PDA

View Full Version : Champcars naar Zolder in 2007 !!

Pages : [1] 2

Mark
30-10-2006, 00:43
Nog drie kandidaten voor de tweede Europese race

“We zijn op dit moment nog in gesprek met Zolder, Hockenheim en Le Mans voor de tweede Champ Car race naast Assen,” verklaarde Bart Rietberger van Champ Car Europe tegenover ChampCar.nl.

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=1996

Zowel Zolder als Le Mans hebben het voordeel van een lokale coureur. Heylen en respectievelijk Sebastian Bourdais. Overigens niet de eerste keer dat Le Mans ten tonele komt.

Keuze voor Zolder mag duidelijk zijn. Geen F1 circuit, thuisbasis van Heylen en mr. Berghoff. Roermondenaar Muermans is ook een buurman van Zolder ;) Volgens dit bericht zou men mogen concluderen dat de mogelijke kandidaten Oscherleben, een of ander verlaten vliegveld in Athene en Malta hebben afgedaan.

Race zou dan eind September plaatsvinden volgens de voorlopige kalender van Champcar.

Let wel, het is een publicatie op champcar.nl .............en daar moet je voorzichtig mee zijn. Verschil tussen een promoter en een organisator kennen ze daar niet. Net zo goed als dat men beweerde dat Nicky Pastorelli na zijn eerste onderbreking van dit seizoen het volledige seizoen zou afmaken..........dat is ook iets anders afgelopen ;)

Raceboy
30-10-2006, 01:03
Geen F1 circuit,

Dat maakt niets meer uit. Montreal rijden ze toch ook op hetzelfde circuit.

Mark
30-10-2006, 01:09
Dat maakt niets meer uit. Montreal rijden ze toch ook op hetzelfde circuit.

Maar niet op dezelfde lay-out ;) De een heeft wel een chicane, de ander daar niet.

Raceboy
30-10-2006, 01:15
Niet meer:

Dit is het circuit: http://www.champcar.ws/CONTENT/PDF/Results/2006/20060824PDFR_0001.pdf

zie daar geen verschil met het F1 circuit.

Mark
01-11-2006, 00:21
Volgende hint:

Dat de 3,5L World Series niet bij de openingswedstrijd in België van de partij zijn wekt bevreemding. Wel zijn er diverse geruchten dat een andere spectaculaire raceklasse in de loop van 2007 naar Zolder komt.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=4318

Geen teken van Champcar maar dat er iets moois onderweg is naar CZ moge duidelijk zijn. Realistisch gezien kan ik buiten Champcar en A1GP niets anders bedenken ;)

marcel
01-11-2006, 13:42
we weten al dat FIA-GT komt, een nieuwtje dat ik op het eerste zicht niet kan vinden op autosport.nl

Mark
01-11-2006, 21:37
we weten al dat FIA-GT komt, een nieuwtje dat ik op het eerste zicht niet kan vinden op autosport.nl

Dat men op autosport.nl de kalender 2007 "gemist" heeft wil niet zeggen dat die spectaculaire raceklasse dan ook de FIA GT is. Is die kalender niet zo goed als bevestigd?

Nog een zijdelings "champcar-nieuwtje" ;) We hebben waarschijnlijk 1 gast minder tijdens de Champcar wedstrijden in Europa. Linkje (http://www.telegraaf.nl/binnenland/52558171/Ex-autocoureur_en_drugsbaron_Charles_Z._opgepakt.html ?p=7,1)

marcel
02-11-2006, 18:27
volgens pitstop.tv komt een champcar delegatie volgende week naar Europa omlopen keuren: Hockenheim, Le Mans en Zolder.
één van die 3 komt dan op de kalender.

Belle
02-11-2006, 21:06
volgens pitstop.tv komt een champcar delegatie volgende week naar Europa omlopen keuren: Hockenheim, Le Mans en Zolder.
één van die 3 komt dan op de kalender.

Hmmm...en één stap op de paddock van Zolder en ze beginnen al te twijfelen. Ik wil héél graag dat Champ Car naar Zolder komt, maar is de paddock daar wel ruim genoeg voor, om al die Amerikaanse Trucks en vooral de hele entourage op te vangen? Ik vrees ervoor... Op dat vlak heeft LeMans een grote stap vóór en ligt ook nog vrij centraal. Hockenheim kan ik niet over oordelen want ik ben er nog nooit geweest.

Mark
02-11-2006, 21:19
Hmmm...en één stap op de paddock van Zolder en ze beginnen al te twijfelen. Ik wil héél graag dat Champ Car naar Zolder komt, maar is de paddock daar wel ruim genoeg voor, om al die Amerikaanse Trucks en vooral de hele entourage op te vangen? Ik vrees ervoor... Op dat vlak heeft LeMans een grote stap vóór en ligt ook nog vrij centraal. Hockenheim kan ik niet over oordelen want ik ben er nog nooit geweest.

Zolderse paddock is groot zat, er zal niet 1 Amerikaanse truck te vinden zijn in de paddock. Vervoer via de lucht in containers ;) Qua oppervlakte heeft CZ niet te klagen.........andere circuits hebben minder ruimte. Denk aan Brands Hatch waar het hele circus een paar jaar terug te gast was.

Er is maar 1 heikel punt, ter hoogte van de twee chicanes. Beetje smal.........zeer zeker als de beheerders van het circuit het toestaan dat juist op die plek een of andere bikini-carwash is :rolleyes:

Belle
02-11-2006, 21:22
Er is maar 1 heikel punt, ter hoogte van de twee chicanes. Beetje smal.........zeer zeker als de beheerders van het circuit het toestaan dat juist op die plek een of andere bikini-carwash is :rolleyes:

Daar sta je ook altijd muurvast tijdens de World Series. Daarom kom ik niet meer verder dan de Villeneuve en Sacramentsheuvel tijdens dat weekend. Ze zouden op die hoogte tenten en zo moeten verbieden. Maar iedereen wil daar juist staat omdat er daar zoveel mensen passeren...

Superdiesel
02-11-2006, 21:37
Niet meer:

Dit is het circuit: http://www.champcar.ws/CONTENT/PDF/Results/2006/20060824PDFR_0001.pdf

zie daar geen verschil met het F1 circuit.

Circuit is volgens mij inderdaad hetzelfde als dat wat het F1 circus gebruikt.
Alleen vind ik het raar dat voor de vrije trainingen en kwalificaties een andere 'timing-line' gebruiken als voor de warm-up en de race.

Tot en met de kwalificaties worden de rondjes getimed op een punt dat zo'n 200 meter voor de laatste chicane ligt. Voor de warm-up en de race gebruiken ze dan weer de normale start-finish lijn om het tondjes te af te klokken.

eea staat toch onderaan dat pdf-je te lezen.

Iemand enig idee wat hiervoor de reden kan zijn?

Fonne
02-11-2006, 23:32
Daar sta je ook altijd muurvast tijdens de World Series. Daarom kom ik niet meer verder dan de Villeneuve en Sacramentsheuvel tijdens dat weekend. Ze zouden op die hoogte tenten en zo moeten verbieden. Maar iedereen wil daar juist staat omdat er daar zoveel mensen passeren...Jullie zitten hier altijd te klagen dat de paddock in Zolder te smal is he.
Wat moeten ze dan in Zanvoort zeggen ? Daar moet je met een massa door een gangetje van 1 meter.

Brecht
03-11-2006, 00:24
Inderdaad, In Zandvoort is de paddock een ramp naar mijn mening.
Dit eventjes off topic.

Mark
03-11-2006, 00:36
Ondanks dat er drie circuits in de running zijn geef ik Zolder de meeste kans. Waarom? Kijk eens naar de mogelijke omstandigheden in 2007

- Mr. Berghoff is een buurman van het circuit
- Mr. Muermans (en bijbehorende VIPS) wonen er vlak naast, Zolder ligt om de hoek i.p.v. het verre noorden waar Assen ligt
- "Nederlands" team in 2007 met Muermans/Stoddart
- Flinke bups lokale piloten. Heylen, Zwolsmans, Pastorelli, Doornbos, Verstappen, Ho-Pin Tung staan allemaal in de speculaas rijtjes voor 2007.
- Homologatie? Geen probleem WSbR 3.5 zijn waarchijnlijk sneller dan de nieuwe Champcars. WSbR 3.5 mochten toch rijden in 2006 ;)
- Goede kans op een hoge publieke opkomst.
- Geen F1 circuit (zoals Hockenheim)

Le Mans kan met Bourdais nog wat roet in het eten gooien, Hockenheim lijkt me niet meer dan een laatste ultieme uitwijkmogelijkheid. Van beide circuits zijn wellicht de paddocks en faciliteiten beter van aard maar dat is van ondergeschikt belang in deze tijden.

JorritVD
03-11-2006, 16:11
Jullie zitten hier altijd te klagen dat de paddock in Zolder te smal is he.
Wat moeten ze dan in Zanvoort zeggen ? Daar moet je met een massa door een gangetje van 1 meter.

Wat heeft Zandvoort er mee te maken??? Ze gaan naar Assen toe, en dat is 100x beter.

Bling
03-11-2006, 16:58
Toch duidelijk waarover het ging?
Fonne wil gewoon zeggen dat we in Zolder nog niet hoeven te klagen over paddock ruimte.

Raceboy
03-11-2006, 17:39
Mss kunnen ze in het contract zetten dat ze alleen komen als alle toeschouwers de race kunnen volgen en er dus speakers zijn langs heel het circuit.

marcel
03-11-2006, 18:38
alsof ge die gaat kunnen horen als zo'n heel veld champcars langs komt

Fonne
03-11-2006, 22:39
alsof ge die gaat kunnen horen als zo'n heel veld champcars langs komtWss niet maar als ze aan de andere kant van Zolder zitten zou het toch gemakelijk zijn als de speakers werken. Dan kan je de race toch een beetje volgen he.

schumivill
04-11-2006, 01:55
Het word gewoon Le Mans,wegens de naam...Zolder,keep dreaming :)

SMM DOC
05-11-2006, 15:20
Volgende hint:

Geen teken van Champcar maar dat er iets moois onderweg is naar CZ moge duidelijk zijn. Realistisch gezien kan ik buiten Champcar en A1GP niets anders bedenken ;)

Kans lijkt me erg klein maar toch: ligt de DTM kalender voor 2007 al vast???

senna's kingdom
05-11-2006, 19:13
Het word gewoon Le Mans,wegens de naam...Zolder,keep dreaming :)

Dat denk ik ook.
Zolder zou wel mooi zijn om de race te zien en dan zal ik zeker gaan:eek: .
Het zal volgens mij le mans worden omwille van de naam.

Nicki_Mks
05-11-2006, 22:08
Het zou inderdaad heel mooi zijn, maar ik vrees ook dat we wat aan het dromen zijn. Moest het 1 april zijn zou ik denken dat ik de vis gevonden had.

Mark
09-11-2006, 01:10
Volgens welingelichte bronnen heeft Champcar race director Troy Cotman het circuit van Assen voorlopig goedgekeurd.

Behalve enkele kleine veranderingen aan de pitlane, zouden er enkele minieme veiligheidsvoorzieningen getroffen moeten worden.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=28&bericht=4340

Dus nauwelijks veranderingen voor Assen? Dan moet Circuit Zolder met vlag en wimpel slagen.............

Daarnaast schijnt een inwoner van Maaseik dichtbij een zitje te zijn, als het maar goed gaat met de betalingen :D :D

Bling
09-11-2006, 21:51
Volgens champcar.nl is alles al in kannen en kruiken. Nu, hoeveel mogen we daarvan geloven?

Zie: http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2034

Bling
10-11-2006, 23:12
De Champ Car World Series komt hoogstwaarschijnlijk op 2 september naar Circuit Zolder (België) en doet 9 september 2007 TT Circuit Assen (Nederland) aan. De afgelopen dagen zijn beide circuits bezocht door de Amerikaanse Champ Car wedstrijdleiding en buiten een paar kleinigheden, lijken de twee races doorgang te vinden

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5215

2 september? Geloof ik niet veel van. Eén week na de 24U, lijkt me persoonlijk nogal snel achter elkaar...

marcel
11-11-2006, 00:58
ik zie het probleem niet?
moesten er nu nog teams of piloten in beide races aantreden, zou het raar zijn, maar dat is niet het geval.

Baron
11-11-2006, 01:25
ik zie het probleem niet?
moesten er nu nog teams of piloten in beide races aantreden, zou het raar zijn, maar dat is niet het geval.

Jan Heylen misschien ? ;)

marcel
11-11-2006, 13:49
die gast zal wel een beetje verstand hebben zeker?

Nismo
11-11-2006, 16:01
Op 9 september 2007 zal de champcar te gast zijn in Zolder.

Dit bericht kreeg ik vandaag toegestuurt van een collega van mij die ook werkzaam bij het interventie-team is tijdens de races te Zolder.

Neo-242
11-11-2006, 16:05
Is weekend vóór de F1 in spa:)

marcel
11-11-2006, 18:35
staat nu als bevestigd op pitstop.tv

Astra-fan
11-11-2006, 19:59
Iemand enig idee hoeveel de tickets ongeveer zullen kosten? Vallen die mee of zijn dit F1-prijzen?

SMM DOC
11-11-2006, 20:37
Eigenlijk wel grappig: Renault Sport wil niet meer op Zolder komen racen met hun WSR 3.5's omdat het circuit "niet geschikt zou zijn voor dergelijke krachtige bolides".
Terwijl het circuit een paar weken na deze mededeling wel zonder problemen gekeurd raakt voor de Champcars.....

Begrijpe wie kan.

JPMontoya
11-11-2006, 21:32
Eigenlijk wel grappig: Renault Sport wil niet meer op Zolder komen racen met hun WSR 3.5's omdat het circuit "niet geschikt zou zijn voor dergelijke krachtige bolides".
Terwijl het circuit een paar weken na deze mededeling wel zonder problemen gekeurd raakt voor de Champcars.....

Begrijpe wie kan.

Ik ben eens benieuwd wat dat gaat geven. Een amerikaanse reeks implementeren in Europa...

Volle bak zal t zeker zijn!

Petje af voor de mensen die de dubbel FIA GT/CCWS mogelijk maken.

Ik teken alvast paraat - laat die ticketverkoop maar starten!

McLarenboy
11-11-2006, 22:21
ik begrijp niet hoe champcars kunnen racen op zolder, zijn die bolides niet een stuk groter dan F1 wagens???

smiley
11-11-2006, 22:23
als ze niet teveel gaan vragen voor inkom ben ik zeker van de partij !
zo iets mag je niet missen ! net zoals de fia gt... :cool: het gaat vooruit met circuit zolder na de verbouwingen..
ook met het samensmelten van belcar en btcs in 2007 in het zelfde weekend denk ik dat we een mooi jaar voor ons hebben ;)

Raceboy
12-11-2006, 01:02
ik begrijp niet hoe champcars kunnen racen op zolder, zijn die bolides niet een stuk groter dan F1 wagens???

Ja maar de coureurs zijn geen mietjes die alleen voorbij gaan via pitstops ;)

Mark
12-11-2006, 03:11

Begrijpe wie kan.

Wil Renault Sport niet meer racen op Zolder met de 3.5? Het circuit is perfekt geschikt voor 3.5 De klacht dat de WS 3.5 ongeveer 30 km/u harder over de top van de sacrements helling gaan in de nieuwe configuratie lap ik aan mijn laars. Het circuit is toch goedgekeurd door de FIA!

Nee, de werkelijke oorzaak is te vinden bij de zeer twijfelachtige rol die een Waals herschap speelt in deze zaak. Vergelijk de kalenders van de LMS en WSbR 3.5 eens ;) Kijk ook eens wat dit heerschap heeft geflikt in 2005 / 2006.

Omdat ik het niet 100% kan aantonen noem ik nog geen naam. Mag duidelijk zijn wie ik bedoel.....iets met Franse brieven ;)

Bling
12-11-2006, 03:18

Vergeet niet dat vanaf volgend jaar de Panoz DP01 wordt gebruikt (zie foto (http://www.champcarworldseries.com/content/photos/2006/By800/20060823P_0026.jpg))
Die is naar mijn mening toch smaller...

(alhoewel dit eigenlijk terzijde is)

Baron
12-11-2006, 04:59
Omdat ik het niet 100% kan aantonen noem ik nog geen naam. Mag duidelijk zijn wie ik bedoel.....iets met Franse brieven ;)

Bepaalde dingen kan je niet altijd zwart op wit hard maken. Maar een naam mag je gerust noemen. Uiteraard trekt mijnheer Delettre, om persoonlijke redenen, voluit de kaart Francorchamps. Dat hij Zolder, met hulp van de vrienden uit Brussel (les Messieurs du RACB), daarbij een hak moet zetten, neemt hij er wellicht graag bij. ;)

Baron
12-11-2006, 05:13
Als het goed is, moet het ook gezegd worden!

Ik heb op dit forum de laatste tijd al heel wat kritiek geuit op Circuit Zolder, en dan hoofdzakelijk met betrekking op de stommiteiten die ze uitsteken wat betreft de Belcar.

Maar als je op een paar weken tijd zowel de FIA-GT als de Champcars op je agenda kan plaatsen...., wel, dan ben ik sprakeloos...
Zoiets verdient alleen maar bewondering en een dikke proficiat! :applaus:

Stranger
12-11-2006, 10:27
Zou even wachten op de officiele aankondiging...

Robin Miller, normaalgesproken goed ingelicht, heeft z'n vraagtekens bij Zolder geplaatst.

Champ Car officials had hoped to announce its European races for next September but not everything has been signed or OK'd as yet.

The race in Assen, Holland is going to happen but a second date has yet to be formalized. Zolder, Belgium remains in the picture. But chief steward Tony Cotman, who visited the former Formula One circuit recently, said the track needs some major improvements in order for Champ Car to participate.

So it's rumored Hockenheim, Germany, Le Mans, France and Spa are now being considered and an announcement is expected at next weekend's banquet in Indianapolis.Wil Zolder wel weer investeren in extra 'verbeteringen' ?

JPMontoya
12-11-2006, 11:30
Zou even wachten op de officiele aankondiging...

Robin Miller, normaalgesproken goed ingelicht, heeft z'n vraagtekens bij Zolder geplaatst.

Wil Zolder wel weer investeren in extra 'verbeteringen' ?

Nee ik denk van niet - dus het zal wel bye bye Champcar worden...
Waren we even blij met een dode mus.

Dedju...

fish88
12-11-2006, 12:13
Goed voor de Benelux 2 races van de champcars.

Stranger
12-11-2006, 12:16
Of het een dode mus is weet ik niet...er zijn al zoveel verhalen geweest.
Spa wordt nu ook weer genoemd ipv Zolder...daar geloof ik helemaal niets van.

JPMontoya
12-11-2006, 13:17
Spa dat is inderdaad een verzinsel...

CCWS & F1 op 1 week tijd...Alhoewel het een droom zou zijn zie ik het nog niet gebeuren.

marcel
12-11-2006, 14:48
Nee ik denk van niet - dus het zal wel bye bye Champcar worden...

willen? heel waarschijnlijk wel.
kunnen? zeker niet. ik denk dat ze bij Champcar wel iets meer zullen verwachten dan een extra tribune links of rechts

Stranger
12-11-2006, 14:59
Let wel dat ChampCar veel op stratencircuits rijdt waar je dus alleen maar tijdelijke faciliteiten hebt...dus wat ze exact verbeterd willen zien weet ik niet. Maar waar zet je op Zolder een extra tribune neer? (behalve op het einde paddock).

JPMontoya
12-11-2006, 16:02
In Zolder zouden ze dan zeker de tribune naast de hoofdtribune moeten bezetten met stoeltjes. Ook serieuse tribunes in de kanaalzone...

Maar dan nog - je moet toch capaciteit minstens 50 000 zitjes hebben voor dergelijk gigantisch evenement.

marcel
12-11-2006, 16:32
niet per se, je moet ze wel toegankelijker maken

student
12-11-2006, 17:06
Vergeef het me als ik cynisch ben, maar wie wil er in godsnaam nog in Zolder gaan racen? De Fia GT's gaan al zwaar verschieten, laat staan de champ cars.

En ten tweede, wie wil er in godsnaam nog in Zolder gaan kijken?

Ik weet dat hier nog fans zitten van het circuit, maar voor mij heeft het al lang afgedaan. Het zou verschrikkelijk tof zijn als de champ cars komen, maar ik zie ze eerder op de ring rond Antwerpen rijden dan in Zolder

Mr.Dallara
12-11-2006, 17:35
Nu er hier (terecht!) een champcar hype heerst word het mss eens tijd om te bekijken wie er gaat rijden in 2007 in de nieuwe Panoz DP01 Champ Cars.
Ik vond op het forum van 10 Tenths de volgende lijst van wie er waar mogelijk gaat rijden, de lijst zou up-to-date zijn volgens de laatste nieuwe "roddels"...

2007 Team & Driver Line-up (24 cars)
Newman/Haas Racing
1. Sebastien Bourdais (FRA)
2. Graham Rahal (USA)

Forsythe Championship Racing
3. Paul Tracy (CAN)
7. 2. Bruno Junqueira (BRA)

CTE Racing HVM
4. Nelson Philippe (FRA)
14. Daniel Clarke (GBR)

Team Australia
5. Will Power (AUS)
15. Alexandre Tagliani (CDN)
25. Simon Pagenaud (FRA)

PKV Racing
6. Oriol Servia (ESP)
20. Katherine Legge (GBR)
40. Neel Jani (SWI)

RocketSports Racing
8. Mario Dominguez (MEX)
18. Antonio Pizzonia (BRA)

European Minardi Racing (2 Minardi F1 drivers)
9. Justin Wilson (GBR)
10. Jos Verstapen (NED)

Dale Coyne Racing
#11 Andreas Wirth (GER)
19. Juan Cáceres (URG)

Gelles Racing
21. Tönis Kasemets (FIN)
28. Colin Fleming (USA)

Pacific Coast Motorsports
26. Alex Figge (USA)
29. Ryan Dalziel (SCT)

Conquest Racing
27. Andrew Ranger (CDN)
34. Charles Zwolsman (HOL)

Possible entries (+3=27)
PoleStar Racing Group
22. Antoine Bessette (CDN)
24. Ronnie Bremer (DNK)

Dreyer & Reinbold Racing
#23 Scott Speed (USA)

I think there will be 20-22 cars in 2007.

Een fotootje van het nieuwe chassis voor 2007:

http://www.champcarworldseries.com/Content/Photos/2006/By400/20060823P_0013.jpg

Een page met info over het nieuwe Pannoz DP01 chassis: http://www.champcarworldseries.com/oneof/2006/chassis/

Raceboy
12-11-2006, 18:48
De Fia GT's gaan al zwaar verschieten, laat staan de champ cars.

Circuit is op chicane en eerste linkse na nog hetzelfde als de laatste keer dat ze kwamen hoor.

marcel
12-11-2006, 19:31
als FIA-GT op Adria of Dijon kan racen, kunnen ze ook op Zolder racen

Mark
12-11-2006, 21:18
Maar waar zet je op Zolder een extra tribune neer? (behalve op het einde paddock).

Kijk eens naar het verleden ;) In de hoogtijdagen van de echte DTM (dus beginjaren negentig) zaten er dik 100.000 man op Zolder. Je kunt op zoveel plaatsen een tribune zetten dat we veel meer stoeltjes als toeschouwers hebben. Of CZ dat van plan is? Of CZ dan ook inziet welke beperkende maatregelen er genomen dienen te worden ivm toeschouwers-ellende? Geen idee. Als ik moet afgaan op de recente top-evenementen dan zal mijn conclusie wel duidelijk zijn ;)

Waar tribunes? Buitenkant circuit, uitsturen Ickx-Chicane. Binnenkant Kanaalsectie en/of buitenkant. 1ste Chicane, op en rond de REA-bocht. Plaats zat dus.

Mark
12-11-2006, 21:20
En ten tweede, wie wil er in godsnaam nog in Zolder gaan kijken?

Ondanks alles, tienduizenden toeschouwers ;) Zie recente evenementen. De vraag is: Zit een circuit te wachten op toeschouwers/fans met jou mentaliteit?

Raceboy
12-11-2006, 21:21
Waar tribunes? Buitenkant circuit, uitsturen Ickx-Chicane. Binnenkant Kanaalsectie en/of buitenkant. 1ste Chicane, op en rond de REA-bocht. Plaats zat dus.[/QUOTE]

Waar ga je die bouwen in de chicane? ofwel zit je enorm ver van het circuit en het stuk dat ze vroeger gebruikten is nu grindbak.

Mark
12-11-2006, 21:49
Waar ga je die bouwen in de chicane? ofwel zit je enorm ver van het circuit en het stuk dat ze vroeger gebruikten is nu grindbak.

Daar waar nu de toeschouwers bij het drankkot staan ;) Die plaats moet je natuurlijk niet openstellen voor staanplaatsen. Tribunes kun je zo groot en gek bouwen als je wilt..........kwestie van het juiste ontwerp. Tijdens de Bergische Loewe stond daar altijd een tribune, voor de Alfa-tifosi. MB en Opel hadden hun tribunes aan de buitenkant van de Ickx op de openbare (in dit geval afgelsoten) openbare weg.

bluelite
12-11-2006, 21:53
Misschien al eens beginnen om een tribune te bouwen die gaat vanaf de Ickx-chicane tot in de Eerste Linkse. En dan bedoel ik niet een zandheuvel die elk moment dreigt weg te schuiven en waar een paar 100 man kan staan, of die "trap voor de reuzen"... maar een deftige tribune met stoeltjes en al.

kazan
12-11-2006, 23:50
Misschien al eens beginnen om een tribune te bouwen die gaat vanaf de Ickx-chicane tot in de Eerste Linkse. En dan bedoel ik niet een zandheuvel die elk moment dreigt weg te schuiven en waar een paar 100 man kan staan, of die "trap voor de reuzen"... maar een deftige tribune met stoeltjes en al.

juist aan het kijken naar de champcar in mexico
daar zit geen kat op de tribunes :confused:

Stranger
12-11-2006, 23:52
A1GP heeft in sommige landen ook amper toeschouwers. In Nederland zat het bomvol.

Zegt dus weinig.

kazan
12-11-2006, 23:56
als ze in Zolder 15.000 "betalende" bezoekers hebben mogen ze heel blij zijn
(ik schat de inkom op 45€)

Mark
13-11-2006, 00:13

Waarop baseer je dat getal? Gedegen markt-onderzoek of nat vingerwerk?

Enige vraag die van belang is: Welke getal is acceptabel voor de organisator of de klasse Champs?

Voor een achterlijk tuning-event heb je zo 30.000 dik betalende toeschouwers te pakken op CZ. Laat staan een WK pedalen trappen op de weg of in het knollenveld.

Toeschouwers aantallen? Dat is alleen te danken aan lokale (nationale) helden en een goede marketing. Zet Verstappen in een barrel en je hebt zo 10.000 tot 30.000 extra toeschouwers te pakken. Mensen hebben nu eenmaal een korte termijn geheugen ;)

A1GP is altijd hetzelfde concept, verklaar dan maar eens waarom in het ene land er wel toeschouwers zijn en in het andere land niet. Kwestie van marketing. In het seizoen 2005/2006 waren Brands Hatch en Durban succesvolle evenementen en Estoril en Lausitzring niet. Oorzaak? Brands Hatch en Durban werden gepromoot door lokale mensen. Estoril en Lausitz door de mensen van A1GP zelf. Het verschil was duidelijk waarneembaar.

Idem dito voor de World Series by Renault. Normaal komt er geen kat af op een wedstrijd voor formule-wagens in de junior afdelingen. Zet de PR-machine van Renault in werking, voorzien van gratis kaarten, en het zit stampvol.

Komt de vraag? Wie gaat de promotie verzorgen en nog veel belangrijker: is er een budget voorhanden voor dergelijke activiteiten?

marcel
13-11-2006, 00:29

kaartjes voor de race in Toronto dit jaar gingen tot 190$, dus is 45€ vrij optimistisch.

A.J.
13-11-2006, 01:05
juist aan het kijken naar de champcar in mexico
daar zit geen kat op de tribunes :confused:

er was 1 tribune aan de achterzijde van het circuit die leeg was maar de rest zat toch behoorlijk vol hoor...

bluelite
13-11-2006, 02:00
Voor een achterlijk tuning-event heb je zo 30.000 dik betalende toeschouwers te pakken op CZ. Laat staan een WK pedalen trappen op de weg of in het knollenveld.

Zet Verstappen in een barrel en je hebt zo 10.000 tot 30.000 extra toeschouwers te pakken. Mensen hebben nu eenmaal een korte termijn geheugen ;)

:applaus:

Wel, ik denk dat Zolder minstens evenveel toeschouwers kan lokken met de ChampCar als met de WSbR... ergens rond de 80 à 90.000. Dat is zeker haalbaar, maar dan moet de promotie gebeuren op de manier die jij beschrijft Mark. Ik denk dat de mensen zeker geld willen neertellen om een top deelnemersveld aan het werk te zien. Geen F1, maar wel de Amerikaanse evenknie van de F1. Zorg dat je programma ook de moeite waard is en het volk komt vanzelf.

SMM DOC
13-11-2006, 10:54
Reclame maken is niet direct de sterkste kant van CZ.
Ik heb me al dikwijls verwonderd over het belachelijk lage aantal toeschouwers dat ze weten te trekken bij evenementen met toch serieuze internationale uitstraling (laatste DTM wedstrijd een paar jaar geleden bijvoorbeeld, of de FIM Endurance vorig jaar).
ALS er een serieus budget uitgetrokken wordt en ALS de reclame professioneel gebeurd en vooral ALS er (zoals bij de WSR) kwistig met vrijkaarten gestrooid wordt zal het circuit wel vol lopen. Anders vrees ik dat CZ (ook) aan deze organisatie (weer) zijn broek gaat weten te scheuren.

CarRerA
13-11-2006, 13:27
Even ter zijde, ik vind dat we als bescheiden belgen in ons klein landje toch wel heel fier mogen zijn dat we 2x FIA GT én de Champcar mogen ontvangen.
Tribune of geen tribune, mij mogen ze allesinds met veel plezier in Zolder verwachten!

Voor een achterlijk tuning-event heb je zo 30.000 dik betalende toeschouwers te pakken ...
Als tuning liefhebber vind ik dit toch een spijtige uitspraak... :no:

marcel
13-11-2006, 13:37
vooral ALS er (zoals bij de WSR) kwistig met vrijkaarten gestrooid wordt zal het circuit wel vol lopen.

de kaartjes voor de WSR werden door Renault rondgestrooid, niet door Zolder

SMM DOC
13-11-2006, 15:57
de kaartjes voor de WSR werden door Renault rondgestrooid, niet door Zolder

De promotie kwam ook grotendeels van Renault.
Wat ik bedoel is dat CZ er dikwijls in slaagt een evenement zodanig stil te houden (toch zeker bij het grote publiek) dat er bijna geen volk op af komt.

student
13-11-2006, 16:16
Ondanks alles, tienduizenden toeschouwers ;) Zie recente evenementen. De vraag is: Zit een circuit te wachten op toeschouwers/fans met jou mentaliteit?

hela hela, een beetje respect voor mijn mening als ik vind dat Zolder geen klop meer voorstelt, het circuit verknoeid is en je er als toeschouwer (zoals het er dagelijks bijligt, dus zonder extra tribunes voor bv de Champ Cars) er absoluut niks meer te zien is zonder verrekijker of ladder om een auto zonder draad voor te kunnen zien.

Ondertussen heb ik gelezen dat het bevestigd is, ze komen naar Zolder en misschien dat ik toch nog eens naar daar ga, maar dan moet ik wel de garantie hebben dat ik iets zie!

Mr.Dallara
13-11-2006, 17:42
Er is volgens mij zeker een markt om 10.000den (betalende) toechouwers te lokken naar Zolder met de Champcars in Zolder, wel zal het heel belangrijk zijn dat er naast een goede promo campagne ook een zeer sterk programma is qua support races.

Dan denk ik in de eerste plaats aan de BRL V6, aangezien dit de meest American style race classe is uit onze "coté"...

Kan er iemand mij vertellen wat in de states (en Canada, Mexico, Autralië, ...) zoal rijd als support races in de champcar weekends. Zijn het vaste series (GP2 - Porsche cup) zoals in de F1 weekends?
Is het reeël dat één van de support series ook mee de trip doet naar Europa?

Brecht
13-11-2006, 17:53
hela hela, een beetje respect voor mijn mening als ik vind dat Zolder geen klop meer voorstelt, het circuit verknoeid is en je er als toeschouwer (zoals het er dagelijks bijligt, dus zonder extra tribunes voor bv de Champ Cars) er absoluut niks meer te zien is zonder verrekijker of ladder om een auto zonder draad voor te kunnen zien.

Ondertussen heb ik gelezen dat het bevestigd is, ze komen naar Zolder en misschien dat ik toch nog eens naar daar ga, maar dan moet ik wel de garantie hebben dat ik iets zie!

Blijf jij maar weg uit Zolder, we kunnen mensen met jouw mentaliteit hier in Zolder wel missen als kiespijn.

A.J.
13-11-2006, 18:11

waarom moeten wij respect hebben voor uw mening? Als die is dat Zolder geen klop meer betekend dan toont dit maar weinig respect van uw zijde. Op de amerikaanse Ovals zitten meestal meer dan 100 000 toeschouwers die steeds een draad voor de auto's hebben. Kijk jij maar lekker op TV, dan heb je geen draad...

schumivill
13-11-2006, 18:31
Het word een fantastisch weekend! Ik kijk er al naar uit! T'is wel nog lang é tot September :(,ma ik zal er zijn!

Raceboy
13-11-2006, 18:46
dan heb je geen draad...

vanachter aan mijne tv hangt nen draad :D

Raceboy
13-11-2006, 18:48
Dan denk ik in de eerste plaats aan de BRL V6, aangezien dit de meest American style race classe is uit onze "coté"...

Wat is daar American style aan?

Kan er iemand mij vertellen wat in de states (en Canada, Mexico, Autralië, ...) zoal rijd als support races in de champcar weekends. Zijn het vaste series (GP2 - Porsche cup) zoals in de F1 weekends?
Is het reeël dat één van de support series ook mee de trip doet naar Europa?

Champ Car Atlantic
Skip Barber
SCCA Mazda MX-5
FF2000

die blijven wel ginder.

Baron
13-11-2006, 19:28

Een beetje azijn gedronken?

Sta je op andere circuits misschien niet achter de draad?

Het circuit verknoeid. Waar slaat dat op?

Ik denk dat je met jouw mentaliteit inderdaad beter thuisblijft.

Mr.Dallara
13-11-2006, 19:53
BRL V6

Wat is daar American style aan?

Het is gebasseerd op "simpele" mecaniek die dus betaalbaarder is dan al de andere (merken) cups die meer kosten doordat de europeese promotoren/constructeurs bijna steeds in alles de nieuwste snufjes en technologiën steken en er dus zo een dure boel van maken...

Vraag het maar aan Goossens... ;)
(In Turbomagazine (http://www.turbomagazine.be/images/Magazine/itvmgjhnl.jpg) staat een prachtig intervieuw met Goossens en Heylen die vertellen hoe het in mekaar steekt aan de andere kant van de plas...)

Als geen support series van de states mee overkomen voor de trip naar Zolder en Assen, word het wel moeilijk om een toepasselijk (american style of een formula serie) voorprogramma in mekaar te steken denk ik...

Wat de promotie betreft hebben ze wel het groote geluk dat zowel de FIA GT als de Champcars op het einde van het seizoen plaatsvinden, wat dus alleen maar de promotie ten goede kan komen...

Mark
13-11-2006, 20:48
Reclame maken is niet direct de sterkste kant van CZ.
Ik heb me al dikwijls verwonderd over het belachelijk lage aantal toeschouwers dat ze weten te trekken bij evenementen met toch serieuze internationale uitstraling (laatste DTM wedstrijd een paar jaar geleden bijvoorbeeld, of de FIM Endurance vorig jaar).
ALS er een serieus budget uitgetrokken wordt en ALS de reclame professioneel gebeurd en vooral ALS er (zoals bij de WSR) kwistig met vrijkaarten gestrooid wordt zal het circuit wel vol lopen. Anders vrees ik dat CZ (ook) aan deze organisatie (weer) zijn broek gaat weten te scheuren.

Denk dat we hier even voorzichtig moeten zijn. Niet elk evenement op CZ zal georganiseerd/gepromoot worden door CZ. Vaak is CZ niet meer dan een simpele verhuurboer. Als de huurder dan geen geld heeft of belang hecht aan promotie dan zal CZ zijn broek niet scheuren.

In het geval van de Champcars? Nog niet alle informatie is bekend maar volgens mij is CZ niet meer dan de verhuurboer in deze. De deal tussen de Amerikanen en twee wedstrijden op Europese bodem loopt via Champ Car Europe BV . Een Nederlandse besloten vennootschap.

SMM DOC
13-11-2006, 22:53
Denk dat we hier even voorzichtig moeten zijn. Niet elk evenement op CZ zal georganiseerd/gepromoot worden door CZ. Vaak is CZ niet meer dan een simpele verhuurboer. Als de huurder dan geen geld heeft of belang hecht aan promotie dan zal CZ zijn broek niet scheuren.

In het geval van de Champcars? Nog niet alle informatie is bekend maar volgens mij is CZ niet meer dan de verhuurboer in deze. De deal tussen de Amerikanen en twee wedstrijden op Europese bodem loopt via Champ Car Europe BV . Een Nederlandse besloten vennootschap.

Redenering klopt volgens mij niet helemaal: om dit soort races naar Zolder te halen "verhuurt" CZ het circuit niet. Integendeel: zij moeten geld op tafel leggen om zo'n wedstrijd binnen te halen (zie ook F1 in Spa). Circuit moet deze kosten zien terug te verdienen + winst te maken door inkomsten van ticket verkoop, verhuur van paddock en VIP ruimte, reclame inkomsten,.... Hoewel de organisatie zelf misschien niet in handen van CZ is hebben ze er in deze situatie wel alle belang bij reclame te maken en zo veel mogelijk volk te lokken.

We zijn hier ondertussen wel serieus off topic aan het gaan. Misschien beter terug concentreren op wat wel eens een van de mooiste wedstrijden van volgend seizoen zou kunnen worden.

pompierke
13-11-2006, 23:47

Thuis blijven vriend !!!! :no:
Eerst Zolder even afkraken, dan lezen dat ze komen en dan toch maar komen, nee, nee, daar blijven!!! :bye:
Sorry hoor. :(

Mark
14-11-2006, 00:51
Redenering klopt volgens mij niet helemaal: om dit soort races naar Zolder te halen "verhuurt" CZ het circuit niet. Integendeel: zij moeten geld op tafel leggen om zo'n wedstrijd binnen te halen (zie ook F1 in Spa). Circuit moet deze kosten zien terug te verdienen + winst te maken door inkomsten van ticket verkoop, verhuur van paddock en VIP ruimte, reclame inkomsten,.... Hoewel de organisatie zelf misschien niet in handen van CZ is hebben ze er in deze situatie wel alle belang bij reclame te maken en zo veel mogelijk volk te lokken.

Zou heel goed kunnen zoals jij e.e.a. omschrijft ;) De (altijd verliesgevende)F1-constructie is me bekend. Circuit en/of organisatie legt ergens tussen de 15 en 30 miljoen € neer voor een wedstrijdje. Alleen terug te verdienen via de kaartjes en beperkte sponsoring.

Dat er voor de Champs geld op de tafel moet klint dan ook niet onlogisch. Gezien de huidige, toch ietwat mindere periode, kan ik me voorstellen dat suikeroom Kevin Kalkhoven met vriendelijke tarieven werkt.

Hoe dan ook, ik klaag niet. Nooit verwacht dat de Champs op 57 km van mijn voordeur een wedstrijdje kwamen rijden. Soms worden wensen waar :)

Echter de maanden augustus - september 2007 gaan absurd qua evenementen in de Benelux worden! Gaat bepaalde evenementen toch nadelig beinvloeden. Zodra kalenders her en der bevestigd worden gaan we dat eens in kaart brengen.

Baron
14-11-2006, 01:26
Echter de maanden augustus - september 2007 gaan absurd qua evenementen in de Benelux worden! Gaat bepaalde evenementen toch nadelig beinvloeden. Zodra kalenders her en der bevestigd worden gaan we dat eens in kaart brengen.

Daar heb ik ook al aan gedacht. In de periode begin augustus tot half september gaan we in 2007 zowat elk weekend naar een topevenement kunnen gaan : Formule 1 in Francorchamps, Champcars in Assen en Zolder, 24 Uren in Francorchamps en Zolder, DTM in Zandvoort, Formule 3 Masters in Zandvoort. En dat zijn alleen nog maar de grote organisaties. Mij hoor je niet echt klagen hoor, maar ik vrees inderdaad ook een beetje voor een overaanbod.

marcel
14-11-2006, 01:48
24 uren van Zolder kan je mits wat moeite gratis binnen meestal
F1 is enkel op TV top. ik ben een keer naar een oefensessie op Spa gaan kijken, en buiten de kick van het geluid vond ik er niks aan. ook de afzettersprijzen die ze er hanteren zorgen ervoor dat ik tijdens de GP van Belgie zo ver mogelijk van Spa weg blijf.

ik denk trouwens niet dat ik naar Nederland ga gaan. zeker niet voor Champcars, want die zie ik de week ervoor al in Belgie.

trouwens, je bent LMS vergeten, die komen ook in die periode naar Spa, door de werken in de eerste helft van het jaar.

pompierke
14-11-2006, 11:03
Neem de kalender maar eens door vanaf eerste weekend juni tot eind oktober en dan nog maar enkele Zolder en Francorchamps.
Deze datums natuurlijk nog onder groot voorbehoud hoor!!!!
Als ik die allemaal zou moeten doen als baancommissaris dan staat mijn valieske klaar op 1 november. :crazy:
Dan moet ik niet alleen de overledenen herdenken maar ook mijn getrouwd leven herdenken. :(
Even eens opsommen :
2-3/6 : Star Festival Zolder
9-10/6 : 12 heures Spa Francorchamps
16-17/6 : Spa Euro Races Francorchamps
23-24 /6 : Ferrari Days Francorchamps
28/6 : Midsummer Races Zolder
7-8/7 : Dutch Super Prix Zolder + 25 heures 2 CV Francorchamps
14-15/7 : Rencontre Peugeot Francorchamps
26-27-28-29/7 : 24 uren Francorchamps
4-5/8 : Spa ADAC Meeting Francorchamps
18-19/8 : 100 km Spa Francorchamps
22-23-25-26/8 : 24 uren Zolder + RMU Classic Days Francorchamps
8-9/9 : Champ Car Zolder
14-15-16/9 : Formule 1
22-23/9 : Super Prix Zolder
29-30/9 : Francorchampagne
6-7/10 : Spa Six Hours
13-14/10 Racing Festival Francorchamps
20-21/10 : Belcar Last Race + Spa ADAC Meeting 2CV Francorchamps
Nogmaals, deze datums natuurlijk nog onder groot voorbehoud!!!
Dat is dus over 5 maanden 4 weekends vrij , jawadde. :crazy:
En natuurlijk hun kalenders eens langs elkaar leggen kunnen ze na al die jaren nog altijd niet, en dan zijn ze verwonderd dat ze bij bepaalde wedstrijden niet genoeg baancommissarissen hebben om het circuit volledig te beveiligen, hoe zou dat komen heren???
Maar, ik ga natuurlijk zo weinig mogelijk, zelfs liever niet naar Francorchamps, voel me daar niet thuis. ;)
Oja, en werken moet ik ook nog dikwijls in de weekends. :D

Thomaske
14-11-2006, 11:48
Ai, dat deel van de kalender zal mijn vriendin niet zo graag zie. Maarja, alle weekends ga ik toch niet.

Het voordeel is wel dat de Champcars in Zolder voor de F1 in Spa zullen zijn.

Mvg...

Baron
14-11-2006, 12:29
Het voordeel is wel dat de Champcars in Zolder voor de F1 in Spa zullen zijn.

Voor mij is de keuze al gemaakt.
Champcars live in Zolder en de Formule 1 thuis in de zetel voor de TV. ;)

marcel
14-11-2006, 13:33
brengt CC niet zijn eigen baancommisarisen mee?

Raceboy
14-11-2006, 14:05
brengt CC niet zijn eigen baancommisarisen mee?

eigen rescue crew en medische staf.

Brecht
15-11-2006, 01:17
eigen rescue crew en medische staf.

Komen de Amerikaanse Medical cars ook mee ? Zo prachtige wagens.

Raceboy
15-11-2006, 01:19
Komen de Amerikaanse Medical cars ook mee ? Zo prachtige wagens.

Het safety team reist mee naar overal.

meer info => http://champcar.autonet.ca/Features/2006/06/23/1648333.html

Mark
16-11-2006, 20:08
(word het niet stilaan tijd voor een volwaardige Champcar 2007 thread?)

Start er dan eentje ;)

Stranger
18-11-2006, 00:35
Overigens zijn de quotes van de heren Cotman en Johnson zoals deze week te lezen in Autosport erg helder.

Cotman: "Zolder's currently at a certain FIA standard, but not yet at a suitable level for cars of our speeds. It would require work, time and money to get it to where we want it. If they're prepared to do that - and we have said we're happy to work with them on this - then yes, it could happen."

Johnson: "There are some challenges there with regard to safety issues, but I'm not saying it can't be done."

The Interceptor
18-11-2006, 13:33
Toch wel super dat ChampCars naar België komen.
De week erop ook nog eens de F1 in Spa.
Dat gaat een mooi autosportjaar worden precies, met hoogtepunten in september :D

FIRE
19-11-2006, 23:34
BRL support klasse tijdens Champcars op Assen en Zolder (onder voorbehoud):
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=5&bericht=4391

Mark
19-11-2006, 23:47
Overigens zijn de quotes van de heren Cotman en Johnson zoals deze week te lezen in Autosport erg helder.

Idd, duidelijke woorden.............echter ze brengen geen duidelijkheid. Wat moet er veranderd worden? Let wel, Zolder heeft zijn FIA-licentie, voor wat het waard is gezien de Beijng A1GPflater. Champs zijn ook FIA sactioned events. Amerikaanse road en streetcourses lijken me niet echt veiliger dan de meeste Europese circuits. Dus wat betreft het circuit zelf, ik kan me nauwelijks probleem gevallen indenken.

Waar dan wel? De pitstraat uiteraard. Amerikanen willen show voor het volk. Een Amerikaanse pitstraat ziet er heel anders uit dan een Europese. Zou daar het probleem zitten..................?

Fonne
19-11-2006, 23:50
Idd, duidelijke woorden.............echter ze brengen geen duidelijkheid. Wat moet er veranderd worden? Let wel, Zolder heeft zijn FIA-licentie, voor wat het waard is gezien de Beijng A1GPflater. Champs zijn ook FIA sactioned events. Amerikaanse road en streetcourses lijken me niet echt veiliger dan de meeste Europese circuits. Dus wat betreft het circuit zelf, ik kan me nauwelijks probleem gevallen indenken.

Waar dan wel? De pitstraat uiteraard. Amerikanen willen show voor het volk. Een Amerikaanse pitstraat ziet er heel anders uit dan een Europese. Zou daar het probleem zitten..................?En die van Assen dan ? Waren daar ook enkle problemen ?

marcel
20-11-2006, 00:22

Waar dan wel? De pitstraat uiteraard. Amerikanen willen show voor het volk. Een Amerikaanse pitstraat ziet er heel anders uit dan een Europese. Zou daar het probleem zitten..................?

1) is de pitstraat in Assen niet veel smaller?
2) zouden er voor stratencircuits niet andere regels gelden als voor road coursed? indien niet, moet het paradepaardje van de FIA wel zijn paradepaardje laten schieten.

ik vermoed dat de zandbakken ook te klein zijn (als ik mij niet vergis, is het daarom dat ze ook niet meer op Laguna Seca rijden)

Baron
20-11-2006, 00:33
Ik kan me ook niet inbeelden dat het circuit van Assen beter of veiliger zou zijn dan Zolder. Aan het circuit zelf ligt het waarschijnlijk niet.
Ik denk dat we eerder moeten denken, zoals hier al eerder werd aangehaald, in de richting van de faciliteiten voor de toeschouwers.
Amerikanen willen dat hun publiek het zo goed mogelijk naar zijn zin heeft : fatsoenlijke grandstands (en de voorhistorische betonnen constructies die men in Zolder 'tribunes' noemt, vallen daar niet onder); degelijke informatie met onder andere fatsoenlijke luidsprekers (in Zolder zijn die dingen steevast defect) en videowalls; een degelijke catering (en niet de aftandse Zolderse hamburgerkrampjes); enzovoort. En laat dat nu net de dingen zijn die in men Zolder al tientallen jaren verwaarloost.

Thomaske
20-11-2006, 09:34
Amerikanen willen dat hun publiek het zo goed mogelijk naar zijn zin heeft : fatsoenlijke grandstands (en de voorhistorische betonnen constructies die men in Zolder 'tribunes' noemt, vallen daar niet onder); degelijke informatie met onder andere fatsoenlijke luidsprekers (in Zolder zijn die dingen steevast defect) en videowalls; een degelijke catering (en niet de aftandse Zolderse hamburgerkrampjes); enzovoort. En laat dat nu net de dingen zijn die in men Zolder al tientallen jaren verwaarloost.

Dit zal op dat ogenblik allemaal wel prima in orde zijn hoor. Zolder heeft nu een eenjarig contract met een optie op drie axtra jaren, of ben ik fout?

Alleen de Champcars en BRL? Daar krijg je geen heel weekend mee gevuld hoor. Van mij mogen gerust de Legend Cars ook eens afkomen, gaat de Amerikanen ook wel aanspreken want ze weten wat spektakel is.

Mvg...

Mr.Dallara
20-11-2006, 18:39
Een FIA GT demo (lees: Corvette demo van onze Belgisch(e) team(s) in de FIA GT) zal er zeer waarschijnlijk ook wel bij zijn om indien nodig gaten te vullen in het programma.

De FIA GT - Belcar - BTCS topper is enkele weken na het Champ Car weekend...

A.J.
20-11-2006, 18:42
wij zullen wel een drift demo komen geven met de benelux driftseries als er een budget voor is... Doen ze in USA ook...

Mark
20-11-2006, 20:21
BRL support klasse tijdens Champcars op Assen en Zolder (onder voorbehoud):
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?keuze=bericht&rubriek=5&bericht=4391

Mag ik zeggen dat ik dit wederom zo'n rooskleurige BRL-babbel vind? Champs, Assen of Zolder hebben nog niets bevestigd. Toch mooi weer spelen met iets wat nog lang niet zeker is. Kondig dan het circuit en de periode aan ..............maar nog niet het evenement. Kun je je broek ook niet scheuren. Niet de eerste keer dat we dergelijke al te positieve verhalen lezen van de BRL. Jammer, dat heeft die klasse niet nodig.

Nicki_Mks
26-11-2006, 21:44
Enige speculaties i.v.m. de prijzen, nu die van Assen bekend zijn?

Raceboy
26-11-2006, 21:47
Enige speculaties i.v.m. de prijzen, nu die van Assen bekend zijn?

En het nut daarvan is?

Nicki_Mks
27-11-2006, 19:56
Bladvulling... :D Nee, gewoon, uit nieuwsgierigheid. Niettegenstaande mijn voornemens na de werken dit jaar denk ik dat de prijzen al astronomisch hoog zouden moeten zijn om me hiervan weg te houden.

Selespeed
29-11-2006, 15:31
Misschien dat ik ook wel eens zou komen kijken, maar na mijn ervaringen met de Renault Series ben ik een beetje terughoudend.
Heb geen zin in massa's publiek, overal rijtje schuiven, nergens plaats om rustig naar de auto's te kijken. No thanks.

Wat wel een goed systeem zou zijn: Moesten ze het nu eens opzetten zoals de F1, een hoop vrijkaarten voor de trainingen op vrijdag en een soort bronze, silver, gold systeem voor de wedstrijd met vaste genummerde zitplaatsen. Dat spaart al een hoop mensen met vrijkaarten voor wie autosport van geen tel is, maar een leuk uitje met het gezin en opa en oma altijd mooi meegenomen is.
Liefst dan wel aan iets redelijkere prijzen dan de F1.

marcel
29-11-2006, 18:49
nog steeds geen bevestiging :(

pompierke
13-12-2006, 00:53
Volgens de laatste projectkalender Zolder zal er zeker geen champ car zijn in het weekend van 8 en 9 september.
Daar staat de VAB happening geprogrammeerd.
Misschien op 22-23 september tijdens de Dutch Super Prix.
Maar ik denk toch dat dit een doodgeboren kip wordt, ik blijf natuurlijk hopen!!

Oja, nog even meegeven, op die kalender staat ook het weekend van 20-21 oktober de Belcar Last Race with BTCS, daar staat verder bij : de Belcar Original, Endurance Cup, Sprint Cup, Historic Sprint en de BTCS, nergens is er sprake van de FIA GT, zal ook wel niets worden vrees ik, spijtig natuurlijk.

Natuurlijk is deze kalender nog onder voorbehoud.

We zullen nog wat geduld moeten hebben om het juist te weten.

Bron : circuit Zolder

JPMontoya
13-12-2006, 00:57
Volgens de laatste projectkalender Zolder zal er zeker geen champ car zijn in het weekend van 8 en 9 september.
Daar staat de VAB happening geprogrammeerd.
Misschien op 22-23 september tijdens de Dutch Super Prix.
Maar ik denk toch dat dit een doodgeboren kip wordt, ik blijf natuurlijk hopen!!

Oja, nog even meegeven, op die kalender staat ook het weekend van 20-21 oktober de Belcar Last Race with BTCS, daar staat verder bij : de Belcar Original, Endurance Cup, Sprint Cup, Historic Sprint en de BTCS, nergens is er sprake van de FIA GT, zal ook wel niets worden vrees ik, spijtig natuurlijk.

Natuurlijk is deze kalender nog onder voorbehoud.

We zullen nog wat geduld moeten hebben om het juist te weten.

Bron : circuit Zolder

FIA GT gaat zeker door volgens mij. Calender is toch goedgekeurd door de WMC

Stranger
13-12-2006, 01:01
Kalender is wel goedgekeurd maar stond nog ** Sous réserve de la confirmation de l'ASN / Subject to the ASN's confirmation bij Zolder.

Mark
13-12-2006, 01:12
Kalender is wel goedgekeurd maar stond nog ** Sous réserve de la confirmation de l'ASN / Subject to the ASN's confirmation bij Zolder.

Dat is dus de RACB en niet Zolder. Zolder is zoals het er nu naar uitziet niet meer dan de simpele verhuurder van een circuit.

SMM DOC
13-12-2006, 04:22
Op de site van FIA GT staat voor het weekend van 21/10/07 Zolder geprogrammeerd.
Voor de Champcars zou (volgens champcar.nl) de deal met Assen rond zijn terwijl er nog onderhandelingen gaande zijn over de tweede Europese wedstrijd waarbij Zolder wel nog steeds de voornaamste kandidaat zou zijn.

Mark
03-01-2007, 22:39
It giet oan ! Een Friese uitspraak als de Elfstedentocht weer verreden zal worden. In ieder geval, volgens Rietbergen gaat alles door:

“De tweede Europese race zal 9 september op Zolder worden verreden,” verklaarde promotor van de Europese races Bart Rietbergen exclusief tegenover ChampCar.nl.

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2251

We moeten wel nog ff klussen op Zolder. Pitstraat aanpassen, eerste chicane wederom aanpassen en nieuw hekwerk plaatsen.

jeep
08-01-2007, 18:36
Op de site van Raceworld.tv staan 2 promo filmpjes van de champcar races in Assen en Zolder. Tickets voor Assen te koop via http://www.ticketpoint.nl/
Aan meer democratische prijzen dan de F1.

Deze middag vergadering in resto de pits te zolder over champcar. Heylen aanwezig Beliën van circuit Zolder en Ratel en nog 2 personen. En het ging duidelijk over champcar en technische aanpak

JPMontoya
09-01-2007, 18:24
Deze middag vergadering in resto de pits te zolder over champcar. Heylen aanwezig Beliën van circuit Zolder en Ratel en nog 2 personen. En het ging duidelijk over champcar en technische aanpak

Ratel wat doet die daar?

FIA GT verschoven?

kazan
09-01-2007, 23:04
Ratel wat doet die daar?

volgens da ik vandaag kon zien zijn ze al begonnen aan de verbouwing van de chicane ;)

(Ratel !!! da manneke vertrouw ik nie :( )

Baron
10-01-2007, 14:14
(Ratel !!! da manneke vertrouw ik nie :( )

:Offtopic: Ge zijt zeker niet den enige! ;)

Mark
10-01-2007, 23:09
Volgende week zullen de Europese races door Champ Car officieel worden bevestigd. Een Champ Car delegatie onder leiding van Tony Cotman heeft vandaag de circuits van Zolder en Assen bezocht en heeft nu ook Zolder goedgekeurd.

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2277

.....

bluelite
10-01-2007, 23:57
Och, vorige maand ging het ook al worden bevestigd en de maand daarvoor ook al... 't zal leuk worden.

bluelite
11-01-2007, 02:39
Volgens Jan Heylen is het vrijdag al zover:

Of de omloop nu al dan niet is goedgekeurd, daar wilde de immer correcte Heylen niets méér over kwijt dan dat de organisatoren hierover vrijdag een persbericht de wereld insturen!

bron: http://www.autosport.be/news/8517.awm

Jay
12-01-2007, 15:53
De Champcars komen naar Zolder!! :applaus:

Vandaag stond er een artikel in het Belang van Limburg. In het weekend van 8 en 9 september 2007 is het zover!

Thomaske
12-01-2007, 16:32
De Champcars komen naar Zolder!! :applaus:

Vandaag stond er een artikel in het Belang van Limburg. In het weekend van 8 en 9 september 2007 is het zover!

Het Belang van Limburg schrijft dit wel. Dit is echter nog niet bevestigd door de Champcar zelf.

Mvg...

Mark
14-01-2007, 23:09
Volgens Jan Heylen is het vrijdag al zover:

Nee hoor ;)

Aanstaande dinsdag 16 januari zullen de Europese races in Assen en Zolder officieel door Champ Car worden bevestigd.

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2285

Brecht
15-01-2007, 01:05
Een dinsdag zeggen ze dat het volgende week aangekondigd gaat worden, en zo blijven we bezig :rolleyes:

A.J.
15-01-2007, 01:14
mensen heb toch geduld...

FormulaV-JH495
15-01-2007, 13:58

A.J. Knows ... oh yes .. A.J. Knows more :)

pompierke
15-01-2007, 14:49

Ze hebben toch zo weinig geduld, he Andy. ;)
Nog even wachten op een officiële mededeling en jullie weten het allemaal. :)

Raceboy
15-01-2007, 15:00
Dit heeft niets met ongeduld te maken maar met ongeloofwaardigheid. Als je iedere keer zegt dan maken we het bekend en er gebeurd die dag dan niets, ja dan ga je commentaar geven. Als je zegt we maken het bekend wanneer er nieuws is en je plakt er geen datum op dan ga je dat veel minder hebben.

A.J.
15-01-2007, 15:04
Ze hebben toch zo weinig geduld, he Andy. ;)

ja, ze doen precies ofdat er een brand is :D

Stranger
16-01-2007, 02:06
CHAMP CAR MEDIA TELECONFERENCE ALERT

What: The Champ Car World Series will make announcements concerning its
2007 series schedule.

Who: Champ Car President Steve Johnson and Champ Car Vice-President of
Development and Planning John Clagett.

When - Tuesday, January 16 - 10:15 a.m. Eastern Time

Nicki_Mks
16-01-2007, 19:11
Het is officieel... Waar blijven de kaartjesverkopers? ;)

JPMontoya
16-01-2007, 19:40
Verander dat vraagteken in de titel maar in een dik vet en dubbel uitroepteken!!!!

Prachtig!

pompierke
16-01-2007, 21:49
Voila,

't is officieel. :applaus:
Het was het wachten waard!!! :applaus:

Mark
16-01-2007, 22:01
Joepie :)

Johnson (Champ Car President) stated that Champ Car's deal with Assen and Zolder was a multi-year agreement but that he would "rather not go into the details of the length of the deals."

However, he did add that the length of the agreements would not preclude the possibility of other European tracks joining the Champ Car calendar, including the long-rumoured Greek event held at an old airport in Athens, and possibly an event in France too.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56332

1 jaar zeker met dus een optie voor de komende jaren. Ook positief is de splitsing tussen algemene kaarten en paddock kaarten. Daarmee voorkom je dus al te grote groepen mensen die op de wandel gaan. Waarschijnlijk geen Worldseries drama's meer ;)

Lees je even een aantal sites, heb ik weer enkele vragen over het nu in elkaar steekt ;)

In navolging van de eerste Dutch Champ Car Grand Prix 1 en 2 september 2007 te Assen NL heeft promotor Racing Management een overeenkomst gesloten met Champ Car Europe en Circuit Zolder om de tweede Europese Champ Car race te organiseren in België.

persbabbel CZ

Verhuurder = Circuit Zolder
Organisator ??? = met Champ Car Europe (Rietbergen)
Promotor = Racing Management (Geen idee wie daar achter schuil gaat)

"Wij zijn er erg blij mee om het Amerikaanse equivalent van Formule 1 racing naar Europa te brengen," verklaarde Bart Rietbergen van Champ Car Europe BV, welke beide races promoot

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2296

Promotor = Champ Car Europe (Rietbergen)

Organisator, promotor..........wie kan eens een goede definitie geven van beide termen die je veelvuldig leest in autosport-artikels?

De gemiddelde fan zal het overigens een worst wezen wie wat doet bij zo'n weekend. Als ze maar knallen op de baan ;)

Stinio
17-01-2007, 09:23
Woehooew! :gas:

Super, dat wil ik zeker ni missen!

Baron
17-01-2007, 11:21
Yiehaah !!!! :applaus:

Eindelijk nog eens goed nieuws vanuit Zolder.
Dat weekend staat vet aangekruist in mijn agenda.

Mr.Dallara
17-01-2007, 17:52
Prachtig gewoonweg! meer valt er niet over te zeggen! :applaus: :crazy: :)

Er werd al maanden over "gezeverd" maar nooit iets bevestigt, daardoor had ik er geen goed oog in. (Terwijl ik uiteraard er wel mee voor hoopte dat de Champcars gingen komen)

En dan nu eindelijk de bevestiging. :)

Ik vind wel dat Circuit Zolder deze winter opvallend veel top contracten en deals maakt met een "interim baas", volgens mij hoogtijd om het als vaste "baas" aan te werven...

Raceboy
17-01-2007, 22:27
art's got the television rights for the entire year for Champ Car to promote Champ Car throughout the year.

Heren televisiemakers, dit willen wij op de buis.

Yes, this will be a future announcement and we expect to that mid-February where the main sponsor of the two events will be announced. And the same sponsor I can tell you, you will probably also see a car in the same course.

Muermans?

Q: At Zolder I saw there's a main grandstand, but around the rest of the track, I don't see many grandstands.

BART RIETBERGEN: Oh, yeah, there will be built grandstands temporarily.

i'll park my butt there thank you :D

Xsara_VTS
18-01-2007, 22:40
WOOOW :eek:

Ik het het pas gisteren vernomen, toen ik toevallig HBVL las.
Echt super dat de CCWS naar Zolder komt.

Dat is dan toch het 5e grote event (WSR, 24h, Trucks, CCWS, FIA GT) in Zolder dit jaar, tenzij
ik er een over het hoofd heb gezien :?

Er zullen dan toch nog enkele aanpassingen aan het circuit en de infrastructuur moeten gebeuren denk ik.

marcel
19-01-2007, 15:29
Dat is dan toch het 5e grote event (WSR, 24h, Trucks, CCWS, FIA GT) in Zolder dit jaar, tenzij
ik er een over het hoofd heb gezien :?

er is ook een event met endurance racing voor moto's, als ik mij niet vergis
WSR zendt dit jaar wel enkel de Méganes, de 3.5L blijven weg

vortex
19-01-2007, 17:18
Is er, behalve BRL V6 en Light, al een bijprogramma bekend??

Xsara_VTS
20-01-2007, 00:25
er is ook een event met endurance racing voor moto's, als ik mij niet vergis
WSR zendt dit jaar wel enkel de Méganes, de 3.5L blijven weg
Ja, ik heb het gisteren gelezen. Is wel spijtig.
Maar hopelijk doen ze nog een F1 demo :eek:

Belle
20-01-2007, 00:54
Jups...en een weekje eerder zijn de 3.5 liters in Monza aan het werk, samen met de LMS. Later ook weer in Spa tijdens de 1000 kms op 18-19/08.

Zou niet weten waarom ze de F1 demo achterwege zouden laten, want had niets te maken met de F3.5. En dat was toch voor vele bezoekers DE highlight van het weekend. Voor mij zijn dat de Méganes dus niks verloren. :)

Pascal
23-01-2007, 22:25
Er zullen dan toch nog enkele aanpassingen aan het circuit en de infrastructuur moeten gebeuren denk ik.

De chicane zal dan toch enkele aanpassingen ondergaan en ook de acceleratiepiste zal veranderingen moeten ondergaan. Ze moet dubbel zo breed worden. De Champcars gaan namelijk weer racen van het moment ze uit de pitlane zijn. Dus een acceleratiepiste kennen ze niet en hebben ze niet nodig... Ze gaan onmiddellijk op het gas en mogen inhalen in de pitlane. De vangrails zullen naar binnen geschoven worden en komen ongeveer in het verlengde van de pitmuur...

Voor heel deze ingreep zou men een week nodig hebben. Vandaar dat het circuit een hele week zal gesloten zijn, ergens halverwege maart....

C U

Thomaske
23-01-2007, 23:26
Prachtig dat ze voor de Paddock aparte kaarten nodig hebben. Maar dan zit ik met de vraag, hoe gaat het volk van de chicane op de heuvels van de eerste linkse geraken?

Gaan ze deze allemaal over de pitboxen heen sturen? Dat gaat dan weer een opstropping geven op de trappen en is niet handig voor het controle centrum.

Mvg...

Fonne
23-01-2007, 23:32
Prachtig dat ze voor de Paddock aparte kaarten nodig hebben. Maar dan zit ik met de vraag, hoe gaat het volk van de chicane op de heuvels van de eerste linkse geraken?

Gaan ze deze allemaal over de pitboxen heen sturen? Dat gaat dan weer een opstropping geven op de trappen en is niet handig voor het controle centrum.

Mvg...Die liggen toch in de paddock
Dus zal je daar een paddock kaart voor nodig hebben he.
Maar ze kunnen toch ook aan de binnenkant gaan staan.
Ze hebben indertijd met de DTM de paddock toch ook gedeeltelijk afgezet.

Mark
24-01-2007, 21:27
Maar dan zit ik met de vraag, hoe gaat het volk van de chicane op de heuvels van de eerste linkse geraken?

Via de brug bij de REA en langs de buitenkant richting start/finish en eerste linkse. Of via een tijdelijke brug ter hoogte van de Ickx-chicane en dan ook via de buitenkant verder. Vroeger was er bij de Ickx-chicane een vaste brug, destijds bij de DTM werkte dat net zo.

SMM DOC
24-01-2007, 23:01
Via de brug bij de REA en langs de buitenkant richting start/finish en eerste linkse. Of via een tijdelijke brug ter hoogte van de Ickx-chicane en dan ook via de buitenkant verder. Vroeger was er bij de Ickx-chicane een vaste brug, destijds bij de DTM werkte dat net zo.

Heeft er ook niet ooit een tijdelijke brug gestaan over het korte rechte stuk aan het kanaal (net voor de Bianchi). Inkom was toen via de poort aan het jaagpad langs het kanaal. Maar dat was dacht ik voordat ze daar die enorme zandbak neergepoot hebben.

Thomaske
24-01-2007, 23:18
Heeft er ook niet ooit een tijdelijke brug gestaan over het korte rechte stuk aan het kanaal (net voor de Bianchi). Inkom was toen via de poort aan het jaagpad langs het kanaal. Maar dat was dacht ik voordat ze daar die enorme zandbak neergepoot hebben.

Dat klopt. Maar dat was een vaste brug.

Deze hebben ze verwijderd eind jaren 90 als ik me niet vergis.

Mvg...

GT2-R
25-01-2007, 20:39
Vandaag heeft een kennis van mij een persbericht van Zolder gekregen:

PERSBERICHT

Belgian Champ Car Grand Prix op Circuit Zolder

7-8-9 september 2007

In navolging van de eerste Dutch Champ Car Grand Prix 1 en 2 september 2007 te
Assen NL heeft promotor Racing Management een overeenkomst gesloten met
Champ Car Europe en Circuit Zolder om de tweede Europese Champ Car race te
organiseren in België. Een hoogstaand professioneel driedaags autosportevenement
op Circuit Zolder: ‘sneller dan ooit, grootser dan ooit en wellicht drukker dan ooit ‘.
Dat zijn de verwachte kenmerken van de allereerste Champ Car Grand Prix van
België op 9 september aanstaande. Tickets zijn vanaf midden februari via internet te
bestellen.
‘The American interpretation of Grand Prix racing’

Met racen in extreem snelle formulebolides op een diversiteit aan circuits, waaronder stratencircuits,
noemt men de Champ Car World Series wel eens ‘The American interpretation of Grand Prix racing’.
Wereldberoemde namen uit dit indrukwekkende kampioenschap zijn Andretti, Fittipaldi, Unser, Rahal,
Villeneuve, Mansell, Zanardi, Montoya en Tracy.
Champ Car World Series geldt als de ‘hogeschool’ van de autosport. Met 750 pk en +350 km/u sterke
V8-turbomotoren rijdend op methanol overtreft het vrijwel ieder ander kampioenschap ter wereld en
behoort het tot de top van de gemotoriseerde sporten in de Verenigde Staten van Amerika. In de USA,
Canada, Mexico en Australië trekken Champ Car-evenementen jaarlijks meer dan twee miljoen bezoekers
naar de circuits, gemiddeld per evenement zo’n 150.000.

Belgische vertegenwoordiging

In het internationale geweld van onder andere de Franse meervoudige kampioen Sebastien Bourdais,
Paul Tracy uit Canada, de Engelsman Justin Wilson en de Australiër Will Power, houdt Jan Heylen in het
internationale deelnemersveld van de Champ Car World Series de Belgische eer hoog. (Jan Heylen was
trouwens enkele jaren piloot van Circuit Zolder: onder de noemer ‘Racing for Zolder’ was dat.) Net over de grens
zijn dat de Nederlander Nicky Pastorelli en de Duitser Andreas Wirth. Ook ex-Formule 1 piloot Jos
Verstappen heeft voor 2007 serieuze aspiraties in Champ Car.

Jan Heylen: ‘Champ Car op Circuit Zolder, dat moet zowat het beste nieuws zijn voor de Belgische
autosport sinds jàren. Het team van Zolder is een professionele ploeg van vaste en vrijwillige
medewerkers die de neuzen in dezelfde richting hebben staan, en de promotor heeft zijn kunnen ook al
meermaals bewezen. Met de ervaring van een seizoen Champ Car op zak, kan ik alleen maar
wildenthousiast worden bij de gedachte aan een Grand Prix op Zolder. Kijk, het wordt voor mij een
thuismatch, hé: ik kijk daarom uit naar volle tribunes. En met een zitje in het juiste team ga ik voor een
zo goed mogelijk resultaat. Ik ben echt wel blij met deze Grand Prix, weet je. Schitterend gewoon. De
voorbereidingen waren al enige tijd bezig, en ik heb op mijn manier een bijdrage geleverd om één en
ander rond te krijgen. Nu het definitief is, kunnen we beginnen aftellen..’

3-Day Festival of Speed

De Champ Car Grand Prix kent als een van de belangrijkste autoraces van het jaar in België diverse
hoogstaande supportraces en een aantrekkelijk showprogramma. Autosportfans, fans van Amerikaanse
techniek en andere liefhebbers van ‘the American Way of Life’ treffen elkaar in en rond de paddock van
Circuit Zolder, waarmee de eerste Belgische Champ Car Grand Prix, net als in ‘The States’ een waar
‘Festival of Speed’ wordt.
De races maken deel uit van de Champ Car World Series 2007 en worden volledig geregistreerd voor
uitzending op belangrijke televisiezenders wereldwijd, waaronder ABC, ESPN, ESPN2, Fox Sports,
Eurosport en Raceworld. Ook een Belgische omroep zal het evenement ‘LIVE’ uitzenden.
Toegang en voorverkoopkorting

Op de trainingsdag (vrijdag 7 september) zijn alle tribunes en de paddock éénmalig toegankelijk voor één
prijs. Voor zaterdag en zondag zal de bezoeker kunnen kiezen uit meerdere verschillende tribunekaarten,
een staanplaats en als toeslag een toegangsbewijs voor de paddock. Aanvullend zijn voor één of
meerdere dagen VIP-kaarten verkrijgbaar voor een verblijf in de ‘Champ Car Club’, een exclusief
hospitalitycomplex met eigen terras en tribune gesitueerd in de paddock van Circuit Zolder.

Voor verdere inlichtingen:

Circuit Zolder, Walter Goossens, Marketing Manager, tel +32(0)11 858874
Racing Management, M.J. van Buuren, Promotor, tel. +31(0)653 370908

Jan Heylen in Cleveland, Ohio, 2006

Eindelijk ns een evenement volledig live op televisie! Gaat pitstoptv miss live uitzenden???

Pascal
24-02-2007, 06:17
HBVL dedato 24/02/2007

Het blijft onrustig rond de Champ Car-race in Zolder. De Amerikaanse F1 zou naar België komen, eerst op 9 september, nu op 26 augustus. Kwatongen blijven beweren dat ze nooit zal doorgaan, omdat de organisatoren van de F1-race in Francorchamps en de RACB dat niet zouden willen. Daarmee dreigt het dossier in een politieke en communautaire sfeer terecht te komen. De geruchten werden gisteren gevoed door het bericht dat het Franse Dijon een ChampCar-race wil, nota bene op 9 september, de oorspronkelijke datum van Zolder. "Dijon is momenteel niet meer dan een gedachtenspinsel en het zou gaan om een derde Europese race, na België en Nederland. Zeker niet ter vervanging van Zolder", zegt Meindert van Buuren, de Nederlandse promotor van de Belgian Champ Car Grand Prix. "Maar ik ontken niet dat we weerstand ondervinden van de RACB, om redenen die ik niet gepast vind." RACB-directeur Michel Jodogne ontkent die tegenwerking. "De race op één week voor de F1 in Spa lag moeilijk, maar 26 augustus is prima voor ons en voor de FIA. Er zijn twee andere problemen : de Amerikanen hebben de race nog niet op de FIA-kalender gezet en Assen zou ontevreden omdat het niet langer de eerste Europese manche is"

Wordt ongetwijfeld verolgd...

marcel
24-02-2007, 15:06
de Amerikanen hebben de race nog niet op de FIA-kalender gezet

ik wist niet dat CC een FIA kampioenschap is...

Raceboy
24-02-2007, 15:13
ik wist niet dat CC een FIA kampioenschap is...

Alle autosport evenementen met een internationaal statuut meoten hun kalender aan de FIA melden.

Nicki_Mks
24-02-2007, 19:45
Wordt ongetwijfeld verolgd...

Ik denk toch dat ik een tijdje zal wachten vooraleer tickets te bestellen... Moest de verkoop trouwens al niet bezig zijn?

fish88
26-02-2007, 15:18
Haha en ik dacht alleen dat ze in Nederland slecht waren met het plannen van races...

Serre
04-03-2007, 21:38
Ik denk dat ik ga supporteren voor men maat...tijdens de race ;)

http://i155.photobucket.com/albums/s309/serre88/sized_CopyofCRW_6334.jpg

Mvg,

Serre

Mark
07-03-2007, 00:23
:worship: Eindelijk eens iemand die in Europa aan de fans denkt!!

Clagett: “We gaan ervoor zorgen dat de fans alles goed kunnen zien, dat ze de auto’s bijna kunnen aanraken. Ze moeten het werk van de teams kunnen zien. Dat zal een nieuwe ervaring zijn voor de fans hier. Dat was voor ons belangrijk. We willen niet dat de auto’s in de boxen staan, waardoor de fans weinig of niks kunnen zien. Daarom gaan we een vrij duur tent-complex inrichten in de paddock.”

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=981

Mr.Dallara
15-03-2007, 12:32
Ondertussen zijn we al half maart en er is nog steeds geen ticket verkoop gestart voor hét topweekend op Circuit Zolder! :(

Het laat toch wel lang op zich wachten nu, zeker nu alle formaliteiten 100% inorde zijn en de race er dus zowieso zal zijn...

Nicki_Mks
08-04-2007, 12:53
Ik vind het ongelooflijk bizar dat op de eerste dag van het seizoen de Belgian GP officieel nog steeds op 9/9 staat en dat de ticketverkoop twee maand na de aangekondigde datum nog niet gestart is. De strikte Amerikaanse mentaliteit kennende zou het me niet meer volledig verbazen als er binnenkort een zeer pijnlijke mededeling komt...

marcel
08-04-2007, 12:54
"strikte" amerikaanse mentaliteit?

Raceboy
08-04-2007, 12:56
Ik vind het ongelooflijk bizar dat op de eerste dag van het seizoen de Belgian GP officieel nog steeds op 9/9 staat en dat de ticketverkoop twee maand na de aangekondigde datum nog niet gestart is. De strikte Amerikaanse mentaliteit kennende zou het me niet meer volledig verbazen als er binnenkort een zeer pijnlijke mededeling komt...

champcar heeft gisteren bevestigd dat de datum veranderd is d.m.v een persbericht.

Stranger
08-04-2007, 12:56
Ze hebben gisteren in Las Vegas pas de Europese races op de kalender bevestigd...waaronder de nieuwe datum voor Zolder.

Nicki_Mks
08-04-2007, 12:57
Dat is dan eindelijk eens goed nieuws veronderstel ik... Van waar hebben jullie dat persbericht?

Stranger
08-04-2007, 13:18
Officieel Champ Car persbericht

CHAMP CAR WORLD SERIES FINALIZES EUROPEAN DATES ON 2007
SCHEDULE

INDIANAPOLIS (April 7, 2007) – The Champ Car World Series today finalized the European portion of its 2007 race schedule, announcing the movement of the Zolder date.

The inaugural Champ Car Grand Prix of Belgium, which is to be held on the Zolder Circuit, will move from September 9 to August 26. The event will be followed the next week by the Dutch Grand Prix, which will take place September 2 at Assen.

“The Zolder date was moved to ease concerns that the FIA had about our race being too close to a Formula 1 event at Spa on September 16, and we want to give the open-wheel fans of the region every opportunity to attend both races if they so desire.” said John Clagett, Champ Car Executive Vice-President of Planning and Development. “

The 16-race Champ Car World Series season will kick off April 8 with the Vegas Grand Prix, which is the first race to ever be run on the streets of Las Vegas. Champ Car will run six events at new venues in 2007 including the inaugural Champ Car Grand Prix of China. Champ Car continues to work with the promoters and the FIA to finalize its China race date for 2007 with a final announcement expected in the coming weeks.

Nicki_Mks
08-04-2007, 15:47
Dju, nu is het ook aangepast op de officiële kalender... :D

Bling
10-04-2007, 20:20
Voor zij die willen weten of er tribunes komen: ja

http://www.sherpa.be/upload/champ/seating.jpg

Raceboy
10-04-2007, 20:26
Hoe geraak je aan de andere kant van de kanaalbocht?

marcel
10-04-2007, 20:34
dat vraag ik mij nu ook af??

Mark
10-04-2007, 20:34
Hoe geraak je aan de andere kant van de kanaalbocht?

Gewoon lopen ;) Wellicht via een tijdelijke brug? Vroeger was aan de kanaalkant een aparte ingang via een vaste brug.

B1 en S5 (Nee, ik ben niet gek) liggen dus buiten het circuit! Net zo als vroeger tijdens de good old days van de DTM. B1, S5, S4, S3 en S2 staan op plaatsen waar normaal parkeerplaatsen zijn. Dus, dat gaat lopen worden voor de fans.

Dit moet voor het eerst sinds 1994/1995 zijn dat we een dergelijk plan zien, hopenlijk zit alles vol :) Gezien het prijsverschil kon het weleens loeidruk worden op bepaalde groene zones. Zeer vroeg aanwezig zijn dus ;)

Bling
10-04-2007, 20:36
Ik hoop dat ze nog wat gaan doen aan dat gebied binnenkant Eerste Linkse...ziet er nu zo beetje uit als een Marslandschap en voelt ook nogal onstabiel aan *ik spreek uit ervaring*

Oja, voor het geval iemand het nog niet wist, tickets zijn op onderstaande link te bestellen:
http://www.sherpa.be/Ticket/Article.aspx?StukId=UNIWAY000000000000000000000055 18&Language=NL

marcel
10-04-2007, 20:49
er is geen zone voorzien in de eerste chicane...

Bling
10-04-2007, 20:55
Hoogstwaarschijnlijk is dat paddockgebied...

Bling
10-04-2007, 21:21
Ok, gaan ze bos wegkappen aan de Rea?
Valt me net op dat daarboven een groene "general" strook staat. De baan loopt daar wel omhoog (denk ik toch alleszins) dus ook al is dat bos weg zie je nog geen auto.

Mark
10-04-2007, 21:25
Ok, gaan ze bos wegkappen aan de Rea?
Valt me net op dat daarboven een groene "general" strook staat. De baan loopt daar wel omhoog (denk ik toch alleszins) dus ook al is dat bos weg zie je nog geen auto.

Volledig juist, daar heb ik nog nooit een toeschouwer gezien. Je staat daar altijd lager als de baan. Laten we het houden op een foutje in de tekening ;)

Volano
10-04-2007, 21:27
Ga ff de newbie uithange :+ Welke bocht bedoel je eigenlijk met de REA bocht :o :o ken de bochten van zolder maar vind die ni terug :)

Groetjes

Bling
10-04-2007, 21:31
Ga ff de newbie uithange :+ Welke bocht bedoel je eigenlijk met de REA bocht :o :o ken de bochten van zolder maar vind die ni terug :)

Groetjes

Rea(nimatiepost) is officieel bekend onder de naam Bolderbergbocht

Ottooke
10-04-2007, 22:00
Knap plan. Parkings verplaatsen voor tribunes lijkt me geen probleem. Voor de pers en VIP's kunnen shuttles ingelegd worden. Voor de "gewone" massa is het misschien slim om een park and ride systeem te voorzien. Dat werkte toch perfect toen we naar Essen zijn geweest en op een parking stonden die kilometers van de beurs lag. Om de 500 meter een bushalte langs het kanaal :)
Ideale kans voor Hasselt om hun gratis bussen te promoten (indien een samenwerking met Zolder kan). En ook voor de winkelstad Hasselt. Laat de vrouw maar shoppen, manlief kan rustig naar de autootjes kijken :D

Bart.Vandecavey
11-04-2007, 09:22
dat vraag ik mij nu ook af??

Toen je met mij mee was naar het circuit hebben we mijn auto daar gezet... parking 13...

Volano
11-04-2007, 10:34
Rea(nimatiepost) is officieel bekend onder de naam Bolderbergbocht

Mercikes Bling, had al een vermoeden da het de bolderbergbocht zou zijn maar nu weet ik het zeker en kannek volgen bij de posts ;)

Groetjes

marcel
11-04-2007, 12:02
Toen je met mij mee was naar het circuit hebben we mijn auto daar gezet... parking 13...

neen, we stonden toen nog een heel stuk verder ;)

maar juist omdat het een parking is, stelde ik die vraag... daar staat toch ook nog een muur tussen?

Mark
11-04-2007, 15:20
Wellicht een leuke gastcoureur:

Ook is Arie Luyendijk Sr. druk bezig om Arie Jr. voor de Champcarwedstrijden op Zolder en Assen onder dak te krijgen.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=4965&rubriek=int

Neo-242
11-04-2007, 17:05
Brrrrr, zoveel tribunes op Zolder, en er is al zo weinig plaats.
Ik denk niet dat ik naar dat weekend ga. Vind de nieuwe wagens niet geweldig en het rijderspeleton is eerlijk gezegd ook niks speciaals...
Meer plek voor jullie:eek:

Mark
11-04-2007, 18:22
Brrrrr, zoveel tribunes op Zolder, en er is al zo weinig plaats.

Waarvan er een aantal buiten het circuit staan, van die mensen heb je dus geen last als je gaat rondlopen. Door zoveel tribunes te plaatsen gaat de massa niet rondwandelen zoals bij de World Series. M.a.w. meer ruimte door veel tribunes;)

fox
11-04-2007, 19:23
Eventjes een vraagje, als je een ticket hebt voor een tribune kan je dan ook nog op het general gedeelte rondlopen of zou dit ook afgesloten zijn?

marcel
11-04-2007, 19:45
volgens mij mag je met je tribuneticket op het groene gedeelte komen, maar voor de rest enkel op je tribune

Nicki_Mks
12-04-2007, 14:22
Iemand enig idee van de oplage aan "General" tickets? Op die paar groene strookjes kan je volgens mij geen 30000 man kwijt, behalve met 20 rijen dik, wat toch niet echt verantwoord is op een niet-hellend veld... Ook iemand die weet of de tribuneplaatsen genummerd zijn ofdat het daar ook kamperen wordt?

marcel
12-04-2007, 14:40
Iemand enig idee van de oplage aan "General" tickets? Op die paar groene strookjes kan je volgens mij geen 30000 man kwijt, behalve met 20 rijen dik, wat toch niet echt verantwoord is op een niet-hellend veld... Ook iemand die weet of de tribuneplaatsen genummerd zijn ofdat het daar ook kamperen wordt?

ik denk dat de golden tribune tickets genummerd zullen zijn
de silver denk ik niet, want de 2 staantribunes zijn zilver, lijkt me moeilijk om daar nummers toe te kennen. of ze moesten er stoeltjes installeren...

en Zolder "niet-hellend"? je hebt niet voor niets de "Bolderbergbocht". het is maar een klein heuveltje, maar het is wel sterk hellend...

volgens mij moet Zolder rekenen op ongeveer 40000 toeschouwers op zondag. met die extra tribunes moet dat zeker lukken

Mark
29-05-2007, 23:15
Tijdens het weekend van de Belgian Champ Car Grand Prix zullen ook de Minardi Team USA tweezitters in actie komen.

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=3252

......

Nicki_Mks
19-06-2007, 20:44
Iemand al iets concreters opgevangen wat betreft het voorprogramma? Het zou eens tijd gaan worden... En zijn de tickets voor Gold 3 op of is Sherpa ze vergeten?

Thomaske
19-06-2007, 20:57
In ding is al zeker. De ADAC GT3 rijdt in het voorprogramma.

Voor de rest weet ik nog niets!

Mvg...

Dries DS
21-06-2007, 11:48
Iemand al iets concreters opgevangen wat betreft het voorprogramma? Het zou eens tijd gaan worden... En zijn de tickets voor Gold 3 op of is Sherpa ze vergeten?

Het voorprogramma is reeds op 16 mei 2007 aan de pers bekend gemaakt. Maar blijkbaar werd er weinig aandacht aan geschonken. Op vraag van Nicki_Mks vinden jullie onderstaand dus nog wat info omtrent de 'supporting races'.

/Quote:/

Een royaal programma!

De Belgische manche van de Champ Car World Series op de omloop van Zolder zal ongetwijfeld de aandacht van iedereen trekken tijdens het weekend van 24, 25 et 26 augustus. Maar daarnaast is ook het nevenprogramma van een uitzonderlijke kwaliteit. Oordeelt u zelf maar…

- ADAC GT Masters

Net zoals het Belcar Kampioenschap in België wordt ook de ADAC GT Masters georganiseerd onder de vleugels van SRO Motorsport Group. Onder de leiding van Jürgen Barth strijden de mooiste Grand Tourismes er in een configuratie die overeenstemt met het GT3 reglement. Het is dan ook niet uitgesloten dat één of andere Belgische deelnemer gebruik zou maken van de komst van de ADAC GT Masters, in het kader van de Belgian Grand Prix Champ Car 2007, om aan het Zolderse feestje mee te bouwen…

- Benelux Racing League

Deze van oorsprong Nederlandse competitie doet ons een beetje denken aan de Stock Car in de Verenigde Staten. De wagens zijn gebouwd op een buizenframe en worden aangedreven door sterke V6 matoren, terwijl hun koetswerk vergelijkingen vertoont met dat van de Ford Mondeo. De manche te Zolder is het vierde treffen van het seizoen in het BRL Kampioenschap, dat steeds borg staat voor spektakel…

- Euro Boss Formula

De Euro Boss Series is een hoog aangeschreven Europese competitie, waarin gestreden wordt met wagens uit de Formule 1, Champ Car en F3000 die een constructiedatum dragen van vóór december 2003! En dat roept natuurlijk herinneringen op… Supersnelle bolides, waarmee de eigenaars racen op het scherp van de snee, met de daaraan verbonden risico’s en spanning. De Belgian Grand Prix Champ Car in Zolder is al het vijfde rendez-vous van het seizoen 2007 voor de Euro Boss Series…

- Minardi Formula 1x2 two-seater Program

Onnodig om het rijke verleden van de Italiaanse renstal Minardi in de Formule 1 voor te stellen. De Australiër Paul Stoddart, teambaas van Minardi, besliste echter om deze discipline te verlaten en zich te concentreren op de Champ Car World Series met het team Minardi USA. Maar hij heeft het goede idee gehad om enkele van zijn F1 chassis om te bouwen… tot tweezitters! De sensatie is dus gewaarborgd voor de eregenodigden en de gelukkigen, die aan de adembenemende demonstratieritten met deze bolides zullen deelnemen…

/Unquote/

(Press Text 16/05/2007, VF & DDS in opdracht van Belgian Champ Car Grand Prix, i.f.v. persvoorstelling Belgian Champ Car Grand Prix, één dagje later ;) )

Mvg,
Dries DS

Nicki_Mks
21-06-2007, 14:06
Bedankt! Inderdaad raar dat niet nog niet wijdverspreid is als het officieel is...

Mark
25-06-2007, 23:13
In het kader van de goed nieuws show:

Belgium Champ Car Grand Prix live op VT4!

VT4 gaat op 26 augustus de Belgium Champ Car Grand Prix live uitzenden. Eerder al bereikten de organisatoren een overeenkomst met RTBF voor een rechtstreekse uitzending in Wallonië.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2047

Prestaties van ene Doornbos beginnen langzaam aan effect te sorteren onder de Hollandse autosport-consument. Zit er een Hollandse invasie aan te komen voor Zolder?

marcel
25-06-2007, 23:19
blij dat ik eurosport 2 heb :)

Doornbos is inderdaad goed bezig. had hij zijn 35s push-to-pass op het einde goed gebruikt, stond hij nu waarschijnlijk aan de leiding in het kampioenschap...
wel vreemd dat hij dacht dat hij er geen meer had?

timo
26-06-2007, 07:54
op vt4 !!! :fight:
gaat de gemiddelde vlaming dat aankunnen een uur ofzo autosport

marcel
26-06-2007, 11:20
t is uiteindelijk nog beter dan niks he
of minder goed dan naar zolder gaan

timo
26-06-2007, 11:43
begrijp me niet verkeerd ik vind dat zeer goed dat ze dat uitzenden

Nicki_Mks
26-06-2007, 11:51
Wie gaat commentaar voorzien? Van Elsen of De Cock? :D Nee, het is inderdaad goed nieuws dat toch iemand uitzendt. Misschien dat het niet slecht zou zijn voor de mensen onder ons die geen Frans verstaan moest VT4 ook de F1 overnemen...

Nicki_Mks
25-07-2007, 20:05
Met T-1 maand staat de timing (eindelijk) op de site van CZ. Minder goed nieuws (veronderstel ik) is dat alle ticketcategorieën nog beschikbaar zijn...

Mark
31-07-2007, 22:51
Enkele weken terug waren er berichten, o.a. in Het belang van Limburg, dat er nog een of andere spectaculaire stadsdemo aan zat te komen. In welke stad? Dat stond er niet bij.............

Heeft iemand ooit daar nog iets van vernomen? Ik ken nog drie zeer eigenwijze eikels die op 24 uur tijd zoiets in elkaar wisten te flansen in het stadje Kerkrade voor 15.000 toeschouwers ;)

mogas
02-08-2007, 02:38
In Rotterdam word op 19 augustus de F1 demonstratie in de binnen stad gehouden

Aangezien Christijan Albers niet meer rijdt gaan er stemmen op dat Spyker niet meer welkom is tijdens dit evenement

De organisatoren schijnen het champcar team van Minardi USA proberen te strikken voor een demonstratie

Die zouden rond die tijd in Europa bivakkeren aangezien ze een week later in Zolder moeten rijden

Er is natuurlijk ook nog de twee nederlandse sponsors die hier belang bij hebben te weten Jumbo supermarkten en Muermans

We zullen zien of het bij een gerucht blijft of dat dit waarheid wordt

bill
06-08-2007, 21:48
Een stomme vraag,maar kan er iemand vertellen
wat F1*2 betekent?
dank bij voorbaat

Mark
06-08-2007, 22:16
Een stomme vraag,maar kan er iemand vertellen
wat F1*2 betekent?
dank bij voorbaat

Dat is een demo met F1 tweezitters door het team achter Paul Stoddart, basis van deze wagens zijn oude Arrows-wagens uit ik meen '98.

smiley
06-08-2007, 22:21
champcar live op vt4 :eek: :applaus:
te hopen nemen ze een ervaren commentator.. (misschien die van sporza.. banden tussen een en vt4 zijn wel redelijk goed denk ik)
te hopen niet te veel reclame :crazy: :D

RKG
06-08-2007, 23:28
zijn die van sporza dan ervaren...?

Ze hebben nu ook een persbericht uitgestuurd dat er kaarten op circuit zolder te verkrijgen zijn. De verkoop valt precies tegen, lijkt mij dan zo!

timo
07-08-2007, 08:21
hopelijk kunnen ze gewoon deze van speed rippen ofzo

Mark
13-08-2007, 18:16
“Dit is voor ons supergoed! Het is een ontzettend mooi evenement met veel spektakel waar veel mensen op afkomen”, aldus een opgetogen Collé. “Bovendien doet er met Robert Doornbos ook een Nederlander aan mee. Voor het circuit van Zolder is het een heel bijzonder gebeuren, want in de BRL en natuurlijk de ChampCars wordt echt gas gegeven. Na de laatste Formule 1-race op dat circuit (1984), is dit het grootste evenement dat er sindsdien gehouden wordt!”

persreutel Collé http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=8000

Leuk die berichten van sponsors, hoort erbij ;) Nooit objectief, ook dat hoort erbij ;) Allemaal niks mis mee maar we doen niet aan geschiedsvervalsing :no: Of de champcars het grootste evenement na de F1 in 1984 gaan worden? Laten we het hopen maar qua toeschouwers aantallen tellen de wedstrijden van de DTM, begin jaren negentig en de World Series van de afgelopen jaren aardig mee.

buchinski
13-08-2007, 19:56
Over toeschouwersaantallen ga ik me niet uitlaten maar qua spektakel zijn dit wel het krachtigste bolides die ooit "in anger" op Zolder reden. Met de mogelijke uitzondering van de F1 turbo's uit 1984, misschien ook de Ascari-Judds uit de euroboss serie, ik weet niet echt hoeveel PK's die uit hun 4-liter halen... hoewel ik denk dat zelfs de Champcars van tegenwoordig technologisch geavanceerder zijn dan die voormalige F1's.

Maar 750PK, gesteund door modern grondeffect, die "voor echt" op Zolder rijden, het zal wel een unicum zijn.

Xsara_VTS
14-08-2007, 18:10
'k ben vandaag is gaan zien op Terlaemen en er zijn al enkele tribunes geplaatst.
Aan en na de Jochen Rindt bocht.

hier een Panorama zicht.
http://img504.imageshack.us/img504/8641/panoramade5.th.jpg (http://img504.imageshack.us/my.php?image=panoramade5.jpg)

Marc
14-08-2007, 18:14
Enkele weken terug waren er berichten, o.a. in Het belang van Limburg, dat er nog een of andere spectaculaire stadsdemo aan zat te komen. In welke stad? Dat stond er niet bij.............

Heeft iemand ooit daar nog iets van vernomen?

Stadsdemo in Hasselt gaat niet door. Naar verluidt omdat de auto's niet sneller dan 50 km/u mochten rijden over de groene boulevard.

Integra
14-08-2007, 18:54
Over toeschouwersaantallen ga ik me niet uitlaten maar qua spektakel zijn dit wel het krachtigste bolides die ooit "in anger" op Zolder reden. Met de mogelijke uitzondering van de F1 turbo's uit 1984, misschien ook de Ascari-Judds uit de euroboss serie, ik weet niet echt hoeveel PK's die uit hun 4-liter halen... hoewel ik denk dat zelfs de Champcars van tegenwoordig technologisch geavanceerder zijn dan die voormalige F1's.

Maar 750PK, gesteund door modern grondeffect, die "voor echt" op Zolder rijden, het zal wel een unicum zijn.
Tuurlijk zijn de champ cars geavanceerder dan de oude F1's.

Over die Ascari Judds, ik zou rekenen op zo'n 650-700 pk hoewel ik hier niet zeker van ben.

redje
14-08-2007, 20:08
Weet iemand wanneer dat kantoor op CZ voor de ticketverkoop open is? Zijn dat de gewone kantooruren?

bluelite
14-08-2007, 20:15
Ja ;)

Nicki_Mks
15-08-2007, 17:12
Iemand enig idee wat de mysterieuze "F1x2 on track activity" mag voorstellen, die ons de eerste twee dagen anderhalf uur moet bezighouden?

Mark
15-08-2007, 17:42
Iemand enig idee wat de mysterieuze "F1x2 on track activity" mag voorstellen, die ons de eerste twee dagen anderhalf uur moet bezighouden?

http://forum.depaddock.eu/showpost.php?p=216739&postcount=207 ;)

Nicki_Mks
15-08-2007, 18:05
Ah sorry, weekje weggeweest :)

gregske v
17-08-2007, 11:15
weet iemand of je op vrijdag aan de ingang zelf nog tickets kan kopen?

RKG
17-08-2007, 16:43
Waar moet je eigenlijk binnen gaan om in de groene zone van de eerste linkse te komen, want vraag mij af hoe je daar geraakt als er op die weg naar daar een tribune staat in de ickx. Of is dat nog een andere straat?

Mark
17-08-2007, 19:51
weet iemand of je op vrijdag aan de ingang zelf nog tickets kan kopen?

Wees er maar zeker van dat op vrijdag kaarten kunt kopen ;) Bij (zowat) elk evenement (dus niet alleen autosport) zijn aan de kassa steeds kaarten te koop. Ook als er melding is dat het evenement uitverkocht is. Dit doen organisatoren vaak om problemen te voorkomen met toeschouwers die komen opdagen zonder kaartje.

Waar moet je eigenlijk binnen gaan om in de groene zone van de eerste linkse te komen, want vraag mij af hoe je daar geraakt als er op die weg naar daar een tribune staat in de ickx. Of is dat nog een andere straat?

Als het net zo is als in de DTM-dagen dan kun je gewoon over (een gedeelte van) het Herderspad lopen. Ticketcontrole vond plaatst aan de trappen van de tribune. Als je het filmpje op Pitstop bekijkt dan staan de tribunes op de parkeerplaatsen van het Herderspad. De weg zelf is dus vrij.....

guntha
17-08-2007, 20:28
Ik heb mijn ticket ook op zak voor vrijdag. Ik hoop dat ik wat te zien ( en te horen krijg) van het programma. Beetje spectakel zou fijn zijn.

RKG
19-08-2007, 11:15
De uitzending op vt4 begint rond half 3 met commentaar van Kris Wauters en Erik Van Hoorick.

bron: www.vt4.be

gregske v
19-08-2007, 13:46
ik heb op dit moment nog geen ticket.heel waarschijnlijk mag ik mee binnen voor pers en media want ik werk voor raceflash.nl.
maar als ik nu geen kaarten heb kan ik altijd toch een kaart aan ingang zelf nog kopen?

guntha
19-08-2007, 14:09
ik heb op dit moment nog geen ticket.heel waarschijnlijk mag ik mee binnen voor pers en media want ik werk voor raceflash.nl.
maar als ik nu geen kaarten heb kan ik altijd toch een kaart aan ingang zelf nog kopen?

Normaal wel denk ik. Anders moet je nog even naar zolder om kaarten te gaan halen.

wilmai
20-08-2007, 18:17
Vanaf morgen 21/08/2007 zijn tickets voor gans het weekend of voor een specieke dag te koop op het circuit van zolder. Eveneens aan de kassas vanaf vrijdag morgen tot zondag.
En er is voorlopig nog plaats genoeg

sledge
20-08-2007, 20:40
Blijkbaar is het gedaan met bestellen op sherpa.be, nu wordt er gelinkt naar één of andere Nederandse ticket site.

Mark
20-08-2007, 20:53
Nog iemand iets vernomen Leinders en zijn deelname aan deze race?

Raceboy
20-08-2007, 21:14
Blijkbaar is het gedaan met bestellen op sherpa.be, nu wordt er gelinkt naar één of andere Nederandse ticket site.

met bronze tickets te koop :D

sledge
20-08-2007, 21:25
Trouwens, net op vt4 reclame voor de race, met een wedstrijdje erachter voor VIP te worden.
Ik ga toch niet, veel te veel volk, dus waarom niet eens proberen hé. Een smsje kost niks. Pure geldklopperij, je blijft maar vragen toegestuurd krijgen. Ik heb alleen maar een gsm voor 2x in het jaar mee te bellen, dus kan ik gerust nu even doorgaan, zodat ik zeker moet herladen voor het jaar over is :champagne:

sledge
20-08-2007, 21:26
met bronze tickets te koop :D

Ja, en rolstoelplaatsen :worship:
Zou je vanop die plaatsen deftige foto's kunnen nemen? Anders wil ik gerust €95 + verhuurkosten van zo'n ding betalen hoor.

Mark
20-08-2007, 21:49
The Eagle has landed!

Afgelopen nacht brachten twee MD-11F vrachtvliegtuigen van Fedex de Champcar naar Europa. Na een trans-Atlantische vlucht arriveerden beide vliegtuigen vanuit Indianapolis op Schiphol. Aldaar werden ze opgewacht door 18 vrachtwagens van de Pieter Smit Group uit Nieuw Vennep.

http://www.autosport.nl/cms/images/stories/2007/internationaal/Champcar/forsythe_wagens.jpg

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=6039&rubriek=int

Enkele Zolderse vrijwilligers weten bij deze dat ze tijdens de Champcarwedstrijd in ieder geval op reserve staan ;)

yannick88
20-08-2007, 23:21
Hallo ,
Kan er iemand de timing plaatsen voor volgend weekend ?

Mvg

Mark
20-08-2007, 23:55
http://www.circuit-zolder.be/assets/files/BCCGP%20project%20timing.pdf

PorscheGT
21-08-2007, 00:50
Ik lees zonet deze topic, ik denk niet dat iemand hier al gepost heeft dat er donderdag ook iets te doen is in het Jubelpark te Brussel i.v.m. De ChampCar ..

Las dit vorige week al op Pitstop.tv (http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2531) ..

RKG
21-08-2007, 07:42
in het hbvl staat te lezen dat er 100000 verwacht worden en dat men in bolderberg en viversel niet via 2 richtingen kan geraken.

Rob
21-08-2007, 08:12
Nog iemand iets vernomen Leinders en zijn deelname aan deze race?

Soddart zet zijn 3de wagen dan toch niet in, Leinders heeft vorige week voor de zekerheid gekozen en vliegt naar turkije om daar de F1 van commentaar te voorzien.

RKG
21-08-2007, 08:48
Misschien had de RACB nog wat geld moeten toestoppen zoals ze met Duval deden...

Bart.Vandecavey
21-08-2007, 09:07
Misschien had de RACB nog wat geld moeten toestoppen zoals ze met Duval deden...

Ik denk dat ze met het geld dat ze in Duval gestopt hebben niet veel konden uitrichten in Champcars. Leinders zal waarschijnlijk ook niet veel uitrichten in Champcars itt Duval in de rally van Duitsland.

Rob
21-08-2007, 09:35
Soddart had Bas een gratis zitje belooft in zijn 3de wagen, dus als soddart zijn belofte was nagekomen was er zelfs geen geldschieter nodig geweest. Ik ben er wel zeker van dat, moest Bas meegereden hebben hij wel wat potten kon breken.

Nicki_Mks
21-08-2007, 10:19
Ik lees zonet deze topic, ik denk niet dat iemand hier al gepost heeft dat er donderdag ook iets te doen is in het Jubelpark te Brussel i.v.m. De ChampCar ..

Las dit vorige week al op Pitstop.tv (http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2531) ..

Inderdaad, is daar ergens een officiële aankondiging van? Niet dat ik PS.tv niet vertrouw, maar ik zou daar toch niet graag alleen staan in het Jubelpark...

Mark
21-08-2007, 10:23
Inderdaad, is daar ergens een officiële aankondiging van? Niet dat ik PS.tv niet vertrouw, maar ik zou daar toch niet graag alleen staan in het Jubelpark...

Het staat zelfs op mijn favoriete site :)

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=8081

pk430
21-08-2007, 17:11
Kun je zondag,ook nog tickets aan de Kassa kopen,?
Of moet dit perse langs 'voorverkoop"?:cool:

GRTZ;)

marcel
21-08-2007, 17:54
Vanaf morgen 21/08/2007 zijn tickets voor gans het weekend of voor een specieke dag te koop op het circuit van zolder. Eveneens aan de kassas vanaf vrijdag morgen tot zondag.
En er is voorlopig nog plaats genoeg

voila

ik ben aan het overwegen toch nog af te komen, als ik geen extra shift moet doen op het werk

maar de prijzen zijn wat duur, en ik heb wat schrik dat er te veel volk gaat zijn

Raceboy
21-08-2007, 18:12

en het is aangekodingd door Heylen zelf tijdens de 1000km

Fonne
21-08-2007, 22:16
Wat me nu wel opvalt als ik die foto's bekijk van de aankomst dat nergens die Rescue pick up's zie. Komen die mss met een andere vlucht ? Of staat de organisatie daarvoor in ?

Ottooke
21-08-2007, 22:40
Wat me nu wel opvalt als ik die foto's bekijk van de aankomst dat nergens die Rescue pick up's zie. Komen die mss met een andere vlucht ? Of staat de organisatie daarvoor in ?

In een artikel van 16/08 op http://www.champcarworld.net/pages/news.php?id=4191 staat te lezen:
De raceserie heeft de eerste vrachtwagen al volgeladen en de wagens van het Holmatro Safety Team en de safetycar staan klaar om naar Europa te worden gevlogen.

Als je de link onderaan het artikel volgt kan je enkele foto's zien van de wagens van Holmatro Safety Team.
Ze zullen dus wel onderweg zijn / al aangekomen zijn. Donderdag presentatie in Brussel, misschien staan ze daar dan ook bij. Anders zie ik ze vrijdag in Zolder.

Bling
22-08-2007, 03:01
http://www.racexpress.nl/imgitems/article/2007/08/RX%20DSC_5655.jpg

Ze zijn dus wel degelijk aangekomen