PDA

View Full Version : Belcar en Procar samen ???


vincentdb2001
29-09-2002, 21:27
Juist gelezen op het forum van www.racingbelgium.com :

Een zekere "Anakin" zou van het RACB gehoord hebben dat er plannen zijn om de Belcar en de Procar samen te laten rijden => 1 of 2 sprint races en een uithouding race.

Heeft er iemand hierover meer info?

Ik denk niet dat dit de goede oplossing is om de Procar te reden, en het zou zeker geen goede zaak zijn voor de Belcar...

Wat denken jullie ervan?

Vincent

Mark
29-09-2002, 21:29
staat ook iets over in de autosport van deze week. Procar zou samenvloeien met Belcar..................

Oneliner
29-09-2002, 22:49
*geeuw*
Wat gaat dat geven...
Tgaat alleen allemaal nog e pakske gevaarlijker worden.
Manmanman...

Mistery
30-09-2002, 07:42
Een sprintrace combineren met een uithoudingsrace is een idee dat door sommige personen binnen de RACB reeds een tijdje geleden werd gelanceerd, maar door de teams met zeer weinig enthousiame werd onthaald. Turbo Magazine bracht reeds maanden geleden melding van dit ondoordachte voorstel...

Daarenboven lijkt het mij compleet onlogisch dat iemand zoals Danny Dubois, de "geestelijke vader" van het Belcar Kampioenschap, een volledige combinatie van Procar en Belcar zou toestaan. Er zijn trouwens maar enkele wagens uit Procar die zich in het Belcar veld kunnen handhaven. Belcar is door de werking van sommige mensen (vooral van Danny dan...) uitgegroeid tot een zeer hoog aangeschreven kampioenschap, tot ver over de landsgrenzen heen. Dit kampioenschap volledig gaan combineren met Procar (wat inderdaad op stervan na dood is) lijkt op een moordpoging voor het Belcar Kampioenschap. Trouwens, de organisatie van Belcar en van Procar ligt in twee verschillende kampen, met twee verschillende reglementen. Als er iets van komt, dan horen we dat in de maand december wel, tot dan zijn het allemaal maar geruchten...

joost
30-09-2002, 09:05
Blijkbaar nemen sommige mensen hun wensen voor werkelijkheid. En wat dan nog als er twee procars meerijden tussen de GT's? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat iemeand ettelijke miljoenen zal investeren om met een silhouette Mondeo middenin een veld van 50 wagens mee te rijden en te worden verslaan door een BMW E36...
Om nog maar te zwijgen van een Bora diesel.
Laten we een mooi uithoudingskampioenschap houden zoals het is,

groeten,

Joost

Alain
30-09-2002, 11:57
Belcar is .... uitgegroeid tot een zeer hoog aangeschreven kampioenschap, tot ver over de landsgrenzen heen
:D :D :D Dat werd op de Nurburgring nog maar eens onderstreept...

Speedy
30-09-2002, 12:26
Als ze zo gaan beginnen,pffff,laat het ons maar houden zoals het nu is,Belcar is prima,jammer voor de Procar,maar dat is op sterven na dood..............enkele jaren reeds,altijd maar veranderen van reglement is ook niet goed hé

kris28
30-09-2002, 17:16

Scapa
30-09-2002, 19:44
Originally posted by joost
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat iemeand ettelijke miljoenen zal investeren om met een silhouette Mondeo middenin een veld van 50 wagens mee te rijden en te worden verslaan door een BMW E36...


Dat gebeurt nu in de procar toch :D

kris28
30-09-2002, 21:53
tijdens een gesprek met Danny Dubois bevestigde hij dat de procar bij de Belcar komt er is geen andere mogelijkheid
op drang van de NSK

Mistery
30-09-2002, 22:45
Het volgende is in mijn mailbox aangekomen op 30.09.2002 , 22.11u , als repliek op een post die hier is verschenen door "KRIS28". Op vraag van de betrokkene en uit respect voor zijn reactie meld ik de naam niet. Uit wat volgt moge het duidelijk zijn dat het iemand is die het klappen van de zweep kent . Wel sluit ik mij volmondig aan bij wat deze persoon te melden heeft.

Quote :
"Vraagje 1 : bedoel je dan de Procar "als geheel" of enkel een bepaalde "klasse" binnen de procar ?

Vraagje 2 : moeten deze wagens dan ook aan de Belcar-reglementen voldoen ? Zo ja : als je bij een silhouette gewicht moet bijleggen om aan de gewichtsnormen van de diverse Belcar klasses te voldoen...oei oei oei...die mannen gaan pas klop krijgen...

Vraagje 3 : Stel dat Mazda volgend jaar toch nog geld investeert in hun hopeloos achterhaalde mx5-jes (op racegebied dan, wel te verstaan) : dan kunnen die al niet "open" rijden in de Belcar... Maar euh...dakske erop plaatsen en dan misschien wel... Als ze dan ook nog aan alle normen van de Belcar moeten voldoen, dan kan je beter 2CV ook toelaten... Hoe wordt dat dan opgelost ?

Conclusie : als dit toch al idiote voorstel, als zou "de procar", in zijn entiteit dan wel te verstaan, bij de Belcar komt rijden...hoeveel klasses krijgen we dan in de Belcar ? Sorry, maar ik kan mij dus niet inbeelden dat Danny Dubois daar gelukkig bij is. Danny heeft "bloed, zweet en tranen" gestoken in de Belcar, om het te laten uitgroeien tot wat het nu is...Komaan jongens (en meisjes), we gaan het "levenswerk" van iemand toch niet de grond laten inboren door een paar enkelingen ?

Danny, of je dit leest of niet, maar op dit gebied schaar ik mij achter 'jouw werk' . Belcar is Belcar... Procar (of zoals het nu zo mooi noemt : New Procar") is en blijft Procar, en het is niet omdat dit vanuit Brussel wordt georganiseerd dat er bepaalde vormen van dreiging moeten geuit worden naar de Belcar-Organisatie toe. De naam "New Procar" is een vlag die de lading niet dekt... Zelfs de piloten binnen de Procar wereld klagen steen en been...
Ik was echt verontwaardigd toen ik hedenochtend Turbo Magazine las, en moest vaststellen dat men daar letterlijk meldt dat men in Brussel een stok achter de hand houdt om "Zolder" (daarmee bedoelt men dus de Belcar-Organisatie) te dwingen bepaalde zaken te aanvaarden...Walgelijk gewoonweg...

Getekend :

"een meer dan verontwaardigde Belcar-Fan"

Unquote


Tja, als je dit leest weet je volgens mij genoeg...De betrokkene heeft trouwens nog een stapel argumenten aangehaald, wat ook netjes en correct is gebeurd, maar is (ten opzichte van "de heren in Brussel" zo vriendelijk geweest te vragen om dit niet aan te halen, wat ik dan ook respecteer !

Greetz,
Mistery

Johan D.
01-10-2002, 00:50
Een doordenkertje mischien ?
De Belcar-organisatie werkt hard voor een mooi kampioenschap
enkel en alleen voor de sport zelf !!
De Procar-organisatie probeert iemand anders hard doen te werken voor hun eigen ....... .
Probeer dat maar eens te combineren !

PS: Ik maak me er nog niet ongerust in .

Groeten Johan

Megane
01-10-2002, 08:53
Het is natuurlijk ook wel zo dat het deelnemersveld van de belcar ook een beetje aan het afnemen is.
Een 3-tal jaar geleden moesten ze nog auto's weigeren tijdens de 24h terwijl het dit jaar niet vol zat, ook werdt de 120min verlengt naar 125 min om zo een paar wagens meer aan de start te krijgen.

Is het misschien daarom dat ze willen samengaan?
Of bewandel ik hier een verkeerde gedachte gang?? :confused: :confused:

Kan misschien straks de touring-cup in het voorprogramma rijden, krijgen wij ook eens wat aandacht he.

2 jaar geleden werden wij ook opgebeld voor mee te rijden in de procar tijdens de 24h, tot de moment dat wij daarkwamen bleek het toch niet te kunnen. Reden ??? Waarschijnlijk was de reden dat wij sneller zouden geweest zijn als B. Leinders toen met de 306.

PS dit is geen kritiek naar belcar toe, maar gewoon een vraagstelling.

vincentdb2001
01-10-2002, 11:32
Dit staat er in de Turbo Magazine van deze maand (in het Frans, sorry...) :

CIRCUIT 2003

Zolder sous pression

La présence de John Goessens et de Pierre Van Vliet anx 24 heures de Zolder n'étaient pas anodine. En fait, cette visite a permis aux représentants du RACB de rencontrer à nouveau les responsables de Zolder. L'objectif? Trouver un terrain d'entente pour revigorer ensemble les compétitions circuit en Belgique. Comme nous l'avions annoncé, le but est de créer un championnat unique regroupant Belcar et Procar. Du côté de Zolder, on se montre toutefois réticent face aux exigeances du RACB. Celles-ci tiennes tant au déroulement des courses (2 manches plus "sprint") qu'à la valeur du plateau (qui devrait être moins "folklorique") et à la possibilité de voir une silhouette remporter la division Tourisme. Chaque partie semble vouloir rester sur ces positions mais une solution doit impérativement être trouvée pour la fin du mois de septembre. Les armes du RACB pour faire plier Zolder sont multiples (homologation, manne financière...) mais nos instances dirigeantes préfèrent passer par une voie plus "diplomatique".

bron : Turbo magazine nr°315 - van de 25ste september tot de 29ste oktober.

joost
01-10-2002, 16:04
Ik denk te kunnen stellen dat iedere vorm van succesvolle autosport in België buiten de KACB hetzelfde lot beschoren is als succesvolle autosport buiten FIA in de rest van de wereld: gedoemd om te verdwijnen en als het moet met 'enige hulp'.
Enige uitzondering hierop is de ALMS serie met een 'joekel' van een mecenas.
Doornen in het oog van de krokodillen:

- succesvol onafhankelijk kampioenschap zonder 'merken/invoerders'
- Vlaamse stempel ipv Belgisch juk
- professionele organisatie en PR (vgl even Zolder en Spa)
...

Trouwens hoe zou een Belcar zonder Silhouettes kunne overleven? Kijk naar de lege startgrids van Frankrijk, Spanje, UK, Euro-GT...
(lees dit laatste cynisch)

dailysportscar

Bart.Vandecavey
01-10-2002, 16:16
Originally posted by joost
Ik denk te kunnen stellen dat iedere vorm van succesvolle autosport in België buiten de KACB hetzelfde lot beschoren is als succesvolle autosport buiten FIA in de rest van de wereld: gedoemd om te verdwijnen en als het moet met 'enige hulp'.
Enige uitzondering hierop is de ALMS serie met een 'joekel' van een mecenas.
Doornen in het oog van de krokodillen:

- succesvol onafhankelijk kampioenschap zonder 'merken/invoerders'
- Vlaamse stempel ipv Belgisch juk
- professionele organisatie en PR (vgl even Zolder en Spa)
...

Trouwens hoe zou een Belcar zonder Silhouettes kunne overleven? Kijk naar de lege startgrids van Frankrijk, Spanje, UK, Euro-GT...
(lees dit laatste cynisch)

dailysportscar

En over wat zou je dan moeten schrijven hé Joost!
En een klassement dat is opgemaakt in 30 seconden is toch niet hetzelfde als de info-flooding die we nu moeten verwerken me dunkt...

Om maar te zeggen het enige dat ik hoop is dat Danny voet bij stuk kan houden!

kris28
01-10-2002, 16:23
Trouwens hoe zou een Belcar zonder Silhouettes kunne overleven?

JOOST ik denk niet dat de Belcar de " Silhouettes" nodig heeft

hoe kom jij daar nu in godsnaam bij ?

joost
01-10-2002, 16:26
Beste Kris,

lees mijn mail eens volledig (ook het stukje tussen haakjes)
dan zie je dat dit cynisch bedoeld is, dwz dat de Belcar natuurlijk zal overleven zonder Silhouettes...

Maarten
01-10-2002, 20:24
in het slechtste geval mogen ze van mij voor de belcar een sprintkoers houden, cf DTM of iets dergelijks, maar deze dan in een apart kampioenschap te laten tellen, hiermee bedoel ik dan: het huidige kampioenschap (evt 'verrijkt' met de silhouettes) en voorafgaand aan de endurance race een sprint voor zij (van belcar en procar) die eraan willen deelnemen, maar dit mag dan geen verplicht nummer worden. men zou eens moeten rondvragen bij de teams of dit interessant lijkt, of eventueel een sprint voor Tourwagens, een sprint voor de gt's apart!
maar dit is maar een voorstel als het echt niet anders kan! liefst zie ik de huidige formule behouden, en dan moeten ze voor de procar maar terug iets uitwerken zoals in de tijd van de integra's, peugeot 306, etc...het moet gewoon goedkoper dan die silhouettes, evt silhouettes die minder kosten, obv van kleinere stadswagens zodat de aankoop van een silhouette niet meer dan 1 tot max 2 miljoen belgische frankskes kan bedragen! want nu lijkt de kostprijs van de silhouettes mij de grootste struikelblok voor vele teams en constructeurs!
het is maar een idee, om dit uit te werken moet er nog veel aan veranderd worden hé, maar ik zou dit in het slechtste geval zo doen. dan verander je niet te veel, maar geef je slechts de mogelijkheid om ... als u begrijpt wat ik bedoel! (en durf eens nee zeggen :D)

Kurttigerracing
01-10-2002, 21:27
Volgens goede bron, sorry kan echt niet melden, is er een voorstel van KACB om zaterdag de uithouding Belcar te rijden en zondag een gezamenlijke sprintrace, verder die zondag de verschillende merkencups. Verder is de wens van de Procar om de silhouettes een kans te geven in de Belcar, hierdoor zou de cilinderinhoud moeten beperkt worden tot 3 liter (= bye bye Viper en dikke Porsches) Dit is voor de Belcar organisatie uiteraard niet aanvaardbaar. Mogelijks komt er een compromis uit de bus. Gelukkig echter houdt Zolder voet bij stuk want zij hebben hun spektakelwaarde reeds ruim bewezen met Belcar. Wordt ongetwijfeld nog vervolgd.

kris28
01-10-2002, 21:39
ja joost heb het gezien

sorry daarvoor


groeten

Driesco
02-10-2002, 07:46
Lees mijn mening hier : www.touring-cup.be onder de button nieuws

Bart.Vandecavey
02-10-2002, 09:12
Originally posted by Kurttigerracing
de cilinderinhoud moeten beperkt worden tot 3 liter (= bye bye Viper en dikke Porsches)

Hoe zou het toch komen dat de Procar niet aanslaat? In 1 pennestreek zouden ze al de Belcar willen verdoemen. Trouwens die Procar-bakken zouden er toch nog op hun doos krijgen van de Mini!

joost
02-10-2002, 14:06
Trouwens:

als de Belcar de new probelcar (NPC) wordt, dan gaan alle mooie teams naar de touring cup, die dan eigenlijk de belcar (NTC) wordt. Het NPC verdwijnt na tanende belangstelling, de NTC wordt een prachtig kampioenschap, maar de echte amateurs richten een nieuw kampioneschap op naar de filosofie van de oude TC. Zo blijft alles eigenlijk bij het oude...
Is dit duidelijk of ben ik verward?????????????
Al deze info komt van Timoteüs die recentelijk de rol van waarzegger speelde in de Nero-strip in DS/HNBlad...

Joost

Maarten
02-10-2002, 14:33
glashelder

zou best wel eens logisch gevolg kunnen zijn

Driesco
02-10-2002, 16:25
Heb ik reeds maanden geleden op een vergadering met Zolder aangekondigd. Hopelijk komt het niet zo ver.

joost
02-10-2002, 16:29
We kunnen trouwens de NPC herdopen in groep 2 - 5 naar analogie van het kampioenschap dat begin jaren tachtig ooit rondtoerde op Zolder (Bourgognie (Porsche 935), Vanierschot (Gele Alpine),...)
Heeft er daar nog iemand beeldmateriaal van?

groeten

joost
02-10-2002, 16:32
trouwens zijn DTM wagens dan ook toegelaten in de NPC

Bart.Vandecavey
02-10-2002, 16:38
Originally posted by joost
Vanierschot (Gele Alpine),...)
Heeft er daar nog iemand beeldmateriaal van?

groeten

Is dit diegene die je bedoelt?
Komt uit het boek 30 jaar Zolder...
Staat op de site: http://www.circuitzolder.be.tf van VincentDB

http://membres.lycos.fr/circuitzolder/gt_1.jpg

joost
02-10-2002, 16:41
yes, yes, dit kan een afgesplitst onderwerp worden, beeldmateriaal verzamelen van dat bewuste kampioenschap... :-)

flugel
02-10-2002, 21:00
Ik heb zo het gevoel dat die 'affaire' tussen procar en belcar al dan niet samen gegrond is op een typisch Belgisch voorwendsel, namelijk puur communautair, mijn insziens is de procar een eerder francofone aangelegenheid en de belcar een vlaamse... succes steekt nu eenmaal de ogen uit hé. Mijn gedacht hebben de Belcarorganistatie de procar niet nodig dus...

Werner333
02-10-2002, 21:47
Ik denk dat je er niet ver naast zit Flugel.
Hoe lang probeert men nu al die zever die procar is kunstmatig in het leven te houden?
Belcar rules en hopelijk blijft hetzo.
Indien niet gaan we actie voeren op de startgrid. :D :D :D

Driesco
02-10-2002, 22:57
Dan rijden we achteruit :):):)

Nu effe serieus, wat vonden jullie van mijn voorstel ?

2 kampioenschappen op 1 weekend ?

Zoniet volgend jaar Depaddock New Belcup 2003 ipv de Belkarting

Mark
03-10-2002, 19:51
Even een aantal punten vaststellen:

- New Procar, bij drie nieuwe deelnemers de invoering van een nieuwe klasse. Onder het motto: iedere deelnemer op het podium.
- New Procar, al jaren niet populair bij teams, rijders en publiek
- Organisatie in handen van een stel hautaine bobo’s, die strak in het pak naar het circuit komen en over het algemeen een soort boerendialect frans spreken.

- Belcar, (nog) volle startvelden.
- Belcar favoriet bij teams, rijders en publiek.
- Organisatie in handen van een stel spijkerbroek dragende mannen, die pinten drinken met hun deelnemers

Nederland, DTCC magere startvelden……..5 fabriekswagens en net zoveel privateers
Nederland, organisatietalenten net zo pover als bij de procar.
Nederland, Dutch (not so) Supercar Challenge, nivo ligt nog lager dan de Touring Cup

Beide landen zijn in het bezit van kleine economie, oftewel twee beperkte markten waar sponsorgeld te halen valt.

Beide landen hebben wat betreft TV-coverage van de nationale autosport zo goed als niets (Peter, je hoeft je niet aangevallen te voelen), de marktaandelen zijn te klein om grote budgetten te verlangen van de TV stations

Mijn Standpunt:

Hetgeen wat ik nu vertel zal wel altijd een droom blijven, maar als je nu heel eerlijk bent zou een fusie van beide landen op autosportgebied de beste oplossing zijn. I.p.v. twee kleine sponsormarkten, krijg je dan een markt die de naam markt waardig mag dragen. Éen TV produktiemaatshappij die zijn programma aan twee TV kanalen kan verkopen……..

Deze eenvoudige kostenbesparende truc geldt ook voor promotiemiddelen, gedrukte media, internet, marketing.

Dan de invulling van zo een super raceweekend:
- een Benelux GT en Toerwagenkampioenchap, concept zoals Belcar. De geschiedenis leert ons dat dit concept werkt
- een silhouettekampioenschap, Circuit Zandvoort wil iets opzetten zoals de V8Star uit Duitsland……..
- Twee merkencups met bomvolle startvelden, zoals Yaris en Clio. Evt. met pre-kwalificatie op zaterdag
- Een of twee Formuleklassen.

Zo dergelijk A-evenement zou dan een keer of 7 gehouden kunnen worden, 2 * Zolder, 2 * Spa, 2 * Zandvoort en 1 * Assen. Om verblijf- en organisatiekosten te besparen alleen racewerk op zaterdag en zondag.

Op nationaal nivo in beide landen dan ook nog een B-evenement die separaat werken.
In belgie zou een weekend dan uit Touring Cup / GDC , een instapklasse zoals Sprinterscup, radicals kunnen bestaan.

In nederland zou een weekend dan uit Dutch Super Car (maar wel meer in de trant van TC), vege series, merwedesprings cup en evt nog een merkencup kunnen bestaan.

De enige vreemde vogel die een “stand alone” concept blijft behouden is de 24U van Zolder. Staat open voor het Benelux GT en Toerwagenkampioenschap en andere europese deelnemers.


Het is een droom en dat zal het ook blijven waarschijnlijk, reden is vrij simpel. In een dergelijke organisatiestructuur heb je dus ook maar helft van de mensen nodig wat betreft bonden en organisatie t.o.v. nu. Daarin zit hem nou de kneep, niemand is bereid om zijn “dikkenek-baantje”, “jan met kloten functie” of “bobo-bezigheid” op te geven.

Soms zijn de problemen eenvoudig te lokaliseren, dit is er eentje van.

Met vriendelijke groet,
Mark Reijnders

Autosport liefhebber pur sang.

vincentdb2001
03-10-2002, 20:15
Heel goede ideeën, maar ik denk niet dat de Waalen het zelfde ervan zouden denken...

En dan moeten we dan ook nog tot in Zandvoort geraaken (en Assen), veel te ver... Nee, grapje, als het dat maar was.

Zou idd super zijn, maar ik vrees ook dat dat niet voor de volgende jaren gerealiseerd gaat zijn. Maar wie weet, later misschien !

Vincent

Scapa
03-10-2002, 20:50
Idd een goei idee, ik had er zelf nog niet aan gedacht: dat ik dat ooit tegen een Nederlander zou zeggen... :D

Maar ik denk dat de Nederlanders er nooit mee akkoord zouden gaan: ze zouden immers altijd verloren gereden worden ;)

Mark
03-10-2002, 22:02
Originally posted by stijnconinx

Maar ik denk dat de Nederlanders er nooit mee akkoord zouden gaan: ze zouden immers altijd verloren gereden worden ;)

ahum..........wie was ook alweer de winaar van zowat alle Belcarraces dit jaar :D :D

Maar dat ene punt geldt voor beide landen, iedereen zal zijn (land)trots moeten inslikken om er iets van te maken.

laurent
03-10-2002, 23:17
Die gasten met die Viper, euhm.. euhm...., shit, help me eens, vergeten, mmm, zal wel niet belangrijk geweest zijn ^¿^

Megane
04-10-2002, 06:07
Nederland, Dutch (not so) Supercar Challenge, nivo ligt nog lager dan de Touring Cup

He marshall het niveau van de touring ligt wel hoog ook he!!!!! :D :D
Of zie ik dat verkeerd, onze traagste deelnemer is nog nie zo traag als J. DE T.
Ik heb deze week gehoord dat de 10H vol zitten, dwz 70 auto's op de 9 november niet slecht.

Ik moet nu naar Frabcorchamps vertrekken.

Saluuuuuuuuuu.

Maarten
04-10-2002, 17:36
ik moet zeggen dat het voorstel van driesco helemaal niet slecht is. zeker op het punt van tv-coverage denk ik wel dat er iets in zit. alles in één weekend, en als er dan nog een samenwerking komt tussen de waalse en vlaamse media dan zit hier naar mijn gevoel een grote kans op succes in! maar ik durf mij natuurlijk niet uit te spreken over de al dan niet mogelijke samenwerking tussen die verschillende media. ook de nederlanders erbij betrekken lijkt me niet slecht.

de media kunnen misschien de tv-coverage geven in hun land, m.n. pitstop in zolder, rtb of rtl in francorchamps, en de hollanders in zandvoort/Assen.

eigenlijk vraag ik me nu af of er mensen van de NSK of KACB dit hier lezen. deze voorstellen zouden hen toch kunnen helpen om wat breder te denken dan ze nu aan het doen zijn.
misschien eens een mailtje sturen naar de desbetreffende organisaties om hier eens een bezoekje te brengen en de brede waaier aan voorstellen, die 'de paddock' voortbrengt, te lezen.

Mark
04-10-2002, 18:53
Originally posted by Megane
He marshall het niveau van de touring ligt wel hoog ook he!!!!! :D :D


Je zou die uitspraak van mij inderdaad verkeerd kunnen begrijpen, ik bedoelde hem dus niet negatief. Puur en alleen om een vergelijk te maken.


Nu ben ik op weg naar Francorchamps............iedereen in Aubel, Battice......opletten er komt weer een hollander voorbij :D :D

flugel
04-10-2002, 21:03
Originally posted by vincentdb2001
Heel goede ideeën, maar ik denk niet dat de Waalen het zelfde ervan zouden denken...



Waarom is de autosport in België zo verfranst?? Ik zeg mss weer hetzelfde maar je kan er nu eenmaal niet omheen dat de Franstalige kant van dit land alle nieuwe initiatieven keldert, en succesformules probeert minder succesvol te maken... Wat marshal daar zegt over een samengevoegde competitie tss Nederlandse en Belgische (lees vlaamse) wagens klinkt zeer mooi, maar ik vrees dat dit op voorhand al gedoemd te mislukken is omdat de Franstalige kant van dit land dat hoegenaamd niet gaat zien zitten. En Maarten wat het lezen van deze reactie betreft door de bevoegde instanties hiervoor... voor je nederlands kans lezen moet je het al spreken ook hé.
Versta mij niet verkeerd er zullen waarschijnlijk wel mensen tussenzitten met goede ideeën, maar altijd komt die (taal)barrière er weer tussen te staan... België één land (op papier) maar te grote verschillen onderling.

joost
07-10-2002, 09:21
lees er gewoon eens ee geschiedenis van dit land op na...

Scapa
14-10-2002, 13:56
Bon, even tijd voor wat verdere informatie:

Zaterdagmiddag hebben de organisatoren van de New Procar (PRC group) alle teams uitgenodigd in de tent van de Procar om de plannen voor 2003 uit de doeken te doen. Dit is kort gezegd wat er verteld is:
- er staat nog steeds niets vast: woensdag en vrijdag zijn er vergaderingen met de racb en de mensen van het circuit van Zolder. In tegenstelling tot de geruchten willen de organisatoren wel doorgaan met de New Procar: ofwel nog een jaar doorgaan met de huidige formule ofwel met de divisie 2 (superproductie en groep N) als hoofddivisie MAAR alles hangt af van het feit of de teams nog er mee willen doorgaan.

- de organisatoren gaven toe dat de silhouettes een flop zijn. In Frankrijk is de formule grandioos geslaagd maar hier dus niet. Daarom lijkt het logisch dat de Belgische silhouettes naar Frankrijk verhuizen.

- nog een mogelijkheid is samen met de mensen van de dtcc een sprintkampioenschap voor superproductie en eventueel groep n's oprichten, immers bij onze noorderburen wordt dat ook opgedoekt wegens gebrek aan interesse. Door de krachten te bundelen kan er misschien terug een mooi kampioenschap ontstaan met races in België en Nederland.

dit zijn zo de dingen die mij bijgebleven zijn, als mij nog iets te binnen schiet laat ik het direct weten!

Bart.Vandecavey
14-10-2002, 14:44
Originally posted by stijnconinx
- nog een mogelijkheid is samen met de mensen van de dtcc een sprintkampioenschap voor superproductie en eventueel groep n's oprichten, immers bij onze noorderburen wordt dat ook opgedoekt wegens gebrek aan interesse. Door de krachten te bundelen kan er misschien terug een mooi kampioenschap ontstaan met races in België en Nederland.


Ik denk dat dit nog de best oplossing is...

Mark
14-10-2002, 19:43
bij deze, ik ben een profeet :D :D

Mark
15-10-2002, 19:59
Originally posted by stijnconinx


- nog een mogelijkheid is samen met de mensen van de dtcc een sprintkampioenschap voor superproductie en eventueel groep n's oprichten, immers bij onze noorderburen wordt dat ook opgedoekt wegens gebrek aan interesse. Door de krachten te bundelen kan er misschien terug een mooi kampioenschap ontstaan met races in België en Nederland.


Dan lezen ze wel niet goed wat er al officieel bekend is.

Situatie 2003 in nederland:

Klasse 1 : 12 V8 Stars (althans dat hopen ze dan)
Klasse 2 : huidige privateers en huidige fabriekswagens in klasse 2 als een soort privateerkampioenschap.