View Full Version : FIA GT 2007, nieuwtjes en andere weetjes
Guadix ;) (in Spanje)
Ratel zegt nu dat hij 14 à 15 GT1's verwacht...
Als ik tel krijg ik er enkele meer (18), maar een ondergang voor de GT1 komt er alvast niet aan denk ik... :)
Een zeer geslaagd filmpje, net als de beide AM's! Op welk circuit ging deze testsessie eigenlijk door? Die eerste bochtenreeks is echt wel prachtig!
Guardix in Andalusië, Spanje. Deze omloop wordt ook door bijvoorbeeld de AM-club GB gebruikt tijdens rondritten in die streek.
Joost
JorritVD
04-02-2007, 16:39
Guadix ;) (in Spanje)
Ratel zegt nu dat hij 14 à 15 GT1's verwacht...
Als ik tel krijg ik er enkele meer (18), maar een ondergang voor de GT1 komt er alvast niet aan denk ik... :)
Wordt toch erg interesant om naar minstens 1 wedstrijd te gaan van het Fia GT kampioenschap.
Weet iemand toevallig wat ongeveer de tickets gaan kosten voor
Oschersleben,
Spa,
Brno en
Zolder?
Ongeveer even veel als vorig jaar zeker :)
Weet er soms iemand meer over de Lister Evo die dit jaar gaat rijden?
Ja, die gaat niet rijden ;)
Viper GTS-R***
04-02-2007, 19:28
Waarom vermeld Ratel hem dan in het intervieuw op DSC ivm FIA GT '07?
Hij heeft de foto's van prints bekeken en het zag er goed uit...
AUB een beetje meer info...
Daar zou ik toch niet zo zeker van zijn.
Reply #5 on: 29.01.2007 at 12:02:18 »
--------------------------------------------------------------------------------
We should now more details about the Lister Storm Evo today - but, as you say, it will be for the current FIA GT1 Championship.
Yes, we have a few historics - maybe there is someone out there who would like to compete in the two proposed rounds this year?
Nog een nieuwtje uit dat interview: Door omstandigheden hebben de Fiagt en de LMS dezelfde datum voor hun races in Silverstone en Valencia, maar via een overeenkomst kan iedere rijder die maar wil de twee races afwerken. Ratel en Peter zullen een Jet ter beschikking zetten...
Stranger
05-02-2007, 03:42
Vraag me af hoe ze dat gaan doen.
LMS begint om 12:00 lokaal, dus 11:00 UK time. Met 2 coureurs zal je in de LMS toch een paar uur moeten rijden. Daarna vanaf het circuit je spullen pakken, naar het vliegveld. Tijdje vliegen, landen en dan vanaf het vliegveld naar de FIA GT race om vervolgens in te stappen en de minimale tijd te rijden?
Volgens mij red je dat niet...
JorritVD
07-02-2007, 22:30
http://www.projectlemans.de/content/view/2762/1/
Hier staat de kalender van de FFSA. Daar staat dat ze samen zijn met de Fia-GT op Nogaro. Rijden ze dan samen met het Fia-GT kampioeschap of in de ''Bijprogramma"?
Viper GTS-R***
07-02-2007, 23:24
http://www.projectlemans.de/content/view/2762/1/
Hier staat de kalender van de FFSA. Daar staat dat ze samen zijn met de Fia-GT op Nogaro. Rijden ze dan samen met het Fia-GT kampioeschap of in de ''Bijprogramma"?
Bijprogramma :)
Viper GTS-R***
07-02-2007, 23:54
Max Mugelli mag vrijdag testen op de BMS DBR9 in Paul Ricard.
Hij reed vorig jaar al een volledig seizoen FIA GT3 op een DBRS9 en was er de beste Aston Martin rijder.
Bron: racingworld.it
Wie rijdt er dan allemaal op de Astons van BMS... Babini, Mugelli, Davies,...?
Ook de Vertigo is bevestigd voor volgend seizoen in Fiagt met Leinders en Kuppens; de wagen zou heel wat evoluties hebben meegekregen. (LMSR)
Weet er voorts iemand hoeveel Porsches er zullen rijden in Fiagt dit jaar? Het verontrust mij toch wat...
BMS, Tech9 en Ebimotors, en mss RaceAlliance...
Voor Spa komen Autorlando en Proton dacht ik. Maar voor de rest????
JorritVD
08-02-2007, 01:00
Wie rijdt er dan allemaal op de Astons van BMS... Babini, Mugelli, Davies,...?
Ook de Vertigo is bevestigd voor volgend seizoen in Fiagt met Leinders en Kuppens; de wagen zou heel wat evoluties hebben meegekregen. (LMSR)
Weet er voorts iemand hoeveel Porsches er zullen rijden in Fiagt dit jaar? Het verontrust mij toch wat...
BMS, Tech9 en Ebimotors, en mss RaceAlliance...
Voor Spa komen Autorlando en Proton dacht ik. Maar voor de rest????
Ik dacht dat er Babini / Gollin & Pescatori / Davies op de DBR9's van BMS kwamen.
Over de Porsche's.
1x BMS / 997 / Malucelli en Collard
2x Ebimotors? / 997
1x Tech9 / 997 / Edwards en
1x ARC Bratislava? / 996
1x Race Alliance? / 996
Tech9 rijdt met Edwards en Leo Machitsky (of hoe je die naam ook spelt :P)
JorritVD
08-02-2007, 17:15
SRT gaat waarschijnlijk deelnemen aan de nieuwe citation cup.
bron: pitstop.tv
http://www.the-paddock.net/sportscar/content/view/241123/49/
(http://www.the-paddock.net/sportscar/content/view/241123/49/)
interview met Fabrizio Gollin. Nergens vermeld hij de FIA GT of BMS voor 2007. Waarschijnlijk zullen we hem dus in het Grand-Am kampioenschap aan het werk zien. :(
De namen van Pescatori, Davies en Babini zijn wel al min of meer bevestigd
Verder nieuws over Scuderia Playteam : De eerste maserati zal bestuurd worden door Bertolini en TBA en de tweede door Pierguidi en Giannoccaro
Jos Menten werkt komend seizoen het volledige FIA GT-kampioenschap af aan het stuur van de Lamborghini Murciélago van Reiter Engineering. Op de Lambo gaat Nederlander Menten een duo vormen met zijn landgenoot Peter Kox.
Sterke line-up voor Reater Engeneering dit jaar! Hopelijk lukt het hen dit jaar om enkele podiumplaatsen te veroveren...
Sterke line-up voor Reater Engeneering dit jaar! Hopelijk lukt het hen dit jaar om enkele podiumplaatsen te veroveren...
Bron?
Stranger
09-02-2007, 02:36
- Jos Menten
- Pitstoptv.be
- mijn mailbox (oh nee, die had hij niet)
- elders op het internet.
Goed nieuws! Die Murcielago blijft een genot om te horen, alleen daarom moet hij al blijven.
Het team wordt trouwens wel weer gerund onder de vlag van All-Ink.com. Helaas, betekend dus weer een netvliesverstuikend lelijke livery :(
Ik begreep eigenlijk dat het om een Lamborghini gaat die door Reiter zelf gerund wordt in het Fia gt, naast de All-Ink.com entry.
Om eerlijk te zijn vond ik het geluid van de Lamborghini (voor het eerst en het laatst gehoord op Le Mans afgelopen jaar) niet heel bijzonder. Had er meer van verwacht na alle lofuitingen hier en op andere fora...
Dat het om de All-Ink.com wagen ging maakte ik op uit het verhaal van Autosport.nl, misschien klopt dat dan niet.
Als je dat geluid niet bijzonder vind, wat vind je dan wel bijzonder?
Het geluid van de Audi R10:D
Sorry, flauw grapje.
Het meest bijzondere geluid wat ik me herinner is nog steeds dat van de Panoz die ik in '98 voor het eerst in Le Mans zag. Tot aan dat moment had ik alleen Formule 1 auto's gehoord. Nogal een verschil.
En genieten doe ik het meest van het harde, schelle geluid van de Judds, maar dat is persoonlijke smaak.
We zijn geloof ik wel een beetje off-topic..
Dit haal ik van planetlemans:
"After the German ALL-INKL.COM Racing Team announced they would enter one Murcièlago in the FIA GT championship in november, Reiter Engineering began their search for sponsors and drivers for another Lamborghini entry. Two months before the start of the FIA GT season Reiter Engineering has found the budget to do the entire season and signed two drivers to do the job."
Echter op DSC staat dat Kox en Menten op de ALL-INKL.COM Lambo zullen rijden.:confused:
JorritVD
09-02-2007, 17:09
Ik denk toch dat er 2 Lambo's komen, omdat Bouchut al een contract had.
Ik denk dat beide auto's met All-Inkl sponsoring komen en de naam iets van "All-Inkl.com Reiter Lamborghini" wordt, als ik de website van Jos Menten moet geloven.
Nu wil ik wel eens weten welke coureurs er komen op de PSI Corvettes.
Viper GTS-R***
09-02-2007, 19:54
Andrea Piccini is de vierde piloot geworden van Playteam.
MC12 / Andrea Bertolini - Andrea Piccini
MC12 / Giambattista Giannoccaro - Alessandro Pier Guidi
Geen Toni Vilander dus?
Het ziet er naar uit dat we Phoenix niet meer zullen terugzien, Piccini op Playteam en Deletraz rijd LMS op Proto. Heeft er ook 1 van de hoofdsponsers van Phoenix mee naartoe genomen dus vrees dat Phoenix niet meer in FIA GT zal rijden. Het snelste en beste Aston Martin team in FIA GT :(
JorritVD
09-02-2007, 20:18
Heb geduld, Race Alliance heeft afgelopen seizoen als debutant veel geleerd, en nu ze waarschijnlijk 2 auto's het hele seizoen inzetten met supertalent Jarek Janis zou dat ook wel eens een snelle Aston kunnen zijn.
JorritVD
09-02-2007, 20:25
Team Felbemayer-Proton gaat wel naar Zhuhai met één Porsche GT3-RSR (996 of 997??) en misschien met 2 Porsche naar Boekarest.
http://www.projectlemans.de/content/view/2768/1/
JorritVD
09-02-2007, 20:41
even een lijstje van de deelnemers die (bijna) het hele seizoen meedoen
GT1:
Aston Martin DBR9
2x Aston Martin Racing BMS
1-2x Race Alliance
1x Barwell Motorsport
Corvette C5-R
1x GLPK-Carsport ????
1x SRT ????
Corvette C6-R
2x PSI Experience
1x GLPK-Carsport
Lamborghini Murcielago R-GT
2x All-Inkl.com Reiter Lamborghini
Maserati MC12
2x Vitaphone Racing Team
2x Playteam SaraFree
1x JMB Racing
---------------------------------------------
GT2:
Ferrari 430 GT2
2x JMB Racing
2x AF Corse
2x Edil Chris Racing
2x Scuderia Ecosse
Porsche 997 GT3-RSR
2x Ebimotors ????
1x BMS Scuderia Italia
1x Tech9 Motorsport
Porsche 996 GT3-RSR
1x Race Alliance ????
Andrea Piccini is de vierde piloot geworden van Playteam.
MC12 / Andrea Bertolini - Andrea Piccini
MC12 / Giambattista Giannoccaro - Alessandro Pier Guidi
Geen Toni Vilander dus?
Vilander gaat naar AF Corse ;)
(endurance-info forum)
Stranger
09-02-2007, 21:06
Dit haal ik van planetlemans:
"After the German ALL-INKL.COM Racing Team announced they would enter one Murcièlago in the FIA GT championship in november, Reiter Engineering began their search for sponsors and drivers for another Lamborghini entry. Two months before the start of the FIA GT season Reiter Engineering has found the budget to do the entire season and signed two drivers to do the job."
Echter op DSC staat dat Kox en Menten op de ALL-INKL.COM Lambo zullen rijden.:confused:Is (voorlopig) aangepast naar 1 wagen All-Inkl.com. Bouchut had al op 20-11 voor All-Inkl.com getekend en Reiter al aangegeven dat ze een tweede wagen in wilden zetten, en dat daar sponsoren en rijders voor moesten komen.
Tot op heden staat er nog niets op All-Inkl.com, enkel dat Bouchut is gecontracteerd...
Mr.Dallara
09-02-2007, 22:40
Jos Menten werkt komend seizoen het volledige FIA GT-kampioenschap af aan het stuur van de Lamborghini Murciélago van Reiter Engineering. Op de Lambo gaat Nederlander Menten een duo vormen met zijn landgenoot Peter Kox.
Prachtig nieuws gewoonweg!
Dankzij deze knappe deal met een goede wagen/team én een zeer goede teamgenoot, heeft Menten het geflikt om "het ijzer te smeden wanneer het heet is", well done Jos!
Prachtig nieuws gewoonweg!
Dankzij deze knappe deal met een goede wagen/team én een zeer goede teamgenoot, heeft Menten het geflikt om "het ijzer te smeden wanneer het heet is", well done Jos!
die goede wagen dat weet ik zo maar niet ,lambo in het verleden liet het dikwijls afweten
JorritVD
10-02-2007, 02:09
die goede wagen dat weet ik zo maar niet ,lambo in het verleden liet het dikwijls afweten
Dat kwam omdat er volgens mij gelijk na de eerste race de stekker door Audi er werd uitgehaald. Toen werd het meer een prive project.
Maar als je er 2 goede coureurs er inzet, genoeg budget hebt, en de auto goed ontwikkeld dan is dit een auto die mee kan doen voor de podiumplekken.
En trouwens, de Lamborghini heeft dit jaar Michelins, dus daardoor zijn ze een stuk sneller dan met de Dunlops. In 2005 en daarvoor hadden ze ook Michelins, maar die waren geontwikkeld voor de f550 en die heeft een hele andere balansverdeling, dus dat werkte niet. Ik wil wel eens zien hoe de ambo gaat presteren in de 24u van Spa.
Ik begreep eigenlijk dat het om een Lamborghini gaat die door Reiter zelf gerund wordt in het Fia gt, naast de All-Ink.com entry.
Dat lijkt me de juiste uitleg. All-Inkl.com Reiter Lamborghini is niet meer dan een naam om mee te doen voor het teamkampioenschap. Kox/Menten voor Reiter en Bouchut/ ? voor All-Inkl.com
even een lijstje van de deelnemers die (bijna) het hele seizoen meedoen
Corvette C6-R
2x PSI Experience
1x GLPK-Carsport
Waar komt PSI vandaan? Heb je een bron?
Christian Schumacher heeft dit gezegd in een artikel op je favoriete webstek racexpress ;)
Viper GTS-R***
10-02-2007, 03:50
Hiermee is deze thread zelfs gestart... :D
JorritVD
10-02-2007, 14:06
Zeker van 2 Lamborghini's.
Dat meldt de officiele website van de Fia GT vandaag:
http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1159
For 2007, RS Line and Reiter Engineering will be coming together under the banner All Inkl.com Racing to run two Lamborghini Murciélago cars in the FIA GT Championship, under the lead of All-Inkl.com’s René Munnich.
Drie van de vier coureurs zijn in ieder geval top, dus daar ligt het niet aan. Ik hoop dat ze technisch (snelheid en betrouwbaarheid) ook een stap voorwaarts kunnen zetten.
Ik verwacht Dennis Retera eigenlijk ook nog wel een keer in de Lambo.
Thomaske
10-02-2007, 19:40
Powerdrink Rhino gaat Anthony Kumpen en Bert Longin sponseren in de FIA GT en de Belcar Original GT3
Mvg...
Powerdrink Rhino gaat Anthony Kumpen en Bert Longin sponseren in de FIA GT en de Belcar Original GT3
Mvg...
Hopelijk is die hun kraan groot genoeg om 2 Corvettes C6 naar Fiagt te krijgen... Want op de ene site staat er dat GLPK met één C6 komt, op een andere dat er 2 C6's komen en op nog een andere webstek komt af met een C6 én een C5... Nogal ingewikkeld.
Betekent dat overigens dat GLPK oranje bolides gaat inzetten??? :+
Hopelijk is die hun kraan groot genoeg om 2 Corvettes C6 naar Fiagt te krijgen... Want op de ene site staat er dat GLPK met één C6 komt, op een andere dat er 2 C6's komen en op nog een andere webstek komt af met een C6 én een C5... Nogal ingewikkeld.
Betekent dat overigens dat GLPK oranje bolides gaat inzetten??? :+
Zal eerder groen worden denk ik ;) ...
http://www.flensburger-dampf-rundum.de/LOGO_RHINO.gif
Oh ik dacht aan Loix in de Dakar...
JorritVD
10-02-2007, 21:20
Ligt eraan of het de hoofdsponsor is. En ik denk dat dat nog steed Corvette-Europe is. Maar de Rhino sponsoring zijn in allemaal verschillende kleuren geweest, dus geel kan denk ik wel blijven, alhoewel de groene C5-R best gaaf er uit zag.
Volgens Jef01 op forum van Endurance-info beginnen sommige GT2 teams te twijfelen... Dit o.a. door de nieuwe Citations cup; BMS zou met een tweede wagen kunnen komen, Proton zou een deel van het kampioenschap doen en Ebimotors en RaceAlliance twijfelen... :bye:
Natuurlijk neem ik dit met een grove korrel zout maar het lijkt toch nog goed te komen
EDIT: zijn bron is Project Le Mans
Sean Edwards krijgt wss een fabrieksrijder naast zich in de 24 u van Spa...
Project Le Mans
Sean Edwards krijgt wss een fabrieksrijder naast zich in de 24 u van Spa...
Project Le Mans
Zal hem eens vragen wie. :p
Phillip Peter is volgens dsc twijfelachtig voor RaceAlliance...
Hopelijk vinden ze een goede vervanger.
Voorts vond ik nog een foto van (mss) de nieuwe lister op dsc maar kreeg hem niet op de paddock :(
Voorts vond ik nog een foto van (mss) de nieuwe lister op dsc maar kreeg hem niet op de paddock :(
Als je die auto met dat rode zeil over bedoelt, die auto lijkt naar mijn mening erg hard op een Porsche 911 GT1 EVO.
Aan dergelijke acties hebben we geen behoefte op De Paddock, geen zin in copyright ellende ;)
Als je die auto met dat rode zeil over bedoelt, die auto lijkt naar mijn mening erg hard op een Porsche 911 GT1 EVO.
Aan dergelijke acties hebben we geen behoefte op De Paddock, geen zin in copyright ellende ;)
De foto staat alleszins bij het nieuwsbericht over de Lister in LMS.
Ik vond ook dat die leek op een Porsche, maar wat gaat Lister aanvangen met een Porsche...?
Stranger
11-02-2007, 21:34
GT 90 Revival Series?
GT 90 Revival Series?
Ja lijkt logisch, maar zoiets ligt niet in de spirit van Lister (om met een andere auto te gaan rijden)
Zou best kunnen hoor, dat Lister een dergelijke GT1 gaat runnen voor een rijke eigenaar. Geld is geld immers, en Lister is ook niet het rijkste team. Dus dan zou zo'n 'bonus-opdracht' niet verkeerd zijn.
JorritVD
12-02-2007, 01:12
Aanstaande donderdag en vrijdag is de eerste test/media launch van de Fia GT.
Ik verwact overigens dat GLPK dan met beide Corvette's aanwezig is zolang er nog geen nieuws van het team wordt gemeld.
:p Ongeduldigaard :p Nog een weekje wachten dacht ik... 22 en 23 februari
JorritVD
14-02-2007, 00:49
:p Ongeduldigaard :p Nog een weekje wachten dacht ik... 22 en 23 februari
ja idd. had even een weekje misgerekend.
Aanstaande donderdag en vrijdag is de eerste test/media launch van de Fia GT.
Ik verwact overigens dat GLPK dan met beide Corvette's aanwezig is zolang er nog geen nieuws van het team wordt gemeld.
2 C6R's? Of gaat de C5R nu meedoen aan het FIAGT kampioenschap?
2 C6R's? Of gaat de C5R nu meedoen aan het FIAGT kampioenschap?
Een groot vraagteken nog altijd...
Een groot vraagteken nog altijd...
Zal wel oud nieuws zijn maar zie dit op de GLPK site staan
Te koop: Corvette C5-R chassisnummer C5R-011
JorritVD
14-02-2007, 18:14
Ik denk als ze met 2 Vette's komen dat het de C5-R en C6-R zijn. Waarom? Omdat ik denk dat ze momenteel niet aan een nieuwe C6-R komen omdat er al 1 is verkocht aan Luc Alphand en ook 1 aan PSI. Maar ze moeten eerst maar eens zien of ze de C5-R kunnen verkopen en dan aan een C6-R komen.
JorritVD
14-02-2007, 18:19
Waarschijnlijk zelfs in totaal 6 MC12's in de Fia GT.
JMB Racing is niet meer van plan om de F430's in te zetten. Daarom gaan ze nog een MC12 inzetten voor waarschijnlijk Gosse en Kutemann die dan deelnemen aan de nieuwe citation cup.
Bron: http://www.projectlemans.de/content/view/2787/1/
Edit: op Racexpress lijkt het al zeker te zijn dat er een 2de MC12 komt en dat de coureurs binnenkort worden bekendgemaakt: http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=5967
Dat is inderdaad een mogelijkheid ;) Al hoop ik wel op twee toppiloten op die MC12. Waarom niet Daoudi en Iradj-Alexander die vorig jaar in GT2 reden? Want ik zie JMB als een winning team dat niet naar GT1 komt om te strijden voor de tiende plek. Maar goed, JMB zal binnen enkele dagen zijn line-ups bekend maken en dan zullen we wel zien...
Verder komt JMB aan de start in GT3 met Ferrari en GT4 niet met Ferrari maar met Maserati. (kwestie van de twee merken content te stellen :p)
Volgens pitstop tv werden zes Porsches weerhouden om in de LMS te rijden... Ze zouden kunnen uitwijken naar Fiagt :p
Viper GTS-R***
15-02-2007, 00:40
Volgens pitstop tv werden zes Porsches weerhouden om in de LMS te rijden... Ze zouden kunnen uitwijken naar Fiagt :p
Jup, en men spreekt ondermeer ook over Prospeed en hun nieuwe 997 RSR!
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=825
Viper GTS-R***
15-02-2007, 23:51
2de BMS pilotenduo is bekend gemaakt.
Alessandro Bonetti e Ferdinando Monfardini sono i nuovi piloti della Scuderia Italia per la stagione 2007 del campionato FIA GT
Bron: italiaracing.net
Benieuwd of dit een entry is voor GT1 of Citation Cup...
JPMontoya
15-02-2007, 23:58
2de BMS pilotenduo is bekend gemaakt.
Bron: italiaracing.net
Benieuwd of dit een entry is voor GT1 of Citation Cup...
Zal wel GT1 worden. Monfardini reed al met WSbR en ook GP2.
Viper GTS-R***
16-02-2007, 00:08
La Chrysler Viper GT1 sera également de la partie avec les pilotes romains Marco Cioci et Ferdinando Geri.
Bron: endurance-enfo.com
Racing Box die dus terug gaat testen met hun Viper GTS-R :eek:
Mogelijke Citation Cup kandidaat?
Een Italiaans Team als Racing Box gaat niet snel FFSA GT doen dus zie ik niet direct een andere kampioenschap als Citation Cup...
Die Citation cup lijkt toch een erg goeie zet geweest te zijn, ik ben benieuwd wat voor velden we straks aan de start gaan zien.
Tot nu toe 3 bevestigde inschrijvingen: 1x SRT Corvette en 2x JMB Maserati.
Voeg daar nog eventueel de Viper GTS-R van Racing Box en de geruchten van de John Nielsen Aston Martin. Ook Race-Alliance zou wel ens kunnen opduiken. Verder nog sprake van 2 Ferrari's en een Lister Storm Evo. De Citiation cup zou in totaal wel ens 10 extra auto's kunnen opleveren!
Wat zijn de Plannen van Antonin Herbeck en de Pagani Zonda GR???
Nog nieuws over Phoenix Racing? Dit jaar alleen DTM of terug FIA GT, zou spijtig zijn de snelste Aston Martin niet meer te zien!!!
EX DTM'r Stefan Mücke wordt de teamgenoot van Christophe Bouchut (bron : lmsr (http://www.lmsr.net/))
JorritVD
16-02-2007, 18:25
Tot nu toe 3 bevestigde inschrijvingen: 1x SRT Corvette en 2x JMB Maserati.
Voeg daar nog eventueel de Viper GTS-R van Racing Box en de geruchten van de John Nielsen Aston Martin. Ook Race-Alliance zou wel ens kunnen opduiken. Verder nog sprake van 2 Ferrari's en een Lister Storm Evo. De Citiation cup zou in totaal wel ens 10 extra auto's kunnen opleveren!
Wat zijn de Plannen van Antonin Herbeck en de Pagani Zonda GR???
Nog nieuws over Phoenix Racing? Dit jaar alleen DTM of terug FIA GT, zou spijtig zijn de snelste Aston Martin niet meer te zien!!!
Waar is die bevestiging van SRT dan. Er waren wel plannen, maar een bevestiging heb ik nooit gezien.
Waar is die bevestiging van SRT dan. Er waren wel plannen, maar een bevestiging heb ik nooit gezien.
op endurance-info (http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3149&thold=0) stond er tijdje geleden dat ze regelmatig willen aantreden in de citation cup en dat ze piloten zoeken hiervoor.
Verder staat erin dat ze FFSA GT rijden en dat ze 1 C5-R verkocht hebben.
JorritVD
16-02-2007, 21:38
http://www.racingworld.be/nieuws/4052/Minstens-tien-teams-aanwezig-op-de-FIA-GT-testdagen-in-Monza.html
Voorlopige entry list van de aankomende testdagen volgende week.
Inmiddels hebben 10 teams zich aangemeld.
GT1
All-Inkl.com – Lamborghini Murciélago
Race Alliance – Aston Martin DBR-9
Aston Martin Racing BMS – Aston Martin DBR-9
Scuderia Playteam – Maserati MC12
JMB Racing – Maserati MC12
Rock Media Motors – Pagani Zonda GR
GT2
AF Corse – Ferrari 430
Team Edil-Cris – Ferrari 430
Scuderia Ecosse – Ferrari 430
Tech9 Motorsport – Porsche 997 RSR
Helaas niks te bespeuren van GLPK en toch ook verrasend niet van Vitaphone (denk ik).
Wel wat interesant is dat de Pagani (RMM) weer komt. Hopelijk hebben ze deze keer wel alle zaakjes in orde.
Ook zijn er alvast 17 GT3 auto's aanwezig.
Ascari, Aston Martin, Corvette, Ferrari, Jaguar, Ford, Lamborghini en Porsche.
Naar de Italiaanse gt kunnen ze al niet meer overstappen (RMM)
Enja, er is wel nog tijd, maar teams als Psi, BMS (Porsche), Proton, SRT, Barwell,... zijn er ook niet. Dat wil niet zeggen dat ze forfait geven dit jaar, geen paniek! ;)
GLPK gaat aanwezig zijn in Monza normaalgezien.
Dat wist men mij toch te vertellen toen ik een maand geleden in het atelier was.
Met hoeveel Corvette's blijft nog maar de vraag.
Aja, er staat natuurlijk wel een 'klein' overzicht :)
Wss staat niet iedereen er vermeld :p
Misschien wel handig voor wie de testen op de voet wil volgen:
GIOVEDI’ 22 FEBBRAIO
09:00 - 10:00 GT3/GT4/ADAC GT
10:05 - 11:20 FIA GT
11:25 - 12:25 GT3/GT4/ADAC GT
12:30 PHOTO SESSION
13:00 CONFERENZA STAMPA
13:30 PRANZO
14:00 - 15:00 FIA GT
15:05 - 16:20 GT3/GT4/ADAC GT
16:25 - 17:25 FIA GT
VENERDI’ 23 FEBBRAIO
09:00 - 10:00 FIA GT
10:05 - 11:20 GT3/GT4/ADAC GT
11:25 - 12:25 FIA GT
12:30 - 13:30 PHOTO SESSION
14:00 - 15:00 GT3/GT4/ADAC GT
15:05 - 16:20 FIA GT
16:25 - 17:25 GT3/GT4/ADAC GT
Is er Livestream trouwens?
Is er Livestream trouwens?
Het kost al moeite om een liverstream voor de races te vinden, laat staan de tests ;)
Coach Ep
17-02-2007, 13:06
Bron: endurance-enfo.com
Racing Box die dus terug gaat testen met hun Viper GTS-R :eek:
Mogelijke Citation Cup kandidaat?
Een Italiaans Team als Racing Box gaat niet snel FFSA GT doen dus zie ik niet direct een andere kampioenschap als Citation Cup...
Racing Box gaat volgende ook testen met haar Maserati MC12 (bron: www.racingworld.it). Is deze dan toch niet verkocht aan Scuderia Playteam?? Welk exemplaar hebben zij dan gekocht? Misschien de wagen die in 2005 in de ALMS reed? Hoeveel MC12's zijn er eigenlijk gebouwd?
Misschien dan nog een extra MC12 in de FIA GT Citation Cup???
JorritVD
17-02-2007, 17:18
Misschien is de 2de MC12 van Scuderia Playteam afkomstig van Vitaphone. Want die is nog steeds niet bevestigd.
Misschien heeft Maserati in 3 jaar tijd al eens een paar nieuwe auto's gebouwd :rolleyes:
Viper GTS-R***
17-02-2007, 20:04
Vitaphone komt maar met 1 MC12.
Welke die 2de wagen voor Playteam word weet ik niet, wie weet de 2de Vitaphone.
Maar das niet meer als mijn eigen speculatie natuurlijk.
En ivm. die Racing Box MC12, idd. ze gaan er terug mee testen.
Maar op racingworld.it staat duidelijk dat hij niet gaat racen.
Waarom dan testen?
Bronnen, racingworld.it fiagt.com ... ... ...
Misschien dient die wagen om nieuwe piloten te testen (wat ik debiel zou vinden). Racen die handel!
Voorts zouden volgens turbomagazine niemand minder dan Gianmaria Bruni en Toni Vilander op één van de Michlin (!) AF Corse bolides rijden dit jaar!
Ook Vitaphone stapt over naar Michelin (Of het nu 4 of 8 Michelins zijn laat ik er buiten..) Ook JMB gaat met Michelin rijden. Zo wordt de Scuderia Playteam officieel Maserati team door het Pirelli schoeisel en natuurlijk Andrea Bertolini.
Toch leuk zo'n bandenoorlog, waar was dat nu weer van toepasing vroeger? :)
JorritVD
18-02-2007, 03:12
Misschien rijdt de Racing Box MC12 alleen omdat er misschien kandidaten er zijn die er 1 willen kopen.
Hoeft niet kopen te zijn, racen is ook zeker een optie. Racing Box is een bedrijf als alle andere, als er mensen bereid zijn om te betalen voor een ritje in een dergelijke auto dan zullen zij hen zeker niet wegjagen.
Mr.Dallara
18-02-2007, 21:53
Ik mailde net naar iemand die ik ken in Monza om zeker foto's te maken van de Belgische wagens donderdag en vrijdag tijdens de testen. Hij mailde het volgende terug: "Yes, I hope to go on the track next week (If there is snow I can't go)... If I will go I make you all the images that you need!"
Koud zal het zowieso zijn tijdens de testen (max 10°), maar sneeuw lijkt me wel extreem denk ik. Volgens weeronline.be is er geen sneeuw dan... wait and see...
Allemaal overstappen naar Bridgestone zou ik zeggen! :p
JorritVD
19-02-2007, 11:50
Zeker van minstens 1 Race Alliance Aston Martin DBR9.
Het bericht is van 10 feb: http://www.karlwendlinger.com/cms/front_content.php?idcatart=301&lang=1&client=1
Volgens endurance-info hebben ze zojuist bevestigd dat ze met twee auto's komen! :p
Viper GTS-R***
19-02-2007, 20:43
racingworld.be post net hun verontrusting ivm. PSI hun deelname aan FIA GT met de 2 C6R's die waren aangekondigd. Lijkt me ook wel beetje te stil op dit moment. Nu maken alle teams hun doelen bekend, welke wagen, al dan niet welke piloten...
Vrees dat we hen stilletjes aan van het lijstje mogen schrappen.
Of stille waters diepe gronden? Hopelijk...
Mja Stéphane ratel zei in een interview dat Psi bevestigd had dat ze met hun twee Corvettes naar Spa komen... Of dat al een hint was weet ik niet.
Stranger
19-02-2007, 21:31
Tja, Ratel zei vorig jaar ook dat ie een WK wilde en de Mil Milhas ging opnemen in de kalender.
Dit is wel iets haalbaarder ;)
Stranger
19-02-2007, 21:36
Menten naar Lamborghini, Kuismanen terug naar Scandinavië, een grote investering in het Ford GT3 project...vraag ik me af of je nog geld genoeg hebt om ook twee Corvette's full-time te laten race in het FIA GT en ook nog mee kunt strijden voor de overwinning.
Lijkt me niet echt goed om twee betalende coureurs in te zetten die vervolgens steeds achteraan finishen, dan beter de FFSA GT doen en net als in 2006 een paar FIA GT races (Spa, Zolder?) mee te pakken.
Stranger
19-02-2007, 22:21
Scuderia Ecosse inmiddels ook met de bekendmaking.
Mullen - Enge/Janis (afhankelijk van wie er beschikbaar is per raceweekend)
Niarchos - Kirkaldy
bron: Scuderia Ecosse / Planetlemans.com / Autosport.com
JorritVD
19-02-2007, 22:52
racingworld.be post net hun verontrusting ivm. PSI hun deelname aan FIA GT met de 2 C6R's die waren aangekondigd. Lijkt me ook wel beetje te stil op dit moment. Nu maken alle teams hun doelen bekend, welke wagen, al dan niet welke piloten...
Vrees dat we hen stilletjes aan van het lijstje mogen schrappen.
Of stille waters diepe gronden? Hopelijk...
Ook nog steeds niks gehoord van GLPK-Carsport. Wel een beetje geroesemoes net zoals bij PSI maar nog niks bevestigd in ieder geval. Maar ik denk dat we beter kunnen afwachten.
Scuderia Ecosse inmiddels ook met de bekendmaking.
Mullen - Enge/Janis (afhankelijk van wie er beschikbaar is per raceweekend)
Niarchos - Kirkaldy
bron: Scuderia Ecosse / Planetlemans.com / Autosport.com
Erik of Jarek Janis?
Edit: Jarek Janis... dus niet in de RaceAlliance Aston... Hopelijk komen ze met enkel goeie piloten daar.
Jarek zal voor alle duidelijkheid voor Scuderia Ecoose rijden tijdens de 24 uren van Spa en niet voor Spyker die daar ook zullen aanwezig zijn.
Dries DS
19-02-2007, 23:34
Erik of Jarek Janis?
Edit: Jarek Janis... dus niet in de RaceAlliance Aston... Hopelijk komen ze met enkel goeie piloten daar.
"De teameigenaar van Race Alliance, Lukas Lichtner-Hoyer, heeft deze ochtend verklaard dat zijn team twee Aston Martins DBR9 zal inzetten in het FIA GT kampioenschap 2007. Tevens werd één der rijders bekendgemaakt: de Oostenrijker Karl Wendlinger, protégé van sponsor Red Bull."
Bron: Autopress/DDS
Wie samen met Wendlinger de eerste wagen zal besturen werd deze ochtend nog niet openbaar gemaakt. Informatie over de tweede wagen werd helaas ook niet vrijgegeven...
Mvg,
Dries DS
Menten naar Lamborghini, Kuismanen terug naar Scandinavië, een grote investering in het Ford GT3 project...vraag ik me af of je nog geld genoeg hebt om ook twee Corvette's full-time te laten race in het FIA GT en ook nog mee kunt strijden voor de overwinning.
Lijkt me niet echt goed om twee betalende coureurs in te zetten die vervolgens steeds achteraan finishen, dan beter de FFSA GT doen en net als in 2006 een paar FIA GT races (Spa, Zolder?) mee te pakken.
Als ik zo inschat heeft het een ( 2 * Corvette) weinig te maken met het ander ( 3 * GT40). De Corvettes zijn in handen van Philippe Tillie (PSI Experience) en is het programma van de GT3's in handen van Christian Schumacher (onder de nieuwe naam Race Logistic). Twee verschillende namen? Dus ook twee verschillende bedrijven?
Twee 'verschillende' bedrijven die wel nog aan elkaar hangen. In welke mate weet ik niet...
De piloten voor AF Corse worden volgens het 10/10 forum Dirk Muller, Toni Vilander, Stéphane Ortelli en Gianmaria Bruni...
Stranger
20-02-2007, 22:56
Muller heeft zichzelf en Vilander bevestigd op z'n site ;)
De ACEMCO Saleens komen naar Europa! :gas:
Spectrum Motorsport plans FIA GT campaign with two Saleens
New team Spectrum Motorsport, led by Dana Brewer, is planning to enter two Saleen cars in the 2007 season of the FIA GT Championship. One car will be entered in the full season, and will be driven by two as-yet-unnamed American drivers, while the second car, to run in the Citation Cup, will start at Silverstone and will be shared by Brewer and a British driver.
“We have agreed to buy two cars, which previously ran in the American Le Mans Series,” Brewer said. “The cars are among the best examples of racing Saleens, and they have undergone a number of developments.” The cars are currently being shipped to Europe, where the new team will undertake a shakedown before heading for the Nogaro test on March 6th and 7th. The lead car will then be air-freighted to Zhuhai for the first round.
“We are keen to see how we compare to the rest of the grid,” Brewer continued. “The car is a potential race winner, and should prove to be competitive. The two American drivers have raced in Indycar, and have recent GrandAm experience, having both competed in this year’s Rolex 24 Hours of Daytona. The circuits will all be new to them, but they are professional drivers and should soon be up to speed. They are really excited about the new challenge.”
The team will be running Michelin tyres, with the lead car running on development rubber, while the Citation car will be on the standard tyres.
As for Brewer, he continued : “I have always wanted to run an American car in an international series, and I feel this is the right moment to move into Europe, and the Saleen looks like being the right car. We’ll see what happens !” An announcement on the drivers is expected by March 1st.
Bron: fiagt.com
This can be filed in the ‘didn’t see this coming’ category!! :p :drewl:
Hopelijk twee grote namen op die Saleen, zou wel straf zijn!
Edit: Is er soms geen nieuws over Zakspeed of zijn eventuele overnemer?
Of over Racingbox?
JPMontoya
21-02-2007, 13:19
Je moet Ratel het toch nageven... Met die citations cup haalt hij toch weer mooi enkele prachtwagens naar de FIA GT.
Yep, zeker weten. Doordat hij risico's neemt gaat hij nog wel eens onderuit, maar het levert soms ook zeer goeie concepten op zoals FIAGT3 en de Citations Cup. En ik zie het FIAGT4 ook nog wel een leuke klasse worden.
Stranger
21-02-2007, 14:20
Dana Brewer....mag ik dan zeggen dat ik het pas geloof als die wagens ook op de startgrid staan?
Was het niet Dana Brewer die een aantal jaar geleden ook bevestigde dat BC Motorsports zou starten in de Champ Car met Giorgio Pantano en Sunoco sponsoring.
En de quote van DSC.com maakt het helemaal af:
Dana Brewer was expected to race a GNM Saleen at the Le Mans Series event at Silverstone in 2005, but didn't turn up - much to the surprise of Graham Nash.
Ik blijf optimistisch :p
Zijn dat Saleens van de nieuwe generatie? Ja toch?
1 zowiezo, da's de wagen die in 2005 het de Corvettes aardig zuur maakte. Die 2e is echter een ouder chassis volgens mij, niet zo up-to-date als de eerste.
Ahn die tweede Saleen zal van Ratel wel wat sneller mogen, aangezien het niet de bedoeling dat de Citation Cup even snel gaat als de FIA GT2...
Dirk Müller zoekt in 2007 zijn heil in de FIA GT. De ex-BMW-fabrieksrijder heeft een contract ondertekend met AF Corse voor een seizoen in een Ferrari 430 GT2.
BRON: PITSTOP.TV
Ben ns benieuwd of hij ook met de Ferrari F430 GT2 deur aan deur durft te rijden...
Bert Longin heeft zijn contract met Johnson Controls met 2 jaar verlengd.
Bron: Longin newsletter
Heeft eveneens zijn trainigs schema online gezet.
http://www.bertlongin.com/v6/training.php
JorritVD
22-02-2007, 14:31
Lister komt misschien terug: http://www.projectlemans.de/content/view/2804/1/
Heeft Ratel trouwens al gezegd geloof ik in het interview met dsc.
Is inderdaad oud nieuws, heb op Lister forum gelezen dat de Storm GT carbon remmen heeft gekregen en tractie controle, voor de rest denk ik dat er weinig is veranderd.
De Lister Storm LMP is terug omgebouwd naar de LMP900 (de mooie, stoere auto dus :))
Pesca tub is wel cool, hoop dat ze er iets van kunnen maken.
JorritVD
22-02-2007, 16:43
http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=16980
Daar gaat volgens Winkelhock dusdanig veel tijd inzitten dat hij dit jaar niet in andere raceklasses zal gaan rijden. “Het kost veel tijd om bij elke grand prix aanwezig te zullen zijn. Dit houdt in dat er geen mogelijkheid is om in andere series actief te zijn. Ik zal misschien wat races kunnen rijden, maar niet een compleet kampioenschap.”
Misschien enkele races voor Vitaphone op de MC12, maar verwacht in ieder geval maar niet.
:( Hopelijk is Miguel Ramos nog bij Vitaphone!
Bouw maar een standbeeld voor Stéphane Ratel: (spijtig genoeg is dit de voorlopige entry-list)
~zie Jorrit zijn post~ :no: ;)
(endurance-info) :applaus:
- Opvallend veel Porsches toch dit jaar :p
- RaceAlliance zet z'n twee uto's in GT1 in; niet in de Citation cup!
- Phoenix kan dan toch verder met de Fiagt blijkbaar
- GLPK én Psi zetten elk een C6-R en een C5-R in, enkel de Psi C5 in Citation Cup
- Vitaphone staat ingeschreven met twee auto's
- JMB zet (zoals verwacht toch) Maserati's in in GT1 en in de Citation Cup
- De¨Pagani komt ook terecht in GT1!
- Tony Gillet heeft een GT2 versie gemaakt van de Vertigo!
- I.p.v. de 550's zijn het 575's de zullen strijden in de Citation Cup
- Een derde Lambo voor die Duitse prins... in Citation Cup
In your face LMS...
JorritVD
22-02-2007, 19:30
Entry List 2007 (www.endurance-info.com)
GT1 : 19x
- Aston Martin Racing BMS : Aston Martin DBR9 x2 (*)
- Race Alliance : Aston Martin DBR9 x2 (*)
- Barwell Motorsport : Aston Martin DBR9 (*)
- Phoenix Racing : Aston Martin DBR9
- GLPK : Chevrolet Corvette C5, Chevrolet Corvette C6 (*)
- PSI Experience : Chevrolet Corvette C6
- All Inkl Racing : Lamborghini Murcielago x2 (*)
- Vitaphone Racing Team : Maserati MC 12 x2 (*)
- Scuderia PLayteam Sarafree : Maserati MC 12 x2 (*)
- JMB Racing : Maserati MC 12 (*)
- Rock Media Motors : Pagani Zonda
- Spectrum Motorsport : Saleen S7 (*)
GT2 : 10x
- AF Corse : Ferrari F430 x2 (*)
- Edil Cris Racing : Ferrari F430 x2
- Scuderia Ecosse : Ferrari F430 x2 (*)
- BMS Scuderia Italia : Porsche 997 (*)
- Ebimotors : Porsche 997 (*)
- Tech 9 Motorsport : Porsche 997 (*)
- Belgian Racing : Gillet Vertigo (*)
enkele rondes :
- Proton Compétition : Porsche 997
- Prospeed : Porsche 997
- Autorlando : Porsche 997
- Spyker Squadron : Spyker C8 Spyder GT2R
- RSV Motorsport : Ferrari 430
Citation Cup : 7x
- PSI Experience : Chevrolet Corvette C5
- GPC Racing : Ferrari F575M
- Kessel Racing : Ferrari F575M
- All Inkl Racing : Lamborghini Murcielago
- JMB Racing : Maserati MC 12
- Spectrum Motorsport : Saleen S7
- SRT : Chevrolet Corvette C5
Totaal: 36!!!!
------------------------
Toch een mooie lijst als hetwaar is.
Alleen verbaast het me dat de Pagani niet in de Citation Cup rijdt.
Maar ik dacht dat SRT al was bevestigd voor de Citation Cup? heb hem er wel even bijgezet.
gwyllion
22-02-2007, 19:46
- Opvallend veel Porsches toch dit jaar :p3 tegenover 6 Ferraris :o
- De¨Pagani komt ook terecht in GT1!Is de homologatie dan in orde?
In your face LMS...LMS moet zelfs wagens weigeren :rolleyes:
3 tegenover 6 Ferraris :o
LMS moet zelfs wagens weigeren :rolleyes:
Er zijn wel nog drie Porsches die enkele manches zullen rijden, drie om precies te zijn.
En ik heb niks tegen LMS, maar daar hebben ze toch 4 klasses waardoor men natuurlijk wagens moet weigeren.
Dus: - Fiagt: 36 wagens (ongeveer) -> 2 klasses
- LMS: 51 wagens (ongeveer) -> 4 klasses
Maak het sommetje maar..
In your face LMS...
Ik weet niet wat daar zo "in your face" aan is, LMS bestaat dit jaar uit opvallend veel topauto's.
Voor mij maakt het niet uit, als FIA GT & LMS maar degelijk zijn.
Ik heb niks tegen LMS hoor :)
Voorts zijn er veel TBA'tjes, zoals op de tweede RA... Mag ik gokken op Peter/ Lechner op de tweede Aston van RaceAlliance?
Verder gaat Prospeed 2 à 3 races rijden in de Fiagt. Waarschijnlijk de 24 uren van Spa, als ze niet geaccepteerd worden in Le Mans.
Pitstop tv.
Philipp Peter schijnt niet meer voor RA te gaan racen las ik (volgens mij op 10/10s), dus die gok zou ik niet wagen ;)
Phillip Peter is volgens JorritVD (Post #30 in 'Fia GT Media Days @Monza) opgemerkt bij RaceAlliance. :D
- Phoenix Racing : Aston Martin DBR9
zet hier ook maar een sterretje bij; volgens Endurance-Info gaan ze toch naar China :champagne:
JorritVD
26-02-2007, 21:22
http://www.rs-line.de/Aktuell/news2.htm
Marc Basseng rijdt misschien op Silverstone in de nr. 7 Lamborghini van All-Inkl.com Racing. Dat komt omdat Bouchut dan waarschijnlijk voor Larbre LMS rijdt.
En door de foto denk ik dat Marc de snellere tijden van de 41 heeft gereden op de 2de testdag van Monza van vorige week.
JorritVD
26-02-2007, 23:55
Marc Basseng rijdt samen met Gerold Ried de Porsche 996 GT3-RSR van Proton.
http://www.projectlemans.de/content/view/2825/1/
JorritVD
27-02-2007, 01:16
GLPK Racing -> PK-Carsport
http://www.pk-carsport.com/2007/
Viper GTS-R***
27-02-2007, 01:52
Larbre (Care Racing) zien we mogelijk dit jaar terug in het FIA GT.
Ze zijn aan het overwegen om een F550 EVO in het Citation te runnen.
En conséquence, Larbre Compétition souhaiterait l’aligner sur différentes épreuves de la Citation Cup, un engagement à l’année n’étant pas envisageable compte tenu des autres activités du team. En revanche, Care Racing est à la recherche d’une structure qui l’alignerait sur toutes les manches du championnat réservé aux gentlemen-drivers.
endurance-info.com
Geen Spectrum Saleen's S7-R ! Dane Brewer heeft het nodige geld niet bijeen gevonden voor de aankoop en dus zijn beide wagens in de USA gebleven. :(
Bron : DSC
Als die kerel ooit nog ergens aan klopt gaat hij erg hard weggewuifd worden lijkt me.
Volgens Italiaracing.net zullen Peter en Mondini op de Phoenix Aston Martin rijden en Wendlinger / Sharp op de eerste Race-Alliance Aston
Stranger
27-02-2007, 21:28
Geen Spectrum Saleen's S7-R ! Dane Brewer heeft het nodige geld niet bijeen gevonden voor de aankoop en dus zijn beide wagens in de USA gebleven. :(
Bron : DSCHoe onverwacht...
JPMontoya
28-02-2007, 14:42
En bij GLPK is de rijdersbezetting blijkbaar ook geregeld.
Hezemans en Deletraz op de C6-R
Longin en Kumpen op de C5-R
Tenminste dat kan je afleiden uit http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1172
JorritVD
28-02-2007, 14:51
En bij GLPK is de rijdersbezetting blijkbaar ook geregeld.
Hezemans en Deletraz op de C6-R
Longin en Kumpen op de C5-R
Tenminste dat kan je afleiden uit http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1172
Erg interesant. Maar wat betekent dit voor de Aston Martin DBR9? want ze krijgen ondersteuning van het Phoenix team. PK-Carsport-Phoenix??
hopelijk krijgen we binnenkort meer uitleg hierover. In ieder geval lijkt het budget wel compleet met de komst van Deletraz.
Goede lineup voor de C6R :applaus: . Eindelijk een Nederlands vlagje op de C6R (neem ik aan als ze Carsport Holland heten).
En Kumpen en Longin hebben genoeg ervaring met de C5R dus die moeten ook goed meekomen volgens mij.
JorritVD
28-02-2007, 15:12
Goede lineup voor de C6R :applaus: . Eindelijk een Nederlands vlagje op de C6R (neem ik aan als ze Carsport Holland heten).
En Kumpen en Longin hebben genoeg ervaring met de C5R dus die moeten ook goed meekomen volgens mij.
Ik denk van niet. Het team zal waarschijnlijk gewoon PK-Carsport heten. Want waarom zouden ze anders net de naam hebben gewijzigd van GLPK-Carsport(Racing) in PK Carsport. Ze krijgen gewoon extra ondersteuning van Phoenix omdat er nu een 2de auto is en dat ze momenteel met de extra ondersteuning van Phoenix het makkelijker wordt om de bijde auto's beter te laten functioneren. Dat denk ik in ieder geval. Ik hoop in ieder geval wel dat dit geen nadelige gevolgen heeft voor de Phoenix Aston.
Phoenix reed vorig jaar met 3 auto's en nu met 4; veel verschil zal dit wel niet maken. :)
gwyllion
28-02-2007, 15:22
Ik denk van niet. Het team zal waarschijnlijk gewoon PK-Carsport heten. Want waarom zouden ze anders net de naam hebben gewijzigd van GLPK-Carsport(Racing) in PK Carsport.Op de FIA GT website is toch sprake van Carsport Holland :cool:
JorritVD
28-02-2007, 15:43
Op de FIA GT website is toch sprake van Carsport Holland :cool:
Carsport Holland staat eigenlijks voor de naam Hezemans.
Het zal net zo als vorig jaar zijn bij B-Racing en All-Inkl.com Racing. De auto wordt geprepareerd door RS line en ik denk in dit geval de C6-R door Phoenix en de C5-R door PK.
Het is een Belgisch-Nederlands team en of er nu een Belgisch of een Nederlands vlagje op de auto hangt kan me eerlijk gezegd niks schelen.
Ze maken een uitstekende kans (beide wagens trouwens) op de titel. Als ze races winnen moeten we fier zijn op PK Carsport. Of we nu Belgen of 'Hollanders' zijn.
Ook nieuws uit het Vitaphone team. Ze hebben voor het eerst getest op hun Michelins in Hockenheim. Bartels en Biagi zullen de eerste wagen besturen terwijl Ramos wacht op een teamgenoot op de n°2... :worship:
Op de FIA GT website is toch sprake van Carsport Holland :cool:
Ach ja, hoe vaak de FIAGT website de fout al niet is in gegaan. Ik vertrouw team websites toch altijd meer als de SRO-websites.
Luke Hines zegt op z'n webstek dat hij in onderhandeling is met een GT1 team...
Viper GTS-R***
02-03-2007, 01:25
italiaracing.net bevestigd enkele tot op heden nog niet bevestigde line up's.
JMB MC12
- Peter Kutemann*Dick Waajenberg
Race Alli's DBR9
- Karl Wendlinger*Ryan Sharp
Phoenix DBR9
- Giorgio Mondini*Philipp Peter
R@ce@holiC
02-03-2007, 19:21
De C6.R dus toch onder de naam Carsport Holland?
Entgegen erster Vermutungen wird die bisherige GLPK Carsport Truppe nun doch in zwei neuen Teams aufgehen. Anthony Kumpen und Bert Longin verbleiben mit der Corvette C5-R bei PK Carsport, der Mannschaft von Paul Kumpen. Die C6.R wird unter dem Namen Carsport Holland laufen und wie berichtet von Meuspath aus durch Phoenix Racing eingesetzt und betreut. Mike Hezemans und Jean-Denis Deletraz heißen hier die Piloten.
bron: http://www.project-lemans.de/
gwyllion
02-03-2007, 21:18
Jonny Cocker en Jonny Kane zullen de Barwell DBR9 besturen.
bron: http://www.dailysportscar.com/subscribers/news/fiagt/2006fiagt/fiagt719.htm
Enkel voor Zuhaï, voor de overige wedstrijden is er nog niks beslist.
Mondini is hot stuff... Eerst werd hij aangekondigd bij Phoenix, dan hoorde ik dat Mondini in gesprek is met Psi.
Zojuist lees ik op Italiaracing.net dat Modini Bonetti kan vervangen bij BMS...
Surprise surprise! De geruchten dat ze interesse hadden gingen al langer, maar blijkbaar waren ze dus ook daadwerkelijk serieus bezig. Wie? De zweedse mannen van Koenigsegg:
http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/archief/2007/03/koenigsegg_klaar_voor_fia/index.xml
Daar ga ik naar uitkijken zal die ingezet worden dit jaar nog ?:applaus:
Er staat in het bericht dat ze inderdaad dit jaar (hopen te) komen :p
Misschien nog niet heel het seizoen, vanaf de vijfde race bijvoorbeeld.. :)
Stranger
03-03-2007, 19:50
Mondini is hot stuff... Eerst werd hij aangekondigd bij Phoenix, dan hoorde ik dat Mondini in gesprek is met Psi.
Zojuist lees ik op Italiaracing.net dat Modini Bonetti kan vervangen bij BMS...En inmiddels bevestigd. Sponsor van Scuderia Italia was niet zo blij met een persoonlijke sponsor van Bonetti...einde Bonetti, kans voor Mondini.
Geweldig die Koeinsegg :applaus:
...einde Bonetti.
En in de WS of GP2 zal op dit moment denk ik plaats meer zijn...
Hopelijk voor hem vindt hij nog een ander stuur in Fiagt of LMS
Prachtig dat nieuws van Koenigsegg, wat een moordmachien!:champagne:
Viper GTS-R***
03-03-2007, 20:58
En in de WS of GP2 zal op dit moment denk ik plaats meer zijn...
Hopelijk voor hem vindt hij nog een ander stuur in Fiagt of LMS
Zo héél moeilijk zal dit nu ook niet zijn, als je namelijk zelf een persoonlijke sponser hebt die BMS weigerde wilt dit toch zeggen dat er daadwerkelijk wat geld mee gemoeit zal zijn.
PSI/SRT zoeken nog betalende piloten... GPC en Phoenix zijn ook nog niet compleet?
Pistes genoeg voor een snelle en goed betalende piloot zou ik zo zeggen :)
Thomaske
03-03-2007, 21:05
En inmiddels bevestigd. Sponsor van Scuderia Italia was niet zo blij met een persoonlijke sponsor van Bonetti...einde Bonetti, kans voor Mondini.
Kan iemand me vertellen welke sponsor dat het is van Bonetti?
Mvg...
Surprise surprise! De geruchten dat ze interesse hadden gingen al langer, maar blijkbaar waren ze dus ook daadwerkelijk serieus bezig. Wie? De zweedse mannen van Koenigsegg:
http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/archief/2007/03/koenigsegg_klaar_voor_fia/index.xml
In 2004 (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?p=121561&highlight=koenigsegg#post121561) deden die geruchten al de ronde, hopenlijk komt er deze keer wel iets van terecht.
Yeh, de geruchten zijn al behoorlijk oud, maar nu laten ze ook eindelijk eens iets concreets zien.
mischien interesant voor rydell.. een zweed in een zweeds merk
maar die ging zeker bij AM rijden ?
In 2004 (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?p=121561&highlight=koenigsegg#post121561) deden die geruchten al de ronde, hopenlijk komt er deze keer wel iets van terecht.
Zwaans Racing was in 2005 al in een ver gevorderd stadium. Dit project is eind 2005 stopgezet. Blijkbaar is Koenigsegg er nadien toch mee verder gegaan.
Viper GTS-R***
04-03-2007, 16:03
Het artikel van Koenigsegg staat nu ook te lezen op italiaracing.it
De GT1 zou een V8 van 600pk onder de kap hebben steken.
Uit volgend stukje mag ze zelf uitzoeken welke van de twee het zal zijn:
il motore, un 4.7 litri sovra-alimentato verrà privato del turbocompressore ma portato a 5 litri; l'architettura V8
http://www.racingworld.it/public/fiagt/FIA_GT/24261a.jpg
Bron: italiaracing.it
Een turbo V8, lijkt me niet echt de beste oplossing.
Het is ook geen Turbo. Maar een 5 liter atmosferische ipv de 4.7 turbo.
De 4.7 is supercharged, niet turbocharged.
Ah miscommunicatie.
Dan staat het fout geschreven in het Italiaans, "turbocompressore"
gwyllion
05-03-2007, 11:55
Het is ook geen Turbo. Maar een 5 liter atmosferische ipv de 4.7 turbo.De motor lijkt mij wat aan de kleine kant. De concurrentie rijdt met 6 liter V12s (Aston Martin, Maserati, Ferrari, Lamborghini) of 7 liter V8 (Corvette). De Koenigsegg gaat te weinig koppel hebben.
Mr.Dallara
05-03-2007, 20:34
Is het deze week niet een 2 daagse FIA GT test in Frankrijk (ik dacht Nogaro?), op welke dagen vind de test plaats? Is er al ergens een lijstje te vinden van wie er daar on-track zal zijn...?
Op fiagt.com vind ik niets of te niets over de test... vreemd!
Wel zie ik op fiagt.com een berichtje staan over SRT en de Citation Cup:
28/02/2007 - SRT hopes to enter Citation Cup in 2007
Belgian team SRT, which has already announced its intentions to compete in the FFSA GT Championship and the 24 Hours of Spa, has indicated that they would like to enter a car in the Citation Cup, run as part of the FIA GT Championship during eight rounds.
"Our final project for 2007, next to the FFSA-GT and Spa 24 hours, is the FIA GT Citation Cup," said Patrick Selleslagh. "However, we are still looking for funded drivers. I'm convinced that SRT is strong enough to perform well in this cup. We have twice won the Zolder 24 hours and in 2005 we finished first non-FIA GT entrant in the Spa 24 hours. We?ll also focus on one car this year, rather than running a two-car squad and so our Le Mans winning car (the chassis number 005 which won the race in 2002) is for sale. The car has an incredible race record; it won the Le Mans 24 Hoursand Zolder 24 Hours in 2006 and competed in ALMS, Belcar and FFSA-GT."
For all details, please contact Patrick Selleslagh: 0032/497.55.11.05
http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1173
Ratel doet er overduidelijk alles aan om dankzij o.a. SRT de Citation Cup van grond te krijgen... Hopelijk komt er respons voor Selleslagh!
JorritVD
05-03-2007, 20:40
Is het deze week niet een 2 daagse FIA GT test in Frankrijk (ik dacht Nogaro?), op welke dagen vind de test plaats? Is er al ergens een lijstje te vinden van wie er daar on-track zal zijn...?
Op fiagt.com vind ik niets of te niets over de test... vreemd!
Wel zie ik op fiagt.com een berichtje staan over SRT en de Citation Cup:
http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1173
Ratel doet er overduidelijk alles aan om dankzij o.a. SRT de Citation Cup van grond te krijgen... Hopelijk komt er respons voor Selleslagh!
De nieuws van SRT is al een tijdje bekend dat ze mee willen doen aan de Citation Cup. Ze zijn momenteel met een aantal coureurs in onderhandeling.
De test waarover je hebt vind plaats in Nogaro morgen en woensdag. Echter is er volgens mij niet zoveel nieuws over de test. Hopelijk zijn bijde Corvette's van PK-Carsport-Hoenix aanwezig.
De Test days zijn er inderdaad dinsdag en woensdag op het circuit van Nogaro. Wss zal endurance-info wel net als Racingworld.be opnieuw verslag uitbrengen van deze tests.
Voor de Media days op Monza was er ook niks te vinden op de site van de Fiagt, verwacht daar maar niet teveel van ;)
Hopelijk ontvangen we van endurance-info een deelnemerslijst vanavond.
Verder zal 'Amprex Motorsports' een oude Lambo inzetten in Zuhaï.
Het gaat hier wel over een 2006-versie die hopelijk ge-updated wordt door Hans Reiter. Wie weet doen ze dan wel wat weer dan Zuhai :)
Bron: 10/10s
De nieuws van SRT-
De test waarover je hebt
vind plaatst-
bijde Corvette's
PK-Carsport Hoenix
Rap getypt zeker :p
Vanop Endurance-info
Rendez-vous à Nogaro les 5 & 6 Mars
Les essais officiels du Championnat de France FFSA GT et du Championnat de France FFSA GT3 se dérouleront à Nogaro mardi 5 et mercredi 6 mars 2007. En plus des concurrents de ces Championnats, des voitures du Championnat GT FIA, du Championnat d’Europe GT3 FIA, de la GT4 European Cup et de la Porsche Carrera Cup française sont attendues.
Gehele artikel: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3237&thold=0
Nu is mijn Frans niet echt denderend. Maar hieruit begreep ik dat het een FFSA test is, waarbij ook FIA GT wagens toegestaan waren. Maar het is dinsdag 6 én woensdag 7 maart OF maandag 5 en dinsdag 6 maart. Volgens mij is "Mardi 5 et Mecredi 6 Mars 2007" onmogelijk.
Ik denk dat jij het over een test hebt die ergens eind maart word gehouden. Ik meen ergens 22 en 23 maart gehoord te hebben...
De FFSA wagen mogen er testen samen met de FIAGT, FIAGT3 en FIAGT4 en de Franse Porsche Carrera Cup. Wss is dit op dinsdag en woensdag; hetgeen wat gewoonlijk wordt gebruikt daar.
22 en 23 maart is het slechtste moment waarop de Fiagt een test kan houden, drie dagen voor de eerste race in China... :rolleyes:
JPMontoya
05-03-2007, 22:55
TEST SESSIONS AT NOGARO - MARCH 6th & 7th
The second official test session organised by SRO will take place at the French circuit of Nogaro, on March 6th and 7th. Although cars from the FIA GT and FIA GT3 are welcome, most of the competitors are likely to come from the FFSA French GT Championship and the Porsche Carrera Cup. This is the second of three official tests for the FIA GT3 European Championship, and the task of balancing the performance will continue, supervised by the FIA, and with Christophe Bouchut in charge of the testing.
NOGARO - A NEW START
Nogaro is one of the most famous tracks in France, and 2007 is a new start for this circuit, with a brand new pitlane and garage complex, with all the latest technology.
The first ever race at Nogaro took place on October 1960; at this time the track was quite short (1752 metres). In 1973, the new track was much longer (3120 metres), and Nogaro became an important place, where Alain Prost, Rene
Arnoux, Nelson Piquet and Ricardo Patrese showed their potential! In 1987 the track was made wider, changing again
in 1989 (3636 metres). It then became a very technical circuit, renowned for its organisation and the crowds it attracted. Several Formula One teams, such as Williams or BAR, used to come to Nogaro in order to prepare for the Monaco Grand-Prix.
In 2006, it was decided to modernize all the infrastructures, and over more than a year, a new pit lane was built, with a huge modern garage complex. The track might have changed again, for safety reasons, but the philosophy has stayed the same.
Based on the equipment used at the Paul Ricard HTTT, all the latest technologies have been used in order to build a modern and useful race complex. New race control, new media centre, new pits, new time keeping room, new VIP suites, a new TV compound… these buildings will make Nogaro one of the leading French tracks, with top facilities. Along with this investment and equipment, International races are returning to the track, such as the ninth round of the 2007 FIA GT Championship.
Bron: FIA GT Newsletter 3
Volgens Project Le Mans zet Ebimotors twee Porsches in in Zuhaï, ze dachten eerst aan LMS maar hebben dan toch voor Fiagt gekozen. Busnelli zal de eerste wagen wss delen met Mocia, terwijl de tweede equipe nog niet bekend is. :)
JPMontoya
06-03-2007, 17:59
Op Endurance-info een stukje over de aanwezige FIA GT wagens in Nogaro.
Direction Nogaro pour la seconde série de Tests Days FIA GT où le circuit gersois a fait peau neuve au niveau des infrastructures qui font l’unanimité dans le paddock. Le FIA GT ne s’est pas déplacé seul car certaines autos du FIA GT3, FFSA GT, British GT, GT4 ainsi que quelques Porsche Carrera Cup sont dans les box flambants neufs. C’est au total une bonne quarantaine de voitures qui vont fouler la piste durant deux jours, sous une météo très incertaine.
Côté FIA GT, seuls sont présents la BMS Scuderia Italia, PSI Experience, Tech 9 et le JMB Racing. Quelques news à noter :
- Giorgio Mondini, transfuge de dernière minute au sein de la BMS a pu prendre part à sa première séance de roulage dans sa nouvelle équipe.
- PSI Experience a amené ses deux Corvette mais seule la C6 a roulé dans la matinée avec à son bord l’autrichien Philip Peter, la C5 restant au fond du box.
- Le duo Collard/Mallucelli s’est attelé comme à Monza à continuer la découverte de la 997, même si renseignement pris auprès de Manu Collard, les pneus amenés ici par Pirelli ne sont pas ceux escomptés.
- Une seule MC 12 présente, celle du duo Kutemann/Waaijenberg engagée par le JMB Racing, qui a également fait rouler la F360 avec Antoine Gosse.
Opmerkelijk toch dat GLPK weer niet van de partij is. Na hun afwezigheid op de testdagen in Monza én ook hier weer (ze waren toch aangekondigd om te testen) geeft dit mij toch niet zo'n positief gevoel...
Hoe zit het eigenlijk met de Vertigo die omgebouwd wordt naar GT2? Wat zijn de wijzigingen? Eindelijk een andere motor?
Zonet de tijden van de testen op Nogaro ns bekeken en PSI is niet slecht bezig! Ze waren 3e in sessie I, 1e in sessie II en 2e in sesie III. Het lijkt er toch op dat de 2e plaats van Paul Ricard geen toeval was...
Luke Hines zegt op z'n webstek dat hij in onderhandeling is met een GT1 team...
Luk Hines heeft deze morgen getest in de Psi Corvette C6.R onder een bewolkte hemel. Na een tijdje begon het zelfs te regenen.
Ook Vincent Raedermecker was van de partij, en reed samen met Martin Short in de Mosler MT900r samen met de GT3 wagens.
Hoe zit het eigenlijk met de Vertigo die omgebouwd wordt naar GT2? Wat zijn de wijzigingen? Eindelijk een andere motor?
Naar mijn weten is daar nog niet zoveel over bekend... ze rijden wel Fiagt, was al langer bekend, maar GT2 is nog geen zekerheid.
Opmerkelijk toch dat GLPK weer niet van de partij is. Na hun afwezigheid op de testdagen in Monza én ook hier weer (ze waren toch aangekondigd om te testen) geeft dit mij toch niet zo'n positief gevoel...
Bert Longin heeft eerder gezegd da PK Carsport net als Vitaphone afzonderlijk zal testen aangezien ze zo meer kunnen rijden voor minder centjes...
Fabrizio Colling zijn ze zo te zien nog niet vergeten bij BMS: http://www.fiagt.com/gallerypic.php?countkey=30&key=4593&season=2007&event=52
JPMontoya
07-03-2007, 17:51
De Vertigo rijdt morgen in Zolder
En in welke kleuren? :)
En in welke configuratie? :)
er staan nu wel een paar fotos op www.fiagt.com
Dit vond ik op de site van Renaud Kuppens: "Come to Zolder and be the first to discover the new Gillet Vertigo !" :)
JPMontoya
07-03-2007, 22:59
Dit vond ik op de site van Renaud Kuppens: "Come to Zolder and be the first to discover the new Gillet Vertigo !" :)
Ik weet het eerlijk gezegd zelf niet in welke kleuren.
Normaal zal de Gillet Vertigo terug moeten starten in G2.
Ondanks eerder geruchten zal het terug zijn met een Alfa maar dan wel een 4L motor. Verder is er veel gewerkt onder de motorkap aan de transmissie, ook een beter gewichtsverdeling én verlaging en nog vele kleine zaken links en rechts.
enkele foto's van het Geneva Autosalon gevonden:
1) de Koenigsegg CCGT
http://www.ultimatecarpage.com/images/gallery/geneva07/7121.jpg
http://www.ultimatecarpage.com/images/gallery/geneva07/7122.jpg
Looking good, looking nice, hopelijk wordt hij gehomologeerd :drewl:
2) de Morgan Aero 8 GT3
http://www.ultimatecarpage.com/images/gallery/geneva07/6966.jpg
Mooie auto, lelijke livery
Is dat wel de livery waarmee Laffite & co zullen rijden?
Zijn er al foto's in roulatie van de Ford GT (GT3)?:drewl:
JPMontoya
08-03-2007, 01:40
enkele foto's van het Geneva Autosalon gevonden:
1) de Koenigsegg CCGT
http://www.ultimatecarpage.com/images/gallery/geneva07/7121.jpg
http://www.ultimatecarpage.com/images/gallery/geneva07/7122.jpg
Looking good, looking nice, hopelijk wordt hij gehomologeerd :drewl:
2) de Morgan Aero 8 GT3
http://www.ultimatecarpage.com/images/gallery/geneva07/6966.jpg
Mooie auto, lelijke livery
Die Koenigsegg doet me een beetje denken aan een GrandAM wagen.
De Vertigo heeft vandaag inderdaad op Zolder voor de eerste maal getest.
De wagen was gekleurd in de rode kleur van vorig jaar maar op de site van Renaud Kuppens vond ik dit:
"The car was not however painted with its new livery, which will be unveiled in Zhuhai ahead of the first round"
De wagen rijdt op Michelin nadat Dunlop (blijkbaar) de Fiagt verlaten heeft.
Er is een kans dat er nog ander schoeisel komt voor de Vertigo.
Meer nieuws is er van Race Alliance... of liever: JetAlliance Racing.
De wagens hebben een nieuwe, geslaagde livery en zullen bemand worden door Karl Wendlinger en Ryan Sharp op de 33 en Robert Lechner en Lukas Lichtner-Hoyer. Die laatste moet dan toch wel wat kunnen rijden aangezien je een trage piloot niet zomaar naast een Lechner gaat zetten in een Aston Martin :)
Viper GTS-R***
09-03-2007, 02:24
AD Sport die gisteren (donderdag) rondreed op Zolder met hun Viper GTS-R...
Mogelijke citation/guest kandidaat voor manches Spa/Zolder....?
Dat zou je wel willen, een Viper in Spa :D;)
Maar ik vroeg mij ook wel af wat die Viper daar aan het doen was, met de GT3 in de Belcar...
De tweede Aston van JetAlliance Racing krijgt wss het startnummer 36:
http://www.jetallianceracing.com/images/galerie/07-03-08_pk_enthuellung.jpg
En de 33 van Wendlinger-Sharp: http://www.jetallianceracing.com/images/galerie/07-03-08_design_2007b.jpg
Blijkbaar komen ze ook met een Porsche (996): http://www.jetallianceracing.com/images/galerie/07-03-08_porsche07.jpg
vette livery !!
is dat ryan sharp op de #33
zo ja, ben ik toch blij dat hij ergens een waardig zitje heeft kunne bemachtigen
Jep dat is Ryan Sharp. Deed vorig jaar nog enkele WTCC manches
Ze zijn wel hun Red Bull sponsoring kwijt. Die gaat wss naar Phoenix of Psi door Phillip Peter.
Jep dat is Ryan Sharp. Deed vorig jaar nog enkele WTCC manches
Ze zijn wel hun Red Bull sponsoring kwijt. Die gaat wss naar Phoenix of Psi door Phillip Peter.
Een Corvette in Red Bull kleuren :champagne: :eek: :worship: :drewl:
Een Corvette in Red Bull kleuren :champagne: :eek: :worship: :drewl:
De sponsering misschien wel, maar de link toch niet (Jetalliance) Jet Import is namelijk de distributeur van Red Bull ;)
Na Ferrari, Maserati en Aston Martin zal een RB Corvette zeker een pracht livery zijn!!!
Als ie er komt natuurlijk
Volgens Racingworld.it kan Zakspeed z'n Saleen dit jaar opnieuw inzetten...
PK-Carsport is tevreden over hun test op de Nurburgring.
Volgens Anthony Kumpen was dit hun meest constructieve test ooit.
De C6.R van Carsport Holland was ook aanwezig en draaide ongeveer dezelfde tijden als de C5-R van PK.
Dat belooft... de vorige twee jaren draaide het vierkant bij de seizoensstart terwijl ze nu de wagen al kennen.
Bert Longin bevestigt dit door te zeggen dat ze volgende week zullen staan in China! :)
Volgens Racingworld.it kan Zakspeed z'n Saleen dit jaar opnieuw inzetten...
Dat zou schitterend zijn. :)
JorritVD
16-03-2007, 18:48
we zijn zeker van 3 Vette's in Zhuhai.
Planetlemans meldt dat Luke Hines en Philipp Peter de PSI C6-R bemannen.
Daarnaast zijn natuurlijk PK-Carsport (C5-R) en Carsport Holland (C6-R) met hun vette's aanwezig.
Thomaske
16-03-2007, 19:52
we zijn zeker van 3 Vette's in Zhuhai.
Planetlemans meldt dat Luke Hines en Philipp Peter de PSI C6-R bemannen.
Daarnaast zijn natuurlijk PK-Carsport (C5-R) en Carsport Holland (C6-R) met hun vette's aanwezig.
Carsport Holland vervangen door Phoenix ;)
Delatraz is ongelooflijk snel in de C6-R. Bij de testen in Duitsland bleek hij al sneller te zijn dan Mike Hezemans.
De C5-R en C6-R hangen heel dicht tegen elkaar. Zo goed als geen verschil!
Mvg...
Nog maar eens het bewijs dat de C5.R zeker niet moet onderdoen aan de C6.R. Ik ben echt benieuwd wat het in China zal geven!
Zijn er nergens foto's van de test?
PK Carsport: Kumpen/Longin
Phoenix: Hezemans/Deletraz
PSI: Peter/Hines
Als ik dat zo bekijk moet ik zeggen dat de Corvettes tot op de limiet zullen kunnen gaan, denk dat we wel één van deze drie op het podium kunnen zien verschijnen!
JPMontoya
16-03-2007, 21:33
Carsport Holland vervangen door Phoenix ;)
Delatraz is ongelooflijk snel in de C6-R. Bij de testen in Duitsland bleek hij al sneller te zijn dan Mike Hezemans.
Mvg...
Dan zal het verschil gemaakt worden door de piloten en daar geef ik toch het voordeel aan Delatraz.
Dus we moeten Carsport Holland vervangen door Phoenix... Wil je hiermee zeggen dat er geen AM komt van Phoenix??
P.S. Het is C5-R en C6.R :)
Wil je hiermee zeggen dat er geen AM komt van Phoenix??
Naar wat ik vernomen heb blijft de DBR9 idd op stal staan (doet beetje pijn als Aston Martin-fan)
Heb zojuist foto's gevonden van de C5-R van PK Carsport.
De foto's komen van de site van Bert Longin; de enige site die ik over het hoofd gezien had natuurlijk...
En inderdaad, de Corvette ziet er op een circuit al een pak mooier uit dan bij de voorstelling!
http://www.bertlongin.com/v6/fiagt/nl/home.php?subaction=showfull&id=1173968494&archive=&start_from=&ucat=3&
PSI aan de start in Zuhai!
Le FIA-GT 2007 débute samedi à Zhuhai et PSI Expérience sera bien au départ avec sa C6.R. C’est la paire Philipp Peter/Luke Hines qui se partagera le volant pour la manche inaugurale de la saison.
PSI aan de start in Zuhai!
Je kan niet alles zien, maar dat is al een tijdje bekend hoor :+
(check post #458)
Je kan niet alles zien, maar dat is al een tijdje bekend hoor :+
(check post #458)
Sry, zag het nu pas op endurance-info.com
JPMontoya
18-03-2007, 21:58
1 Vitaphone Racing Team GER Michael Bartels GER Thomas Biagi ITA Maserati MC 12 GT1 GT1
2 Vitaphone Racing Team GER Miguel Ramos POR Christian Montanari RSM Maserati MC 12 GT1 GT1
4 GLPK Carsport BEL Anthony Kumpen BEL Bert Longin BEL Corvette C5R GT1
5 Carsport Holland NED Jean-Denis Deletraz SUI Mike Hezemans NED Corvette C6R GT1
7 All-Inkl.com Racing GER Christophe Bouchut FRA Stefan Mücke GER Lamborghini Murciélago GT1
8 All-Inkl.com Racing GER Jos Menten NED Peter Kox NED Lamborghini Murciélago GT1
11 Scuderia Playteam Sarafree ITA Andrea Bertolini ITA Andrea Piccini ITA Maserati MC 12 GT1 GT1
12 Scuderia Playteam Sarafree ITA Giambattista Giannoccaro ITA Alessandro Pier Guidi ITA Maserati MC 12 GT1 GT1
16 JMB Racing MON Joe Macari GBR Ben Aucott GBR Maserati MC 12 GT1 GT1
17 Barwell Motorsport GBR Jonny Kane GBR Jonothan Cocker GBR Aston Martin DBR9 GT1
19 PSI Experience BEL Luke Hines GBR Philipp Peter AUT Corvette C6R GT1
22 Aston Martin Racing BMS ITA Giorgio Mondini SUI Ferdinando Monfardini ITA Aston Martin DBR9 GT1
23 Aston Martin Racing BMS ITA Fabio Babini ITA Jamie Davies GBR Aston Martin DBR9 GT1
33 Jetalliance Racing AUT Karl Wendlinger AUT Ryan Sharp GBR Aston Martin DBR9 GT1
36 Jetalliance Racing AUT Lukas Lichtner-Hoyer AUT Robert Lechner AUT Aston Martin DBR9 GT1
50 AF Corse Motorola ITA Toni Vilander FIN Dirk Müller GER Ferrari 430 GT2 GT2
51 AF Corse Motorola ITA Gianmaria Bruni ITA Stephane Ortelli MON Ferrari 430 GT2 GT2
62 Scuderia Ecosse GBR Chris Niarchos CAN Andrew Kirkaldy GBR Ferrari 430 GT2 GT2
63 Scuderia Ecosse GBR Tim Mullen GBR Tomas Enge CZE Ferrari 430 GT2 GT2
74 Ebimotors ITA Emanuele Busnelli ITA Marcello Zani ITA Porsche 997 GT3 RSR GT2
69 Team Felbermayr-Proton GER Gerold Ried GER Marc Basseng GER Porsche 996 GT3 RSR GT2
97 BMS Scuderia Italia ITA Emmanuel Collard FRA Matteo Malucelli ITA Porsche 997 GT3 RSR GT2
99 Tech9 Motorsport GBR Leo Machitski RUS Sean Edwards GBR Porsche 997 GT3 RSR GT2
101 Belgian Racing BEL Bas Leinders BEL Renaud Kuppens BEL Gillet Vertigo G2
De startlijst voor Zhuhai met 24 deelnemers. Toch niet slecht voor een overzeese wedstrijd.
JPMontoya
18-03-2007, 22:22
Even nagekeken waar we dit live kunnen volgen...
Download SopCast en dan kanaal GD-Sports (zou normaal gezien Qual + Race live uitzenden) maar ben er niet helemaal uit op welk uur.
In de FIA GT Newsletter 5 staat dat Sport 1 in Nederland de wedstrijd live uitzend tussen 2 en 4 uur 's nachts maar als je er 7 uur bijtelt dan kom je aan 9u local time en de wedstrijd strart maar om 13u30 local time...
Weet iemand meer?
Mr.Dallara
18-03-2007, 22:45
Montanari in de 2e Vitaphone MC12!?
Wat word het voor hem in 2007? FIA GT of World Series?
Op ten-tenths heb ik het al horen rommelen tussen Montanari en GD racing...
De startlijst voor Zhuhai met 24 deelnemers. Toch niet slecht voor een overzeese wedstrijd.
Zouden we dit niet in een apart postje zetten?
De geruchten doen nu zelfs de ronde dat Manthey enkele wedstrijden zal deelnemen... (endurance-info forum)
De geruchten doen nu zelfs de ronde dat Manthey enkele wedstrijden zal deelnemen... (endurance-info forum)
Bleek een misverstand te zijn :+
Op 10/10's kwam ik te weten dat er nog twee kansen zijn om een Saleen te zien in Fiagt:
1) Zakspeed could join since Silverstone
2) An ex-ACEMCO S7R (not Spectrum)
Viper GTS-R***
30-03-2007, 18:34
Red Racing bevestigd nog eens dat ze terug willen rijden in FIA GT.
Mel welke wagen is nog niet zeker, ofwel de 996 RSR in GT2 ofwel de Viper GTS-R in Citation Cup.
Sébastien Carcone (gastrijder) zou 2 x Romain Brandela en 2 x Thierry Stepec naast hem krijgen. Deelname met deze 3 piloten is ook gepland voor de 24 uren van Spa.
endurance-info.com
Ik zou zeggen, haal die Viper maar terug uit de Box :D
JorritVD
30-03-2007, 22:12
Red Racing bevestigd nog eens dat ze terug willen rijden in FIA GT.
Mel welke wagen is nog niet zeker, ofwel de 996 RSR in GT2 ofwel de Viper GTS-R in Citation Cup.
Sébastien Carcone (gastrijder) zou 2 x Romain Brandela en 2 x Thierry Stepec naast hem krijgen. Deelname met deze 3 piloten is ook gepland voor de 24 uren van Spa.
endurance-info.com
Ik zou zeggen, haal die Viper maar terug uit de Box :D
Ze hadden ook plannen om weer met de Lister te gaan racen, omdat de Lister updates heeft gehad van de Lister fabriek en een nieuwe homologatie heeft gekregen.
Is er al iets meer geweten rond het Koenigsegg GT1 project?
En zijn er al foto's in circulatie van de Ford GT (GT3)?
JorritVD
04-04-2007, 16:00
Luke Hines rijdt het complete Fia GT 2007 seizoen op de PSI C6.R.
Bron: Racingworld.it
JorritVD
05-04-2007, 20:01
SRT neemt deel aan de Citation Cup met Cloet / Kuismanen.
Bron: Pitstop.tv
Is er al iets meer geweten rond het Koenigsegg GT1 project?
En zijn er al foto's in circulatie van de Ford GT (GT3)?
Zie projectlemans (http://www.projectlemans.de/content/view/2966/1/) !!!
Damn looking good, looking nice
Wow, wat een knappe wagen seg.
Viper GTS-R***
05-04-2007, 21:26
Jup idd. zéér fraai, lijkt bijzonder véél op de Ford die in Super GT (Japans GT) race't.
Even de foto ervan gepost die ik heb geupload via supergt.net
http://img131.imageshack.us/img131/2820/fordgtsupergtwz1.png
http://www.myvideo.de/watch/1166964
Filmpje van de eerste meters van de Ford GT GT3
Amai, komen wel héél grote vlammen uit :D
die moet wel winne.. als ge daar te dicht achter tijd brand ie uw bumper eraf lol :)
Oh my god!!!! Wat een supervette bak is dat, schitterend! Modern en retro tegelijk en agressiever dan de GT40 van vroeger. Dit is een prachtexemplaar!:drewl:
Ps: net het filmpje gezien, die gaat er meteen stevig tegenaan. Speed in overschot zo te zien:eek:
JorritVD
07-04-2007, 12:36
Zo die Ford GT heeft de snelheid er goed in zitten.
Zo te zien is de betrouwbaarheid in de auto.
Maar nog eenvraagje over dat filmpje.
Ongeveer bij 2.20 zie je een rode Viper. Is die niet van Zakspeed?
Ik weet dat de witte Viper wel in de VLN rijdt, maar hoe zit het met deze Viper dan? Alleen aan het testen voor 24u van de Nurb of iets dergelijks?
Ik denk ook dat Zakspeed eindelijks van hun financiele problemen afzijn.
Namelijk staat de Zakspeed Saleen S7-R te koop op www.racecarsdirect.com (http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=8543) door www.bratke.de
Bratke heeft de auto gekocht(?) van Zakspeed nadat een sponsor niet heeft betaald.
Auto kun je kopen voor €550.000,- + de reserve onderdelen.
Opzich is de prijs niet slecht. Want ik geloof dat de Lambo 500.000,- kost en de Acemco Saleens nog meer.
Nigel Mansell zal in Silverstone racen voor de Scuderia Ecosse volgens autosport.com.
Is de datum van de testdag bekend voor de 24u van Spa?
Weet niet zeker hier te posten maar de aston van phoenix was op de nordschleife.
http://img259.imageshack.us/my.php?image=webcamlf1.jpg
Weet niet zeker hier te posten maar de aston van phoenix was op de nordschleife.
http://img259.imageshack.us/my.php?image=webcamlf1.jpg
Niet af te leiden uit de foto maar ik gok erop dat het de nieuwe DBRS9 van Phoenix is, met deze wagen willen ze deelnemen aan de 24 uur.
op de vrachtwagen staat er phoenix
dusja dacht toch wel aan phoenix
Niet af te leiden uit de foto maar ik gok erop dat het de nieuwe DBRS9 van Phoenix is, met deze wagen willen ze deelnemen aan de 24 uur.
Je gok was juist: Het was inderdaad de DBRS9 voor de 24u van de Nurburgring, foto te vinden op DSC.
JorritVD
16-05-2007, 16:20
It's alive!!! Koenigsegg CCGT (shakedown)
Nu maar hopen dat hij ook echt een race gaat rijden.
hier de video: http://www.youtube.com/watch?v=X6ffIZvXLDI
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/X6ffIZvXLDI"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/X6ffIZvXLDI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Scuderia Italia leaning towards Porsche?
An unexpected news could turn tables in GT racing: Scuderia Italia is rumored to be close to a full switch from Aston Martin to Porsche in the near future.
http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=15354&cat=17
Hebben die klachten over de customer service van Prodrive?
Met die Aston is weinig mis, dat hebben verschillende andere teams wel laten zien. Ze moeten alleen eens stoppen met die Pirelli's daar, hoeveel meer duidelijkheid willen ze hebben dat die dingen inferieur zijn aan de Michelins?
JorritVD
29-06-2007, 14:33
Leuk filmpje van de Jet Alliance DBR9. Goed te zien hoe de koppeling vast is gemaakt aan de gas pendaal.
http://www.racealliance.at/film_jar1b.php
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.