PDA

View Full Version : MI misschien nog dit jaar in de Belcar


Driesco
21-04-2002, 20:48
Motosport International, met aan het roer Willy Plas gaat een nieuwe Renault klaarzetten om deel te nemen aan de Belcar. Dit op vraag van Heyman & Co nv. Zoon van was donderdag - vrijdag - en zaterdag reeds meerdere malen te bespeuren in de tent van MI.
Door de tegenvallende resultaten van alias Driesco op de testdagen gaat hij van 1 tot 5 mei testen in de buurt van Barcelona. De nieuwe Renault door MI in opdracht van Heyman & Co ontworpen zal worden zal zo een 485 PK zware motor bevatten en klaar moeten zijn eind dit jaar misschien vroeger. Driesco wil er aanvankelijk enkel de TC mee gaan rijden omdat hij na deze week zwaar ontgoocheld is wat betreft het licentiegebeuren.
Willy Plas van MI heeft samen met de familie Heyman nog deze week een vergadering betreffende de aankoop van de wagen. Driesco vertelde ons nu al dat hij hiervoor een gepast plan op zak heeft. Ten gepaste tijde ging hij dat via alle kanalen kenbaar maken, aldus Driesco
Verder zal de huidige Clio het verdere seizoen onder de hoede vallen van MI ipv Chris Voet. De Clio zal een motorische gedaanverwisseling ondergaan wat hen zo een 3 sec. tijdswinst moet opleveren zodat ze in de buurt van de 1"49 moeten komen.

De nieuwe wagen zal voorzien worden van een Renault krachtbron, afkomstig uit de Laguna van het BTTC. Verder zal er ook getest worden met de 3 liter V6 die momenteel in de Clio zit. Voor wat betreft fabrieksondersteuning kunnen we nu al zeggen dat er geen sprake is van enkele samenwerking. Dit concept is een prive initiatief wat in samenwerking gebeurd tussen MI en Heyman & Co.

Verder nieuws zal u hier onder deze topic kunnen blijven lezen.

Scapa
21-04-2002, 21:11
whow! van een verrassende wending gesproken! Hoe lang zijt ge hier al mee bezig want zoiets besliste toch ook nie van vandaag op morgen me dunkt...
in ieder geval: veel succes!

Oneliner
21-04-2002, 21:26
Straffen toebak driesco
KEEP UP THE GOOD WORK!!!!

Mark
21-04-2002, 21:44
ik zit te gniffelen achter mijn pc :D , prachtige zet Dries! klasse TA en qua pk's is dat akelig ver voor in het veld :D :D

Bart.Vandecavey
21-04-2002, 21:45
Now who the fuck will be laughing!!!!

Schitterend Driesco maw

Stipey
21-04-2002, 21:48
Binnen dit en 2 jaar gaan de mensen enkel en alleen al voor Driesco naar den Belkarting komen :-)

AuForm
21-04-2002, 23:01
excuseer ... 485pk ! !

Kan je iets meer kwijt wat betreft de wagen. Het zal toch een achtertrekker zijn. Word het een conversie a la Qvick, m.a.w. een voortrekker veranderen in een RWD. Of zal een Clio V6 de basis zijn, de enige hedendaagse Renault met RWD?


PJ

airco
21-04-2002, 23:10
proficiat zou ik zo zeggen ....

Driesco
22-04-2002, 07:18
Zeker een RWD misschien zelfs 4x4. De basis is inderdaad een Renault Clio V6. En inderdaad na het uren bekijken van de mini zijn we betoverd door het succes van de kleine wagens.
De opbouw van de mini is prachtig.
Het enige probleem dat we hebben is dat we met de V6 uitkomen in de zwaartste klasse.

Bart.Vandecavey
22-04-2002, 09:12
Originally posted by Driesco
Het enige probleem dat we hebben is dat we met de V6 uitkomen in de zwaartste klasse.

Volgend jaar zal de Audi 80 al naar de euwige jachtvelden vertrokken zijn hé...

En ik denk niet dat je met 485 PK zal moeten onderdoen voor Sijthof en andere kornuiten...

Driesco
22-04-2002, 11:12
Even duidelijkheid : Chris en Dries blijven samen.
Vooral voor diegene die het nodig vond alles door te faxen naar Chris.
Ik wou hem trakteren op een nieuwe wage, en ik wist dat hij dit niet las, maar als jullie alles doorfaxen is het natuurlijk niet meer mogelijk mijn VRIEND en copiloot te verrassen.

Wij hebben elkaar reeds gebeld en alles is ok. Chris dacht even dat hij er niet meer ging bijhoren maar niets is minder waar, ik wil enkel doorgaan MET Chris

Driesco
22-04-2002, 11:16
Donderdagmorgen meer nieuws omtrent alles. Woensdagmorgen samen met Chris naar MI voor verdere afhandeling.

PJ46
22-04-2002, 12:46
Als de basis een Renault Clio V6,
moeten jullie dan niet in de GTB klasse rijden???

Driesco
22-04-2002, 13:29
We zijn de reglementen aan het bestuderen, we zien wel in welke klasse we gaan uitkomen. Met de V6 of met de Laguna 2.0L BTTC, maakt een groot verschil voor de indeling van de klasses.

AuForm
22-04-2002, 14:43
Stuur me Donderdag eens de officiële press release, voor motorsportvortex. Misschien met een prentje v/h project erbij. Ik durf wedden dat je al tekeningetjes hebt zitten maken van de wagen, dus scan er eens eentje als je daartoe de tijd hebt.

Ik zal het blije nieuw nu meteen op msv verkondigen.


PJ

fordje
22-04-2002, 18:24
Schitterend nieuws, laat ze daar in Zolder maar eens de achterkant van Clio bewonderen !!

En mogen we dan diene "nieuwe" Clio ook vol met stickers plakken ?

Of laat het budget (dat een pak hoger zal liggen vrees ik) geen ruimte meer voor amateursponsering? En ben je "verplicht" een paar grote namen op de motorkap te plakken?

IN ELK GEVAL :
SUCCES ALVAST !!

Driesco
22-04-2002, 18:50
Hmmm, misschien nog beter wat betreft de belettering maar hier kan ik nog weinig over zeggen. We gaan eerst zien of we rondkomen wat betreft het technische gedeelte, dan het financiele en dan jullie. MAAR !!!! Wie weet gaat de wagen wel eigendom worden van enkele HONDERDEN mensen !!!! en zijn wij enkel de piloten.

RARARA

Nikke
23-04-2002, 19:04
Originally posted by Driesco
Hmmm, misschien nog beter wat betreft de belettering maar hier kan ik nog weinig over zeggen. We gaan eerst zien of we rondkomen wat betreft het technische gedeelte, dan het financiele en dan jullie. MAAR !!!! Wie weet gaat de wagen wel eigendom worden van enkele HONDERDEN mensen !!!! en zijn wij enkel de piloten.

RARARA

Ipv stickers te plakken, een stukje van de wagen kopen. :cool:

Sennake
23-04-2002, 19:12
Originally posted by Driesco
Hmmm, misschien nog beter wat betreft de belettering maar hier kan ik nog weinig over zeggen. We gaan eerst zien of we rondkomen wat betreft het technische gedeelte, dan het financiele en dan jullie. MAAR !!!! Wie weet gaat de wagen wel eigendom worden van enkele HONDERDEN mensen !!!! en zijn wij enkel de piloten.

RARARA

Driesco, ik zou wel graag willen weten in welke richting we gaan evolueren eh maat. Ik ben hier volop aan het ontwerpen en het prijs vragen, en we hebben ook beloftes gedaan aan de mensen die lid geworden zijn.
Je moet natuurlijk niet je beste kaarten tonen, maar kan je (eventueel naar mijn email adres) effe een tipje van de sluier oplichten please? Want ik ben hier percies aan het vol gas geven met de andere voet op het rempedaal...

Verder wens ik je natuurlijk ook alle succes toe met je projecten, ze gaan nog horen van Driesco hier in belgië!

Driesco
23-04-2002, 19:30
Niks speciaals Sennaken. Alles wat afgesproken is blijft zoals het is. De Clio staat open voor iedereen dit jaar en misschien zelfs volgend jaar. De nieuwe wagen is zeker voor de Belcar en is niet om onmiddellijk mee van start te gaan. Trouwens, lig daar nie wakker van want daar komen zeker geen gratis namen op.

Dus, doe gewoon verder. De wagen zal begin volgende week bij mij staan zodat we alles hier kunnen beletteren. We spreken wel een datum af en iedereen is dan uitgenodigd om mee te komen helpen. Met een beetje geluk steekt hem dan trouwens in een blauwe achtergrond. Als dat niet stoort tenminste Sennaken.

Laat je me iets weten of dat voor jullie grote verschuivingen teweeg brengt als de basiskleur blauw zou zijn ?

Driesco

Sennake
23-04-2002, 19:36
De achtergrond van De Paddock is wit, dus het is wel belangrijk dat we weten welke kleur de wagen zal hebben. Anders moeten we stickers bestellen met een witte achtergrond, waar we nu doorzichtige stickers wilden bestellen, wat meteen ook één kleur minder is...

Sennake
23-04-2002, 19:39
Ik heb trouwens behalve De Paddock en Mistery Racing nog geen ontwerpen binnen...

Ik ga de Belkarting stickers wel zelf ontwerpen en de motorkap is ook klaar qua lay-out en kleuren, maar ik weet nog steeds niet welke sites er op moeten staan. Als niemand reageert ga ik er van uit dat niemand interesse heeft?????

Ik wil zeker alles binnen hebben tegen het einde van deze week, de stickers moeten nog gedrukt EN geplaatst worden eh mannekes!

Oneliner
23-04-2002, 19:59
als ge ne plakker (dus ene die beplakt, ni die geplakt wordt hé...) ofzow nodig hebt voor de auto te beplakken ofzo, laat maar weten dan.

Driesco
23-04-2002, 20:12
Guy, heb je eigenlijk nog iets nodig van mij ? Zoja, laat het me dan weten he. Zeker de url van Vincent DB niet vergeten, dienen gast uit Afrika daar. Die heeft me reeds 50€ gegeven maar ik weet eigenlijk nie zo goe welke URL hij heeft.

Ik stel voor dat we de eerste week van mei beplakken.

Dries

Sennake
23-04-2002, 20:29
Ik weet niet of we tegen dan de stickers al hebben : ik heb al overal prijs gev raagd, maar ik heb nog geen ENKEL offerte binnen.

Ondertussen heb ik wel de belkarting bestickering ontworpen. De zijkanten van de wagen zullen er dus definitief zo uitzien :

http://www.belkarting.be/fotos/rechts3.jpg

JPMontoya
23-04-2002, 20:37
looking nice ! very nice ! alleen opletten dat het niet te druk wordt aan de zijkant

Oneliner
23-04-2002, 20:56
te druk???
Hebt de die andere clio's al is bekeken dude??.... :)

Sennake
23-04-2002, 21:07
Originally posted by JPMontoya
looking nice ! very nice ! alleen opletten dat het niet te druk wordt aan de zijkant

You could have a point there...

How about this?

http://www.belkarting.be/fotos/rechts4.jpg

Sennake
23-04-2002, 21:10
Driesco, doe me eens een plezier en print deze foto's eens uit aub, en neem ze eens mee naar "uw" stickerleverancier, en vraag eens wat dat zou kosten?

Nikke
23-04-2002, 21:13
Originally posted by Sennake


You could have a point there...

How about this?

http://www.belkarting.be/fotos/rechts4.jpg

Deze vind ik persoonlijk beter. :)

vincentdb2001
23-04-2002, 21:15
Originally posted by Driesco
Guy, heb je eigenlijk nog iets nodig van mij ? Zoja, laat het me dan weten he. Zeker de url van Vincent DB niet vergeten, dienen gast uit Afrika daar. Die heeft me reeds 50€ gegeven maar ik weet eigenlijk nie zo goe welke URL hij heeft.

Ik stel voor dat we de eerste week van mei beplakken.

Dries


Mijn url is http://www.multimania.com/circuitzolder/

Ik heb er de laatste dagen veel aan gewerkt.

nieuw :
-presentatie + deelnemers MVD Belcar
-presentatie Touring Cup
-voledig kalender met info over de belangrijke evenementen
-de vlaggen
-webmaster
-links updated

komt binnen max. 1 week :
-presentatie Sprinters Cup
-historiek gedeelte (ne) MET commentaar
algemeene info

Raceboy
23-04-2002, 21:16
kunde het MAk logo misschien beetje opschuiven ( allez als da mag) en dan belkarting boven de nummer en den URL onderaan.

Sennake
23-04-2002, 21:20
Dat is Driesco zijn beslissing eh...

R@ce@holiC
23-04-2002, 21:27
Sennake stond misteryracing ook nie op de dakrails??

Sennake
23-04-2002, 21:37
Als Driesco zou akkoord zijn kan het idd ook zo :

http://www.belkarting.be/fotos/rechts5.jpg

Oneliner
23-04-2002, 21:45
Zowel qua schikking als al de rest vind ik dit persoonlijk de beste en de mooiste oplossing...

Werner333
23-04-2002, 22:35
Sennake,

Ge zijt de site van Marshal vergeten.

Sennake
23-04-2002, 22:53
Ik bennekik niks vergeten, ik heb gewoon nog niks gehad!

Bart.Vandecavey
23-04-2002, 23:08
Ik weet niet of ze het doen in de touringcup maar de bestickeraars van Buck Danny racing en nog enkele andere teams worden gratis bestickerd in ruil voor een grote sticker op de achterbumper van hen...

Ik geloof dat het WS lettering is

mod edit

zjust ff gecontroleerd ze heten idd ws-lettering
site = http://www.wslettering.be/

Werner333
23-04-2002, 23:23
THX Bart.
Ik neem morgen contact met hen op.

Driesco
24-04-2002, 13:00
Voor mij heb je een go voor wat betreft het laatste ontwerp, maar graag had ik ook de motorkap even in beeld gezien.
Zijn jullie in de mogelijkheid mij een totaal beel te geven van de wagen uit de verschillende hoeken.

Graag had ik dan met iedereen afgesproken om op zaterdag of zondag 11 of 12 mei mee te komen plakken tussen pot en pint. Wie zin heeft komt maar af zou ik zeggen.

Raceboy
24-04-2002, 13:12
Originally posted by Driesco


Graag had ik dan met iedereen afgesproken om op zaterdag of zondag 11 of 12 mei mee te komen plakken tussen pot en pint. Wie zin heeft komt maar af zou ik zeggen.

spa belpro thropy :(

Driesco
24-04-2002, 14:01
No prob, op een andere datum dan

Mark
24-04-2002, 19:06
Originally posted by Driesco
Voor mij heb je een go voor wat betreft het laatste ontwerp, maar graag had ik ook de motorkap even in beeld gezien.
Zijn jullie in de mogelijkheid mij een totaal beel te geven van de wagen uit de verschillende hoeken.

Graag had ik dan met iedereen afgesproken om op zaterdag of zondag 11 of 12 mei mee te komen plakken tussen pot en pint. Wie zin heeft komt maar af zou ik zeggen.

Hmm, dan is de Belpro te Spa. Wellicht vrijdag 10 mei.........dan hebben de meeste vrij denk ik, de dag na hemelvaart? Optie?

Sennake
24-04-2002, 19:13
Mannekes, (en vooral ook Marshal) : kijk voor deze topic ook eens op http://209.151.91.210/forum/showthread.php?s=&postid=21387#post21387

We zitten in 2 threads te posten over hetzelfde onderwerp...

vinnie belcar
24-04-2002, 22:05
Originally posted by Driesco
Zeker een RWD misschien zelfs 4x4. De basis is inderdaad een Renault Clio V6. En inderdaad na het uren bekijken van de mini zijn we betoverd door het succes van de kleine wagens.
De opbouw van de mini is prachtig.
Het enige probleem dat we hebben is dat we met de V6 uitkomen in de zwaartste klasse.

Dank u driesco, go for it dan kunnen we samen de vipers op hun doos geven, lol, hopelijk hebben we een toffe nieuwe wending gegeven aan de belcar, kleine wagens met dikke moteurs, super, mega, let wel op met de basis clio v6 met motor achteraan kom je wel uit in gtb, zoals de clio vorig jaar.

groetjes vinnie;)

vinnie belcar
24-04-2002, 22:16
Originally posted by vinnie belcar


Dank u driesco, go for it dan kunnen we samen de vipers op hun doos geven, lol, hopelijk hebben we een toffe nieuwe wending gegeven aan de belcar, kleine wagens met dikke moteurs, super, mega, let wel op met de basis clio v6 met motor achteraan kom je wel uit in gtb, zoals de clio vorig jaar.

groetjes vinnie;)

als je in ta wilt rijden moet de motor vooraan zitten

Driesco
25-04-2002, 07:41
Gisteren verkennende gesprekken gehad en het is nie simpel. MI gaat praten met de mannen die de Clio's klaarmaken in Frankrijk voor de Ice races en de rallycross. Daar wegen de Clio's 270 KG minder en hebben ze maar liefst 600 PK !!!!!
De vraag is of de motoren de uithoudingsraces aankunnen en die motoren zijn niet gemaakt om een stop te doen. De tubo's kunnen soms eens weigeren om teug aan te slaan na een tankbeurt. Binnen enkele weken kunnen we hier misschien meer over vertellen. Ze zijn vollop bezig om op zoek te gaan naar de juiste motor. Momenteel ligt de Laguna 3.5 V6 op de bovenste plank.

Wat we wel al kunnen zeggen is dat we een oplegger gekocht hebben van Renault zelf waar we misschien al tegen 19 mei kunnen over beschikken. Er kunnen 3 wagens in en is voorzien van 2 grote tenten. Een prachtige ontmoetingsplaats dus voor al de Paddockers

Joosen
26-04-2002, 11:27
Grootse plannen Driesco, zo zien wij het graag.
Toch twee vraagjes :
1. ontgoocheld in de licentie toestanden ?? wat is er gebeurd?
2. een 3.5 motor zal nie gaan denk ik, want zoals Vinnie al zei in de TA moet de motor vooraan liggen en in de TB is 3.0 het maximum.

In ieder geval ... veel plezier ermee.

Driesco
26-04-2002, 11:42
Over het licentiegebeuren wil ik eigenlijk niks meer kwijt omwille van het feit dat je als piloot anders vecht tegen de bierkaai. Ik wil het allemaal wat rustig houden anders heb ik binnen 25 jaar nog geen licentie.

Wat betreft de wagen is het wachten op het voorstel van de mensen in Frankrijk. Zij, en niet wij zullen bepalen hoe en met welke motor de Clio zal uitgerust worden. Vooraan is uitgesloten, achteraan zijn er tal van mogelijkheden. Het huidige concept van honderden PK's achteraan bestaat reeds, kost zoals velen denken geen massa's geld maar zijn ontworpen voor korte afstanden zonder stops. Daarom dat we nu gaan kijken of het technisch haalbaar is de grens van 285 pk standaard op te trekken naar een grens dat voor de turbo's haalbaar is om een stop voor het tanken te overleven.

Driesco
26-04-2002, 11:44
Originally posted by vinnie belcar


als je in ta wilt rijden moet de motor vooraan zitten

We willen misschien wel GTB

wilmai
26-04-2002, 12:26
joepie weer iemand die de interpretatie van het reglement goed kan lezen en de behoefte heeft om eens met iets anders rond te rijden dan een porsche - viper - bmw
het zijn de vreemde eenden in de bijt die het belcar kampioenschap kleur geven en niet 35 porsches

veel succes driesco

wilmai
webmaster corsa racing

Beemer
26-04-2002, 23:02
In ieder geval, dikke klasse Driesco!
Alvast heel veel succes gewenst!

Greetz

Barry

Scapa
09-05-2002, 13:09
Dries, moest het project met de clio om de ene of de andere reden toch in water vallen, wat ik u natuurlijk niet toewens!, ik weet ergens in de buurt van Turnhout nog een prachtige race BMW staan, klaar voor te racen: gewoon eerst wat onderhandelen over de prijs, meenemen en ge kunt direct beginnen ;)

Bart.Vandecavey
09-05-2002, 14:05
Originally posted by stijnconinx
Dries, moest het project met de clio om de ene of de andere reden toch in water vallen, wat ik u natuurlijk niet toewens!, ik weet ergens in de buurt van Turnhout nog een prachtige race BMW staan, klaar voor te racen: gewoon eerst wat onderhandelen over de prijs, meenemen en ge kunt direct beginnen ;)

Nu dat vind ik eens een schitterend idee! Zo zou Driesco niet in GTB uitkomen om ons team voor de wielen te rijden... :+

GRAPJE!