PDA

View Full Version : 24 Uur van Zolder: Een gevalletje Eurotech.


Mark
09-08-2006, 23:18
Mss maakt Eurotech ook wel kans . Zijn die hun balast nu niet kwijt door hun forfait tijdens de holiday race ?

Komen die dan terug? In Duitsland bleven ze weg omdat de achtervleugel te klein was. Nog nergens gelezen dat ze een grotere vleugel hebben mogen monteren. Met dergelijke statements in de pers moet Eurotech dan wel consequent blijven ;)

Viper GTS-R***
09-08-2006, 23:23
Ballast werd dacht ik voor de 24uren volledig verwijderd hé?
En ja ik vrees ook dat we wel eens geen Eurotech Marcos zullen zien...

Coach Ep
11-08-2006, 00:18
Eurotech toch van de partij! :D (bron: mw. Ploegmakers, Eurotech Group, per e-mail).

Viper GTS-R***
11-08-2006, 00:23
Eurotech toch van de partij! :D (bron: mw. Ploegmakers, Eurotech Group, per e-mail).
Benieuwd naar line up, stel je voor Cor Euser als 3de piloot!
hehe dat zou vuurwerk geven, maar liefst niet tot in bandenmuur:p
spa 2004:rolleyes:

Brecht
11-08-2006, 00:58
Benieuwd naar line up, stel je voor Cor Euser als 3de piloot!
hehe dat zou vuurwerk geven, maar liefst niet tot in bandenmuur:p
spa 2004:rolleyes:

haha zeer grappig, Euser kon er niks aan doen dat ie van de baan ging, 1 van de wielen kwam gewoon los, net op de radillon.

Eurotech had ook in het begin gezegt dat het waarschijnlijk Euser zal zijn als 3de rijder.

Integra
11-08-2006, 10:02
haha zeer grappig, Euser kon er niks aan doen dat ie van de baan ging, 1 van de wielen kwam gewoon los, net op de radillon.

Een dikke ²

Mark
11-08-2006, 22:39
Een gevalletje Eurotech:

Komen die dan terug? In Duitsland bleven ze weg omdat de achtervleugel te klein was. Nog nergens gelezen dat ze een grotere vleugel hebben mogen monteren. Met dergelijke statements in de pers moet Eurotech dan wel consequent blijven ;)

Zo'n Marcos met zo'n kleine achtervleugel, volgens eerdere berichten levensgevaarlijk op de afdaling van de sacrementshelling. Nauwelijks downforce...........de vraag was niet: Komt er een ongeluk? Nee, het was meer : Waar en wanneer komt er een ongeluk?


Wij blijven problemen houden met het vermogen (katalysator, restrictor), ondanks een nieuwe motor, en de achterkant van de auto heeft veel te weinig grip door de te kleine vleugel. Dit heeft veel gevaarlijke situaties opgeleverd tijdens de laatste race in Zolder. Daar wij sportmannen zijn en de competitie opzoeken, verzoeken wij u dan ook dringend om op de LM600 ook een grotere vleugel van 2 meter breed en een grotere restrictor van 35 mm toe te staan,

Brief Noorman
http://www.autosport.nl/actueel/internationaal/belcar/index.php?keuze=bericht&rubriek=30&bericht=3278


Sterker nog, we gooien de kont tegen de krib:
“Het hele team, inclusief Marc en Danny, is unaniem teleurgesteld in de Technische Commissie van Belcar”, aldus teameigenaar Wim Noorman. “Door komend weekeinde weg te blijven willen we een duidelijk signaal in de richting van de Belcar-organisatie afgeven

http://pitstoptv.belbone.be/persberichten/nieuwsbericht.php?newsid=12105


En nu komt men op hangende pootjes terug.
Eurotech Racing verschijnt met een ijzersterke bezetting aan de start van de 24 uren van Zolder, die op 26 en 27 augustus wordt verreden op het gelijknamige Belgische circuit. Het team uit Venlo-Blerick wordt uitgebreid met Cor Euser, alias 'Mr Marcos Racing'. Euser deelt de Marcos LM600 met Marc Goossens (B, Geel) en Danny van Dongen (NL, Zandvoort), de reguliere rijders van Eurotech Racing.

http://www.24u.be/2006/nl/nieuwsberichten/317/


Toch wel opmerkelijk, of niet soms? Eerst is de wagen gevaarlijk voor 2-uurs races op het circuit van Zolder. Echter voor het PR-evenement van het jaar is er geen vuiltje aan de lucht voor een race over 24 uur. Er zijn er meer die deze gang van zaken opmerkelijk vinden:

Ook voor de 24 Uren van Zolder heeft Eurotech er bij Belcar en RACB Sport op aangedrongen om een grotere vleugel te mogen monteren. Maar andermaal werd die vraag negatief beantwoord. Toch heeft Eurotech beslist aan de start te komen van de 24 Uren. Blijkbaar is er nu geen veiligheidsrisico meer.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=12309


Korte en eenvoudige conclusie? Geen al te beste beurt van Noorman / Eurotech op het gebied van persbabbels. Zwak, geen ruggegraat bij sterke uitspraken.

Een beetje (gezonde ;) )kritische geest kan de volgende vragen stellen:
*1) Zijn PR en Vips tijdens de 24 uur belangrijker dan de veiligheid van de coureurs?
*2) Heeft men op een creatieve ;) manier de performance van de wagen vooruit willen helpen? Klagen over veiligheid en dan een joekel van een achtervleugel willen monteren om op die manier op redelijk goedkope wijze de LM600 op nivo te krijgen van de Belcar C5R's?
*3) Het kampioenschap was al om zeep voor Eurotech, zocht men een goedkope uitvlucht om de verplaatsing richting Lausitz te maken te ontlopen?
*4) Was men in slappe tijden op zoek naar de nodige persaandacht? Gevalletje mediageil?

Eigenwijs als altijd ga ik voor optie 2 ;) Achteraf gegokt en verloren door Eurotech. Niks mis mee maar geef het dan toe. Op zich niks mee om via een "goedkopere" manier de wagen wat sneller te willen maken. Nu ben je het dankbaar onderwerp voor een kritische forummer :D

Viper GTS-R***
11-08-2006, 22:46
Wel Mark je zet ons weer aan het denken, maar net zoals jou zou ik ook voor *2 gaan.
Goeie reden zoeken voor grotere achtervleugel te krijgen...
T'zou wel kunnen maar of het nu echt zo is... zullen we niet direct (of nooit) weten vrees ik :)

Yvonne
12-08-2006, 12:47
Hi,

Ja, het is inderdaad tegenstrijdig. Maar waar ik een beetje aan zit te denken, is de coureur Marc Goossens.

Die man kan rijden als één van de besten, zonder twijfel...daarbij ook nog eens zeer sympathiek. Ondanks mijn PSI - hart, supporter ik hem...en probeer ik hem te volgen in Amerika.

Volgens mij is HIJ ook een eye-catcher op de 24 uur. En het is één van de laatste mogelijkheden om hem op Zolder te zien rijden. Een race zonder Marc, kan autosportliefhebbers misschien doen besluiten om niet te komen.

Immers de race zelf zal toch wel een "gevecht" worden tussen SRT en GLPK, wat waarschijnlijk gewonnen wordt door GLPK. (Ze hebben een iets betere structuur qua team), dus niet echt boeiend meer voor het publiek...

Ook Cor Euser is een begrip op autosport gebied, dus misschien trekt dat ook mensen aan.

En je kunt natuurlijk starten en na een paar rondjes uitvallen...als je het echt te gevaarlijk is....

En voor VIP's, Sponsors en Media aandacht kan soms plotseling veel...

Neo-242
12-08-2006, 13:35
Het lijkt me duidelijk dat Eurotech via de vleugelaffaire dichter bij de C5R's wou komen. En geef hen eens ongelijk... Als de Belcar organisatie slim had geweest hadden ze dit ook toegelaten, nu zijn er logisch gezien maar 2 kandidaten voor de overwinning bij de 24u...

ICEMAN
12-08-2006, 15:39
Ik snap de Belcar niet meer ze. :confused: Ze doen er blykbaar alles aan zodat de C5-R's niet bedreigd kunnen worden.

Fonne
12-08-2006, 16:18
Wel Mark je zet ons weer aan het denken, maar net zoals jou zou ik ook voor *2 gaan.
Goeie reden zoeken voor grotere achtervleugel te krijgen...
T'zou wel kunnen maar of het nu echt zo is... zullen we niet direct (of nooit) weten vrees ik :)
Bij Laudi Racing (Stelth B6) is het hen gelukt. Ook bij AD Sport hebben ze een grotere achter vleugel gekregen.
Dan stel ik mij de vraag : Waarom Eurotech niet ? Uit chauvinisme ? Of hebben ze in Zolder bang dat de Marcos de Corvetten verslaat ?
Wie zal het zeggen ? De organisatie mss?

ICEMAN
12-08-2006, 16:26
Tis datgene ik wil zeggen.

Grig-O
12-08-2006, 19:42
Persoonlijk vind ik dat als je een kampioenschap maakt, dat het de bedoeling is om in alle klassen gelijkwaardige deelnemers te vinden...
En als dat niet zo is, moet je proberen om de wagens gelijkwaardig te maken.
Wat doet de Belcar: het omgekeerde...
Gelukkig dat GLPK die Corvette heeft ingezet; dat Sporza met een cheque is afgekomen. Anders was er niets van spanning meer :( met alleen maar de SRT Corvette.

Belle
12-08-2006, 19:52
Het moet dan ook enorm frustrerend zijn om aan een wedstrijd deel te nemen, wetende dat je geen overwinning kunt binnenhalen (en voor de meeste K1 teams zelfs geen Top3), ook al haal je alles uit je wagen.

Soit, we kunnen er nog duizenden posts over hebben, er lijkt dit seizoen blijkbaar geen beterschap te komen in de Belcar... Als de RACB het zo wil, so be it. Maar achteraf moeten ze niet klagen dat het publiek wegblijft. Ik zal wel sparen om extra LMS races en Fia GT's mee te pikken volgend seizoen...of misschien Grand Am/Nascar... ;)