|
|
|
Thread Tools | Search this Thread | Rate Thread |
#1
|
||||
|
||||
Zakspeed terug naar het DTM met Ford? Ze blijven eigenwijs.
Zakspeed wil terug naar het DTM, na een mislukt avontuur in 2000 met de zelfgebouwde Volvo C70 (?). Een verbod van Volvo op het gebruik van die wagen in de DTM was voor de ITR destijds voldoende om Zakspeeds plannen te dwarsbomen.
Die wagen heeft toen nog enkele wedstrijden gereden in de Langstreckenpokal. Dit keer pakt Peter Zakowski het slimmer aan. Ditmaal met goedkeuring (en centjes) van een fabrikant. Zakspeed is aan het flirten met Ford..............maar Ford is nog niet ingegaan op de avances van Zakspeed. Ford Europa ziet meer heil in het WRC, Ford Duitsland heeft het WTCC 2008 als doel. Desondanks bijft Zakowski optimistisch. Bron: Motorsport Aktuell.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#2
|
||||
|
||||
Het zou fijn zijn.
Maar persoonlijk vind ik de dtm een flauwe vertoning in vergelijking met wat je vroeger te zien kreeg. Eind jaren 80 begin 90 . Vroeger waren het nog echte toerwagens welke je ook nog kon terug vinden bij de dealer.Nu zijn het platgestampte auto's dat een beetje op een mercedes of audi lijkt. De strijd toen tussen ford,bmw en mercedes was super. Mja,nu hebben we wtcc wel zeker . Persoonlijk als constructeur zou ik eerder wtcc kiezen of rally. Daar zijn het nog echte wagens die gebruikt worden. Mja,het kan alleen maar wat concurentie terug brengen in het kampioenschap. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
bij de dtm zien ze natuurlijk ook wel zeeeeer mooie auto's, maar die verschillen al zo hard van het standaard model, ze gaan zelfs meer bij gt1 wagens aanleunen qua uitzicht.. dan ben je toch rapper verkocht door een wtcc.. maja dat was even het oftopic gedeelte.. het zou mooi zijn om zakspeed de dtm zien in te gaan met een nieuw merk ! want naar mijn mening is het toch maar redelijk eentonig met alleen audi's en mercedessen... |
#4
|
||||
|
||||
Persoonlijk zie ik ook liever FOrd naar de WTCC gaan.
Maar in de DTM zijn ze ook welkom. Maar het is niet meer gelijk vroeger zoals Devil zegt. |
#5
|
||||
|
||||
Gans de DTM is een klucht, ik heb gisteren gewoon weggezapt.
Maar liefst de volle 5 ronden en de eerste pitstops worden al gedaan. Hoe kan je zo de mensen aan het scherm gekluisterd houden? DTM verliest gewoon volledig zijn uitstraling, en het wordt nooit meer zoals vroeger vrees ik. |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Als DTM op deze wijze, dus praktisch als een volledige fabrieks kampioenschap, verder gaat dan is een 3e fabrikant, naar mijn mening, broodnodig. Het is toch enigzins saai met alleen Mercedessen en Audi's (al bewijst V8 Supercars dat het anders kan) die in de praktijk toch vaak een Mercedes vs Audi gevecht uitvechten (inclusief teamorders ). Beschikt Zakspeed overigens nog wel over de kennis en mogelijkheiden van een jaar of 6 geleden? Ik had eigenlijk de indruk dat Zakspeed enorm gekrompen is de laatste jaren (na het DTM en V8 Stars debacle). Dus is Zakspeed nog wel in staat om een DTM wagen te bouwen? Al is dat probleem bij officiele ondersteunig (=geld) natuurlijk beter te realiseren. Quote:
Ik zie overigens Ford liever toetreden tot WTCC dan DTM. Last edited by FIRE; 03-07-2006 at 22:36. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
ik zou graag alfa romeo of bmw terug zien in de dtm !! (het liefst zou ik natuurlijk gewoon opel terug willen zien, maar dat zal niet meer gebeuren. GM wilt de opels niet eens verkopen volgens mij.. ) maja alfa zit volgend jaar zeker terug met de wtcc en bmw zit al in de f1 en wtcc... ik zie eigelijk niet echt meteen een merk wat kan komen naar dtm de meeste japanse merken zitten al in f1 of rally.. meschien nissan, maar met welk model ?! de franse hebben niet echt dtm achtige wagens.. of zijn al met f1,rally,lemans bezig.. ik denk dat de enige hoop van ford kan komen, maar we daar nie te fel op mogen hopen.. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Als Ford weer WTCC gaat doen dan is BTCC (Ford UK), Procar (privateers) of STCC (Ford Zweden of privateers) natuurlijk mogelijk. Overigens geldt voor zowel DTM als WTCC dat er veel geld nodig is om succesvol te worden en blijven. Het voordeel van WTCC is dat gebruikte WTCC wagens door kunnen stromen naar nationale kampioenschappen. BMW heeft in loop van jaren aardig wat ETCC/WTCC wagens aan klanten verkocht. |
#9
|
||||
|
||||
Ik blijf mij afvragen wat mensen zo geweldig vinden aan het WTCC.
Ik heb dit jaar (en de vorige jaren) nog maar zelden goede races gezien, ok, DTM is verrevan wat het geweest is, maar WTCC vind ik eigenlijk ook niet bepaald toonaangevend. Ik kan wel begrijpen dat Jan met de Pet geboeid is door WTCC piloten met hun bumpercarsmentaliteit, maar ik vind niet dat het de spanning verhoogt, integendeel, juist als het eens wat interessanter wordt, volgt er toch weer een goede beuk en weg is de spanning ....
__________________
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
In de Dakar heb je Mitsu.. Nissan,Schlesser en mss nog enkele die voor concurentie zorgen. |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Als je kijkt naar de budgetten die VW in het Dakar project gepompt heeft, hadden ze al gewonnen moeten hebben. Ofwel hebben ze (de jaren ervaring van) Mitsu zwaar onderschat. Allemaal natuurlijk. |
#14
|
||||
|
||||
Zakspeed misschien naar DTM oké, maar wat houd dat in voor hun GT bezigheden? Gaan ze al hun geld en manschappen in dat DTM project (als het er komt) inzetten en GT laten vallen? Of.....?
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|