View Full Version : [Round 8] 2006 Grand Prix of Great-Britain
Morgen om 12u30 locale tijd geeft MAx Mosley ene persconferentie. Een belangrijke mededeling?
gwyllion
09-06-2006, 14:52
Dit misschien?
FIA presses ahead with engine freeze plan
The FIA has decided to press ahead with plans for a full engine freeze in Formula One from 2008, even though the manufacturers had hoped to reach a compromise deal this weekend.bron: autosport.com (http://www.autosport.com/news/report.php/id/52272&type=news&id=52272)
EDIT: iets meer details op pitstop.tv (http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=11789)
gwyllion
09-06-2006, 15:47
Villeneuve is onlangs getrouwd. Wel grappig:
http://images.f1racing.net/large/60372.jpg
The Interceptor
10-06-2006, 14:01
Alle man, Jenson niet eens door de eerste qualif geraakt :eek: ??
Kheb hier geen tv staan, dus heb niks gezien, maar op de f1.com livetiming vermoeden ze dat Jenson na zijn eerste run door de stewards is binnengeroepen voor een controle, en daardoor geen tijd meer had om nog eens buiten te gaan?
Dat zou toch gewoon niet mogen kunnen? 't Is al zo'n korte sessie, dan nog eens extra tijd afpakken door ze ff ter controle binnen te roepen?
senna's kingdom
10-06-2006, 15:20
Mja,was inderdaad raar.
Button had 3 ronden gedaan maar ook zijn teamgenoot barrichello had er maar 3 gedaan.
Button was absoluut niet blij.
Wel een mooie opstelling met de 3 grootste tittel kanshebbers op een rijtje.
Kimi die toch wel verbazend snel was tot mijn grootste verbazing.
IK dacht dat monaco gewoon te maken had met de layout van het circuit.
Ze misten heel het seizoen nogal veel snelheid.
En nu op P2 op slechts een tiende van alonso.
Villeneuve deed het ook heel de kwalificatie goed.
Alleen jammer om hem dan zo te zien weg zakken.
Van P1 naar P10:( .
De auto had blijkbaar toch niet zo'n goede balans.De auto slingerde een beetje in de snelle bochten.
Alle man, Jenson niet eens door de eerste qualif geraakt :eek: ??
Kheb hier geen tv staan, dus heb niks gezien, maar op de f1.com livetiming vermoeden ze dat Jenson na zijn eerste run door de stewards is binnengeroepen voor een controle, en daardoor geen tijd meer had om nog eens buiten te gaan?
Dat zou toch gewoon niet mogen kunnen? 't Is al zo'n korte sessie, dan nog eens extra tijd afpakken door ze ff ter controle binnen te roepen?
ze moeten maar al hun snelste rondjes pushen
gwyllion
11-06-2006, 15:10
Amai, wat een saaie race. Geen enkele inhaling, buiten dubbele van tragere deelnemers. De andere 2 positieswissels waren Schumacher die Raikonnen voorbij ging en Fisichella Massa, beiden dankzij goede pitstops. Het is gewoon onmogelijk om voorbij te steken op Silverstone: zie naar Montayo die Heidfeldt niet voorbij geraakte en idem Fisichella-Raikonnen op het einde.
Button was bijzonder sterk tot het tijd was voor barbecue.
Een mooie prestatie van BMW: 2 rijders in punten, wel spijtig van eerste pitstop van Heidfeldt (na zijn superstart).
het is Heidfeld ;)
maar inhalen is wel mogelijk op Silverstone, kijk maar naar Berrichello een jaar of 2 terug.
Vanaf ronde 5 qua spanning een vrij saaie wedstrijd gezien, maar wat een demonstratie van Alonso. Zonder twijfel één van zijn beste wedstrijden tot hiertoe. Liet zich niet gek maken door Raikkonen bij de start & na de SafetyCar en liep sterk weg van de rest nadien. Hij leek in de beginfase trager te zijn dan Raikkonen/Schumacher, maar ook dat leek achteraf allemaal gecontroleerd. Z'n tempo tijdens de wedstrijd was verschroeiend en hij raakt duidelijk ook meer bedreven in het dubbelen. Mooie winst op pure snelheid, snoert even de mond van degenene die beweren dat hij enkel verdedigend rijden kan.
Verder:
Ondanks de knappe overwinning, toch even opmerken dat ik zijn rijgedrag bij het binnengaan van de Safety Car ronduit gevaarlijk vond. Raikkonen moest hard in de remmen om hem niet te raken.
Waar hebben we dat in het verleden nog al gezien?:rolleyes:
Met McLaren wordt het helemaal niks dit jaar. De speed zit er een beetje meer in, maar strijden voor de overwinning lukt gewoon nog altijd niet. Was wel verbaasd door het verschil met Schumacher na de 2de stop. Raikkonen moet daar toch ergens in de fout zijn gegaan, ook al was de stopper van McLaren ook niet van de snelste.
Knappe prestatie van BMW:applaus:
Ferrari & Schumacher in lang & breed verslagen door Alonso. Je zag het ook duidelijk aan Schumacher's gezicht dat ie er niet blij mee was;)
Scott Speed: typisch voorbeeld van een rijder die weer in de F1 gepusht is en er eigenlijk niks te zoeken heeft.:(
De commentaar op Sporza beleefde weer een historisch dieptepunt.
Enkele quotes:
"Renault heeft een speciale livery voor deze race, namelijk de sluipende tijger, niet te verwarren met de sluipende stier van Torro Rosso of de sluipende zilveren pijlen van McLaren..." --> WHAT THE FUCK???:frusty: :fight: :frusty:
"Met Alonso en Renault op het hoogste schavot krijgen de Engelsen dan toch nog hun "God Save The Queen" te horen, ondanks het uitvallen van Button" :applaus:
"U heeft natuurlijk het Franse volkslied gehoord voor Renault, we waren daar even mis, maar het zou gekund hebben mits Renault ook een grote afdeling heeft in Engeland..." :+
Wat een ongelooflijke dopeheads daar. Geluk dat Marc Goossens nog wat professionel commentaar voorziet, maar die brengt er nou ook niet meteen de grote spanning in:o
ben het grotendeels met je eens neo, alleen met hetgeen wat je over speed zegt niet. Ok, hij begaat nu een fout, maar dat is zijn allereerste van heel het seizoen. Hij heeft in heel het seizoen (inclusief vrije trainingen en qualifs) nog maar 1 (!) spin gemaakt als debutant. Dus ik vind je conclusie wat te vroeg eerlijk gezegd...
gwyllion
11-06-2006, 18:17
Met McLaren wordt het helemaal niks dit jaar. De speed zit er een beetje meer in, maar strijden voor de overwinning lukt gewoon nog altijd niet. Was wel verbaasd door het verschil met Schumacher na de 2de stop. Raikkonen moet daar toch ergens in de fout zijn gegaan, ook al was de stopper van McLaren ook niet van de snelste.
Schumacher deed zijn 3de stint met nieuw rubber, terwijl Raikonnen met gebruikte banden moest rijden ;)
Wat een ongelooflijke dopeheads daar. Geluk dat Marc Goossens nog wat professionel commentaar voorziet, maar die brengt er nou ook niet meteen de grote spanning in:o
Ik vond de commentaar redelijk goed vandaag. Sammy Neyrinck doet het een stuk beter dan Stefaan Lammens.
Het chassis van Renault wordt inderdaad helemaal in Engeland ontwikkeld (Enstone) en enkel de motor wordt in Frankrijk gebouwd (Viry-Chatillon).
Ik vond er niet veel aan, was bijna niets te zien behalve bij de start dan. En wat ik nog flauw vond was dat toen Schumacher zijn voorligger voorbij stak toen die nog net niet uit de pits was en heel de Ferrari box aant lachen, wauw wat een spektakel
Ik heb enkel het einde gezien en vind het spijtig dat een op zich spannende situatie zoals Raikonen - Fisichella gewoon in niks resulteert door het karakter van F1 ...
Ik vond de commentaar redelijk goed vandaag. Sammy Neyrinck doet het een stuk beter dan Stefaan Lammens.
echt niet, ik erger mij iedere keer aan Sammy, deze keer onder meer met die sluipende toestanden waar Neo t over had.
Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij de rest, dit is doodsaai en de naam race niet waardig. Het is gewoon wachten tot er iemand uitvalt of een slechtere pitstop maakt, actie op de baan is verdwenen.
Het chassis van Renault wordt inderdaad helemaal in Engeland ontwikkeld (Enstone) en enkel de motor wordt in Frankrijk gebouwd (Viry-Chatillon).
Tjonge, als Toyota dan wint zouden we volgens Neyrinck het Duitse volkslied horen voor de constructeur? Ik vind persoonlijk dat hij & Stefaan Lammens overkomen als reporters die totaal niet weten waarover ze bezig zijn. Net voetbalcommentators die als bij-jobke tijdens de F1 berichten. Hij zal voor zijn zondagwerk toch lekker betaald worden én na een aantal jaar berichtgeving mag je wel iets anders verwachten.
Als er 1 ding positief te melden is over de Sporza verslaggeving is het hun inleidende reportages. Voor de rest dik gebuisd!:)
Op La Deux kan je je pret niet op met de onorthodoxe uitspraak van Bas Leinders die het altijd heeft over "Tiyota" en "inzinieurs"... :+
Op La Deux kan je je pret niet op met de onorthodoxe uitspraak van Bas Leinders die het altijd heeft over "Tiyota" en "inzinieurs"... :+Hij zou nog in Allo Allo kunnen meedoen als die agent van "Guud meurning":p
Mijn verslag komt nogal laat vandaag, voornamelijk door het WK voetbal en mijn afstudeer-examens :D
't Was in ieder geval de naar mijn mening saaiste race tot nu toe, je kan alles samenvatten in vier puntjes:
1. Sterke onklopbare Alonso, die de rol overneemt die Schumacher had in de jaren 2001-2003 en 2004. Het duurt niet lang meer of we zijn Fernando fantastico allemaal beugekeken en we smeken om spanning en een open kampioenschapsstrijd. Teveel en te makkelijk winnen is nooit leuk. (geloof me vrij, ik was de zegereeks van Schumacher na een tijdje ook beu ;) )
2. Het continu falen van de rechtstreekse concurrenten: McLaren laat zich eens te meer makkelijk vangen wat betreft strategie (beter gezegd: teveel bandensetjes opgebruikt) en Ferrari klampt aan maar mist snelheid. Het lijkt me wel duidelijk dat de Ferrari de McLaren de voorbije races klopte op gebied van snelheid, en dat maakt hen de gedoodverfde vice-wereldkampioenen van 2006, want de Renault is nog altijd met afstand de betere wagen op het veld, getuige daarvan de snelle kwalificatietijd van Alonso met een zelfde (of zelfs zwaardere ?) benzinetank.
3. Het uitvallen van Button: Aanhoudend falen van HondaF1. Ooit waren ze snel en onbetrouwbaar, nu zijn ze te traag en onbetrouwbaar. Vooruitgang, heet dat. Verdere uitvallers: Webber en Ralfke. Voor beiden ook huilen met de pet op.
4. Te weinig inhaalmaneuvers. (Geen ? Schumacher probeerde nog bij Raikkonen, mogelijk het enige hoogtepunt in het rondjesdraaien op Silverstone)
De top en flops dan maar:
TOP:
-Alonso: Terechte winnaar, mooi weggereden en nooit meer achteromgekeken. Wereldtitel #2 in aantocht. Vloekt de kerel niet, nu hij volgend jaar bij het slome McLaren ingelijfd wordt ?
-Schumacher: Raikkonen verschalkt. Meer zat er ook niet in.
-BMW: troeft de oude partner Williams af. Heidfeld verdiende meer, maar zijn pitstop goeide roet in het eten. Villeneuve maakt een betere indruk dan vorig jaar, tout court.
FLOP:
-McLaren: Aangezien Kimi startte op P2 en aankwam op P3, waren zij de verliezers van de dag. Montoya rijdt net als Fisichella, net als Massa, net als Barrichello toen hij bij Ferrari reed, constant in de schaduw. De teammaat die punten scoort voor het team, maar nooit echt voor de overwinning kan gaan. Teleurstellend dat al de voorgenoemden duidelijk onderdoen voor hun teamchef.
-HondaF1: Miserabele race voor Button, en Barrichello kon er ondanks een puike kwalificatie niks aan het leed van het team veranderen. Vreselijk.
-Toyota: zo mogelijk nog vreselijker. Enorm budget, maar wagens die er niks van bakken. Het team lijkt opnieuw op de terugweg, geen snelheid en geen betrouwbaarheid.
-Williams: Ze proberen wel, maar het lukt altijd net niet.
Ik was blij dat de race voorbij was. Kon ik lekker hup holland hup roepen (en niet voor Albers)
Next race: Canada. Revival van Villeneuve ? Wraakpoging van Schumacher als laatste stuiptrekking voor het kampioenschap ? Uitvallen van Alonso (als er een god bestaat, het is nu de moment !), uitblinken van Fisichella die hier altijd goed presteert ? Een overkopgaan van Wurz door Alesi bij de start ? (hanee, die rijden niet meer mee)
Finish
Silverstone kort samengevat:
FC Europa - Japan United: 2 - 0
Succes met uw examens, hé Finish. :)
Ik ben iets voor twee thuisgekomen van het zwemmen en dacht dat ik dan nog net de start kon meepikken. Blijkbaar waren ze al een uur bezig...
En op BBC de TT bekeken.
ik begin toch te twijfelen aan Button zijn F1-beeld ze..
na Barcelona zegt hij: "In Monaco zullen we het beter doen, want hier (in Barcelona dus) hebben we veel downforce nodig, en dat is niet ons sterkste punt" -> Monaco is juist het circuit waar het meeste downforce nodig is, Jenson.
nu, na zijn opgeblazen motor weet hij te zeggen dat een betere windtunnel de problemen zal oplossen. ik wist niet dat de betrouwbaarheid van de motor in de windtunnel getest wordt?
hij moet iets zeggen om de sponsoring tevreden te houden he, en dat is het belangrijkste in de F1 tegenwoordig
The Interceptor
12-06-2006, 20:01
ik begin toch te twijfelen aan Button zijn F1-beeld ze..
na Barcelona zegt hij: "In Monaco zullen we het beter doen, want hier (in Barcelona dus) hebben we veel downforce nodig, en dat is niet ons sterkste punt" -> Monaco is juist het circuit waar het meeste downforce nodig is, Jenson.
nu, na zijn opgeblazen motor weet hij te zeggen dat een betere windtunnel de problemen zal oplossen. ik wist niet dat de betrouwbaarheid van de motor in de windtunnel getest wordt?
Zijn uitspraak over die windtunnel slaat wel niet op de motor hoor.
't Is gewoon dat ze bij Honda de onderdelen nog altijd eerst tijdens testen moeten uittesten, na de nieuwe windtunnel zou dat overbodig zijn, en dus véél tijdswinst ... ;)
edit: En ik blijf natuurlijk nog altijd geloven in Jenson zijn F1 capaciteiten :) Net als nog zovele andere, oa Damon Hill heeft deze week ook nog gezegd nog steeds de volgende Britse WK te zien in Jenson. Om nog maar van de vele (Engelse) fans te zwijgen, daar heeft Jenson dit weekend echt wel een pak steun van gekregen wist hij te melden.
En op BBC de TT bekeken.
:worship: :worship: :worship:
:cool: :cool: :cool:
Helaas was op hetzelfde moment Nederland aan het voetballen dus ik heb de TT niet helemaal afgekeken.
Succes met uw examens, hé Finish. :)
dankuuu !! :cool:
Heb wedstrijd niet gezien .
Was blijkbaar ook niet nodig .
Thx 4 de reports . :worship:
Inderdaad, het was weer een saaie race - enkel het ongeluk met Ralf en Mark was even spanning en de - alweer sublieme - pitstopstrategie van Ferrari (weliswaar iets minder spannend). Daarmee hebben we de "highlights" van de race alweer gehad. Zelfs hier in Engeland viel iedereen in slaap van de race (vooral de commentatoren), terwijl je ze anders tot in Belgie hoort brullen... Ik hoop dat Montreal wat meer actie brengt (normaal gesproken wel...).
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.