PDA

View Full Version : 24 uur van Zolder 2007, de aanloop........


Pages : 1 [2]

JCE.72
11-09-2007, 12:04
Absoluut... ik heb zelden iemand zo kapot gezien na een stint. 't Ziet er allemaal zo simpel uit he, wat draaien aan het stuur en maar rondjes afmalen. Met servo is 't al een hele bedoening, je moet niet vragen wat het is zonder...

Sir Kwietje
11-09-2007, 12:05
De vraag is ook welk stuk van wat allemaal is opgenomen heeft sporza uitgezonden. De tv zoek de Sensatie ook wel op he.

Bart.Vandecavey
12-09-2007, 13:05
De puntentelling lijkt me wel niet gemakkelijk...

Ik heb in divisie 3
20 punten voor 228
17 punten voor 267
15 punten voor 216 (of 14,5?)


maar dan
na 12 uur staat 210 nog altijd voor 216
eerst leek het op 4 punten voor 210 of zijn het er 8

reglement: De punten na 6 en na 12 uur worden verdeeld op basis van de tussentijdse rangschikkingen na 6 en na 12 uur. De wagen die op dat ogenblik met de beste positie op de piste heeft, moet de lijn van de tijdswaarneming overschrijden vanaf het 6e en het 12e uur, en geeft zo het sein voor de opmaak van de tussentijdse rangschikkingen om in aanmerking te komen voor toekenning van punten. Verdere criteria zijn niet van toepassing.

geen 70% lijkt me. Heeft iemand uitsluitsel?

bluelite
12-09-2007, 14:21
Ik vind het Belcar-reglement ook niet helemaal duidelijk. Als je voor de 216 aan 14,5 punten komt, dan moet je er voor de 210 volgens mij 15 hebben.

216: 5de, 4de, 3de (na 6, 12 en 24u) = 14,5p (3 + 3,5 + 8)
210: 3de, 3de, 4de (na 6, 12 en 24u) = 15,0p (4 + 4 + 7)

Nu is de vraag, worden de punten ook toegekend aan wagens die niet geklasseerd (minder dan 70% van het aantal ronden van de klassewinnaar) zijn? Ik kan er geen eenduidig antwoord op vinden in het reglement. Je zou kunnen zeggen ja, anders staat de 216 niet op het podium. Maar logischerwijs neen, waarom zou je een wagen anders als "did not classified" aangeven?

Rob
14-09-2007, 13:16
Ik dacht dat de dnf wagens hun punten na 6 en 12 uur wel konden behouden. Ik meen me te herrinneren dat ze dat vorig jaar bij kumpen ook gedaan hadden

LSD
14-09-2007, 19:16
edit: o ja, als RACB of Belcar-directie zijnde, zou ik toch een straf uitvaardigen voor het in negatief daglicht stellen van de Autosport.

Waarom zouden ze zichzelf straffen??

Ik vond de race al bij al nog goed. Jammer van het lage deelnemers-aantal, maar de GT3's zijn daar nu ook niet direct voor gebouwd en er waren nog een hele resem andere races dit weekend. Het is maar goed dat defecte wagens binnengetrokken konden worden anders was het helemaal niks meer.

Het publiek vond ik ook maar mager. Als ze 30.000 man volk hebben geteld zoals vorig jaar zou ik toch eens die scanners checken of die niet dubbel tellen of zo!

Van de show in de paddock heb ik niets gezien, maar zo te zien aan de getrokken foto's was die wel goed. :p

Best afwachten tot volgend jaar, zoals er nu gesproken wordt van veranderingen kan het maar verbeteren!

Nu uitkijken wat de volgende race brengt.

LSD
14-09-2007, 19:38
Heb net het filmpje op van sporza gezien en vond dat het niet zo erg was van die gastjes. Een beetje spinnen aan de peage en snel rijden, pff. Als die moeten gestraft worden, wat dan met onze vriendjes uit laken!

Het ergste was dat er totaal niks over de 24u en zelfs de Fia GT wedstrijs gezegd werd. Het zou bij de mensen een volledig ander beeld geven van autosport als ze zien hoeveel moeite ervoor gedaan word en hoe ingewikkeld de sport wel is.

Mark
14-09-2007, 22:36
Heb net het filmpje op van sporza gezien en vond dat het niet zo erg was van die gastjes. Een beetje spinnen aan de peage en snel rijden, pff. Als die moeten gestraft worden, wat dan met onze vriendjes uit laken!

Het filmpje is voor ons, de autosportliefhebbers dus, redelijk onschuldig. Ik zit liever naast Longin in de auto met 180 op de klok dan bij een bejaarde dame die met 70 over de weg kruipt. Maar probeer zoiets eens uit te leggen aan een fundamentalist die tegen autosport is ;) Denk dat van ons niemand vrijuit gaat, als ik een Duitse huurauto onder mijn gat heb is het ook pedal to the metal. Zwaar fout uiteraard maar het vlees is zwak :) Alleen, ik ben een simpele ziel zonder licentie en camera naast me ;)

Laten we het erop houden dat bij beide heren "jeugdig" enthousiasme boven kwam drijven. Pluspunt, ze probeerden iig geval autosport op de publieke buis te krijgen, uitvoering helaas niet helemaal geslaagd. De anti-autosport fundamentalist krijgt de kogels op een presenteerblaadje aangeboden.

Al met al denk ik dat wij autosportfans redelijk op 1 lijn zitten, sommige zien de gevaren in van "bedenkelijk gedrag in het openbaar"". Anderen misschien wat minder. Hoe dan ook, de autosport is een gewillig slachtoffer van de algemene pers. Zie het bedenkelijke stukje op HLN.be over de CO2 uitstoot tijdens het F1 weekend in Spa.

guntha
15-09-2007, 11:33
Het filmpje is voor ons, de autosportliefhebbers dus, redelijk onschuldig. Ik zit liever naast Longin in de auto met 180 op de klok dan bij een bejaarde dame die met 70 over de weg kruipt. Maar probeer zoiets eens uit te leggen aan een fundamentalist die tegen autosport is ;) Denk dat van ons niemand vrijuit gaat, als ik een Duitse huurauto onder mijn gat heb is het ook pedal to the metal. Zwaar fout uiteraard maar het vlees is zwak :) Alleen, ik ben een simpele ziel zonder licentie en camera naast me ;)

Laten we het erop houden dat bij beide heren "jeugdig" enthousiasme boven kwam drijven. Pluspunt, ze probeerden iig geval autosport op de publieke buis te krijgen, uitvoering helaas niet helemaal geslaagd. De anti-autosport fundamentalist krijgt de kogels op een presenteerblaadje aangeboden.

Al met al denk ik dat wij autosportfans redelijk op 1 lijn zitten, sommige zien de gevaren in van "bedenkelijk gedrag in het openbaar"". Anderen misschien wat minder. Hoe dan ook, de autosport is een gewillig slachtoffer van de algemene pers. Zie het bedenkelijke stukje op HLN.be over de CO2 uitstoot tijdens het F1 weekend in Spa.
Dat de motorsport in het algemeen in een slecht daglicht gesteld word zie je als maar meer. Neem nu een tijdje geleden. Ik keek een keertje naar het nieuws op vtm met de hoop dat ze iets van de f1 wedstrijden zouden zeggen. Vergeet dat maar. Ze lieten wel zien hoe een motorijder ergens in azie zijn heup brak bij een val. Alleen de slechte dingen laten ze zien. Als er nu eens iets goed ontwikkeld is in de motor/autosport hoor je er niks van. Alleen in de magazine's lees je hier iets van.

DDRT_Fred
15-09-2007, 19:33
Ze gaan soms wel heel ver. op het einde van een reportage van een auto-ongeval tijdens het journaal zoomde men in op een "rally is not a crime" sticker. Als student journalist kan ik dit wel begrijpen, waarom men dit deed, het maakt je verhaaltje net iets interessanter . Maar je brengt zo wel veel schade toe aan het imago van de autosport.