De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 21-04-2002, 20:48
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
MI misschien nog dit jaar in de Belcar

Motosport International, met aan het roer Willy Plas gaat een nieuwe Renault klaarzetten om deel te nemen aan de Belcar. Dit op vraag van Heyman & Co nv. Zoon van was donderdag - vrijdag - en zaterdag reeds meerdere malen te bespeuren in de tent van MI.
Door de tegenvallende resultaten van alias Driesco op de testdagen gaat hij van 1 tot 5 mei testen in de buurt van Barcelona. De nieuwe Renault door MI in opdracht van Heyman & Co ontworpen zal worden zal zo een 485 PK zware motor bevatten en klaar moeten zijn eind dit jaar misschien vroeger. Driesco wil er aanvankelijk enkel de TC mee gaan rijden omdat hij na deze week zwaar ontgoocheld is wat betreft het licentiegebeuren.
Willy Plas van MI heeft samen met de familie Heyman nog deze week een vergadering betreffende de aankoop van de wagen. Driesco vertelde ons nu al dat hij hiervoor een gepast plan op zak heeft. Ten gepaste tijde ging hij dat via alle kanalen kenbaar maken, aldus Driesco
Verder zal de huidige Clio het verdere seizoen onder de hoede vallen van MI ipv Chris Voet. De Clio zal een motorische gedaanverwisseling ondergaan wat hen zo een 3 sec. tijdswinst moet opleveren zodat ze in de buurt van de 1"49 moeten komen.

De nieuwe wagen zal voorzien worden van een Renault krachtbron, afkomstig uit de Laguna van het BTTC. Verder zal er ook getest worden met de 3 liter V6 die momenteel in de Clio zit. Voor wat betreft fabrieksondersteuning kunnen we nu al zeggen dat er geen sprake is van enkele samenwerking. Dit concept is een prive initiatief wat in samenwerking gebeurd tussen MI en Heyman & Co.

Verder nieuws zal u hier onder deze topic kunnen blijven lezen.
Reply With Quote
  #2  
Old 21-04-2002, 21:11
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Thumbs up

whow! van een verrassende wending gesproken! Hoe lang zijt ge hier al mee bezig want zoiets besliste toch ook nie van vandaag op morgen me dunkt...
in ieder geval: veel succes!
Reply With Quote
  #3  
Old 21-04-2002, 21:26
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
Straffen toebak driesco
KEEP UP THE GOOD WORK!!!!
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 21-04-2002, 21:44
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
ik zit te gniffelen achter mijn pc , prachtige zet Dries! klasse TA en qua pk's is dat akelig ver voor in het veld
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #5  
Old 21-04-2002, 21:45
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Now who the fuck will be laughing!!!!

Schitterend Driesco maw
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #6  
Old 21-04-2002, 21:48
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Lier
Posts: 479
Binnen dit en 2 jaar gaan de mensen enkel en alleen al voor Driesco naar den Belkarting komen :-)
Reply With Quote
  #7  
Old 21-04-2002, 23:01
AuForm AuForm is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2001
Location: Deinze
Posts: 131
excuseer ... 485pk ! !

Kan je iets meer kwijt wat betreft de wagen. Het zal toch een achtertrekker zijn. Word het een conversie a la Qvick, m.a.w. een voortrekker veranderen in een RWD. Of zal een Clio V6 de basis zijn, de enige hedendaagse Renault met RWD?


PJ
__________________
www.motorsportvortex.com

Reply With Quote
  #8  
Old 21-04-2002, 23:10
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
proficiat zou ik zo zeggen ....
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 22-04-2002, 07:18
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Zeker een RWD misschien zelfs 4x4. De basis is inderdaad een Renault Clio V6. En inderdaad na het uren bekijken van de mini zijn we betoverd door het succes van de kleine wagens.
De opbouw van de mini is prachtig.
Het enige probleem dat we hebben is dat we met de V6 uitkomen in de zwaartste klasse.
Reply With Quote
  #10  
Old 22-04-2002, 09:12
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally posted by Driesco
Het enige probleem dat we hebben is dat we met de V6 uitkomen in de zwaartste klasse.
Volgend jaar zal de Audi 80 al naar de euwige jachtvelden vertrokken zijn hé...

En ik denk niet dat je met 485 PK zal moeten onderdoen voor Sijthof en andere kornuiten...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #11  
Old 22-04-2002, 11:12
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Even duidelijkheid : Chris en Dries blijven samen.
Vooral voor diegene die het nodig vond alles door te faxen naar Chris.
Ik wou hem trakteren op een nieuwe wage, en ik wist dat hij dit niet las, maar als jullie alles doorfaxen is het natuurlijk niet meer mogelijk mijn VRIEND en copiloot te verrassen.

Wij hebben elkaar reeds gebeld en alles is ok. Chris dacht even dat hij er niet meer ging bijhoren maar niets is minder waar, ik wil enkel doorgaan MET Chris
Reply With Quote
  #12  
Old 22-04-2002, 11:16
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Donderdagmorgen meer nieuws omtrent alles. Woensdagmorgen samen met Chris naar MI voor verdere afhandeling.
Reply With Quote
  #13  
Old 22-04-2002, 12:46
PJ46 PJ46 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2001
Location: Oxford, UK
Posts: 86
Als de basis een Renault Clio V6,
moeten jullie dan niet in de GTB klasse rijden???
Reply With Quote
  #14  
Old 22-04-2002, 13:29
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
We zijn de reglementen aan het bestuderen, we zien wel in welke klasse we gaan uitkomen. Met de V6 of met de Laguna 2.0L BTTC, maakt een groot verschil voor de indeling van de klasses.
Reply With Quote
  #15  
Old 22-04-2002, 14:43
AuForm AuForm is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2001
Location: Deinze
Posts: 131
Stuur me Donderdag eens de officiële press release, voor motorsportvortex. Misschien met een prentje v/h project erbij. Ik durf wedden dat je al tekeningetjes hebt zitten maken van de wagen, dus scan er eens eentje als je daartoe de tijd hebt.

Ik zal het blije nieuw nu meteen op msv verkondigen.


PJ
__________________
www.motorsportvortex.com

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.