Log in

View Full Version : FIA GT 2007, nieuwtjes en andere weetjes


Pages : [1] 2 3

Viper GTS-R***
20-08-2006, 21:02
Het 1ste nieuwtje voor 2007!
PSI gaat 2de C6-R kopen, en logiserwijze de C5-R verkopen.
En zal dan 2 C6-R's inzetten in volledig FIA GT Kampioenschap!
24H LeMans hoort ook bij de doelen.
Bron: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2472&thold=0

JorritVD
20-08-2006, 21:24
Misschien kan er een een ''entry list'' voor 2007 komen van alle deelnemers die officieel hebben bevestigd dat ze meedoen.

Corvette C6-R
2 x PSI-Experience

Sale... enz.

Grig-O
22-08-2006, 13:05
Race Alliance komt ook terug volgend jaar.
.

gwyllion
22-08-2006, 13:26
Met welke wagens? 1 of 2 Aston Martins? Opnieuw met Porsche? Nieuw model?

Grig-O
22-08-2006, 13:31
één Aston is zeker. Maar voor de rest zei hij dat het nog wat vroeg was om de verdere plannen bekend te maken. Maar ze blijven in FIAGT. Geen LMS zo te zien.

Viper GTS-R***
29-08-2006, 22:54
Na het volledig lezen van volgend nieuwsbericht http://www.planetlemans.com/cmsv2/index.php?option=com_content&task=view&id=2059&Itemid=2 van BMS kun je wel vaststellen dat we hen terugzien in 2007.

"I have faith in my team and I esteem my new team mate Miguel Ramos. This 2006 Championship reveals its high competitiveness race by race and we need to work hard in order to get good results and, especially, to look for the 2007 season. This gives me more energy and, as usual, I’ll do my best.”

JorritVD
02-09-2006, 15:04
http://www.projectlemans.de/content/view/2323/53/

Für den kommenden Winter haben wir auch schon einiges im Blick

Zo te zien is er volgend jaar weer een Lambo in de Fia GT :eek:

JorritVD
02-09-2006, 19:50
http://www.projectlemans.de/images/zoom/LLKZEK/fia-gt-2006-dijon-7708.jpg



nu wat meer info over de Lambo: http://www.projectlemans.de/content/view/2326/53/

1) Man fährt die Saison komplett zu Ende, d.h. Mugello, Budapest, Adria, Dubai

2) Es werden nur noch zwei Rennen bestritten und investiert das gesparte Budget in Tests und Weiterentwicklungen2007 soll auf jeden Fall eine ganze Saison bestritten werden, möglichst auch mit der Fahrerpaarung Leuenberger / Bouchut.

Ik hoop eigenlijk dat ze de tweede keuze gaan doen.

http://www.projectlemans.de/images/zoom/LLKZEK/fia-gt-2006-dijon-7771.jpg

Viper GTS-R***
03-09-2006, 04:32
Phoenix Racing zullen we in 2007 ook terugzien met dezelfde DBR9 en het pilotenduo Picini/Deletraz!

Précisons enfin que Jean-Denis Deletraz, Andrea Piccini et l’Aston Martin du Phoenix Racing seront de nouveau présents en 2007, leur programme en FIA-GT s’étalant sur deux ans.
Bron: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2553&thold=0

Belle
03-09-2006, 04:37
Dat is goed nieuws! Dan hebben we al zekerheid over 3 AM's in de Fia GT volgend jaar. Hopelijk gaat Race Alliance er ook mee door...

Viper GTS-R***
03-09-2006, 04:46
Dat is goed nieuws! Dan hebben we al zekerheid over 3 AM's in de Fia GT volgend jaar. Hopelijk gaat Race Alliance er ook mee door...
Grig-O heeft in een vorige post vermeld dat Race Alliance ook terug komt met tot nu toe 1 DBR9!

Dus wat weten we al voor 2007:
(het is en blijft natuurlijk vroeg om er al over te praten..)

All.Inkl.com Racing: Lamborghini Murciélago
Aston Martin Racing BMS: 2 x Aston Martin DBR9
Phoenix Racing: 1 x Aston Martin DBR9 (Deletraz/Piccini)
PSI Experience: 2 x Corvette C6-R
Race Alliance Motorsport: 1 x Aston Martin DBR9

Heb alleen maar hetgeen vermeld waar al zekerheid over is.
Juist dat van All.inkl.com Racing met de Lambo heb ik niet goed verstaan in het Duits, zijn ze nu al zeker om in 2007 deel te nemen of wat zegt met ivm. dat budget??

Bramzel
03-09-2006, 11:57
Dat Lambo plan was opgezet als 3-jaren plan, maar nu is Norbert Walchhofer uit het project gestapt, en die zorgde nou juist voor een pittige kapitaalinjectie. Voor zover ik weet zijn er zeker nog plannen om door te gaan volgend jaar, het is dus alleen hopen dat ze het geld ervoor kunnen vinden.

smiley
10-09-2006, 19:11
ook luc alphand gaat een c6r kopen
"Deux voitures en 2007 pour le Luc Alphand Aventures."
http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2583

meschien dat we ook eentje terugzien in de fia gt

FIRE
10-09-2006, 19:43
ook luc alphand gaat een c6r kopen

http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2583


Verrast me niks.

Grig-O
22-09-2006, 19:13
Alphand zou wel eens de 24 uren van Spa kunnen rijden e..

Verder gaat GLPK waarschijnlijk een GT2 versie van de Z06 bouwen,
zo te zien voor in de Belcar moest men alleen de GT1 laten vallen.

Het gerucht dat Ford in FIA GT3 zou kunnen rijden, wordt nu bevestigd.
Niemand minder dan PSI overweegt om de Ford GT in te zetten! :D

FIRE
22-09-2006, 19:20
Alphand zou wel eens de 24 uren van Spa kunnen rijden e..

Verder gaat GLPK waarschijnlijk een GT2 versie van de Z06 bouwen,
zo te zien voor in de Belcar moest men alleen de GT1 laten vallen.

Het gerucht dat Ford in FIA GT3 zou kunnen rijden, wordt nu bevestigd.
Niemand minder dan PSI overweegt om de Ford GT in te zetten! :D
Bronnen?

EDIT: Laat maar:
http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.be/nieuwsbericht.php?newsid=12660
http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.be/nieuwsbericht.php?newsid=12659

Grig-O
22-09-2006, 20:45
Ja sorry dacht dat iedereen dat wel zou weten. ;)

JorritVD
26-09-2006, 15:00
http://www.projectlemans.de/content/view/2409/163/

Spyker gaat toch door met het GT racen. De Auto's van dit jaar staan te koop en ze zijn van plan om een nieuw chassis te gaan bouwen.

Ook staat er bij dat ze in de laatste race in de Fia GT dit jaar met een andere kleuren.

Bramzel
26-09-2006, 15:59
Dat ze doorgingen was vlak na de F1-presentatie al bekend, Muller melde toen in Autovisie dat het GT-project ab-so-luut doorging, dat ze net zo lang gingen volhouden tot ze hun klasse hadden gewonnen.

Integra
26-09-2006, 16:59
Inderdaad ... en ... Spyker heeft nu ook eindelijk een eigen windtunnel. :)

GT2-R
26-09-2006, 17:38
Inderdaad ... en ... Spyker heeft nu ook eindelijk een eigen windtunnel. :)

Het is precies toch menens voor die Hollanderkes :applaus: .

JorritVD
26-09-2006, 18:49
Inderdaad ... en ... Spyker heeft nu ook eindelijk een eigen windtunnel. :)

Ooh, das ook waar, daar had ik niet eens aan gedacht. Ik hoop dat ze over een paar jaar ook met een GT1 auto gaan komen.

Maar volgens mij hebben we dan volgend jaar eerst geen Spyker fabrieksteam in de LMS of Fia GT. Want ze moeten eerst de nieuwe auto bouwen en de huidege staan te koop. Misschien blijven ze wel doorrijden met de auto's tot de nieuwe auto er is of als de auto's verkocht zijn.

Weet iemand al wat de nieuwe auto wordt, of blijft het een C8 Spyder met een niwue chassis?

fish88
26-09-2006, 23:41
Ooh, das ook waar, daar had ik niet eens aan gedacht. Ik hoop dat ze over een paar jaar ook met een GT1 auto gaan komen.

Maar volgens mij hebben we dan volgend jaar eerst geen Spyker fabrieksteam in de LMS of Fia GT. Want ze moeten eerst de nieuwe auto bouwen en de huidege staan te koop. Misschien blijven ze wel doorrijden met de auto's tot de nieuwe auto er is of als de auto's verkocht zijn.

Weet iemand al wat de nieuwe auto wordt, of blijft het een C8 Spyder met een niwue chassis?

Ze hebben maar 1 model te koop (ja een open versie en een dichte) Misschien dat ze weer terruggaan naar dichtte maar betwijfel het. Enigste nieuwe wagen de komende tijd is de SUV, goed voor Dakar maar niet voor Gt racen ;)

Bramzel
27-09-2006, 02:55
Inderdaad ... en ... Spyker heeft nu ook eindelijk een eigen windtunnel. :)

Naja, heb vernomen dat die windtunnel de modernste niet is en vrij weinig voorstelt. Dus of we er daadwerkelijk resultaat van gaan zien...

Integra
27-09-2006, 14:50
Beter dan niks ... Veel teams hebben helemaal geen windtunnel. :p

JorritVD
27-09-2006, 22:41
Naja, heb vernomen dat die windtunnel de modernste niet is en vrij weinig voorstelt. Dus of we er daadwerkelijk resultaat van gaan zien...

Eeuh, ik heb gelezen in het Top Gear Magazine dat de DBR9 geen enkele uur in de windtunnel is geweest. En dit is GT racen en geen F1 met budgetten rond een half miljard(Ferrari en McLaren).

GT2-R
28-09-2006, 18:55
Eeuh, ik heb gelezen in het Top Gear Magazine dat de DBR9 geen enkele uur in de windtunnel is geweest. En dit is GT racen en geen F1 met budgetten rond een half miljard(Ferrari en McLaren).

:Offtopic: : McLaren heeft bijlange geen budget als dat van Ferari en Toyata...

JorritVD
29-09-2006, 15:56
dit gedeelte was in de verkeerde thread. M'n excuses.

--------------------------------------------------------

http://www.projectlemans.de/fia-gt-world-championship/fia-gt-budapest-news-aus-dem-fahrerlager-163.html

Kehrt die letztjährige Covette C5-R in die FIA-GT Meisterschaft zurück? Nach dem Ausschluss der GT1 Fahrzeuge in der Belcar ab 2007 wäre die giftgrüne Corvette frei für die FIA-GT.

Misschien keert de C5-R terug in de Fia GT. Er staat dat de volgend jaar de Klasse 1 niet meer in de Belcar is.

JorritVD
02-10-2006, 21:51
http://www.projectlemans.de/fia-gt-world-championship/fia-gt-weitere-infos-zur-zukunft-163.html

Hier staat wat informatie over de toekosmt van de Fia GT.
Er komt misschien een tweede race in Duitsland (Hockenheim) en Belgie (Zolder). Maar wat denk ik nu erg dom is dat er een 2 uurs race wordt. Het wordt wel een betje teveel sprint achtig

-----------------------------------

http://www.projectlemans.de/fia-gt-world-championship/fia-gt-weiterer-997-gt3-rsr-unter-der-haube-163.html

Proton Competition heeft een 997 bestelt.

Bramzel
03-10-2006, 16:43
Eeuh, ik heb gelezen in het Top Gear Magazine dat de DBR9 geen enkele uur in de windtunnel is geweest. En dit is GT racen en geen F1 met budgetten rond een half miljard(Ferrari en McLaren).

En wat probeer je daarmee precies te zeggen? Ik vat je punt niet?

JorritVD
03-10-2006, 18:23
En wat probeer je daarmee precies te zeggen? Ik vat je punt niet?

Dat ze een van de weinige fabrikanten een windtunnel hebben.

Bramzel
03-10-2006, 18:54
Dat ze een van de weinige fabrikanten een windtunnel hebben.

En dat is nieuws? Daar reageerde ik dus op door me af te vragen of het enig nut gaat hebben ivm de leeftijd van het ding. Ik betwijfel of de kosten van het gebruiken ervan (schaalmodel bouwen, personeel inhuren etc.) opwegen tegen de winst.

JorritVD
04-10-2006, 16:24
En dat is nieuws? Daar reageerde ik dus op door me af te vragen of het enig nut gaat hebben ivm de leeftijd van het ding. Ik betwijfel of de kosten van het gebruiken ervan (schaalmodel bouwen, personeel inhuren etc.) opwegen tegen de winst.

Moneteel wordt er geinvesteerd in de windtunnel.

Viper GTS-R***
06-10-2006, 13:07
Nog wat nieuws ivm. PSI & het wie weet begin van nieuw story in FIA GT.
Tot nu toe is er de zin zeker en vast, maar het budget?

Il y a donc effectivement des chances pour que nous quittions les Le Mans Series, mais rien n'est encore fait car une saison de FIA GT nécessite un gros budget. De l'ordre de 1 million d'Euros."


"La condition sine qua non qui rendra cet achat possible est la vente préalable de ma Corvette C5-R. C'est indispensable. Ensuite, il faudra vraiment bien étudier la faisabilité car la C6.R coûte tout de même 800.000 Euros à l'achat !

La Ford GT est l'une des GT3 les plus chères (330.000 Euros)

Even uitrekenen als PSI al hun Ideën wilt uitvoeren:
Aankoop 2de C6-R: 800.000€
Aankoop 3 Ford GT's: 990.000€
Seizoen FIA GT 2007: 1.000.000€
Seizoen FIA GT3 2007: ???.???€
De som: 2.790.000€
Dit zonder de kosten van het FIA GT3 seizoen, het prepareren van die Ford GT wagens, het misschien nog rijden in FFSA GT...

IK wens hun succes met zoeken naar Budget;)
(quote's kwamen van artikel op endurance-info.com)

Belle
06-10-2006, 13:45
Je bent me net voor want ik lees het ook net op endurance-info.

Ik hoop van harte dat ze het budget voor de Fia bijeenkrijgen, maar het zal niet eenvoudig zijn. En dat nog eens combineren met het Ford-programma is zeker niet te onderschatten.

Hopelijk krijgen ze die C5-R verkocht, dan kunnen ze al een beetje bijleggen voor een C6-R. :) Tillie zegt tevens dat de GT1's hoogstwaarschijnlijk ook niet meer welkom zullen zijn in FFSA volgend jaar (al kan die beslissing nog uitgesteld worden), dus zou je dan nog zoveel gaan investeren in een GT1 voor een nationaal kampioenschap?

gwyllion
06-10-2006, 15:19
Hopelijk krijgen ze die C5-R verkocht, dan kunnen ze al een beetje bijleggen voor een C6-R. :) Tillie zegt tevens dat de GT1's hoogstwaarschijnlijk ook niet meer welkom zullen zijn in FFSA volgend jaar (al kan die beslissing nog uitgesteld worden), dus zou je dan nog zoveel gaan investeren in een GT1 voor een nationaal kampioenschap?Dat lijkt niet overeen te komen met www.pitstoptv.be/nieuwsbericht.php?newsid=12699 :confused:

Belle
06-10-2006, 20:10
Staat ook het artikel van Tillie vermeld: A l'heure actuelle, il semblerait que cette décision puisse être repoussée, mais tout de même, nous devons savoir où nous pourrons courir…

Hij zegt dus dat op dit moment die beslissing kan uitgesteld worden. Maar 'repousser' kan ook slaan op 'afwijzen'. Wel raar dat hij dat zegt, want dat interview is recenter dan het artikel op pitstop.tv.

JorritVD
07-10-2006, 18:01
Er komt helaas geen GT2 versie van de Dodge Viper Competition Coupe:
http://www.projectlemans.de/content/view/2471/83/

Bramzel
09-10-2006, 10:22
DSC meld juist dat die er voor 2007 niet komt, maar dat hij waarschijnlijk in 2008 wel het daglicht zal zien. Dit in verband met de ingrijpender modificaties die nodig zijn ivm homologatie (rear bodywork etc).

gwyllion
10-10-2006, 23:49
Michelins? Volg je het kampioenschap wel? Toevallig meegekregen hoe graag Reiter onder die Michelins uit wou komen vorig seizoen? Hij kreeg nooit de juiste banden, hij moest het altijd doen met banden ontwikkeld voor de 550, oftwel een nadere configuratie/gewichtsverdeling. Ze kwamen nooit op temperatuur, daarom rijden ze dit jaar met Dunlops. Michelin is de beste keus voor auto's met de motor voorin, maar met een middenmotor zou ik toch echt voor Pirelli gaan.En toch gaat ze in 2007 terug met Michelin rijden :confused: En eindelijk met tractie controle.
Notre sponsor, All-Inkl, a beaucoup investi et veut préparer au mieux 2007, de façon très sérieuse. En conséquence, nous utiliserons les gommes Michelin. La Murcielago étant la seule GT1 non équipée d’un anti-patinage, nous avons aussi demandé à Hans Reiter de mettre un système au point. Nous pourrions d’ailleurs l’avoir dès Adria.bron: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2718

Bramzel
11-10-2006, 09:27
En toch gaat ze in 2007 terug met Michelin rijden :confused:

Vergeet niet dat Michelin dit seizoen banden ontwikkeld heeft voor de Saleen, dus ze hebben nu eindelijk een goede mid-engine-sportscar tire.

Benny_B
17-10-2006, 18:28
Nu vanaf volgend jaar de GT1's niet meer in Italie, Belgie of UK mogen rijden welke van de teams zullen dan van kampioenschap verhuizen? Iemand ideeën?

- Loris Kessel Ferrari 575 GTC -> ???
- Bonaldi Saleen S7R -> ???
- Playteam Maserati MC12 -> ???
- Racingbox Maserati MC12 -> FIA GT ???
- GPLK Corvette C5-R -> ???
- SRT Corvette's C5-R -> FFSA GT / LMS
- De PSi Porsches -> ???
- Eurotech Marcos -> EURO GT ???
- ...

Ik denk persoonlijk dat we volgend jaar goed gevulde startgrids zullen zien bij de GT1's en GT2's

GT2-R
17-10-2006, 20:10
- Eurotech Marcos -> EURO GT ???
- ...


Euro GT/Rhino GT bestaat niet meer ;)

Viper GTS-R***
17-10-2006, 20:12
- Bonaldi Saleen S7R -> ???
Bonaldi Saleen? Nog nooit van gehoord, bedoel je soms die DR Sport Equipe Saleen uit het Italiaans GT?
- De PSi Porsches -> ???
Tarres Team heeft zo'n ex-PSI GT2-R vorig jaar gekocht en ingezet in FFSA GT, maar staat nu op stal na aankoop van hun 2de Viper.
Er is nog een FFSA GT team dat zo'n ex-PSI wagen heeft gekocht maar ook niet meer word mee geraced. Spaans GT team uit Spanish GT had er 2004/2005 ook zo 1tje. Ook op stal ondertussen...
Deze wagen lijkt me alleen nog een goede aankoop voor in DSC...
Of Belcar Specials :rolleyes: :D

Benny_B
17-10-2006, 20:17
yep, die bedoel ik!!! (DR Sport Equipe Saleen)

JorritVD
17-10-2006, 22:30
http://www.projectlemans.de/fia-gt-world-championship/fia-gt-erste-weichen-fuer-2007-sind-gestellt.html

Nieuws over 2007.
-Zakspeed wil met 2 Saleens komen
-Misschien een kleine telerustelling, Toine Hezemans verteld ofzo volgend jaar met de C5-R of C6-R gaan meedoen met de Fia GT. Dus waarschijnlijk geen 2 wagens en waarschijnlijk niet eens een C6-R.

Grig-O
17-10-2006, 22:35
Lijkt me toch maar debiel (sorry) om nu weer met de C5 te gaan rijden..
Ale ik zie toch geen enkele reden...

Brecht
17-10-2006, 22:46
Lijkt me toch maar debiel (sorry) om nu weer met de C5 te gaan rijden..
Ale ik zie toch geen enkele reden...

Inderdaad, gewoon met die C6-R blijven rijden.

JorritVD
17-10-2006, 22:54
Waarschijnlijk zullen we de plannen van GLPK snel horen nu bijna het Belcar en Fia GT seizoen is afgelopen en dat het bekend is dat er volgend jaar geen K1 auto's meer in de Belcar toegestaan zijn op een paar na dan.
Misschien is er ook wel een foutje gemaakt of is het niet goed verstaan.

JorritVD
18-10-2006, 10:41
Dan weet ik waarschijnlijk al waar ik naar toe ga: Zolder/Oschersleben.

Die race op Interlagos is toch 1000 KM race?
Het zal leuk zijn als we de oudjes weer terug zien. Nu vooral dat er altenatieve goedkopere motor is voor de Ferrari 550.

Hoort daar toevallig dan volgend jaar ook de MC12's bij?

Moeten de oude GT1's rijden met het nieuwe reglement of komt daar een andere reglement voor zodat ze makkelijker mee kunnen komen met de nieuwe GT1 auto's.

gwyllion
18-10-2006, 11:00
Ik vermoed dat alle wagens volgens het huidige reglement zullen rijden. De wagens in "Independent Trophy" zullen gewoon wat trager zijn omdat het om oude wagens gaat. Het gaat echter om een apart kampioenschap, waar punten in gescoord kunnen worden. Een beetje vergelijkbaar met FIA WTCC.

Grig-O
18-10-2006, 18:35
De twee eerste races zullen één week na mekaar gehouden worden.
De vervoerskosten moeten de teams denk ik niet meer betalen...

Wel raar dat er dan geen Dubaï of Bahrein in zit aangezien die toch niet zo veraf liggen.
En ga naar een Europees kampioenschap als je in Europa wil blijven zou ik zo zeggen :)
WTCC gaat toch ook buiten Europa?

Raceboy
18-10-2006, 18:39
Nu pas opgemerkt. Drukken ze toch door met hun 2 uurs formaat. Dat ze het dan maar het FIA GT sprint kampioenschap noemen.

wedebe
18-10-2006, 19:00
Ik denk dat de hierboven verstrekte info niet helemaal juist is. Kijk maar op de fia gt site...LINK (http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1124)

Belle
18-10-2006, 19:17
Ik denk dat de hierboven verstrekte info niet helemaal juist is. Kijk maar op de fia gt site...LINK (http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1124)

Hmmm, die van de Fia GT site wijkt toch een heel stuk af van die hier. Ik vond het al heel raar dat de 24 uren van Spa tijdens het voorlaatste weekend doorging, want normaal valt dat altijd tijdens het laatste weekend van juli.

Grig-O
18-10-2006, 19:37
En geen 1000km?!? :(

wedebe
18-10-2006, 19:47
Hmmm, die van de Fia GT site wijkt toch een heel stuk af van die hier. Ik vond het al heel raar dat de 24 uren van Spa tijdens het voorlaatste weekend doorging, want normaal valt dat altijd tijdens het laatste weekend van juli.

Sterker nog, 24 juli is op een maandag..

Wel vreemd inderdaad dat de Mil Milhas niet op de kalender is gekomen.

Grig-O
18-10-2006, 19:48
http://www.racingworld.be/nieuws/3862/Het-kampioenschap-in-2007.html
in het Nederlands ;)

JPMontoya
18-10-2006, 21:46
Endurance-Info weet dat de meeting in Adria een nocturne zal zijn - leuk idee maar ik zie de accidenten op dit circuit al voor mij als de avond valt

JorritVD
18-10-2006, 22:47
Ik ga nu bijna voor 100% zeker naar zolder toe nu ook de Belcar en de BTCS er gaan komen. Zou de Belcar dan samen rijden met de Fia GT omdat ze nu samen 2 uurs races zijn.
Echt verbazend is dat Interlagos er niet bij is. Er zal waarschijnlijk wel te weinig belangstelling zijn geweest.
Wat is het persbericht staat
-dat Shell de brandstoflevarancier wordt. (2007 en 2008, Kan GLPK genoeg olie krijen :P)
-De versnelligsbakken hebben maar 1 setting. (is dat per race verschillend of het hele seizoen hetzelfde? want Adria is een accelerend circuit en Monza een snelheidscircuit)
-2 daags evenement
-Minstens 2 pitstops maken.
-Max 3 motors per seizoen. (is dat incl reviseren??)(zal wel excl Spa zijn)
-Max 3 versnelligsbakken per seizoen. (is dat ook incl reviseren)
-Er komt 1 levarancier voor de remmen.

Door deze kostenterugbrening kan het best wel eens zijn dat er veel GT teams van de LMS/FFSA naar de Fia GT gaan komen omdat het nu een stuk goedkoper gaat worden(met name voor SRT zal dit misschien goed niews zijn). We zullen afwachten.
Maar nog niks gehoord over de zogenaamde ''independents trophy'' voor oudere GT1 auto's.

Grig-O
19-10-2006, 18:46
Le FIA-GT3, justement, sera l’une des principales disciplines support du FIA-GT avec six destinations au programme. La saison débutera à Silverstone avant que la caravane ne prenne la direction de Bucarest, Monza, Oschersleben et Brno. La finale aura lieu à Dubai le 2 et 3 novembre 2007 pour un événement qui sera exclusivement consacré aux GT3. Enfin, ces dernières prendront part aux 24 Heures de Spa pour une épreuve hors championnat où sera mis en jeu la Coupe du Roi.


Alle GT3 wagens in de 24 uren van Spa?? :+

Thomaske
19-10-2006, 18:48
Alle GT3 wagens in de 24 uren van Spa?? :+

Is echt niet mogelijk volgens mij.

Stel dat er volgend jaar ongeveer 30 wagens in het FIA GT3 kampioenschap meerijden.

Doe daar nog eens 20 wagens bij van het FIA GT. Dat maakt al 50 wagens.

Doe daar nog een 10-20 wagens bij die de 24Heures de Spa willen rijden als bijkomende race. Dan zit je al aan 60-70 wagens en dan heb ik er nog te min volgens mij.

Dit is toch een te groot deelnemersveld, ofniet soms?

Mvg...

Grig-O
19-10-2006, 18:50
Waarschijnlijk één auto per team.

Hopelijk krijgen ze het voorprogramma nog gevuld, zonder de GT3...

Werner333
19-10-2006, 19:24
Dan zit je al aan 60-70 wagens en dan heb ik er nog te min volgens mij.
Is in Spa toch geen probleem.
Waar is de tijd dat er zoveel in Zolder aan de start stonden?

GT2-R
19-10-2006, 19:41
Dit is toch een te groot deelnemersveld, ofniet soms?

Mvg...


Denk het niet. In Zolder ligt de limiet op 72 wagens geloof ik.

Laten we er ns een beetje wiskunde bijhalen :) :

72wagens/4km= max 18wagens/km in Zolder

Dus als we Zolder als referentie nemen zouden er 18*7= 126 wagens mogen deelnemen in Spa. Ik weet dat dit natuurlijk niet zo realistisch is maar het geeft toch al een idee...

Mark
19-10-2006, 20:22
Dus als we Zolder als referentie nemen zouden er 18*7= 126 wagens mogen deelnemen in Spa. Ik weet dat dit natuurlijk niet zo realistisch is maar het geeft toch al een idee...

Waarom gissen en speculeren? Jij kunt het gewoon uitrekenen:

http://www.fia.com/resources/documents/108211263__Appendix_O_a.pdf en dan vanaf pagina 10.

Fonne
19-10-2006, 23:35
Is echt niet mogelijk volgens mij.

Stel dat er volgend jaar ongeveer 30 wagens in het FIA GT3 kampioenschap meerijden.

Doe daar nog eens 20 wagens bij van het FIA GT. Dat maakt al 50 wagens.

Doe daar nog een 10-20 wagens bij die de 24Heures de Spa willen rijden als bijkomende race. Dan zit je al aan 60-70 wagens en dan heb ik er nog te min volgens mij.

Dit is toch een te groot deelnemersveld, ofniet soms?

Mvg...Al eens naar de 25u VW Fun Cup geweest ?
Daar staan ze met een stuk of 100 aan de start.
Dan staan ze tot in de source voor de start grid.

marcel
20-10-2006, 01:01
zoals ik daarstraks al wou posten, las ik het volgende op www.thepaddock.net

More details have been revealed regarding the 2007 FIA GT Championship. The information comes from the SRO following the initial announcement issued by the FIA earlier this morning. The SRO has decided to “postpone” planned overseas races at Interlagos (Mil Milhas) and Buenos Aires. Therefore, the schedule looks much like 2006 – mostly European rounds with just one “flyaway” race – at Zhuhai in China.


maw, dus geen Brazilie of Argentinie

A.J.
20-10-2006, 02:03
Al eens naar de 25u VW Fun Cup geweest ?
Daar staan ze met een stuk of 100 aan de start.
Dan staan ze tot in de source voor de start grid.



100 funcups die gemiddeld 3 min 10 draaien of 70 GT's die rond de 2 min 20 draaien...
toch niet te vergelijken hé

Grig-O
20-10-2006, 18:30
Ik denk dat Bill bedoelt dat het maar magertjes was qua aantal deelnemers de laatste twee jaar. (~gem. 25 wagens in FIAGT en 45 in de 24 uren)
Terwijl er dan plots bv. 75 wagens aan de start zouden verschijnen...
Dat zou wel eens heel hard de moeite zijn :D

Grig-O
20-10-2006, 18:31
Komt de FIAGT3 nu naar Francorchamps of niet? Ik dacht het niet..
Maar= http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=16&Itemid=30

Brecht
20-10-2006, 22:57
Kunnen de volgende berichten in correct Nederlands? Alsvast bedankt.

Hetzelfde voor jouw Mark, het is alvast en niet alsvast :p

Bling
20-10-2006, 23:36
Hetzelde

Ik weet niet of dit nu zo bedoeld was maar...
:p

Soit, we gaan hier wel effe off-topic..

A uit PDGRacing
24-10-2006, 21:14
Nog niet zien passeren. Apex ( Richard Lloyd, team die Bentleys inschreef in Le Mans), zou samen met Harry Handkammer een Jaguar XKR ontwikkelen voor 2007. Een "prive"-initiatief die gevolgd wordt vanuit Ford-hoek. Dit om concurrentie aan te gaan met AM, Lamborghini,...
Geen vermelding of het om GT1, GT2 of GT3 is.

Bron: Auto Hebdo 1568

Viper GTS-R***
24-10-2006, 21:17
Geen vermelding of het om GT1, GT2 of GT3 is.

GT3;)

joost
25-10-2006, 11:39
Nog niet zien passeren. Apex ( Richard Lloyd, team die Bentleys inschreef in Le Mans), zou samen met Harry Handkammer een Jaguar XKR ontwikkelen voor 2007. Een "prive"-initiatief die gevolgd wordt vanuit Ford-hoek. Dit om concurrentie aan te gaan met AM, Lamborghini,...
Geen vermelding of het om GT1, GT2 of GT3 is.

Bron: Auto Hebdo 1568

GT3: zie dailysportscar op 4 september

J

GT2-R
25-10-2006, 20:41
Waarschijnlijk zullen we de plannen van GLPK snel horen nu bijna het Belcar en Fia GT seizoen is afgelopen en dat het bekend is dat er volgend jaar geen K1 auto's meer in de Belcar toegestaan zijn op een paar na dan.
Misschien is er ook wel een foutje gemaakt of is het niet goed verstaan.

GLPK verkoopt in ieder geval zijn C5-R->zie: belcar.com

Viper GTS-R***
29-10-2006, 19:57
Maar nog niks gehoord over de zogenaamde ''independents trophy'' voor oudere GT1 auto's.

quote van een zekere Tux (racer) van op 10/10's
read in my latest auto sport magazine that a new class for amateurs should be introduced for next years fia gt. it is to be labelled the gentlemen drivers cup and be open to older gt1 cars such as 575s and 550s. gpc squadra corse has said it would run its 575gtc in the cup

Hopelijk horen we binnenkort toch nog iets officieels over het Independents Trophy Class Project. Zelfs al gaat het 'maar' om oudere GT1 wagens en (gedeeltelijk) gentleman drivers... ik zie er iets moois in.

Mark
29-10-2006, 20:56
Hopelijk horen we binnenkort toch nog iets officieels over het Independents Trophy Class Project. Zelfs al gaat het 'maar' om oudere GT1 wagens en (gedeeltelijk) gentleman drivers... ik zie er iets moois in.


Ratel wil idd een "Gentleman Driver Cup" voor de oude generatie GT1-wagens. Coureurs die hieraan mogen deelnemen worden bepaald door de FIA, net zoiets als in de FIA GT3. Uit de feedback die Ratel heeft ontvangen gokt hij op een wagen of 5 tot 6.

Allemaal leuk en aardig, het staat echter haaks op de uitlatingen van Ratel in de afgelopen maanden. Meneer wilde een WK, meneer wilde alleen maar toppers achter het stuur, meneer wilde vooruit!

Gevolg? Aantallen deelnemers gingen achteruit, gentleman drivers verdwenen van het toneel. Wat zien we in 2007? De kalender heeft weinig weg van een WK en de gentlemen zijn weer welkom. Oftewel, Ratel heeft flink in het zand gehapt ;)

E.e.a. staat in de Autosport van 26-10

strepper
30-10-2006, 10:59
waarom moet je de hele wereld rond trekken als alle teams uit europa komen?

Mark
30-10-2006, 20:58
waarom moet je de hele wereld rond trekken als alle teams uit europa komen?

Ok, dan hebben we vanaf nu het Europees kampioenschap F1, alle teams komen toch uit Europa :rolleyes:

Viper GTS-R***
30-10-2006, 23:42
Gollin op de MC12 van Racing Box volgend jaar in FIA GT?
Heeft er alvast al mee zitten testen dit weekend.
http://66.249.93.104/translate_c?hl=de&ie=UTF-8&oe=UTF-8&langpair=de%7Cen&u=http://www.projectlemans.de/content/view/2520/163/&prev=/language_tools

Ex-ACEMCO Saleens zijn dan uiteindelijk toch verkocht geraakt, en verscheept richting Engeland. Wie mag de koper wel zijn?
Nach jüngsten Gerüchten sollen beiden Saleen nun nach England verkauft worden sein. Da das allerdings in den vergangen Monaten bereits mindestens dreimal der Fall sein sollte, ist das eher mit Vorsicht zu genießen.
Potentiële FIA GT kandidaat? Het zou mooi zijn mocht dit RML, maar is dit een mogelijkheid?
http://66.249.93.104/translate_c?hl=de&ie=UTF-8&oe=UTF-8&langpair=de%7Cen&u=http://www.projectlemans.de/content/view/2519/83/&prev=/language_tools

Stranger
31-10-2006, 00:08
Zoals ook al in die quote staat..wacht eerst maar af of de verkoop nu wel echt door is gegaan.

Grig-O
31-10-2006, 20:29
In het artikel staat te lezen dat dit Saleens zijn van hetzelfde kaliber als die van Oreca of Zakspeed. :)
Eén van de nieuwe generatie dus...

Brecht
31-10-2006, 20:35
In het artikel staat te lezen dat dit Saleens zijn van hetzelfde kaliber als die van Oreca of Zakspeed. :)
Eén van de nieuwe generatie dus...

Is inderdaad een snelle Saleen. De laatste race van de ALMS in 2005 is daar een goed voorbeeld van. De wagen bleef heel lang beide C6.R's en DBR9's voor.

http://www.motorsport.com/photos/alms/2005/ls/alms-2005-ls-tc-0875.jpg

Integra
01-11-2006, 13:31
1 van die 2 Saleens was ook wel heel goedkoop.
350 000 $, dat is véél minder dan een C6R / DBR9 kost.

joost
01-11-2006, 20:04
Apex Motorsport heeft een eerste design van de XK GT3 gelanceerd. Ziet er goed uit, mss een idee voor Belcar? (bron / foto pitstoptv.be)

bluelite
01-11-2006, 20:07
Fotootje van de XKR GT3: http://www.autosport.be/showimage.awm?id=10825

http://www.autosport.be/show.image?id=10825&size=3&style=2
(om één of andere reden kan ik de foto hier niet direct plaatsen :s)

Brecht
01-11-2006, 20:22
Lijken met Prodrive velgen.

Bramzel
01-11-2006, 23:14
Lijken met Prodrive velgen.

't Is dan ook een foto impressie. Dan knutsel je wat.

Integra
01-11-2006, 23:46
Zijn geen Prodrive velgen, zijn OZ velgen. :)

Bling
02-11-2006, 02:47
Buiten het inkorten van de races naar 2 uren, is er nu ook meer informatie ivm de nieuwe regeling op het gebied van de techniek...

Auf der Technikseite sind nun maximal 3 Motoren pro Auto und Saison vorgeschrieben. Diese werden an den wichtigsten Stellen zu Saisonbeginn verplombt. Sollte ein Team dennoch mehr als drei Triebwerke in einer Saison benötigen, bekommt es bei dem Rennen, wo Motor Nr. 4 eingesetzt wird, eine Stop & Go Strafe von 2 Minuten Dauer auferlegt. Bei jedem weiteren verwendeten Triebwerk wächst diese Strafe um eine Minute.

Dus wie meer als drie motoren gebruikt, krijgt in het weekend dat hij z'n vierde gebruikt, een stop-and-go aan zijn broek. Die wordt bij het gebruik van nog meer motoren telkens met één minuut verlengd. Gaan we dan ook minder opgeblazen motoren zien volgend jaar?

Mijn vraag is: een motor moet toch gereviseerd worden na X aantal uren, en ik heb gehoord dat dat vrij duur uitvalt...Gaat het dan niet méér gaan kosten dan het nu al het geval is?

Voor het volledige artikel ivm. ook andere technische besparingen:
http://www.projectlemans.de/content/view/2528/163/

JorritVD
02-11-2006, 14:58
Dus wie meer als drie motoren gebruikt, krijgt in het weekend dat hij z'n vierde gebruikt, een stop-and-go aan zijn broek. Die wordt bij het gebruik van nog meer motoren telkens met één minuut verlengd. Gaan we dan ook minder opgeblazen motoren zien volgend jaar?

Mijn vraag is: een motor moet toch gereviseerd worden na X aantal uren, en ik heb gehoord dat dat vrij duur uitvalt...Gaat het dan niet méér gaan kosten dan het nu al het geval is?

Voor het volledige artikel ivm. ook andere technische besparingen:
http://www.projectlemans.de/content/view/2528/163/

Ten eerste is dat Spa een uitzondering op deze regel is.
Hoezo meer kosten? Je moet gewoon de motor minder hard laten draaien.
Als je een motor op de 24 uren van Spa afsteld kan hij wel zo'n kleine 30 uren mee. En in een gewoon weekend rijden ze zo'n 5 uren. 30:5=6 normale races.
volgend jaar zijn er 9 x een 2 uurs wedstrijd. en er zijn 3 motors tot berschikking. Dus met 1 motor 3 weekenden rijden moet kunnen.

Maar ik wil nu wel eens weten voor de gast rijders die een wedstrijdje meepikken voor regels krijgen, want die kunnen de motor sneller laten draaien. Maar dat zal wel tot de risico's straks gaan behoren en kunnen er misschien strak verrarsed uitslagen krijgen.

Bramzel
02-11-2006, 15:11
Maar ik wil nu wel eens weten voor de gast rijders die een wedstrijdje meepikken voor regels krijgen, want die kunnen de motor sneller laten draaien. Maar dat zal wel tot de risico's straks gaan behoren en kunnen er misschien strak verrarsed uitslagen krijgen.

Gastrijders krijgen ook strafgewicht, dus op die manier moet dat goed te compenseren zijn.

Bling
02-11-2006, 17:11
Ten eerste is dat Spa een uitzondering op deze regel is.
:o Dat was ik dus ff vergeten, woops ;)

FIRE
06-11-2006, 21:57
De Boekarest-ring:
http://www.bucharest-ring.com/images/BR_race_2_circuit_1_04.gif

http://www.bucharest-ring.com

Kort filmpje: http://www.bucharest-ring.com/Introm.asf

Grig-O
07-11-2006, 22:04
94000 toeschouwers...
Waarschijnlijk is dat de capaciteit. :p

Mr.Dallara
08-11-2006, 01:12
De Boekarest-ring:
http://www.bucharest-ring.com/images/BR_race_2_circuit_1_04.gif

http://www.bucharest-ring.com

Kort filmpje: http://www.bucharest-ring.com/Introm.asf

Eén van de vele wagens die een demo deden was een onder het stof gehaalde Formula - Superfund met als piloot Bas Leinders, zie foto.

http://www.bucharest-ring.com/images/KKK_0913.jpg

Coach Ep
08-11-2006, 16:06
Naast de C6-R van GLPK, vraagprijs een luttele 6 ton :o, wordt nu ook de Saleen S7R van Balfe Motorsport te koop aangeboden, vraagprijs onbekend.

Lijkt erop dat de markt voor 2e hands GT1 wagens behoorlijk op gang begint te komen.

Brecht
08-11-2006, 16:10
Naast de C6-R van GLPK, vraagprijs een luttele 6 ton :o, wordt nu ook de Saleen S7R van Balfe Motorsport te koop aangeboden, vraagprijs onbekend.

Lijkt erop dat de markt voor 2e hands GT1 wagens behoorlijk op gang begint te komen.

GLPK verkoopt de C6.R toch niet, alleen hun C5.R

Belle
08-11-2006, 16:11
Naast de C6-R van GLPK, vraagprijs een luttele 6 ton :o,


Das het eerste dat ik ervan lees en vind het wel jammer eigenlijk... Zouden ze dan een Z06 inzetten?

Ik dacht dat ze alleen hun C5-R verkochten...

JorritVD
08-11-2006, 16:29
Op projectlemans.de is het allang bevestigd:
http://www.projectlemans.de/fia-gt/fia-gt-glpk-carsport-macht-mit-der-c6-weiter-2.html

Coach Ep
08-11-2006, 18:51
Volgens DSC staat de ook de huidige C6-R in de verkoop. Omdat door de veranderingen in het kampioenschap er beter met 2 rijders gereden kan worden en de animo van potentiële rijders groot schijnt te zijn, wil GLPK 2 nieuwe C6-R's kopen en inzetten in het kampioenschap. Het zal wel gaan om de huidige fabriekswagens. Daarnaast staat de C5-R al in de verkoop.

Bart.Vandecavey
08-11-2006, 19:12
http://www.dailysportscar.com/free/classified/glpkcorvettec6r.htm

JorritVD
08-11-2006, 21:05
http://www.dailysportscar.com/free/classified/glpkcorvettec6r.htm

Dat is mooi nieuws. Hopen dat ze het lukken. Misschien iets voor PSI?

JorritVD
08-11-2006, 21:50
http://www.dailysportscar.com/free/classified/glpkcorvettec6r.htm

Dat is mooi nieuws. Hopen dat ze het lukken. Misschien iets voor PSI?
Het zou mogelijk moeten kunnen zijn met al die verkoops van die Vipers van de FFSA. Maar dan moeten die wel verkocht worden.

Momenteel ziet de lijst voor volgend jaar uit in de GT1 als alles een beetje meezit.
4 x Corvette C6-R. 2x voor GLPK en 2x voor PSI
4 x Aston Martin DBR9. 1x voor Phoenix, 2x BMS en 1x race Alliance
2 x Saleen S7-R. Zakspeed
4 x Maserati MC12 (ligt natuurlijk of ze mogen rijden). 2 x Vitaphone, 1 x Sare Free en 1 x Racing Box.
2 x Lamborghini Murcielago R-GT. Reiter en All-Inkl.
Dan misschien nog met de 24u van Spa en guests in andere races
1-2 x Corvette C5-R van bijv SRT.
Luc Alphand Adventures, Larbre
Team Modena in bijv Silverstone.

JorritVD
08-11-2006, 21:50
-----

Grig-O
08-11-2006, 22:01
-----

Vergeet niet dat het huidige FIAGT-seizoen nog niet is afgelopen ;)
Maar op uitzondering van de Reiter Lambo, is die lijst wel realistisch.
Voorts 'zou' GPC ook met een 575 komen in de nieuwe gentlemen trophey.

Enja, er zijn twee nieuwe Saleens aangekomen in Europa kortgeleden :p
En er is kans dat SRT met een C6 op de proppen komt.
En natuurlijk de Lister niet vergeten :D

Kans, zou, misschien...

Benny_B
08-11-2006, 22:09
Alleen geen Ferrari 599 GTB :(

Denk dat de lister GT1 ook nooit het daglicht zal zien

Stranger
08-11-2006, 22:31
Team Modena in bijv Silverstone.Team Modena heeft de Aston Martins in de verkoop staan.

Viper GTS-R***
08-11-2006, 23:36
Alleen geen Ferrari 599 GTB :(

Denk dat de lister GT1 ook nooit het daglicht zal zien

Evenals de Panoz GT1 waar men over sprak...

Post vanop 10/10's:

Originally Posted by micro
I emailed Risi Competizione as to when and will Ferrari and Michelotto (sp) make a new Ferrari 599 GTC racecar?

Donald Pierce of Risi Competizione emailed me today and said the following:

There are no plans for a 599GTB race car by Ferrari. Michelotto, which is the division of Ferrari that produces Corse Clienti (Client Racing) cars would be the company to produce it, under Ferrari's department supervision.

At this stage, however, there are no plans for a 599GTB. GT1 is an order of magnitude more expensive to race than GT2, with budgets for two cars in the $7.0 to $10.0 million range.

I emailed Paul Ryan, the PR Manager of Multimatic Motorsports / Dynamic Suspensions, about a new Panoz race car and he said the following:

There are no plans whatsoever for any new race cars at this stage. Don Panoz mentioned it to a reporter earlier this year that it was something he would like to do - but no further discussions have taken place.

and

From an email received 10-7-2006

We have done some initial engineering on a new road car, but nothing on a race car at this stage. I will try and get some more information for you on the road car, but to my knowledge, final design or manufacturing has not commenced yet.


Paul Ryan
Multimatic Motorsports / Dynamic Suspensions
PR Manager

Direct link: http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?p=1760883#post1760883

Bramzel
09-11-2006, 10:51
Toch jammer. Hopelijk komt die Lister er dan nog wel.

Op DSC staat de Saleen van Balfe te koop. Geen verrassing na afgelopen seizoen, voor zulke kleine teams is het bijna onmogelijk om echt mee te doen in GT1.

Stranger
09-11-2006, 13:01
Balfe kwam met die ex-GNM wagen sowieso niet ver. Dat ding deed het vorig jaar ook al niet goed.

Aangezien die Acemco wagens naar de UK zouden gaan...komt Balfe met 2 Saleens aan de start? :D

Bramzel
09-11-2006, 13:43
Balfe kwam met die ex-GNM wagen sowieso niet ver. Dat ding deed het vorig jaar ook al niet goed.

Aangezien die Acemco wagens naar de UK zouden gaan...komt Balfe met 2 Saleens aan de start? :D

Lijkt me sterk, in het DSC bericht stond dat ze nog aan het kijken waren voor volgend jaar. Eerder stond ook al een 'advertentie' op DSC dat een Saleen team 'full funded drivers' zocht. Dus ik vrees dat de Acemco's gevuld gaan worden met paydrivers als ik die link zo mag maken.

Grig-O
11-11-2006, 19:59
Balfe kwam met die ex-GNM wagen sowieso niet ver. Dat ding deed het vorig jaar ook al niet goed.

Aangezien die Acemco wagens naar de UK zouden gaan...komt Balfe met 2 Saleens aan de start? :D

Zijn die twee Saleens dan aan dezelfde koper verkocht?

JPMontoya
16-11-2006, 22:59
Große Pläne hat das BELGIAN RACING Team um RENAUD KUPPENS. Zwar wird man dem skurilen GT der Marke Vertigo treu bleiben, baut aber ein neues Chassis für die kommende Saison auf. Gleichzeitig wird man die Klasse wechseln, weg von der G2, hinein in die GT3. Eine erste Anfrage an die FIA wurde bereits positiv beschieden, im Februar soll das erste Auto fertig sein und präsentiert werden. Beim Antrieb löst man sich von den altbewährten Alfa V6 Motoren.

Wir möchten gerne einen V8 Motor von Audi für das neue Modell verwenden“, verriet Kuppens. Getriebeseitig bleibt man bei den bisher verwendeten Komponenten. „Wir arbeiten jetzt direkt mit dem Konstrukteur in Schweden zusammen. Seitdem hatten wir keinen Getriebeschaden mehr und die Zulieferteile sind qualitativ in Ordnung.“ Trotz Aufbau nach GT3 Regularien wird man 2007 weiter in der FIA-GT Meisterschaft fahren und nicht in die GT3 EM wechseln.

Im Blick hat BELGIAN RACING mit diesem Einsatz den Verkauf von weiteren Fahrzeugen an Kunden. „Durch die Ausweitung dieser Klasse in Frankreich, England oder Deutschland ist das für uns natürlich interessant geworden. Sobald das Auto homologiert und getestet ist, sind wir natürlich Kundenanfragen sehr aufgeschlossen.“

www.project-lemans.de

Das bestimmt :)

Viper GTS-R***
16-11-2006, 23:00
www.project-lemans.de

Das bestimmt :)

Mijn post en nieuwe thread FIA GT3 2007 nog niet gelezen? ;)

JPMontoya
16-11-2006, 23:39
Mijn post en nieuwe thread FIA GT3 2007 nog niet gelezen? ;)

Niet gelezen...en daarenboven is het niet de bedoeling in GT3 kampioenschap te gaan rijden maar in FIA GT.

Viper GTS-R***
16-11-2006, 23:42
Niet gelezen...en daarenboven is het niet de bedoeling in GT3 kampioenschap te gaan rijden maar in FIA GT.

Met een (FIA) GT3 wagen? Klint nu toch wel raar...
Men zegt juist dat ze dan niet meer in G2 gaan rijden, dan maar naar G3 ofzo?
Verklaar nader JPMontoya...

JPMontoya
17-11-2006, 09:44
Ik weet de reglementen nog niet voor 2007 dus moeilijk te zeggen op dit ogenblik? Veel zal afhangen van de homologatie ook. Maar het lijkt me dat G2/G3 verdwijnen en dat een GT3 auto nog altijd mag starten in FIA GT. net zoals we dat dit jaar een paar keer gezien hebben maar dan onder de benaming G3.

Vertigo wil al sedert ze in FIA GT zitten weg uit die verdomde G2 Klasse maar steeds weer problemen met de homologatie.

Fonne
17-11-2006, 22:37
Ik weet de reglementen nog niet voor 2007 dus moeilijk te zeggen op dit ogenblik? Veel zal afhangen van de homologatie ook. Maar het lijkt me dat G2/G3 verdwijnen en dat een GT3 auto nog altijd mag starten in FIA GT. net zoals we dat dit jaar een paar keer gezien hebben maar dan onder de benaming G3.

Vertigo wil al sedert ze in FIA GT zitten weg uit die verdomde G2 Klasse maar steeds weer problemen met de homologatie.Dan zullen ze genoeg Vertigo's moeten bouwen he.
Maar als ik de prijs zie en vergelijk met andere wagens van die klasse zou ik toch geen Vertigo kopen ze. Dat is zoals een 2 pk voor de prijs van een Porsche.

Integra
18-11-2006, 08:52
Maar als ik de prijs zie en vergelijk met andere wagens van die klasse zou ik toch geen Vertigo kopen ze. Dat is zoals een 2 pk voor de prijs van een Porsche.
Als gij dat vindt, fijn voor u, maar 't is dikke onzin.
De Vertigo is de perfecte auto om in België rond te rijden, niet hard rijden, maar wel hard optrekken. (2.8 s 0-100 km/h ?)

Viper GTS-R***
18-11-2006, 16:46
Wie eens goed heeft gekeken naar de tekst die op de Larbre F550 Evo staat leest: TEST FIA GT 2007.

Wat moeten we hier uit maken,... :)

Raceboy
18-11-2006, 17:43
Wie eens goed heeft gekeken naar de tekst die op de Larbre F550 Evo staat leest: TEST FIA GT 2007.

Wat moeten we hier uit maken,... :)

Dat de fia restrictors wil afschaffen en het electronische beperkingssysteem van deze 550 wil gaan gebruiken.

JorritVD
18-11-2006, 18:15
Volgens mij is deze test alleen maar om te laten zien dat de auto nog steeds competatief is en de snellere en nieuwere auto's kan bijhouden maar dan een stuk goedkoper is wat aantrekkelijk voor klantenteams is voor bijv in de Fia GT, FFSA etc(LMS?)..

Fonne
18-11-2006, 22:12
Als gij dat vindt, fijn voor u, maar 't is dikke onzin.
De Vertigo is de perfecte auto om in België rond te rijden, niet hard rijden, maar wel hard optrekken. (2.8 s 0-100 km/h ?)De vertigo moet toch kwa PK's serieus onder doen voor BVB een Aston Martin V8. Ik heb onlangs een vergelijking gelezen in een magazine. En de Vertigo viel daar tussen op door zijn hoge prijs en weinig pk's. Dat is mijn punt hier over.

JPMontoya
18-11-2006, 23:19
De vertigo moet toch kwa PK's serieus onder doen voor BVB een Aston Martin V8. Ik heb onlangs een vergelijking gelezen in een magazine. En de Vertigo viel daar tussen op door zijn hoge prijs en weinig pk's. Dat is mijn punt hier over.

Als gij aan Tony Gillet vraagt om er een V8 in te zetten dan doet hij dat met veel plezier voor de straatversie...

Aston Martin is ook geen exclusieve wagen in vgl met de Vertigo...

BTW: in welk boekje was dat..Zou het artikel is graag lezen.

Integra
19-11-2006, 09:17
De vertigo moet toch kwa PK's serieus onder doen voor BVB een Aston Martin V8. Ik heb onlangs een vergelijking gelezen in een magazine. En de Vertigo viel daar tussen op door zijn hoge prijs en weinig pk's. Dat is mijn punt hier over.
Wat een intelligente opmerking van jou ivm die PK's, bedenk dan ook dat een Aston Martin ruim het dubbel van de Gillet Vertigo is qua gewicht.

Bramzel
19-11-2006, 17:27
Als gij dat vindt, fijn voor u, maar 't is dikke onzin.
De Vertigo is de perfecte auto om in België rond te rijden, niet hard rijden, maar wel hard optrekken. (2.8 s 0-100 km/h ?)

Ik vind het toch echt geen onzin hoor. Als ik moest kiezen tussen de Porsche en de Vertigo ging ik ook voor de Porsche, is toch een veel verstandiger keuze? Snel, betrouwbaar, continue ontwikkeling, overal Porsche ondersteuning op de circuits. Fonne's opmerking is echt niet zo dom als jij het probeert te laten voorkomen.

FIRE
19-11-2006, 19:00
Nuchter bekeken is een Porsche gewoon de beste keus, echter gelukking zijn er ook teams die niet het begaande pad kiezen (b.v. Panoz, Spyker en voorheen Ferrari 360. Met de 430 lijkt Ferrari eindelijk een winnaar in huis te hebben).

JorritVD
19-11-2006, 23:11
Met de 430 lijkt Ferrari eindelijk een winnaar in huis te hebben.

Dat is een nieuwe auto. Ik wil het volgend jaar wel eens zien hoe ze presteren tegen de nieuwe 997 van porsche. Ook wil ik wel eens zien hoe de nieuwe Spyker chassis gaat doen.

FIRE
19-11-2006, 23:14
Het is inderdaad even afwachten hoe de Ferrari presteert t.o.v. de nieuwe Porsche.

Benny_B
20-11-2006, 17:17
Afgaande op de prestaties van de 24 uren van Spa zal de Porsche het toch zwaar krijgen met de Ferrari 430, weliswaar sneller over 1 ronde, maar in de race... Hopelijk heeft stuttgart de auto nog verbeterd in de winter.
(incl. mooiere voorbumper)

Hopelijk krijgen we een mooie 4-strijd op de europese circuits volgend jaar met Porsche vs Ferrari vs Panoz vs Spyker!





Is de BMW Z4 coupé nu eigenlijk gehomologeerd voor GT2 of enkel voor Nationale GT Kampioenschappen?

JorritVD
20-11-2006, 19:31
De BMW Z4M Coupé uit de VLN is een VLN SP7(?) special en is geen GT2 auto.

Viper GTS-R***
20-11-2006, 19:54
Het is inderdaad even afwachten hoe de Ferrari presteert t.o.v. de nieuwe Porsche.

En wij zijn niet de enigsten die aan het duel van volgend jaar denken.
Op racingworld.it is een volledig artikel gewijd aan de 997 vs 430 story.

Link: http://www.racingworld.it/fiagt/notizia2.php?idtitolo=2771
(wel in het Italiaans...)

Bramzel
21-11-2006, 12:01
Afgaande op de prestaties van de 24 uren van Spa zal de Porsche het toch zwaar krijgen met de Ferrari 430, weliswaar sneller over 1 ronde, maar in de race... Hopelijk heeft stuttgart de auto nog verbeterd in de winter.

Dat was de 1e race van die wagen, geen wonder dat hij problemen kende in de race. Je moet niet afgaan op de resultaten van die race, want die zijn ongetwijfeld niet representatief voor de prestaties van komend jaar. Reken maar dat die 997 het heus wel beter gaat doen dan dit jaar.

JPMontoya
25-11-2006, 13:05
Ik heb voor de liefhebbers een onboard video van 18min van de Gillet Vertigo online gezet op dailymotion.

Onversneden.. Van de opwarmronde tot ongeveer 18minuten in de race.

Race: FIA GT Paul Ricard - De start
Driver: Renaud Kuppens

Enjoy,

http://www.dailymotion.com/video/xp2g0_fia-gt-gillet-vertigo-renaud-kuppen

Grig-O
27-11-2006, 21:22
Spyker gaat ook volgend jaar enkele FIAGT races doen.
Volgens mij ook de 24 uren van Spa aangezien hun programma van dit jaar gelijkt op dat van volgend jaar.

(endurance-info)

JorritVD
27-11-2006, 22:52
meestal gaat Spyker mee naar buiten europese races.
Dus misschien dat ze in Zhuhai al meedoen.
Daarnaast waarschijnlijk ook de 24 uren van Spa en dan ook misschien races aan het einde van het seizoen. Dat zal waarschijnlijk dan Zolder zijn.

Stranger
28-11-2006, 20:25
Edil Cris Racing Team, dat dit jaar in Adria meedeed aan de FIA GT, zal mogelijk in 2007 twee Ferrari F430's inzetten.

Grig-O
29-11-2006, 22:05
Wat dan met RSV Motorsports?

JorritVD
01-12-2006, 19:48
Goed nieuws. Zo te zien lijkt All-Inkl volgend jaar door te gaan in de Fia GT.
In ieder geval heeft C. Bouchut al een contract voor volgend jaar bij het team.

bron. http://www.all-inkl.com/?cna=aktuelles&cnb=motorsporttext

Grig-O
01-12-2006, 22:18
Hopelijk nu voor een volledig seizoen :bye:
De wagen ziet er inderdaad sneller uit. Hopelijk gaat de FIA niet direct ingrijpen als de wagen sneller wordt...

Ook komt Force One Racing met een GT3 naar Spa. Aangezien First Motorsport Force One heeft gekocht komen ze dus met een Lambo! :eek:

Viper GTS-R***
03-12-2006, 16:49
Dat Race Alliance hun DBR9 in FIA GT terug wilt inzetten wisten we al.
Maar volgende quote bevestigd min of meer toch dat besproken Gentleman Drivers Cup story.
Engager notre deuxième DBR9 dans le cadre du FIA GT Gentlemen Drivers Cup ou en tant que deuxième voiture confiée à des pros constituent d'autres options.

Wel raar, ik dacht dat de bedoeling ervan was oude(re) of ietwat tragere GT1 wagens erin te laten deelnemen als F575, F550, Viper GTS-R, Lister, 996 Turbo e.d.
Maar dus ook een DBR9....

http://www.endurance-info.com/

JorritVD
03-12-2006, 18:12
Dat Race Alliance hun DBR9 in FIA GT terug wilt inzetten wisten we al.
Maar volgende quote bevestigd min of meer toch dat besproken Gentleman Drivers Cup story.

Wel raar, ik dacht dat de bedoeling ervan was oude(re) of ietwat tragere GT1 wagens erin te laten deelnemen als F575, F550, Viper GTS-R, Lister, 996 Turbo e.d.
Maar dus ook een DBR9....

http://www.endurance-info.com/

Het zou kunnen dat the klasse misschien gaat worden voor oudere GT1 auto's en voor nieuwere GT1 auto's als er maar zogenaamde amateur rijders er in rijden.

Viper GTS-R***
08-12-2006, 09:34
Fabrizio Gollin sez today he will run with the Doran at the Rolex 24 but has not signed anything for full season 2007.
He insists on a competitive program after the BMS Scuderia Italia/Pirelli struggle in '06.
lmsr.net

Speelt BMS hun protégé na al die jaren kwijt door 1 slecht seizoen?
Of zou het Amerikaans uitstapje maar bijprogramma zijn en FIA GT toch nog hoofdzaak?

Grig-O
08-12-2006, 20:15
Beetje zoals Raikonen in de F1 ;)
Slecht seizoen => Hij vertrekt naar Ferrari

smiley
08-12-2006, 22:19
Beetje zoals Raikonen in de F1 ;)
Slecht seizoen => Hij vertrekt naar Ferrari slechte seizoenen.. :d

Bramzel
14-12-2006, 18:25
Aston Martin nieuws van DSC:

- Jarek Janis blijft bij RaceAlliance waar hij de laatste races van 2006 ook al reed. De kans lijkt dus weer groter te worden dat RaceAlliance met 2 DBR9's aan de start zal komen.

- Barwell gaat een DBR9 inzetten in het FIAGT volgend jaar. De reservewagen van het afgelopen ALMS seizoen is door een onbekende koper gekocht met de wens hem te runnen in het FIAGT en dat zal door Barwell gebeuren. Voorlopig enkele races, maar men zoekt nog budget voor het hele seizoen.

Thomaske
14-12-2006, 19:11
Pitstop.tv meldt dat het nog niet zeker is dat GLPK Carsport zal deelnemen aan het FIA GT kampioenschap.

De budgetten zijn er nog niet. Zijn deze er wel dan zit de deelname erin.

Wordt GLPK de duppe van VW Vorst? Want door de inkrimping van VW Vorst moet Johnson Control ook een hele hoop banen schrappen.

Mvg...

JPMontoya
14-12-2006, 19:13
Ik denk eerder dat Bert Longin over zichzelf sprak...

Al lijkt me het JC verhaal eveneens plausibel...
Is JC een sponser van Longin of van GLPK...Ik denk van Longin.

Stranger
14-12-2006, 19:59
De reservewagen van het afgelopen ALMS seizoen is door een onbekende koper gekocht ...welk chassisnummer was dat?

Bramzel
14-12-2006, 20:40
welk chassisnummer was dat?

Ik moet je teleurstellen, ik heb geen flauw idee. Je zou het eens op ten-tenths.com kunnen vragen.

Brecht
14-12-2006, 20:51
Reigning British GT3 Champions, Barwell Motorsport, will step up to the FIA GTChampionship’s premier GT1 category with an Aston Martin DBR9 in 2007.
The Surrey, England-based team has secured a backer to purchase one car,and has arranged a technical support package from Aston Martin Racing and Gigawave. Barwell will also continue to run its successful activities with its Aston Martin GT3 programme.

Barwell will begin its GT1 programme at the Guadix circuit in Spain at the end of January, where it will be conducting a two-day test, and the GT3 team will also attend this test.

“We’re developing a relationship with a backer, we have a support package from Aston Martin Racing and a small level of team funding,” said Needell. “Our ‘Plan A’ is to contest the full season, including the Spa 24 Hours, but we can also tailor-make a smaller program to suit drivers’ budgets if required. We have a fantastic car which
everyone know is capable of winning in FIA GT, and everyone here is extremely excited about the coming season.”

LMSR.NET

Viper GTS-R***
15-12-2006, 00:56
Hoplaké hier is (hopelijk) de volgende entree

Scuderia Playteam is thinkink about fielding two Maserati MC12 in next year's Fia GT World Championship. One car will repeat the line-up shown in Mugello, with Alessandro Pierguidi and Tony Vilander, while other contacts are in progress with several driver for the second.

http://www.italiaracing.net/news.asp?id=13403&cat=FIA_GT&nome=FIA_GT&cart=news_fia%20gt

Grig-O
15-12-2006, 13:05
Eindelijk weer (minstens) twee Maserati-teams!
Hopelijk komt er nog die van Racingbox nog bij...

Integra
15-12-2006, 13:38
Mijn vraag blijft: hebben de Maserati's een homologatie voor 2007? (2006 was laatste jaar tot dusver)
Ik heb een mail gestuurd naar SRO met deze vraag, maar geen antwoord terug gekregen.

Thomaske
15-12-2006, 14:33
Mijn vraag blijft: hebben de Maserati's een homologatie voor 2007? (2006 was laatste jaar tot dusver)
Ik heb een mail gestuurd naar SRO met deze vraag, maar geen antwoord terug gekregen.

Ze zullen die wel krijgen. Als je weet dat er buiten deze twee misschien ook Racingbox komt afgezakt en normaal gezien ook wel Vitaphone (of hebben deze andere plannen?). Hebben ze er 5 wagens bij.

Mvg...

Grig-O
15-12-2006, 14:34
Andere plannen met de Maserati? :D
LMS wss :p

Integra
15-12-2006, 22:20
Andere plannen met de Maserati? :D
LMS wss :p
Daar zullen ze nooit binnengeraken.
@ Thomas, dat zou inderdaad logisch zijn, maar toch vind ik het rot. :p

Viper GTS-R***
18-12-2006, 23:45
Intresant artikel op project-lemans.de ivm. de veranderingen van FIA GT voor volgend jaar.

Sommige punten waren al eerder bekent gemaakt maar sommigen zijn toch wel even intresant om te lezen zoals bv. dat van de free practice tijden etc.

Zo zou vanaf 2007 ook het veld in twee gesplitst worden tijdens de time trainings, wel niet slecht... zo kunnen de GT1's beter op jacht gaan naar een snelle ronde.

Direct Link: http://66.249.93.104/translate_c?hl=de&ie=UTF-8&oe=UTF-8&langpair=de%7Cen&u=http://www.projectlemans.de/content/view/2637/163/&prev=/language_tools

Bramzel
19-12-2006, 01:33
Zo zou vanaf 2007 ook het veld in twee gesplitst worden tijdens de time trainings, wel niet slecht... zo kunnen de GT1's beter op jacht gaan naar een snelle ronde.

Ehm, niet alleen de GT1's hoor. Ook de GT2's hebben geen last meer van GT1's die tijdens hun snelle ronden voorbij komen blazen.

Ook interessant: Prive-testen zijn verboden vanaf 2007. Dus geen fabriekstesten voor Maserati en Ferrari meer, zou een interessant gegeven kunnen gaan opleveren. Maserati rijdt immers alleen in het FIAGT, dus krijgt alleen daar gegevens van, terwijl bijvoorbeeld Prodrive teams in allerlei kampioenschappen heeft rijden en dus meer feedback krijgt.

JorritVD
19-12-2006, 14:23
Ook interessant: Prive-testen zijn verboden vanaf 2007. Dus geen fabriekstesten voor Maserati en Ferrari meer, zou een interessant gegeven kunnen gaan opleveren. Maserati rijdt immers alleen in het FIAGT, dus krijgt alleen daar gegevens van, terwijl bijvoorbeeld Prodrive teams in allerlei kampioenschappen heeft rijden en dus meer feedback krijgt.

Private Tests auf den Strecken aus dem 2007er Kalender sind verboten. Es wird zwei offizielle Tests in Monza (Februar) und Nogaro (Anfang März) geben.

Volgens mij mag je wel prove test gaan doen maar niet op de circuits waar de Fia GT dat seizoen op komt. Beetje jammer voor GLPK. Die kan nu niet meer op Spa en Zolder gaan testen.

Volgens mij vergeten ze nog te melden dat er een test voor de 24u van Spa is.

GT2-R
19-12-2006, 17:32
Private Tests auf den Strecken aus dem 2007er Kalender sind verboten. Es wird zwei offizielle Tests in Monza (Februar) und Nogaro (Anfang März) geben.

Volgens mij mag je wel prove test gaan doen maar niet op de circuits waar de Fia GT dat seizoen op komt. Beetje jammer voor GLPK. Die kan nu niet meer op Spa en Zolder gaan testen.

Volgens mij vergeten ze nog te melden dat er een test voor de 24u van Spa is.

Enkel privé-tests zijn verboden. Daar vallen de donderdagtrainingen op CZ normaal gezien dus niet onder.

Belle
19-12-2006, 18:26
En de officiële testdag in juli, gaat die niet meer door dan?

Brecht
19-12-2006, 18:42
En de officiële testdag in juli, gaat die niet meer door dan?

Denk van wel hoor, hebben ze in het artikel over het hoofd gezien denk ik.

Fonne
19-12-2006, 23:25
En de officiële testdag in juli, gaat die niet meer door dan?Er staat enkel Prive testen De testdag van de 24u is een oficieele test dag. Dus er zal wss enkel op oficieele testdagen getest worden.

JorritVD
19-12-2006, 23:33
Enkel privé-tests zijn verboden. Daar vallen de donderdagtrainingen op CZ normaal gezien dus niet onder.

Private Tests auf den Strecken aus dem 2007er Kalender sind verboten.

Er staat: Prive tests op de circuits uit het 2007 kalender zijn verboden.
Volgens mij mag je dan wel een prive test gaan doen bijv op de Nurburgring of Assen etc., zolang het maar niet een test is op een circuit die op de kalender staat.

Belle
19-12-2006, 23:52
Er staat enkel Prive testen De testdag van de 24u is een oficieele test dag. Dus er zal wss enkel op oficieele testdagen getest worden.

Ja, heb ik ook gelezen. Maar in hetzelfde artikel stond ook:

Es wird zwei offizielle Tests in Monza (Februar) und Nogaro (Anfang März) geben.

Aangezien ik geen Spa zag staan, vroeg ik mij dus af of die nog doorgaat. Al zou het mij wel verbazen, moest die niet zou doorgaan...

Brecht
20-12-2006, 00:04
Die 2 officiële tests in Monza en Nogaro zijn pre-season tests, 24H Test is daar natuurlijk niet bijgerekend.

Benny_B
22-12-2006, 15:33
Eindelijk weer (minstens) twee Maserati-teams!
Hopelijk komt er nog die van Racingbox nog bij...

Slechts 4 Maserati's in FIA GT in 2007. RacingBox zet een Saleen S7R (Oreca) in voor het gehele LMS kampioenschap

Stranger
22-12-2006, 15:38
Bron?

GT2-R
22-12-2006, 15:46
Bron?

Heb een bericht hierover gelezen op ENDURANCE-INFO.COM. Vermoed dus dat het wel daarvan afkomstig zal zijn..

Stranger
22-12-2006, 15:47
Sorry, zag het zelf inmiddels ook. Niet helemaal 100% erbij vandaag.:crazy:

Mark
22-12-2006, 21:36
Slechts 4 Maserati's in FIA GT in 2007. RacingBox zet een Saleen S7R (Oreca) in voor het gehele LMS kampioenschap

Dat is dan toch het dubbele van dit jaar?

JorritVD
22-12-2006, 22:21
Dat is dan toch het dubbele van dit jaar?

Ja IDD, maar is het al bevestigd dat Sara met 2 MC12's gaan rijden. Tot nu toe kan je alleen maar zeggen dat er echt 2 Vita MC12's komen en misschien 1 Sara MC12.
Wat gaat Racing Box nu trouwens met hun MC12 doen?

Viper GTS-R***
22-12-2006, 22:23
Wat gaat Racing Box nu trouwens met hun MC12 doen?

99% kans dat deze is verkocht aan Playteam Scuderia, en dat dat hun 2de MC12 is.

Bramzel
23-12-2006, 14:53
Ja IDD, maar is het al bevestigd dat Sara met 2 MC12's gaan rijden. Tot nu toe kan je alleen maar zeggen dat er echt 2 Vita MC12's komen en misschien 1 Sara MC12.
Wat gaat Racing Box nu trouwens met hun MC12 doen?

Tot nu toe kan je nog helemaal niks zeggen, want zowel Vitaphone als Scuderia Playteam hebben nog niks bevestigd. En wie weet schakelt Vitaphone nog wel over met hun LeMans entry in het achterhoofd, weet jij veel.

Integra
24-12-2006, 16:29
Tot nu toe kan je nog helemaal niks zeggen, want zowel Vitaphone als Scuderia Playteam hebben nog niks bevestigd. En wie weet schakelt Vitaphone nog wel over met hun LeMans entry in het achterhoofd, weet jij veel.
Nagel op de kop. :)

Grig-O
25-12-2006, 22:11
Nu hoor ik dat de 1000 milhas op Interlagos de zesde manche worden van de LMS 2007...
Ik denk spontaan aan de woorden profiteurs en overlopers :)

FIRE
25-12-2006, 22:53
Wie zijn profiteurs en overlopers?

Grig-O
25-12-2006, 22:58
De mannen van de LMS (of zit Ratel daar ook in?)
't Was toch het idee van de Fiagt om die 1000 Milhas op te nemen in de kalender...

Mark
25-12-2006, 23:17
De mannen van de LMS ...

Waarom?

Het was idd de bedoeling dat de deze wedstrijd deel zou uitmaken van het "WK" FIA GT 2007. Omdat de FIA GT teams flink tegengas hebben gegeven (lees: men was niet akkoord over de voorgestelde reis- en startgelden ;) ) is het niet doorgegaan. Een blauwtje voor Ratel / SRO.

Als de Braziliaanse organisator Hermann dan een deal kan sluiten met de LMS, wat is daar dan fout aan?

FIRE
25-12-2006, 23:36
Inderdaad

Vraag me overigens af of de LMS teams op zo'n race zitten te wachten.

Grig-O
25-12-2006, 23:57
Ja als de Fiagt deelnemers zo'n race niet willen, waarom die van LMS dan wel?

Stranger
26-12-2006, 00:07
Betere voorwaarden? Meer vergoed? Overigens is het nog niet bevestigd en is het natuurlijk ook nog maar de vraag welke teams daadwerkelijk deze race gaan bezoeken.

Als je titel in Europa al behaald is waarom dan nog helemaal naar Brazilië?

Grig-O
05-01-2007, 12:01
Stéphane Lémeret gaat naar alle waarschijnlijkheid de Fiagt 2007 afwerken met een 430 van GPC...

gwyllion
05-01-2007, 15:18
Stéphane Lémeret gaat naar alle waarschijnlijkheid de Fiagt 2007 afwerken met een 430 van GPC...Bron?

Grig-O
05-01-2007, 15:24
Pitstop tv :)

Mark
07-01-2007, 17:21
De overstap van Racing Box van het Italiaans GT-kampioenschap naar de LMS heeft wellicht positieve gevolgen voor het FIA GT


Der Dreizack wanderte inzwischen in die Garage von Playteam, die in die FIA-GT mit zwei MC12 gerüchtelt werden.

http://www.project-lemans.de/

Viper GTS-R***
07-01-2007, 23:28
Dit bericht bevestigd dus dat die tweede Playteam MC12 die van Racing Box was. Wat tot nu toe nog nergens te lezen stond.

GT2-R
10-01-2007, 22:29
Maserati's voor 2007????:

-Playteam Sarafree (2x) Pierguidi, Bertolini, Giannoccaro,???
-Vitaphone (2x) ???, ???, ???, ??? (ik vermoed Bartels, Biagi...)
-JMB Racing??? (1x of 2x)

BRON: een post op het ten-tenths-forum door een zekere mirkob. Zijn post was danweer gebaseerd op SportAutoMoto Italian magazine ;) .

VET=bevestigd

Bramzel
11-01-2007, 00:41
Bevestigd? Ik heb nog geen persbericht/aankondiging van Playteam of Vitaphone gezien hoor.

Als er iets bevestigd word, plaats dan een link met een persbericht of een officieel nieuwsbericht. Geruchten via via zijn geen bevestigingen.

Viper GTS-R***
11-01-2007, 00:46
Als er iets bevestigd word, plaats dan een link met een persbericht of een officieel nieuwsbericht. Geruchten via via zijn geen bevestigingen.

SportAutoMoto Italian magazine geeft hij aan als bron.
Nuja kunnen we wel moeilijk even controleren wat daar juist in zou staan...

Bramzel
11-01-2007, 13:43
Dus kan je het moeilijk een bevestiging noemen toch?

GT2-R
11-01-2007, 19:24
- Felbermayr-Proton switcht van de FIA-GT naar de LMS. Het team, dat vanaf 1997 in de FIA-GT uitkwam, zet twee Porsches 997 GT3-RSR en één 996 in, voor ondermeer het succesduo Lieb-Pompidou.

BRON: PITSTOP.TV

Grig-O
12-01-2007, 00:23
Was denk ik al bevestigd dat ze met één wagen naar 24u Spa kwamen..
Nu Lieb en Pompidou op die auto zitten... :drewl: :eek:

Grig-O
12-01-2007, 21:26
Op Planet Le Mans staat nu bevestigd dat Edil Cris met twee Ferrari's 430 naar de Fiagt komt. Geen slecht team aangezien ze tweede werden in Adria...

Ook is het nog niet zeker dat Corvette in Amerika blijft...
En waar Corvette start, start Aston Martin ;)
bron: turbomagazine

Belle
12-01-2007, 22:16
Ook is het nog niet zeker dat Corvette in Amerika blijft...
En waar Corvette start, start Aston Martin ;)
bron: turbomagazine

Grappig, want Corvette is ook aan het wachten waar Aston Martin zal starten. :+ En zo blijven ze in een vicieuze cirkel hangen natuurlijk! ;)

Brecht
12-01-2007, 22:43
Dat AMR Corvette Racing maar volgt, kunnen we ze weer wat verslaan. Hopenlijk beide teams naar LMS, dan krijgen we EERLIJKE reglementen.

Belle
12-01-2007, 22:53
Ik zie eigenlijk AMR ook niet meteen richting Fia GT uitwijken omdat ze daar volgens mij al een aantal klantenteams rijden hebben, terwijl er in de States duidelijk nog geen GT1 markt is voor de Aston noch Corvette.

Maar Corvette is natuurlijk een beetje 'pissed' op de ALMS door de reglementen, dus zie ik hen dan eerder LMS gaan... Althans, dat mag ik hopen, want zo kan ik ze allebei nog eens aan het werk zien! :)

Integra
12-01-2007, 23:20
Dat AMR Corvette Racing maar volgt, kunnen we ze weer wat verslaan. Hopenlijk beide teams naar LMS, dan krijgen we EERLIJKE reglementen.
Correctie: kan Corvette Racing hen verslaan. Niet te snel een wij-gevoel kweken. :p

Bramzel
13-01-2007, 05:47
Op zich zou een LMS avontuur voor Corvette niet gek zijn: In de USA hoeven ze zich niet meer te bewijzen. Ze hebben hun aanhangers, en hebben de afgelopen seizoenen wel laten weten dat ze de beste zijn. Wat dat betreft ligt er een nieuwe uitdaging in Europa.

Corvette Racing
13-01-2007, 16:25
Correctie: kan Corvette Racing hen verslaan. Niet te snel een wij-gevoel kweken. :p

Correctie: Kunnen wij ze verslaan! ;)

Ik hoop ook heel erg dat Corvette en Aston besluiten om elkaar in Europa te gaan bestrijden, zoals Bram al zegt lijkt het me voor Corvette een hele logische stap. De Z06 wordt in Europa ook steeds meer geaccepteerd als een serieuze sportwagen, deelname aan LMS of FIA GT zal zeker kunnen helpen om het imago en de verkopen op te stuwen!

Brecht
13-01-2007, 16:32
Juist Corvette Racing, WIJ.
Als supporter achter je team staan!

smiley
13-01-2007, 17:35
ik hoor ook bij "wij" :D
zou mooi zijn om een team als psi of glpk-carsport volledige ondersteuning kreeg voor het lmes, en dan nog corvette racing in de alms.. !! en op beide vlakken a-m kloppen :)

Integra
14-01-2007, 17:31
Ik vind het grappig hoe mensen zichzelf profileren als zijnde belangrijk voor een team. ;) :applaus:

Neem deze opmerking best niet te serieus. :)

JorritVD
15-01-2007, 22:28
De kans is groot dat we 5 MC12's aan het werk zien dit seizoen.
Ik lees net namelijk op PlanetLeMans dat JMB Racing 1 MC12 het hele seizoen gaat inzetten. De rijders zijn Joe Macari en Ben Aucott.

Bramzel
15-01-2007, 22:33
Ik vind het grappig hoe mensen zichzelf profileren als zijnde belangrijk voor een team. ;) :applaus:

Neem deze opmerking best niet te serieus. :)

Is inherent aan de sport wereld. Bij voetbal heeft men het toch ook altijd over 'wij' zolang er goed gespeeld word? Zodra er echter verloren word is het gelijk 'zij' ;)

Viper GTS-R***
15-01-2007, 22:44
De rijders zijn Joe Macari en Ben Aucott.

Deze reden ook al op de F360 Modena van JMB de 24 uren van Bahrein waar ze 3de algemeen werden. Een homogeen duo dat geen enkele fout hebben gemaakt in die 24 uren race. Maar om te strijden voor podium's tegen de snellere GT1 piloten... daar vrees ik wel voor.

Grig-O
15-01-2007, 23:36
Wat doet JMB verder in GT2? Doen ze voort met de 430??

Lijkt mij alleen maar voordelen te hebben dat er nog een MC12 bijkomt.
En zeker als die niet meteen vooraan zal rijden ben ik dan toch weer blij dat de Maserati's niet alleen op kop zullen rijden..

Stranger
16-01-2007, 02:11
JMB gaat voor dezelfde coureurs ook een F430 GT inzetten in 12 uren van Sebring.

FIRE
17-01-2007, 20:29
Gepost op het Ten-Tenths forum door user mirkob:
news from today's SportAutoMoto magazine:

1) BMS should became official Porsche team, running 997s in FIA GT (2007 or 2008?) and then Rs-Spyder

2) Drivers Busnelli-Moccia (Ebimotors) interested to the second C6R of GLPK (so GLPK will have 2 C6R ... any news about this?)

3) Lieb to Proton/Felbermayr
http://www.ten-tenths.com/forum/showpost.php?p=1817290&postcount=48

Stranger
17-01-2007, 20:41
Waarom testte BMS dan afgelopen weken in Sebring met de Aston Martin?

Overigens is volgens Endurance-Info.com de kogel door de kerk, Chevrolet zal zijn titel in de ALMS verdedigen.

http://endurance-info.com/article.php?sid=3055&thold=0

Grig-O
17-01-2007, 21:24
Als BMS voor Porsche kiest, zal er toch een nieuw Aston Martin team moeten komen...

Brecht
17-01-2007, 21:37
Als BMS voor Porsche kiest, zal er toch een nieuw Aston Martin team moeten komen...

Hoeft niet perse. Kan goed zijn dat Aston Martin het fabrieksteam voor bekeken houdt en ondersteuning gaat blijven geven aan teams als Larbre, Phoenix, Team Modena, Race Alliance,...

Grig-O
17-01-2007, 22:09
Tot wanneer loopt de samenwerking tussen BMS en AM? Mss t.e.m. 2007;
dan komen ze in 2008 met Porsche (Bericht Fire #214)

Grig-O
17-01-2007, 23:34
Scuderia Ecosse doet weer Fiagt en Le Mans volgend jaar. ;)
(mss oud nieuws maar zet het toch op het forum voor de zekerheid :))

(The Paddock)

GT2-R
18-01-2007, 23:55
Turbomagazine parle dela S7-R Racing Box en FiaGT avec Ramos et 2 gentlemans drivers.

BRON: het endurance-info.com forum

Integra
19-01-2007, 19:30
Tot wanneer loopt de samenwerking tussen BMS en AM? Mss t.e.m. 2007;
dan komen ze in 2008 met Porsche (Bericht Fire #214)
Dit jaar zal BMS al het semi-fabrieksteam voor Porsche zijn.

GT2-R
19-01-2007, 19:43
Porsche en BMS SCUDERIA ITALIA :no: . Mij part veranderen ze toch best van naam dit seizoen als ze het semi-officiële team van Porsche worden! Dat hadden ze dit seizoen trouwens ook al moeten doen.

JorritVD
19-01-2007, 21:48
Porsche en BMS SCUDERIA ITALIA :no: . Mij part veranderen ze toch best van naam dit seizoen als ze het semi-officiële team van Porsche worden! Dat hadden ze dit seizoen trouwens ook al moeten doen.

In de Enty list op de Fia GT site staat Aston Martin Racing BMS. er staat geen Scuderia Italia achter.

Mark
20-01-2007, 01:07
Wat betreft de MC12, we zien nog een nieuwe wagen dit jaar in het veld. Vitaphone gaat chassis 009 inzetten voor seizoen 2007. Chassis 002 (winnaar 24 uur Spa '05 en '06) heeft de pensioen gerechtigde leeftijd bereikt en mag richting musuem. Bron: Autosport 18-01

Grig-O
20-01-2007, 11:55
Mmm, heeft die auto dan nieuwe evoluties ofzo?

Iets gevonden op GT-Eins: "Ein Engagement in der FIA-GT-Meisterschaft schloss Leconte mit dem Hinweis auf die eingeschränkte Konkurrenzfähigkeit des Wagens aus." Slecht nieuws? ~ken geen Duits :)~

Bramzel
22-01-2007, 16:16
Geen Luca Moro in 2007, en ook niet in 2008: In zijn bloed zijn bij een dopingtest sporen van cocaine gevonden, dus zijn licensie is voor 2 jaar ingetrokken. Bron: DSC

Zou hij dan door de cocaine die spins hebben gemaakt bij al die races of zou hij juist beter rijden door de cocaine? :p

Mark
22-01-2007, 22:27
Zou hij dan door de cocaine die spins hebben gemaakt bij al die races of zou hij juist beter rijden door de cocaine? :p

Waarom kijk ik van dergelijk nieuws niet op? :D :D Ja, als je met Toermalijn of Bushdoctor-stickers gaat rondrijden dan heb je enigzins de schijn tegen ;)

Ach er staat nog zo'n bekende coureursnaam in de Telegraaf op de verkeerde pagina ;)

FIRE
22-01-2007, 22:32
Z. ?

Mark
22-01-2007, 22:43
Z. ?

Nee, hoor het is er zelfs eentje uit de Quote 500 :) Zie pm ;)

excuus voor de :Offtopic:

JorritVD
26-01-2007, 22:40
http://www.projectlemans.de/content/view/2726/1/

Mooi nieuws.
5 Masarati's (Sara, Vitaphone en JMB)
5 Aston's (BMS, Phoenix en Race Alliance)
2 Lambo's (Reiter en All-Inkl)
2 Corvette's.
Ook verwacht Ratel een paar GT1 auto's met Gentleman coureurs.
20 GT1's?? laten we het hopen.

Viper GTS-R***
26-01-2007, 23:53
De 2 BMS Aston's zouden door een Sateliet bedrijf gerund worden.
En Emmanuel Collard zou één van de piloten worden op een 997 RSR die BMS gaat inzetten dit jaar in GT2. Voor 2008 zou er nog een 2de 997 RSR bijkomen (Le Mans 24).

Dailysportscars

Integra
27-01-2007, 11:49
De 2 BMS Aston's zouden door een Sateliet bedrijf gerund worden.
En Emmanuel Collard zou één van de piloten worden op een 997 RSR die BMS gaat inzetten dit jaar in GT2. Voor 2008 zou er nog een 2de 997 RSR bijkomen (Le Mans 24).

Dailysportscars
Van Emmanuel Collard is inderdaad waar, heb het een paar maanden geleden vernomen van mr. Edwards.

Grig-O
27-01-2007, 23:48
Enkele nieuwtjes over de rijders:
- Andrea Bertolini rijdt volgend jaar voor Playteam.
- Ook Jamie Davies verlaat Vitaphone voor de (~BMS~) Aston Martin.

JorritVD
28-01-2007, 00:12
Enkele nieuwtjes over de rijders:
- Andrea Bertolini rijdt volgend jaar voor Playteam.
- Ook Jamie Davies verlaat Vitaphone voor de (~BMS~) Aston Martin.

Dan zal waarschijnlijk Biagi wel bij Bartels op de nr.1 Vitaphone gaan rijden.
Wie komen er dan op de tweede Vitaphone? de Alzen Brothers??
Ben ook wel benieuwd wie de vierde man van Playteam en teamgenoot wordt van Bertolini.

Grig-O
28-01-2007, 00:13
Meer GT1 auto's => meer GT1 piloten :applaus: :gas:

Grig-O
28-01-2007, 01:33
Racing Box zou wel eens met z'n Saleen naar de Fiagt kunnen komen...

bron: turbomagazine

Stranger
28-01-2007, 17:31
Zet toch wat vraagtekens bij dat artikel.

Team Modena heeft bevestigd in de LMS te gaan rijden en volgens dat artikel rijden ze mogelijk Spa en Silverstone in de FIA GT.

Silverstone valt echter samen met de LMS race in Valencia.

Grig-O
28-01-2007, 22:13
Zet toch wat vraagtekens bij dat artikel.

Team Modena heeft bevestigd in de LMS te gaan rijden en volgens dat artikel rijden ze mogelijk Spa en Silverstone in de FIA GT.

Silverstone valt echter samen met de LMS race in Valencia.

Als alles klopt wat in dat artikel staat, dan krijgt de GT1 inderdaad een tweede jeugd! (behalve wat dat Saleen gedoe betreft)

Benny_B
31-01-2007, 15:23
- BMS zet een Porsche 997 GT3-RSR (met Pirelli banden) in voor Emmanuel Collard en Matteo Malucelli.

- Voor de BMS Aston Martins is er sprake van Babini, Davies en Pescatori.

- Vitaphone racing zal met Bartels en Biagi op de Nr.1 rijden, voor de tweede auto zijn Markus Winkelhock en Miguel Ramos de kandidaten.

JorritVD
31-01-2007, 16:24
Barwell Motorsport aan het testen met Leo Machitski (British GT3 champion) op het Guadix circuit(?) in Spanje. Darren Turner was aanwezig om aanweizigen te geven aan Machitski.

Het team is mometeel bezig met een aantal coureurs voor LMS of voor de Fia GT. Barwel gaat volgende maand nog een keer testen op Snetterton

http://www.crash.net/news_view.asp?t=Machitski-gets-taste-of-GT1-&cid=28&id=142648&bhcp=1

Integra
31-01-2007, 17:48
Tech 9 zal komend seizoen ook FIA GT rijden met een 997 RSR uitgerust met fabrieksrubber van Michelin.

Piloot van dienst: Sean Edwards en ? (voormalig FIA GT3 piloot met veel geld)

Grig-O
31-01-2007, 18:04
:worship: nogmaals het bewijs dat Fiagt3 een schitterend initiatief is en een uitstekende opstap naar de Fiagt!

JorritVD
31-01-2007, 21:29
PSI gaat met beide Corvette's (C5-R en C6-R) de Fia GT en FFSA rijden. Maar een gedeelte van de LMS staat ook op de planning.

Brecht
31-01-2007, 21:44
PSI gaat met beide Corvette's (C5-R en C6-R) de Fia GT en FFSA rijden. Maar een gedeelte van de LMS staat ook op de planning.

Goed nieuws, maar je bron?

Grig-O
31-01-2007, 23:00
Althans spijtig dat ze niet met een C6 extra kunnen komen, maar zeker heel goed nieuws!

Grig-O
01-02-2007, 00:29
PSI gaat met beide Corvette's (C5-R en C6-R) de Fia GT en FFSA rijden. Maar een gedeelte van de LMS staat ook op de planning.


Via raceXpress kwam ik te wten dat Psi beide C6-r's zal inzetten... :rolleyes:

JorritVD
01-02-2007, 01:03
Via raceXpress kwam ik te wten dat Psi beide C6-r's zal inzetten... :rolleyes:

M'n bron was ook racexpress. Ik dacht dat ik vanmiddag echt had gezien dat er C5-R en C6-R stond. Misschien hebben ze het veranderd. Maar gelukkig heb ik het verkeerd en zijn het 2 x een C6-R.

Viper GTS-R***
01-02-2007, 01:18
M'n bron was ook racexpress. Ik dacht dat ik vanmiddag echt had gezien dat er C5-R en C6-R stond. Misschien hebben ze het veranderd. Maar gelukkig heb ik het verkeerd en zijn het 2 x een C6-R.

Jup Jorrit, je hebt gelijk. racexpress had eerst 1 x C5R en 1 x C6R getypt maar hebben het snel aangepast. Ik dacht ook even van 'das spijtig geen 2de C6R'. Maar ziet er nu weer een stukje mooier uit :)

JorritVD
03-02-2007, 14:19
Filmpje dat Barwell aan het testen is. (DBR9 en DBRS9)
http://youtube.com/watch?v=cOTOoW126no
zelf vind ik het een zeer geslaagd filmpje.

Corvette Racing
03-02-2007, 19:51
zelf vind ik het een zeer geslaagd filmpje.

Zeker! Geluidje is heel ok en zo in het zilver ziet er ook erg strak uit, niks aan veranderen zou ik zeggen! :drewl:

GT2-R
03-02-2007, 22:58
Zeker! Geluidje is heel ok en zo in het zilver ziet er ook erg strak uit, niks aan veranderen zou ik zeggen! :drewl:

Een zeer geslaagd filmpje, net als de beide AM's! Op welk circuit ging deze testsessie eigenlijk door? Die eerste bochtenreeks is echt wel prachtig!