View Full Version : ALMS : Petit Le-Mans
30 September is het weer zo ver. De 10 uren race in het kader van de 9de ronde van het ALMS seizoen op het circuit van Road Atlanta.
De eerste berichten over deze race zijn al bekend :
Uit de AMR PR
Aston Martin Racing’s Fantastic Four to Contest Petit Le Mans
Aston Martin Racing has today announced its driver line-up for the penultimate round of the American Le Mans Series (ALMS) at Road Atlanta on September 30.
The British team will not be recruiting two additional drivers, for the ten-hour, 1,000-mile, Petit Le Mans endurance classic. Instead, the team will leave the driving to Aston Martin Racing regulars, Tomas Enge (Czech Republic) and Darren Turner (UK) in the 007 DBR9 and Pedro Lamy (Portugal) and Stephane Sarrazin (France) in the 009 DBR9.
Artikel americanlemans.com
VAN DER STEUR'S RADICAL SHAKEDOWN ‘FLAWLESS'
Braselton, Ga. – Gunnar van der Steur could hardly contain his joy. Even a full day after his first shakedown with his team's new AER-powered Radical SR9, the praise and excitement was overflowing.
"Fantastic!" he exclaimed. "We had a flawless day, other than a little weather. We did 70 laps total and didn't have any issues. The car is so precise. It's such a rewarding feeling. It's nice to have something new that you can work with."
The all-day test Wednesday at Summit Point Raceway in Virginia went about as well as van der Steur Racing could have hoped. Both van der Steur, the team owner, and Ben Devlin drove about 35 laps each in the KUMHO-shod Radical. Both pilots agreed that the new car, which will debut at Petit Le Mans powered by Mazda CX-7, is light years ahead of the team's former Lola B2K/40.
De Radical zal dus waarschijnlijk zijn ALMS debuut maken
Ik had anders wel graag naar Piccini en Ortelli erbij gezien op de Astons, maar ze gaan dus voor 2 piloten per wagen. Maar Ortelli zit zowiezo op de Rizi Competizione voor de overige races, dus dat zat er zowiezo niet in. Ben benieuwd of zij opnieuw een GT2 overwinning op hun naam zullen kunnen schrijven. Al zullen ze weer hevige tegenstand krijg van Marc Lieb.
De strategie van AM zal er toch stukken anders uitzien dan die van Corvette...
Ik stem alvast af op Motors die dag...en tis te hopen dat de Astons ook de volgende 'battle' mogen winnen! ;)
the-paddock.net
The Corvette C6.R’s will now run at 1150kg, as the ACO technical regulations state. The restrictor size and fuel capacity will remain the same for the yellow machines. The Aston Martin DBR9’s will remain unchanged, running at 1100kg.
Was peter kox niet teruggehaald door AM vorige race?
Was peter kox niet teruggehaald door AM vorige race?
Ja, maar was alleen als vervanging van Darren Turner, die toen andere verplichtingen had
Viper GTS-R***
17-09-2006, 23:52
Nieuwe concurent in LMP2, 1ste race voor een Radical in ALMS!
Van Der Steur is zéér tevreden over de shakedown van zijn automobieltje:cool:
"Fantastic! We had a flawless day, other than a little weather. We did 70 laps total and didn't have any issues. The car is so precise. It's such a rewarding feeling. It's nice to have something new that you can work with."
http://www.americanlemans.com/News/NewsImages/914200613624250_Image1_Thumb.JPG
http://www.americanlemans.com/News/NewsImages/914200613624250_Image3_Thumb.JPG
Link naar het nieuwsbericht & foto's -> http://www.americanlemans.com/News/Article.aspx?ID=2520
@ Viper GTS-R, ooit als eens de openingspost gelezen, daar staat het nieuws van de Radical al :rolleyes:
Zytek met Johannson en Mowlem actief in laatste 2 ALMS races van 2006:
Zytek Motorsport will be competing in the final two rounds of the American Le Mans Series. The British outfit will run at the Petit Le Mans powered by Mazda CX-7 at Road Atlanta and at the final round in Laguna Seca. Stefan Johansson and Johnny Mowlem will team up to drive the Zytek 06S Hybrid in the two races.
...
“This is a new year and there is even stronger competition in the LMP1 class, but I believe we are up for the challenge”, said Zytek Motorsport’s Race Director Trevor Foster. “We are pleased to be returning to the ALMS this season to showcase our new Zytek 06S chassis and Zytek’s normally aspirated 4.0 litre V8 engine. We had a great deal of success in North America last season and our desire is to build on that success and prepare for an all out assault on the ALMS Championship and 24 Hours of Le Mans in 2007”.
Zytek is currently finalizing its commercial program for this season and for 2007 and will announce the team partners in the near future.
http://www.the-paddock.net/content/view/240649/49/
B-K Motorsports zullen hun wederoptreden maken te Road Atlanta nadat de wagen de vorige 4 races niet van de partij was door een zware crash in limerock. Ik heb het over deze wagen :
http://www.motorsport.com/photos/alms/2006/mo/alms-2006-mo-re-0457.jpg
Bron : Americanlemans.com
Entrylist van op racingfanatics.com :
http://www.racingfanatics.com/2006%20Race%20Home%20Pages/ALMS/Petit%20Le%20Mans/Entry%20List.htm
Er staan voor deze 10 uurs race maar 28 wagens op de grid, zeer mager te noemen.:(
8X LMP1
6X LMP2
4XGT1
10XGT2
In totaal doen er 12 verschillende merken mee.
Viper GTS-R***
23-09-2006, 16:47
De Belgische Fin Markus Palttala betwist volgende week Petit Le Mans in een Ferrari 430 GTC van het Italiaanse Risi Competizione. Palttala zal aan de zijde van Stéphane Ortelli de overwinning in GT2 trachten weg te kapen.
Bron: pitstoptv.be
Enkele teams zijn al begonnen met testen op Road Atlanta :
A pair of GT entrants completed the Friday lineup. Aston Martin Racing's two green Aston Martin DBR9s circulated the track throughout the day, mainly conducting tire tests with Pirelli. Stephane Sarrazin drove the Mosport-winning No. 009 entry with Tomas Enge in the No. 007. Neither car had trouble, but they also weren't running full speed and full stints either.
One of the first cars out was Intersport Racing's Lola B05/40-AER. Four drivers shared time in last year's winning LMP2 entry: race drivers Clint Field, Jon Field and Liz Halliday, along with team sponsor Richard Berry.
BMW Team PTG's two BMW M3s turned their first laps at Road Atlanta since 2003, the last time the team competed at Petit Le Mans
Aside from Penske's two Porsche RS Spyders (with all six drivers already in Atlanta), a pair of Ferrari F430GTs from Risi Competizione also were in the paddock, waiting for track time Saturday. Flying Lizard Motorsports' No. 44 Porsche is scheduled to test, as is the van der Steur Radical SR9-AER.
americanlemans.com
Bron: pitstoptv.be:
De Belgische Fin Markus Palttala betwist volgende week Petit Le Mans in een Ferrari 430 GTC van het Italiaanse Risi Competizione. Palttala zal aan de zijde van Stéphane Ortelli de overwinning in GT2 trachten weg te kapen.
:worship: :worship: Man, how I wish I could be there!
Hopelijk haalt Risi net zo'n goede resultaten als de laatste keer in Mosport. En ondertussen heeft Ortelli toch al redelijk wat ervaring met de wagen na de 24 uren en de vorige twee races in de ALMS.
Leuk voor Markus dat hij deze kans krijgt trouwens.
Dat wordt harde concurrentie voor Marc Lieb. :p
Ik geef de Risi F430 #62 met bemanning Stephane ''It's magic'' Ortelli, Ralf '' Keeping it steady'' Kelleners en Markus ''Flying Fin'' Palttala de meeste kans GT2 te winnen :D
Dries DS
23-09-2006, 20:25
Ortelli is gewoonweg wereldklasse. :applaus: Een man die steeds wil winnen, zich ook kan wegcijferen in functie van zijn team, maar zijn ambities nooit onder stoelen of banken steekt. Na de FIA GT 24u van Spa interviewde ik hem voor Speed Action en Vodafone Live. Toen ik hem feliciteerde met zijn tweede plaats in GT2 was zijn eerste repliek: "C'est bien pour le team, nous prenons le maximum des points. Mais moi, je ne suis pas venu à Spa pour terminer sur la 2ème manche du podium. J'ai des bonnes mémoires à ce circuit, et si je viens à Spa, c'est pour gagner. Mais bon, pour le team ce résultat n'est pas mal du tout."
Ortelli is dus niet snel tevreden. Dat hoeft ook niet, met een dergelijk palmares als dat van hem. De 'kleine' Monegask ;) heeft al genoeg bewezen dat hij tot de absolute top behoort in de GT-racerij en heeft ook bij de proto's al zijn visitekaartje afgegeven. Het zal misschien steeds een droom van mij blijven, maar ik zou verdomd graag Stéphane Ortelli en Marc Goossens eens samen willen zien aantreden op bvb een Porsche 997 GT3-RSR... :worship: Zet er dan voor een etmaalrace nog Anthony Kumpen, Mark Lieb of Markus bij, en ik ga helemaal zweven... Ik zal maar blijven dromen...;)
In elk geval een goede zaak voor onze sympathieke Vliegende Fin dat hij samen met Ortelli kan aantreden. Let's :gas:
Volgend artikel is terug te vinden op de off. ALMS site:
http://www.americanlemans.com/News/Article.aspx?ID=2546
Marino testte de Risi F430 in Road Atlanta zaterdag. Ik vermoed dat ze zich wel vergisten in het artikel en dat hij plaats zal nemen op de groen/zwarte #61 AMD Ferrari, want Mediani reed de vorige race op die wagen en bovendien is de line-up van de #62 reed gekend.
Volgend artikel is terug te vinden op de off. ALMS site:
http://www.americanlemans.com/News/Article.aspx?ID=2546
Marino testte de Risi F430 in Road Atlanta zaterdag. Ik vermoed dat ze zich wel vergisten in het artikel en dat hij plaats zal nemen op de groen/zwarte #61 AMD Ferrari, want Mediani reed de vorige race op die wagen en bovendien is de line-up van de #62 reed gekend.
Marino Franchitti voor de duidelijkheid ;)
Zo juist de laatste versie van de petit Le-Mans entry list bekeken van op de IMSA site.
De Risi bemanningen :
#61 - Anthony Lazzaro/ Maurizio Medani/ Marino Franchitti
#62 - Stephane Ortelli/ Ralph Kelleners/ TBA (zal dus waarschijnlijk Palttala zijn die deze plaats zal innemen)
Enkele quotes na een weekend van testen op Road atlanta :
After testing with the team Saturday, Markus Palttala has been officially added to the entry list for the No. 62 car, joining Stephane Ortelli and Ralf Kelleners.
Penske Racing ran both of its Porsche RS Spyders on Sunday, including Mike Rockenfeller's first laps in the LMP2 entry. The young German will drive with Lucas Luhr and Romain Dumas
The new Radical SR9 from van der Steur Racing made its first appearance at Road Atlanta on Sunday. Things could have gone better though, following a near-perfect shakedown the previous week in Virginia. The car turned less than 10 laps before heading into the paddock for engine work.
Ook in de het laatse Petit Le-Mans artikel op the-paddock.net hebben ze Markus vermeld :
Markus Palttala rounds out the lineup in the No. 62 Risi Competizione Ferrari 430. The Finn tested the Italian supercar last weekend at Road Atlanta. Palttala will join Stephane Ortelli and Ralf Kelleners in the red 430.
Haruki Kurosawa has been added to the Zytek Enginnering lineup as a third driver to Johnny Mowlem and Stefan Johansson.
the-paddock.net
Dailysportscar.com:
"In GT2, it is more of the same, as seen all season long, but this time there are some interesting twists. For this race in particular, it may be difficult to know the players without a program. This especially holds true in the Risi Competizione Ferrari camp, where Anthony Lazzaro will be paired with Maurizio Mediani and Marino Franchitti in the #61 Ferrari 430GTC, while the #62 will see Stephane Ortelli and Markus Palttala driving together, with former Risi regular Ralf Kelleners."
Joost
Practice session 1 (http://www.imsaracing.net/2006/events/petitlemans/ALMS%20Practice%201.pdf)
Creation het snelste. Rijden Creation en Zytek volgens ACO reglement of hebben ze minder kg aan boord?
Problemen voor Intersport Lola (crash) en Vandersteur Radical (technisch?).
Viper GTS-R***
28-09-2006, 23:52
Practice 2: http://www.imsaracing.net/2006/events/petitlemans/ALMS%20Practice%202.pdf
Zo te zien zit het ritme bij Zytek er ook in met 'maar' 0.2sec achter op de Audi #1 die het snelste was met een tijd van 1.12.781
Practice 2 is wel niet volledig uitgereden door het (slechte?) weer.
Wat me opvalt na deze twee vrije trainingen:
LMP1: Zytek & Creation die zo goed mee kunnen.
LMP2: Niets bijzonder, Porsche RS dominantie.
GT1: Aston Martin tot nu toe duidelijk sneller als de Corvette's.
GT2: Zeer mooi prestatie van BMW in de 1ste Practice met snelste tijd, en als je Practice 1 & 2 vergelijkt zie je dat ze zelfs in beide sessies met de snelste tijd naar voor komen in GT2! Beloofd voor de race, en wie weet na het 1ste podium nu de 1ste overwinning met een out of sale model:rolleyes:
Laten we hopen dat de mooie resultaten van de Astons in de vrije trainingen zich vertalen in een overwinning zaterdag! Maar ze zijn altijd sterk in de trainingen en kwalificaties, dat is niks nieuws. Corvette Racing is qua strategie zeker niet te onderschatten dus ik baseer mij niet op de tijden van AM.
Jammer van de Lola crash. De LMP2 van Halliday had de vorige race ook al met pech te kampen toen de wagen vuur vatte tijdens de pitstop. Het zou jammer zijn de wagen niet aan de start te zien aangezien er al niet veel LMP2's rondrijden...
In GT2 ziet het er ook goed uit met de Risi Comp #62 die de tweede snelste tijd reed! :p Duidelijk beter dan Practice 1. De #21 BMW reed wel ineens stukken trager in de 2de vrije training...
Oh, en Audi op 1, suprise surprise. Wel mooi dat de Zytek zich tussen beide LMP's kon wringen. Leitzinger zal ik dit weekend zeker in de gaten houden, bij Dyson reden ze in Mosport een zeer sterke race en legden echt het vuur aan de schenen bij Audi.
Ik ben benieuwd naar de kwalificaties... En als het van mij afhangt: Lamy, Ortelli and Palttala for pole position! :gas: :+
Viper GTS-R***
29-09-2006, 00:39
In GT2 ziet het er ook goed uit met de Risi Comp #62 die de tweede snelste tijd reed! :p Duidelijk beter dan Practice 1. De #21 BMW reed wel ineens stukken trager in de 2de vrije training...
Dit heeft zo goed als zeker te maken met het vroegtijdig stoppen van de 2de vrije training door het slechte weer. Daardoor hebben de BMW's (die later op de piste zijn gekomen dan de andere GT2's) maar 6 rondes afgelegd. Dit zal zo goad als zeker de reden zijn van hun tragere tijden in P2.
Dat lijkt mij inderdaad wel een logische verklaring. Ik verschiet er trouwens telkens opnieuw van hoe snel die BMW wel is...
Viper GTS-R***
29-09-2006, 00:47
Dat lijkt mij inderdaad wel een logische verklaring. Ik verschiet er trouwens telkens opnieuw van hoe snel die BMW wel is...
Idd ik ook, met positieve gevoel natuurlijk;)
En mijn uitleg van die 6 rondes, sorry maar na het nog eens te bekijken klopt dit niet. Dit waren de rondes waarin ze de snelste ronde hebben gereden en dus niet hun totaal touren. Een 'klein' foutje van mij sorry!:o
We zien morgen wel met de kwalificatie wat het gaat geven.
En mijn uitleg van die 6 rondes, sorry maar na het nog eens te bekijken klopt dit niet. Dit waren de rondes waarin ze de snelste ronde hebben gereden en dus niet hun totaal touren. Een 'klein' foutje van mij sorry!:o
Zo'n dingen weet je nu eenmaal niet enkel aan de hand van tijden omdat er zoveel factoren een rol spelen zoals afstellingprobs, weer dat tegenvalt, enz...
Zeer mooi gebaar van Aston naar hun medewerkers :
Aston Martin Racing brought traffic to a standstill on Tuesday, September 26 when the team paid a visit to the Aston Martin of Atlanta dealership.
More than 300 Aston Martin guests and employees watched on in amazement as the Aston Martin Racing team performed pit stop demonstrations and the Aston Martin Racing drivers lit up the DBR9's tires on the forecourt of the Roswell dealership.
Both of the team's Aston Martin DBR9s were on display and all four of the Aston Martin Racing drivers, Tomas Enge, Pedro Lamy, Stephane Sarrazin and Darren Turner signed autographs and chatted with guests before taking it in turns to impress the crowd in the number 007 DBR9. John Hindhaugh, the voice of American Le Mans Radio, was on hand to compare the evening and to talk to guests about the American Le Mans Series.
americanlemans.com
In de nachttraining is Mcnish de snelste van het veld in de R10, maar Minassian in de creation Judd volglde op maar 22 duizendste.
LMP2 is een kolfje naar de hand van de Porsche Spyder. Dumas was met de Porsche 3de algemeen en eerste LMP2.
Het is Aston Martin Racing dat de klok staat in GT1. Ze bezetten de eerste 2 plaatsen. De Corvette #4 op een verre afstand van de eerste Aston. (ongeveer 4 seconden).
Corvette heeft tijdens deze sessie de wagens hoogstwaarschijnlijk afgesteld voor de race.
In GT2 vinden we de 2 Risi Ferrari's bovenaan met een 1ste tijd voor de #61 en een 3de tijd voor de #62 van oa Palttala.
De 2de plaats werd ingenomen door de PTG BMW :worship: .
Wat een prachtprestaties dat deze wagen neerzet in de trainingen.
Uitslag practice 4 :
http://www.imsaracing.net/2006/events/petitlemans/ALMS%20Friday%20Practice.pdf
Corvette heeft de snelheid terug gevonden :worship:
PorscheGT
29-09-2006, 19:48
Ook weer een mooie eerste plaats in de klasse voor onze vliegende fin :).
Qualy results :
http://www.imsaracing.net/2006/events/petitlemans/ALMS%20Qualifying%20Results.pdf
Pole voor de Creation Judd. De R10's op de 2de en 4de plaats met de andere Zytek er tussen op 3de plaats.
In LMP2 delen de beide Porsche's de eerste 2 plaatsen, 5de en 6de algemeen.
In GT1 de #3 Corvette op pole voor de #4 Corvette :worship: .
Na dat Aston Martin baas was in de trainingen zijn de rollen nu omgekeerd :applaus:
De #62 Risi F430 snelste in GT2 gevolgd door de Petersen White Lightning Porsche en de #61 Risi Ferrari.
In GT1 de #3 Corvette op pole voor de #4 Corvette :worship: .
Na dat Aston Martin baas was in de trainingen zijn de rollen nu omgekeerd :applaus:
:worship: nu hopen dat ze bij de race ook weer de AM's kloppen !
en paltalla op pole in gt2 :applaus:
De Polesitters per klasse in foto's :
LMP1 :
http://www.motorsport.com/photos/alms/2006/atl/alms-2006-atl-eg-0310.jpg
LMP2 :
http://www.motorsport.com/photos/alms/2006/atl/alms-2006-atl-re-0014.jpg
GT1 :
http://www.motorsport.com/photos/alms/2006/atl/alms-2006-atl-eg-0185.jpg
GT2 :
http://www.motorsport.com/photos/alms/2006/atl/alms-2006-atl-eg-0214.jpg
En als extra nog een foto van Markus himself aan de pitwall :D
http://www.motorsport.com/photos/alms/2006/atl/alms-2006-atl-eg-0408.jpg
Gentleman, start your engines :gas:
Start net gemist, ik dacht dat het om 18:00u CET zou beginnen.
Mediani in het grind... Ondertussen is hij terug de baan op gesleept.
Staat momenteel een lap achter op Kelleners.
Mediani in het grind... Ondertussen is hij terug de baan op gesleept.
Staat momenteel een lap achter op Kelleners.
Het gevolg : Safety Car On Course -- Full Course Caution
Na dat Darren Turner in de 007 Aston Martin binnen was geweest tijdens de caution voor een pitstop, maakt hij een uitstapje in turn 1 bij de restart.
En we hebben al een 2de caution veroorzaakt door een oliespoor.
waar is de live timing ?
There you go:
http://www.imsaracing.net/2003/lt/ltc.html
Een Penske Porsche al problemen. Dat project gaat nog steeds niet echt voorspoedig.
Aanrijding tussen James Weaver in de #16 Dyson en Brian Sellers in de #22 PTG BMW.
Een Penske Porsche al problemen. Dat project gaat nog steeds niet echt voorspoedig.
En zoiets kan je best missen als je privateers wil aantrekken...
Weaver komt binnen in de pits. Bij het inhalen van de tragere BMW #22 was er contact en Sellers kon maar net op de baan blijven. Die hield mooi z'n wagen onder controle...was ook z'n fout niet...
Foto van de start :
http://www.motorsport.com/photos/alms/2006/atl/alms-2006-atl-th-3102.jpg
Ralf Kelleners in de #62 eraf op het start/Finish stuk. In de muur.
3de Caution is een feit. Het lijkt me een opgave voor de Ferrari.
Jammer voor Markus.
Nu ook problemen voor de andere Porsche Spyder.
Mijn favoriet, in LMP2 neemt de leiding. Intersport Racing met nu Clint field aan het stuur.
Uitstapje van Johnny O in de #3 Corvette. Even de pit opgezocht voor refueling en een kleine check.
In een interview met Kelleners over de crash zegt hij :
''In de bocht waar ik crashte (turn 12) heb je altijd last van onderstuur.
Ik kwam iets te snel door de bocht en de achterkant brak uit. Vanaf dat
moment was ik een passagier''
Men zou de wagen nog kunnen herstellen. Zou het een 24 uurs race
geweest zijn hadden ze dat zeker gedaan. Voor deze 10 uurs race is
het blijkbaar niet meer de moeite.
4de caution is een feit na een crash van Guy Smith in de #20 Dyson.
Zeer jammer want Smith was in gevecht met Biela voor de leiding.
Typisch, ben ik een uurtje weg en de #62 ligt eruit. :frusty:
Stéphane en Markus hebben niet eens kunnen rijden...echt jammer...
Ik hoop dat Markus nog een kans krijgt bij het team voor Laguna Seca, naast Ortelli.
Typisch, ben ik een uurtje weg en de #62 ligt eruit. :frusty:
Stéphane en Markus hebben niet eens kunnen rijden...echt jammer...
Ik hoop dat Markus nog een kans krijgt bij het team voor Laguna Seca, naast Ortelli.
Men heeft al gemeld dat Kelleners langst Ortelli zal zitten in Laguna Seca.
Men heeft al gemeld dat Kelleners langst Ortelli zal zitten in Laguna Seca.
Heeft men dat vóór of na de crash gemeld? Want ik weet dat de bazen bij Risi zo'n fouten niet goed verteren. Vilander kreeg ook nog een 2de kans maar mocht na z'n laatste crash ook vertrekken.
Werd gemeld door de commentatoren op radio Le-Mans na de crash.
Men was zelf aan het denken hoe lang het geleden was dat Kelleners nog eens gecrasht was. Blijkbaar heeft Kelleners bijna nooit crashes gehad.
Net nu dat Markus op de wagen zit gaat het wel mis :(
Pech voor Joerg Bergmeister in de White Lightning Porsche. Bergmeister heeft een lekke band.
Op dit moment reed hij op een 2de plaats in GT2.
Knap werk trouwens hoe hij die Porsche uit de muur hield! Want die wagen ging echt alle richtingen uit...
GT1 is weer spannend.
De 009 aan de leiding voor de #4 Corvette, de 007 Aston en de #3 Corvette.
Wat opvalt is dat aan het begin van de stints de Astons ongeveer een halve seconde sneller zijn dan de Corvette's maar vanaf halfweg de stints draaien de Corvette's weer sneller dan de Astons
P2 leider nu ook in de pit met problemen met down shift, maar is nu terug weg... Blijft gelukkig op één staan want had voorsprong van 4 laps...
De auto-blip doet het niet meer. Dan moeten ze hun rechterpoot maar op de gas zetten als ze terugschakelen he. :p
Oliver Gavin in de #4 Corvette heeft de aanval ingezet op de leidende Aston 009 met nu Stephane Sarrazin achter het stuur.
een 10 tal ronden geleden was het verschil tussen beide wagens 58 Seconden. Nu nog maar 38 Seconden.
@ Belle
Hebt ge Motors TV ge-emailed? ;)
@ Belle
Hebt ge Motors TV ge-emailed? ;)
Caught in the act. :p
Ik wilde de naam Markus Palttala toch nog eens goed laten klinken tijdens de live broadcasting! ;)
Ik kon hem niet helemaal verstaan echter bij "an email from Belgium" en "Markus Palttala" wist ik genoeg. :D
Dyson car DNF vanwege geplofte motor. :(
Ik kon hem niet helemaal verstaan echter bij "an email from Belgium" en "Markus Palttala" wist ik genoeg. :D
Hehe...it was an easy one. :p
Dyson kent trouwens ook geen geluk vandaag... Komt zelfs brand uit de auto...
En we hebben daardoor een 5de full course yellow.
Half way through :
De leiders per klasse in foto's :
LMP1:
http://www.motorsport.com/photos/alms/2006/atl/alms-2006-atl-th-3227.jpg
LMP2:
http://www.motorsport.com/photos/alms/2006/atl/alms-2006-atl-th-3224.jpg
GT1:
http://www.motorsport.com/photos/alms/2006/atl/alms-2006-atl-th-3221.jpg
GT2:
http://www.motorsport.com/photos/alms/2006/atl/alms-2006-atl-th-3218.jpg
Darren Turner in de 007 Aston tikt Johnny O'Connell aan in de #3 C6-R :mad:
Oei, Turner die O'Connell van de baan rijdt. Ze noemen het een race-incident, maar ik vind eerlijk gezegd dat Turner in de fout ging na het zien van de beelden. O'Connell reed gewoon zijn lijn maar Turner dook links in het gaatje zodat de Vette tegen hem instuurde in de bocht.
Blijkbaar gaat Darren Turner een stop and go krijgen.
En verdiend ook. Jaja, als Aston Martin supporter durf ik dat toe te geven. ;)
It's only fair.
De leider in GT2, de Alex Job Porsche is van de baan gegaan met Marcel Tiemann aan het stuur, blijkbaar geen ernstige problemen toch.
De leider in GT2, de Alex Job Porsche is van de baan gegaan met Marcel Tiemann aan het stuur, blijkbaar geen ernstige problemen toch.
Ze vrezen wel een beetje voor de ophanging. Hopelijk krijgen ze geen problemen op de baan... De wagen staat trouwens nog steeds in de pits...
Inderdaad, de Alex Job Porsche duikt naar benden in het GT2 klassement.
De ophanging zijn ze momenteel aan het vervangen in de pit.
Men weet niet precies hoe lang de reparatie gaat duren. Zeer jammer.
Amai, alweer een tyre punction. En deze keer ééntje voor Stefan Johansson.
Alweer ter hoogte van Turn 10. Hehe...reactie van de commentator:
'Al those spectators sitting over there have had their money's worth today.' :p
Zeer jammer voor het Zytek team. De achterkant body zal moeten vervangen worden. Redelijk wat tijdverlies.
Toen Aston Martin bekend maakte dat ze maar met 2 piloten per wagen gingen rijden dacht ik meteen :
''dit is waanzin, dat houden ze fysiek nooit vol''.
En wel, kijk nu eens, na 6 en half uur rijden ze nog altijd supersnelle tijden,
vooral Pedro Lamy.Als ze geen problemen krijgen of pech tijdens een safety car procedure
gaan ze winnen denk ik.
Die mannen zijn ook wel wat gewoon hé. :)
Als ze 24-uurs races met 3 man rijden, zie ik ze zonder probleem met 2 een 10-uurs formaat afwerken.
Maar idd, je moet het toch maar doen...en tegen zulke snelheden blijven rijden.
De #007 Aston en # 3 Vette gaan mij nog eens een hartaanval bezorgen! :+
Enge is mooi voorbij Fellows gegaan en net op hetzelfde punt waar Turner het bij O'Connell probeerde. Enge had wel iets meer geluk. Man, mooie strijd daar...
De leider in LMP2 in de pit, de intersport lola. Nadat Clint Field een uitstapje gemaakt heeft langst de baan. Het lijkt toch een gewone pitstop met full service.
Maassen in de #7 Porsche Spyder komt nu in dezelfde ronde als de Intersport Lola nadat ie 7 laps achter heeft gelegen.
EDIT : Maassen heeft nu al een ronde voorsprong genomen door dat Intersport nog altijd binnen staat met stuurproblemen.
De wagen gaat nu zelf ''behind the wall''
Lucas Luhr in de andere RS Spyder heeft nu de 2de plaats in de klasse in handen.
De leider in LMP2 in de pit, de intersport lola. Nadat Clint Field een uitstapje gemaakt heeft langst de baan. Het lijkt toch een gewone pitstop met full service.
Hij heeft precies toch een probleem met de stuurinriching...
De wagen is ondertussen in de tent geduwd, zodat ze met meer mankracht eraan kunnen werken.
De #4 binnen voor herstelling geweest van de remmen, vervangen in 4 Minuten
Heeft niet veel tijd gekost maar wel genoeg om niet meer
mee te doen voor de prijzen in GT1.
Bij de #4 Vette hebben ze net de brake disc vervangen links vooraan (op 4 minuten en 7 seconden!!!!). Gavin heeft het stuur overgenomen...
En 10 minuten later heeft de #3 Vette net hetzelfde probleem!!
De #009 verliest precies wat water vooraan. Hopelijk zal dat geen problemen geven...
Ook aan de #3 moet gewerkt worden.
Ook de remmen moeten daar vervangen worden.
Iets wat we niet vaak zien, a crack in the Corvette armor :(
De DBR9 #007 neemt de leiding over van de #009 nadat deze binnen kwam voor een lekke band te vervangen.
En de 6de caution is een feit. Jamie Campbell Walter is er af gegaan
met de Creation Judd met nog iets minder dan 2 uur te gaan.
Stranger
01-10-2006, 02:23
Bij Flying Lizard is men bang dat het een lange caution gaat worden omdat ze bezig zijn met het schoonmaken van de baan op een andere plek dan waar JCW eraf ging.
De Audi R10 #1 Audi die in 2de plaats aan het rijden is gaat rond in turn 4 onder de caution :D Marco Werner aan het stuur.
Wat een strijd tussen de BMW en Bourdais in GT2! Dat ze mekaar maar niet uitrijden...
Ik heb nog geen saai moment meegemaakt in deze race. ;)
Nummer #1 Audi in de pit. Voorophanging hangt los...dat ziet er alleszins niet goed uit!
Overwinning voor de #2 Audi gevolgd door Zytek en Highcroft Racing
In LMP2 een Dubbel voor de Porsche's
In LMGT1 een dubbel voor Aston Martin
In LMGT2 gaat de overwinning naar Petersen/White Lightning met de Porsche.
:applaus: :applaus: Double victory for Aston Martin Racing !!!! :applaus: :applaus:
En zeker verdiend! De Astons waren zeer betrouwbaar en tevens snel. Yes, heb ik weer een excuus om een flesje champagne te ontkurken. :p
McNish die de 10-uren wint, Collard (Penske) eerste in LMP2 en Bergmeister (White Lightning) eerste in GT2...
Ondanks de probs voor de RS Spyder dus toch een dubbel in LMP2.
Stranger
01-10-2006, 03:25
Wat een race!!!!
Hopelijk is de FIA GT morgen net zo interessant...heb niet het gevoel dat ik net 10 uur lang een race heb zitten kijken en elk uur een update online heb gezet.
Vaak heb je na 2 uur wel al wat anders te doen ;D
1) Audi R10 #2 - Audi Sport North America
2) Zytek #15 - Zytek Racing
3) Lola #9 - Highcroft Racing
4) Creation Judd # 88 - Creation Autosportif
5) Porsche RS Spyder #6 - Penske Motorsport
6) Porsche RS Spyder #7 - Penske Motorsport
7) Audi R10 #1 - Audi Sport North America
8) Aston Martin DBR9 #007 - Aston Martin Racing
9) Aston Martin DBR9 #009 - Aston Martin Racing
10) Corvette C6-R #4 - Corvette Racing
11) Corvette C6-R #3 - Corvette Racing
12) Lola #27 - Horag Lista Racing
13) Lola #37 - Intersport Racing
14) Porsche 911 GT3 RSR #31 - Petersen White Lightning
15) Ferrari F430GT #61 - Risi Competizione
16) Panoz Esperante # 50 - Multimatic Motorsports team Panoz
17) Panoz Esperante #51 - Multimatic Motorsport team Panoz
18) Porsche 911 GT3 RSR #45 - Flying Lizard Motorsports
19) BMW E46 M3 #21 - BMW team PTG
20) Porsche 911 GT3 RSR #44 - Flying Lizard Motorsports
21) Porsche 911 GT3 RSR #23 - Alex Job Racing
22) Courage C65 Mazda #8 - BK Motorsport
23) BMW E46 M3 #22 - BMW Team PTG
DNF
- Dyson Racing
- Lola #12 - Autocan Motorsports
- Lola #20 - Dyson Racing
- Ferrari F430GT #62 - Risi Competizione
- Radical SR9 - van der Steur Racing Inc
Enkele qoutos uit de pres release van Corvette Racing
Corvette Racing was again handicapped with performance adjustments, spotting their rivals a 110-pound weight advantage and larger engine restrictors. The Corvettes were able to make it a race for the first seven hours, but extended pit stops to change the front brake rotors and calipers proved costly.
"When you combine the weight and the restrictor penalties that have been imposed on the Corvettes, we're at a 50 to 60-horsepower disadvantage," said Corvette Racing program manager Doug Fehan. "In order to compensate for that on a track like Road Atlanta you have to try to make up the difference. We tried to do that with brakes today - it was the only option we had."
"It was certainly worth a try to move up a little bit, but we simply can't race with these penaltie
The first sign of trouble for Corvette Racing came shortly after seven hours when Magnussen pitted. Gavin replaced the Dane in the cockpit while the crew replaced the front brakes on the No. 4 Corvette C6.R in four minutes. Sixteen minutes later Fellows pitted and the crew performed similar service on the No. 3 Corvette as Papis took the wheel.
"Corvette Racing never gives up, but at the end of the day the competition adjustments were a little too much."
Aston Martin 1-2 :worship:
Stranger
01-10-2006, 17:18
Audi klaag, Corvette klaagt...waar moet dat heen met de ALMS.
@Stranger:
Dat is heel simpel: naar de klaagmuur ...
Audi klaag, Corvette klaagt...waar moet dat heen met de ALMS.
Ik krijg ook die indruk. :)
En nochtans hebben ze gisteren duidelijk gezegd dat de Astons en Corvettes de laatste races héél dicht bij mekaar zitten qua gewicht, zelfs zo dat de Corvettes er bijna geen last van zouden moeten ondervinden. Want als ik mij niet vergis zei de commentator dat de Astons kleinere restrictoren hebben, maar Corvette Racing zegt precies iets anders.
Ik vind het net leuk dat die dominantie achter de rug is. Want zo is het toch leuker voor de toeschouwers?
gwyllion
04-10-2006, 00:09
En nochtans hebben ze gisteren duidelijk gezegd dat de Astons en Corvettes de laatste races héél dicht bij mekaar zitten qua gewicht, zelfs zo dat de Corvettes er bijna geen last van zouden moeten ondervinden. Want als ik mij niet vergis zei de commentator dat de Astons kleinere restrictoren hebben, maar Corvette Racing zegt precies iets anders.Je moet gewoon de "Balance of Performance” bulletins van IMSA erop nalezen:
Aston Martin Racing DBR-9:
Minimum Weight: 1100 kg
Maximum air restrictor I.D.: 31.2 mm (two restrictors) or 43.6 mm (single restrictor)
Corvette C6.R:
Minimum Weight: 1150 kg
Maximum air restrictor I.D.: 30.7 mm (two restrictors) or 43.0 mm (single restrictor)
Redelijk duidelijk dus: de Aston Martins rijden met 50 kg minder en groter restrictoren. Ze hebben bij Corvette dus alle recht tot klagen, aangezien gestraft worden omdat ze de beste wagen binnen het GT1 reglement gebouwd hebben :crazy:
Nagel op de kop gwyllion.
Hopelijk zien de AMR fans nu dat ze bijna iedere
iedere overwinning die ze hebben behaald door de
balance of performance regel komt.
gwyllion
04-10-2006, 01:01
De enige races die met gelijke middelen gestreden zijn, zijn Sebring en Le Mans en daar is Corvette gewonnen ;)
De enige races die met gelijke middelen gestreden zijn, zijn Sebring en Le Mans en daar is Corvette gewonnen ;)
En even vermelden dat Sebring 2005 de Corvette's dik aan de leiding lagen tot een uur voor het einde ze allebei een aanrijding hadden met een tragere deelnemer ;)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.