes, immatriculés en Allemagne ou à l'étranger, ne doivent pas circuler en Allemagne les jours suivants sous peine de se voir infliger une amende de 40 à 200 euros.
Depuis le 1er mai 2006, cette mesure s’applique aussi aux camionettes avec remorques.
de 0h à 22h le dimanche ou pendant l'un des jours fériés suivants:
Nouvel An, Vendredi Saint, Lundi de Pâques, 1er mai (Fête du Travail), Ascension, Lundi de Pentecôte, Corpus
Christi (seulement dans les provinces de Bade-Württemberg, Bavière, Hesse, Rhénanie du Nord-Westphalie,
Rhénanie-Palatinat et Sarre)
3 octobre (Jour de l'Unité)
31 octobre (Jour de la Réformation - seulement au Brandebourg, Mecklembourg-Poméranie, en Basse-Saxe, Anhalt-Saxe et Thuringe)
1er novembre (Toussaint) (seulement dans les provinces de Bade-Württemberg, Bavière, Rhénanie,du Nord-Westphalie, Rhénanie-Palatinat et Sarre)
25 et 26 décembre
de 7h à 20h le samedi, du 1er juillet au 31 août, sur les tronçons suivants d'autoroutes ou de routes: A1 Leverkusen-West (près de Cologne) à Cloppenburg ; Oyten à Horst
A2 Oberhausen (E 30) à Hanovre-est
A3 Oberhausen à Heumar; Mönchhof (près de Francfort) à Nuremberg
A4 Kirchheim (E 4) à Dresde
A5 Hattenbach, Francfort, Karlsruhe à Neuenburg
A6 Schwetzingen-Hockenheim à Nuremberg-sud
A7 Schleswig/Jagel à Hambourg Schnelsen-nord (à partir de A250) à Hanovre, Cassel à Biebelried (A3) et Ulm/Elchingen à Allgäu (B309)
A8 Karlsruhe à Munich Ouest et Munich-Ramersdorf à Bad Reichenhall
A9 Berlin périphérique à Munich-Schwabing
A10 Périphérique de Berlin (sauf sections Berlin-Spandau à Oranienburg et Spreeau à Werder)
A13 Ortrand à Dresde-nord Schönefeld-Spreewald
A45 Dortmund Sud - Seligenstadt (à l'ouest de Francfort)
A61 Meckenheim à Hockenheim (près de Mannheim)
A81 Weinsberg à Gärtringen
A92 Feldmoching (Munich Nord) à route B471 (Oberschleissheim) Neufahrn à Erding
A93 Inntal à Reischenhardt
A99 Munich, autoroute de contournement: Munich Eschenried à Munich- Feldmoching ; Munich nord à Munich sud
A215 Bordesholm à Blumenthal
A831 Stuttgart-Vaihingen à Stuttgart
A980 Allgäu à Waltenhofen
A995 Sauerlach à Munich-sud
B31 Stockach-est de A98 à Sigmarszell A96
B105/E22 Stralsund à Rostock-est
B96/E251 Greifswald à Berlin
la nuit de 22h à 6h: en Bavière: camions dépassant 7,5 tonnes interdits sur les routes B20 et B21 de Bad Reichenhall (A8) à Melleck (frontière autrichienne)
en Hesse: camions dépassant 4 tonnes sur les routes B3 Borken (A49 à Cölbe (B62)
B7 Cassel-est (A7) à Wehretal-Oetmannshausen (B27)
B27 Fulda-nord (A7) à Witzenhausen (B80)
B62 Niederaula (A7) à Bad Hersfeld (B27)
B254 Alsfeld (B62) à Homberg (B323)
B400 Wommen (A4) à Sontra-Wichmannshausen (B27)
Les interdictions signalées ci-dessus ne s'appliquent pas au conducteur des véhicules suivants: - un véhicule transportant du lait ou des produits laitiers, de la viande fraîche ou des produits de boucherie frais, du poisson vivant ou des produits marins frais et des fruits et légumes frais, ainsi qu'un véhicule à vide destiné à ces transports; - un véhicule allant directement de la gare ferroviaire au destinaire et vice versa (distance maximum 200 km). Le conducteur d'un camion immatriculé à l'étranger, arrivant à un poste frontière, ne sera pas autorisé à continuer son voyage. Une autorisation peut être accordée dans des conditions exceptionnelles par l'autorité responsable dans le district d'entrée en Allemagne. Quel que soit le pays d'immatriculation, le conducteur d'un véhicule pour le transport de marchandises d'un poids maximal autorisé dépassant 3,5 t, ou d'un véhicule pour le transport de plus de 9 personnes dont le conducteur, circulant dans un pays de l’UE, doit se conformer à des règlements très stricts. Il doit avoir son propre livret de contrôle où il inscrit ses heures de conduite et de repos.
En wie gaat er nu naar Duitsland? Wij komen met de 2 A+ Mini's voor BSC en BEC, de Vamo Racing - Colora Yaris 1300cc voor BSC.
Mr.Dallara
15-07-2006, 22:42
Een tip aan allen:
indien mogelijk probeer vroeg weg te geraken op zondag, vooraleer de hele meute vrachtwagens in Duitsland zich vanaf 21u30 in beweging zet.
En best niet via Hannover - Berlijn A2.
Is er ook een truck happening in de buurt ofzo?
Want de Belcar paddock zal zeker niet voor meer dan 40 trailers gaan zorgen en dus ook zeker geen file of druk verkeer ;)
(De laaste 200kmters is het een prachige (betonnen) snelweg van steeds 3 stroken met amper verkeer.)
Nee zulle. ;)
Ik bedoelde meer de gewone trucks die overal op de parkings (en dat zijn er vele) klaar staan om stipt (of iets vroeger zelfs) hun reisweg te vervolgen van de vrijdag of zaterdag.
Drievaks snelweg: dan halen ze elkaar in en voor de tweevak stukken is er veelal inhaalverbod.
Vlot verkeer, vergeet het waarschijnlijk dus maar.
Als wij van ginder vertrekken (met zondag toelating) is het meestal zo lang mogelijk trappen om zo ver mogelijk te geraken vooraleer de trucks losgelaten worden.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.