De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 20-06-2006, 18:27
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Wink Zakspeed terug naar het DTM met Ford? Ze blijven eigenwijs.

Zakspeed wil terug naar het DTM, na een mislukt avontuur in 2000 met de zelfgebouwde Volvo C70 (?). Een verbod van Volvo op het gebruik van die wagen in de DTM was voor de ITR destijds voldoende om Zakspeeds plannen te dwarsbomen.

Die wagen heeft toen nog enkele wedstrijden gereden in de Langstreckenpokal.

Dit keer pakt Peter Zakowski het slimmer aan. Ditmaal met goedkeuring (en centjes) van een fabrikant. Zakspeed is aan het flirten met Ford..............maar Ford is nog niet ingegaan op de avances van Zakspeed.

Ford Europa ziet meer heil in het WRC, Ford Duitsland heeft het WTCC 2008 als doel. Desondanks bijft Zakowski optimistisch. Bron: Motorsport Aktuell.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-06-2006, 19:41
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 400
Het zou fijn zijn.
Maar persoonlijk vind ik de dtm een flauwe vertoning in vergelijking met wat je vroeger te zien kreeg.
Eind jaren 80 begin 90 .
Vroeger waren het nog echte toerwagens welke je ook nog kon terug vinden bij de dealer.Nu zijn het platgestampte auto's dat een beetje op een mercedes of audi lijkt.
De strijd toen tussen ford,bmw en mercedes was super.
Mja,nu hebben we wtcc wel zeker .
Persoonlijk als constructeur zou ik eerder wtcc kiezen of rally.
Daar zijn het nog echte wagens die gebruikt worden.
Mja,het kan alleen maar wat concurentie terug brengen in het kampioenschap.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-06-2006, 20:12
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Quote:
Originally Posted by senna's kingdom
Het zou fijn zijn.
Maar persoonlijk vind ik de dtm een flauwe vertoning in vergelijking met wat je vroeger te zien kreeg.
Eind jaren 80 begin 90 .
Vroeger waren het nog echte toerwagens welke je ook nog kon terug vinden bij de dealer.Nu zijn het platgestampte auto's dat een beetje op een mercedes of audi lijkt.
De strijd toen tussen ford,bmw en mercedes was super.
Mja,nu hebben we wtcc wel zeker .
Persoonlijk als constructeur zou ik eerder wtcc kiezen of rally.
Daar zijn het nog echte wagens die gebruikt worden.
Mja,het kan alleen maar wat concurentie terug brengen in het kampioenschap.
volkomen gelijk. overlaatst stond er ergens een wtcc race op en al meteen reacties van.. die seatjes zijn mooi en wauw die chevy's gaan ook wel vooruit enzo van die dingen.. en zoals je al zij lijken de wtcc wagens toch nog redelijk op hun standaart model.. en zullen mensen rapper zo een wagen kopen..
bij de dtm zien ze natuurlijk ook wel zeeeeer mooie auto's, maar die verschillen al zo hard van het standaard model, ze gaan zelfs meer bij gt1 wagens aanleunen qua uitzicht.. dan ben je toch rapper verkocht door een wtcc..
maja dat was even het oftopic gedeelte..

het zou mooi zijn om zakspeed de dtm zien in te gaan met een nieuw merk ! want naar mijn mening is het toch maar redelijk eentonig met alleen audi's en mercedessen...
Reply With Quote
  #4  
Old 03-07-2006, 11:48
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerbeke (Geraardsbergen)
Posts: 541
Persoonlijk zie ik ook liever FOrd naar de WTCC gaan.

Maar in de DTM zijn ze ook welkom.

Maar het is niet meer gelijk vroeger zoals Devil zegt.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-07-2006, 18:17
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Lede
Posts: 650
Gans de DTM is een klucht, ik heb gisteren gewoon weggezapt.
Maar liefst de volle 5 ronden en de eerste pitstops worden al gedaan.
Hoe kan je zo de mensen aan het scherm gekluisterd houden?

DTM verliest gewoon volledig zijn uitstraling, en het wordt nooit meer zoals vroeger vrees ik.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-07-2006, 22:33
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Mark
Zakspeed wil terug naar het DTM, na een mislukt avontuur in 2000 met de zelfgebouwde Volvo C70 (?). Een verbod van Volvo op het gebruik van die wagen in de DTM was voor de ITR destijds voldoende om Zakspeeds plannen te dwarsbomen.

Die wagen heeft toen nog enkele wedstrijden gereden in de Langstreckenpokal.

Dit keer pakt Peter Zakowski het slimmer aan. Ditmaal met goedkeuring (en centjes) van een fabrikant. Zakspeed is aan het flirten met Ford..............maar Ford is nog niet ingegaan op de avances van Zakspeed.
Dit ruikt meer naar whisful thinking van Zakspeed en/of Motorsport Aktuell.

Als DTM op deze wijze, dus praktisch als een volledige fabrieks kampioenschap, verder gaat dan is een 3e fabrikant, naar mijn mening, broodnodig. Het is toch enigzins saai met alleen Mercedessen en Audi's (al bewijst V8 Supercars dat het anders kan) die in de praktijk toch vaak een Mercedes vs Audi gevecht uitvechten (inclusief teamorders ).

Beschikt Zakspeed overigens nog wel over de kennis en mogelijkheiden van een jaar of 6 geleden? Ik had eigenlijk de indruk dat Zakspeed enorm gekrompen is de laatste jaren (na het DTM en V8 Stars debacle). Dus is Zakspeed nog wel in staat om een DTM wagen te bouwen? Al is dat probleem bij officiele ondersteunig (=geld) natuurlijk beter te realiseren.

Quote:
Originally Posted by Mark
Ford Europa ziet meer heil in het WRC, Ford Duitsland heeft het WTCC 2008 als doel. Desondanks bijft Zakowski optimistisch. Bron: Motorsport Aktuell.
Wil Ford Duitsland terug naar WTCC? Raar beleid van die Duitsers. Of was de afgelopen 2 jaar alleen om te kijken waar ze stonden in het veld en wat ze moesten verbeteren (veel )?

Ik zie overigens Ford liever toetreden tot WTCC dan DTM.

Last edited by FIRE; 03-07-2006 at 22:36.
Reply With Quote
  #7  
Old 03-07-2006, 22:40
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Quote:
Originally Posted by FIRE
Ik zie overigens Ford liever toetreden tot WTCC dan DTM.
of het btcc !!!!

ik zou graag alfa romeo of bmw terug zien in de dtm !! (het liefst zou ik natuurlijk gewoon opel terug willen zien, maar dat zal niet meer gebeuren. GM wilt de opels niet eens verkopen volgens mij.. )
maja alfa zit volgend jaar zeker terug met de wtcc en bmw zit al in de f1 en wtcc...
ik zie eigelijk niet echt meteen een merk wat kan komen naar dtm
de meeste japanse merken zitten al in f1 of rally.. meschien nissan, maar met welk model ?!
de franse hebben niet echt dtm achtige wagens.. of zijn al met f1,rally,lemans bezig..
ik denk dat de enige hoop van ford kan komen, maar we daar nie te fel op mogen hopen..
Reply With Quote
  #8  
Old 03-07-2006, 22:57
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by smiley
of het btcc !!!!
Ford Duitsland in BTCC?

Als Ford weer WTCC gaat doen dan is BTCC (Ford UK), Procar (privateers) of STCC (Ford Zweden of privateers) natuurlijk mogelijk.

Overigens geldt voor zowel DTM als WTCC dat er veel geld nodig is om succesvol te worden en blijven. Het voordeel van WTCC is dat gebruikte WTCC wagens door kunnen stromen naar nationale kampioenschappen. BMW heeft in loop van jaren aardig wat ETCC/WTCC wagens aan klanten verkocht.
Reply With Quote
  #9  
Old 04-07-2006, 08:45
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Ik blijf mij afvragen wat mensen zo geweldig vinden aan het WTCC.
Ik heb dit jaar (en de vorige jaren) nog maar zelden goede races gezien, ok, DTM is verrevan wat het geweest is, maar WTCC vind ik eigenlijk ook niet bepaald toonaangevend. Ik kan wel begrijpen dat Jan met de Pet geboeid is door WTCC piloten met hun bumpercarsmentaliteit, maar ik vind niet dat het de spanning verhoogt, integendeel, juist als het eens wat interessanter wordt, volgt er toch weer een goede beuk en weg is de spanning ....
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 04-07-2006, 09:03
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Quote:
Originally Posted by smiley
of het btcc !!!!

ik zou graag alfa romeo of bmw terug zien in de dtm !! (het liefst zou ik natuurlijk gewoon opel terug willen zien, maar dat zal niet meer gebeuren. GM wilt de opels niet eens verkopen volgens mij.. )
maja alfa zit volgend jaar zeker terug met de wtcc en bmw zit al in de f1 en wtcc...
ik zie eigelijk niet echt meteen een merk wat kan komen naar dtm
..
Waarom niet Volkswagen ? Ja, zelfde "stal" als Audi maar het proberen waard, zo'n 'platgedrukte' passat in het veld ..
Reply With Quote
  #11  
Old 04-07-2006, 09:52
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Gèrre
Waarom niet Volkswagen ? Ja, zelfde "stal" als Audi maar het proberen waard, zo'n 'platgedrukte' passat in het veld ..
No way. VW besteedt al zijn autosport centen aan de Dakar zonder de gewenste resultaten totdusver. Audi is er intussen in geslaagd om VW door kloppen door Le Mans met TDI power te winnen, wat eigenlijk al enkele jaren de bedoeling was om in Dakar te realiseren met de diesel Touareg.
Reply With Quote
  #12  
Old 04-07-2006, 23:22
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2005
Location: Westerlo
Posts: 778
Quote:
Originally Posted by gwyllion
No way. VW besteedt al zijn autosport centen aan de Dakar zonder de gewenste resultaten totdusver. Audi is er intussen in geslaagd om VW door kloppen door Le Mans met TDI power te winnen, wat eigenlijk al enkele jaren de bedoeling was om in Dakar te realiseren met de diesel Touareg.
In de Dakar is de tegenstand wel groter dan in Le Mans daar heb je enkel Pescarolo die de Audi's wat tegenstand bied.
In de Dakar heb je Mitsu.. Nissan,Schlesser en mss nog enkele die voor concurentie zorgen.
__________________
Life to the maximum !!
www.speedwear.be
Reply With Quote
  #13  
Old 05-07-2006, 10:24
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Fonne
In de Dakar is de tegenstand wel groter dan in Le Mans daar heb je enkel Pescarolo die de Audi's wat tegenstand bied.
In de Dakar heb je Mitsu.. Nissan,Schlesser en mss nog enkele die voor concurentie zorgen.
In Dakar is maar 1 echte concurrent en dat Mitsubishi. Nissan kwam elk jaar met een grondig vernieuwde wagen die snel was, maar totaal onbetrouwbaar. Schlesser is een prive team. Idem voor X-Raid.

Als je kijkt naar de budgetten die VW in het Dakar project gepompt heeft, hadden ze al gewonnen moeten hebben. Ofwel hebben ze (de jaren ervaring van) Mitsu zwaar onderschat.

Allemaal natuurlijk.
Reply With Quote
  #14  
Old 05-07-2006, 11:13
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Zakspeed misschien naar DTM oké, maar wat houd dat in voor hun GT bezigheden? Gaan ze al hun geld en manschappen in dat DTM project (als het er komt) inzetten en GT laten vallen? Of.....?
Reply With Quote
  #15  
Old 05-07-2006, 11:24
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Zakspeed misschien naar DTM oké, maar wat houd dat in voor hun GT bezigheden? Gaan ze al hun geld en manschappen in dat DTM project (als het er komt) inzetten en GT laten vallen? Of.....?
Ik vind dat ook raar. Ze zijn net een GT1 project gestart (met geruchten over een 2e Saleen) en dan zouden ze nu een DTM project starten. Dit is een van de redenen waarom ik het onwaarschijnlijk vind, al kan men natuurlijk DTM, VLN en FIA GT naast elkaar doen (zoals Phoenix b.v. DTM, FIA GT en Dakar doet).
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.