PDA

View Full Version : Champcars naar Zolder in 2007 !!


Pages : 1 [2]

Mr.Dallara
22-08-2007, 09:41
Gisteren was er op RTV een stukje over Heylen en het top event van komend weekend in Zolder, met beelden uit de pit van Zolder.

Je kan het online herbekijken (tot deze avond denk ik): http://www.rtv-media.be/nieuws/nieuwskempen.wmv (skippen naar 14min 10sec)


Nog ff een ticket vraagje: Ik heb een weekend ticket bronze/staanplaats, hoeveel kost het me om een extra ticket te kopen voor paddock acces?

marcel
22-08-2007, 09:44
http://www.racexpress.nl/imgitems/article/2007/08/RX%20DSC_5655.jpg

Ze zijn dus wel degelijk aangekomen



ik zie ze er toch niet tussenstaan. de wagens van het safety team zijn pickups, ik zie alleen de SUV's

wat ik wel zie, is dat pitstops een redelijk gevaarlijke bedoening zullen worden, er is redelijk weinig plaats voor de wagens, zeker als je rekening houdt dat ze in CC meestal allemaal samen binnen komen

wilmai
22-08-2007, 10:04
Als je een ticket paddock weekend 45 euro,

Rob
22-08-2007, 11:18
Volgens wat ik gehoord heb paddock vrijdag: Gratis zaterdag:25 Zondag:30

@ Marcel Die oranje wagens zijn wel degelijk die van het safety team, ik ben gisteren in zolder geweest, buiten de SUV's hebben ze nog enkele mazda's bij, maar geen pickups

brr01
22-08-2007, 12:19
Weet er misschien iemand in welke hotels de verschillende teams logeren ?

Rob
22-08-2007, 13:42
Het enige dat ik vernomen heb is dat er 1 team is dat het volledige hotel de Pits heeft afgehuurd als hotel/Vipruimte

GT2-R
22-08-2007, 16:03
Een nieuwe (???) livery voor de wagen van Jan Heylen:

http://img107.imageshack.us/img107/7665/dscn1496bisex3.jpg

yannick88
22-08-2007, 18:18
Een nieuwe (???) livery voor de wagen van Jan Heylen:

http://img107.imageshack.us/img107/7665/dscn1496bisex3.jpg


Was de vorige wedstrijd al in deze kleuren

Pinzie
22-08-2007, 19:24
Sponsor van Jan Heylen is Grafityp NV, een Limburgse firma die zelfklevende folies maakt, een van de grote wereldleiders op dit vlak...

brr01
23-08-2007, 06:17
Gisteren ook eens even gaan zien nu het nog ging. Wat me wel opviel is dat ze beter een vloer geplaatst hadden in de tent waar de teams moeten werken en waar de wagens staan. Bij sommigen staan gewoon nog plassen water in de tent. Was toevallig getuige in de Minardi tent waar men iets dergelijks vroeg aan een medewerker van de organisatie, toen hij dan even later terugkwam met een rol van een soort tapijt zijn ze meteen beginnen snijden , maar probleem was dat de tent reeds vol stond met de wagens en de containers. Vermoed dus dat die gisterenavond, of vandaag, alles wederom uit de tent gaan halen om dat tapijt te plaatsen....gemakkelijk is anders....en het had vermeden kunnen worden....maar al doende leert men zeker (?).

Bugalfa
23-08-2007, 11:38
Weet er misschien iemand in welke hotels de verschillende teams logeren ?

Volgens mij logeert er ene piloot in Hanestrik 11 in Geel...

Ik ga toch kijken ; met dank aan Jan !

fox
23-08-2007, 12:51
Weet er iemand of ze ook tv schermen gaan plaatsen rond het circuit?

Nicki_Mks
23-08-2007, 13:36
Vanochtend een kijkje gaan nemen op de persvoorstelling in Brussel. Zeer gemoedelijke bedoening allemaal, heb een 14-tal handtekeningen (enkel Legge was er niet) verzameld. Foto's volgen samen met de rest, maandag.

brr01
23-08-2007, 17:14
Naar ik gehoord heb in een discussie tussen de organisatie enerzijds en de piloten Bourdais, Rahal, Wilson, Pagenaud en Power anderzijds, zou er een probleem zijn met de curbs in de eerste linkse. Het zou gaan om de gele curbs die ze boven op de andere geplaatst hebben...De rijders zouden deze curbs wegwillen.

Mark
23-08-2007, 19:19
Naar ik gehoord heb in een discussie tussen de organisatie enerzijds en de piloten Bourdais, Rahal, Wilson, Pagenaud en Power anderzijds, zou er een probleem zijn met de curbs in de eerste linkse. Het zou gaan om de gele curbs die ze boven op de andere geplaatst hebben...De rijders zouden deze curbs wegwillen.

Kan ik me iets bij voorstellen dat de coureurs klagen:

http://www.racexpress.be/imgitems/article/2007/08/cerb2.jpg
http://www.racexpress.be/imgitems/article/2007/08/cerb1.jpg
Foto's: www.racexpress.nl

Dat je dergelijke ""broodjes" aan de binnenkant van een bocht legt om afsnijden te voorkomen is niet meer dan normaal. Als je nu in de fout gaat in de eerste linkse en je pakt zo broodje mee dan kon de wagen weleens gekke dingen doen. Als je dan dwars in het grind komt dan kon de wagen weleens gaan rollen.

Mocht de heren alsnog misbruik gaan maken van de betonstrook aan de rechterzijde van de rood-witte curbs zet je er toch een observer neer ;) Die mannen kosten toch niks :)

RKG
23-08-2007, 19:49
ze hebben precies wel niet binnen de lijntjes gekleurd.

jaja, morgen begint het spektakel. kijk uit naar de zondag!

Neo-242
23-08-2007, 21:15
ze hebben precies wel niet binnen de lijntjes gekleurd.


Haha, 't is te zeggen zeg! Net door kleuters geverfd:)

Bling
23-08-2007, 22:44
Haha, 't is te zeggen zeg! Net door kleuters geverfd:)

Die kleuters zijn anders wel niet van gisteren; de witte lijn moet nog geschilderd worden ;)

JPMontoya
24-08-2007, 08:49
Is er live-timing ergens ?

R@ce@holiC
24-08-2007, 09:47
Hoor net uit zolder dat er 3 wagens afgegaan zijn in de chicane in de outlap!
Jan Heylen, Paul Tracy en ?...

JPMontoya
24-08-2007, 10:25
http://gmsleaderboard.vfx.com/ChampCar/Free_LiveTiming.asp

R@ce@holiC
24-08-2007, 10:34
Thanks!

Heylen er niet tussen door die crash... Hopelijk valt de schade mee :(.

JPMontoya
24-08-2007, 10:58
Boeken dicht voor Jan Heylen denk ik...Als je in FP1 niet kan rijden mag je er wel een kruis over maken om in de top 5 te komen...

Power to the Power !!!

PugFan
24-08-2007, 10:59
Eerste oefenrit staat Heyle niet bij?

Practice 1 Practice 2 Qualifying 1 Practice 3 Practice 4 Qualifying 2 Warm-Up Race


-- Fastest Lap -- -- Time Behind --
Pos Driver # Team Lap Time Mph km/h Leader Previous
1 W. Power 5 Team Australia 1:15.100 119.457 192.247

2 S. Bourdais 1 Newman/ Haas/ Lanigan Racing 1:15.235 119.242 191.901 0.135

3 R. Doornbos 14 Minardi Team USA 1:15.772 118.397 190.541 0.672 0.537

4 B. Junqueira 19 Dale Coyne Racing 1:15.886 118.219 190.255 0.786 0.114

5 S. Pagenaud 15 Team Australia 1:15.912 118.179 190.190 0.812 0.026

6 N. Jani 21 PKV Racing 1:15.933 118.146 190.137 0.833 0.021

7 G. Rahal 2 N/ H/ Lanigan Racing 1:16.137 117.830 189.629 1.037 0.204

8 A. Tagliani 8 RSPORTS 1:16.155 117.802 189.583 1.055 0.018

9 T. Gommendy 22 PKV Racing 1:16.389 117.441 189.002 1.289 0.234

10 O. Servia 7 Forsythe Racing 1:16.666 117.017 188.320 1.566 0.277

11 P. Tracy 3 Forsythe Racing 1:16.708 116.953 188.217 1.608 0.042

12 R. Dalziel 28 Pacific Coast 1:17.174 116.246 187.079 2.074 0.466

13 K. Legge 11 Dale Coyne Racing 1:17.284 116.081 186.814 2.184 0.110

14 A. Figge 29 Pacific Coast 1:17.501 115.756 186.291 2.401 0.217

vortex
24-08-2007, 11:00
En Wilson en Clarke??? Wat is er gebeurd in de chicane???

JPMontoya
24-08-2007, 11:19
http://www.turbomagazine.be/images/photosite/7807_Crash3.jpg
http://www.turbomagazine.be/images/photosite/7807_Crash2.jpg
http://www.turbomagazine.be/images/photosite/7807_Crash1.jpg

OeiOeiOei................

marcel
24-08-2007, 11:58
dat wordt een avondje doorwerken voor Conquest Racing

@ JPMontoya: Tracy is in Cleveland in het eerste kwartier 3 keer moeten gaan pitten, en hij heeft nog gewonnen, dus alles is nog mogelijk ;)

marcel
24-08-2007, 13:54
http://www.crash.net/news_view~cid~3~id~153356.htm

Clarke mag niet deelnemen dit weekend, en er wordt nog nagekeken of hij volgend weekend mag starten

kulgan
24-08-2007, 13:58
Verder staat er ook dat ze een andere piloot op de wagen mogen laten rijden...
Misschien de ultieme kans voor Bas Leinders??

JPMontoya
24-08-2007, 14:18
Bas zit in Turkije voor F1 niet ?

marcel
24-08-2007, 14:45
inderdaad
maar dat is maar 4 uurkes vliegen, ze :)

gwyllion
24-08-2007, 15:49
Dan Clarke zal vervangen worden door Mario Dominguez. bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/61728

Dus geen extra Belg of Nederlander.

Bugalfa
24-08-2007, 18:34
www.autosport.be is er ook vrij snel bij geweest, daar heb ik ook toegang toe op kantoor...
Dieje stukke Pipo van ne Clarke... grrrůµŁ*#% "Debielen Dan"

Juist berichtje van Jan : de Auto is terug rijklaar om er een lap op te geven morgen !

buchinski
24-08-2007, 20:09
Kan er iemand aangeven hoe het geregeld is met de parkings?
Ik ben al enkele jaren gewend van met mijn ZAC op VIP D te staan, dus moet iok mij nooit zorgen maken om een parkingske.

Maar nu hebben ze daar een tribune neergepoot dus VIP D zal wel uit den boze zijn. Staan we met z'n allen dan in het weiland of hoe wordt het geregeld?

**edit**

ik hoor net dat ze de kanaalzone gebruiken als megaparking. echter, als je naar S5 moet dan is dat nog wel een mooi end wandelen me dunkt .... Helemaal door de paddock, over de Daikin brug en dan langs het bos tot de buitenzijde Jacky Ickx... Duurt minstens 20 minuten te voet!

brr01
24-08-2007, 22:07
Zie her en der dat er gewag gemaakt wordt van 10.000 toeschouwers...moet zeggen dat ik om 11h30 ben toegekomen en mits betaling van 5.00 Euro heb ik mijn wagen kunnen parkeren op +/- 20 meter van de top van de pits. Op een doordeweekse donderdagtraining en bij zo'n mooi weer lukt me dat nooit...Heb een deel van het circuit gemaakt en eerlijk, het was er toch heel, heel kalm. We zullen het maar houden met het alom bekende : "de organisatoren maken gewag van xxx-aantal toeschouwers, de politie houdt het op...."
Hopelijk wordt het in het weekend echt drukker of het zou wel weer eens de laatste keer kunnen geweest zijn. :o

redje
25-08-2007, 10:03
Kan ik me iets bij voorstellen dat de coureurs klagen:

http://www.racexpress.be/imgitems/article/2007/08/cerb2.jpg
http://www.racexpress.be/imgitems/article/2007/08/cerb1.jpg
Foto's: www.racexpress.nl

Dat je dergelijke ""broodjes" aan de binnenkant van een bocht legt om afsnijden te voorkomen is niet meer dan normaal. Als je nu in de fout gaat in de eerste linkse en je pakt zo broodje mee dan kon de wagen weleens gekke dingen doen. Als je dan dwars in het grind komt dan kon de wagen weleens gaan rollen.

Mocht de heren alsnog misbruik gaan maken van de betonstrook aan de rechterzijde van de rood-witte curbs zet je er toch een observer neer ;) Die mannen kosten toch niks :)

Die 'broodjes', zoals je dat zo mooi noemt, werden gisterenmorgen na de ADAC GT3-training door de mensen van CCWS weggehaald in de Eerste Linkse. De rest van het circuit ligt er nog bezaaid mee.

marcel
25-08-2007, 10:55
wel ja, maar in het filmpje op pitstop.tv zie je dat de piloten er enkel problemen mee hadden in de eerste linkse, omdat de snelheden in de andere bochten waar ze liggen toch niet hoog zijn

(topmoment in dat filmpje: de ingenieur van Heylen die op één van de broodjes in de chicane "Tracy woz here" schrijft :+)




weet er iemand of de auto van Heylen opgelapt is ondertussen?

redje
25-08-2007, 11:34
Volgens berichten op autosport.be kan hij rijden:

http://www.autosport.be/news/10513.awm

bluelite
25-08-2007, 11:36
De bewuste "broodjes" worden na elke ChampCar-sessie teruggeplaatst in de Eerste Linkse.

marcel
25-08-2007, 12:10
Volgens berichten op autosport.be kan hij rijden:

http://www.autosport.be/news/10513.awm

:applaus:


deze foto van op Speedtv.com heeft mij ook verrast:
http://www.speedtv.com/_assets/library/img/large/172658_lat2007082401028_pv.jpg

blijkbaar komen de heren champcar-piloten allemaal met dezelfde bus naar het circuit :eek:

ikke
25-08-2007, 12:52
Zie her en der dat er gewag gemaakt wordt van 10.000 toeschouwers...moet zeggen dat ik om 11h30 ben toegekomen en mits betaling van 5.00 Euro heb ik mijn wagen kunnen parkeren op +/- 20 meter van de top van de pits. Op een doordeweekse donderdagtraining en bij zo'n mooi weer lukt me dat nooit...Heb een deel van het circuit gemaakt en eerlijk, het was er toch heel, heel kalm. We zullen het maar houden met het alom bekende : "de organisatoren maken gewag van xxx-aantal toeschouwers, de politie houdt het op...."
Hopelijk wordt het in het weekend echt drukker of het zou wel weer eens de laatste keer kunnen geweest zijn. :o

die 10000 is echt wel heel optimistisch. Gisteren ook 25e betaald met plezier zelfs maar wie die 10.000 geteld heeft moet toch zijn machineke eens laten nakijken.

Marc
25-08-2007, 13:12
:applaus:

blijkbaar komen de heren champcar-piloten allemaal met dezelfde bus naar het circuit :eek:

Dat was de trip naar de persvoorstelling in het Jubelpark in Brussel.

Mr.Dallara
25-08-2007, 20:17
:applaus:


deze foto van op Speedtv.com heeft mij ook verrast:
http://www.speedtv.com/_assets/library/img/large/172658_lat2007082401028_pv.jpg

blijkbaar komen de heren champcar-piloten allemaal met dezelfde bus naar het circuit :eek:

Deze morgend kwam ik in men lange wandeling van parking (kanaal) naar het circuit vlakbij de inkom 3 voudig Champcar kampioen Bourdais en Pagenau tegen! Gewoon mee in het rijtje om het circuit binnen te komen... geweldig toch!

TommySoprano
25-08-2007, 23:34
die 10000 is echt wel heel optimistisch. Gisteren ook 25e betaald met plezier zelfs maar wie die 10.000 geteld heeft moet toch zijn machineke eens laten nakijken.


Ik vrees er ook echt voor. Vandaag even de kranten doorgenomen: twee blz. in Het Belang Van Limburg, maar die krant is dan ook mediapartner en dé Vlaamse Autosportkrant, Een klein stukje in De Sportwereld (Nieuwsblad/Het Volk), Nada in HLN (toch dé grootste Vlaamse krant), Nada in De Morgen (maar da's dan weer het clubblad van Groen) én, maar da's verontrustender, niks in Le Soir. Als de Franstalige kranten een autosportevenement van dit formaat negeren. :( Al zal La DH weer volgestaan hebben met verhalen van Olivier De Wilde over Bourdais.
De kranten zijn misschien geen accurate barometer voor de toeschouwersopkomst, maar toch... Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat men het weer verkeerd heeft aangepakt. De marketingcampagne is gewoon te laat begonnen en bovendien te weinig "below the line".

En laat ons eerlijk wezen, in tegenstelling tot wat bij onze Noorderburen momenteel aan de gang is, is autosport niet "hot" in Vlaanderen. Waarschijnlijk een spin-off van die typisch Vlaamse valse bescheidenheid.

bluelite
26-08-2007, 10:41
In de DH heeft Vincent Marique een halve pagina gekregen voor de CC.

S. Claeys
26-08-2007, 12:52
Als ik geen autofanaat was had ik nooit geweten dat Champcar naar belgië kwam.

VT4 mag het dan wel uitzenden maar is daar eigenlijk een campagne rond gedaan? Ik heb toch niks gezien zenne.

Raceboy
26-08-2007, 12:59
Als ik geen autofanaat was had ik nooit geweten dat Champcar naar belgië kwam.

VT4 mag het dan wel uitzenden maar is daar eigenlijk een campagne rond gedaan? Ik heb toch niks gezien zenne.

ik anders wel:

-metro
-p-magazine
-VT4 (ze gaven zelfs een ritje in de F1x2 weg)

toch niet de minste mediakanalen

S. Claeys
26-08-2007, 13:11
Zoals ik zei, ik ni. :cool:

marcel
26-08-2007, 16:11
in P-magazine stond een artikel van 3 of 4 pagina's

S. Claeys
26-08-2007, 16:13
Ik lees da ni, kijk enkel naar de frontpagina. :D

Neo-242
26-08-2007, 17:57
Ik vond de uitzending van VT4 echt verschrikkelijk. Het begon uitstekend met interviews op een losse manier, maar dan bij de start van de race was er geen geluid en gedurende de hele uitzending bleef het vergelijken met de F1 maar duren, wat totaal zinloos is wegens het feit dat de klasses niet in het minst overeenkomsten hebben (ja, het zijn openwheel wagens met veel PK's:fight: ) De onboardbeelden waren ronduit erbarmelijk en het leek in sommige shots wel of de framerate van de beelden laag lag, echt bizar!

De wedstrijd zelf vond ik al even droog als de F1 vandaag, met het enige verschil dat men artificieel wat spanning probeerde te maken met de full course yellows.:rolleyes:

The Leader
26-08-2007, 18:01
Ik ben zaterdag geweest, ik had 2 vip kaarten gewonnen via Turbo magazine.

Schitterende dag mee gemaakt in de Champcar paddock club. Bij de aankomst een rugzak, pet, lanyard met oordopjes + programmaboekje gekregen. En dan gans de dag eten en drinken. Vanop het terras, een goed zicht op de chicane voor de sacraments heuvel.

Veel bekende racers gezien die er ook aan het eten waren, oa Neel Jani, Tristan Gomendi, Anthony Kumpen, Bert Longin, Fred Bouvy, Didier De Radigues, Meinert Van Buuren, ea. Twas raar daar tussen al die sterren te zitten. Van een unieke dag gesproken, dank u Turbo magazine. Echt schitterende wagens, super sound en wat een toegankelijkheid voor het publiek, hier kan de F 1 nog wat van leren.

Hopelijk tot volgend jaar zeker, maar dan ga ik op race dag, tenzij ik natuurlijk weer vip kaarten win voor zaterdag.

Weet er soms iemand hoeveel toeschouwers er waren op zondag?

Speitig dat Jan Heylen die problemen had gans het weekend, zonder dit hat er een beter resultaat ingezeten en was het weekend nog mooier geweest.

marcel
26-08-2007, 18:57
er was redelijk veel volk in General, en op de tribunes rond de Jacky Ickx
tribunes aan de Rea vrij leeg (trouwens: wie een general pass had, kon daar niet meer door, ook al was dat wél aangegeven op het plan...)

ik denk dat de Gold Tribune aan de S/F lijn zowat half-gevuld was (het zal niet méér dan half geweest zijn), de Silver heb ik niet kunnen zien

JPMontoya
26-08-2007, 19:16
30 000 mensen vandaag...

TOP
- De openheid van de paddock naar de fans toe. Echt prachtig om zien. Je voelt gewoon dat de auto niet heilig is in de champcar en dat er ook nog andere aspecten zijn die belangrijk zijn.
- De toegankelijkheid van piloten...
- De vriendelijkheid van de Amerikanen
- De verfrissing (geen klassieke startprocedure, amerikaans volkslied,'gentlemen start your engine'.....)
- Sebastien Bourdais en Rahal alsook Junquira...
- .......

FLOP
- Ticketprijzen, systeem van de tribunes was gewoon totaal een flop. Mensen in de eerste linkse moesten 200 € neertellen tewijl ik gewoon naast die tribune kon staan met m'n general entry...
De tickets waren iets te duur en extra voor de paddock had niet gemogen.
- Volgens mij moeten ze gewoon 1 prijs zetten en pakweg 30 € extra voor tribunes maar dan mag je op alle tribunes.
- De race ontbrak een beetje aan spanning.
- De bekrompenheid van sommige mensen van CZ.
- Jan Heylen reed geen fantastische koers en op strategisch vlak werd er geblunderd bij Conquest....
- Ons eigen chauvinisme. Meer aanmoedigingen voor Doornbos dan voor Heylen...
- Het bijprogramma was echt slecht
- marketing is niet goed geweest. Te veel publiciteit in de gespecialiseerde pers maar niet in de populaire pers

Volgend jaar
Ja, graag

Raceboy
26-08-2007, 19:20
De onboardbeelden waren ronduit erbarmelijk en het leek in sommige shots wel of de framerate van de beelden laag lag, echt bizar!

Ligt niet aan VT4 he.

JPMontoya
26-08-2007, 19:21
Probleem met de beelden is dat die naar de VS gaan en dan terug naar Europa komen voor VT4 signaal....

Raceboy
26-08-2007, 19:25
- De bekrompenheid van sommige mensen van CZ.

Verklaar je is nader.
Ik heb ook zoiets meegemaakt op vrijdag. Er werd gezegd dat je in de rij moest aanschuiven voor de handtekeningensessie, dat zag ik al niet goedkomen: Belgen kennen dat niet "aanschuiven in een ordelijke rij". Ik stond ver naar achter maar ook niet helemaal laatst. Toen de rij nog een 20tal mensen lang was zag cor, verantwoordelijke paddock, dat het toch wel dicht tegen lunchtijd was en wou blijkbaar graag naar huis. Gevolg de mensne die een uur in de hitte hadden staan aanschuiven konden fluiten naar hun "fan appreciation". Champcar medewerkers deelden dan posters uit:1 van Bourdais en 1 van PAgenaud. Sorry dat is zielig. Gelukkig trok Heylen het zich niet aan bleef die doortekenen. Het ergste van alles is nog dat volgens CZ: "de piloten nog een belangrijke briefing hadden". 10 min later waren ze allemaal aan het eten en het drinken in de vip tent. Ik ben blij dat ik zoveel beteken voor Cz dat ze in mijn gezicht durven liegen.

smiley
26-08-2007, 19:50
:worship: VT4 :worship:

ok, de beelden live waren niet van zo n goede kwaliteit, mar ze hebben toch maar wel de race uitgezonden, en dan nog helemaal :eek: :applaus:
en nog eerst een samenvatting van het hele seizoen tot nu ! :worship:

de race miste een beetje aan spanning vond ik.. die jump van bourdais in het begin was wel vet :crazy:

spijtig voor heylen, redelijk wat pech met zijn strategie..

S. Claeys
26-08-2007, 20:17
Ik ben blij dat het op TV kwam. :worship:
De commentaar vond ik ook goed, ja ze gingen de vergelijking aan met F1 maar dat is toch normaal. Wat wil je, dat ze het vergeleken met de Belcar?
Ik vond dat ze goede uitleg gaven voor de mensen die Champcar niet echt kennen. Het zijn niet allen wannabe piloten en racefans die naar z'n wedstrijd kijken.

Ik heb er van genoten alhoewel de race op zich beter kon maar daar is niks aan de doen.
Heylen z'n strategie mislukte maar hij kwam wel verdomd goed in beeld.

Voor mij mag er meer van dit komen. :champagne:

Wel ben ik blij dat ik de race gezien heb vanuit men luie zetel, veel meer heb kunnen zien dan als ik aanwezig was en dit voor 0€. :)

marcel
26-08-2007, 21:14
- Ons eigen chauvinisme. Meer aanmoedigingen voor Doornbos dan voor Heylen...


er waren veel Nederlanders op en rond het circuit. en Doornbos is daar een bekendere naam dan Heylen hier.

ik denk dat er nog een redelijk aantal mensen verschoten waren dat er een belg mee deed.

kijk ook naar de merchandising standjes: er was een stand waar Doornbos handtekening zou komen zetten op de gekochte goederen (die vooral oranje-getint waren). Van Conquest / Heylen heb ik niks gezien (ik wou nochtans zo'n groen/wit hemdje kopen :()

gwyllion
26-08-2007, 21:39
Volgens Pitstop.tv miste Heylen zijn 7de versnelling en de strategische gok bleek gewoon een defecte radioverbinding te zijn (waardoor hij niet in pits kwam tijdens laatste safety car).

schumivill
26-08-2007, 21:41
Heb genoten van de uitzending,maar niet van het commentaar,idd constant vergelijken met de F1,laten we zeggen,de F1 compleet de grond inboren,en de heren waren er blijkbaar ook van overtuigd dat de laatste GP F1 in Zolder in 1982 was.....
Ben zaterdag geweest en vond het super,ze mogen terugkeren de komende jaren,mooi aandenken voor mij is ook het programma boekje,met de handtekeningen van alle piloten (uitgenomen Dan Clarck).

Mark
26-08-2007, 22:01
30 000 mensen vandaag...


Laat, ik het heel voorzichtig stellen..........tijdens andere evenementen op CZ komt ook weleens het getal van 30.000 bezoekers per dag voorbij. Toch was het vandaag erg rustig voor een dergelijk evenement.

In de eerste linkse (binnenkant) stonden vandaag nauwelijks 500 man te kijken tijdens de wedstrijd. Op de tribune Gold (capaciteit +/- 1250 man) in de eerste linkse zaten tijdens de wedstrijd geen 300 bezoekers.

Idem dito voor de aantallen op zaterdag. Als bezoeker de dag doorgebracht in de Villeneuve. Vanaf insturen Villeneuve tot uitsturen Villeneuve stond er maximaal 1 rij personen. Tel een meter de man en je komt met moeite aan de 200 man.

Top:
-Champcars zijn veel sneller dan ik verwacht had. De WSbR 3.5 reden vorig jaar een 1.17...........nu met de tragere chicane zitten de Champcars op 1.12.hoog!! Qua tijden zitten ze veel korter in de buurt van de F1 dan ik verwacht had.
-De wagens in een tent, mooi bereikbaar voor iedereen. Constructie van de tent was oveigens een flop. Komt later dus :)
-De "Amerikaan" was tevreden over het circuit.
-Werkwijze Safetycarteam. Ondanks dat ze wat veel show maakten denk ik toch dat we in Europa deze kant uitmoeten. Drastische reductie van het aantal vrijwilligers en een stabiele factor m.b.t. de geleverde kwaliteit.
-Discipline coureurs, die gasten kijken echt naar een vlag van een baanpost
-De geur van Champcars, methanol ruikt lekker.

-Flop
-De tenten. Kon daar echt geen vloertje in? Gelukkig drie dagen droog weer gehad. Anders grote plassen in de tenten. Idem dito met de verlichting? Moest dat nu echt met de goedkoopste bouwlamp? Idem dito voor de afscheiding? Moest dat nu echt met een zeiltje? Er zijn in de handel wel betere tenten + infrastructuur te verkrijgen op tijdelijke basis. Weet overigens niet wie de eindverantwoordelijke is in deze.
-Mentaliteit / behulpzaamheid ticketcontroleurs CZ. Zaterdag als toeschouwer rondgelopen. Als ik ter plekke niet bekend was geweest had ik de Villeneuve niet gevonden ;) Die ticketcontroleurs overigens ook niet. De baankennis van die mensen is zeer beperkt. Ik zie die mensen toch een beetje als "steward" die het publiek begeleiden. Als dat niet hun rol is, plaats dan informatieborden op strategische plekken.
-Struiken tussen FIA-draad en publieksdraad. In de Villeneuve en ook op enkele andere plekken nemen struiken het zicht weg voor de toeschouwers. Enkele toeschouwers hadden een anarchistische inslag:applaus: Die sprongen over de publieksdraad en trokken de struiken zelf uit. Mijn inziens een taak van CZ om dit euvel te verhelpen. Wijze tip: Dit probleem komt elk jaar terug. Struikjes groeien ;)
-Promotie van deze wedstrijd? Voor BE kan ik niet oordelen maar in de Zuidelijke Nederlanden en de westkant van Nordrhein-Westfalen DE heb ik NIETS gezien van promotie van deze wedstrijd. Toch een gebied waar heel wat mensen wonen ;) In het verleden zag je dat weleens voor 24 uur of Truck GP. Op dit punt heeft van Buuren de plank volkomen misgeslagen. Daarmee straft hij zichzelf overigens ;)
-Onderling verschil coureurs, er zitten toch enkele serieuze prutsers tussen. (denk aan Figge, Legge)
-Lage aantal wagens. 17 Champcars is echt te weinig.......
-Aantal mensen voor de draad, toch weer heel wat "foto-cowboys" gezien met veredelde pocketcamera's.

Mark
26-08-2007, 22:07
ik zie ze er toch niet tussenstaan. de wagens van het safety team zijn pickups, ik zie alleen de SUV's


Dit was het eerste weekend dat ze alleen met de SUV's werkten. De pickups zijn vervangen door deze SUV's. Wagens zien er overigens prachtig uit, vooral qua inrichting. Een voorbeeld voor ons Europeanen ;)

Zet zoiets naast die pickups van Spa (inclusief malloten achterin de bak).......dan lopen we echt jaren achter.

marcel
26-08-2007, 22:16
Top:
-Werkwijze Safetycarteam. Ondanks dat ze wat veel show maakten denk ik toch dat we in Europa deze kant uitmoeten. Drastische reductie van het aantal vrijwilligers en een stabiele factor m.b.t. de geleverde kwaliteit.


nu, de situatie met Legge tijdens de warm-up was wel een flop. Ze verliest haar wiel in de chicane. wat doen ze: zetten het er gewoon weer op, en laten haar weer vertrekken (in 2 pogingen overigens, de eerste poging mislukte omdat de kabel los schoot). resultaat: ze is de heuvel amper over, of de jongens mochten weer achter een wiel aanhollen...

dachten ze echt dat ze met een wiel dat er met de hand weer aangevezen werd op eigen kracht de pits zou bereiken?

trouwens: 2 wagens die een wiel verliezen op één dag? vreemd :eek:

Mark
26-08-2007, 23:21
-Aantal mensen voor de draad, toch weer heel wat "foto-cowboys" gezien met veredelde pocketcamera's.

Uit veiligheidsredenen besloot Billy Kamphausen van Champcar zondagochtend resoluut om niemand tijdens de warming-up en de wedstrijd uit veiligheidsoverwegingen in de pitlane toe te laten. Het onprofessionele gedrag van sommige “professionals” zal vermoedelijk wel de doorslag gegeven hebben.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=6090&page=2&rubriek=int


Op zaterdag zo'n geval gezien in de Villeneuve. Zat er zo'n sjarel met zijn gat op de muur en zijn been op de banden foto's te maken! Welke site of blad? geen idee maar hij droeg een shirt van f1-club.be ;)

RKG
27-08-2007, 07:45
In de eerste linkse liep ook iemand rond met gewoon een standaard digitale camera. Vraag mij af hoe ze aan die accreditatie komen :s
Eerste linkse was inderdaad vrij rustig, maar denk dat dat ook komt omdat niet iedereen wist dat ze niet via de hoofdingang doorkonden als ze geen paddockkaarten hadden.

Het feit dat er tijdens andere events misschien meer volk komt, ligt volgens mij aan het feit dat ze dan stukken meer met gratis kaarten gooien dan met dit.

Bij de caution die veroorzaakt werd in de eerste linkse door, ik denk, Figge, vond ik wel dat die marshals van de champcar hun niet echt haasten. Ik dacht echt dat die snel in hun wagen sprongen en de boel gingen opruimen, maar niets was minder waar. Eens dat ze er waren, verliep alles wel professioneel!

brr01
27-08-2007, 08:54
Verklaar je is nader.
Ik heb ook zoiets meegemaakt op vrijdag. Er werd gezegd dat je in de rij moest aanschuiven voor de handtekeningensessie, dat zag ik al niet goedkomen: Belgen kennen dat niet "aanschuiven in een ordelijke rij". Ik stond ver naar achter maar ook niet helemaal laatst. Toen de rij nog een 20tal mensen lang was zag cor, verantwoordelijke paddock, dat het toch wel dicht tegen lunchtijd was en wou blijkbaar graag naar huis. Gevolg de mensne die een uur in de hitte hadden staan aanschuiven konden fluiten naar hun "fan appreciation". Champcar medewerkers deelden dan posters uit:1 van Bourdais en 1 van PAgenaud. Sorry dat is zielig. Gelukkig trok Heylen het zich niet aan bleef die doortekenen. Het ergste van alles is nog dat volgens CZ: "de piloten nog een belangrijke briefing hadden". 10 min later waren ze allemaal aan het eten en het drinken in de vip tent. Ik ben blij dat ik zoveel beteken voor Cz dat ze in mijn gezicht durven liegen.

Inderdaad, de zogezegde verantwoordelijke(n) van CZ in de paddock (maw die op hun brommerke :applaus: ) meten hun dikwijls meer sterallures aan dan de piloten...is niet enkel geweest bij deze race, maar heb dat al veelvuldig gezien...zelfs op een doordeweekse training op donderdag.

Mark
27-08-2007, 09:12
Bij de caution die veroorzaakt werd in de eerste linkse door, ik denk, Figge, vond ik wel dat die marshals van de champcar hun niet echt haasten. Ik dacht echt dat die snel in hun wagen sprongen en de boel gingen opruimen, maar niets was minder waar. Eens dat ze er waren, verliep alles wel professioneel!

Ook zij moeten wachten op een seintje van racecontrol. Zolang dat er niet is blijven die mannen staan ;)

JPMontoya
27-08-2007, 09:15
Verklaar je is nader.
Ik heb ook zoiets meegemaakt op vrijdag. Er werd gezegd dat je in de rij moest aanschuiven voor de handtekeningensessie, dat zag ik al niet goedkomen: Belgen kennen dat niet "aanschuiven in een ordelijke rij". Ik stond ver naar achter maar ook niet helemaal laatst. Toen de rij nog een 20tal mensen lang was zag cor, verantwoordelijke paddock, dat het toch wel dicht tegen lunchtijd was en wou blijkbaar graag naar huis. Gevolg de mensne die een uur in de hitte hadden staan aanschuiven konden fluiten naar hun "fan appreciation". Champcar medewerkers deelden dan posters uit:1 van Bourdais en 1 van PAgenaud. Sorry dat is zielig. Gelukkig trok Heylen het zich niet aan bleef die doortekenen. Het ergste van alles is nog dat volgens CZ: "de piloten nog een belangrijke briefing hadden". 10 min later waren ze allemaal aan het eten en het drinken in de vip tent. Ik ben blij dat ik zoveel beteken voor Cz dat ze in mijn gezicht durven liegen.

Het gaat mij vooral om die "Ik werk van 9 tot 16u30" mentaliteit. Heb het verhaal van de posters niet zelf gezien maar ook gehoord. Verder staan er nog wat voorbeelden in deze topic...

BTW: Ik vind dat Heylen zijn uitleg over zijn zeer matige prestatie maar zwak is...Over de 7de versnelling. Ik heb daar ten eerste niet veel over gemerkt en ten tweede vraag ik mij af hoe vaak men in Zolder in 7de versnelling rijdt.

En over dat radiocontact. Denkt Heylen dan zelf niet na....Als je ziet dat het een full-course yellow is en iedereen voor u gaat binnen op een halfuur van he t einde wacht je toch ook niet om te gaan pitten.

RKG
27-08-2007, 09:21
Ook zij moeten wachten op een seintje van racecontrol. Zolang dat er niet is blijven die mannen staan ;)

ah ok, bedankt voor de info. ik dacht dat die als ze een wagen zagen staan er direct naar toe mochten.

Van waar vertrok de safetycar eigenlijk?

marcel
27-08-2007, 09:42
ik weet alleen dat hij het pak "los liet" in de Bolderbergbocht

Eddy V
27-08-2007, 09:53
Ze verliest haar wiel in de chicane. wat doen ze: zetten het er gewoon weer op, en laten haar weer vertrekken... in 2 pogingen overigens, de eerste poging mislukte omdat de kabel los schoot

Normaal is dit een systeem waarbij de rijder zelf aan het uiteinde van de kabel trekt zo rap mogelijk nadat de motor weer draait. Misschien was Legge iets te vlug?
Dit gebeurde zaterdag ook bij eentje, motor draaide heel kort, de rijder trok de kabel los en de motor sloeg af. Dus personeel opnieuw uit de wagen, kabel vastmaken en men begon van nul. Knap en verdomd eenvoudig systeem trouwens.

DDRT_Fred
27-08-2007, 09:54
En hij zei dat hij niet mee kon op het rechte stuk.

marcel
27-08-2007, 10:05
Normaal is dit een systeem waarbij de rijder zelf aan het uiteinde van de kabel trekt zo rap mogelijk nadat de motor weer draait. Misschien was Legge iets te vlug?


nee, de kabel lostte aan de kant van de safety crew, en hing nog vast aan de DP01 van Legge

Nicki_Mks
27-08-2007, 10:51
Ik heb er zojuist het beste autosportweekend uit mijn carriere opzitten. Dat was wat de Belgische kant van de zaak betreft echter volledig aan geluk te wijten. Voor de prijs van een Bronze ticket zat ik op een Silver (S5) die volgens mij beter was dan alle Golds tesamen (interessante bocht, videowall en afscherming van de zon tot 15h). Voor de rest is alles wat ik wou zeggen hierboven al gezegd. Kortom:

TOP:
*Champ Car World Series

FLOP:
*Circuit Zolder
*Champ Car Belgium

Als ik deze fantastische serie nog eens wil zien, denk ik dat ik dat integreer in een Amerikareisje...

Dries DS
27-08-2007, 12:46
Het gaat mij vooral om die "Ik werk van 9 tot 16u30" mentaliteit. Heb het verhaal van de posters niet zelf gezien maar ook gehoord. Verder staan er nog wat voorbeelden in deze topic...

BTW: Ik vind dat Heylen zijn uitleg over zijn zeer matige prestatie maar zwak is...Over de 7de versnelling. Ik heb daar ten eerste niet veel over gemerkt en ten tweede vraag ik mij af hoe vaak men in Zolder in 7de versnelling rijdt.

En over dat radiocontact. Denkt Heylen dan zelf niet na....Als je ziet dat het een full-course yellow is en iedereen voor u gaat binnen op een halfuur van he t einde wacht je toch ook niet om te gaan pitten.

Miss. iets om over na te gaan denken bij een Vertigo, alvorens sommige mensen van centen te gaan ontdoen,... Al te makkelijk om een nationale vlag te gaan laten wapperen/werpen als je die steeds zelf gezwaaid hebt. Bassie en Adriaan... Het waren twee clowns, wij Belgen zullen ons steeds Bassie onthouden, een clown die nooit iemand deed lachen...

gwyllion
27-08-2007, 13:14
BTW: Ik vind dat Heylen zijn uitleg over zijn zeer matige prestatie maar zwak is...Over de 7de versnelling. Ik heb daar ten eerste niet veel over gemerkt en ten tweede vraag ik mij af hoe vaak men in Zolder in 7de versnelling rijdt.Sacramentsheuvel zou ik denken. De overbrenging van de versnellingsbak kunnen gewijzigd worden. Dus door versnelling redelijk kort te maken kan je best 7de gebruiken.

Mark
27-08-2007, 13:58
In de eerste linkse liep ook iemand rond met gewoon een standaard digitale camera. Vraag mij af hoe ze aan die accreditatie komen

Zoals bijvoorbeeld deze trien:
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=7393&d=1188215908


Onbeschoft gedrag in de persruimte, foute instelling naast de baan en totaal geen benul waar men mee bezig is. Internet is leuk maar heeft als nadelig effect dat we dit soort "misstanden" erbij krijgen. Dit lijkt me echt een klusje voor de FIA en haar lokale afvaardigingen om een soort journalisten- en fotografen licentie in het leven te roepen. Op die manier voorkom je toestanden zoals enkele jaren terug bij de World Series (fout Renault / RPM) en nu dit jaar bij de Champcars (geen idee wie verantwoordelijk was voor de accreditaties).

Sir Kwietje
27-08-2007, 14:35
hoe kan je eigenlijk aan een accreditatie komen? niet dat ik veel speciaal van toestel heb maar lijk me wel een interesant om niet op een vuilbak te moeten gaan staan om degelijk foto's te hebben.

redje
27-08-2007, 14:49
Ik heb er zojuist het beste autosportweekend uit mijn carriere opzitten. Dat was wat de Belgische kant van de zaak betreft echter volledig aan geluk te wijten. Voor de prijs van een Bronze ticket zat ik op een Silver (S5) die volgens mij beter was dan alle Golds tesamen (interessante bocht, videowall en afscherming van de zon tot 15h). Voor de rest is alles wat ik wou zeggen hierboven al gezegd. Kortom:

TOP:
*Champ Car World Series

FLOP:
*Circuit Zolder
*Champ Car Belgium

Als ik deze fantastische serie nog eens wil zien, denk ik dat ik dat integreer in een Amerikareisje...

Ik zat ook op S5 (had er wel voor betaald, maar kom, dat is weeral een organisatorische fout inzake de Bronze-tribune) en dat was inderdaad een zeer goede tribune.

Voorts kan ik me goed vinden in de commentaren die hier al gegeven werden. De Champcars hebben me een zeer goede indruk gegeven, al was de race naar CCWS-normen saai. Het ingrijpen van de raceleiding voor de broodjes die misschien losgekomen waren, was er net over, maar kom. Er is meer actie te zien, de piloten en wagens zijn bereikbaar...

Maar de organisatie heeft toch blunders gemaakt. De paddock van de BRL was openlijk toegankelijk, terwijl je voor die van de Euroboss en GT3 moest betalen. In Zolder is het moeilijk om de paddock volledig af te sluiten, terwijl toch iedereen overal langs het circuit moet kunnen geraken. Maar dan laat je het paddocksupplement toch wel en vraag je een klein beetje meer algemene inkom of iets dergelijks.
Aan tribune S5 werd volk doorgelaten, die die straat gewoon doorgefietst kwamen ofzo. Echter bleven die wel staan om toch de race te bekijken. :fight: Af en toe was iemand van de controleurs toch zo slim om die mensen weg te halen.
Het inscannen verliep ook raar. De ene keer moest je enkel bij het binnenkomen inscannen, dan weer nooit, dan weer enkel bij het buitengaan. Iedereen had een eigen systeem me dunkt. Trouwens, van zodra de champcar race gedaan was (het podium was nog bezig), mocht iedereen aan de achteringang (achter hoofdtribunes) zomaar binnen. De controleurs waren al vertrokken.

Met de handtekeningensessie vrijdag waren er een hoop die niet in de lijn wilden wachten en probeerden voor te steken, maar daar werd door de mensen van Champcar en Autopress (denk ik toch) korte metten meegemaakt, waarvoor dank.

BTW, de Safety Car vertrok vanuit de REA.

Nicki_Mks
27-08-2007, 15:12
Zoals bijvoorbeeld deze trien

Ik heb haar donderdag ook al gezien in Brussel. Toen niets op aan te merken, behalve dat ik het toch ook al raar vond dat iemand met een zakcameratje een accreditatie heeft. Ze zei toen bij een Engelstalige autosportwebsite ofzo te horen...

JPMontoya
27-08-2007, 15:36
Miss. iets om over na te gaan denken bij een Vertigo, alvorens sommige mensen van centen te gaan ontdoen,... Al te makkelijk om een nationale vlag te gaan laten wapperen/werpen als je die steeds zelf gezwaaid hebt. Bassie en Adriaan... Het waren twee clowns, wij Belgen zullen ons steeds Bassie onthouden, een clown die nooit iemand deed lachen...

Ik snap niet wat je wil zeggen en wat dat met Heylen te maken heeft....

crosserke
27-08-2007, 16:15
Organisatie kon echt beter.
Volgens mij was circuit zolder niet echt klaar voor deze wedstrijd.Heeft er echt niemand geklaagd op de gouden tribune aan de eerste linkse.Deze mensen moesten door de modder en bulldozersporen naar hun tribune,op sommige plaatsen lagen wel matten maar die waren al snel besmeurd.En inderdaad met een gewone kaart kon je vanop dezelfde plek de wedstrijd volgen.
Vrienden van mij die nog niet op het circuit waren geweest kwamen binnen aan de ingang opzij van hotel de pits.Daar ze gewone kaarten hadden mochten ze niet door want was enkel voor tribunes of paddock.Is normaal maar wat niet normaal is dat niemand hun wegwijs maakte hoe ze aan de binnenkant geraakten.Het leek me weer dat er vele dachten dat het rond hen draaide in plaats van Champ car.Trouwens heb gehoord dat je van in de pits gratis en voor niets de wedstrijd kon volgen met scherm en al.

Marc
27-08-2007, 16:27
BTW: Ik vind dat Heylen zijn uitleg over zijn zeer matige prestatie maar zwak is...Over de 7de versnelling. Ik heb daar ten eerste niet veel over gemerkt en ten tweede vraag ik mij af hoe vaak men in Zolder in 7de versnelling rijdt.


De 7de wordt op de 3 rechte stukken ingeschakeld. Nahet uitkomen van de Bianchi is bijna heel de rechte lijn in 7de. Het voordeel van die zevende is iets meer topsnelheid, maar vooral een veel lager verbruik. In Champ Car draait álles om benzine sparen. Wie dat niet onder de knie heeft, geraakt nergens. Bourdais is er een meester in, Doornbos verloor er (door foute instructies van zijn ingenieur) de race mee. Door hun hoge verbruik moesten Heylen als eerste binnen voor een tweede tankbeurt. Daar liep het al fout. Heylen miste dan nog de call voor de derde stop door radioproblemen.

http://www.champcarworldseries.com/Content/PDF/Results/2007/20070826PDFR_0005.pdf

mogas
27-08-2007, 18:16
Mogas heeft met twee mede collegas vanuit NL een prima dag gehad
Het enige minpuntje (hoewel minpunt ?) vonden we het bobos rondrijden met de safetycars ,Gelukkig werd dit met de lunchpauze gedaan
Uitzicht vanaf de S5 tribune was prima en heb er zo'n 300 fotos weg geschoten ,Zal er straks proberen een aantal in het foto topic te posten.
Opdevraag waar we deze tribune konden indenen hoe er tekomen werden we vriendelijk te woord gestaan

JPMontoya
27-08-2007, 18:48
De 7de wordt op de 3 rechte stukken ingeschakeld. Nahet uitkomen van de Bianchi is bijna heel de rechte lijn in 7de. Het voordeel van die zevende is iets meer topsnelheid, maar vooral een veel lager verbruik. In Champ Car draait álles om benzine sparen. Wie dat niet onder de knie heeft, geraakt nergens. Bourdais is er een meester in, Doornbos verloor er (door foute instructies van zijn ingenieur) de race mee. Door hun hoge verbruik moesten Heylen als eerste binnen voor een tweede tankbeurt. Daar liep het al fout. Heylen miste dan nog de call voor de derde stop door radioproblemen.

http://www.champcarworldseries.com/Content/PDF/Results/2007/20070826PDFR_0005.pdf

Dank u voor de uitleg. Verhelderend.

redje
27-08-2007, 20:03
Nog iets over de TV-uitzendingen:

Ik heb thuis de uitzending van VT4 opgenomen en mijn vriendin die van RTBF. Vergeleken met de RTBF (commentaar van ene Wéry en Mollekens) was het commentaar van VT4 dus heel goed. Bij La Deux was het echt huilen met de pet op.

Mr.Dallara
27-08-2007, 20:09
Op pitstop.tv las ik net het volgende als reactie op een champcar bericht:


Enkele berichtjes uit het belang van limburg dat goede contacten heeft met Zolder.

Roger De Jaeghere Circuit Directeur:
Onze kansen liggen goed voor een 2de editie op 8 juni 2008 maar wel met minder tribuneplaatsen en Assen blijft in het najaar om elkaar geen concurrentie aan te doen ….. ons BreakEven point van dit jaar is bijna bereikt.

Promotor van Buuren:
We hadden 40.000 bezoekers geteld over het hele Weekend en breakeven Point lag rond de 55.000 dus we maken verlies maar we gaan door,in Assen zijn reeds 50.000 tickets van de hand gegaan in voorverkoop dus de Champcar leeft wel.

David Higdon ChampCar betrokkene:
We willen zeker terug komen,organisatie was goed,de piloten houden van het circuit,de media-aandacht was groot…Zolder heeft onze verwachtingen overtroffen,het was zeer goed voor een eerste keer.

PS:er stond ook in vermeld dat ChampCar ook naar grotere landen wil als Italie,Frankrijk,Spanje,Duitsland of Engeland en een Griekse organisatie was aanwezig op Zolder…..dus we zullen nog niet te vroeg juichen wat Next year betreft en afwachten of Zolder tegen deze grote Landen opkan maar het ziet er best goed uit.


Het ziet er blijkbaar al bij al nog goed uit voor de toekomst...

Integra
27-08-2007, 20:58
De 7de wordt op de 3 rechte stukken ingeschakeld. Nahet uitkomen van de Bianchi is bijna heel de rechte lijn in 7de. Het voordeel van die zevende is iets meer topsnelheid, maar vooral een veel lager verbruik. In Champ Car draait álles om benzine sparen.
Methanol ;)

Bart.Vandecavey
27-08-2007, 21:03
Nog iets over de TV-uitzendingen:

Ik heb thuis de uitzending van VT4 opgenomen en mijn vriendin die van RTBF. Vergeleken met de RTBF (commentaar van ene Wéry en Mollekens) was het commentaar van VT4 dus heel goed. Bij La Deux was het echt huilen met de pet op.


Ik vond dat commentaar op VT4 ook niet echt slecht. Gewoon een paar foutjes maar dat is normaal uiteraard. Kris Wauters en Erik Van Hoorick hadden een aangename stem.

TommySoprano
27-08-2007, 21:23
Zoals bijvoorbeeld deze trien:
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=7393&d=1188215908


Onbeschoft gedrag in de persruimte, foute instelling naast de baan en totaal geen benul waar men mee bezig is. Internet is leuk maar heeft als nadelig effect dat we dit soort "misstanden" erbij krijgen. Dit lijkt me echt een klusje voor de FIA en haar lokale afvaardigingen om een soort journalisten- en fotografen licentie in het leven te roepen. Op die manier voorkom je toestanden zoals enkele jaren terug bij de World Series (fout Renault / RPM) en nu dit jaar bij de Champcars (geen idee wie verantwoordelijk was voor de accreditaties).

In de motorsport bestaat er zoiets als een FIM perskaart, maar ook die kan niet voorkomen dat er heel wat nitwits door de mazen van het net glippen. Sinds de opkomst van Internet en digitale fotografie, lopen er heel wat "Weekend Warriors" rond op de crossen. Op zich niet zo erg, tot ze gratis voor allerlei media beginnen te werken, ten koste van de echte professionals.
En als ze dan al eens iets produceren zijn het persberichtjes die niet eens motorgazet halen...

buchinski
27-08-2007, 21:29
...en nu dit jaar bij de Champcars (geen idee wie verantwoordelijk was voor de accreditaties).

Je kon je aanvraag richten naar Champcar Europe of naar ene meneer Vincent Franssen.

Ik had een aanvraag ingediend (voor F1Journaal), omdat ik niet wist of en hoeveel belangstelling er zou zijn. Heb een bericht teruggekregen met vragen naar welk soort website ik vertegenwoordigde.

Ze wilden enkel een accreditatie geven aan "the general press" en aan sites/bladen die een belang hadden in Champcar berichtgeving. Blijkbaar kwalificeerden wij niet daarvoor want ik heb er dan niets meer van gehoord.

Ik vraag waar mogelijk altijd iets aan. Ten eerste moet je toch eerst materiaal hebben om dan iets te kunnen publiceren, en ja, die "fotograafplaatsen" zijn, wat men ook moge beweren , duizend keer beter dan de traditionele plaatsen, "achter den draad". Verder is zulk press kaartje altijd wel geloofwaardiger als je vist achter een statement of een mening.

Maar ondertussen heb ik geleerd van mijn plan te trekken en hanteer ik altijd mijn motto : "ja kunt ge krijgen, neen hebt ge al". En dus loop ik door waar ik kan, trek foto's van waar het soms niet mag en stel vragen aan iedereen die eruitziet alsof hij iets zou kunnen weten.

Over de loop van een weekend denk ik dat ik dikwijls meer piloten spreek en meer teammensen dan vele van die "ge-accrediteerden"

Marc
27-08-2007, 22:14
Onbeschoft gedrag in de persruimte, foute instelling naast de baan en totaal geen benul waar men mee bezig is. Internet is leuk maar heeft als nadelig effect dat we dit soort "misstanden" erbij krijgen. Dit lijkt me echt een klusje voor de FIA en haar lokale afvaardigingen om een soort journalisten- en fotografen licentie in het leven te roepen. Op die manier voorkom je toestanden zoals enkele jaren terug bij de World Series (fout Renault / RPM) en nu dit jaar bij de Champcars (geen idee wie verantwoordelijk was voor de accreditaties).

In dit geval was het volgens mij een bewuste politiek om iedereen te accrediteren, om indruk te maken op de Amerikanen. Dat is alvast gelukt: ze hadden lof voor de media-aandacht. En de perszaal vonden ze trouwens de beste die ze ooit gezien hadden.

bluelite
27-08-2007, 22:28
In dit geval was het volgens mij een bewuste politiek om iedereen te accrediteren, om indruk te maken op de Amerikanen. Dat is alvast gelukt: ze hadden lof voor de media-aandacht. En de perszaal vonden ze trouwens de beste die ze ooit gezien hadden.

Maar wellicht ook de kleinste die ze hadden gezien :) Wacht maar tot ze de perszaal in Assen hebben gezien.

Of het was om indruk te maken op de Amerikanen? Meindert (Van Buuren, promotor) wilde in de eerste plaats alle media naar Zolder halen zodat het evenement aandacht zou krijgen die het verdiende. Jammer genoeg zijn er wel een pak journalisen in Zolder geweest, maar heeft de BCCGP niet de aandacht gekregen die hij verdiende. Voor Assen worden er althans veel minder journalisten/Fotografen verwacht. Slechts 160. Maar daar zal het een echte stormloop worden van de fans.

Mark
27-08-2007, 23:29
Of het was om indruk te maken op de Amerikanen? Meindert (Van Buuren, promotor) wilde in de eerste plaats alle media naar Zolder halen zodat het evenement aandacht zou krijgen die het verdiende. Jammer genoeg zijn er wel een pak journalisen in Zolder geweest, maar heeft de BCCGP niet de aandacht gekregen die hij verdiende.

Dan heeft de opzet van Van Buuren niet gewerkt. Je kunt beter de pers halen voor het evenement in plaats van na afloop ;) Vandaag wel de nodige aandacht in de lokale pers. Zelfs een volle bladzijde in de regionale krant. Iets in de trant van: Limburgers massaal naar de Champcars in Zolder Eigenwijs als ik ben, dat had veel massaler kunnen zijn ;)

Toch moet de promotie van dit evenement enigzins in orde zijn geweest. De lokale politie had gehoopt dat de Nederlandse staatskas aardig gespekt zou worden door dit evenement.

Tweehonderd bekeuringen op A76 na races

De politie heeft dit weekend op de A76 in Heerlen 200 motorrijders en automobilisten bekeurd. Twee rijbewijzen werden ingenomen.

De hoogst gemeten snelheid was 193 kilometer per uur. De controle was gericht op bezoekers van de Champ Car Races in het Belgische Zolder. Het vermoeden bestond dat bezoekers van autoraces daarna op de openbare weg ook sneller rijden. Uiteindelijk werden toch met name dagjesmensen en vakantiegangers bekeurd.

http://www.l1.nl/L1NWS/archief/_rp_links2_expandElementId/1_1653752/_pid/links2


Kijk, van zo'n artikel krijg ik het op mijn heupen en heb ik jeuk op vervelende plaatsen. De titel van dit bericht klopt niet eens met de eindconclusie van dit artikel. Welke lulhannes schrijft zoiets? Ja, een lulhannes bij L1!

Uiteindelijk blijken de risicogroep dagjesmensen en vakantiegangers te zijn. Gevaarlijk volk, die toeristen :)

Het was overigens een actie, volgens buurtgenoten, in de aloude DTM-stijl eind jaren tachtig / begin jaren negentig. Dus ook de Nederlandse politie had op meer bezoekers gerekend :D

RKG
28-08-2007, 18:13
wat ik raar vond, was dat Bourdais geen donuts deed na de wedstrijd. Hoopte dat hij dat op het einde van het rechte stuk ging doen.

S. Claeys
28-08-2007, 18:32
Ja, ik zat er ook op te wachten.

Sir Kwietje
28-08-2007, 18:36
wat ik raar vond, was dat Bourdais geen donuts deed na de wedstrijd. Hoopte dat hij dat op het einde van het rechte stuk ging doen.

jep :( had ik ook verwacht

SMM DOC
28-08-2007, 20:42
Hij had de intentie er een paar te draaien aan post 15 (tegenover de REA) maar kon niet omdat er een ploeg baancommissarissen net aan de rand van de piste stonden om een "flag salute" te brengen.
De amerikanen uit Safety 3 hebben nog geprobeerd hen te waarschuwen.

SMM DOC
28-08-2007, 21:15
Mannen, mannen, mannen, (excuseer dames), wat een gezump lees ik hier allemaal over de ChampCars in Zolder.

Ten eerste over die tribunes. OK, de Gold tribunes trokken op geen kl...n: op de rechte lijn kon je doof gaan zitten worden van de 125dB die weerkaatsten tussen de hoofdtribune en het pitgebouw. Aan die van de eerste linkse kon je tot aan je knieën in de modder gaan zakken. En de meeste Silver tribunes (met uitzondering van die in de Jacky Ickx) waren al niet veel beter. Maar vergeet niet dat je met een "general entry" van 40€ op de mooiste plaatsen terecht kon: de chicane en de Villeneuve. Vergelijk even met de F1 in Spa: met een algemene entree kaart kun je dan in de klim naar Les Combes gaan staan en de wagens gedurende 0.633 seconde aan 320 km/u voorbij zien komen. Voor al de rest mag je minstens 100€ ophoesten.

Ten tweede wat de wedstrijd betreft: ik weet niet wanneer een van jullie een F1 zodanig hard over curbstones heeft zien gaan dat hij een kleine meter de lucht in gekatapulteerd wordt (en daarna door rijdt alsof er niks aan de hand is). Ik heb een paar inhaal maneuvers gezien die de concurentie met F1 waardig zijn. Ik heb een ronderecord met 5 (!) seconden aan flarden gereden zien worden.
En vergeet niet: die mannen reden voor het eerst op dit circuit en hebben volgende vrijdag al hun eerste training in Assen opstaan. Logisch dat ze niet gaan riskeren een chassis "total loss" te rijden, dan zijn hun twee Europese races om zeep. Zoals de ChampCar Chief Medical Officer me na de wedstrijd zei: "totally abnormal race, usualy they would be crashing cars about every other corner..."

Ten derde: stop blaming Circuit Zolder. Als er iets fout is gegaan, stuur een mail naar Van Buuren, hij heeft het spel georganiseerd. CZ verhuurde enkel infrastructuur en personeel.

En ten slotte, wees blij dat een race van dit kaliber hier is kunnen doorgaan en misschien de volgende jaren terugkomt.
Of is een 24u race met 2PK's misschien waar jullie naar uitkijken???

marcel
28-08-2007, 21:53
Ik heb een ronderecord met 5 (!) seconden aan flarden gereden zien worden.


niet moeilijk, Champcars zijn zowat het snelste dat Circuit Zolder de voorbije 20 jaar gezien heeft...


(voor de rest heb je wel gelijk)

buchinski
28-08-2007, 21:55
Ten derde: stop blaming Circuit Zolder. Als er iets fout is gegaan, stuur een mail naar Van Buuren, hij heeft het spel georganiseerd. CZ verhuurde enkel infrastructuur en personeel.

Neen. Dat is heel goedkoop. CZ verstopt zich achter "de organisatie" en de organisatie (Champcar Belgium) steekt de schuld op de ticketverkoop en circuit Zolder.

Op mijn vraag waarom er geen communicatie met de fans was omtrent de tribunes en de tickets kreeg ik uit eerste hand te horen van de organisatoren zelve (inderdaad, uit hun eigen mond) dat "normaal gezien CZ hiervoor zou zorgen". Maar telkens je op CZ wat vraagt vervallen ze daar in een oorverdovende stilte, of ze verwijzen je door naar de organisator of de ticketing. Einde van het verhaal : niemand neemt zijn verantwoordelijkheid jegens de fans op.

Ik kom volgende keer zeker weer opnieuw kijken naar de Champcars. Na de F1 is deze serie een ware verademing. Maar ik zal niet meer die idioot zijn die vooraf zijn tickets bestelt. Ik ga lekker wachten tot de allerlaatste dagen en de voordeeltjes die dan uit de lucht vallen, ondanks alle beloftes en goede voornemens die ik voor volgend jaar heb te horen gekregen. Als er meer mensen zijn zoals ik, die zich "gepakt" voelen, met deze reactie dan hoop ik maar dat hun voorverkoop volgend jaar op iets trekt. Ik vrees er het ergste voor.

Of is een 24u race met 2PK's misschien waar jullie naar uitkijken???

Ik ben daar nog nooit gaan naar kijken. Maar wat zou er mis zijn met races in 2 PK'tjes?

Nicki_Mks
29-08-2007, 08:57
Vergelijk even met de F1 in Spa: met een algemene entree kaart kun je dan in de klim naar Les Combes gaan staan en de wagens gedurende 0.633 seconde aan 320 km/u voorbij zien komen. Voor al de rest mag je minstens 100€ ophoesten.

Wie vergelijkt er nu dáármee ;) Voor de mensen die zich slechts één topevenenment wilden veroorloven en de F1 boven de Champ Car kozen, heb ik trouwens nog het nummer van een goede psycholoog :D

vortex
29-08-2007, 09:44
CZ verhuurde enkel infrastructuur en personeel.

Inderdaad, en ze verhuren dus ook zonder te blozen een stuk grond voor de General Entry Pass-houders aan de binnenkant van de Eerste Linkse. Daar waar nog een diep spoor ligt van een oude wielerkoers, bij regen de mensen tot hun knieen in de bagger staan, en om er te geraken je welhaast een geoefende vierkamper moet zijn om over de bulten en kuilen te springen.
Dat is werkelijk schandalig! Wat is het nu voor moeite het daar met een shovel even te egaliseren en dan gelijk die idioot hoge bouwhekken te verlagen.

RKG
29-08-2007, 09:53
Inderdaad, in de eerste linkse is de lage groene draad weggedaan om het veldrijden mogelijk te maken. nu dat CZ niet meer zulke events organiseert, zouden ze die zone eens moeten egaliseren en opnieuw die lagere groene draad zetten. Dat toont ook wel wat professioneler dan die Heras-hekken die niet eens op gelijke hoogte staan.

Bling
29-08-2007, 11:11
Inderdaad, in de eerste linkse is de lage groene draad weggedaan om het veldrijden mogelijk te maken. nu dat CZ niet meer zulke events organiseert, zouden ze die zone eens moeten egaliseren en opnieuw die lagere groene draad zetten. Dat toont ook wel wat professioneler dan die Heras-hekken die niet eens op gelijke hoogte staan.

Inderdaad...
Trouwens, ik ben er nu dit weekend niet geweest dus het kan veranderd zijn, waarom staat er nog steeds een horde herashekken in het midden van "het eerste linkse => kanaalzone" gebied? Die hekken staan daar al van de 24U 2005; toen 'Monster Mutt' kwam 'optreden'

RKG
29-08-2007, 12:11
omdat daar nog altijd een offroadparcour is om de een of andere reden.

Ze hebben nu wel die grote berg aan de sterrenwachtbocht weggedaan. Jammer, want als die hekken soms openstonden kon je daar heel mooi foto's trekken in de remzone.

Nicki_Mks
29-08-2007, 14:14
Vraagje: weet iemand wie de zangeres was die zondag The Star-Spangled Banner vertolkte? Invoerproduct?

RKG
29-08-2007, 14:20
Eve Campbell dacht ik.

Belgische die mee heeft gedaan aan eurosong

Sir Kwietje
29-08-2007, 15:49
Eve Campbell dacht ik.

Belgische die mee heeft gedaan aan eurosong


dat ze volgend jaar toch maar iemand anders zoeken...

Xsara_VTS
29-08-2007, 16:09
Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat ze die modderpoel en grijze hekken in de eerste linkse zouden verwijderen.
Da ziet er toch nie uit zoals het nu al enkele jaren is.

off-topic

ik weet niet wanneer een van jullie een F1 zodanig hard over curbstones heeft zien gaan dat hij een kleine meter de lucht in gekatapulteerd wordt (en daarna door rijdt alsof er niks aan de hand is).
Sutil tijdens de GP in Canada dit jaar.
In de laatste chicane vloog hij over de curbs. en mistte nog net de "wall of champions".
Ik dacht dat dat tijdens de vrijdag training was.

hier een foto + de video (http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/10/liever-geen-vliegkunsten-voor-spyker-tijdens-gp-van-canada)

Bling
29-08-2007, 17:42
Aan een SpykerF1 merk je toch niet of er iets mis aan is na zo'n sprong :p

Mark
31-08-2007, 21:11
En ten slotte, wees blij dat een race van dit kaliber hier is kunnen doorgaan en misschien de volgende jaren terugkomt.

Als we een week later de diverse boekjes en sites doornemen dan mogen we concluderen dat de organisatie van deze wedstrijd een succes is geweest. Enig minpuntje is het aantal bezoekers Echter de Amerikanen en de coureurs love the track and the people

En de details in deze thread? Ach, het zijn details.........hopenlijk komt het e.e.a. terecht op de juiste plek.

Er is zelfs niemand die klaagt over de veiligheid van het circuit zelf. Ik kan me nog zo'n serie voor de geest halen, met Renault 3.5 motoren, waarbij bepaalde coureurs en bijbehorende blauwe blazers dat baantje maar onveilig vonden.

Deze klasse is dik 6/7 seconden sneller en niemand die klaagt. Mogen we dan concluderen dat die mensjes uit de WSbR 3.5 eerst eens de hand in eigen boezem steken? Een klasse die bij sommige experts de beschrijving heeft gekregen van: These toys are too big for these boys :)

De dubbel Zolder / Assen schijnt in 2008 volgens diverse bronnen uit elkaar getrokken te worden. Op die manier maak je meer kans om dezelde fan twee keer naar een circuit te lokken. Zowel Engeland als Griekenland maken volgens diezelfde bronnen de meeste kans voor een Champcar Grand Prix.

marcel
01-09-2007, 18:20
Er is zelfs niemand die klaagt over de veiligheid van het circuit zelf. Ik kan me nog zo'n serie voor de geest halen, met Renault 3.5 motoren, waarbij bepaalde coureurs en bijbehorende blauwe blazers dat baantje maar onveilig vonden.



natuurlijk als de helft van je kalender uit stratencircuits bestaat, is Zolder een "veilig circuit", zeker naar Amerikaanse norm (zie bvb Elkhart Lake, Mont Tremblant, Portland -> ook niet bepaald circuits met F1-veiligheidsmaatregelen)
anderzijds, de commentatoren op Eurosport 2 wisten te melden dat Tracy over het uitsturen van die Bianchi wist te melden "if you run wide, there's not a lot of runoff. and if you flip over the wall, you're in the trees"