PDA

View Full Version : FIA GT '09 Round 2 Adria

Viper GTS-R***
09-05-2009, 17:48
Deelnemerslijst Adria is vrijgegeven op fiagt.com

Zoals eerder bekend geen Nissan deze keer.
Wel staat de Reiter Lambo GT2 (Kox/Janis/Haase) en de PMB Porsche 996 GT2-R op de lijst.

Kent er iemand trouwens die Gary Eastwood? Staat tot nu toe als enigste piloot op de Porsche. Enigste wat ik terug kan vinden over een zekere Gary Eastwood via google is een rijke zakenman?

Viper GTS-R***
12-05-2009, 12:57
Dat vind ik toch een vroege maatregel. Adria zal de Saleen (althans door de presentator gezegd) sowieso minder goed gezind zijn door de grote wielbasis. Bovendien krijgen ze ballast mee door het behalen van de overwinning. Ik zou dus nog wat afwachten wat de volgende races geven...

Daarbij, de 2de K plus K Saleen was toch niet dominant (al had die natuurlijk niet zo snelle rijders maar toch)...

Kon je in je uitleg goed vinden Belle, maar SRO heeft hem zo te lezen toch belast. In Adria moet hij ofwel met kleinere restrictoren rijden ofwel met 50 kg extra ballast.

Voor Oschersleben is het de restrictoren die van 34mm naar 33.1mm gaan en komt er 10kg extra ballast.

Dit zo te zien enkel dus voor het exemplaar van Karl en Ryan.
Die k plus k Saleens, waren dat geen identiek dezelfde ex-ACEMCO wagens of was er maar één een ex-ACEMCO?

Belle
12-05-2009, 18:18
Kon je in je uitleg goed vinden Belle, maar SRO heeft hem zo te lezen toch belast. In Adria moet hij ofwel met kleinere restrictoren rijden ofwel met 50 kg extra ballast.

Voor Oschersleben is het de restrictoren die van 34mm naar 33.1mm gaan en komt er 10kg extra ballast.

Dit zo te zien enkel dus voor het exemplaar van Karl en Ryan.
Die k plus k Saleens, waren dat geen identiek dezelfde ex-ACEMCO wagens of was er maar één een ex-ACEMCO?

Dat zal toch een groot nadeel zijn voor de Saleen in Adria...

En Viper, om je vraag te beantwoorden, beide K plus K Saleens zijn ex-ACEMCO wagens.

GT2-R
16-05-2009, 18:26
Dat zal toch een groot nadeel zijn voor de Saleen in Adria...

En Viper, om je vraag te beantwoorden, beide K plus K Saleens zijn ex-ACEMCO wagens.

Blijkbaar is de K plus K Saleen van Wendlinger nog steeds een maatje te groot aangezien de pole door hen gezet is :rolleyes:.

EDIT: Ik lees net op racingworld.be dat Wendlinger gedisqualificeerd is omdat de wagen niet voldoet aan de aero-reglementen.

Raceboy
16-05-2009, 22:31
Wat een race in GT2. Brilliant en weer een overwinning voor prospeed.

GT2-R
16-05-2009, 22:55
Wat een race in GT2. Brilliant en weer een overwinning voor prospeed.

Inderdaad! Proficiat voor Prospeed en toch ook wel PK Carsport :)! Wel spijtig dat de GT1-race onthoofd was door het uitvallen van de K plus K S7-R's. Anders hadden we misschien nog een spectakulaire inhaalrace kunnen zien.

Raceboy
16-05-2009, 23:27
KAn er nu eens nooit iets goed gana met een safety car. SC laat iedereen door (ook de leider) in plaats van de leider door te laten en komt dan maar binnen.

HaCo
16-05-2009, 23:30
Ben de tweede race van FIA GT3 uitgesteld aan het kijken... machtig zo in het donker!!!!

Viper GTS-R***
17-05-2009, 19:47
Commentaar van de beide heren (Val Hillebrand en nog iemand die ik niet bij naam ken) waren wel niet zo goed, niet tijdens FIA GT3 evenmin bij de FIA GT race zelf. Verre van de goede commentaar tijdens het Silverstone weekend. Was dat nu iemand anders? Deze keer toch wel veel fouten die ik hoorde tijdens de race van hun twee.

Over de race zelf, mooi van Prospeed ze doen het zo maar weer eens in dat super zware GT2 veld! In kwalificatie moet je dus, zo te zien, niet te snelste zijn om een race te winnen. Constant goed rijden en een goede race pace hebben is wat hier telt, dat lieten ze goed zien! Proficiat!

Brecht
17-05-2009, 20:09
Commentaar van de beide heren (Val Hillebrand en nog iemand die ik niet bij naam ken) waren wel niet zo goed, niet tijdens FIA GT3 evenmin bij de FIA GT race zelf. Verre van de goede commentaar tijdens het Silverstone weekend. Was dat nu iemand anders? Deze keer toch wel veel fouten die ik hoorde tijdens de race van hun twee.

Over de race zelf, mooi van Prospeed ze doen het zo maar weer eens in dat super zware GT2 veld! In kwalificatie moet je dus, zo te zien, niet te snelste zijn om een race te winnen. Constant goed rijden en een goede race pace hebben is wat hier telt, dat lieten ze goed zien! Proficiat!

Voor Silverstone gaf Gert Vermersch commentaar, nu was dat inderdaad iemand anders. Jezus wat deed die dat slecht!!! Hillebrand viel nog mee maar die andere kerel kende er echt NIETS van!

Astra-fan
17-05-2009, 20:17
Heb zelfs een tijdje het geluid afgezet omdat ik me ongelooflijk ergerde aan de commentaar.

Grig-O
17-05-2009, 20:51
Voor Silverstone gaf Gert Vermersch commentaar, nu was dat inderdaad iemand anders. Jezus wat deed die dat slecht!!! Hillebrand viel nog mee maar die andere kerel kende er echt NIETS van!

De man zei dat het normaal was dat beide Maserati's op de eerste rij stonden omdat ze al jaren domineren... Ok, Vitaphone heeft de laatste titels gewonnen, maar hoe lang is het geleden dat ze alletwee op de eerste rij stonden?...:confused:

Belle
18-05-2009, 00:23
De man zei dat het normaal was dat beide Maserati's op de eerste rij stonden omdat ze al jaren domineren... Ok, Vitaphone heeft de laatste titels gewonnen, maar hoe lang is het geleden dat ze alletwee op de eerste rij stonden?...:confused:

Die gaat er blijkbaar vanuit dat wanneer je een kampioenschap wint, je het hele seizoen dominant bent geweest. :rolleyes:

Bart.Vandecavey
18-05-2009, 09:16
Die gaat er blijkbaar vanuit dat wanneer je een kampioenschap wint, je het hele seizoen dominant bent geweest. :rolleyes:

Belle ze hebben die Maserati's toch ferme beperkingen moeten opleggen om ze traag genoeg te maken.

marcel
18-05-2009, 11:42

de fout die mij het meeste op viel was in de laatste 10 minuten. Kumpen zit op een bepaald moment op 7s van Bartels. Enkele ronden later zit hij op 10s, maar daar waren ze dan heel enthousiast over, want het gat was zó klein geworden dat "het nog mogelijk was". da's gewoon een teken dat je niet aan het opletten bent...

maar ja, veel ervaring zullen ze nog niet hebben, dus dat zal ook wel spelen

Belle
18-05-2009, 13:31
Belle ze hebben die Maserati's toch ferme beperkingen moeten opleggen om ze traag genoeg te maken.

Ja, weet ik ook en daardoor waren ze net niet dominant. Dat wilde ik duidelijk maken. ;)

fenixracing
19-05-2009, 22:27
Ongelooflijk wat ik zie en hoor. als ik zo een uur of 2 uur moest praten dan was ik doodmoe.Ook weer rare beslissingen tijdens de gt3 wedstrijd. Levensgevaarlijk die motorkap, maar toch geen safetycar. Pas als er iets gebeurt ongelooflijk.

Belle
19-05-2009, 23:47
Gisteren getracht de Fia GT3-race te bekijken op Exqi maar ik erger mijn mateloos aan het 'slow-motion-gepraat' van de commentator. Ik weet het, ik mag blij zijn dat er coverage is (en dat ben ik hoor), maar kon het gewoon niet meer aanhoren!