PDA

View Full Version : BGTC 2009, ronde 3, 12 uren BTCS


Mark
03-06-2009, 20:56
We missen inderdaad wat kwantiteit, maar komen toch aan 16 wagens, met onder meer de terugkeer van de VDS Mustang GT4 en twee bijkomende Dodge Viper van Derdaele-Van Moerkerke en Philippe Cracco, maar het blijft een vaststaand feit: aan kwaliteit moet dit kampioenschap in niets tegenover andere kampioenschappen onderdoen.

http://www.belgiangt.com/nl/newsarticle/575/ferrari-ford-audi-dodge-en-wie-nu.html


Eindelijk durft SRO toe te geven dat ze een probleem hebben met het aantal deelnemers! Is dat nu zo moeilijk? Speel gewoon open kaart vanaf dag 1 en de kritiek op je organisatie is al stukken minder. De waarheid komt toch altijd uit, het kan even duren .............maar hij komt boven water.

Die 16 deelnemers zijn inmiddels al 15:
Normaliter had ook de Viper van Derdaele/Van Moerkerke voor de eerste maal dit seizoen aan de start moeten staan. Maar door het ontbreken van bepaalde wisselstukken moeten ze noodgedwongen forfait geven.

http://www.autosportvideo.be/pitstop2009/?p=2065


Sommigen zullen wel denken: daar is ie weer, onze doemdenker, galspuier of wat dan ook. Mij best, ik knipper niet eens met mijn ogen als ik zoiets lees, ik geef alleen de droge feiten weer die voor iedereen te lezen zijn.

Het woord negatief staat niet eens in mijn persoonlijke woordenboek, daar heb ik simpelweg geen tijd voor. Het woord REALITEIT staat echter met hoofdletters geschreven en komt nog voor de A in mijn woordenboek ;)

Dat levert vaak pijnlijke discussies op met een toehoorder, geen probleem.....that's life!

Terug naar 16 deelnemers of minder. De MSA ( The Motor Sports Association (MSA) is recognised as the sole motor sport governing body for the United Kingdom by the world governing body, the Federation Internationale de L'Automobile (FIA))heeft een regel dat er als minder dan gemiddeld 16 deelnemers deelnemen een kampioenschap het kampioenschap zijn nationale status verliest.

Voor mij een goede regel! Wie is er nu gebaat bij een leeg circuit? De organisator gaat in het rood, de deelnemer komt geen tegenstander tegen op de baan, de baanpost valt in slaap en de toeschouwer gaat van ellende naar een frietkot of bierverkooppunt.

Enkel verliezers, hopenlijk lezen we op zeer korte termijn dat er voor BGTC licht is aan het einde van deze donkere tunnel. Iedereen blij en kan ik met pensioen als klokkenluider :)

Op naar Spa voor de wedstrijd in het kader van de 12 uur, maak er een spannende wedstrijd van. Voor een spannende koers heb je uiteindelijk niet meer dan 2 deelnemers nodig.

GT2-R
04-06-2009, 00:55
De realiteit is dat er 15 wagens (hopelijk zullen) zijn en daar stopt ze ook ;). Wat de fans ervan vinden is subjectief. In Zolder liepen de mensen bij de start nog steeds van de ene kant naar de andere kant van het pitgebouw om de wagens te zien dus ja, jij vindt het misschien maar niks maar daarom niet iedereen!

RKG
05-06-2009, 11:40
Ondertussen staat de entry-list op belgiangt.com. 13 wagens waaronder 1 gt4

Belle
05-06-2009, 16:33
Ondertussen staat de entry-list op belgiangt.com. 13 wagens waaronder 1 gt4

Dat is toch wel erg weinig...en vooral voor een circuit als Francorchamps. Hopelijk is er vooraan nog een leuke strijd te vinden, anders wordt het wel héél saai!

Steve
05-06-2009, 19:52
Sommigen zullen wel denken: daar is ie weer, onze doemdenker, galspuier of wat dan ook. Mij best, ik knipper niet eens met mijn ogen als ik zoiets lees, ik geef alleen de droge feiten weer die voor iedereen te lezen zijn.

Het woord negatief staat niet eens in mijn persoonlijke woordenboek, daar heb ik simpelweg geen tijd voor. Het woord REALITEIT staat echter met hoofdletters geschreven en komt nog voor de A in mijn woordenboek ;)



Terwijl vroeger voor jou Belgie het beloofde land was qua autosport, en Nederland nooit deugde. Kijk eens naar de Dutch Supercar Challenge, boert toch allemaal veel beter dan in Belgie.

Verkeerde inschatting vroeger?

FIRE
05-06-2009, 21:00
Terwijl vroeger voor jou Belgie het beloofde land was qua autosport, en Nederland nooit deugde. Kijk eens naar de Dutch Supercar Challenge, boert toch allemaal veel beter dan in Belgie.

Verkeerde inschatting vroeger?
In Nederland heeft men de laatste jaren op vele vlakken een grote stap voorwaarts gezet en is op sommige gebieden Belgie voorbij gegaan (b.v. rally, zie alleen al het aantal WRC's die in Nederland rijden).

guntha
05-06-2009, 21:16
In Nederland heeft men de laatste jaren op vele vlakken een grote stap voorwaarts gezet en is op sommige gebieden Belgie voorbij gegaan (b.v. rally, zie alleen al het aantal WRC's die in Nederland rijden).

Nederland-> mensen met geld gaan Rally ipv circuit, dat is al even zo

Maar overschot van gelijk, ze overtreffen ons op beide gebieden, maar persoonlijk vind ik het niet erg. Zolang deze wagens ( wrc zoals jij aanthaalt) maar bollen.

Coach Ep
06-06-2009, 18:18
race 2:

Slechts negen wagens halen de finish.

Normaal zou dit heel commotie teweegbrengen; een kleine 70% van de gestarte wagens die de zwart/wit geblokte vlag zien, is echter niets bijzonders, dat is heel redelijk als er slechts 13 wagens van start gaan.

Toch treurig om te zien hoe de 'vaandeldrager' van de belgische autosport in minder dan 3 jaar is afgegleden naar een 'doorsnee' klasse met zeer magere startlijsten. Niets mis met de wagens (qua looks en sounds - Ok, niet zo bruut als de illustrere GT1 voorgangers, maar toch), deelnemende teams en coureurs, maar het BGTC is hedendaagse een terminale patient die het niet lang meer gaat maken. Hoewel de races mogelijk nog redelijk onderhoudend zijn, is een "koningsklasse" (gauw de nare nasmaak van dat woord wegspoelen met een slok bier! ;)) met 13 wagens een slap aftreksel van betere tijden...

Het is te hopen dat het momentum gauw wordt hervonden - al dan niet in samenwerking met andere raceklassen. Het zou zonde zijn om de diverse GT3 bolides na dit seizoen niet meer te mogen aanschouwen in België. Wat mij betreft vanaf volgend seizoen een aparte GT3 divisie in de DSMEC, hoewel de praktijk heeft geleerd dat dergelijk 'wishfull thinking' lang niet altijd strookt met de werkelijkheid.

Veel succes aan alle betrokkenen - en veel sterkte voor alle (Belgische) autosportliefhebbers.

Mark
07-06-2009, 23:03
Toch treurig om te zien hoe de 'vaandeldrager' van de belgische autosport in minder dan 3 jaar is afgegleden naar een 'doorsnee' klasse met zeer magere startlijsten. Niets mis met de wagens (qua looks en sounds - Ok, niet zo bruut als de illustrere GT1 voorgangers, maar toch), deelnemende teams en coureurs, maar het BGTC is hedendaagse een terminale patient die het niet lang meer gaat maken. Hoewel de races mogelijk nog redelijk onderhoudend zijn, is een "koningsklasse" (gauw de nare nasmaak van dat woord wegspoelen met een slok bier! ;)) met 13 wagens een slap aftreksel van betere tijden....


Vandaag nog zo'n ervaring op TV gezien. In de ochtend vrolijk aangeschoven voor een spannende race in de Porsche Supercup.........en daar blijken er dan ook 13 van start te gaan! Wel een leuke race, maar een veld van 13?

Zie bepaalde deelnemersvelden van de supportraces van de 12 uur BTCS, FR 2.0 WEC, Formule Lista en BGTC. Je hebt niet alle vingers en tenen om de deelnemers te tellen, zelfs een medewerker van een houtzagerij kan ze nog tellen :)

Hoog tijd dat FIA en nationale bonden een "verbod" gaan leggen op klassen met minder dan 20 deelnemers. Of diverse groepen bij elkaar gooien zodat je alsnog een gevuld circuit hebt.

Pascal
08-06-2009, 10:01
(gauw de nare nasmaak van dat woord wegspoelen met een slok bier! ;))

Toch Belgisch bier hé... Want daar zijn we wel goed in ... ;-)

C U

JCE.72
08-06-2009, 15:16
Was net op tijd in Spa voor race 2 en het was eerlijk gezegd idd. een saaie bedoening, niet het minste spoortje van sfeer en de opkomst leek me (laat me het zacht uitdrukken) erg matig.

Het lijkt meer en mer op een race waar je na één ronde het gevoel hebt alsof het einde nadert en de helft van deelnemers reeds hebben opgegeven...

Belle
08-06-2009, 15:23
Was net op tijd in Spa voor race 2 en het was eerlijk gezegd idd. een saaie bedoening, niet het minste spoortje van sfeer en de opkomst leek me (laat me het zacht uitdrukken) erg matig.

Het lijkt meer en mer op een race waar je na één ronde het gevoel hebt alsof het einde nadert en de helft van deelnemers reeds hebben opgegeven...

Zo denk ik er jammer genoeg ook over... En het duurde 'een halfuur' voordat ze weer doorkwamen.

TOM
08-06-2009, 16:55
Heb er geen last van gehad, van de 2 races. Heb ze 1 maal zien doorkomen tijdens de eerste race, en ben dan maar een wandelingetje gaan maken in de paddock. Daar was meer te zien.
En tijdens race 2 ben ik in Stavelot gaan eten.

Van mij mag deze klasse dus nog wel effe blijven bestaan ze, heb je teminste tijd voor is te gaan eten, wat gaan ronkijken zonder je ook maar iets mist