PDA

View Full Version : MAK karting 4 Mei


Werner333
27-04-2002, 22:57
Hier alvast een planneke om er te geraken.
http://209.151.91.210/werner333/planbrusselskarting.jpg

FastFons
28-04-2002, 13:29
Thx, dit is perfect wat ik nodig had. Nu maar hopen dat ik daar weer nie verkeerd rij, heb al ooit eens een uur in brussel zitten rondkarren nadat ik door onoplettendheid den afrit van de ring had gemist, al die tunnels pffff.

Ik zal dus maar 2 uur op voorhand vertrekken, met een beetje geluk kom ik dan nog op tijd aan :)

FF

flugel
28-04-2002, 20:40
de website is anders ook wel knap http://www.brusselskart.be sjieke accomodatie als ge 't mij vraagt :)

Driesco
28-04-2002, 21:22
Heel mooie karting, zeer goe van eten en profiteer ervan gasten, wij zijn er niet. Heb wel een waardige vervanger gevonden om onze positie hoog te houden. Chris Voet zal samen met Vicky de wedstrijd rijden alhoewel ik het helemaal niet eens ben met het reglement.
Vanaf nu is de 2de piloot verplicht om 30% te rijden en daar is in het begin van het seizoen niks van gezegd. Vanaf de volgende race zullen we dus wel zien wat er gebeurd maar zo kan ik nie iemand meebrengen als ik wil gaan voor de titel. Hier worden mindere teams in een verloren positie gebracht al voor de start.

Als Vicky het er mee eens is rij ik alle andere wedstrijden alleen maar ik dacht niet dat dit de opzet was van de competitie. Het zij zo, de wijzen hebben gesproken en mijn eigen renstal spreek ik zeker nie tegen, maar elk reglement is er om omzeild te worden dus nu ook.

Sorry maar na al het leuks is dit toch het eerste minpuntje van de competitie

Mistery
28-04-2002, 21:58
Driesco,

Ik denk eerder dat deze reglementsaanpassing ten goede komt aan zowat alle andere teams. Er waren idd twee teams die bestonden uit een heel snelle en een iets tragere piloot. Dat was jouw team, en het team van de heren De Weerdt. Quasi telkenmale (op uitzondering van jullie team bij de laatste race dan) werd het reglement door deze teams in die mate omzeild, dat de snelle piloot bijna de gehele wedstrijd reed, en dan voor enkele rondes het stuur overgaf aan de andere piloot. Is dit dan een faire oplossing tegenover de andere deelnemende teams die gewoon de te rijden tijd evenredig en sportief opsplitsen? Ik denk het eerlijk gezegd niet... Trouwens, ook de andere snelle jongen zal er mee moeten leren leven dat nu ook zijn tragere compaan een deel wedstrijd zal rijden.

Het reglement was voorheen voor 10 procent van de deelnemers goed, en voor 90 % van hen ongunstig. Nu is het omgekeerd en ik denk toch dat dit een vrij goede en democratische oplossing is. Een reglement zal altijd voor de één goed zijn en voor de ander slecht, maar als het al voor 90% goed is , dan zit het vrij aardig in elkaar denk. Het was en is in de eerste plaats nog steeds de doelstelling FUN te hebben.

Je kan natuurlijk ook, zoals je zelf zegt, nu het reglement op een andere manier gaan omzeilen, maar of dit getuigt van veel fairheid tegenover je teamgenote weet ik nog niet zo zeker...

In elk geval, laten we er op 4 mei terug een gezellige boel van maken (jammergenoeg zonder jou dan, alhoewel je daar in het Zuiden ook wel genoeg amusement zal hebben, denk ik), en ik wens alle deelnemers in elk geval een faire en spannende wedstrijd toe.

flugel
28-04-2002, 22:19
Originally posted by Driesco
Heel mooie karting, zeer goe van eten en profiteer ervan gasten, wij zijn er niet. Heb wel een waardige vervanger gevonden om onze positie hoog te houden. Chris Voet zal samen met Vicky de wedstrijd rijden alhoewel ik het helemaal niet eens ben met het reglement.
Vanaf nu is de 2de piloot verplicht om 30% te rijden en daar is in het begin van het seizoen niks van gezegd. Vanaf de volgende race zullen we dus wel zien wat er gebeurd maar zo kan ik nie iemand meebrengen als ik wil gaan voor de titel. Hier worden mindere teams in een verloren positie gebracht al voor de start.

Als Vicky het er mee eens is rij ik alle andere wedstrijden alleen maar ik dacht niet dat dit de opzet was van de competitie. Het zij zo, de wijzen hebben gesproken en mijn eigen renstal spreek ik zeker nie tegen, maar elk reglement is er om omzeild te worden dus nu ook.

Sorry maar na al het leuks is dit toch het eerste minpuntje van de competitie

Hm... sorry, na al dit leuks?? Wat hierboven staat is grotendeels zever... en da voor iemand die een paar jaar karting op niveau gereden heeft, amaai zenne, rijdt gij daar in mee voor de prijzenpot van een paar miljoen euro, want die stond anders ook nie in het reglement in het begin van het seizoen. Ik doe daar aan mee enkel voor de fun, en blijkbaar is da ook al voldoende om voor u te eindigen... zonder allemaal truken uit te halen van 10% of 30%, mij intereseert da hoegenaamd nie, wij doen mee en rijden elk den helft, eerlijker kan niet, en Driesco laat het leutig blijven hé... ook voor de anderen

R@ce@holiC
28-04-2002, 23:33
Ik heb nogsteeds genen teammaat dus ofwel rijd ik alleen ofwel no MRT (weeral)

Driesco
29-04-2002, 07:30
Ok, ik zeg weeral niets meer. Godverdomme, wie doet er nu mee aan een wedstrijd als ge van in het begin al weet dat ge verloren zijt.
:confused: :( :mad:

Raceboy
29-04-2002, 11:54
Originally posted by R@ce@holiC
Ik heb nogsteeds genen teammaat dus ofwel rijd ik alleen ofwel no MRT (weeral)

doeme was ik nu maar makker :(

Mistery
29-04-2002, 12:08
Raceboy, check eens het reglement, daar staat duidelijk in dat ge twee kartings van deze serie kunt rijden zonder dat je lid bent van MAK. Nieuw reglement zal trouwens deze avond online staan op www.misteryracing.be.tf .

Werner333
29-04-2002, 18:10
Originally posted by flugel
Hm... sorry, na al dit leuks?? Wat hierboven staat is grotendeels zever... en da voor iemand die een paar jaar karting op niveau gereden heeft, amaai zenne, rijdt gij daar in mee voor de prijzenpot van een paar miljoen euro, want die stond anders ook nie in het reglement in het begin van het seizoen. Ik doe daar aan mee enkel voor de fun, en blijkbaar is da ook al voldoende om voor u te eindigen... zonder allemaal truken uit te halen van 10% of 30%, mij intereseert da hoegenaamd nie, wij doen mee en rijden elk den helft, eerlijker kan niet, en Driesco laat het leutig blijven hé... ook voor de anderen

Volkomen mee eens Flugel.

Driesco
29-04-2002, 22:06
Ok, ik leg me neer bij de meerderheid en we rijden vanaf de volgende keer 50 - 50.
Zo is iedereen tevreden en blijf ik van het imago van "perse willen winnen" verlost.

Lang leve de MAK kartings.

Witte
29-04-2002, 23:35
Nu dat mijn dochtertje geboren is zal ik terug paraat zijn op de MAK kartings. Van die 365 dagen moest zij natuurlijk de 30e maart eruitpikken om kiekeboe te komen zeggen.

Maare, kan iemand mij vertellen om hoe laat ik daar op 4 mei moet zijn??

Speesman
30-04-2002, 03:56
19u-19u30: betaling aan de inschrijving
19u30-19u45: ladies-cup
20u: briefing
20u10: start van de oefenritten
20u20: startopstelling
20u30: start race

Voila, nu hebde ineens het hele programma voor de 4de mei.

SPEESMAN

Witte
30-04-2002, 18:36
Merci SPEESMAN.

Spitty
03-05-2002, 14:51
Hoi MAK-karters,


hopelijk gaat het regenen dan is iedereen goe nat, en dan gaan we nog eens wat zien, en als ge vuil zijt kunt ge ginder een douchke pakken (dus geen uitvluchten) :D . Hopelijk gaat iedereen zich goed vermaken tijdens de race, en na de race nog wat na babbelen en wa pinten drinken.

Als organisator van de MAK-karting is het me een genoegen jullie op de wedstrijden te ontvangen, en zeker nu de opkomst zo groot is.

Mag ook wel gezegd worden, dat de meeste onder jullie héél sportief rijden, (deed iedereen dat maar)

Enkel heb ik het probleem dat de meeste kartbanen niet zoveel karts toelaten op het circuit daarom moet ik wel altijd ne goeie babbel hebben en dat zijn de momenten dat IK op jullie reken, als ik de referentie van sportieve en ervaren pilooten kan aanhalen denken de meeste er al heel anders over.

Hopelijk tot morgen en supporters zijn ook altijd welkom hoe meer ambiance hoe liever ik organiseer

Serge Huybrechts

Werner333
03-05-2002, 19:41
Heb de twee threads effe samengevoegd.
Anders wordt het onoverzichtelijk.

Speesman
05-05-2002, 00:33
T was idd nat in Groot Bijgaarden... .
We (Calamitas) mochten deze keer op de 7de plaats starten, wat al een pak beter is dan de 18de (zoals de vorige 2 keren). Mijn teamgenoot neemt de start die bijzonder heftig is. Overal spinnen karts en staan er achterstevoren ... . De reden hiervoor is heel simpel, 40% van het circuit ligt namelijk buiten, maar na een paar ronden lag praktisch heel het circuit nat. Vooral de eerste bochten als je terug binnen kwam, waren gewoon een ijspiste. Daar recht blijven was praktisch onmogelijk. Mijn teamgenoot slaagde er toch in en klom al vrij snel op naar de 4de plaats. Hij is heel de tijd dan op die plaats blijven hangen, maar was wel aant naderen op de 3de. Halfweg course de wissel en ik mocht overnemen. Ik was van plan de eerste ronden heel rustig te rijden, want ik had al enorm spins gezien. Eerste twee ronden kom ik nog heelhuids door, maar daarna de eerste keer de banden in. Onmiddellijk een heleboel man die mij inhalen. 2 ronden later weeral hetzelfde. Heb zo in totaal 4 keer de banden van dichtbij gezien en ben zeker nog zoveel keren achterstevoren gegaan :frusty: (ik denk dat het record spinnen in de race op mijn naam staat :) ). Gevolg is dat we van de 4de plaats naar de 9de zijn gezakt. Het was wel eens een leuke ervaring, maar ik denk dat ik toch nog eens moet gaan oefenen in de regen :) .

SPEESMAN

flugel
05-05-2002, 10:13
Ik denk dat iedereen wel het gevoel heeft het record spinnen gebroken te hebben, 't was ne keer tof, maar of het echt ideaal was voor een wedstrijd? Wij hadden deze keer pech met de loting voor de start, een 15de plaats, en ik had het gevoel na een paar rondjes door alles en iedereen voorbij gereden te zijn, uiteindelijk zijn we geeindigd op een 12de plaats, naar omstandigheden vrij goed, 'k had op bepaalde momenten het gevoel dat ik het stuurtje der gewoon aan het afdraaien was, gelukkig hing het goed vast ;) maar kom... verleden keer 9de startplaats en 6de geeindigd nu een 15de startplaats en 12de eindigen, we blijven dus 3 plaatsen winnen (de vraag is wat da ga geven als we ooit een pole loten :) )

Benklak
05-05-2002, 16:55
Wij, The Mighty M Racing hebben weeral verschrikkelijke pech gehad met de loting! Gevolg: als laatste (20ste) starten! Nog nooit voor de 12e positie mogen starten! Telkens enorme inhaalraces bijgevolg! Ik had nog nooit in de regen gereden, toch klim ik op van de 20e naar de 6e plaats in mijn half uurtje. Wat ik zelf niet slecht vond, maar het bleef niet duren! Enkele ronden voor de wissel maakte ik een fout en stond 20 sec aan de kant, waardoor ik terugviel tot de 8e plaats. Nog geen paniek een podiumplaats zat er nog in. Jammer genoeg stond er toen ik binnenkwam voor de wissel maar liefst drie karters voor mij! We verliezen weer kostbare tijd, tijd die we achteraf tekortkwamen, want we eindigden 4e op 10 sec van de 2e. Zonder onze laatste startplaats en zonder onze slechte wissel zat de 2e plaats er helemaal in! Het was een toffe race en ik heb weer wat ervaring opgedaan. Cu all next race!

laurent
06-05-2002, 19:57
Jah, t was gewoon lachen gieren brullen....
k heb mij wel serieus kwaad gemaakt na de zoveelste schuiver, ma bon :D
k ga da nog is doen, k zal ulle de video bezorgen ;)
Bon, 16des vertrokken, voorlaatste geeindigd.... EN met ne nieuwen teammaat...

Werner333
06-05-2002, 20:30
Ook ik had nog nooit in de regen gereden.
We hadden plaats 9 geloot en Sennake nam de start. Na zijn half uurtje reden we op de 11de plaats. Daarna was het mijnen toer.
De eerste rondjes rustig aan gedaan en dan langzaam sneller.
Resultaat 8ste plaats. Het had 7de kunnen zijn maar in de laatste 3 ronden ben ik 4 keer gespind. :(
En nadien die gezichten, echt de moeite. we hadden percies Parijs-Roubaix gereden. :D

Witte
06-05-2002, 21:22
Zoals waarschijnlijk de meesten had ik nog nooit met een kart in de regen gereden. Eigenlijk had ik zelfs nog nooit buiten met een kart gereden (de vorige wedstrijd had ik spijtig genoeg moeten missen).
Bij de loting had ik een uitstekende 3e startplaats toegewezen gekregen, maar lang kon ik daar niet van profiteren. Toen we nog achter de pacecar reden ging ik bij het binnenkomen van het 'droge' gedeelte al rond in de eerste bocht > gevolg : nog voor de race begonnen was, was ik al 3 a 4 plaatsen verloren. :frusty:
Daarna ging het echter beter op de natte stukken en haalde ik zowat iedereen in met als gevolg een 1e plaats. t'Kon niet beter zijn dus. :D :D
De sportiviteit en het vlaggen waren dik in orde (mede door het vlaggen van enkele MAK-leden).
Een minpuntje was dat je tijdens de hele race geen benul had van rondetijden en plaats, enkel de snelst gereden ronde van de sessie kwam op een bord. :no:
Ik kan zeker besluiten dat het voor mij een fantastische ervaring was (en bijlange niet zo vermoeiend). Rijden in de regen met slicks ... die kans krijg je niet elke dag. Dat is zeker voor herhaling vatbaar, maar niet elke keer hé. :)

Werner333
06-05-2002, 21:30
En hier zijn alle tijden:
Eerst de "warm-up" gereden enkel op het indoor gedeelte.
http://209.151.91.210/werner333/warmup.jpg
De race:
http://209.151.91.210/werner333/race.jpg

Pascal
06-05-2002, 23:04
Ik heb ooit eens op ijs ge-kart. Ik kan u verzekeren dat het nu gladder was, zowel binnen als buiten, dan die ene keer op ijs.
Ik vond het inderdaad een unieke ervaring maar ben eigenlijk wel voorstander van het gewone "snelle" werk.
Volgende keer zijn we zeker opnieuw van de partij.

C U

Maarten
07-05-2002, 13:09
amai, bangelijke koers en den dag erna kv kampioen, ik ben er nog steeds van aant afzien
een serieus angine opgelopen, eerst buiten in de regen rijden en de volgende dag op bergen staan in volle regen, en pas om 22u een baddeke kunnen nemen om terug op te warmen

maar soit, ik vond het superplezant
en ik moet zeggen dat velen onder jullie voor de eerste keer in de regen te rijden, echt wel goed gingen. ik heb een jaar of drie geleden in puurs eens een koers in de regen gereden, maar daar ging je buiten sneller dan binnen door de ondergrond buiten die meer grip bood. je kon buiten voluit gaan, maar binnen was het een ijspiste.

voor ons had het ook beter geweest om op het droge te rijden, gezien mijn mede piloot en ik, beide een tijd hadden neergezet in de warm up die sneller was dan de tweede tijd, een dubbele pole-position zou je het kunnen noemen

maar alleszins was het heel tof, een ervaring rijker, een keelontsteking rijker, een titel rijker, ... kortom een verrijkend weekendje

groetjes
maarten perdieus
Mighty M Racing

btw voor de mak'kers onder ons: het clubblad komt eraan heeft YdG mij beloofd, so don't worry
de post hé! hehe :p

Witte
07-05-2002, 18:43
Laat de fotokes maar komen. 'k Ben benieuwd hoe al die Parijs-Roubaix gezichten er op foto uitzien.

Werner333
07-05-2002, 18:52
Vrijdag zijn ze klaar.

Mistery
07-05-2002, 23:27
De volledige uitslag, evenals de nieuwe stand in het MAK-clubkampioenschap kan je terugvinden op :

www.misteryracing.be.tf onder de topic Karting/Fun en daar Mak Kartings selecteren

Witte
11-05-2002, 21:43
Originally posted by Werner333
Vrijdag zijn ze klaar.

Enne ... wanneer worden ze gepost??

airco
11-05-2002, 22:33
ehmm

ofwel gaat em ze allemaal moeten scannen ofwel zulde nekeer bij de werner zelf moeten gaan kijken zene ...
Bovendien zit werner tot morgenavond op Francorchamps ;)

Witte
11-05-2002, 22:47
Originally posted by airco
ehmm

.... Bovendien zit werner tot morgenavond op Francorchamps ;)

Just, dak daar nie aan dacht.
Waar zou hij anders zitten?? ;)

R@ce@holiC
11-05-2002, 22:59
Originally posted by Witte


Just, dak daar nie aan dacht.
Waar zou hij anders zitten?? ;)
Met 'n snotvalling in bed, hoewel... ik daar nie zou voor thuisblijven... :D :D :D

Werner333
12-05-2002, 21:56
Ik ben juist terug van Spa. Het zal voor Maandag zijn.

Werner333
20-05-2002, 22:21
Het is dus Maandag (wel een week later dan beloofd :D )en hier zijn de fotokes:
http://www.atmosphere.be/motors/ferrari/makkart/makkart04.html

Sennake
20-05-2002, 22:25
Aha, de mannen van de "Borinage" :D

Werner333
20-05-2002, 22:27
LOL. We zagen er inderdaad op ons paasbest uit na de race.

Benklak
21-05-2002, 01:32
Zalig die koppekes! Altijd plezant om u eigen zo ineens terug te vinden op het net! Blijven doen die fotokes. Misschien de volgende keer iets meer? Kzou da ook wel willen doen maar ik hem ni de uitrusting! :( Wanneer is de volgende karting? Ergens begin juli? Ik zien er tijdens deze examenperiode :frusty: alvast meer naar uit als anders. :) Baaj mak(k)ers!

Maarten
21-05-2002, 09:50
ik zou willen voorstellen om de verslagjes die hier geschreven zijn door leden van de mak integraal over te nemen in het clubblad
dit heeft verschillende voordelen:
1. ik moet niet meer zitten wachten op de verslagen
2.jullie moeten ze niet meer doorsturen
3. ik kan aan het makblad werken wanneer ik tijd heb

ik zou nog wel willen vragen om de naam van jullie team erbij te zetten en evt ook met wie je hebt samengereden.
ik geloof dat speesman en fastfons samenrijden, sennake en werner, maarten en benklak, pascal en ...
soit verbeter indien nodig hé

alvast bedankt

Pascal
21-05-2002, 11:03
Originally posted by Maarten

pascal en ...


Deze wedstrijd reed ik samen met Sonja Hensen. Zijzelf zit niet op dit forum maar haren halve trouwboek wel !!!!!!

Normaalgezien vormen Werner Sennake en ikzelf een team. Eén van de weinigen met drie piloten.

C U

Speesman
21-05-2002, 16:40
speesman en fastfons is idd correct. Tezamen vormen wij calamitas.