PDA

View Full Version : 2003


Scapa
29-06-2002, 19:17
Voor diegene die turbo-magazine niet lezen (ongelijk hebben ze) vat kort even samen welke veranderingen er voor 2003 op tafel liggen:

* verandering van de naam: Supercars Championship ipv Belcar
* de silhouettes zouden door het nieuwe technisch reglement toegelaten worden
* op zaterdag een uithoudingskoers en op zondag 2 sprintraces met eventueel GT en Toerisme apart

De silhouettes light worden voorgesteld voor de procar maar daar zou weinig volk voor warm lopen.

mijn mening:
Het zijn nog maar voorstellen natuurlijk maar sprintraces voor de Belcar, een uithoudingskampioenschap, vind ik toch vrij bizar en daar nog eens twee sprintraces bij. Dit zal de budgetten voor volgend jaar alleen maar de hoogte injaagen terwijl iedereen nu toch wel kan zien dat we wat dat betreft aan het plafond zitten.

Wat de procar betreft, die silhouettes voer ze gewoon af eh!
Je kan duidelijk zien dat de constructeurs niet geïnteresseerd zijn en in land als België is dit nu eenmaal noodzakelijk. Schakel dus zo snel mogelijk over naar de Europese formule die heel goed aanslaat en heel dicht aanleund tegen het reglement dat er in de gouden jaren van de procar (1995-1998), alleen zijn er nu beperkingen ingebouwd om de kosten te drukken. De wagens zien er heel agressief uit en aangezien de constructeurs met een eigen model ipv een buizenchassis kunnen rijden zal de respons van hun zijde ook groter zijn natuurlijk want als je hier resultaten boekt kan je er tenminste mee uitpakken.

Zo zie ik het dus allemaal, maar ja wie ben ik...
Jullie mening?

Stipey
29-06-2002, 21:22
...een sprintrace zou voor meer publieksentertainment zorgen, maar het is dan weer spijtig dat de naam 'Belcar' verdwijnt.

Nuja, we zullen wel zien. Zij die de toekomst uitdenken en hierover beslissen zullen wel weten waar ze mee bezig zijn.

ac.cobra427
29-06-2002, 22:17
Originally posted by stijnconinx
Voor diegene die turbo-magazine niet lezen (ongelijk hebben ze)

turbo-mag was vroeger bijna in iedere gazettenwinkel of zelfs GB te krijgen, tegenwoordig in vrijwel geen enkele meer in het Antwerpse. big shame.

Raceboy
29-06-2002, 23:07
3 koersen voor de belcar ? komaan never change a winning team he. en die naam lijkt veel te veel op de nederlandse tegenhanger.

Mark
30-06-2002, 00:14
ik hoop dat de bovenstaande een verzinsel is, zoniet dan mogen we bij de belgische gt-racerij het bordje R.I.P. plaatsen.

Dat de belcar niet gezond is op dit moment (met het oog op de lange termijn) moge duidelijk zijn. Maar er zijn zat andere oplossingen om toekomstige problemen te voorkomen.......

Scapa
30-06-2002, 11:45
De naamverandering gebeurt in het kader van een nieuw concept: de Super Meeting d.w.z. Belcar, New Procar, Clio Cup, Yaris Cup & Radical wat alleen maar toe te juichen valt.
De rest daarentegen is nog wel wat koffiedik kijken..

Mistery
30-06-2002, 11:54
wie of wat maakt Belcar ongezond en in welke zin dan wel ?
Het kan er toch niet zo slecht zijn, aangezien diverse teams en piloten die vroeger de hele handel de grond hebben ingeboord, nu staan te springen en te dringen om toch maar in Belcar actief te kunnen zijn.

Wat Turbo Magazine betreft : dit blad is inderdaad steeds in minder krantenwinkels te koop. Doordat het blad zijn lezerscijfers zag dalen, worden ook geen extra inspanningen meer gedaan. Op redactioneel vlak gaat het helemaal de slechte kant uit, vooral wat de circuitverslaggeving betreft en nog meer specifiek de berichtgeving over Belcar. Zo slaagt men er niet eens in drie weken na de Euro Races, een verslag te plaatsen over de Belcar Manche die daar werd verreden. Het excuus dat werd geplaatst, is voor velen het bewijs dat men, zoals steeds, wel tijd heeft voor de excuses, maar niet voor het echte werk.
Tevens focusssen enkele redactieleden en fotografen van het blad zich op een tweetal teams. Toeval of niet : één van die redactieleden is dan ook nog de persattaché van een piloot uit de teams waar men zich op focust. Een staaltje van ongehoorde belangenvermenging, die er natuurlijk voor zorgt dat het blad en zijn redactie steeds minder populair worden bij de overige piloten en teams.

Hopelijk ziet men bij de redactie in dat het betreffende de Belcar verslaggeving zo niet meer verder kan en keert men terug naar de principes die men er vroeger handhaafde, zodat het blad ook voor de GT liefhebbers in het algemeen en de Belcar supporters in het bijzonder opnieuw het vroegere niveau kan halen.

Driesco
30-06-2002, 11:57
Dit zal de TC enkel maar ten goede komen. De eerste zinnen op de website van Circuit Zolder zouden wel eens verleden tijd kunnen zijn " het kleine broertje van de Belcar" zou wel eens de grote tegenhanger kunnen worden. Vele teams zullen om budgettaire redenen overschakelen naar de TC waar ze toch langer kunnen rijden voor hetzelfde geld.
Hopelijk blijft alles bij het oude in de TC en kunnen we samen met circuit Zolder hier iets leuks van maken.

TC in 2003, het zal een leuk spektakel worden. Let wel op !!!
Er zijn maar 41 boxen he.

Mistery
30-06-2002, 12:12
Wees gerust, Driesco, over TC leest ge helemaal niks in Turbo Magazine...En als er dan ooit als es een "woord" in staat over TC is dit negatief.

Om even terug te komen op wat er effectief in Turbo Magazine te lezen stond : dit zijn zaken die door NSK (Nationale Sport Kommissie) werden voorgesteld, als mogelijke initiatieven. De Belcar organisatie heeft daaromtrent nog niks beslist, en wees gerust, er zal nog veel water naar zee stromen alvorens we zo ver zijn... Trouwens, persoonlijk heb ik alle vertrouwen in de organisatoren van het Belcar Kampioenschap !

Driesco
30-06-2002, 21:49
Heel juist Mistery, maar waarom schrijven ze in TC enkel over Belcar en niet over TC ? Dat weet ge toch ook hopelijk. Allé daar ben ik vrij zeker van.

Mistery
30-06-2002, 21:56
explain in pm plse

moore
01-07-2002, 09:46
de naam super tourisme vind ik wel tof maar dat ze er dan belcar super tourisme van maken dan verdwijnt de naam belcar toch niet. maarja wie zijn wij om dat te beslissen.

Maarten
01-07-2002, 18:53
ik moet ook toegeven dat ik belcar liever hoor dan supercars championship, maar dat zou nu niet echt een probleem vormen denk ik

voorstel om er een sprintkoers van te maken lijkt mij niet zo interessant, maak dan liever nog een cup-race extra, al is er met de yaris en clio cup toch altijd wel wat ambiance, me dunkt! het is ook niet interessant om altijd naar cupraces te kijken, zo vind ik het persoonlijk noodzakelijk om een race à la belcar te hebben op een raceweekend. dat is iets om naar uit te kijken, de sprintkoersen zijn opwarmertjes voor het grote werk.

turbo magazine dan. ik mag daar niet meer over klagen, aangezien de coverage voor de FunCup wel redelijk goed is. ik hoop dat jullie allemaal de eervolle vermelding van ons team gelezen hebben in het verslag over monza? zo niet, shame shame shame! maar om terug te komen op de coverage van de belcar en die naar-voren-geschoven teams: vanuit de funcup is er vorig jaar/begin dit jaar serieus protest gerezen tegen de journalisten en redacteurs of andere belanghebbenden in één of andere media. het geen wij bekomen hebben is dat er in de verslagen van de funcup in turbo mag nu niet altijd die wagen van de drie meisjes staat (cf fuchs team vorig jaar), ook de autogids zette alleen maar foto's van de eigen wagen in hun blad. ik wil maar zeggen dat je met de nodige collectieve actie daartegen wel wat kan bekomen. er zijn ongetwijfeld nog belcar teams die dit gemerkt hebben, en ik zou gewoon op een vergadering van de belcar tegenover de organisatie jullie kritieken daaromtrent eens naar voren brengen. ik vermoed dat jullie wel gesteund zullen worden door meerdere andere teams, zodat je niet alleen staat in je strijd voor meer verschillende foto's en media belangstelling.

Scapa
01-07-2002, 19:03
Originally posted by Maarten

turbo magazine dan. ik mag daar niet meer over klagen, aangezien de coverage voor de FunCup wel redelijk goed is. ik hoop dat jullie allemaal de eervolle vermelding van ons team gelezen hebben in het verslag over monza? zo niet, shame shame shame! maar om terug te komen op de coverage van de belcar en die naar-voren-geschoven teams: vanuit de funcup is er vorig jaar/begin dit jaar serieus protest gerezen tegen de journalisten en redacteurs of andere belanghebbenden in één of andere media. het geen wij bekomen hebben is dat er in de verslagen van de funcup in turbo mag nu niet altijd die wagen van de drie meisjes staat (cf fuchs team vorig jaar), ook de autogids zette alleen maar foto's van de eigen wagen in hun blad. .

ik heb het gelezen, ge moogt gerust zijn!

inderdaad, die drie vrouwkes kwamen vorig jaar wel heel veel (alleen) in de verslagjes voor en inderdaad dit jaar is het anders.

Mistery, ge weet wat u te doen staat eh: samen met andere teams hetzelfde doen!

Werner333
01-07-2002, 21:12
Originally posted by stijnconinx
* verandering van de naam: Supercars Championship ipv Belcar
* de silhouettes zouden door het nieuwe technisch reglement toegelaten worden
* op zaterdag een uithoudingskoers en op zondag 2 sprintraces met eventueel GT en Toerisme apart

Dat eerste hoop ik dat dat niet geinspireerd is door dat Hollands kampioenschap. Als de kwaliteit dan ook zo wordt??
En silhouettes horen thuis in de procar niet bij de echte race auto's van de Belcar.
Sprintkoersen in een endurance kampioenschap????????

Silly season is blijkbaar al bezig.

vinnie belcar
03-07-2002, 23:49
hallo,

wat ik gehoord heb is het volgende.
Dat de procar er na 4 slabakseizoenen er de brui zou aan geven en dat ze toenadering zoeken in de richting van de belcar.
Voor mij zijn alle niet-silhouette wagens welkom in de belcar maar dan volgens onze reglementering, zoals jullie zeggen sprintkoersen zijn wel tof, maar die sturen onze budgetten de hoogte in. En ik vind dat het de amateurcharmes zou wegnemen.
Dan liever nog 1 of 2 koersen meer die iets langer duren dan 2 uren, dat zou ik veel liever zien (waarom zou da zijn....lol), dat zou het kampioenschap een beetje niveleren, die supermachines zouden iets braver moeten worden getuned . En de races zouden veel clouser worden. uithouding!,!,??, dat is toch hoe langer hoe beter.

Laat die sprintkoersen maar voor een ander kampioenschap, en als naam vind ik SUPERCARS BELCAR CHAMPIONCHIP nie mis maar de naam belcar mag nie weg!!! :no:

Nu beginnen mijn klanten een beetje te weten waarin ik rij en anders moet ik weer herbeginnen met uit te leggen.

Ge zou eens moeten weten hoeveel klanten mij hebben gevraagt ofdat ik mee heb gedaan in ieper....
Ik ontplof he als ze dat vragen, maar hieraan zie je dat bij het grote modalle publiek het circuitgebeuren niet echt gekent is.

vinnie belcar
03-07-2002, 23:50
sorry da moest bij dien anderen 2003 staan .... ge moogt het verzeten als dat nog kan moderator... sorry sorry sorry

Megane
04-07-2002, 07:47
Volgens mij is de koers met uithouding de TOURING-CUP telkens 4 uur race en ook 1X 10h.
Alleen één probleem wij tellen niet zo mee in zolder 95dB :no: :no: , en in de media NIETS terwijl menig belcar kampioen in deze reeks is begonnen of zelfs soms nog meerijdt.

Maarten
04-07-2002, 11:27
Originally posted by vinnie belcar
Ge zou eens moeten weten hoeveel klanten mij hebben gevraagt ofdat ik mee heb gedaan in ieper....
Ik ontplof he als ze dat vragen, maar hieraan zie je dat bij het grote modalle publiek het circuitgebeuren niet echt gekent is.

ik heb het ook al gemerkt, is wel gieren
zeker als die mensen naar de koers komen zien, dan verschieten ze van wat ze zien en het enige wat ze moeten weten is hoe snel die wagens gaan.
het zijn immers nie allemaal autosportfreaks hé!

vinnie belcar
04-07-2002, 12:08
Originally posted by Maarten


ik heb het ook al gemerkt, is wel gieren
zeker als die mensen naar de koers komen zien, dan verschieten ze van wat ze zien en het enige wat ze moeten weten is hoe snel die wagens gaan.
het zijn immers nie allemaal autosportfreaks hé!

ja dat is waar, de tweede klasieke vraag ...." en oe rap rijden jullie dan" nie te doene hé :D

Bart.Vandecavey
04-07-2002, 12:10
Of is dit nu formule 1 en waar is Schumacher...

vinnie belcar
04-07-2002, 12:11
Originally posted by Bart.Vandecavey
Of is dit nu formule 1 en waar is Schumacher...


:frusty: :D :D

of zo en waneer zal je formule 1 rijden, lol..... :rolleyes:

Driesco
04-07-2002, 12:28
En , waar zit dan den dienen die de papieren voorleest.

vinnie belcar
04-07-2002, 13:16
Originally posted by Driesco
En , waar zit dan den dienen die de papieren voorleest.

weer juist, zit ge daan met 2 in, in dien auto, belachelijk!!!! dan zeg ik ja en er zitten der nog twee vanachter ook.
:fight:

den besten uitleg die je dan doen is zo van ; het is dat kampioenschap waar wouters en grootaerts in rijden....
dan val ulderen frank, en dan de volgende vraag is .... en rijd ge dan in den dakar ook? zie je ons al rijden met dienen mini, het zou gelijk nen bulldozer zijn, ne zandschepper :+

Stipey
04-07-2002, 13:19
Langs de andere kant; wanneer iemand mij iets vraagt over golf, waterpolo of cricket kan ik daar ook niet op antwoorden en gaan ze mij misschien uitlachen... Autosport is nog altijd maar een sport als een ander he, gelukkig :-))

Stipey
04-07-2002, 13:21
Originally posted by vinnie belcar

en rijd ge dan in den dakar ook? zie je ons al rijden met dienen mini, het zou gelijk nen bulldozer zijn, ne zandschepper :+

Nuja, in Zolder kan je natuurlijk ook zand scheppen :-)

Driesco
04-07-2002, 13:27
Voel ik hier enige zandkorrel komen :)

vinnie belcar
04-07-2002, 13:40
Originally posted by Driesco
Voel ik hier enige zandkorrel komen :)


:confused:

Driesco
04-07-2002, 13:43
Ge weet wel he Vinnie, mijnen bijnaam was zandbakboy, daarmee dacht ik dat da hier weer n'een hint was.

Tussen haakjes, wanneer spreken wij eens af om over de 24 uur samen te zitten ?
Bel mij anders eens om af te spreken
0474/952386

Werner333
05-07-2002, 18:38
Originally posted by vinnie belcar
sorry da moest bij dien anderen 2003 staan .... ge moogt het verzeten als dat nog kan moderator... sorry sorry sorry

U vraagt, wij draaien. ;)

Raceboy
05-07-2002, 18:39
aaag ik was gisteren nog op de KACB. ik had ze daar beter mijn gedacht is gezegd

Scapa
06-07-2002, 23:18
Originally posted by raceboy
aaag ik was gisteren nog op de KACB. ik had ze daar beter mijn gedacht is gezegd

af en toe stapte gij daar zo is binne voor de fun ofwa :D