PDA

View Full Version : Overeenstemming over Newey


airco
13-06-2001, 20:52
riek ik hier veel geld???? De grote centen van McLaren halen het dus weer in deze zeg maar!!


13 juni - Jaguar Racing en McLaren zijn het eens geworden over de toekomst van Adrian Newey. De twee Formule 1-teams zijn buiten de rechtzaal tot een akkoord gekomen over het conflict rond zijn contract. Jaguar stemt ermee in dat Newey bij McLaren blijft. De schikking tussen de partijen is voorgelegd en goedgekeurd door een rechter van een hooggerechthof in Londen.

Vorige week dreigde Jaguar nog met een heftige strijd. Nu is de lucht alweer geklaard. "McLaren en Jaguar zijn heel blij dat deze kwestie zo snel kon worden opgelost op een professionele en hoffelijke wijze", verklaren de partijen in een persbericht. "McLaren erkent dat Jaguar Racing steeds in goed vertrouwen heeft gehandeld. De relatie tussen Jaguar Racing en McLaren is altijd goed geweest en is niet beschadigd door deze zaak. Jaguar Racing begrijpt nu de omstandigheden waarin de verwarring tussen Adrian Newey en McLaren is ontstaan en heeft er daarom voor gekozen om de verontschuldigingen van McLaren te accepteren."

De toon van de verklaring is opmerkelijk mild na de kwalificaties die beide partijen elkaar toebedeelden. Vooral Jaguar-directeur Niki Lauda liet zich gelden en noemde Newey 'een watje' en raakte niet uitgepraat over de arrogantie en hypocrisie van Ron Dennis. Inmiddels is hij weer de diplomatie zelve. "Ik ben blij dat deze kwestie is afgerond en het siert Ron en Adrian dat ze hun excuses hebben aangeboden. Die zijn volledig geaccepteerd door Jaguar Racing", aldus de Oostenrijker vanmiddag.

Het is niet waarschijnlijk dat het conflict alleen is gesust door het woordje 'sorry' van McLaren en Newey. Niettemin maken de partijen geen gewag van een financiële schikking. "Ik wil me graag verontschuldigen voor misverstanden die zijn ontstaan door wat een verwarrende en complexe affaire is geworden", aldus McLaren-baas Ron dennis. "Ik weet zeker dat onze relatie in de toekomst excellent zal zijn en dat onze rivaliteit zich zal beperken tot de strijd op het circuit."

Ook Newey zelf toont zich opgelucht over de oplossing. "Het spijt me dat dit heeft moeten gebeuren, maar ik ben blij dat het nu is opgelost. Ik verontschuldig me voor alle problemen die zijn veroorzaakt. Ik weet zeker dat ze de kwestie nu achter ons kunnen laten en ons concentreren op onze gezamenlijke passie voor autosport."

Werner333
14-06-2001, 20:14
Wel McLaren zou beter hun geld besteden om hun auto's van dit jaar wat beter te maken.

Finish
17-06-2001, 23:37
achteraf bekeken: raken die Newey z'n ideëen niet op ?
ik bedoel, je kan toch niet blijven succeswagens ontwerpen ? Iedere designer heeft zoals wel allemaal we hebben gezien na de lage-neus McLaren in '98 zowat hetzelfde gedaan (buiten Ferrari) en al die ideëen min of meer over gekopieerd. Zijn die andere designers dan zo 'incompetent' dat Newey gewoon geen concurrentie heeft ? Is hij zo begeerd ?? De designer van Ferrari, Rory Byrne, heeft toch ook al serieuze wagens afgeleverd moet ik zeggen. En ik herinner me nog de Williams uit '99 die qua aërodynamica toch wel super was.

Of moeten we verdergaan op het standpunt dat sommigen in de F1 aannemen ? F1 vandaag is niet minder dan een strijd tussen Michael Schumacher en Adrian Newey. ;)

Wat ik gewoon wil bewijzen: Newey is top. Maar dat je er zo hard om gaat vechten...tgoh..

Oneliner
18-06-2001, 16:37
Mjah ,finish, mor dan kunt ge u ook afvragen: raakt schumi zen talent nu nooit op?
Kbedoel maar, ge hbet er goeie en heel goeie en misschien zelfs wereldklasse.
Zone laatste vinde misschien 1x om de 20 jaar ofzo.


dusja, voor mijn part mag em nog jaren in de F1 blijven, liefst bij Mclaren dan.

airco
18-06-2001, 16:53
mja oneliner, maar schumi zen talent zit em in gevoel, in testen waar de wagen niet perfect is waar de afstelling kan verbeterd worden!!

een gevoel kunde nie echt kopieren he!!!

tegenover de design's van Newey!! Iedereen kent de rol van Spionage he!!! zijt er mor zeker van dat elk design van newey al 1000e keren bestudeert is tot in de details zene!! en Newey moet iedere keer maar eens met iets nieuw komen om weer sneller te zijn!!!

Dit is volgens mij een essentieel verschil!!!

airco

phreak
18-06-2001, 17:42
Men zegt wel eens , he's one of a kind.

Volgens mij zijn er zo'n 3 in de Formule 1.
Michael Schumacher
Adrian Newey
Ross Brawn

Maak van die drie een team en je kan vuurwerk verwachten.

Ik ben van begin 1992 fan van schumacher in goede en minder goede dagen, wat sommigen niet kunnen zeggen (lijken net vlinders die telkens een groenre wei opzoeken).
wat schumacher heeft bewezen zijn sommigen nog aan het uitproberen.

Om maar voorbeelden te geven.. Schumacher beslist om in 1996 bij Ferrari te rijden, een team dat met nrs. 28 en 29 reed, dacht ik..dus achteraan. Een team dat verloren leek.
Het duurde 1 jaar voor Ferrari om competitief te worden, waar schumacher toch wel veel aan heeft bijgebracht (herriner '99 toen hij enkele Gp's weg was en dat Irvine enkel won doordat de anderen uitvielen en dat irvine hoopte dat schumi snel terug zou zijn).
Wel, zo zijn er nog anderen die getracht hebben, schumacher te kopiëren, bv. Hill die van williams naar Jordan gaat en dan naar Arrows om het team te doen verbeteren.. :confused:

Ook Villeneuve die naar BAR ging om dat team competitief te maken, nu blijkt hij meer en meer door Panis overtroffen worden.

Hakkinen heeft zijn tijd gehad en zit in een dal, als hij ook die one of a kind is, zal hij wel terugkomen en hard.
DC, wel Dc is en blijft DC... hij wil laten zien dat hij de beste is, wel DC to refresh your memory :
- Villeneuve wereldkampioen
- Hakkinen tweevoudig WK
- Schumacher drievoudig wereldkampioen.

tja, that says it all.



Ik wil nog toevoegen, dat ik blij ben dat hier ook serrieuse F1 discussies gebeuren, wat ik op de vorige forum niet veel zag.


cya


Phreak F1
The Formula 1 - Abc
http://users.pandora.be/phreak

Mario
18-06-2001, 17:44
Even een kleine reactie: het nummer zei in die dagen niets over het feit of je in een goed team rijdt of niet.

Sennake
18-06-2001, 18:09
En het waren de nrs 27 en 28, niet 28 en 29...
En zoals Mario zegt, die nrs hebben NIETS te maken met de prestaties van het jaar ervoor, dat waren gewoon de fetish nummers van Ferrari...
Dat was trouwens al zo van in 1981, toen Ferrari nog HEEL hoog scoorde en zelfs 2 keer wereldkampioen werden bij de constructeurs... (1983 en 1984). De 27 was trouwens DE nummer van Gilles Villeneuve...

TiBo
18-06-2001, 18:18
Wat de regeling ook mogen zijn rond Newey, ... er zit iets niet snor bij McLaren.

Newey voelt zich niet goed en spreekt over het verlaten van de F1, Hakkinen scoort niet zoals het zou moeten, DC is tot hiertoe goed bezig maar is niet 'die' titelkandidaat en het overlijden Paul Morgan laat bij Ilmor een gat na!
McLaren krijgt ook hoe langer hoe minder belangstelling van de pers. Momenteel zijn de "Schumi-brothers" hot en McLaren, ... not!

tsjolder
18-06-2001, 18:45
Neenee Sennake, 27 was HET nummer van Gilles Villeneuve ;)

TiBo
18-06-2001, 19:36
- Gilles was gewoon DE man.
- Hij had HET.

Sennake
18-06-2001, 20:36
HET nummer 27 was DE nummer 1 bij Ferrari dan...