PDA

View Full Version : Champcar naar Nederland?

Mark
25-06-2006, 23:48
Iemand die de TT van Assen heeft bekeken heeft wellicht kunnen oordelen dat de vernieuwde versie van Assen uitermate geschikt is voor autosport. Wellicht ter gruwel van de motorsport-liefhebbers maar zo'n circuit moet ook blijven leven ;)

Onder impuls van Jos Vaessen heeft Assen de laatste jaren een geweldige ontwikkeling doorgemaakt. Daar mogen andere circuits in de Benelux best jaloers worden. Een heldere visie en flinke portie gezond verstand hebben Assen definitief op de kaart gezet. Voor de motors was dat al tientallen jaren het geval overigens. Wat Eau Rouge/Spa is voor de autosport, dat is de Assen voor de tweewielers.

Assen zet meteen in op hoogwaardige autosport:
Vanmorgen is in de paddock op Cleveland uitgelekt dat er hooglopende contacten zijn tussen de organisatoren van de Champcarworldseries en het Asser TT circuit.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=3242

Kijk, nationaal hebben we geen volwaardige dagprogramma's meer. Met het DSC kun je geen hele dag vullen helaas. Dan maar internationaal..........en dan meteen klasse opzoeken waar we wat Benelux mensen tegenkomen. Een internationale klasse zoals Champcar/IRL bied ietwat meer zekerheid dan A1GP.

Dus 2008 een race in Assen, Le Mans en ergens in de UK?

marcel
26-06-2006, 02:13
Assen zet meteen in op hoogwaardige autosport:

tiens, uw mening over de Champcars leek me enkele weken geleden toch ietwat anders te klinken ;)

en dan meteen klasse opzoeken waar we wat Benelux mensen tegenkomen. Een internationale klasse zoals Champcar/IRL bied ietwat meer zekerheid dan A1GP.

dit jaar wel ja. maar voor 2008 zou ik daar niet zo hard op hopen. volgens mij hopen ze alledrie volgend jaar in Europa al een showroom-zitje te vinden ;)

als Assen het lukt, zal ik wel eens Holland doorkruisen, maar ik heb er mijn twijfels over eerlijk gezegd. zeker als de merger er komt, zal het Indy-racen weer naar Amerikaans isolement neigen.

Frank 490
26-06-2006, 11:41
Iemand die de TT van Assen heeft bekeken heeft wellicht kunnen oordelen dat de vernieuwde versie van Assen uitermate geschikt is voor autosport.

Ik heb er naar gekeken en concludeerde eigenlijk dat die vernieuwde noordlus te krap is voor auto's, Over een paar weken rijd ik daar zelf met de Volvo en dat zal net passen, maar Champcars? Ik zie het niet gebeuren.

Mario
26-06-2006, 11:54
Iemand die de TT van Assen heeft bekeken heeft wellicht kunnen oordelen dat de vernieuwde versie van Assen uitermate geschikt is voor autosport. Wellicht ter gruwel van de motorsport-liefhebbers maar zo'n circuit moet ook blijven leven ;)

Yep, zaterdag voor het eerst de nieuwe lay-out gezien en wat mij betreft is het een serieuze achteruitgang. Dat logo van A-style was ook lachen trouwens :applaus: Nogal suggestief.

Fonne
26-06-2006, 21:55
Waar heb ik nog zoiets gehoord ?
Gingen de Champcars ook eens niet naar Francorchamps komen ?
Was dat niet vorig jaar of het jaar ervoor ?
Ik heb tot nu toe nog geen Champcar op Francorchamps gezien . (Al wel een Indy car op Zolder)
Hopelijk lukt het voor Assen.

Mark
26-06-2006, 22:35
Dat logo van A-style was ook lachen trouwens :applaus: Nogal suggestief.

Hoezo? ik zag twee hondjes :D

Er is idd ooit sprake van geweest dat de Champcars lonkte naar Spa..........maar dat was tijdens de dagen dat het nog CART heette. Die toko is inmiddels op de fles. Kalkhoven & Friends hebben destijds een doorstart gemaakt en al de "dure" uitgaven geschrapt. Inmiddels zit er een nieuwe structuur aan te komen........op een gezondere en levensvatbare basis. Dus kan men weer voorzichtig aan groei / expansie denken.

Mark
26-06-2006, 22:39
Over een paar weken rijd ik daar zelf met de Volvo en dat zal net passen.

Ja met de Frank "dwarser dan dwars rijstijl" 490 kan ik me dat goed voorstellen ;) :D De focus ligt al langer op autosport in Assen, vandaar dat de verkantingen in de nieuwe bochten weg zijn. Dit tot treurnis van de 2-wielers.

Mark
26-06-2006, 22:56
tiens, uw mening over de Champcars leek me enkele weken geleden toch ietwat anders te klinken ;)

Die is nog steeds zo ;) Champcar 2006 is eigenlijk Champcrap 2006........dat was tijdens de race op Cleveland weer eens duidelijk te zien. Vanwege het spektakel toch een leuke race overigens.

Echter de vooruitzichten voor 2007 en vooral 2008en verder zijn zonder meer goed te noemen. Niemand die dit jaar ook maar een extra dollar uitgeeft aan die wagens die geloof ik al 8 jaar oud zijn. Idem dito m.b.t. bepaalde coureurs. Wel talentvol maar net geen volledig budget? De kans is groot dat de budgetten volgend jaar lager liggen gezien de lagere kosten voor de nieuwe Panoz Chassis.

Als hopenlijk in 2008 de fusie een feit is en de "blue chip sponsors" terugkeren dan is het helemaal een feest.

JorritVD
26-08-2006, 10:41
http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=4421

De Champcar series komt vanaf 2007 voor 5 jaar naar Nederland op het vernieuwde circuit van Assen.

Er is nog een reden denk ik die niet in het bericht wordt genoemd: de coureurs. Jan Heylen van Belgie, en de twee nederlanders: Nicky Pastorelli en Charles Zwolsman.

tarzancorner
26-08-2006, 13:38
Het is erg voorbarig dit bericht ze zitten daar net als zandvoort met geluidsdagen.
Tijdens het laatste auto en motor weekend begon men te klagen
dat verstappen een demo gaf en dat waren maar een paar ronden.

Mark
27-08-2006, 22:05
Het is erg voorbarig dit bericht ze zitten daar net als zandvoort met geluidsdagen.
Tijdens het laatste auto en motor weekend begon men te klagen
dat verstappen een demo gaf en dat waren maar een paar ronden.

Niet alleen voorbarig qua geluidsdagen ;) Iemand die zoiets schrijft zoals op Racexpress of de bron die ze aanhalen, de Telegraaf, heeft duidelijk niet gekeken naar het verleden. Sterker nog, de huidige problematiek neemt men ook niet mee.

Champcar is op dit moment "on live-support". Na de doorstart van CART heeft men nog steeds niet de juiste weg naar boven gevonden. Er is hoop voor 2007 ivm de komst van de nieuwe wagens. Qua TV, publiek, adverteerders blijft het een ramp. Men blijft spreken over een merger tussen Champcar en IRL.

CART en Europa waren een gigantische flop qua opbrengst (Brands Hatch, Rockingham en Eurospeedway). Kan me onmogelijk indenken dat Champcar dan een vijf-jarige verplichting aangaat gezien de voorgeschiedenis en de lopende problematiek. Wellicht 1 jaar vast en de rest als optie?

Mark
30-08-2006, 20:12
Verdomd lastige datum voor die race in Assen. Als in Spa alles op tijd af is dan hebben hebben we twee topwedstrijden in 1 weekend. Gezien de massale belangstelling voor de F1 in Nederland met Albers en wellicht Spyker F1 zal dat heel wat toeschouwers kosten aan de poort in Assen.

Hopenlijk hebben ze rekening gehouden met deze finaciele tegenvaller in jaar 1. Alhoewel, als er een Limburgse suikeroom te vinden is zal dat wel goed zitten ;)

Toch plaats ik nog enkele vraagtekens bij het gehele verhaal:
- Nog steeds geen melding van dit feit op www.champcarworldseries.com
- Wie is de organisator van deze race?

Raceboy
14-09-2006, 20:40
Champ Car World Series president Steve Johnson has declared he is still doing everything in his power to add two European races to the 2007 Champ Car schedule.

He said: "That's what we would love to happen. We have a great fanbase in Europe, a lot of our participating drivers are from Europe, and we can make it work. On my provisional schedule for 2007, I have Assen down for September 23 and Oschersleben for September 30.

autosport.com

Mogen de Nederlanders is extra vriendelijk zijn tegen de Duitsers, want zonder hen zal het niet lukken. :D

Mark
14-09-2006, 22:13
Mogen de Nederlanders is extra vriendelijk zijn tegen de Duitsers, want zonder hen zal het niet lukken. :D

Dat is nog het minste probleem ;) De vergunning van het circuit laat een dergelijke wedstrijd (nog) niet toe. Omwonenden en diverse stichtingen die klagen over geluidsoverlast. Het gaat weer lekker :mad:

Raceboy
28-09-2006, 20:16
April 8 Las Vegas, Nevada (Street)
April 15 Long Beach, California (Street)
April 22 Houston, Texas (Street)
May 20 Zhuhai, China (Road)
June 10 Portland, Oregon (Road)
June 24 Cleveland, Ohio (Road)
July 1 St. Jovite, Canada (Road)
July 8 Toronto, Canada (Street)
July 22 Edmonton, Canada (Road)
July 29 San Jose, California (Street)
Aug. 12 Elkhart Lake, Wisconsin (Road)
Aug. 19 Denver, Colorado (Street)
Oct. 21 Surfers Paradise, Australia (Street)
Nov. 11 Mexico City, Mexico (Road)
Dec. 2 Phoenix, Arizona (Street)

De europese races komen dan in septemeber, maar enkel als ze allebei doorgaan.

Mark
26-11-2006, 20:44
Er is nog steeds niks zeker zolang er vanuit de organisatie geen officiele verklaring volgt. Neemt niet weg dat prijzen voor de tickets bekend zijn. Zeer schappelijk.

Champ Car Grand Prix

Datum: 02-09-2007
Plaats: Assen, Drenthe
Tijd: van 8:00 uur tot 18:00 uur.
Prijs: Rang Prijs
Gold 150,00
Silver 95,00
Bronze 50,00
General 30,00
Paddock 25,00
Champ Car Club 495,00

http://www.ticketpoint.nl/evenementen.php?id=305

De verhoudingen tussen Circuitpark Zandvoort en Assen lopen averij op :D
3-Day Festival of Speed:
De Champ Car Grand Prix op het TT Circuit Assen races kent naast de belangrijkste autorace van het jaar in Nederland, die in de Champ Car World Series, diverse hoogstaande supportraces en een aantrekkelijk showprogramma.

http://217.26.114.188/ticket4/superior/showpagina_Algemeen_iframe.php?id=3825

Stranger
26-11-2006, 21:29
Weekend tickets zijn inmiddels de prijzen ook van bekend.

Gold 175,00
Silver 125,00
Bronze 75,00
General 50,00
Champ Car Club 995,00

tarzancorner
27-11-2006, 09:51
Ik ben nog steeds benieuwd hoe het zit met de geluidsdagen op assen
daar lees je nix van ,ze houden daar ook zeker van blufpoker.
En wat betreft de verhouding tussen assen en zandvoort
dat houd ze lekker scherp.het worden ieder geval drukke tijden in en om
september eens kijken wie er als winnaar uit komt.
De prijzen vind ik behoorlijk pittig zins de verbouwing van de baan is deze
allang niet meer zo spannend als voorheen het eerste gedeelte na de start slaat echt nergens op en het snelle stuk achter op het circuit is uit gehaald
alleen de ramshoek is nog aardig, hoge topsnelheden hoeven we niet te verwachten.

Mark
13-12-2006, 00:31
Organisatie Assen bevestigt datum Dutch Grand Prix

De organisatie van de Dutch Champ Car Grand Prix op het TT Circuit Assen heeft de datum van de eerste Nederlandse Champ Car race bevestigd. Op 2 september zal de groene vlag voor de start van de Champ Car race op het 4.555 km lange circuit in Drenthe gezwaaid worden.

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2171

Mooi staaltje van premature berichtgeving door zowel champcar.nl als Champcar Europe BV.

Ze kunnnen bevestigen wat ze willen, in dit geval de organisator (Champcar Europe BV en dus de promotor in dit geval), maar zolang de FIA en haar nationale afvaardiging niets bevestigen gaat er simpelweg niets door! Tot op heden is er nog geen organisator bekend, dus welke club het spel op sportief vlak in handen heeft (lees: KNAF of ADAC club). Dus officieel ook niets bekend bij de FIA.

We hebben hier te maken met de welbekende papierendraak in de autosport. E.e.a. zal een uiteindelijk een formaliteit zijn...........maar zolang er geen handtekeningen gezet zijn gaat er niets door.

Let wel, ik hoop van harte dat alles doorgaat, zowel in Assen als Zolder. Blijf nu eenmaal een liefhebber...........en realist ;)

Mark
06-01-2007, 02:33
Ze kunnnen bevestigen wat ze willen, in dit geval de organisator (Champcar Europe BV en dus de promotor in dit geval), maar zolang de FIA en haar nationale afvaardiging niets bevestigen gaat er simpelweg niets door! Tot op heden is er nog geen organisator bekend, dus welke club het spel op sportief vlak in handen heeft (lees: KNAF of ADAC club). Dus officieel ook niets bekend bij de FIA.

Bijna een maand verder en weten nog steeds niks meer van de instanties die bepalen/bevestigen of we inderdaad een Dutch Champ Car Grand Prix gaan zien. Wat lezen we wel? Positieve berichten van Champcar Europe BV of heeft er iemand een roze bril gekregen met kerstmis?

Er zijn al 10.000 kaarten verkocht! Ik begrijp er niets van hoe dat zo snel kan gaan, dit is echt ver boven onze eigen verwachtingen,” constateerde een enthausiaste Bart Rietbergen, promotor van de Europese races.

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2259

Als het idd zo is, mooi en prachtig. Autosport leeft dus toch. Alleen 10.000 kaarten verkopen voor een evenement dat nog niet bevestigd is?

Volgende quote is te!
“Het lijkt wel alsof er elke dag een nieuwe tv zender voor mijn deur staat, op dit moment hebben SBS, RTL, Talpa en de Publieke Omroepen al interesse getoond om Champ Car uit te zenden,” concludeerde Rietbergen

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2259

Ja, zodra ik de term publieke omroep en autosport in een zin zie staan gaat er toch een alarmbelletje af ;)

Stranger
06-01-2007, 02:43
Hele seizoen ChampCar op publieke omroep zal mijns inziens ook niet gebeuren, dat kan gewoonweg niet in Nederland.

Maar die ene race op Assen natuurlijk wel. De NOS zend niet voor niets de TT vaak live uit. En dat geld van de voetbalwedstrijden moet ergens heen ;)

Stranger
06-01-2007, 02:47
Alleen 10.000 kaarten verkopen voor een evenement dat nog niet bevestigd is? Voor hoeveel F1 races begint de verkoop niet al direct na afloop van de race? Herinner me een GP in Spa waar iedereen al kaarten voor kocht en vervolgens stond de race niet meer op de kalender...

Mark
06-01-2007, 03:03
Herinner me een GP in Spa waar iedereen al kaarten voor kocht en vervolgens stond de race niet meer op de kalender...

Volledig juist, het heeft de mensen dan ook heel wat tijd en moeite gekost om hun centen terug te krijgen. Wie verwacht nu dat een GP die al jaren bestaat opeens niet meer doorgaat omdat er iemand op de fles is gegaan? Daarnaast mag je een bestaand (europees) begrip als F1 niet vergelijken met een nieuw europees begrip als Champcar. Wie kent dat? Enkele duizenden freaks in de Benelux. Niet meer, niet minder.

Zullen we samen eens een willekeurig winkelcentrum op zaterdagmiddag bezoeken? Houden we een marktonderzoekje. Zegt het begrip Champcar, Zwolsman, Indy u iets? Doen we dan ook voor F1, Albers en Monaco.

Idem dito voor de kijkcijfers. Je krijgt alles op de TV, we zien helaas dagelijks de meest trieste voorbeelden. Dus ook Champcar ;) De vraag is, moet er geld bij............of zijn de rechten te verkopen? Vanaf 500.000 kijkers op een zaterdag of zondag namiddag begint het interresant te worden.

Daarnaast zien we maar niks voorbij komen van het circuit zelf in de vorm van een bevestiging, voorlopige kalender of statement. Niks, helemaal niks.

Nogmaals, ik hoop van harte dat alles doorgaat. Echter, we moeten realistisch blijven.

Stranger
06-01-2007, 03:22
Mark, tot een aantal weken geleden was ik ook wat terughoudend over dit project. Nadat ik echter een van de initiatiefnemers van het geheel heb gesproken en een hele uitleg kreeg (incl. grafisch materiaal) ben ik er toch veel positiever tegenover gaan staan.

Ik ben er vrij zeker van dat het doorgaat, maar moet wel zeggen dat je in Nederland en België helaas nooit weet wie er toch ineens een stokje voor kan steken (milieu organisaties, plaatselijke belangen etc). Daar zal naar mijn mening het enige gevaar nog zitten.

En of er geld bij moet, zijn er dan evenementen die in hun eerste jaar uit de kosten komen? Met alle voorbereiding er bij?

Mark
07-01-2007, 16:01
En of er geld bij moet, zijn er dan evenementen die in hun eerste jaar uit de kosten komen? Met alle voorbereiding er bij?

Ja en nee, ligt aan de opzet van het evenement. Gaat het om eenmalig iets? Of kunnen je iets uitsmeren over 3 of 5 jaar? Met geld erbij doelde ik alleen op de uitzendingen voor de nationale TV.

Moeten ze in Assen ook verbouwen voor de Champcars?
Volgende WEK-race: Zandvoort vervangt Assen

Op zondag 11 februari zou op het TT-Circuit Assen de vierde race van de Dutch Winter Endurance Series plaatsvinden. Echter door op stapel staande verbouwingsactiviteiten op het Drentse circuit kan deze race daar helaas niet plaats vinden.

http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=3479

Fonne
08-01-2007, 01:37
Op de site van Raceworld.tv staan 2 promo filmpjes van de champcar races in Assen en Zolder. Tickets voor Assen te koop via http://www.ticketpoint.nl/
Aan meer democratische prijzen dan de F1.

tarzancorner
10-01-2007, 14:53
Volgens de site formule1wereld.nl zijn er problemen met
de vergunning op assen en waar gaat dat over jawel het
wel bekende probleem geluidsoverlast.
Krijgt vast en zeker een vervolg,er moet een nieuwe vergunning
worden aan gevraagt:(

Mark
10-01-2007, 22:20
Krijgt vast en zeker een vervolg,er moet een nieuwe vergunning
worden aan gevraagt:(

Idd, geen klein probleem:

Doorgaan Champ Cars Races niet zeker

Op basis van schriftelijke informatie en diverse overleggen over de voornemens van het TT-bestuur concludeert het college dat het evenement niet binnen de huidige milieu- en natuurbeschermingsvergunning past. De van oorsprong Amerikaanse Champ Car Races produceren veel geluid en zijn van een andere orde dan de huidige evenementen

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/40809

Mark
10-01-2007, 23:12
“Het was gewoon paniek zaaien om niets, het gaat puur om een kleine formaliteit,” concludeerde Bertram Buikema namens de lokale organisatie tegenover ChampCar.nl.

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2277

Laten we idd hopen dat het om een formaliteitje gaat ;)

tony s
17-01-2007, 12:56
Stukje uit Champcar.nl

Bart Rietbergen bevestigde vier van de zes series die in het voorprogramma van Champ Car in Assen zullen rijden:
* F3 Euroseries
* All American GT (serie met ongeveer 45 GT wagens aan de start)
* EuroBoss
* Benelux Racing League

All American GT is dat een bekende klasse ( zegt mij niets , maar ben ook niet zo bekend in de GT klasses )

Stranger
17-01-2007, 14:47
Serie zegt mij i.i.g. niets. Dacht in eerste instantie dat hij wellicht dit noemde en de Dutch Supercar Challenge bedoelde (aangezien die op de kalender staat en ze ong. 45 wagens hebben) maar hij ging verder met de mededeling dat het amerikaanse wagens zouden zijn zoals Mustangs etc.

We wachten rustig af...

Coach Ep
17-01-2007, 15:41
Klasse lijkt mij de opvolger van de voormalige Trans-Am series (in 2005 beëindigd ivm onvoldoende funding en belangstelling). Op www.americangt.com vindt je meer info.

45 wagens is volgens mij lichtelijk overdreven, is al heel wat als ze er 20 aan de start krijgen....

Mark
31-01-2007, 23:02

Dat zullen deze wagens zijn: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=14892

De race is dus bevestigd door Champcar zelf, maar zonder vergunning zijn die ook niks:

De GroenLinks-statenfractie in Drenthe is teleurgesteld in de directie van het Asser TT-cicuit.

Die weigert mee te werken aan een informatie- en discussiebijeenkomst over onder meer de ontwikkelingen rond de Champ Car-races op het circuit. De TT-directie wil wel in een besloten bijeenkomst met GroenLinks praten, maar niet in het openbaar. De Champ Car-races zouden begin september op het circuit verreden moeten worden. Daarvoor moet eerst nog wel een nieuwe vergunning worden aangevraagd.

http://www.rtvdrenthe.nl/9f64e8ae-dcae-4493-a990-f473f05f8208.aspx?newsId=11522

bluelite
01-02-2007, 01:11
Stukje uit Champcar.nl

Bart Rietbergen bevestigde vier van de zes series die in het voorprogramma van Champ Car in Assen zullen rijden:
* F3 Euroseries
* EuroBoss
* Benelux Racing League

All American GT is dat een bekende klasse ( zegt mij niets , maar ben ook niet zo bekend in de GT klasses )

Maak daar maar ATS F3 Cup van...

Stranger
01-02-2007, 01:57
Bij degene die het bericht typte was, blijkt bij navraag, bekend dat de ATS F3 Cup Assen op de kalender heeft staan. De quote is echter letterlijk die van Bart Rietbergen.

Q. The support series that will be in this event, can you talk about those, if any; and also, what's the duration of these events? Is it a single?year or multi?year?

BART RIETBERGEN: First of all, it's a multi?year deal. And the support races I can tell you one of them will be Formula 3, the European Championship. Another one will be because we think this is an American series, so we have to give it an American flavor, will be All?American GTs, which is Mustangs and Galaxies and we'll have a field of 45 of those. Another series will be classic Formula 1, classic being just until 2001, and we'll have fields of about 20 cars there with six Ferrari.

So all we need to do now is get one of those famous Ferrari drivers to join us. We have VRL racing which is very much the same as NASCAR?type cars, all Ford engines, same power. That's what we have lined up so far. And we have about 20 race series that want to participate in the event, so we are going to be very selective on the last two.

Ik heb overigens overal mijn vraagtekens bij...had Rietbergen z'n lijstje niet bij de hand.

- Euro F3 terwijl je Duits F3 al hebt bevestigd.
- All American GT? Nog nooit van gehoord...
- Classic F1 met 6 Ferrari's, nog nooit gezien in de Euroboss.
- VRL? BRL V6 bedoel je?

En waar is de Dutch Supercar Challenge aankondiging, zijn ze opnieuw gaan onderhandelen?

vortex
02-02-2007, 12:55
Ik heb nog steeds het gevoel dat dat hele Champcar gedoe in Assen een beetje een flop gaat worden. Denk niet dat het in NL heel veel mensen aanspreekt. Bovendien zal Verstappen vanwege vermeende pers. omstandigheden naar alle waarschijnlijkheid geen deel uit gaan maken van Champcar.
Dat maakt in NL natuurlijk nogal een verschil! Denk eerder dat Robert Doornbos aan de start zal staan. maar of die volle zalen trekt??

Bovendien is in hetzelfde weekend op Zandvoort de Zandvoort Trophy waar door ingewijden wordt gefluisterd dat er een wel heel spectaculaire (F1) demo in het programma komt!!!

De tijd zal het leren.

bluelite
02-02-2007, 14:37
Het lijkt me dat Rietbergen in de vlugte sprak over Europees F3. Gaat inderdaad om de Duitse Formule 3, staat al bijna twee maand vast.

tarzancorner
02-02-2007, 17:27
Ik vind het al een vreemde datum dat de trophy of the dunes gelijk
tijdig met de champcar verreden worden, maar nu snap ik het wel
als er een formule 1 demo komt dat zal assen niet leuk gaan vinden.

Raceboy
02-02-2007, 19:40
Ik vind het al een vreemde datum dat de trophy of the dunes gelijk
tijdig met de champcar verreden worden, maar nu snap ik het wel
als er een formule 1 demo komt dat zal assen niet leuk gaan vinden.

Dus een 1 formule 1 die tegen 70% van zijn kunnen komt rijden, is beter dan 18 wagens die voor elke meter strijden?

fish88
03-02-2007, 03:46
Sommige mensen gaat het alleen om die naam F1. Maar ja ik weet bij welk evenement ik aanwezig zal zijn.

Mark
09-07-2007, 20:55
Het is de vraag of de eerste editie van de Champ Car Worldseries-race op Assen in september doorgaat, bericht het AD. Organisator Bart Rietbergen heeft volgens de ochtendkrant een claim aan de broek van zijn oude consultant, omdat Rietbergen hem niet zou hebben betaald voor geleverde diensten

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=5721&rubriek=int

Het AD is lekker bezig met haar €-schandaaltjes in de Nederlandse autosport.

Mark
01-08-2007, 21:24
Milieufreaks eisen verbod Champcarwedstrijd Assen

Het Dagblad van het Noorden meldt in haar avondeditie dat met het verrijden van de jaarlijkse TT en het WK Superbikes het TT bestuur door zijn jaarlijks toegestane aantal geluidsdagen heen is. Op basis van de bestaande vergunningen is er geen ruimte meer om de Champcarwedstrijd op 2 september a.s. te laten plaatsvinden.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=5914&rubriek=int

Er is nog geen uitspraak van de rechter maar mocht Assen niet doorgaan dan komt Zolder opeens in een ander daglicht te staan. E.e.a. was gebaseerd en begroot op twee wedstrijden........

mogas
02-08-2007, 02:32
Mogelijk verbod voor Champ Car-race in Assen?

Omwonenden van het TT Circuit in Assen en natuurorganisaties hebben de eerder dit jaar verleende Champ Car-vergunning aangevochten voor de rechter. Zo meldt Dagblad van het Noorden woensdag. Volgens de klagers is het TT Circuit al door zijn jaarlijkse toegestane lawaaidagen heen, door het WK Superbike en de TT-races.

De omwonenden en de natuurorganisaties eisen een verbod op de Nederlandse Champ Car-race, die gepland staat voor 2 september. De organisatie, die eind juni de vergunningen kreeg voor de Champ Car-races in 2007 en 2008, is echter van mening dat er tijdens het WK Superbike in april minder lawaai is geproduceerd, waardoor het circuit nog drie extra lawaaidagen tot zijn beschikking heeft.

De rechter doet op 8 augustus uitspraak.

Raceboy
02-08-2007, 10:22
graag een bronvermelding

Stranger
03-08-2007, 15:05
eeuh...Dagblad van het Noorden ? :)

Mark
03-08-2007, 22:08
Indien de Champcars niet doorgaan op Assen, dan is dat een mooi voorbeeld hoe amateuristisch diverse autosport-instanties te werk gaan, des te beter hebben de groene jongens hun zaakjes voor elkaar.

Heel simpel, de regelgeving is voor iedereen bekend. Zowel voor de autosport-tak als voor de groene bijtjes. Gaat er dan bij niemand een lampje branden als die groene sokken elke slag winnen? dat hele gedoe rondom CPZ en A1GP was een staaltje powerplay van Ernst en kornuiten. Zoals voorspeld op diverse fora hebben ze dat verloren. Gevolg, we hebben de F3 Masters op Zolder dit weekend ;)

Idem dito, voor de Champs @ Assen. Als de vergunningsaanvraag niet klopt of het doorlopen traject hiaten vertoond dan kan ik dat groene geitebrijers niet kwalijk nemen. Zij spelen het speeltje correct, onze autosport-jongens denken wellicht iets te licht over dergelijke zaken. Ach, dat komt wel goed met al die bezoekers en media-aandacht. Niet dus, wetten zijn wetten...en die gelden voor iedereen! Dat heet nu democratie ;)

M.a.w. wij, de autosporters, zullen in het vervolg ons zaakje beter moet voorbereiden. Wellicht een kamp inrichten voor autosport-fundamentalisten? Daar zal vast een subsidiepotje voor zijn :)

mogas
03-08-2007, 23:23
eeuh...Dagblad van het Noorden ? :)

Dagblad van het hoge noorden

Groningen en omgeving

Ottooke
08-08-2007, 12:06
De Champ Car-race op het TT Circuit in Assen, die gepland staat voor zondag 2 september, zal gewoon doorgaan. De rechtbank in Assen deed woensdagochtend uitspraak in een kort geding dat door omwonenden van het TT Circuit en enkele natuurorganisaties was aangespannen. De rechter oordeelde dat de zeven herriedagen die het circuit tot haar beschikking heeft, nog niet op zijn.

Bron: champcar.gpupdate.nl (http://champcar.gpupdate.net/nl)

Er zijn daar overigens al 30.000 kaarten verkocht. Nu de rechtszaak van de baan is hopen ze dat verkoop nog iets beter zal gaan.

mogas
08-08-2007, 17:28
De Mileufreaks hebben het kort geding dat zij tegen het Assen TT-circuit vorige week hadden aangespannen verloren. De Rechtbank in Assen heeft hier vanmorgen uitspraak over gedaan.

Champcarfans behoeven zich geen zorgen meer te maken over de komst van het Champcarcircus en Robert Doornbos naar Assen op 2 september a.s. De Asser rechtbank deed vanmorgen uitspraak in het kort geding dat door natuurclubs en omwonenden van het circuit was aangespannen. De rechtbank oordeelde dat de zeven lawaaidagen waarover het Asser TT-circuit beschikt voor dit jaar nog niet waren opgebruikt, aldus het Dagblad van het Noorden.

Mark
21-08-2007, 20:19
Inmiddels zijn er 45.000 tickets verkocht voor de wedstrijd in Assen, dat begint er al op te lijken.

De organisatie van de Bavaria Champ Car Grand Prix Assen liet weten dat er al ruim 45.000 kaarten voor het evenement zijn verkocht, maar dat de Grand Prix daarmee nog lang niet is uitverkocht

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=6047&rubriek=int

bluelite
21-08-2007, 20:24
Ik kijk altijd uit naar races in Nederland, omdat de sfeer daar toch o zo anders is. 't Zal een prettig weekendje worden vrees ik :D

Mark
21-08-2007, 20:53
Ik kijk altijd uit naar races in Nederland, omdat de sfeer daar toch o zo anders is. 't Zal een prettig weekendje worden vrees ik :D

Als ze daar een feestje gaan bouwen zoals tijdens de TT dan hebben er een hoop kleine oogjes op zondag :)

O ja, Nederland heet Champcar welkom. Dokt u even 12 miljoen Euro?

Ter Beek behoedt organisatie Champ Cars voor catastrofe

Het doorgaan van de Champ Car races in Zolder en Assen hing even aan een zijden draad. De Nederlandse douane eiste een astronomisch bedrag als borgsom om het materiaal, dat met twee MD11 vrachtvliegtuigen uit Amerika werd overgevlogen. Bart Rietbergen, de Europese promotor van de races: "We moesten twaalf miljoen euro ophoesten. Je zult begrijpen dat ik zo'n bedrag niet zo maar even uit mijn mouw schud.

Meer op: http://www.dvhn.nl/nieuws/sport/article2319189.ece

Uiteindelijk opgelost voor 1 miljoentje :)

Toch, was deze narrow-escape nodig? Heeft Champcar Europe BV dit niet voldoende onderzocht? Of hebben we te maken met een ambtenaar die op zoek was naar zijn 15 minutes of fame?

marcel
21-08-2007, 21:39
ik denk het 2de

12 miljoen €? of die man is gek geworden, of die heeft een paar nullen teveel gezien

buchinski
27-08-2007, 19:47
Al het materiaal dat de Amerikanen hebben meegebracht wordt zogezegd "ingevoerd". Het is daarop dat er zo een ongelooflijk hoge douanerechten worden geheven.

Echter, als je een "tijdelijke invoer" gebruikt dan is dat bedrag een heel stuk lager. Maar ... dan dien je alles wel mee terug te nemen.

Daarom kon je ook geen Bridgestone band verkrijgen. Die waren allemaal geteld en er moeten er evenveel weer terug naar de States.

Mr.Dallara
29-08-2007, 18:17
Alles is ondertussen goed en wel aangekomen in Assen, ik vond dit op de site van de champcars zelf:

http://www.champcarworld.net/photos/original/mASYNAjq5175.jpg

http://www.champcarworld.net/photos/original/GAqh6i3H5185.jpg

http://www.champcarworld.net/photos/original/rT6LLmSv5171.jpg

http://www.champcarworld.net/photos/original/RzduZnLA5179.jpg

http://www.champcarworld.net/photos/original/UBCLQHGC5168.jpg

Meer? --> http://www.champcarworld.net/pages/gallery.php?id=108&p=1

Blijkbaar in Assen geen tenten complex achter de pits? De pitboxen zullen ruim genoeg zijn naar Amerikaanse normen...

EDIT: Nog net deze foto gevonden:

http://www.champcarworld.net/photos/original/iLuSyToB5258.jpg

Robert, Tristan en -Crash boy- Dan opstap met Legge in Amsterdam, wie van de drie heeft ze versiert ;)

Ik heb me laten vertellen dat Peter van Merksteijn opvallend veel in de buurt van Legge was tijdens het hele weekend in Zolder.

camso belgium
29-08-2007, 20:55
Quote: Het is daarop dat er zo een ongelooflijk hoge douanerechten worden geheven.

Dat valt nog wel mee hoor. Op een komplete auto uit de USA is het 10%
Op een pick up of kamion 20% of 21% (dat is inderdaad veel); ik weet het niet juist
Maar op banden, onderdelen ect. varieert het van 3,5% tot 8%
Dit is wel voor een definitieve invoer.

Mark
29-08-2007, 22:16
Ik heb me laten vertellen dat Peter van Merksteijn opvallend veel in de buurt van Legge was tijdens het hele weekend in Zolder.

Qua snelheid matchen van Merkesteijn en Legge vrij aardig ;) :D

Dan de mediahype? Ze spelen het perfekt, als dat zo doorgaat zitten daar echt 60.000 / 70.000 man op zondag. Go Bobby D.! (lees Doornbos)

Zo foto met oranje hemdjes zegt veel, die Doornbos snapt simpelweg hoe het spelletje werkt. Geen moeilijke gast, voor iedereen bereikbaar. Everybody's darling ;)

Heren jeugd Lage landen in de lokale FR 2.0, F3 of waar dan ook. Copieer het truukje van Doornbos ;)

Coach Ep
30-08-2007, 19:37
EDIT: Nog net deze foto gevonden:

http://www.champcarworld.net/photos/original/iLuSyToB5258.jpg

Robert, Tristan en -Crash boy- Dan opstap met Legge in Amsterdam, wie van de drie heeft ze versiert ;)

:Offtopic:: lijkt meer me meer Bunschoten of zoiets (Zie BU12 op de boot) dan Amsterdam. Al die schuiten passen volgens mij ook niet in de grachten ;).

mogas
30-08-2007, 23:08
Ze zijn samen met Bart Rietbergen wezen zeilen op het IJsselmeer

http://www.crash.net/news_view~cid~3~id~153617.htm

fox
31-08-2007, 13:24
Jan Heylen met de snelste tijd in de 15 min training voor de kwalificatie. Hopelijk kan hij dit doorzetten in de kwalificatie zelf .

fox
31-08-2007, 13:56
Niet dus :)

Mark
31-08-2007, 20:26
Zojuist met verbazing gekeken naar het Champcar journaal op TV Drenthe. 20 minuten goede TV! Een coureur die de kijkers het verschil uitlegt tussen motors en auto's op een circuit. F3 deelnemer Recardo Bruins en Frits van Amersfoort die een mooi item hadden. Interview met Miss Legge. Beelden van de eerste kwalificatie, nawoordje met Doornbos!

Regionale TV, het was gewoon goed! TV Drenthe en promotor Lee van Dam hebben dat mooi geregeld. Zoiets moet volgend jaar op de beide Limburgse lokale zenders. Al enkele dagen hebben ze daar zo'n champcar-journaal.

Toppunt? Voor het Champcarjournaal was de lokale weerman te zien met zijn dagelijkse praatje. Ook daar aandacht voor de Champcars, ze hadden zelfs de weerkaart voorzien van een extra naam. Naast Assen kon je ook lezen Dutch Champcars Zo'n klein detail, maar wel een teken ze ermee bezig zijn.

RKG
01-09-2007, 11:15
TVL heeft wel in de loop van het champcar weekend Jan Heylen in hun dagelijkse talkshow gehad. Dus ze hebben wel iets gedaan.

Sir Kwietje
01-09-2007, 11:51
TVL heeft wel in de loop van het champcar weekend Jan Heylen in hun dagelijkse talkshow gehad. Dus ze hebben wel iets gedaan.

ook vanbeuren of hoe heet hij weer was een dag langst gekomen, en op 'kijk Heusden zolder', hebben ze elke keer het promo filmpje laten zien. Maar in holland hebben ze waarschijnlijk een groter budget gehad.

marcel
01-09-2007, 18:13
Heylen start morgen als zevende :)

Mark
01-09-2007, 18:18
Vandaag was iedereen aangewezen op de plaatsen waar de kaarten voor waren gekocht. Er waren in totaal 7200 bezoekers op zaterdag.

http://www.champcarworld.net/pages/news.php?id=4438

7200? Komen die andere 40.000 alleen op zondag dan?

Bugalfa
01-09-2007, 20:03
Heylen start morgen als zevende :)

Tja Wilson nog ervoor omdat die in qual1 de snelste was, maar klasse van Janneke ! Had Jan eigenlijk al voordien op Assen gereden ?
Is e.e.a. morgen Live op €2 ?

Mark
01-09-2007, 20:38
Is e.e.a. morgen Live op €2 ?

Ja live op €2 en SBS6. Na afloop van de race schijnt e.e.a. direct online te komen: http://champcar.sbssport.nl/

Heylen heeft voor zover ik weet nooit een wedtrijd gereden in Assen. FIA F3000 en Renault Meganes zijn daar nooit geweest, idem dito de Britse FFordjes. Wel het Duits F3 in 2004 maar toen reed Heylen nog in het FIA F3000.

Ottooke
01-09-2007, 20:43
http://www.champcarworld.net/photos/original/FMYj9Yaa5458.jpg
Bron: www.champcarworld.net

Marshals in Assen, ik zou daar toch niet gaan zitten. Legge wist haar wagen al dwars te zetten in Zolder, tussen 2 vangrails. Op deze foto is trouwens ook een stuk van haar voorvleugel weg.

bluelite
02-09-2007, 09:39

Waar ze dat cijfer halen? Volgens mij hebben ze enkel de mensen op de hoofdtribune geteld, want langs het hele circuit zijn/waren er mensen. Vandaag loopt het hier stilaan vol. Enkel de hoofdtribune blijft erg leeg.

Bugalfa
02-09-2007, 12:01
Jan nu ook snelst in WarmUp !

Sir Kwietje
02-09-2007, 12:28
Enkel de hoofdtribune blijft erg leeg.

:D komt me bekent voor

smiley
02-09-2007, 12:45
:worship: heylen momenteel 4de en is nog aant aanvallen :eek: terwjl doornbos pas op p11 rijdt..
te hopen blijft het droog, want heylen rijdt nu echt mee met de top !!! als het nu begint te regenen is weer heel de strategie enzo door elkaar..

je kan de race via live stream volgen op de pc :worship:

Volano
02-09-2007, 12:55
Waar vind ik deze livestream??

mvg
Volano

Ottooke
02-09-2007, 12:56
Waar vind ik deze livestream??

mvg
Volano

http://champcar.sbssport.nl/

Volano
02-09-2007, 13:04
oké thx :)
Heylen nog altij 3e (2e?) laten we hopen dat het zo blijft

smiley
02-09-2007, 13:35
nu heylen 2de en nog redelijk veilig ! als er niets geks meer gebeurt zou heylen de race wel op p2 kunnen uitrijden..

Mr.Dallara
02-09-2007, 13:42
http://champcar.sbssport.nl/

De stream doet niks bij mij! :(:(

Gewoon zwart beeld en geen foutmelding ofzo.

Zijn er nog met dit probleem? is er een oplossing?

ikke
02-09-2007, 13:46
De stream doet niks bij mij! :(:(

Gewoon zwart beeld en geen foutmelding ofzo.

Zijn er nog met dit probleem? is er een oplossing?

ben al van de start aan het kijken alles werkt prima hier.
Knappe race van Heylen :gas:

Sir Kwietje
02-09-2007, 13:53
:champagne: :champagne: :champagne:

smiley
02-09-2007, 13:53
heylen 2de geworden !!!
prachtig voor heylen, na zijn tegnvaller in zolder.. echt mooi
ook fijn dat de koers live te volgen was

Ottooke
02-09-2007, 13:58
Heylen 2e, mooie race gereden. Ook wel een beetje geluk gehad dat Bourdais zijn motor liet afslaan.

De livestream van SBS6 is goed. Commentaar op de live beelden en interviews in de pits. Zoiets wil ik volgend jaar ook zien (als de Champcar opnieuw naar Zolder zou komen).

Thomaske
02-09-2007, 14:41
Heylen 2e, mooie race gereden. Ook wel een beetje geluk gehad dat Bourdais zijn motor liet afslaan.

Wat Heylen deed in Zolder deed Bourdais hier in Assen.

Mvg...

Sir Kwietje
02-09-2007, 18:02
Wat heeft tracy aan de hand gehad?

Mark
02-09-2007, 18:22

Er kwamen er meer dan 60.000 op zondag!

Op de dag van de race zaten er maarliefst 61.200 fans rondom het circuit, waarmee het driedaagse totaal op 74.9000 bezoekers uitkomt.

http://www.champcarworld.net/pages/news.php?id=4465

Astra-fan
02-09-2007, 18:55
Twee races op "normale" circuits (in vergelijking met stratencircuits) en twee keer een saaie race. Champcar probeert men kunstmatig spannend te houden door zoveel mogelijk de safety car uit te sturen. Bij een race op een stratencircuit is dit niet zo moeilijk, aangezien er regelmatig wel iemand de muur raakt, maar op een normaal circuit blijkt dit niet zo gemakkelijk te zijn waardoor ze toch maar een reden zoeken om de safety car op pad te sturen.

In de race van vandaag is er niet meer gebeurd als in de meeste formule 1-races, net zoals verleden week in Zolder.

Waarschijnlijk gaat niet iedereen hiermee akkoord maar als je het nuchter bekijkt is Champcar pure show.

marcel
02-09-2007, 19:44
Twee races op "normale" circuits (in vergelijking met stratencircuits) en twee keer een saaie race. Champcar probeert men kunstmatig spannend te houden door zoveel mogelijk de safety car uit te sturen. Bij een race op een stratencircuit is dit niet zo moeilijk, aangezien er regelmatig wel iemand de muur raakt, maar op een normaal circuit blijkt dit niet zo gemakkelijk te zijn waardoor ze toch maar een reden zoeken om de safety car op pad te sturen.

In de race van vandaag is er niet meer gebeurd als in de meeste formule 1-races, net zoals verleden week in Zolder.

Waarschijnlijk gaat niet iedereen hiermee akkoord maar als je het nuchter bekijkt is Champcar pure show.

ik vond de race in Zolder toch niet saai, zeker naar het einde toe
de race in Assen, ok, daar heb ik het laatste half uur ook doorgespoeld, om Heylen op het podium te zien :p

maar idd, Champcar is vooral show. maar zelfs dat is verboden in F1...

Belle
02-09-2007, 19:52

En van mij mag er zeker show zijn. Ik heb vorig weekend de IndyCar bekeken in Sonoma (Californië) en petje af hoor...in Amerika weten ze echt wel de autosportsupporters te entertainen. Ik heb daar echt mijn ogen uitgekeken, in Europa zouden ze daar beter wat van overnemen. :)

guntha
02-09-2007, 20:01
En van mij mag er zeker show zijn. Ik heb vorig weekend de IndyCar bekeken in Sonoma (Californië) en petje af hoor...in Amerika weten ze echt wel de autosportsupporters te entertainen. Ik heb daar echt mijn ogen uitgekeken, in Europa zouden ze daar beter wat van overnemen. :)

Hier geef ik je volledig gelijk in Bij ameracaanse series is er spannig omdat ze neit zoals hier in europa sec van elkaar rijden Beste voorbeeld f en champcar Ik heb genoten van champcar in zolder beter als f als je het mij vraagt Hopelijk krijgen ze in nederlands ook zo een race te zien

Sir Kwietje
02-09-2007, 20:05
Bourdais heeft de motor toch zeker niet voor de show laten afslaan hoor...

marcel
02-09-2007, 20:19
Hier geef ik je volledig gelijk in Bij ameracaanse series is er spannig omdat ze neit zoals hier in europa sec van elkaar rijden Beste voorbeeld f en champcar Ik heb genoten van champcar in zolder beter als f als je het mij vraagt Hopelijk krijgen ze in nederlands ook zo een race te zien

Morgen begint het schooljaar opnieuw. Het wordt tijd, zo te zien.

Astra-fan
02-09-2007, 20:26

Tuurlijk rijden ze in de Champ Car dicht bij mekaar, aangezien er elk kwartier een safetycar-procedure is.

Als er in Zolder geen safetycar-procedures zouden geweest zijn had Bourdais ook met meer dan een halve minuut gewonnen.

Ik wil alleen maar zeggen dat de verschillen niet zo klein zijn zoals het lijkt.

En als je dan de safetycar uitstuurt om eventjes op een paar blokjes te gaan springen die zouden zijn losgekomen alleen om het spannend te houden...

marcel
02-09-2007, 20:28
ja, want zo'n losliggende blokjes vormen helemaal geen gevaar voor piloten en omstaanders

Astra-fan
02-09-2007, 20:31
En erop springen, dat zal volstaan om ze terug vast te leggen?

Iemand gezien dat die blokjes wel degelijk losgekomen waren?

Als ze effectief losgekomen waren, en ze zouden zo inzitten met onze veiligheid, hadden ze wel andere maatregelen genomen dan er gewoon wat op te staan springen.

Sir Kwietje
02-09-2007, 20:41
En erop springen, dat zal volstaan om ze terug vast te leggen?

Iemand gezien dat die blokjes wel degelijk losgekomen waren?

Als ze effectief losgekomen waren, en ze zouden zo inzitten met onze veiligheid, hadden ze wel andere maatregelen genomen dan er gewoon wat op te staan springen.

Zal wel een reden geweest zijn dat zie die hebben gecheckt. wrs hebben piloten mss geklaagd dat die trilde ofzo. speling ofzo

Neo-242
02-09-2007, 21:39
Ik vind het niveau in de Champcars niet meteen dat van bvb de World Series 3.5 overstijgen. Hopelijk wel op het gebied van rijders, maar niet van de wagens en de spanning van de races.

Sir Kwietje
02-09-2007, 21:45
Ik vind het niveau in de Champcars niet meteen dat van bvb de World Series 3.5 overstijgen. Hopelijk wel op het gebied van rijders, maar niet van de wagens en de spanning van de races.

WS3.5 hebben waarschijnlijk wel iets meer elektronische hulp, zijn wel beetje tragen enzo .Ik heb het persoonlijn niet zo op die watjes die het circuit van zolder te gevaarlijk vonden... Ik wilde wel een vlieg zijn toen die hoorde dat de champcars naar zolder kwamen :rolleyes:

Bugalfa
02-09-2007, 22:31
Heb nu pas naar de opnames gekeken en wou de uitslag vooraf niet weten .
Jan heeft toch mooi Power gepasseerd die'm bij de start naar 8e had verwezen (de rechterzijde was duidelijk de betere kant om te starten) en Pagenaud en Gommendy en Jani, maar die laatste maakt een foutje .
Goe bezig onze man uit Geel, des te meer zonde van't door Clarke verknalde WE in Zolder !

Bling
03-09-2007, 19:30
http://www.youtube.com/watch?v=gAi7ujo22d8

De artiest die het Wilhelmus zong kon ofwel de tekst niet ofwel geen Engels? :p

De circuitspeaker ging dan maar zelf The Star Spangled Banner 'zingen'

Nicki_Mks
03-09-2007, 19:42
Voor Europeanen mag dit misschien hilarisch overkomen, maar voor Amerikanen is dit een even grote belediging dan het verbranden van hun vlag. Als er bij de Champ Car top een beetje van een patriot zit is dat absoluut niet het laatste wat we hiervan horen... Remember Borat? ;)

bluelite
03-09-2007, 19:50

Ik moet zeggen, in de perszaal schaamde elke Nederlander zich voor wat daar gebeurde. Ja, ze konden er mee lachen, maar anderzijds schaamden ze zich omdat de speaker het Amerikaanse volkslied om zeep hielp. Zoiets doe je gewoonweg niet. Nou ja, er liep wel wat meer mis met die Nederlandse circuitspeakers. Verkeerde informatie doorgeven, niet weten waar men over spreekt, namen van de rijders verwisselen,... Recardo Bruins Choi werd Ho-Pin Tung genoemd en niet één maal, maar verschillende malen. Verdonck werd voor Vervisch aanzien en andersom, in de race zelf ook heel wat dingen niet gezien die nog nochtans duidelijk op de beeldschermen te zien waren. Maar ik ben dan ook een beste stuurman en ik sta aan wal.

Bling
03-09-2007, 19:50
Voor Europeanen mag dit misschien hilarisch overkomen, maar voor Amerikanen is dit een even grote belediging dan het verbranden van hun vlag. Als er bij de Champ Car top een beetje van een patriot zit is dat absoluut niet het laatste wat we hiervan horen... Remember Borat? ;)

Dacht ik eigenlijk ook al aan...iemand die geweest is toevallig gezien hoe teamleden/safetycrew leden hierop (visueel) reageerden..?

bluelite
03-09-2007, 20:03
Dacht ik eigenlijk ook al aan...iemand die geweest is toevallig gezien hoe teamleden/safetycrew leden hierop (visueel) reageerden..?

Stonden er redelijk onbewogen bij.

Sir Kwietje
03-09-2007, 20:13
Maarja in zolder wast het ook niet echt super gezongen he :p.

marcel
03-09-2007, 20:24
toch beter dan dat

Mark
03-09-2007, 20:53

Rick Bolt mist toch een beetje de X-factor ;) Tering, wat vals! Mag met recht toch een fikse flater genoemd worden. Als de oorspronkelijke zanger of zangeres niet kan dan heb je toch een of andere tape als back-up.

Mark
03-09-2007, 21:05
vechtpartijen, mishandelingen en brandstichting rond Champ Car-races

De Asser politie heeft zondag tijdens de Champ Car-races haar handen vol gehad aan vechtpartijen, mishandelingen en brandstichting op en rond het TT-circuit in Assen.

Dagblad van het Noorden
http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/article2377014.ece?secId=22

Toch een minpuntje...........zoiets lees je niet gauw over een autosport-evenement. Echter, als je kijkt wat de incidenten zijn op een massa van 60.000 man, dan stelt het niets voor.

Op de voetbalwei is meer trammelant te vinden ;) Wel opmerkelijk dat je op de Nederlandse autoportsites hier niks van leest.

bluelite
03-09-2007, 21:38
Ik heb er niks van gemerkt dat er iets was gebeurd. Dus ergens wel begrijpelijk dat de Nederlandse autosportjournalisten niet direct op de hoogte waren van de incidenten. De gewone pers is dan wel weer op de hoogte, vermits zij de persberichten van de politie toegestuurd krijgen en daar staan zo'n dingen in. En na zo'n leuk evenement wil je als autosportmedium toch niet de "sfeer" verpesten door zo'n nieuws te brengen? Heeft sowieso al niets met autosport te maken, vind ik.

Wat me wel opviel was dat er zowel op zaterdag als op zondag dronken personen aan de ingang van het circuit stonden en dat er slechts een handjevol veiligheidspersoneel bij stond. En die maakten al helemaal geen aanstalten om de dronken personen weg te voeren. Nogal fijn als je dan met al je materiaal (computer, fototoestellen,...) daar langs moet, want voor je het weet ben jij de volgende die een tik krijgt.
Bij het verlaten van de perszaal kregen de journalisten en fotografen bovendien flesjes Bavaria-bier mee. Wie weet hebben ze die flesjes ook in de paddock verdeeld...

Neo-242
03-09-2007, 21:46
Wie weet hebben ze die flesjes ook in de paddock verdeeld...

Hollands bier en dronken worden zijn 2 zaken die niet in 1 zin passen:champagne:

Sir Kwietje
03-09-2007, 22:02
Bij het verlaten van de perszaal kregen de journalisten en fotografen bovendien flesjes Bavaria-bier mee. Wie weet hebben ze die flesjes ook in de paddock verdeeld...

oei oei... heb je het overleeft?:D

Mark
03-09-2007, 22:42
En na zo'n leuk evenement wil je als autosportmedium toch niet de "sfeer" verpesten door zo'n nieuws te brengen? Heeft sowieso al niets met autosport te maken, vind ik..

Ja, dat is een visie die je kunt volgen ;) Ikzelf vind dat niks verzwegen mag worden, het komt toch altijd ten tonele :) Heeft idd niks met autosport te maken maar dit soort volk zien we helaas wel terug op en rond het circuit..........dus toch autosport.

Dat bepaalde sites hier, diplomatiek gezien, geen enkele aandacht aan besteden begrijp ik volkomen $$ ;)

Maar u kent mij, ik ben niet vies van een rellerig bericht :) Wat dat betreft ben ik een liefhebber van de Vlaamse Albert Verlinde van de autosport ;)

bluelite
04-09-2007, 08:41
Nou, in mijn geval heeft het niets met geld te maken. Maar als je als toeschouwer zo'n dingen leest, dan ga je misschien twee keer nadenken voor je nog naar een race gaat kijken. Wil dus zeggen: de kans op lege tribunes wordt alleen maar groter.

En neen Sir Kwietje, ik denk dat de flesjes die ik gekregen heb nog steeds in de perszaal staan...

Sir Kwietje
04-09-2007, 16:45
En neen Sir Kwietje, ik denk dat de flesjes die ik gekregen heb nog steeds in de perszaal staan...

hehe ge hebt het maar op veilig gespeeld.:cool:

TommySoprano
08-09-2007, 12:18
Toch een minpuntje...........zoiets lees je niet gauw over een autosport-evenement. Echter, als je kijkt wat de incidenten zijn op een massa van 60.000 man, dan stelt het niets voor.

Op de voetbalwei is meer trammelant te vinden ;) Wel opmerkelijk dat je op de Nederlandse autoportsites hier niks van leest.

Het is mij al opgevallen dat er op een Nederlands sportevenement héél veel dronkelappen rondlopen. Vorige week nog meegemaakt op de MX GP in Lierop. Stond er zaterdag op mijn broer te wachten bij de uitgang, rond een uur of 7 's avonds. En plots kwam er een lallend en zwalpend groepje veertigers aan. Vuilnisbakken moesten worden omgeschopt, voorbijgangers werden uitgescholden, etc. Triest, heel triest. Ik schaamde me eigenlijk in hun plaats. Als je niet tegen de drank kan, blijf er dan af...