PDA

View Full Version : Zakspeed terug naar het DTM met Ford? Ze blijven eigenwijs.


Mark
20-06-2006, 18:27
Zakspeed wil terug naar het DTM, na een mislukt avontuur in 2000 met de zelfgebouwde Volvo C70 (?). Een verbod van Volvo op het gebruik van die wagen in de DTM was voor de ITR destijds voldoende om Zakspeeds plannen te dwarsbomen.

Die wagen heeft toen nog enkele wedstrijden gereden in de Langstreckenpokal.

Dit keer pakt Peter Zakowski het slimmer aan. Ditmaal met goedkeuring (en centjes) van een fabrikant. Zakspeed is aan het flirten met Ford..............maar Ford is nog niet ingegaan op de avances van Zakspeed.

Ford Europa ziet meer heil in het WRC, Ford Duitsland heeft het WTCC 2008 als doel. Desondanks bijft Zakowski optimistisch. Bron: Motorsport Aktuell.

senna's kingdom
20-06-2006, 19:41
Het zou fijn zijn.
Maar persoonlijk vind ik de dtm een flauwe vertoning in vergelijking met wat je vroeger te zien kreeg.
Eind jaren 80 begin 90:drewl: .
Vroeger waren het nog echte toerwagens welke je ook nog kon terug vinden bij de dealer.Nu zijn het platgestampte auto's dat een beetje op een mercedes of audi lijkt.
De strijd toen tussen ford,bmw en mercedes was super.
Mja,nu hebben we wtcc wel zeker:rolleyes: .
Persoonlijk als constructeur zou ik eerder wtcc kiezen of rally.
Daar zijn het nog echte wagens die gebruikt worden.
Mja,het kan alleen maar wat concurentie terug brengen in het kampioenschap.

smiley
20-06-2006, 20:12
Het zou fijn zijn.
Maar persoonlijk vind ik de dtm een flauwe vertoning in vergelijking met wat je vroeger te zien kreeg.
Eind jaren 80 begin 90:drewl: .
Vroeger waren het nog echte toerwagens welke je ook nog kon terug vinden bij de dealer.Nu zijn het platgestampte auto's dat een beetje op een mercedes of audi lijkt.
De strijd toen tussen ford,bmw en mercedes was super.
Mja,nu hebben we wtcc wel zeker:rolleyes: .
Persoonlijk als constructeur zou ik eerder wtcc kiezen of rally.
Daar zijn het nog echte wagens die gebruikt worden.
Mja,het kan alleen maar wat concurentie terug brengen in het kampioenschap.volkomen gelijk. overlaatst stond er ergens een wtcc race op en al meteen reacties van.. die seatjes zijn mooi en wauw die chevy's gaan ook wel vooruit enzo van die dingen.. en zoals je al zij lijken de wtcc wagens toch nog redelijk op hun standaart model.. en zullen mensen rapper zo een wagen kopen..
bij de dtm zien ze natuurlijk ook wel zeeeeer mooie auto's, maar die verschillen al zo hard van het standaard model, ze gaan zelfs meer bij gt1 wagens aanleunen qua uitzicht.. dan ben je toch rapper verkocht door een wtcc..
maja dat was even het oftopic gedeelte..

het zou mooi zijn om zakspeed de dtm zien in te gaan met een nieuw merk ! want naar mijn mening is het toch maar redelijk eentonig met alleen audi's en mercedessen...

Wild Goose
03-07-2006, 11:48
Persoonlijk zie ik ook liever FOrd naar de WTCC gaan.

Maar in de DTM zijn ze ook welkom.

Maar het is niet meer gelijk vroeger zoals Devil zegt.

Steve
03-07-2006, 18:17
Gans de DTM is een klucht, ik heb gisteren gewoon weggezapt.
Maar liefst de volle 5 ronden en de eerste pitstops worden al gedaan.
Hoe kan je zo de mensen aan het scherm gekluisterd houden?

DTM verliest gewoon volledig zijn uitstraling, en het wordt nooit meer zoals vroeger vrees ik.

FIRE
03-07-2006, 22:33
Zakspeed wil terug naar het DTM, na een mislukt avontuur in 2000 met de zelfgebouwde Volvo C70 (?). Een verbod van Volvo op het gebruik van die wagen in de DTM was voor de ITR destijds voldoende om Zakspeeds plannen te dwarsbomen.

Die wagen heeft toen nog enkele wedstrijden gereden in de Langstreckenpokal.

Dit keer pakt Peter Zakowski het slimmer aan. Ditmaal met goedkeuring (en centjes) van een fabrikant. Zakspeed is aan het flirten met Ford..............maar Ford is nog niet ingegaan op de avances van Zakspeed.
Dit ruikt meer naar whisful thinking van Zakspeed en/of Motorsport Aktuell.

Als DTM op deze wijze, dus praktisch als een volledige fabrieks kampioenschap, verder gaat dan is een 3e fabrikant, naar mijn mening, broodnodig. Het is toch enigzins saai met alleen Mercedessen en Audi's (al bewijst V8 Supercars dat het anders kan) die in de praktijk toch vaak een Mercedes vs Audi gevecht uitvechten (inclusief teamorders :no:).

Beschikt Zakspeed overigens nog wel over de kennis en mogelijkheiden van een jaar of 6 geleden? Ik had eigenlijk de indruk dat Zakspeed enorm gekrompen is de laatste jaren (na het DTM en V8 Stars debacle). Dus is Zakspeed nog wel in staat om een DTM wagen te bouwen? Al is dat probleem bij officiele ondersteunig (=geld) natuurlijk beter te realiseren.

Ford Europa ziet meer heil in het WRC, Ford Duitsland heeft het WTCC 2008 als doel. Desondanks bijft Zakowski optimistisch. Bron: Motorsport Aktuell.
Wil Ford Duitsland terug naar WTCC? Raar beleid van die Duitsers. Of was de afgelopen 2 jaar alleen om te kijken waar ze stonden in het veld en wat ze moesten verbeteren (veel ;))?

Ik zie overigens Ford liever toetreden tot WTCC dan DTM.

smiley
03-07-2006, 22:40
Ik zie overigens Ford liever toetreden tot WTCC dan DTM.:Offtopic: of het btcc !!!! :) :gas:

ik zou graag alfa romeo of bmw terug zien in de dtm !! (het liefst zou ik natuurlijk gewoon opel terug willen zien, maar dat zal niet meer gebeuren. GM wilt de opels niet eens verkopen volgens mij.. )
maja alfa zit volgend jaar zeker terug met de wtcc en bmw zit al in de f1 en wtcc...
ik zie eigelijk niet echt meteen een merk wat kan komen naar dtm
de meeste japanse merken zitten al in f1 of rally.. meschien nissan, maar met welk model ?!
de franse hebben niet echt dtm achtige wagens.. of zijn al met f1,rally,lemans bezig..
ik denk dat de enige hoop van ford kan komen, maar we daar nie te fel op mogen hopen..

FIRE
03-07-2006, 22:57
:Offtopic: of het btcc !!!! :) :gas:
Ford Duitsland in BTCC? :D;)

Als Ford weer WTCC gaat doen dan is BTCC (Ford UK), Procar (privateers) of STCC (Ford Zweden of privateers) natuurlijk mogelijk.

Overigens geldt voor zowel DTM als WTCC dat er veel geld nodig is om succesvol te worden en blijven. Het voordeel van WTCC is dat gebruikte WTCC wagens door kunnen stromen naar nationale kampioenschappen. BMW heeft in loop van jaren aardig wat ETCC/WTCC wagens aan klanten verkocht.

Integra
04-07-2006, 08:45
Ik blijf mij afvragen wat mensen zo geweldig vinden aan het WTCC.
Ik heb dit jaar (en de vorige jaren) nog maar zelden goede races gezien, ok, DTM is verrevan wat het geweest is, maar WTCC vind ik eigenlijk ook niet bepaald toonaangevend. Ik kan wel begrijpen dat Jan met de Pet geboeid is door WTCC piloten met hun bumpercarsmentaliteit, maar ik vind niet dat het de spanning verhoogt, integendeel, juist als het eens wat interessanter wordt, volgt er toch weer een goede beuk en weg is de spanning ....

Gèrre
04-07-2006, 09:03
:Offtopic: of het btcc !!!! :) :gas:

ik zou graag alfa romeo of bmw terug zien in de dtm !! (het liefst zou ik natuurlijk gewoon opel terug willen zien, maar dat zal niet meer gebeuren. GM wilt de opels niet eens verkopen volgens mij.. )
maja alfa zit volgend jaar zeker terug met de wtcc en bmw zit al in de f1 en wtcc...
ik zie eigelijk niet echt meteen een merk wat kan komen naar dtm
..
Waarom niet Volkswagen ? Ja, zelfde "stal" als Audi maar het proberen waard, zo'n 'platgedrukte' passat in het veld ..

gwyllion
04-07-2006, 09:52
Waarom niet Volkswagen ? Ja, zelfde "stal" als Audi maar het proberen waard, zo'n 'platgedrukte' passat in het veld ..No way. VW besteedt al zijn autosport centen aan de Dakar zonder de gewenste resultaten totdusver. Audi is er intussen in geslaagd om VW door kloppen door Le Mans met TDI power te winnen, wat eigenlijk al enkele jaren de bedoeling was om in Dakar te realiseren met de diesel Touareg.

Fonne
04-07-2006, 23:22
No way. VW besteedt al zijn autosport centen aan de Dakar zonder de gewenste resultaten totdusver. Audi is er intussen in geslaagd om VW door kloppen door Le Mans met TDI power te winnen, wat eigenlijk al enkele jaren de bedoeling was om in Dakar te realiseren met de diesel Touareg.In de Dakar is de tegenstand wel groter dan in Le Mans daar heb je enkel Pescarolo die de Audi's wat tegenstand bied.
In de Dakar heb je Mitsu.. Nissan,Schlesser en mss nog enkele die voor concurentie zorgen.

gwyllion
05-07-2006, 10:24
In de Dakar is de tegenstand wel groter dan in Le Mans daar heb je enkel Pescarolo die de Audi's wat tegenstand bied.
In de Dakar heb je Mitsu.. Nissan,Schlesser en mss nog enkele die voor concurentie zorgen.In Dakar is maar 1 echte concurrent en dat Mitsubishi. Nissan kwam elk jaar met een grondig vernieuwde wagen die snel was, maar totaal onbetrouwbaar. Schlesser is een prive team. Idem voor X-Raid.

Als je kijkt naar de budgetten die VW in het Dakar project gepompt heeft, hadden ze al gewonnen moeten hebben. Ofwel hebben ze (de jaren ervaring van) Mitsu zwaar onderschat.

Allemaal :Offtopic: natuurlijk.

Viper GTS-R***
05-07-2006, 11:13
Zakspeed misschien naar DTM oké, maar wat houd dat in voor hun GT bezigheden? Gaan ze al hun geld en manschappen in dat DTM project (als het er komt) inzetten en GT laten vallen? Of.....?

FIRE
05-07-2006, 11:24
Zakspeed misschien naar DTM oké, maar wat houd dat in voor hun GT bezigheden? Gaan ze al hun geld en manschappen in dat DTM project (als het er komt) inzetten en GT laten vallen? Of.....?
Ik vind dat ook raar. Ze zijn net een GT1 project gestart (met geruchten over een 2e Saleen) en dan zouden ze nu een DTM project starten. Dit is een van de redenen waarom ik het onwaarschijnlijk vind, al kan men natuurlijk DTM, VLN en FIA GT naast elkaar doen (zoals Phoenix b.v. DTM, FIA GT en Dakar doet).

Grig-O
08-07-2006, 21:40
Op infoscourse stond er een artikel waarin allerlei merken in DTM-Versie werden weergegeven... :p

FIRE
08-07-2006, 22:40
Op infoscourse stond er een artikel waarin allerlei merken in DTM-Versie werden weergegeven... :p

Link?

Grig-O
18-07-2006, 23:31
http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1414

Viper GTS-R***
18-07-2006, 23:40
http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1414
Wauw zitten enkele mooie pic's tussen, geef me dan maar die BMW 3;)
http://hvtm.totalcar.hu/car/m/bmw/669911.jpg
Spijtig er staat geen Ford tussen, anders konden we een gedachte krijgen met wat voor iets Zakspeed "heel misschien" zou kunnen rijden in DTM:)

FIRE
19-07-2006, 19:31
http://www.infoscourse.org/article.php?sid=1414
Bedankt

gwyllion
20-07-2006, 14:58
Carlin naar DTM? Met welke wagens?
Carlin Motorsport are aiming to become the first British entrant in the DTM next year, this week's Autosport magazine reports.

Mark
20-07-2006, 22:37
Carlin naar DTM? Met welke wagens?

Wellicht Honda of Toyota? Carlin wil graag met een bestaande partner richting DTM...........of een nieuwe partner:

Carlin mit Honda oder Toyota?

Die zu klärende Frage ist nur, welchen Hersteller Carlin zum Einstieg bewegen kann. In der Formel 3 ist er mit der Honda-Tochter Mugen verbandelt, doch ein DTM-Einstieg von Honda lag bisher in weiter Ferne. Angeblich will die Toyota-Luxus-Marke Lexus noch in diesem Monat über ein DTM-Engagement entscheiden.


http://www.auto-motor-und-sport.de/sport/formel1/richards_will_mclaren_b_team.119086.htm

FIRE
21-07-2006, 18:36
Honda is reeds enigzins actief in WTCC. Daarnaast heeft de topman van het WTCC enige tijd geleden verklaart dat Honda officieel actief wordt in WTCC.

Ik begrijp van diverse berichten en fora dat Lexus deze maand beslist over een DTM of WTCC avontuur.

FIRE
26-07-2006, 19:47
Het schijnt dat Mercedes, maar vooral Audi niet echt blij zijn met een eventuele komst van Lexus naar het DTM. Men is bang marktaandeel te verliezen aan de Japanse fabrikant. Bron: Motorsport Aktuell (volgens diverse fora, waaronder het forum van www.racing1.de (http://www.rallye1.de/forum/viewtopic.php?t=4259))

gwyllion
27-07-2006, 14:24
Nog wat DTM toekomst nieuws:
FIA president Max Mosley believes there is no reason the DTM series could not become a full FIA series again - but only if the organisers and manufacturers have the desire to do so, this week's Autosport magazine reports.bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/53410
F3 Euroseries champions ASM are keen to join the DTM series in the future, this week's Autosport reports.bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/53412

Viper GTS-R***
28-07-2006, 22:47
Ik begrijp van diverse berichten en fora dat Lexus deze maand beslist over een DTM of WTCC avontuur.
Vind het wel raar dat Lexus DTM of WTCC zou gaan rijden...
Er gaat al zoveel geld in F1 (Toyota) en Super GT (Lexus SC430)...
Of hebben ze nu echt zoveel poen bji Toyo?:rolleyes:
Privaters in WTCC voor Lexus zou ik nog begrijpen maar officieel team in DTM...?

FIRE
28-07-2006, 22:51
Vind het wel raar dat Lexus DTM of WTCC zou gaan rijden...
Er gaat al zoveel geld in F1 (Toyota) en Super GT (Lexus SC430)...
Of hebben ze nu echt zoveel poen bji Toyo?:rolleyes:
Privaters in WTCC voor Lexus zou ik nog begrijpen maar officieel team in DTM...?
Vergeet Nascar niet.

Toyota is een van de grootste maar ook best renderende fabrikanten dus als iemand het kan dan zijn zij het.

Wild Goose
28-07-2006, 23:02
Vergeet Nascar niet.

Toyota is een van de grootste maar ook best renderende fabrikanten dus als iemand het kan dan zijn zij het.

Inderdaad. Maar bij Fiat kon het destijds ook geen kwaad. Hoe het verder afgelopen is weten we ondertussen ook al ..

FIRE
28-07-2006, 23:12
De financiele problemen bij FIAT komen niet door DTM of F1.

Wild Goose
28-07-2006, 23:21
De financiele problemen bij FIAT komen niet door DTM of F1.


akkoord maar wie zegt dat toyota ook nooit eens niet in de problemen komt met hun produktiewagens.

En Fiat bleef maar geld pompen in de F1 terwijl ze het elders dringend konden gebruiken.
Wie zegt dat Toyota die hoogmoed niet zal hebben.

Maar ik wil hier nu niet te negatief klinken ook. Voor alle duidelijkheid ben ik blij dat Toyo zoveel geld spendeert aan mijn hobby.

Viper GTS-R***
28-07-2006, 23:22
Vergeet Nascar niet.
Toyota is een van de grootste maar ook best renderende fabrikanten dus als iemand het kan dan zijn zij het.
Ja amai was Nascar ook al vergeten...
Maar worden die Lexus projecten ook door Toyota gefinancierd of door Lexus zelf?

FIRE
28-07-2006, 23:28
akkoord maar wie zegt dat toyota ook nooit eens niet in de problemen komt met hun produktiewagens.

En Fiat bleef maar geld pompen in de F1 terwijl ze het elders dringend konden gebruiken.
Wie zegt dat Toyota die hoogmoed niet zal hebben.

Maar ik wil hier nu niet te negatief klinken ook. Voor alle duidelijkheid ben ik blij dat Toyo zoveel geld spendeert aan mijn hobby.
Op miljarden omzet maakt 50 miljoen meer of minder niet uit. Al snap ik wel wat je bedoelt. Rover MG had een paar jaar geleden ook een officieel BTCC en Le Mans project, bij die investering had ik mijn twijfels.

Mark
29-07-2006, 00:17
Het schijnt dat Mercedes, maar vooral Audi niet echt blij zijn met een eventuele komst van Lexus naar het DTM. Men is bang marktaandeel te verliezen aan de Japanse fabrikant.

Klopt als een zwerende vinger. Zal het artikel de volgende week eens scannen ;) Die Duitsers loopt het dun door de broek bij het woord Toyota. Prachtig voorbeeld tussen het verschil van inzicht door een liefhebber en een fabrikant.

In Australie zien we op dit moment exact dezelfde situatie. Holden (GM) en Ford willen geen derde fabrikant bij hun speeltje.

FIRE
29-07-2006, 00:21
In Australie zien we op dit moment exact dezelfde situatie. Holden (GM) en Ford willen geen derde fabrikant bij hun speeltje.
Inderdaad

Dat ze geen 3e fabrikant (althans niet van het niveau Toyota) willen ok, echter doe dan niet zo schijnheilig dat men graag een 3e fabrikant wil.