PDA

View Full Version : [Round 7] 2006 Grand Prix of Monaco

Mark
25-05-2006, 00:56
De eerste schijtlijsters hebben we te pakken:

Barichello
Probably not as much in qualifying three, but first qualifying is going to be like hell, really. You really need to give a lot of space to people on Thursday and see if they remember that on Saturday and let it go, because if somebody goes out of the pits, just thinking about life, it's going to be quite dangerous in a way

www.autosport.com

Trulli
And we all know that qualifying in Monaco is so important because overtaking is nearly impossible. So I think there will be a big fight in order to find a clear lap and try to play a good strategy, not only for the race but also for qualifying and I'm sure someone will unfortunately pay and some others will be a bit luckier.

www.autosport.com

Zijn die al excuses aan het bedenken voor een baggeresultaat? Toevallig twee heertjes die geen al te beste start hebben gehad in 2006. Kan iemand die heren eens een videobandje toesturen van de kwalificaties in Monaco van bijvoorbeeld 1986 of 1993? Volgens mij was toen nog wat drukker.......en niemand die zeurde ;)

Waren zijn de bikkels en ijzervreters van vroeger?

The Interceptor
25-05-2006, 12:31
Kben toch wel eens benieuwd wat het gaat geven hoor morgen, zeker in die eerst twee kwalificaties. Er gaan er daar echt wel een aantal gefrustreerd uitkomen :)

En zoals elk jaar is het weer volledig glitter & glamour met de GP van Monaco:
* Red Bull promoot de nieuwe Superman film
* Bij McLaren dit jaar weer diamantjes, niet op de helm, maar wel op de stuurtjes.
* Schumi rijdt ook met een nieuwe overal rond, echt lelijk als ge het mij vraagt :)

En ik heb wellicht nog enkele dingen niet opgemerkt :)

smiley
25-05-2006, 14:49
raikkonen heeft ook een iets andere helm dan normaal precies
http://images.f1racing.net/large/59810.jpg

het nieuwe pak van schumi vind ik trouwens wel heel mooi..
http://images.f1racing.net/large/59768.jpg

marcel
25-05-2006, 15:18
is dat Ron Dennis, met die wandelstok?

The Interceptor
25-05-2006, 16:42
Neenee, dat is niet Dennis :)

Barrichello rijdt ook met een ander helm rond, namelijk die van Tony Kanaan, Tony rijdt dit weekend in Indianapolis met de helm van Barrichello.

Luigi
26-05-2006, 11:38
De nieuwe overall van Shumi vind ik iets "typisch" voor hem.

marcel
26-05-2006, 19:09
http://www.motorsport.com/photos/f1/2006/mon/f1-2006-mon-xp-0266.jpg

bij Mclaren zijn het precies doe-het-zelvers geworden :+

Raikkie
26-05-2006, 22:40
De nieuwe overall van Shumi vind ik iets "typisch" voor hem.Dacht ik ook :D Even stijlloos als de meeste van zijn kleding :(

smiley
27-05-2006, 20:18
Dikke kwal Briatore:applaus: lol

ps ik lees net dit op f1racing.nl
Renault-rijder Giancarlo Fisichella heeft een straf gekregen voor het ophouden van Red Bull-coureur David Coulthard in de kwalificatie voor de GP van Monaco. De stewards hebben besloten de drie snelste ronden van de Italiaan door te strepen.

Mr.Dallara
28-05-2006, 15:57
Zaaaaaaalig van DC om daar als supperman opt podium te gaan staan! :) :crazy: :crazy:

senna's kingdom
28-05-2006, 16:01
Erg geslaagd.
Spijtig van webber en klien.
Schumacher heeft wat geluk gehad dat het safetycar was.iedereen maakte meteen hun 2de stop.
Frustrerend voor raikkonen want hij was werkelijk wel sneller dan alonso.
Webber maakte er ook een prachtige race van en had volgens mij best goede kansen om te winnen.
Fisichella super gestreden.Met coulthard ging het maar net goed.

Dimitri
28-05-2006, 16:11
Erg geslaagd.
Spijtig van webber en klien.
Schumacher heeft wat geluk gehad dat het safetycar was.iedereen maakte meteen hun 2de stop.
Frustrerend voor raikkonen want hij was werkelijk wel sneller dan alonso.
Webber maakte er ook een prachtige race van en had volgens mij best goede kansen om te winnen.
Fisichella super gestreden.Met coulthard ging het maar net goed.

Schumacher heeft een pracht van een wedstrijd gereden. Aanvallen, aanvallen en nog eens aanvallen. Een podium had erin gezeten, zeker als je ziet dat hij op een 2 seconden achter Coulthard finisht.

Maar Alonso, wat heeft die geluk gehad zeg ... Raikkonen zijn motor ploft, Webber zijn motor ploft. En vorig jaar had hij ook al zoveel geluk ... :no:

smiley
28-05-2006, 16:36
Maar Alonso, wat heeft die geluk gehad zeg ... Raikkonen zijn motor ploft, Webber zijn motor ploft. En vorig jaar had hij ook al zoveel geluk ... :no:wie weet was hij in zijn vorig leven pater damiaan :+

schumi heeft het wel gooed gedaan ! mooie in haal actie's.. zeker in de eerste ronde van 22 naa 16 :eek:

kartboyke
28-05-2006, 16:37
[QUOTE=Dimitri]Schumacher heeft een pracht van een wedstrijd gereden. Aanvallen, aanvallen en nog eens aanvallen. Een podium had erin gezeten, /QUOTE]

???????
Schumacher heeft volgens hetgeen wat ik gezien heb, heel veel geluk gehad.
Door die safety-car heeft hij kunnen bijbenen en vlak na de safety car periode zijn er verscheidene wagens van VOOR SChumi uitgevallen waardoor hij plaatsen goed maakte.
Ok ja, Schumi heeft aangevallen, maar wat had hij te verliezen?
Terwijl Alonso gewoon de wedstrijd controleerde op het laatste.
Als Schumi Barrichello nog was voorbij gegaan, was hij nog maar 4des hé.
SChumi stond al niet hoog meer in mijn achting, maar nu is hij nog meer gedaald, door zijn geweldig sportief manoevre van gisteren.
Hij denkt precies dat hij alles kan permiteren en iedereen alles kan wijsmaken.

Sennake
28-05-2006, 16:40
Maar Alonso, wat heeft die geluk gehad zeg ... Raikkonen zijn motor ploft, Webber zijn motor ploft.

Die dingen zijn eerder pech voor de anderen, ik zie niet in waarmee Alonso geluk heeft aangezien hij sowieso op de eerste plaats reed?? Schumacher daarentegen schoof iedere keer weer een plaatsje vooruit, dus die mag wél van geluk spreken, ook al verdient hij het niet.

strepper
28-05-2006, 16:48
Die dingen zijn eerder pech voor de anderen, ik zie niet in waarmee Alonso geluk heeft aangezien hij sowieso op de eerste plaats reed?? Schumacher daarentegen schoof iedere keer weer een plaatsje vooruit, dus die mag wél van geluk spreken, ook al verdient hij het niet.

waarom verdient hij dit niet?

marcel
28-05-2006, 17:01
waarom verdient hij dit niet?

omwille van zijn gedoe van gisteren

marcel
28-05-2006, 17:20
Die dingen zijn eerder pech voor de anderen, ik zie niet in waarmee Alonso geluk heeft aangezien hij sowieso op de eerste plaats reed??

inderdaad, Sennake. Er was geen geluk in het spel voor Alonso. bijna 50 ronden perfect gereden, ondanks zware druk van Raikkonen. da's geen geluk, da's klasse.

senna's kingdom
28-05-2006, 17:28
Enkel strategie had de winst kunnen beslissen tussen alonso/raikkonen en webber.volgens mij had raikkonen meer kans omdat ze langer hun stop hadden gedaan voor meer benzine.
Maar ik weet niet of alonso nog benzine over had van de eerste stint.
En webber had zijn eerste stint al wat langer gerekt.Misschien kon die wel het verschil maken.
Ik zie webber nog wel eens winnen in de toekomst.:applaus:

Lambo
28-05-2006, 17:57
Tja, ik ben het niet eens met Sennake en Kartboyke...

Ik zie niet in waarom Schumacher dit niet verdiende? Hij is gestraft voor zijn stoot van gisteren, dus de punten die hij nu sprokkelde heeft hij verdiend in mijn ogen. Ok, hij heeft wat geluk gehad dat enkele wagens voor hem uitvielen, maarja dat is inherent aan het racen hé. Coulthard verdiende ook zijn podium, maar hij heeft het ook met geluk verkregen hé (Raikkonen, Webber, Trulli, Klien...), maar daarom niet minder verdiend.

@kartboyke: Schumcher heeft helemaal geen geluk gehad met de safetycar. Hij zat net na Alonso en Raikkonen, dus al degene voor hem konden bijna een ronde uitlopen, en zijn achtervolgers konden hun achterstand inhalen. Merk op dat hij in de laatste 20 ronden (dus na de safetycar) dus wel nagenoeg een minuut nog goedmaakt op Barrichello en Coulthard hé. Dus zonder safetycar was Schumacher hoogstwaarschijnlijk nog 3e geworden, als we er van uit gaan dat iedereen die nu is uitgevallen, ook was uitgevallen.

gwyllion
28-05-2006, 18:56
O ja, ik heb de GP niet gezien, ik was naar de rallycross in Arendonk :D.Dat valt trouwens perfect combineren. Onmiddellijk na F1 finish naar Arendonk vertrokken en net op tijd ginder voor de finale van 2CVs ;)

A uit PDGRacing
28-05-2006, 18:57
Ik heb voor het eerst sinds lang nog eens naar de F1 gekeken. Wat voor een stoot MS gisteren deed, trok op niet veel, maar zoals velen al meldden, het is niet zijn eerste.
Wel heb ik genoten van een mooie wedstrijd. Ze mogen zeggen wat ze willen, Monaco is en blijft toch altijd iets speciaal. MS heeft gisteren misschien een streek uitgehaald, vandaag heeft hij , zelfs voor een niet MS-fan, een hele mooie en correcte wedstrijd gereden. Wat ik al veel minder vond, waren de moves van Albers. Bij de start je teamgenoot de muur in rijden, en daarna even leuk binnenrijden bij Montagny.
Top van de race was toch wel Mister Cool, the Ice-Man Kimi. Je motor vliegt in de fik ( denk oververhit geraakt tijdens de SC), je stapt uit, je blijft gewoon cool doorlopen over een grasperkje ( waar je tijdens een niet-GP-weekend waarschijnlijk een gigantische boete voor krijgt) naar je pas gekochte jacht, om daar even te chillen met je vrienden die je liet overkomen. Of zoals de Engelse commentator zei:" It must be nice to hang out with your own-body-weight-champagne-drinking-friends during the Monaco F1-race" :applaus: :applaus: Na zijn discotheek uitstapjes zal hij het weer mogen uitleggen bij Ron.

A uit PDGRacing
28-05-2006, 19:13
Wat me ook opviel, wat het gemak waarmee ze Fisico lieten doorrijden ondanks de blauwe vlaggen. De regel is normaal gezien drie blauwe vlaggen negeren, en dan moet je ze voorlaten. Ik denk dat Fisico er dertig gekregen heeft tijdens z'n flying laps ( de ronden waarbij tot tweemaal toe een wagen inhaalde aan de chicane.

Sennake
28-05-2006, 19:25
Tja, ik ben het niet eens met Sennake en Kartboyke...

Dat is natuurlijk je goede recht, maar ik ga me toch nader verklaren :

* iemand die (zoals bv Raikkonen vorig jaar) vanop de laatste plaats moet starten omdat zijn motor tijdens de kwalifs geëxplodeerd is verdient het om door het veld heen te strijden, en wat geluk te hebben door uitvallers vóór hem om tenslotte in de punten te eindigen (of zelfs te winnen).

* iemand die door bedrieglijke praktijken achteraan moet starten verdient in mijn ogen niet het geluk te hebben dat er een aantal concurrenten vóór hem uitvallen zodat hij toch nog in de punten terecht komt.

Maar zoals gezegd hoeft niet iedereen mijn mening te delen. Daar zijn fora tenslotte voor gemaakt, om verschillende meningen met elkaar te delen.

senna's kingdom
28-05-2006, 20:09
Albers heeft montagny niet geraakt.
Dat was monteiro die mantagny wilde inhalen.Was duidelijk door de live timing.
Monteiro reed op dat moment op de laatste plek en montagny op de voorlaatste.Ik vermoed dat daarom monteiro alles op alles zette om toch voor een super aguri te zitten.
Naar fisichella werd niet gevlagt toen webber achter hem zat.
Webber was van zijn oren aan het maken over de boord radio.
Maar dat was van korte duur:( .

Raceboy
28-05-2006, 20:13
Goede teamsfeer bij McLaren

Q. Did you have any inkling what happened to Kimi; did the team mention anything to you?

JPM: No. I wasn't really interested to be honest. My engine came from the last race, it worked well in the last race and here it worked well all weekend. It's good.

Nicki_Mks
28-05-2006, 20:34
Mijn uitschieters:

TOP: David Coulthard. Goeie oude 'baksteenkop' bewijst nog maar eens dat in Monaco echte klasse komt bovendrijven. Verdient nog altijd een plaatsje in een topteam.

FLOP: Michael Schumacher: zo groot hij is als coureur, zo klein is hij als mens.

Raceboy
28-05-2006, 20:41
DC had dan ook een goede reden om voor het podium te gaan:

Q. (Damien Smith - Autosport) A question for David: apparently on television before the race, Christian Horner said that if Red Bull scored a podium today he would jump in the harbour naked. Are you going to make sure he goes through with that?

DC: Well, he did tell me, when I was doing the slowing-down lap, that it was actually to jump in the pool at the energy centre naked so my advice was to give his 'wally' a good rub before he does it because if you are going to get photographed naked you want to look as favourable as possible.

Schumacher is toch de mop van het weekend:

Q (Byron Young – Speed Sport News) Yesterday Schumacher got a good kicking for the events on the circuit. Today, he raced from the back of the grid to finish fifth. Can I ask for your comments on his performance today please?

JPM: Last year I started last and finished fourth! (laughter).

DC: My television wasn't working so I haven't had a chance to see it yet.

marcel
28-05-2006, 21:15
Wat me ook opviel, wat het gemak waarmee ze Fisico lieten doorrijden ondanks de blauwe vlaggen. De regel is normaal gezien drie blauwe vlaggen negeren, en dan moet je ze voorlaten. Ik denk dat Fisico er dertig gekregen heeft tijdens z'n flying laps ( de ronden waarbij tot tweemaal toe een wagen inhaalde aan de chicane.

ik heb er toch geen dertig gezien ze, zelfs geen 3

marcel
28-05-2006, 21:18
Goede teamsfeer bij McLaren

ik zou precies hetzelfde zeggen. "pech voor mijn teamgenoot dat hij eruit ligt, maar ik ben wel nog aan het racen, geef mij de details later maar"

Fonne
28-05-2006, 21:38
Wat me ook opviel, wat het gemak waarmee ze Fisico lieten doorrijden ondanks de blauwe vlaggen. De regel is normaal gezien drie blauwe vlaggen negeren, en dan moet je ze voorlaten. Ik denk dat Fisico er dertig gekregen heeft tijdens z'n flying laps ( de ronden waarbij tot tweemaal toe een wagen inhaalde aan de chicane.Dat is mij ook op gevallen hij kreeg zeker 3 ronden lang een blauwe vlag. Ik denk dat hij wakker werdt toen hij Alonso in zijn spiegel zag om hem te dubbelen. Effe gas bij geven. En hoe !

Raceboy
28-05-2006, 22:09
Albers heeft weer een rare uitleg:

"It was just a shame to get a drive-through penalty," said Albers, who went on to finish in 12th place.

"I have no clue why, to be honest, because from my point of view, my front wing was ahead and I had position. But everyone has their own opinion of that, so we'll leave that alone for now.

autosport.com

Dus als je voorvleugel ervoor zit mag je iemand de muur induwen?

Raceboy
28-05-2006, 22:56
Horner is een man van zijn woord:

We can't confirm that he did indeed rub anything before making the leap, but he did stay true to his word - naked, except for the red Superman cape that Coulthard wore on the podium!

autosport.com

Ottooke
28-05-2006, 23:04
Horner is een man van zijn woord:
http://images.f1racing.net/large/60222.jpg
Bron: www.f1racing.nl

sledge
29-05-2006, 00:12
Hetgeen me opviel was hoezeer Fisichella weer zat te slapen de eerste helft van de race. Pas toen hij Alonso in z'n spiegels zag, schoot hij wakker. Hij haalde direct 2 wagens in in 2 ronden, en reed even snel als Alonso.

gwyllion
29-05-2006, 00:31
Hetgeen me opviel was hoezeer Fisichella weer zat te slapen de eerste helft van de race. Pas toen hij Alonso in z'n spiegels zag, schoot hij wakker. Hij haalde direct 2 wagens in in 2 ronden, en reed even snel als Alonso.Inderdaad raar. Hij moet toen gedacht hebben dat hij zeker in beeld was ;)

Mario
29-05-2006, 08:50
Toen Coulthard een paar jaar geleden, na de pole te hebben gereden, maar niet weggeraakt te zijn voor de opwarmronde, als laatste mocht vertrekken, hebben er nog heel wat met hem gelachen (omdat hij heel lang achter Bernoldi (?) vastzat. Maar hij eindigde uiteindelijk wel mooi in de punten (5de dacht ik). Het is hem dus al voorgedaan door iemand die door velen en in het bijzonder de MS-fans als een kluns wordt beschouwd.

Savi
29-05-2006, 11:29
Toen Coulthard een paar jaar geleden, na de pole te hebben gereden, maar niet weggeraakt te zijn voor de opwarmronde, als laatste mocht vertrekken, hebben er nog heel wat met hem gelachen (omdat hij heel lang achter Bernoldi (?) vastzat. Maar hij eindigde uiteindelijk wel mooi in de punten (5de dacht ik). Het is hem dus al voorgedaan door iemand die door velen en in het bijzonder de MS-fans als een kluns wordt beschouwd.
...met het kleine verschil dat er toen 12 uitvallers waren. Gisteren vijf.

Finish
29-05-2006, 11:44
Coulthard een kluns ? Coulthard een coureur die nooit uit de schaduw van Hakkinen raakte en elk jaar opnieuw een wereldtitel voorspelde. En inhalen op Monaco is idd quasi onmogelijk. Schumacher kon duidelijk profiteren van de safety car gisteren, dat was zelfs logisch voor de sporza-commentatoren.

Wat Coulthard betreft, ik kon het niet laten om wat opzoekwerk te verrichten. Toen de race in Monaco in 2001 startte met Coulthard op pole, weigerde zijn bolide dienst en moest hij noodgedwongen achteraan beginnen. Coulthard zat toen rondelang achter Bernoldi, tot een pitstop van Enrique en een hoop accidentjes op de baan hem nog 2 punten (toen nog de 5de plaats) opleverde.

Reacties na de race,op de 52ste pagina van dit formule1-forum :D

Tsjolder: (leeft die nog ?)

Sorry, maar ik kan niet anders dan zeggen dat Coulthard bij het ongeluk (alhoewel, dat dat nog nie is opgelost is een echte schande) ongelooflijk veel geluk heeft gehad. Eigenlijk is hij maar 1 rijder echt voorbijgaan die geen probleem had: Button.effe een opsomming van de uitvallers die voor hem zaten: Hakkinen, Ralf, Montoya, Trulli, Fisichella, Frentzen, De la Rosa, Panis. En Alesi, Alonso en Verstappen hadden allemaal één of ander probleem, waardoor Coulthard er makkelijk langs kon (alhoewel hij wellicht voorbij Verstappen en Alonso ging geraakt zijn met de pitstops). Ik heb er maar 1 weten voorbijsteken vandaag: Jos Verstappen.
Coulthard heeft idd snelle rondjes gereden, dat moet ge doen. Maar gezien het feit dat hij zo lang achter Bernoldi gezeten had, kon hij alleen maar erop rekenen dat er heeeeel veel anderen problemen zouden krijgen, anders kon hij nooit in de punten geraken. Bovendien is het na de pitstop van Bernoldi geen enkele keer meer voorgevallen dat hij achter een rechtstreekse tegenstander zat. Van 22 naar 5 gaan terwijl ge maar 1 keer vlak achter uw voorganger hebt gezeten, dat noem ik geluk.

Finish:

En Coulthard heeft idd wel een mooie inhaalrace gereden, maar hier lijkt het me toch, nuchter bekeken, ietwat geluk dat hij nog die 5de plaats heeft kunnen pakken, rekening houdende met de hele resem uitvallers, en dan nog die Alesi die -naar ik hier kan lezen- de kant heeft geraakt ergens.

Werner333:

Coulthard mag deze keer dank U wel tegen de racegoden zeggen. Nu ja ieder op zijne toer he.

TiBo:

Wat is die Coulthard een nietsnut zeg! In de 40-tig ronden achter een Arrows blijven hangen met een Mac. die misschien wel de snelste wagen was vandaag.
Schumacher was erop of erover gereden. Hij had er alles aan gedaan om er voorbij te komen. Hij had misschien geen punten gehaald, ... maar hij had /*-! gestreden voor de 15 plaats.

Coulthard wereldkampioen? Laat me niet lachen!

en ik sluit af met Mario zelf:

Voor mijn part een race om snel te vergeten:
a) omdat er haast nergens strijd was, tenzij vanachter (dank je Bernoldi ),
b) omdat MS gewonnen heeft (die wel goed gereden zal hebben, daar niet van, maar die er niet voor heeft moeten knokken).

En het feit dat DC niet op gang komt en Hakkinen uitvalt heeft uiteraard niets met geluk te maken, maar alles met de genialiteit van MS. DC is eigenlijk wreed lomp om 5de over de streep te komen, dat kan zelfs een knoeier als ik.

:D

Dus samengevat:
2006: Schumacher 5des door een safety-car na ongeveer 15 ronden vastgezeten te hebben achter Button

2001: Coulthard 5des door een ophoping van uitvallers Hakkinen, Ralf, Montoya, Trulli, Fisichella, Frentzen, De la Rosa, Panis, Alesi, Alonso en Verstappen, na een halve race vastgezeten te hebben achter Bernoldi.

Conclusie: BEIDE GELUK.
Zo, die kerk staat weer in het midden.

Gèrre
29-05-2006, 13:07
weet iemand of je die race kunt na bekijken op het internet want kheb op de verkeerd post opgenomen :(

Raceboy
29-05-2006, 15:27
weet iemand of je die race kunt na bekijken op het internet want kheb op de verkeerd post opgenomen :(

op een legale manier? neen.

via bittorrent vind je soms wel eens een race terug.

Gèrre
29-05-2006, 15:57
Ok bedankt :)
Ik zal eens naar bittorent zoeken op het internet

Gèrre