PDA

View Full Version : 24 uur van Zolder 2007, de aanloop........


Pages : [1] 2

fenixracing
29-06-2007, 22:12
Zou inderdaad jammer zijn. Het is de knapste wagen in de belcar op dit moment maar rendeert niet.
De corvet zou een goede aankoop zijn want de wagen heeft zich al bewezen en de rijders van de ultima hebben tog goede stuurmanskunsten ,kijk maar waar ze reden voor ze uitvielen.


Weet niet of ik het hier moet posten.
Er zijn al teams die problemen hebben voor de 24hr.
-A+ racing klaagt over de remmen van de viper. Dit zou tog snel moeten opgelost geraken want vorig jaar reden eral GT3 vipers mee met de 24hr van spa.
-Gpr klaagt dan weer over de banden. Weet niet wat ze hier aan kunnen doen. Maar in opzicht niet direct een probleem mogen zijn als zo snelle pitstops kunnen maken.

Bron : pitstoptv

Laat de roddels maar beginnen over de 24hr. :gas:
Ik zal er van de eerste dag bij zijn. hopen voor een goede nazomer. :+

gti-r
30-06-2007, 00:42
De vipers moeten nu met een nieuw soort remschijven rijden.
Weet niet of er iets mis mee is of dat het vanwege het reglement is.

fenixracing
30-06-2007, 09:32
ZE zullen voor de de 24hr wel een uitzondering maken kwestie remmen. De rfb am rijdt ook met andere cardans maar liefts de gt1 cardan.

RKG
30-06-2007, 10:10
als ze wagens uit klasse 1 aan de finish willen hebben, moeten ze dat zeker doen.

Wat zouden ze met de normtijd gaan doen, want ik veronderstel dat de wagens tijdens een 24u-race toch minder snel gaan rijden...?

fenixracing
30-06-2007, 10:14
hmm hopelijk laten ze die zo een 1.36 is mooi genoeg niet ?

Zijn eral gastwagens bekend?

Thomaske
30-06-2007, 16:44
Kurt Mollekens en David Hart staan Anthony Kumpen en Bert Longin bij op de Sporza GT3.

De Corvette GT3 verdwijnt bij PK Carsport en wordt vervangen door een ander merk.

Bron: Bert Longin

Mvg...

Viper GTS-R***
30-06-2007, 18:41
De Corvette GT3 verdwijnt bij PK Carsport en wordt vervangen door een ander merk.

Alleen voor de 24 uren neem ik aan?

marcel
30-06-2007, 18:45
neen, hij staat al te koop...

Mark
01-07-2007, 00:16
Een youngster bij NGT?


Het belooft voor Jimmy (Adriaenssens) dan ook een uiterst drukke week te worden voor de 25 h VW Fun Cup, aangezien hij zoals altijd vernieuwingen/verbeteringen zal gaan aanbrengen op zijn sprint-Golf, enkele keren over en weer zal moeten pendelen naar zijn school voor examenuitslagen en daarbovenop deze donderdag ook nog zal gaan testen in Zolder met de Porsche van NGT Racing voor een deelname in de 24 uren van Zolder.

persbabbel Spork Racing, http://www.autosport.be/news/10054.awm

ICEMAN
01-07-2007, 15:29
De Rudolph Viper reed volgens my ook niet volgens de FIA GT3 reglementen.

Mark
01-07-2007, 20:17
De Rudolph Viper reed volgens my ook niet volgens de FIA GT3 reglementen.

Waarom zou je bepaalde "strenge" reglementen volgen als dat niet nodig is? We zijn niet roomser dan de paus ;)

guntha
20-07-2007, 20:34
Lees ik nu op pitstoptv dat er een normtijd wordt veranderd. Zit ik hier verkeerd of is dit weldegelijk zo? 1.39

GT2-R
20-07-2007, 20:38
Een beetje vollediger zijn volgende keer, Guntha ;) .

Voor de trainingen is de normtijd 1.36. Bovendien hebben de rijders een joker waarmee ze één keer tot maximaal 0.5s onder de normtijd mogen rijden...

Mark
20-07-2007, 23:29
Voor de trainingen is de normtijd 1.36. Bovendien hebben de rijders een joker waarmee ze één keer tot maximaal 0.5s onder de normtijd mogen rijden...

Belcar 2007, reglementen en normtijden? Is er nog iemand die dit kan volgen? Ik ben afgehaakt..............

Duikt een rijder met meer dan 5 tiende onder de vastgestelde normtijd van 1:39:00, wordt de joker niet in rekening gebracht en volgt er automatisch een sanctie (drive through penalty). Voor de trainingen ligt de normtijd voor de 24 Hours of Zolder vast op 1:36:00. SRO kan de normtijd voor de race echter wel bijstellen voor de start van de wedstrijd, indien de resultaten van de kwalificaties dat zouden vragen.

http://www.racingworld.be/nieuws/4628/Reglementswijzigingen-in-het-kader-van-de-24-Hours-of-Zolder---normtijd-op-139.html


En wanneer? Waarschijnlijk de grid:)

Ach aan deze 24 uur is een voordeel:
De 24 Hours of Zolder zal dit jaar volgens de laatste berichten overigens opnieuw om 16.00 op gang gevlagd worden, een uurtje vroeger dan vorig jaar dus

http://www.racingworld.be/nieuws/4628/Reglementswijzigingen-in-het-kader-van-de-24-Hours-of-Zolder---normtijd-op-139.html


Net zoals vroeger :)

crosserke
21-07-2007, 11:36
Hopelijk zijn er niet teveel hachelijke standjes als de bi-turbo's en rsr's moeten remmen op het rechte stuk.1.39 is toch wel traag voor deze wagens.

GT2-R
21-07-2007, 15:52
Hopelijk zijn er niet teveel hachelijke standjes als de bi-turbo's en rsr's moeten remmen op het rechte stuk.1.39 is toch wel traag voor deze wagens.

Op het wedstrijdbegin na zouden ze toch niet veel sneller dan 1.39.000 rijden hoor ;) !

fenixracing
01-08-2007, 19:39
24H van zolder Komt op tv.
Op VT4 tog een zender die moeite doet.
Weet trouwens iemand waar je voorverkoop kaarten kunt halen of vrijkaarten kunt krijgen.

Ottooke
01-08-2007, 19:45
Kaarten kopen kan via de website van Circuit Zolder: http://www.circuit-zolder.be/nl/events/24_hours_of_zolder.html

Mark
01-08-2007, 21:38
Een van de gasten:

Bernhard Mühlner: “Dit jaar staat ook de 24 uur van Zolder op de agenda en na Spa, waar Porsche het volledige podium in GT3 wegkaapte, is bewezen dat de 997 wel een race over 24 uur aankan. Wij hebben in Spa gewonnen en ambiëren ook in Zolder het podium. Op dit moment staat er wel nog niets vast over de équipe.”

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2420

24u.be
02-08-2007, 14:21
24H van zolder Komt op tv.
Op VT4 tog een zender die moeite doet.
Weet trouwens iemand waar je voorverkoop kaarten kunt halen of vrijkaarten kunt krijgen.

Wat verslaggeving betreft. Zoals ieder jaar (sedert 2002) zal de aanloop naar de race, de race zelf en een nabeschouwing uitgebreid worden gevolgd door 24u.be.
Het concept blijft zoals elk jaar; voorafgaand aan de race brengt men interviews en berichtgeving. Verslag van de race en gebeurtenissen in Zolder (op en naast de baan) zelf worden integraal en live gevolgd via de "'live tracking" eigen verslaggeving en eigen fotomateriaal, de dagen na de race brengt 24u.be nog nabeschouwingen en besprekingen.
De site zal rond 10 augustus worden geupdate naar versie 2007 en zal vanaf dan alle nieuwsberichten en informatie ter beschikking stellen.

Allemaal tot in september !

Yannick R
02-08-2007, 16:10
Kaarten kopen kan via de website van Circuit Zolder: http://www.circuit-zolder.be/nl/events/24_hours_of_zolder.html

Geen gratis tickets dit jaar????

pk430
02-08-2007, 17:16
neen,weekend 25,zondag alleen,10euro;)
zoals ieder jaar zeker

Jakke.be
02-08-2007, 19:39
Wat verslaggeving betreft. Zoals ieder jaar (sedert 2002) zal de aanloop naar de race, de race zelf en een nabeschouwing uitgebreid worden gevolgd door 24u.be.
Het concept blijft zoals elk jaar; voorafgaand aan de race brengt men interviews en berichtgeving. Verslag van de race en gebeurtenissen in Zolder (op en naast de baan) zelf worden integraal en live gevolgd via de "'live tracking" eigen verslaggeving en eigen fotomateriaal, de dagen na de race brengt 24u.be nog nabeschouwingen en besprekingen.
De site zal rond 10 augustus worden geupdate naar versie 2007 en zal vanaf dan alle nieuwsberichten en informatie ter beschikking stellen.

Allemaal tot in september !

En een dikke 'dankuwel' op voorhand!!:worship:

Jakke.be
02-08-2007, 19:41
Marc Goossens gaat de broerders Dumarey en Maxime Soulet versterken tijdens de 24u. Klasse...:worship:

Bron:Pitstop.tv

swinger
04-08-2007, 20:33
is de normtijd voor alle klassen?

fenixracing
04-08-2007, 20:49
Hmmm nee alleen klasse 3 bij mij weten is tog al heel het seizoen zo. :rolleyes:

ICEMAN
05-08-2007, 13:45
Ik heb gister in Zolder gehoord dat er voor de wedstrijd ook een normtijd zou zijn voor de GT3's. Deze zou 1:39 zijn. Weet niet wat er hiervan klopt.

Thomaske
06-08-2007, 13:31
Ik heb gister in Zolder gehoord dat er voor de wedstrijd ook een normtijd zou zijn voor de GT3's. Deze zou 1:39 zijn. Weet niet wat er hiervan klopt.

Dat zou me wel heel hard verbazen. Eén of andere roddel :)

Mvg...

RKG
06-08-2007, 15:52
Pas op, ze hebben misschien schrik dat als ze te hard gaan rijden, al de gt3's uit wedstrijd verdwijnen door stukken ofzo.

Worldkarts
08-08-2007, 10:24
Als het zo zou zijn dat de GT3's een normtijd krijgen (wat me zeer sterk zou verbazen) dan hoop ik dat deze op 1'36 ligt. Dan kunnen de Porsches pas mee!!!

Kelly Jamers
08-08-2007, 11:22
Francois Verbist en Stefke Vancampenhoudt op de 997 bij First...

fenixracing
08-08-2007, 13:32
Op www.pitstop.tv en www.racingworld.be hebben ze een voor beschouwing van de 24hr.

Pk tog met de Z06.
Voor de rest het normale belcar veld, nog geen Gast rijders.

guntha
08-08-2007, 14:28
Dan weten we wie wint. Pk carsport met hun corvette. Ze krijgen de hulp van Kurt Mollekens en David Hart.

Belle
08-08-2007, 14:37
Dan weten we wie wint. Pk carsport met hun corvette. Ze krijgen de hulp van Kurt Mollekens en David Hart.

Dat vind ik toch vrij naiëf om daar zomaar van uit te gaan.

Vergeet niet dat het een uithoudingsrace is en dat er Porsche-teams zijn (met sterke bemanningen) die ook heel sterk voor de dag zullen komen. Denk maar aan de Body Coach Porsche of die van Maes/Duez. Ook de G&A Mosler zie ik meedingen voor de algemene overwinning (en uiteraard die van Gravity). Of wie weet de Aston. ;)

Ik zou er toch niet zomaar van uit gaan dat PK het boeltje wint. Mechanishe pech enz. speelt altijd een veel te grote rol en de Z06 had al eerder met kinderziektes te kampen.

guntha
08-08-2007, 14:44
Dat vind ik toch vrij naiëf om daar zomaar van uit te gaan.

Vergeet niet dat het een uithoudingsrace is en dat er Porsche-teams zijn (met sterke bemanningen) die ook heel sterk voor de dag zullen komen. Denk maar aan de Body Coach Porsche of die van Maes/Duez. Ook de G&A Mosler zie ik meedingen voor de algemene overwinning (en uiteraard die van Gravity). Of wie weet de Aston. ;)

Ik zou er toch niet zomaar van uit gaan dat PK het boeltje wint. Mechanishe pech enz. speelt altijd een veel te grote rol en de Z06 had al eerder met kinderziektes te kampen.

Ja, ik hoop dat jij gelijk hebt. Zolang we een mooi race krijgen te zien ben ik content. Zoals het gevecht tijden de midsummerrace tussen de lambo en de corvette. Ik zie dat ze ook de koeling voor de remmen mogen aanpassen op de auto. Zou dan de vraag van de aston ook toegepast worden zodat ze de GT1 vering mogen gebruiken?

fenixracing
08-08-2007, 15:06
De cardan van de aston komt al van de GT1 voor de 24hr.
IK hoop gewoon dt pk niet gaat winnen met de pitstop.
Was het niet dat de pitstop 20 sec sneller was dan die van gri.
Had de mosler gewonnen.
Indeze 24hr heeft iedereen kans op overwinning.

Bramzel
08-08-2007, 17:03
Dan weten we wie wint. Pk carsport met hun corvette. Ze krijgen de hulp van Kurt Mollekens en David Hart.

PK gaat niet winnen, want de Corvette gaat het geen 24u volhouden. Die wagen heeft nog nooit aan een 24u race meegedaan, waar de Porsches en Moslers al wel bewezen hebben zonder problemen een 24u race mee te kunnen draaien.

fenixracing
08-08-2007, 20:49
:agree:

Belle
08-08-2007, 20:54
Wel, in principe, als de wagen nog nooit aan een 24-uurs race heeft deelgenomen, kunnen we ook niet weten of die het wel of niet zal uithouden. ;)

De nieuwe 997 RSR's hebben vorig jaar (mits een aantal kinderziektes) ook de eindmeet gehaald in de 24 uren van Spa. Die hadden uiteraard wel veel testwerk achter de rug...

Volano
08-08-2007, 21:10
het gaat wel niet echt over de huidige discussie maar het gaat toch ook over de 24h van zolder.

Sinds een klein tijdje geeft VT4 reclame voor de uitzending van de 24h van zolder. Nu heb je een klein stukje waar je de auto's een heuvel ziet oprijden, volgens mij is dit nog altijd Eau Rouge en ligt dat niet in Zolder ma in Francorchamps :fight: Zolder heeft hoogstens z'n Sacraments"berg". Ach ja, lang leve VT4, heb daarstrax nog paar :frusty: momenten gehad maar niet over autosport.

Let me know if i'm wrong.
Grtz volano

guntha
08-08-2007, 22:32
het gaat wel niet echt over de huidige discussie maar het gaat toch ook over de 24h van zolder.

Sinds een klein tijdje geeft VT4 reclame voor de uitzending van de 24h van zolder. Nu heb je een klein stukje waar je de auto's een heuvel ziet oprijden, volgens mij is dit nog altijd Eau Rouge en ligt dat niet in Zolder ma in Francorchamps :fight: Zolder heeft hoogstens z'n Sacraments"berg". Ach ja, lang leve VT4, heb daarstrax nog paar :frusty: momenten gehad maar niet over autosport.

Let me know if i'm wrong.
Grtz volano
Inderdaad heb de reclame ook gezien. Ben content dat ze toch tenminste reclame maken. Al vergissen ze zich van circuit.:crazy:

Belle
08-08-2007, 22:43
Ik geloofde eerst mijn ogen niet toen ik gisteren de reclame zag voorbijkomen! :p

Hopelijk komt het ook live voorbij op VT4 want de laatste tijd heb ik toch maar weinig beeldmateriaal om m'n archieven aan te vullen. :rolleyes:
Want het is toch altijd leuk om jaren later eens terug te zien...

Raceboy
08-08-2007, 22:53
Mogen de porsches met de laatste update rijden zoals in Engeland?

24u.be
09-08-2007, 08:02
Vanaf nu kan je ook terecht op www.24u.be voor nieuws en info.
De editie 2007 is on-line en wordt de volgende dagen aangevuld met nieuws en inschrijvingen.

Er zijn dit jaar weer enkele nieuwigheden verwerkt in de website. Ga ze zeker eens ontdekken.
Geen nieuwigheid, maar een grote uitbreiding van de faciliteiten naar de deelnemers toe, is het standaard ter beschikking stellen van een teampagina.

Nadat vorig jaar reed een groot deel van de deelnemers deze optie had geactiveerd is, dankzij een zeer nauwe samenwerking tussen VZW 24u.be, SRO en Circuit Zolder, er dit jaar voor gekozen deze functie te integreren in het pakket en alle deelnemers de gelegnheid te geven zichzelf en hun sponsors extra in de kijker te stellen.

Veel plezier en tot begin september in Zolder !

guntha
09-08-2007, 08:42
Vanaf nu kan je ook terecht op www.24u.be voor nieuws en info.
De editie 2007 is on-line en wordt de volgende dagen aangevuld met nieuws en inschrijvingen.

Er zijn dit jaar weer enkele nieuwigheden verwerkt in de website. Ga ze zeker eens ontdekken.
Geen nieuwigheid, maar een grote uitbreiding van de faciliteiten naar de deelnemers toe, is het standaard ter beschikking stellen van een teampagina.

Nadat vorig jaar reed een groot deel van de deelnemers deze optie had geactiveerd is, dankzij een zeer nauwe samenwerking tussen VZW 24u.be, SRO en Circuit Zolder, er dit jaar voor gekozen deze functie te integreren in het pakket en alle deelnemers de gelegnheid te geven zichzelf en hun sponsors extra in de kijker te stellen.

Veel plezier en tot begin september in Zolder !

Mooie site. Wat mij opviel is de starttijd van de 24. Op de site staat 17.30. Was dit vorig jaar niet vroeger.

fordje
09-08-2007, 09:08
Starttijd is idd weer aangepast tov 2006. Tot voor enkele jaren werd gestart om 16 uur, door allerlei redenen is dat steeds later geworden.
Momenteel is 17.30 voorzien, of dit zo blijft zal de toekomst uitwijzen. Mss dat het alsnog vroeger wordt (of later...). De invulling van het randprogramma zal hier een grote invloed op hebben

fenixracing
09-08-2007, 09:55
Is er al een timing vrijgegeven?

Wrc-racerke
09-08-2007, 10:22
Ja deze staat op http://www.24u.be/2007/nl/timing/

wilmai
09-08-2007, 11:34
Als men naar de timing kijkt (ziet men nog steeds staan niet defenitief)
Dit wil dus duidelijk stellen dat er nog geen akkoord is rond het startuur.
Een van de volgende dagen zal het defenitief programma en uren bekend zijn
:D

RKG
09-08-2007, 11:52
Ik dacht dat het startuur dit jaar opnieuw om 16u ging zijn, blijkbaar toch niet dan.

fenixracing
09-08-2007, 23:16
Vrijdag is er niks te doen?

yannick88
10-08-2007, 00:26
Vrijdag is er niks te doen?



Het is al jaren op vrijdag een algemene geluids stilte , geen activiteiten dus .
Als je dit nog niet weet heb je het autosportgebeuren nooit op de voet gevolgd

Mvg

fenixracing
10-08-2007, 02:26
IK ga al 6 jaar richting zolder voor de 24h.
Maar heb nooit de tijd gehad om daar op te letten.
Vooral de laatste jaren sinds ik een dochterje heb en meestal zaterdag ochtend richting de camping trekt.
Dit jaar ga ik wat vroeger vanaf vrijdag, wou vroeger gaan maar kreeg geen verlof.
Is er echt niks te bewonderen op vrijdag?

Yvonne
10-08-2007, 04:02
Is er echt niks te bewonderen op vrijdag?

Als je het leuk vindt om in pitboxen enz te kijken dan is er op vrijdag een hoop te doen. Bijna ieder team maakt zich klaar voor de race, dus de auto krijgt nog een check-up...laatste reclames op de wagens enz. En alles op een rustig tempo.

Daarnaast wordt het hele randgebeuren opgebouwd wat ook misschien boeiend is om te zien.

Dus er is vanalles te doen, maar er zijn geen races.

fenixracing
10-08-2007, 09:59
Mag je dan door de pit wandelen?

RKG
10-08-2007, 13:26
Belgium racing slaat de handen in elkaar met Laudi Racing voor de 24u, ze zullen met de viper gt3 rijden...

www.pitstop.tv

guntha
10-08-2007, 13:56
Belgium racing slaat de handen in elkaar met Laudi Racing voor de 24u, ze zullen met de viper gt3 rijden...

www.pitstop.tv

slecht nieuws. Jammer van de ultima maar begrijpelijk

Jay
10-08-2007, 16:36
De reden van het late startuur zou naar verluid de BEC zijn. Die willen absoluut hun race van 125min rijden.
Aangezien enkele piloten van de 24h ook meerijden in de BEC kan die moeilijk op zondag na de 24h geprogrammeerd worden. Vandaar dus de late start!

Grtz

Thomaske
11-08-2007, 10:30
De reden van het late startuur zou naar verluid de BEC zijn. Die willen absoluut hun race van 125min rijden.
Aangezien enkele piloten van de 24h ook meerijden in de BEC kan die moeilijk op zondag na de 24h geprogrammeerd worden. Vandaar dus de late start!

Grtz

Welke idioot zou nu nog een race zetten na de 24 uren? Niemand natuurlijk!

Mvg...

yannick88
11-08-2007, 15:02
De reden van het late startuur zou naar verluid de BEC zijn. Die willen absoluut hun race van 125min rijden.
Aangezien enkele piloten van de 24h ook meerijden in de BEC kan die moeilijk op zondag na de 24h geprogrammeerd worden. Vandaar dus de late start!

Grtz

Er is nog nooit een wedtrijdt na de 24 uren geweest in al die jaren dat 24 uren doorging , dus is deze opmerking klopt niet .
BEC stond en staat al van in het begin van het seizoen voor de 24 uren geprogrameerd volgens de timing , daar dien de het niet op te verhalen .
Trouwens het late startuur is al jaren zo het is alleen dit jaar een half uurtje later

Mvg

Mark
13-08-2007, 21:45
16.00 uur !! :applaus:

De 24 Hours of Zolder start dit jaar om 16u00. In tegenstelling tot de voorbije jaren wordt het startschot van de Zolderse klassieker dus één jaar vroeger gegeven.

http://www.24u.be/2007/nl/nieuwsberichten/506/24-Hours-of-Zolder-start-dit-jaar-om-16u00!.html

Fonne
13-08-2007, 21:50
De 24 Hours of Zolder start dit jaar om 16u00. In tegenstelling tot de voorbije jaren wordt het startschot van de Zolderse klassieker dus één jaar vroeger gegeven. Met andere woorden dit is de editie van 2008,2007 slagen ze over of heb ik die gemist ? :rolleyes:

Mark
13-08-2007, 21:55
Met andere woorden dit is de editie van 2008,2007 slagen ze over of heb ik die gemist ? :rolleyes:

:champagne: :D

Thomaske
13-08-2007, 22:37
Guy van Mol rijdt samen met de Thiers gebroeders.

Bron => mail van een teammember

Mvg...

P De Sonville
13-08-2007, 23:06
Ben ik dan een teammember van Russell? Ik had dit reeds gepost op Pitstop om 18.04. Bron=Pitstop.tv

Thomaske
14-08-2007, 21:54
Ben ik dan een teammember van Russell? Ik had dit reeds gepost op Pitstop om 18.04. Bron=Pitstop.tv

Peter, ik kijk niet elk uur mijn mailbox na hoor.

Nadat ik mijn mails check ga ik pas op ronde door autosportland. Nadat ik het hier heb gepost ben ik het ook tegen gekomen op pitstop tv

Mvg...

Bart.Vandecavey
15-08-2007, 07:06
Ben ik dan een teammember van Russell? Ik had dit reeds gepost op Pitstop om 18.04. Bron=Pitstop.tv


:eek: The horror :eek:

Trouwens ik heb die mail niet gekregen.

Mark
17-08-2007, 16:08
JMT zou een van de gasten zijn. In een artikel (Autosport 16-08)over de deelname van JMT aan de 1000 KM van Spa maakt Taymans melding dat ze dit jaar ook deelnemen aan de 24 uur van Zolder en de FIA GT op Zolder. Dit alles met een GT2-R. Derde piloot tijdens de 1000KM zou Rob Collard geweest zijn.........inmiddels weten we dat JMT niet aan de start komt van de 1000KM.

:Offtopic:
Planning JMT 2008: volledig seizoen LMS en de 24 uur van Spa. Staat ook in dat artikel
:Offtopic:

guntha
19-08-2007, 08:38
Wat als er nu eens een klasse 3 auto zou winnen in deze 24uren:p . Ik weet niet of mogelijk is maar wat gaat er dan gebeuren? Die auto's hebben wel een normtijd maar voor een 24 uren race maakt dat niet zo veel uit.
Gaan ze dan de klasse 3 wagens gewoon schrappen of nog lagere tijden geven?

Bart.Vandecavey
19-08-2007, 10:13
De Audi heeft toch ook nog de 24u van Zolder gewonnen en die reed niet in de hoogste klasse...

marcel
19-08-2007, 11:34
andere 24 uren races zijn ook al eens gewonnen door wagens uit lager klassen... ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen

RKG
19-08-2007, 11:36
Het kan, dat is zeker, maar denk niet dat SRO dan tevreden gaat zijn, aangezien ze het GT3 gebeuren zo promoten...

guntha
19-08-2007, 14:05
Het kan, dat is zeker, maar denk niet dat SRO dan tevreden gaat zijn, aangezien ze het GT3 gebeuren zo promoten...

daarom vraag ik het juist. Dan gaan ze nog meer beperken denk ik.

GT2-R
20-08-2007, 17:28
De deelnemerslijst voor de 24u is ge-updatet:

K1:

G-Force Racing - Hahn/Val Hillebrand/Pierre Mech/Van Sande (Porsche 997 Supercup)

Gravity Racing - Lopez/Lux/TBN (Mosler MT900 GT3, de derde Mosler van Gravity)

K3:

GPR - Franchi/Turco/TBN (Porsche 997 -> ex-BTCS???)

BRON: 24u.be

PorscheGT
21-08-2007, 00:56
Ook wel even het vermelden waard .. Het laatste stukje in volgend artikel van Pitstop.tv (http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2548) ;)

Viper GTS-R***
21-08-2007, 22:16
Ook wel even het vermelden waard .. Het laatste stukje in volgend artikel van Pitstop.tv (http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2548) ;)

Zou idd. mooi zijn moesten Bouchut en VanDePoelen de Gordon Mosler versterken. Dan maar hopen dat die Gordon Mosler het lang genoeg kan uithouden zonder problemen wat tot nu toe niet vanzelfsprekend was.

Grig-O
21-08-2007, 23:16
Rijden vDPoele en Bouchut dan op de Mosler van Lambert? Op de topwagen van Lémeret en Radermecker moet dat zijn hoop ik...

fenixracing
22-08-2007, 05:27
De mosler heeft het in het verleden veel laten afweten.
Maar is tegenwoordig vrij regelmatig zonder ernstige problemen.
Kijk maar naar de 24H van spa.
Persoonlijk denk ik dat we de moslers in de gaten moeten houden die zouden wel is kunnen winnen.

Mark
22-08-2007, 12:30
Sommige wagens zie we a.s. weekend aan het werk tijdens de ADAC GT Masters als een laatste voorbereiding op de 24 uur. Wellicht dat twee andere wagens in Spa gaan "testen" a.s. weekend.

Tijdens de RMU Classic is er de 500 mijl van het franse V de V kampioenschap. Zien we dan eindelijk de 3de Mosler van Gravity? Tevens komt G-Force o.a. met een 997 aan de start.

http://www.vdev.fr/New/moderne/engages_resultats2.php?id=12

RKG
22-08-2007, 17:09
die 3e mosler heeft al elke keer op de startlijst gestaan en altijd is hij er na een tijd afgehaald, dus ik vrees er deze keer weer voor. Maar het zou toch mooi zijn, moest hij meedoen...

swinger
22-08-2007, 18:29
Sommige wagens zie we a.s. weekend aan het werk tijdens de ADAC GT Masters als een laatste voorbereiding op de 24 uur. Wellicht dat twee andere wagens in Spa gaan "testen" a.s. weekend.

Tijdens de RMU Classic is er de 500 mijl van het franse V de V kampioenschap. Zien we dan eindelijk de 3de Mosler van Gravity? Tevens komt G-Force o.a. met een 997 aan de start.

http://www.vdev.fr/New/moderne/engages_resultats2.php?id=12

ja, maar het is niet de 24u porsche van g-force denk ik hoor en ze doen trouwens het hele vdev kampioenschap met porsche (en ligier) dus het zijn niet speciale tests voor de 24u denk ik

Grig-O
23-08-2007, 21:37
Volgens Joost Custers komen Mühlner, Lammertink en de derde MI Mosler niet opdagen. Da's dus 36-4=32...

Toen ik hoorde dat Ratel van Zolder het 'paradepaardje' van de GT3 wou maken, kreeg ik een idee (lees: droom). Mijn idee luidt om van Zolder een 'Le Mans voor GT3' maken. Met andere woorden, je maakt van Zolder de race waar alleen de beste GT3's deelnemen. Je nodigt de eerste tien van het Europese kampioenschap uit, de eerste tien van het Belgische, Franse, Britse en Duitse kampioenschap, de eerste drie uit de 24h van Spa...

???

Mark
28-08-2007, 00:09
De start van de 24 Hours of Zolder 2007 wordt gegeven om 16.00 uur... maar in de aanloop daarnaar, na de voorstelling van de piloten, is het tijd voor babes... We roepen alvast alle aanwezige toeschouwers op om rond 15.15 uur plaats te nemen op de hoofdtribunes: "We hebben een verrassing in petto", aldus Goossens.

http://www.24u.be/2007/nl/nieuwsberichten/542/Walter-Goossens---Circuit-Zolder:-Op-naar-een-adembenemend-weekend!.html


:champagne: Paddockers, ik verwacht heel wat foto's ;)

En last but not least staat er ook een bikini-carwash gepland... tune in for the 24 Hours of Zolder op 8 en 9 september te Circuit Zolder!

http://www.24u.be/2007/nl/nieuwsberichten/542/Walter-Goossens---Circuit-Zolder:-Op-naar-een-adembenemend-weekend!.html


Hopenlijk is de plaats voor dit ordinaire vleesfestijn dit jaar ietwat beter gekozen dan vorig jaar. Mocht ie op dezelfde plaats doorgang vinden? Ja, dan moeten bepaalde mensen niet meer zeuren dat sommigen mensen (keiharde) kritiek hebben op bepaalde personen en organisaties ;)

RKG
28-08-2007, 07:30
op welke plaats was dat dan, want kon vorig jaar niet op de 24u zijn?!

Mark
28-08-2007, 09:44
op welke plaats was dat dan, want kon vorig jaar niet op de 24u zijn?!

1 maal raden: Op het smalste punt van de paddock. Tussen Ickx-chicane en de eerste chicane. Alles stond daar muurvast, geen doorkomen aan. Ook niet voor ambulances en andere hulpdiensten.

Mark
28-08-2007, 13:01
Lagrange van G&A naar A+ / Daikin:

Voor de komende 24 Uren van Zolder zal Lagrange een Dodge Viper besturen van A+ Racing. Méér dan waarschijnlijk zal de benjamin van de Belcar de Daikin-amazones vervoegen

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2660

ICEMAN
28-08-2007, 13:47
Wordt Niels dan omgebouwd tot een Amazone? :p

RKG
28-08-2007, 13:50
is er iets bekend over de z4 van g&a. Wat gaat daar mee gebeuren?

GT2-R
28-08-2007, 16:46
is er iets bekend over de z4 van g&a. Wat gaat daar mee gebeuren?

Hij staat gewoon op de deelnemerslijst van 24u.be:

G&A Racing - BMW Z4M Coupé GT4 (144)
G&A Racing (#144)
BMW Z4M Coupé GT4 (Divisie II)

Patrick Smets (B)
Chris Mattheus (MC)
TBN


Weet iemand om hoelaat het optreden van Shameboy gepland is (er staat niet over vermeld in de timing...)???

Bling
28-08-2007, 17:34
00.00 - 01.00 :cool: :cool:

camso belgium
28-08-2007, 18:46
Als opwarmertje voor de 24 Uren gaan Rudy Penders en Franz Lamot nu zondag 2 september de spieren losrijden bij de Camso V8 op de speedway van Warneton.

Speed997
29-08-2007, 18:53
Tijdens de 24 uren is het dan mogelijk om met een laptop alles te volgen via internet op de parking van het circuit (draadloos internet) en kan je ook de commentaren volgen via radio (welke frequentie of zender)?

Sir Kwietje
29-08-2007, 19:10
Tijdens de 24 uren is het dan mogelijk om met een laptop alles te volgen via internet op de parking van het circuit (draadloos internet) en kan je ook de commentaren volgen via radio (welke frequentie of zender)?

hopelijk voorzien ze dan ook een klein siteje voor de pda, ik ga de laptop niet meenemen. :crazy:

LSD
30-08-2007, 19:29
Waar haal je de info ivm met draadloos internet? Is het dan ook te volgen vanuit de paddock of niet.

GT2-R
30-08-2007, 19:36
Markus Paltalla gaat rijden op de Porsche 997 GT3 Supercup van G-Force!

BRON: 24u.be

RKG
30-08-2007, 20:22
jammer dat die ford gt gt3 waarin hij vandaag testte niet meedoet...

Mark
30-08-2007, 21:35
Toen ik dit las dacht ik: Bert, lees het reglement nog eens na van de 24 uur

Bert Longin van PK Carsport countert: "In Zolder zullen we niet de favorietenrol moeten meedragen, maar ons doel is om belangrijke punten te sprokkelen. Kurt Mollekens zal de start nemen en een dubbele relais afwerken. Daarna rijdt David Hart een dubbele stint. Dan is het opnieuw de beurt aan Kurt, en dan wordt het tijd voor de eerste punten."

http://www.24u.be/2007/nl/nieuwsberichten/556/Sprokkels-uit-de-pitlane-tijdens-de-laatste-trainingsmogelijkheid-in-Zolder.html


Heb ik dat zelf maar ff gedaan voordat ik een flater zou begaan. Blijkt het reglement m.b.t. deze wedstrijd flink aangepast te zijn. In wiens voordeel? Is niet aan mij om te oordelen ;)

Enkele hoogtepunten uit het nieuwe reglement:
-Een coureur moet minimaal 20% van de wedstrijdduur achter het stuur hebben gezeten. Dat was eerst 25%, dan kun je nog eens twee man op en neer sturen naar een feestje bijvoorbeeld ;)
-In het oude reglement kon je als winnaar nog 80 punten verdienen, nu nog maar 20.
-Je mag finishen in de pits ;)
-Is Witmeur met vakantie?
-Geen beperking op het aantal banden tijdens de wedstrijd
-Als piloot mag je gereedschap en onderdelen gaan zoeken in het bos :), zie punt 25.4.9

Meer hier: http://www.sro-belgium.be/images/stories/reglements/mvdb%20%20sportregl%2024h%20of%20zolder%202007%20n l%20070717%20final.pdf

Speed997
31-08-2007, 07:45
Waar haal je de info ivm met draadloos internet? Is het dan ook te volgen vanuit de paddock of niet.

Ik heb geen info over draadloos internet, maar ik vraag me af als er op het circuit overal met internet gewerkt wordt, kan je dan via je laptop ook internet ontvangen om tussendoor de verslagen te kunnen lezen en kan je de commentaren van de speakers, die je niet over gans het circuit kan horen, volgen via radio zoals in Francorchamps? Wie weet iets, anders neem ik de laptop niet mee. Ik vind het vervelend om de race te volgen als je op den duur niet meer kan volgen wie 1, 2 enz is wegens de pitstops, de speakers zijn moeilijk te verstaan en vele luidsprekers werken niet (Villeneuve) of er staan er geen. De blaadjes met de tussentijden zijn ook vlug weg. Dus radio te volgen of laptop zou interessant kunnen zijn.

Wrc-racerke
31-08-2007, 10:00
moet er tijdens de kwalificatie ritten inkom betaald worden? en hoeveel bedraagd deze?

Sir Kwietje
31-08-2007, 10:32
moet er tijdens de kwalificatie ritten inkom betaald worden? en hoeveel bedraagd deze?


ik denk dat het woensdag en donderdag free entree is ;)

Sir Kwietje
31-08-2007, 14:36
:( tribunes zijn ze aan het afbreken

RKG
31-08-2007, 14:48
Jammer dat ze niet enkele laten staan. vooral die aan de pitentrance leek mij goed om te zitten.

Xsara_VTS
31-08-2007, 16:30
Die Tribunes zullen wel te duur zijn geweest om nog een weekje extra te laten staan.
Heel spijtig :no:

Fonne
31-08-2007, 18:48
Ik heb geen info over draadloos internet, maar ik vraag me af als er op het circuit overal met internet gewerkt wordt, kan je dan via je laptop ook internet ontvangen om tussendoor de verslagen te kunnen lezen en kan je de commentaren van de speakers, die je niet over gans het circuit kan horen, volgen via radio zoals in Francorchamps? Wie weet iets, anders neem ik de laptop niet mee. Ik vind het vervelend om de race te volgen als je op den duur niet meer kan volgen wie 1, 2 enz is wegens de pitstops, de speakers zijn moeilijk te verstaan en vele luidsprekers werken niet (Villeneuve) of er staan er geen. De blaadjes met de tussentijden zijn ook vlug weg. Dus radio te volgen of laptop zou interessant kunnen zijn.Tijdens de Champcar werkten de luidsprekers aan de Villeneuve .

Sir Kwietje
31-08-2007, 19:13
Tijdens de Champcar werkten de luidsprekers aan de Villeneuve .
veel te luid :D

Fonne
31-08-2007, 19:23
veel te luid :DZe hebben er een versterker op gezet zodat iedereen kan horen dat hij werkt.;)

Bart.Vandecavey
31-08-2007, 19:28
Waarom denk je dat die piloten oordopjes dragen ;)

fenixracing
31-08-2007, 19:34
Wat ik wel raar vind dat er geen GT4 op de website staan terwijl de z4 tog meedeed?
En ook dat de voorloopige deelnemers lijst nog altijd nie is vrijgegeven.
Oke die van de 24H.be maar op de sro site nog altijd niet.

fenixracing
31-08-2007, 21:29
Is een wagen bijgekomen teller staat op32 nu.

Bart.Vandecavey
31-08-2007, 21:35
De auto van Philip Cracco dus... Tof een volledige box voor Oosterlinck-Russell-Accent

Mark
01-09-2007, 00:32
Doen!

Voor dit project doen pitstop.tv, 24u.be en Circuit Zolder ook een beroep op u, de autosportfans, die komende week met hun eigen camera beelden zullen maken op de omloop. Uw clips zijn welkom op FAN TV van pitstop.tv en worden online gezet op het TV-kanaal van de 24 Uren.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2680


Power to the people ;)

Neo-242
01-09-2007, 11:36
Doen!



Power to the people ;)


Dan zullen ze toch eers wat foto & film plaatsen moeten uitvinden die de moeite waard zijn vrees ik:rolleyes:

rallybiet
01-09-2007, 11:37
Met maar 32 wagens aan de start gaat het echt een saaie race zijn.
De belcar is op sterven na dood. Leve de btcs waar tenminste veel meer wagens aan de start staan. en geen 20 lal porches.
ze zouden beter een minimum aantal wagens van 40 moeten zetten voor een 24 uren race.
Zolder is echt saai aan het worden.

Sir Kwietje
01-09-2007, 11:53
Zolder is echt saai aan het worden.
Geef sro nog een jaartje het voordeel van de twijfel, het is voor het eerst dat de nieuwe regels er zijn. Volgend jaar zullen er waarschijnlijk al wat meer GT3's zijn, allen spijtig dat de toering klasse er niet meer is met de beamerkes enzo

fenixracing
01-09-2007, 12:36
En zolder vindtzware concurentie voor de 24h.
het was echt beter geweest dat de datums nie verplaatst werden.:mad:

Sir Kwietje
01-09-2007, 12:54
En zolder vindtzware concurentie voor de 24h.
het was echt beter geweest dat de datums nie verplaatst werden.:mad:

Spa he...

fenixracing
01-09-2007, 13:06
hmmm onder andere maar ik bedoel er vallen teveel races samen met de 24h van zolder.
Staat hier ergens in deze topic wat.
en persoonlijk zie ik liever 20 tal porches in racetrim dan een honda of peugeot
met wat slicks eronder.
Ging ks motorsport ook nie deelnemen ik weet de de bmws nie toegelaten worden maar ze ging meedeel nemen.

fenixracing
01-09-2007, 13:18
Oke heb het gevonden van ks motorsport op www.pitstop.tv dan internet tv dan bij varia dan gewoon BTCS 2007 KS motorsport.
Daarin zegt vanbellingen duidelijk dat ze gaan meedoen maar nog niet met welke wagen.
Hey je moet tog positief blijven niet?

RKG
01-09-2007, 13:23
Ik dacht dat vanbellingen alleen ging meedoen met KS als deze met de silhouette mee mochten doen! Ze hadden er beter een open wedstrijd van gemaakt. en dan een aparte klasse voor gt3 ofzo

kulgan
01-09-2007, 14:17
KS motorsport neemt als team niet deel aan de 24 uur...
Misschien dat er hier en daar wel nog een KS piloot bij een ander team zal opduiken...

GT2-R
01-09-2007, 16:24
Ik dacht dat vanbellingen alleen ging meedoen met KS als deze met de silhouette mee mochten doen! Ze hadden er beter een open wedstrijd van gemaakt. en dan een aparte klasse voor gt3 ofzo

Dat hebben ze niet gedaan omdat die Silhouettes, als ze het uithouden, de GT3's wel ns naar huis zouden kunnen rijden. En hoe belachelijk zou dat wel niet overkomen bij het grote publiek. Al bij al vind ik het dus wel een goede keuze van SRO Belgium.

kulgan
01-09-2007, 16:42
Inderdaad, dat is inderdaad de reden.
Maar volgens mij hebben ze nog een ding over het hoofd gezien:
de Klasse 3 hebben een normtijd van 1:39??

Wel als er een van die wagens constant 1:40 rijdt en geen problemen heeft, kan deze voor de algemene overwinning gaan...

RKG
01-09-2007, 16:58
ja, ik weet dat ze daarom niet toegelaten zijn, maar mits een normtijd kon dat probleem opgelost worden...

fordje
02-09-2007, 18:44
Wat ik wel raar vind dat er geen GT4 op de website staan terwijl de z4 tog meedeed?
En ook dat de voorloopige deelnemers lijst nog altijd nie is vrijgegeven.
Oke die van de 24H.be maar op de sro site nog altijd niet.

Mag ik je even attent maken dat de entrylist van 24u.be wordt opgesteld ism SRO en Circuit Zolder.

Daarenboven heeft 24u.be een samenwerkingsovereenkomst met SRO.
Je mag er vanuit gaan dat de wagens, vermeld op 24u.be, zijn ingeschreven en dus woensdag zich zullen aanmelden aan de TC (tenzij een last minut withdrawl ).

MVG

Patrick Hendrickx

LSD
02-09-2007, 20:13
Met maar 32 wagens aan de start gaat het echt een saaie race zijn.
De belcar is op sterven na dood. Leve de btcs waar tenminste veel meer wagens aan de start staan. en geen 20 lal porches.
ze zouden beter een minimum aantal wagens van 40 moeten zetten voor een 24 uren race.
Zolder is echt saai aan het worden.

Jammer, voor een kampioenschap die zijn succes gekend heeft dankzij de falende Pro-car en nu hetzelfde lot ondergaat. Het ergste is hier wss dat naam niet meer past bij de geschreven reglementen, Ku*car zou nu beter van toepassing zijn. Het leukste is dan ook dat de racb wijziging van reglement goedkeurt op aanvraag, het is toch een leuke familie hé.
De tijd van het racen voor de sport is er ook al uit. Dus leve de kleine kampioenschappen waar het racen nog vanuit het hart ipv van uit de portemonee komt.
Toch kijk ik alweer uit naar de volgende aflevering van 'Belcar', een soap zoals een ander die je bezig houdt.
Tot op de 24U. :)

fenixracing
04-09-2007, 13:33
Ik was aan het zien hoeveel wagens er vorig jaar gestart waren 41 in totaal.
Dit zijn er maar 9 meer dan dit jaar en onder die 9 heb je nog veel guest autos waar je niet echt veel rekening moest houden.
dus dit jaar valt al bij al wel mee.

Mark
04-09-2007, 23:41
Ik was aan het zien hoeveel wagens er vorig jaar gestart waren 41 in totaal.
Dit zijn er maar 9 meer dan dit jaar en onder die 9 heb je nog veel guest autos waar je niet echt veel rekening moest houden.
dus dit jaar valt al bij al wel mee.

Bekijk eens het plaatje over een periode van bijv. 10 jaar? Op een jaartje kun je geen trend bepalen. We gaan nu met een aantal van start dat ongeveer gelijk is aan het aantal geklasseerden van de afgelopen jaren ;)

Koerswijziging of niet van SRO Belcar? Ik noem dat gewoon een flinke domper op het evenement.

Si l’on déplorera le nombre peu élevé de voitures (le changement tardif de date n’a pas aidé les organisateurs), avec seulement une trentaine d’équipages relevant cette année le grand défi des 24 Hours of Zolder, la qualité du plateau de cette édition 2007 est tout bonnement exceptionnelle. On a en effet rarement compté autant de pilotes de haut niveau et de prétendants à la victoire finale. De quoi augurer d’un double tour d’horloge indécis, avec de nombreux rebondissements et changements de leaders.

http://www.sro-belgium.be/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=15&Itemid=65


Ja, zo kun het ook zeggen. De feiten blijven echter hetzelfde...........en dat is een lege piste! Ik maak me er niet druk om, SRO Belgium merkt dat zelf veel harder in de beurs. Zij missen toch een aantal malen een overschrijving van € 5.500 excl. BTW ;)

Ik was in de veronderstelling, gezien de persreutels in de winterperiode, dat dit een soort "WK GT3" had moeten worden. Er is niets van terecht gekomen.

Hoe dan ook, morgen op naar de nachtraining ;)

rallybiet
05-09-2007, 10:10
nog maar eens het bewijs dat de belcar alleen maar een vereedelde porsche cup is!!!
Waarom geen 24 uren BTCS volgend jaar. Grote diversiteit van wagens en altijd spannnende races:gas:

fenixracing
05-09-2007, 13:18
hmmm ergens is de belcar altijd wel porsche land geweest.
Maar btcs heeft een paar fraaie wagens er tussenzitten. Maar een honda civic of een peugeot 206cc met wat sclicks op noem ik geen race auto en zo rijden er veel mee.Geef mij dan maar wat porsches in race trim.
En klagen over de belcar mogen we nog niet geef het nog wat tijd volgend jaar zal het al heel wat anders zijn.

guntha
05-09-2007, 13:46
Ik heb even een vraagje. Ik heb op KDG( je kent ze wel van de vertigo en de rx-7) gehoord dat ze een afspraak hebben met porsche op gebied van eindwerk voor de laatstejaars. Nu zag ik afgelopen donderdag( laatste training in augustus) dat er leerkrachten rondliepen en hielpen in de pits van GPR. Heeft iemand hier misschien ook iets van gehoord? Het zou natuurlijk ideaal zijn als we aan de belcar porsche kunnen sleutelen op school:worship:
Ik weet niet of ze al tijdens de 24uren gaan helpen maar het zal er vast van komen volgendjaar.

fordje
05-09-2007, 14:51
Jammer dat ze niet enkele laten staan. vooral die aan de pitentrance leek mij goed om te zitten.

Goed nieuws dus...
2 tribunes blijven beschikbaar en zullen zonder extra kosten voor alle bezoekers worden opengesteld.
:applaus:

bron:

www.24u.be / Circuit Zolder

Bart.Vandecavey
05-09-2007, 15:00
Goed nieuws dus...
2 tribunes blijven beschikbaar en zullen zonder extra kosten voor alle bezoekers worden opengesteld.
:applaus:

bron:

www.24u.be / Circuit Zolder

en een nieuwe sponsor voor 24u.be, zo te zien :applaus:

Nicki_Mks
05-09-2007, 15:01
De Jacky Ickx is er ook bij. Gaan ze dan weer heel die straat afsluiten en daar heel de tijd vier man aan opofferen?

fordje
05-09-2007, 15:20
en een nieuwe sponsor voor 24u.be, zo te zien :applaus:
:Offtopic:

Tja,

Als Vandewalle of River Woods ooit eens echt reclame willen maken...Je weet me wonen :)..

Tot zaterdag! En succes gewenst aan de Daltons

fenixracing
05-09-2007, 15:27
En we zitten onder 30 wagens dit is echt een domper. :(

Sir Kwietje
05-09-2007, 15:36
Persoonlijk vind ik dat de 24h een open race zou moeten geweest zijn met enkel punten voor de belcarklasses

Grig-O
05-09-2007, 15:58
nog maar eens het bewijs dat de belcar alleen maar een vereedelde porsche cup is!!!
Waarom geen 24 uren BTCS volgend jaar. Grote diversiteit van wagens en altijd spannnende races:gas:

Zijn Aston Martin, Dodge, Corvette, Mosler, Porsche, Ultima, Vertigo, Lamborghini,... nog niet genoeg voor een eerste jaar? Met daarop piloten zoals Bouchut, Van de Poele, Kumpen, Hillebrand,...

Trouwens, volgens Jef Hemroulle hebben de Silhouettes niet echt veel toekomst meer, zeker niet in BTCS. Audi Belgium kijkt uit naar een GT3 project met ee Audi R5... Pour la petite histoire. ;)

JBR
05-09-2007, 16:25
Zijn Aston Martin, Dodge, Corvette, Mosler, Porsche, Ultima, Vertigo, Lamborghini,... nog niet genoeg voor een eerste jaar? Met daarop piloten zoals Bouchut, Van de Poele, Kumpen, Hillebrand,...

Trouwens, volgens Jef Hemroulle hebben de Silhouettes niet echt veel toekomst meer, zeker niet in BTCS. Audi Belgium kijkt uit naar een GT3 project met ee Audi R5... Pour la petite histoire. ;)

Heb je een bronvermelding van deze uitspraak van JHF? Ik ben namelijk al jaren lid van de Belgian Audi Club maar ik heb dergelijke geruchten nog nooit opgevangen.
Toen ik even polste bij het bestuur over een eventueel projectje rond de R8 was het antwoord simpel. "Willen wel! Maar centen, dat is iets anders" aldus Christian van de Club...

RKG
05-09-2007, 16:57
Ik vind dat ze ook andere wagens moesten toelaten in de 24u, gewoon om het veld op te vullen en dan alleen aan belcarwagens punten geven. Bijvoorbeeld de BEC bij de 24U ofzo.

fenixracing
05-09-2007, 17:59
Misschien tog 31 wagens lees dit : http://www.24u.be/2007/nl/nieuwsberichten/588/24-Hours-of-Zolder---oproep:-op-zoek-naar-een-zitje?!.html

RKG
05-09-2007, 18:03
dan hebben ze nog minstens 6 man nodig, want smets zit op de mosler en lagrange is naar daikin en bij ultima zal er ook nog niemand op die auto zitten. Vindt het wel raar dat ze daar nu nog mee afkomen. Is volgens mij door SRO die probeert toch nog meer dan 30 auto's aan de start te krijgen. ze hadden beter dat al eerder meegedeeld, voor de inschrijvingen eigenlijk verlopen waren, en niet nadat ze al een practice gehad hebben...

brr01
05-09-2007, 18:30
Ben juist terug....voor nen hoop Porsches ga ik niet meer...als dit maar niet het begin van het einde is.:bye:

GT2-R
05-09-2007, 19:22
Blijkbaar het SRO ook veel schrik om met zeer weining wagens de 24u te beeïndigen; wagens met problemen mogen trug naar de pits gesleept worden voor herstellingen. Ik ben benieuwd hoeveel GT3's er de 24u zullen rondmaken!

wix
05-09-2007, 20:37
een mager veld dit jaar . maar der is hoop . aanvankelijk gaat de GT3 gedachte nog voor leuke dingen zorgen denk ik. op naar 2008 .

Sir Kwietje
05-09-2007, 20:54
amai wat een leuk weertje :d

guntha
05-09-2007, 20:58
amai wat een leuk weertje :d
Ze voorspellen voor zaterdag zon en zondag regen. Als dit klopt gan we nog wat zien van!

Grig-O
05-09-2007, 21:03
Heb je een bronvermelding van deze uitspraak van JHF? Ik ben namelijk al jaren lid van de Belgian Audi Club maar ik heb dergelijke geruchten nog nooit opgevangen.
Toen ik even polste bij het bestuur over een eventueel projectje rond de R8 was het antwoord simpel. "Willen wel! Maar centen, dat is iets anders" aldus Christian van de Club...

Er was toen sprake van een R5. Ik weet ook niet of het er van komt, maar Hemroulle heeft het verteld aan Turbomagazine, waar de artikels jammergenoeg verdwijnen na enkele weken...

Sir Kwietje
05-09-2007, 21:21
Ze voorspellen voor zaterdag zon en zondag regen. Als dit klopt gan we nog wat zien van!

:p paraplu zoeken, alhouwel op ne fiets is dat ook niet zo handig :p dat het morge en vrijdag maar goed weer is.

Viper GTS-R***
05-09-2007, 21:37
KS motorsport neemt als team niet deel aan de 24 uur...

Uitleg hierover op volgende link: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2749

Bramzel
05-09-2007, 21:43
Wat een doemdenkerij hier zeg. Het eerste jaar GT3 en dan al zo'n grid en zo'n variatie. Porsche cup? Net alsof de oude Belcar geen Porsche cup was, doe me een lol zeg. Het zijn nu alleen GT3's ipv Biturbos. Door GT3 is Belcar er alleen maar op vooruit gegaan qua variatie. En die GT3's worden straks ook nog eens de nieuwe GT1's en GT2's, dus dan gaan ze ook nog weer een pak harder. Of wil iedereen weer terug naar de Corvette optocht van vorig jaar, met een verloren Marcos en een sliertje Biturbo's er achteraan?

Ik ben van mening dat GT3 het beste is wat de Belcar is overkomen de laatste jaren. Gelijk het eerste jaar al zo'n formidabel startveld, dat doen niet veel klasses je na.

rallybiet
05-09-2007, 22:39
Zijn Aston Martin, Dodge, Corvette, Mosler, Porsche, Ultima, Vertigo, Lamborghini,... nog niet genoeg voor een eerste jaar? Met daarop piloten zoals Bouchut, Van de Poele, Kumpen, Hillebrand,...

Trouwens, volgens Jef Hemroulle hebben de Silhouettes niet echt veel toekomst meer, zeker niet in BTCS. Audi Belgium kijkt uit naar een GT3 project met ee Audi R5... Pour la petite histoire. ;)


Maar uw laatste drie rijden wel niet mee met de 24 uren he.
Allee mensen een 24uren race met maar 29 wagens. En dan nu nog effe de funcup naapen met gestrande wagens terug binnen te slepen. Waar is de belcar van vroeger. De belcar was de konniginnen klasse in belgie. Maar wel met een hele grote nadruk op was!!!!!! De 25uren funcup waren nog veel beter. Zolder heeft dit jaar prachtige wedstrijden maar de 24 uren horen daar niet meer bij. Hoe spijtig het ook is

CarRerA
06-09-2007, 08:05
29 wagens... gelukkig is de kwaliteit er.
Misschien moeten ze eens een voorbeeld nemen aan de 24h van Silverstone?

Coach Ep
06-09-2007, 10:15
Gelijk het eerste jaar al zo'n formidabel startveld, dat doen niet veel klasses je na.

Dat is maar net hoe je het bekijkt: in de nieuwe GT3 klasse (divisie I) staan er voor de 24 uur 17 wagens op de inschrijflijst. Ongeveer net zoveel als er bij de ADAC GT Masters aan de start verschijnen. Niet bepaald een formidabel startveld dus. Hooguit een bemoedigend begin als je het zonnig bekijkt.

Spijtig dat SRO de gewekte suggestie van een GT3 world cup niet geprobeerd heeft om na te streven, dan hadden we mogelijk wel kunnen spreken van een formidabel startveld. De 24 uur van Zolder verdient beter, volgens ingewijden is het 1 van de meest veeleisende 24 uursraces van het jaar maar zonder grote kanonnen en met maar 30 wagens aan de start gaat er veel verloren :(.

GT2-R
06-09-2007, 16:15
Dat is maar net hoe je het bekijkt: in de nieuwe GT3 klasse (divisie I) staan er voor de 24 uur 17 wagens op de inschrijflijst. Ongeveer net zoveel als er bij de ADAC GT Masters aan de start verschijnen. Niet bepaald een formidabel startveld dus. Hooguit een bemoedigend begin als je het zonnig bekijkt.

Spijtig dat SRO de gewekte suggestie van een GT3 world cup niet geprobeerd heeft om na te streven, dan hadden we mogelijk wel kunnen spreken van een formidabel startveld. De 24 uur van Zolder verdient beter, volgens ingewijden is het 1 van de meest veeleisende 24 uursraces van het jaar maar zonder grote kanonnen en met maar 30 wagens aan de start gaat er veel verloren :(.

Ik denk dat het moeilijk is om een soort Le Mans voor GT3's te houden als de British GT dit weekend rijdt (dacht ik toch)...

marcel
06-09-2007, 16:21
inderdaad

RKG
06-09-2007, 16:53
Hopelijk valt de datum volgend jaar beter zodat er meer guestteams kunnen komen, want het is mede door het wisselen van datum dat er weiniger teams zijn!

rallybiet
06-09-2007, 17:17
Ben vandaag even in Zolder geweest en kan nu goed begrijpen dat er maar 29 wagens starten. Een inschrijvingsgeld van 10000 euro. Je zou voor minder wegblijven in zolder. Het einde van de belcar is nabij als SRO aan de macht blijft.

Sir Kwietje
06-09-2007, 17:27
Wat zijn we tegenwoordig toch weer zo mega intolerant

marcel
06-09-2007, 17:45
hoe bedoel je?

10,000 euro is véél geld voor één wedstrijd voor de meeste Belcar teams, hoe je het nu draait of keert. je moet er ook nog de running cost om zo'n wagen een hele week te laten rijden bijtellen. ik kan goed begrijpen dat veel teams dat niet willen/kunnen opbrengen

fenixracing
06-09-2007, 18:09
Ik denk dat alle 24h races veel kosten

Sir Kwietje
06-09-2007, 18:28
hoe bedoel je?

10,000 euro is véél geld voor één wedstrijd voor de meeste Belcar teams, hoe je het nu draait of keert. je moet er ook nog de running cost om zo'n wagen een hele week te laten rijden bijtellen. ik kan goed begrijpen dat veel teams dat niet willen/kunnen opbrengen


En hoeveel zou het meer kosten als je een volbloed gt1 runt?

Coach Ep
06-09-2007, 20:27
Als alle SRO filialen (GB, Frankrijk, België en Duitsland - Brazilië laat ik gemakshalve even buiten beschouwing) eens fatsoenlijk zouden overleggen met het hoofdkantoor (Parijs) dan moet er kalender technisch toch iets mogelijk zijn. Dus geen nationale GT3 races in GB + Frankrijk + Duitsland en geen internationale GT3 race (liefst ook geen FIA GT race) in de week van de 24 uur van Zolder zodat een heuse 'world cup GT3' kan worden georganiseerd. Een veertig tot vijftigtal wagens moet dan zeker mogelijk zijn!

Speed997
06-09-2007, 20:53
Weet iemand waarom het Mcdonaldsracingteam de kwalifi 2 3 en 4 niet gereden heeft? Zullen ze zaterdag kunnen deelnemen?

JorritVD
06-09-2007, 21:11
hoe bedoel je?

10,000 euro is véél geld voor één wedstrijd voor de meeste Belcar teams, hoe je het nu draait of keert. je moet er ook nog de running cost om zo'n wagen een hele week te laten rijden bijtellen. ik kan goed begrijpen dat veel teams dat niet willen/kunnen opbrengen

Vooral ook nog voor een wedstrijd dat meedoet voor het kampioenschap.

Dan is de 24u van Dubai beter geregeld vind ik, qua geld dan.
*Entry fee 5950 EUR
0% VAT 0 EUR
Insurance fee 300 EUR (liability insurance for participants, not transport insurance)
Share of energy costs 60 EUR
Total: 6310 EUR

This entry fee is including Transport of the car (and limited equipment) to Dubai.
Transport will be arranged with 40ft containers by sea freight, from the Port of Rotterdam (The Netherlands) to Dubai (onside at paddock of Dubai Autodrome circuit).

Dus inschrijfgeld en transportkosten voor maar 6310 euro. toch een heel stuk goedkoper

yannick88
06-09-2007, 21:48
Ben vandaag even in Zolder geweest en kan nu goed begrijpen dat er maar 29 wagens starten. Een inschrijvingsgeld van 10000 euro. Je zou voor minder wegblijven in zolder. Het einde van de belcar is nabij als SRO aan de macht blijft.



Hoe kom jij aan dit bedrag ik heb een ander bedrag gehoord .
5.500 euro inschrijving ( alleen voor de 24 uren )
10.000 euro is volgens mij voor een heel seizoen Belcar .

Mvg

Mark
06-09-2007, 23:30
De feiten:

Voor de eenmalige deelnemers:
2.1.2 Om te kunnen deelnemen aan de “24 Hours of Zolder” 2007 dient iedere niet vast ingeschreven deelnemer per wagen een gebruiksrecht te betalen van € 5.500,00 (+ BTW) ter verwerving van:
- Inschrijving “24 Hours of Zolder” 2007.
- Gebruiksrechten aan de meeting en de infrastructuur voor de duur van de meeting.
- Forfaitair bedrag die de technische, sportieve en organisatorische kosten dekken
- Deelname aan promotionele kosten van de Mediagroep Van Dyck Belcar 2007 en de verschillende diensten verleend aan de deelnemers
Het gebruiksrecht dient betaald te worden vóór 31 augustus 2007 door middel van storting op
rekeningnummer ING 363-0110300-51 op naam van SRO Belgium.

http://www.sro-belgium.be/images/stories/reglements/mvdb%20%20sportregl%2024h%20of%20zolder%202007%20n l%20070717%20final.pdf


Voor de vaste kliek:
2.1.2 Om te kunnen deelnemen aan de meetings van Mediagroep Van Dyck Belcar 2007 dient iedere deelnemer per wagen een gebruiksrecht te betalen ter verwerving van:- Inschrijving in Mediagroep Van Dyck Belcar 2007.
- Gebruiksrechten aan de meeting en de infrastructuur voor de duur van de meetings.
- Forfaitair bedrag die de technische, sportieve en organisatorische kosten dekken
- Deelname aan promotionele kosten van de Mediagroep Van Dyck Belcar 2007 en de verschillende diensten verleend aan de deelnemers
a) Test-Day per wagen, de som van € 500,00 (+ BTW)
b) Per meeting en per wagen, uitgezonderd de 24 Hours of Zolder, de som van € 1.500,00 (+ BTW)
c) 24 Hours of Zolder, per wagen, de som van € 5.500,00 (+ BTW)
Voor het hele seizoen (a+b+c), per wagen, indien betaling voor 21 maart 2007:
de som van € 10.000,00 (+ BTW) voor de wagens van Divisie 1
de som van € 9.500,00 (+ BTW) voor de wagens van Divisie 2 & 3
Indien inschrijving per meeting dienen de gebruiksrechten 7 dagen voor de start van de meeting betaald te worden : rekeningnummer ING 363-0110300-51 op naam van SRO Belgium.

http://www.sro-belgium.be/images/stories/reglements/mvdb%20%20sportregl%202007%20nl%2007%2003%2001%20d ef.pdf

En dat is dus inclusief de 24 uur ;)

Mark
07-09-2007, 00:33
M.b.t. de afwezigheid van KS Motorsport:

Vanbellingen: “Het was inderdaad zeer hard nieuws dat we niet meer welkom waren. Zeer lang heeft Pascal Witmeur ons verzekerd, zelfs schriftelijk, dat de silhouetten nog één maal en bij wijze van uitzondering welkom zouden zijn. Op basis van deze belofte hebben Koen (Leyssens nvdr) en ikzelf onze budgettering gemaakt en sponsorovereenkomsten afgesloten.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2749


Lees zoals u het wilt, maar dit is allerminst positief nieuws over de handelswijze van SRO / Witmeur.

Bart.Vandecavey
07-09-2007, 08:22
Als opwarmertje voor de 24 Uren gaan Rudy Penders en Franz Lamot nu zondag 2 september de spieren losrijden bij de Camso V8 op de speedway van Warneton.

Helpt dat misschien voor een 24 uur?

Ik denk niet dat je rapper bent met een gebroken duim...

Baron
07-09-2007, 10:40
29 wagens in de kwalificaties, waarvan driekwart Porsches. Geen Ultima, geen Gillet of andere exoten meer. Wat een triest dieptepunt voor de Belcar. Nu gaan ze de gestrande wagens tijdens de wedstrijd binnenslepen. Kwestie van 's zondags om 16.00u nog wat rijdende wagens op de piste te hebben. Met dit soort ingrepen wordt de 24 Uren tot een soort veredelde VW Funcup gedegradeerd.

En nogmaals wat Pascal Witmeur betreft. De kwalijke reputatie van deze superclown was genoegzaam bekend. Toch besluit men in Zolder om met hem in zee te gaan. Begrijpe wie begrijpe kan!

Bart.Vandecavey
07-09-2007, 11:24
Ik snap niet dat jullie allemaal zo hard zijn!
Zelfs zeer goede voorstellen vinden jullie slecht. Er zijn dit jaar nog nooit zoveel kanshebbers geweest die voor winst kunnen gaan! Ok de kwantiteit is er niet. Ok, er zijn veel Porschen, maar die zijn wel onderverdeeld in 3 klassen. Er zijn ook 5 Vipers, 3 Moslers, een Corvette en een Aston Martin.

Bramzel
07-09-2007, 12:25
En Belcar de voorgaande jaren was geen driekwart Porsche? Verbazingwekkend hoe selectief de geheugens van sommige mensen zijn...

JCE.72
07-09-2007, 12:35
Ik snap niet dat jullie allemaal zo hard zijn!
Zelfs zeer goede voorstellen vinden jullie slecht. Er zijn dit jaar nog nooit zoveel kanshebbers geweest die voor winst kunnen gaan! Ok de kwantiteit is er niet. Ok, er zijn veel Porschen, maar die zijn wel onderverdeeld in 3 klassen. Er zijn ook 5 Vipers, 3 Moslers, een Corvette en een Aston Martin. Ga ik mee akkoord... het is idd. minder uitgebreid dan andere jaren maar als je naar de qualif. kijkt was het tenminste spannend... Anders dan vorig jaar toen bvb bij de nachtqualif. de (toen nog GLPK) Corvette 3 rondjes buitenkwam om de snelste ronde te draaien en dan hadden we het gehad. Nu was er daar tenminste al wat spanning.

En ik kan me niet herinneren dat men vorig jaar meer dan twee kandidaat winnaars had, denk dat het nu wel wat anders is. De Ultima is een mooie verschijning maar het ligt niet aan de organisatie maar aan de renstal dat hij niet wordt ingezet he?

Baron
07-09-2007, 12:56
En Belcar de voorgaande jaren was geen driekwart Porsche? Verbazingwekkend hoe selectief de geheugens van sommige mensen zijn...

Mijn geheugen is helemaal niet selectief, hoor. Ik heb nog de beginjaren meegemaakt toen er helemaal geen Porsches of andere GT's aan de start stonden. Maar de laatste 15 jaren zijn er inderdaad steeds heel veel Porsches geweest. Het startveld was vroeger echter veel gevariëerder. Naast al de Porsches heb je nu nog 1 Corvette, 1 Aston Martin, 3 Moslers en enkele Vipers. Iets meer diversiteit is dringend welkom.

Bramzel
07-09-2007, 13:21
Naast al de Porsches heb je nu nog 1 Corvette, 1 Aston Martin, 3 Moslers en enkele Vipers. Iets meer diversiteit is dringend welkom.

Daar kan het Belcar niks aan doen, dan moet je bij de teams gaan klagen.

marcel
07-09-2007, 13:52
inderdaad, variëteit genoeg bij de GT3 gehomologeerde wagens

Sir Kwietje
07-09-2007, 14:32
inderdaad, variëteit genoeg bij de GT3 gehomologeerde wagens

Jep als ze zoude willen
http://www.fiagt3.com/cars.php

En ergens hangt er nog een vertigo, ford GT en jag te bengelen.

Bart.Vandecavey
07-09-2007, 15:01
Trouwens bijvoorbeeld in divisie 3 is elke Porsche uniek.

een 996 GT3-R met update naar RS en LMES vleugel
een 996 GT3-RS met ophanging van RSR, supercup motor en 997 look
een 996 supercup met ophanging R en RS-look
Tussen die biturbo's is er ook een groot verschil...

Jan
07-09-2007, 15:23
Trouwens bijvoorbeeld in divisie 3 is elke Porsche uniek.

een 996 GT3-R met update naar RS en LMES vleugel
een 996 GT3-RS met ophanging van RSR, supercup motor en 997 look
een 996 supercup met ophanging R en RS-look
Tussen die biturbo's is er ook een groot verschil...

Technisch zullen er best wel de nodige verschillen zijn, het algemeen uiterlijk aspect blijft echter dat van een Porsche

redje
07-09-2007, 15:25
Trouwens bijvoorbeeld in divisie 3 is elke Porsche uniek.

een 996 GT3-R met update naar RS en LMES vleugel
een 996 GT3-RS met ophanging van RSR, supercup motor en 997 look
een 996 supercup met ophanging R en RS-look
Tussen die biturbo's is er ook een groot verschil...

Dat verschil kan een leek niet zien en dat interesseert hem ook niet. En mij persoonlijk ook niet. Belcar is en blijft momenteel een Porsche-kampioenschap.

Wrc-racerke
07-09-2007, 15:42
Hoe kom jij aan dit bedrag ik heb een ander bedrag gehoord .
5.500 euro inschrijving ( alleen voor de 24 uren )
10.000 euro is volgens mij voor een heel seizoen Belcar .

Mvg

het was 10000€ voor de 24u, daarom hebben de Duitse GT3 wagens het laten afweten.

Bart.Vandecavey
07-09-2007, 15:53
het was 10000€ voor de 24u, daarom hebben de Duitse GT3 wagens het laten afweten.


Nee hoor, lees het reglement er maar op na -> 5500

yannick88
07-09-2007, 19:11
Nee hoor, lees het reglement er maar op na -> 5500


Zeer juist staat ook zo uitdrukkelijk in het reglement .( als guest )
Wat wel kan is als ze meedoen voor het kampioenschap dan dient men de volle pot te betalen .

Mvg

bluelite
07-09-2007, 19:56
M.b.t. de afwezigheid van KS Motorsport:



Lees zoals u het wilt, maar dit is allerminst positief nieuws over de handelswijze van SRO / Witmeur.

Is Witmeur nog promotor van SRO/Belcar? Ik dacht dat Patricia Indekeu dat nu allemaal deed. Maar ik kan me vergissen. Ik ben geen Belcar-expert.

Mark
07-09-2007, 20:32
Is Witmeur nog promotor van SRO/Belcar? Ik dacht dat Patricia Indekeu dat nu allemaal deed. Maar ik kan me vergissen. Ik ben geen Belcar-expert.

Uiteraard ben ik een leek op dit vlak, ik heb geen weet van veranderingen binnen SRO / Belcar op het vlak van de mensen die actief zijn binnen deze organisatie. Niks van gelezen in een persreutel ofzo........

Ottooke
07-09-2007, 20:57
Is Witmeur nog promotor van SRO/Belcar? Ik dacht dat Patricia Indekeu dat nu allemaal deed. Maar ik kan me vergissen. Ik ben geen Belcar-expert.

Voor zover ik het had begrepen werken Witmeur en Indekeu samen als promotoren voor de Belcar, via de firma SRO Belgium.

SRO Belgium is een naamloze vennootschap (ze zal begin januari officieel worden opgericht). Pascal Witmeur is er het boegbeeld van, maar hij is sinds 15 januari bijgestaan door de Nederlandstalige Patricia Indekeu, afkomstig uit Limburg....

Verder lezen kan op:
http://www.deepblueeyes.net/Customers/1421/img/jan07/enews_sro_art3_nl.html (newsletter van SRO uit januari 2007)

Bart.Vandecavey
08-09-2007, 00:12
Voor zover ik het had begrepen werken Witmeur en Indekeu samen als promotoren voor de Belcar, via de firma SRO Belgium.



Verder lezen kan op:
http://www.deepblueeyes.net/Customers/1421/img/jan07/enews_sro_art3_nl.html (newsletter van SRO uit januari 2007)

Nee hoor, Witmeur is nu enkel nog verantwoordelijk voor GT4, stond ergens in een "persreutel"

GT2-R
08-09-2007, 12:57
De RfB-AM heeft niet langer die (mislukte) vlammen. De nieuwe livery vind ik echt een juweeltje!!! Die mag er voor de rest van het seizoen op blijven staan van mij :drewl: !

http://www.24u.be/pics2007/artikels/9a695a45ceb44060e4ef6e17ba1aa25f.jpg

BRON: 24u.be

vinnie belcar
08-09-2007, 17:02
wat is de normtijd nu in divisie 3

GT2-R
08-09-2007, 17:34
wat is de normtijd nu in divisie 3

Als ik de speaker van CZ moet geloven is het nog steeds 1.36.000

Sir Kwietje
08-09-2007, 17:38
:p nog enkel de vlam uit de pijp

GT2-R
08-09-2007, 20:40
De wedstrijd is nu bijna voor 1/4e afgewerkt en de top3 rijdt binnen de halve minuut :champagne: !

Wild Goose
08-09-2007, 20:52
Heb daarnnet een sms gehad dat Bouvy out is met koppeling, reden op eerste plaats voor de moment. Aldus de bron op Zolder.

Baron
08-09-2007, 22:03
De RfB-AM heeft niet langer die (mislukte) vlammen. De nieuwe livery vind ik echt een juweeltje!!! Die mag er voor de rest van het seizoen op blijven staan van mij :drewl: !


De wagen ziet er in zijn nieuwe livery een stuk potenter uit, alles in strak zwart-wit. :applaus:

fordje
08-09-2007, 22:40
Heb daarnnet een sms gehad dat Bouvy out is met koppeling, reden op eerste plaats voor de moment. Aldus de bron op Zolder.

?? Out...volg mss even op 24u.be. Bouvy rijdt wel degelijk nog rond.:o

Wild Goose
08-09-2007, 22:45
?? Out...volg mss even op 24u.be. Bouvy rijdt wel degelijk nog rond.:o


Tijdelijk he, is 24 u race, koppeling steken ze wel iets sneller.

Mss heb ik me niet volledig genoeg uitgedrukt. ;)

Edit; ben het hier ook aan het volgen op mijn scherm, tevens op de radio ook (radio 1)

Neo-242
08-09-2007, 23:49
Ik ben net terug van Zolder. Ben in de avond opgereden en tot kwart voor twaalf gebleven zoiets. Ik vond het de inkomprijs niet waard. Uiteraard kan ik morgen nog terug gaan, maar dat doe ik niet:eek:

't Is duidelijk dat Porsche deze editie zal gaan winnen, de Amerikaanse concurrentie kan deze duurtijd duidelijk niet aan, hoewel de AD sport Viper het momenteel nog uitstekend doet. Ik ben erg neutraal naar de 24u gaan kijken, maar kan niet anders concluderen dan wat er al gezegd is. Belcar anno 2007 is Porsche cup. Je kan het de teams ook moeilijk kwalijk nemen als je ziet dat de top-Porsches hun rondjes vrijwel probleemloos afmalen.

Dan mochten de C5R's vorig jaar wel dominant zijn, het was leuker om naar te kijken als toeschouwer. Het geluid, de snelheid in de wagens, ik mis het allemaal in het GT3 concept.:(

RKG
08-09-2007, 23:54
De strijd ligt dit jaar wel open vind ik, toch al heel wat leiderswisselingen geweest en tijdens het eerste stuk zelfs racen voor positie!

guntha
08-09-2007, 23:55
Ben juist terug. Kan maar 1 ding zeggen. Go porsche go. Kumpen 15:p Stukken gehad?

Mark
09-09-2007, 02:21
Terug van een lange dag Zolder, met gemengde gevoelens. Positief? Negatief? Ja, er is spanning in de wedstrijd om de kop. Hebben we, eerlijk gezegd, jarenlang niet meer gehad. Een pluspunt, hoe dan ook! De 228 reed in de avond enkele uren aan de kop. :applaus: Mijn sympathie gaat uit naar die wagen. Zou toch prachtig zijn als zo'n oude ordinaire GT1-barrel gaat lopen met de pot :)

De GT3's zorgen er iig voor dat de kop kort bij elkaar blijft. Leuk, aardig maar toch mis ik zout en peper in deze wedstrijd. Wat? Kan het moeilijk omschrijven, kijk gewoon eens naar deze deelnemerslijst uit 2001: http://www.racingsportscars.com/photo/Zolder-2001-08-26-photo.html

Eigenlijk zie je nu alleen nog maar gelikte en goed geprepareerde wagens voorbij komen. De oude barrels, de in elkaar geflanste wages, het klein leed van bepaalde deelnemers. Tis nu allemaal zo steriel geworden.......

Mis ik het geklungel? Het amateurisme? Mis ik Jan (iets meer dan) Modaal achter het stuur? Ach, ik heb weer zo'n nostalgische bui: "Vroeger was alles beter" (En dat is meestal ook zo ;) )

Toch hebben we voor deze wedstrijd een fraai staaltje amateurisme gezien. Reglementswijzigingen van een derglijk belangrijke wedstrijd op de dag van de eerste trainingen? Schijnt te kunnen. Marc Goossens was vandaag keihard in zijn bewoordingen over een dergelijke actie in Het Belang van Limburg. Wie ben ik om Goossens tegen te spreken? Helemaal niemand ;) En de rest van het gepeupel op en rond het circuit of op de diverse fora ook niet......

Bling
09-09-2007, 02:48
Lees net op 24U.be (prachtig werk jongens) dat de PK Corvette in brand staat...

sledge
09-09-2007, 08:12
Wat een miserie om daar op de 24u binnen te komen zeg, had wel echt een lucky day (not) ;)
Begon zaterdag om 13u al, ik met een thuisgeprinte toegangskaart naar de inkom. "Ticket invalid" op de scanner. na 3x proberen, kwam de volgende met z'n scanner. Je raadt het al, "ticket invalid". Ik heb geen idee hoeveel keer ze geprobeerd hadden, maar ik kreeg schrik dat m'n papier zou uit elkaar vallen van een overdosis straling. Niet gaan dus. " Jah we gaan de Jan moeten roepen hé, Jefke, ga de Jan es halen zeg." "Jah sebiet, m'n vlaai is toch bijna op" Die pakt m'n ticket en z'n bord met vlaai en verdwijnt onder de tunnel.
Na 10 minuten komt die man terug. "Jah da's een FIA GT ticket hé"
Gelukkig stond er het 24u logo op, dus keeg ik wel gelijk. Blijkt dat er ergens een logo verwisseld was op m'n bestelling, dus 24u is FIA GT en omgekeerd. Ben al benieuwd voor dan :champagne:
Bon, dan zo tegen de avond, kwam ik al shoppend een schaalmodel tegen dat ik niet kon laten liggen. Maar zo'n volledige nacht met een 1:18 model rondlopen doe ik niet, dus even richting parking.
Ik kom aan de tunnel, en er wordt niemand uitgescand. Alhoewel dit normaal wel moet, roep ik dus iemand met een scanner, en die scant me uit. Ik kom terug, wordt alweer gescand alles ok.
Dan rond een uur of 4 's morgens wou ik iets uit de wagen halen, dus alweer exit circuit. En weer werdt er niet uitgescand. Mijn probleem niet meer dacht ik, ik ga ze niet meer bij mij roepen. Ik dus voort zonder gescand te zijn. Weet ik veel dat dat verplicht is.
Goed, ik kom dus terug, en nog voor ik aan de scanners ben, komt er een bodybuilder van Securty naar me toe, met de vraag of ik m'n pas of een toegangskaart bijhad. Ik gaf die m'n kaart zegt die dan doodleuk: ""[i] Ja dat moet je daar verder laten inscannen, goeienacht verder" [I]
Bon, je raadt het al, omdat ik daarnet vertikte van me te laten uitscannen, kon ik niet meer binnen dus. Ik hield me van de domme, en zei dat ik niet wist dat je moet uitgescand zijn als je het circuit verlaat. Ze stonden ondertussen weeral met 3 man op m'n papiertje te mikken met hun scanners.
Maar bon, geen probleem voor die mannen (en vrouw), gewoon een extra keer scannen en ik kon weer binnen :+


Wat is er toch mis met een ouderwetste toegangskaart of armband.

sledge
09-09-2007, 08:12
Lees net op 24U.be (prachtig werk jongens) dat de PK Corvette in brand staat...

Ja, ik heb er een foto van als ie in de chicane zit, leek alsof de remschijf rechts achter vastliep.

Baron
09-09-2007, 09:15
Ik ben gisteren omstreeks 23.00u van het circuit weggegaan. Dat is de allereerste maal dat ik voor middernacht een 24 uursrace voor bekeken hou.
Wat gevreesd mocht worden, is uitgekomen. Dit is een 24 Uren Porsche Cup geworden. De anderen komen er niet aan te pas. Dat was na een paar uren wedstrijd al duidelijk.
Wat ook pijnlijk naar voren is gekomen : de GT3 kan geen 24 uren dragen. Er zijn wel meer positiewisselingen aan de kop van de wedstrijd; dat is zowat het enige positieve. De wagens missen echter de uitstraling van de vroegere GT1 en Belcarexoten. Naar een Corvette C5, een Marcos LM 600, een Gillet of een Ultima kon je gepassioneerd blijven kijken, ook na 20 uren wedstrijd. Die GT 3 begint na enkele uren stierlijk te vervelen.
Intussen ben ik aan het supporteren voor de 228 van AD Sport. Het zou leuk zijn als veteraan Vanierschot met zijn oude Belcar Special, ondanks alle boycots en reglementsaanpassingen, dat hele steriele GT3-gedoe een neus kon zetten. :gas:

guntha
09-09-2007, 09:41
Ik denk dat veel teams geluk hebben dat de wagens naar de pits gesleept mogen worden. Anders hadden we rond 0.00 niet meer veel wagens rijden.

zwoemba
09-09-2007, 10:14
Ik was ook al vertrokken toen het nog niet eens donker was.

ENORME flaters tijdens de Endurance Cup
De 24H zelf die tegenviel, vooral kwa deelnemers
Vorig jaar was het nog op de koppen lopen, dit jaar... :rolleyes:

Ze zijn lekker bezig op Circuit Zolder :no:

Neo-242
09-09-2007, 10:46
De vlotte positiewissels zijn er net door het hoge "cup-gehalte" van de Belcar anno 2007. Mss leuk voor de rijders & teams zelf, maar voor mij als toeschouwer kan ik net zo goed naar de Funcup gaan kijken:rolleyes:

marcel
09-09-2007, 10:55
en wat is er mis met de funcup?

ik blijf erbij: dat de meeste teams voor een porsche kiezen is hun goed recht, maar daar kan de organisatie (gezien het GT3 aanbod) niets aan doen.

guntha
09-09-2007, 11:00
Ik was ook al vertrokken toen het nog niet eens donker was.

ENORME flaters tijdens de Endurance Cup
De 24H zelf die tegenviel, vooral kwa deelnemers
Vorig jaar was het nog op de koppen lopen, dit jaar... :rolleyes:

Ze zijn lekker bezig op Circuit Zolder :no:

Welke flatters. Tijdens de sprint cup heb ik wel wat gezien maar dat was door de olie die op de baan lag. Iedereen ging zowat rond:eek: . Tijdens de BEC heb ik eigenlijk nergens iets gezien.

Baron
09-09-2007, 11:07
en wat is er mis met de funcup?



Op zich niets. Maar zoals Neo-242 zegt : het mag leuk zijn voor teams en piloten; als toeschouwer heb je er niet veel aan. Net zoals deze 24 Uren van Zolder dus...

zwoemba
09-09-2007, 12:29
Welke flatters. Tijdens de sprint cup heb ik wel wat gezien maar dat was door de olie die op de baan lag. Iedereen ging zowat rond:eek: . Tijdens de BEC heb ik eigenlijk nergens iets gezien.

http://www.vtm.be/auto/forum/showpost.php?p=2129437&postcount=640

Neo-242
09-09-2007, 14:53
en wat is er mis met de funcup?


Wat mij betreft alles:D Ik ga naar races kijken om wagens te zien die me qua sound & beeld kunnen bekoren en die je niet in het dagelijkse leven op de baan ziet, en daarna om spetterende acties. Laat ons eerlijk zijn, de actie zie je nog altijd beter op TV.

Ik vind het dit jaar niet in de Belcar terug. Althans dat is mijn mening natuurlijk:)

Als ik gisteren de Aston hoorde optrekken en schakelen brak mijn hart. In vergelijking met de oude Biturbo Porsche van AD is dat maar zeer mager...
De lokale Johnny-bak in de straat maakt meer lawaai:+

Bart.Vandecavey
09-09-2007, 15:26
Wat mij betreft alles:D Ik ga naar races kijken om wagens te zien die me qua sound & beeld kunnen bekoren en die je niet in het dagelijkse leven op de baan ziet, en daarna om spetterende acties. Laat ons eerlijk zijn, de actie zie je nog altijd beter op TV.

Ik vind het dit jaar niet in de Belcar terug. Althans dat is mijn mening natuurlijk:)

Als ik gisteren de Aston hoorde optrekken en schakelen brak mijn hart. In vergelijking met de oude Biturbo Porsche van AD is dat maar zeer mager...
De lokale Johnny-bak in de straat maakt meer lawaai:+

Die Aston Martin had een schitterend tweedelig geluid, heel raar in feite, vooraan brullen en achteraan snerpen.

Als je u in de gewone koersen van 125 minuten al niet kon terugvinden wat deed je dan op de 24uur...

Eindelijk nog eens een Porsche die gewonnen heeft! Schitterende strijd gezien, jammer voor First, zo uitvallen is zeer pijnlijk.

Ik vind die sound van deze wagens trouwens beter dan een pakweg Marcos, Viper GTS-R of C5-R. Die brullen gewoon, die GT3 heeft een fijne sound.

Hopelijk volgend jaar terug iets meer deelnemers, maar dit smaakt naar meer.

S. Claeys
09-09-2007, 15:34
Ik vond het een leuke "race", enkel spijtig dat het veld magertjes was.
Slechte timing in de kalender maar daar hadden ze maar rekening moeten houden.

Ook wat magertjes qua volk. In de paddock en aan de standjes volk genoeg maar op de tribunes was het echt mager.

Ik ga graag naar races kijken, dat het nu funcup, sprint cup, Historic cup, GT1, GT3 of BTCS is, maakt mij niet uit. Alles heeft zo z'n voordelen. De ene gaat vlugger dan de andere, heeft een mooier geluid, de actie op de baan is spannender,... whatever puts a smile on your face,....voor mij het belangrijkste is de strijd onderling. Voor een parade race ga ik ook niet naar het curcuit maar als ik battles zie on track, dan ben ik een happy bunny. :gas:

Neo-242
09-09-2007, 16:11
Die Aston Martin had een schitterend tweedelig geluid, heel raar in feite, vooraan brullen en achteraan snerpen.


Ik zal dan doof zijn zeker? Ik heb gisteren van 19h tot +/- 24h rond het circuit gelopen. Vuur spuwen in de eerste linkse deed ie wel, maar je kon niet eens het schakelen horen. Zelden geweten bij een racewagen...


Als je u in de gewone koersen van 125 minuten al niet kon terugvinden wat deed je dan op de 24uur...


25 euro inkom betalen om o.a. jullie teams te helpen mss?:cool:
Ik wou de wagens in het donker zien, was me nog niet eerder gelukt.


Ik vind die sound van deze wagens trouwens beter dan een pakweg Marcos, Viper GTS-R of C5-R. Die brullen gewoon, die GT3 heeft een fijne sound.


Dat is dan het verschil in jouw en mijn smaak denk ik. Brullen hoeft niet, hoewel het wel mijn voorkeur heeft. Zoals de krijsende BMW's van KS Motorsport van vorig jaar vond ik ook de max. Ik wil een race kunnen horen. 't Is al erg genoeg dat in het LMS een geluidloze diesel rondbolt:p


Hopelijk volgend jaar terug iets meer deelnemers, maar dit smaakt naar meer.

Hopelijk denkt het merendeel van de bezoekers er ook zo over!

yannick88
09-09-2007, 17:11
http://www.vtm.be/auto/forum/showpost.php?p=2129437&postcount=640



Tijdig tanken is de boodschap en je had het minste miserie .
Jullie proberen de fout die je maakt op de organisatie te schuiven , lijkt mij niet erg fair tov van de deze personen .
Altijd schieten op anderen ( vind ik laag bij de grond ) terwijl je eigenlijk je verbruik dient te controleren ( lees testen ) .

GT2-R
09-09-2007, 17:28
Veel mensen zitten hier maar kritiek te uiten op de BELCAR en CZ. Maar ik vond deze 24u al bij al nog niet zo slecht. De wedstrijd was veel spannender dan vorig jaar. Vorig jaar was de vraag gewoon of GLPK problemen zou krijgen. Indien nee hadden ze met 20 ronden verschil gewonnen. Dan heb ik liever een wedstrijd als deze, waarbij er een stuk of 10 kanshebbers zijn op de algemene overwinning!

marcel
09-09-2007, 17:38
Ik vond het een leuke "race", enkel spijtig dat het veld magertjes was.
Slechte timing in de kalender maar daar hadden ze maar rekening moeten houden.

niet vergeten dat ze de datum van de champcars hebben moeten overnemen, en dat de 24u eigenlijk 2 weken eerder gepland was

Raceboy
09-09-2007, 18:49
niet geweest en zelfs niets gezien op tv. Dacht dan maar juist is in sportweekend te kijken wat er gebeurd was:

ik weet nu: - dat longin een gevaar op de weg is, dat je cola light ook in kleine blikjes kan vinden, dat de corvette uitgebrand is.

en dat is het dan ook.

Nicki_Mks
09-09-2007, 18:52
Dju, raceboy is me net voor. Wel, gewoon zeggen wat ik wou zeggen: het laatste grijntje respect dat ik nog had voor die twee pipo's is hiermee weg, net als dat voor Sporza...

gregske v
09-09-2007, 19:32
eigen meningen zijn er en moeten er zijn,maar teams afbreken en allerhande commentaar geven vind ik niet meer normaal.Het is al een hele tijd zo en ben het nu wel beetje beu.
voor mij mag iedereen winnen,wie wint is de beste,de beste die wint.
Stop die comments

rallybiet
09-09-2007, 20:14
Naar het schijnt was het een mooie strijd voor de overwinning. Maar als baancomisaris weten wij daar niks van in Zolder. We kregen wel elk uur de stand door. Maar niet hoeveel voorsprong de leiders hadden. Rond tien uur gisteren avond zijn de takelwagens uit gereden. Ik kan daar maar 1 zaak over zeggen. Het was levens gevaarlijk. Niet eens een safetycar procidure! Sorry maar dat begrijp ik niet. Een paar deelnemers zijn door het oog van de naald gekropen of waren bijna er tegen gevlogen. De takelwagens heb helemaal geen ervaring in zo een situatie in volle race zonder safty car. Dus Danny Dubois de nieuwe speciale regelemanten trekken op niets. Ik persoonlijk vind het niet kunnen. Vandaag ben ik na mijn shift eens de pits eens in gegaan. En wat daar allemaal mag zou ook niet mogen. De vips mogen de boxen niet uit normaal. Maar ze waren daar gewoon aan het wandelen tijdens de race. Zelfs kinderen van onder de tien jaar. In Francorchamps tijdens de 24uren gebeuren zo een dingen niet in de pits maar in Zolder kan dat maar allemaal. :no: :no: :no: :mad: :mad: :no: :no: :no:

zwoemba
09-09-2007, 20:27
Tijdig tanken is de boodschap en je had het minste miserie .
Jullie proberen de fout die je maakt op de organisatie te schuiven , lijkt mij niet erg fair tov van de deze personen .
Altijd schieten op anderen ( vind ik laag bij de grond ) terwijl je eigenlijk je verbruik dient te controleren ( lees testen ) .

Door het benzinetekort moesten we trager rijden waardoor we op P3 terecht kwamen maar er was WEL nog genoeg benzine om aan de finish te komen.

guntha
09-09-2007, 20:28
Naar het schijnt was het een mooie strijd voor de overwinning. Maar als baancomisaris weten wij daar niks van in Zolder. We kregen wel elk uur de stand door. Maar niet hoeveel voorsprong de leiders hadden. Rond tien uur gisteren avond zijn de takelwagens uit gereden. Ik kan daar maar 1 zaak over zeggen. Het was levens gevaarlijk. Niet eens een safetycar procidure! Sorry maar dat begrijp ik niet. Een paar deelnemers zijn door het oog van de naald gekropen of waren bijna er tegen gevlogen. De takelwagens heb helemaal geen ervaring in zo een situatie in volle race zonder safty car. Dus Danny Dubois de nieuwe speciale regelemanten trekken op niets. Ik persoonlijk vind het niet kunnen. Vandaag ben ik na mijn shift eens de pits eens in gegaan. En wat daar allemaal mag zou ook niet mogen. De vips mogen de boxen niet uit normaal. Maar ze waren daar gewoon aan het wandelen tijdens de race. Zelfs kinderen van onder de tien jaar. In Francorchamps tijdens de 24uren gebeuren zo een dingen niet in de pits maar in Zolder kan dat maar allemaal. :no: :no: :no: :mad: :mad: :no: :no: :no:

Hier heb je inderdaad gelijk in. Gisteren avond stond ik boven een pits(zeg niet welke omdat het waarschijnlijk vips waren van het team). De wagen komt binnen staat daar een vip met zijn rug naar de wagen. Die man heeft moeten springen of hij had een porsche kap tussen zijn benen. Ik dacht dat er ergens regels waren dat vips niet buiten die rode lijn mochten komen:confused:
Nog iets dat ik niet begrijp. Die mensen worden uitgenodigt, ze krijgen alle mogelijkheden zoals eten, pits enz. Vroeg ik gisteren samen met een vriend aan eentje met kostuum aan wat voor wagen er voorbij kwam ( was een viper). De meneer zei ons dat het een aangepaste porsche van Koen wauters was.:confused:

Wild Goose
09-09-2007, 20:39
De meneer zei ons dat het een aangepaste porsche van Koen wauters was.

Zo typerend he.:crazy:

En ze liepen daar inderdaad maar losjes rond de vips:(

Sir Kwietje
09-09-2007, 21:35
En dan maar klagen dat het dit jaar allemaal veel te steriel is... zijt nekere blij als er zo iets gebeurt anders vinden jullie het toch maar een saaie boel als ik dit lees. Ik heb toch genoten van deze 24H.

RKG
09-09-2007, 21:41
Ik vond het een mooie en vooral spannende editie van de 24u, het enige minpunt was het aantal deelnemers. Dat er wordt verteld dat het een porschecup is, is zever, want elk jaar is het grootste deel van de deelnemers een porsche volgens mij.

Ik dacht dat wanneer de takelwagens op het circuit zouden komen(om het half uur, moest het nodig zijn) er een safetycar de baan zou opgestuurd worden, maar blijkbaar is dat niet gebeurd, dat is dan om problemen vragen, vooral 's nachts.

Neo-242
09-09-2007, 21:41
Rond tien uur gisteren avond zijn de takelwagens uit gereden. Ik kan daar maar 1 zaak over zeggen. Het was levens gevaarlijk. Niet eens een safetycar procidure! Sorry maar dat begrijp ik niet. Een paar deelnemers zijn door het oog van de naald gekropen of waren bijna er tegen gevlogen. De takelwagens heb helemaal geen ervaring in zo een situatie in volle race zonder safty car. Dus Danny Dubois de nieuwe speciale regelemanten trekken op niets. Ik persoonlijk vind het niet kunnen.

Ik liep ter hoogte van het rechte stuk voor de jacky ickx toen ik 2 takelwagens zag rijden zonder SC op de baan, in het donker. Hallucinant. Doen ze er zogezegd alles aan om de veiligheid van het circuit voor de toeschouwers te garanderen met draad, vinden ze wel zoiets uit. Ik mag er niet aan denken wat er was gebeurd met een racewagen die daar achteraan op knalt...:frusty:

Viper GTS-R***
09-09-2007, 22:16
Eerlijk gezegd ben ik al die negatieve comments over Belcar en (GL)PK toch ook wel beu aan het worden hoor. Dus a.u.b. paddocker's, herhaal al die negatieviteit niet heel de tijd...

Over de race zelf, heb ik weinig slecht's aan te merken.
Mooie race gezien, had altijd plaats in de tribune wat ook niet slecht is, behoorlijk weer, goeie frit, en m'n vriende die alles naar hun zin hadden voor hun eerste 24h, wat voor mij dus een goeie weekend maakt.

Ben vooral blij voor AD-Sport, mooi gedaan mannen! 2de met de Bi-Turbo en 4de met de Viper!

Ik hoop dat we de AD Bi-Turbo in één van de volgende race's nog eens zo kunnen zien rijden zoals hij tijdens de 24u heeft gereden!

Hop naar volgend jaar :)

wix
09-09-2007, 23:18
Ik had een beetje een negatief gevoel bij een veld van 29 , maar toch is het een prachtige race geworden. zeer leuk weekend gehad.
Ik had de indruk dat er weinig toechouwers waren , in vergelijking met bvb verleden jaar. toch waren het er 30.000 op zaterdag las ik.

Volgend jaar wat andere GT3 er bij , en het komt mooi voor mekaar. dan hebben we terug de sfeer van 2006 , maar competitiever.

JCE.72
10-09-2007, 09:44
Eerst en vooral ga ik akkoord met het feit dat de negativiteit hier weer heerst de laatste tijd, bvb. i.v.m. PK Carsport. Winnen ze is het omdat ze connecties hebben, vallen ze uit vinden sommigen ook wel wat om over te beginnen... Was het niet omwille van het beschimpen, bespotten,... van teams dat de sticky !!!waarschuwing!!! bovenaan het forum werd gezet? Misschien nog eens lezen is aan te bevelen...

Wat de race betreft vond ik het aangenaam om volgen, ik ben er zaterdag om 14u00 toegekomen en zondag om 17u30 weer vertrokken zonder één minuut slaap en ik heb er geen spijt van. Het was een race met heel wat positiewissels en als ik het goed heb zijn er heelwat verschillende leiders geweest. Tevens uitvallers op al dan niet onverwachte momenten wat jammer is voor de teams maar goed voor de spanning. Het terug naar de pits brengen van uitvallers was volgens mij een hele goede beslissing, of hadden zij die ertegen waren misschien gedurende de laatste 6 uur naar 5 rondtoerende wagens willen kijken? Er zijn er heelwat terug naar binnen gebracht dus niks dan lof over die beslissing.

Teveel Porsches??? Als je de uitslag ziet kan je de teams niets kwalijk nemen he? Ik zou zelf ook graag meer afwisseling zien maar het is nu eenmaal zo. Zij die het maar niets vinden dat het een Porsche cup noemen kunnen ook 25 Euro sparen en gewoon thuis blijven...

Het aantal toschouwers leek me ook maar wat minder, al las ik her en der dat het ongeveer hetzelfde was als vorig jaar... denk ik niet. 'k Weet nog dat het vorig jaar op zondag in de paddock een drukte van jewelste was met vaak opstoppingen tot gevolg, nu heb ik er op geen enkel moment iets van gemerkt.

Nicki_Mks
10-09-2007, 09:49
Zou weer moeten lukken. De belangrijkste file op Raceresults.nu is corrupt... Heeft iemand de uitslag in PDF?

Yvonne
10-09-2007, 11:36
Hi

Ik heb er ook een aantal dagen gelopen. En ook mij viel het op dat het een stuk minder druk was dan de voorgaande jaren.

Ikzelf heb het wel naar mijn zin gehad. Het was logisch dat een Porsche ging winnen, die hebben al wat ervaring. En het was goed dat de regel "terugbrengen naar de pits" bestond, anders was er echt (bijna) niemand aangekomen. Want bijna iedereen heeft wel wat schade opgelopen.

Het valt me mee dat hier niet zo negatief over PK gedaan wordt en er weer vanalles wordt gesuggereerd als "Volgend jaar misschien 2 auto's voor PK". Het is jammer dat het gebeurt is. Maar ook de Corvette vind ik een extra tintje geven.

Die Aston Martin was echt schitterend veranderd. Daar hebben ze op vrijdag wel uren aan zitten plakken.

Ik heb het interview van Marc Goossens gelezen in het Belang. En ik vond hem hele artikel 'vrij pittig' naar de Belgische autosport. Maar ik ben het wel met hem eens.

Nu ik de vele foto's terug zie, valt me op...Waarom zie je toch zo weinig foto's van het leven in de pitlane? Er staan heel wat mensen aan de muur, maar ik ben er geen enkele foto van tegengekomen. Af en toe tref je een pitstop-foto aan...maar dat is het. En ja, foto's van rijdende wagens kom je ten overvloed tegen.

Ik heb me best vermaakt...tussen pitbox 20 en 22! En het was allemaal zo slecht nog niet..., vond ik.

Wild Goose
10-09-2007, 12:49
Nu ik de vele foto's terug zie, valt me op...Waarom zie je toch zo weinig foto's van het leven in de pitlane? Er staan heel wat mensen aan de muur, maar ik ben er geen enkele foto van tegengekomen. Af en toe tref je een pitstop-foto aan...maar dat is het. En ja, foto's van rijdende wagens kom je ten overvloed tegen.

Staan er toch duidelijk wat op mijn site ind ik.

Zelfs JR was daar:

http://vazily.be/jalbum/09%2009%202007%2024H%20Zolder%20(B)/album/slides/DSC_6725.html

Yvonne
10-09-2007, 12:57
Staan er toch duidelijk wat op mijn site ind ik.

Zelfs JR was daar:

http://vazily.be/jalbum/09%2009%202007%2024H%20Zolder%20(B)/album/slides/DSC_6725.html


Op jouw site kom je er, gelukkig, wat tegen. :champagne:

S. Claeys
10-09-2007, 13:59
niet vergeten dat ze de datum van de champcars hebben moeten overnemen, en dat de 24u eigenlijk 2 weken eerder gepland was


Ja weet ik en als het op de "originele" datum had geweest was er veel meer volk en auto's te zien.

Volgende keer beter zeker.

Zou ook liever weer een wat meer "open" 24U zien.

yannick88
10-09-2007, 16:47
Ik vond het een mooie en vooral spannende editie van de 24u, het enige minpunt was het aantal deelnemers. Dat er wordt verteld dat het een porschecup is, is zever, want elk jaar is het grootste deel van de deelnemers een porsche volgens mij.

Ik dacht dat wanneer de takelwagens op het circuit zouden komen(om het half uur, moest het nodig zijn) er een safetycar de baan zou opgestuurd worden, maar blijkbaar is dat niet gebeurd, dat is dan om problemen vragen, vooral 's nachts.


Je heb het reglement niet juist gelezen er is een verschil tussen interventie ( de jeeps ) en takelwagen ( deze met de hijskraan ) .
De interventiewagens slepen de auto's binnen zonder sc procedure .
De takelwagens indien nodig bv zoals met de wagen van PK dan was de SC wel van toepassing .
Veel mensen hebben hier veel kritiek op allerlei handelingen maar ze lezen de reglementen niet juist .

mvg

JorritVD
10-09-2007, 16:51
De volgende race is over 2 weken, is de Vette van PK dan wel weer helemaal race klaar?

JCE.72
10-09-2007, 16:56
De volgende race is over 2 weken, is de Vette van PK dan wel weer helemaal race klaar? Normaal wel, schade 'viel gezien de omstandigheden nog mee'. De wagen is trouwens op het circuit nog gedeelrelijk gedemonteerd en gepoetst om het aggressieve bluspoeder te verwijderen (bvb lak, zetels, stuur,...).

lotuzzz
10-09-2007, 17:51
niet geweest en zelfs niets gezien op tv. Dacht dan maar juist is in sportweekend te kijken wat er gebeurd was:

ik weet nu: - dat longin een gevaar op de weg is, dat je cola light ook in kleine blikjes kan vinden, dat de corvette uitgebrand is.

en dat is het dan ook.




Dju, raceboy is me net voor. Wel, gewoon zeggen wat ik wou zeggen: het laatste grijntje respect dat ik nog had voor die twee pipo's is hiermee weg, net als dat voor Sporza...



Welja, ik trok ook zo'n ogen... :eek: Wat was me dat!!!


Kumpen (en op 't eerste zicht ook Longin) die in hun Sporza-busje op weg naar hun vliegtuigje in Luik hun veiligheidsgordel niet draagt.
Dan in Italië in een (naar alle waarschijnlijkheid huur-)Focus met gierende banden vertrekken aan een péage, en daarna aan 170-180 slalommend tussen het verkeer... :applaus: :frusty:

Die mannen weten dat daar een reportage over gemaakt wordt, een cameraploeg bij is, daar kan m'n hoofd niet bij. En dat voor mannen die zich dit weekend uuuuuuuren mochten uitleven met pk-beesten op afgesloten circuit. :frusty:

Altijd dat gezever dat autosport de boeman is en geen respect krijgt. Het 'imago' van onze sport is slecht, en onterecht... Maar dan wel 'toprijders' die de fout ingaan, in dat verband... Bedankt om mijn geliefkoosde sport in prime-time op één nog eens reden tot stigmatiseren te geven.
Mindere goden die sponsors zoeken, zullen de bonen misschien weer kunnen fretten.


Je zou Sporza een steen kunnen werpen, omdat ze dit soort pubergedrag in beeld brengen, en niets over de wedstrijd.

Maar 'heren' Longin (en Kumpen) verdienen dan een hele steenfabriek. Geef ze verdorie niet de kans deze beelden te maken! Als je een prof wil zijn, gedráág u dan als een prof. :no:

...ONBEGRIJPELIJK...




edit: o ja, als RACB of Belcar-directie zijnde, zou ik toch een straf uitvaardigen voor het in negatief daglicht stellen van de Autosport.

crosserke
10-09-2007, 18:47
Door het benzinetekort moesten we trager rijden waardoor we op P3 terecht kwamen maar er was WEL nog genoeg benzine om aan de finish te komen.

Waarom ben je dan nog gaan tanken als je de finish kon halen?

crosserke
10-09-2007, 19:03
Hier heb je inderdaad gelijk in. Gisteren avond stond ik boven een pits(zeg niet welke omdat het waarschijnlijk vips waren van het team). De wagen komt binnen staat daar een vip met zijn rug naar de wagen. Die man heeft moeten springen of hij had een porsche kap tussen zijn benen. Ik dacht dat er ergens regels waren dat vips niet buiten die rode lijn mochten komen:confused:
Nog iets dat ik niet begrijp. Die mensen worden uitgenodigt, ze krijgen alle mogelijkheden zoals eten, pits enz. Vroeg ik gisteren samen met een vriend aan eentje met kostuum aan wat voor wagen er voorbij kwam ( was een viper). De meneer zei ons dat het een aangepaste porsche van Koen wauters was.:confused:

Vergeet niet dat zonder de vips (meestal sponsors) er nog minder auto's zullen zijn.Het is wel aan de teams om dit in goede banen te leiden.

fenixracing
10-09-2007, 20:06
Ik ga het een beetje paddockF1 stijl doen.

+ :D
-Geweldige race gezien.
-Feestje zaterdag avond geweldig.(Mijn vriendin heeft tshirt van la gazz gewonnen)
-Randanimatie was goed inorde.
-Het terug brengen van de wagens mooi gezien en heb er ook alleen alle lof voor.
-De champcar tribunes
-Met Jan Heylen gepraat heeft zelfs de stand doorgegeven aan mij om 06h.

- :mad:
-Tedruk op de camping gelukkig was ik er van donderdag.
- Lage opkomst van de deelnemers


Algemeen geweldige 24H van zolder gezien.Zit echt toekomst in die gt3 formule.

Alleen voor de camping zouden ze niet iedereen naar de zelfde plek verwijzen terwijl er aan de andere kant van wheels cafe zoveel plek is.

camso belgium
10-09-2007, 20:16
QUOTE "Je heb het reglement niet juist gelezen er is een verschil tussen interventie ( de jeeps ) en takelwagen ( deze met de hijskraan ) .
De interventiewagens slepen de auto's binnen zonder sc procedure .
De takelwagens indien nodig bv zoals met de wagen van PK dan was de SC wel van toepassing .
Veel mensen hebben hier veel kritiek op allerlei handelingen maar ze lezen de reglementen niet juist "

Dit is het probleem niet. Het probleem is dat het reglement totaal fout is en goedgekeurd werd door de "hogere instanties"

Mark
10-09-2007, 22:20
Ik heb het interview van Marc Goossens gelezen in het Belang. En ik vond hem hele artikel 'vrij pittig' naar de Belgische autosport. Maar ik ben het wel met hem eens.

Eindelijk een "autoriteit" die eens iets durft te zeggen over het klant-onvriendelijke gedrag van die blauwe blazers!



...ONBEGRIJPELIJK...

edit: o ja, als RACB of Belcar-directie zijnde, zou ik toch een straf uitvaardigen voor het in negatief daglicht stellen van de Autosport.

De beelden kan ik helaas niet bekijken maar als Longin/Kumpen op de publieke TV een loopje nemen met de verkeerswet voor de openbare weg dan is een sanctie niet meer dan logisch! Een en ander staat zelfs vermeld in de algemene reglementen van de FIA / RACB. Coureurs die buiten het circuit, de sport in diskrediet brengen in welke hoedanigheid dan ook, mogen rekenen op een sanctie.

Remember het geval Heydens: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=9059

Woorden die ik 3 jaar geleden intikte:

Mensen die een publieke functie dienen zich nu eenmaal te realiseren dat de daden en uitlatingen buiten hun functie ook gevolgen kan hebben voor het vervullen van hun functie.

3 jaar later ben ik nog meer overtuigd van die woorden! Als ik uit hoofde van mijn "baantje" een evenement of muziekfestival bezoek waarbij ik een klant bezoek kan ik het me niet permiteren dat ik in beschonken toestand aan de toog te vinden ben. De klant kon weleens naast me staan ;) Als ik daar als prive-persoon was geweest had ik allang een sloot bier achter de kiezen of een vette joint op de bek. Nu is het: Heeft u watertje voor me? ;)

Idem dito voor coureurs, of ze nu Longin, Kumpen, Mollekens, Goossens of Vosse heten.............dergelijke heren kunnen zich geen misstap veroorloven in het publieke leven. Terecht of onterecht? My, ass! Part of the job ;)

Kan nog wel wat voorbeelden aanhalen van lullige gevalletjes uit de autosport waarbij coureurs hun loopbaan in vlammen zagen opgaan na een bepaald akkefietje.

M.b.t. negatief sentiment jegens PK Carsport? Ja, dat is aanwezig! Terecht of onterecht? Ik vel geen oordeel, wie ben ik? ;) Echter als ik diverse persreutels lees dat PK Carsport aan de start komt met een nieuwe wagen voor de 24 uur van Zolder.............en uiteindelijk dan toch met die Corvette Z06 van start gaat, dan moet je niet zeuren dat je enige vorm van negatieve publiciteit voor je kiezen krijgt!

lotuzzz
11-09-2007, 00:20
De beelden kan ik helaas niet bekijken



Geen probleem, het bezwarend materiaal in kwestie staat online ;)



Kijk en huiver: http://www.sporza.be/cm/sporza.be/auto-motor/070909_24_U_Zolder#

'video -> verslag'

JCE.72
11-09-2007, 06:41
Jongens toch wat wordt dit toch allemaal opgeblazen... ik zie nu de video voor de eerste keer en als er hiervoor een sanctie moet gegeven worden dan wordt er volgend jaar nergens meer geracet...

- Er wordt met gierende banden aan de peage vertrokken... ja, da's inderdaad wat spelen/stoer doen (zoals je het wil weten) maar is dat nu zo'n groot probleem... er is nog geen burn out geweest he??? Ik heb al veel andere rijders die aan CZ (nee, niet OP het circuit) op die manier vertrekken en ik zal er hier zeker geen letter aan verspillen, is dat zo'n drama...

- De snelheid loopt op tot 180 en enkele seconden later staat de teller alweer op 150... eens even zien hoe snel de auto gaat. Diegene die dat nog eens niet gedaan heeft sta nu op... Iemand afrekenen op een momentopname van 5 seconden... Spijkers op laag water zoeken noemt men dat.

- Het voorbijrijden op die tweevaksbaan is in ik weet niet hoeveel landen de normaalste zaak van de wereld... ik ben voor het werk vaak in het buitenland en in bvb Italië en Tsjechie is het de gewone manier van rijden... zie trouwens maar eens hoe het verkeer zich ook rechts houdt en plaats maakt. Het gaat daar gewoon om chauffeurs die iets snellere wagens vrije doorgang geven en niet zoals in dit bekrompen landje nog wat extra naar het midden gaan rijden of wat gas bijgeven.

De vergelijking met het geval Heydens is wel wat overdreven niet?

En negatieve publiciteit is terecht als je toch in een andere auto start??? Misschien het waarom eens proberen te weten te komen...

Als onlangs de Belgische -18 voetbalploeg op het EK 's nachts de beest uithing door een heel hotel wakker te houden enz... terwijl die ook op TV kwamen is er geen haan die ernaar gekraaid heeft, moeten die ook worden gestraft omdat ze het voetbal in diskrediet brengen???

Misschien moet er eens opbouwend over de 24u worden nagepraat want buiten negatieve zaken kom je hier niet veel tegen... Als het iemand niet aanstaat hoe alles verloopt, blijf dan gewoon thuis of ga naar een andere sport kijken en laat diegenen die zich wel vinden in de regels van om het even welke organisator gewoon hun ding doen... Simpel hoor!!!

lotuzzz
11-09-2007, 09:18
Ja, als autofreak kan je dat nog enigszins relativeren, want dat doe je zelf ook al eens bij tijd en wijlen, misschien... :o

Maar ik heb gezien hoe men ten huize van mijn schoonouders, geen autosportfreaks, maar zeker ook geen haters, daarop reageerde, en dan weet ik genoeg. :(
Je onderschat het effect van die, wat je 'pietluttigheden' noemt, op de publieke opinie, echt waar. Met opblazen heeft dat niks te maken.

Iemand met een greintje verstand, een volwassen persoon, doet dit niet waar een cameraploeg bij is. PUNT.

JCE.72
11-09-2007, 11:24
Daar heb je zeker een punt, zonder twijfel... ik denk dat voor de niet autosport liefhebbers zulke mensen sowieso de stempel van 'hardrijder' op zich geplakt krijgen en dan is het inderdaad niet verstandig om het voor een camera te etaleren.

Maar... ik had het vooral over de reacties hier (was er misschien niet duidelijk genoeg in...) en ik denk dat het hier voor 99% uit autofreaks bestaat dus verwacht je ook dat die het wat kunnen relativeren...

Nicki_Mks
11-09-2007, 11:28
Wij kunnen de feiten voor onszelf misschien wat relativeren (alhoewel twee overtredingen die je normaal je rijbewijs kosten toch niet min is), maar wij zijn juist nog kwader dan de niet-liefhebber, omdat hierdoor onze sport in een slecht daglicht komt.

guntha
11-09-2007, 11:37
Even over iets anders. Respect voor login. Gezien hoe die uit die auto kwam. Als iemand zegt autosport is geen sport zoek ik meteen dit filmke op. Zonder servo rijden is echt heel erg zwaar. Dit konden we hier zeer duidelijk zien