Jens
04-03-2013, 15:01
Hallo,
Tussen het werk aan de peugeot durf ik mij te wagen op nieuw terrein.
Ik ben namelijk begonnen aan een metalen Die-cast model te verbouwen tot een replica van een bestaande wagen.
Even het idee plaatsen. Een vriend van mij heeft enkele jaren geleden een opel kadett C coupe gekocht uit 1978. Het oorspronkelijke plan was om enkele roestplekken te herstellen. Maar dit liep serieus uit de hand. de wagen werd volledig gestript. interieur werd opnieuw overtrokken en alles werd uit de wagen gehaald, geschuurd en opnieuw geverfd. Tijdens die werken begon ik te helpen aan de wagen. En zo kwam het idee om de wagen in het klein te maken.
Dit is de echte wagen voor hij onder handen werd genomen: de velgen zijn niet de velgen die er onder komen nadien. Deze zijn er nu op zodat de velgen ook gerestaureerd kunnen worden.
https://lh6.googleusercontent.com/-ZG-40bt965M/UTSQILQXXrI/AAAAAAAABJk/703rNNZjkJg/s800/opel+jurgen.jpg
Ik begon met het zoeken naar een geschikte modelauto. Al snel kwam ik er op uit dat ik zou moeten werken met een diecast model omdat deze het interieur bevatten. Ik vond enkel de opel kadet C coupe uit de tour de france 'rally' in '79. Deze was de correcte versie qua body, lichten en spoilers.
Enkel de velgen waren niet correct maar ik had een andere opel met wel de juiste velgen eronder.
de volgende foto's zijn het die cast model:
https://lh5.googleusercontent.com/-U8jiDy5NcJM/UTSO12i5LFI/AAAAAAAABIs/fOWVyHjIffM/s800/donorwagen4.jpg
En los van de sokkel:
https://lh3.googleusercontent.com/-CVerPCoxMhY/UTSO3OIWCSI/AAAAAAAABJE/NzvdRk2YEU0/s800/donorwagen1.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-7WtAR0tAxLI/UTSO2HcTPyI/AAAAAAAABI0/Zhlo8FXYsD4/s800/donorwagen3.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-DlPv9ymKeQA/UTSO2jndiOI/AAAAAAAABI8/O_Whbt73k04/s800/donorwagen2.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-xnNiI6UZIxQ/UTSO4hWN8-I/AAAAAAAABJY/7LcOez8aZOY/s800/donorwagen.jpg
Na deze fotoshoot werd de wagen gestript van de lichtunits, ruitenwissers, spoilers en bumpers. De voorbumper moet enkel nog ontdaan worden van zijn verstralers en in het chrome gezet worden.
Zo zag de wagen eruit na zijn stripbeurt:
https://lh5.googleusercontent.com/-ZJFHacTmxlU/UTSO0_aZ7EI/AAAAAAAABIc/BgsZgRH-d7o/s800/gestript.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-lDbD0EnhY7o/UTSO0E7m_mI/AAAAAAAABIU/_vxFxjshRaM/s800/gestript+1.jpg
De wagen ging in zijn bad met remolie en zo werden alle decals verwijderd. De gele verf kwam niet los maar deze kwam onder de dremel terecht waarna er een prachtig metalen body zichtbaar kwam.
Tussen het werk aan de peugeot durf ik mij te wagen op nieuw terrein.
Ik ben namelijk begonnen aan een metalen Die-cast model te verbouwen tot een replica van een bestaande wagen.
Even het idee plaatsen. Een vriend van mij heeft enkele jaren geleden een opel kadett C coupe gekocht uit 1978. Het oorspronkelijke plan was om enkele roestplekken te herstellen. Maar dit liep serieus uit de hand. de wagen werd volledig gestript. interieur werd opnieuw overtrokken en alles werd uit de wagen gehaald, geschuurd en opnieuw geverfd. Tijdens die werken begon ik te helpen aan de wagen. En zo kwam het idee om de wagen in het klein te maken.
Dit is de echte wagen voor hij onder handen werd genomen: de velgen zijn niet de velgen die er onder komen nadien. Deze zijn er nu op zodat de velgen ook gerestaureerd kunnen worden.
https://lh6.googleusercontent.com/-ZG-40bt965M/UTSQILQXXrI/AAAAAAAABJk/703rNNZjkJg/s800/opel+jurgen.jpg
Ik begon met het zoeken naar een geschikte modelauto. Al snel kwam ik er op uit dat ik zou moeten werken met een diecast model omdat deze het interieur bevatten. Ik vond enkel de opel kadet C coupe uit de tour de france 'rally' in '79. Deze was de correcte versie qua body, lichten en spoilers.
Enkel de velgen waren niet correct maar ik had een andere opel met wel de juiste velgen eronder.
de volgende foto's zijn het die cast model:
https://lh5.googleusercontent.com/-U8jiDy5NcJM/UTSO12i5LFI/AAAAAAAABIs/fOWVyHjIffM/s800/donorwagen4.jpg
En los van de sokkel:
https://lh3.googleusercontent.com/-CVerPCoxMhY/UTSO3OIWCSI/AAAAAAAABJE/NzvdRk2YEU0/s800/donorwagen1.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-7WtAR0tAxLI/UTSO2HcTPyI/AAAAAAAABI0/Zhlo8FXYsD4/s800/donorwagen3.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-DlPv9ymKeQA/UTSO2jndiOI/AAAAAAAABI8/O_Whbt73k04/s800/donorwagen2.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-xnNiI6UZIxQ/UTSO4hWN8-I/AAAAAAAABJY/7LcOez8aZOY/s800/donorwagen.jpg
Na deze fotoshoot werd de wagen gestript van de lichtunits, ruitenwissers, spoilers en bumpers. De voorbumper moet enkel nog ontdaan worden van zijn verstralers en in het chrome gezet worden.
Zo zag de wagen eruit na zijn stripbeurt:
https://lh5.googleusercontent.com/-ZJFHacTmxlU/UTSO0_aZ7EI/AAAAAAAABIc/BgsZgRH-d7o/s800/gestript.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-lDbD0EnhY7o/UTSO0E7m_mI/AAAAAAAABIU/_vxFxjshRaM/s800/gestript+1.jpg
De wagen ging in zijn bad met remolie en zo werden alle decals verwijderd. De gele verf kwam niet los maar deze kwam onder de dremel terecht waarna er een prachtig metalen body zichtbaar kwam.