PDA

View Full Version : Tamiya Porsche 961 Rothmans


Joka-1
18-06-2012, 20:54
Eentje die al een tijdje stond te wachten, de TAMIYA Porsche 961 in Rothmans uitvoering.
De kit is de heruitgave, en de decals heb ik ooit gekocht en nu is het er dan toch eindelijk van gekomen deze ook eens te bouwen.

Ik kit is een Snap-kit, niets te lijmen dus, en de raampjes zitten reeds in de kit meegegoten. Oppassen dus met het spuiten van de kit!
Dat was ook de rede dat ik deze zo lang heb tegengehouden, maar het is al bij al toch zeer goed gelukt.

De decals zijn veel minder, naar mijn mening zeer slecht passend, ik heb ze dan ook op zoveel mogelijk plaatsen moeten versnijden, wat nogal opvalt als je het model van kortbij bekijkt. Het wordt ook vermeld op de intstructies dat de Tamiya 961 te smal is. Ik heb de wagen niet verbreed, maar wel achteraan op de zijkant de koelingssleuven langer gemaakt, volgens het origineel.

De velgen zijn van Scale-Production.

Sennake
18-06-2012, 21:47
Schitterend! En meteen ben ik er van overtuigd dat ik die kit ook ga bouwen met de Rothmans transkit, zonder hem te verbreden. Het gebrek aan verbreding valt niet echt op en de moeilijkheidsgraad om zo'n Tamtech body aan te passen (met alle glaspartijen er reeds in gegoten bedoel ik) is te groot en het risico op flaters is te groot...

BSmodels
22-06-2012, 10:52
zeer mooi, heb hem ook nog liggen. Met de decals die ik heb kan je de smalle of de brede versie maken. In bijlage ook nog een dokumentje dat ik eens gevonden heb met maten en secties om hem breeder te maken.
25445

25446

Nismo
22-06-2012, 23:03
Dees is wel een specialleke hé, allé vind ik toch. Prachtig.:champagne:

Mech@niC
17-07-2012, 09:55
Maar deze bouw had ik nog niet gezien.
Werkelijk schitterend Johan!!!

Ik heb 'm uiteraard ook, maar dan de body van Di-Tech in resin. Al voor dat de heruitgave van Tamiya er was. Volgens mij is dat een afgietsel van de originele Tamiya body, aangezien deze ook de smalle versie is. Volgens mij heb ik de Rothmans decals van TABU design als ik me niet vergis.

Als ik 'm nog eens bouw wordt het wel de brede versie vrees ik.

P.s zijn de velgen niet bijna hetzelfde als de BBS velgen in de kit van de Porsche 911 993 GT2 van Tamiya, of zijn die weer anders?