|
#1
|
||||
|
||||
2003
Voor diegene die turbo-magazine niet lezen (ongelijk hebben ze) vat kort even samen welke veranderingen er voor 2003 op tafel liggen:
* verandering van de naam: Supercars Championship ipv Belcar * de silhouettes zouden door het nieuwe technisch reglement toegelaten worden * op zaterdag een uithoudingskoers en op zondag 2 sprintraces met eventueel GT en Toerisme apart De silhouettes light worden voorgesteld voor de procar maar daar zou weinig volk voor warm lopen. mijn mening: Het zijn nog maar voorstellen natuurlijk maar sprintraces voor de Belcar, een uithoudingskampioenschap, vind ik toch vrij bizar en daar nog eens twee sprintraces bij. Dit zal de budgetten voor volgend jaar alleen maar de hoogte injaagen terwijl iedereen nu toch wel kan zien dat we wat dat betreft aan het plafond zitten. Wat de procar betreft, die silhouettes voer ze gewoon af eh! Je kan duidelijk zien dat de constructeurs niet geïnteresseerd zijn en in land als België is dit nu eenmaal noodzakelijk. Schakel dus zo snel mogelijk over naar de Europese formule die heel goed aanslaat en heel dicht aanleund tegen het reglement dat er in de gouden jaren van de procar (1995-1998), alleen zijn er nu beperkingen ingebouwd om de kosten te drukken. De wagens zien er heel agressief uit en aangezien de constructeurs met een eigen model ipv een buizenchassis kunnen rijden zal de respons van hun zijde ook groter zijn natuurlijk want als je hier resultaten boekt kan je er tenminste mee uitpakken. Zo zie ik het dus allemaal, maar ja wie ben ik... Jullie mening? |
#2
|
|||
|
|||
...een sprintrace zou voor meer publieksentertainment zorgen, maar het is dan weer spijtig dat de naam 'Belcar' verdwijnt.
Nuja, we zullen wel zien. Zij die de toekomst uitdenken en hierover beslissen zullen wel weten waar ze mee bezig zijn. |
#3
|
||||
|
||||
Re: 2003
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
3 koersen voor de belcar ? komaan never change a winning team he. en die naam lijkt veel te veel op de nederlandse tegenhanger.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** |
#5
|
||||
|
||||
ik hoop dat de bovenstaande een verzinsel is, zoniet dan mogen we bij de belgische gt-racerij het bordje R.I.P. plaatsen.
Dat de belcar niet gezond is op dit moment (met het oog op de lange termijn) moge duidelijk zijn. Maar er zijn zat andere oplossingen om toekomstige problemen te voorkomen.......
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#6
|
||||
|
||||
De naamverandering gebeurt in het kader van een nieuw concept: de Super Meeting d.w.z. Belcar, New Procar, Clio Cup, Yaris Cup & Radical wat alleen maar toe te juichen valt.
De rest daarentegen is nog wel wat koffiedik kijken.. |
#7
|
|||
|
|||
wie of wat maakt Belcar ongezond en in welke zin dan wel ?
Het kan er toch niet zo slecht zijn, aangezien diverse teams en piloten die vroeger de hele handel de grond hebben ingeboord, nu staan te springen en te dringen om toch maar in Belcar actief te kunnen zijn. Wat Turbo Magazine betreft : dit blad is inderdaad steeds in minder krantenwinkels te koop. Doordat het blad zijn lezerscijfers zag dalen, worden ook geen extra inspanningen meer gedaan. Op redactioneel vlak gaat het helemaal de slechte kant uit, vooral wat de circuitverslaggeving betreft en nog meer specifiek de berichtgeving over Belcar. Zo slaagt men er niet eens in drie weken na de Euro Races, een verslag te plaatsen over de Belcar Manche die daar werd verreden. Het excuus dat werd geplaatst, is voor velen het bewijs dat men, zoals steeds, wel tijd heeft voor de excuses, maar niet voor het echte werk. Tevens focusssen enkele redactieleden en fotografen van het blad zich op een tweetal teams. Toeval of niet : één van die redactieleden is dan ook nog de persattaché van een piloot uit de teams waar men zich op focust. Een staaltje van ongehoorde belangenvermenging, die er natuurlijk voor zorgt dat het blad en zijn redactie steeds minder populair worden bij de overige piloten en teams. Hopelijk ziet men bij de redactie in dat het betreffende de Belcar verslaggeving zo niet meer verder kan en keert men terug naar de principes die men er vroeger handhaafde, zodat het blad ook voor de GT liefhebbers in het algemeen en de Belcar supporters in het bijzonder opnieuw het vroegere niveau kan halen. |
#8
|
|||
|
|||
Dit zal de TC enkel maar ten goede komen. De eerste zinnen op de website van Circuit Zolder zouden wel eens verleden tijd kunnen zijn " het kleine broertje van de Belcar" zou wel eens de grote tegenhanger kunnen worden. Vele teams zullen om budgettaire redenen overschakelen naar de TC waar ze toch langer kunnen rijden voor hetzelfde geld.
Hopelijk blijft alles bij het oude in de TC en kunnen we samen met circuit Zolder hier iets leuks van maken. TC in 2003, het zal een leuk spektakel worden. Let wel op !!! Er zijn maar 41 boxen he. |
#9
|
|||
|
|||
Wees gerust, Driesco, over TC leest ge helemaal niks in Turbo Magazine...En als er dan ooit als es een "woord" in staat over TC is dit negatief.
Om even terug te komen op wat er effectief in Turbo Magazine te lezen stond : dit zijn zaken die door NSK (Nationale Sport Kommissie) werden voorgesteld, als mogelijke initiatieven. De Belcar organisatie heeft daaromtrent nog niks beslist, en wees gerust, er zal nog veel water naar zee stromen alvorens we zo ver zijn... Trouwens, persoonlijk heb ik alle vertrouwen in de organisatoren van het Belcar Kampioenschap ! |
#10
|
|||
|
|||
Heel juist Mistery, maar waarom schrijven ze in TC enkel over Belcar en niet over TC ? Dat weet ge toch ook hopelijk. Allé daar ben ik vrij zeker van.
|
#11
|
|||
|
|||
explain in pm plse
|
#12
|
||||
|
||||
de naam super tourisme vind ik wel tof maar dat ze er dan belcar super tourisme van maken dan verdwijnt de naam belcar toch niet. maarja wie zijn wij om dat te beslissen.
__________________
mijn nieuw site http://racefreak.come2me.nl/ en http://pkcarsportfreaks.come2me.nl/ |
#13
|
||||
|
||||
ik moet ook toegeven dat ik belcar liever hoor dan supercars championship, maar dat zou nu niet echt een probleem vormen denk ik
voorstel om er een sprintkoers van te maken lijkt mij niet zo interessant, maak dan liever nog een cup-race extra, al is er met de yaris en clio cup toch altijd wel wat ambiance, me dunkt! het is ook niet interessant om altijd naar cupraces te kijken, zo vind ik het persoonlijk noodzakelijk om een race à la belcar te hebben op een raceweekend. dat is iets om naar uit te kijken, de sprintkoersen zijn opwarmertjes voor het grote werk. turbo magazine dan. ik mag daar niet meer over klagen, aangezien de coverage voor de FunCup wel redelijk goed is. ik hoop dat jullie allemaal de eervolle vermelding van ons team gelezen hebben in het verslag over monza? zo niet, shame shame shame! maar om terug te komen op de coverage van de belcar en die naar-voren-geschoven teams: vanuit de funcup is er vorig jaar/begin dit jaar serieus protest gerezen tegen de journalisten en redacteurs of andere belanghebbenden in één of andere media. het geen wij bekomen hebben is dat er in de verslagen van de funcup in turbo mag nu niet altijd die wagen van de drie meisjes staat (cf fuchs team vorig jaar), ook de autogids zette alleen maar foto's van de eigen wagen in hun blad. ik wil maar zeggen dat je met de nodige collectieve actie daartegen wel wat kan bekomen. er zijn ongetwijfeld nog belcar teams die dit gemerkt hebben, en ik zou gewoon op een vergadering van de belcar tegenover de organisatie jullie kritieken daaromtrent eens naar voren brengen. ik vermoed dat jullie wel gesteund zullen worden door meerdere andere teams, zodat je niet alleen staat in je strijd voor meer verschillende foto's en media belangstelling.
__________________
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
inderdaad, die drie vrouwkes kwamen vorig jaar wel heel veel (alleen) in de verslagjes voor en inderdaad dit jaar is het anders. Mistery, ge weet wat u te doen staat eh: samen met andere teams hetzelfde doen! |
#15
|
||||
|
||||
Re: 2003
Quote:
En silhouettes horen thuis in de procar niet bij de echte race auto's van de Belcar. Sprintkoersen in een endurance kampioenschap???????? Silly season is blijkbaar al bezig. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|