De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 08-06-2006, 20:54
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
[Round 8] 2006 Grand Prix of Great-Britain

Morgen om 12u30 locale tijd geeft MAx Mosley ene persconferentie. Een belangrijke mededeling?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #2  
Old 09-06-2006, 14:52
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Dit misschien?
Quote:
FIA presses ahead with engine freeze plan

The FIA has decided to press ahead with plans for a full engine freeze in Formula One from 2008, even though the manufacturers had hoped to reach a compromise deal this weekend.
bron: autosport.com

EDIT: iets meer details op pitstop.tv

Last edited by gwyllion; 09-06-2006 at 16:29.
Reply With Quote
  #3  
Old 09-06-2006, 15:47
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Villeneuve is onlangs getrouwd. Wel grappig:
Reply With Quote
  #4  
Old 10-06-2006, 14:01
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Alle man, Jenson niet eens door de eerste qualif geraakt ??
Kheb hier geen tv staan, dus heb niks gezien, maar op de f1.com livetiming vermoeden ze dat Jenson na zijn eerste run door de stewards is binnengeroepen voor een controle, en daardoor geen tijd meer had om nog eens buiten te gaan?
Dat zou toch gewoon niet mogen kunnen? 't Is al zo'n korte sessie, dan nog eens extra tijd afpakken door ze ff ter controle binnen te roepen?
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #5  
Old 10-06-2006, 15:20
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 400
Mja,was inderdaad raar.
Button had 3 ronden gedaan maar ook zijn teamgenoot barrichello had er maar 3 gedaan.
Button was absoluut niet blij.
Wel een mooie opstelling met de 3 grootste tittel kanshebbers op een rijtje.
Kimi die toch wel verbazend snel was tot mijn grootste verbazing.
IK dacht dat monaco gewoon te maken had met de layout van het circuit.
Ze misten heel het seizoen nogal veel snelheid.
En nu op P2 op slechts een tiende van alonso.
Villeneuve deed het ook heel de kwalificatie goed.
Alleen jammer om hem dan zo te zien weg zakken.
Van P1 naar P10 .
De auto had blijkbaar toch niet zo'n goede balans.De auto slingerde een beetje in de snelle bochten.
Reply With Quote
  #6  
Old 10-06-2006, 16:30
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by The Interceptor
Alle man, Jenson niet eens door de eerste qualif geraakt ??
Kheb hier geen tv staan, dus heb niks gezien, maar op de f1.com livetiming vermoeden ze dat Jenson na zijn eerste run door de stewards is binnengeroepen voor een controle, en daardoor geen tijd meer had om nog eens buiten te gaan?
Dat zou toch gewoon niet mogen kunnen? 't Is al zo'n korte sessie, dan nog eens extra tijd afpakken door ze ff ter controle binnen te roepen?

ze moeten maar al hun snelste rondjes pushen
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 11-06-2006, 15:10
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Amai, wat een saaie race. Geen enkele inhaling, buiten dubbele van tragere deelnemers. De andere 2 positieswissels waren Schumacher die Raikonnen voorbij ging en Fisichella Massa, beiden dankzij goede pitstops. Het is gewoon onmogelijk om voorbij te steken op Silverstone: zie naar Montayo die Heidfeldt niet voorbij geraakte en idem Fisichella-Raikonnen op het einde.

Button was bijzonder sterk tot het tijd was voor barbecue.

Een mooie prestatie van BMW: 2 rijders in punten, wel spijtig van eerste pitstop van Heidfeldt (na zijn superstart).
Reply With Quote
  #8  
Old 11-06-2006, 16:20
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
het is Heidfeld

maar inhalen is wel mogelijk op Silverstone, kijk maar naar Berrichello een jaar of 2 terug.
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 11-06-2006, 17:51
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Vanaf ronde 5 qua spanning een vrij saaie wedstrijd gezien, maar wat een demonstratie van Alonso. Zonder twijfel één van zijn beste wedstrijden tot hiertoe. Liet zich niet gek maken door Raikkonen bij de start & na de SafetyCar en liep sterk weg van de rest nadien. Hij leek in de beginfase trager te zijn dan Raikkonen/Schumacher, maar ook dat leek achteraf allemaal gecontroleerd. Z'n tempo tijdens de wedstrijd was verschroeiend en hij raakt duidelijk ook meer bedreven in het dubbelen. Mooie winst op pure snelheid, snoert even de mond van degenene die beweren dat hij enkel verdedigend rijden kan.

Verder:
  • Ondanks de knappe overwinning, toch even opmerken dat ik zijn rijgedrag bij het binnengaan van de Safety Car ronduit gevaarlijk vond. Raikkonen moest hard in de remmen om hem niet te raken.
    Waar hebben we dat in het verleden nog al gezien?
  • Met McLaren wordt het helemaal niks dit jaar. De speed zit er een beetje meer in, maar strijden voor de overwinning lukt gewoon nog altijd niet. Was wel verbaasd door het verschil met Schumacher na de 2de stop. Raikkonen moet daar toch ergens in de fout zijn gegaan, ook al was de stopper van McLaren ook niet van de snelste.
  • Knappe prestatie van BMW
  • Ferrari & Schumacher in lang & breed verslagen door Alonso. Je zag het ook duidelijk aan Schumacher's gezicht dat ie er niet blij mee was
  • Scott Speed: typisch voorbeeld van een rijder die weer in de F1 gepusht is en er eigenlijk niks te zoeken heeft.
  • De commentaar op Sporza beleefde weer een historisch dieptepunt.
    Enkele quotes:
    • "Renault heeft een speciale livery voor deze race, namelijk de sluipende tijger, niet te verwarren met de sluipende stier van Torro Rosso of de sluipende zilveren pijlen van McLaren..." --> WHAT THE FUCK???
    • "Met Alonso en Renault op het hoogste schavot krijgen de Engelsen dan toch nog hun "God Save The Queen" te horen, ondanks het uitvallen van Button"
    • "U heeft natuurlijk het Franse volkslied gehoord voor Renault, we waren daar even mis, maar het zou gekund hebben mits Renault ook een grote afdeling heeft in Engeland..."

    Wat een ongelooflijke dopeheads daar. Geluk dat Marc Goossens nog wat professionel commentaar voorziet, maar die brengt er nou ook niet meteen de grote spanning in
Reply With Quote
  #10  
Old 11-06-2006, 18:08
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
ben het grotendeels met je eens neo, alleen met hetgeen wat je over speed zegt niet. Ok, hij begaat nu een fout, maar dat is zijn allereerste van heel het seizoen. Hij heeft in heel het seizoen (inclusief vrije trainingen en qualifs) nog maar 1 (!) spin gemaakt als debutant. Dus ik vind je conclusie wat te vroeg eerlijk gezegd...

Last edited by Lambo; 11-06-2006 at 18:10.
Reply With Quote
  #11  
Old 11-06-2006, 18:17
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Neo-242
  • Met McLaren wordt het helemaal niks dit jaar. De speed zit er een beetje meer in, maar strijden voor de overwinning lukt gewoon nog altijd niet. Was wel verbaasd door het verschil met Schumacher na de 2de stop. Raikkonen moet daar toch ergens in de fout zijn gegaan, ook al was de stopper van McLaren ook niet van de snelste.
Schumacher deed zijn 3de stint met nieuw rubber, terwijl Raikonnen met gebruikte banden moest rijden
Quote:
Originally Posted by Neo-242
  • De commentaar op Sporza beleefde weer een historisch dieptepunt.
    Wat een ongelooflijke dopeheads daar. Geluk dat Marc Goossens nog wat professionel commentaar voorziet, maar die brengt er nou ook niet meteen de grote spanning in
Ik vond de commentaar redelijk goed vandaag. Sammy Neyrinck doet het een stuk beter dan Stefaan Lammens.

Het chassis van Renault wordt inderdaad helemaal in Engeland ontwikkeld (Enstone) en enkel de motor wordt in Frankrijk gebouwd (Viry-Chatillon).
Reply With Quote
  #12  
Old 11-06-2006, 18:47
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Ik vond er niet veel aan, was bijna niets te zien behalve bij de start dan. En wat ik nog flauw vond was dat toen Schumacher zijn voorligger voorbij stak toen die nog net niet uit de pits was en heel de Ferrari box aant lachen, wauw wat een spektakel
Reply With Quote
  #13  
Old 11-06-2006, 19:34
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Nurburg-London
Posts: 564
Ik heb enkel het einde gezien en vind het spijtig dat een op zich spannende situatie zoals Raikonen - Fisichella gewoon in niks resulteert door het karakter van F1 ...
Reply With Quote
  #14  
Old 11-06-2006, 19:41
student's Avatar
student student is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 258
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Ik vond de commentaar redelijk goed vandaag. Sammy Neyrinck doet het een stuk beter dan Stefaan Lammens.
echt niet, ik erger mij iedere keer aan Sammy, deze keer onder meer met die sluipende toestanden waar Neo t over had.

Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij de rest, dit is doodsaai en de naam race niet waardig. Het is gewoon wachten tot er iemand uitvalt of een slechtere pitstop maakt, actie op de baan is verdwenen.
Reply With Quote
  #15  
Old 11-06-2006, 19:47
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Ik vond de commentaar redelijk goed vandaag. Sammy Neyrinck doet het een stuk beter dan Stefaan Lammens.

Het chassis van Renault wordt inderdaad helemaal in Engeland ontwikkeld (Enstone) en enkel de motor wordt in Frankrijk gebouwd (Viry-Chatillon).
Tjonge, als Toyota dan wint zouden we volgens Neyrinck het Duitse volkslied horen voor de constructeur? Ik vind persoonlijk dat hij & Stefaan Lammens overkomen als reporters die totaal niet weten waarover ze bezig zijn. Net voetbalcommentators die als bij-jobke tijdens de F1 berichten. Hij zal voor zijn zondagwerk toch lekker betaald worden én na een aantal jaar berichtgeving mag je wel iets anders verwachten.

Als er 1 ding positief te melden is over de Sporza verslaggeving is het hun inleidende reportages. Voor de rest dik gebuisd!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.